abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 12 februari 2026 @ 18:46:24 #151
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220077782
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2026 16:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
Net gebeld, woensdag gaat mijn moeder naar huis. Dat is best een spannend iets
Wat fijn! Ze knapt dus toch op.. *O*
pi_220083855
Zelf wel wat aan het opknappen, maar nog niet helemaal fris en fruitig. Merk ook gewoon dat alles een beetje veel aan het worden is

En ja :) Fijn dat ze naar huis mag, vooral omdat het een kwestie van herstellen en rusten is. Er valt niet te revalideren tegen gebroken ribben
Ze vindt het erg spannend, en ik ook... maar we gaan ons best doen
Zou zo graag willen dat ze een seniorenknop nam, voor de zekerheid, alleen dat weigert ze. Dus voorlopig weer een periode van een hartverzakking elke keer als mijn telefoon gaat...

En vandaag even met d'r afspreken welke huishoudelijke klussen ik ga overnemen van haar. Denk eens per week even die kant op. Alleen daar maken we vandaag afspraken over

Het is vandaag even niet mijn dag. Heb er slecht van geslapen, ben gaan uitslapen want ik moe en alles zat was. Nu thee en zo maar mezelf dwingen om te eten en drinken.
  vrijdag 13 februari 2026 @ 10:33:32 #153
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220083904
Krijgt ze ook thuishulp?
The love you take is equal to the love you make.
pi_220083949
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 10:33 schreef Lienekien het volgende:
Krijgt ze ook thuishulp?
Nee, helaas
  vrijdag 13 februari 2026 @ 10:49:18 #155
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220083993
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 10:43 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Nee, helaas
Revalidatiecentrum vindt dat ze alles zelf weer kan?
pi_220084002
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 10:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Revalidatiecentrum vindt dat ze alles zelf weer kan?
Zelfzorg kan ze zelf -> douchen, aankleden etc
Huishouden spring ik een beetje in. Eens per week. Dat is te overzien. Die tweeënhalf in het ziekenhuis was elke dag, revalidatie twee keer week en dan nu één dagje.
En de administratie etc komt gewoon weer op haar neer. Dus dit is simpelweg te doen.

Boodschappen besteld ze zolang ze niet ver genoeg kan lopen. Al zie ik haar snel weer met d'r rollator naar het winkelcentrum sloffen met pauzes bij elk bankje

Naja... ik snap waarom ze naar huis moet. Ik snap waarom ze bang is en ik snap mijn eigen stress. Alleen het is wat het is en hopen dat goed gaat.
  vrijdag 13 februari 2026 @ 10:58:06 #157
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220084051
Ik ken de stress, die had ik ook. Sterkte.
pi_220084106
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 10:58 schreef Lienekien het volgende:
Ik ken de stress, die had ik ook. Sterkte.
Knuffel O+
  vrijdag 13 februari 2026 @ 11:03:27 #159
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220084116
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 11:02 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Knuffel O+
pi_220084145
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 11:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je had het er op Fok ook wel eens over, in de CRE SC...

Zo stom dat ouders oud worden -O-
  vrijdag 13 februari 2026 @ 11:12:05 #161
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220084177
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 11:05 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Je had het er op Fok ook wel eens over, in de CRE SC...

Zo stom dat ouders oud worden -O-
En dat ze eigenwijs zijn (seniorenknop die je moeder niet wil).

Het is moeilijk, je kunt bepaalde dingen echt niet voorkomen, zoals je inmiddels al gemerkt hebt. Dus je doet wat je kunt (binnen jouw mogelijkheden) en verder is het afwachten. De kunst is om het van je af te kunnen zetten, bezig zijn met wat is, niet te veel met wat zou kunnen gebeuren.

Je doet het voor je moeder heel goed.
pi_220085552
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 11:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]
En dat ze eigenwijs zijn (seniorenknop die je moeder niet wil).

Het is moeilijk, je kunt bepaalde dingen echt niet voorkomen, zoals je inmiddels al gemerkt hebt. Dus je doet wat je kunt (binnen jouw mogelijkheden) en verder is het afwachten. De kunst is om het van je af te kunnen zetten, bezig zijn met wat is, niet te veel met wat zou kunnen gebeuren.

Je doet het voor je moeder heel goed.
Ja idd... dat eigenwijze... maar ze leeft negenendertig jaar langer dan ik en kan d'r eigen keuzes maken. Ze heeft wel altijd haar mobiel bij zich, dus als er wat is kan ze me bellen

Dank je wel :@ Ik doe echt mijn best, maar het is wel lastig...
pi_220085802
Tot na het eten even niksen
Na het eten ga ik lekker haken. De hele avond passief zijn trek ik vandaag even niet

Was gezellig. Wel heeft mams gezegd dat ik maandag even een dagje thuis moet blijven. Even een vrije dag extra. Zeker omdat ik zaterdag naar een haakclubje wil. Dat is maar eens per maand. Heb wel zin in die dames

Heb op kosten van mijn moeder een paar boeken over heel realistisch aquarelleren (zoals je in van die oude natuurboeken ziet en zo). Dus als die binnen zijn kan ik daar heerlijk zen mee bezig

En nu... thee, koffie, serie... Even op adem komen
pi_220085956
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 14:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Tot na het eten even niksen
Na het eten ga ik lekker haken. De hele avond passief zijn trek ik vandaag even niet

Was gezellig. Wel heeft mams gezegd dat ik maandag even een dagje thuis moet blijven. Even een vrije dag extra. Zeker omdat ik zaterdag naar een haakclubje wil. Dat is maar eens per maand. Heb wel zin in die dames

Heb op kosten van mijn moeder een paar boeken over heel realistisch aquarelleren (zoals je in van die oude natuurboeken ziet en zo). Dus als die binnen zijn kan ik daar heerlijk zen mee bezig

En nu... thee, koffie, serie... Even op adem komen
Oeh dat klinkt erg leuk! Die boeken !
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_220086028
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 10:33 schreef Lienekien het volgende:
Krijgt ze ook thuishulp?
Ja, nu goed antwoord op die vraag. TSN gaat zich met haar bemoeien. Sowieso voor wondzorg, maar ook om haar toch veilig te laten douchen en zo.
Dus godenzijdank. Was wel even bang dat ik die wondzorg zou moeten doen en dat kan en wil (echt stom van me) ik niet. Huishouden wil ik prima doen. Alleen die lichamelijke dingen niet.
Apotheek blijf gewoon bezorgen. Dat is geen zorg. Via Plus laat ze boodschappen bezorgen zolang nodig.

Koken doet ze zelf, want ze kan zittend koken in d'r huis

Dus dat geeft me wel lucht

quote:
99s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 15:23 schreef greysbones het volgende:

[..]
Oeh dat klinkt erg leuk! Die boeken !
Ja leuk he! Echt typisch wat voor mij O+ Nu wachten tot ze komen en ervan genieten.
Na volgende week heb ik meer rust in mijn leven en hoofd (dat laatste gaat wel even duren, maar zulke projecten helpen er wel bij. Denk dat ik alles uit die boeken wel een aantal keren moet oefenen, want moeilijk, maar ga het vast wel leren)
pi_220086035
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 15:38 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja, nu goed antwoord op die vraag. TSN gaat zich met haar bemoeien. Sowieso voor wondzorg, maar ook om haar toch veilig te laten douchen en zo.
Dus godenzijdank. Was wel even bang dat ik die wondzorg zou moeten doen en dat kan en wil (echt stom van me) ik niet. Huishouden wil ik prima doen. Alleen die lichamelijke dingen niet.
Apotheek blijf gewoon bezorgen. Dat is geen zorg. Via Plus laat ze boodschappen bezorgen zolang nodig.

[..]
Ja leuk he! Echt typisch wat voor mij O+ Nu wachten tot ze komen en ervan genieten.
Na volgende week heb ik meer rust in mijn leven en hoofd (dat laatste gaat wel even duren, maar zulke projecten helpen er wel bij. Denk dat ik alles uit die boeken wel een aantal keren moet oefenen, want moeilijk, maar ga het vast wel leren)
Wil ze zelf niet meer hulp?
Want ook schoonmaken zou ze hulp voor moeten kunnen krijgen
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  vrijdag 13 februari 2026 @ 15:43:43 #167
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220086066
quote:

[..]

[..]
Nou, gelukkig maar.

Natuurlijk doe jij de wondzorg niet! Dat moet ook niet. Dat moet iemand doen die ervoor geleerd heeft.

Als ze blijvend hulp bij het huishouden nodig heeft, dan kan ze via de WMO die hulp aanvragen. En geloof me, dan blijft er ook voor jou nog steeds wel iets over om te doen.
pi_220086073
quote:

[..]

[..]
De wondzorg niet willen doen als leek bij je moeder is echt niet iets wat stom is van je om niet te doen.
pi_220086134
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 15:41 schreef greysbones het volgende:

[..]
Wil ze zelf niet meer hulp?
Want ook schoonmaken zou ze hulp voor moeten kunnen krijgen
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 15:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Nou, gelukkig maar.

Natuurlijk doe jij de wondzorg niet! Dat moet ook niet. Dat moet iemand doen die ervoor geleerd heeft.

Als ze blijvend hulp bij het huishouden nodig heeft, dan kan ze via de WMO die hulp aanvragen. En geloof me, dan blijft er ook voor jou nog steeds wel iets over om te doen.
Blijvende hulp is niet nodig. Ze kan steeds een beetje meer zelf en doet het dan ook. Ze maakt geen misbruik van me. Alleen (wat maatschappelijk werk ook zei) dat tegen de tijd dat het WMO besloten heeft en er iemand komt kan ze het zelf. En wat ze zelf kan wil ze ook perse zelf doen.

Voor haar vorige val mocht ik bij godsgratie af en toe haar bed verschonen uit gemakzucht.

Hier maak ik me geen zorgen om :)

quote:
2s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 15:44 schreef Meridiaan het volgende:

[..]
De wondzorg niet willen doen als leek bij je moeder is echt niet iets wat stom is van je om niet te doen.
Nee... dat gaat me echt te ver :@
En het zijn lelijke wonden ook...
Maar goed :)

Er is hoop achter de horizon
  vrijdag 13 februari 2026 @ 15:52:00 #170
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220086167
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 15:48 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
[..]
Blijvende hulp is niet nodig. Ze kan steeds een beetje meer zelf en doet het dan ook. Ze maakt geen misbruik van me. Alleen (wat maatschappelijk werk ook zei) dat tegen de tijd dat het WMO besloten heeft en er iemand komt kan ze het zelf. En wat ze zelf kan wil ze ook perse zelf doen.

Voor haar vorige val mocht ik bij godsgratie af en toe haar bed verschonen uit gemakzucht.

Hier maak ik me geen zorgen om :)
[..]
Nee... dat gaat me echt te ver :@
En het zijn lelijke wonden ook...
Maar goed :)

Er is hoop achter de horizon
Prima.

Ik denk zelfs dat voor de wondzorg TSN een wijkverpleegkundige zal laten komen, dat is nog weer een andere categorie hulp dan wanneer er iemand komt om haar bijv. te helpen met douchen.
pi_220092035
Kent niemand in je omgeving een schoonmaker die (tijdelijk) kan helpen met schoonmaken bij je moeder?

Scheelt toch weer voor jou en kan jij gaan wanneer het jou uitkomt. Plus dat het jou iets meer rust geeft.
pi_220094465
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 07:15 schreef Irri-tante het volgende:
Kent niemand in je omgeving een schoonmaker die (tijdelijk) kan helpen met schoonmaken bij je moeder?

Scheelt toch weer voor jou en kan jij gaan wanneer het jou uitkomt. Plus dat het jou iets meer rust geeft.
Dat wordt hem helaas niet
Gelukkig is het maar eens per week :) Komt goed en zelfstandigheid bouwt ze steeds meer een beetje op
pi_220094470
Het buurtcentrum was dicht
Dus we hebben het clubje in mijn woonkamer gepropt. Nu ben ik uitgeput
Wachten op PostNL en dan een dutje denk ik :O Pittige ochtenden dit
  Moderator / Redactie FP zaterdag 14 februari 2026 @ 13:05:10 #174
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220094586
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 12:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dutjes O+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220094910
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 13:05 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Dutjes O+
Je bent Zelluf :9
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_220094912
quote:
Ow wat leuk!
Plots een vol huis :D
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_220095014
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 13:05 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Dutjes O+
Probeer het eerst met koffie en cafeïne thee te redden

quote:
99s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 13:56 schreef greysbones het volgende:

[..]
Je bent Zelluf :9
Eens O+

quote:
99s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 13:56 schreef greysbones het volgende:

[..]
Ow wat leuk!
Plots een vol huis :D
Ja... had alleen niet opgeruimd
Maar genoeg thee en koffie in huis. Zitplekken... ging prima
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 14 februari 2026 @ 15:45:00 #178
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220095783
quote:
Oh wauw. Is je huis nu ineens het buurtcentrum dependance? :)
pi_220095807
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 15:45 schreef qltel het volgende:

[..]
Oh wauw. Is je huis nu ineens het buurtcentrum dependance? :)
Alleen vanochtend
Want er was iets mis gegaan met bestuur

Dit is ook eenmalig hoor ;)
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 14 februari 2026 @ 15:59:30 #180
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220095886
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 15:48 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Alleen vanochtend
Want er was iets mis gegaan met bestuur

Dit is ook eenmalig hoor ;)
Nouja, ik kan me best voorstellen dat dit wel spannend was voor je. Dus goed dat je het hebt voorgesteld.
pi_220095929
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 15:59 schreef qltel het volgende:

[..]
Nouja, ik kan me best voorstellen dat dit wel spannend was voor je. Dus goed dat je het hebt voorgesteld.
Dank je :@

Normaal ben ik niet zo spontaan, maar nu had ik zoiets van vooruit met de geit
Alleen het was niet perfect schoon en netjes
Daarnaast heb ik een heel kinderachtig en tuttig huis. Daar voel ik me in thuis, maar het is wel... spannend als er anderen komen
Alleen ze vonden me heel leuk wonen (zeiden ze iig) en blij dat we wel samen bezig konden.
pi_220097708
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 16:03 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dank je :@

Normaal ben ik niet zo spontaan, maar nu had ik zoiets van vooruit met de geit
Alleen het was niet perfect schoon en netjes
Daarnaast heb ik een heel kinderachtig en tuttig huis. Daar voel ik me in thuis, maar het is wel... spannend als er anderen komen
Alleen ze vonden me heel leuk wonen (zeiden ze iig) en blij dat we wel samen bezig konden.
Leuk toch om te horen, lijkt me
pi_220107725
Een heel productieve dag gehad *O*
Geschilderd en gehaakt en videobellen met een vriendin. Was fijn
Nu een beetje moe, dus even thee drinken. Vanavond misschien nog even boven zitten en knutselen

Best wel stemmenlast en zo op het moment. Alles heeft een aura, praat tegen me en houdt me in de gaten. Wel ben ik me er (nog) van bewust dat het enkel in mijn hoofd is. Echter wil ik wel mezelf proberen af te leiden hiervan. Het is erg moeilijk om er niet naar te luisteren en handelen

Bepaalde trucjes helpen wel. Taalcentrum overprikkelen in mijn brein. Op tijd naar bed gaan denk ik... etc...
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 15 februari 2026 @ 16:47:23 #184
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220107937
Kijk aan, lekker bezig geweest vandaag.. *O*

Van die stemmen heb ik verder geen verstand, maar wat je zegt wat je ertegen kunt doen klinkt logisch in mijn oren.
pi_220109241
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 16:47 schreef qltel het volgende:
Kijk aan, lekker bezig geweest vandaag.. *O*

Van die stemmen heb ik verder geen verstand, maar wat je zegt wat je ertegen kunt doen klinkt logisch in mijn oren.
Dank je
Is wel fijn
Zit weer boven
Aan de ene kant jammer dat ik minder online ben. Echter is dat wel een gezond teken

En stemmen...tja... download maar eens de gratis app Temstem. Dat helpt wel
Al heb ik nu een podcast en serie in afwisseling terwijl ik haak. Haken geeft altijd wel rust
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 15 februari 2026 @ 18:05:30 #186
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220109525
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 17:48 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dank je
Is wel fijn
Zit weer boven
Aan de ene kant jammer dat ik minder online ben. Echter is dat wel een gezond teken

Al heb ik nu een podcast en serie in afwisseling terwijl ik haak. Haken geeft altijd wel rust
Nog even en we noemen je Kapitein Haak.. _O-
  Moderator / Redactie FP zondag 15 februari 2026 @ 18:15:20 #187
Brabo Bastard
pi_220109630
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 18:05 schreef qltel het volgende:

[..]
:D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_220110581
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 17:48 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dank je
Is wel fijn
Zit weer boven

Goed dat je er zelf zo op anticipeert
Hopelijk houd je het goed onder controle :*
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 15 februari 2026 @ 20:44:59 #189
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220111072
Goed dat je geen Nico heet, want dan was je Nico Haak.. _O-

(Sorry.. :) )
pi_220111765
Waar ik wel van baal is dat ik het te druk heb voor onverstandige keuzes.

Zit lekker te knutselen en moet ik zo naar bed en ik wil niet naar bed -O-
  zondag 15 februari 2026 @ 22:24:58 #191
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220111848
Morgen weer verder. Zometeen lekker slapen.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 15 februari 2026 @ 22:26:21 #192
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220111857
Lekker naar bed.. Warm en zacht enzo. En morgen weer een nieuwe dag!

Welterusten CotS, ik ga ook zo.
pi_220117141
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 22:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Waar ik wel van baal is dat ik het te druk heb voor onverstandige keuzes.

Zit lekker te knutselen en moet ik zo naar bed en ik wil niet naar bed -O-
Komt wel weer
:*
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_220119897
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 18:05 schreef qltel het volgende:

[..]
De hakelaar *O*
  dinsdag 17 februari 2026 @ 09:39:20 #195
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_220121866
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2026 21:32 schreef Blues het volgende:

[..]
De hakelaar *O*
Past beter bij een ChildoffCrime. ;)
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_220122103
Ben in mijn moeders huis. Bed verschoont, dat zat onder het bloed. Echt super naar. Wsje draait. Stukje bij beetje even alles bij langs. Om één uur loop ik richting de opticien voor haar nieuwe bril. Boodschappen etc. Blijf slapen in haar huis, geen zin om op en neer te gaan de hele tijd. Morgen ben ik om negen uur bij haar om d'r naar huis te brengen. En donderdagmiddag ga ik weer naar mijn eigen huis. Het is even bikkelen, maar doe het met liefde :)

Beetje een vermoeiende week vrees ik, maar schouders eronder en gaan. Als het weekend is ben ik vrij van alles. Volgende week is ook druk, maar met allerlei leuke dingen (beste vriend komt langs en tapas maken met een bestie)

maar nu even thee drinken, wachten op de was, etc :) Doe het zo kalm mogelijk aan vandaag. Wel alles doen, maar op tempo lutjebroek
pi_220123152
Ik heb gevonden waar mijn moeder is gevallen. Zat op het toilet met de lamp aan en deur open. En ineens zie ik op het donkere hout allemaal grote nog donkere plekken. Heel het halletje lag onder het bloed. Bijna dezelfde kleur als het hout.

Was wel even schrikken
maar nu is het weg
  Moderator / Redactie FP dinsdag 17 februari 2026 @ 11:28:42 #198
Brabo Bastard
pi_220123174
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 11:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb gevonden waar mijn moeder is gevallen. Zat op het toilet met de lamp aan en deur open. En ineens zie ik op het donkere hout allemaal grote nog donkere plekken. Heel het halletje lag onder het bloed. Bijna dezelfde kleur als het hout.

Was wel even schrikken
maar nu is het weg
Dat is even schrikken ja :o
"Omae wa mou shindeiru."
pi_220123396
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 11:27 schreef ChildoftheStars het volgende:

Was wel even schrikken
maar nu is het weg
fijn dat het weg is
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 17 februari 2026 @ 12:08:16 #200
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220123536
Ik kan me goed voorstellen dat dat schrikken is, maar het is weg. En je krijgt vast een zware week, maar daar kom je ook wel weer doorheen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')