Ja. Zowel D66, CDA en VVD willen er miljarden op bezuinigen. Zowel op de zorg als op de sociale zekerheid.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 11:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wacht even, het doel is toch de zorgkosten beperken?
Ik vind Paternotte toch wel een typische D66ër, wil jij niet gewoon een regering zonder D66?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 11:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Inderdaad zeg. Paternotte en Bruls, twee absolute engnekken die zo ver mogelijk van enige macht moeten worden gehouden.
Ik weet niet of Paternotte niet meer een bijtertje is dat goed gedijt in de kamer dan een typische D66- bestuurder, die laatste categorie is vaak wat rechtser en heeft een bestuurlijker voorkomen (Hans vd Broek, Winnie Sorgdrager, Hans Vijlbrief, Roger van Boxtel, Hans Wijers etc). Ze heten trouwens ook vaak Hans.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:12 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik vind Paternotte toch wel een typische D66ër, wil jij niet gewoon een regering zonder D66?
Jup. En dan zonder afdoende regulatie natuurlijk. Want zo rollen neoliberalen. Keer op keer op keer. Schijnt iets idealistisch te zijn, dat enorme minderwaardigheidscomplex waardoor ze blijkbaar denken dat ze het zelf allemaal minder goed kunnen dan hun vrienden in de private sector.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 11:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Zowel D66, CDA en VVD willen er miljarden op bezuinigen. Zowel op de zorg als op de sociale zekerheid.
Dus ik zie de commerciële aanbieders eerder toenemen dan beperkt worden.
Het is nu al zo dat als je zelf betaalt, je veel sneller aan de beurt bent in delen van de zorg. En dat je opeens veel meer keuze hebt.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:43 schreef probeer het volgende:
[..]
Jup. En dan zonder afdoende regulatie natuurlijk. Want zo rollen neoliberalen. Keer op keer op keer. Schijnt iets idealistisch te zijn, dat enorme minderwaardigheidscomplex waardoor ze blijkbaar denken dat ze het zelf allemaal minder goed kunnen dan hun vrienden in de private sector.
Ik begrijp dat altijd maar lastig vanuit het perspectief van de neoliberale politicus en ambtenaar. Je gaat de politiek (of ambtenarij) in, volgens mij vaak iig deels vanuit de motivatie je in te willen zetten voor het grotere/publieke goed. Maar lijkt blijkbaar nog steeds ergens te denken dat 'winst maken' een betere drijfveer voor efficiëntie is dan je eigen 'zoveel mogelijk mensen helpen'.
Maar is dat omdat die private zorg efficienter is, en je dáárdoor eerder aan de beurt komt?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is nu al zo dat als je zelf betaalt, je veel sneller aan de beurt bent in delen van de zorg. Dat geldt voor ouderenzorg als ook in de jeugdzorg, maar ook bij audiologie etc.
Geen wachtlijsten, meer je eigen regie, en de kwaliteit is in mijn ervaring gewoon professioneel. Omdat het gewoon ook vaak dezelfde aanbieders zijn.
Dat gaat alleen maar toenemen.
Meer aanbod van mogelijkheden ook. Zelfs bij dezelfde dienstverlener. De deur is opeens stukken wijder en ze houden hem voor je open.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Maar is dat omdat die private zorg efficienter is, en je dáárdoor eerder aan de beurt komt?
Of is dat omdat het grote deel van de mensen nog gewoon braaf in de 'standaard' zorg rij aansluit, en relatief weinig mensen die directe stap naar private zorg maken?
In allegorische vorm ..
Een gebouw heeft 1 hoofdingang waar een enorme rij mensen staat. Een handjevol mensen vinden het te lang duren, lopen om het gebouw heen, vinden de zij-ingang, en komen sneller binnen. Zijn ze dan sneller binnen omdat die zijdeur een kortere manier is om binnen te komen, of omdat vrijwel niemand er van wist en er geen rij staat?
Als de helft van de zorgbehoevenden meteen naar private zorg stapt, zijn ze dan nog steeds sneller?
Het aanbod zal zich modelleren naar de vraag, dus als nu iedereen van de ene op de andere dag overstapt op private zorg zal het eerst bottlenecken, maar als dat eenmaal loopt gaat het prima. Het is alleen een stuk duurder, vooral als je iets zeldzaams hebt.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:55 schreef probeer het volgende:
Als de helft van de zorgbehoevenden meteen naar private zorg stapt, zijn ze dan nog steeds sneller?
Idealiter wel jaquote:Op dinsdag 20 januari 2026 12:12 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik vind Paternotte toch wel een typische D66ër, wil jij niet gewoon een regering zonder D66?
Fractievergadering PVV geschorst, want de Kamerleden willen een ledenpartij en inspraak.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:34 schreef koemleit het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-had/125100649.html
heel opmerkelijk dit.
Beetje dubbel wel, hun eis klinkt redelijk en we zouden het moeten toejuichen dat de PVV democratischer en redelijker wordt.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:34 schreef koemleit het volgende:
heel opmerkelijk dit.
Nah, fuck dat. PVV-burgeroorlog!quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:45 schreef archito het volgende:
[..]
Beetje dubbel wel, hun eis klinkt redelijk en we zouden het moeten toejuichen dat de PVV democratischer en redelijker wordt.
Tegelijkertijd hebben ze lekker meegelift op de polariserende en extreemrechtse politiek van Wilders om uberhaupt in de kamer te komen.
Niet te lezenquote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:34 schreef koemleit het volgende:
heel opmerkelijk dit.
Ik ging ervan uit dat ze geselecteerd waren op ja knikken. Is toch mis gegaan.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:45 schreef archito het volgende:
[..]
Beetje dubbel wel, hun eis klinkt redelijk en we zouden het moeten toejuichen dat de PVV democratischer en redelijker wordt.
Tegelijkertijd hebben ze lekker meegelift op de polariserende en extreemrechtse politiek van Wilders om uberhaupt in de kamer te komen.
Voor veel mensen was het toch makkelijk redelijk veel geld verdienen. Het satirische stukje waarbij je lege zetels zag terwijl leden lekker thuisbleven en men tegelijk de mond vol had over hard werken.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:47 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik sluit me aan bij de partij van een dictator die vooral in de politiek zit uit eigenbelang en ga daarna klagen dat ik zo weinig te vertellen heb, dat de slager vooral zijn eigen vlees keurt en dat ik vooral als stemvee dien.
Noem me cynisch, maar ik word hier toch een beetje simpel van.
Dat zou wel grappig zijn jaquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |