Niet zolang men halsstarrig VVD blijft stemmen en die afbraakpartij de regering in helpt.quote:Op zondag 18 januari 2026 22:10 schreef Cupfighter het volgende:
Vrees weer sociaal afbraakbeleid zoals in de kabinetten Rutte
Komt daar nu nooit een eind aan
Dit dus, dit gaat D66 in de toekomst de kop kosten wederom, want die krijgen de schuld en de VVD krijgt amper een tik en gaat gewoon verderquote:Op zondag 18 januari 2026 22:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Niet zolang men halsstarrig VVD blijft stemmen en die afbraakpartij de regering in helpt.
Er isnog helemaal geen akkoord of regering, en D66 stemt al vrolijk voor het feit dat de mens in de financiële sector erxta rijk mogen worden met onbeperkte bonussen en dat we doorgaan met PVV-beleid op Ontwikkelingssamenwerking.quote:Op zondag 18 januari 2026 22:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Niet zolang men halsstarrig VVD blijft stemmen en die afbraakpartij de regering in helpt.
Hoe kan dat nou D66 was toch superlinks???quote:Op zondag 18 januari 2026 22:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Er isnog helemaal geen akkoord of regering, en D66 stemt al vrolijk voor het feit dat de mens in de financiële sector erxta rijk mogen worden met onbeperkte bonussen en dat we doorgaan met PVV-beleid op Ontwikkelingssamenwerking.
Dat stemt D66 toch echt zelf. Heb je geen vvd voor nodig.
Ja dit stemt me niet positief dat dit al gebeurd zonder de VVD laat staan als die partij ook nog mee gaat beslissen,quote:Op zondag 18 januari 2026 22:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Er isnog helemaal geen akkoord of regering, en D66 stemt al vrolijk voor het feit dat de mens in de financiële sector erxta rijk mogen worden met onbeperkte bonussen en dat we doorgaan met PVV-beleid op Ontwikkelingssamenwerking.
Dat stemt D66 toch echt zelf. Heb je geen vvd voor nodig.
D66 klonk vooral links vóór de verkiezingen. Om de linkse kiezer te verleiden.quote:Op zondag 18 januari 2026 22:27 schreef Funeste het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou D66 was toch superlinks???
Ja maar Rob Jetten is knapquote:Op zondag 18 januari 2026 22:27 schreef PieterDeRijcke het volgende:
D66 is tevens van plan om doodleuk miljarden te gaan bezuinigen op sociale zekerheid en zorg.
Dat is waarop mensen gestemd hebben.
Wat een vreselijke kleuter is het toch eigenlijkquote:Op maandag 19 januari 2026 00:00 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]
Geert feliciteert Senegal met het winnen van de Afrika cup.
In de brief die ze in december 2025 hebben opgesteld, samen met het CDA, staat in ieder geval dat ze willen bezuinigen op het toelaten van nieuwe medicijnen en behandelingen in het basispakket, fors op de ouderenzorg, de duur van de WW gaat omlaag, en de WIA en Wajong worden strenger en versoberd.quote:Op zondag 18 januari 2026 22:27 schreef PieterDeRijcke het volgende:
D66 is tevens van plan om doodleuk miljarden te gaan bezuinigen op sociale zekerheid en zorg.
Dat is waarop mensen gestemd hebben.
Persoonlijk vind ik, tot nu toe, een betere conclussie dan van der Plas haar "we krijgen een links kabinet". Juist het "succes is een keuze" idee bij D66 staat mij altijd wat tegen, dat was voor mij dan ook dit keer weer de reden om er niet op te stemmen.quote:Op zondag 18 januari 2026 22:30 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
D66 klonk vooral links vóór de verkiezingen. Om de linkse kiezer te verleiden.
De dag erna bleken de tien nieuwe steden enkel symbolisch van aard.
En geen linkse D66 stemmer hier durft dat toe te geven. Het is gewoon een rechtse partij met rechts beleid.
Fooled you!
Dat heb ik en vele andere hier ook meerdere malen voor de verkiezingen gezegd, maar dat werd toen weggezet als onzin. Want in hun kieskompasje stond D66 ietsje links van het midden. Inderdaad niemand nu die durft toe te geven dat ze het mis hadden.quote:Op zondag 18 januari 2026 22:30 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
En geen linkse D66 stemmer hier durft dat toe te geven. Het is gewoon een rechtse partij met rechts beleid.
Fooled you!
De D66-bezuinigingen op zorg en sociale zekerheid gaan in de miljarden lopen. Zo veel zelfs dat de BBB er in de Eerste Kamer geen steun aan wil geven.quote:Op maandag 19 januari 2026 08:56 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik, tot nu toe, een betere conclussie dan van der Plas haar "we krijgen een links kabinet". Juist het "succes is een keuze" idee bij D66 staat mij altijd wat tegen, dat was voor mij dan ook dit keer weer de reden om er niet op te stemmen.
U is nieuw hier? Elk kabinet waar de xenofoben/racisten/f******** niet aan mee (mogen) doen wordt door bepaalde users hier een ‘(extreem) Linksch kabinet’ genoemd.quote:Op maandag 19 januari 2026 09:39 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
De D66-bezuinigingen op zorg en sociale zekerheid gaan in de miljarden lopen. Zo veel zelfs dat de BBB er in de Eerste Kamer geen steun aan wil geven.
"Een links kabinet" aan me hoela.
D66 is in de campagne juist steeds verder naar rechts opgeschoven, nog wel binnen hun eigen range. En het is natuurlijk wensdenken dat je eraan kan ontkomen om te bezuinigen op sociale zekerheid en zorg als je (fors) moet bezuinigen.quote:Op zondag 18 januari 2026 22:30 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ik vond D66 helemaal niet zo links klinken voor de verkiezingen.quote:Op zondag 18 januari 2026 22:30 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Fooled you!
Ligt eraan aan wie je het vraagt.quote:Op maandag 19 januari 2026 10:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vond D66 helemaal niet zo links klinken voor de verkiezingen.
Eens. Economisch niet, maar ook bijvoorbeeld ook een maximum stellen op het aantal asielzoekers is een puur rechts, zelfs tegen extreemrechts aanleunend, standpunt.quote:Op maandag 19 januari 2026 10:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ook niet.quote:Op maandag 19 januari 2026 10:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is in de basis geen linkse partij, maar een progressieve partij. Progressief en links zijn niet synoniem.quote:
Ach, links of rechts is inmiddels verworden tot een "hoe kijk je tegen asielzoekers aan?". Dat is een heerlijk gemakkelijke kapstok om allerlei problemen aan op te hangen, van de woningmarkt tot ruimte voor boeren. En dat simplistische denken beperkt zich dan nog tot het feitencomplex; de werkelijkheid is nog een stuk complexer omdat gelijk hebben (als dat al zo zou zijn) een stuk anders is dan gelijk krijgen, helemaal in de politiek.quote:
Nee, maar dat komt doordat we telkens een links kabinet hebbenquote:Op zondag 18 januari 2026 22:10 schreef Cupfighter het volgende:
Vrees weer sociaal afbraakbeleid zoals in de kabinetten Rutte
Komt daar nu nooit een eind aan
quote:Op maandag 19 januari 2026 11:06 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee, maar dat komt doordat we telkens een links kabinet hebben
Door de beroerde campagne van Gl-pvda hebben ze ook daar linkse kiezers vandaan gehaald. Die gaan echt bedrogen uitkomen.quote:Op maandag 19 januari 2026 10:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klinkt ook niet echt progressief trouwens. Een maximum stellen op asielzoekers. Had ook gewoon uit de koker van de pvv kunnen komen.quote:Op maandag 19 januari 2026 11:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens. Economisch niet, maar ook bijvoorbeeld ook een maximum stellen op het aantal asielzoekers is een puur rechts, zelfs tegen extreemrechts aanleunend, standpunt.
Dat laatste ben ik niet met je eens, want zelfs de SP wil op maxima sturen. En die kun je toch moeilijk rechts noemen, laat staan radicaal of extreem rechts.quote:Op maandag 19 januari 2026 11:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens. Economisch niet, maar ook bijvoorbeeld ook een maximum stellen op het aantal asielzoekers is een puur rechts, zelfs tegen extreemrechts aanleunend, standpunt.
Er zijn ook linkse kiezers die PVV of BBB gestemd hebben, en die zijn toch ook bepaald niet links.quote:Op maandag 19 januari 2026 11:18 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Door de beroerde campagne van Gl-pvda hebben ze ook daar linkse kiezers vandaan gehaald. Die gaan echt bedrogen uitkomen.
Genoeg mensen (ook hier) hadden dan ook liever een samenwerking met GLPVDA gezien dan met de vvd.
Terwijl d66 en vvd op veel punten helemaal niet ver uit elkaar liggen.
Dit ene standpunt is rechts. En ja, de SP is op dit onderwerp ook naar rechts geschoven in de hoop PVV kiezers binnen te halen. PVV corvee is tegenwoordig niet meer voorbehouden aan VVD, dat zie je ook bij D66 en SP.quote:Op maandag 19 januari 2026 11:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik niet met je eens, want zelfs de SP wil op maxima sturen. En die kun je toch moeilijk rechts noemen, laat staan radicaal of extreem rechts.
Ik ben het wel met @:nostra eens: dat hele links-rechts gebeuren is niet van deze tijd. Het is zoveel complexer dan dat.
Die partijen zitten niet in de regering en zijn niet tot grootste gestemd. D66 wel.quote:Op maandag 19 januari 2026 11:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn ook linkse kiezers die PVV of BBB gestemd hebben, en die zijn toch ook bepaald niet links.
Het is vooral een frame om nu ook weer lekker over D66 te gaan zeiken, heb ik het idee.
Ik kan het stellen van een maximaal aantal in elk geval niet rijmen met een progressieve partij. Komt mij eerder conservatief over. Zoals de SP en de PVV.quote:Op maandag 19 januari 2026 11:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit ene standpunt is rechts. En ja, de SP is op dit onderwerp ook naar rechts geschoven in de hoop PVV kiezers binnen te halen. PVV corvee is tegenwoordig niet meer voorbehouden aan VVD, dat zie je ook bij D66 en SP.
Het is in elk geval een standpunt waarbij je internationale verdragen in de prullenbak gooit. Volgens internationale verdragen heeft iedereen recht asiel aan te vragen in een land. Tot voor kort was internationale verdragen over mensenrechten in de prullenbak gooien of negeren nog extreem-rechts, vandaar dat ik het daar tegen aan vind schuren.
Nou ja, je mag ook wel kritisch naar Jetten kijken. Het is wel jarenlang de VVD, terecht laten we wel wezen, bekritiseren om afbraakbeleid. En nu hij de touwtjes eindelijk zelf in handen heeft gekregen diezelfde VVD toe laten. Ook al was dit volgens alledrie de enige oplossing, je hebt ook nog principes.quote:Op maandag 19 januari 2026 11:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn ook linkse kiezers die PVV of BBB gestemd hebben, en die zijn toch ook bepaald niet links.
Het is vooral een frame om nu ook weer lekker over D66 te gaan zeiken, heb ik het idee.
Ah ja dan zit ik goedquote:Op maandag 19 januari 2026 11:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als het de OCW-debat is dan is dat live
D66 staat ook zelf voor dat beleid.quote:Op maandag 19 januari 2026 11:35 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou ja, je mag ook wel kritisch naar Jetten kijken. Het is wel jarenlang de VVD, terecht laten we wel wezen, bekritiseren om afbraakbeleid. En nu hij de touwtjes eindelijk zelf in handen heeft gekregen diezelfde VVD toe laten. Ook al was dit volgens alledrie de enige oplossing, je hebt ook nog principes.
Of althans, dat blijf je bij sommige politici toch maar hopen
Je weet nu al wat er gaat gebeuren en hoewel VVD verantwoordelijke nummer 1 is zijn Jetten en Bontebal niet volledig onschuldig
Links op milieu/"inclusiviteit" zeker, maar alle zaken mbt werk/studie/werknemers rechten waren altijd vooral afbraak op dat gebied.quote:Op maandag 19 januari 2026 09:28 schreef papert het volgende:
[..]
Dat heb ik en vele andere hier ook meerdere malen voor de verkiezingen gezegd, maar dat werd toen weggezet als onzin. Want in hun kieskompasje stond D66 ietsje links van het midden. Inderdaad niemand nu die durft toe te geven dat ze het mis hadden.
Ik weet niet eens of ze wel zo inclusief zijn. Qua ontwikkelingsgeld willen ze gewoon de PVV lijn van onder Schoof aanhouden. En qua asielzoekers een maximum instellen. En dat kan volgens allerlei verdragen helemaal niet, want iedereen die asiel aanvraagt zal op normale manier beoordeeld moeten worden . Die verdragen moet je dan aan gaan passen.quote:Op maandag 19 januari 2026 11:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Links op milieu/"inclusiviteit" zeker, maar alle zaken mbt werk/studie/werknemers rechten waren altijd vooral afbraak op dat gebied.
De punten die jij noemt zijn inderdaad rechtse elementen maar er zijn ook genoeg linkse elementen zoals klimaat, sommige mensenrechten (abortus, embryo) die toch echt wel links zijn.quote:Op maandag 19 januari 2026 12:00 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Ik weet niet eens of ze wel zo inclusief zijn. Qua ontwikkelingsgeld willen ze gewoon de PVV lijn van onder Schoof aanhouden. En qua asielzoekers een maximum instellen. En dat kan volgens allerlei verdragen helemaal niet, want iedereen die asiel aanvraagt zal op normale manier beoordeeld moeten worden . Die verdragen moet je dan aan gaan passen.
Wat is dan nog het verschil met de VVD?
Vind dit toch allemaal wel heel ver van Gl-pvda af staan.
Abortus, embryo wijken ze toch ook niet af van wat de VVD vindt?quote:Op maandag 19 januari 2026 12:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
De punten die jij noemt zijn inderdaad rechtse elementen maar er zijn ook genoeg linkse elementen zoals klimaat, sommige mensenrechten (abortus, embryo) die toch echt wel links zijn.
Dat maakt ze gewoon tot een centrumpartij in mijn ogen. Het zal vooral aan de partijleider en de onderhandelende partijen zijn wat ervan overblijft. Of die linkse elementen erin blijven of het allemaal ingeruild wordt.
Nee dat klopt maar dat maakt het toch niet perse een rechts punt?quote:Op maandag 19 januari 2026 12:45 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Abortus, embryo wijken ze toch ook niet af van wat de VVD vindt?
rechts heeft zeker heel veel zeer goede punten,quote:Op maandag 19 januari 2026 12:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nee dat klopt maar dat maakt het toch niet perse een rechts punt?
Huh, jij noemde het juist linkse elementen.quote:Op maandag 19 januari 2026 12:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nee dat klopt maar dat maakt het toch niet perse een rechts punt?
Ik zou het dan eerder liberaal noemen. Die standpunten.quote:..sommige mensenrechten (abortus, embryo) die toch echt wel links zijn.
Niet perse rechts zei ik tochquote:Op maandag 19 januari 2026 13:00 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Huh, jij noemde het juist linkse elementen.
[..]
Ik zou het dan eerder liberaal noemen. Die standpunten.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat mensen gewoon op een VVD met klimaatplannen gestemd hebben.
Als hij zichzelf belachelijk wil maken moet 'ie dat helemaal zelf weten.quote:Op maandag 19 januari 2026 14:29 schreef miss_sly het volgende:
Een motie van Bosma waarin hij uitspreekt dat zwarte piet zwart is
woke is toch niet meer?quote:Op maandag 19 januari 2026 14:44 schreef miss_sly het volgende:
Bosma, Nanninga, van Houwelingen en Van der Plas gaan vol op het anti-woke en anti-inclusiviteitsorgel in ieder geval.
En Van der Plas blijft consequent Isrealisch en Joods aan elkaar gelijk stellen.
BBB=PVV 0.5quote:Op maandag 19 januari 2026 14:44 schreef miss_sly het volgende:
Bosma, Nanninga, van Houwelingen en Van der Plas gaan vol op het anti-woke en anti-inclusiviteitsorgel in ieder geval.
En Van der Plas blijft consequent Isrealisch en Joods aan elkaar gelijk stellen.
Moes is niet overmatig kundig, maar voor BBB begrippen nog wel redelijk constructief.quote:Op maandag 19 januari 2026 14:12 schreef miss_sly het volgende:
Meneer Moes is niet heel erg kundig en wordt ook wel op een niet al te fijne manier bevraagd.
Woke is altijd een volstrekt marginaal verschijnsel van een paar schreeuwers geweest.quote:Op maandag 19 januari 2026 14:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
woke is toch niet meer?
woke is uit
Dat zal onze vriend Etto niet met je eens zijn.quote:Op maandag 19 januari 2026 14:51 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Woke is altijd een volstrekt marginaal verschijnsel van een paar schreeuwers geweest.
Dat was het grote voordeel van Bosma als voorzitter, als gewone deelnemer in het debat is hij inderdaad één van de meest verschrikkelijke, verzuurde en totaal doorgedraaide kamerleden.quote:Op maandag 19 januari 2026 14:28 schreef miss_sly het volgende:
Bosma is in ieder geval weer duidelijk uit zijn soort van neutrale rol gevallen. Wat daar toch weer uitkomt in dit debat.
Dat was idd erg duidelijkquote:Op maandag 19 januari 2026 14:28 schreef miss_sly het volgende:
Bosma is in ieder geval weer duidelijk uit zijn soort van neutrale rol gevallen. Wat daar toch weer uitkomt in dit debat.
Haha watquote:Op maandag 19 januari 2026 14:51 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Woke is altijd een volstrekt marginaal verschijnsel van een paar schreeuwers geweest.
JA MAAR DE GESCHEIDEN WC'S !!!!!!!quote:Op maandag 19 januari 2026 14:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat zal onze vriend Etto niet met je eens zijn.
Samen kakken is tegenwoordig in de mode.quote:Op maandag 19 januari 2026 19:13 schreef probeer het volgende:
[..]
JA MAAR DE GESCHEIDEN WC'S !!!!!!!
Ik snap dat er bezuinigingen nodig zijn maar het slaat bij mij haaks op het bonusgebeuren in het bankwezen of denk ik nu tr kortzichtig?quote:Op maandag 19 januari 2026 09:59 schreef Hanca het volgende:
Een kabinet met D66, CDA en VVD is natuurlijk rechts, Jetten is ook al weer wat rechtser dan Kaag (maar geen Pechtold gelukkig, en Bontenbal is geen Hoekstra). Ik neem aan dat niemand wat anders had verwacht van deze combinatie.
Aan de andere kant zijn bezuinigingen/ombuigingen ook wel gewoon hard nodig, zeker nadat Heinen de boel gierend uit de hand heeft laten lopen. En eindelijk eens wat doen aan die als percentage van het BBP en van de Rijksbegroting steeds groter wordende zorgkosten is één van de meest essentiële zaken voor de komende 4 jaar, ik mag dus inderdaad wel hopen dat ze naar de zorgkosten kijken. En dan zorgen dat dat minder meer gaat worden (als de kosten nog steeds stijgen alleen iets minder, is het dan wel een bezuiniging?). Ik vind het ook niet echt een rechts standpunt, dat we de zorgkosten beheersbaar moeten houden.
Bonussen bij banken leveren de overheid natuurlijk eerder geld op dan dat het geld kost.quote:Op maandag 19 januari 2026 20:21 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik snap dat er bezuinigingen nodig zijn maar het slaat bij mij haaks op het bonusgebeuren in het bankwezen of denk ik nu tr kortzichtig?
Misschien dom maar dit snap ik niet, dit kost toch ook geld?quote:Op maandag 19 januari 2026 20:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bonussen bij banken leveren de overheid natuurlijk eerder geld op dan dat het geld kost.
kosten bank en 50% IBquote:Op maandag 19 januari 2026 20:23 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Misschien dom maar dit snap ik niet, dit kost toch ook geld?
Het kost de banken geld. De banken zijn niet van de overheid. Dus het kost de overheid niks. Sterker: over de bonussen mogen die mensen gewoon inkomstenbelasting afdragen.quote:Op maandag 19 januari 2026 20:23 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Misschien dom maar dit snap ik niet, dit kost toch ook geld?
Joy.quote:Op maandag 19 januari 2026 16:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat was het grote voordeel van Bosma als voorzitter, als gewone deelnemer in het debat is hij inderdaad één van de meest verschrikkelijke, verzuurde en totaal doorgedraaide kamerleden.
Ah zo ja, sorry ik ging er even vanuit dat de overheid die bonussen betaalde, stom van mequote:Op maandag 19 januari 2026 20:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het kost de banken geld. De banken zijn niet van de overheid. Dus het kost de overheid niks. Sterker: over de bonussen mogen die mensen gewoon inkomstenbelasting afdragen.
De overheid moet bezuinigen, bedrijven zoals de banken niet.
Typisch, een rechtse regering en het is weer bezuinigen. Zou het niet een idee zijn een keer te investeren? Zo'n Draghi had bijvoorbeeld een vrij aardig rapport geschreven over wat voor investeringen nodig zijn. Ik snap investeren is een vies woord voor rechts maar toch.quote:Op maandag 19 januari 2026 20:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het kost de banken geld. De banken zijn niet van de overheid. Dus het kost de overheid niks. Sterker: over de bonussen mogen die mensen gewoon inkomstenbelasting afdragen.
De overheid moet bezuinigen, bedrijven zoals de banken niet.
Juist omdat ze moeten investeren, moeten ze ook deels bezuinigen.quote:Op maandag 19 januari 2026 20:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Typisch, een rechtse regering en het is weer bezuinigen. Zou het niet een idee zijn een keer te investeren? Zo'n Draghi had bijvoorbeeld een vrij aardig rapport geschreven over wat voor investeringen nodig zijn. Ik snap investeren is een vies woord voor rechts maar toch.
Daarbij zeker als de handelsoorlog met Amerika escaleert zal er wel weinig tot niets terecht komen van geld overhouden door te bezuinigen.
https://www.telegraaf.nl/(...)ensie/124913132.htmlquote:Wouter de Winther: Dilan Yesilgöz in beeld als minister van Defensie
Sommigen gaan al bij voorbaat op hun rug liggen.quote:Op maandag 19 januari 2026 20:52 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toch wat verdeeldheid bij sommige partijen
Is wel een van de makkelijkste baantjes. Er is geld als water en de grote besluiten worden door anderen genomen. Kan ze dus relatief weinig kwaad.quote:Op maandag 19 januari 2026 20:50 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)ensie/124913132.html
Interessante keuze. Geen echte verbazing.
Slappe zakken hooi, heb je niks aan.quote:Op maandag 19 januari 2026 20:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Sommigen gaan al bij voorbaat op hun rug liggen.
Wel grappig dat ze dan weer meer met die andere VVDer, de huidige SG van de Navo, van doen heeft.quote:Op maandag 19 januari 2026 20:53 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Is wel een van de makkelijkste baantjes. Er is geld als water en de grote besluiten worden door anderen genomen. Kan ze dus relatief weinig kwaad.
Beetje de feeks in bedwang houden.quote:Op maandag 19 januari 2026 20:53 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Is wel een van de makkelijkste baantjes. Er is geld als water en de grote besluiten worden door anderen genomen. Kan ze dus relatief weinig kwaad.
Die verkopen hun moeder nog aan Trump of Poetin.quote:
Beter laat dan nooit.quote:Op maandag 19 januari 2026 21:03 schreef probeer het volgende:
Goh, Logtenberg (van het liegen over Wijers) van de NRC onderzoeksredactie naar de sportredactie. En ombudsman Staal houdt er ook mee op.
Maar het kwaad is al geschied.
Dat is wel een harde degradatie, de sportredactie van NRC stelt echt geen fuck voor en is totaal irrelevant.quote:Op maandag 19 januari 2026 21:03 schreef probeer het volgende:
Goh, Logtenberg (van het liegen over Wijers) van de NRC onderzoeksredactie naar de sportredactie. En ombudsman Staal houdt er ook mee op.
Maar het kwaad is al geschied.
Gewoon weggepromoveerd na hele Wijers-debacle. Functie elders.quote:Op maandag 19 januari 2026 21:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is wel een harde degradatie, de sportredactie van NRC stelt echt geen fuck voor en is totaal irrelevant.
Had natuurlijk nog steeds gewoon ontslag moeten zijn.quote:Op maandag 19 januari 2026 21:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is wel een harde degradatie, de sportredactie van NRC stelt echt geen fuck voor en is totaal irrelevant.
Kan ze het minste kwaad vermoedelijk.quote:Op maandag 19 januari 2026 20:57 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Beetje de feeks in bedwang houden.
Gelukkig ben je geen Wilders.quote:Op maandag 19 januari 2026 21:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Kan ze het minste kwaad vermoedelijk.
De bewindslieden van de PVV kregen natuurlijk ook niet de spannendste posten.quote:Op maandag 19 januari 2026 21:48 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Gelukkig ben je geen Wilders.
Ik durf wel te stellen dat in Schoof-1, asiel verreweg de spannendste post was. De verkiezingen gingen immers om dat onderwerp.quote:Op maandag 19 januari 2026 21:58 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De bewindslieden van de PVV kregen natuurlijk ook niet de spannendste posten.
het werd spannend door haar grote incompetentie. Maar het is ook een post die eigenlijk niet zoveel prestige heeft. Er werd een apart ministerie voor opgetuigd met een bescheiden begroting (die Faber ook nog eens grotendeels weggaf). Ze mochten het dus even proberen maar het was al snel duidelijk dat ze niets voor elkaar zouden krijgen.quote:Op maandag 19 januari 2026 22:05 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik durf wel te stellen dat in Schoof-1, asiel verreweg de spannendste post was. De verkiezingen gingen immers om dat onderwerp.
Nou ja, ASN nog 100% en ABN 30.quote:Op maandag 19 januari 2026 20:25 schreef Hanca het volgende:
Het kost de banken geld. De banken zijn niet van de overheid.
ASN geeft geen bonussen: https://corporate.asnbank(...)ken/beloningsbeleid/quote:
Maar zelfs al zou dat wel zo zijn, dan zouden ze alsnog geld van de bank uitgeven en niet uit de schatkist. Het is niet omdat de overheid 100% aandeelhouder is, dat de winst van de bank zo de schatkist in rolt. Die blijft in het bedrijf, als het goed is.quote:Variabele beloning vinden wij niet passen bij het maatschappelijke karakter van onze bank en om die reden is er geen variabele beloning van toepassing.
En een goede opstappost naar een grote volgende functie in het buitenland. Echt wegpromoveren, dus.quote:Op maandag 19 januari 2026 20:53 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De twee hebben dan ook helemaal niks met elkaar te maken.quote:Op maandag 19 januari 2026 20:21 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik snap dat er bezuinigingen nodig zijn maar het slaat bij mij haaks op het bonusgebeuren in het bankwezen of denk ik nu tr kortzichtig?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |