Ach lieverd ik lees dit nu pas. Dikke knuffel voor je en heel veel kracht en sterkte.quote:Op woensdag 18 februari 2026 22:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Moeder heeft de huisarts gebeld. Vrijdag gaan ze en euthanasie traject starten
Ben in haar huis in mijn bed nu aan het janken
Op vrijdag 20 februari 2026 14:03 schreef Kissingbird het volgende:Zie net je nieuwe bericht.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 13:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mama heeft net gebeld
Huisarts gaat alles in werking zetten. Die was ook geschrokken met hoe hard mijn moeder achteruit is gegaan
Maandag heeft ze weer een gesprek en dan ben ik erbij
Dus dit weekend even nadenken, uithuilen en me kut voelen
Al denk ik maandag ook wel een traantje te laten
Wil er niet over nadenken of praten of wat dan ook. Stom gedoe
Had het er met de psych over; van de duizend redenen dat het slecht te trekken is het idee dat mijn beide ouders ervoor kiezen niet te leven wel erg pittig
En ik voel me schuldig dat ik niet meer voor haar kan doen.
Ben ook bang dat ik moet huilen maandag, dat is stom voor mama.
En ik moet mijn broer een soort van inlichten
Waarom is het stom om te huilen, natuurlijk mag je huilenquote:Op vrijdag 20 februari 2026 13:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mama heeft net gebeld
Huisarts gaat alles in werking zetten. Die was ook geschrokken met hoe hard mijn moeder achteruit is gegaan
Had het er met de psych over; van de duizend redenen dat het slecht te trekken is het idee dat mijn beide ouders ervoor kiezen niet te leven wel erg pittig
Cutequote:Op donderdag 19 februari 2026 15:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
En mezelf even mijn hobbykamer ingestuurd. Even bezig zijn doet mij goed. Niet hangen in de emotie
Net een knuffeltje klaar
Begonnen aan een volgende
Schilderen of tekenen is hem even niet. Al ben ik al tevreden met dit
Edit:
Deze net af, vind hem zelf erg leuk geworden
[ afbeelding ]
Het is niet raar als je moet huilen, het is toch ook verdrietig, de wetenschap dat je moeder gaat overlijden.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 13:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mama heeft net gebeld
Dat is een goed ideequote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:29 schreef BE het volgende:
Is het niet een optie om je moeder te vragen een briefje te schrijven voor je broer waarin ze aangeeft dat het op haar wens is dat jij het hem niet hebt laten weten?
Niet stom, hoor. Ik heb exact een jaar geleden mijn broer verloren en ben daar ook erg emotioneel over geweest. Ik heb meer dan eens de tranen laten stromen.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 13:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja, dat is het ook wel. Ik heb het een paar jaar geleden met een oom meegemaakt (dat wisten we al weken van tevoren) en onlangs nog met een wandelvriendin van mijn moeder die ik ook goed kende. En de dag en tijd weten is heel vreemd.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 11:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja dit enorm... Ergens vind ik het eng dat er (misschien) een datum komt, bewust gekozen, waarop ze dood gaat. Ik vind dat heel dubbel en moeilijk.
Je bent niet de enige. Ik heb altijd het idee gehad dat het wel weer goed kwam en ook dat ze naar huis ging omdat het beter ging. Dus ik ben zeker zo naïef geweest als jij. Helaas mocht het niet zo zijn. Geniet nog een beetje van de tijd die je nog met haar hebt. Als er nog dingen uitgesproken of besproken moeten worden, probeer dat dan te doen. En veel sterkte gewenst de komende tijd. Als we kunnen helpen ergens mee, laat het weten.quote:Ik dacht oprecht dat ze naar huis ging omdat het beter zou gaan, naïef van me. Ze ging naar huis omdat ze er verder weinig tot niks voor haar kunnen betekenen.
Ik denk dat dit beter is, contact zoeken met je broer in deze moeilijke tijd lijkt me gewoon te zwaar voor jequote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat is een goed idee
Ga haar maandag vragen
Mooi gezegdquote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:52 schreef BE het volgende:
Je moeder kiest er niet voor niet meer te leven, je moeder kiest ervoor niet meer op deze manier te leven. Ze wil niet dood, ze wil alleen zo niet meer verder.
En dat is echt een heel wezenlijk verschil.![]()
Ik hoop dat je dat mee kunt nemen in je gedachten hieromheen. Maar kut is en blijft het voor jou.
Ik snap dat het nogal kak is dat jij degene bent die het dan uit zou moeten leggenquote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel
Jullie woorden doen me heel erg veel
En ik weet dat een suïcide van mijn vader anders is dan de keus van mijn moeder en wat @:BE heel treffend zegt is dat ze niet op deze manier wil leven. Mijn moeder is een bezige bij en nu ligt ze als een doodvogeltje te liggen.
Op rationeel niveau begrijp ik het wel. Emotioneel is het lastiger.
Dat huilen erbij hoort merk ik wel ja. Wil alleen sterk zijn voor mijn moeder en dat lukt me eventjes niet. Ik voel me gebroken. En ik ben bang en eenzaam. Anyways; het is wat het is en ik heb het maar te accepteren.
Mijn moeder wil niet dat mijn broer het weet. Alleen hoe moet ik het hem verkopen als ze overleden is?
Ik weet het allemaal eventjes niet... Ik begrijp dat ik niet meer voor haar kan doen... alleen het is wel frustrerend. Maandag maak ik ook eventjes schoon bij haar. En verder... tja... Hopelijk ben ik na dit weekend voorlopig eventjes klaar met janken
Niet!quote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn moeder wil niet dat mijn broer het weet. Alleen hoe moet ik het hem verkopen als ze overleden is?
Hihi, die laatste opmerking van dat je bang bent moet ik een beetje lachen om mijzelf.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 13:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mama heeft net gebeld
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En je schuldgevoel kan ik of niemand anders niet wegnemen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hell To The Liars
Dikke knuffel voor jouquote:Op vrijdag 20 februari 2026 18:21 schreef qltel het volgende:
[..]
Niet stom, hoor. Ik heb exact een jaar geleden mijn broer verloren en ben daar ook erg emotioneel over geweest. Ik heb meer dan eens de tranen laten stromen.
[..]
Ja, dat is het ook wel. Ik heb het een paar jaar geleden met een oom meegemaakt (dat wisten we al weken van tevoren) en onlangs nog met een wandelvriendin van mijn moeder die ik ook goed kende. En de dag en tijd weten is heel vreemd.
[..]
Je bent niet de enige. Ik heb altijd het idee gehad dat het wel weer goed kwam en ook dat ze naar huis ging omdat het beter ging. Dus ik ben zeker zo naïef geweest als jij. Helaas mocht het niet zo zijn. Geniet nog een beetje van de tijd die je nog met haar hebt. Als er nog dingen uitgesproken of besproken moeten worden, probeer dat dan te doen. En veel sterkte gewenst de komende tijd. Als we kunnen helpen ergens mee, laat het weten.
Dat wil ik ook niet doen idd... Als hij er tzt ernaar vraagt kan ik gewoon zeggen dat het haar grenzen warenquote:Op vrijdag 20 februari 2026 20:14 schreef Nijna het volgende:
@:CotS, je moeder wil niet dat je broer het weet. Ik denk dat je dat dan moet respecteren.
En het zou fijn zijn als zij een briefje voor hem kan schrijven zodat jij niks hoeft uit te leggen aan hem.
Sterkte
quote:Op zaterdag 21 februari 2026 08:19 schreef Droopie het volgende:
[..]
Hihi, die laatste opmerking van dat je bang bent moet ik een beetje lachen om mijzelf.
Toen mijn moeder haar dood zich aanmeldde na een telefoontje van haarzelf, rendde ik naar mn best maat toe en die vroeg of ik savonds naar mijn vader toe zou gaan.
Ik zei "nee, want ik wil mn vader niet zien huilen"
Blijkbaar dacht ik toen dat je bij het overlijden van iemand je kon gaan verstoppen voor andermans en je eigen verdriet en pijn.
Nou dat was achteraf natuurlijk een harstikke gekke gedachte, maar die was er wel..
Dus bang zijn om te gaan huilen is helemaal geen gekke gedachte vind ik, maar huilen zal je genoeg gaan doen.
Dat is niet zwak, stom of raar.
Dat is de normaalste zaak van de wereld de komende maanden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En je schuldgevoel kan ik of niemand anders niet wegnemen.Voor jou ook een hele dikke knffel.Dat is ook erg veel zeg...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt heel erg heftig, sorry
T kan ook helend werken he.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 13:41 schreef Blues het volgende:
Ik vind het niet erg helpend om met eigen verhalen Child te belasten in dit topic.
Dikke
Noem me één goede reden waarom hij boos op JOU zou kunnen worden ....quote:Op zaterdag 21 februari 2026 12:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
En als hij boos op me wordt, dan ben ik bang, maar verlies weinig
Had je deze al ontdekt? Misschien heb je er wat steun aan.quote:Op zaterdag 21 februari 2026 18:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ouders worden helaas eenmaal oud en gaan dood. Dat snap ik en het hoort erbij. Alleen tja... alle emoties horen er ook eenmaal bij
Niet half of een kwart zo naar als wat jij allemaal op je bord hebt.. Dus je moest eens weten hoeveel respect ik voor jou heb! Voor jou een heleboel knuffels!quote:Op zaterdag 21 februari 2026 12:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dikke knuffel voor jouBoel nare dingen op je bord en toch blijf je zo lief
respect voor jou
Dank je welquote:Op zaterdag 21 februari 2026 19:19 schreef Nijna het volgende:
Lieve CotS, jij hoeft je niet schuldig te voelen als je ontspannen bent, dat is goed voor jezelf zorgen.
En ontspannen kan bestaan naast verdriet.
Net als dat je kan huilen ook als je moeder nog leeft, het is allemaal niet zo zwart wit.
Het is verdrietig dat ze zo lijdt aan het leven dat ze euthanasie wil en daar mag je verdrietig over zijn. Net als je mag ontspannen, lachen enzovoort. Er is geen goed of fout.
Wat je voelt, is wat je voelt.
Probeer een beetje liever te zijn voor jezelf
Omdat ik hem het achtergehouden heb ... ook al is het haar wensquote:Op zaterdag 21 februari 2026 22:26 schreef r_one het volgende:
[..]
Noem me één goede reden waarom hij boos op JOU zou kunnen worden ....
Wanneer was trouwens het laatste contact? Tot waar is hij op de hoogte van de situatie van jullie moeder?
Ik ken het topic, maar komt nu wat te hard binnen. Dank je wel voor je advies en sorry dat ik daar niet reageerquote:Op zaterdag 21 februari 2026 22:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Had je deze al ontdekt? Misschien heb je er wat steun aan.
OUD / Het accepteren van het ouder worden van je ouders.
Niet vergelijken johquote:Op zaterdag 21 februari 2026 22:31 schreef qltel het volgende:
[..]
Niet half of een kwart zo naar als wat jij allemaal op je bord hebt.. Dus je moest eens weten hoeveel respect ik voor jou heb! Voor jou een heleboel knuffels!
Dank je wel en ik weet het. Schouders eronder en doorgaan. Meer keus heb ik niet.quote:Op zondag 22 februari 2026 16:39 schreef Lienekien het volgende:
Dit is ook wel serieus knoop-in-je-maag-werk.
Je moet er doorheen, weinig keuze helaas.
Heb ik idd gedaanquote:Op zondag 22 februari 2026 16:41 schreef maily het volgende:
Als je nog vragen hebt voor de HA; schrijf ze op.![]()
Ben jij postduif?quote:Op zondag 22 februari 2026 16:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Omdat ik hem het achtergehouden heb ... ook al is het haar wens
Hij heeft maar één belang en dat is eigenbelang.quote:Van de week heeft hij me nog een meme gestuurd. Zijn vrouw wilde iets van me nml
Geen probleem hoor, ergens wel heel begrijpelijk.quote:[..]
Ik ken het topic, maar komt nu wat te hard binnen. Dank je wel voor je advies en sorry dat ik daar niet reageerdat lukt even niet
Het is ook enorm lastigquote:Op zondag 22 februari 2026 16:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag zit ik er niet zo lekker bij. Ik ben wel bezig geweest, maar met een knoop in mijn maag. Morgen gesprek met de HA van mijn moeder en het liefst steek ik mijn kop in het zand. Dus ik moet wat verzinnen om mezelf een beetje in de hand te houden (zit nu ook jankend te typen).
Ze snapt gewoon niet hoeveel pijn het me doet. Alleen tja... hoe leg je zoiets uit. Ik houd gewoon veel van haar. En ze moet die tranen maar accepteren, zoals ik haar naderende einde met accepteren
Morgen wordt gewoon super spannend. En ik vrees geen oog dicht te doen, maar kan geen slaappil nemen, want ik wil wel zonder troep in mijn lijf in het gesprek zitten
Ik vind even alles super stom
Sterkte lieve Child, het zijn ook geen makkelijke beslissingen die soms iemand neemt. En het is al helemaal niet makkelijk om als nabestaande er mee te worden geconfronteerd.quote:Op zondag 22 februari 2026 16:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag zit ik er niet zo lekker bij. Ik ben wel bezig geweest, maar met een knoop in mijn maag. Morgen gesprek met de HA van mijn moeder en het liefst steek ik mijn kop in het zand. Dus ik moet wat verzinnen om mezelf een beetje in de hand te houden (zit nu ook jankend te typen).
Ze snapt gewoon niet hoeveel pijn het me doet. Alleen tja... hoe leg je zoiets uit. Ik houd gewoon veel van haar. En ze moet die tranen maar accepteren, zoals ik haar naderende einde met accepteren
Morgen wordt gewoon super spannend. En ik vrees geen oog dicht te doen, maar kan geen slaappil nemen, want ik wil wel zonder troep in mijn lijf in het gesprek zitten
Lieve schatquote:Op zondag 22 februari 2026 16:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ze snap heel goed hoeveel het jou doet, echt. En hoe meer je van iemand houdt, hoe moeilijker het afscheid en het loslaten.quote:Op zondag 22 februari 2026 16:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ze snapt gewoon niet hoeveel pijn het me doet. Alleen tja... hoe leg je zoiets uit. Ik houd gewoon veel van haar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Zou ze het niet snappen? Of vind ze het misschien ook moeilijk om jouw pijn te zien?quote:Op zondag 22 februari 2026 16:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Snappen wequote:Op zondag 22 februari 2026 20:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Reageer morgen even hoor
Wil er nu even niet aan denken
Sorry
Dat is helemaal prima hoorquote:Op zondag 22 februari 2026 20:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Reageer morgen even hoor
Wil er nu even niet aan denken
Sorry
Je hebt helemaal gelijk idd... oude patronen en zoquote:Op zondag 22 februari 2026 17:12 schreef r_one het volgende:
[..]
Ben jij postduif?
Hoe vaak heeft-ie zelf oprecht gevraagd naar en interesse getoond in je (en zijn!) moeder?
Hij weet toch ook echt zelf wel waar haar huisje staat?![]()
[..]
Hij heeft maar één belang en dat is eigenbelang.
[..]
Geen probleem hoor, ergens wel heel begrijpelijk.
Mocht je er wel aan toe zijn: je kunt daar ook prima je ei kwijt.:
Dank jequote:
Dank je wel.quote:Op zondag 22 februari 2026 18:12 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Sterkte lieve Child, het zijn ook geen makkelijke beslissingen die soms iemand neemt. En het is al helemaal niet makkelijk om als nabestaande er mee te worden geconfronteerd.
Laat gewoon je tranen vloeien dat is helemaal geen schande.
Ik wens je heel veel kracht en sterkte en hopelijk kan de HA je morgen antwoorden geven waar je wat aan hebt.
Een hele dikke knuffel![]()
Ja misschien... ik weet het nietquote:Op zondag 22 februari 2026 18:44 schreef greysbones het volgende:
[..]
Lieve schat
Ik denk dat je moeder je heel goed begrijpt
Maar de keuze heeft gemaakt
En als ze mee gaat in jou verdriet kan ze misschien niet afsluiten zoals ze het wil
En hiermee bedoel ik niet dat jij moet stoppen met verdrietig zijn
Je moeder zal hier ook een weg in moeten vinden
Omgaan met jouw verdriet hieromtrent
( en misschien heeft ze een klein schuld gevoel dat ze jou achterlaat, maar dat is volledig nivea van mijn kant )
En ik zou het ook allemaal super stom vinden als mijn moeder binnen afzienbare tijd zou komen te overlijden
quote:Op zondag 22 februari 2026 18:56 schreef r_one het volgende:
[..]
Ze snap heel goed hoeveel het jou doet, echt. En hoe meer je van iemand houdt, hoe moeilijker het afscheid en het loslaten.
Het laatste wat je wilt dat je moeder alleen nog om jou op de wereld blijft, als zij er klaar mee is. Als ze moet gaan, moet ze (mogen) gaan, en niet onnodig blijven lijden voor jou. Dat wil je gewoon niet, geloof me.Knuffel... dat is heftigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat gevoel heb ik ook naar haar toe. Heb verdriet, maar gun haar ook d'r rust en loslaten. Ik wil niet dat ze lijdtDank je welquote:Op zondag 22 februari 2026 19:40 schreef Nijna het volgende:
[..]
Zou ze het niet snappen? Of vind ze het misschien ook moeilijk om jouw pijn te zien?
Het kan zowel voor haar als de beste optie voelen, als ook dat ze het heel lastig vindt omdat ze ziet wat het met jou doet.
En daarmee is niet het een goed en het ander niet. Jouw verdriet mag er zijn, ook als zij dat lastig vindt.
Ik zou zeggen probeer dat ook vooral niet weg te stoppen voor haar ofzo. Het is een moeilijke rotsituatie en jouw gevoel daarover mag er gewoon zijn, echt waar!
Sterkte morgen met het gesprek!
Ik zie wel hoe de emoties straks lopen...quote:quote:Alsnog miniatuur antwoordjesquote:Alleen dat hoofd van me functioneert gewoon even niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |