SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[warning]
TS heeft professionele begeleiding en kan daar ook bij terecht als het nodig is. We kunnen hier best met z’n allen haar een hart onder de riem steken, maar we gaan NIET professionele hulp geven/aanbieden. TS zit in een traject met professionals die alle ins en outs weten en die het beste advies/hulp kunnen geven. [/warning]
quote:Op maandag 23 februari 2026 15:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
Bedankt voor alle steun en reacties
Ben net thuis en erg moe, gesprek was goed. Arts was fijn. Situatie is heftig.
Zo maar misschien of haken of een dutje, mijn hoofd gonst
quote:
quote:
Ja, dat iddquote:Op maandag 23 februari 2026 15:33 schreef qltel het volgende:
Fijn dat het gesprek goed is gegaan. En ja, zo'n situatie is voor iedereen heftig. Doe rustig aan en doe wat leuks, dat is het beste.
Even hobby-en en op tijd naar bedquote:Op maandag 23 februari 2026 16:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
[..]![]()
![]()
[..]
Ja, dat idd
Van niks doen voel ik me slecht merk ik nu
Drink mijn koffie op en schop mezelf mijn hobbykamer in... Denk ik
Liefst ga ik slapen, maar het is te laat voor een dutje, dan doe ik vannacht geen oog dicht
Wij steunen je CotSquote:Op maandag 23 februari 2026 15:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
Bedankt voor alle steun en reacties
Ben net thuis en erg moe, gesprek was goed. Arts was fijn. Situatie is heftig.
Zo maar misschien of haken of een dutje, mijn hoofd gonst
Groepsknuffelquote:Op maandag 23 februari 2026 19:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jullie steun voel ik enorm en waardeer ik enorm
Denk dat dit de zwaarste periode uit mijn leven is om eerlijk te zijn en dat wil wat zeggen
Ik ben blij dat we je in deze enorm moeilijke tijd een beetje kunnen steunen.quote:Op maandag 23 februari 2026 19:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jullie steun voel ik enorm en waardeer ik enorm
Denk dat dit de zwaarste periode uit mijn leven is om eerlijk te zijn en dat wil wat zeggen
haken als coping lijkt me superquote:Op dinsdag 24 februari 2026 10:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik kan niet genoeg jullie bedanken![]()
Fok is echt een warm bad
Moet wel lachen om mezelf. Stress > coping = haken. Bezig met mijn derde knuffel in een week tijd = bizar snel voor mijn doen
Ik hoop dat een beetje tekenen ook gaat lukken. Al denk ik dat dat nu teveel gevraagd is
Zo maar lekker verder haken uiteraard
Ach... waarom zou een mens onaardig doenquote:Op dinsdag 24 februari 2026 11:05 schreef greysbones het volgende:
[..]
haken als coping lijkt me super
lekker doorgaan
en je bent ook een lief mens
wat je geeft krijg je terug
Er zijn lieve mensen op Fokquote:Op dinsdag 24 februari 2026 10:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik kan niet genoeg jullie bedanken![]()
Fok is echt een warm bad
Moet wel lachen om mezelf. Stress > coping = haken. Bezig met mijn derde knuffel in een week tijd = bizar snel voor mijn doen
Ik hoop dat een beetje tekenen ook gaat lukken. Al denk ik dat dat nu teveel gevraagd is
Zo maar lekker verder haken uiteraard
wat jij pittig noemt is in het echt nog heel erg mildquote:Op dinsdag 24 februari 2026 11:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ach... waarom zou een mens onaardig doen
Toen ik nog BGN keek was ik soms wel vals in dat topic, tot mijn schaamte...
En in dit topic ben ik ook een keer erg pittig tegen iemand geweest en nooit mijn excuses aangeboden, dat vind ik wel erg
Stiekem zou ik het liefst snijden. Alleen als mijn moeder dat per ongeluk mee zou krijgen... dat schaadt enkel de hele zaak. Dus discipline even en klooien met wol
Lekker pot thee erbij. Slechte serie...even geen keuze
Je hebt geen ideequote:Op dinsdag 24 februari 2026 11:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ach... waarom zou een mens onaardig doen
Toen ik nog BGN keek was ik soms wel vals in dat topic, tot mijn schaamte...
En in dit topic ben ik ook een keer erg pittig tegen iemand geweest en nooit mijn excuses aangeboden, dat vind ik wel erg
Stiekem zou ik het liefst snijden. Alleen als mijn moeder dat per ongeluk mee zou krijgen... dat schaadt enkel de hele zaak. Dus discipline even en klooien met wol
Lekker pot thee erbij. Slechte serie...even geen keuze
quote:Op dinsdag 24 februari 2026 11:11 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Er zijn lieve mensen op Fok
* TheStigsDutchCousin glimlacht onder zijn helm
Haha voor mij was het extreemquote:Op dinsdag 24 februari 2026 11:12 schreef greysbones het volgende:
[..]
wat jij pittig noemt is in het echt nog heel erg mild
zeker voor FOK!
en snijden geeft je alleen tijdelijke afleiding
maar dat weet je zelf ook heel goed
heel goedquote:Op dinsdag 24 februari 2026 11:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
[..]
Haha voor mij was het extreem![]()
Ik weet het... ook een reden voor haken. Gelukkig de pica pau boekjes gekregen. Die poppen zijn super tof
Alleen automutilatie is ontzettend verslavend. Een alcoholverslaafde zou willen drinken en een roker roken
Maar schouders eronder. Donderdag komt de psych
Morgen weer naar mams
Leven in momenten, want anders trek ik het niet
Ach... doe maar watquote:Op dinsdag 24 februari 2026 11:17 schreef greysbones het volgende:
[..]
heel goed
zoek wat voor jou werkt
je mag stiekem ook een beetje trots zijn
op jezelf
Misschien doe je maar wat.. Maar dat doe je wel heel goed..quote:Op dinsdag 24 februari 2026 11:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ach... doe maar wat
Knuffel, dank je wel
Geen stomme vraagquote:Op dinsdag 24 februari 2026 16:37 schreef Nijna het volgende:
Is het een stomme vraag als ik vraag hoe lang ze denken dat zo'n euthanasietraject gaat duren CotS?
Als je er niet op wilt antwoorden of het je alleen stress geeft dan vooral niet mee bezig gaan...
Wees wat liever voor jezelf meis
Je moet niks!quote:Op dinsdag 24 februari 2026 16:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Geen stomme vraag
Ze zijn nog in overleg of er behandelingen mogelijk zijn nog (al acht de HA de kans nihil)
Verder zijn ze erg vaag nog en ik durf te vraag niet te stellen
Misschien moet ik het morgen vragen
Ik doe mijn bestquote:Op dinsdag 24 februari 2026 16:47 schreef Nijna het volgende:
[..]
Je moet niks!
Kan me ook voorstellen dat dit soort dingen uitzoeken tijd kosten en ze pas daarna meer duidelijkheid kunnen geven. Het is natuurlijk niet zo dat je op maandag zegt dat het genoeg is en je op woensdag mag gaan.
Pas goed op jezelf
Ja... en op den duur weet ik ook wel de wanneer. Alleen nu nog niet. Pas als er zekerheid isquote:Op dinsdag 24 februari 2026 17:40 schreef qltel het volgende:
Ik kan me voorstellen dat die vraag beantwoord krijgen erg confronterend is voor je. En misschien ook wel voor je moeder. Maar goed, zo te lezen gaat dat moment er toch komen.
En alhoewel ik niet alles weet over je vader, behalve wat ik in de loop der tijd hier gelezen heb.. Je vader was een nare man, en als jij daar "niet gemakkelijk" op reageert, dan heeft hij het daar zelf naar gemaakt. Dus leg de schuld niet bij jezelf, maar bij hem.
Ja, dat is ook zeker fijn. En ook een teken dat je moeder je vertrouwd. En dit soort beslissingen worden niet licht genomen. Een arts wil dit ook niet graag, maar begrijpt ook meestal wel dat als iemand veel pijn heeft en er geen uitzicht is op verbetering, dat dit een einde aan de pijn kan maken. Dus we mogen blij zijn dat deze uitweg er tegenwoordig is. Het is natuurlijk nooit makkelijk, maar als iemand erg lijd onder zware pijn, is het misschien beter als er een einde aan komt.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 17:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... en op den duur weet ik ook wel de wanneer. Alleen nu nog niet. Pas als er zekerheid is
Morgen weer een gesprek met de HA (weet niet hoeveel er gaan volgen). Geen flauw idee hoe en wat. Ben wel blij dat ik erbij mag zijn.
Ja, dat begrijp ik hoor, dat het moeilijk is. Zolang je maar niet jezelf er de schuld van geeft, want het is gewoon niet jouw schuld.quote:En over mijn vader heb je gelijk. Sowieso is het niet rationeel. Als iemand wil sterven is enkel de keus van diegene. Dat moet ik niet op mezelf betrekken. Alleen het is even moeilijk
Daarom steun ik haar ook in haar keus. Ik accepteer het, respecteer het en begrijp hetquote:Op dinsdag 24 februari 2026 18:06 schreef qltel het volgende:
[..]
Ja, dat is ook zeker fijn. En ook een teken dat je moeder je vertrouwd. En dit soort beslissingen worden niet licht genomen. Een arts wil dit ook niet graag, maar begrijpt ook meestal wel dat als iemand veel pijn heeft en er geen uitzicht is op verbetering, dat dit een einde aan de pijn kan maken. Dus we mogen blij zijn dat deze uitweg er tegenwoordig is. Het is natuurlijk nooit makkelijk, maar als iemand erg lijd onder zware pijn, is het misschien beter als er een einde aan komt.
[..]
Ja, dat begrijp ik hoor, dat het moeilijk is. Zolang je maar niet jezelf er de schuld van geeft, want het is gewoon niet jouw schuld.
Probeer ik ookquote:Op dinsdag 24 februari 2026 18:49 schreef Lienekien het volgende:
Je doet het hartstikke goed. Trek je er niks van aan.
Dit. Het is juist alleen maar goed als je afleiding kan vinden door met andere dingen bezig te zijn.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 18:49 schreef Lienekien het volgende:
Je doet het hartstikke goed. Trek je er niks van aan.
stomme vraagquote:Op dinsdag 24 februari 2026 18:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Voel me even slecht...
Zit de hele dag te haken en even gedut
Krijg ik van iemand de vraag hoe ik zo bezig kan zijn in deze situatie...
Ja... ik was relatief ontspannen (niet echt, maar leid mezelf af)
En ik weet dat afleiding zelfzorg is op dit moment
Alleen het voelt als een soort verwijt. Alsof ik onvoldoende lijd en alsof ik te weinig houd van
Alleen niks doen trek ik niet... dan huil ik aan één stuk door... dus afleiding
En ja... elke alinea begin ik met woordje "Alleen"![]()
Het is echt even stom allemaal... voelt alsof ik het fout doe...
Knuffelquote:Op dinsdag 24 februari 2026 19:03 schreef Ama het volgende:
[..]
Dit. Het is juist alleen maar goed als je afleiding kan vinden door met andere dingen bezig te zijn.
Ik praat uit ervaring met mijn moeder toen.
Ja... er is ook een verschil tussen stom en domquote:Op dinsdag 24 februari 2026 19:15 schreef greysbones het volgende:
[..]
stomme vraag
ja die bestaan gewoon
jezelf volledig uitputten door er 24/7 mee bezig te zijn is gewoon weg waanzin
quote:Op dinsdag 24 februari 2026 19:26 schreef Fannie het volgende:
Lieve Cots,
Ik "volg" je al een hele tijd op Fok.
En ik heb zo veel bewondering voor jou, hoe je open over jouw leven typt en hoe je met dingen/situaties omgaat.
De situatie met je moeder nu is heel moeilijk, verdrietig etc...
Maar ga vooral door met de dingen doen die jou ontspanning geven, en laat het commentaar van anderen gaan.
Je doet het goed, op jouw manier!
Ik wens je heel veel sterkte, knuffel van mij.
bespreek dit van te voren met je Psych (al zul je dat wel doen)quote:Op dinsdag 24 februari 2026 19:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Knuffel
En ja... het is gewoon nodig. Zit nu alweer beneden en mijn stemming keldert gewoon omlaag
[..]
Ja... er is ook een verschil tussen stom en dom
Ja... zeker omdat zulke processen lang zijn. Er komen nog wel zwaardere tijden aan, om even dramatisch te doen: ik moet mijn krachten sparen
(al verwacht iedereen wel dat zodra de druk van de ketel is dat ik dan eventjes in de kliniek beland)
[..]![]()
![]()
Dank je welFok,en jij dus ook, zijn heel uitnodigend en lief om open te zijn. Ik voel me veilig op dit platform, door jou, door jullie
Ja zeker, er ligt al een heel plan hiervoor klaarquote:Op dinsdag 24 februari 2026 20:04 schreef greysbones het volgende:
[..]
bespreek dit van te voren met je Psych (al zul je dat wel doen)
wat ontzettend goedquote:Op dinsdag 24 februari 2026 20:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja zeker, er ligt al een heel plan hiervoor klaar
Er is ook een crisisbeleid voor nu lopende. Als ik het fact bel of de crisisdienst dan weet iedereen wat er speelt en wat ik nodig heb. Hoe ik benaderd moet worden. Hoe ik concreet en directief benaderd moet worden (wat ik fijn vind). Ze hebben een lijst met trucjes om me af te leiden, maar ook om me te laten huilen als ik het teveel wegslik
Alleen we verwachten allemaal dat ik nu standje overleven sta, en dat stort vroeger of later een keer in. Een opname is geen zekerheid natuurlijk, maar wel een reële mogelijkheid. Dat er een crisis aankomt is wel bijna een zekerheid.
Als ik bel wordt er gekeken in welke fase ik zit en bij elke fase staat omschreven wat mijn symptomen zijn en hoe ermee om te gaan
Als ik fact of crisisdienst bel word ik goed geholpen
Wat fijn!!quote:Op dinsdag 24 februari 2026 20:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja zeker, er ligt al een heel plan hiervoor klaar
Er is ook een crisisbeleid voor nu lopende. Als ik het fact bel of de crisisdienst dan weet iedereen wat er speelt en wat ik nodig heb. Hoe ik benaderd moet worden. Hoe ik concreet en directief benaderd moet worden (wat ik fijn vind). Ze hebben een lijst met trucjes om me af te leiden, maar ook om me te laten huilen als ik het teveel wegslik
Alleen we verwachten allemaal dat ik nu standje overleven sta, en dat stort vroeger of later een keer in. Een opname is geen zekerheid natuurlijk, maar wel een reële mogelijkheid. Dat er een crisis aankomt is wel bijna een zekerheid.
Als ik bel wordt er gekeken in welke fase ik zit en bij elke fase staat omschreven wat mijn symptomen zijn en hoe ermee om te gaan
Als ik fact of crisisdienst bel word ik goed geholpen
Dank je welquote:Op dinsdag 24 februari 2026 20:10 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
Mss niet gepast maar ik vind het egoïstisch van je moeder.
Sterkte
quote:
Ik ben gezegend met goede hulpverleningquote:
Hulpverlening staat of valt bij goede communicatie en medewerkingquote:Op dinsdag 24 februari 2026 20:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel
Ik begrijp je, maar denk er anders over: ze lijdt enorm. Ze kan niks meer zelf. Ze is depressief, heeft pijn en sowieso waarschijnlijk echt niet lang meer. Ze heeft een erge optater gekregen van het coma. Pijn van al die gebroken ribben etc.
Ja, ze laat me in de steek, maar ik heb dat liever dan dat ze misschien een paar maanden langer leef en diep ongelukkig is.
Mijn moeder is zichzelf zo niet. Het is een gebroken vogeltje en dat is ook ontzettend pijnlijk om te zien
Uiteindelijk gaan ouders dood, de mijne ook. En natuurlijk, het liefst had ik gezien dat ze zachtjes in d'r slaap ging, maar tja... dat gebeurt waarschijnlijk niet (zeg nooit nooit) en ik gun haar waardigheid en eigen regie. Ze is een enorm autonome vrouw.
Het enige foute wat ze heeft gedaan, vind ik, is de HA bellen waar ik bij zat en zonder mij van te voren waarschuwen aangeven dat ze belde voor euthanasie. Daar had ik graag een beetje voorbereiding op gehad.
Ik vind het eerder egoïstisch van mezelf dat ik niet mijn emoties onder controle heb hierover. Of iig in haar bijzijn. Ze "moet" weten dat ik haar keuze accepteer, respecteer en begrijp (dat weet ze ook wel en ze vindt het niet erg als ik huil, alleen ik haat het)
Dank je wel
[..]
[..]
Ik ben gezegend met goede hulpverlening
Ik vind het echt enorm knap hoe goed je voor jezelf en je moeder zorgt. Heel veel sterkte!quote:Op dinsdag 24 februari 2026 18:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Voel me even slecht...
Zit de hele dag te haken en even gedut
Krijg ik van iemand de vraag hoe ik zo bezig kan zijn in deze situatie...
Ja... ik was relatief ontspannen (niet echt, maar leid mezelf af)
En ik weet dat afleiding zelfzorg is op dit moment
Alleen het voelt als een soort verwijt. Alsof ik onvoldoende lijd en alsof ik te weinig houd van
Alleen niks doen trek ik niet... dan huil ik aan één stuk door... dus afleiding
En ja... elke alinea begin ik met woordje "Alleen"![]()
Het is echt even stom allemaal... voelt alsof ik het fout doe...
Dat klopt welquote:Op dinsdag 24 februari 2026 20:22 schreef greysbones het volgende:
[..]
Hulpverlening staat of valt bij goede communicatie en medewerking![]()
Dank je welquote:Op dinsdag 24 februari 2026 20:24 schreef Recce het volgende:
[..]
Ik vind het echt enorm knap hoe goed je voor jezelf en je moeder zorgt. Heel veel sterkte!
Dat moet je dan ook niet doenquote:Op woensdag 25 februari 2026 10:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Verder wil ze dat ik straks thuiszorg afzeg... Mevrouw doet alles zelf wel of niet... En dat is super frustrerend.
Straks maak ik een beetje schoon daar.
Ik ga haar het laatste eindje van d'r leven niet pestenquote:
Ik geef je gelijk.quote:Op woensdag 25 februari 2026 14:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik ga haar het laatste eindje van d'r leven niet pesten
Iemand die eventueel helpt met douchen is wat anders dan de containers buiten zetten en de wc schoonmaken
Excuus, misverstandje, ik ging er vanuit dat het de HH (ook thuiszorg) was die je moest afzeggen.quote:Op woensdag 25 februari 2026 14:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik ga haar het laatste eindje van d'r leven niet pesten
Iemand die eventueel helpt met douchen is wat anders dan de containers buiten zetten en de wc schoonmaken
Dank je... en ja... voor haar is het een opluchting en ik gun haar die luchtquote:Op woensdag 25 februari 2026 14:52 schreef Lienekien het volgende:
Als je maar weet dat gemengde en tegenstrijdige gevoelens er ook bij horen, lieve CotS.
Geen excuus voor nodigquote:Op woensdag 25 februari 2026 15:05 schreef r_one het volgende:
[..]
Excuus, misverstandje, ik ging er vanuit dat het de HH (ook thuiszorg) was die je moest afzeggen.
Zo heb ik het ook niet ervaren hoorquote:Op woensdag 25 februari 2026 15:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
dat het geen reden is voor mij om naar te doen tegen jou
Die lijst heb ik destijds ook gebruikt na het overlijden van mijn vader. Werkt perfect.quote:Op donderdag 26 februari 2026 09:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Misschien voorbarig, maar ik heb de checklist voor bij overlijden gedownload. Staat op de website van de overheid. Dan weet ik iig wat ik stapje voor stapje moet doen
quote:Op donderdag 26 februari 2026 09:46 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Die lijst heb ik destijds ook gebruikt na het overlijden van mijn vader. Werkt perfect.
Buiten zijn is zeker goed zeker met dit lekkere weerquote:Op donderdag 26 februari 2026 09:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel
Misschien voorbarig, maar ik heb de checklist voor bij overlijden gedownload. Staat op de website van de overheid. Dan weet ik iig wat ik stapje voor stapje moet doen
Vandaag ben ik er wel rustig onder
Gister aan het einde van de middag kwam mijn psych op huisbezoek. Daarna even gelopen. Ze vindt het goed dat ik clubjes en zo oversla, maar ze wil wel dat ik elke dag even buiten kom
Volgens de psych is er niks mis met die afwisseling.
Het kostte vooral veel tijd bij het geval van mijn moeder om alle adressen bij elkaar te zoeken. Je zou jezelf daarmee kunnen helpen om dat alvast te doen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 09:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel
Vandaag ben ik er wel rustig onder
Gister aan het einde van de middag kwam mijn psych op huisbezoek. Daarna even gelopen. Ze vindt het goed dat ik clubjes en zo oversla, maar ze wil wel dat ik elke dag even buiten kom
Volgens de psych is er niks mis met die afwisseling.
Dat dusquote:Op donderdag 26 februari 2026 12:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank je en ja... dat soort dingen staat idd ook op mijn lijstje.
Al is mijn moeder helemaal niet van de foto's
Er is één mooie en verder... nope
(Er zijn bijvoorbeeld ook geen kinderfoto's van mij)
En ze wil geen dienst. Enkel afscheid nemen, nog wat zeggen tegen haar en dat is het.
quote:Op donderdag 26 februari 2026 12:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
quote:Op donderdag 26 februari 2026 12:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
En ze wil geen dienst. Enkel afscheid nemen, nog wat zeggen tegen haar en dat is het.
Misschien goed om nog eens na te lezen/kijken wat je in 2024 al op een rijtje had gezet.quote:Op donderdag 26 februari 2026 12:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja! Goed adviesquote:Op donderdag 26 februari 2026 15:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Misschien goed om nog eens na te lezen/kijken wat je in 2024 al op een rijtje had gezet.
WGR / Rol notaris en regelzaken
quote:
Achquote:
Dat heeft ze aangegeven. Geen dienst of toestanden, zoals zij zegt: rechtstreeks de oven inquote:Op donderdag 26 februari 2026 12:39 schreef greysbones het volgende:
[..]
Dat dus
Je moeder is er nog
Dus kan ze zelf goed aangeven wat de bedoeling is
Ze zou zelfs al een begrafenis ondernemer kunnen contacteren zodat het hele draaiboek al klaar ligt in geval van
En het jou enorm ontlast
Jouw snoetje hoort toch gewoon aan de muur bij haar?!quote:
Mooi beroep BEquote:Op donderdag 26 februari 2026 20:00 schreef BE het volgende:
Heb je al wel een idee welke uitvaartondernemer je wil gaan bellen? Of wie zij wil dat je belt?
Het kan echt fijn zijn om van te voren al eens contact te leggen en na te gaan wat de kosten zijn voor een klein afscheid zoals jij nu beschrijft. Ook daarbij kunnen de verschillen enorm zijn tussen de uitvaartondernemingen.
(Of heeft ze een uitvaartverzekering? Normaliter ben ik groot voorstander van op zoek gaan naar een uitvaartondernemer die bij je past, maar bij een klein afscheid als dit is het logischer om voor de uitvaartonderneming van de verzekering te kiezen omdat alles dan waarschijnlijk binnen de polis past.)
(Mocht je meer willen weten, mijn dm/pm staat altijd open, ik heb een eigen uitvaartonderneming en kijk met liefde eens met je mee als dat je helpt. Maak je geen zorgen, ik ben niet aan het hengelen naar een nieuwe klant, we zitten niet bij elkaar in de regio)
quote:Op vrijdag 27 februari 2026 14:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Reageer later op iedereen
Donderdag of vrijdag gaat mama dood
Ach jee, wat gaat dat snel joh!quote:Op vrijdag 27 februari 2026 14:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Heel veel sterkte lieve Child dikke knuffelquote:Op vrijdag 27 februari 2026 14:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gaat allemaal heel snel lieve Cots..quote:Op vrijdag 27 februari 2026 14:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dikke knuffelquote:Op vrijdag 27 februari 2026 14:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
😘 Heel veel sterkte de komende periodequote:Op vrijdag 27 februari 2026 14:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
niks geblaatquote:Op vrijdag 27 februari 2026 19:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel
Het gaat echt niet lekker hier
Gun mijn moeder haar rust
Gun mijzelf mijn moeder
Alleen tja... ze is echt opgestreden
Alleen dat het volgende week al zover is... die zag ik niet aankomen
Fact houdt even dagelijks contact met me
Morgen komt een vriendin
Zondag weer naar mijn moeder
Een vriendin geeft me het gevoel verkeerd te rouwen, want ik probeer aan te klooien. Alleen ik verzuip als ik niks doe
Zij vindt dat vreemd... ja vandaag lukt niets. Morgen ga ik wel wandelen en haken.
Al was het maar dat ik mijn moeder heb beloofd door te leven. Dus na alle regelzalen clubjes en vrijwilligerswerk en vrienden en dagjes uit. Feestdagen... het wordt en is zwaar klote... alleen ik moet doorgaan
Al (klinkt gestoord) hoop ik op een korte opname om te landen. Zal wel niet gebeuren hoor. Alleen als ik keus had...
Sorry voor dit geblaat
Er is geen verkeerde manier om te rouwen. De een doet dit, de ander doet dat. Ik ben een keer stomme kinderpuzzels gaan leggen (mijn zoon was toen 2) om iets te doen te hebben. Als jij zin hebt in aanklooien, lekker aanklooien dan.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 19:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Een vriendin geeft me het gevoel verkeerd te rouwen, want ik probeer aan te klooien. Alleen ik verzuip als ik niks doe
Blaat maar raak. Gooi alles er hier uit wat je eruit wilt gooien. We zijn er voor je.quote:Sorry voor dit geblaat
Dat laatste echt!!!quote:Op vrijdag 27 februari 2026 19:43 schreef Ole het volgende:
![]()
Je hoeft geen sorry te zeggen! En maak je maar niet druk om wat anderen vinden.
Fixedquote:Op vrijdag 27 februari 2026 20:05 schreef Droopie het volgende:
In een rouwproces is er geen goed of fout,
Kijk, en dat maakt dan hopelijk een mooie herinnering aan deze week. Ik moet toegeven trouwens, dat ik die dingen gruwelijk lekker vind. Ik eet ze bijna nooit, maar oh wat smaken ze goed.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Net alle smaken Mona pudding voor mijn moeder gekocht. Ze heeft altijd gezegd dat ze op het einde, als ze zich niet meer druk hoeft te maken over gezond, zoveel mogelijk pudding van Mona wil eten. Dus ik heb voor elke dag een pudding gehaald ...
Ik denk dat ze dat grappig gaat vinden en erom moet lachen. Daar gaan we voor
Oefquote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:40 schreef r_one het volgende:
Hier, voor je moeder
[ afbeelding ]
(neem er gerust zelf ook eentje)
Goed idee, iets maken als herinnering heeft mij in ieder geval geholpen bij verwerkingquote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Die pudding vind ik persoonlijk wel leuk, had echt even lol met kopen en mijn moeder verteld en zij vond het ook grappig (en lekker)
Als de toestanden voorbij zijn ga ik een herinneringsboekje maken, met alle leuke dingen over haar en ons erin. Denk dat zoiets make tzt goed is voor de verwerking
Ben op het moment redelijk droog
Misschien mezelf dwingen wat te doen zo
Alleen ik ga steeds trager drinken, want ik even geen motivatie heb...
haken met een lekkere pot thee erbij?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Die pudding vind ik persoonlijk wel leuk, had echt even lol met kopen en mijn moeder verteld en zij vond het ook grappig (en lekker)
Als de toestanden voorbij zijn ga ik een herinneringsboekje maken, met alle leuke dingen over haar en ons erin. Denk dat zoiets make tzt goed is voor de verwerking
Goed idee van herinneringsboekjequote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mwoa, weekvoorraadjequote:
quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:40 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Goed idee, iets maken als herinnering heeft mij in ieder geval geholpen bij verwerking
quote:Op zaterdag 28 februari 2026 12:32 schreef greysbones het volgende:
[..]
haken met een lekkere pot thee erbij?
2 vliegen in 1 klap
Ja... lijkt me ook gewoon fijn om mee bezig te zijn ... rustig nadenken over alle leuke dingenquote:Op zaterdag 28 februari 2026 13:08 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Goed idee van herinneringsboekje
Knuffel
Wij zijn er ook nog, sterkte vanuit Portugal!quote:Op zaterdag 28 februari 2026 15:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel voor alle steun
Vanavond even flink aan de alcohol en morgen uitslapen. Na de lunch richting mijn moeder (en flink zuipen is twee borrel en dan wegspoelen met een liter thee. Valt mee, klinkt goed)
Deze week is gewoon ruk
en gek
en stom
en eng
en ik voel me onterecht een beetje eenzaam hierin...
Ik snap dat eenzame gevoel wel. Het is toch anders als je hierbij een partner of close familielid aan je zijde had gehad.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 15:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vanavond even flink aan de alcohol en morgen uitslapen. Na de lunch richting mijn moeder (en flink zuipen is twee borrel en dan wegspoelen met een liter thee. Valt mee, klinkt goed)
Deze week is gewoon ruk
en gek
en stom
en eng
Misschien ook nog wat pudding eten vanavond?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 15:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
* TheStigsDutchCousin CotS dikke knuffel geeftquote:Op zaterdag 28 februari 2026 15:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Deze week is gewoon ruk
en gek
en stom
en eng
quote:Op zaterdag 28 februari 2026 15:21 schreef Managarm het volgende:
[..]
Wij zijn er ook nog, sterkte vanuit Portugal!
Doe ik zeker!quote:Op zaterdag 28 februari 2026 15:27 schreef r_one het volgende:
Ik post 'm hier nog een keer (eerder al eens in het OUD topic):
Probeer (als je dat wilt) de stem van je moeder te 'vangen' in een videootje ofzo. Meeste mensen hebben meestal wel foto's ter herinnering maar je wilt niet weten hoe snel je vergeet hoe de stem van je moeder klonk.
Ja... al valt het wel mee. Er is een vriendin die in een andere kamer wacht bij de euthanasie op me op te wachten. Drie vrienden gaan naar de crematie, zodat ik niet alleen met mijn broer zit etc. Het is echt zo warm hoe iedereen, irl en hier, er voor me zijnquote:Op zaterdag 28 februari 2026 15:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik snap dat eenzame gevoel wel. Het is toch anders als je hierbij een partner of close familielid aan je zijde had gehad.
Hahaha nee, maar genoeg andere lekkere dingen gehadquote:Op zaterdag 28 februari 2026 15:33 schreef qltel het volgende:
[..]
Misschien ook nog wat pudding eten vanavond?
Knuff!quote:Op zaterdag 28 februari 2026 15:37 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
* TheStigsDutchCousin CotS dikke knuffel geeft
Hahaha, twee cocktails, daar slaapt een mens goed op. Dus redelijk uitgerust mijn bed uitgekomenquote:
Ja... echt heel erg een kuttijd. Blijft het ook nog wel evenquote:Op zaterdag 28 februari 2026 18:48 schreef Nijna het volgende:
Borrel ze CotSen een knuffel, wat een kuttijd
Dank je welquote:Op zaterdag 28 februari 2026 21:39 schreef Blues het volgende:
Lieve lieve Child, dikke knuffel, sterkte en wat leuk van de puddingEn wat doe je het goed!
Gooi lekker alles er uit hierzoen volg je gevoel.
De tip van video is een hele goeie om je moeders stem te vangen met bewegend beeld. Voor later.
Mooi dat ze er voor je zijn!quote:Op zondag 1 maart 2026 11:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja... al valt het wel mee. Er is een vriendin die in een andere kamer wacht bij de euthanasie op me op te wachten. Drie vrienden gaan naar de crematie, zodat ik niet alleen met mijn broer zit etc. Het is echt zo warm hoe iedereen, irl en hier, er voor me zijn
Je zou er 1 extra gekocht kunnen hebben voor jezelf..quote:Hahaha nee, maar genoeg andere lekkere dingen gehad
De pudding is voor mama!
Ja echt geweldig van iedereenquote:Op zondag 1 maart 2026 11:40 schreef qltel het volgende:
[..]
Mooi dat ze er voor je zijn!
[..]
Je zou er 1 extra gekocht kunnen hebben voor jezelf..
quote:Op zondag 1 maart 2026 11:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank je wel
Doe mijn best en we hebben goede gesprekken
Alles voor mooie herinneringen
Weet ik.quote:Op zondag 1 maart 2026 11:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Doe ik zeker!
Deprimerende gedachte... maar wel waar...
Oef... dat is heftig. Een dikke knuffel voor jouquote:Op zondag 1 maart 2026 14:09 schreef r_one het volgende:
[..]
Weet ik.
Aan de andere kant: daarmee 'behoud' je een stukje van je moeder, ik vond dat wel een fijne gedachte
(ik ben daar -alledaagse filmpjes- al vroeg mee begonnen en ze wist waarvoor ik het deed: "als jij er later niet meer bent". Maar goed ook, aan het eind slaakte ze alleen nog maar kreten)
Dat was dan ook pas de laatste 2 dagen op haar ziektebed. Ze had geen pijn, ze had geen kracht meer. Dat was ook het moment dat ze naar de hospice ging, thuis ging niet meer, ik (24/7 mantelzorger) trok het niet meer. Achteraf gezien allemaal wel heel vredig. Het hoort erbij.quote:Op zondag 1 maart 2026 14:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oef... dat is heftig. Een dikke knuffel voor jou
Mijn mams is depressief, maar nog wel zichzelf soort van. ALleen maar kreten horen lijkt me heel zwaar
quote:Op zondag 1 maart 2026 14:32 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat was dan ook pas de laatste 2 dagen op haar ziektebed. Ze had geen pijn, ze had geen kracht meer. Dat was ook het moment dat ze naar de hospice ging, thuis ging niet meer, ik (24/7 mantelzorger) trok het niet meer. Achteraf gezien allemaal wel heel vredig. Het hoort erbij.
Dat komt wel weer alleen is het de kunst balans te zoeken tussen rouw en doorgaan met de dingen die je altijd doet, doorslaan naar rouw is niet goed doorslaan naar afleiding is niet goedquote:Op zondag 1 maart 2026 14:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Uurtje bij haar geweest en toen was ze te moe. Morgen bellen en afspreken wanneer ik weer kom. Ze wil me niet elke dag zien. Ten eerste omdat ik door moet leven (valt niet over te twisten. Ze vindt ook dat ik komende week gewoon naar clubjes moet blijven gaan... dat duurt wel even twee weken voordat ik dat weer doe) en ten tweede heeft zijzelf er gewoon de energie niet voor... ze lijdt echt
Was wel even fijn bij haar
Vraag me wel af of ik ooit weer mijn blijde, creatieve zelf wordt. Zal vast, maar het voelt niet zo...
Jij moet dit ook zo aanpakken zoals jij dit wilquote:Op zondag 1 maart 2026 14:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Uurtje bij haar geweest en toen was ze te moe. Morgen bellen en afspreken wanneer ik weer kom. Ze wil me niet elke dag zien. Ten eerste omdat ik door moet leven (valt niet over te twisten. Ze vindt ook dat ik komende week gewoon naar clubjes moet blijven gaan... dat duurt wel even twee weken voordat ik dat weer doe) en ten tweede heeft zijzelf er gewoon de energie niet voor... ze lijdt echt
Vraag me wel af of ik ooit weer mijn blijde, creatieve zelf wordt. Zal vast, maar het voelt niet zo...
Het overlijden van een dierbare is altijd heel verdrietig en heftig, daar doe je niks aan.quote:Op zondag 1 maart 2026 14:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wel super heftig.
Dingen die erbij horen geven geen garantie op gemak en geluk.
Dat kan en mag en is gewoon heel verdrietig
Dikke knuffel voor jou
Lief dat ze vindt dat je door moet gaan ook met je eigen leven.. je dingen blijven doen waarvan ze wellicht weet dat het je helpt/ structuur/ afleiding geeft.quote:Op zondag 1 maart 2026 14:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Daarom probeer ik wel dingen te blijven doen iddquote:Op zondag 1 maart 2026 14:56 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat komt wel weer alleen is het de kunst balans te zoeken tussen rouw en doorgaan met de dingen die je altijd doet, doorslaan naar rouw is niet goed doorslaan naar afleiding is niet goed
Veel sterkte
Ja... ik weet het... alleen ik vind het een lastige keuzequote:Op zondag 1 maart 2026 15:52 schreef greysbones het volgende:
[..]
Jij moet dit ook zo aanpakken zoals jij dit wil
Dus clubjes is jouw keus
En ja kan me voorstellen dat je het liefst elke dag even bij haar was
Maar wat niet gaat gaat niet
En heel begrijpelijk dat je bang bent je nooit weer dezelfde te voelen
Je hebt helemaal gelijk ja!quote:Op zondag 1 maart 2026 16:12 schreef r_one het volgende:
[..]
Het overlijden van een dierbare is altijd heel verdrietig en heftig, daar doe je niks aan.
Maar als het dan toch moet gebeuren, probeer het dan zo 'warm' mogelijk te maken, zodat je later terug kunt kijken op een mooi. intiem afscheid (hoe triest ook, nu nog).
Ja, ze heeft echt geen energie meer... echt heel pijnlijk om te zienquote:Op zondag 1 maart 2026 16:33 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
Lief dat ze vindt dat je door moet gaan ook met je eigen leven.. je dingen blijven doen waarvan ze wellicht weet dat het je helpt/ structuur/ afleiding geeft.
En ze is dus te moe.![]()
Komt wel weer die blijde creatieve zelf..
Het is ook veel waar je nu doorheen gaat maar je lijkt je goed staande te houden.![]()
![]()
Meer huilen wat je nu wel kunt vind ik een goed tekenal voelt het misschien niet zo.
En dat je hoofd er nu even niet staat om naar een clubje is ook te begrijpen. Kijken wat kan.. waar je behoefte ligt.
Of je genoeg energie hebt om even eruit te gaan naar zo'n clubje ter afleiding of niet.
Voel je zelf wellicht goed aan.![]()
Dikke virtuele knuff
Er is geen goed of fout! Echt niet. En rouw en doorgaan kunnen naar mijn mening ook naast elkaar bestaan.quote:Op maandag 2 maart 2026 08:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Daarom probeer ik wel dingen te blijven doen idd
Het is alleen nu nog lastig in te schatten wat goed of fout is
Lieve schatquote:Op maandag 2 maart 2026 08:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Daarom probeer ik wel dingen te blijven doen idd
Het is alleen nu nog lastig in te schatten wat goed of fout is
[..]
Ja... ik weet het... alleen ik vind het een lastige keuze
Hangt er ook vanaf hoe laat morgen fact contact wil. Dat gaat voor
Alleen ben zo lui nu... daarom denk ik aan clubjes
Plus dat mijn moeder wil dat ik dat blijf doen... ook nu... natuurlijk zet ik door na de regelzaken en crematie, alleen nu is het wel pittig
[..]
Je hebt helemaal gelijk ja!
[..]
Ja, ze heeft echt geen energie meer... echt heel pijnlijk om te zien
Ben blij als ze vandaag belt om even wat meer duidelijkheid te geven. Of ze donderdag of vrijdag gaat...
Naja, ik probeer alles om niet te huilen, maar dat lukt me niet altijd.
Tot nu toe sla je je er dapper door heen. Je hebt verstandige keuzes gemaakt.quote:Op maandag 2 maart 2026 09:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel![]()
![]()
Puur theoretisch ben ik het ermee eens dat rouw niet fout kan en iedereen daarin een eigen weg heeft. En ik weet dat haken gewoon een gezonde coping is.
Natuurlijk zou ik het liefst mezelf pijn doen, maar ik wil niet het risico lopen dat mijn moeder dat meekrijgt. Daarnaast als student verzoop ik alles. Geen alcoholisme, maar wel een probleem. Nu drink ik heel af en toe, met mate.
Alleen het liefst wil ik elke avond een borrel nemen. Lekker slaap ik erop. Alleen alcohol moet je daarvoor niet gebruiken. Alcohol is voor af en toe lekker
Dus ja... ik haak, want tellen en pielen leidt me af
En idd... appen met vrienden is fijn. Bellen of irl laat me ook huilen. Als ik app huil ik ook, maar dan ziet niemand het (en het is gemakkelijker tegen te houden) en dat maakt het wel gemakkelijker
En idd, dat de wereld doordraait is heel vreemd. Hoezo is er leuke televisie, hoezo zijn de winkels open, hoezo lachen mensen. En ook, hoezo kan ik er soms in meedoen... Het is een heel surrealistische periode.
En ook, mijn broer weet van niks... de HA van mijn moeder neemt mijn broer voor haar rekening. Super tof, maar ben benieuwd naar het gedonder dat ik ga krijgen
Jullie zijn echt zo lief
Het spijt me als ik niet op alles reageer. Probeer zo compleet mogelijk te zijn, alleen heb ook de concentratie van een goudvis...
Dat maakt niet uit, je hebt al genoeg aan je hoofdquote:Op maandag 2 maart 2026 09:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel![]()
![]()
Puur theoretisch ben ik het ermee eens dat rouw niet fout kan en iedereen daarin een eigen weg heeft. En ik weet dat haken gewoon een gezonde coping is.
Natuurlijk zou ik het liefst mezelf pijn doen, maar ik wil niet het risico lopen dat mijn moeder dat meekrijgt. Daarnaast als student verzoop ik alles. Geen alcoholisme, maar wel een probleem. Nu drink ik heel af en toe, met mate.
Alleen het liefst wil ik elke avond een borrel nemen. Lekker slaap ik erop. Alleen alcohol moet je daarvoor niet gebruiken. Alcohol is voor af en toe lekker
En idd... appen met vrienden is fijn. Bellen of irl laat me ook huilen. Als ik app huil ik ook, maar dan ziet niemand het (en het is gemakkelijker tegen te houden) en dat maakt het wel gemakkelijker
En idd, dat de wereld doordraait is heel vreemd. Hoezo is er leuke televisie, hoezo zijn de winkels open, hoezo lachen mensen. En ook, hoezo kan ik er soms in meedoen... Het is een heel surrealistische periode.
En ook, mijn broer weet van niks... de HA van mijn moeder neemt mijn broer voor haar rekening. Super tof, maar ben benieuwd naar het gedonder dat ik ga krijgen
Jullie zijn echt zo lief
Het spijt me als ik niet op alles reageer. Probeer zo compleet mogelijk te zijn, alleen heb ook de concentratie van een goudvis...
Je hoeft echt niet op alles te reageren en vooral geen Sorry te zeggen!quote:Op maandag 2 maart 2026 09:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel![]()
![]()
Jullie zijn echt zo lief
Hoop dat je vandaag hierover duidelijkheid krijgt. Kost ook energie.. het niet weten wanneer.quote:Ben blij als ze vandaag belt om even wat meer duidelijkheid te geven. Of ze donderdag of vrijdag gaat...
Niet gek gezien de omstandigheden toch heb je contact met vrienden, komt er begeleiding en vraag je of ze iedere dag kunnen komen (enorme zelfzorg..quote:Zelfzorg gaat voor geen meter. Ik heb gewoon geen enkele eetlust, douchen is teveel gevraagd etc. Vanavond wel lekker douchen.
quote:En idd, dat de wereld doordraait is heel vreemd. Hoezo is er leuke televisie, hoezo zijn de winkels open, hoezo lachen mensen. En ook, hoezo kan ik er soms in meedoen... Het is een heel surrealistische periode.
Niks mis mee om de komende tijd magnetron of airfryer dingen te kopen. Gemak en wel wat binnen krijgenquote:Misschien loop ik even naar de supermarkt en kijk of er iets te eten is dat me aantrekt en wat weinig moeite is. Desnoods een paar dagen uit de magnetron of airfryer
Is ook raar.. In je eigen leven is veel aan de hand, valt de grond onder je voeten weg en dan zie je om je heen dat het leven van andere mensen 'gewoon' doorgaat.quote:En idd, dat de wereld doordraait is heel vreemd. Hoezo is er leuke televisie, hoezo zijn de winkels open, hoezo lachen mensen. En ook, hoezo kan ik er soms in meedoen... Het is een heel surrealistische periode.
Niet!quote:Op maandag 2 maart 2026 09:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nooit sorry nodig.quote:Op maandag 2 maart 2026 14:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Lees straks even, sorry
Donderdagmiddag
Net even een uurtje gelopen geloof ik
Nu thee en straks belt de psych
Goedzo, even gaan is ook prima.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 08:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel
Slaap er zo slecht van
Kan geen kant op met mezelf
Dadelijk even naar een clubje. Even één kopje thee drinken en dan weer weg
Daarna even wat huishouden doen
Eind van de middag komt er een begeleider langs. Dat is wel fijn
je doet het goed Cotsquote:Op dinsdag 3 maart 2026 11:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank je wel
Ja bij het clubje weten ze het en ze waren heel erg lief voor meBen wel om elf uur al weggegaan. Trok het eventjes niet meer
Ik heb opgeschreven wat ik tijdens de crematie ga zeggen en laat dat morgen mijn moeder lezen. Misschien raar, maar ik wil gewoon dat ze het weet
Om één uur komt een begeleider en daarna ga ik denk ik maar weer hakenzal eens niet
Wat Greys zegtquote:
Mooi dat je vanmorgen toch even geweest bent. Dat leid een beetje af van al het "gedoe" deze week. En je hebt groot gelijk dat je dat alvast opgeschreven heeft. Ik hoop dat je moeder het fijn vind om te horen wat je gaat zeggen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 11:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja bij het clubje weten ze het en ze waren heel erg lief voor meBen wel om elf uur al weggegaan. Trok het eventjes niet meer
Ik heb opgeschreven wat ik tijdens de crematie ga zeggen en laat dat morgen mijn moeder lezen. Misschien raar, maar ik wil gewoon dat ze het weet
Om één uur komt een begeleider en daarna ga ik denk ik maar weer hakenzal eens niet
Wat versta jij onder slechte filmpjes?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 18:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Net een uur huilend aan de telefoon gehangen met mijn bestie
Dat was erg fijn en ik heb weer een beetje lucht
Dus slechte filmpjes kijken en haken
Hopelijk slaap ik vannacht wat beter
Op dit moment van Crea Chickquote:Op dinsdag 3 maart 2026 18:48 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Wat versta jij onder slechte filmpjes?
Daar ben je vast wel even zoet mee.quote:
Oh wat liefquote:Op dinsdag 3 maart 2026 21:41 schreef Coraline1977 het volgende:
Ik lees al lang mee en dat doe ik omdat ik jou zo knap vindt. Je zoekt en vindt telkens ergens de motivatie maar geeft ook soms toe dat het gewoon echt niet gaat.
Nu zit je echt in een heel nare tijd. Ik vind het fijn dat je hier een uitlaadklep hebt. En dat zovelen jou steunen, in het dagelijks leven en hier, dat zegt iets over jou.
Er zijn geen goede woorden of zinnen waarmee ik jou nu zou kunnen (onder-)steunen. Maar ik wil je alle virtuele steun toesturen. Sterkte
Dankje welquote:Op dinsdag 3 maart 2026 23:48 schreef praadje het volgende:
Oh lieve CotS. Wat een ontzettend moeilijke tijd maar wat doe jij het ontzettend goed. In gedachten ben ik bij je. Heel veel sterkte
Doe geen oog dicht ... vrijdag neem ik een slaappil in en hoop zaterdag wat uit te slapenquote:Op woensdag 4 maart 2026 09:00 schreef greysbones het volgende:
Cots hoop dat je een beetje geslapen hebt vannacht
wat ontzettend waardevol dit gesprekquote:Op woensdag 4 maart 2026 11:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Had een brief geschreven aan mijn moeder en die heeft ze net gelezen
Voor het eerst dat ik emoties bij haar zag
Mag van haar me niet schuldig voelen over het moeilijke dochter zijn
Het was echt een heel fijn gesprek... heb oprecht het gevoel dat alles gezegd is wat gezegd moet worden. Na deze theesessie ben ik er wel "klaar voor". Niet dat ik mijn moeder dood wil, maar ik kan het afscheid nu beter accepteren (typ ik jankend)
Wat fijn Child dat je dit gesprek gehad hebt samen.quote:Op woensdag 4 maart 2026 11:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het was echt een heel fijn gesprek... heb oprecht het gevoel dat alles gezegd is wat gezegd moet worden. Na deze theesessie ben ik er wel "klaar voor". Niet dat ik mijn moeder dood wil, maar ik kan het afscheid nu beter accepteren (typ ik jankend)
quote:Op woensdag 4 maart 2026 11:51 schreef Pinnenmutske het volgende:
Je bent een kanjer
Het is dat ik wss te ver woon anders kom ik je persoonlijk knuffelen
quote:
quote:Op woensdag 4 maart 2026 12:11 schreef greysbones het volgende:
[..]
wat ontzettend waardevol dit gesprek
voor jullie beide
fijn dat het kon Cots
ja, was een bijzonder gesprek. Ben nu wel klaar voor morgen. Al durf ik te wedden dat ik vannacht amper slaap hoor. Gaat al de hele week zo slecht. Vrijdag neem ik een slaappil.quote:Op woensdag 4 maart 2026 12:14 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Wat fijn Child dat je dit gesprek gehad hebt samen.
Het is ook niet voor te stellenquote:Op woensdag 4 maart 2026 13:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
ja, was een bijzonder gesprek. Ben nu wel klaar voor morgen. Al durf ik te wedden dat ik vannacht amper slaap hoor. Gaat al de hele week zo slecht. Vrijdag neem ik een slaappil.
maar ik heb het idee dat alles wat ik kwijt wilde, gezegd is en zij ook
Morgen rond deze tijd heb ik geen moeder meer. Zo onwerkelijk en bizar. Denk dat die avond wel de klapper komt. Nu besef ik het eigenlijk nog niet. Kan het me gewoon niet voorstellen
Hier wil ik toch even op reageren met een welgemeendquote:Op woensdag 4 maart 2026 11:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Heel mooiquote:Op woensdag 4 maart 2026 11:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit 2: die trui is irl zoveel drukker en wilder van kleur... echt een fantastisch ding
[ Bericht 14% gewijzigd door ChildoftheStars op 04-03-2026 13:46:25 ]
quote:Op woensdag 4 maart 2026 13:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel![]()
![]()
Moest wel lachen. Ik had een nieuwe trui aan. Allemaal katten in wilde kleuren. Echt een bombastisch ding. "Moet" die trui morgen aan van mijn moeder, want ze dat bij me vindt passen en zwart niet (ik ben nogal een kleurrijk persoon). En die vriend die erbij is moet zijn meest comfortabele kleren aan. Zij wil ook gaan in een joggingbroek en een lubberige, lievelingstrui. Geen gedoe voor mevrouw
Echt zo fijn...
Edit: trui in spoiler (En ja, ik loop er soms echt zo bij. Hoe naarder ik me voel hoe kleurrijker mijn kleding. Ik heb ook gewoon "saaie" kleding. Ongeveer twee of drie van dit soort debiele dingen)Euh helemaal niks mis met die truiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit 2: die trui is irl zoveel drukker en wilder van kleur... echt een fantastisch ding
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
Jawel, hij is "UITVERKOCHT"quote:Op woensdag 4 maart 2026 15:42 schreef greysbones het volgende:
[..]
Euh helemaal niks mis met die trui
quote:[b]Op woensdag 4 maart 2026 13:20 schreef ChildoftheStars
ja, was een bijzonder gesprek. Ben nu wel klaar voor morgen. Al durf ik te wedden dat ik vannacht amper slaap hoor. Gaat al de hele week zo slecht. Vrijdag neem ik een slaappil.
Morgen rond deze tijd heb ik geen moeder meer. Zo onwerkelijk en bizar. Denk dat die avond wel de klapper komt. Nu besef ik het eigenlijk nog niet. Kan het me gewoon niet voorstellen
quote:Op woensdag 4 maart 2026 13:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel![]()
![]()
Moest wel lachen. Ik had een nieuwe trui aan. Allemaal katten in wilde kleuren. Echt een bombastisch ding. "Moet" die trui morgen aan van mijn moeder, want ze dat bij me vindt passen en zwart niet (ik ben nogal een kleurrijk persoon). En die vriend die erbij is moet zijn meest comfortabele kleren aan. Zij wil ook gaan in een joggingbroek en een lubberige, lievelingstrui. Geen gedoe voor mevrouw
Echt zo fijn...
Edit: trui in spoiler (En ja, ik loop er soms echt zo bij. Hoe naarder ik me voel hoe kleurrijker mijn kleding. Ik heb ook gewoon "saaie" kleding. Ongeveer twee of drie van dit soort debiele dingen)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit 2: die trui is irl zoveel drukker en wilder van kleur... echt een fantastisch ding![]()
Past mooi bij morgen gezien je voorliefde voor kleurrijke kleding als je je naar voelt.
Raar besef dat het morgen gaat gebeuren.
'Blij' om te lezen dat je alles heb gezegd wat je wilde zeggen tegen je moeder.Ondanks het verdrietige moment wat er gaat aankomen heb ik het idee dat jullie alles goed 'afgerond' hebben samen.
![]()
Hoop dat je iets van een rustmoment/ verstand een beetje uit moment nog krijgt vandaag hetzij door te freubelen hetzij door een Ned serie/ film.
Dikke virtuele knuffel
Smile, it's free therapy.
Dit dus.quote:Op woensdag 4 maart 2026 17:14 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
CotS, wij denken allemaal aan je. Als je steun nodig hebt, denk aan ons.
Dikke knuffel van ons allemaal
Ditquote:Op woensdag 4 maart 2026 17:14 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
CotS, wij denken allemaal aan je. Als je steun nodig hebt, denk aan ons.
Dikke knuffel van ons allemaal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hell To The Liars
Mooi dat dat zo gelopen is. Dat moet voor haar ook wel een mooi/dierbaar moment zijn geweest. En fijn dat het het makkelijker maakt voor jou. Dat heb je goed gedaan! Dikke knuffel van mijquote:Op woensdag 4 maart 2026 11:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
DIe gedachten zal je nog vaak hebben Child, of dat je nog even wil bellen En dat is helemaal niet ergquote:Op woensdag 4 maart 2026 18:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jullie
Lees alles en vind alles zo fijn
Ben hoog emotioneel en vind reageren even heel lastig
Als jullie maar weten dat mijn hart warm wordt van jullie
Alle steun doet me zoveel en lees het keer op keer
Net een confrontatie met de situatie
Psych wil me dit weekend niet de hele tijd alleen hebben
Zondag is geregeld, zaterdag lukt niet
Mijn eerste gedachte: dan ga ik wel langs mama
Dat doet pijn
Je bent er klaar voor, zij ook. Dan is het ook goed dat het niet lang meer duurt. Ze heeft nu veel pijn, morgen is ze daar vanaf. Sorry, ik kan het niet goed omschrijven, maar het lijkt me een fijn gevoel dat ze morgen van die pijn af is. Jeetje, ik heb nog nooit zulke slechte zinnen geschreven, geloof ik. Sorry..quote:Op woensdag 4 maart 2026 13:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Zulke dingen kan je niet goed omschrijvenquote:Op woensdag 4 maart 2026 18:17 schreef qltel het volgende:
[..]
Je bent er klaar voor, zij ook. Dan is het ook goed dat het niet lang meer duurt. Ze heeft nu veel pijn, morgen is ze daar vanaf. Sorry, ik kan het niet goed omschrijven, maar het lijkt me een fijn gevoel dat ze morgen van die pijn af is. Jeetje, ik heb nog nooit zulke slechte zinnen geschreven, geloof ik. Sorry..
Ja, dat geloof ik ook..quote:Op woensdag 4 maart 2026 19:03 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zulke dingen kan je niet goed omschrijven
Omdat jij een lief mens bentquote:Op woensdag 4 maart 2026 19:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jullie zijn zo lief
Misschien moet ik dit allemaal uitprinten
Merk dat ik aan geschreven dingen veel heb. Ook met kaartjes van vrienden en zo
Dat maakt echt enorm verschil
Alleen goed reageren lukt me niet. Het zit zo hoog de emotie
Op het moment functioneer ik niet
Lees jullie woorden keer op keer
Bedankt
Maak je niet druk over ons, wij redden ons prima. We denken aan je en ondersteunen je in gedachten en hier op FOK!. Ik twijfel er niet aan dat iedereen hier daar zo over denkt.quote:Op woensdag 4 maart 2026 19:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jullie zijn zo lief
Bedankt
je kunt hier altijd kijkenquote:Op woensdag 4 maart 2026 19:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jullie zijn zo lief
Bedankt
Dat is geweldig, dat is beter zo!quote:Op woensdag 4 maart 2026 20:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn vrienden hebben hun agenda's vergeleken en er is een heel rooster rondom bellen en bezoek in het weekend
Zodat ik niet in een leeg gat val waarin de hulpverleners er niet zijn
Heel fijn om dit te lezenquote:Op woensdag 4 maart 2026 20:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn vrienden hebben hun agenda's vergeleken en er is een heel rooster rondom bellen en bezoek in het weekend
wat ontzettend fijn dat je zulke lieve betrokken vrienden hebtquote:Op woensdag 4 maart 2026 20:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat een lieve vrienden heb je! Altijd fijn dat je in moeilijke tijden op hen kan rekenen. That's what friends are for <3quote:Op woensdag 4 maart 2026 20:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
quote:Op woensdag 4 maart 2026 22:03 schreef Lenny77 het volgende:
Ook ik wil je veel sterkte wensen.
Ik ben zo blij dat jullie beiden het gevoel hebben dat alles gezegd is en dat alles ok is. Dat is zeer waardevol.
Morgen gaat een zware dag zijn en de tijd erna ook. Weet dat je niet alleen bent.
Wij fokkertjes staan klaar voor je, de komende tijd.
Ik denk aan je
quote:Op donderdag 5 maart 2026 08:31 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Heel veel sterkte vandaag CotS
Of achter je!quote:
quote:Op donderdag 5 maart 2026 15:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het was mooi
Laatste woorden waren dat ze heel veel van me hield en dat ik de zonnestralen in haar leven was
De brief wilde ze meenemen. Die vond ze heel waardevol
Met zulke lieve woorden kun je waardig heengaan.quote:Op donderdag 5 maart 2026 15:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het was mooi
Laatste woorden waren dat ze heel veel van me hield en dat ik de zonnestralen in haar leven was
Dikke knuffelquote:Op donderdag 5 maart 2026 15:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het was mooi
Wat hebben jullie dit geweldig mooi en liefdevol kunnen afsluiten.quote:Op donderdag 5 maart 2026 15:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het was mooi
Wat een mooie woorden om afscheid mee te nemen. Gecondoleerd en heel veel sterkte!quote:Op donderdag 5 maart 2026 15:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het was mooi
Knuffel voor jou.quote:Op donderdag 5 maart 2026 15:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het was mooi
Gecondoleerd, lieve CotS.quote:Op donderdag 5 maart 2026 15:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het was mooi
Wat een mooi afscheid Child. Gecondoleerd meis en heel veel sterktequote:Op donderdag 5 maart 2026 15:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het was mooi
Wat mooi zegquote:Op donderdag 5 maart 2026 15:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het was mooi
Gecondoleerd en veel sterkte de komende tijd.quote:Op donderdag 5 maart 2026 15:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het was mooi
Gecondoleerd lieve Cots.quote:Op donderdag 5 maart 2026 18:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel
Alle lieve woorden
Zit nu maar op de bank onder een elektrische plaid
Tranen lijken even op
Maar die gaan zeker komen
Ze wilde de brief die ik geschreven had mee. Erg emotioneel
Oke tranen zijn er weer
Morgen komt Dela
En bellen met de notaris
We zijn trots op je en leven met je mee.quote:Op donderdag 5 maart 2026 18:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel
Alle lieve woorden
Zit nu maar op de bank onder een elektrische plaid
Tranen lijken even op
Maar die gaan zeker komen
Ze wilde de brief die ik geschreven had mee. Erg emotioneel
Oke tranen zijn er weer
Morgen komt Dela
En bellen met de notaris
Idem hier.quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:35 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
We zijn trots op je en leven met je mee.
Moest zelf ook even een traantje wegpinken.
En anders wij wel.quote:Op donderdag 5 maart 2026 19:40 schreef CoolGuy het volgende:
Ach CotS...
Gecondoleerd. Ik lees dit nu pas, en ik heb eigenlijk geen woorden. Ik hoop dat het (mooie) einde op enige manier iets van verlichting kan brengen in de duisternis die verdriet is.
Ik wens je heel veel sterkte. Weet dat er hier mensen zijn die dergelijke dingen ook meegemaakt hebben. Je bent niet alleen, ook al snap ik dat je je nu zo voelt, en je aan die wetenschap nu geen fluit hebt. Gebruik je dagboek-topicreeks om te ventileren. Alles mag, en als iemand daar moeite mee heeft dan zijn @:Lenny en ik er.
enorm trotsquote:Op donderdag 5 maart 2026 19:35 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
We zijn trots op je en leven met je mee.
Moest zelf ook even een traantje wegpinken.
Poeh, die hakt er even in.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 01:12 schreef Iceage het volgende:
Avondpoes
Het werd avond
Zijn we uitgevochten vroeg de poes.
We zijn uitgevochten zei de engel.
En hij tilde de poes op,
Hield haar tegen het licht
en zei je bent doorzichtig nu
Laat me maar los, zei de poes.
En de engel knikte, en liet haar gaan.
Nogmaals sterkte.
Je wilt vast niemand tekort doen..quote:Op vrijdag 6 maart 2026 09:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Reageren is lastig omdat alles zo ontzettend lief is. Ik moet ervan huilen (excuus) en ik weet geen andere woorden dan dankbaarheid en die kan ik niet genoeg uitdrukken
Ik ben zo dankbaar en overweldigd met al jullie liefde. Zoveel steun, het is niet te bevatten hoe lief iedereen voor me is.
Ik was bang in de avond in een gat te vallen, en ondertussen lees en herlees ik dit topic. Alleen reageren lukt(e) me gewoon niet... (en ja, schuldgevoelens en bladibla)
Ik wil iemand tekort doen
Je doet niemand te kortquote:Op vrijdag 6 maart 2026 09:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Reageren is lastig omdat alles zo ontzettend lief is. Ik moet ervan huilen (excuus) en ik weet geen andere woorden dan dankbaarheid en die kan ik niet genoeg uitdrukken
Ik ben zo dankbaar en overweldigd met al jullie liefde. Zoveel steun, het is niet te bevatten hoe lief iedereen voor me is.
Ik was bang in de avond in een gat te vallen, en ondertussen lees en herlees ik dit topic. Alleen reageren lukt(e) me gewoon niet... (en ja, schuldgevoelens en bladibla)
Maak je niet druk over iemand te kort doen want dat doe je niet. Zeker gezien je situatie nietquote:Op vrijdag 6 maart 2026 09:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dat zal dat je gister uitgeput was en vandaag is een regeldag dan zul je straks ook moe zijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 09:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Is niet stom.. maar begrijpelijk. Al voelt het wellicht tegenstrijdig.quote:Vandaag even een erg volle dag. Dat is wel even nodig en stom tegelijk
Druk bezig geweest al!quote:Op vrijdag 6 maart 2026 12:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb nu even pauze
De ID-kaart van mijn moeder uit haar huis gehaald
Om half twee komt Dela, daarna de notaris bellen
Dan videobellen met een vriendin
Vandaag MOET ik eten van de psych.
Morgen brengt een vriendin boodschappen, dus dan weer gewoon koken
Vanavond desnoods thuisbezorgd.
Alleen geen honger en niks smaakt
Alleen én slecht slapen én niet voldoende eten is toch echt wel roofbouw en dat is niet handig
Vanavond een dubbele dosis temazepam (moet) en vroeg naar bed en morgenavond ook
Het zijn ook wel wachtdagen tot en met
En ik heb geen geduld
Foto wordt geprint, die komt morgen
Het is... uh... zwaar en raar
en ik mis haar nu al
Jij doet niemand tekort.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 09:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik wil niemand tekort doen
Dat is heel normaalquote:Op vrijdag 6 maart 2026 12:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb nu even pauze
De ID-kaart van mijn moeder uit haar huis gehaald
Om half twee komt Dela, daarna de notaris bellen
Dan videobellen met een vriendin
Vandaag MOET ik eten van de psych.
Morgen brengt een vriendin boodschappen, dus dan weer gewoon koken
Vanavond desnoods thuisbezorgd.
Alleen geen honger en niks smaakt
Alleen én slecht slapen én niet voldoende eten is toch echt wel roofbouw en dat is niet handig
Vanavond een dubbele dosis temazepam (moet) en vroeg naar bed en morgenavond ook
Het zijn ook wel wachtdagen tot en met
En ik heb geen geduld
Foto wordt geprint, die komt morgen
Het is... uh... zwaar en raar
en ik mis haar nu al
Even geluisterdquote:Op vrijdag 6 maart 2026 15:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
God of the Moon and Stars was al een mooi nummer, mijn broer en moeder vindt/vond het ook heel erg mooi
Dus we draaien dat woensdag. Samen met Morning Has Broken
Alleen God of te Moon and Stars is nu zoveel dieper ineens...
quote:Op vrijdag 6 maart 2026 17:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oh mijn god jongens... Die kaart![]()
![]()
Ik zit nu te huilen. Zo warm, zo lief, zo attent... Echt...jullie zijn zo lief en geweldig en fijn en en en... ik kan niet onder woorden brengen wat dit met me doet
Echt super bedankt jongens, echt ... Dikke knuffel voor jullie allemaal
Kleine moeitequote:Op vrijdag 6 maart 2026 17:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
![]()
Ik zit nu te huilen. Zo warm, zo lief, zo attent... Echt...jullie zijn zo lief en geweldig en fijn en en en... ik kan niet onder woorden brengen wat dit met me doet
quote:Op vrijdag 6 maart 2026 17:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
![]()
Je verdient hetquote:Op vrijdag 6 maart 2026 17:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |