Niet zolang men halsstarrig VVD blijft stemmen en die afbraakpartij de regering in helpt.quote:Op zondag 18 januari 2026 22:10 schreef Cupfighter het volgende:
Vrees weer sociaal afbraakbeleid zoals in de kabinetten Rutte
Komt daar nu nooit een eind aan
Dit dus, dit gaat D66 in de toekomst de kop kosten wederom, want die krijgen de schuld en de VVD krijgt amper een tik en gaat gewoon verderquote:Op zondag 18 januari 2026 22:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Niet zolang men halsstarrig VVD blijft stemmen en die afbraakpartij de regering in helpt.
Er isnog helemaal geen akkoord of regering, en D66 stemt al vrolijk voor het feit dat de mens in de financiële sector erxta rijk mogen worden met onbeperkte bonussen en dat we doorgaan met PVV-beleid op Ontwikkelingssamenwerking.quote:Op zondag 18 januari 2026 22:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Niet zolang men halsstarrig VVD blijft stemmen en die afbraakpartij de regering in helpt.
Hoe kan dat nou D66 was toch superlinks???quote:Op zondag 18 januari 2026 22:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Er isnog helemaal geen akkoord of regering, en D66 stemt al vrolijk voor het feit dat de mens in de financiële sector erxta rijk mogen worden met onbeperkte bonussen en dat we doorgaan met PVV-beleid op Ontwikkelingssamenwerking.
Dat stemt D66 toch echt zelf. Heb je geen vvd voor nodig.
Ja dit stemt me niet positief dat dit al gebeurd zonder de VVD laat staan als die partij ook nog mee gaat beslissen,quote:Op zondag 18 januari 2026 22:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Er isnog helemaal geen akkoord of regering, en D66 stemt al vrolijk voor het feit dat de mens in de financiële sector erxta rijk mogen worden met onbeperkte bonussen en dat we doorgaan met PVV-beleid op Ontwikkelingssamenwerking.
Dat stemt D66 toch echt zelf. Heb je geen vvd voor nodig.
D66 klonk vooral links vóór de verkiezingen. Om de linkse kiezer te verleiden.quote:Op zondag 18 januari 2026 22:27 schreef Funeste het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou D66 was toch superlinks???
Ja maar Rob Jetten is knapquote:Op zondag 18 januari 2026 22:27 schreef PieterDeRijcke het volgende:
D66 is tevens van plan om doodleuk miljarden te gaan bezuinigen op sociale zekerheid en zorg.
Dat is waarop mensen gestemd hebben.
Wat een vreselijke kleuter is het toch eigenlijkquote:Op maandag 19 januari 2026 00:00 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]
Geert feliciteert Senegal met het winnen van de Afrika cup.
In de brief die ze in december 2025 hebben opgesteld, samen met het CDA, staat in ieder geval dat ze willen bezuinigen op het toelaten van nieuwe medicijnen en behandelingen in het basispakket, fors op de ouderenzorg, de duur van de WW gaat omlaag, en de WIA en Wajong worden strenger en versoberd.quote:Op zondag 18 januari 2026 22:27 schreef PieterDeRijcke het volgende:
D66 is tevens van plan om doodleuk miljarden te gaan bezuinigen op sociale zekerheid en zorg.
Dat is waarop mensen gestemd hebben.
Persoonlijk vind ik, tot nu toe, een betere conclussie dan van der Plas haar "we krijgen een links kabinet". Juist het "succes is een keuze" idee bij D66 staat mij altijd wat tegen, dat was voor mij dan ook dit keer weer de reden om er niet op te stemmen.quote:Op zondag 18 januari 2026 22:30 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
D66 klonk vooral links vóór de verkiezingen. Om de linkse kiezer te verleiden.
De dag erna bleken de tien nieuwe steden enkel symbolisch van aard.
En geen linkse D66 stemmer hier durft dat toe te geven. Het is gewoon een rechtse partij met rechts beleid.
Fooled you!
Dat heb ik en vele andere hier ook meerdere malen voor de verkiezingen gezegd, maar dat werd toen weggezet als onzin. Want in hun kieskompasje stond D66 ietsje links van het midden. Inderdaad niemand nu die durft toe te geven dat ze het mis hadden.quote:Op zondag 18 januari 2026 22:30 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
En geen linkse D66 stemmer hier durft dat toe te geven. Het is gewoon een rechtse partij met rechts beleid.
Fooled you!
De D66-bezuinigingen op zorg en sociale zekerheid gaan in de miljarden lopen. Zo veel zelfs dat de BBB er in de Eerste Kamer geen steun aan wil geven.quote:Op maandag 19 januari 2026 08:56 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik, tot nu toe, een betere conclussie dan van der Plas haar "we krijgen een links kabinet". Juist het "succes is een keuze" idee bij D66 staat mij altijd wat tegen, dat was voor mij dan ook dit keer weer de reden om er niet op te stemmen.
U is nieuw hier? Elk kabinet waar de xenofoben/racisten/f******** niet aan mee (mogen) doen wordt door bepaalde users hier een ‘(extreem) Linksch kabinet’ genoemd.quote:Op maandag 19 januari 2026 09:39 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
De D66-bezuinigingen op zorg en sociale zekerheid gaan in de miljarden lopen. Zo veel zelfs dat de BBB er in de Eerste Kamer geen steun aan wil geven.
"Een links kabinet" aan me hoela.
D66 is in de campagne juist steeds verder naar rechts opgeschoven, nog wel binnen hun eigen range. En het is natuurlijk wensdenken dat je eraan kan ontkomen om te bezuinigen op sociale zekerheid en zorg als je (fors) moet bezuinigen.quote:Op zondag 18 januari 2026 22:30 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ik vond D66 helemaal niet zo links klinken voor de verkiezingen.quote:Op zondag 18 januari 2026 22:30 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Fooled you!
Ligt eraan aan wie je het vraagt.quote:Op maandag 19 januari 2026 10:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vond D66 helemaal niet zo links klinken voor de verkiezingen.
Eens. Economisch niet, maar ook bijvoorbeeld ook een maximum stellen op het aantal asielzoekers is een puur rechts, zelfs tegen extreemrechts aanleunend, standpunt.quote:Op maandag 19 januari 2026 10:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ook niet.quote:Op maandag 19 januari 2026 10:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is in de basis geen linkse partij, maar een progressieve partij. Progressief en links zijn niet synoniem.quote:
Ach, links of rechts is inmiddels verworden tot een "hoe kijk je tegen asielzoekers aan?". Dat is een heerlijk gemakkelijke kapstok om allerlei problemen aan op te hangen, van de woningmarkt tot ruimte voor boeren. En dat simplistische denken beperkt zich dan nog tot het feitencomplex; de werkelijkheid is nog een stuk complexer omdat gelijk hebben (als dat al zo zou zijn) een stuk anders is dan gelijk krijgen, helemaal in de politiek.quote:
Nee, maar dat komt doordat we telkens een links kabinet hebbenquote:Op zondag 18 januari 2026 22:10 schreef Cupfighter het volgende:
Vrees weer sociaal afbraakbeleid zoals in de kabinetten Rutte
Komt daar nu nooit een eind aan
quote:Op maandag 19 januari 2026 11:06 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee, maar dat komt doordat we telkens een links kabinet hebben
Door de beroerde campagne van Gl-pvda hebben ze ook daar linkse kiezers vandaan gehaald. Die gaan echt bedrogen uitkomen.quote:Op maandag 19 januari 2026 10:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klinkt ook niet echt progressief trouwens. Een maximum stellen op asielzoekers. Had ook gewoon uit de koker van de pvv kunnen komen.quote:Op maandag 19 januari 2026 11:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens. Economisch niet, maar ook bijvoorbeeld ook een maximum stellen op het aantal asielzoekers is een puur rechts, zelfs tegen extreemrechts aanleunend, standpunt.
Dat laatste ben ik niet met je eens, want zelfs de SP wil op maxima sturen. En die kun je toch moeilijk rechts noemen, laat staan radicaal of extreem rechts.quote:Op maandag 19 januari 2026 11:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens. Economisch niet, maar ook bijvoorbeeld ook een maximum stellen op het aantal asielzoekers is een puur rechts, zelfs tegen extreemrechts aanleunend, standpunt.
Er zijn ook linkse kiezers die PVV of BBB gestemd hebben, en die zijn toch ook bepaald niet links.quote:Op maandag 19 januari 2026 11:18 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Door de beroerde campagne van Gl-pvda hebben ze ook daar linkse kiezers vandaan gehaald. Die gaan echt bedrogen uitkomen.
Genoeg mensen (ook hier) hadden dan ook liever een samenwerking met GLPVDA gezien dan met de vvd.
Terwijl d66 en vvd op veel punten helemaal niet ver uit elkaar liggen.
Dit ene standpunt is rechts. En ja, de SP is op dit onderwerp ook naar rechts geschoven in de hoop PVV kiezers binnen te halen. PVV corvee is tegenwoordig niet meer voorbehouden aan VVD, dat zie je ook bij D66 en SP.quote:Op maandag 19 januari 2026 11:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik niet met je eens, want zelfs de SP wil op maxima sturen. En die kun je toch moeilijk rechts noemen, laat staan radicaal of extreem rechts.
Ik ben het wel met @:nostra eens: dat hele links-rechts gebeuren is niet van deze tijd. Het is zoveel complexer dan dat.
Die partijen zitten niet in de regering en zijn niet tot grootste gestemd. D66 wel.quote:Op maandag 19 januari 2026 11:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn ook linkse kiezers die PVV of BBB gestemd hebben, en die zijn toch ook bepaald niet links.
Het is vooral een frame om nu ook weer lekker over D66 te gaan zeiken, heb ik het idee.
Ik kan het stellen van een maximaal aantal in elk geval niet rijmen met een progressieve partij. Komt mij eerder conservatief over. Zoals de SP en de PVV.quote:Op maandag 19 januari 2026 11:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit ene standpunt is rechts. En ja, de SP is op dit onderwerp ook naar rechts geschoven in de hoop PVV kiezers binnen te halen. PVV corvee is tegenwoordig niet meer voorbehouden aan VVD, dat zie je ook bij D66 en SP.
Het is in elk geval een standpunt waarbij je internationale verdragen in de prullenbak gooit. Volgens internationale verdragen heeft iedereen recht asiel aan te vragen in een land. Tot voor kort was internationale verdragen over mensenrechten in de prullenbak gooien of negeren nog extreem-rechts, vandaar dat ik het daar tegen aan vind schuren.
Nou ja, je mag ook wel kritisch naar Jetten kijken. Het is wel jarenlang de VVD, terecht laten we wel wezen, bekritiseren om afbraakbeleid. En nu hij de touwtjes eindelijk zelf in handen heeft gekregen diezelfde VVD toe laten. Ook al was dit volgens alledrie de enige oplossing, je hebt ook nog principes.quote:Op maandag 19 januari 2026 11:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn ook linkse kiezers die PVV of BBB gestemd hebben, en die zijn toch ook bepaald niet links.
Het is vooral een frame om nu ook weer lekker over D66 te gaan zeiken, heb ik het idee.
Ah ja dan zit ik goedquote:Op maandag 19 januari 2026 11:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als het de OCW-debat is dan is dat live
D66 staat ook zelf voor dat beleid.quote:Op maandag 19 januari 2026 11:35 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou ja, je mag ook wel kritisch naar Jetten kijken. Het is wel jarenlang de VVD, terecht laten we wel wezen, bekritiseren om afbraakbeleid. En nu hij de touwtjes eindelijk zelf in handen heeft gekregen diezelfde VVD toe laten. Ook al was dit volgens alledrie de enige oplossing, je hebt ook nog principes.
Of althans, dat blijf je bij sommige politici toch maar hopen
Je weet nu al wat er gaat gebeuren en hoewel VVD verantwoordelijke nummer 1 is zijn Jetten en Bontebal niet volledig onschuldig
Links op milieu/"inclusiviteit" zeker, maar alle zaken mbt werk/studie/werknemers rechten waren altijd vooral afbraak op dat gebied.quote:Op maandag 19 januari 2026 09:28 schreef papert het volgende:
[..]
Dat heb ik en vele andere hier ook meerdere malen voor de verkiezingen gezegd, maar dat werd toen weggezet als onzin. Want in hun kieskompasje stond D66 ietsje links van het midden. Inderdaad niemand nu die durft toe te geven dat ze het mis hadden.
Ik weet niet eens of ze wel zo inclusief zijn. Qua ontwikkelingsgeld willen ze gewoon de PVV lijn van onder Schoof aanhouden. En qua asielzoekers een maximum instellen. En dat kan volgens allerlei verdragen helemaal niet, want iedereen die asiel aanvraagt zal op normale manier beoordeeld moeten worden . Die verdragen moet je dan aan gaan passen.quote:Op maandag 19 januari 2026 11:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Links op milieu/"inclusiviteit" zeker, maar alle zaken mbt werk/studie/werknemers rechten waren altijd vooral afbraak op dat gebied.
De punten die jij noemt zijn inderdaad rechtse elementen maar er zijn ook genoeg linkse elementen zoals klimaat, sommige mensenrechten (abortus, embryo) die toch echt wel links zijn.quote:Op maandag 19 januari 2026 12:00 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Ik weet niet eens of ze wel zo inclusief zijn. Qua ontwikkelingsgeld willen ze gewoon de PVV lijn van onder Schoof aanhouden. En qua asielzoekers een maximum instellen. En dat kan volgens allerlei verdragen helemaal niet, want iedereen die asiel aanvraagt zal op normale manier beoordeeld moeten worden . Die verdragen moet je dan aan gaan passen.
Wat is dan nog het verschil met de VVD?
Vind dit toch allemaal wel heel ver van Gl-pvda af staan.
Abortus, embryo wijken ze toch ook niet af van wat de VVD vindt?quote:Op maandag 19 januari 2026 12:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
De punten die jij noemt zijn inderdaad rechtse elementen maar er zijn ook genoeg linkse elementen zoals klimaat, sommige mensenrechten (abortus, embryo) die toch echt wel links zijn.
Dat maakt ze gewoon tot een centrumpartij in mijn ogen. Het zal vooral aan de partijleider en de onderhandelende partijen zijn wat ervan overblijft. Of die linkse elementen erin blijven of het allemaal ingeruild wordt.
Nee dat klopt maar dat maakt het toch niet perse een rechts punt?quote:Op maandag 19 januari 2026 12:45 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Abortus, embryo wijken ze toch ook niet af van wat de VVD vindt?
rechts heeft zeker heel veel zeer goede punten,quote:Op maandag 19 januari 2026 12:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nee dat klopt maar dat maakt het toch niet perse een rechts punt?
Huh, jij noemde het juist linkse elementen.quote:Op maandag 19 januari 2026 12:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nee dat klopt maar dat maakt het toch niet perse een rechts punt?
Ik zou het dan eerder liberaal noemen. Die standpunten.quote:..sommige mensenrechten (abortus, embryo) die toch echt wel links zijn.
Niet perse rechts zei ik tochquote:Op maandag 19 januari 2026 13:00 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Huh, jij noemde het juist linkse elementen.
[..]
Ik zou het dan eerder liberaal noemen. Die standpunten.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat mensen gewoon op een VVD met klimaatplannen gestemd hebben.
Als hij zichzelf belachelijk wil maken moet 'ie dat helemaal zelf weten.quote:Op maandag 19 januari 2026 14:29 schreef miss_sly het volgende:
Een motie van Bosma waarin hij uitspreekt dat zwarte piet zwart is
woke is toch niet meer?quote:Op maandag 19 januari 2026 14:44 schreef miss_sly het volgende:
Bosma, Nanninga, van Houwelingen en Van der Plas gaan vol op het anti-woke en anti-inclusiviteitsorgel in ieder geval.
En Van der Plas blijft consequent Isrealisch en Joods aan elkaar gelijk stellen.
BBB=PVV 0.5quote:Op maandag 19 januari 2026 14:44 schreef miss_sly het volgende:
Bosma, Nanninga, van Houwelingen en Van der Plas gaan vol op het anti-woke en anti-inclusiviteitsorgel in ieder geval.
En Van der Plas blijft consequent Isrealisch en Joods aan elkaar gelijk stellen.
Moes is niet overmatig kundig, maar voor BBB begrippen nog wel redelijk constructief.quote:Op maandag 19 januari 2026 14:12 schreef miss_sly het volgende:
Meneer Moes is niet heel erg kundig en wordt ook wel op een niet al te fijne manier bevraagd.
Woke is altijd een volstrekt marginaal verschijnsel van een paar schreeuwers geweest.quote:Op maandag 19 januari 2026 14:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
woke is toch niet meer?
woke is uit
Dat zal onze vriend Etto niet met je eens zijn.quote:Op maandag 19 januari 2026 14:51 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Woke is altijd een volstrekt marginaal verschijnsel van een paar schreeuwers geweest.
Dat was het grote voordeel van Bosma als voorzitter, als gewone deelnemer in het debat is hij inderdaad één van de meest verschrikkelijke, verzuurde en totaal doorgedraaide kamerleden.quote:Op maandag 19 januari 2026 14:28 schreef miss_sly het volgende:
Bosma is in ieder geval weer duidelijk uit zijn soort van neutrale rol gevallen. Wat daar toch weer uitkomt in dit debat.
Dat was idd erg duidelijkquote:Op maandag 19 januari 2026 14:28 schreef miss_sly het volgende:
Bosma is in ieder geval weer duidelijk uit zijn soort van neutrale rol gevallen. Wat daar toch weer uitkomt in dit debat.
Haha watquote:Op maandag 19 januari 2026 14:51 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Woke is altijd een volstrekt marginaal verschijnsel van een paar schreeuwers geweest.
JA MAAR DE GESCHEIDEN WC'S !!!!!!!quote:Op maandag 19 januari 2026 14:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat zal onze vriend Etto niet met je eens zijn.
Samen kakken is tegenwoordig in de mode.quote:Op maandag 19 januari 2026 19:13 schreef probeer het volgende:
[..]
JA MAAR DE GESCHEIDEN WC'S !!!!!!!
Ik snap dat er bezuinigingen nodig zijn maar het slaat bij mij haaks op het bonusgebeuren in het bankwezen of denk ik nu tr kortzichtig?quote:Op maandag 19 januari 2026 09:59 schreef Hanca het volgende:
Een kabinet met D66, CDA en VVD is natuurlijk rechts, Jetten is ook al weer wat rechtser dan Kaag (maar geen Pechtold gelukkig, en Bontenbal is geen Hoekstra). Ik neem aan dat niemand wat anders had verwacht van deze combinatie.
Aan de andere kant zijn bezuinigingen/ombuigingen ook wel gewoon hard nodig, zeker nadat Heinen de boel gierend uit de hand heeft laten lopen. En eindelijk eens wat doen aan die als percentage van het BBP en van de Rijksbegroting steeds groter wordende zorgkosten is één van de meest essentiële zaken voor de komende 4 jaar, ik mag dus inderdaad wel hopen dat ze naar de zorgkosten kijken. En dan zorgen dat dat minder meer gaat worden (als de kosten nog steeds stijgen alleen iets minder, is het dan wel een bezuiniging?). Ik vind het ook niet echt een rechts standpunt, dat we de zorgkosten beheersbaar moeten houden.
Bonussen bij banken leveren de overheid natuurlijk eerder geld op dan dat het geld kost.quote:Op maandag 19 januari 2026 20:21 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik snap dat er bezuinigingen nodig zijn maar het slaat bij mij haaks op het bonusgebeuren in het bankwezen of denk ik nu tr kortzichtig?
Misschien dom maar dit snap ik niet, dit kost toch ook geld?quote:Op maandag 19 januari 2026 20:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bonussen bij banken leveren de overheid natuurlijk eerder geld op dan dat het geld kost.
kosten bank en 50% IBquote:Op maandag 19 januari 2026 20:23 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Misschien dom maar dit snap ik niet, dit kost toch ook geld?
Het kost de banken geld. De banken zijn niet van de overheid. Dus het kost de overheid niks. Sterker: over de bonussen mogen die mensen gewoon inkomstenbelasting afdragen.quote:Op maandag 19 januari 2026 20:23 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Misschien dom maar dit snap ik niet, dit kost toch ook geld?
Joy.quote:Op maandag 19 januari 2026 16:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat was het grote voordeel van Bosma als voorzitter, als gewone deelnemer in het debat is hij inderdaad één van de meest verschrikkelijke, verzuurde en totaal doorgedraaide kamerleden.
Ah zo ja, sorry ik ging er even vanuit dat de overheid die bonussen betaalde, stom van mequote:Op maandag 19 januari 2026 20:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het kost de banken geld. De banken zijn niet van de overheid. Dus het kost de overheid niks. Sterker: over de bonussen mogen die mensen gewoon inkomstenbelasting afdragen.
De overheid moet bezuinigen, bedrijven zoals de banken niet.
Typisch, een rechtse regering en het is weer bezuinigen. Zou het niet een idee zijn een keer te investeren? Zo'n Draghi had bijvoorbeeld een vrij aardig rapport geschreven over wat voor investeringen nodig zijn. Ik snap investeren is een vies woord voor rechts maar toch.quote:Op maandag 19 januari 2026 20:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het kost de banken geld. De banken zijn niet van de overheid. Dus het kost de overheid niks. Sterker: over de bonussen mogen die mensen gewoon inkomstenbelasting afdragen.
De overheid moet bezuinigen, bedrijven zoals de banken niet.
Juist omdat ze moeten investeren, moeten ze ook deels bezuinigen.quote:Op maandag 19 januari 2026 20:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Typisch, een rechtse regering en het is weer bezuinigen. Zou het niet een idee zijn een keer te investeren? Zo'n Draghi had bijvoorbeeld een vrij aardig rapport geschreven over wat voor investeringen nodig zijn. Ik snap investeren is een vies woord voor rechts maar toch.
Daarbij zeker als de handelsoorlog met Amerika escaleert zal er wel weinig tot niets terecht komen van geld overhouden door te bezuinigen.
https://www.telegraaf.nl/(...)ensie/124913132.htmlquote:Wouter de Winther: Dilan Yesilgöz in beeld als minister van Defensie
Sommigen gaan al bij voorbaat op hun rug liggen.quote:Op maandag 19 januari 2026 20:52 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toch wat verdeeldheid bij sommige partijen
Is wel een van de makkelijkste baantjes. Er is geld als water en de grote besluiten worden door anderen genomen. Kan ze dus relatief weinig kwaad.quote:Op maandag 19 januari 2026 20:50 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)ensie/124913132.html
Interessante keuze. Geen echte verbazing.
Slappe zakken hooi, heb je niks aan.quote:Op maandag 19 januari 2026 20:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Sommigen gaan al bij voorbaat op hun rug liggen.
Wel grappig dat ze dan weer meer met die andere VVDer, de huidige SG van de Navo, van doen heeft.quote:Op maandag 19 januari 2026 20:53 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Is wel een van de makkelijkste baantjes. Er is geld als water en de grote besluiten worden door anderen genomen. Kan ze dus relatief weinig kwaad.
Beetje de feeks in bedwang houden.quote:Op maandag 19 januari 2026 20:53 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Is wel een van de makkelijkste baantjes. Er is geld als water en de grote besluiten worden door anderen genomen. Kan ze dus relatief weinig kwaad.
Die verkopen hun moeder nog aan Trump of Poetin.quote:
Beter laat dan nooit.quote:Op maandag 19 januari 2026 21:03 schreef probeer het volgende:
Goh, Logtenberg (van het liegen over Wijers) van de NRC onderzoeksredactie naar de sportredactie. En ombudsman Staal houdt er ook mee op.
Maar het kwaad is al geschied.
Dat is wel een harde degradatie, de sportredactie van NRC stelt echt geen fuck voor en is totaal irrelevant.quote:Op maandag 19 januari 2026 21:03 schreef probeer het volgende:
Goh, Logtenberg (van het liegen over Wijers) van de NRC onderzoeksredactie naar de sportredactie. En ombudsman Staal houdt er ook mee op.
Maar het kwaad is al geschied.
Gewoon weggepromoveerd na hele Wijers-debacle. Functie elders.quote:Op maandag 19 januari 2026 21:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is wel een harde degradatie, de sportredactie van NRC stelt echt geen fuck voor en is totaal irrelevant.
Had natuurlijk nog steeds gewoon ontslag moeten zijn.quote:Op maandag 19 januari 2026 21:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is wel een harde degradatie, de sportredactie van NRC stelt echt geen fuck voor en is totaal irrelevant.
Kan ze het minste kwaad vermoedelijk.quote:Op maandag 19 januari 2026 20:57 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Beetje de feeks in bedwang houden.
Gelukkig ben je geen Wilders.quote:Op maandag 19 januari 2026 21:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Kan ze het minste kwaad vermoedelijk.
De bewindslieden van de PVV kregen natuurlijk ook niet de spannendste posten.quote:Op maandag 19 januari 2026 21:48 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Gelukkig ben je geen Wilders.
Ik durf wel te stellen dat in Schoof-1, asiel verreweg de spannendste post was. De verkiezingen gingen immers om dat onderwerp.quote:Op maandag 19 januari 2026 21:58 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De bewindslieden van de PVV kregen natuurlijk ook niet de spannendste posten.
het werd spannend door haar grote incompetentie. Maar het is ook een post die eigenlijk niet zoveel prestige heeft. Er werd een apart ministerie voor opgetuigd met een bescheiden begroting (die Faber ook nog eens grotendeels weggaf). Ze mochten het dus even proberen maar het was al snel duidelijk dat ze niets voor elkaar zouden krijgen.quote:Op maandag 19 januari 2026 22:05 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik durf wel te stellen dat in Schoof-1, asiel verreweg de spannendste post was. De verkiezingen gingen immers om dat onderwerp.
Nou ja, ASN nog 100% en ABN 30.quote:Op maandag 19 januari 2026 20:25 schreef Hanca het volgende:
Het kost de banken geld. De banken zijn niet van de overheid.
ASN geeft geen bonussen: https://corporate.asnbank(...)ken/beloningsbeleid/quote:
Maar zelfs al zou dat wel zo zijn, dan zouden ze alsnog geld van de bank uitgeven en niet uit de schatkist. Het is niet omdat de overheid 100% aandeelhouder is, dat de winst van de bank zo de schatkist in rolt. Die blijft in het bedrijf, als het goed is.quote:Variabele beloning vinden wij niet passen bij het maatschappelijke karakter van onze bank en om die reden is er geen variabele beloning van toepassing.
En een goede opstappost naar een grote volgende functie in het buitenland. Echt wegpromoveren, dus.quote:Op maandag 19 januari 2026 20:53 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De twee hebben dan ook helemaal niks met elkaar te maken.quote:Op maandag 19 januari 2026 20:21 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik snap dat er bezuinigingen nodig zijn maar het slaat bij mij haaks op het bonusgebeuren in het bankwezen of denk ik nu tr kortzichtig?
De slechtste minister van Financiën ooit weer belonen met die post zou inderdaad vrij bizar zijn.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 01:10 schreef Cyan9 het volgende:
Heinen opnieuw op financiën, daar zit toch echt niemand op te wachten?
Bruls moeten ze promoveren naar een functie in Groenland, die man is verschrikkelijk.quote:Op maandag 19 januari 2026 22:55 schreef capricia het volgende:
Behalve Yeşilgöz op Defensie, hier nog een korte samenvatting:
Bontenbal wil graag Hubert Bruls in het kabinet.
En Eelco Heinen (VVD) lijkt op Financiën wel zeker.
Paternotte (D66) wil graag Buitenlandse Zaken.
Hans Vijlbrief wil EZ.
Brekelmans als fractieleider VVD als Yeşilgöz het kabinet in gaat. Karremans nog niet, die heeft nog veel te leren.
https://www.nporadio1.nl/(...)-groot-natuurarchiefquote:Provincie Gelderland wil beschermde status bosgronden opheffen: 'Vormen een groot natuurarchief'
Oude bosgronden zijn erg belangrijk voor de biodiversiteit in Nederland. Toch wil de provincie Gelderland de beschermde status van een deel van deze gronden opheffen. De provincie wil op die manier meer ruimte vrijmaken voor woningen en infrastructuur. Hoogleraar landschapsgeschiedenis aan de Rijksuniversiteit Groningen, Theo Spek, schuift aan in Villa VdB om over dit fenomeen te praten.
De mededeling dat een deel van de beschermde bosgronden niet meer beschermd wordt, roept veel bezorgde gevoelens op. Zo maakt ook bioloog Dick van Hoove zich zorgen: "De provincie wil 2300 hectares aan oude bosgroei niet meer beschermen. Dat is zorgelijk, want nu mag er in deze gronden alleen nog bij grote uitzondering gekapt en gerooid worden." De bioloog benadrukt dat juist deze autochtone bomen en struiken het leefgebied vormen voor een hoop insecten en dieren.
De hoogleraar landschapsgeschiedenis bevestigt dat er in Nederland waardevolle bosgrond te vinden is. "Dit is maar een klein percentage, je vindt nog een aantal kleine postzegeltjes op de Veluwe, in Overijssel en in Gelderland", legt Spek uit. Hij benadrukt dat we zuinig moeten omgaan met deze grondgebieden, maar niet te bezorgd hoeven te zijn. "Als je in Nederland één boom kapt, dan staat heel de bevolking recht overeind."
Duizenden jaren oud natuurarchief
Deze oude bosgebieden zijn rijk aan hele oude flora en fauna. Doordat de gronden soms ruim duizend jaar oud zijn, zijn er veel oude restanten te vinden. "De bossen zijn in de warme periode na de ijstijd gaan groeien. Hierdoor vormden zich prachtige dichte oerwouden over heel Nederland", legt de hoogleraar uit. Inmiddels zijn er nog een aantal kleine restjes van deze bossen terug te vinden in de grond. "Je ziet bijvoorbeeld stuifmeel van planten die daar ooit hebben geleefd." Er zijn ook nog levende planten te vinden uit die tijd. "Dit zijn varens die ondanks de veranderende ecosystemen zichzelf duizenden jaren hebben weten te handhaven", legt Spek uit.
Naast een natuurlijk archief vormt de bosgrond ook een menselijk archief. "Je vindt daar in de grond nog restanten van middeleeuwse wegenpatronen of wallen die gebruikt zijn als begrenzing", legt Spek uit.
'Het ene bos is het andere niet'
"Beleidsmakers weten dat deze bijzondere bosgrond te bijzonder is om aan te komen", aldus de hoogleraar. De grond die de beschermde status gaat verliezen is volgens hem een stuk minder waardevol en verdeeld over grote gebieden. "Dit gaat ook vaak over bosjes op het platteland die een stuk minder waardevol zijn, men wil daar af en toe gewoon wat anders plaatsen", legt hij uit.
De natuur voorziet de mens ook al lang in zijn behoeften: "Door de overbevolking hebben wij als mens veel hout nodig, een heleboel bossen worden daar van oudsher al voor gebruikt." Toch benadrukt de hoogleraar dat niet zomaar elk bos mag worden weggekapt voor de mens: "Goede dingen moeten op de juiste plekken geplaatst worden. Waardevolle natuur moet niet wijken voor woningen of infrastructuur, maar het ene bos is het andere niet."
Fraaie manier van wegpromoveren, Brekelmans inderdaad te prefereren boven Karremans. Heinen was natuurlijk een zekerheidje, ondanks zijn matige eerste optreden in de praktijk (de theorie is wel goed). BuZa te zwaar voor Paternotte.quote:Op maandag 19 januari 2026 22:55 schreef capricia het volgende:
Hans Vijlbrief wil EZ.
Brekelmans als fractieleider VVD als Yeşilgöz het kabinet in gaat. Karremans nog niet, die heeft nog veel te leren.
En dat terwijl Gelderland meer dan een achtste van de nederlandse landbouwgronden, voornamelijk veeteelt, herbergt, maar ja, wat wil je met zo'n coalitie?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 07:14 schreef Bondsrepubliek het volgende:
De coalitie in Gelderland ( BoerBurgerBeweging, VVD, CDA, ChristenUnie en SGP) wil ruimte vrijmaken voor woningen en infrastructuur waar oude bosgronden dan voor moeten wijken.
[..]
https://www.nporadio1.nl/(...)-groot-natuurarchief
Er zit er nu eentje op die post die juist wel als de nieuwe leider van de VVD genoemd wordt.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 08:20 schreef Faraday01 het volgende:
Yesilgoz op defensie, dat is toch wel een heel duidelijk signaal van de VVD dat haar dagen als politiek leider geteld zijn
Een portefeuille waar het vooral om de uitvoering draait en waar politiek een overweldigende meerderheid is voor investeren. Daar zet je toch niet je politiek zwaargewicht op als je haar nog wil als politiek leider.
Dat is natuurlijk een heel andere situatie. Die is opkomend en kan zo het vak leren. Voor de partijleider verwacht je toch minimaal een ministerie in de sociaal-economische hoek. Maar laten we eerlijk zijn, Yesilgoz heeft zo veel vijanden gemaakt in den Haag dat je haar beter ook geen portefeuille geeft waar ze continu zaken moet doen met GL PvdA.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 08:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zit er nu eentje op die post die juist wel als de nieuwe leider van de VVD genoemd wordt.
Ik neem trouwens aan dat de keuze ook wel een beetje aan haarzelf is. Al zou deze overstap me niets verbazen.
Volgens mij zijn de MP en BuZa meestal van 2 verschillende partijen, toch? In dit geval zou ik de driehoek MP, BuZa en defensie aan de 3 partijen geven, dan moet CDA BuZa krijgen.quote:Op maandag 19 januari 2026 22:55 schreef capricia het volgende:
Hans Vijlbrief wil EZ.
Het kan natuurlijk dat CDA zelf graag als eerste ministerie een andere keuze heeft. Kan me best voorstellen dat ze bijvoorbeeld Zorg, Wonen of Landbouw graag willen hebben om te laten zien dat ze met gedegen beleid wel lastige dossiers vlot kunnen trekken. De partij die stikstof behapbaar maakt en de woningbouw echt weet te versnellen kan op een flinke electorale bonus rekenen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 08:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de MP en BuZa meestal van 2 verschillende partijen, toch? In dit geval zou ik de driehoek MP, BuZa en defensie aan de 3 partijen geven, dan moet CDA BuZa krijgen.
Dat had ik inmiddels al begrepenquote:Op dinsdag 20 januari 2026 06:44 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De twee hebben dan ook helemaal niks met elkaar te maken.
Het zijn ook maar geruchtenz, allemaal Telegraaf. Daar staat dat het Jan Paternotte zelf is die BuZa wil en de gordijnen al aan het uitzoeken is.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 08:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de MP en BuZa meestal van 2 verschillende partijen, toch? In dit geval zou ik de driehoek MP, BuZa en defensie aan de 3 partijen geven, dan moet CDA BuZa krijgen.
Welke doorbraak zoek je daar dan?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 09:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
Leuk dat ze al met de posten bezig zijn maar voorlopig zie ik nog geen doorbraak op samenwerking met GL/PvdA, of BBB of JA21 dus ja...
Dat per onderwerp kijken gaat toch niet werken? Je gaat GL/PvdA zijnde niet akkoord met klimaatmaatregelen als daar tegenover enorme bezuinigingen op zorg staat. Anderzijds gaat BBB niet akkoord met migratiemaatregelen als er forse krimp moet komen op veestapel.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 09:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Welke doorbraak zoek je daar dan?
Dat gaan ze per onderwerp bekijken, en volgens mij stellen veel partijen zich constructief op. En er zijn al dingen door met steun van JA21, zoals die hoogte van de bonus voor de mensen in de fintech sector.
Dat is ook een kwestie van timing. Wat behandel je eerst. En in welke volgorde. Volgend jaar een nieuwe EK, dus daarna gaat de BBB minder van belang zijn. Die zaken waar je de BBB voor nodig hebt, zul je dus daarvoor moeten regelen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 09:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat per onderwerp kijken gaat toch niet werken? Je gaat GL/PvdA zijnde niet akkoord met klimaatmaatregelen als daar tegenover enorme bezuinigingen op zorg staat. Anderzijds gaat BBB niet akkoord met migratiemaatregelen als er forse krimp moet komen op veestapel.
Dus ja dat per onderwerp doen is leuk maar je hebt gewoon nog altijd een breed akkoord nodig.
Die komt er ook niet voor de formatie, ik denk niet dat er nog een partijleider van een andere partij wordt uitgenodigd om te praten voor ze op het bordes staan. Een breed akkoord gaat er tijdens de formatie niet komen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 09:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
Leuk dat ze al met de posten bezig zijn maar voorlopig zie ik nog geen doorbraak op samenwerking met GL/PvdA, of BBB of JA21 dus ja...
Het grote issue is hoe je steun gaat krijgen voor de begroting want daar cumuleert alles. En in de tweede kamer kun je mogelijk nog zaken doen met JA21 en de kleine christelijke partijen maar zonder GL PvdA of BBB is het bijna onmogelijk een meerderheid te vinden in de eerste kamer. Aangezien Nederland compleet vast blijft lopen met het BBB landbouwbeleid en ze daar ongetwijfeld alles aan verbinden, zullen ze GL PvdA nodig hebben. De prijs gaat hoog zijn, zo veel is duidelijk.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 09:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat per onderwerp kijken gaat toch niet werken? Je gaat GL/PvdA zijnde niet akkoord met klimaatmaatregelen als daar tegenover enorme bezuinigingen op zorg staat. Anderzijds gaat BBB niet akkoord met migratiemaatregelen als er forse krimp moet komen op veestapel.
Dus ja dat per onderwerp doen is leuk maar je hebt gewoon nog altijd een breed akkoord nodig.
Zo werkt het niet, het is niet zo dat er een set kaarten met ministeries ligt en om de beurt mogen ze er één pakken. Er zijn altijd setjes die niet bij dezelfde partij komen. Vaak wordt de sociaal-economische driehoek verdeeld (SCW, EZ en vaak ook Fin), zodat iedereen over dat onderwerp mee praat. En ook MP en BuZa worden de laatste tijd meestal uit elkaar gehaald, omdat dat de 2 ministeries zijn met de meeste invloed in Brussel. Gaan ze die beide aan D66 geven?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 08:38 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk dat CDA zelf graag als eerste ministerie een andere keuze heeft. Kan me best voorstellen dat ze bijvoorbeeld Zorg, Wonen of Landbouw graag willen hebben om te laten zien dat ze met gedegen beleid wel lastige dossiers vlot kunnen trekken. De partij die stikstof behapbaar maakt en de woningbouw echt weet te versnellen kan op een flinke electorale bonus rekenen.
We hebben tijdens het laatste kabinet gezien dat dit soort 'gebruikelijkheden' niet altijd meer gelden. Hoewel ik niet bepaald positief ben over het resultaat. Er is veel voor te zeggen om de financieel economische driehoeksverdeling in stand te houden en ik kan me niet voorstellen dat het CDA dat laat gaan. Met BuZa weet ik het niet, ze nemen wel een tussenpositie in tussen D66 en VVD op veel thema's en hebben natuurlijk ook nog veel borging in Europa dus daar zouden ze welllicht wel een andere keuze kunnen maken als ze goede kandidaten voor wonen en landbouw hebben en die allebei zouden kunnen krijgen. Dit heeft zeker ook risico's want het is enorm taai om daar een doorbraak te forceren, maar als het lukt ben je spekkoper.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 09:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zo werkt het niet, het is niet zo dat er een set kaarten met ministeries ligt en om de beurt mogen ze er één pakken. Er zijn altijd setjes die niet bij dezelfde partij komen. Vaak wordt de sociaal-economische driehoek verdeeld (SCW, EZ en vaak ook Fin), zodat iedereen over dat onderwerp mee praat. En ook MP en BuZa worden de laatste tijd meestal uit elkaar gehaald, omdat dat de 2 ministeries zijn met de meeste invloed in Brussel. Gaan ze die beide aan D66 geven?
En in de huidige situatie zou MP, BuZa en defensie verdelen echt het meest logisch zijn.
Lijkt me dat BuZa dan naar het CDA gaat. Helaas voor Paternotte.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 09:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zo werkt het niet, het is niet zo dat er een set kaarten met ministeries ligt en om de beurt mogen ze er één pakken. Er zijn altijd setjes die niet bij dezelfde partij komen. Vaak wordt de sociaal-economische driehoek verdeeld (SCW, EZ en vaak ook Fin), zodat iedereen over dat onderwerp mee praat. En ook MP en BuZa worden de laatste tijd meestal uit elkaar gehaald, omdat dat de 2 ministeries zijn met de meeste invloed in Brussel. Gaan ze die beide aan D66 geven?
En in de huidige situatie zou MP, BuZa en defensie verdelen echt het meest logisch zijn.
BuZa heeft eigenlijk nauwelijks invloed in Brussel en gaat meer over de rest van de wereld. In Brussel zijn vooral de premier en MinFin van belang.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 09:29 schreef Hanca het volgende:
En ook MP en BuZa worden de laatste tijd meestal uit elkaar gehaald, omdat dat de 2 ministeries zijn met de meeste invloed in Brussel. Gaan ze die beide aan D66 geven?
Wacht even, het doel is toch de zorgkosten beperken?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 09:16 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De vraag is alleen hoe je dat doet en ik vermoed dat als ze ergens tot elkaar moeten komen dat het neoliberale marktwerking idee in de zorg flink aangepakt moet worden. Dus specialisten in Loondienst, allerlei commerciële aanbieders van zorg beperken in winstmarge of deels terug in semi publieke handen en zo verder.
Inderdaad zeg. Paternotte en Bruls, twee absolute engnekken die zo ver mogelijk van enige macht moeten worden gehouden.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 07:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Fraaie manier van wegpromoveren, Brekelmans inderdaad te prefereren boven Karremans. Heinen was natuurlijk een zekerheidje, ondanks zijn matige eerste optreden in de praktijk (de theorie is wel goed). BuZa te zwaar voor Paternotte.
Ja. Zowel D66, CDA en VVD willen er miljarden op bezuinigen. Zowel op de zorg als op de sociale zekerheid.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 11:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wacht even, het doel is toch de zorgkosten beperken?
Ik vind Paternotte toch wel een typische D66ër, wil jij niet gewoon een regering zonder D66?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 11:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Inderdaad zeg. Paternotte en Bruls, twee absolute engnekken die zo ver mogelijk van enige macht moeten worden gehouden.
Ik weet niet of Paternotte niet meer een bijtertje is dat goed gedijt in de kamer dan een typische D66- bestuurder, die laatste categorie is vaak wat rechtser en heeft een bestuurlijker voorkomen (Hans vd Broek, Winnie Sorgdrager, Hans Vijlbrief, Roger van Boxtel, Hans Wijers etc). Ze heten trouwens ook vaak Hans.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:12 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik vind Paternotte toch wel een typische D66ër, wil jij niet gewoon een regering zonder D66?
Jup. En dan zonder afdoende regulatie natuurlijk. Want zo rollen neoliberalen. Keer op keer op keer. Schijnt iets idealistisch te zijn, dat enorme minderwaardigheidscomplex waardoor ze blijkbaar denken dat ze het zelf allemaal minder goed kunnen dan hun vrienden in de private sector.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 11:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Zowel D66, CDA en VVD willen er miljarden op bezuinigen. Zowel op de zorg als op de sociale zekerheid.
Dus ik zie de commerciële aanbieders eerder toenemen dan beperkt worden.
Het is nu al zo dat als je zelf betaalt, je veel sneller aan de beurt bent in delen van de zorg. En dat je opeens veel meer keuze hebt.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:43 schreef probeer het volgende:
[..]
Jup. En dan zonder afdoende regulatie natuurlijk. Want zo rollen neoliberalen. Keer op keer op keer. Schijnt iets idealistisch te zijn, dat enorme minderwaardigheidscomplex waardoor ze blijkbaar denken dat ze het zelf allemaal minder goed kunnen dan hun vrienden in de private sector.
Ik begrijp dat altijd maar lastig vanuit het perspectief van de neoliberale politicus en ambtenaar. Je gaat de politiek (of ambtenarij) in, volgens mij vaak iig deels vanuit de motivatie je in te willen zetten voor het grotere/publieke goed. Maar lijkt blijkbaar nog steeds ergens te denken dat 'winst maken' een betere drijfveer voor efficiëntie is dan je eigen 'zoveel mogelijk mensen helpen'.
Maar is dat omdat die private zorg efficienter is, en je dáárdoor eerder aan de beurt komt?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is nu al zo dat als je zelf betaalt, je veel sneller aan de beurt bent in delen van de zorg. Dat geldt voor ouderenzorg als ook in de jeugdzorg, maar ook bij audiologie etc.
Geen wachtlijsten, meer je eigen regie, en de kwaliteit is in mijn ervaring gewoon professioneel. Omdat het gewoon ook vaak dezelfde aanbieders zijn.
Dat gaat alleen maar toenemen.
Meer aanbod van mogelijkheden ook. Zelfs bij dezelfde dienstverlener. De deur is opeens stukken wijder en ze houden hem voor je open.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Maar is dat omdat die private zorg efficienter is, en je dáárdoor eerder aan de beurt komt?
Of is dat omdat het grote deel van de mensen nog gewoon braaf in de 'standaard' zorg rij aansluit, en relatief weinig mensen die directe stap naar private zorg maken?
In allegorische vorm ..
Een gebouw heeft 1 hoofdingang waar een enorme rij mensen staat. Een handjevol mensen vinden het te lang duren, lopen om het gebouw heen, vinden de zij-ingang, en komen sneller binnen. Zijn ze dan sneller binnen omdat die zijdeur een kortere manier is om binnen te komen, of omdat vrijwel niemand er van wist en er geen rij staat?
Als de helft van de zorgbehoevenden meteen naar private zorg stapt, zijn ze dan nog steeds sneller?
Het aanbod zal zich modelleren naar de vraag, dus als nu iedereen van de ene op de andere dag overstapt op private zorg zal het eerst bottlenecken, maar als dat eenmaal loopt gaat het prima. Het is alleen een stuk duurder, vooral als je iets zeldzaams hebt.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:55 schreef probeer het volgende:
Als de helft van de zorgbehoevenden meteen naar private zorg stapt, zijn ze dan nog steeds sneller?
Idealiter wel jaquote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:12 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik vind Paternotte toch wel een typische D66ër, wil jij niet gewoon een regering zonder D66?
Fractievergadering PVV geschorst, want de Kamerleden willen een ledenpartij en inspraak.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:34 schreef koemleit het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-had/125100649.html
heel opmerkelijk dit.
Beetje dubbel wel, hun eis klinkt redelijk en we zouden het moeten toejuichen dat de PVV democratischer en redelijker wordt.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:34 schreef koemleit het volgende:
heel opmerkelijk dit.
Nah, fuck dat. PVV-burgeroorlog!quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:45 schreef archito het volgende:
[..]
Beetje dubbel wel, hun eis klinkt redelijk en we zouden het moeten toejuichen dat de PVV democratischer en redelijker wordt.
Tegelijkertijd hebben ze lekker meegelift op de polariserende en extreemrechtse politiek van Wilders om uberhaupt in de kamer te komen.
Niet te lezenquote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:34 schreef koemleit het volgende:
heel opmerkelijk dit.
Ik ging ervan uit dat ze geselecteerd waren op ja knikken. Is toch mis gegaan.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:45 schreef archito het volgende:
[..]
Beetje dubbel wel, hun eis klinkt redelijk en we zouden het moeten toejuichen dat de PVV democratischer en redelijker wordt.
Tegelijkertijd hebben ze lekker meegelift op de polariserende en extreemrechtse politiek van Wilders om uberhaupt in de kamer te komen.
Voor veel mensen was het toch makkelijk redelijk veel geld verdienen. Het satirische stukje waarbij je lege zetels zag terwijl leden lekker thuisbleven en men tegelijk de mond vol had over hard werken.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:47 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik sluit me aan bij de partij van een dictator die vooral in de politiek zit uit eigenbelang en ga daarna klagen dat ik zo weinig te vertellen heb, dat de slager vooral zijn eigen vlees keurt en dat ik vooral als stemvee dien.
Noem me cynisch, maar ik word hier toch een beetje simpel van.
Dat zou wel grappig zijn jaquote:
quote:Opstand in de PVV tegen Wilders' aanpak: deel fractie vertrekt
Zeven Kamerleden van de PVV-fractie stappen op na een fractievergadering waarin zij kritiek uitten op de koers van partijleider Wilders.
Uit een document ter voorbereiding op deze vergadering in handen van de NOS blijkt dat zij koerswijzigingen eisten die onmiddellijk zouden ingaan.
Zij vinden dat de fractie te weinig heeft bereikt voor de kiezers en dat het niet goed is dat Wilders het enige partijlid is. Daarmee loopt het voorbestaan van de partij gevaar, zeggen zij.
"Continuïteit van de fractie en de noden van de kiezers mogen niet afhankelijk zijn van de besluiten van één PVV-lid." Wilders moet zich aan deze koerswijziging committeren "startend per vandaag".
Wilders verrast
Wilders reageert in de gangen van de Tweede Kamer verrast door hun besluit. Hij zei dat er de afgelopen weken is gepraat over de koers en dat zij toen akkoord waren gegaan. Op de vraag of zij hun zetels meenemen zegt hij: "Dat weet ik niet maar ik vrees van wel ja."
Er is ook kritiek op hoe Wilders de partij vertegenwoordigt. "Beledigende plaatjes plaatsen op X over de (symbolen van de) islam mogen natuurlijk, maar uiteindelijk lossen we daar geen enkel probleem van de kiezer mee op."
Later meer..
Dit is wel zorgelijk ja, van de regen in de drup.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat zou wel grappig zijn jaNadeel is dan wel dat er een groep over gaat stappen naar FvD, een veel ergere partij...
Doen ze nu al. En wanneer die de nieuwe kiezers vervreemden rennen ze naar JA21. En daarna de volgende. Etc. Heb je wel vaker wanneer je grootste politieke motivatie radicale onvrede is.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat zou wel grappig zijn jaNadeel is dan wel dat er een groep over gaat stappen naar FvD, een veel ergere partij...
Klinkt als een aanwinst, die nieuwe fractie.quote:Markuszower, Claassen, Heutink, Ten Hove, Lammers, Moinat en Schilder. Ze beginnen met zijn zevenen een nieuwe fractie.
Oh, zelfs Markuszower ja?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:57 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Klinkt als een aanwinst, die nieuwe fractie.
Volgens de NOS is dat 1 van de redenen dat ze nu opstappen dat ze constructief naar de nieuwe coalitie willen zijn zodat die vaker over rechts zal gaan.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:59 schreef capricia het volgende:
Als er 7 afsplitsers zijn die hun zetels behouden in de TK, dan ben ik benieuwd of die zich wel semi-constructief op gaan stellen voor de kabinetsplannen over rechts met JA21.
Interessante tijden
Sowquote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gaat om nummers 3, 4, 5, 7, 15, 17 en 20 van PVV-kieslijst
Dat zie je al goed in Frankrijk met FN en de afstand die zij steeds meer nemen van de oranje clown.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:59 schreef Perrin het volgende:
Trump rijdt Europees extreem-rechts klem: wie tegen Europa is, maar afhankelijk blijkt van Washington of Moskou, verliest geloofwaardigheid en politiek kapitaal.
Daar had ik al een vermoeden van.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Voor de nieuwe coalitie goed nieuws.
[..]
Volgens de NOS is dat 1 van de redenen dat ze nu opstappen dat ze constructief de coalitie willen zijn naar de nieuwe coalitie zodat die vaker over rechts zal gaan.
Straks als alle rook is opgetrokken, moeten we Trump nog bedanken voor alles wat hij voor Europa heeft gedaan.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:04 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat zie je al goed in Frankrijk met FN en de afstand die zij steeds meer nemen van de oranje clown.
quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Volgens de NOS is dat 1 van de redenen dat ze nu opstappen dat ze constructief naar de nieuwe coalitie willen zijn zodat die vaker over rechts zal gaan.
Erg mooi. De Nederlandse politiek wordt zo een stuk smeuïger .quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:06 schreef Hanca het volgende:
Deel brandbrief in dit artikel:
https://www.ad.nl/politie(...)en-zich-af~a9c37cdf/
Ze willen constructief zijn, ze vinden dat een partij leden moet hebben en ze vinden dat politiek meer is dan X.
Ze leveren 0 eerste kamer zetels, dus die invloed zal hooguit zeer beperkt zijn. In de 2e kamer was er al simpel een meerderheid over rechts te halen (JA21+SGP).quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar had ik al een vermoeden van.
Thanks.
Dit kan wel eens van invloed zijn op de koers van ons land.
René Claassen is ook vrij groot, als je al groot kunt worden binnen de PVV.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:08 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Even de lijst erbij gepakt en eigenlijk is het alleen Markuszower van de 'grote' PVV-ers.
Dat ligt er maar net aan welke rechtse plannetjes je aan een meerderheid wil helpen, of je de SGP per definitie altijd mee hebt.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze leveren 0 eerste kamer zetels, dus die invloed zal hooguit zeer beperkt zijn. In de 2e kamer was er al simpel een meerderheid over rechts te halen (JA21+SGP).
Anders BBB wel. Of 50plus.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan welke rechtse plannetjes je aan een meerderheid wil helpen, of je de SGP per definitie altijd mee hebt.
Maar wat Hanca al zegt in EK hebben ze niets dus aan die steun heb je weinig als je niet BBB of GL/PvdA mee krijgt.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan welke rechtse plannetjes je aan een meerderheid wil helpen, of je de SGP per definitie altijd mee hebt.
Dat is wel goed nieuws inderdaad. Ik ben benieuwd of ze zich aansluiten bij Ja21 of dat ze een eigen partij oprichten. Ik verwacht het laatste. 7 Kamerleden is ook een substantieel deel. Is Geert plots kleiner dan GL-PvdA.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Volgens de NOS is dat 1 van de redenen dat ze nu opstappen dat ze constructief de coalitie willen zijn naar de nieuwe coalitie zodat die vaker over rechts zal gaan.
De reden van het niet toelaten van leden was toch dat Geert bang was dat de partij dan geinfiltreerd zou worden door extreem links die dan de partij zouden laten klappen?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:12 schreef Perrin het volgende:
Zou Jetten undercover zijn gegaan in de PVV?
Markuszower is een eng figuur, maar hier moet je hem toch wel nageven dat hij al 10 jaar hamert op meer democratie binnen de PVV. Wellicht hoopte hij dat Wikders dat richting zijn pensioen nog zou regelen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:11 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Maar deze Kamerleden zijn dus willens en wetens bij een éénmanspartij gegaan, en zijn nu verrast dat alles om die ene man draait? Surprise, surprise..
Ik was de BBB even vergeten. Je hebt ook kans dat de BBB deze kamerleden probeert binnen te harken. Net als Ja21.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar wat Hanca al zegt in EK hebben ze niets dus aan die steun heb je weinig als je niet BBB of GL/PvdA mee krijgt.
Hij zegt het niet openbaar, maar het schijnt dat hij achter de schermen na een protest met allerlei vlaggen met hakenkruizen ook wel heeft gezegd dat hij daarom dus geen leden wil.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De reden van het niet toelaten van leden was toch dat Geert bang was dat de partij dan geinfiltreerd zou worden door extreem links die dan de partij zouden laten klappen?
De eerste kamer is volgend jaar heel anders van samenstelling.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar wat Hanca al zegt in EK hebben ze niets dus aan die steun heb je weinig als je niet BBB of GL/PvdA mee krijgt.
Zo'n gluiperd is het wel ja. Want de stemmen van deze mensen wil hij wel. Daarom kwam hij ook niet op Elsfest preken.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij zegt het niet openbaar, maar het schijnt dat hij achter de schermen na een protest met allerlei vlaggen met hakenkruizen ook wel heeft gezegd dat hij daarom dus geen leden wil.
Natuurlijk, Bosma is de partijideoloog, die schrijft de speeches van Wilders.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:19 schreef capricia het volgende:
En Bosma blijft gewoon zitten bij de PVV.
Trump die hun anti-Europa praatjes een stuk onsmakelijker maakt. Het is zeker niet makkelijk nu als rechtspopulist.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:16 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Lastige dag voor rechts Nederlands... én de WEF begonnen, én de PVV in crisis...
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij zegt het niet openbaar, maar het schijnt dat hij achter de schermen na een protest met allerlei vlaggen met hakenkruizen ook wel heeft gezegd dat hij daarom dus geen leden wil.
Ik vraag het me af, voor veel PVVers die die anti-vax hoek toch echt nog een stap te ver. Maar we gaan het lokaal al zien: FvD doet mee in een aantal gemeentes waar de PVV groot was landelijk, maar lokaal niet mee doet. Als FvD daar niet goed scoort, lijkt FvD dus een stap te ver voor die kiezers.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:23 schreef capricia het volgende:
Ik zie voornamelijk FvD hier heel erg van kunnen profiteren.
We weten het snel genoeg.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vraag het me af, voor veel PVVers die die anti-vax hoek toch echt nog een stap te ver. Maar we gaan het lokaal al zien: FvD doet mee in een aantal gemeentes waar de PVV groot was landelijk, maar lokaal niet mee doet. Als FvD daar niet goed scoort, lijkt FvD dus een stap te ver voor die kiezers.
Dat hoeft dus niet, veel stemmen puur PVV voor Wilders denk ik.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:28 schreef capricia het volgende:
[..]
We weten het snel genoeg.
Een boel PVV stemmers gaan nu op drift.
Onrust en afsplitsingen doen het nooit goed bij partijen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat hoeft dus niet, veel stemmen puur PVV voor Wilders denk ik.
Bij bestuurderspartijen niet. Bij eenmanspartijen? Ik vraag het me af. Je kunt ook een 'met zijn allen achter Geert' krijgen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Onrust en afsplitsingen doen het nooit goed bij partijen.
Ik kan het niet inschatten. En lokaal zijn de verkiezingen ook weer anders dan landelijk.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bij bestuurderspartijen niet. Bij eenmanspartijen? Ik vraag het me af. Je kunt ook een 'met zijn allen achter Geert' krijgen.
Ben nu wel benieuwd hoe lang hij nog blijft plucheklevenquote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:31 schreef Perrin het volgende:
Ja ik denk dat het nu snel gedaan is met Wilders zijn imago of wat daar eigenlijk nog van over was na deze kabinetsperiode en verkiezingen.
Als de boel afbrokkelt, zal de lol daarvan wel snel verdampen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ben nu wel benieuwd hoe lang hij nog blijft pluchekleven
Van de oudere PVV-stemmers verwacht ik eerder dat die naar JA21 gaan eigenlijk.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:32 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ben niet zonder meer positief. Im verwacht dat dit zetels gaat kosten voor de pvv en dat die mensen dus zullen overstappen op fvd
Op korte termijn misschien positief omdat ze mee kunnen werken met een minderheidskabinet, maar ik zie dat de rit niet uitzitten.
Hexagon stelde 'de Likoedpartij' voor.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
De zeven gaan door als een nieuwe fractie dus.
Hebben we nog een passende naam voor deze club?
Ow, natuurlijk. Het is niet alsof die stemmers plotsklaps verstandig worden. Dus FvD of JA21. Misschien de SP +1.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:32 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ben niet zonder meer positief. Im verwacht dat dit zetels gaat kosten voor de pvv en dat die mensen dus zullen overstappen op fvd
Op korte termijn misschien positief omdat ze mee kunnen werken met een minderheidskabinet, maar ik zie dat de rit niet uitzitten.
Dat worden boze reacties vanachter de klaagmuur.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hexagon stelde 'de Likoedpartij' voor.
Live action politiek drama, gewoon hier in ons kikkerlandje.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:34 schreef probeer het volgende:
[..]
Ow, natuurlijk. Het is niet alsof die stemmers plotsklaps verstandig worden.
Nog steeds mooi om te zien, dat interne vechten.
Ik heb liever de PVV groot dan FvD. Als je dan toch moet kiezen. Die laatste vind ik veel geslepener en enger.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:32 schreef Straatcommando. het volgende:
Is de FvD zo coherent en doelgericht?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb liever de PVV groot dan FvD. Als je dan toch moet kiezen. Die laatste vind ik veel geslepener en enger.
Het zijn allemaal enge geslepen partijen op rechtsquote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb liever de PVV groot dan FvD. Als je dan toch moet kiezen. Die laatste vind ik veel geslepener en enger.
Nu welquote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:37 schreef Cyan9 het volgende:
Deze had ik niet perse op de 2026 bingokaart staan.
Ze zijn veel meer bezig met de mars door de instituties en noem maar op. Ideologisch veel destructiever.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Is de FvD zo coherent en doelgericht?
FvD is ook voor VVD een stap te ver en heeft dus minder invloed.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat denk ik ookquote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
Bij FvD weten ze alles van (over)stappen dus die valt ook snel genoeg uit elkaar
De Vos doet nergens afstand van de uitspraken van Baudet.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:02 schreef archito het volgende:
In de Tweede Kamer is D66 dus soeverein de grootste, dat dan weer wel.
In de peilingen stijgt FvD enorm, was al bang dat het stapje terug van Baudet zou werken. Maar de partij is nog steeds net zo extreem toch?
En dat is dan weer van belang bij debatten met begrotingsvolgorde.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:05 schreef capricia het volgende:
[..]
De grootste oppositiepartij is nu GL-PVDA.
The Sevenquote:Op dinsdag 20 januari 2026 14:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
De zeven gaan door als een nieuwe fractie dus.
Hebben we nog een passende naam voor deze club?
Eensquote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:18 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Markuszower klinkt heel redelijk en netjes in zijn uitleg.
Resultaat optioneel.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
Marjolein Faber: "Ik ben PVV'er, ik blijf PVV'er en ik blijf lekker doordieselen voor de PVV."
DOORDIESELEN!!!
Marjolein Faber: "Ik ben diesel"quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
Marjolein Faber: "Ik ben PVV'er, ik blijf PVV'er en ik blijf lekker doordieselen voor de PVV."
DOORDIESELEN!!!
Rode diesel? En is dat niet te links?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik rijd diesel.
Komt wel dichtbij zo.
Al besprokenquote:
Ik heb ooit weleens op een tractor gezetenquote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:43 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Rode diesel? En is dat niet te links?
Je bent er bijna.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:46 schreef probeer het volgende:
Kom, even snel dit topic vol spammen zodat de volgende een leuk 'de PVV is dood' grapje in de TT kan hebben.
We missen StaaijGodquote:
Gelukkig hebben we nu Stoffer. Die is tenminste ook zo lekker MAGA.quote:
quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we nu Stoffer. Die is tenminste ook zo lekker MAGA.
De nieuwe slowchat is waar ik op dat moment postquote:
Vriend het zal allemaal wel ik volg jou dan gewoonquote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:51 schreef probeer het volgende:
[..]
De nieuwe slowchat is waar ik op dat moment post
Sinds dit weekend met impliciete mod-toestemming
Boeien toch?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 15:52 schreef Funeste het volgende:
[..]
Is ook niet gezond voor je stofwisseling
2026 levert wederom.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:17 schreef Firuze60 het volgende:
Jemig, zat nog met mijn kop in de Trumpsooi, lees even twee uurtjes geen krant en hopppaaaaa
Hommeles
Die willen lekker plaatjes plakken en twitteren en dat vindt Greet primaquote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:23 schreef Firuze60 het volgende:
Blijven die twee gladjakkers met hun AI-nepsite plaatjes nou zitten?
Die kneuzenkermis mag ie houden, ja..quote:Op dinsdag 20 januari 2026 16:25 schreef Funeste het volgende:
[..]
Die willen lekker plaatjes plakken en twitteren en dat vindt Greet prima
https://www.nu.nl/323309/(...)ie-biedt-kansen.htmlquote:Jetten over PVV-scheuring:
'Nieuwe constructieve fractie biedt kansen'
Video | 20 jan 2026 om 15:31
D66-leider Rob Jetten denkt dat er nieuwe kansen kunnen ontstaan doordat 7 Kamerleden de PVV verlaten. Zij gaan een nieuwe fractie vormen onder leiding van Gidi Markuszower en beloven een constructieve fractie te worden.
Geert verlaat waarschijnlijk snel de politiek om zijn memoires te gaan schrijven. Ergens in een mooie nieuwbouw-villa aan zee in voormalig Gaza.quote:
Deel 2 van de weet ik hoeveel jaren.quote:
Geert lijkt me wel het type dat een naturistencamping in Hongarije gaat beginnen. Het wachten is op de Ik Vertrek-aflevering.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geert verlaat waarschijnlijk snel de politiek om zijn memoires te gaan schrijven. Ergens in een mooie nieuwbouw-villa aan zee in voormalig Gaza.
Ook wel logisch. Als ze dus zomaar opstappen bij Wilders, waarom dan niet bij jou?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:21 schreef Firuze60 het volgende:
Hahahahaha, Eerdmans heeft geen zin in overlopers.
Splitsen er weer een paar af omdat ze de partij niet Trots Op Israël wilden noemen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:09 schreef Monolith het volgende:
En hoe lang zal het during voordat we de eerste afsplitsing in de fractie Markuszower te pakken hebben?
Misschien omdat ie zelf een enorme overloper is?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:30 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ook wel logisch. Als ze dus zomaar opstappen bij Wilders, waarom dan niet bij jou?
quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Geert lijkt me wel het type dat een naturistencamping in Hongarije gaat beginnen. Het wachten is op de Ik Vertrek-aflevering.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
ja je hebt er niets aan ze nemen geen kiezers mee, het zijn vrienden van geertquote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:21 schreef Firuze60 het volgende:
Hahahahaha, Eerdmans heeft geen zin in overlopers.
Zijn al voor een deel overgelopen naar met name BBB en JA21.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja je hebt er niets aan ze nemen geen kiezers mee, het zijn vrienden van geert
hij kan hopen dat de PVV kiezer ook over gaat naar JA21 of FVD
de kiezers ook?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:42 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Zijn al voor een deel overgelopen naar met name BBB en JA21.
quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:42 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Zijn al voor een deel overgelopen naar met name BBB en JA21.
ok dus niet alle 1.700.000 kiezersquote:
quote:Voorbeelden uit de verkiezingen van 2025:
PVV: Kreeg 26 zetels met ongeveer 1.760.966 stemmen.
In ieder geval min twee tov de vorige verkiezingen al.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
ok dus niet alle 1.700.000 kiezers
[..]
Het garpje is dat Joost zelf vrij opportunistisch is qua partij en overstappen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:30 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ook wel logisch. Als ze dus zomaar opstappen bij Wilders, waarom dan niet bij jou?
Nooit in beeld geweest, gaat niet gebeuren.quote:
Ja, dat zei ik al.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Het garpje is dat Joost zelf vrij opportunistisch is qua partij en overstappen.
Hongarije, dat heeft hij volgens mij al heel vaak gezegd. Komt zijn vrouw ook vandaan.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geert verlaat waarschijnlijk snel de politiek om zijn memoires te gaan schrijven. Ergens in een mooie nieuwbouw-villa aan zee in voormalig Gaza.
Joh, hij heeft de trouwe fans nog, Gaus en Faber..quote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:59 schreef viagraap het volgende:
Het wordt wel lastig voor Geert om nog mensen te vinden waar je wat aan hebt. Ik bedoel, mensen met zulke standpunten zijn nu eenmaal niet erg capabel, maar hij heeft steeds meer concurrentie.
Ik hoop het eigenlijk niet want dan kan Eerdmans weleens de grootste wordenquote:Op dinsdag 20 januari 2026 17:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dion en Geert zijn geen vrinden.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 18:01 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Joh, hij heeft de trouwe fans nog, Gaus en Faber..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |