abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220152984
Mama heeft net gebeld
Huisarts gaat alles in werking zetten. Die was ook geschrokken met hoe hard mijn moeder achteruit is gegaan

Maandag heeft ze weer een gesprek en dan ben ik erbij
Dus dit weekend even nadenken, uithuilen en me kut voelen

Al denk ik maandag ook wel een traantje te laten
Wil er niet over nadenken of praten of wat dan ook. Stom gedoe

Had het er met de psych over; van de duizend redenen dat het slecht te trekken is het idee dat mijn beide ouders ervoor kiezen niet te leven wel erg pittig
En ik voel me schuldig dat ik niet meer voor haar kan doen.
Ben ook bang dat ik moet huilen maandag, dat is stom voor mama.

En ik moet mijn broer een soort van inlichten
pi_220153080
oeps deze dacht ik aan te passen :@
Smile, it's free therapy.
  Moderator vrijdag 20 februari 2026 @ 14:06:22 #253
388664 crew  Dotteke
pi_220153094
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 22:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Moeder heeft de huisarts gebeld. Vrijdag gaan ze en euthanasie traject starten

Ben in haar huis in mijn bed nu aan het janken
Ach lieverd ik lees dit nu pas. Dikke knuffel voor je en heel veel kracht en sterkte. :*
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_220153106
[quote]0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 14:03 schreef Kissingbird het volgende:

[..]
Allereerst iets uhm 'stommigs' : ik weet niet hoe je stukjes uit 1 tekst quote :7 Zie dat jij dat nu weer doet met mijn post.

Ik kopieer en plak het even vanuit je reactie :@

<Ja dit enorm... Ergens vind ik het eng dat er (misschien) een datum komt, bewust gekozen, waarop ze dood gaat. Ik vind dat heel dubbel en moeilijk.

Dat is ook eng om te weten wanneer ze gaat overlijden en dat is ook moeilijk om daar naar toe te leven. En ja je kunt dan afscheid nemen van elkaar, bewust maar ook dat maakt het niet minder verdrietig :*
Het is ook moeilijk dit..

<Ik dacht oprecht dat ze naar huis ging omdat het beter zou gaan, naïef van me. Ze ging naar huis omdat ze er verder weinig tot niks voor haar kunnen betekenen.

Nee niet naïef gedacht. Hoe kun je dit ook allemaal weten als het je niet gezegd wordt.

<Het proberen inhouden mag niet van haar, alleen dat doe ik automatisch,
Herkenbaar :@ en ben toch 'blij' om te lezen dat het ondanks het automatisch tegenhouden het er nu toch uitkomt..
Lukt dus niet eens het tegenhouden wat vaak onbewust gaat.. automatisme.

Wat ik bij jou knap vind is dat je toch altijd nog structuur weet te houden. Je dingen blijft doen en ja de ene keer lukt dat beter dan de andere keer maaar je doet het!!

<ben niet super creatief hoor... af en toe ontwerp ik zelf, maar het "nadeel" is dat ik als ik een leuke foto zie dat ik het zelf wil maken _O- dus koop ik het patroon :@
En als ik mezelf wil verwennen gun ik mezelf ook een boekje. Haken is echt gedachten uit en gaan :)

Is wel!!! ik doe het je niet na wat jij allemaal maakt. :D En dan ook nog zo secuur.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 13:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mama heeft net gebeld
Huisarts gaat alles in werking zetten. Die was ook geschrokken met hoe hard mijn moeder achteruit is gegaan

Had het er met de psych over; van de duizend redenen dat het slecht te trekken is het idee dat mijn beide ouders ervoor kiezen niet te leven wel erg pittig

Zie net je nieuwe bericht.

'Fijn' dat je er maandag bij kunt zijn en zelf kunt horen hoe het verder gaat en / of vragen kunt stellen. Pittig ook.

Lijkt me ook moeilijk dat beide ouders deze keus maken/ hebben gemaakt. Anderzijds wil je ook niet dat je ma weer zoiets als laatst overkomt. Vermoed zijzelf ook niet en daarom nu deze keus gaat maken.

Je doet volgens mij al best veel voor je moeder lieve Cots. Je bent er voor haar.. je steunt haar.
Meer kun je denk ik ook niet doen. :*

En uhm.. waarom moet jij je broer inlichten? Misschien een stomme vraag.. :@
wil je dat zelf doen ook?
Smile, it's free therapy.
  Moderator vrijdag 20 februari 2026 @ 14:13:03 #255
388664 crew  Dotteke
pi_220153129
quote:
Mama heeft net gebeld

Waarom is het stom om te huilen, natuurlijk mag je huilen

Het ouder worden kan voor sommige best heel vermoeiend zijn, veel pijn hebben of niets meer kunnen.
Ik snap dan wel dat ze het in een keer zat zijn, als er dan geen verbetering meer in zit en het kan alleen maar erger worden dan snap ik die keus wel

Dat ze ziek is geworden en klachten heeft kan jij niets aan doen child, je bent er ondanks je eigen gesteldheid altijd voor haar, schuldgevoelens van jou kant zijn helemaal niet nodig
pi_220153434
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 15:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
En mezelf even mijn hobbykamer ingestuurd. Even bezig zijn doet mij goed. Niet hangen in de emotie

Net een knuffeltje klaar
Begonnen aan een volgende
Schilderen of tekenen is hem even niet. Al ben ik al tevreden met dit :)

Edit:
Deze net af, vind hem zelf erg leuk geworden

[ afbeelding ]
Cute
  vrijdag 20 februari 2026 @ 14:38:57 #257
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220153486
Je hebt echt veel gedaan voor je moeder. Dat je de afgelopen jaren nog zo’n warme band met haar hebt gehad, waarin jullie allebei zorgzaam waren voor elkaar, is heel wat waard.

Vergelijk haar situatie niet met die van je vader. Volgens mij weet jij ook dat zij op een heel andere manier nu komt tot een besluit dat ze niet meer verder wil. En op een heel ander punt in haar leven. Het is heel heftig voor jou, dat geloof ik echt. Maar deze mogelijkheid zat erin en ze had ook in alle openheid al met jou bekeken hoe ze e.e.a. met de notaris moest regelen voor als ze er niet meer zou zijn.

Schaam je niet voor je tranen en je verdriet. Het komt zoals het komt en als je daarbij heftige emoties hebt en laat zien zal iedereen dat begrijpen.

Ik leef met je mee. :*
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 15:52:10 #258
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220154159
Je moeder kiest er niet voor niet meer te leven, je moeder kiest ervoor niet meer op deze manier te leven. Ze wil niet dood, ze wil alleen zo niet meer verder.
En dat is echt een heel wezenlijk verschil. :Y :*
Ik hoop dat je dat mee kunt nemen in je gedachten hieromheen. Maar kut is en blijft het voor jou.
pi_220154349
quote:
Mama heeft net gebeld

Het is niet raar als je moet huilen, het is toch ook verdrietig, de wetenschap dat je moeder gaat overlijden.
Afscheid nemen is gewoon verdrietig, daar mag je bij huilen, echt!

Waarom moet jij je broer inlichten? Ik weet niet hoe het contact van jouw moeder met je broer is.
Maar misschien kan je moeder dit zelf vertellen aan hem?
Fake it till you make it...
  Spellchecker vrijdag 20 februari 2026 @ 17:14:25 #260
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220155159
@ChildoftheStars ben jij contactpersoon voor je moeder dat je je broer moet inlichten?
pi_220155268
Dank jullie wel
Jullie woorden doen me heel erg veel

En ik weet dat een suïcide van mijn vader anders is dan de keus van mijn moeder en wat @BE heel treffend zegt is dat ze niet op deze manier wil leven. Mijn moeder is een bezige bij en nu ligt ze als een doodvogeltje te liggen.
Op rationeel niveau begrijp ik het wel. Emotioneel is het lastiger.

Dat huilen erbij hoort merk ik wel ja. Wil alleen sterk zijn voor mijn moeder en dat lukt me eventjes niet. Ik voel me gebroken. En ik ben bang en eenzaam. Anyways; het is wat het is en ik heb het maar te accepteren.

Mijn moeder wil niet dat mijn broer het weet. Alleen hoe moet ik het hem verkopen als ze overleden is?

Ik weet het allemaal eventjes niet... Ik begrijp dat ik niet meer voor haar kan doen... alleen het is wel frustrerend. Maandag maak ik ook eventjes schoon bij haar. En verder... tja... Hopelijk ben ik na dit weekend voorlopig eventjes klaar met janken ;)
  vrijdag 20 februari 2026 @ 17:29:25 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220155415
Is het niet een optie om je moeder te vragen een briefje te schrijven voor je broer waarin ze aangeeft dat het op haar wens is dat jij het hem niet hebt laten weten?
pi_220155438
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 17:29 schreef BE het volgende:
Is het niet een optie om je moeder te vragen een briefje te schrijven voor je broer waarin ze aangeeft dat het op haar wens is dat jij het hem niet hebt laten weten?
Dat is een goed idee
Ga haar maandag vragen
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 20 februari 2026 @ 18:21:49 #264
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220156391
quote:

Niet stom, hoor. Ik heb exact een jaar geleden mijn broer verloren en ben daar ook erg emotioneel over geweest. Ik heb meer dan eens de tranen laten stromen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 11:20 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja dit enorm... Ergens vind ik het eng dat er (misschien) een datum komt, bewust gekozen, waarop ze dood gaat. Ik vind dat heel dubbel en moeilijk.
Ja, dat is het ook wel. Ik heb het een paar jaar geleden met een oom meegemaakt (dat wisten we al weken van tevoren) en onlangs nog met een wandelvriendin van mijn moeder die ik ook goed kende. En de dag en tijd weten is heel vreemd.

quote:
Ik dacht oprecht dat ze naar huis ging omdat het beter zou gaan, naïef van me. Ze ging naar huis omdat ze er verder weinig tot niks voor haar kunnen betekenen.
Je bent niet de enige. Ik heb altijd het idee gehad dat het wel weer goed kwam en ook dat ze naar huis ging omdat het beter ging. Dus ik ben zeker zo naïef geweest als jij. Helaas mocht het niet zo zijn. Geniet nog een beetje van de tijd die je nog met haar hebt. Als er nog dingen uitgesproken of besproken moeten worden, probeer dat dan te doen. En veel sterkte gewenst de komende tijd. Als we kunnen helpen ergens mee, laat het weten.
pi_220156797
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 17:30 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dat is een goed idee
Ga haar maandag vragen
Ik denk dat dit beter is, contact zoeken met je broer in deze moeilijke tijd lijkt me gewoon te zwaar voor je

Sterkte
pi_220156866
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:52 schreef BE het volgende:
Je moeder kiest er niet voor niet meer te leven, je moeder kiest ervoor niet meer op deze manier te leven. Ze wil niet dood, ze wil alleen zo niet meer verder.
En dat is echt een heel wezenlijk verschil. :Y :*
Ik hoop dat je dat mee kunt nemen in je gedachten hieromheen. Maar kut is en blijft het voor jou.
Mooi gezegd O+
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_220156902
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 17:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel
Jullie woorden doen me heel erg veel

En ik weet dat een suïcide van mijn vader anders is dan de keus van mijn moeder en wat @:BE heel treffend zegt is dat ze niet op deze manier wil leven. Mijn moeder is een bezige bij en nu ligt ze als een doodvogeltje te liggen.
Op rationeel niveau begrijp ik het wel. Emotioneel is het lastiger.

Dat huilen erbij hoort merk ik wel ja. Wil alleen sterk zijn voor mijn moeder en dat lukt me eventjes niet. Ik voel me gebroken. En ik ben bang en eenzaam. Anyways; het is wat het is en ik heb het maar te accepteren.

Mijn moeder wil niet dat mijn broer het weet. Alleen hoe moet ik het hem verkopen als ze overleden is?

Ik weet het allemaal eventjes niet... Ik begrijp dat ik niet meer voor haar kan doen... alleen het is wel frustrerend. Maandag maak ik ook eventjes schoon bij haar. En verder... tja... Hopelijk ben ik na dit weekend voorlopig eventjes klaar met janken ;)
Ik snap dat het nogal kak is dat jij degene bent die het dan uit zou moeten leggen
Maar brief zoals hierboven is inderdaad een top idee

En verder ben je hem geen uitleg schuldig over keuzes buiten jouw om

Wees gewoon verdrietig als jij je zo voelt
Probeer voor jezelf te zorgen
Meer kun je niet :*
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_220157651
@CotS, je moeder wil niet dat je broer het weet. Ik denk dat je dat dan moet respecteren.
En het zou fijn zijn als zij een briefje voor hem kan schrijven zodat jij niks hoeft uit te leggen aan hem.

Sterkte
pi_220158552
Jemig,
Heel veel sterkte.
pi_220161608
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 17:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Niet!
Jij 'moet' he-le-maal niks. Ook dan niet!

Ook van mij heel veel sterkte de komende tijd, meid.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_220162406
quote:
Mama heeft net gebeld

Hihi, die laatste opmerking van dat je bang bent moet ik een beetje lachen om mijzelf.

Toen mijn moeder haar dood zich aanmeldde na een telefoontje van haarzelf, rendde ik naar mn best maat toe en die vroeg of ik savonds naar mijn vader toe zou gaan.

Ik zei "nee, want ik wil mn vader niet zien huilen"

Blijkbaar dacht ik toen dat je bij het overlijden van iemand je kon gaan verstoppen voor andermans en je eigen verdriet en pijn.
Nou dat was achteraf natuurlijk een harstikke gekke gedachte, maar die was er wel..

Dus bang zijn om te gaan huilen is helemaal geen gekke gedachte vind ik, maar huilen zal je genoeg gaan doen.
Dat is niet zwak, stom of raar.
Dat is de normaalste zaak van de wereld de komende maanden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En je schuldgevoel kan ik of niemand anders niet wegnemen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hell To The Liars
pi_220164481
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 18:21 schreef qltel het volgende:

[..]
Niet stom, hoor. Ik heb exact een jaar geleden mijn broer verloren en ben daar ook erg emotioneel over geweest. Ik heb meer dan eens de tranen laten stromen.
[..]
Ja, dat is het ook wel. Ik heb het een paar jaar geleden met een oom meegemaakt (dat wisten we al weken van tevoren) en onlangs nog met een wandelvriendin van mijn moeder die ik ook goed kende. En de dag en tijd weten is heel vreemd.
[..]
Je bent niet de enige. Ik heb altijd het idee gehad dat het wel weer goed kwam en ook dat ze naar huis ging omdat het beter ging. Dus ik ben zeker zo naïef geweest als jij. Helaas mocht het niet zo zijn. Geniet nog een beetje van de tijd die je nog met haar hebt. Als er nog dingen uitgesproken of besproken moeten worden, probeer dat dan te doen. En veel sterkte gewenst de komende tijd. Als we kunnen helpen ergens mee, laat het weten.
Dikke knuffel voor jou -O- Boel nare dingen op je bord en toch blijf je zo lief O+ respect voor jou

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 20:14 schreef Nijna het volgende:
@:CotS, je moeder wil niet dat je broer het weet. Ik denk dat je dat dan moet respecteren.
En het zou fijn zijn als zij een briefje voor hem kan schrijven zodat jij niks hoeft uit te leggen aan hem.

Sterkte
Dat wil ik ook niet doen idd... Als hij er tzt ernaar vraagt kan ik gewoon zeggen dat het haar grenzen waren
En als hij boos op me wordt, dan ben ik bang, maar verlies weinig

quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 08:19 schreef Droopie het volgende:

[..]
Hihi, die laatste opmerking van dat je bang bent moet ik een beetje lachen om mijzelf.

Toen mijn moeder haar dood zich aanmeldde na een telefoontje van haarzelf, rendde ik naar mn best maat toe en die vroeg of ik savonds naar mijn vader toe zou gaan.

Ik zei "nee, want ik wil mn vader niet zien huilen"

Blijkbaar dacht ik toen dat je bij het overlijden van iemand je kon gaan verstoppen voor andermans en je eigen verdriet en pijn.
Nou dat was achteraf natuurlijk een harstikke gekke gedachte, maar die was er wel..

Dus bang zijn om te gaan huilen is helemaal geen gekke gedachte vind ik, maar huilen zal je genoeg gaan doen.
Dat is niet zwak, stom of raar.
Dat is de normaalste zaak van de wereld de komende maanden.

SPOILER
En je schuldgevoel kan ik of niemand anders niet wegnemen.

SPOILER
Voor jou ook een hele dikke knffel.Dat is ook erg veel zeg...
Echt heel erg heftig, sorry
pi_220164509
Op alles reageren lukt me even niet. Lees alles en voel me gesteund. Alleen ben ook een beetje verlamd in mijn hoofd of zo.

Dit weekend is een lastige. Probeer maar te knutselen en niet te piekeren

Gisteren een grote slaappil gehad, dus geslapen tot half elf, direct door naar hobbykamer. Nu even koffiepauze en dan weer aan de gang
pi_220165161
Ik vind het niet erg helpend om met eigen verhalen Child te belasten in dit topic.

Dikke :*
pi_220165364
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Droopie op 21-02-2026 14:09:20 ]
Hell To The Liars
pi_220165377
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 13:41 schreef Blues het volgende:
Ik vind het niet erg helpend om met eigen verhalen Child te belasten in dit topic.

Dikke :*
T kan ook helend werken he.
Dat iedereen zoiets doormaakt.
Maar snap je helemaal, twijfelde ook om het te plaatsen.
Zal er rekening mee houden voor het teveel emoties worden
Hell To The Liars
pi_220168943
Jullie zijn echt allemaal super lief en als ik kan proberen iemand te steunen doe ik dat met liefde hoor O+ Ouders worden helaas eenmaal oud en gaan dood. Dat snap ik en het hoort erbij. Alleen tja... alle emoties horen er ook eenmaal bij

Beetje bezig zijn helpt me wel. Alleen ik voel me dan schuldig omdat ik ontspannen ben of zo... En als ik er wel mee bezig ben voel ik me een aansteller want ik huil omdat ze nog leeft. En zo voelt alles wat ik bij een ander geheel oké zou vinden verkeerd aan...

Afgelopen nacht een slaappil heeft me wel goed gedaan, even uitgerust. Eens zien hoe het vannacht gaat.
pi_220169314
Lieve CotS, jij hoeft je niet schuldig te voelen als je ontspannen bent, dat is goed voor jezelf zorgen.
En ontspannen kan bestaan naast verdriet.
Net als dat je kan huilen ook als je moeder nog leeft, het is allemaal niet zo zwart wit.
Het is verdrietig dat ze zo lijdt aan het leven dat ze euthanasie wil en daar mag je verdrietig over zijn. Net als je mag ontspannen, lachen enzovoort. Er is geen goed of fout.
Wat je voelt, is wat je voelt.
Probeer een beetje liever te zijn voor jezelf :*
pi_220171172
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 12:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
En als hij boos op me wordt, dan ben ik bang, maar verlies weinig
Noem me één goede reden waarom hij boos op JOU zou kunnen worden ....

Wanneer was trouwens het laatste contact? Tot waar is hij op de hoogte van de situatie van jullie moeder?

[ Bericht 5% gewijzigd door r_one op 21-02-2026 22:37:52 ]
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_220171219
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 18:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ouders worden helaas eenmaal oud en gaan dood. Dat snap ik en het hoort erbij. Alleen tja... alle emoties horen er ook eenmaal bij
Had je deze al ontdekt? Misschien heb je er wat steun aan.

OUD / Het accepteren van het ouder worden van je ouders.
.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 21 februari 2026 @ 22:31:57 #281
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220171227
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 12:26 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dikke knuffel voor jou -O- Boel nare dingen op je bord en toch blijf je zo lief O+ respect voor jou
Niet half of een kwart zo naar als wat jij allemaal op je bord hebt.. Dus je moest eens weten hoeveel respect ik voor jou heb! Voor jou een heleboel knuffels!
pi_220176949
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 19:19 schreef Nijna het volgende:
Lieve CotS, jij hoeft je niet schuldig te voelen als je ontspannen bent, dat is goed voor jezelf zorgen.
En ontspannen kan bestaan naast verdriet.
Net als dat je kan huilen ook als je moeder nog leeft, het is allemaal niet zo zwart wit.
Het is verdrietig dat ze zo lijdt aan het leven dat ze euthanasie wil en daar mag je verdrietig over zijn. Net als je mag ontspannen, lachen enzovoort. Er is geen goed of fout.
Wat je voelt, is wat je voelt.
Probeer een beetje liever te zijn voor jezelf :*
Dank je wel O+
Het is allemaal zo ingewikkeld en botst allemaal met elkaar... weet ook gewoon niet hoe en wat... alleen dat ik verdrietig en bang ben

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 22:26 schreef r_one het volgende:

[..]
Noem me één goede reden waarom hij boos op JOU zou kunnen worden ....

Wanneer was trouwens het laatste contact? Tot waar is hij op de hoogte van de situatie van jullie moeder?
Omdat ik hem het achtergehouden heb ... ook al is het haar wens

Van de week heeft hij me nog een meme gestuurd. Zijn vrouw wilde iets van me nml

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 22:31 schreef r_one het volgende:

[..]
Had je deze al ontdekt? Misschien heb je er wat steun aan.

OUD / Het accepteren van het ouder worden van je ouders.
Ik ken het topic, maar komt nu wat te hard binnen. Dank je wel voor je advies en sorry dat ik daar niet reageer -O- dat lukt even niet :@

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 22:31 schreef qltel het volgende:

[..]
Niet half of een kwart zo naar als wat jij allemaal op je bord hebt.. Dus je moest eens weten hoeveel respect ik voor jou heb! Voor jou een heleboel knuffels!
Niet vergelijken joh :*
pi_220176990
Vandaag zit ik er niet zo lekker bij. Ik ben wel bezig geweest, maar met een knoop in mijn maag. Morgen gesprek met de HA van mijn moeder en het liefst steek ik mijn kop in het zand. Dus ik moet wat verzinnen om mezelf een beetje in de hand te houden (zit nu ook jankend te typen).

Ze snapt gewoon niet hoeveel pijn het me doet. Alleen tja... hoe leg je zoiets uit. Ik houd gewoon veel van haar. En ze moet die tranen maar accepteren, zoals ik haar naderende einde met accepteren

Morgen wordt gewoon super spannend. En ik vrees geen oog dicht te doen, maar kan geen slaappil nemen, want ik wil wel zonder troep in mijn lijf in het gesprek zitten

Ik vind even alles super stom
  zondag 22 februari 2026 @ 16:39:30 #284
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220177244
Dit is ook wel serieus knoop-in-je-maag-werk.

Je moet er doorheen, weinig keuze helaas.

:*
The love you take is equal to the love you make.
  Spellchecker zondag 22 februari 2026 @ 16:41:58 #285
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220177267
Als je nog vragen hebt voor de HA; schrijf ze op. :lijstje:

pi_220177378
quote:
15s.gif Op zondag 22 februari 2026 16:39 schreef Lienekien het volgende:
Dit is ook wel serieus knoop-in-je-maag-werk.

Je moet er doorheen, weinig keuze helaas.

Dank je wel en ik weet het. Schouders eronder en doorgaan. Meer keus heb ik niet.
Volgens mij is ze ook helemaal gestopt met eten... Morgen dat ook maar checken. Drinken deed ze wel toen ik donderdag wegging.

En ja... ze wilde me dit weekend niet zien, zou eerst zondag komen. Alleen door het gesprek met de HA is dat een dagje verschoven. Nu deel ik haar mede dat ik woensdag weer kom

quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2026 16:41 schreef maily het volgende:
Als je nog vragen hebt voor de HA; schrijf ze op. :lijstje:

Heb ik idd gedaan :) De grote vraag is vooral het hoe en wat - gebeuren

Dank je wel O+
pi_220177676
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 16:19 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Omdat ik hem het achtergehouden heb ... ook al is het haar wens
Ben jij postduif?

Hoe vaak heeft-ie zelf oprecht gevraagd naar en interesse getoond in je (en zijn!) moeder?
Hij weet toch ook echt zelf wel waar haar huisje staat? :{w

quote:
Van de week heeft hij me nog een meme gestuurd. Zijn vrouw wilde iets van me nml
Hij heeft maar één belang en dat is eigenbelang.
quote:
[..]
Ik ken het topic, maar komt nu wat te hard binnen. Dank je wel voor je advies en sorry dat ik daar niet reageer -O- dat lukt even niet :@
Geen probleem hoor, ergens wel heel begrijpelijk.

Mocht je er wel aan toe zijn: je kunt daar ook prima je ei kwijt.:
.
pi_220177726
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 16:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag zit ik er niet zo lekker bij. Ik ben wel bezig geweest, maar met een knoop in mijn maag. Morgen gesprek met de HA van mijn moeder en het liefst steek ik mijn kop in het zand. Dus ik moet wat verzinnen om mezelf een beetje in de hand te houden (zit nu ook jankend te typen).

Ze snapt gewoon niet hoeveel pijn het me doet. Alleen tja... hoe leg je zoiets uit. Ik houd gewoon veel van haar. En ze moet die tranen maar accepteren, zoals ik haar naderende einde met accepteren

Morgen wordt gewoon super spannend. En ik vrees geen oog dicht te doen, maar kan geen slaappil nemen, want ik wil wel zonder troep in mijn lijf in het gesprek zitten

Het is ook enorm lastig

Sterkte
  Moderator zondag 22 februari 2026 @ 18:12:24 #289
388664 crew  Dotteke
pi_220178045
quote:

Sterkte lieve Child, het zijn ook geen makkelijke beslissingen die soms iemand neemt. En het is al helemaal niet makkelijk om als nabestaande er mee te worden geconfronteerd.
Laat gewoon je tranen vloeien dat is helemaal geen schande.
Ik wens je heel veel kracht en sterkte en hopelijk kan de HA je morgen antwoorden geven waar je wat aan hebt.
Een hele dikke knuffel *; O+
pi_220178218
quote:

Lieve schat
Ik denk dat je moeder je heel goed begrijpt
Maar de keuze heeft gemaakt
En als ze mee gaat in jou verdriet kan ze misschien niet afsluiten zoals ze het wil
En hiermee bedoel ik niet dat jij moet stoppen met verdrietig zijn
Je moeder zal hier ook een weg in moeten vinden
Omgaan met jouw verdriet hieromtrent
( en misschien heeft ze een klein schuld gevoel dat ze jou achterlaat, maar dat is volledig nivea van mijn kant )

En ik zou het ook allemaal super stom vinden als mijn moeder binnen afzienbare tijd zou komen te overlijden
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_220178301
quote:
Ze snapt gewoon niet hoeveel pijn het me doet. Alleen tja... hoe leg je zoiets uit. Ik houd gewoon veel van haar.
Ze snap heel goed hoeveel het jou doet, echt. En hoe meer je van iemand houdt, hoe moeilijker het afscheid en het loslaten.

Het laatste wat je wilt dat je moeder alleen nog om jou op de wereld blijft, als zij er klaar mee is. Als ze moet gaan, moet ze (mogen) gaan, en niet onnodig blijven lijden voor jou. Dat wil je gewoon niet, geloof me.

SPOILER
.
pi_220178662
quote:

Zou ze het niet snappen? Of vind ze het misschien ook moeilijk om jouw pijn te zien?
Het kan zowel voor haar als de beste optie voelen, als ook dat ze het heel lastig vindt omdat ze ziet wat het met jou doet.
En daarmee is niet het een goed en het ander niet. Jouw verdriet mag er zijn, ook als zij dat lastig vindt.
Ik zou zeggen probeer dat ook vooral niet weg te stoppen voor haar ofzo. Het is een moeilijke rotsituatie en jouw gevoel daarover mag er gewoon zijn, echt waar!
Sterkte morgen met het gesprek! :*
pi_220178873
Reageer morgen even hoor
Wil er nu even niet aan denken
Sorry
  Moderator / Redactie FP zondag 22 februari 2026 @ 20:05:26 #294
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220178892
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 20:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Reageer morgen even hoor
Sorry
Snappen we :*
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220180320
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 20:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Reageer morgen even hoor
Sorry
Dat is helemaal prima hoor ^O^
.
pi_220182467
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 17:12 schreef r_one het volgende:

[..]
Ben jij postduif?

Hoe vaak heeft-ie zelf oprecht gevraagd naar en interesse getoond in je (en zijn!) moeder?
Hij weet toch ook echt zelf wel waar haar huisje staat? :{w

[..]
Hij heeft maar één belang en dat is eigenbelang.
[..]
Geen probleem hoor, ergens wel heel begrijpelijk.

Mocht je er wel aan toe zijn: je kunt daar ook prima je ei kwijt.:
Je hebt helemaal gelijk idd... oude patronen en zo :Y
Kan idd tzt hem zeggen hoe het zit: moeder wilde niet dat hij het weet. Punt
Waarschijnlijk hoor ik daarna toch nooit meer wat van hem

quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 17:19 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Het is ook enorm lastig

Sterkte
Dank je

quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 18:12 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Sterkte lieve Child, het zijn ook geen makkelijke beslissingen die soms iemand neemt. En het is al helemaal niet makkelijk om als nabestaande er mee te worden geconfronteerd.
Laat gewoon je tranen vloeien dat is helemaal geen schande.
Ik wens je heel veel kracht en sterkte en hopelijk kan de HA je morgen antwoorden geven waar je wat aan hebt.
Een hele dikke knuffel *; O+
Dank je wel.
Heb een briefje met vragen en sta verder er gewoon helemaal open in
Een beetje duidelijkheid in alles zou fijn zijn, in hoeverre dat nu gegeven kan worden iig

En natuurlijk steun en respecteer ik haar keuze. Acceptatie is lastiger, maar het is haar leven en lijden. Dus wie ben ik om het af te keuren

quote:
99s.gif Op zondag 22 februari 2026 18:44 schreef greysbones het volgende:

[..]
Lieve schat
Ik denk dat je moeder je heel goed begrijpt
Maar de keuze heeft gemaakt
En als ze mee gaat in jou verdriet kan ze misschien niet afsluiten zoals ze het wil
En hiermee bedoel ik niet dat jij moet stoppen met verdrietig zijn
Je moeder zal hier ook een weg in moeten vinden
Omgaan met jouw verdriet hieromtrent
( en misschien heeft ze een klein schuld gevoel dat ze jou achterlaat, maar dat is volledig nivea van mijn kant )

En ik zou het ook allemaal super stom vinden als mijn moeder binnen afzienbare tijd zou komen te overlijden
Ja misschien... ik weet het niet
Ze voelt zich ook schuldig omdat ik voor haar moet zorgen
maar goed... vandaag ga ik het vast niet droog houden vrees ik

quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 18:56 schreef r_one het volgende:

[..]
Ze snap heel goed hoeveel het jou doet, echt. En hoe meer je van iemand houdt, hoe moeilijker het afscheid en het loslaten.

Het laatste wat je wilt dat je moeder alleen nog om jou op de wereld blijft, als zij er klaar mee is. Als ze moet gaan, moet ze (mogen) gaan, en niet onnodig blijven lijden voor jou. Dat wil je gewoon niet, geloof me.

SPOILER
Knuffel... dat is heftig
En dat gevoel heb ik ook naar haar toe. Heb verdriet, maar gun haar ook d'r rust en loslaten. Ik wil niet dat ze lijdt

quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 19:40 schreef Nijna het volgende:

[..]
Zou ze het niet snappen? Of vind ze het misschien ook moeilijk om jouw pijn te zien?
Het kan zowel voor haar als de beste optie voelen, als ook dat ze het heel lastig vindt omdat ze ziet wat het met jou doet.
En daarmee is niet het een goed en het ander niet. Jouw verdriet mag er zijn, ook als zij dat lastig vindt.
Ik zou zeggen probeer dat ook vooral niet weg te stoppen voor haar ofzo. Het is een moeilijke rotsituatie en jouw gevoel daarover mag er gewoon zijn, echt waar!
Sterkte morgen met het gesprek! :*
Dank je wel O+
Ik zie wel hoe de emoties straks lopen...

quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 20:05 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Snappen we :*
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2026 21:22 schreef r_one het volgende:

[..]
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2026 21:22 schreef r_one het volgende:

[..]
Alsnog miniatuur antwoordjes :@ Alleen dat hoofd van me functioneert gewoon even niet
pi_220183051
Sterkte vandaag!!!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 23 februari 2026 @ 10:31:14 #298
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220183430
Veel sterkte vandaag CotS, ik hoop dat het meevalt voor je..
pi_220183705
Misschien haal je er steun uit als ik vertel hoe vorig jaar het overlijden van mijn moeder verliep.

Het is weer een lange tekst. :@ Ik zet het maar in een spoiler.

SPOILER
pi_220185091
Knuf voor Cots O+
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')