Dank je wel! Doe mijn bestquote:Op dinsdag 3 februari 2026 09:51 schreef qltel het volgende:
[..]
Vind je het gek na deze intensieve periode. Iedereen zou moe zijn en eens een goede dag rust met een goede nacht slaap nodig hebben. Hopelijk kun je het bikkelen van vandaag weer aan en houd die dag rust van morgen maar in gedachten.. Veel succes vandaag, kanjer!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
fijn dat je vrij hebt vandaagquote:Op dinsdag 3 februari 2026 15:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké, ben weer een beetje mens
Wacht nog op een pakketje, verjaardag van een bestie, en daarna misschien zelfs nog even crea
Morgen vrij
Donderdag uurtje schilderclub
Vrijdag even druk weer (psych + mams)
Het is te doen
En ik moet niet te ver vooruitdenken, want dan breng ik mezelf in paniek. Vanaf nu vrij en morgen ook.
Morgen wel even wasje voor mijn moeder draaien. Dat is vooral werk voor de wasmachine.
Dusthee en even wat eten. Wachten op DHL. Hobby
Valt allemaal te overzien
Ja, en anders had ik de boel verzet hoor. De kinderen schaatsen letterlijk door de straat weer.quote:Op woensdag 4 februari 2026 09:03 schreef greysbones het volgende:
[..]
fijn dat je vrij hebt vandaag
je moet er niet aandenken dat je nu de weg op moet daar
Ergens zie ik jou dat ook wel doen.quote:Op woensdag 4 februari 2026 14:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
De kinderen schaatsen letterlijk door de straat weer.
Laat ik mezelf verbeteren; het stelde niks voor in verhouding tot die vrouwen in dat programmaquote:Op woensdag 4 februari 2026 15:06 schreef Lienekien het volgende:
Hoe kun je nou zoiets opschrijven en dan afsluiten met ‘het stelde niks voor’?
Ook dat klopt echt echt echt niet.quote:Op woensdag 4 februari 2026 15:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Laat ik mezelf verbeteren; het stelde niks voor in verhouding tot die vrouwen in dat programma
quote:Op woensdag 4 februari 2026 15:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ook dat klopt echt echt echt niet.
Voor iedere vrouw (of man) in die situatie is dat vreselijk. Als ik jouw verhaal zo lees, werd je gedegradeerd tot een soort van 2e rangs persoon. Jij was niet goed genoeg, je luisterde naar de verkeerde muziek, je keek naar de verkeerde programma's en ongetwijfeld deed je nog veel meer verkeerd in zijn ogen. Maar je was wel goed genoeg om seks mee te hebben waardoor hij je verschillende malen per week verkrachtte.. Ik lijk dit nu vrij ongevoelig in te tikken, maar ik doe dit wel met een brok in mijn keel en tranen in mijn ogen.quote:Op woensdag 4 februari 2026 16:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]![]()
![]()
weet even niet zo goed hoe hierop te reageren...
Deel het met ons!quote:Op woensdag 4 februari 2026 16:55 schreef qltel het volgende:
Pffff, wat een verhaal heb ik ingetikt..
Even wat vrolijke muziek luisteren..![]()
![]()
![]()
Ik begon met deze:quote:
Ja, dat snap ik. Ik vind het moeilijk om niet te reageren als je je eigen ervaringen bagatelliseert.quote:Op woensdag 4 februari 2026 16:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]![]()
![]()
weet even niet zo goed hoe hierop te reageren...
Mag ik vragen waarom je naar zo'n programma kijkt?quote:Op woensdag 4 februari 2026 15:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Laat ik mezelf verbeteren; het stelde niks voor in verhouding tot die vrouwen in dat programma
Damn...quote:Op woensdag 4 februari 2026 14:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zit nu te kijken naar een docu-serie over femicide en huiselijk geweld
Zelf ben ik nooit geslagen door mijn monsterex. Wel verkracht, meerdere malen per week. Wel mij onder de duim houden, manipuleren, compleet afhankelijk maken
Gewoon kleine dingen (2009-2012 was die relatie) als alle muziek van mijn externe schijf gooien en zijn muziek erop zetten. Dat was beter
Films en series die ik leuk vond niet laten kijken. Mij vertellen wat ik leuk vond. Bepalen wat ik deed etc.
Het heeft echt jaren geduurd voordat ik weer mijn eigen keuzes maakte. Nog steeds schaam ik me voor mijn smaak. Nog steeds probeer ik me zoveel mogelijk aan te passen. Mijn identiteit voelt fout. Terwijl ik ook niet iemand anders kan zijn.
Op den duur wilde ik naar een psych ivm allerlei problemen. Ik wilde hulp. Dan mocht niet van hem.
Heb dit wel eens aan een psych verteld en die heeft me gezegd dat het goed is dat die relatie stuk ging. Ik heb goede vrienden die me aanmoedigden en hielpen dit te verbreken. Volgens de psych was het een gevaarlijke situatie, ondanks dat hij me niet sloeg.
Maanden zijn nog mijn banden lek geprikt, stond hij voor de deur etc. Ik ben echt bang voor die man geweest.
Niet interessant dit, alleen door die docu denk ik er even over na en besef ik dat het bij mij wel meeviel en dat ik eruit heb kunnen stappen. Ik ben gewoon dankbaar voor de afloop. Het stelde niks voor, maar het was niet oké. En nu ben ik vrij en veilig.
Edit: het "niks voorstellen" is in verhouding tot die docu, natuurlijk was dit niet oké en heb ik er een beste tic aan overgehouden
neequote:Op woensdag 4 februari 2026 14:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zit nu te kijken naar een docu-serie over femicide en huiselijk geweld
Zelf ben ik nooit geslagen door mijn monsterex. Wel verkracht, meerdere malen per week. Wel mij onder de duim houden, manipuleren, compleet afhankelijk maken
Gewoon kleine dingen (2009-2012 was die relatie) als alle muziek van mijn externe schijf gooien en zijn muziek erop zetten. Dat was beter
Films en series die ik leuk vond niet laten kijken. Mij vertellen wat ik leuk vond. Bepalen wat ik deed etc.
Het heeft echt jaren geduurd voordat ik weer mijn eigen keuzes maakte. Nog steeds schaam ik me voor mijn smaak. Nog steeds probeer ik me zoveel mogelijk aan te passen. Mijn identiteit voelt fout. Terwijl ik ook niet iemand anders kan zijn.
Op den duur wilde ik naar een psych ivm allerlei problemen. Ik wilde hulp. Dan mocht niet van hem.
Heb dit wel eens aan een psych verteld en die heeft me gezegd dat het goed is dat die relatie stuk ging. Ik heb goede vrienden die me aanmoedigden en hielpen dit te verbreken. Volgens de psych was het een gevaarlijke situatie, ondanks dat hij me niet sloeg.
Maanden zijn nog mijn banden lek geprikt, stond hij voor de deur etc. Ik ben echt bang voor die man geweest.
Niet interessant dit, alleen door die docu denk ik er even over na en besef ik dat het bij mij wel meeviel en dat ik eruit heb kunnen stappen. Ik ben gewoon dankbaar voor de afloop. Het stelde niks voor, maar het was niet oké. En nu ben ik vrij en veilig.
Edit: het "niks voorstellen" is in verhouding tot die docu, natuurlijk was dit niet oké en heb ik er een beste tic aan overgehouden
Het was geen fijne situatie. Tweederangs persoon is wel een correcte omschrijving. Als ik iets leuk vond was het of fout/stom of ik deed het slecht en kon het niet goed genoeg.quote:Op woensdag 4 februari 2026 16:49 schreef qltel het volgende:
[..]
Voor iedere vrouw (of man) in die situatie is dat vreselijk. Als ik jouw verhaal zo lees, werd je gedegradeerd tot een soort van 2e rangs persoon. Jij was niet goed genoeg, je luisterde naar de verkeerde muziek, je keek naar de verkeerde programma's en ongetwijfeld deed je nog veel meer verkeerd in zijn ogen. Maar je was wel goed genoeg om seks mee te hebben waardoor hij je verschillende malen per week verkrachtte.. Ik lijk dit nu vrij ongevoelig in te tikken, maar ik doe dit wel met een brok in mijn keel en tranen in mijn ogen.
quote:Jouw situatie was vreselijk en heeft je voor de rest van je leven een fikse tik gegeven. Wat een vreselijk mens is dat. Ik begrijp werkelijk niet dat mensen elkaar zoiets aan kunnen doen. Ik heb zelf een vrouw (we zijn al 26 jaar, 1 maand en 6 dagen samen) en heb een zoon van 25, en we hebben altijd klaar gestaan voor elkaar. Niemand hier in huis is minder dan de ander. Ieder doet zijn ding, we vullen elkaar aan, maken fouten en doen dingen goed. En ik begrijp werkelijk niet waarom er mensen zijn die hun partner of kind als "minder" zien dan zichzelf. Dat betekent overigens niet dat we het altijd met elkaar eens zijn, of in alles hetzelfde zijn en doen, maar we respecteren de dingen die de ander doet wel, al zouden we het zelf misschien anders doen.
Ja... je hebt daar wel gelijk mee, als ik alle "grote" incidenten noem op een rij ziet er ook anders uit. Hij heeft me alleen nooit geslagen of zo hoor. Desalniettemin had hij me volledig onder de duim. Naja, dat seksuele geweld was ook bepaald niet fijn.quote:Jij ziet jouw situatie als minder erg dan die mensen in die docu. En dat is logisch. Jij ziet jouw situatie als iets wat je overkomen is van 2009 tot 2012. Maar bij die mensen in die docu duurde het ook jaren, maar het werd samengevat in een item van een kwartier, 25 minuten of misschien 40 minuten. En dan gebeurt er ineens heel erg veel in een hele korte tijd. Als ze jouw situatie zouden opnemen in die docu waren het ook aan de lopende band manipulatie, psychologische en fysieke mishandeling, verkrachtingen en nog een hoop ellende meer.. Dus nee, jouw situatie viel niet mee. Het was een ellendige tijd, je hebt er de rest van je leven last van (vrees ik) en niemand hoeft dit soort dingen mee te maken. Dus jouw situatie viel niet mee.. Integendeel. Als ik er alleen maar aan denk hoe vreselijk dit moet zijn geweest...
Sorryquote:Op woensdag 4 februari 2026 16:55 schreef qltel het volgende:
Pffff, wat een verhaal heb ik ingetikt..
Even wat vrolijke muziek luisteren..![]()
![]()
![]()
quote:
En dat is terecht hoor... alleen het laat me wel even nadenken, naja... die grijze massa heb ik niet voor niksquote:Op woensdag 4 februari 2026 17:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Ik vind het moeilijk om niet te reageren als je je eigen ervaringen bagatelliseert.
Omdat ik nieuwsgierig was. Een psych heeft wel eens gezegd dat het mazzel is dat het bij mij niet uit de hand gelopen was (wel met andere bewoording). Dan wil je het verschil zien. Plus tja... Human Iterest vind ik gewoon een interessant genrequote:Op woensdag 4 februari 2026 18:24 schreef maily het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je naar zo'n programma kijkt?
Oh ja, dat vergelijken zeg ik ook altijd tegen anderenquote:Op woensdag 4 februari 2026 19:00 schreef greysbones het volgende:
[..]
nee
nee nee
het was niet niks
je kunt ervaringen niet 1 op 1 vergelijken
wat je hebt meegemaakt is al erg genoeg ook vergeleken wat er mensen is gebeurt in de docu(ja ben hem ook aan het kijken)
ieders ervaring is uniek
niet meer minder erger minder erg dan die van een ander
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |