abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219932813
Huidige situatie
Helaas is er weer veel aan de hand. Mijn moeder ligt met zeven gebroken ribben, een kapotte schouder en pols in het ziekenhuis
Door een slechte reactie op Morfine is ze bijna het hoekje om gegaan. Gelukkig is dat weer oké. Nu afwachten hoe ze hieruit gaat komen.

Dit alles geeft mij natuurlijk ook veel stress en verdriet. Het is lastig schipperen in voor mezelf en haar zorgen. Bij elk ontspannend iets voel ik me een slechte dochter. Onzekerheid en afwachten maar

Samenvatting van mijn hoofd

Dit topic is geopend in een enorme crisis. Echter ben ik dit topic blijven houden om van me af te schrijven. Ik heb schizofrenie, rapid cycling bipolair, ptss en een eetstoornis die soms te kop opsteekt.

De vriendin uit de oorspronkelijke OP is helaas overleden. Dit ligt heel zwaar op mijn hart

Mijn moeder haar ziekteverloop is grillig en dat geeft veel stress en onzekerheid

Oude OP in spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[warning]
TS heeft professionele begeleiding en kan daar ook bij terecht als het nodig is. We kunnen hier best met z’n allen haar een hart onder de riem steken, maar we gaan NIET professionele hulp geven/aanbieden. TS zit in een traject met professionals die alle ins en outs weten en die het beste advies/hulp kunnen geven. [/warning]
pi_219932845
-O- mis het gezellig appen met mijn moeder
Wil haar zo graag het e.e.a. vertellen, en gewoon checken hoe het met haar gaat. Alleen dat kan niet, dat maakt me super verdrietig -O-

Beetje het kinderachtige gevoel van: ik wil mijn mama

En nu jank ik :{ -O-
pi_219933044
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 14:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wil haar zo graag het e.e.a. vertellen, en gewoon checken hoe het met haar gaat. Alleen dat kan niet, dat maakt me super verdrietig -O-

Even een hele dikke knuffel voor jou Cots!
pi_219933057
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 14:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo, was gezellig, en nu echt even op.
Lekker kletsen en bezig, veel gelachen :)

@:greysbones Jan van Haasteren puzzel. Dit keer de bibliotheek
leuk! hou zelf van Wasgij puzzels
beetje uit mijn hoofd komen
Fijn dat het gezellig was

quote:
mis het gezellig appen met mijn moeder
Wil haar zo graag het e.e.a. vertellen, en gewoon checken hoe het met haar gaat. Alleen dat kan niet, dat maakt me super verdrietig
en heel begrijpelijk
je mag ook best verdrietig zijn
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
  Moderator / Redactie FP maandag 26 januari 2026 @ 15:06:09 #5
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_219933091
quote:

* TheStigsDutchCousin knuffelt CotS
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_219933182
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 15:02 schreef Scriptascripta het volgende:

[..]
Even een hele dikke knuffel voor jou Cots!
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 15:06 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
* TheStigsDutchCousin knuffelt CotS
Bedankt O+ normaal zou ik nu even appen met d'r. Naja, morgen weer die kant op

quote:
99s.gif Op maandag 26 januari 2026 15:02 schreef greysbones het volgende:

[..]
leuk! hou zelf van Wasgij puzzels
beetje uit mijn hoofd komen
Fijn dat het gezellig was
[..]
en heel begrijpelijk
je mag ook best verdrietig zijn
Oh daar heb ik er één van liggen, binnenkort eens proberen :Y
Heb vier puzzels uit de weggeefkast verzameld, daar zat die bij.
En ja, gezelligheid was fijn *O*

En jep... ben ook gewoon moe en labiel
Alles is even teveel nu. Logisch, heb ik vaker na een drukke dag. Heeft iedereen wel denk ik
pi_219933199
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 15:16 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
[..]
Bedankt O+ normaal zou ik nu even appen met d'r. Naja, morgen weer die kant op
[..]
Oh daar heb ik er één van liggen, binnenkort eens proberen :Y
Heb vier puzzels uit de weggeefkast verzameld, daar zat die bij.
En ja, gezelligheid was fijn *O*

En jep... ben ook gewoon moe en labiel
Alles is even teveel nu. Logisch, heb ik vaker na een drukke dag. Heeft iedereen wel denk ik
:Y :Y :Y
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 26 januari 2026 @ 15:28:55 #8
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219933274
Hou je haaks, CotS.. Ook van mij een dikke knuffel! *;
pi_219934309
:* :*
  maandag 26 januari 2026 @ 18:55:33 #10
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_219934769
quote:

:* :*
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_219936248
Dank jullie wel O+

Inmiddels weer ontspannen hoor
Zit lekker te haken bij de televisie
pi_219941476
Goed, familiegesprek gehad
Was confronterend, maar goed en ook wel positief
Waarschijnlijk donderdag of vrijdag naar een revalidatieplek

Leg later meer uit, ben nu echt te moe daarvoor
pi_219941499
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 17:07 schreef ChildoftheStars het volgende:

Fijn dat het positief was
Rust goed uit
  Moderator / Redactie FP dinsdag 27 januari 2026 @ 18:03:13 #14
Brabo Bastard
pi_219941773
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 17:07 schreef ChildoftheStars het volgende:

Lekker uitrusten nu.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_219945914
Zo, terug van boodschappen doen, want bezorgen onbetaalbaar is geworden voor mij :) maar ik kan weer eventjes vooruit. Wel goed eigenlijk dat bezorgen boven mijn budget is gegaan, zo moet ik wel naar de supermarkt en in geval van nood is er altijd nog Flink, maar zelf gaan geeft voldoening en ik koop om de één of andere reden alleen gezonde spullen

Familiegesprek

Er kwamen nog wat lijken uit de kast vallen (figuurlijk), wat mij niet verteld was. Zo had/heeft mijn moeder een hoofdtrauma waardoor ze alles vergeten is. Daarnaast was ze niet gewoon knock out van die morfine, maar echt in coma. Als een niet-medicus klinkt dat erg heftig

Als het goed is gaat de pijnpomp vandaag weg. Ze heeft daardoor wel veel pijn. Gisteren waren de pijnstillers al verlaagd, waardoor ze er echt slecht bij lag, vond ik en zijzelf ook trouwens

Vandaag krijg ze nog een infuus tegen de botontkalking

De transfer vpk neemt contact met me op als er een revalidatieplek gevonden is. Duimen dat het in de buurt is. In ieder geval in Stad. Duimen dus

En ze was toch wel in een licht delier na haar coma. Dat zijn nare woorden. Ik zag het meer als een beetje warrig. Een delier klinkt gelijk zo heftig, net als coma en hoofdtrauma. En kapotte schouder en kapotte pols en ontvelt overal en zeve gebroken ribben...

Vrijdag ga ik weer naar haar toe. Dan ga ik ook langs de opticien van haar om een bril te regelen. De hare is namelijk kwijt

Gisteren was zwaar en confronterend.
pi_219945944
Heel veel sterkte gewenst :*
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  woensdag 28 januari 2026 @ 10:58:46 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219946214
Hebben ze ook aangegeven hoe ze vinden dat haar herstel verloopt en hoe ze verwachten dat ze nog verder gaat herstellen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_219946229
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 10:31 schreef ESF1Gamer het volgende:
Heel veel sterkte gewenst :*
Dank je wel O+

quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2026 10:58 schreef Lienekien het volgende:
Hebben ze ook aangegeven hoe ze vinden dat haar herstel verloopt en hoe ze verwachten dat ze nog verder gaat herstellen?
Ze gaan er vanuit dat het goed komt, godzijdank, maar wel een kwestie van weken/maanden. Daarom ook een revalidatieafdeling. Ze krijgt daarom ook een infuus met meds tegen de botontkalking, de levensverwachting is langer dan een jaar

Dat was fijn om te horen, haar huisarts doet telkens of ze elk moment kan dood vallen en mijn moeder hoort dat al twee jaar. Alles gelukkig geregeld. Alleen een geriater die denk (geen gerantie) dat ze het nog even uitzingt is fijn
  woensdag 28 januari 2026 @ 11:06:36 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219946246
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 11:02 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dank je wel O+
[..]
Ze gaan er vanuit dat het goed komt, godzijdank, maar wel een kwestie van weken/maanden. Daarom ook een revalidatieafdeling. Ze krijgt daarom ook een infuus met meds tegen de botontkalking, de levensverwachting is langer dan een jaar

Dat was fijn om te horen, haar huisarts doet telkens of ze elk moment kan dood vallen en mijn moeder hoort dat al twee jaar. Alles gelukkig geregeld. Alleen een geriater die denk (geen gerantie) dat ze het nog even uitzingt is fijn
Dat lijkt me zeker fijn om te horen!

Wat vond je moeder daar zelf van? En ziet ze het revalidatiecentrum wel een beetje zitten?
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator / Redactie FP woensdag 28 januari 2026 @ 11:18:21 #20
Brabo Bastard
pi_219946397
Sterkte CotS O+
"Omae wa mou shindeiru."
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 28 januari 2026 @ 11:38:02 #21
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219946624
Jeetje, ik kan me voorstellen dat het zwaar was. Het is geen fijn vooruitzicht dat het zo lang gaag duren, maar natuurlijk wel fijn dat het waarschijnlijk goed komt.

Veel sterkte gewenst met al het gedoe, maar daar sla je je vast wel doorheen.
pi_219947272
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2026 11:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat lijkt me zeker fijn om te horen!

Wat vond je moeder daar zelf van? En ziet ze het revalidatiecentrum wel een beetje zitten?
Mijn moeder ziet het uit het zkh gaan zitten, ze wil er graag weg en het liefst weer naar dezelfde plek als met d'r bekken. Alleen dat het een verhaal van de lange adem wordt vindt ze verschrikkelijk. Dan wordt wil ze dood. Alleen als je bij korte stapjes blijft dan overziet ze het mee en accepteert ze de situatie

quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 11:18 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Sterkte CotS O+
O+ Dank je :*

quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 11:38 schreef qltel het volgende:
Jeetje, ik kan me voorstellen dat het zwaar was. Het is geen fijn vooruitzicht dat het zo lang gaag duren, maar natuurlijk wel fijn dat het waarschijnlijk goed komt.

Veel sterkte gewenst met al het gedoe, maar daar sla je je vast wel doorheen.
Dank je wel... uiteindelijk ben ik niet te slopen heb ik soms het idee ;)
pi_219947291
Morgenochtend moet de wekker uit van het fact. Belde net en ze vonden dat ik eens lekker goed moet bijslapen. Zet wel een wekker om elf uur, want dan ben ik even goed opgestart voordat mijn begeleider langskomt. En elf uur wakker is al extreem uitslapen

Nu een pot thee zetten (speculaas chai, speciale verwenthee). En ik doe even helemaal niks serie op. Even niet creatief, even niet lezen, even niks. Heel mijn lijf en hoofd geven aan dat het niet gaat. Dat ik uitgeput ben.

Rust heb ik nodig. Geen "mezelf dwingen om bezig te zijn". Soms heb ik dat wel nodig hoor, mezelf oppeppen en drillen. Zeker als ik down ben. Alleen nu niet

Ik ga de waterkoker vullen :Y
pi_219947309
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 10:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo, terug van boodschappen doen, want bezorgen onbetaalbaar is geworden voor mij :) maar ik kan weer eventjes vooruit. Wel goed eigenlijk dat bezorgen boven mijn budget is gegaan, zo moet ik wel naar de supermarkt en in geval van nood is er altijd nog Flink, maar zelf gaan geeft voldoening en ik koop om de één of andere reden alleen gezonde spullen

Familiegesprek

Er kwamen nog wat lijken uit de kast vallen (figuurlijk), wat mij niet verteld was. Zo had/heeft mijn moeder een hoofdtrauma waardoor ze alles vergeten is. Daarnaast was ze niet gewoon knock out van die morfine, maar echt in coma. Als een niet-medicus klinkt dat erg heftig

Als het goed is gaat de pijnpomp vandaag weg. Ze heeft daardoor wel veel pijn. Gisteren waren de pijnstillers al verlaagd, waardoor ze er echt slecht bij lag, vond ik en zijzelf ook trouwens

Vandaag krijg ze nog een infuus tegen de botontkalking

De transfer vpk neemt contact met me op als er een revalidatieplek gevonden is. Duimen dat het in de buurt is. In ieder geval in Stad. Duimen dus

En ze was toch wel in een licht delier na haar coma. Dat zijn nare woorden. Ik zag het meer als een beetje warrig. Een delier klinkt gelijk zo heftig, net als coma en hoofdtrauma. En kapotte schouder en kapotte pols en ontvelt overal en zeve gebroken ribben...

Vrijdag ga ik weer naar haar toe. Dan ga ik ook langs de opticien van haar om een bril te regelen. De hare is namelijk kwijt

Gisteren was zwaar en confronterend.
Je moeder heeft het wel voor de kiezen hoor!
Hebben ze enig idee wat er thuis is gebeurd dat ze zoveel breuken ed heeft?

Is ze haar bril verloren in het ziekenhuis?

Je moeder boft wel met jou O+ O+ O+
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219947381
quote:
99s.gif Op woensdag 28 januari 2026 13:28 schreef greysbones het volgende:

[..]
Je moeder heeft het wel voor de kiezen hoor!
Hebben ze enig idee wat er thuis is gebeurd dat ze zoveel breuken ed heeft?

Is ze haar bril verloren in het ziekenhuis?

Je moeder boft wel met jou O+ O+ O+
Ja, dat arme mens -O- het is echt verschrikkelijk wat haar gebeurd is... Heb echt heel erg veel medelijden met haar

En nee, toen de geriater met mij belde hadden we de theorie van buiten vallen. Er is niks verschoven in haar huis, behalve in haar bed nergens bloed... Echt heel erg vreemd.
De bril is ze in huis verloren denkt zij, maar die is nergens te vinden. Dus we denken dat e buiten is gevallen en daar haar bril verloren is.
Maar goed, vrijdag langs de opticien

En ach... ik doe niks bijzonders hoor :) geef om haar dus zorg voor haar waar ik kan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')