abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220228548
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:15 schreef ChildoftheStars het volgende:

Dank je wel O+
Doe mijn best en we hebben goede gesprekken

Alles voor mooie herinneringen
O+ waardevol :*
Fake it till you make it...
pi_220229126
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 11:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Doe ik zeker!
Deprimerende gedachte... maar wel waar...
Weet ik.

Aan de andere kant: daarmee 'behoud' je een stukje van je moeder, ik vond dat wel een fijne gedachte O+

(ik ben daar -alledaagse filmpjes- al vroeg mee begonnen en ze wist waarvoor ik het deed: "als jij er later niet meer bent". Maar goed ook, aan het eind slaakte ze alleen nog maar kreten)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_220229282
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 14:09 schreef r_one het volgende:

[..]
Weet ik.

Aan de andere kant: daarmee 'behoud' je een stukje van je moeder, ik vond dat wel een fijne gedachte O+

(ik ben daar -alledaagse filmpjes- al vroeg mee begonnen en ze wist waarvoor ik het deed: "als jij er later niet meer bent". Maar goed ook, aan het eind slaakte ze alleen nog maar kreten)
Oef... dat is heftig. Een dikke knuffel voor jou O+
Mijn mams is depressief, maar nog wel zichzelf soort van. ALleen maar kreten horen lijkt me heel zwaar
pi_220229296
Uurtje bij haar geweest en toen was ze te moe. Morgen bellen en afspreken wanneer ik weer kom. Ze wil me niet elke dag zien. Ten eerste omdat ik door moet leven (valt niet over te twisten. Ze vindt ook dat ik komende week gewoon naar clubjes moet blijven gaan... dat duurt wel even twee weken voordat ik dat weer doe) en ten tweede heeft zijzelf er gewoon de energie niet voor... ze lijdt echt

Was wel even fijn bij haar

Vraag me wel af of ik ooit weer mijn blijde, creatieve zelf wordt. Zal vast, maar het voelt niet zo... -O-
pi_220229373
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 14:24 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oef... dat is heftig. Een dikke knuffel voor jou O+
Mijn mams is depressief, maar nog wel zichzelf soort van. ALleen maar kreten horen lijkt me heel zwaar
Dat was dan ook pas de laatste 2 dagen op haar ziektebed. Ze had geen pijn, ze had geen kracht meer. Dat was ook het moment dat ze naar de hospice ging, thuis ging niet meer, ik (24/7 mantelzorger) trok het niet meer. Achteraf gezien allemaal wel heel vredig. Het hoort erbij.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_220229609
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 14:32 schreef r_one het volgende:

[..]
Dat was dan ook pas de laatste 2 dagen op haar ziektebed. Ze had geen pijn, ze had geen kracht meer. Dat was ook het moment dat ze naar de hospice ging, thuis ging niet meer, ik (24/7 mantelzorger) trok het niet meer. Achteraf gezien allemaal wel heel vredig. Het hoort erbij.
*;
Wel super heftig.
Dingen die erbij horen geven geen garantie op gemak en geluk.
Dat kan en mag en is gewoon heel verdrietig

Dikke knuffel voor jou O+
pi_220229634
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 14:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Uurtje bij haar geweest en toen was ze te moe. Morgen bellen en afspreken wanneer ik weer kom. Ze wil me niet elke dag zien. Ten eerste omdat ik door moet leven (valt niet over te twisten. Ze vindt ook dat ik komende week gewoon naar clubjes moet blijven gaan... dat duurt wel even twee weken voordat ik dat weer doe) en ten tweede heeft zijzelf er gewoon de energie niet voor... ze lijdt echt

Vraag me wel af of ik ooit weer mijn blijde, creatieve zelf wordt. Zal vast, maar het voelt niet zo... -O-
Dat komt wel weer alleen is het de kunst balans te zoeken tussen rouw en doorgaan met de dingen die je altijd doet, doorslaan naar rouw is niet goed doorslaan naar afleiding is niet goed

Veel sterkte
pi_220230198
quote:

Jij moet dit ook zo aanpakken zoals jij dit wil
Dus clubjes is jouw keus
En ja kan me voorstellen dat je het liefst elke dag even bij haar was
Maar wat niet gaat gaat niet

En heel begrijpelijk dat je bang bent je nooit weer dezelfde te voelen :*
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_220230500
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 14:53 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
*;
Wel super heftig.
Dingen die erbij horen geven geen garantie op gemak en geluk.
Dat kan en mag en is gewoon heel verdrietig

Dikke knuffel voor jou O+
Het overlijden van een dierbare is altijd heel verdrietig en heftig, daar doe je niks aan.
Maar als het dan toch moet gebeuren, probeer het dan zo 'warm' mogelijk te maken, zodat je later terug kunt kijken op een mooi. intiem afscheid (hoe triest ook, nu nog).
.
pi_220230919
quote:

Lief dat ze vindt dat je door moet gaan ook met je eigen leven.. je dingen blijven doen waarvan ze wellicht weet dat het je helpt/ structuur/ afleiding geeft.
En ze is dus te moe. :*

Komt wel weer die blijde creatieve zelf..
Het is ook veel waar je nu doorheen gaat maar je lijkt je goed staande te houden. O+ :*
Meer huilen wat je nu wel kunt vind ik een goed teken :@ al voelt het misschien niet zo.
En dat je hoofd er nu even niet staat om naar een clubje is ook te begrijpen. Kijken wat kan.. waar je behoefte ligt.
Of je genoeg energie hebt om even eruit te gaan naar zo'n clubje ter afleiding of niet.
Voel je zelf wellicht goed aan. O+

Dikke virtuele knuff :S___D
Smile, it's free therapy.
pi_220235711
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 14:56 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dat komt wel weer alleen is het de kunst balans te zoeken tussen rouw en doorgaan met de dingen die je altijd doet, doorslaan naar rouw is niet goed doorslaan naar afleiding is niet goed

Veel sterkte
Daarom probeer ik wel dingen te blijven doen idd :Y
Het is alleen nu nog lastig in te schatten wat goed of fout is

quote:
99s.gif Op zondag 1 maart 2026 15:52 schreef greysbones het volgende:

[..]
Jij moet dit ook zo aanpakken zoals jij dit wil
Dus clubjes is jouw keus
En ja kan me voorstellen dat je het liefst elke dag even bij haar was
Maar wat niet gaat gaat niet

En heel begrijpelijk dat je bang bent je nooit weer dezelfde te voelen :*
Ja... ik weet het... alleen ik vind het een lastige keuze
Hangt er ook vanaf hoe laat morgen fact contact wil. Dat gaat voor
Alleen ben zo lui nu... daarom denk ik aan clubjes

Plus dat mijn moeder wil dat ik dat blijf doen... ook nu... natuurlijk zet ik door na de regelzaken en crematie, alleen nu is het wel pittig

quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 16:12 schreef r_one het volgende:

[..]
Het overlijden van een dierbare is altijd heel verdrietig en heftig, daar doe je niks aan.
Maar als het dan toch moet gebeuren, probeer het dan zo 'warm' mogelijk te maken, zodat je later terug kunt kijken op een mooi. intiem afscheid (hoe triest ook, nu nog).
Je hebt helemaal gelijk ja!

quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 16:33 schreef Kissingbird het volgende:

[..]
Lief dat ze vindt dat je door moet gaan ook met je eigen leven.. je dingen blijven doen waarvan ze wellicht weet dat het je helpt/ structuur/ afleiding geeft.
En ze is dus te moe. :*

Komt wel weer die blijde creatieve zelf..
Het is ook veel waar je nu doorheen gaat maar je lijkt je goed staande te houden. O+ :*
Meer huilen wat je nu wel kunt vind ik een goed teken :@ al voelt het misschien niet zo.
En dat je hoofd er nu even niet staat om naar een clubje is ook te begrijpen. Kijken wat kan.. waar je behoefte ligt.
Of je genoeg energie hebt om even eruit te gaan naar zo'n clubje ter afleiding of niet.
Voel je zelf wellicht goed aan. O+

Dikke virtuele knuff :S___D
Ja, ze heeft echt geen energie meer... echt heel pijnlijk om te zien
Ben blij als ze vandaag belt om even wat meer duidelijkheid te geven. Of ze donderdag of vrijdag gaat...

Naja, ik probeer alles om niet te huilen, maar dat lukt me niet altijd.

O+
pi_220235797
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 08:20 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Er is geen goed of fout! Echt niet. En rouw en doorgaan kunnen naar mijn mening ook naast elkaar bestaan.
Ook rouw en plezier hebben, het een sluit het ander niet uit.
Je moeder zou niet willen dat je alleen maar gaat zitten rouwen, maar verdriet hebben om het verlies is heel normaal en daar mag ook ruimte voor zijn.

Huilen mag, je hoeft je niet sterk te houden voor je moeder!
Echt meis, er zijn geen regels voor wat hoort of wat niet in zo'n situatie.

Blijf goed voor jezelf zorgen, je hebt hulp en blijf vooral schrijven als dat je lucht geeft! :*
Fake it till you make it...
pi_220235841
Er is inderdaad geen goed en fout in een rouwproces, iedereen doet het ook op zijn eigen manier natuurlijk

Ik sluit me eigenlijk volledig aan bij de woorden van @Nijna
pi_220235851
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 08:20 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
[..]
Ja... ik weet het... alleen ik vind het een lastige keuze
Hangt er ook vanaf hoe laat morgen fact contact wil. Dat gaat voor
Alleen ben zo lui nu... daarom denk ik aan clubjes

Plus dat mijn moeder wil dat ik dat blijf doen... ook nu... natuurlijk zet ik door na de regelzaken en crematie, alleen nu is het wel pittig
[..]
Je hebt helemaal gelijk ja!
[..]
Ja, ze heeft echt geen energie meer... echt heel pijnlijk om te zien
Ben blij als ze vandaag belt om even wat meer duidelijkheid te geven. Of ze donderdag of vrijdag gaat...

Naja, ik probeer alles om niet te huilen, maar dat lukt me niet altijd.

O+
Lieve schat
Als je deze week je clubjes niet red
Omdat het allemaal teveel is
Dan is dat toch ook helemaal ok
Kijk per dag wat je wil :*
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_220235882
-O- mijn moeder wil heel graag dat ik ga ...
En misschien even aan wat anders denken ook goed ...
Kan altijd een halfuurtje gaan en dan weer naar huis ...

mijn moeder snapt de tranen wel. Ze heeft heel veel tissues in huis ;)
Alleen ik wil graag sterk voor haar zijn, zodat ze een fijn einde heeft...

Zelfzorg gaat voor geen meter. Ik heb gewoon geen enkele eetlust, douchen is teveel gevraagd etc. Vanavond wel lekker douchen. Of vanmiddag
Alleen een maaltje koken... nope...

Hier schrijven is wel heel erg fijn. Heb zo sterk het gevoel dat ik het fout doe omdat ik wel in mijn hobbykamer zit etc. Anderzijds heb ik dat heel hard nodig om overeind te blijven... die handen moeten gewoon garens hebben. Dat hoofd moet gewoon tellen en niet nadenken.

Straks komt een begeleider. Dat vind ik wel erg fijn. Vraag of er morgen weer iemand kan komen. Deze week even vaak. Dat willen ze ook doen, zeggen ze, dus dat is fijn

Edit, vanmiddag denk ik even wandelen. Misschien loop ik even naar de supermarkt en kijk of er iets te eten is dat me aantrekt en wat weinig moeite is. Desnoods een paar dagen uit de magnetron of airfryer
pi_220235925
Schrijf maar lekker hier van je af, dit is jou hoekje
pi_220236013
Niets moet en alles mag. Je moeder kan wel zeggen dat je naar je clubjes moet gaan, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je dat niet wil. Dat je geen zin hebt in mensen om je heen die babbelen over zaken die jou gestolen kunnen worden.

Ik vond app contact met mensen fijn. Dan kon ik reageren wanneer ik wilde.

In telefonisch en fysiek contact kon ik alleen maar huilen. Soms kon ik er over praten en soms sprongen vanuit het niets de tranen in mijn ogen.

Ik heb heel wat tranen onder de douche vergoten.

Het meest surrealistische op de dag van overlijden was mijn bezoek aan de supermarkt: mijn hele wereld was ingestort en iedereen deed boodschappen. Hoe dan?

Maar goed. Kleine stapjes en vooral niet te veel denken dat je dingen moet. Je moet niets (nou ja, eten en drinken dan). Dat hoeft echt geen zelfgemaakt 3 gangen menu te zijn.

Stel jezelf niet te veel eisen. Als je in je hobbykamer wil zijn, dan doe je dat! Als je met een kop thee op de bank tv wil kijken doe je dat. Wat jij wil.

Fijn dat je een goed behandelteam om je heen heb staan en dat ze bij kunnen springen waar nodig!

Sterkte deze dagen!
  Moderator / Miss SHO maandag 2 maart 2026 @ 09:17:01 #143
22592 crew  Ole
pi_220236064
Ach lieverd.. Wat kan ik zeggen. Doe maar wat het beste voelt voor jou. Goed dat je het zo van je afschrijft :*
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 2 maart 2026 @ 09:24:17 #144
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220236148
Je doet niets fout. Doe deze week waar je zin in hebt. Maak je ook geen zorgen over tranen. Die hebben bij mij ook regelmatig gevloeid en dat doen ze nog wel eens.
Fijn dat je begeleiders deze week extra kunnen komen. En eet lekker waar je zin in hebt, dit is een rare week dus is dat logisch.
pi_220236393
Dank jullie wel O+ O+ O+

Puur theoretisch ben ik het ermee eens dat rouw niet fout kan en iedereen daarin een eigen weg heeft. En ik weet dat haken gewoon een gezonde coping is.
Natuurlijk zou ik het liefst mezelf pijn doen, maar ik wil niet het risico lopen dat mijn moeder dat meekrijgt. Daarnaast als student verzoop ik alles. Geen alcoholisme, maar wel een probleem. Nu drink ik heel af en toe, met mate.
Alleen het liefst wil ik elke avond een borrel nemen. Lekker slaap ik erop. Alleen alcohol moet je daarvoor niet gebruiken. Alcohol is voor af en toe lekker
Dus ja... ik haak, want tellen en pielen leidt me af

En idd... appen met vrienden is fijn. Bellen of irl laat me ook huilen. Als ik app huil ik ook, maar dan ziet niemand het (en het is gemakkelijker tegen te houden) en dat maakt het wel gemakkelijker

En idd, dat de wereld doordraait is heel vreemd. Hoezo is er leuke televisie, hoezo zijn de winkels open, hoezo lachen mensen. En ook, hoezo kan ik er soms in meedoen... Het is een heel surrealistische periode.
En ook, mijn broer weet van niks... de HA van mijn moeder neemt mijn broer voor haar rekening. Super tof, maar ben benieuwd naar het gedonder dat ik ga krijgen

Jullie zijn echt zo lief O+
Het spijt me als ik niet op alles reageer. Probeer zo compleet mogelijk te zijn, alleen heb ook de concentratie van een goudvis...
  maandag 2 maart 2026 @ 10:00:07 #146
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220236552
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 09:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel O+ O+ O+

Puur theoretisch ben ik het ermee eens dat rouw niet fout kan en iedereen daarin een eigen weg heeft. En ik weet dat haken gewoon een gezonde coping is.
Natuurlijk zou ik het liefst mezelf pijn doen, maar ik wil niet het risico lopen dat mijn moeder dat meekrijgt. Daarnaast als student verzoop ik alles. Geen alcoholisme, maar wel een probleem. Nu drink ik heel af en toe, met mate.
Alleen het liefst wil ik elke avond een borrel nemen. Lekker slaap ik erop. Alleen alcohol moet je daarvoor niet gebruiken. Alcohol is voor af en toe lekker

En idd... appen met vrienden is fijn. Bellen of irl laat me ook huilen. Als ik app huil ik ook, maar dan ziet niemand het (en het is gemakkelijker tegen te houden) en dat maakt het wel gemakkelijker

En idd, dat de wereld doordraait is heel vreemd. Hoezo is er leuke televisie, hoezo zijn de winkels open, hoezo lachen mensen. En ook, hoezo kan ik er soms in meedoen... Het is een heel surrealistische periode.
En ook, mijn broer weet van niks... de HA van mijn moeder neemt mijn broer voor haar rekening. Super tof, maar ben benieuwd naar het gedonder dat ik ga krijgen

Het spijt me als ik niet op alles reageer. Probeer zo compleet mogelijk te zijn, alleen heb ook de concentratie van een goudvis...
Tot nu toe sla je je er dapper door heen. Je hebt verstandige keuzes gemaakt. :) De echte klap gaat natuurlijk nog komen, maar je bent de realiteit niet uit het oog verloren. ^O^
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  Moderator / Redactie FP maandag 2 maart 2026 @ 10:02:09 #147
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220236568
quote:
Dank jullie wel O+ O+ O+

Dat maakt niet uit, je hebt al genoeg aan je hoofd :*

En verder wat @LordofLeaves zegt :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220236790
quote:
Dank jullie wel O+ O+ O+

Je hoeft echt niet op alles te reageren en vooral geen Sorry te zeggen!

Fijn dat de huisarts je broer voor zijn rekening neemt.

Nogmaals sterkte!!
pi_220237895
quote:
Hoop dat je vandaag hierover duidelijkheid krijgt. Kost ook energie.. het niet weten wanneer.

quote:
Zelfzorg gaat voor geen meter. Ik heb gewoon geen enkele eetlust, douchen is teveel gevraagd etc. Vanavond wel lekker douchen.
Niet gek gezien de omstandigheden toch heb je contact met vrienden, komt er begeleiding en vraag je of ze iedere dag kunnen komen (enorme zelfzorg.. O+ ) post je hier, deel je hoe het met je gaat.. wat er in je omgaat.
Ja natuurlijk zou je willen dempen nu. En ook dat doe je gecontroleerd (2 cocktails 'maar').
Gezien wat er allemaal op je afkomt houd je je enorm goed staande. :*

quote:
quote:
Misschien loop ik even naar de supermarkt en kijk of er iets te eten is dat me aantrekt en wat weinig moeite is. Desnoods een paar dagen uit de magnetron of airfryer
Niks mis mee om de komende tijd magnetron of airfryer dingen te kopen. Gemak en wel wat binnen krijgen O+ .

quote:
Is ook raar.. In je eigen leven is veel aan de hand, valt de grond onder je voeten weg en dan zie je om je heen dat het leven van andere mensen 'gewoon' doorgaat.

Lijkt alsof je je soms schuldig voelt dat je 'gewoon' op je freubelkamer zit. Maar zo nodig en goed dat je het doet. O+
Afleiding, verstand even op 0 proberen te zetten.. staande houden.

Blij om te lezen dat de huisarts je broer inlicht.
Wellicht doe je het al maar is het een idee om je 'angst' van de problemen die je kunt krijgen hierdoor met je begeleider te bespreken? Om te kijken hoe of wat hiermee om te gaan? Soort plan al maken?

En vroeg me af of je huisarts op de hoogte hiervan is (dat je bang bent dat jij er last door gaat krijgen), om er rekening mee te houden als de arts je broer gaat inlichten in die context vroeg ik het me af.

Voor mezelf en denk voor de mensen die hier posten denk ik wel te kunnen zeggen dat niemand een reactie van je terug verwacht.. niks moet.
Mensen willen je steunen zonder verwachting. O+ :*

Dikke virtuele knuff lieve Cots :S___D
Smile, it's free therapy.
pi_220239423
Lees straks even, sorry
Donderdagmiddag
Net even een uurtje gelopen geloof ik
Nu thee en straks belt de psych
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: