abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219932813
Huidige situatie
Helaas is er weer veel aan de hand. Mijn moeder ligt met zeven gebroken ribben, een kapotte schouder en pols in het ziekenhuis
Door een slechte reactie op Morfine is ze bijna het hoekje om gegaan. Gelukkig is dat weer oké. Nu afwachten hoe ze hieruit gaat komen.

Dit alles geeft mij natuurlijk ook veel stress en verdriet. Het is lastig schipperen in voor mezelf en haar zorgen. Bij elk ontspannend iets voel ik me een slechte dochter. Onzekerheid en afwachten maar

Samenvatting van mijn hoofd

Dit topic is geopend in een enorme crisis. Echter ben ik dit topic blijven houden om van me af te schrijven. Ik heb schizofrenie, rapid cycling bipolair, ptss en een eetstoornis die soms te kop opsteekt.

De vriendin uit de oorspronkelijke OP is helaas overleden. Dit ligt heel zwaar op mijn hart

Mijn moeder haar ziekteverloop is grillig en dat geeft veel stress en onzekerheid

Oude OP in spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[warning]
TS heeft professionele begeleiding en kan daar ook bij terecht als het nodig is. We kunnen hier best met z’n allen haar een hart onder de riem steken, maar we gaan NIET professionele hulp geven/aanbieden. TS zit in een traject met professionals die alle ins en outs weten en die het beste advies/hulp kunnen geven. [/warning]
pi_219932845
-O- mis het gezellig appen met mijn moeder
Wil haar zo graag het e.e.a. vertellen, en gewoon checken hoe het met haar gaat. Alleen dat kan niet, dat maakt me super verdrietig -O-

Beetje het kinderachtige gevoel van: ik wil mijn mama

En nu jank ik :{ -O-
pi_219933044
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 14:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wil haar zo graag het e.e.a. vertellen, en gewoon checken hoe het met haar gaat. Alleen dat kan niet, dat maakt me super verdrietig -O-

Even een hele dikke knuffel voor jou Cots!
pi_219933057
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 14:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo, was gezellig, en nu echt even op.
Lekker kletsen en bezig, veel gelachen :)

@:greysbones Jan van Haasteren puzzel. Dit keer de bibliotheek
leuk! hou zelf van Wasgij puzzels
beetje uit mijn hoofd komen
Fijn dat het gezellig was

quote:
mis het gezellig appen met mijn moeder
Wil haar zo graag het e.e.a. vertellen, en gewoon checken hoe het met haar gaat. Alleen dat kan niet, dat maakt me super verdrietig
en heel begrijpelijk
je mag ook best verdrietig zijn
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  Moderator / Redactie FP maandag 26 januari 2026 @ 15:06:09 #5
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_219933091
quote:

* TheStigsDutchCousin knuffelt CotS
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_219933182
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 15:02 schreef Scriptascripta het volgende:

[..]
Even een hele dikke knuffel voor jou Cots!
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 15:06 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
* TheStigsDutchCousin knuffelt CotS
Bedankt O+ normaal zou ik nu even appen met d'r. Naja, morgen weer die kant op

quote:
99s.gif Op maandag 26 januari 2026 15:02 schreef greysbones het volgende:

[..]
leuk! hou zelf van Wasgij puzzels
beetje uit mijn hoofd komen
Fijn dat het gezellig was
[..]
en heel begrijpelijk
je mag ook best verdrietig zijn
Oh daar heb ik er één van liggen, binnenkort eens proberen :Y
Heb vier puzzels uit de weggeefkast verzameld, daar zat die bij.
En ja, gezelligheid was fijn *O*

En jep... ben ook gewoon moe en labiel
Alles is even teveel nu. Logisch, heb ik vaker na een drukke dag. Heeft iedereen wel denk ik
pi_219933199
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 15:16 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
[..]
Bedankt O+ normaal zou ik nu even appen met d'r. Naja, morgen weer die kant op
[..]
Oh daar heb ik er één van liggen, binnenkort eens proberen :Y
Heb vier puzzels uit de weggeefkast verzameld, daar zat die bij.
En ja, gezelligheid was fijn *O*

En jep... ben ook gewoon moe en labiel
Alles is even teveel nu. Logisch, heb ik vaker na een drukke dag. Heeft iedereen wel denk ik
:Y :Y :Y
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 26 januari 2026 @ 15:28:55 #8
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219933274
Hou je haaks, CotS.. Ook van mij een dikke knuffel! *;
pi_219934309
:* :*
  maandag 26 januari 2026 @ 18:55:33 #10
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219934769
quote:

:* :*
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_219936248
Dank jullie wel O+

Inmiddels weer ontspannen hoor
Zit lekker te haken bij de televisie
pi_219941476
Goed, familiegesprek gehad
Was confronterend, maar goed en ook wel positief
Waarschijnlijk donderdag of vrijdag naar een revalidatieplek

Leg later meer uit, ben nu echt te moe daarvoor
pi_219941499
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 17:07 schreef ChildoftheStars het volgende:

Fijn dat het positief was
Rust goed uit
  Moderator / Redactie FP dinsdag 27 januari 2026 @ 18:03:13 #14
Brabo Bastard
pi_219941773
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 17:07 schreef ChildoftheStars het volgende:

Lekker uitrusten nu.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_219945914
Zo, terug van boodschappen doen, want bezorgen onbetaalbaar is geworden voor mij :) maar ik kan weer eventjes vooruit. Wel goed eigenlijk dat bezorgen boven mijn budget is gegaan, zo moet ik wel naar de supermarkt en in geval van nood is er altijd nog Flink, maar zelf gaan geeft voldoening en ik koop om de één of andere reden alleen gezonde spullen

Familiegesprek

Er kwamen nog wat lijken uit de kast vallen (figuurlijk), wat mij niet verteld was. Zo had/heeft mijn moeder een hoofdtrauma waardoor ze alles vergeten is. Daarnaast was ze niet gewoon knock out van die morfine, maar echt in coma. Als een niet-medicus klinkt dat erg heftig

Als het goed is gaat de pijnpomp vandaag weg. Ze heeft daardoor wel veel pijn. Gisteren waren de pijnstillers al verlaagd, waardoor ze er echt slecht bij lag, vond ik en zijzelf ook trouwens

Vandaag krijg ze nog een infuus tegen de botontkalking

De transfer vpk neemt contact met me op als er een revalidatieplek gevonden is. Duimen dat het in de buurt is. In ieder geval in Stad. Duimen dus

En ze was toch wel in een licht delier na haar coma. Dat zijn nare woorden. Ik zag het meer als een beetje warrig. Een delier klinkt gelijk zo heftig, net als coma en hoofdtrauma. En kapotte schouder en kapotte pols en ontvelt overal en zeve gebroken ribben...

Vrijdag ga ik weer naar haar toe. Dan ga ik ook langs de opticien van haar om een bril te regelen. De hare is namelijk kwijt

Gisteren was zwaar en confronterend.
pi_219945944
Heel veel sterkte gewenst :*
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  woensdag 28 januari 2026 @ 10:58:46 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219946214
Hebben ze ook aangegeven hoe ze vinden dat haar herstel verloopt en hoe ze verwachten dat ze nog verder gaat herstellen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_219946229
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 10:31 schreef ESF1Gamer het volgende:
Heel veel sterkte gewenst :*
Dank je wel O+

quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2026 10:58 schreef Lienekien het volgende:
Hebben ze ook aangegeven hoe ze vinden dat haar herstel verloopt en hoe ze verwachten dat ze nog verder gaat herstellen?
Ze gaan er vanuit dat het goed komt, godzijdank, maar wel een kwestie van weken/maanden. Daarom ook een revalidatieafdeling. Ze krijgt daarom ook een infuus met meds tegen de botontkalking, de levensverwachting is langer dan een jaar

Dat was fijn om te horen, haar huisarts doet telkens of ze elk moment kan dood vallen en mijn moeder hoort dat al twee jaar. Alles gelukkig geregeld. Alleen een geriater die denk (geen gerantie) dat ze het nog even uitzingt is fijn
  woensdag 28 januari 2026 @ 11:06:36 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219946246
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 11:02 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dank je wel O+
[..]
Ze gaan er vanuit dat het goed komt, godzijdank, maar wel een kwestie van weken/maanden. Daarom ook een revalidatieafdeling. Ze krijgt daarom ook een infuus met meds tegen de botontkalking, de levensverwachting is langer dan een jaar

Dat was fijn om te horen, haar huisarts doet telkens of ze elk moment kan dood vallen en mijn moeder hoort dat al twee jaar. Alles gelukkig geregeld. Alleen een geriater die denk (geen gerantie) dat ze het nog even uitzingt is fijn
Dat lijkt me zeker fijn om te horen!

Wat vond je moeder daar zelf van? En ziet ze het revalidatiecentrum wel een beetje zitten?
  Moderator / Redactie FP woensdag 28 januari 2026 @ 11:18:21 #20
Brabo Bastard
pi_219946397
Sterkte CotS O+
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 28 januari 2026 @ 11:38:02 #21
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219946624
Jeetje, ik kan me voorstellen dat het zwaar was. Het is geen fijn vooruitzicht dat het zo lang gaag duren, maar natuurlijk wel fijn dat het waarschijnlijk goed komt.

Veel sterkte gewenst met al het gedoe, maar daar sla je je vast wel doorheen.
pi_219947272
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2026 11:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat lijkt me zeker fijn om te horen!

Wat vond je moeder daar zelf van? En ziet ze het revalidatiecentrum wel een beetje zitten?
Mijn moeder ziet het uit het zkh gaan zitten, ze wil er graag weg en het liefst weer naar dezelfde plek als met d'r bekken. Alleen dat het een verhaal van de lange adem wordt vindt ze verschrikkelijk. Dan wordt wil ze dood. Alleen als je bij korte stapjes blijft dan overziet ze het mee en accepteert ze de situatie

quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 11:18 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Sterkte CotS O+
O+ Dank je :*

quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 11:38 schreef qltel het volgende:
Jeetje, ik kan me voorstellen dat het zwaar was. Het is geen fijn vooruitzicht dat het zo lang gaag duren, maar natuurlijk wel fijn dat het waarschijnlijk goed komt.

Veel sterkte gewenst met al het gedoe, maar daar sla je je vast wel doorheen.
Dank je wel... uiteindelijk ben ik niet te slopen heb ik soms het idee ;)
pi_219947291
Morgenochtend moet de wekker uit van het fact. Belde net en ze vonden dat ik eens lekker goed moet bijslapen. Zet wel een wekker om elf uur, want dan ben ik even goed opgestart voordat mijn begeleider langskomt. En elf uur wakker is al extreem uitslapen

Nu een pot thee zetten (speculaas chai, speciale verwenthee). En ik doe even helemaal niks serie op. Even niet creatief, even niet lezen, even niks. Heel mijn lijf en hoofd geven aan dat het niet gaat. Dat ik uitgeput ben.

Rust heb ik nodig. Geen "mezelf dwingen om bezig te zijn". Soms heb ik dat wel nodig hoor, mezelf oppeppen en drillen. Zeker als ik down ben. Alleen nu niet

Ik ga de waterkoker vullen :Y
pi_219947309
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 10:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo, terug van boodschappen doen, want bezorgen onbetaalbaar is geworden voor mij :) maar ik kan weer eventjes vooruit. Wel goed eigenlijk dat bezorgen boven mijn budget is gegaan, zo moet ik wel naar de supermarkt en in geval van nood is er altijd nog Flink, maar zelf gaan geeft voldoening en ik koop om de één of andere reden alleen gezonde spullen

Familiegesprek

Er kwamen nog wat lijken uit de kast vallen (figuurlijk), wat mij niet verteld was. Zo had/heeft mijn moeder een hoofdtrauma waardoor ze alles vergeten is. Daarnaast was ze niet gewoon knock out van die morfine, maar echt in coma. Als een niet-medicus klinkt dat erg heftig

Als het goed is gaat de pijnpomp vandaag weg. Ze heeft daardoor wel veel pijn. Gisteren waren de pijnstillers al verlaagd, waardoor ze er echt slecht bij lag, vond ik en zijzelf ook trouwens

Vandaag krijg ze nog een infuus tegen de botontkalking

De transfer vpk neemt contact met me op als er een revalidatieplek gevonden is. Duimen dat het in de buurt is. In ieder geval in Stad. Duimen dus

En ze was toch wel in een licht delier na haar coma. Dat zijn nare woorden. Ik zag het meer als een beetje warrig. Een delier klinkt gelijk zo heftig, net als coma en hoofdtrauma. En kapotte schouder en kapotte pols en ontvelt overal en zeve gebroken ribben...

Vrijdag ga ik weer naar haar toe. Dan ga ik ook langs de opticien van haar om een bril te regelen. De hare is namelijk kwijt

Gisteren was zwaar en confronterend.
Je moeder heeft het wel voor de kiezen hoor!
Hebben ze enig idee wat er thuis is gebeurd dat ze zoveel breuken ed heeft?

Is ze haar bril verloren in het ziekenhuis?

Je moeder boft wel met jou O+ O+ O+
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219947381
quote:
99s.gif Op woensdag 28 januari 2026 13:28 schreef greysbones het volgende:

[..]
Je moeder heeft het wel voor de kiezen hoor!
Hebben ze enig idee wat er thuis is gebeurd dat ze zoveel breuken ed heeft?

Is ze haar bril verloren in het ziekenhuis?

Je moeder boft wel met jou O+ O+ O+
Ja, dat arme mens -O- het is echt verschrikkelijk wat haar gebeurd is... Heb echt heel erg veel medelijden met haar

En nee, toen de geriater met mij belde hadden we de theorie van buiten vallen. Er is niks verschoven in haar huis, behalve in haar bed nergens bloed... Echt heel erg vreemd.
De bril is ze in huis verloren denkt zij, maar die is nergens te vinden. Dus we denken dat e buiten is gevallen en daar haar bril verloren is.
Maar goed, vrijdag langs de opticien

En ach... ik doe niks bijzonders hoor :) geef om haar dus zorg voor haar waar ik kan
pi_219947671
Je bent een goeike! Als ik moeder was geweest, dan had ik graag een dochter zoals jij gehad!
pi_219947910
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2026 14:30 schreef Scriptascripta het volgende:
Je bent een goeike! Als ik moeder was geweest, dan had ik graag een dochter zoals jij gehad!
Dank je wel, heel lief O+

Zit regelmatig met schuldgevoelens op de dagen dat ik niet kom :@ , maar ik doe echt heel hard mijn best
pi_219947969
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 15:16 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Zit regelmatig met schuldgevoelens op de dagen dat ik niet kom :@ , maar ik doe echt heel hard mijn best
Je moet je niet schuldig voelen als je voor je zelf zorgt! Wie goed voor zichzelf zorgt, kan beter voor een ander (in jouw geval je mama) zorgen. Zie het als een investering 😉
  woensdag 28 januari 2026 @ 18:54:29 #29
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219949352
quote:

[..]

Meer dan je best kun je niet doen. :) Dat weet je moeder vast ook wel. :Y
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  Moderator / Redactie FP woensdag 28 januari 2026 @ 18:55:52 #30
Brabo Bastard
pi_219949363
quote:

[..]

Soms kan het niet, dat voelt dan naar. Voelt dan des te beter als je haar weer ziet O+
"Omae wa mou shindeiru."
pi_219950610
Jullie zijn lief O+

Niet elke dag heeft enkele redenen:
• Ik houd dat niet vol
• Bezoek kost haar erg veel energie
• Ik ben er zeker een dagdeel zoet mee
• Zij voelt zich schuldig als ik vaak kom

Ja schuldgevoelens zitten in de familie ;)

Maar goed, morgen slaap ik uit en een begeleider komt langs. Verder een beetje haken en niksen. Misschien een beetje tekenen, maar niks ingewikkelds

Vrijdag wordt weer bikkelen
  woensdag 28 januari 2026 @ 22:46:15 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219951972
Jullie kunnen het ook gewoon eens zijn over de bezoekfrequentie: jij kan vaker niet opbrengen, zij ook niet. Niemand hoeft zich schuldig te voelen.
pi_219954151
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2026 22:46 schreef Lienekien het volgende:
Jullie kunnen het ook gewoon eens zijn over de bezoekfrequentie: jij kan vaker niet opbrengen, zij ook niet. Niemand hoeft zich schuldig te voelen.
Dat is precies de situatie
Alleen we hebben allebei een tic wat schuldgevoelens betreft
pi_219955167
Werd trouwens vanochtend door het zkh gebeld
Moeders is van de pijnpomp af, krijgt nog wel wat meds door het infuus
Maandag wordt ze overgeplaatst
  Moderator / Redactie FP donderdag 29 januari 2026 @ 13:58:37 #35
Brabo Bastard
pi_219955286
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 13:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goed nieuws toch?
"Omae wa mou shindeiru."
  donderdag 29 januari 2026 @ 14:03:26 #36
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219955314
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 13:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Voorwaarts! *O*
  Moderator / Redactie FP donderdag 29 januari 2026 @ 14:04:02 #37
Brabo Bastard
pi_219955319
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 14:03 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Voorwaarts! *O*
...Twix?
"Omae wa mou shindeiru."
  donderdag 29 januari 2026 @ 14:04:49 #38
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219955321
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 14:04 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
...Twix?
Dat mag ik niet meer hebben. ;(
  Moderator / Redactie FP donderdag 29 januari 2026 @ 14:06:16 #39
Brabo Bastard
pi_219955332
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 14:04 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Dat mag ik niet meer hebben. ;(
:o
"Omae wa mou shindeiru."
  donderdag 29 januari 2026 @ 14:06:45 #40
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219955336
quote:
Dan word ik LordofFatties. ;)
  Moderator / Redactie FP donderdag 29 januari 2026 @ 14:07:11 #41
Brabo Bastard
pi_219955338
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 14:06 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Dan word ik LordofFatties. ;)
Was je dat nog niet? :@
"Omae wa mou shindeiru."
  donderdag 29 januari 2026 @ 14:07:54 #42
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219955342
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 14:07 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Was je dat nog niet? :@
Zat er bijna tegenaan. :D
  Moderator / Redactie FP donderdag 29 januari 2026 @ 14:10:43 #43
Brabo Bastard
pi_219955354
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 14:07 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Zat er bijna tegenaan. :D
Sow.

Fat people are jolly!
"Omae wa mou shindeiru."
pi_219955642
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 13:58 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Goed nieuws toch?
Klopt :)

De angst voor longontsteking of -perforatie oid is voorbij
Ze krijgt weer voldoende lucht en hoest weer goed

Ze houden haar tot maandag ivm meds via het infuus en te kijken hoe het met orale pijnstillers gaat

Ze ademt wel erg oppervlakkig. Dus ook daar wordt nog even naar gekeken

Ze ligt vanaf de zestiende in het ziekenhuis. Dus het is fijn dat ze verder gaat
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 29 januari 2026 @ 16:54:41 #45
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219956388
Mooi, dat is goed nieuws! *O*
  donderdag 29 januari 2026 @ 19:22:48 #46
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219957386
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 14:10 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Sow.

Fat people are jolly!
Niet waar. :P
  Moderator / Redactie FP donderdag 29 januari 2026 @ 19:29:06 #47
Brabo Bastard
pi_219957428
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 14:53 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Klopt :)

De angst voor longontsteking of -perforatie oid is voorbij
Ze krijgt weer voldoende lucht en hoest weer goed

Ze houden haar tot maandag ivm meds via het infuus en te kijken hoe het met orale pijnstillers gaat

Ze ademt wel erg oppervlakkig. Dus ook daar wordt nog even naar gekeken

Ze ligt vanaf de zestiende in het ziekenhuis. Dus het is fijn dat ze verder gaat
*O*
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator / Redactie FP donderdag 29 januari 2026 @ 19:29:19 #48
Brabo Bastard
pi_219957429
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 19:22 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Niet waar. :P
Daarom ben ik afgevallen :@
"Omae wa mou shindeiru."
  donderdag 29 januari 2026 @ 19:30:11 #49
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219957432
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 19:29 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Daarom ben ik afgevallen :@
Voor wat?
  Moderator / Redactie FP donderdag 29 januari 2026 @ 19:53:40 #50
Brabo Bastard
pi_219957665
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 19:30 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Voor wat?
Gezondheid.
"Omae wa mou shindeiru."
  donderdag 29 januari 2026 @ 19:55:00 #51
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219957682
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2026 19:53 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Gezondheid.
Ik moest niet niezen hoor. :P
pi_219961780
Alles is kut vandaag
Zit te janken van frustratie
Wat tegen kan zitten zit tegen
Ben even alles helemaal zat
  Spellchecker vrijdag 30 januari 2026 @ 11:51:36 #53
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_219961796
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 11:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Alles is kut vandaag
:*
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 30 januari 2026 @ 15:26:40 #54
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219963556
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 11:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Alles is kut vandaag
Balen, het gaat morgen vast weer beter... :*
pi_219964911
Nog even op een pakketje wachten en dan suffen tot bedtijd
Ben zo moe
Even een weekend goed bijtanken, want volgende week wordt heftig

Denk dat ik ga proberen op tijd naar bed te gaan...

Vandaag zwaar, afgelopen twee weken zwaar, het begint me nu oprecht op te breken
pi_219966310
Bijna half tien
Nog maar

Boek dicht gedaan
Elektrische plaid op hoogste stand met een timer van twee uur

Lekker slapen
  Spellchecker vrijdag 30 januari 2026 @ 21:27:05 #57
197773 crew  maily
pi_219966321
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 21:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Bijna half tien
Nog maar

Boek dicht gedaan
Elektrische plaid op hoogste stand met een timer van twee uur

Lekker slapen
Ik hoop dat je lekker slaapt vannacht! O+ :*
pi_219968833
Vroeg naar bed was nodig
Vandaag al een paar uur creatief geweest, wat huishouden gedaan
Zie erg op tegen volgende week, maar goed... dat is dan en ik heb geen keus. Soms moeten dingen gewoon

Alleen het gebrek aan vrije dagen begint toch wel nijpend te worden. Volgende week drie keer met mijn moeder in de weer (kan echt even niet anders). Dan kan ik dinsdag niet naar clubje (balen) en donderdag wel clubje. Vrijdag psych...
Alleen woensdag en het weekend om bij te komen
Voor mensen die gewoon werken is het natuurlijk aanstellerij, alleen ik heb niet voor niks een wajong

Eerst weekend

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 31 januari 2026 @ 18:54:25 #59
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219971706
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 11:17 schreef ChildoftheStars het volgende:

Voor mensen die gewoon werken is het natuurlijk aanstellerij, alleen ik heb niet voor niks een wajong

Eerst weekend

Vind niet dat je je aanstelt. Je weet tenminste waar je belastbaarheid ligt. :)
pi_219972562
Vandaag was wel een goede dag. Net nog een dingetje getekend, nu even onderuit. Vanmiddag lekker gedut en gepuzzeld. 'k Had echt zo'n soort dagje nodig. Morgen geen dutje

Ben erg nerveus voor maandag, ik moet weer van alles organiseren en dat is lastig. Het is wel gelukt hoor! Alleen allemaal "wat als", terwijl ik voor alle scenario's een oplossing heb verzonnen. In het ergste geval moet ik even bellen dat er transportproblemen zijn en dat we "sorry sorry sorry" te laat komen ivm overmacht

Maar CotS, loslaten, het is nu zaterdag en deze problemen zijn er eventueel pas om maandag.
Nu tijd voor ontspanning en een grote mok thee

SPOILER
pi_219972582
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 20:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag was wel een goede dag. Net nog een dingetje getekend, nu even onderuit. Vanmiddag lekker gedut en gepuzzeld. 'k Had echt zo'n soort dagje nodig. Morgen geen dutje

Ben erg nerveus voor maandag, ik moet weer van alles organiseren en dat is lastig. Het is wel gelukt hoor! Alleen allemaal "wat als", terwijl ik voor alle scenario's een oplossing heb verzonnen. In het ergste geval moet ik even bellen dat er transportproblemen zijn en dat we "sorry sorry sorry" te laat komen ivm overmacht

Maar CotS, loslaten, het is nu zaterdag en deze problemen zijn er eventueel pas om maandag.

SPOILER
Ik vind het prachtig
pi_219972596
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 18:54 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]
Vind niet dat je je aanstelt. Je weet tenminste waar je belastbaarheid ligt. :)
Dank je wel O+
Ik doe mijn best

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 20:28 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik vind het prachtig
O+ Lief!
pi_219975167
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 20:26 schreef ChildoftheStars het volgende:

SPOILER
Oooh wat een mooierd!
En inderdaad het wordt vanzelf maandag en zoals mijn oma zei
Wie dan leeft wie dan maalt :*
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219975182
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 11:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vroeg naar bed was nodig
Vandaag al een paar uur creatief geweest, wat huishouden gedaan
Zie erg op tegen volgende week, maar goed... dat is dan en ik heb geen keus. Soms moeten dingen gewoon

Alleen het gebrek aan vrije dagen begint toch wel nijpend te worden. Volgende week drie keer met mijn moeder in de weer (kan echt even niet anders). Dan kan ik dinsdag niet naar clubje (balen) en donderdag wel clubje. Vrijdag psych...
Alleen woensdag en het weekend om bij te komen

Eerst weekend

SPOILER
Ennuh hou eens op je bij voorbaat al te verontschuldigen
Iedereen hier leest dat je genoeg op je bord hebt
En dat het geen wonder is dat je daar enorm moe van wordt
Dus ja die vrije dagen heb je nodig! O+ O+
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219975691
quote:
99s.gif Op zondag 1 februari 2026 09:58 schreef greysbones het volgende:

[..]
Oooh wat een mooierd!
En inderdaad het wordt vanzelf maandag en zoals mijn oma zei
Wie dan leeft wie dan maalt :*
Daar had je grootmoeder gelijk in

quote:
99s.gif Op zondag 1 februari 2026 10:00 schreef greysbones het volgende:

[..]
Ennuh hou eens op je bij voorbaat al te verontschuldigen
Iedereen hier leest dat je genoeg op je bord hebt
En dat het geen wonder is dat je daar enorm moe van wordt
Dus ja die vrije dagen heb je nodig! O+ O+
Het voelt zo... fout... als je objectief kijkt valt het allemaal wel mee, alleen het valt me gewoon zwaar... weet het niet goed uit te leggen... mijn vrienden werken acht uur per dag, drie of vier dagen in de week. En dan loop ik van een dagdeeltje bezig te miepen...

maar soit... het is de max dat ik kan
  Spellchecker zondag 1 februari 2026 @ 11:38:58 #66
197773 crew  maily
pi_219975780
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 11:23 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Daar had je grootmoeder gelijk in
[..]
Het voelt zo... fout... als je objectief kijkt valt het allemaal wel mee, alleen het valt me gewoon zwaar... weet het niet goed uit te leggen... mijn vrienden werken acht uur per dag, drie of vier dagen in de week. En dan loop ik van een dagdeeltje bezig te miepen...

En zo is dat ^O^
pi_219976254
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 11:23 schreef ChildoftheStars het volgende:

Mantelzorgen is gewoon heel erg inspannend, zeker als je zelf geen energie over hebt. Er zijn genoeg mensen zonder extra problemen die in de knel komen door mantelzorg + werk. Dat het zwaar voor je is, komt echt niet omdat je iets niet goed doet en je moet lekker kunnen miepen om het vol te houden.
pi_219976546
quote:
17s.gif Op zondag 1 februari 2026 12:29 schreef Recce het volgende:

[..]
Mantelzorgen is gewoon heel erg inspannend, zeker als je zelf geen energie over hebt. Er zijn genoeg mensen zonder extra problemen die in de knel komen door mantelzorg + werk. Dat het zwaar voor je is, komt echt niet omdat je iets niet goed doet en je moet lekker kunnen miepen om het vol te houden.
Exact wat ik bedoel O+
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219976724
quote:
17s.gif Op zondag 1 februari 2026 12:29 schreef Recce het volgende:

[..]
quote:
99s.gif Op zondag 1 februari 2026 13:02 schreef greysbones het volgende:

[..]
Exact wat ik bedoel O+
Jullie hebben wel gelijk ja
En miepen is idd fijn. Wil dat absoluut niet in de buurt van mijn moeder doen. Die heeft al een enorm complex. Alleen hier gezegd en gezwegen, het valt me zwaar. Mijn sociaal leven lijdt eronder. Simpelweg dat ik minder bij clubjes kom omdat ik de tijd of energie niet heb. Weinig plezier in de dingen die ik doe etc

Over dat laatste ook maar even met de psych sparren vrijdag. Ik moet niet depressief worden en dat risico is er wel, gezien mijn gebrek aan motivatie voor hobby's

Gelukkig straks even videobellen met een bestie, daarna lekker puzzelen met een podcast en voor vanavond een spannend boek in mijn luie stoel
Vandaag maar een uurtje getekend en toen was de motivatie en concentratie op en ik krijg mezelf maar niet bijeen geraapt voor meer
pi_219980989
Ben blij als het morgen deze tijd is -O-
Zit er even helemaal doorheen en ben gestrest
Vanaf morgen is er wat zicht op structuur. Alleen dinsdag nog hectisch met dingen regelen, maar dan even ademruimte.

De stemmen in mijn hoofd worden gewoon heftig van zoveel onrust.

Edit: Ik heb mijn psych het voorstel gestuurd: om de week clubjes. Week 1: Haakclub en geen schilderen en Week 2: Schilderen en geen haakclub

Dan heb ik gemiddeld vier vrije dagen in de week en dat houd ik wel vol.

Als Fact eens is ga ik de clubjes inlichten en een planning maken

[ Bericht 28% gewijzigd door ChildoftheStars op 01-02-2026 20:26:49 ]
pi_219983164
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 20:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben blij als het morgen deze tijd is -O-
Zit er even helemaal doorheen en ben gestrest
Vanaf morgen is er wat zicht op structuur. Alleen dinsdag nog hectisch met dingen regelen, maar dan even ademruimte.

De stemmen in mijn hoofd worden gewoon heftig van zoveel onrust.

Edit: Ik heb mijn psych het voorstel gestuurd: om de week clubjes. Week 1: Haakclub en geen schilderen en Week 2: Schilderen en geen haakclub

Dan heb ik gemiddeld vier vrije dagen in de week en dat houd ik wel vol.

Als Fact eens is ga ik de clubjes inlichten en een planning maken
Hoop dat je wel hebt kunnen slapen :*
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219984593
Prima geslapen hoor!

Het regelen van de overplaatsing naar de revalidatie is goed gegaan
Moeder was wel erg moe en erg chagrijnig. Ze deed wel lief tegen mij hoor, alleen de irritatie van alles was duidelijk voelbaar

Denk dat het besje nu ligt te slapen, hoop het voor d'r iig

En ik ben ook wel moe nu. Was een lange ochtend. En ik heb geen flauw idee wat ik wil doen. Alles voelt als teveel moeite nu. Hobby's = meh. Lezen = meh. Series kijken = meh
Mijn moeder is niet de enige chagrijn nu iig

En een deel van mij wil slapen, maar ik heb daar ook geen zin in. Alles = MEH
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 2 februari 2026 @ 13:36:59 #73
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219984708
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 13:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Prima geslapen hoor!

Het regelen van de overplaatsing naar de revalidatie is goed gegaan
Moeder was wel erg moe en erg chagrijnig. Ze deed wel lief tegen mij hoor, alleen de irritatie van alles was duidelijk voelbaar

Denk dat het besje nu ligt te slapen, hoop het voor d'r iig

En ik ben ook wel moe nu. Was een lange ochtend. En ik heb geen flauw idee wat ik wil doen. Alles voelt als teveel moeite nu. Hobby's = meh. Lezen = meh. Series kijken = meh
Mijn moeder is niet de enige chagrijn nu iig

En een deel van mij wil slapen, maar ik heb daar ook geen zin in. Alles = MEH
Mooi, je hebt goed geslapen en je moeder is verhuisd.. Het is niet ideaal allemaal maar onder de omstandigheden het beste. En morgen is de wereld vast niet meer MEH.. :P

Rust maar lekker uit. Morgen is alles een stukje beter!
pi_219990356
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 13:36 schreef qltel het volgende:

[..]
Mooi, je hebt goed geslapen en je moeder is verhuisd.. Het is niet ideaal allemaal maar onder de omstandigheden het beste. En morgen is de wereld vast niet meer MEH.. :P

Rust maar lekker uit. Morgen is alles een stukje beter!
Was waarschijnlijk te moe. De hele middag geslapen en ging al rond half tien douchen gisteren. Bijna tien uur geslapen.
Vandaag nog even flink bikkelen, maar morgen een dagje vrij. Alleen de was van mijn moeder moet dan gedaan zijn, want die heeft ze vrijdag weer nodig
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 3 februari 2026 @ 09:51:58 #75
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219990702
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 09:02 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Was waarschijnlijk te moe. De hele middag geslapen en ging al rond half tien douchen gisteren. Bijna tien uur geslapen.
Vandaag nog even flink bikkelen, maar morgen een dagje vrij. Alleen de was van mijn moeder moet dan gedaan zijn, want die heeft ze vrijdag weer nodig
Vind je het gek na deze intensieve periode. Iedereen zou moe zijn en eens een goede dag rust met een goede nacht slaap nodig hebben. Hopelijk kun je het bikkelen van vandaag weer aan en houd die dag rust van morgen maar in gedachten.. Veel succes vandaag, kanjer! ^O^ ^O^ ^O^ :* :* :*
pi_219993337
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 09:51 schreef qltel het volgende:

[..]
Vind je het gek na deze intensieve periode. Iedereen zou moe zijn en eens een goede dag rust met een goede nacht slaap nodig hebben. Hopelijk kun je het bikkelen van vandaag weer aan en houd die dag rust van morgen maar in gedachten.. Veel succes vandaag, kanjer! ^O^ ^O^ ^O^ :* :* :*
Dank je wel! Doe mijn best
Vandaag gebikkeld en nu klaar. Donderdag pas weer wat (schilderclub)

Nu eerst een kop thee
Morgen wel weer leuke dingen doen
pi_219993956
Oké, ben weer een beetje mens
Wacht nog op een pakketje, verjaardag van een bestie, en daarna misschien zelfs nog even crea

Morgen vrij *O*
Donderdag uurtje schilderclub *O*
Vrijdag even druk weer (psych + mams)
Het is te doen :)

En ik moet niet te ver vooruitdenken, want dan breng ik mezelf in paniek. Vanaf nu vrij en morgen ook.
Morgen wel even wasje voor mijn moeder draaien. Dat is vooral werk voor de wasmachine.

Dus :O thee en even wat eten. Wachten op DHL. Hobby :) Valt allemaal te overzien
pi_219998788
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 15:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké, ben weer een beetje mens
Wacht nog op een pakketje, verjaardag van een bestie, en daarna misschien zelfs nog even crea

Morgen vrij *O*
Donderdag uurtje schilderclub *O*
Vrijdag even druk weer (psych + mams)
Het is te doen :)

En ik moet niet te ver vooruitdenken, want dan breng ik mezelf in paniek. Vanaf nu vrij en morgen ook.
Morgen wel even wasje voor mijn moeder draaien. Dat is vooral werk voor de wasmachine.

Dus :O thee en even wat eten. Wachten op DHL. Hobby :) Valt allemaal te overzien
fijn dat je vrij hebt vandaag
je moet er niet aandenken dat je nu de weg op moet daar :o
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_220001563
quote:
99s.gif Op woensdag 4 februari 2026 09:03 schreef greysbones het volgende:

[..]
fijn dat je vrij hebt vandaag
je moet er niet aandenken dat je nu de weg op moet daar :o
Ja, en anders had ik de boel verzet hoor. De kinderen schaatsen letterlijk door de straat weer.

Nu even pauze en dadelijk misschien nog even bezig, maar voel me wel lui
Eerst thee en dan haken oid
  woensdag 4 februari 2026 @ 14:21:01 #80
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220001623
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 14:11 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
De kinderen schaatsen letterlijk door de straat weer.

Ergens zie ik jou dat ook wel doen. ;)
pi_220001974
Zit nu te kijken naar een docu-serie over femicide en huiselijk geweld

Zelf ben ik nooit geslagen door mijn monsterex. Wel verkracht, meerdere malen per week. Wel mij onder de duim houden, manipuleren, compleet afhankelijk maken
Gewoon kleine dingen (2009-2012 was die relatie) als alle muziek van mijn externe schijf gooien en zijn muziek erop zetten. Dat was beter
Films en series die ik leuk vond niet laten kijken. Mij vertellen wat ik leuk vond. Bepalen wat ik deed etc.

Het heeft echt jaren geduurd voordat ik weer mijn eigen keuzes maakte. Nog steeds schaam ik me voor mijn smaak. Nog steeds probeer ik me zoveel mogelijk aan te passen. Mijn identiteit voelt fout. Terwijl ik ook niet iemand anders kan zijn.
Op den duur wilde ik naar een psych ivm allerlei problemen. Ik wilde hulp. Dan mocht niet van hem.

Heb dit wel eens aan een psych verteld en die heeft me gezegd dat het goed is dat die relatie stuk ging. Ik heb goede vrienden die me aanmoedigden en hielpen dit te verbreken. Volgens de psych was het een gevaarlijke situatie, ondanks dat hij me niet sloeg.
Maanden zijn nog mijn banden lek geprikt, stond hij voor de deur etc. Ik ben echt bang voor die man geweest.

Niet interessant dit, alleen door die docu denk ik er even over na en besef ik dat het bij mij wel meeviel en dat ik eruit heb kunnen stappen. Ik ben gewoon dankbaar voor de afloop. Het stelde niks voor, maar het was niet oké. En nu ben ik vrij en veilig.

Edit: het "niks voorstellen" is in verhouding tot die docu, natuurlijk was dit niet oké en heb ik er een beste tic aan overgehouden

[ Bericht 4% gewijzigd door ChildoftheStars op 04-02-2026 15:08:34 ]
  woensdag 4 februari 2026 @ 15:06:14 #82
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220002008
Hoe kun je nou zoiets opschrijven en dan afsluiten met ‘het stelde niks voor’?

:'(
pi_220002012
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2026 15:06 schreef Lienekien het volgende:
Hoe kun je nou zoiets opschrijven en dan afsluiten met ‘het stelde niks voor’?

:'(
Laat ik mezelf verbeteren; het stelde niks voor in verhouding tot die vrouwen in dat programma
  woensdag 4 februari 2026 @ 15:09:48 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220002021
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 15:07 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Laat ik mezelf verbeteren; het stelde niks voor in verhouding tot die vrouwen in dat programma
Ook dat klopt echt echt echt niet.
pi_220002327
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2026 15:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ook dat klopt echt echt echt niet.
-O- :{ :@ weet even niet zo goed hoe hierop te reageren...
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 4 februari 2026 @ 16:49:52 #86
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220002535
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 16:14 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Voor iedere vrouw (of man) in die situatie is dat vreselijk. Als ik jouw verhaal zo lees, werd je gedegradeerd tot een soort van 2e rangs persoon. Jij was niet goed genoeg, je luisterde naar de verkeerde muziek, je keek naar de verkeerde programma's en ongetwijfeld deed je nog veel meer verkeerd in zijn ogen. Maar je was wel goed genoeg om seks mee te hebben waardoor hij je verschillende malen per week verkrachtte.. Ik lijk dit nu vrij ongevoelig in te tikken, maar ik doe dit wel met een brok in mijn keel en tranen in mijn ogen.

Jouw situatie was vreselijk en heeft je voor de rest van je leven een fikse tik gegeven. Wat een vreselijk mens is dat. Ik begrijp werkelijk niet dat mensen elkaar zoiets aan kunnen doen. Ik heb zelf een vrouw (we zijn al 26 jaar, 1 maand en 6 dagen samen) en heb een zoon van 25, en we hebben altijd klaar gestaan voor elkaar. Niemand hier in huis is minder dan de ander. Ieder doet zijn ding, we vullen elkaar aan, maken fouten en doen dingen goed. En ik begrijp werkelijk niet waarom er mensen zijn die hun partner of kind als "minder" zien dan zichzelf. Dat betekent overigens niet dat we het altijd met elkaar eens zijn, of in alles hetzelfde zijn en doen, maar we respecteren de dingen die de ander doet wel, al zouden we het zelf misschien anders doen.

Jij ziet jouw situatie als minder erg dan die mensen in die docu. En dat is logisch. Jij ziet jouw situatie als iets wat je overkomen is van 2009 tot 2012. Maar bij die mensen in die docu duurde het ook jaren, maar het werd samengevat in een item van een kwartier, 25 minuten of misschien 40 minuten. En dan gebeurt er ineens heel erg veel in een hele korte tijd. Als ze jouw situatie zouden opnemen in die docu waren het ook aan de lopende band manipulatie, psychologische en fysieke mishandeling, verkrachtingen en nog een hoop ellende meer.. Dus nee, jouw situatie viel niet mee. Het was een ellendige tijd, je hebt er de rest van je leven last van (vrees ik) en niemand hoeft dit soort dingen mee te maken. Dus jouw situatie viel niet mee.. Integendeel. Als ik er alleen maar aan denk hoe vreselijk dit moet zijn geweest...

[ Bericht 0% gewijzigd door qltel op 04-02-2026 16:59:31 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 4 februari 2026 @ 16:55:21 #87
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220002579
Pffff, wat een verhaal heb ik ingetikt..

Even wat vrolijke muziek luisteren.. *O* *O* *O* *O*
  Moderator / Redactie FP woensdag 4 februari 2026 @ 16:57:15 #88
Brabo Bastard
pi_220002593
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 16:55 schreef qltel het volgende:

Deel het met ons!
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 4 februari 2026 @ 16:58:18 #89
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220002601
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 16:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Deel het met ons!
Ik begon met deze:

Bekijk deze YouTube-video

Kan vast niet de goedkeuring wegdragen van de ex van CotS.. En daar heb ik lak aan.. :)

Edit, nu deze:

Bekijk deze YouTube-video
  woensdag 4 februari 2026 @ 17:00:00 #90
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220002614
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 16:14 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja, dat snap ik. Ik vind het moeilijk om niet te reageren als je je eigen ervaringen bagatelliseert.
  Spellchecker woensdag 4 februari 2026 @ 18:24:50 #91
197773 crew  maily
pi_220003017
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 15:07 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Mag ik vragen waarom je naar zo'n programma kijkt? :@
pi_220003059
Reageer morgen even goed :*
Even nu niet aan denken voor de avond en nacht

Ik was en ben niet getriggerd hoor. Nadenken en mijn zegeningen tellen.

Was gewoon nieuwsgierig naar hoe het systeem werkt en de politiek erachter

Op dit gebied raak ik enkel getriggerd als men het over "mishandelde huisvrouwtjes"
Daar kan ik echt pissig om worden

Morgen reageer ik op jullie.
Heel erg bedankt O+ gelezen en waardeer. Alleen nu even laten gaan
  woensdag 4 februari 2026 @ 18:50:15 #93
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220003158
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 14:58 schreef ChildoftheStars het volgende:

Zelf ben ik nooit geslagen door mijn monsterex. Wel verkracht, meerdere malen per week. Wel mij onder de duim houden, manipuleren, compleet afhankelijk maken
Gewoon kleine dingen (2009-2012 was die relatie) als alle muziek van mijn externe schijf gooien en zijn muziek erop zetten. Dat was beter
Films en series die ik leuk vond niet laten kijken. Mij vertellen wat ik leuk vond. Bepalen wat ik deed etc.

Het heeft echt jaren geduurd voordat ik weer mijn eigen keuzes maakte. Nog steeds schaam ik me voor mijn smaak. Nog steeds probeer ik me zoveel mogelijk aan te passen. Mijn identiteit voelt fout. Terwijl ik ook niet iemand anders kan zijn.
Op den duur wilde ik naar een psych ivm allerlei problemen. Ik wilde hulp. Dan mocht niet van hem.

Heb dit wel eens aan een psych verteld en die heeft me gezegd dat het goed is dat die relatie stuk ging. Ik heb goede vrienden die me aanmoedigden en hielpen dit te verbreken. Volgens de psych was het een gevaarlijke situatie, ondanks dat hij me niet sloeg.
Maanden zijn nog mijn banden lek geprikt, stond hij voor de deur etc. Ik ben echt bang voor die man geweest.

Niet interessant dit, alleen door die docu denk ik er even over na en besef ik dat het bij mij wel meeviel en dat ik eruit heb kunnen stappen. Ik ben gewoon dankbaar voor de afloop. Het stelde niks voor, maar het was niet oké. En nu ben ik vrij en veilig.

Edit: het "niks voorstellen" is in verhouding tot die docu, natuurlijk was dit niet oké en heb ik er een beste tic aan overgehouden
Damn... :o
pi_220003241
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 14:58 schreef ChildoftheStars het volgende:

nee
nee nee
het was niet niks
je kunt ervaringen niet 1 op 1 vergelijken
wat je hebt meegemaakt is al erg genoeg ook vergeleken wat er mensen is gebeurt in de docu(ja ben hem ook aan het kijken)
ieders ervaring is uniek
niet meer minder erger minder erg dan die van een ander
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_220005664
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 16:49 schreef qltel het volgende:

[..]
Voor iedere vrouw (of man) in die situatie is dat vreselijk. Als ik jouw verhaal zo lees, werd je gedegradeerd tot een soort van 2e rangs persoon. Jij was niet goed genoeg, je luisterde naar de verkeerde muziek, je keek naar de verkeerde programma's en ongetwijfeld deed je nog veel meer verkeerd in zijn ogen. Maar je was wel goed genoeg om seks mee te hebben waardoor hij je verschillende malen per week verkrachtte.. Ik lijk dit nu vrij ongevoelig in te tikken, maar ik doe dit wel met een brok in mijn keel en tranen in mijn ogen.
Het was geen fijne situatie. Tweederangs persoon is wel een correcte omschrijving. Als ik iets leuk vond was het of fout/stom of ik deed het slecht en kon het niet goed genoeg.

Gelukkig is het voorbij, het waren lange jaren iig
quote:
Jouw situatie was vreselijk en heeft je voor de rest van je leven een fikse tik gegeven. Wat een vreselijk mens is dat. Ik begrijp werkelijk niet dat mensen elkaar zoiets aan kunnen doen. Ik heb zelf een vrouw (we zijn al 26 jaar, 1 maand en 6 dagen samen) en heb een zoon van 25, en we hebben altijd klaar gestaan voor elkaar. Niemand hier in huis is minder dan de ander. Ieder doet zijn ding, we vullen elkaar aan, maken fouten en doen dingen goed. En ik begrijp werkelijk niet waarom er mensen zijn die hun partner of kind als "minder" zien dan zichzelf. Dat betekent overigens niet dat we het altijd met elkaar eens zijn, of in alles hetzelfde zijn en doen, maar we respecteren de dingen die de ander doet wel, al zouden we het zelf misschien anders doen.
O+ maar oneens zijn en soms misschien zelfs een conflicht hoort erbij toch? Zeker met zoveel jaar... Ook een teken van vertrouwen? Dat je weet eat je even pissig en onredelijkkan zijn zonder iemand te verliezen (ja, lesje van de psycholoog, maar het kan misschien wel kloppen).

Het klinkt heel liefdevol en dat vind ik fijn voor jullie O+
quote:
Jij ziet jouw situatie als minder erg dan die mensen in die docu. En dat is logisch. Jij ziet jouw situatie als iets wat je overkomen is van 2009 tot 2012. Maar bij die mensen in die docu duurde het ook jaren, maar het werd samengevat in een item van een kwartier, 25 minuten of misschien 40 minuten. En dan gebeurt er ineens heel erg veel in een hele korte tijd. Als ze jouw situatie zouden opnemen in die docu waren het ook aan de lopende band manipulatie, psychologische en fysieke mishandeling, verkrachtingen en nog een hoop ellende meer.. Dus nee, jouw situatie viel niet mee. Het was een ellendige tijd, je hebt er de rest van je leven last van (vrees ik) en niemand hoeft dit soort dingen mee te maken. Dus jouw situatie viel niet mee.. Integendeel. Als ik er alleen maar aan denk hoe vreselijk dit moet zijn geweest...
Ja... je hebt daar wel gelijk mee, als ik alle "grote" incidenten noem op een rij ziet er ook anders uit. Hij heeft me alleen nooit geslagen of zo hoor. Desalniettemin had hij me volledig onder de duim. Naja, dat seksuele geweld was ook bepaald niet fijn.

En het heeft me wel getekend idd... Ik schaam me eigenlijk voor alles wat mij CotS maakt. Ben altijd bang mensen boos te maken.
Er komen nu even bagatelliserende gedachten bij me op,maar die laat ik maar even.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 16:55 schreef qltel het volgende:

Sorry -O-

quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 16:57 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Deel het met ons!
O+
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2026 17:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, dat snap ik. Ik vind het moeilijk om niet te reageren als je je eigen ervaringen bagatelliseert.
En dat is terecht hoor... alleen het laat me wel even nadenken, naja... die grijze massa heb ik niet voor niks ;) O+ :*

quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2026 18:24 schreef maily het volgende:

[..]
Mag ik vragen waarom je naar zo'n programma kijkt? :@
Omdat ik nieuwsgierig was. Een psych heeft wel eens gezegd dat het mazzel is dat het bij mij niet uit de hand gelopen was (wel met andere bewoording). Dan wil je het verschil zien. Plus tja... Human Iterest vind ik gewoon een interessant genre

En ik wist dat het me niet ging triggeren, alleen laten denken, maar zonder overload aan emoties

quote:
99s.gif Op woensdag 4 februari 2026 19:00 schreef greysbones het volgende:

[..]
nee
nee nee
het was niet niks
je kunt ervaringen niet 1 op 1 vergelijken
wat je hebt meegemaakt is al erg genoeg ook vergeleken wat er mensen is gebeurt in de docu(ja ben hem ook aan het kijken)
ieders ervaring is uniek
niet meer minder erger minder erg dan die van een ander
Oh ja, dat vergelijken zeg ik ook altijd tegen anderen :Y

O+ :*
pi_220007815
Zo thuis van schilderen
Heb er anderhalf uur gezeten, half uur langer dan anders. Alleen ik had verf bij me die een ander ook graag wilde gebruiken, mocht natuurlijk. Alleen ik vond het lullig om weg te gaan. Alleen op den duur merkte men wel dat ik erg moe werd.
Gesprekken lukte niet meer en tekenen/schilderen ook niet. Dus toen ben ik naar huis "gestuurd"

Nu ben ik al anderhalf uur thuis en nog steeds erg gaar. Als mijn thee en koffie op is ga ik haken. Even bijkomen en wat doen, als ik nu niks doe val ik in slaap.
En dat is niet praktisch, want de apotheek komt en dan mis ik die

Dus even drinken, dan een podcast aan en haken
Beetje een zware dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')