SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[warning]
TS heeft professionele begeleiding en kan daar ook bij terecht als het nodig is. We kunnen hier best met z’n allen haar een hart onder de riem steken, maar we gaan NIET professionele hulp geven/aanbieden. TS zit in een traject met professionals die alle ins en outs weten en die het beste advies/hulp kunnen geven. [/warning]
Even een hele dikke knuffel voor jou Cots!quote:Op maandag 26 januari 2026 14:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
mis het gezellig appen met mijn moeder
Wil haar zo graag het e.e.a. vertellen, en gewoon checken hoe het met haar gaat. Alleen dat kan niet, dat maakt me super verdrietig
Beetje het kinderachtige gevoel van: ik wil mijn mama
En nu jank ik![]()
leuk! hou zelf van Wasgij puzzelsquote:Op maandag 26 januari 2026 14:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo, was gezellig, en nu echt even op.
Lekker kletsen en bezig, veel gelachen![]()
@:greysbones Jan van Haasteren puzzel. Dit keer de bibliotheek
en heel begrijpelijkquote:mis het gezellig appen met mijn moeder
Wil haar zo graag het e.e.a. vertellen, en gewoon checken hoe het met haar gaat. Alleen dat kan niet, dat maakt me super verdrietig
* TheStigsDutchCousin knuffelt CotSquote:Op maandag 26 januari 2026 14:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
En nu jank ik![]()
quote:Op maandag 26 januari 2026 15:02 schreef Scriptascripta het volgende:
[..]
Even een hele dikke knuffel voor jou Cots!
Bedanktquote:Op maandag 26 januari 2026 15:06 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
* TheStigsDutchCousin knuffelt CotS
Oh daar heb ik er één van liggen, binnenkort eens proberenquote:Op maandag 26 januari 2026 15:02 schreef greysbones het volgende:
[..]
leuk! hou zelf van Wasgij puzzels
beetje uit mijn hoofd komen
Fijn dat het gezellig was
[..]
en heel begrijpelijk
je mag ook best verdrietig zijn
quote:Op maandag 26 januari 2026 15:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
[..]
Bedanktnormaal zou ik nu even appen met d'r. Naja, morgen weer die kant op
[..]
Oh daar heb ik er één van liggen, binnenkort eens proberen
Heb vier puzzels uit de weggeefkast verzameld, daar zat die bij.
En ja, gezelligheid was fijn
En jep... ben ook gewoon moe en labiel
Alles is even teveel nu. Logisch, heb ik vaker na een drukke dag. Heeft iedereen wel denk ik
quote:Op maandag 26 januari 2026 14:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
En nu jank ik![]()
Fijn dat het positief wasquote:Op dinsdag 27 januari 2026 17:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goed, familiegesprek gehad
Was confronterend, maar goed en ook wel positief
Waarschijnlijk donderdag of vrijdag naar een revalidatieplek
Leg later meer uit, ben nu echt te moe daarvoor
Lekker uitrusten nu.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 17:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goed, familiegesprek gehad
Was confronterend, maar goed en ook wel positief
Waarschijnlijk donderdag of vrijdag naar een revalidatieplek
Leg later meer uit, ben nu echt te moe daarvoor
Dank je welquote:
Ze gaan er vanuit dat het goed komt, godzijdank, maar wel een kwestie van weken/maanden. Daarom ook een revalidatieafdeling. Ze krijgt daarom ook een infuus met meds tegen de botontkalking, de levensverwachting is langer dan een jaarquote:Op woensdag 28 januari 2026 10:58 schreef Lienekien het volgende:
Hebben ze ook aangegeven hoe ze vinden dat haar herstel verloopt en hoe ze verwachten dat ze nog verder gaat herstellen?
Dat lijkt me zeker fijn om te horen!quote:Op woensdag 28 januari 2026 11:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel
[..]
Ze gaan er vanuit dat het goed komt, godzijdank, maar wel een kwestie van weken/maanden. Daarom ook een revalidatieafdeling. Ze krijgt daarom ook een infuus met meds tegen de botontkalking, de levensverwachting is langer dan een jaar
Dat was fijn om te horen, haar huisarts doet telkens of ze elk moment kan dood vallen en mijn moeder hoort dat al twee jaar. Alles gelukkig geregeld. Alleen een geriater die denk (geen gerantie) dat ze het nog even uitzingt is fijn
Mijn moeder ziet het uit het zkh gaan zitten, ze wil er graag weg en het liefst weer naar dezelfde plek als met d'r bekken. Alleen dat het een verhaal van de lange adem wordt vindt ze verschrikkelijk. Dan wordt wil ze dood. Alleen als je bij korte stapjes blijft dan overziet ze het mee en accepteert ze de situatiequote:Op woensdag 28 januari 2026 11:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat lijkt me zeker fijn om te horen!
Wat vond je moeder daar zelf van? En ziet ze het revalidatiecentrum wel een beetje zitten?
quote:
Dank je wel... uiteindelijk ben ik niet te slopen heb ik soms het ideequote:Op woensdag 28 januari 2026 11:38 schreef qltel het volgende:
Jeetje, ik kan me voorstellen dat het zwaar was. Het is geen fijn vooruitzicht dat het zo lang gaag duren, maar natuurlijk wel fijn dat het waarschijnlijk goed komt.
Veel sterkte gewenst met al het gedoe, maar daar sla je je vast wel doorheen.
Je moeder heeft het wel voor de kiezen hoor!quote:Op woensdag 28 januari 2026 10:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo, terug van boodschappen doen, want bezorgen onbetaalbaar is geworden voor mijmaar ik kan weer eventjes vooruit. Wel goed eigenlijk dat bezorgen boven mijn budget is gegaan, zo moet ik wel naar de supermarkt en in geval van nood is er altijd nog Flink, maar zelf gaan geeft voldoening en ik koop om de één of andere reden alleen gezonde spullen
Familiegesprek
Er kwamen nog wat lijken uit de kast vallen (figuurlijk), wat mij niet verteld was. Zo had/heeft mijn moeder een hoofdtrauma waardoor ze alles vergeten is. Daarnaast was ze niet gewoon knock out van die morfine, maar echt in coma. Als een niet-medicus klinkt dat erg heftig
Als het goed is gaat de pijnpomp vandaag weg. Ze heeft daardoor wel veel pijn. Gisteren waren de pijnstillers al verlaagd, waardoor ze er echt slecht bij lag, vond ik en zijzelf ook trouwens
Vandaag krijg ze nog een infuus tegen de botontkalking
De transfer vpk neemt contact met me op als er een revalidatieplek gevonden is. Duimen dat het in de buurt is. In ieder geval in Stad. Duimen dus
En ze was toch wel in een licht delier na haar coma. Dat zijn nare woorden. Ik zag het meer als een beetje warrig. Een delier klinkt gelijk zo heftig, net als coma en hoofdtrauma. En kapotte schouder en kapotte pols en ontvelt overal en zeve gebroken ribben...
Vrijdag ga ik weer naar haar toe. Dan ga ik ook langs de opticien van haar om een bril te regelen. De hare is namelijk kwijt
Gisteren was zwaar en confronterend.
Ja, dat arme mensquote:Op woensdag 28 januari 2026 13:28 schreef greysbones het volgende:
[..]
Je moeder heeft het wel voor de kiezen hoor!
Hebben ze enig idee wat er thuis is gebeurd dat ze zoveel breuken ed heeft?
Is ze haar bril verloren in het ziekenhuis?
Je moeder boft wel met jou![]()
![]()
Dank je wel, heel liefquote:Op woensdag 28 januari 2026 14:30 schreef Scriptascripta het volgende:
Je bent een goeike! Als ik moeder was geweest, dan had ik graag een dochter zoals jij gehad!
Je moet je niet schuldig voelen als je voor je zelf zorgt! Wie goed voor zichzelf zorgt, kan beter voor een ander (in jouw geval je mama) zorgen. Zie het als een investering 😉quote:Op woensdag 28 januari 2026 15:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel, heel lief
Zit regelmatig met schuldgevoelens op de dagen dat ik niet kom, maar ik doe echt heel hard mijn best
Meer dan je best kun je niet doen.quote:Op woensdag 28 januari 2026 15:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel, heel lief
Zit regelmatig met schuldgevoelens op de dagen dat ik niet kom, maar ik doe echt heel hard mijn best
Soms kan het niet, dat voelt dan naar. Voelt dan des te beter als je haar weer zietquote:Op woensdag 28 januari 2026 15:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel, heel lief
Dat is precies de situatiequote:Op woensdag 28 januari 2026 22:46 schreef Lienekien het volgende:
Jullie kunnen het ook gewoon eens zijn over de bezoekfrequentie: jij kan vaker niet opbrengen, zij ook niet. Niemand hoeft zich schuldig te voelen.
Goed nieuws toch?quote:Op donderdag 29 januari 2026 13:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Werd trouwens vanochtend door het zkh gebeld
Moeders is van de pijnpomp af, krijgt nog wel wat meds door het infuus
Maandag wordt ze overgeplaatst
Voorwaarts!quote:Op donderdag 29 januari 2026 13:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Werd trouwens vanochtend door het zkh gebeld
Moeders is van de pijnpomp af, krijgt nog wel wat meds door het infuus
Maandag wordt ze overgeplaatst
...Twix?quote:
Dat mag ik niet meer hebben.quote:
quote:Op donderdag 29 januari 2026 14:04 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Dat mag ik niet meer hebben.
Dan word ik LordofFatties.quote:
Was je dat nog niet?quote:
Zat er bijna tegenaan.quote:Op donderdag 29 januari 2026 14:07 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Was je dat nog niet?
Sow.quote:
Kloptquote:
Niet waar.quote:Op donderdag 29 januari 2026 14:10 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Sow.
Fat people are jolly!
quote:Op donderdag 29 januari 2026 14:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Klopt
De angst voor longontsteking of -perforatie oid is voorbij
Ze krijgt weer voldoende lucht en hoest weer goed
Ze houden haar tot maandag ivm meds via het infuus en te kijken hoe het met orale pijnstillers gaat
Ze ademt wel erg oppervlakkig. Dus ook daar wordt nog even naar gekeken
Ze ligt vanaf de zestiende in het ziekenhuis. Dus het is fijn dat ze verder gaat
Daarom ben ik afgevallenquote:
Voor wat?quote:Op donderdag 29 januari 2026 19:29 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Daarom ben ik afgevallen
Gezondheid.quote:
Ik moest niet niezen hoor.quote:
quote:Op vrijdag 30 januari 2026 11:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Alles is kut vandaag
Zit te janken van frustratie
Wat tegen kan zitten zit tegen
Ben even alles helemaal zat
Balen, het gaat morgen vast weer beter...quote:Op vrijdag 30 januari 2026 11:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Alles is kut vandaag
Zit te janken van frustratie
Wat tegen kan zitten zit tegen
Ben even alles helemaal zat
Ik hoop dat je lekker slaapt vannacht!quote:Op vrijdag 30 januari 2026 21:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Bijna half tien
Nog maar
Boek dicht gedaan
Elektrische plaid op hoogste stand met een timer van twee uur
Lekker slapen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind niet dat je je aanstelt. Je weet tenminste waar je belastbaarheid ligt.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 11:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
Voor mensen die gewoon werken is het natuurlijk aanstellerij, alleen ik heb niet voor niks een wajong
Eerst weekend
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 31 januari 2026 20:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag was wel een goede dag. Net nog een dingetje getekend, nu even onderuit. Vanmiddag lekker gedut en gepuzzeld. 'k Had echt zo'n soort dagje nodig. Morgen geen dutje
Ben erg nerveus voor maandag, ik moet weer van alles organiseren en dat is lastig. Het is wel gelukt hoor! Alleen allemaal "wat als", terwijl ik voor alle scenario's een oplossing heb verzonnen. In het ergste geval moet ik even bellen dat er transportproblemen zijn en dat we "sorry sorry sorry" te laat komen ivm overmacht
Maar CotS, loslaten, het is nu zaterdag en deze problemen zijn er eventueel pas om maandag.
Nu tijd voor ontspanning en een grote mok theeIk vind het prachtigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank je welquote:Op zaterdag 31 januari 2026 18:54 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Vind niet dat je je aanstelt. Je weet tenminste waar je belastbaarheid ligt.
quote:
quote:Op zaterdag 31 januari 2026 20:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag was wel een goede dag. Net nog een dingetje getekend, nu even onderuit. Vanmiddag lekker gedut en gepuzzeld. 'k Had echt zo'n soort dagje nodig. Morgen geen dutje
Ben erg nerveus voor maandag, ik moet weer van alles organiseren en dat is lastig. Het is wel gelukt hoor! Alleen allemaal "wat als", terwijl ik voor alle scenario's een oplossing heb verzonnen. In het ergste geval moet ik even bellen dat er transportproblemen zijn en dat we "sorry sorry sorry" te laat komen ivm overmacht
Maar CotS, loslaten, het is nu zaterdag en deze problemen zijn er eventueel pas om maandag.
Nu tijd voor ontspanning en een grote mok theeOooh wat een mooierd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En inderdaad het wordt vanzelf maandag en zoals mijn oma zei
Wie dan leeft wie dan maalt
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
quote:Op zaterdag 31 januari 2026 11:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vroeg naar bed was nodig
Vandaag al een paar uur creatief geweest, wat huishouden gedaan
Zie erg op tegen volgende week, maar goed... dat is dan en ik heb geen keus. Soms moeten dingen gewoon
Alleen het gebrek aan vrije dagen begint toch wel nijpend te worden. Volgende week drie keer met mijn moeder in de weer (kan echt even niet anders). Dan kan ik dinsdag niet naar clubje (balen) en donderdag wel clubje. Vrijdag psych...
Alleen woensdag en het weekend om bij te komen
Voor mensen die gewoon werken is het natuurlijk aanstellerij, alleen ik heb niet voor niks een wajong
Eerst weekendEnnuh hou eens op je bij voorbaat al te verontschuldigenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedereen hier leest dat je genoeg op je bord hebt
En dat het geen wonder is dat je daar enorm moe van wordt
Dus ja die vrije dagen heb je nodig!![]()
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
Daar had je grootmoeder gelijk inquote:Op zondag 1 februari 2026 09:58 schreef greysbones het volgende:
[..]
Oooh wat een mooierd!
En inderdaad het wordt vanzelf maandag en zoals mijn oma zei
Wie dan leeft wie dan maalt
Het voelt zo... fout... als je objectief kijkt valt het allemaal wel mee, alleen het valt me gewoon zwaar... weet het niet goed uit te leggen... mijn vrienden werken acht uur per dag, drie of vier dagen in de week. En dan loop ik van een dagdeeltje bezig te miepen...quote:Op zondag 1 februari 2026 10:00 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ennuh hou eens op je bij voorbaat al te verontschuldigen
Iedereen hier leest dat je genoeg op je bord hebt
En dat het geen wonder is dat je daar enorm moe van wordt
Dus ja die vrije dagen heb je nodig!![]()
En zo is datquote:Op zondag 1 februari 2026 11:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Daar had je grootmoeder gelijk in
[..]
Het voelt zo... fout... als je objectief kijkt valt het allemaal wel mee, alleen het valt me gewoon zwaar... weet het niet goed uit te leggen... mijn vrienden werken acht uur per dag, drie of vier dagen in de week. En dan loop ik van een dagdeeltje bezig te miepen...
maar soit... het is de max dat ik kan
Mantelzorgen is gewoon heel erg inspannend, zeker als je zelf geen energie over hebt. Er zijn genoeg mensen zonder extra problemen die in de knel komen door mantelzorg + werk. Dat het zwaar voor je is, komt echt niet omdat je iets niet goed doet en je moet lekker kunnen miepen om het vol te houden.quote:Op zondag 1 februari 2026 11:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het voelt zo... fout... als je objectief kijkt valt het allemaal wel mee, alleen het valt me gewoon zwaar... weet het niet goed uit te leggen... mijn vrienden werken acht uur per dag, drie of vier dagen in de week. En dan loop ik van een dagdeeltje bezig te miepen...
maar soit... het is de max dat ik kan
Exact wat ik bedoelquote:Op zondag 1 februari 2026 12:29 schreef Recce het volgende:
[..]
Mantelzorgen is gewoon heel erg inspannend, zeker als je zelf geen energie over hebt. Er zijn genoeg mensen zonder extra problemen die in de knel komen door mantelzorg + werk. Dat het zwaar voor je is, komt echt niet omdat je iets niet goed doet en je moet lekker kunnen miepen om het vol te houden.
quote:Op zondag 1 februari 2026 12:29 schreef Recce het volgende:
[..]
Mantelzorgen is gewoon heel erg inspannend, zeker als je zelf geen energie over hebt. Er zijn genoeg mensen zonder extra problemen die in de knel komen door mantelzorg + werk. Dat het zwaar voor je is, komt echt niet omdat je iets niet goed doet en je moet lekker kunnen miepen om het vol te houden.
Jullie hebben wel gelijk jaquote:
Hoop dat je wel hebt kunnen slapenquote:Op zondag 1 februari 2026 20:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben blij als het morgen deze tijd is
Zit er even helemaal doorheen en ben gestrest
Vanaf morgen is er wat zicht op structuur. Alleen dinsdag nog hectisch met dingen regelen, maar dan even ademruimte.
De stemmen in mijn hoofd worden gewoon heftig van zoveel onrust.
Edit: Ik heb mijn psych het voorstel gestuurd: om de week clubjes. Week 1: Haakclub en geen schilderen en Week 2: Schilderen en geen haakclub
Dan heb ik gemiddeld vier vrije dagen in de week en dat houd ik wel vol.
Als Fact eens is ga ik de clubjes inlichten en een planning maken
Mooi, je hebt goed geslapen en je moeder is verhuisd.. Het is niet ideaal allemaal maar onder de omstandigheden het beste. En morgen is de wereld vast niet meer MEH..quote:Op maandag 2 februari 2026 13:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Prima geslapen hoor!
Het regelen van de overplaatsing naar de revalidatie is goed gegaan
Moeder was wel erg moe en erg chagrijnig. Ze deed wel lief tegen mij hoor, alleen de irritatie van alles was duidelijk voelbaar
Denk dat het besje nu ligt te slapen, hoop het voor d'r iig
En ik ben ook wel moe nu. Was een lange ochtend. En ik heb geen flauw idee wat ik wil doen. Alles voelt als teveel moeite nu. Hobby's = meh. Lezen = meh. Series kijken = meh
Mijn moeder is niet de enige chagrijn nu iig
En een deel van mij wil slapen, maar ik heb daar ook geen zin in. Alles = MEH
Was waarschijnlijk te moe. De hele middag geslapen en ging al rond half tien douchen gisteren. Bijna tien uur geslapen.quote:Op maandag 2 februari 2026 13:36 schreef qltel het volgende:
[..]
Mooi, je hebt goed geslapen en je moeder is verhuisd.. Het is niet ideaal allemaal maar onder de omstandigheden het beste. En morgen is de wereld vast niet meer MEH..
Rust maar lekker uit. Morgen is alles een stukje beter!
Vind je het gek na deze intensieve periode. Iedereen zou moe zijn en eens een goede dag rust met een goede nacht slaap nodig hebben. Hopelijk kun je het bikkelen van vandaag weer aan en houd die dag rust van morgen maar in gedachten.. Veel succes vandaag, kanjer!quote:Op dinsdag 3 februari 2026 09:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Was waarschijnlijk te moe. De hele middag geslapen en ging al rond half tien douchen gisteren. Bijna tien uur geslapen.
Vandaag nog even flink bikkelen, maar morgen een dagje vrij. Alleen de was van mijn moeder moet dan gedaan zijn, want die heeft ze vrijdag weer nodig
Dank je wel! Doe mijn bestquote:Op dinsdag 3 februari 2026 09:51 schreef qltel het volgende:
[..]
Vind je het gek na deze intensieve periode. Iedereen zou moe zijn en eens een goede dag rust met een goede nacht slaap nodig hebben. Hopelijk kun je het bikkelen van vandaag weer aan en houd die dag rust van morgen maar in gedachten.. Veel succes vandaag, kanjer!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
fijn dat je vrij hebt vandaagquote:Op dinsdag 3 februari 2026 15:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké, ben weer een beetje mens
Wacht nog op een pakketje, verjaardag van een bestie, en daarna misschien zelfs nog even crea
Morgen vrij
Donderdag uurtje schilderclub
Vrijdag even druk weer (psych + mams)
Het is te doen
En ik moet niet te ver vooruitdenken, want dan breng ik mezelf in paniek. Vanaf nu vrij en morgen ook.
Morgen wel even wasje voor mijn moeder draaien. Dat is vooral werk voor de wasmachine.
Dusthee en even wat eten. Wachten op DHL. Hobby
Valt allemaal te overzien
Ja, en anders had ik de boel verzet hoor. De kinderen schaatsen letterlijk door de straat weer.quote:Op woensdag 4 februari 2026 09:03 schreef greysbones het volgende:
[..]
fijn dat je vrij hebt vandaag
je moet er niet aandenken dat je nu de weg op moet daar
Ergens zie ik jou dat ook wel doen.quote:Op woensdag 4 februari 2026 14:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
De kinderen schaatsen letterlijk door de straat weer.
Laat ik mezelf verbeteren; het stelde niks voor in verhouding tot die vrouwen in dat programmaquote:Op woensdag 4 februari 2026 15:06 schreef Lienekien het volgende:
Hoe kun je nou zoiets opschrijven en dan afsluiten met ‘het stelde niks voor’?
Ook dat klopt echt echt echt niet.quote:Op woensdag 4 februari 2026 15:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Laat ik mezelf verbeteren; het stelde niks voor in verhouding tot die vrouwen in dat programma
quote:Op woensdag 4 februari 2026 15:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ook dat klopt echt echt echt niet.
Voor iedere vrouw (of man) in die situatie is dat vreselijk. Als ik jouw verhaal zo lees, werd je gedegradeerd tot een soort van 2e rangs persoon. Jij was niet goed genoeg, je luisterde naar de verkeerde muziek, je keek naar de verkeerde programma's en ongetwijfeld deed je nog veel meer verkeerd in zijn ogen. Maar je was wel goed genoeg om seks mee te hebben waardoor hij je verschillende malen per week verkrachtte.. Ik lijk dit nu vrij ongevoelig in te tikken, maar ik doe dit wel met een brok in mijn keel en tranen in mijn ogen.quote:Op woensdag 4 februari 2026 16:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]![]()
![]()
weet even niet zo goed hoe hierop te reageren...
Deel het met ons!quote:Op woensdag 4 februari 2026 16:55 schreef qltel het volgende:
Pffff, wat een verhaal heb ik ingetikt..
Even wat vrolijke muziek luisteren..![]()
![]()
![]()
Ik begon met deze:quote:
Ja, dat snap ik. Ik vind het moeilijk om niet te reageren als je je eigen ervaringen bagatelliseert.quote:Op woensdag 4 februari 2026 16:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]![]()
![]()
weet even niet zo goed hoe hierop te reageren...
Mag ik vragen waarom je naar zo'n programma kijkt?quote:Op woensdag 4 februari 2026 15:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Laat ik mezelf verbeteren; het stelde niks voor in verhouding tot die vrouwen in dat programma
Damn...quote:Op woensdag 4 februari 2026 14:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zit nu te kijken naar een docu-serie over femicide en huiselijk geweld
Zelf ben ik nooit geslagen door mijn monsterex. Wel verkracht, meerdere malen per week. Wel mij onder de duim houden, manipuleren, compleet afhankelijk maken
Gewoon kleine dingen (2009-2012 was die relatie) als alle muziek van mijn externe schijf gooien en zijn muziek erop zetten. Dat was beter
Films en series die ik leuk vond niet laten kijken. Mij vertellen wat ik leuk vond. Bepalen wat ik deed etc.
Het heeft echt jaren geduurd voordat ik weer mijn eigen keuzes maakte. Nog steeds schaam ik me voor mijn smaak. Nog steeds probeer ik me zoveel mogelijk aan te passen. Mijn identiteit voelt fout. Terwijl ik ook niet iemand anders kan zijn.
Op den duur wilde ik naar een psych ivm allerlei problemen. Ik wilde hulp. Dan mocht niet van hem.
Heb dit wel eens aan een psych verteld en die heeft me gezegd dat het goed is dat die relatie stuk ging. Ik heb goede vrienden die me aanmoedigden en hielpen dit te verbreken. Volgens de psych was het een gevaarlijke situatie, ondanks dat hij me niet sloeg.
Maanden zijn nog mijn banden lek geprikt, stond hij voor de deur etc. Ik ben echt bang voor die man geweest.
Niet interessant dit, alleen door die docu denk ik er even over na en besef ik dat het bij mij wel meeviel en dat ik eruit heb kunnen stappen. Ik ben gewoon dankbaar voor de afloop. Het stelde niks voor, maar het was niet oké. En nu ben ik vrij en veilig.
Edit: het "niks voorstellen" is in verhouding tot die docu, natuurlijk was dit niet oké en heb ik er een beste tic aan overgehouden
neequote:Op woensdag 4 februari 2026 14:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zit nu te kijken naar een docu-serie over femicide en huiselijk geweld
Zelf ben ik nooit geslagen door mijn monsterex. Wel verkracht, meerdere malen per week. Wel mij onder de duim houden, manipuleren, compleet afhankelijk maken
Gewoon kleine dingen (2009-2012 was die relatie) als alle muziek van mijn externe schijf gooien en zijn muziek erop zetten. Dat was beter
Films en series die ik leuk vond niet laten kijken. Mij vertellen wat ik leuk vond. Bepalen wat ik deed etc.
Het heeft echt jaren geduurd voordat ik weer mijn eigen keuzes maakte. Nog steeds schaam ik me voor mijn smaak. Nog steeds probeer ik me zoveel mogelijk aan te passen. Mijn identiteit voelt fout. Terwijl ik ook niet iemand anders kan zijn.
Op den duur wilde ik naar een psych ivm allerlei problemen. Ik wilde hulp. Dan mocht niet van hem.
Heb dit wel eens aan een psych verteld en die heeft me gezegd dat het goed is dat die relatie stuk ging. Ik heb goede vrienden die me aanmoedigden en hielpen dit te verbreken. Volgens de psych was het een gevaarlijke situatie, ondanks dat hij me niet sloeg.
Maanden zijn nog mijn banden lek geprikt, stond hij voor de deur etc. Ik ben echt bang voor die man geweest.
Niet interessant dit, alleen door die docu denk ik er even over na en besef ik dat het bij mij wel meeviel en dat ik eruit heb kunnen stappen. Ik ben gewoon dankbaar voor de afloop. Het stelde niks voor, maar het was niet oké. En nu ben ik vrij en veilig.
Edit: het "niks voorstellen" is in verhouding tot die docu, natuurlijk was dit niet oké en heb ik er een beste tic aan overgehouden
Het was geen fijne situatie. Tweederangs persoon is wel een correcte omschrijving. Als ik iets leuk vond was het of fout/stom of ik deed het slecht en kon het niet goed genoeg.quote:Op woensdag 4 februari 2026 16:49 schreef qltel het volgende:
[..]
Voor iedere vrouw (of man) in die situatie is dat vreselijk. Als ik jouw verhaal zo lees, werd je gedegradeerd tot een soort van 2e rangs persoon. Jij was niet goed genoeg, je luisterde naar de verkeerde muziek, je keek naar de verkeerde programma's en ongetwijfeld deed je nog veel meer verkeerd in zijn ogen. Maar je was wel goed genoeg om seks mee te hebben waardoor hij je verschillende malen per week verkrachtte.. Ik lijk dit nu vrij ongevoelig in te tikken, maar ik doe dit wel met een brok in mijn keel en tranen in mijn ogen.
quote:Jouw situatie was vreselijk en heeft je voor de rest van je leven een fikse tik gegeven. Wat een vreselijk mens is dat. Ik begrijp werkelijk niet dat mensen elkaar zoiets aan kunnen doen. Ik heb zelf een vrouw (we zijn al 26 jaar, 1 maand en 6 dagen samen) en heb een zoon van 25, en we hebben altijd klaar gestaan voor elkaar. Niemand hier in huis is minder dan de ander. Ieder doet zijn ding, we vullen elkaar aan, maken fouten en doen dingen goed. En ik begrijp werkelijk niet waarom er mensen zijn die hun partner of kind als "minder" zien dan zichzelf. Dat betekent overigens niet dat we het altijd met elkaar eens zijn, of in alles hetzelfde zijn en doen, maar we respecteren de dingen die de ander doet wel, al zouden we het zelf misschien anders doen.
Ja... je hebt daar wel gelijk mee, als ik alle "grote" incidenten noem op een rij ziet er ook anders uit. Hij heeft me alleen nooit geslagen of zo hoor. Desalniettemin had hij me volledig onder de duim. Naja, dat seksuele geweld was ook bepaald niet fijn.quote:Jij ziet jouw situatie als minder erg dan die mensen in die docu. En dat is logisch. Jij ziet jouw situatie als iets wat je overkomen is van 2009 tot 2012. Maar bij die mensen in die docu duurde het ook jaren, maar het werd samengevat in een item van een kwartier, 25 minuten of misschien 40 minuten. En dan gebeurt er ineens heel erg veel in een hele korte tijd. Als ze jouw situatie zouden opnemen in die docu waren het ook aan de lopende band manipulatie, psychologische en fysieke mishandeling, verkrachtingen en nog een hoop ellende meer.. Dus nee, jouw situatie viel niet mee. Het was een ellendige tijd, je hebt er de rest van je leven last van (vrees ik) en niemand hoeft dit soort dingen mee te maken. Dus jouw situatie viel niet mee.. Integendeel. Als ik er alleen maar aan denk hoe vreselijk dit moet zijn geweest...
Sorryquote:Op woensdag 4 februari 2026 16:55 schreef qltel het volgende:
Pffff, wat een verhaal heb ik ingetikt..
Even wat vrolijke muziek luisteren..![]()
![]()
![]()
quote:
En dat is terecht hoor... alleen het laat me wel even nadenken, naja... die grijze massa heb ik niet voor niksquote:Op woensdag 4 februari 2026 17:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Ik vind het moeilijk om niet te reageren als je je eigen ervaringen bagatelliseert.
Omdat ik nieuwsgierig was. Een psych heeft wel eens gezegd dat het mazzel is dat het bij mij niet uit de hand gelopen was (wel met andere bewoording). Dan wil je het verschil zien. Plus tja... Human Iterest vind ik gewoon een interessant genrequote:Op woensdag 4 februari 2026 18:24 schreef maily het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je naar zo'n programma kijkt?
Oh ja, dat vergelijken zeg ik ook altijd tegen anderenquote:Op woensdag 4 februari 2026 19:00 schreef greysbones het volgende:
[..]
nee
nee nee
het was niet niks
je kunt ervaringen niet 1 op 1 vergelijken
wat je hebt meegemaakt is al erg genoeg ook vergeleken wat er mensen is gebeurt in de docu(ja ben hem ook aan het kijken)
ieders ervaring is uniek
niet meer minder erger minder erg dan die van een ander
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |