Dat klopt, dan kom je dus in de persoonlijke interpretatie van die waardes. Daarom gewoon (láng) niet drinken voor zo'n test, dan kom je ook nooit boven die afkapwaardes uit, tenzij iets heel bijzonders (ziekte oid).quote:Op maandag 16 februari 2026 15:14 schreef greysbones het volgende:
[..]
Toch bijzonder
Want er zijn mannen met weinig spiermassa die aan dezelfde maatstaven worden gehouden
Maar hoelang voor zo’n test moet je dan niet drinken ?quote:Op maandag 16 februari 2026 15:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat klopt, dan kom je dus in de persoonlijke interpretatie van die waardes. Daarom gewoon niet drinken voor zo'n test, dan kom je ook nooit boven die afkapwaardes uit.
Ik heb me laten vertellen zes maanden als je zeker wil zijn, maar pin me er niet op vast. CDT weet ik niet hoe zich dat ontwikkelt.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:18 schreef greysbones het volgende:
[..]
Maar hoelang voor zo’n test moet je dan niet drinken ?
Ik kom hier weer in een hele Rabbit hole
Dan is het toch opmerkelijk te noemenquote:Op maandag 16 februari 2026 15:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik heb me laten vertellen zes maanden als je zeker wil zijn, maar pin me er niet op vast. CDT weet ik niet hoe zich dat ontwikkelt.
Maar heb hem vaak genoeg aangeschoten gezien op het forum de afgelopen 6 maanden.... vage uitslag dan tochquote:Op maandag 16 februari 2026 15:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik heb me laten vertellen zes maanden als je zeker wil zijn, maar pin me er niet op vast. CDT weet ik niet hoe zich dat ontwikkelt.
Dat kwam laatst in een ander topic ter sprake. Dat wist hij niet.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat klopt, dan kom je dus in de persoonlijke interpretatie van die waardes. Daarom gewoon (láng) niet drinken voor zo'n test, dan kom je ook nooit boven die afkapwaardes uit, tenzij iets heel bijzonders (ziekte oid).
Ik vind het ergens ook interessant om te volgen tbhquote:Op maandag 16 februari 2026 15:22 schreef Vino_Tinto het volgende:
Overigens is dit wel allemaal erg interessant
Nopequote:Op maandag 16 februari 2026 15:24 schreef maily het volgende:
Zou CBR weleens een rondje googlen doen in bepaalde fora?
Dan zou ik je afraden de pohi van Molo te gaan bekijkenquote:
Mja, het is wel iets verhoogd (normale afkapwaarde voor een rood vlaggetje bij een regulier bloedonderzoek is 55), maar niet zodanig dat het voor het CBR blijkbaar afdoende is. En een halfwaardetijd van een week is lang, maar ook weer kort; als je een maand niet drinkt, ben je normaal gesproken wel safe, ook als je drinkt. Toen ik écht veel dronk (zonder te rijden, dat dan weer nietquote:Op maandag 16 februari 2026 15:21 schreef greysbones het volgende:
[..]
Dan is het toch opmerkelijk te noemen
Dat de waardes niet zo hoog zijn bij TS
Ik zou cbr psychologen adviseren in het weekend minstens 1 avond mee te lezenquote:Op maandag 16 februari 2026 15:24 schreef maily het volgende:
Zou CBR weleens een rondje googlen doen in bepaalde fora?
quote:Op maandag 16 februari 2026 15:26 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Dan zou ik je afraden de pohi van Molo te gaan bekijken![]()
Niet vanaf de kant van drankrijderquote:
quote:Op maandag 16 februari 2026 15:26 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Dan zou ik je afraden de pohi van Molo te gaan bekijken![]()
Sorry, kon het niet latenquote:Op maandag 16 februari 2026 15:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Niet vanaf de kant van drankrijder
[..]![]()
Jep die staat erquote:Op maandag 16 februari 2026 15:29 schreef maily het volgende:
Ik dacht ook de vraag gelezen te hebben: "hebben anderen weleens gezegd dat U beter minder kunt gaan drinken" en dat die ook met 0 beantwoord was.
Maar ik kan die vraag niet terugvinden.
alleen ditquote:Op maandag 16 februari 2026 15:29 schreef maily het volgende:
Ik dacht ook de vraag gelezen te hebben: "hebben anderen weleens gezegd dat U beter minder kunt gaan drinken" en dat die ook met 0 beantwoord was.
Kree's gedachtengang: 'mensen typen het wel heel vaak maar zeggen het niet dus dan moet ik 0 invullen'quote:Op maandag 16 februari 2026 15:29 schreef maily het volgende:
Dit was de vraag: Heeft u de afgelopen 12 maanden zich ooit geërgerd aan kritiek van anderen op uw drinken:0quote:Op maandag 16 februari 2026 15:29 schreef maily het volgende:
quote:Op maandag 16 februari 2026 15:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dit was de vraag: Heeft u de afgelopen 12 maanden zich ooit geërgerd aan kritiek van anderen op uw drinken:0
Nee, hij heeft zich echt nooit geërgerd aan de kritiek die hij op FOK! geregeld krijgt.
Of dat telt niet voor hem.
Dat was 'mquote:Op maandag 16 februari 2026 15:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dit was de vraag: Heeft u de afgelopen 12 maanden zich ooit geërgerd aan kritiek van anderen op uw drinken:0
Nee, hij heeft zich echt nooit geërgerd aan de kritiek die hij op FOK! geregeld krijgt.
Klopt, denk idd dat dat zo werkt jaquote:Op maandag 16 februari 2026 15:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Geërgerd aan kritiek was de vraag. Overigens net zo'n vraag als "heeft u de afgelopen periode meer gedronken dan u zich had voorgenomen?" (geen vraag voor het cbr, wel voor alcoholabuse volgens de DSM-V). Als ik me voor had genomen om een liter vodka te drinken, dan is dat dus een 'nee'.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:29 schreef maily het volgende:
Ik verbaas me enorm over de gesloten vragenquote:Op maandag 16 februari 2026 15:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Geërgerd aan kritiek was de vraag. Overigens net zo'n vraag als "heeft u de afgelopen periode meer gedronken dan u zich had voorgenomen?" (geen vraag voor het cbr, wel voor alcoholabuse volgens de DSM-V). Als ik me voor had genomen om een liter vodka te drinken, dan is dat dus een 'nee'.
Inderdaad. Als het je eigenlijk compleet ontbreekt aan ziekte- en zelfinzicht ben je een groot risicogeval maar bluf je je dus mogelijk ‘oprecht en eerlijk’ door dat onderzoek heen.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt, denk idd dat dat zo werkt ja
De vraag is trouwens best wel beroerd, want perspectief van ene echte verslaafde is hierin niet bepaald een goeie maat
En waar ontbreekt het een deel van de verslaafden aan ?quote:Op maandag 16 februari 2026 15:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Inderdaad. Als het je eigenlijk compleet ontbreekt aan ziekte- en zelfinzicht ben je een groot risicogeval maar bluf je je dus mogelijk ‘oprecht en eerlijk’ door dat onderzoek heen.
De verslaving die belangrijker is dan de rest van de wereld zou mijn intuïtieve antwoord zijn.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:36 schreef greysbones het volgende:
[..]
En waar ontbreekt het een deel van de verslaafden aan ?
Hij erkent al niet eens dat hij een alcoholprobleem heeft.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:36 schreef greysbones het volgende:
[..]
En waar ontbreekt het een deel van de verslaafden aan ?
Dat dusquote:Op maandag 16 februari 2026 15:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij erkent al niet eens dat hij een alcoholprobleem heeft.
Erkennen dat je verslaafd bent is al een hele stap, erkennen dat je verslaafd blíjft nog een sterkere. Dat gaat sowieso tegen de menselijke natuur in en al helemaal als je je, paradoxaal vooral doordát je niet meer drinkt, je heel goed voelt (geen zucht meer, onderliggende problemen aangepakt). In het dagelijks spraakgebruik zeggen dat je verslaafd bent, levert over het algemeen ook het idee op dat je nog in gebruik zit.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:39 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
De verslaving die belangrijker is dan de rest van de wereld zou mijn intuïtieve antwoord zijn.
Kan natuurlijk niet spreken voor alcohol verslaafde, heb ik zelf weinig ervaring mee.
Weet je wat het isquote:
Absoluut waar. De eerste stap in het aanpakken van een probleem is het erkennen dat je een probleem hebt.quote:Op maandag 16 februari 2026 15:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Erkennen dat je verslaafd bent is al een hele stap, erkennen dat je verslaafd blíjft nog een sterkere. Dat gaat sowieso tegen de menselijke natuur in en al helemaal als je je, paradoxaal vooral doordát je niet meer drinkt, je heel goed voelt (geen zucht meer, onderliggende problemen aangepakt). In het dagelijks spraakgebruik zeggen dat je verslaafd bent, levert over het algemeen ook het idee op dat je nog in gebruik zit.
Verder zal 'elke' verslaafde weer terug willen keren naar normaal gebruik en dus vol in de weerstand schieten als iemand anders zegt dat dat niet meer kan. Totdat ooit een keer dat kwartje bij jezelf valt.
laat dat in zekere zin maar weg mbt cannabisquote:Op maandag 16 februari 2026 16:08 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Absoluut waar. De eerste stap in het aanpakken van een probleem is het erkennen dat je een probleem hebt.
Bij verslavingen zoals alcohol (en in zekere zin cannabis en de laatste jaren helaas ook gokken) lijkt met dat wel lastig. Zeker gezien die dingen ingeburgerd zijn, makkelijk aan te komen zijn etc.
Maar helemaal waar verder!
Tja, elke verslaving heeft zijn eigen lastigheid of -heden. Alcohol is inderdaad overal, je kan geen zalm kopen zonder dat er een goede rosé boven staat. Coke is dan weer vaak een bepaalde scene (mode, film, Zuidas) waar je eigenlijk volledig mee moet breken wil je hersteld blijven. GHB is zo'n shitdrug dat je elke twee uur wakker gemaakt moet worden om af te kicken en een shotje te krijgen (zijn ook maar een paar kamers in NL waar dat kan, met cameratoezicht), anders ga je dood. Eten kan je niet abstinent van blijven.quote:Op maandag 16 februari 2026 16:08 schreef DerRabbit het volgende:
Absoluut waar. De eerste stap in het aanpakken van een probleem is het erkennen dat je een probleem hebt.
Bij verslavingen zoals alcohol (en in zekere zin cannabis en de laatste jaren helaas ook gokken) lijkt met dat wel lastig. Zeker gezien die dingen ingeburgerd zijn, makkelijk aan te komen zijn etc.
Ben jij helemaal clean?quote:Op maandag 16 februari 2026 15:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Mja, het is wel iets verhoogd (normale afkapwaarde voor een rood vlaggetje bij een regulier bloedonderzoek is 55), maar niet zodanig dat het voor het CBR blijkbaar afdoende is. En een halfwaardetijd van een week is lang, maar ook weer kort; als je een maand niet drinkt, ben je normaal gesproken wel safe, ook als je drinkt. Toen ik écht veel dronk (zonder te rijden, dat dan weer niet) en in het ziekenhuis werd opgenomen (blies 4,x - dan kom je de detox niet meer op en mag je direct door naar het ziekenhuis) zat ik ver boven de 1.000, geloof zelfs 2k. Maar zelfs daar ben je na zes weken weer op "ok" niveau, mits je lever zich nog kan herstellen.
Wtf!!quote:Op maandag 16 februari 2026 15:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Mja, het is wel iets verhoogd (normale afkapwaarde voor een rood vlaggetje bij een regulier bloedonderzoek is 55), maar niet zodanig dat het voor het CBR blijkbaar afdoende is. En een halfwaardetijd van een week is lang, maar ook weer kort; als je een maand niet drinkt, ben je normaal gesproken wel safe, ook als je drinkt. Toen ik écht veel dronk (zonder te rijden, dat dan weer niet) en in het ziekenhuis werd opgenomen (blies 4,x - dan kom je de detox niet meer op en mag je direct door naar het ziekenhuis) zat ik ver boven de 1.000, geloof zelfs 2k. Maar zelfs daar ben je na zes weken weer op "ok" niveau, mits je lever zich nog kan herstellen.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
Wonder boven wonder niet eens vervetting, bloedwaardes zijn prima en echo liet niets zien.quote:
quote:Op maandag 16 februari 2026 21:07 schreef nostra het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anderen spreken vrij
één stem wordt stilgezet
recht is niet voor elk
quote:Op maandag 16 februari 2026 21:07 schreef nostra het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
Droopie in R&P / FOK!ers die stoppen met alcohol - waar we stoppen #18 lokroepquote:Op maandag 16 februari 2026 21:11 schreef nostra het volgende:
[..]
Wonder boven wonder niet eens vervetting, bloedwaardes zijn prima en echo liet niets zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |