Ik ga direct op de man spelen?quote:Op maandag 12 januari 2026 19:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
@:Bianconeri mag mij gewoon niet, dan gaat hij meteen op de man spelen. Doet hij trouwens bij iedereen met wie hij het niet eens is. Is de standaard werkwijze van hem.
[..]
Relevante tags zijn altijd welkom.quote:Op maandag 12 januari 2026 18:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je achteraf in Letland woont in the middle of nowwhere ben je blij met alle tags.
@:Bianconeri
Nou nee.quote:Op maandag 12 januari 2026 18:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vind dat je Achja hier te weinig credits geeft, hij heeft vaak goede inbreng.
Als het relevant is gewoon doen.quote:Op maandag 12 januari 2026 18:24 schreef sp3c het volgende:
ja laten we stoppen met @:bianconeri te taggen
quote:
Het is toch gewoon logisch?quote:
Die Fransen altijd met hun halve fles pinot Noir voor 11 uur 's ochtends..quote:
Die presentatrice lacht hem al uit.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 13:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die Fransen altijd met hun halve fles pinot Noir voor 11 uur 's ochtends..
Die heeft waarschijnlijk meer verstand van geopolitiekquote:Op dinsdag 13 januari 2026 13:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die presentatrice lacht hem al uit.
Laat mij je vooral niet tegenhouden om super relevante dingen te posten.quote:
quote:Britten maken zich op om Russische ‘schaduwvloot’ hard aan te pakken
De dagen van straffeloosheid voor de Russische ‘schaduwvloot’ lijken geteld. Het VK maakt zich op om nog meer spookschepen van het Kremlin aan de ketting te leggen. Terwijl de Britten en de Amerikanen de ‘schaduwvloot’ opjagen, kelderen de Russische olie-inkomsten.
Achter de schermen hebben Britse topambtenaren de afgelopen weken gezocht naar een wettelijke basis om de schimmige vloot van Rusland, Iran en Venezuela aan te pakken. Volgens bronnen binnen de regering kan de Sanctions and Money Laundering Act uit 2018 worden gebruikt om militair ingrijpen te rechtvaardigen. Dat maakt de weg vrij voor de Britse krijgsmacht om binnen enkele weken vaker gesanctioneerde schepen van de ‘schaduwvloot’ te onderscheppen.
Vorige week hielpen Britse eenheden de Verenigde Staten al bij het enteren van de Marinera (voorheen de Bella 1), een gesanctioneerde olietanker die al twee weken werd achtervolgd door de Amerikanen en op weg was naar een Russische haven. Britse spionagevliegtuigen en schepen ondersteunden de Amerikaanse kustwacht en speciale eenheden.
Het ziet ernaar uit dat de jacht op dergelijke schepen nog een versnelling hoger schakelt. Momenteel houdt de NAVO drie nieuwe doelwitten nauwgezet in het vizier: de Vesna, de Veronica III en de Bertha. Deze olietankers varen op dit moment over de Atlantische Oceaan richting Europa.
“Groot-Brittannië kijkt niet langer lijdzaam toe terwijl de wetteloosheid op volle zee toeneemt”, verklaarde de Britse defensieminister John Healey strijdvaardig in het Lagerhuis. “Wij voeren de druk op.”
De strijd tegen de ‘schaduwvloot’ lijkt al effect te hebben. Ongeveer 200 schepen zijn van de wereldzeeën verdreven, wat bijna de helft is van de totale Russische ‘schaduwvloot’. De Russische inkomsten uit olie zijn sinds oktober 2024 met 27 procent gedaald, het laagste niveau sinds het begin van de invasie van Oekraïne in februari 2022.
Een woordvoerder van het Britse ministerie van Defensie vatte de huidige koers samen: “Het verstoren en verzwakken van de Russische ‘schaduwvloot’ is een prioriteit voor deze regering. Op de specifieke operationele planning gaan wij momenteel niet verder in.”
https://www.hln.be/buiten(...)het-vizier~a22cfdc9/
Tevens moeten wij als Europa zorgen dat we ook een paar van die speciale schepen krijgen voor "oceanografisch onderzoek". Zodat we zelf eens wat onderzoek kunnen doen in de buurt van Russische wateren.quote:
Ik lees alleen mee. Het is al lastig genoeg om alle Russische troll posts te negeren, en dan komt dit er ook nog bijquote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Laat mij je vooral niet tegenhouden om super relevante dingen te posten.
Al dat gelul over militaire acties tussen eu/navo/us is allemaal dom gelul en valt me ook op dat alleen oude boomers dat doen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 13:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die heeft waarschijnlijk meer verstand van geopolitiek
Dat hoop ik ook.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Al dat gelul over militaire acties tussen eu/navo/us is allemaal dom gelul
Wij bespioneren de Russen natuurlijk ook maximaal.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Tevens moeten wij als Europa zorgen dat we ook een paar van die speciale schepen krijgen voor "oceanografisch onderzoek". Zodat we zelf eens wat onderzoek kunnen doen in de buurt van Russische wateren.
Het is gewoon veel pragmatischer om rustig Trump uit te zitten dan onze relatie met de VS te verspelen. Onze grief moet dan ook niet richting de USA maar vooral richting de persoon Trump geuit worden.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook.
Alleen de alergische reacties, die de persoon ten deel valt die het er ook maar over heeft, doet me vermoeden dat teveel mensen nog vast zitten op stap 1 van de 5 stages of grief.
Ja kan ook als bv. ik zo'n bericht post je schouder ophalen en denken: zo ver komt het niet.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is gewoon veel pragmatischer om rustig Trump uit te zitten dan onze relatie met de VS te verspelen. Onze grief moet dan ook niet richting de USA maar vooral richting de persoon Trump geuit worden.
Onder aan de streep is de USA onze enige werkelijke machtige bondgenoot in de wereld
Nee, die ene austronaut, die gaat het worden.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:36 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Nog 3 jaar, met een beetje geluk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |