SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 11 januari 2026 21:27 schreef Lospedrosa het volgende:
@:Achja
[ x ]
Mits dit verhaal een beetje waarheid bevat, bestaat dat wapen met ultrasoon geluid oid?
Ja, dat soort non lethal wapens bestaat wel degelijkquote:Op zondag 11 januari 2026 21:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[ x ]
Mits dit verhaal een beetje waarheid bevat, bestaat dat wapen met ultrasoon geluid oid?
Dit kan waar zijn?quote:Op zondag 11 januari 2026 21:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, dat soort non lethal wapens bestaat wel degelijk
Hoe bedoel je dezelfde?quote:Op zondag 11 januari 2026 21:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En ook altijd directe dezelfde taggen. Doe maar niet.
Beetje te muricastronk bullshit verhaal.quote:Op zondag 11 januari 2026 21:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
De rest van het verhaal vind ik wat overdreven..
Dat soort wapens zijn irritant. Niet schadelijk. Handig voor crowd control ofzo.quote:Op zondag 11 januari 2026 21:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, dat soort non lethal wapens bestaat wel degelijk
Kijk, daar ga je weer.quote:
Bijzonder.quote:Op zondag 11 januari 2026 21:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
De rest van het verhaal vind ik wat overdreven..
@bianconeri vindt mij niet lief ofzo.quote:Op zondag 11 januari 2026 21:58 schreef Lospedrosa het volgende:
Hoe bedoel je dezelfde?
Hij zit toch bij defensie?
Jij in een appartementent met laptop in Letland.
Ik bedoel waarom zou ik jou taggen dan?
Wat zijn dit steeds van rare vragen?
En hij reageert aldoor op mijn posts maar adviseert anderen om mij te negeren..quote:Op zondag 11 januari 2026 23:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
@:Bianconeri vindt mij niet lief ofzo.
Security guards zitten met een radarscherm in de tuin ofzo?quote:Op zondag 11 januari 2026 21:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[ x ]
https://xcancel.com/AndrewPerpetua/status/2006699700515221727#mquote:here are the Russia KIA we have for December
Total: 5724
Average per Day: 184.6
December was the highest KIA month we've ever seen by a wide margin.
Total For the Year: 48,869
Daily Average: 134
Daily Average since we started counting: 126.8
De minister van Binnenlandse zaken van Venezuela heeft aangegeven dat er zo'n 100 doden waren gevallen tijdens de aanval. Dat stuk dat er honderden zijn afgeslacht is in elk geval flink aangedikt, een hoop van de rest waarschijnlijk ook gok ik..quote:Op zondag 11 januari 2026 21:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[ x ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 12 januari 2026 00:33 schreef oheng het volgende:
Vandaag is trouwens de mijlpaal van Operatie Barbarossa tot het einde van de 2e Werweld Oorlog behaald.
1418 dagen.
Wat een verschil.
Bekijk deze YouTube-videoquote:I asked Vladimir Putin: "What future are you planning for Russia?"
NOSquote:VK ontwikkelt een nieuwe ballistische raket voor Oekraïne
Het Verenigd Koninkrijk zegt nieuwe ballistische raketten te gaan ontwikkelen die de vuurkracht van Oekraïne zal vergroten om zich te verdedigen tegen Rusland. De zogenoemde Nightfall-raketten kunnen volgens de Britten vanaf voertuigen worden gelanceerd en meerdere raketten snel achter elkaar afvuren om vervolgens binnen enkele minuten terug te kunnen trekken.
"Dit stelt de Oekraïense strijdkrachten in staat belangrijke militaire doelen te raken voordat de Russische strijdkrachten kunnen reageren", schrijft de Britse regering in een persbericht. De nieuwe ballistische raket kan een kernkop van 200 kilo vervoeren over een afstand van meer dan 500 kilometer.
De minister van Defensie John Healey zegt dat de aanvallen op Oekraïne in de nacht van donderdag op vrijdag "eens te meer laten zien hoe Poetin denkt dat hij ongestraft kan handelen en burgergebieden kan aanvallen met geavanceerde wapens." Rusland voerde toen grootschalige aanvallen uit op Oekraïne. Vier mensen kwamen om en 22 raakten er gewond. Daarbij zei Rusland gebruik te hebben gemaakt van de hypersonische raket Oresjnik.
Healey: "Dit pikken we niet, en daarom zijn we vastbesloten om de Oekraïners te voorzien van geavanceerde wapens, zodat ze zich kunnen verzetten."
Het Nightfall-project is niet alleen bedoeld om Oekraïne te steunen, maar ook om de Britse defensie-industrie te stimuleren. Het project heeft een waarde van omgerekend ongeveer 31 miljoen euro. De bedoeling is dat binnen twaalf maanden drie raketten worden geleverd voor testlanceringen.
En ondertussen wisten de Amerikanen de Taliban er niet onder te krijgen.quote:Op zondag 11 januari 2026 22:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bijzonder.
Ben benieuwd hoe het in elkaar steekt.
Zolang het niet duidelijk is zullen andere grote wereldleiders zoals Poetin, Xi, Lula, etc etc ook met aangepaste maatregelen leven zoals continu veranderende veiligheidsmaatregelen, rouleren van plek.
Maar ik denk dat zelfs een Starmer moet oppassen.
Shockwave van een 'normaal' wapen kan toch ook gewoon tot dat soort dingen leiden.quote:Op zondag 11 januari 2026 23:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Security guards zitten met een radarscherm in de tuin ofzo?
En ja, @:extec zegt het al geluid inzetten als wapen gebeurt al langer. Maar dat je bloedend inelkaar zakt lijkt me sterk overdreven.
https://pitchfork.com/the(...)ct-yourself-from-it/
Maar weet niets beter en komt toch alleen maar vervelend doen. Als er wat nuttigs kwam sure, maar nee.quote:Op zondag 11 januari 2026 21:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dezelfde?
Hij zit toch bij defensie?
Jij in een appartementent met laptop in Letland.
Ik bedoel waarom zou ik jou taggen dan?
Wat zijn dit steeds van rare vragen?
Bekijk deze YouTube-videoquote:Putin challenged on his 25-year rule of Russia | BBC News
The BBC's Russia Editor, Steve Rosenberg, has challenged Vladimir Putin on whether he has "taken care" of Russia during his 25-year rule.
At the president's annual end-of-year press conference, Rosenberg reminded Putin about how his predecessor, Boris Yeltsin, told him to take care of the country when he handed over power.
In response, Putin said Russia had "regained its sovereignty".
Russia is now part of the anti Hitler coalition
Dit is uiteraard een verzonnen Amerikaans propagandaverhaal. Los van dat er gekke dingen in staan zoals AchJa al zegt over de radar, de vele honderden doden en dat hij 8 helikopters zou hebben gezien waar maar 20 Robocops uit komen, heeft hij het alleen maar over het geopolitieke verhaal en dat Latijn Amerika nu wel snapt dat ze met de VS niet moeten sollen.quote:Op zondag 11 januari 2026 21:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[ x ]
quote:Interviewer: So do you think the rest of the region should think twice before confronting the Americans?
Security Guard: Without a doubt. I'm sending a warning to anyone who thinks they can fight the United States. They have no idea what they're capable of. After what I saw, I never want to be on the other side of that again. They're not to be messed with.
Interviewer: And now that Trump has said Mexico is on the list, do you think the situation will change in Latin America?
Security Guard: Definitely. Everyone is already talking about this. No one wants to go through what we went through. Now everyone thinks twice. What happened here is going to change a lot of things, not just in Venezuela but throughout the region.
Ik vind dat je Achja hier te weinig credits geeft, hij heeft vaak goede inbreng.quote:Op maandag 12 januari 2026 07:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Maar weet niets beter en komt toch alleen maar vervelend doen. Als er wat nuttigs kwam sure, maar nee.
Buiten dat je hem 100x per dag tagt bij alle kleine dingetjes :´)
Estland, en je hoeft mij ook absoluut niet te taggen. Je hoeft niemand te taggen als dat niet nodig is.
Als je achteraf in Letland woont in the middle of nowwhere ben je blij met alle tags.quote:Op maandag 12 januari 2026 18:24 schreef sp3c het volgende:
ja laten we stoppen met @:bianconeri te taggen
Estland toch?quote:Op maandag 12 januari 2026 18:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je achteraf in Letland woont in the middle of nowwhere ben je blij met alle tags.
@:Bianconeri
Wel behoorlijk sci-fi eigenlijk. Gewoon achtervolgt worden door drones. Met dat landschap erbij voelt het een beetje als Half-Life 2.quote:
Nou dan staat ons nog wat te wachten.quote:Op maandag 12 januari 2026 18:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wel behoorlijk sci-fi eigenlijk. Gewoon achtervolgt worden door drones. Met dat landschap erbij voelt het een beetje als Half-Life 2.
ww3 voor half life 3.quote:Op maandag 12 januari 2026 18:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nou dan staat ons nog wat te wachten.
@bianconeri mag mij gewoon niet, dan gaat hij meteen op de man spelen. Doet hij trouwens bij iedereen met wie hij het niet eens is. Is de standaard werkwijze van hem.quote:Op maandag 12 januari 2026 18:23 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik vind dat je Achja hier te weinig credits geeft, hij heeft vaak goede inbreng.
quote:Op maandag 12 januari 2026 18:24 schreef sp3c het volgende:
ja laten we stoppen met @bianconeri te taggen
Ja, de pacifist heeft problemen met een militair.quote:
Ik wacht nog steeds op een aanslag op een bekend figuur middels een drone. We zien ze militair erg veel, maar ik verwacht op het gebied van terrorisme ook nog wel. Dan komt het pas echt dichtbij.quote:
Dat is een juiste constatering.quote:Op maandag 12 januari 2026 19:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
@:Bianconeri mag mij gewoon niet, dan gaat hij meteen op de man spelen. Doet hij trouwens bij iedereen met wie hij het niet eens is. Is de standaard werkwijze van hem.
[..]
Ik ken de context niet, maar het is vrijwel nooit zo dat mensen spontaan de krant bellen, meestal is het andersom.quote:Op maandag 12 januari 2026 22:44 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
ik vraag me wel altijd af waarom zulke figuren nog zo de publiciteit zoeken
Alsnog dan kun je niet reageren. Het is iets waarover hij niets te zeggen heeft en wat ook ontzettend onwaarschijnlijk is. Als de VS Groenland inneemt roepen wij hooguit de ambassadeur op het matje en verder blijft alles zoals het was. We zijn veel te afhankelijk van de VSquote:Op maandag 12 januari 2026 22:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik ken de context niet, maar het is vrijwel nooit zo dat mensen spontaan de krant bellen, meestal is het andersom.
Ik persoonlijk kan me daar vrij weinig bij voorstellen.quote:Op maandag 12 januari 2026 22:52 schreef Mortaxx het volgende:
Als de VS Groenland inneemt roepen wij hooguit de ambassadeur op het matje en verder blijft alles zoals het was. We zijn veel te afhankelijk van de VS
Misschien moeten die bases sws maar zelf gaan runnen. Wat is dit voor onzin, dat de VS dit allemaal hier moet doen?quote:
Mss kan die een verdomd goeie educated guess doen.quote:
Nee. Als je ziet wat voor een onzin hij op Twitter uitkraamt. Zijn ook al een paar GS-topics over geweest.quote:Op maandag 12 januari 2026 22:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mss kan die een verdomd goeie educated guess doen.
Zomaar een idee hoor.
Er gaat een tussenoplossing komen: VS neemt Groenland over om het te beschermen van een mogelijke Rusische of Chinese inval.quote:Op maandag 12 januari 2026 22:52 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Alsnog dan kun je niet reageren. Het is iets waarover hij niets te zeggen heeft en wat ook ontzettend onwaarschijnlijk is. Als de VS Groenland inneemt roepen wij hooguit de ambassadeur op het matje en verder blijft alles zoals het was. We zijn veel te afhankelijk van de VS
Maar niets belet uncle sam om daar nu al 1 grote militaire basis van te maken. Was het in het verleden ook.quote:Op maandag 12 januari 2026 22:58 schreef phpmystyle het volgende:
Er gaat een tussenoplossing komen: VS neemt Groenland over om het te beschermen van een mogelijke Rusische of Chinese inval.
Mooiquote:Op zondag 11 januari 2026 23:17 schreef oheng het volgende:
[..]
https://xcancel.com/AndrewPerpetua/status/2006699700515221727#m
Klopt. Ik vind het hem ook echt onredelijk worden in deze casus. En wat mij betreft geven wij niks weg, wij zijn als Europa vergeleken met andere continenten relatief grondstof arm.quote:Op maandag 12 januari 2026 22:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar niets belet uncle sam om daar nu al 1 grote militaire basis van te maken. Was het in het verleden ook.
Als ze dat met geweld (of dreigen daarmee) doen is dat ook mijn voorspelling.quote:
Omdat in Europa niemand echt zijn kop er af wil laten schieten voor het vaderland. Dan huur je daar mensen voor in die je dan een beetje maar niet voldoende betaald,quote:Op maandag 12 januari 2026 22:55 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Misschien moeten die bases sws maar zelf gaan runnen. Wat is dit voor onzin, dat de VS dit allemaal hier moet doen?
Dat verandert altijd rap als het erom gaat spannen. Kijk maar naar polen, finland.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:14 schreef Lospedrosa het volgende:
Omdat in Europa niemand echt zijn kop er af wil laten schieten voor het vaderland.
Je kunt met huurlingen geen goed leger bouwen. Daarvoor heb je mensen nodig die echt kunnen doorzetten en ook onder moeilijke omstandigheden bereid zijn tot het uiterste te gaan omdat ze ergens in geloven.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Omdat in Europa niemand echt zijn kop er af wil laten schieten voor het vaderland. Dan huur je daar mensen voor in die je dan een beetje maar niet voldoende betaald,
Kunnen wij ook wel maar dan moeten scholen weer het volkslied spelen bij opstart en dienst weer verplicht zijn,
M.a.w. we hebben onze defensie uitbesteed.
Iets heel anders maar wel relevant.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt met huurlingen geen goed leger bouwen. Daarvoor heb je mensen nodig die echt kunnen doorzetten en ook onder moeilijke omstandigheden bereid zijn tot het uiterste te gaan omdat ze ergens in geloven.
Zolang het gewoon wat wachtlopen is bij een ambassade of patrouilles in een permissive gebied kunnen huurlingen het prima. Maar wanneer de betaling niet opweegt tegen het risico en de ontbering dan stoppen zij er zo snel mee als ze kunnen. Logisch ook.
In Afrika deden ze hun werk. Kongo Müller is bekende man. Net al Mike Hoare.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt met huurlingen geen goed leger bouwen. Daarvoor heb je mensen nodig die echt kunnen doorzetten en ook onder moeilijke omstandigheden bereid zijn tot het uiterste te gaan omdat ze ergens in geloven.
Zolang het gewoon wat wachtlopen is bij een ambassade of patrouilles in een permissive gebied kunnen huurlingen het prima. Maar wanneer de betaling niet opweegt tegen het risico en de ontbering dan stoppen zij er zo snel mee als ze kunnen. Logisch ook.
De easy winns dusquote:Op maandag 12 januari 2026 23:32 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
In Afrika deden ze hun werk. Kongo Müller is bekende man. Net al Mike Hoare.![]()
Nee. Kijk naar a-religieuze staten als nazi-Duitsland of de USSR.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Iets heel anders maar wel relevant.
Speelt het wegvallen van religie (na de dood is er niks meer) ook een rol bij opofferingsgezindheid/risicobereidheid in gevechtssituaties?
Is dat wel eens gemeten of heb je daar gevoel bij?
Je gaat er geen normaal leger op laten draaien, maar voor puin schoppen en/ of opruimen, zijn ze prima geschikt. Clandestiene operaties ook. Zie ze meer als een aanvulling op je regulieren strijdkrachten. Met een hun eigen werkterrein.quote:
Ja, voor dat soort omgevingen wel.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:44 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Je gaat er geen normaal leger op laten draaien, maar voor puin schoppen en/ of opruimen, zijn ze prima geschikt. Clandestiene operaties ook. Zie ze meer als een aanvulling.
Meeste grote landen werken wel zo.
Ah ok.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Kijk naar a-religieuze staten als nazi-Duitsland of de USSR.
Politieke voorkeuren of nationalisme spelen ook puntje bij paaltje niet echt een rol. Een soldaat vecht vooral voor zijn maatje dat naast hem in de schuttersput ligt, de rest van zijn peloton en die commandant. Dat komt keer-op-keer uit ieder onderzoek.
Zeker.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, voor dat soort omgevingen wel.
Maar een existentiele strijd tegen een machtige vijand op de Russische steppen bij -20, daar heb je toch wat meer voor nodig. In het geval van kosten-baten pakken dat soort oorlogen natuurlijk ook helemaal niet goed uit voor de rationeel calculerende huurling.
Dat klopt wel en denk ik ook troost voor de individuele soldaat, maar niet de drijfveer. Chinezen hebben ook enorm zware slagen geleverd.quote:Op maandag 12 januari 2026 23:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ah ok.
Ik wil wel aanvullen dat ook in die tijd religie nog steeds een belangrijke rol speelde ondanks dat Stalin en Hitler arheist waren. Zelfs in de ussr werd religie weer toegestaan om het moreel hoog te houden.
Ik ga direct op de man spelen?quote:Op maandag 12 januari 2026 19:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
@:Bianconeri mag mij gewoon niet, dan gaat hij meteen op de man spelen. Doet hij trouwens bij iedereen met wie hij het niet eens is. Is de standaard werkwijze van hem.
[..]
Relevante tags zijn altijd welkom.quote:Op maandag 12 januari 2026 18:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je achteraf in Letland woont in the middle of nowwhere ben je blij met alle tags.
@:Bianconeri
Nou nee.quote:Op maandag 12 januari 2026 18:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vind dat je Achja hier te weinig credits geeft, hij heeft vaak goede inbreng.
Als het relevant is gewoon doen.quote:Op maandag 12 januari 2026 18:24 schreef sp3c het volgende:
ja laten we stoppen met @:bianconeri te taggen
quote:
Het is toch gewoon logisch?quote:
Die Fransen altijd met hun halve fles pinot Noir voor 11 uur 's ochtends..quote:
Die presentatrice lacht hem al uit.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 13:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die Fransen altijd met hun halve fles pinot Noir voor 11 uur 's ochtends..
Die heeft waarschijnlijk meer verstand van geopolitiekquote:Op dinsdag 13 januari 2026 13:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die presentatrice lacht hem al uit.
Laat mij je vooral niet tegenhouden om super relevante dingen te posten.quote:
quote:Britten maken zich op om Russische ‘schaduwvloot’ hard aan te pakken
De dagen van straffeloosheid voor de Russische ‘schaduwvloot’ lijken geteld. Het VK maakt zich op om nog meer spookschepen van het Kremlin aan de ketting te leggen. Terwijl de Britten en de Amerikanen de ‘schaduwvloot’ opjagen, kelderen de Russische olie-inkomsten.
Achter de schermen hebben Britse topambtenaren de afgelopen weken gezocht naar een wettelijke basis om de schimmige vloot van Rusland, Iran en Venezuela aan te pakken. Volgens bronnen binnen de regering kan de Sanctions and Money Laundering Act uit 2018 worden gebruikt om militair ingrijpen te rechtvaardigen. Dat maakt de weg vrij voor de Britse krijgsmacht om binnen enkele weken vaker gesanctioneerde schepen van de ‘schaduwvloot’ te onderscheppen.
Vorige week hielpen Britse eenheden de Verenigde Staten al bij het enteren van de Marinera (voorheen de Bella 1), een gesanctioneerde olietanker die al twee weken werd achtervolgd door de Amerikanen en op weg was naar een Russische haven. Britse spionagevliegtuigen en schepen ondersteunden de Amerikaanse kustwacht en speciale eenheden.
Het ziet ernaar uit dat de jacht op dergelijke schepen nog een versnelling hoger schakelt. Momenteel houdt de NAVO drie nieuwe doelwitten nauwgezet in het vizier: de Vesna, de Veronica III en de Bertha. Deze olietankers varen op dit moment over de Atlantische Oceaan richting Europa.
“Groot-Brittannië kijkt niet langer lijdzaam toe terwijl de wetteloosheid op volle zee toeneemt”, verklaarde de Britse defensieminister John Healey strijdvaardig in het Lagerhuis. “Wij voeren de druk op.”
De strijd tegen de ‘schaduwvloot’ lijkt al effect te hebben. Ongeveer 200 schepen zijn van de wereldzeeën verdreven, wat bijna de helft is van de totale Russische ‘schaduwvloot’. De Russische inkomsten uit olie zijn sinds oktober 2024 met 27 procent gedaald, het laagste niveau sinds het begin van de invasie van Oekraïne in februari 2022.
Een woordvoerder van het Britse ministerie van Defensie vatte de huidige koers samen: “Het verstoren en verzwakken van de Russische ‘schaduwvloot’ is een prioriteit voor deze regering. Op de specifieke operationele planning gaan wij momenteel niet verder in.”
https://www.hln.be/buiten(...)het-vizier~a22cfdc9/
Tevens moeten wij als Europa zorgen dat we ook een paar van die speciale schepen krijgen voor "oceanografisch onderzoek". Zodat we zelf eens wat onderzoek kunnen doen in de buurt van Russische wateren.quote:
Ik lees alleen mee. Het is al lastig genoeg om alle Russische troll posts te negeren, en dan komt dit er ook nog bijquote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Laat mij je vooral niet tegenhouden om super relevante dingen te posten.
Al dat gelul over militaire acties tussen eu/navo/us is allemaal dom gelul en valt me ook op dat alleen oude boomers dat doen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 13:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die heeft waarschijnlijk meer verstand van geopolitiek
Dat hoop ik ook.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Al dat gelul over militaire acties tussen eu/navo/us is allemaal dom gelul
Wij bespioneren de Russen natuurlijk ook maximaal.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Tevens moeten wij als Europa zorgen dat we ook een paar van die speciale schepen krijgen voor "oceanografisch onderzoek". Zodat we zelf eens wat onderzoek kunnen doen in de buurt van Russische wateren.
Het is gewoon veel pragmatischer om rustig Trump uit te zitten dan onze relatie met de VS te verspelen. Onze grief moet dan ook niet richting de USA maar vooral richting de persoon Trump geuit worden.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook.
Alleen de alergische reacties, die de persoon ten deel valt die het er ook maar over heeft, doet me vermoeden dat teveel mensen nog vast zitten op stap 1 van de 5 stages of grief.
Ja kan ook als bv. ik zo'n bericht post je schouder ophalen en denken: zo ver komt het niet.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is gewoon veel pragmatischer om rustig Trump uit te zitten dan onze relatie met de VS te verspelen. Onze grief moet dan ook niet richting de USA maar vooral richting de persoon Trump geuit worden.
Onder aan de streep is de USA onze enige werkelijke machtige bondgenoot in de wereld
Nee, die ene austronaut, die gaat het worden.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:36 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Nog 3 jaar, met een beetje geluk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |