Nou, ik dacht dat het een goed idee zou zijn om op te ruimen qua lego. Dus de bak lego van de kinderen waar amper mee gespeeld wordt samenvoegen met de losse sets en blokjes waar ik geen emotionele (verzamel)waarde aan hecht...quote:
Ik zie in de komende drie series nog niks wat past bij mijn mushroom dorp.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:15 schreef mschol het volgende:
https://www.bricklink.com/v3/designer-program/series-7/main.page
we mogen binnenkort weer![]()
dat mushroomdorp is ook wel een apartequote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:21 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik zie in de komende drie series nog niks wat past bij mijn mushroom dorp.Boehoe.
Hehehe, ik snap jequote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:08 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nou, ik dacht dat het een goed idee zou zijn om op te ruimen qua lego. Dus de bak lego van de kinderen waar amper mee gespeeld wordt samenvoegen met de losse sets en blokjes waar ik geen emotionele (verzamel)waarde aan hecht...
En dan kom je ineens tot de conclusie hoe afgrijselijk veel lego er hier in huis is.
Ik kwam bijv. Twee a5 formaat ziploc zakken tegen die tot de nok vol zat met reststukjes die lego extra in dozen doet. En op zolder staan nog opbergdozen vol met ziploczakjes stenen die ik via lugbulk en bricklink gekocht heb afgelopen 20 jaar
.
Dus ik ga ff op de rem denk ik.
Een architectuur set van meer dan 12.000 steentjesquote:Op zaterdag 10 januari 2026 18:51 schreef Ama het volgende:
Voor de mensen die het hebben gemist in het vorige topic: https://www.bricktastic.n(...)-2026-gelekt-update/
Allemaal nieuwe sets die dit jaar ook nog uitkomen.Wel nog zonder plaatje bij het praatje maar komt vanzelf wel.
Is die Notre Dame leuk om te bouwen?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 23:54 schreef TLC het volgende:
[..]
Een architectuur set van meer dan 12.000 steentjes, en ik maar denken dat de 4300+ steentjes van de Notre Dame veel was
Alchemist shop is enige die eventueel interessant is voor mij.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:15 schreef mschol het volgende:
https://www.bricklink.com/v3/designer-program/series-7/main.page
we mogen binnenkort weer![]()
Oh lol ik had daar overheen gelezen maar dat zijn een heleboel steentjes hahaha.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 23:54 schreef TLC het volgende:
[..]
Een architectuur set van meer dan 12.000 steentjes, en ik maar denken dat de 4300+ steentjes van de Notre Dame veel was
Jawel, en ook een van de meest lastige die ik gebouwd heb (de Chinese draak was ook vrij moeilijk maar die had n stuk minder steentjesquote:Op zondag 11 januari 2026 07:54 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Is die Notre Dame leuk om te bouwen?
Lastig? Oeh dan ga ik daar voor sparen.quote:Op zondag 11 januari 2026 09:17 schreef TLC het volgende:
[..]
Jawel, en ook een van de meest lastige die ik gebouwd heb (de Chinese draak was ook vrij moeilijk maar die had n stuk minder steentjes)
Haha ik denk dat je dan die nieuwe met meer dan 10.000 steentjes vast ook geweldig gaat vinden.quote:Op zondag 11 januari 2026 09:29 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Lastig? Oeh dan ga ik daar voor sparen.
Maar het prijskaartje niet zoquote:Op zondag 11 januari 2026 09:30 schreef Ama het volgende:
[..]
Haha ik denk dat je dan die nieuwe met meer dan 10.000 steentjes vast ook geweldig gaat vinden.
Toch als dit allemaal een beetje klopt dan vind ik het in verhouding niet heel duur.quote:
brickwatch in de gaten houdenquote:Op zondag 11 januari 2026 09:44 schreef Ama het volgende:
Maar komt pas in maart uit en zal vast wel ergens een keertje in de aanbieding komen.Die van Sally.
je kan de set ook volgen, krijg je mailtje bij prijsdropquote:
Ja klopt haha, heb zojuist mijn brickwatch lijst even opgeruimd en nieuwe dingen bij gedaan.quote:Op zondag 11 januari 2026 09:57 schreef mschol het volgende:
[..]
je kan de set ook volgen, krijg je mailtje bij prijsdrop
Als het goed is zitten er dan ook twee boekjes in.quote:Op zondag 11 januari 2026 10:12 schreef Remco het volgende:
Helemaal verbaasd was ik laatst dat er op de doos 1 tot 2 spelers stond. Na het open maken kwam ik er pas achter dat je met een app met z'n 2en kan bouwen. Waarschijnlijk allang bekend hier, maar dat werkt erg leuk
Bij slot Neuschwanzstein zat maar 1 boek en die heb ik met de app samen met mijn vrouw gemaakt.quote:Op zondag 11 januari 2026 10:17 schreef Ama het volgende:
[..]
Als het goed is zitten er dan ook twee boekjes in.
Je kan Senna zijn helm ook bouwen later dit jaar: LEGO Editions 43024 Ayrton Senna Helmet.quote:Op zondag 11 januari 2026 10:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Bij slot Neuschwanzstein zat maar 1 boek en die heb ik met de app samen met mijn vrouw gemaakt.
Nadat in mijn FOK! kerstpakket een F1 Speed champions zat (Aston Martin) heb ik besloten dat ik die alle 10 wil.
Dus gisteren zijn de Ferrari, de McLaren en de Williams binnengekomen hier.
Moet nog beginnen met bouwen.
Ik moet soberzo Senna zn auto ook nog. Maar eerst die F1 speed champions.quote:Op zondag 11 januari 2026 10:47 schreef Ama het volgende:
[..]
Je kan Senna zijn helm ook bouwen later dit jaar: LEGO Editions 43024 Ayrton Senna Helmet.
Nee er zat maar 1 boekje in, was ook niet zo'n grote set, de tortelduifjes.quote:Op zondag 11 januari 2026 10:17 schreef Ama het volgende:
[..]
Als het goed is zitten er dan ook twee boekjes in.
Heb alle 10 de Speed Champions in een keer gekocht in een aanbiedinsset. En nog maar 1 gebouwdquote:Op zondag 11 januari 2026 10:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Bij slot Neuschwanzstein zat maar 1 boek en die heb ik met de app samen met mijn vrouw gemaakt.
Nadat in mijn FOK! kerstpakket een F1 Speed champions zat (Aston Martin) heb ik besloten dat ik die alle 10 wil.
Dus gisteren zijn de Ferrari, de McLaren en de Williams binnengekomen hier.
Moet nog beginnen met bouwen.
=edit=
1 boekje, 2 telefoons met app en ieder z'n eigen stukje bouwen dus. Dat er dus niet altijd dan 2 boekjes bijzitten denk ik dan.
Die lijkt me ook wel wat.quote:Op zondag 11 januari 2026 10:47 schreef Ama het volgende:
[..]
Je kan Senna zijn helm ook bouwen later dit jaar: LEGO Editions 43024 Ayrton Senna Helmet.
Ff wachten tot je netvlies loslaat. Dan ken je die mooi allemaal met 1 oog bouwen.quote:Op zondag 11 januari 2026 12:14 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Heb alle 10 de Speed Champions in een keer gekocht in een aanbiedinsset. En nog maar 1 gebouwd![]()
En nog een paar andere sets staan om te bouwen. Waaronder de Mansell Williams en de Red Bull RB21.
Verkoop die wat ik nog niet heb aan mij, 20 euro per stuk.quote:Op zondag 11 januari 2026 12:14 schreef Starflyer het volgende:
Heb alle 10 de Speed Champions in een keer gekocht in een aanbiedinsset. En nog maar 1 gebouwd![]()
De Williams van Mansell is wel gaaf. Stuk degelijker dan die speed champion f1'squote:En nog een paar andere sets staan om te bouwen. Waaronder de Mansell Williams en de Red Bull RB21.
Dat ziet er wel leuk uit, ja.quote:Op zondag 11 januari 2026 17:15 schreef vosss het volgende:
De Senna van deze ga ik ook nog halen. Die komt ook in zo'n zelfde case te staan op dressoir in de woonkamer.
De rest van de speed champions moet ik even kijken, of in de nog te arriveren nieuwe vitrinekast of aan de muur in een mooi frame. Zijn hele gave frames voor te koop zag ik, bijvoorbeeld zoiets:
[ afbeelding ]
Uiteraard belachelijk duur, maar wel tof om aan de muur te knallen naast mijn simrig.
Zelfde schaal. Ook 6 nops breed en reguliere bogies. Kan zijn dat ie net wat hoger is dan de huidige passagiers treinen omdat die huidige treinen tussen de bogies gebouwd wordt ipv. erop. Maar het zal ongeveer net zo hoog zijn als goederentreinen en bijv. De Emerald night. Maar smaller en kleiner dan de Orient Express en Hogwarts Express.quote:Op zondag 11 januari 2026 18:03 schreef mschol het volgende:
https://www.lego.com/en-u(...)ay-train-scene-76321
wel benieuwd hoe dat metrostel zich verhoudt tov de normale treinsets
Ik moet mijn zwager nog vragen om wat te 3d printen. Ik wil 10 pkus de nieuwe boven mijn bed. De kleintjes kunnen op de andere wand en daar komt ook de grote redbull te hangenquote:Op zondag 11 januari 2026 17:15 schreef vosss het volgende:
De Senna van deze ga ik ook nog halen. Die komt ook in zo'n zelfde case te staan op dressoir in de woonkamer.
De rest van de speed champions moet ik even kijken, of in de nog te arriveren nieuwe vitrinekast of aan de muur in een mooi frame. Zijn hele gave frames voor te koop zag ik, bijvoorbeeld zoiets:
[ afbeelding ]
Uiteraard belachelijk duur, maar wel tof om aan de muur te knallen naast mijn simrig.
intressant, goedkoop setje dus wellicht haal ik er een keer 1 om eens te kijken tztquote:Op zondag 11 januari 2026 18:11 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Zelfde schaal. Ook 6 nops breed en reguliere bogies. Kan zijn dat ie net wat hoger is dan de huidige passagiers treinen omdat die huidige treinen tussen de bogies gebouwd wordt ipv. erop. Maar het zal ongeveer net zo hoog zijn als goederentreinen en bijv. De Emerald night. Maar smaller en kleiner dan de Orient Express en Hogwarts Express.
Dat is thuis ookquote:Op maandag 12 januari 2026 13:37 schreef Ama het volgende:
Ik krijg er snel zo'n idee bij dat er allemaal vieze kinderhandjes aan hebben gezeten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wel slim weer van lego
[ Bericht 15% gewijzigd door Dotteke op 22-01-2026 10:55:55 (Link is niet goed, onder spoiler gezet ) ]Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
quote:➡️ Venusaur, Charizard and Blastoise
6,838 Pieces
$649.99 / ¤649.99 / £579.99
---
➡️ Pikachu and Poké Ball
2,050 Pieces
$199.99 / ¤199.99 / £179.99
---
➡️ Eevee
587 Pieces
$59.99 / ¤59,99 / £54.99
---
All sets available February 27.
➡️ Gift with Purchase: Kanto Region Badge Collection
➡️ Insiders Reward: Mini Pokémon Center
O die wil ikquote:Op maandag 12 januari 2026 17:44 schreef Ama het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind deze wel echt fucking vet maar pff wat een centjes.
[..]
Wow dat spul is echt super vet!!!quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:57 schreef Aether het volgende:
LEGO introduceert LEGO SMART Play
https://www.lego.com/nl-nl/smart-play
LEGO stopt sensoren, licht en speaker in interactief 2x4-blokje
https://tweakers.net/geek(...)tief-2x4-blokje.html
Hoe we het LEGO® SMART Play™-systeem hebben gemaakt
https://www.lego.com/nl-nl/smart-play/article/innovation
[ afbeelding ]
Ik ga het er niet aan uitgeven.quote:Op maandag 12 januari 2026 19:15 schreef over_hedge het volgende:
650 euro. Voor 10 euro aan plastic. Het is toch best bizar
goed dat ik pokemon echt helemaal niks vind.. ook geen last van FOMOquote:Op maandag 12 januari 2026 17:22 schreef over_hedge het volgende:
[ afbeelding ]
wel slim weer van lego
wat een geld voor de aantal steentjes die je krijgt.quote:Op maandag 12 januari 2026 17:44 schreef Ama het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Minder dan 10 cent per steentje, is dat niet vrij normaal?quote:Op maandag 12 januari 2026 19:54 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
wat een geld voor de aantal steentjes die je krijgt.
Hier goede ervaring met Bouwsteenwinkel, die zit in Bussum. Maar misschien vind je dat te ver? Ze deden wel altijd aan versturen, weet niet of ze dat nog steeds doen.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:28 schreef exode het volgende:
Heeft er iemand ervaring met Lego huren?
Ik merk dat ik sets graag bouw en even neerzet maar er daarna ook weer klaar mee ben. Zo staat Home Alone alweer te koop en denk ik eraan om de boomhut ook te verkopen.
Bepaalde sets uitgesloten zoals de modulaire serie, winter village en alles van Disney. Die blijf ik lekker kopen
Maar sets zoals Zweinstein zou ik wel eens willen bouwen (samen met mijn zoon) maar daarna wil ik hem niet ergens neerzetten.
Via Google krijg je een hoop sites maar wellicht heeft iemand hier persoonlijke ervaring. (omgeving Utrecht in mijn geval)
En het zelf weer verkopen?quote:Op maandag 12 januari 2026 13:28 schreef exode het volgende:
Heeft er iemand ervaring met Lego huren?
Ik merk dat ik sets graag bouw en even neerzet maar er daarna ook weer klaar mee ben. Zo staat Home Alone alweer te koop en denk ik eraan om de boomhut ook te verkopen.
Bepaalde sets uitgesloten zoals de modulaire serie, winter village en alles van Disney. Die blijf ik lekker kopen
Maar sets zoals Zweinstein zou ik wel eens willen bouwen (samen met mijn zoon) maar daarna wil ik hem niet ergens neerzetten.
Via Google krijg je een hoop sites maar wellicht heeft iemand hier persoonlijke ervaring. (omgeving Utrecht in mijn geval)
Kan het zijn dat ik de Modular buildings er niet in zie staan? Wat een ontzettend lange lijst met dozen zeg... In 1989 kon je zo'n boekje gewoon uit je hoofd leren, nu 128 pagina's...quote:Op zondag 11 januari 2026 17:20 schreef Aether het volgende:
Folder 2026 H1
https://www.lego.com/cdn/(...)0/1HY26_NL_nl-nl.pdf
je plaatje doet het niet.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 00:18 schreef Elan het volgende:
Kasteel eindelijk af.
[ afbeelding ]
Neefje van 6 mee laten bouwen dus die is nu ook besmet met het virus
Ik zie dat ze verzenden en wat ik prettig vind; een abonnement en vervolgens gewoon losse sets huren wanneer dat uitkomt. Dank je wel.quote:Op maandag 12 januari 2026 21:38 schreef vigier het volgende:
[..]
Hier goede ervaring met Bouwsteenwinkel, die zit in Bussum. Maar misschien vind je dat te ver? Ze deden wel altijd aan versturen, weet niet of ze dat nog steeds doen.
Mocht Homa Alone nou niet voor volgend jaar weg zijn: https://rebrickable.com/m(...)set-21330-home-alonequote:Op dinsdag 13 januari 2026 09:42 schreef exode het volgende:
[..]
Ik zie dat ze verzenden en wat ik prettig vind; een abonnement en vervolgens gewoon losse sets huren wanneer dat uitkomt. Dank je wel.
Troel en FF, ik vind kopen en verkopen echt gedoe. Zeker omdat onze zolder inmiddels aardig vol staat met oa Lego![]()
Toevallig net de wooden duck verkocht maar dat heeft wel een paar maanden geduurd.
Voor Home Alone zet ik vooralsnog in op 200 Euro, is zonder doos en zonder boekje. Je krijgt er wel koffie bij als je ophaalt FF en je hoeft geen entree te betalen om onze Lego collectie te zien.
Erg leuk, maar zie mezelf niet met vliegtuigjes rond rennenquote:Op maandag 12 januari 2026 19:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wow dat spul is echt super vet!!!
Bekijk deze YouTube-video
En als je dan rondrent met vliegtuigjes is het veels te leuk om de geluiden er zelf bij te maken toch?quote:Op dinsdag 13 januari 2026 12:12 schreef linebear het volgende:
[..]
Erg leuk, maar zie mezelf niet met vliegtuigjes rond rennen
Ik vond de eerste serie en spellen fantastisch, heerlijk op de Gameboy in de auto op vakantiequote:Op maandag 12 januari 2026 19:42 schreef mschol het volgende:
[..]
goed dat ik pokemon echt helemaal niks vind.. ook geen last van FOMO
Oh vreemd zeg. Thanks!quote:Op dinsdag 13 januari 2026 07:44 schreef mschol het volgende:
[..]
je plaatje doet het niet.
[ afbeelding ] zo moettie het wel doen, welke set is dat precies ?
Vinted al eens geprobeerd? Ik heb een paar van die GWPs daar verkocht, werkt misschien minder goed voor grote sets.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 09:42 schreef exode het volgende:
[..]
Ik zie dat ze verzenden en wat ik prettig vind; een abonnement en vervolgens gewoon losse sets huren wanneer dat uitkomt. Dank je wel.
Troel en FF, ik vind kopen en verkopen echt gedoe. Zeker omdat onze zolder inmiddels aardig vol staat met oa Lego![]()
Toevallig net de wooden duck verkocht maar dat heeft wel een paar maanden geduurd.
Voor Home Alone zet ik vooralsnog in op 200 Euro, is zonder doos en zonder boekje. Je krijgt er wel koffie bij als je ophaalt FF en je hoeft geen entree te betalen om onze Lego collectie te zien.
Nee nog niet, ik ben volledig onbekend met Vinted.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 13:45 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Vinted al eens geprobeerd? Ik heb een paar van die GWPs daar verkocht, werkt misschien minder goed voor grote sets.
Ik ben nog aan het twijfelen. Maar blijkbaar komt er ook een pikachu apart uit. denk dat ik deze ga kopen. Want hier in België is die ¤650quote:Op maandag 12 januari 2026 17:44 schreef Ama het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Ja klopt en Eevee ook.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 22:03 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ik ben nog aan het twijfelen. Maar blijkbaar komt er ook een pikachu apart uit. denk dat ik deze ga kopen. Want hier in België is die ¤650
geinig.. ik hoop dit jaar te beginnen aan het grote kasteel (Lion Knights' Castle)quote:Op dinsdag 13 januari 2026 13:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh vreemd zeg. Thanks!
Het is het 3 in 1 Lego Creator Middeleeuws kasteel.
Je bent al te laat toch voor de pre-order. Misschien nog een kans bij de launch.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 22:03 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ik ben nog aan het twijfelen. Maar blijkbaar komt er ook een pikachu apart uit. denk dat ik deze ga kopen. Want hier in België is die ¤650
Die ziet er ook echt heel gaaf uit, 5x zoveel stukjes ook echt. Moet wel een mega kasteel zijnquote:Op dinsdag 13 januari 2026 22:33 schreef mschol het volgende:
[..]
geinig.. ik hoop dit jaar te beginnen aan het grote kasteel (Lion Knights' Castle)
ja, het was er 1 waar ik sinds release al over twijfelde, maar vlak voordat hij eruitging toch maar overstag gegaan..quote:Op dinsdag 13 januari 2026 23:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Die ziet er ook echt heel gaaf uit, 5x zoveel stukjes ook echt. Moet wel een mega kasteel zijn
Ik weet het, maar dat is dus de reden dat ik voor huren zal gaan en niet voor kopen en weer verkopen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 23:37 schreef FlyingFish het volgende:
Jammer dat er geen boekje bij zit Exode, anders had ik wel interesse gehad. Hier bouwen ze liever met boekjes.
Ik heb bij alles wat ik op marktplaats zet dat ik geen haast heb met verkopen. Na de eerste keer verlengen zal ik evt wat in prijs. Zeker met Lego moet je soms net even geluk hebben met de juiste koper.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
'de een of andere manier'.. is dat in de trand van 'het is van een vrachtwagen gevallen' ?quote:Op woensdag 21 januari 2026 22:38 schreef Funeste het volgende:
Ik heb op een of andere manier de Lego Harry Potter auto gekregen, hoe lang duurt zoiets in elkaar zetten?
Compleet legaal maar ik heb nog nooit iets van lego gebouwdquote:Op woensdag 21 januari 2026 23:16 schreef TLC het volgende:
[..]
'de een of andere manier'.. is dat in de trand van 'het is van een vrachtwagen gevallen' ?
Is dat het kleine setje van de vliegende blauwe auto? Mijn kinderen deden daar een half uurtje ofzo over, dus reken op een minuut of 20 a 30.quote:Op woensdag 21 januari 2026 22:38 schreef Funeste het volgende:
Ik heb op een of andere manier de Lego Harry Potter auto gekregen, hoe lang duurt zoiets in elkaar zetten?
https://www.lego.com/nl-n(...)ng-ford-anglia-76470quote:Op donderdag 22 januari 2026 00:33 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Is dat het kleine setje van de vliegende blauwe auto? Mijn kinderen deden daar een half uurtje ofzo over, dus reken op een minuut of 20 a 30.
Ik vind die poppetjes echt zoooo lelijk.quote:Op donderdag 22 januari 2026 00:39 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
https://www.lego.com/nl-n(...)ng-ford-anglia-76470
Deze heb je nu ook. Daar ben je wel iets langer mee bezig
Simon is precies zo, die vindt het bouwen echt helemaal te gek, maar eenmaal gebouwd staat het bouwwerk maar te staan en stof te vangen. Spelen doet hij er niet mee. Zelf iets bouwen doet hij soms, maar kijkt er dan ook vervolgens niet meer naar om. Beetje jammer van die dure lego die hij heeft. Zelf heb ik niet echt wat met lego.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:00 schreef exode het volgende:
[..]
Huren is ook fijn voor zoon, die is gek op Harry Potter en bouwt graag Lego. Na het bouwen kijkt hij er niet meer naar om. En er zijn nogal wat HP setjes te koop en vooral dure. Ik denk dat ik het huren gewoon eens ga testen, zo duur is een abonnement niet dus laagdrempelig uitproberen.
B heeft ook wel de leeftijd dat spelen steeds meer verdwijnt. Of in ieder geval spelen met Lego.quote:Op donderdag 22 januari 2026 12:10 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Simon is precies zo, die vindt het bouwen echt helemaal te gek, maar eenmaal gebouwd staat het bouwwerk maar te staan en stof te vangen. Spelen doet hij er niet mee. Zelf iets bouwen doet hij soms, maar kijkt er dan ook vervolgens niet meer naar om. Beetje jammer van die dure lego die hij heeft. Zelf heb ik niet echt wat met lego.
Wij overwegen ook huren voor de echt grote sets (Simon wil graag die hele grote set van Star Wars bouwen), ook Bouwsteenwinkel in Bussum op het oog. Een vriendin van ons heeft daar goede ervaringen mee.
Grote set. Hij is al bijna in elkaar ookquote:Op donderdag 22 januari 2026 00:33 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Is dat het kleine setje van de vliegende blauwe auto? Mijn kinderen deden daar een half uurtje ofzo over, dus reken op een minuut of 20 a 30.
Begin van een Harry Potter LEGO verzameling hehe.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 13:50 schreef Funeste het volgende:
[..]
Grote set. Hij is al bijna in elkaar ook
Voor een keertje wel leuk maar ik had opgezocht wat dat ding normaal kost en dat is het me een paar uurtjes lol niet waardquote:Op vrijdag 23 januari 2026 14:07 schreef Ama het volgende:
[..]
Begin van een Harry Potter LEGO verzameling hehe.
quote:Op vrijdag 23 januari 2026 14:26 schreef Funeste het volgende:
[..]
Voor een keertje wel leuk maar ik had opgezocht wat dat ding normaal kost en dat is het me een paar uurtjes lol niet waard
Dat is wel een beetje het probleem van alle legoquote:Op vrijdag 23 januari 2026 14:26 schreef Funeste het volgende:
[..]
Voor een keertje wel leuk maar ik had opgezocht wat dat ding normaal kost en dat is het me een paar uurtjes lol niet waard
afbreken en via bv rebrickable alternatieve bouwinstructies vindenquote:Op vrijdag 23 januari 2026 14:26 schreef Funeste het volgende:
[..]
Ik sport er recht tegenover dus het is makkelijk binnenwippen. Maar ze zeiden dat ze het gewoonweg niet binnen hebben gekregen. Jammer want deze serie willen we graag compleet hebben.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 15:24 schreef FlyingFish het volgende:
Kruidvat heeft de folderaanbiedingen vrijwel nooit of ze verkopen alles in 1 keer aan de eerste klant, en dat is vaak al voor de folder daadwerkelijk in gaat. Ik ben gestopt met daarvoor naar de winkel gaan, zelfs nu er een Kruidvat in het winkelcentrum om de hoek zit.
Kruidvat heeft Lego Harry Potter figuren?quote:Op vrijdag 23 januari 2026 16:27 schreef exode het volgende:
[..]
Ik sport er recht tegenover dus het is makkelijk binnenwippen. Maar ze zeiden dat ze het gewoonweg niet binnen hebben gekregen. Jammer want deze serie willen we graag compleet hebben.
Nee, de nieuwe minifigs serie.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 16:34 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Kruidvat heeft Lego Harry Potter figuren?
Ik zal morgen even kijken in het dorp hier. Moet toch naar de bakker die er naast zit.
quote:Op vrijdag 23 januari 2026 18:43 schreef Mr.Noodle het volgende:
Als echte Lego-fan wil je dit hebben toch? Ik bedoel hoe fijn het wel niet is om eens pijnvrij met je voeten te gaan staan in Lego.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron
Ik hou van Crocs, ik hou van lego, maar dit gaat zelfs mij te verquote:Op vrijdag 23 januari 2026 18:43 schreef Mr.Noodle het volgende:
Als echte Lego-fan wil je dit hebben toch? Ik bedoel hoe fijn het wel niet is om eens pijnvrij met je voeten te gaan staan in Lego.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron
Die dieren? Die spaart mijn dochter ook! We hebben er inmiddels 6, alleen de koala is dubbel tot nu toe.quote:
Nee hoor, ik doe het niet als ik de eerste koop, maar daarna welquote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:38 schreef Troel het volgende:
Ben ik de enige die dan de doosjes scant?
Vast niet, maar ik doe het niet en als ik een specifieke wil, loop ik de Lego winkel binnen en helpen ze me (lees: er ligt van alles achter).quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:38 schreef Troel het volgende:
Ah ja, maar ik heb natuurlijk geen lego-winkel in de buurt en moet het van een Intertoys hebbenquote:Op zondag 25 januari 2026 12:36 schreef exode het volgende:
[..]
Vast niet, maar ik doe het niet en als ik een specifieke wil, loop ik de Lego winkel binnen en helpen ze me (lees: er ligt van alles achter).
Dus wij hebben best vaak dubbele, die verdwijnen de bakken van de kinderen in of we gebruiken ze in de bouwwerken op een leuke manier.
Ik moet nog 4 F1 speed champions.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 12:30 schreef exode het volgende:
Intertoys heeft meerdere leuke aanbiedingen, ik ben zelfs in de verleiding om de winkels van Harry Potter te kopen voor het winterdorp.
Ik zag het voorbij komen, goed bezig CJquote:
Oh, wij wisten niet eens dat dat konquote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:38 schreef Troel het volgende:
Bij Kruidvat hier ook (nog) niks (meer) vandaag.quote:Op woensdag 28 januari 2026 13:28 schreef Attitude het volgende:
Voor mensen die cmf figuren wullen hebben, bij trekpleister 3 voor 9 euro.zag het vandaag liggen. Bij kruidvat nog niets.
@Troel, ik ben even online gaan snuffelen, ik zie meerdere apps waarmee dit zou kunnen. Welke app gebruik jij daarvoor?quote:Op woensdag 28 januari 2026 14:20 schreef Arizona het volgende:
[..]
Oh, wij wisten niet eens dat dat kon. Ik zal het dochter doorgeven, dank voor de tip
Dan moeten we ze wel anoniem bij de Intertoys gaan halen en niet bij de plaatselijke speelgoedwinkel. Daar staan ze pal bij de kassa onder het toeziend oog van meestal beide eigenaren
Ik pak elke keer gewoon google en doe het via een website meestalquote:Op woensdag 28 januari 2026 14:25 schreef Arizona het volgende:
[..]
@:troel, ik ben even online gaan snuffelen, ik zie meerdere apps waarmee dit zou kunnen. Welke app gebruik jij daarvoor?
Ben benieuwd naar je moc's!quote:Op vrijdag 30 januari 2026 19:08 schreef KoningWouter het volgende:
Ik ben al mijn LEGO aan het afbreken en in bakken aan het doen. Ik ben van plan de boekjes achter me te laten en alleen nog creatief gaan bouwen. Creeren in plaats van consumeren.
Geen idee hoe ik dat doe maar ik verzin wel wat.
Ik heb in ieder geval 45000 onderdelen dus daar valt vast wel iets van te bakken.
Cool! Bepaalde thema's die je wil gaan ontdekken?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 19:08 schreef KoningWouter het volgende:
Ik ben al mijn LEGO aan het afbreken en in bakken aan het doen. Ik ben van plan de boekjes achter me te laten en alleen nog creatief gaan bouwen. Creeren in plaats van consumeren.
Geen idee hoe ik dat doe maar ik verzin wel wat.
Ik heb in ieder geval 45000 onderdelen dus daar valt vast wel iets van te bakken.
Nee heb echt nog geen idee. Ik ben wel groot fan van Lord of the Rings dus misschien dat ik daar wat uit kies om te bouwen. Maar het moet ook niet te groot zijn want ik heb totaal geen ervaring met creatief bouwen, de eerste paar moc's worden waarschijnlijk toch niet zo mooi.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 21:24 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
[..]
Cool! Bepaalde thema's die je wil gaan ontdekken?
Zoiets lijkt mij ook heel tof, als ik heel veel geld en heel veel tijd hadquote:Op vrijdag 30 januari 2026 19:39 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik heb het nog nooit gedaan
Het lijkt me wel geweldig.
Tijd heb je nodig, veel geld niet. Kwestie van klein beginnen. Vaak zijn de kleine mocs ingenieuzer en veel leuker dan de gigantische megalomane bouwwerken.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 11:37 schreef Arizona het volgende:
[..]
Zoiets lijkt mij ook heel tof, als ik heel veel geld en heel veel tijd had.
Ik vind al die water- en pretparken die voorbijkomen op mijn tijdlijn altijd zo mooi. Zoiets zou ik ook wel een keer willen, een mooie attractie in een pretpark ontwerpen en bouwen in Lego.
Past mooi bij mijn Senna McLaren en Mansell Williamsquote:Op zondag 1 februari 2026 18:52 schreef vosss het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.lego.com/nl-n(...)ael-schumacher-11375
1 maart.
Hebb0n! 🤗
Als je het geld kunt missen én diehard Star Wars fan bent misschien welquote:Op zondag 1 februari 2026 18:54 schreef Telefoonvork het volgende:
Is de LEGO Death Star (75419) de moeite waard? Hij kost ¤1000 en heeft zo'n 9000 onderdelen. Wat ik mij vooral afvraag is waar laat ik het uiteindelijke gevaarte.
De doos waar hij in komt weegt zo'n 16 kilo, met 14 kilo aan onderdelen erin.
Heeft iemand hem gebouwd? Was het leuk of juist overkill?
Senna moet ik nog kopen.quote:Op zondag 1 februari 2026 19:16 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Past mooi bij mijn Senna McLaren en Mansell Williams
Nee, gewoon die erbij zaten gebruikt.quote:Op zondag 1 februari 2026 20:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Senna moet ik nog kopen.
Heb jij bij Senna de juiste stickers en banden gekocht bij deze site?
https://www.mattsbrickmoc(...)-mp4-4-formula-1-car
Ik heb daar de displaycase voor Mansell gekocht en dat is echt puik spul. Wel duur.
Imho alleen de moeite waard als Starwars fan. De prijs per blokje is vrij hoog. Komt doordat het een licentieset is. Het model is mwah. Je bouwt een plakje death star. Dus qua displaymodel mist het iets vind ik. En zelf vind ik zulke grote sets niet leuk om te bouwen. De Titanic kreeg ik echt een hangzak van op een gegeven moment.quote:Op zondag 1 februari 2026 18:54 schreef Telefoonvork het volgende:
Is de LEGO Death Star (75419) de moeite waard? Hij kost ¤1000 en heeft zo'n 9000 onderdelen. Wat ik mij vooral afvraag is waar laat ik het uiteindelijke gevaarte.
De doos waar hij in komt weegt zo'n 16 kilo, met 14 kilo aan onderdelen erin.
Heeft iemand hem gebouwd? Was het leuk of juist overkill?
https://www.bricktastic.n(...)lonso-senna-en-meer/quote:Op zondag 1 februari 2026 20:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Senna moet ik nog kopen.
Heb jij bij Senna de juiste stickers en banden gekocht bij deze site?
https://www.mattsbrickmoc(...)-mp4-4-formula-1-car
Ik heb daar de displaycase voor Mansell gekocht en dat is echt puik spul. Wel duur.
Niet echt mijn ding maar ik vind hem wel tof.quote:Op dinsdag 3 februari 2026 14:57 schreef TLC het volgende:
Ik ben blij dat er eindelijk ook oldtimers komen, deze staat dus ook op mijn wensenlijstje![]()
![]()
https://www.bricktastic.n(...)-11376-ford-model-t/
Die in het klein zou tof zijn!quote:Op dinsdag 3 februari 2026 14:57 schreef TLC het volgende:
Ik ben blij dat er eindelijk ook oldtimers komen, deze staat dus ook op mijn wensenlijstje![]()
![]()
als ze kpop demon hunters speciale minifigs maken zou ik misschien best figs kopen, al vrees ik dat het eerder lego friends style poppetjes zullen zijn, en dat hoef ik dat weer nietquote:Op woensdag 4 februari 2026 15:43 schreef Ama het volgende:
Ik zie zojuist dat er iets komt van Kpop Demon Hunters.LEGO houdt het nog spannend met wat precies.
Misschien iets voor jullie kids?
Waarschijnlijk, dit laat al raden waar het om gaat.quote:Op woensdag 4 februari 2026 16:41 schreef mschol het volgende:
[..]
als ze kpop demon hunters speciale minifigs maken zou ik misschien best figs kopen, al vrees ik dat het eerder lego friends style poppetjes zullen zijn, en dat hoef ik dat weer niet
Ja ik dacht al dat hier wel mensen zouden zitten met kids die dit leuk vinden.quote:
(@Viv)quote:De aftrap wordt gegeven met LEGO K-Pop Demon Hunters 72537 Derpy & Sussie, die op 1 augustus 2026 verschijnt voor ¤69,99. De set bestaat uit 825 stenen en focust op bouwbare versies van Derpy en Sussie. De eerste release is ontworpen voor bouwers vanaf 9 jaar en combineert speelfuncties met displaymogelijkheden. Volgens LEGO is dit pas het begin: de sets die in 2027 volgen moeten het thema verder uitbreiden met nieuwe personages en speelscenario’s.
Offtopicquote:
quote:Op woensdag 4 februari 2026 20:10 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Offtopic
ik heb zo een verkeerd beeld van jou hahaha
Ik had heul niet verwacht dat jij kinderen hebt….
Leuk Sint/Kerstcadeautje.quote:Op woensdag 4 februari 2026 20:15 schreef FlyingFish het volgende:
Hopen maar dat mijn dochters dat niet zien…
Dan geef ik ze liever een iets minder hype-gevoelig setje.quote:
Ja dat kan ik ook wel weer begrijpen.quote:Op woensdag 4 februari 2026 20:25 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dan geef ik ze liever een iets minder hype-gevoelig setje.
Voor haar verjaardag krijgt mijn pinguïnfan in ieder geval de GWP die momenteel verkrijgbaar is!
hahaha die EDITquote:Op zondag 1 februari 2026 11:38 schreef Telefoonvork het volgende:
Ik heb zojuist weer een zakje van het vliegveld afgemaakt. Ik doe het stukje bij beetje, zo hoef ik niet binnen een week tijd weer opnieuw naar de LEGO-winkel te rennen.
Ik heb het geld hoor, maar ik heb niet de ruimte en ik moet nog een meubel ergens vandaan halen om mijn LEGO op uit te stallen.
EDIT: schap dat stukje bij beetje maar. Ik heb de toren, het autootje en het vliegtuig al af.![]()
Ja die wil ik ookquote:Op dinsdag 3 februari 2026 14:57 schreef TLC het volgende:
![]()
Ik heb op de achterkant gecheckt hoe groot die moet zijn en heb toen een meetlint meegenomen naar de Wibra (andere willekeurige winkel met vazen kan ook).quote:Op zaterdag 7 februari 2026 17:52 schreef mschol het volgende:
vraagje aan de botanical eigenaren:
welke vaas/vazen gebruiken jullie (hoogte/breedte)?
ik heb het boeket rozen, maar geen vaas nog, dus zoek nog goeie tips waar ik het beste op kan letten bij kopen
dat kan ook natuurlijkquote:Op zaterdag 7 februari 2026 18:07 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik heb op de achterkant gecheckt hoe groot die moet zijn en heb toen een meetlint meegenomen naar de Wibra (andere willekeurige winkel met vazen kan ook).
Staat op de achterkant niet hoe groot dat is?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 19:00 schreef mschol het volgende:
[..]
dat kan ook natuurlijk
maar er staat toch geen 1:1 van een steel bij?
volgens mij kom je dan op iets van 30cm uit?
bij de rozen staat alleen de total lengte, incl bloem (31 cm)quote:Op zaterdag 7 februari 2026 19:01 schreef Ama het volgende:
[..]
Staat op de achterkant niet hoe groot dat is?
Hmm 25 moet wel passen lijkt me.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 19:03 schreef mschol het volgende:
[..]
bij de rozen staat alleen de total lengte, incl bloem (31 cm)
en ik als vent heb geen kaas gegeten wat dan mooi staat voor een setbloemen
25cm? 26,27? of lager
en nee, ik heb zelf nooit een bos bloemen in huis gehad
Waarom maak je geen vaas van lego?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 17:52 schreef mschol het volgende:
vraagje aan de botanical eigenaren:
welke vaas/vazen gebruiken jullie (hoogte/breedte)?
ik heb het boeket rozen, maar geen vaas nog, dus zoek nog goeie tips waar ik het beste op kan letten bij kopen
Jawel, en daar pas ik ook mijn vaas op aan, niet alleen op lengte (het moet niet te groot zijn want de bloemen moeten er ook mooi uitkomen) maar ook op stijl; zo heb ik bv een roze vaas genomen voor mijn pretty pink flower bouquet en een leuk melkkannetje voor het zomers boeketjequote:Op zaterdag 7 februari 2026 19:01 schreef Ama het volgende:
[..]
Staat op de achterkant niet hoe groot dat is?
dat vind ik niet zo mooi gek genoeg, misschien omdat ik een goeie nog niet heb gezien?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 19:30 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Waarom maak je geen vaas van lego?
Dit herken ik hoor. Ikea heeft soms ook wel mooie overigens.quote:Op zondag 8 februari 2026 08:04 schreef mschol het volgende:
[..]
dat vind ik niet zo mooi gek genoeg, misschien omdat ik een goeie nog niet heb gezien?
Ik zie een uitdagingquote:Op zondag 8 februari 2026 08:04 schreef mschol het volgende:
[..]
dat vind ik niet zo mooi gek genoeg, misschien omdat ik een goeie nog niet heb gezien?
Ja leukquote:Op donderdag 12 februari 2026 00:15 schreef TLC het volgende:
Er komen meer vrolijke plantjes !
https://www.bricktastic.n(...)06-happy-succulents/
![]()
Ik heb zo'n vermoeden dat er nog wel meer komen.quote:Op donderdag 12 februari 2026 09:07 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik ook, hebben de mijne wat vriendjes erbij![]()
Hoop ik ook !quote:Op donderdag 12 februari 2026 09:10 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat er nog wel meer komen.
https://www.bol.com/nl/nl(...)=socialshare_pdp_wwwquote:Op donderdag 12 februari 2026 16:08 schreef vosss het volgende:
Waarom is die Kick Sauber Speed champions bijna overal uitverkocht en bijna 2x zo duur als de rest als ze hem nog hebben??
Dat is de verkeerde.quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:53 schreef Troel het volgende:
[..]
https://www.bol.com/nl/nl(...)=socialshare_pdp_www
Ook 77245?quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:27 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat is de verkeerde.
Dit is de goede (en 2 keer zo duur)
Omdat ie uit de handel is. Dan vliegt de prijs omhoog:quote:Op donderdag 12 februari 2026 16:08 schreef vosss het volgende:
Waarom is die Kick Sauber Speed champions bijna overal uitverkocht en bijna 2x zo duur als de rest als ze hem nog hebben??
het affiliate script parst die urls zo te zien 2x ofzo, dus url is croockedquote:
quote:Op donderdag 12 februari 2026 19:05 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Omdat ie uit de handel is. Dan vliegt de prijs omhoog:
https://www.lego.com/nl-n(...)m-c44-race-car-77247
Je kan ook op Vinted oid kijken, dan kun je 'm misschien nog voor wat minder op de kop tikken.quote:Op donderdag 12 februari 2026 19:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Ga maar meteen ergens bestellen dan. Pak ook meteen de Red Bull mee, dan heb ik de serie compleet.
Behalve dan die van die f1 film en de audi van dit jaar. Die hoef ik beide niet.
Te laat!quote:Op donderdag 12 februari 2026 19:51 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Je kan ook op Vinted oid kijken, dan kun je 'm misschien nog voor wat minder op de kop tikken.
Die vind ik er echt totaal niet mooi uitzienquote:Op donderdag 12 februari 2026 21:19 schreef TLC het volgende:
Leuk voor als je plaats (en geld) genoeg hebt
https://www.bricktastic.n(...)el-container-vessel/
vanaf ongv 23 euro op bricklink exc verzendenquote:Op donderdag 12 februari 2026 18:27 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat is de verkeerde.
Dit is de goede (en 2 keer zo duur)
Leukquote:Op zaterdag 14 februari 2026 20:14 schreef TLC het volgende:
Vanaf 1 juni :
Snoopy![]()
![]()
https://www.lego.com/en-nl/product/peanuts-snoopys-doghouse-21368
Ja! Mijn vader had vroeger een beagle, die heette Snoopy, en mijn paps is in juni jarig! Wat een timing <3quote:Op zaterdag 14 februari 2026 20:14 schreef TLC het volgende:
Vanaf 1 juni :
Snoopy![]()
![]()
https://www.lego.com/en-nl/product/peanuts-snoopys-doghouse-21368
quote:Op zaterdag 14 februari 2026 23:19 schreef TLC het volgende:
Er schijnt zelfs een heus smurfendorp te komen !
'Ik haat smurfen !'![]()
X-Filesquote:Op zaterdag 14 februari 2026 23:19 schreef TLC het volgende:
En er komen best veel leuke Idea sets nog dit jaar uit, zoals The X-Files (daar keek ik 'vroeger' altijd), en Wallace & Gromit.
Er schijnt zelfs een heus smurfendorp te komen !
'Ik haat smurfen !'![]()
Mwah, tegenwoordig zie je die prijzen vrij snel weer inzakken omdat toch veel mensen denken ff te scoren met zo een set. Én (maar dan moet je er bovenop zitten), na een tijdje gooit Lego de sets die wel besteld maar nooit betaald zijn, nog een keer in de verkoop. 21 januari is nog zo een ronde geweest met serie 3 en 4.quote:Op zondag 15 februari 2026 22:08 schreef LTVDK het volgende:
Hoezo kom ik er nu pas achter dat deze bricklink set een officiële release is geworden
Ga ik nu natuurlijk nooit meer voor een normale prijs kunnen vinden
[ afbeelding ]
LEGO 910058 Bricklink Sequoia Tree Trail
https://www.bricklink.com(...)9/Sequoia-Tree-Trail
Mja, weet ook niet hoe populair deze gaat zijn. Kan hem alleen op de Lego site zelf nergens vinden, weet niet of de andere van BL er wel op staan of alleen als ze in de verkoop gaan.quote:Op zondag 15 februari 2026 22:37 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mwah, tegenwoordig zie je die prijzen vrij snel weer inzakken omdat toch veel mensen denken ff te scoren met zo een set. Én (maar dan moet je er bovenop zitten), na een tijdje gooit Lego de sets die wel besteld maar nooit betaald zijn, nog een keer in de verkoop. 21 januari is nog zo een ronde geweest met serie 3 en 4.
die staan er alleen op als ze in de verkoop gaan, en dan alleen via de bricklink site te bestellen volgens mijquote:Op zondag 15 februari 2026 22:49 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Mja, weet ook niet hoe populair deze gaat zijn. Kan hem alleen op de Lego site zelf nergens vinden, weet niet of de andere van BL er wel op staan of alleen als ze in de verkoop gaan.
Vanavond is er geloof ik weer een serie te koop vanaf 17uur.quote:Op zondag 15 februari 2026 22:08 schreef LTVDK het volgende:
Hoezo kom ik er nu pas achter dat deze bricklink set een officiële release is geworden
Ga ik nu natuurlijk nooit meer voor een normale prijs kunnen vinden
[ afbeelding ]
LEGO 910058 Bricklink Sequoia Tree Trail
https://www.bricklink.com(...)9/Sequoia-Tree-Trail
Ja serie 7 vandaag, maar de Sequoia's zijn serie 6quote:Op maandag 16 februari 2026 07:52 schreef 111210 het volgende:
[..]
Vanavond is er geloof ik weer een serie te koop vanaf 17uur.
Vind ze zelf tegenwoordig allemaal te groot en te duur geworden. Daarnaast zijn het geen echt exclusieve sets meer, wat toch wel de charme van de eerste series bricklink was
je kan eens kijken wat ze op bricklink doen qua prijs, als ze eenmaal bij mensen in de handen zijnquote:Op maandag 16 februari 2026 09:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja serie 7 vandaag, maar de Sequoia's zijn serie 6Maar ik volg dat designer program van BL ook maar met een half oog, vaak zitten er wel leuke ontwerpen bij, maar niet direct sets die ik direct zou kopen. Op deze boompjes na dan, maar die heb ik dus gemist
Aan de reacties op BL te zien zijn ze pas net begonnen met verzenden, dus dat gaat nog wel even durenquote:Op maandag 16 februari 2026 09:02 schreef mschol het volgende:
[..]
je kan eens kijken wat ze op bricklink doen qua prijs, als ze eenmaal bij mensen in de handen zijn
Wel grappig, die bomen lijken mij echt extreem saai om te bouwen en qua looks... tja. Kan mij voorstellen dat het voor een outdoor oriented persoon wel een mooie is inderdaad. Maar het vooruitzicht om 100den van die halfronde blokjes op die bomen te duwen... Nah. Oh wacht, ze zijn 4 lang. Dat is wel te doen. Maar goed, ik heb een schurfthekel aan bomen bouwen. Dus nee, niets voor mijquote:Op maandag 16 februari 2026 09:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja serie 7 vandaag, maar de Sequoia's zijn serie 6Maar ik volg dat designer program van BL ook maar met een half oog, vaak zitten er wel leuke ontwerpen bij, maar niet direct sets die ik direct zou kopen. Op deze boompjes na dan, maar die heb ik dus gemist
Ik vind het er wel gaaf uit zien, maar ook ik vind bomen bouwen helemaal niet leuk. Met tegenzin de simpele boompjes van de A frame gebouwd, ondertussen bedenkend hoe ik ze kan skippen om er totaal iets anders van te maken.quote:Op maandag 16 februari 2026 10:31 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wel grappig, die bomen lijken mij echt extreem saai om te bouwen en qua looks... tja. Kan mij voorstellen dat het voor een outdoor oriented persoon wel een mooie is inderdaad. Maar het vooruitzicht om 100den van die halfronde blokjes op die bomen te duwen... Nah. Oh wacht, ze zijn 4 lang. Dat is wel te doen. Maar goed, ik heb een schurfthekel aan bomen bouwen. Dus nee, niets voor mij.
Denk ook niet dat het een hele spannende set is om te bouwen, maar heb een zwak voor sequoia's, heb zelf zaadjes liggen om ze zelf te kwekenquote:Op maandag 16 februari 2026 10:31 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wel grappig, die bomen lijken mij echt extreem saai om te bouwen en qua looks... tja. Kan mij voorstellen dat het voor een outdoor oriented persoon wel een mooie is inderdaad. Maar het vooruitzicht om 100den van die halfronde blokjes op die bomen te duwen... Nah. Oh wacht, ze zijn 4 lang. Dat is wel te doen. Maar goed, ik heb een schurfthekel aan bomen bouwen. Dus nee, niets voor mij.
De A-frame is wel een van mijn favoriete sets, daarom wil ik de boompjes er ook bij om het nog wat meer aan te kledenquote:Op maandag 16 februari 2026 13:23 schreef exode het volgende:
[..]
Ik vind het er wel gaaf uit zien, maar ook ik vind bomen bouwen helemaal niet leuk. Met tegenzin de simpele boompjes van de A frame gebouwd, ondertussen bedenkend hoe ik ze kan skippen om er totaal iets anders van te maken.
We zitten nu in een tussenfase met Lego in de woonkamer. Kerst (en ook winter) is volledig afgebroken, er staan nu 3 bouwwerken op de plek. De A frame, Sneeuwwitje en Hocus Pocus. Het is leeg zo
Voel me nog niet geroepen om alle modulaire gebouwen weer te bouwen inclusief Shopping street en ook de Riviera vind ik nog te vroeg. Is het al lente?
Ik vind hem ook echt tof! Normaal zet ik de boomhut ernaast maar die heb ik nu een keer of 6 gebouwd en afgebroken en die ben ik zat merk ik. Misschien bouw ik hem volgend jaar weer. Of in de zomer. Ik bouwde er voorgaande jaren ook een camping omheen.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Denk ook niet dat het een hele spannende set is om te bouwen, maar heb een zwak voor sequoia's, heb zelf zaadjes liggen om ze zelf te kweken
[..]
De A-frame is wel een van mijn favoriete sets, daarom wil ik de boompjes er ook bij om het nog wat meer aan te kleden
Ik gok dat je ze straks voor minder dan de originele prijs op marktplaats kan vindenquote:Op maandag 16 februari 2026 09:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Was die zo leuk om m zo vaak te bouwen? Heb m hier nog dicht liggen vanwege tijd en ruimte gebrek. Maar twijfelde om m maar weg te doen na al die jaren verstoffenquote:Op maandag 16 februari 2026 13:47 schreef exode het volgende:
[..]
Ik vind hem ook echt tof! Normaal zet ik de boomhut ernaast maar die heb ik nu een keer of 6 gebouwd en afgebroken en die ben ik zat merk ik. Misschien bouw ik hem volgend jaar weer. Of in de zomer. Ik bouwde er voorgaande jaren ook een camping omheen.
Wij breken alles tussendoor af. De modulaire gebouwen ook al een keer of 3 a 4.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:49 schreef 111210 het volgende:
[..]
Was die zo leuk om m zo vaak te bouwen? Heb m hier nog dicht liggen vanwege tijd en ruimte gebrek. Maar twijfelde om m maar weg te doen na al die jaren verstoffen
zo herkenbaarquote:Op dinsdag 17 februari 2026 07:45 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb gisteren het schip besteld. De sushitent is ook erg tof, maar zou een vreemde eend in de bijt zijn tussen alle andere lego die ik heb(zo ongeveer de enige manier waarmee ik mijn lego-koopzucht kan beteugelen
).
Wat dat betreft ben ik wel blij dat ik helemaal niks heb met Disney, Star Wars, HP, LOTR en zulke dingen, scheelt een hoop koopzuchtquote:Op dinsdag 17 februari 2026 07:45 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb gisteren het schip besteld. De sushitent is ook erg tof, maar zou een vreemde eend in de bijt zijn tussen alle andere lego die ik heb(zo ongeveer de enige manier waarmee ik mijn lego-koopzucht kan beteugelen
).
De 75192??quote:Op dinsdag 17 februari 2026 07:45 schreef bleiblei het volgende:
).
Ik vind de Endurance gaaf.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 09:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nee, ik koop geen starwars (bewuste keuze).
Wel deze:
[ afbeelding ]
Owquote:Op dinsdag 17 februari 2026 09:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nee, ik koop geen starwars (bewuste keuze).
Wel deze:
[ afbeelding ]
Dragonfly is kut. Heb er wel andere woorden voor maar die zijn nog ergerquote:Op dinsdag 17 februari 2026 09:45 schreef vosss het volgende:
Ik wacht nog op de Kick sauber. Die zou zaterdag bezorgd worden, toen zondag en nu "waarschijnlijk" vandaag. Dus dat is ook maar afwachten.
Komt met bezorger Dragonfly via Amazon.
Nog nooit wat door die club bezorgd hier, maar nu al niet heel tevreden over. Internet is er ook niet heel over te spreken lees ik.![]()
Dat wist ik niet.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 09:13 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wat dat betreft ben ik wel blij dat ik helemaal niks heb met Disney, Star Wars, HP, LOTR en zulke dingen, scheelt een hoop koopzuchtEn ook een beetje geluk dat ze de Architecture serie laten doodbloeden
Weet niet of het ook echt zo is, is slechts mijn observatiequote:Op dinsdag 17 februari 2026 11:01 schreef laziness het volgende:
[..]
Dat wist ik niet.
Kind is ook gek van Parijs dus hij had juist voor zijn verjaardag deze gekregen. Vind 'm erg mooi en meer steden op deze manier was leuk geweest.
[ afbeelding ]
Oh ik heb alleen Hedwig en de boeken als grote set.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 11:10 schreef Vino_Tinto het volgende:
[..]
Ik moet alleen zweinsveld nog van de grote sets
Ow en de trein
Die heb ik bij plaatje 136 van de 137 in een grote bak met lego geflikkerd. Wat een kutset was dat.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 11:10 schreef Vino_Tinto het volgende:
[..]
Ik moet alleen zweinsveld nog van de grote sets
Ow en de trein
Lolquote:Op dinsdag 17 februari 2026 12:04 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Die heb ik bij plaatje 136 van de 137 in een grote bak met lego geflikkerd. Wat een kutset was dat.
Zou ze lekker in elkaar laten zitten, dan is voor de koper ook direct duidelijk dat de set daadwerkelijk compleet is.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 13:00 schreef vosss het volgende:
Vraag over Lego verkopen.
Doen jullie dat wel eens en zo ja hoe dan?
Ik heb alle sets netjes de dozen bewaard. Sommigen zouden best verkocht kunnen worden.
Ik heb geen zin om van sets met duizenden steentjes alles netjes af te breken en in genummerde ziplocks te doen of iets.
Goe doen jullie dat? Gewoon in elkaar gezet verpatsen of wat?
Bijvoorbeeld de Notre Dame.
Die 3e is wat voor @Amaquote:Op dinsdag 17 februari 2026 13:11 schreef Elan het volgende:
Op Bol.com stonden en staan nog wat mooie selectdeals, heb net Black Pearl gemist zat in mn mandje maar kon hem niet afrekenen![]()
[ afbeelding ]
Zweinsveld bedoel je?quote:Op dinsdag 17 februari 2026 12:04 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Die heb ik bij plaatje 136 van de 137 in een grote bak met lego geflikkerd. Wat een kutset was dat.
Oh die ziet er wel leuk uitquote:Op dinsdag 17 februari 2026 15:08 schreef Vino_Tinto het volgende:
[..]
Ik heb het over zweinsveld
[ afbeelding ]
379 euroquote:
Ik vond die verschrikkelijkquote:Op dinsdag 17 februari 2026 15:11 schreef Vino_Tinto het volgende:
[..]
379 euro![]()
Met zweinstein ben ik mee bezig maar die staat nog in de opslag. Die neem ik straks mee naar Eindhoven en dan ga ik hem afmaken.
Ja miniscale, ik vind het leuk dat een minifig door een deur kan lopen. Niet als een figuurtje 1000x zo klein is. En heel veel herhaling, ook dat was kut.quote:
quote:Op dinsdag 17 februari 2026 13:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou ze lekker in elkaar laten zitten, dan is voor de koper ook direct duidelijk dat de set daadwerkelijk compleet is.
Ik zou zelf ook niet direct gebouwde sets kopen (of verkopen), moet alleen wel eens wat sets gaan verkopen, alleen geen zin in al dat gedoequote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:45 schreef mschol het volgende:
[..]uit ervaring weet ik dat dat geen garantie is dat een set compleet is
![]()
ik koop gewoon alleen, niks verkopenquote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:53 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik zou zelf ook niet direct gebouwde sets kopen (of verkopen), moet alleen wel eens wat sets gaan verkopen, alleen geen zin in al dat gedoe
Ja voor mij is het vooral die opslagruimte, paar verhuisdozen vol, heb er zelfs een zolder voor moeten bouwenquote:Op dinsdag 17 februari 2026 20:22 schreef mschol het volgende:
[..]
ik koop gewoon alleen, niks verkopen
heb nog genoeg opslagruimte
Niet 100% wellicht maar het geeft wel degelijk een beter perspectief dan 6 zakken losse steentjes.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:45 schreef mschol het volgende:
[..]uit ervaring weet ik dat dat geen garantie is dat een set compleet is
![]()
Nu ben ik wel benieuwd. wat trekt je specifiek aan deze modular aan? Je hebt trouwens wel geluk, want het is geen super populaire, en dat zie je dan weer terug in de prijzen. Ik vind 300 voor een hele oude modular misb niet gek qua prijs.quote:Op woensdag 18 februari 2026 14:02 schreef exode het volgende:
Over tweedehands gesproken, ik ga maar eens op zoek naar de Palace cinema voor onze modulaire collectie. Via Bricklink voor 225 Euro, op Marktplaats vragen ze allemaal 300 Euro en meer.
Dat is de enige oude modulair die ik wel echt heel graag zou hebben.
Knap dat je hem zelf helemaal hebt samengesteld Troel, ook met stickers?
Ja, dat is wel de reden waarom ik deze al eerste wilde proberen, omdat deze stickers had. Dat was ook het duurste onderdeelquote:Op woensdag 18 februari 2026 14:02 schreef exode het volgende:
Over tweedehands gesproken, ik ga maar eens op zoek naar de Palace cinema voor onze modulaire collectie. Via Bricklink voor 225 Euro, op Marktplaats vragen ze allemaal 300 Euro en meer.
Dat is de enige oude modulair die ik wel echt heel graag zou hebben.
Knap dat je hem zelf helemaal hebt samengesteld Troel, ook met stickers?
Die heb ik een keer hier aan iemand in het topic verkocht, had beter kunnen wachten als ik die prijzen zo ziequote:Op woensdag 18 februari 2026 15:28 schreef Troel het volgende:
Ik zou graag de Brickbank nog willen hebben, maar ja uhm, die krijg je echt niet voor fatsoenlijke prijzen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |