Niet zolang men halsstarrig VVD blijft stemmen en die afbraakpartij de regering in helpt.quote:Op zondag 18 januari 2026 22:10 schreef Cupfighter het volgende:
Vrees weer sociaal afbraakbeleid zoals in de kabinetten Rutte
Komt daar nu nooit een eind aan
Dit dus, dit gaat D66 in de toekomst de kop kosten wederom, want die krijgen de schuld en de VVD krijgt amper een tik en gaat gewoon verderquote:Op zondag 18 januari 2026 22:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Niet zolang men halsstarrig VVD blijft stemmen en die afbraakpartij de regering in helpt.
Er isnog helemaal geen akkoord of regering, en D66 stemt al vrolijk voor het feit dat de mens in de financiële sector erxta rijk mogen worden met onbeperkte bonussen en dat we doorgaan met PVV-beleid op Ontwikkelingssamenwerking.quote:Op zondag 18 januari 2026 22:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Niet zolang men halsstarrig VVD blijft stemmen en die afbraakpartij de regering in helpt.
Hoe kan dat nou D66 was toch superlinks???quote:Op zondag 18 januari 2026 22:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Er isnog helemaal geen akkoord of regering, en D66 stemt al vrolijk voor het feit dat de mens in de financiële sector erxta rijk mogen worden met onbeperkte bonussen en dat we doorgaan met PVV-beleid op Ontwikkelingssamenwerking.
Dat stemt D66 toch echt zelf. Heb je geen vvd voor nodig.
Ja dit stemt me niet positief dat dit al gebeurd zonder de VVD laat staan als die partij ook nog mee gaat beslissen,quote:Op zondag 18 januari 2026 22:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Er isnog helemaal geen akkoord of regering, en D66 stemt al vrolijk voor het feit dat de mens in de financiële sector erxta rijk mogen worden met onbeperkte bonussen en dat we doorgaan met PVV-beleid op Ontwikkelingssamenwerking.
Dat stemt D66 toch echt zelf. Heb je geen vvd voor nodig.
D66 klonk vooral links vóór de verkiezingen. Om de linkse kiezer te verleiden.quote:Op zondag 18 januari 2026 22:27 schreef Funeste het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou D66 was toch superlinks???
Ja maar Rob Jetten is knapquote:Op zondag 18 januari 2026 22:27 schreef PieterDeRijcke het volgende:
D66 is tevens van plan om doodleuk miljarden te gaan bezuinigen op sociale zekerheid en zorg.
Dat is waarop mensen gestemd hebben.
Wat een vreselijke kleuter is het toch eigenlijkquote:Op maandag 19 januari 2026 00:00 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]
Geert feliciteert Senegal met het winnen van de Afrika cup.
In de brief die ze in december 2025 hebben opgesteld, samen met het CDA, staat in ieder geval dat ze willen bezuinigen op het toelaten van nieuwe medicijnen en behandelingen in het basispakket, fors op de ouderenzorg, de duur van de WW gaat omlaag, en de WIA en Wajong worden strenger en versoberd.quote:Op zondag 18 januari 2026 22:27 schreef PieterDeRijcke het volgende:
D66 is tevens van plan om doodleuk miljarden te gaan bezuinigen op sociale zekerheid en zorg.
Dat is waarop mensen gestemd hebben.
Persoonlijk vind ik, tot nu toe, een betere conclussie dan van der Plas haar "we krijgen een links kabinet". Juist het "succes is een keuze" idee bij D66 staat mij altijd wat tegen, dat was voor mij dan ook dit keer weer de reden om er niet op te stemmen.quote:Op zondag 18 januari 2026 22:30 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
D66 klonk vooral links vóór de verkiezingen. Om de linkse kiezer te verleiden.
De dag erna bleken de tien nieuwe steden enkel symbolisch van aard.
En geen linkse D66 stemmer hier durft dat toe te geven. Het is gewoon een rechtse partij met rechts beleid.
Fooled you!
Dat heb ik en vele andere hier ook meerdere malen voor de verkiezingen gezegd, maar dat werd toen weggezet als onzin. Want in hun kieskompasje stond D66 ietsje links van het midden. Inderdaad niemand nu die durft toe te geven dat ze het mis hadden.quote:Op zondag 18 januari 2026 22:30 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
En geen linkse D66 stemmer hier durft dat toe te geven. Het is gewoon een rechtse partij met rechts beleid.
Fooled you!
De D66-bezuinigingen op zorg en sociale zekerheid gaan in de miljarden lopen. Zo veel zelfs dat de BBB er in de Eerste Kamer geen steun aan wil geven.quote:Op maandag 19 januari 2026 08:56 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik, tot nu toe, een betere conclussie dan van der Plas haar "we krijgen een links kabinet". Juist het "succes is een keuze" idee bij D66 staat mij altijd wat tegen, dat was voor mij dan ook dit keer weer de reden om er niet op te stemmen.
U is nieuw hier? Elk kabinet waar de xenofoben/racisten/f******** niet aan mee (mogen) doen wordt door bepaalde users hier een ‘(extreem) Linksch kabinet’ genoemd.quote:Op maandag 19 januari 2026 09:39 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
De D66-bezuinigingen op zorg en sociale zekerheid gaan in de miljarden lopen. Zo veel zelfs dat de BBB er in de Eerste Kamer geen steun aan wil geven.
"Een links kabinet" aan me hoela.
D66 is in de campagne juist steeds verder naar rechts opgeschoven, nog wel binnen hun eigen range. En het is natuurlijk wensdenken dat je eraan kan ontkomen om te bezuinigen op sociale zekerheid en zorg als je (fors) moet bezuinigen.quote:Op zondag 18 januari 2026 22:30 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ik vond D66 helemaal niet zo links klinken voor de verkiezingen.quote:Op zondag 18 januari 2026 22:30 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Fooled you!
Ligt eraan aan wie je het vraagt.quote:Op maandag 19 januari 2026 10:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vond D66 helemaal niet zo links klinken voor de verkiezingen.
Eens. Economisch niet, maar ook bijvoorbeeld ook een maximum stellen op het aantal asielzoekers is een puur rechts, zelfs tegen extreemrechts aanleunend, standpunt.quote:Op maandag 19 januari 2026 10:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ook niet.quote:Op maandag 19 januari 2026 10:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is in de basis geen linkse partij, maar een progressieve partij. Progressief en links zijn niet synoniem.quote:
Ach, links of rechts is inmiddels verworden tot een "hoe kijk je tegen asielzoekers aan?". Dat is een heerlijk gemakkelijke kapstok om allerlei problemen aan op te hangen, van de woningmarkt tot ruimte voor boeren. En dat simplistische denken beperkt zich dan nog tot het feitencomplex; de werkelijkheid is nog een stuk complexer omdat gelijk hebben (als dat al zo zou zijn) een stuk anders is dan gelijk krijgen, helemaal in de politiek.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |