De update:quote:Kree valt in november 2020 en breekt zijn schouder. Dit is erg vervelend, maar blijkt uiteindelijk een zegen. Kree heeft dan al een tijd problemen met zijn overmatige alcoholconsumptie. De val betekent de start van een leven zonder drank. Een verhaal van vallen en opstaan.
Bij een ondoordachte actie in februari 2020 verplaatst kree zijn bedrijfswagen op het parkeerterrein bij zijn huis, wordt betrapt op rijden onder invloed en raakt zijn rijbewijs en rijbevoegdheid kwijt. Bij het begin van de coronapandemie verliest hij ook zijn baan. In november 2020 struikelt hij dronken over een drempel en belandt met een gebroken schouder in het ziekenhuis. Dit wordt de ommekeer. Na het ziekenhuis vangt zijn moeder hem op en die wil niet dat hij drinkt. En dat doet kree ook niet. Zo is de jaarwisseling 20/21 de eerste in jaren die hij nuchter doorkomt. Hij werkt verder aan zijn lichamelijke herstel en er zijn goede gesprekken met hulpverlening. In januari 2021 verhuist hij naar een plek bij een instelling waar hij kan gaan werken aan zijn alcoholprobleem. Het semi-begeleid wonen biedt hem structuur en hij vult zijn tijd met therapie en dagbesteding. Ook in het gitaarspelen krijgt hij weer veel plezier, met gitaarlessen.
Kree’s doel is nuchter blijven, een nieuwe woning vinden via de woningbouwstichting, een nieuwe baan en zijn rijbewijs terug. Herstel van zijn schouder gaat langzaam maar gestaag. In april/mei 2021 start hij in een kringloopcentrum met het vervullen van de taakstraf waartoe hij i.v.m. rijden onder invloed is veroordeeld. Hij heeft zijn rijbewijs nog altijd niet terug, maar mag wel scooterrijden en met de aanschaf van een scooter kan hij er weer eens op uit.
In juli 2021 zit de taakstraf erop, heeft kree al heel wat actie ondernomen om een woning te vinden (nog niet gelukt), gaat hij bij een christelijk bandje spelen en is hij ook voorzichtig bezig met solliciteren. Nog altijd nuchter. Eind augustus is het eindelijk raak: een woning gevonden! Een beetje een uitgeleefde bende, maar er valt zeker iets van te maken. Voor- en achtertuin, wat wil je nog meer. Na wat gesteggel krijgt kree ook een normaal huurcontract en niet een met een bepaling dat hij er bij overlast makkelijker uitgezet zou kunnen worden. Eind oktober contract tekenen. Er wordt via de WMO geregeld dat hij af en toe ondersteuning thuis krijgt en ambulant gaan de gesprekken met de psycholoog door.
Ook is er in oktober een serieus gesprek met een potentiële werkgever, aan wie kree eerlijk vertelt hoe de gaten in zijn cv zijn gekomen. Vindt de werkgever geen belemmering om hem aan te nemen. Er is vertrouwen in hem, ondanks zijn verslavingsprobleem en dat hij geen rijbewijs heeft. Toch ketst deze baan af omdat de hulpverlening ook aangeeft dat dit allemaal te veel en te snel is voor kree.
Kree logeert inmiddels bij zijn moeder en klust hard door aan zijn huis. Het traject bij het CBR gaat hopelijk snel leiden tot terugkrijgen van zijn rijbewijs. Hij komt begin 2022 paginagroot in een plaatselijke krant met zijn verhaal in het kader van Dry January. Half januari verhuist hij eindelijk naar zijn eigen woning. Het langverwachte bericht komt dat hij weer een rijbewijs mag gaan ophalen: eerst voor een jaar geldig. En in maart is er weer goed nieuws: een werkgever heeft vertrouwen in kree en biedt hem een baan aan. De benodigde VOG blijkt geen probleem. 1 april start hij met zijn baan. Hij heeft het er onwijs naar zijn zin. Komt de proeftijd met gemak door en krijgt een jaarcontract. Hij mag opleidingen doen en hij noemt het de leukste (en best betaalde) baan die hij ooit heeft gehad.
In januari 2023 komt er een gunstig rapport van CBR: rijbewijs kan verlengd worden, nu voor drie jaar. En in februari meldt kree dat zijn contract is omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd.
Kree houdt ons op FOK! sinds zijn val op de hoogte met updates die hij altijd afsluit met ‘wordt vervolgd’. Hij wil daarmee aan anderen, die misschien in de zelfde shit zitten, laten zien wat er goed gaat en wat soms niet. Dat de weg voor iedereen anders zal zijn, maar dat de lichtpunten en mogelijkheden wel zijn te vinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do what you love, love what you do!
Niemand die verslaafd is, kan garanderen dat hij nooit meer terugvalt. Ook niet na vijftien jaar abstinentie, of 'normaal gebruik', waarbij dat laatste gewoon spelen met vuur is. Het kán (lang) goed gaan, maar die gevallen zijn echt zelden.quote:Op zondag 15 februari 2026 09:17 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Tja, ik denk daar wel anders over. Mijn familielid zei ook, ik ben niet meer verslaafd ik drink soms wat. Geen probleem zei hij. Dat was het dus wel. Eens verslaafd, altijd verslavingsgevoelig.
Dit klopt helaas, eens verslaafd altijd verslaafdquote:Op zondag 15 februari 2026 10:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Niemand die verslaafd is, kan garanderen dat hij nooit meer terugvalt. Ook niet na vijftien jaar abstinentie, of 'normaal gebruik', waarbij dat laatste gewoon spelen met vuur is. Het kán (lang) goed gaan, maar die gevallen zijn echt zelden.
weet ik er zij wss nog tig topics ervoor. maar heb ze ook niet bijgehouden.quote:
Ik heb t over het laatste verhaal van het cbr. Eind vorige topic dus.quote:Op zondag 15 februari 2026 10:44 schreef kree het volgende:
[..]
weet ik er zij wss nog tig topics ervoor. maar heb ze ook niet bijgehouden.
nou dat liep goed af? althans die het onderzocht. moet nog naar cbr. maar die nemen rapport over.quote:Op zondag 15 februari 2026 10:46 schreef maily het volgende:
[..]
Ik heb t over het laatste verhaal van het cbr. Eind vorige topic dus.
Mensen lezen dat graag in de OP.quote:Op zondag 15 februari 2026 10:51 schreef kree het volgende:
[..]
nou dat liep goed af? althans die het onderzocht. moet nog naar cbr. maar die nemen rapport over.
Kree creëert via AI een eigen wereld waarin alles goed isquote:Op zondag 15 februari 2026 11:38 schreef Puzzie het volgende:
Ik snap alleen niet wat AI met dit topic te maken heeft
Kree's topic en verhalen hebben meer te maken met de realiteit en problemen waar hij mee te maken heeft.quote:Op zondag 15 februari 2026 12:22 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Kree creëert via AI een eigen wereld waarin alles goed is
Een beetje een wereld zoals wij die op FOK hebben maar voor kree voldoet dat niet helemaal
waar maar idd dat is mss een ander topic waard. maar oke wil deze beetje houden van over mij en hoe en wat gaat. en alsnog is dat dus geen onzin.quote:Op zondag 15 februari 2026 12:28 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Kree's topic en verhalen hebben meer te maken met de realiteit en problemen waar hij mee te maken heeft.
Heeft niets met AI of eigen wereld te maken
Dat bepalen wij niet.quote:Op zondag 15 februari 2026 12:38 schreef kree het volgende:
vinden jullie dan als ik een goeie OP maak met wellicht alle geschiedenis dat ie dan in R&P mag?
beloof al weer teveel en heb ik jullie hulp bij nodig, want over 6 jaar dat terug halen over verschillende topics is niet makkelijk.quote:
Lijkt mij een goed idee!!quote:Op zondag 15 februari 2026 12:38 schreef kree het volgende:
vinden jullie dan als ik een goeie OP maak met wellicht alle geschiedenis dat ie dan in R&P mag?
nouja ik denk ook, maar ook ik weet niet meer alles te vinden van het begin, maar wellicht is het goed om daar eens een lijstje van te maken met topics.quote:Op zondag 15 februari 2026 12:45 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Lijkt mij een goed idee!!
Want deze tt is prima als ONZ tt maar past eigenlijk niet bij waar jouw topic over gaat.
Want dat is een serieus topic wat volgens mij ook veel beter in R&P tot zijn recht komt.
Misschien kan @:yvonne of @:Coolguy dat voor je doen.
Die topics zijn gewoon gereekst.quote:Op zondag 15 februari 2026 12:46 schreef kree het volgende:
[..]
nouja ik denk ook, maar ook ik weet niet meer alles te vinden van het begin, maar wellicht is het goed om daar eens een lijstje van te maken met topics.
ja aantal maar in verschillende topics?quote:
Wat je zou kunnen vragen aan een van hun is of ze jouw vorige topic kunnen overzetten in R&P en dat jij een passende andere tt bedenkt voor een reeks daar.quote:Op zondag 15 februari 2026 12:46 schreef kree het volgende:
[..]
nouja ik denk ook, maar ook ik weet niet meer alles te vinden van het begin, maar wellicht is het goed om daar eens een lijstje van te maken met topics.
Zie onz-fbquote:Op zondag 15 februari 2026 12:48 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Wat je zou kunnen vragen aan een van hun is of ze jouw vorige topic kunnen overzetten in R&P en dat jij een passende andere tt bedenkt voor een reeks daar.
Oh jee daar kom ik eigenlijk zelden tot nooitquote:
Jouw verhaal is dat van een alcoholist die weer drinkt, dus alcoholist en dat van een alcoholist die een potentieel moordwapen is.quote:Op zondag 15 februari 2026 12:44 schreef kree het volgende:
[..]
mss wel als ik de FA dan lief aankijk?
nouja kan wel wat hulp gebruiken eigenlijk, als jullie mss Reeks ook ouwe kunnen vinswn dan yp ik er even bij als samenvatting van wat. help me ff.quote:Op zondag 15 februari 2026 12:50 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Oh jee daar kom ik eigenlijk zelden tot nooit![]()
Maar ze kunne kree vast wel helpen hoe hij het kan oplossen
zo niet eens?quote:Op zondag 15 februari 2026 12:52 schreef yvonne het volgende:
[..]
Jouw verhaal is dat van een alcoholist die weer drinkt, dus alcoholist en dat van een alcoholist die een potentieel moordwapen is.
Dus wat heeft dat precies in R&P Tte maken. Een paar uur geleden wilde je nog mensen raad gaan geven in R&P Hou op hoor.
En nu ben je al uren aan het zeveren. Dus ik neem aan dat je weinig tot niets geslapen hebt.
Lees mijn antwoord op jou in ONZ FB even daar staat je antwoord.
Godsamme kree, maak een OP maak een topic aan en zoek het uit.quote:Op zondag 15 februari 2026 12:52 schreef kree het volgende:
[..]
nouja kan wel wat hulp gebruiken eigenlijk, als jullie mss Reeks ook ouwe kunnen vinswn dan yp ik er even bij als samenvatting van wat. help me ff.
De hele zooi is gereekst man.quote:Op zondag 15 februari 2026 12:50 schreef kree het volgende:
probleem hier niet alles is gereekst want gaat veel verder terug als deze..... dat is meer ff het ding, en wil graag compleet dan vertellen of laten zien van begin tot nu.
ik maak zelf nieuwe als het niet zo kan, maar oke beetje jammer dit.quote:Op zondag 15 februari 2026 12:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
Godsamme kree, maak een OP maak een topic aan en zoek het uit.
Lieve kree ik zit niet meer vaak op FOK!quote:Op zondag 15 februari 2026 12:52 schreef kree het volgende:
[..]
nouja kan wel wat hulp gebruiken eigenlijk, als jullie mss Reeks ook ouwe kunnen vinswn dan yp ik er even bij als samenvatting van wat. help me ff.
We? Jij.quote:Op zondag 15 februari 2026 12:48 schreef kree het volgende:
[..]
ja aantal maar in verschillende topics?
tis niet heel makkelijk voor mij te vinden, ga maar eens terug zoeken van 6 jaar terug.
en oke als we dit gaan doen wil ik alles erin als links voor iedereen terug te lezen.
Wel.quote:Op zondag 15 februari 2026 12:57 schreef kree het volgende:
[..]
hmmm nee? deze laatste wel. alles ervoor niet?
Oepsssquote:Op zondag 15 februari 2026 12:52 schreef yvonne het volgende:
[..]
Jouw verhaal is dat van een alcoholist die weer drinkt, dus alcoholist en dat van een alcoholist die een potentieel moordwapen is.
Dus wat heeft dat precies in R&P Tte maken. Een paar uur geleden wilde je nog mensen raad gaan geven in R&P Hou op hoor.
En nu ben je al uren aan het zeveren. Dus ik neem aan dat je weinig tot niets geslapen hebt.
Lees mijn antwoord op jou in ONZ FB even daar staat je antwoord.
Dat heeftie pas 654433x gedaan, én hij heeft pas 66r33x antwoord gehad.quote:Op zondag 15 februari 2026 12:58 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Lieve kree ik zit niet meer vaak op FOK!![]()
En iets op FOK! zoeken is mij nog nooit gelukt , helaas![]()
Wat ik zou doen is Coolguy uitleggen wat je zou willen met deze reeks en wat evt mogelijkheden zijn om verder te gaan in R&P . Of anders toch een nieuw topic aanmaken in R&P met een link naar deze reeks.
Maar vraag een FA of Mod wat handig is
Oh, ik ook nietquote:Op zondag 15 februari 2026 12:59 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Oepsss
Ik had jouw reactie gemist , sorry yvonde![]()
Ik heb niets gezegd
Wesluiten niks. Als jij een topic ergens wil open je dat. DaaaaaaaaaaaaaaAagquote:Op zondag 15 februari 2026 13:01 schreef kree het volgende:
oke zeg het dan maar FA en MODS dan sluiten we deze en maak zelf een nieuwe naar R&P
Ja sorry ik zag het te laatquote:Op zondag 15 februari 2026 13:00 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat heeftie pas 654433x gedaan, én hij heeft pas 66r33x antwoord gehad.
Ga eens een paar uur slapenquote:Op zondag 15 februari 2026 12:59 schreef kree het volgende:
ja nouja nu maak ik er drama van wat ik eigenlijk niet wil, maar dit Topic is de namelijk zeg maar 3 of 4e wss wel vanu9it andere topics hoe het verhaal is.
naja.
naja voorzover duidelijkheid. ik heb beetje hulp nodig dan denk.quote:Op zondag 15 februari 2026 13:02 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wesluiten niks. Als jij een topic ergens wil open je dat. DaaaaaaaaaaaaaaAag
En dan in het gespreksverslag: “Er bleek sprake van ziekte-inzicht en -besef.” “ Er was geen sprake van een oordeels- en kritiekstoornis (…).”quote:CAGETEST:
Heeft u de afgelopen 12 maanden wel eens gedacht dat u minder zou moeten drinken:0
Heeft u de afgelopen 12 maanden zich ooit geërgerd aan kritiek van anderen op uw drinken:0
Heeft u de afgelopen 12 maanden wel eens ziek of schuldig gevoeld door drinken:0
Heeft u de afgelopen 12 maanden wel eens ‘s morgens vroeg gedronken om uw zenuwen te kalmeren of
om een kater te bestrijden:0
Score (0-4): 0
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MED / Homijn || "Sjankebekkenkonijn" – Dotteke
Nijntje is dan ook gewoon een commerciële sell out. Echte nijnen van het volk hebben geen standbeelden nodig om legendarisch te zijn!" – Grrrrrrrr
Wenselijke antwoorden geven. Als een alcoholist iets kan, is het dat wel.quote:Op zondag 15 februari 2026 14:56 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb in het vorige topic het CBR-keuringsverslag bekeken dat kree heeft gepost in een spoiler.
Daarin wordt de CAGE-test genoemd: vier vragen, score 2 of hoger is een indicatie van drankmisbruik.
Citaat uit het verslag dat kree postte:
[..]
En dan in het gespreksverslag: “Er bleek sprake van ziekte-inzicht en -besef.” “ Er was geen sprake van een oordeels- en kritiekstoornis (…).”
Hoe is dit mogelijk?!
En jezelf dus ook echt voor de gek houden.quote:Op zondag 15 februari 2026 17:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Wenselijke antwoorden geven. Als een alcoholist iets kan, is het dat wel.
Nou ja, dat vooral. Alcoholist zijn (en dus blijven) kan je niet zo gek veel aan doen. Eraan (blijven) werken wel.quote:Op zondag 15 februari 2026 17:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En jezelf dus ook echt voor de gek houden.
Een slaappauze, meer nietquote:Op zondag 15 februari 2026 19:09 schreef nostra het volgende:
Hm, de hele shit heeft een lange vakantie opgeleverd.
Tja waarheidsbevinding wordt niet aangedaanquote:Op zondag 15 februari 2026 14:56 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb in het vorige topic het CBR-keuringsverslag bekeken dat kree heeft gepost in een spoiler.
Daarin wordt de CAGE-test genoemd: vier vragen, score 2 of hoger is een indicatie van drankmisbruik.
Citaat uit het verslag dat kree postte:
[..]
En dan in het gespreksverslag: “Er bleek sprake van ziekte-inzicht en -besef.” “ Er was geen sprake van een oordeels- en kritiekstoornis (…).”
Hoe is dit mogelijk?!
Er wordt dus mede uitgegaan van wat iemand zelf invult. Dat verbaast me, maar zo werkt het kennelijk.quote:Op maandag 16 februari 2026 11:58 schreef greysbones het volgende:
[..]
Tja waarheidsbevinding wordt niet aangedaan
Ja dit dus.quote:Op zondag 15 februari 2026 17:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Wenselijke antwoorden geven. Als een alcoholist iets kan, is het dat wel.
Sowieso vind ik dat hele verslag TMI, maar hij blijkbaar niet.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er wordt dus mede uitgegaan van wat iemand zelf invult. Dat verbaast me, maar zo werkt het kennelijk.
Wat me het meest verbaast is dat kree hier gewoon laat zien hoe hij dat heeft ingevuld.
Dinsdag.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:05 schreef Armani XL het volgende:
Maar de uitslagen van het bloedonderzoek moet nog komen volgens mij. Die heb je niet meteen.
Of heb ik iets gemist ergens?
Idd, hij blijkbaar niet. En dan ook nog met droge ogen beweren dat het belangrijk is dat je wel eerlijk bent.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:12 schreef maily het volgende:
[..]
Sowieso vind ik dat hele verslag TMI, maar hij blijkbaar niet.
Nou ja 5 eenheden kunnen ook 5 kratten zijn.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Idd, hij blijkbaar niet. En dan ook nog met droge ogen beweren dat het belangrijk is dat je wel eerlijk bent.
quote:Op maandag 16 februari 2026 12:21 schreef Soury het volgende:
[..]
Nou ja 5 eenheden kunnen ook 5 kratten zijn.
Wat voegt het nog toequote:Op maandag 16 februari 2026 12:05 schreef Armani XL het volgende:
Maar de uitslagen van het bloedonderzoek moet nog komen volgens mij. Die heb je niet meteen.
Of heb ik iets gemist ergens?
Maar heel eerlijk,quote:Op maandag 16 februari 2026 12:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er wordt dus mede uitgegaan van wat iemand zelf invult. Dat verbaast me, maar zo werkt het kennelijk.
Wat me het meest verbaast is dat kree hier gewoon laat zien hoe hij dat heeft ingevuld.
Ik had geen verwachtingen want ik weet niks van die procedure.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:19 schreef greysbones het volgende:
[..]
Maar heel eerlijk,
Had je dan verwacht dat hij het anders ingevuld zou hebben ?
Als de resultaten uit het onderzoek niet overeenkomen met zijn verhaal kan het zeker uitmaken.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:04 schreef greysbones het volgende:
[..]
Wat voegt het nog toe
Iedereen die vaker met Kree post weet hoe de vork in de steel zit
Heb net nog even nagelezen hoe ze precies testenquote:Op maandag 16 februari 2026 13:30 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Als de resultaten uit het onderzoek niet overeenkomen met zijn verhaal kan het zeker uitmaken.
Wij weten hoe het zit, maar het CBR (nog) niet.
Dan ligt het natuurlijk weer aan dat klote cbrquote:Op maandag 16 februari 2026 13:32 schreef greysbones het volgende:
[..]
Heb net nog even nagelezen hoe ze precies testen
Dat kan niet goed komen
Dat kan ik me tenminste niet voorstellen
Wat heb je gelezen dan?quote:Op maandag 16 februari 2026 13:32 schreef greysbones het volgende:
[..]
Heb net nog even nagelezen hoe ze precies testen
Dat kan niet goed komen
Dat kan ik me tenminste niet voorstellen
Zo niet mee eens!quote:Op maandag 16 februari 2026 13:39 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dan ligt het natuurlijk weer aan dat klote cbr
Een CBR-bloedonderzoek toetst bij twijfel over de rijgeschiktheid of er sprake is van (recent) overmatig alcohol- of drugsgebruik. Het is een medische keuring waarbij de leverwaarden (quote:
Ik schreef wat kree altijd schrijft als t over het CBR gaat.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:52 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nee ik ook niet, het ligt gewoon totaal bij jezelf
Ah ja, dan denk ik ook dat er wel wat uitkomt.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:50 schreef greysbones het volgende:
[..]
Een CBR-bloedonderzoek toetst bij twijfel over de rijgeschiktheid of er sprake is van (recent) overmatig alcohol- of drugsgebruik. Het is een medische keuring waarbij de leverwaarden (
C
D
T
𝐶
𝐷
𝑇
en
G
a
m
m
a
-
G
T
𝐺
𝑎
𝑚
𝑚
𝑎
-
𝐺
𝑇
) tot 3 à 6 maanden terug kunnen wijzen op overmatig alcoholgebruik. Het onderzoek vindt plaats in een gespecialiseerd laboratorium.
Dan komt daar wel wat uit denk ikquote:Op maandag 16 februari 2026 13:50 schreef greysbones het volgende:
[..]
Een CBR-bloedonderzoek toetst bij twijfel over de rijgeschiktheid of er sprake is van (recent) overmatig alcohol- of drugsgebruik. Het is een medische keuring waarbij de leverwaarden (
C
D
T
𝐶
𝐷
𝑇
en
G
a
m
m
a
-
G
T
𝐺
𝑎
𝑚
𝑚
𝑎
-
𝐺
𝑇
) tot 3 à 6 maanden terug kunnen wijzen op overmatig alcoholgebruik. Het onderzoek vindt plaats in een gespecialiseerd laboratorium.
Die uitslag is er toch al:quote:Op maandag 16 februari 2026 13:50 schreef greysbones het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
quote:Op maandag 16 februari 2026 14:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Die uitslag is er toch al:Oh, is dat het?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan is morgen zeker het definitieve oordeel.The love you take is equal to the love you make.
Zou kunnenquote:Op maandag 16 februari 2026 14:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh, is dat het?
Dan is morgen zeker het definitieve oordeel.
Moest lachenquote:
Bij een heleboel soorten gegevens zijn er verschillen tussen vrouwen en mannen ....quote:Op maandag 16 februari 2026 14:49 schreef Vino_Tinto het volgende:
Wat is dit dan? Waarom is dit bij vrouwen lager?
- gGT > afkappunt? (74 U/L bij mannen en 44 U/L bij vrouwen): 45 U/L
Dus als hij een vrouw was geweest dan had hij pech....?
Actief verslaafde in het algemeen worden na verloop van tijd heel goed in liegen, manipuleren en het misleiden van 'controlerende factoren'. Alleen zie ik kree niet echt als de slimste gezien hoe hij zich hier gedraagt icm zijn verslaving.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:10 schreef Vino_Tinto het volgende:
[..]
Ja dit dus.
Mijn beste vriendin is alcoholist. En liegen wat ze kan.![]()
Ik heb in opdracht van haar een tijdje haar rekening beheerd zodat ik kon zien dat ze geen alcohol kocht. Daarvan kreeg ik ook de bonnetjes...
Nou mooi dat ze elke avond aan de alcohol zat
ja dat is wel zo.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:55 schreef maily het volgende:
[..]
Bij een heleboel soorten gegevens zijn er verschillen tussen vrouwen en mannen ....
Was hier gepost: kree in ONZ / Beterschap voor Kree #4quote:Op maandag 16 februari 2026 14:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh, is dat het?
Dan is morgen zeker het definitieve oordeel.
Ja, daar had ik wel gelezen, uiteraard. Maar in die tekst hadden andere aspecten meer mijn aandacht getrokken. Zie boven.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:02 schreef Wrapster het volgende:
[..]
Was hier gepost: kree in ONZ / Beterschap voor Kree #4
Je hoeft ook niet de slimste te zijn om te kunnen liegenquote:Op maandag 16 februari 2026 14:57 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Actief verslaafde in het algemeen worden na verloop van tijd heel goed in liegen, manipuleren en het misleiden van 'controlerende factoren'. Alleen zie ik kree niet echt als de slimste gezien hoe hij zich hier gedraagt icm zijn verslaving.
Het valt een beetje weg in de rest van het verhaal inderdaad... Ik had die spoiler ook al gezien en gelezen maar dit stukje ook gemist.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, daar had ik wel gelezen, uiteraard. Maar in die tekst hadden andere aspecten meer mijn aandacht getrokken. Zie boven.
Iedereen heeft "een" gammaGT-waarde. Het is een enzym dat betrokken is bij spijsvertering en altijd in een zekere mate aanwezig (sterker nog, noodzakelijk), maar bij duidelijke verhoging is alcohol bijna altijd de oorzaak. Doordat het een relatief lange halfwaardetijd heeft (ik meen iets van een week), blijft structureel alcoholmisbruik dus ook langere tijd zichtbaar dan dat je acuut onder invloed bent. Door de andere lichaamsbouw van mannen (met name meer spiermassa), krijgen die een wat hogere afkapwaarde dan vrouwen, hoewel de reden dat mannen een hogere gammaGT hebben paradoxaal vooral alcoholgebruik is.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:00 schreef Vino_Tinto het volgende:
[..]
ja dat is wel zo.
Maar uit onderzoek blijkt dus wel dat hij gelogen heeft dan met de vragenlijst.
Wat er word wel een waarde gemeten.... In mijn ogen klopt het dan niet met de antwoorden en het bloedonderzoek. maar goed ik ben geen keuringsarts....
Toch bijzonderquote:Op maandag 16 februari 2026 15:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Iedereen heeft "een" gammaGT-waarde. Het is een enzym dat betrokken is bij spijsvertering en altijd in een zekere mate aanwezig (sterker nog, noodzakelijk), maar bij duidelijke verhoging is alcohol bijna altijd de oorzaak. Doordat het een relatief lange halfwaardetijd heeft (ik meen iets van een week), blijft structureel alcoholmisbruik dus ook langere tijd zichtbaar dan dat je acuut onder invloed bent. Door de andere lichaamsbouw van mannen (met name meer spiermassa), krijgen die een wat hogere afkapwaarde dan vrouwen, hoewel de reden dat mannen een hogere gammaGT hebben paradoxaal vooral alcoholgebruik is.
Zie jij die labwaarde dan terug in wat kree in het vorige topic postte?quote:Op maandag 16 februari 2026 15:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Iedereen heeft "een" gammaGT-waarde. Het is een enzym dat betrokken is bij spijsvertering en altijd in een zekere mate aanwezig (sterker nog, noodzakelijk), maar bij duidelijke verhoging is alcohol bijna altijd de oorzaak. Doordat het een relatief lange halfwaardetijd heeft (ik meen iets van een week), blijft structureel alcoholmisbruik dus ook langere tijd zichtbaar dan dat je acuut onder invloed bent. Door de andere lichaamsbouw van mannen (met name meer spiermassa), krijgen die een wat hogere afkapwaarde dan vrouwen, hoewel de reden dat mannen een hogere gammaGT hebben paradoxaal vooral alcoholgebruik is.
Ik wilde dit net zeggenquote:Op maandag 16 februari 2026 15:14 schreef greysbones het volgende:
[..]
Toch bijzonder
Want er zijn mannen met weinig spiermassa die aan dezelfde maatstaven worden gehouden
Staat als gGT.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zie jij die labwaarde dan terug in wat kree in het vorige topic postte?
Dat klopt, dan kom je dus in de persoonlijke interpretatie van die waardes. Daarom gewoon (láng) niet drinken voor zo'n test, dan kom je ook nooit boven die afkapwaardes uit, tenzij iets heel bijzonders (ziekte oid).quote:Op maandag 16 februari 2026 15:14 schreef greysbones het volgende:
[..]
Toch bijzonder
Want er zijn mannen met weinig spiermassa die aan dezelfde maatstaven worden gehouden
Maar hoelang voor zo’n test moet je dan niet drinken ?quote:Op maandag 16 februari 2026 15:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat klopt, dan kom je dus in de persoonlijke interpretatie van die waardes. Daarom gewoon niet drinken voor zo'n test, dan kom je ook nooit boven die afkapwaardes uit.
Ik heb me laten vertellen zes maanden als je zeker wil zijn, maar pin me er niet op vast. CDT weet ik niet hoe zich dat ontwikkelt.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:18 schreef greysbones het volgende:
[..]
Maar hoelang voor zo’n test moet je dan niet drinken ?
Ik kom hier weer in een hele Rabbit hole
Dan is het toch opmerkelijk te noemenquote:Op maandag 16 februari 2026 15:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik heb me laten vertellen zes maanden als je zeker wil zijn, maar pin me er niet op vast. CDT weet ik niet hoe zich dat ontwikkelt.
Maar heb hem vaak genoeg aangeschoten gezien op het forum de afgelopen 6 maanden.... vage uitslag dan tochquote:Op maandag 16 februari 2026 15:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik heb me laten vertellen zes maanden als je zeker wil zijn, maar pin me er niet op vast. CDT weet ik niet hoe zich dat ontwikkelt.
Dat kwam laatst in een ander topic ter sprake. Dat wist hij niet.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat klopt, dan kom je dus in de persoonlijke interpretatie van die waardes. Daarom gewoon (láng) niet drinken voor zo'n test, dan kom je ook nooit boven die afkapwaardes uit, tenzij iets heel bijzonders (ziekte oid).
Ik vind het ergens ook interessant om te volgen tbhquote:Op maandag 16 februari 2026 15:22 schreef Vino_Tinto het volgende:
Overigens is dit wel allemaal erg interessant
Nopequote:Op maandag 16 februari 2026 15:24 schreef maily het volgende:
Zou CBR weleens een rondje googlen doen in bepaalde fora?
Dan zou ik je afraden de pohi van Molo te gaan bekijkenquote:
Mja, het is wel iets verhoogd (normale afkapwaarde voor een rood vlaggetje bij een regulier bloedonderzoek is 55), maar niet zodanig dat het voor het CBR blijkbaar afdoende is. En een halfwaardetijd van een week is lang, maar ook weer kort; als je een maand niet drinkt, ben je normaal gesproken wel safe, ook als je drinkt. Toen ik écht veel dronk (zonder te rijden, dat dan weer nietquote:Op maandag 16 februari 2026 15:21 schreef greysbones het volgende:
[..]
Dan is het toch opmerkelijk te noemen
Dat de waardes niet zo hoog zijn bij TS
Ik zou cbr psychologen adviseren in het weekend minstens 1 avond mee te lezenquote:Op maandag 16 februari 2026 15:24 schreef maily het volgende:
Zou CBR weleens een rondje googlen doen in bepaalde fora?
quote:Op maandag 16 februari 2026 15:26 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Dan zou ik je afraden de pohi van Molo te gaan bekijken![]()
Niet vanaf de kant van drankrijderquote:
quote:Op maandag 16 februari 2026 15:26 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Dan zou ik je afraden de pohi van Molo te gaan bekijken![]()
Sorry, kon het niet latenquote:Op maandag 16 februari 2026 15:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Niet vanaf de kant van drankrijder
[..]![]()
Jep die staat erquote:Op maandag 16 februari 2026 15:29 schreef maily het volgende:
Ik dacht ook de vraag gelezen te hebben: "hebben anderen weleens gezegd dat U beter minder kunt gaan drinken" en dat die ook met 0 beantwoord was.
Maar ik kan die vraag niet terugvinden.
alleen ditquote:Op maandag 16 februari 2026 15:29 schreef maily het volgende:
Ik dacht ook de vraag gelezen te hebben: "hebben anderen weleens gezegd dat U beter minder kunt gaan drinken" en dat die ook met 0 beantwoord was.
Kree's gedachtengang: 'mensen typen het wel heel vaak maar zeggen het niet dus dan moet ik 0 invullen'quote:Op maandag 16 februari 2026 15:29 schreef maily het volgende:
Dit was de vraag: Heeft u de afgelopen 12 maanden zich ooit geërgerd aan kritiek van anderen op uw drinken:0quote:Op maandag 16 februari 2026 15:29 schreef maily het volgende:
quote:Op maandag 16 februari 2026 15:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dit was de vraag: Heeft u de afgelopen 12 maanden zich ooit geërgerd aan kritiek van anderen op uw drinken:0
Nee, hij heeft zich echt nooit geërgerd aan de kritiek die hij op FOK! geregeld krijgt.
Of dat telt niet voor hem.
Dat was 'mquote:Op maandag 16 februari 2026 15:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dit was de vraag: Heeft u de afgelopen 12 maanden zich ooit geërgerd aan kritiek van anderen op uw drinken:0
Nee, hij heeft zich echt nooit geërgerd aan de kritiek die hij op FOK! geregeld krijgt.
Klopt, denk idd dat dat zo werkt jaquote:Op maandag 16 februari 2026 15:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Geërgerd aan kritiek was de vraag. Overigens net zo'n vraag als "heeft u de afgelopen periode meer gedronken dan u zich had voorgenomen?" (geen vraag voor het cbr, wel voor alcoholabuse volgens de DSM-V). Als ik me voor had genomen om een liter vodka te drinken, dan is dat dus een 'nee'.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:29 schreef maily het volgende:
Ik verbaas me enorm over de gesloten vragenquote:Op maandag 16 februari 2026 15:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Geërgerd aan kritiek was de vraag. Overigens net zo'n vraag als "heeft u de afgelopen periode meer gedronken dan u zich had voorgenomen?" (geen vraag voor het cbr, wel voor alcoholabuse volgens de DSM-V). Als ik me voor had genomen om een liter vodka te drinken, dan is dat dus een 'nee'.
Inderdaad. Als het je eigenlijk compleet ontbreekt aan ziekte- en zelfinzicht ben je een groot risicogeval maar bluf je je dus mogelijk ‘oprecht en eerlijk’ door dat onderzoek heen.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt, denk idd dat dat zo werkt ja
De vraag is trouwens best wel beroerd, want perspectief van ene echte verslaafde is hierin niet bepaald een goeie maat
En waar ontbreekt het een deel van de verslaafden aan ?quote:Op maandag 16 februari 2026 15:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Inderdaad. Als het je eigenlijk compleet ontbreekt aan ziekte- en zelfinzicht ben je een groot risicogeval maar bluf je je dus mogelijk ‘oprecht en eerlijk’ door dat onderzoek heen.
De verslaving die belangrijker is dan de rest van de wereld zou mijn intuïtieve antwoord zijn.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:36 schreef greysbones het volgende:
[..]
En waar ontbreekt het een deel van de verslaafden aan ?
Hij erkent al niet eens dat hij een alcoholprobleem heeft.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:36 schreef greysbones het volgende:
[..]
En waar ontbreekt het een deel van de verslaafden aan ?
Dat dusquote:Op maandag 16 februari 2026 15:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij erkent al niet eens dat hij een alcoholprobleem heeft.
Erkennen dat je verslaafd bent is al een hele stap, erkennen dat je verslaafd blíjft nog een sterkere. Dat gaat sowieso tegen de menselijke natuur in en al helemaal als je je, paradoxaal vooral doordát je niet meer drinkt, je heel goed voelt (geen zucht meer, onderliggende problemen aangepakt). In het dagelijks spraakgebruik zeggen dat je verslaafd bent, levert over het algemeen ook het idee op dat je nog in gebruik zit.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:39 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
De verslaving die belangrijker is dan de rest van de wereld zou mijn intuïtieve antwoord zijn.
Kan natuurlijk niet spreken voor alcohol verslaafde, heb ik zelf weinig ervaring mee.
Weet je wat het isquote:
Absoluut waar. De eerste stap in het aanpakken van een probleem is het erkennen dat je een probleem hebt.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Erkennen dat je verslaafd bent is al een hele stap, erkennen dat je verslaafd blíjft nog een sterkere. Dat gaat sowieso tegen de menselijke natuur in en al helemaal als je je, paradoxaal vooral doordát je niet meer drinkt, je heel goed voelt (geen zucht meer, onderliggende problemen aangepakt). In het dagelijks spraakgebruik zeggen dat je verslaafd bent, levert over het algemeen ook het idee op dat je nog in gebruik zit.
Verder zal 'elke' verslaafde weer terug willen keren naar normaal gebruik en dus vol in de weerstand schieten als iemand anders zegt dat dat niet meer kan. Totdat ooit een keer dat kwartje bij jezelf valt.
laat dat in zekere zin maar weg mbt cannabisquote:Op maandag 16 februari 2026 16:08 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Absoluut waar. De eerste stap in het aanpakken van een probleem is het erkennen dat je een probleem hebt.
Bij verslavingen zoals alcohol (en in zekere zin cannabis en de laatste jaren helaas ook gokken) lijkt met dat wel lastig. Zeker gezien die dingen ingeburgerd zijn, makkelijk aan te komen zijn etc.
Maar helemaal waar verder!
Tja, elke verslaving heeft zijn eigen lastigheid of -heden. Alcohol is inderdaad overal, je kan geen zalm kopen zonder dat er een goede rosé boven staat. Coke is dan weer vaak een bepaalde scene (mode, film, Zuidas) waar je eigenlijk volledig mee moet breken wil je hersteld blijven. GHB is zo'n shitdrug dat je elke twee uur wakker gemaakt moet worden om af te kicken en een shotje te krijgen (zijn ook maar een paar kamers in NL waar dat kan, met cameratoezicht), anders ga je dood. Eten kan je niet abstinent van blijven.quote:Op maandag 16 februari 2026 16:08 schreef DerRabbit het volgende:
Absoluut waar. De eerste stap in het aanpakken van een probleem is het erkennen dat je een probleem hebt.
Bij verslavingen zoals alcohol (en in zekere zin cannabis en de laatste jaren helaas ook gokken) lijkt met dat wel lastig. Zeker gezien die dingen ingeburgerd zijn, makkelijk aan te komen zijn etc.
Ben jij helemaal clean?quote:Op maandag 16 februari 2026 15:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Mja, het is wel iets verhoogd (normale afkapwaarde voor een rood vlaggetje bij een regulier bloedonderzoek is 55), maar niet zodanig dat het voor het CBR blijkbaar afdoende is. En een halfwaardetijd van een week is lang, maar ook weer kort; als je een maand niet drinkt, ben je normaal gesproken wel safe, ook als je drinkt. Toen ik écht veel dronk (zonder te rijden, dat dan weer niet) en in het ziekenhuis werd opgenomen (blies 4,x - dan kom je de detox niet meer op en mag je direct door naar het ziekenhuis) zat ik ver boven de 1.000, geloof zelfs 2k. Maar zelfs daar ben je na zes weken weer op "ok" niveau, mits je lever zich nog kan herstellen.
Wtf!!quote:Op maandag 16 februari 2026 15:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Mja, het is wel iets verhoogd (normale afkapwaarde voor een rood vlaggetje bij een regulier bloedonderzoek is 55), maar niet zodanig dat het voor het CBR blijkbaar afdoende is. En een halfwaardetijd van een week is lang, maar ook weer kort; als je een maand niet drinkt, ben je normaal gesproken wel safe, ook als je drinkt. Toen ik écht veel dronk (zonder te rijden, dat dan weer niet) en in het ziekenhuis werd opgenomen (blies 4,x - dan kom je de detox niet meer op en mag je direct door naar het ziekenhuis) zat ik ver boven de 1.000, geloof zelfs 2k. Maar zelfs daar ben je na zes weken weer op "ok" niveau, mits je lever zich nog kan herstellen.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
Wonder boven wonder niet eens vervetting, bloedwaardes zijn prima en echo liet niets zien.quote:
quote:Op maandag 16 februari 2026 21:07 schreef nostra het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
quote:Op maandag 16 februari 2026 21:07 schreef nostra het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
Droopie in R&P / FOK!ers die stoppen met alcohol - waar we stoppen #18 lokroepquote:Op maandag 16 februari 2026 21:11 schreef nostra het volgende:
[..]
Wonder boven wonder niet eens vervetting, bloedwaardes zijn prima en echo liet niets zien.
je gaat posten inquote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:01 schreef kree het volgende:
kan alleen niet helemaal eens zijn met "stoppen totaal" want heb er een andere mening over en wil meer uitleggen van hoe en wat en hulp om je probleem op te lossen. En dat is fundamenteel anders als wat de TT is van die andere.
Daarom wil meer topic van wat ik meemaakte en mijn ervaringen ermee en wat ik deed. Denk dat dat veel meer helpt.
Uiteraard iedereen die wil of niet eens of wel mogen naar andere. Maar wil beetje centraal houden hoe ik het voor mij wel oploste en toch door heb kunnen gaan en met werk en alle ellende met UWV/bijsgand en etc erin en begeleid wonen. en daarna toch weer oke baan hebben?
En tja vind dat niet in ONZ passen, daarom.
aan jullie mods/fa
dat is oke. maar in dat topic, was mijn verhaal niet ook oke, omdat dat totaal stoppen met drinken is en sorry maar heb daar een andere mening over.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:05 schreef greysbones het volgende:
[..]
je gaat posten in
R&P / FOK!ers die stoppen met alcohol - waar we stoppen #18
je hebt de titel gelezen van dit topic???
waar je zegt dat je wilt gaan posten
om vervolgens te zeggen dat je eigenlijk een eigen topic wil
om vervolgens te zeggen dat je stoppen onzin vindt
die titel is er niet voor niks hequote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:15 schreef kree het volgende:
[..]
dat is oke. maar in dat topic, was mijn verhaal niet ook oke, omdat dat totaal stoppen met drinken is en sorry maar heb daar een andere mening over.
Je probleem oplossen met teveel drinken, sowieso daar. helemaal stoppen niet en hebben ze in dat topic problemen over als je dat niet doet (althans eerder gehoord).
En vind ook dart mijn verhaal er los van staat hoe ik het oploste en ook die is wel R&P waardig
het was daarvoor natuurlijk al dat er al een probleem was en denk is topic over.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
Je kunt blijven vragen of anderen je willen helpen orde in 'de chaos' te brengen. Maar 'ik heb er geen zin in' komt niet echt sexy over als reden
En deze reeks startte eind 2020. Toen je je schouder brak.
Wat uiteindelijk het startpunt van een verandering bleek te zijn.
Hoe centraal wil je het nog meer hebben?
Ik ben het met je eens dat de reeks 'stoppen met...' minder passend is. Want je ontkent je verslaving en wil niet stoppen. Alleen minderen. Wat een groot risico op terugval in zich heeft.
mensen vinden je topic toch welquote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:19 schreef kree het volgende:
[..]
het was daarvoor natuurlijk al dat er al een probleem was en denk is topic over.
tja ik kan ze ook niet allemaal meer terugvinden, liefst zou ik willen samenvatting of lig alle links naar topics die erover waren en dat in R&P zetten. maar over 6 jaar of meer dus.
En goed ik heb poging gedaan, maar kan ze ook niet zo vinden meer.....
Dat zou iets zijn voor start in R&P en met nieuw begin, laat dit maar in ONZ, maar ik vind gewoon dat ik daar niet het goeie publiek bereik, terwijl de aantallen die dat lezen anders uitwijzen.
Dan is of iedereen is zo onwijs met me mee begaan dat ze om me geven (en denk dat wel). of er zoeken heel veel mensen en komen in dat topic.
waar maar mag het wel in het goeie subforum staan, want ONZ is het niet voor mij nl.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:21 schreef greysbones het volgende:
[..]
mensen vinden je topic toch wel
of hier of daar
trollen heb je overal
maar ook mensen die je serieus bejegenen
maar dan wordt er ook verwacht dat jij de posts van mensen serieus neemt
ik ben niet degene die je dat zou moeten vragenquote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:22 schreef kree het volgende:
[..]
waar maar mag het wel in het goeie subforum staan, want ONZ is het niet voor mij nl.
gedaan onderhand hoor, via dm had ik ze al. Maar nog niet wat gehoord. Maar zeg het meer hier om even mee te delen ook aan jullie wat ik erover denk.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:23 schreef greysbones het volgende:
[..]
ik ben niet degene die je dat zou moeten vragen
armani of @:Yvonne
je gaat niet eens in op een heleboel post die er in dit topic zijn geplaatstquote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:24 schreef kree het volgende:
[..]
gedaan onderhand hoor, via dm had ik ze al. Maar nog niet wat gehoord. Maar zeg het meer hier om even mee te delen ook aan jullie wat ik erover denk.
Ik laat het aan hun min of meer. maarja zou mijn wens zijn.
nouja ik lees ze niet allemaal, maar wel mijn bedoeling om dat te doen? link?quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:25 schreef greysbones het volgende:
[..]
je gaat niet eens in op een heleboel post die er in dit topic zijn geplaatst
dus zie niet in wat een R en P voor jou gaat toevoegen
in dit focking topic kree je hoeft alleen maar te scrollenquote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:26 schreef kree het volgende:
[..]
nouja ik lees ze niet allemaal, maar wel mijn bedoeling om dat te doen? link?
ja weet dat ik dus 20 DM had en weet ik hoeveel centions en PM, weet het nu ook niet meer.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:27 schreef greysbones het volgende:
[..]
in dit focking topic kree je hoeft alleen maar te scrollen
als je het allemaal niet leestquote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:28 schreef kree het volgende:
[..]
ja weet dat ik dus 20 DM had en weet ik hoeveel centions en PM, weet het nu ook niet meer.
Ik heb er geen hele dagen tijd voor gewoon om het precies te volgen, dus lees DM beetje maar ook dat zijn er al veel.
Help me ff en zeg gewoon waarom als je die toch al weet? kom ik er ff op terug, vast dingen gemist, want was er ff klaar mee ook...
ik heb niet gezegd dat ik een ervaringsdeskundige wil zijn (hoewel begrepen veel gevraagd). ik wil wel vertellen waar ik tegen aan liep Enzo met hulpverlening, dat was eigenlijk altijd al mijn doel. end ook waar je zelf dan weer tegen aan liep.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
Begin bij post 1 in dit deel en zoek de vraagtekens?
Kom op Kree, hoe wil jij mensen gaan ondersteunen als ervaringsdeskundige als je een secretaresse nodig hebt om de aan jou gestelde vragen te blijven voeren???
Dit is JOUW 5e topic hierover.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:30 schreef kree het volgende:
[..]
ik heb niet gezegd dat ik een ervaringsdeskundige wil zijn (hoewel begrepen veel gevraagd). ik wil wel vertellen waar ik tegen aan liep Enzo met hulpverlening, dat was eigenlijk altijd al mijn doel. end ook waar je zelf dan weer tegen aan liep.
omdat in R&P het wss makkelijker te volgen is als hier in ONZ met tien duizend andere dingen die mensen noemen denk???quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:29 schreef greysbones het volgende:
[..]
als je het allemaal niet leest
waarom wil je dan in vredesnaam een topic
snap je nu nietquote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:30 schreef kree het volgende:
[..]
ik heb niet gezegd dat ik een ervaringsdeskundige wil zijn (hoewel begrepen veel gevraagd). ik wil wel vertellen waar ik tegen aan liep Enzo met hulpverlening, dat was eigenlijk altijd al mijn doel. end ook waar je zelf dan weer tegen aan liep.
En misschien moet je dan niet telkens blijven roepen dat je anderen op weg wil helpen?quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:28 schreef kree het volgende:
[..]
ja weet dat ik dus 20 DM had en weet ik hoeveel centions en PM, weet het nu ook niet meer.
Ik heb er geen hele dagen tijd voor gewoon om het precies te volgen, dus lees DM beetje maar ook dat zijn er al veel.
Help me ff en zeg gewoon waarom als je die toch al weet? kom ik er ff op terug, vast dingen gemist, want was er ff klaar mee ook...
ik mis de vragen omdat dit topic te snel gaat om bij te houden.....quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:31 schreef greysbones het volgende:
[..]
snap je nu niet
dat als je zelf nog geen vragen kunt beantwoorden
dat het openen van een eigen topic een heel onrealischtische vraag is
dat is helemaal niet waarquote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:33 schreef kree het volgende:
[..]
ik mis de vragen omdat dit topic te snel gaat om bij te houden.....
tis 3 volle topics verder van begin dag dat ik ga werken en in de avond weer eens kijk, alleen daarom wil ik het al in R&P
definieer eigen topic?quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:33 schreef greysbones het volgende:
[..]
dat is helemaal niet waar
je post in je eigen topic
die is niet vol in 1 dag
Je bent nu net een klein kind wat blijft stampvoeten om zijn zin te krijgen.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:31 schreef kree het volgende:
[..]
omdat in R&P het wss makkelijker te volgen is als hier in ONZ met tien duizend andere dingen die mensen noemen denk???
dat snappen jullie toch wel?
ONZ / Beterschap voor Kree #5 Ai is de ondergangquote:
ONZ / Beterschap voor Kree #5 Ai is de ondergangquote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:35 schreef kree het volgende:
niet volgens wat ik hoorde, want heb deze niet geopend.
weet ik. sorry.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:35 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Je bent nu net een klein kind wat blijft stampvoeten om zijn zin te krijgen.
Nee.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:31 schreef kree het volgende:
[..]
omdat in R&P het wss makkelijker te volgen is als hier in ONZ met tien duizend andere dingen die mensen noemen denk???
dat snappen jullie toch wel?
daarom moet er meer oke OP komen met dit verhaal van mij en met geschiedenis ook van wat ik zei. Maar ik heb moeite om alles te vinden dus.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nee.
Want in topics in R&P en elk ander subforum gebeurt precies hetzelfde. Als OP een verhaal deelt dan gaan mensen hem/haar erop bevragen. En een OP die in staat is daarop te antwoorden helpt om zo'n topic van toegevoegde waarde te laten zijn.
Wat ik zie bij jouw topics, onafhankelijk van subforum, is dat jou dat niet lukt. En dat is een van de redenen dat een topic ontspoort. Omdat je de boodschap geeft dat je een dialoog wil, maar in de praktijk een monoloog houdt. Tenzij iemand de vragen voor jou aanwijst en jij wellicht een keer tijd maakt een (soort van) antwoord te geven.
Voor ONZ is dit echt een heel serieus topic hoor.
Hoevaak heb je niet gevraagd of ik dit voor je wilde opzoeken om mensen je verhaal te laten lezen? Het was zo dood alles een pier. Steeds wilde je dat het in beeld kwam.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:35 schreef kree het volgende:
niet volgens wat ik hoorde, want heb deze niet geopend.
Als je nu denkt dat mensen het je ook nog gaan aandragenquote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:38 schreef kree het volgende:
[..]
daarom moet er meer oke OP komen met dit verhaal van mij en met geschiedenis ook van wat ik zei. Maar ik heb moeite om alles te vinden dus.
Dus je verwacht dat random andere mensen dat wel even voor je gaan doen? Koekoekquote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:38 schreef kree het volgende:
[..]
daarom moet er meer oke OP komen met dit verhaal van mij en met geschiedenis ook van wat ik zei. Maar ik heb moeite om alles te vinden dus.
Dat kan. Maar dan moet je misschien jouw missie om jouw verhaal hier te delen on hold zetten. (Het zijn trouwens écht geen 900 posts in dit topic. Erg kinderachtig Kree)quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:34 schreef kree het volgende:
en ja ik ga geen 900 posts stuk voor stuk dan meer na kijken he als ik thuis kom en nog moet koken en eten en nog mss iets van hobby voor ik ga slapen
Dan pas je de OP toch aan (in een vervolg)?quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:38 schreef kree het volgende:
[..]
weet ik dot, maar het ging in ONZ niet door mij trouwens want zo was ie niet bedoelt door mij, vanaf begin af aan niet.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:38 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Hoevaak heb je niet gevraagd of ik dit voor je wilde opzoeken om mensen je verhaal te laten lezen? Het was zo dood alles een pier. Steeds wilde je dat het in beeld kwam.
Je was er maar wat trots op.
En de topics vlier er echt niet door hoor
Lees je überhaupt wat ik hier schreef?quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:38 schreef kree het volgende:
[..]
"view Count" bv. denk ik dan,. maar denk ook gewoon dat er wel mensen op zoeken. maar vraag dat aan FA ofzo of wie statistieken bij houden.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:42 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ben ook wel benieuwd waar je het idee vandaan haalt dat er zoveel mensen zitten te wachten op jouw verhaal.
mensen lezen voor de popcornquote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:43 schreef kree het volgende:
[..]
"view Count" bv. denk ik dan,. maar denk ook gewoon dat er wel mensen op zoeken. maar vraag dat aan FA ofzo of wie statistieken bij houden.
ik lees jah, oke wat denk je dat ik moet doen?quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Lees je überhaupt wat ik hier schreef?
Een andere OP gaat hier niet helpen. Het issue zit bij de TS.
Gezien de foute connecties die je vanavond links en rechts maakt gok ik dat je gedronken hebt?
Je moet eens leren dat genoeg genoeg is. Yvonne heeft je van de week een duidelijk antwoord gegeven en je gaat zo weer opnieuw beginnen. Hou er eens mee op man. Er is er maar één die het lachwekkend maak en dat ben jezelfquote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:41 schreef kree het volgende:
[..]
weet ik dot, maar het ging in ONZ niet door mij trouwens want zo was ie niet bedoelt door mij, vanaf begin af aan niet.
En nu blijkt dat, dat ik denk dat het helemaal geen ONZ is wat ik post. Meer geleerd vanuit ervaring en wat ik meemaakte en dat past veel meer in R&P. niks ten nadele van jou want weet je wilde helpen. maar denk werkt hier niet uit in ONZ nu want teveel grappig is dat terwijl het voor mij soms best serieus is. en ook meer niet van grappig. (hoewel kan ze erover maken hoor, dus geen onwijs probleem, maar wil dat serieuze deel wat ik erover heb wel elders)
Denk dat je het beter kan vergelijken met een treinongeluk. Ik lees al een tijdje mee omdat het te bizar is voor woorden wat je allemaal schrijft, ik ben vast niet de enige.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:43 schreef kree het volgende:
[..]
"view Count" bv. denk ik dan,. maar denk ook gewoon dat er wel mensen op zoeken. maar vraag dat aan FA ofzo of wie statistieken bij houden.
zeker...... maar denk ook best hoop die er komen op google search en zich dan aanmelden.quote:
Hoeveel mensen zouden zich geregistreerd hebben om jouw verhaal te volgen? Om jouw tips op te volgen?quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:45 schreef kree het volgende:
[..]
zeker...... maar denk ook best hoop die er komen op google search en zich dan aanmelden.
Zo kwam ik op fok lig. dus schat niet iedereen hetzelfde in.
ONZ / Beterschap voor Kree #5 Ai is de ondergangquote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:41 schreef kree het volgende:
[..]
weet ik dot, maar het ging in ONZ niet door mij trouwens want zo was ie niet bedoelt door mij, vanaf begin af aan niet.
En nu blijkt dat, dat ik denk dat het helemaal geen ONZ is wat ik post. Meer geleerd vanuit ervaring en wat ik meemaakte en dat past veel meer in R&P. niks ten nadele van jou want weet je wilde helpen. maar denk werkt hier niet uit in ONZ nu want teveel grappig is dat terwijl het voor mij soms best serieus is. en ook meer niet van grappig. (hoewel kan ze erover maken hoor, dus geen onwijs probleem, maar wil dat serieuze deel wat ik erover heb wel elders)
en dat baseer je op wat?quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:47 schreef maily het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zouden zich geregistreerd hebben om jouw verhaal te volgen? Om jouw tips op te volgen?
0
Lees dit topic eens door voor inspiratie.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:44 schreef kree het volgende:
[..]
ik lees jah, oke wat denk je dat ik moet doen?
neequote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:45 schreef kree het volgende:
[..]
zeker...... maar denk ook best hoop die er komen op google search en zich dan aanmelden.
Zo kwam ik op fok lig. dus schat niet iedereen hetzelfde in.
Ik ga iemand die in een actieve verslaving zit geen podium geven in R&P om anderen hulp aan te bieden. Help jezelf maar als je echt wilt. Als je je verhaal kwijt wilt kan dat prima in dit topic. Als je écht wilt stoppen met de alcohol is er het ‘stoppen met alcohol’ topic in R&P waar je welkom bent. Maar niet zolang je gewoon lekker blijft drinken en jezelf en je omgeving in de maling neemt.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 21:01 schreef kree het volgende:
kan alleen niet helemaal eens zijn met "stoppen totaal" want heb er een andere mening over en wil meer uitleggen van hoe en wat en hulp om je probleem op te lossen. En dat is fundamenteel anders als wat de TT is van die andere.
Daarom wil meer topic van wat ik meemaakte en mijn ervaringen ermee en wat ik deed. Denk dat dat veel meer helpt.
Uiteraard iedereen die wil of niet eens of wel mogen naar andere. Maar wil beetje centraal houden hoe ik het voor mij wel oploste en toch door heb kunnen gaan en met werk en alle ellende met UWV/bijsgand en etc erin en begeleid wonen. en daarna toch weer oke baan hebben?
En tja vind dat niet in ONZ passen, daarom.
aan jullie mods/fa
quote:Op dinsdag 17 februari 2026 22:00 schreef ToT het volgende:
Kan AI ff een nieuwe versie van Michael Jackson met popcorn en 3D-bril maken voor dit topic?
🙈 guilty as chargedquote:
Vraagje, las het in een ander topic ook al van Soury. Laatst was je hier doordeweeks tot midden in de nacht met drank op. Ben je toen de volgende ochtend met je werkauto op pad gegaan?quote:
Het ging mij om dit zinnetjequote:Op woensdag 1 april 2026 23:04 schreef Shii het volgende:
[..]
Vraagje, las het in een ander topic ook al van Soury. Laatst was je hier doordeweeks tot midden in de nacht met drank op. Ben je toen de volgende ochtend met je werkauto op pad gegaan?
Waarom blijf je FB maar bestoken met dit soort reacties, ondanks dat iedereen aangeeft dat het vervelend is, en mods je berichten blijven verwijderen? Ben je echt zo ver heen dat je gewoon niet ziet dat je moet stoppen met reageren daar?quote:Op woensdag 1 april 2026 23:16 schreef kree het volgende:
hmmm is het gejengel of gewoon mijn eerlijke waarheid en probeer te helpen.
maar laat gaan, ti ging alweer verder met drama als ik wilde. dus we laten het hierbij.
Oh oke. Maar moet je zeggen dat jij het aanhaalde, maar ik vorige week precies hetzelfde dacht toen ik kree midden in de nacht nog zag posten, terwijl hij zei te moeten gaan slapen.quote:Op woensdag 1 april 2026 23:19 schreef Soury het volgende:
[..]
Het ging mij om dit zinnetje
het is heel simpel, in zoverre matigen dat het je niet meer beïnvloed om normaal te functioneren.
Die vond ik wat gevaarlijk, want het tegendeel was op fok te lezen. Was er drank bij? Weet ik niet maar soms doet een toetsenbord niet wat je wil.
Nou ja het was natuurlijk wel duidelijk en gezien mijn vraag elke keer werd ontweken is dat meestal geen ontkenning. En al zuipt hij zich elk weekend katje lam dat boeit me geen reet, prima vooral doen als je er niemand mee lastig valt.quote:Op woensdag 1 april 2026 23:23 schreef Shii het volgende:
[..]
Oh oke. Maar moet je zeggen dat jij het aanhaalde, maar ik vorige week precies hetzelfde dacht toen ik kree midden in de nacht nog zag posten, terwijl hij zei te moeten gaan slapen.
En ik zou zelf normaal gesproken ook denken, waar bemoeit iemand zich mee, maar zodra je 's ochtends weer met een auto op pad moet, dan is het een no go om kort daarvoor te drinken.
Ik denk dat iedereen hier ook gewoon bezorgd is.
euh nee. en dan doe je wel aardige aanname he. van wat niet zo wasquote:Op woensdag 1 april 2026 23:04 schreef Shii het volgende:
[..]
Vraagje, las het in een ander topic ook al van Soury. Laatst was je hier doordeweeks tot midden in de nacht met drank op. Ben je toen de volgende ochtend met je werkauto op pad gegaan?
@:kree
Misschien omdat de binaire vraag meermaals gesteld wordt en door jou wordt genegeerd?quote:Op woensdag 1 april 2026 23:33 schreef kree het volgende:
euh nee. en dan doe je wel aardige aanname he. van wat niet zo was
nee eigenlijk niet?quote:Op woensdag 1 april 2026 23:37 schreef nostra het volgende:
[..]
Misschien omdat de binaire vraag meermaals gesteld wordt en door jou wordt genegeerd?
Rephrase dan: ben je na een avond fors drinken nog wel eens in de auto gestapt 's ochtends óf je werk afgebeld?
Eigenlijk niet?quote:
nee ik heb nooit meer met alcohol in de auto gezeten, dat ik dat niet meer drink. natuurlijk wel. maar heb gevolg gezien en meegemaakt he?quote:
Dat was niet mijn vraag.quote:Op woensdag 1 april 2026 23:41 schreef kree het volgende:
nee ik heb nooit meer met alcohol in de auto gezeten,
Ben je je ook bewust hoe lang alcohol nog in je bloed zit als je 's morgens op pad moet.quote:Op woensdag 1 april 2026 23:42 schreef kree het volgende:
sterker nog ik drink niks meer als ik weet nog te moeten rijden.
als dat niet hoeft. naja dan drink ik nog wel eens.
ben je na een avond fors drinken nog wel eens in de auto gestapt 's ochtends óf je werk afgebeld?quote:
geloof mij na 3x bloed onderzoek ben ik daar aardig van op de hoogte ja.quote:Op woensdag 1 april 2026 23:43 schreef Soury het volgende:
[..]
Ben je je ook bewust hoe lang alcohol nog in je bloed zit als je 's morgens op pad moet.
Dus vrijdag had je wel een verzuim dag.quote:Op woensdag 1 april 2026 23:44 schreef kree het volgende:
[..]
geloof mij na 3x bloed onderzoek ben ik daar aardig van op de hoogte ja.
oke lol kan niet oneerlijk zijn, tis wel eens voorgekomen jah. maar incidenteel. n.quote:Op woensdag 1 april 2026 23:44 schreef nostra het volgende:
[..]
ben je na een avond fors drinken nog wel eens in de auto gestapt 's ochtends óf je werk afgebeld?
quote:Op woensdag 1 april 2026 23:46 schreef kree het volgende:
[..]
oke lol kan niet oneerlijk zijn, tis wel eens voorgekomen jah. maar incidenteel. n.
sorry zal wel weer lullig zijn. maar dat is wel waarheid.
tja weet je, ook hierin ben ik wss niet de enige. tis gewoon kut om het weer goed op de rit te krijgen.quote:
Dan snap je toch wel dat dat niet valt onder "het is heel simpel, in zoverre matigen dat het je niet meer beïnvloed(t) om normaal te functioneren.".quote:Op woensdag 1 april 2026 23:46 schreef kree het volgende:
[..]
oke lol kan niet oneerlijk zijn, tis wel eens voorgekomen jah. maar incidenteel. n.
ja snap dat. alleen ik heb het niet meer gedaan, en die keren dan dat ik dacht kon niet heb ik me maar ziek gemeldquote:Op woensdag 1 april 2026 23:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Dan snap je toch wel dat dat niet valt onder "het is heel simpel, in zoverre matigen dat het je niet meer beïnvloed(t) om normaal te functioneren.".
'kan niet oneerlijk zijn'quote:Op woensdag 1 april 2026 23:46 schreef kree het volgende:
[..]
Je wil mensen behoeden voor iets waar je zelf middenin zit.quote:Op woensdag 1 april 2026 23:50 schreef kree het volgende:
[..]
ja snap dat. alleen ik heb het niet meer gedaan, en die keren dan dat ik dacht kon niet heb ik me maar ziek gemeld
najan zover voor het eerlijke, maar snappen jullie dat ik mss andere voor wil behoeden? zeker met cbr en drama?
zoek je hulpquote:Op woensdag 1 april 2026 23:47 schreef kree het volgende:
[..]
tja weet je, ook hierin ben ik wss niet de enige. tis gewoon kut om het weer goed op de rit te krijgen.
Hoe kun je anderen behoeden als je het zelf niet op orde hebt.quote:Op woensdag 1 april 2026 23:50 schreef kree het volgende:
[..]
ja snap dat. alleen ik heb het niet meer gedaan, en die keren dan dat ik dacht kon niet heb ik me maar ziek gemeld
najan zover voor het eerlijke, maar snappen jullie dat ik mss andere voor wil behoeden? zeker met cbr en drama?
Als je je (meerdere keren) ziek moet melden voor je werk, omdat je de avond ervoor teveel gezopen hebt, dan functioneer je dus niet "normaal" met drank.quote:Op woensdag 1 april 2026 23:50 schreef kree het volgende:
Te eerlijk is niets mis mee kree. Ik denk dat iedereen die in dit topic post het beste met je voorheeft. Probeer er wat mee te doen.quote:Op woensdag 1 april 2026 23:52 schreef kree het volgende:
zucht ben te eerlijk, maar daarom wil dat jullie waarheid weten en geen bs verhaal; daarom en is het enige ook.
je overdrijft, want denk niet dat het zo een vaart zal lopen. ook niet met alcohol check?quote:Op woensdag 1 april 2026 23:51 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
'kan niet oneerlijk zijn'
Hou op met me
Je verkondigd vanavond weer een paar keer NOOOOIT meer te rijden met alcohol op.
Ook al heeft het elders op Fok al gestaan dat je dat doet..
Aan het post gedrag te zien de laatste maanden drink je meer. Zeker nu je de maandag vrij hebt. Bijna iedere zondag/ maandag is het goed te zien dat je anders post.
meermaals vragen mensen of je de dag erna, nadat je flink gedronken hebt, nog gaat rijden.. nee nee..
Eindelijk ben je nu een keer eerlijk.
Je stapt gewoon met alcohol in je lijf achter het stuur. En dan maar klagen over het CBR..,. en hoe erg het allemaal voor je is geweest en hoe duur
ze moesten je voor altijd het rijbewijs afpakken!
die laatste zin: niet dat ik dacht totaal niet meer kan rijdenquote:Op woensdag 1 april 2026 23:55 schreef kree het volgende:
[..]
je overdrijft, want denk niet dat het zo een vaart zal lopen. ook niet met alcohol check?
Waarom overdrijf je het?
Zo is het niet, ik heb paar keer gedacht wel. van is het nu oke, maar dat zijn randje gevallen he? niet dat ik dacht totaal niet meer kan rijden.
Lees je wel wat je zelf schrijft?quote:Op woensdag 1 april 2026 23:55 schreef kree het volgende:
[..]
je overdrijft, want denk niet dat het zo een vaart zal lopen. ook niet met alcohol check?
Waarom overdrijf je het?
Zo is het niet, ik heb paar keer gedacht wel. van is het nu oke, maar dat zijn randje gevallen he? niet dat ik dacht totaal niet meer kan rijden.
Dit is jouw topic kree.quote:Op woensdag 1 april 2026 23:55 schreef kree het volgende:
oke genoeg eerlijkheid van mij.... en jullie dan?
in mijn iedee oke genoeg? en ook onder limiet zelfs dag erna.quote:Op woensdag 1 april 2026 23:56 schreef Shii het volgende:
[..]
die laatste zin: niet dat ik dacht totaal niet meer kan rijden
Je moet niet denken, je moet gewoon niet rijden dan. Dan ben je gewoon een lul als je het toch doet.
Je bent nu eindelijk eerlijk. Snap je ook dat je eigenlijk een probleem hebt waar je dmv een topic probeert jezelf wijs te maken dat het allemaal goed gaat.quote:Op woensdag 1 april 2026 23:52 schreef kree het volgende:
zucht ben te eerlijk, maar daarom wil dat jullie waarheid weten en geen bs verhaal; daarom en is het enige ook.
Wellicht op hoe je hier post... tot hoe laat je hier post.. beschonken en dan de dag erna moet werken? ...quote:Op woensdag 1 april 2026 23:57 schreef kree het volgende:
[..]
in mijn iedee oke genoeg? en ook onder limiet zelfs dag erna.
Jij maakt er verhaal van dat het niet kon he? op basis van?
Ja in jouw idee wel.quote:Op woensdag 1 april 2026 23:57 schreef kree het volgende:
[..]
hmmm haat het om te zeggen, maar je hebt mss gelijk, maar het is ook nog wel beetje in uitwerking. Heb er niks aan idd als ik alleen ga zitten zuipen.quote:Op woensdag 1 april 2026 23:58 schreef Soury het volgende:
[..]
Je bent nu eindelijk eerlijk. Snap je ook dat je eigenlijk een probleem hebt waar je dmv een topic probeert jezelf wijs te maken dat het allemaal goed gaat.
Wat hierboven ook is gezegd dat je een extra dag vrij hebt wat je wilde om meer te doen met je muziek en andere leuke dingen maar zoals vele hier merken ga je ipv vrijdag en zaterdag nacht compleet aan de zuip en nu komt zondag er ook bij.
Je hebt netto niks aan die extra vrije dag. Zo zonde joh !! Je hebt zoveel kwaliteiten en talenten. Laat dat niet in de soep lopen.
zucht. mja mss.quote:Op woensdag 1 april 2026 23:59 schreef maily het volgende:
[..]
Ja in jouw idee wel.
En onder limiet dag erna? Heb je dat gemeten?
In jouw idee okee genoeg lijkt me geen goede graadmeter. Drank op, niet rijden, klaar, ook niet de volgende ochtend vroeg.quote:Op woensdag 1 april 2026 23:57 schreef kree het volgende:
[..]
ja ik denk ik ben er nog niet helemaal denk. goed stuk omweg voor merendeel, maar damn ga toch de fout in soms, dat is eerlijk.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:01 schreef ChocoFan het volgende:
1e stap is erkennen/toegeven dat je een probleem hebt. Goed gedaan kree, eindelijk eerlijk, nu weer hulp zoeken is mijn tip.
De fout in gaan is helemaal niet erg alleen is het wel verstandig om toch weer met iemand er over te gaan praten of wat voor jou het beste is. Een beetje drinken werkt helaas gewoon niet. Alcohol neemt je rationaal denken over en dan doe je maar wat. Terugvallen hoort erbij en kan je gewoon weer uitkomen. Stapje voor stapje.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:02 schreef kree het volgende:
[..]
ja ik denk ik ben er nog niet helemaal denk. goed stuk omweg voor merendeel, maar damn ga toch de fout in soms, dat is eerlijk.
je hebt gelijk, zal er ff over gaan praten weer met hulpverleners.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:04 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
De fout in gaan is helemaal niet erg alleen is het wel verstandig om toch weer met iemand er over te gaan praten of wat voor jou het beste is. Een beetje drinken werkt helaas gewoon niet. Alcohol neemt je rationaal denken over en dan doe je maar wat. Terugvallen hoort erbij en kan je gewoon weer uitkomen. Stapje voor stapje.
Het is menselijk kree om een terugval te hebben of de waarheid te verbloemen. Hopelijk kun je weer met hulp op het goede pad komen.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:04 schreef kree het volgende:
zucht jullie hebben gelijk. en ik sta ervoor dat ik eerlijk ben over dit verhaal van mij.
Maar tis duidelijk kom niet weg met beetje de waarheid verdraaien? hoewel zo in mijn goeie bedoeling he?
Naja.
Je hebt zeker goede bedoelingen alleen zitten hier te veel mensen die te veel details onthouden en als jij dan de waarheid probeert te verdraaien, krijg je het terug van die mensen. Daarom niet anderen proberen te helpen, eerst jezelf, dat is al moeilijk genoeg. Zet nu door met weer proberen te stoppen met drinken. Je hebt het al een keer gedaan dus kan je gewoon weer lukken.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:04 schreef kree het volgende:
zucht jullie hebben gelijk. en ik sta ervoor dat ik eerlijk ben over dit verhaal van mij.
Maar tis duidelijk kom niet weg met beetje de waarheid verdraaien? hoewel zo in mijn goeie bedoeling he?
Naja.
komt wel goed. en kom hier weer uit ook, want ergste gehad.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:06 schreef Shii het volgende:
[..]
Het is menselijk kree om een terugval te hebben of de waarheid te verbloemen. Hopelijk kun je weer met hulp op het goede pad komen.
Juist, stap 1 heb je nu gedaan, toegeven/erkennen, maandag even iemand gaan bellen die je vertrouwt, ik weet niet hoe het met de hulpverlening rond jou zit, of je nog een behandelaar hebt of zoiets, komt goed, volhouden nu, straks slapen, dit weekend overleven, maandag bellen.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:06 schreef kree het volgende:
[..]
je hebt gelijk, zal er ff over gaan praten weer met hulpverleners.
tja ook dit is dus de waarheid he? en ook voor wie dit gaat vinden via google? denk terugval is niet erg. als je het maar weer kunt toegeven ook/.
Ik ben blij dat je dat zegt.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:08 schreef kree het volgende:
[..]
komt wel goed. en kom hier weer uit ook, want ergste gehad.
Maar mss is het goed dat jullie me ff zo terecht stellen en vragen.
Want vooral nog gaat alles prima he? maar merk alweer dat ik in de oude shit beetje terug kom, tis nu nog niet ernstig. maanaar toch.
ik speel in bandjes met eentje die ik van de hulpverlening kon toen, dus komt goed. maar moet ff eerlijk zeggen tegen hem denk. want oke jullie zijn eerlijk. en denk zelf ook mss heb ik het nog niet helemaal onder controle zo.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:09 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Juist, stap 1 heb je nu gedaan, toegeven/erkennen, maandag even iemand gaan bellen die je vertrouwt, ik weet niet hoe het met de hulpverlening rond jou zit, of je nog een behandelaar hebt of zoiets, komt goed, volhouden nu, straks slapen, dit weekend overleven, maandag bellen.
Dat is wat alcohol doet he. Je voelt je onoverwinnelijk en alles gaat prima totdat je teveel drinkt en je geen grip meer hebt. Zorg er in ieder geval voor dat je geen alcohol in huis hebt op de dagen dat je moet werken.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:08 schreef kree het volgende:
[..]
komt wel goed. en kom hier weer uit ook, want ergste gehad.
Maar mss is het goed dat jullie me ff zo terecht stellen en vragen.
Want vooral nog gaat alles prima he? maar merk alweer dat ik in de oude shit beetje terug kom, tis nu nog niet ernstig. maanaar toch.
weet ik en denk ik ook over anderen wel. maaerja. jullie kennen me te goed lol om te herkennen eigenlijk. n.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:10 schreef ChocoFan het volgende:
Zie je het nu Kree? We willen je echt gewoon alleen helpen en dat het goed gaat met je.
Vraag hulp, dat is niets om je voor te schamen. Niet te lang mee wachten alsjeblieft.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:11 schreef kree het volgende:
[..]
ik speel in bandjes met eentje die ik van de hulpverlening kon toen, dus komt goed. maar moet ff eerlijk zeggen tegen hem denk. want oke jullie zijn eerlijk. en denk zelf ook mss heb ik het nog niet helemaal onder controle zo.
Ja en ach ik snap ook wel dat je bedoeling goed is maar dat topic in R&P is dan gelijk een (terechte) backfire.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:04 schreef kree het volgende:
Naja.
Veel plezier in de Ardenne dat scheelt weer een paar nachten fokkenquote:
Met familie naar Ardennen is leuk kree, geniet ervan. Dan heb je ook wel de ogen van familie op je gericht en zul je de alcohol ook beter kunnen laten staan denk ik. Daarna doorpakken.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:15 schreef kree het volgende:
ja... het heeft me onwijs aan denken gezet he dit reacties van jullie. nu neem me niet kwalijk want ga wel nog wekend leuk naar Ardennen met familie.
ik zal daarna eens vragen en kijken hoe weer verder met mij.
Probeer niet te veel te drinken dan want je familie zal het ook niet zo leuk vinden om te zien dat de alcohol jou weer overneemt, probeer wel te genieten er van. Ook zonder alcohol ben je een goede kerel.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:15 schreef kree het volgende:
ja... het heeft me onwijs aan denken gezet he dit reacties van jullie. nu neem me niet kwalijk want ga wel nog wekend leuk naar Ardennen met familie.
ik zal daarna eens vragen en kijken hoe weer verder met mij.
Iets anders en zeker met familie kan erg leuk zijn. En voor nu misschien je bed opzoeken, je hebt een hoop informatie binnen gekregen deze avond. Slaap zorgt dat je hersens het kunnen verwerken.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:17 schreef kree het volgende:
ff wat anders ipv werk enzo is ook goed idd. naja doe wel update erna. of als ik zin heb onderhand. maar komt wel goed. gaat leuk worden.
nou ik volg het allemaal wel. dat is niet het Problem.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:19 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Iets anders en zeker met familie kan erg leuk zijn. En voor nu misschien je bed opzoeken, je hebt een hoop informatie binnen gekregen deze avond. Slaap zorgt dat je hersens het kunnen verwerken.
Er is vooral geprobeerd om jou te laten zien wat er aan de hand is een soort spiegel is er voor je gehouden. Kritiek vind ik een zwaar woord, meer proberen jou te laten zien wat wij/ik zien en dat het dus niet zo goed gaat als jij dacht en als je dan ook nog tips wil geven aan mensen, daar gingen een paar mensen van stuiteren, inclusief ik, want je kan een ander niet helpen als je zelf eerst nog hulp nodig hebt. En hoe meer jij je afzette, hoe groffer sommige mensen dan worden.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:22 schreef kree het volgende:
[..]
nou ik volg het allemaal wel. dat is niet het Problem.
maarre oke ben er niet zo happy mee he dat ik kritieik kreeg over mezelf ? maarja ik ben ook weer niet de lul om dat dan te gaan ontkennen. want eigenlijk hebben jullie allemaal gelijk. dat vooral. en oke dat is btw eerste stapje als je met drank probleem zit. om dat te erkennen.
Het is keihard, vaak het enige wat werkt. Tegengeluid krijgen is niet leuk.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:25 schreef kree het volgende:
het klinkt altijd beetje zo hard dan weer he? en is makkelijk om er tegen in te gaan?
Maar jullie hebben gelijk in dit verhaal he? en zeker goed ingeschat wel. nu is het niet zo dramatisch voor mij als wat eerder was,. maar zeker snap ik jullie en denk moet het allemaal beetje bij stellen.
nou ik denk kan nog steeds tips geven, over heel stuk he?quote:Op donderdag 2 april 2026 00:26 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Er is vooral geprobeerd om jou te laten zien wat er aan de hand is een soort spiegel is er voor je gehouden. Kritiek vind ik een zwaar woord, meer proberen jou te laten zien wat wij/ik zien en dat het dus niet zo goed gaat als jij dacht en als je dan ook nog tips wil geven aan mensen, daar gingen een paar mensen van stuiteren, inclusief ik, want je kan een ander niet helpen als je zelf eerst nog hulp nodig hebt. En hoe meer jij je afzette, hoe groffer sommige mensen dan worden.
Ik ben iig erg blij dat je het nu erkent en ik hoop dat je doorzet met hulp zoeken want je was/bent echt heel goed bezig, alcoholisme is zwaar om tegen te vechten. Je kan het.
Eerst jezelf helpen, dan pas anderen.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:29 schreef kree het volgende:
[..]
nou ik denk kan nog steeds tips geven, over heel stuk he?
oke het blijkt maar weer dat mss zelfs een jaar begeleid wonen niet genoeg is? het heeft me heel stuk geholpen he? begrijp niet verkeerd. een daar kan ik wat dingen over zeggen en hoe en wat.
we hebben het over 10 jaar verhaal waar ik mee zat? en blijkt dus, zien we nu? dat er nog steeds probleem is...
tja.
Ik heb dat gehad, is ook niet zo geweldig als het klinkt. Neem dat maar van mij aan.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:30 schreef kree het volgende:
soms he? denk ik waarom heb ik geen huisje boompje beestje :")
ja nouja of samen kan ook denk ik?quote:Op donderdag 2 april 2026 00:30 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Eerst jezelf helpen, dan pas anderen.
ja nouja dat is het ideale beeld als we als kinderen mee krijgen wss. maar dat het zo niet werkt, ja daar allang achter.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:31 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Ik heb dat gehad, is ook niet zo geweldig als het klinkt. Neem dat maar van mij aan.
Dit moet je toch echt alleen doen, maar er zijn gelukkig een aantal fokkers die je gezeik wel aan willen horen.quote:
Ik weet wat het ideale beeld is. Laat dat los en vind het ideale beeld wat voor jou werkt/fijn is.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:32 schreef kree het volgende:
[..]
ja nouja dat is het ideale beeld als we als kinderen mee krijgen wss. maar dat het zo niet werkt, ja daar allang achter.
Maar maat zorg dat je geen ban krijgt he. Gister en vandaag was dichtbij denk ik.. beetje relaxen..quote:Op donderdag 2 april 2026 00:32 schreef kree het volgende:
[..]
ja nouja dat is het ideale beeld als we als kinderen mee krijgen wss. maar dat het zo niet werkt, ja daar allang achter.
nouja gelukkig idd....quote:Op donderdag 2 april 2026 00:33 schreef Soury het volgende:
[..]
Dit moet je toch echt alleen doen, maar er zijn gelukkig een aantal fokkers die je gezeik wel aan willen horen.
Waarom zou hij nu een ban krijgen? Niks aan de hand en ga ook niet lopen zieken daarover.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:35 schreef Masberum het volgende:
[..]
Maar maat zorg dat je geen ban krijgt he. Gister en vandaag was dichtbij denk ik.. beetje relaxen..
Dit voegt echt wat toe.quote:Op donderdag 2 april 2026 00:35 schreef Masberum het volgende:
[..]
Maar maat zorg dat je geen ban krijgt he. Gister en vandaag was dichtbij denk ik.. beetje relaxen..
Nou ja voor veel personen werkt het wel fijn.. dat jij er geen goede ervaring mee hebt betekent toch niet dat het in het algemeen niet goed is om te hebben. "Neem dat maar van mij aan" is wat leeg wat dat betreft sorry om te zeggenquote:Op donderdag 2 april 2026 00:31 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Ik heb dat gehad, is ook niet zo geweldig als het klinkt. Neem dat maar van mij aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |