quote:Veel vrouwen willen geen man meer, want wat moet je met ‘een kamerplant met rijbewijs’?
Veel vrouwen hoeven geen emotioneel onvolwassen man meer. Hij vergt te veel onderhoud en levert te weinig op. Daardoor is de ‘echte’ man de weg kwijt, merkt Debby Gerritsen. Want wat moet hij nu precies doen? Zijn spierballen laten zien, over zijn gevoel praten of juist zijn feministische kant ontwikkelen? Alledrie tegelijk lijkt onmogelijk.
Het aantal hetero single vrouwen groeit, blijkt uit cijfers. Een belangrijke reden: ze hebben geen zin meer in een relatie met een emotioneel onvolwassen partner. „Veel vrouwen zijn de hoofdhuishouding, hoofdcommunicatie, crisismanager, therapeut én agenda-beheerder van hun man. Op TikTok wordt hij een ‘kamerplant met een rijbewijs’ genoemd - weinig functies, veel onderhoud’’, zegt Elles Beijers, managing editor van Elle, in de nieuwste aflevering.
Dat fenomeen heet mankeeping en is schadelijker dan je denkt. Voor vrouwen, omdat zij structureel de emotionele last dragen. Voor mannen omdat zij aantoonbaar gelukkiger zijn in een relatie, juist vanwege die emotionele steun, maar tegelijkertijd steeds moeilijker relaties en vriendschappen aangaan. Inmiddels heeft 15 procent van de mannen geen hechte vriendschappen; in 1990 was dat nog 3 procent.
Diep in onze cultuur
Dat mannen niet praten over gevoelens zit diep in onze cultuur. Terwijl die behoefte er wél is. Mannen en vrouwen hebben dezelfde hersenen: ze voelen hetzelfde. Toch woedt online een felle strijd over wat ‘mannelijk’ zou zijn, aangevoerd door Andrew Tate en zijn toxic masculinity-wannabe’s. Mannen die doodsbang zijn voor vrouwelijke kracht en veranderende gendernormen.
Types als fitfluencer Joel Beukers, die uren in de sportschool doorbrengt en opgewonden raakt van zijn eigen spiegelbeeld. De halfnaakte badkamer- en gymselfies worden gretig gedeeld op sociale media, omlijst met lange betogen over wat een ‘echte man’ zou moeten zijn. Gevoeligheid en empathie horen daar niet bij.
En dan is er de tegenreactie: de performative man. Ook wel de Matcha Man. „De man met een linnen tasje en een feministische klassieker onder zijn arm – het liefst uit tweedehands winkels’’, zegt Elles. „Hij heeft tampons voor zijn vriendinnen en plakt menstruatiekrampstickers op zijn buik om te laten zien dat hij ‘precies weet hoe het voelt’.’’
Het oogt als het perfecte tegenwicht van de Andrew-Tate-bro’s. Maar ook dit is vaak een rol. „Een manier om te zeggen: ik ben niet toxic’’, zegt Elles. „Maar ook gebruikt om makkelijk een date te scoren. Want: oh my god, hij snapt haar zó.’’
ja dat zal welquote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de hyperseksuele Filippijnse rasverpleegsters die nog nooit een boek hebben moeten inzien tijdens hun opleiding.
ik ben zelf een 12 jaar met een kirgizische vrouw getrouwd geweest en die was van oorsprong Russsiche en die las ook van zulke boekenquote:Russische lectuur is rijk aan klassiekers uit de 19e eeuw (Tolstoj, Dostojevski, Tsjechov, Poesjkin) en 20e-eeuwse werken (Boelgakov, Pasternak), bekend om hun diepgang, psychologische inzichten en maatschappijkritiek, vaak met de achtergrond van censuur; populaire startpunten zijn Misdaad en Straf, Oorlog en Vrede, of de verhalen van Tsjechov, terwijl ook modernere auteurs als Salnikov leesbaar zijn.
Klassieke Russische literatuur
Fjodor Dostojevski: Misdaad en Straf, De Broers Karamazov (diepgaand, psychologisch).
Leo Tolstoj: Oorlog en Vrede, Anna Karenina (epische romans, levensbeschouwelijk).
Anton Tsjechov: Verhalen en toneelstukken (meester van het korte verhaal, menselijke tekortkomingen).
Aleksandr Poesjkin: De grondlegger van de moderne Russische literatuur (poëzie, proza).
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Filpijnse vrouwen zijn dol op kinderen en krijgen ook veel kinderen
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
oekrainsche vrouwen en russinen zijn wel veel intelligenter en meer beleesd en erg creatief
Filipijnse vrouwen zijn heel erg zorgzaam , de Flilipijnse verpleegster is wereldwijd bekend en erg sexueel ingesteld
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
sexueel ?? , Afrikaanse vrouwen , nee absoluut niet
de moslim vrouw is totaal niet sexueel ingesteld , absoluut niet
Maar...maar...maar...quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Filipijnse verpleegsters zijn fantastisch koks en erg zorgzaam
Het was toch bijna hetzelfde? Alleen zijn de vrouwen geen nymfomane goed belezen verpleegsters/broedmachines die cuisine naar een nieuw niveau tillen (op de moslima's na, die zijn frigide) maar verder is er echt geen enkel verschil mensen en zijn het gewoon twee mensen die elkaar via internet treffen en zeker niet via:quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:06 schreef michaelmoore het volgende:
een relatie met een buitenlandse vrouw is niet veel anders dan een relatie met een Nederlandse vrouw, kan goed gaan , en kan fout gaan
ja er is verschil tussen het soort mensquote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Maar...maar...maar...
[..]
Het was toch bijna hetzelfde? Alleen zijn de vrouwen geen nymfomane goed belezen verpleegsters/broedmachines die cuisine naar een nieuw niveau tillen (op de moslima's na, die zijn frigide) maar verder is er echt geen enkel verschil mensen en zijn het gewoon twee mensen die elkaar via internet treffen en zeker niet via:
https://www.asiandating.com/
https://www.ukrainedate.com/en/landing/home
https://www.afrointroductions.com/
https://www.filipinocupid.com/
Ze zal je vast erg dankbaar zijn dat je zelfs haar etniciteit niet goed kunt spellen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja dat zal wel
maar dat is niets vergeleken met de Russische lectuur
[..]
ik ben zelf een 12 jaar met een kirgische vrouw getrouwd geweest en die was van oorsprong Russsiche en die las ook van zulke boeken
ongelooflijk wat een zware kost
Ja tuurlijk. Iedereen in Rusland leest zware literatuur van eigen bodem. Net zoals in Nederland ook iedereen de vaderlandse werken zoals Multatuli en Mulisch uit het hoofd kent en daar ook dagelijks uit citeert. Iedereen, allemaal.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja dat zal wel
maar dat is niets vergeleken met de Russische lectuur
[..]
ik ben zelf een 12 jaar met een kirgische vrouw getrouwd geweest en die was van oorsprong Russsiche en die las ook van zulke boeken
ongelooflijk wat een zware kost
Ik denk dat moslima's binnen het huwelijk wel gewoon volop van sex genieten.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:50 schreef michaelmoore het volgende:
moslimas zijn niet frigide maar het Moslim geloof staat dat niet toe , sex voor het huwelijk
het geloof drukt de stempel
In welk jaar leef je 2010?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Maar...maar...maar...
[..]
Het was toch bijna hetzelfde? Alleen zijn de vrouwen geen nymfomane goed belezen verpleegsters/broedmachines die cuisine naar een nieuw niveau tillen (op de moslima's na, die zijn frigide) maar verder is er echt geen enkel verschil mensen en zijn het gewoon twee mensen die elkaar via internet treffen en zeker niet via:
https://www.asiandating.com/
https://www.ukrainedate.com/en/landing/home
https://www.afrointroductions.com/
https://www.filipinocupid.com/
Het zijn net mensen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:53 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik denk dat moslima's binnen het huwelijk wel gewoon volop van sex genieten.
dat denk ik zeker welquote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:53 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik denk dat moslima's binnen het huwelijk wel gewoon volop van sex genieten.
het is mijn ervaring met andere culturen daar hoeft niemand het mee eens te zijnquote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:57 schreef miss_sly het volgende:
Is het echt nodig om hier een "gooi hier een stereotypering neer"-topic van te maken.
What a load of crap.
Je koopt toch ook geen auto zonder eerst een testritje te maken?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:56 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik zal jullie even het verschil uitleggen tussen westerse vrouwen en islamitische vrouwen.
Islamitische vrouwen hebben geen sex voor het huwelijk, maar als ze eenmaal getrouwd zijn, dan hebben ze er wel zin in.
Westerse vrouwen hebben wel sex voor het huwelijk, en als ze eenmaal getrouwd zijn, hebben ze geen zin meer.
Die hebben wat extra's in de broek.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat denk ik zeker wel
maar de poes mag niet geschonden zijn dat mag niet van allah
de filpijnse vrouw heeft daar totaal geen moeite mee
men zegt wel er zijn zachte Aziaten en harde Aziaten
De Zuid Koreaan is een harde Aziaat, de Japanner idem dito
De Thai en de Cambodjaan en de Filipijn zijn hele lieve zachte mensen
De vietnamees zit daar wat tussenin
met een moslima wordt geen testritje gemaakt neem dat van mij aanquote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:01 schreef incel het volgende:
[..]
Je koopt toch ook geen auto zonder eerst een testritje te maken?
nee de Koreaan is ook een hele lange mens , dat zie je goed in de zuidkoreaaanse vliegtuigen , hele lange mensen,quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Die hebben wat extra's in de broek.
Je wil eens weten hoe stout sommige moslimas zijn. Somiggen doen zelfs anaal en denken officieel nog maagd te zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
met een moslima wordt geen testritje gemaakt neem dat van mij aan
o dat geloof ik , niet alleen denken , ze zijn het ookquote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:07 schreef incel het volgende:
[..]
Je wil eens weten hoe stout sommige moslimas zijn. Somiggen doen zelfs anaal en denken officieel nog maagd te zijn.
Ik denk dat we er een andere definitie van ongeschonden op na houden.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
o dat geloof ik
maar de poes is nog heel, daar gaat het om, ongeschonden het huwelijk in
wat wel veel voorkomt in afrika is een huwelijk voor de moskee , voor de kerk zeggen wij danquote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:12 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Het enige islamitische land waar ze aan testritjes doen, zal Iran zijn. Daar is het mogelijk om een tijdelijk huwelijk te sluiten voor een vooraf vastgestelde periode die kan variëren van een uur tot 99 jaar, en zo'n tijdelijk huwelijk brengt veel minder verplichtingen met zich mee dan een gewoon huwelijk.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nikahu_al-mut%27ah
In Nederland en sommige andere Europese landen is dat niet toegestaan, de wet schrijft voor dat een religieuze huwelijksceremonie niet plaats mag vinden zonder voorafgaande burgerlijke huwelijksvoltrekking. In België staat een dergelijke bepaling zelfs in de grondwet. Duitsland had vroeger ook zo'n wet, maar heeft die wet inmiddels afgeschaft.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:19 schreef michaelmoore het volgende:
wat wel veel voorkomt in afrika is een huwelijk voor de moskee , voor de kerk zeggen wij dan
dus niet officieel, want officieel trouwen kost geld
en dan mag er ook gewipt worden
kloptquote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:39 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In Nederland en sommige andere Europese landen is dat niet toegestaan, de wet schrijft voor dat een religieuze huwelijksceremonie niet plaats mag vinden zonder voorafgaande burgerlijke huwelijksvoltrekking. In België staat een dergelijke bepaling zelfs in de grondwet. Duitsland had vroeger ook zo'n wet, maar heeft die wet inmiddels afgeschaft.
Veel landen in Afrika, en dan vooral de vroegere Britse koloniën, zullen ook wel geen burgerlijke stand hebben. De vroegere Franse, Belgische en Portugese koloniën uiteraard wel.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:41 schreef michaelmoore het volgende:
In delen van afrika worden de kinderen ook niet aangegeven bij de overheid , gaan niet naar school en er is ook geen leerplicht
o hebben wel burgelijke stand , een register dus, maar de ouders gaan het niet doen die zien het nut er niet van inquote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:59 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Veel landen in Afrika, en dan vooral de vroegere Britse koloniën, zullen ook wel geen burgerlijke stand hebben. De vroegere Franse, Belgische en Portugese koloniën uiteraard wel.
En dan toch, kan je een schuiladres boeken...quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee een moslima is serieus, Alalh die ziet allesquote:Op zondag 11 januari 2026 12:04 schreef obligataire het volgende:
[..]
En dan toch, kan je een schuiladres boeken...
Ik doelde meer op de mannelijke familieleden die een handje meehelpen om de familie eer te bewaken.quote:Op zondag 11 januari 2026 12:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee een moslima is serieus, Alalh die ziet alles
al geef je 100 euro , van de poes blijf je af
nee dat is niet waarquote:Op zondag 11 januari 2026 12:23 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik doelde meer op de mannelijke familieleden die een handje meehelpen om de familie eer te bewaken.
En die zelf iedere blanke chick lastig vallen die ze zien onder een bepaalde leeftijd.
Wat hebben extreme moslims te maken met meisjes/vrouwen lastig vallenquote:Op zondag 11 januari 2026 12:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat is niet waar
idioten heb je in ieder land dat wel
extreme moslims zij hier ook helaas , gematigde moslims zijn hier en daar ook
ja dat is op Fok gedachtengoed van sommigenquote:Op zondag 11 januari 2026 12:28 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Wat hebben extreme moslims te maken met meisjes/vrouwen lastig vallen
Schei toch uit man, je hebt duidelijk geen idee waar je over praat.quote:Op zondag 11 januari 2026 12:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee een moslima is serieus, Alalh die ziet alles
al geef je 100 euro , van de poes blijf je af
Ik bedoel meer het feit dat extreme moslims heel iets anders zijn dan moslimjongeren die meisjes/vrouwen lastig vallen.quote:Op zondag 11 januari 2026 12:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja dat is op Fok gedachtengoed van sommigen
die zien in alless een weg om moslims te bashen
dat weet ik niet, ik ben niet zo geinteresseerd in beide groepen en ben ook geen moslim basherquote:Op zondag 11 januari 2026 13:27 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik bedoel meer het feit dat extreme moslims heel iets anders zijn dan moslimjongeren die meisjes/vrouwen lastig vallen.
ALs je zelf bekeerd tot het moslim geloof dan is wel veel meer mogelijkquote:Op zondag 11 januari 2026 12:42 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Schei toch uit man, je hebt duidelijk geen idee waar je over praat.
Zal eerder met je domme gelul te maken hebben dat je geen kans maakt
Zeker veel meer mogelijk in jouw geval wanneer je dat soort vrouwen zoekt.quote:Op zondag 11 januari 2026 14:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ALs je zelf bekeerd tot het moslim geloof dan is wel veel meer mogelijk
als je dat bedoelt
maar voor mij ik ben niet gelovig
nee ik ben niet gelovigquote:Op zondag 11 januari 2026 14:19 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zeker veel meer mogelijk in jouw geval wanneer je dat soort vrouwen zoekt.
Helemaal niet, enkel als ze nog maagd zijn en nog onder controle van de familie staan.quote:Op zondag 11 januari 2026 14:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ALs je zelf bekeerd tot het moslim geloof dan is wel veel meer mogelijk
als je dat bedoelt
maar voor mij ik ben niet gelovig
Dat is zo duidelijk als de titel van dit draadjequote:Op zondag 11 januari 2026 14:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee ik ben niet gelovig
en als je 72 bent dan ben je niet op zoek naar dat soort vrouwen als je dat bedoelt
Maar ga gerust je gang mijn beste
wat je wilt jongenquote:Op zondag 11 januari 2026 14:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Helemaal niet, enkel als ze nog maagd zijn en nog onder controle van de familie staan.
ik ervaar geen superioriiteits gevoel als ik daar benquote:Op zondag 11 januari 2026 14:27 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat is zo duidelijk als de titel van dit draadje![]()
En ik heb die rotzooi al in de familie, dus ik pas liever.
Mocht ik al iets zoeken dan ga ik toch meer voor iets op hetzelfde niveau. Het superioriteitsgevoel zou wellicht even leuk zijn, iedereen heeft wel iets van een ego, maar dan gaat dat snel vervelen.
nogmaalsquote:Op zondag 11 januari 2026 14:43 schreef Nugter_Neerlands het volgende:
Tegelijk zijn er in NL zoveel mannen alleen van rond of onder de 40, omdat er een vermeend 'mannenoverschot' heerst.
En de meeste dames (denk aan die tenminste nog 'n beetje aantrekkelijk zijn) hebben haast geen mannen meer nodig om meerdere 'moderne' redenen, of stellen enorme eisen en gaan voor de ''grote stoere/ echte vent'' met vaak een grote zwarte jas en kort donker haar.
Denk dan: flikker toch op!
Maar ieder z'n ding: Sommigen stellen hun eisen wat bij en beginnen wat of daten met een rimpelig 'oud wijf' van 50 plus of ouder, en daar zitten veel jonge kerels denk ik ook niet bepaald op te wachten.
Denk ook van niet. Kwestie van tijd verdoen ook. bv RP bijna allemaal fake profielen.quote:Op zondag 11 januari 2026 14:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nogmaals
wie in dit internet tijdperk perse een vriendin uit Nederland wil die is niet echt op zoek,
Ik wil een maagd, die krijgt je hier niet snel meerquote:Op zondag 11 januari 2026 14:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar goed ga vooral lekker verder met je zelfmedelijden op je zolderkamertje en stop met zoeken naar de droomvrouw als je gaat stappen.
Dat is niet efficient
quote:Op zondag 11 januari 2026 15:05 schreef Nugter_Neerlands het volgende:
[..]
Ik wil een maagd, die krijgt je hier niet snel meer
kloptquote:Op zondag 11 januari 2026 15:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]![]()
![]()
In Afrika wel, maar dan moet je moslim worden
moderne vrouwen nemen een draagmoeder om hun bevruchtte eitje in te planten , dat scheelt een slappe buik en uitgelubberde doosquote:
Ongeveer 8,3 procent van alle vrouwen is Maagd.quote:Op zondag 11 januari 2026 15:05 schreef Nugter_Neerlands het volgende:
De leuke vrouwen van 30-50 worden allemaal bezig gehouden door 'mannen' waarvan het geboortejaar met een 2 begint.quote:Op zondag 11 januari 2026 14:43 schreef Nugter_Neerlands het volgende:
Tegelijk zijn er in NL zoveel mannen alleen van rond of onder de 40, omdat er een 'mannenoverschot' heerst wat uit de statistieken duidelijk wordt.
En de meeste dames (denk aan die tenminste nog 'n beetje aantrekkelijk zijn) hebben haast geen mannen meer nodig om meerdere 'moderne' redenen, of stellen enorme eisen en gaan voor de ''grote stoere/ echte vent'' met vaak een grote zwarte jas en kort donker haar.
Maar ieder z'n ding: Sommigen stellen hun eisen wat bij en beginnen wat of daten met een rimpelig 'oud wijf' van 50 plus of ouder, en daar zitten veel jonge kerels denk ik ook niet bepaald op te wachten.
100% was maagd heb ik me laten vertellenquote:Op zondag 11 januari 2026 15:18 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ongeveer 8,3 procent van alle vrouwen is Maagd.
behalve de leuke dames die er geld voor vragenquote:Op zondag 11 januari 2026 15:21 schreef Donna het volgende:
[..]
De leuke vrouwen van 30-50 worden allemaal bezig gehouden door 'mannen' waarvan het geboortejaar met een 2 begint.
De mannen die daadwerkelijke liefde willen geven aan vrouwen, blijven meestal uit het zicht van de vrouwen waarvan ze houden.quote:Op zondag 11 januari 2026 15:31 schreef Donna het volgende:
Ja niet iedereen wil een vrouwtje kopen. It is what it is.
Ik bedoelde ook het sterrenbeeld Maagd. Daarbij heb ik maar aangenomen dat er onder ieder sterrenbeeld ongeveer evenveel kinderen geboren worden.quote:Op zondag 11 januari 2026 15:21 schreef michaelmoore het volgende:
100% was maagd heb ik me laten vertellen
maar sterrebeeld maagd dat zou kunnen
Ja de 'good guys' zijn idd uit het zicht.quote:Op zondag 11 januari 2026 15:37 schreef torentje het volgende:
[..]
De mannen die daadwerkelijke liefde willen geven aan vrouwen, blijven meestal uit het zicht van de vrouwen waarvan ze houden.
Opereren dus op de achtergrond.
Zijn die uit het zicht of hebben de vrouwen daar geen aandacht voor? Dat zou ook nog kunnen.quote:Op zondag 11 januari 2026 15:49 schreef Donna het volgende:
Ja de 'good guys' zijn idd uit het zicht.
je koopt niet het hele vrouwtje, een deel maar, en dat voor een beperkte tijd , zodat je pauw en de wit nog kan zienquote:Op zondag 11 januari 2026 15:31 schreef Donna het volgende:
Ja niet iedereen wil een vrouwtje kopen. It is what it is.
Beide.quote:Op zondag 11 januari 2026 15:53 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Zijn die uit het zicht of hebben de vrouwen daar geen aandacht voor? Dat zou ook nog kunnen.
Je hoeft je niet voortdurend te herhalen.quote:
'teveel mannen alleen'quote:Op zondag 11 januari 2026 15:05 schreef Nugter_Neerlands het volgende:
[..]
Ben jij zelf ook nog maagd?quote:Op zondag 11 januari 2026 15:05 schreef Nugter_Neerlands het volgende:
[..]
Hey opa… een vagina gaat niet stuk van seks.. het zal je misschien verbazen, maar ze zijn ervoor gemaakt.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
o dat geloof ik , niet alleen denken , ze zijn het ook
ok weer wat geleerd , dank je , Dat is wel fijn voor die meisjes danquote:Op zondag 11 januari 2026 17:30 schreef nixxx het volgende:
[..]
Hey opa… een vagina gaat niet stuk van seks.. het zal je misschien verbazen, maar ze zijn ervoor gemaakt.
Niet wat ik wil maar wat ik heb meegemaakt, je bent niet de enige die veel tijd in Afrika heeft doorgebracht.quote:
En ondertussen lopen de mannen in het rond te neuken.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
o dat geloof ik , niet alleen denken , ze zijn het ook
Een maagd is leuk als bucket list dingetje (iemand ontmaagden), maar verder… Dus buiten wat mannen die wat vreemde denkbeelden hebben of weinig ervaring is dat in zijn algemeenheid geen pré.quote:Op zondag 11 januari 2026 16:09 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
'teveel mannen alleen'
'mannenoverschot'
'...'
'ze moet jong, aantrekkelijk en maagd zijn'
Zie hier je probleem.
Als je een vrouw bent dan weet je dat de kinderen die je baart echt van jou zijn. Als man weet je dit dus niet zeker of de kinderen die je vrouwelijke partner baren echt van jou zijn. Ik denk dat mannen hierom een kritischer blik hebben ontwikkeld op hoe los een vrouw is.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 08:14 schreef HSG het volgende:
[..]
En ondertussen lopen de mannen in het rond te neuken.
Ze zijn sowieso "heel goed" in het goede voorbeeld geven.
Maar zaken zoals schade aan urine kanaal na geboorte van een kind. En dat vrouwen kegel-oefeningen doen voor het blijvende seksuele genot zijn toch wel een bestaande fenomenen. En dan bedenk je ook wat vrouwen naast baren van kinderen allemaal in hun vagina passen enkelt voor het seksueel genot. Tot vuisten aan toe. Maar teveel seks zal voor een vagina zeker niets uitmaken. Wie hou je dan voor de gek?🤷♂️quote:Op zondag 11 januari 2026 17:30 schreef nixxx het volgende:
[..]
Hey opa… een vagina gaat niet stuk van seks.. het zal je misschien verbazen, maar ze zijn ervoor gemaakt.
"Een kritischer blik" is wel een mooie term voor vele eeuwen aan het proberen tot controleren van de vrouwelijke seksualiteit.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 12:06 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Als je een vrouw bent dan weet je dat de kinderen die je baart echt van jou zijn. Als man weet je dit dus niet zeker of de kinderen die je vrouwelijke partner baren echt van jou zijn. Ik denk dat mannen hierom een kritischer blik hebben ontwikkeld op hoe los een vrouw is.
Er is geen mannenoverschot:quote:Op zondag 11 januari 2026 14:43 schreef Nugter_Neerlands het volgende:
Tegelijk zijn er in NL zoveel mannen alleen van rond of onder de 40, omdat er een 'mannenoverschot' heerst wat uit de statistieken duidelijk wordt.
Met een goede reden dus.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 12:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
"Een kritischer blik" is wel een mooie term voor vele eeuwen aan het proberen tot controleren van de vrouwelijke seksualiteit.
Hier staan zoveel dingen die niet kloppen...quote:Op dinsdag 13 januari 2026 12:14 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Maar zaken zoals schade aan urine kanaal na geboorte van een kind. En dat vrouwen kegel-oefeningen doen voor het blijvende seksuele genot zijn toch wel een bestaande fenomenen. En dan bedenk je ook wat vrouwen naast baren van kinderen allemaal in hun vagina passen enkelt voor het seksueel genot. Tot vuisten aan toe. Maar teveel seks zal voor een vagina zeker niets uitmaken. Wie hou je dan voor de gek?🤷♂️
Als ik google hier wat over vraag dan is er natuurlijk niets aan de hand. De kut is een spier en trekt weer normal bla bla. Maar het vertelt je tegelijk over de kegel-excercizes die vrouwen doen voor blijvend seksuele genot (kennelijk slijt er dan toch iets met de jaren). Over de incontinentie na zwangerachappen, etcetera. Maar consistent voorwerpen in de vagina stoppen geeft 0 slijtage volgens de (toch wel onbetrouwbaarder geworden) medische wetenschap.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 13:21 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Hier staan zoveel dingen die niet kloppen...
Lees je eens wat medisch/wetenschappelijk in joh.
Je lult echt keihard uit je nek. Als je echt geen idee hebt van de vrouwelijke anatomie, kun je er beter gewoon je mond over houden, want je zet jezelf echt ontzettend voor lul.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 13:29 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Als ik google hier wat over vraag dan is er natuurlijk niets aan de hand. De kut is een spier en trekt weer normal bla bla. Maar het vertelt je tegelijk over de kegel-excercizes die vrouwen doen voor blijvend seksuele genot (kennelijk slijt er dan toch iets met de jaren). Over de incontinentie na zwangerachappen, etcetera. Maar consistent voorwerpen in de vagina stoppen geeft 0 slijtage volgens de (toch wel onbetrouwbaarder geworden) medische wetenschap.
Een bevalling is zwaar. Je lijf bereidt zich 9 maanden voor om een baby uit te persen. Je bekken gaat meer openen, je bekkenbodemspieren passen zich aan, heel je organen verschuiven,.. en dan heb je de bevalling. Gaat die vlotjes/of keizersnede? Dan komt je vagina er ongeschonden uit.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 13:29 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Als ik google hier wat over vraag dan is er natuurlijk niets aan de hand. De kut is een spier en trekt weer normal bla bla. Maar het vertelt je tegelijk over de kegel-excercizes die vrouwen doen voor blijvend seksuele genot (kennelijk slijt er dan toch iets met de jaren). Over de incontinentie na zwangerachappen, etcetera. Maar consistent voorwerpen in de vagina stoppen geeft 0 slijtage volgens de (toch wel onbetrouwbaarder geworden) medische wetenschap.
Ja, het was geweldig vroeger.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 12:41 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Met een goede reden dus.
En ondanks dat mannen 'veel rondneukten' in het verleden vaarde de wereld er wel bij.
Ja, de wereld is sterk achteruit gegaan.quote:Nu vrouwen alle sekuele vrijheid hebben, vernietigen ze ook nogeens hele westerse landen en culturen.
En islamitische zwarte Afrikanen? Vallen die ook nog onder een vooroordeel?quote:Want de geboortecijfers gaan overal omlaag. De enige culturen die hier geen last van hebben zijn culuren met een sterke patriarchale structuur. Moslims, Joden, Amish. Oja en zwarte afrikanen want die geven nergens een fuck om.
Ja, we doen gewoon vervelend. Dat hoort ook wel een beetje bij onze agenda om westerse landen en culturen te vernietigen.quote:Ik vind het wel frapant dat vrouwen hier klagen over patriarchie. Maar dat deze zelfde vrouwen talloze mensen uit zeer sterke patriarchale en vrouwonvriendelijke culturen verwelkomen. Culturen waar vrouwen vele malen erger worden behandeld dan hier in het westen. Gaat het vrouwen dan eigenlijk helemaal niet om onderdrukking door mannen, maar doen ze gewoon vervelend? 🤔
Hou je wel een beetje bij of je nog op schema ligt met het vernietigen van westerse landen en culturen? We moeten ons doel wel halen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, het was geweldig vroeger.
[..]
Ja, de wereld is sterk achteruit gegaan.
[..]
En islamitische zwarte Afrikanen? Vallen die ook nog onder een vooroordeel?
[..]
Ja, we doen gewoon vervelend. Dat hoort ook wel een beetje bij onze agenda om westerse landen en culturen te vernietigen.
Met het toenemen van de leeftijd zal er best wat veranderen, want spiermassa neemt op zeker moment wel af. Maar van niet gebruiken neemt spiermassa eveneens af. Dus seksuele activiteit zal eerder leiden tot verbetering.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 13:29 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Ik heb mezelf net aangemeld voor Second Love, precies volgens de agenda. Ik ben verantwoordelijk voor de vernietiging van Salland, en jij?quote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hou je wel een beetje bij of je nog op schema ligt met het vernietigen van westerse landen en culturen? We moeten ons doel wel halen.
Second love krijgt het druk met al die aanmeldingen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb mezelf net aangemeld voor Second Love, precies volgens de agenda. Ik ben verantwoordelijk voor de vernietiging van Salland, en jij?
Ik zal het lot van Vlaanderen dan wel gaan beïnvloedenquote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Second love krijgt het druk met al die aanmeldingen.
Ik doe (hihi) de kop van Noord Holland.
Is er in Vlaanderingen ook zo'n mannenover schot dan ?quote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:57 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik zal het lot van Vlaanderen dan wel gaan beïnvloeden
Ik merk er weinig van. Vlaamse vrouwen zijn wat makkelijker in de omgang denk ikquote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:59 schreef fietsie het volgende:
[..]
Is er in Vlaanderingen ook zo'n mannenover schot dan ?
Oow, daar heb ik niet echt ervaring mee eigenlijkquote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:01 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik merk er weinig van. Vlaamse vrouwen zijn wat makkelijker in de omgang denk ik
Vertaling: ik heb geen idee waar ik het over heb dus verzin wat zonder mij te verdiepen in hoe de wetgeving van Nederland echt in elkaar steekt.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 12:06 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Als je een vrouw bent dan weet je dat de kinderen die je baart echt van jou zijn. Als man weet je dit dus niet zeker of de kinderen die je vrouwelijke partner baren echt van jou zijn. Ik denk dat mannen hierom een kritischer blik hebben ontwikkeld op hoe los een vrouw is.
Als 99% zo is...quote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:43 schreef InzolVC het volgende:
Ik denk dat dit stuk is geschreven omdat vrouwen ook zien dat eigenlijk mannen degenen zijn die tegenwoordig lijden. Maar vrouwen willen graag de spotlight en aandacht weer graag op hun eigen slachtoffergedrag richten.
En nogmaals, de schrijfster praat over emotioneel onvolwassen mannen als partners. Maar ze kiest deze types toch zelf steeds weer?
Ten eerste kan je een dna-test afdwingen. Ten tweede ken ik weinig breezersletjes met meerdere baby daddies. Ik ken wel mannen met meerdere baby mamas.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:49 schreef HSG het volgende:
[..]
Vertaling: ik heb geen idee waar ik het over heb dus verzin wat zonder mij te verdiepen in hoe de wetgeving van Nederland echt in elkaar steekt.
Vertaling: ik ben een incel en dat straal ik uit. Verder erken ik niet dat mannen de meeste wereldproblemen veroorzaken..quote:Op dinsdag 13 januari 2026 12:41 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Met een goede reden dus.
En ondanks dat mannen 'veel rondneukten' in het verleden vaarde de wereld er wel bij. Nu vrouwen alle sekuele vrijheid hebben, vernietigen ze ook nogeens hele westerse landen en culturen. Want de geboortecijfers gaan overal omlaag. De enige culturen die hier geen last van hebben zijn culuren met een sterke patriarchale structuur. Moslims, Joden, Amish. Oja en zwarte afrikanen want die geven nergens een fuck om.
Ik vind het wel frapant dat vrouwen hier klagen over patriarchie. Maar dat deze zelfde vrouwen talloze mensen uit zeer sterke patriarchale en vrouwonvriendelijke culturen verwelkomen. Culturen waar vrouwen vele malen erger worden behandeld dan hier in het westen. Gaat het vrouwen dan eigenlijk helemaal niet om onderdrukking door mannen, maar doen ze gewoon vervelend? 🤔
Ik vertaalde slechts de post van InzoIVC.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:52 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ten eerste kan je een dna-test afdwingen. Ten tweede ken ik weinig breezersletjes met meerdere baby daddies. Ik ken wel mannen met meerdere baby mamas.
De meeste wereldproblemen worden dan ook opgelost door mannen. Ik weet niet zo goed waar je heen wilt met reacties waar je al zwak zaad van krijgt als je ze leest.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:52 schreef HSG het volgende:
[..]
Vertaling: ik ben een incel en dat straal ik uit. Verder erken ik niet dat mannen de meeste wereldproblemen veroorzaken..
[..]
Ik vertaalde slechts de post van InzoIVC.
Het is simpele survivorship bias. Het merendeel van de single mannen van 35+ op apps is trash, omdat zij degenen zijn die om meerdere redenen over zijn gebleven. Als je dan als vrouw op je 35e single raakt omdat je ex vreemdging bijv, dan kom je disproportioneel meer idioten tegen omdat de goede mannen of bezet zijn of ook niet meer daten omdat herzelfde ook geldt voor toxic vrouwen op de app.quote:
Wellicht omdat je er ook niet meer uitziet als 20 jaar geleden?quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:00 schreef Ansa het volgende:
Helaas zijn apps de ondergang van gezond monogaam daten. Ik zit nu alleen in een eettent, 20 jaar geleden had iemand allang mijn nummer gevraagd.
Vertaling: Ik blijf gewoon ontkennen dat de meeste problemen door mannen worden veroorzaakt en daarom reageer ik het af op vrouwen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:58 schreef Since2003 het volgende:
[..]
De meeste wereldproblemen worden dan ook opgelost door mannen. Ik weet niet zo goed waar je heen wilt met reacties waar je al zwak zaad van krijgt als je ze leest.
Wat een weekdier hè.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:17 schreef HSG het volgende:
[..]
Vertaling: Ik blijf gewoon ontkennen dat de meeste problemen door mannen worden veroorzaakt en daarom reageer ik het af op vrouwen.
DNA tests bestaan ook maar pas een jaar of 35. De ontwikkeling van mensen en daarmee hun gedrag en denken veel langer.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:52 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ten eerste kan je een dna-test afdwingen. Ten tweede ken ik weinig breezersletjes met meerdere baby daddies. Ik ken wel mannen met meerdere baby mamas.
<Knip>En doordat ze zelf minder kinderen nemen. Dit zijn alvast twee hele grote problemen. Verder is bekend dat het aantal singlemoeders hard stijgt. Wat bij voornamelijk jonge jongens voor problemen zorgt. Die worden hierdoor vaker crimineel. Verder is het voor <Knip> idiootjes altijd 'haha hi hi'. Maar nederland valt om je heen verder uit elkaar. En tenzij je erg veel geld hebt en in een rijke buurt woont. Ga je zelf ook de gevolgen hiervan ondervinden.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:17 schreef HSG het volgende:
[..]
Vertaling: Ik blijf gewoon ontkennen dat de meeste problemen door mannen worden veroorzaakt en daarom reageer ik het af op vrouwen.
Vertaald: Mijn hele leven lang heb ik door mijn hoofd nooit in de spiegel durven te kijken, heb nog noot een vrouw in bed gehad en ben momenteel seksueel gefrustreerd.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:36 schreef InzolVC het volgende:
[..]
<Knip> Dit zijn alvast twee hele grote problemen. Verder is bekend dat het aantal singlemoeders hard stijgt. Wat bij voornamelijk jonge jongens voor problemen zorgt. Die worden hierdoor vaker crimineel. Verder is het voor <Knip> idiootjes altijd 'haha hi hi'. Maar nederland valt om je heen verder uit elkaar. En tenzij je erg veel geld hebt en in een rijke buurt woont. Ga je zelf ook de gevolgen hiervan ondervinden.
Ja, ik ben seksueel gefrustreerd. Seks is voor mannen een levensbehoefte. Je hebt als man elke dag te maken met testosteron en zin. Als jij het alemaal zo goed weet waarom doe jij niks aan de maatschappelijke problemen behalve wegkijken?quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:57 schreef HSG het volgende:
[..]
Vertaald: Mijn hele leven lang heb ik nooit in de spiegel durven te kijken, heb nog noot een vrouw in bed gehad en ben momenteel seksueel gefrustreerd.
Vertaald: ik ben het probleem en reageer op vrouwen af.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:01 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Ja, ik ben seksueel gwfrustreerd. Seks is voor mannen een levensbehoefte. Je hebt als man elke dag te maken met testosteron en zin. Als jij het alemaal zo goed weet waarom doe jij niks aan de problemen behalve wegkijken?
Mischien zijn gefrusteerde mannen in die zin ook wel nuttig dat ze toch wel kritisch blijven op maatschappelijke zaken.
Sophie Dewaelequote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:01 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik merk er weinig van. Vlaamse vrouwen zijn wat makkelijker in de omgang denk ik
Ja ik heb er net drie in mijn kofferbak naar binnen gehaald.quote:
Zonder de stem van vrouwen komen linkse politieke partijen nooit aan de macht. Het percentage minderheden bijmekaar opgeteld (er vanuit gaande dat ze allemaal links zouden stemmen) kom je nooit aan zelfs 50%. Dit is overal. Zweden (70% stemt op links ondanks alle problemen zoals hoge percentage verkrachting door voornamelijk moslim en zwarte immigranten), VK, Amerika. Dit is allemaal de schuld van vrouwen. Als in de VS vrouwen het stemrecht zou worden ontnomen kleuren alle staten rood.quote:
Hoe je het ook draait, het slachtoffer is niet schuldig. De dader is schuldig en in gevallen van verkrachting en femicide zijn dat mannen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:36 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Zonder de stem van vrouwen komen linkse politieke partijen nooit aan de macht. Het percentage minderheden bijmekaar opgeteld (er vanuit gaande dat ze allemaal links zouden stemmen) kom je nooit aan zelfs 50%. Dit is overal. Zweden (70% stemt op links ondanks alle problemen zoals hoge percentage verkrachting door voornamelijk moslim en zwarte immigranten), VK, Amerika. Dit is allemaal de schuld van vrouwen. Als in de VS vrouwen het stemrecht zou worden ontnomen kleuren alle staten rood.
Dus ik wil niet meer horen dat algemeen mannen het probleem zijn van femicide. Vrouwen hebben ook zelf hun aandeel hierin. 99.9% van alle verkrachtingen en mishandeling vindt plaats in de relationele sfeer. Mannen die door vrouwen zelf werden gekozen. Deze mannen zijn dus NIET seksloos of incel.
Dat zeg echt niemand aankomen. Echt helemaal niemand.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:01 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Ja, ik ben seksueel gefrustreerd. Seks is voor mannen een levensbehoefte. Je hebt als man elke dag te maken met testosteron en zin. Als jij het alemaal zo goed weet waarom doe jij niks aan de maatschappelijke problemen behalve wegkijken?
Mischien zijn gefrusteerde mannen in die zin ook wel nuttig dat ze toch wel kritisch blijven op zaken die de maatschappij aan gaan.
Je zegt de dader. Dat zjn niet alle mannen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:49 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Hoe je het ook draait, het slachtoffer is niet schuldig. De dader is schuldig en in gevallen van verkrachting en femicide zijn dat mannen.
Ik vind het niet gek dat vrouwen geen trek in je hebben als je ze hun rechten wilt ontnemen trouwensMisschien zou je eens verder dan gender moeten kijken en vrouwen gewoon ook als mensen en individuen zien.
Dat zei ik ook niet. Ik zei dat in het geval van femicide en verkrachting de daders mannen zijn. Niet alle mannen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 18:02 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Je zegt de dader. Dat zjjn niet alle mannen.
Ik heb het niet over mezelf, toen was ik 16, en mannen worden al op hun 20e kaal dus ik zou die reden maar niet gebruiken.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wellicht omdat je er ook niet meer uitziet als 20 jaar geleden?
Toen had je misschien een wat leukere uitstraling?quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:00 schreef Ansa het volgende:
[..]
Het is simpele survivorship bias. Het merendeel van de single mannen van 35+ op apps is trash, omdat zij degenen zijn die om meerdere redenen over zijn gebleven. Als je dan als vrouw op je 35e single raakt omdat je ex vreemdging bijv, dan kom je disproportioneel meer idioten tegen omdat de goede mannen of bezet zijn of ook niet meer daten omdat herzelfde ook geldt voor toxic vrouwen op de app.
Helaas zijn apps de ondergang van gezond monogaam daten. Ik zit nu alleen in een eettent, 20 jaar geleden had iemand allang mijn nummer gevraagd.
Deze persoon post al bijna vijftien jaar topics over het feit dat hij nog maagd is. Ik weet hoe hij eruitziet en ik kan echt niet zeggen dat deze persoon nou zo lelijk is. Een heel gemiddeld uitziende man. Maar zijn houding is hetgeen wat anderen afstoot.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat zeg echt niemand aankomen. Echt helemaal niemand.
Werk aan jezelf. Want als je geen vrouw kan krijgen, dan is dat kennelijk nodig. Net als jij eisen zal stellen aan een vrouw doen vrouwen dat ook aan mannen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:01 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Ja, ik ben seksueel gefrustreerd. Seks is voor mannen een levensbehoefte. Je hebt als man elke dag te maken met testosteron en zin. Als jij het alemaal zo goed weet waarom doe jij niks aan de maatschappelijke problemen behalve wegkijken?
Mischien zijn gefrusteerde mannen in die zin ook wel nuttig dat ze toch wel kritisch blijven op zaken die de maatschappij aan gaan.
Huh? Wat doen al die haren dan op mijn hoofd?quote:Op dinsdag 13 januari 2026 18:19 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ik heb het niet over mezelf, toen was ik 16, en mannen worden al op hun 20e kaal dus ik zou die reden maar niet gebruiken.
Ook voor jou is ONZ meer geschikt.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 18:32 schreef Ansa het volgende:
[..]
Deze persoon post al bijna vijftien jaar topics over het feit dat hij nog maagd is. Ik weet hoe hij eruitziet en ik kan echt niet zeggen dat deze persoon nou zo lelijk is. Een heel gemiddeld uitziende man. Maar zijn houding is hetgeen wat anderen afstoot.
In mijn ervaring zijn er drie soorten mensen die incel worden.
De eerste is de onschuldige autist. Dit soort mannen heeft oprecht geen sociale vaardigheden, vaak vanwege autisme of een ontwikkelingsachterstand. Ze weten simpelweg niet hoe ze moeten flirten. Vaak geven vrouwen hen wel aandacht, maar ze reageren daar niet op een manier op waardoor de vrouw zich gezien voelt, en dan geven die vrouwen het op. Het zijn vaak geen slechte jongens, ze bedoelen het vaak goed, maar komen door hun sociale beperkingen niet van de grond, of beter gezegd: niet verder. Dit zijn de mannen die inliepen op bijvoorbeeld de Undateables. Ik zou ze ook niet per se een incel noemen, want incel heeft voor mij een negatieve klank. Dit zijn gewoon mannen die met een beetje hulp een fijne, liefhebbende relatie aan kunnen gaan.
Een ander voorbeeld is bijvoorbeeld de man die in Zweden woonde en een video op YouTube maakte waarin hij zijn leven blogde als lelijke man. Een leuke vrouw uit Italië heeft daarop gereageerd, ze kregen een relatie en ze verwachten nu samen een kind.
Het tweede type incel is de jongen die zichzelf echt beter vindt dan alle anderen. Elliot Rodger is hier een goed voorbeeld van. Extreem verwend, voelt zichzelf bijzonder en speciaal en kan het niet hebben dat andere mensen dingen krijgen die hij niet kan krijgen. Als je kijkt naar Elliot Rodger was het helemaal niet de combinatie. Sterker nog, bij veel vrouwen, heel veel vrouwen die ik heb gesproken, hebben gezegd dat ze hem best aantrekkelijk vonden qua uiterlijk. Maar Elliot Rodger had gewoon een heel naar karakter. Omdat hij heel verwend was en vroeger alles kreeg wat hij wilde, kon hij niet tegen afwijzing. Niet tegen moeite moeten doen. Hij kon er niet mee omgaan als een vrouw niet verliefd op hem was en hij werd rancuneus, vervelend en bitter.
Het schijnt dat Elliot Rodger op feestjes letterlijk drankjes over mannen heen gooide op het moment dat ze daar aankwamen zitten met hun vriendin. Pure afgunst. In plaats van zelf een leuk persoon te worden, besloot hij om andere mensen af te kraken en jaloers te zijn. In plaats van zelf een keer een vrouw uit te vragen, zat hij in een hoekje boos te mopperen dat geen enkele vrouw hem wilde en dat het allemaal de schuld van “Chads” was.
En dan is er nog de echte vrouwenhater. De echte vrouwenhater haat vrouwen omdat hij een keer iets naars heeft meegemaakt. Dat kan ernstig zijn geweest, zoals mishandeling door een vrouwelijk familielid of pesten door een vrouwelijke klasgenoot, maar het kan ook heel simpel zijn: een heel klein ego hebben, afgewezen zijn en daar nooit overheen zijn gekomen.
Dit soort incels zet zichzelf in de beoordelaarsstoel. Daarmee bedoel ik niet dat ze eisen hebben, maar dat het nooit goed genoeg is voor hen. Als een vrouw een keer interesse in hen toont, zullen ze haar compleet afmaken en afzeiken. Immers: hoe durft deze vrouw te denken dat zij goed genoeg is voor hem, terwijl hij eigenlijk alleen maar de hoogste significantie verdient? Of wie is zij dan?
Dit soort mannen saboteert eigenlijk elke relatie, omdat ze zichzelf structureel zo fantastisch vinden en vrouwen zo erg haten vanwege die paar vrouwen die hen ooit hebben afgewezen, dat ze een spoor achterlaten van vrouwen die wel interesse hadden, maar die ze compleet hebben kapotgemaakt en afgestraft, simpelweg voor die interesse. Ondertussen zitten ze wel vooruit te klagen dat ze alleen zijn en dat ze niet snappen waarom vrouwen die zij willen hen niet willen, maar alleen maar de “loser”-vrouwen, de vrouwen die ze niet aantrekkelijk vinden.
Maar als je dan kijkt naar de vrouwen die ze willen, dan zijn het niet alleen maar types als Mama June van My 600 Pound Life, maar ook gewoon een girl next door. Pam van The Office, bijvoorbeeld. Maar zelfs dat is niet genoeg voor deze man.
Deze man komt vaak overeen met de narcist die verwend is, maar waar de verwende narcist handelt uit gierigheid, handelt deze man uit pure haat. Hij haat alle vrouwen, is waarschijnlijk ook stiekem homo, maar kan dat niet voor zichzelf accepteren en gaat daarom constant relaties aan of datet vrouwen om ze daarna kapot te maken.
Je kan ook gewoon rukken.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 18:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Werk aan jezelf. Want als je geen vrouw kan krijgen, dan is dat kennelijk nodig. Net als jij eisen zal stellen aan een vrouw doen vrouwen dat ook aan mannen.
Heel bijzonder allemaal, ik weet het, maar toch.
Genoeg gevallen waar baby's zijn omgewisseld.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:30 schreef InzolVC het volgende:
[..]
DNA tests bestaan ook maar pas een jaar of 35. De ontwikkeling van mensen en daarmee hun gedrag en denken veel langer.
Op mijn 16e? Ew.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 18:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Toen had je misschien een wat leukere uitstraling?
Ten aanzien van de apps: er staan ook occasie mannen op hoor. Net als dat er knakenbak vrouwen tussen zitten.
Als het je zo hoog zit ga je toch effe naar de hoeren.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:01 schreef InzolVC het volgende:
[..]
En dan had je vervolgens hier geklaagd over toxic mannen omdat je niet eens rustig kunt eten.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:00 schreef Ansa het volgende:
[..]
Het is simpele survivorship bias. Het merendeel van de single mannen van 35+ op apps is trash, omdat zij degenen zijn die om meerdere redenen over zijn gebleven. Als je dan als vrouw op je 35e single raakt omdat je ex vreemdging bijv, dan kom je disproportioneel meer idioten tegen omdat de goede mannen of bezet zijn of ook niet meer daten omdat herzelfde ook geldt voor toxic vrouwen op de app.
Je had het wel over jezelf.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 18:19 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ik heb het niet over mezelf, toen was ik 16, en mannen worden al op hun 20e kaal dus ik zou die reden maar niet gebruiken.
Ongetwijfeld. Maar dat is deels dat mannen dat niet meer durven, maar ook deels omdat er nogal wat vrouwen zijn die duidelijk maken dat ze het ongewenst vinden. Wat overigens in de praktijk heel erg afhangt van de man die hen aanspreekt, maar goed, er is daar wel een wisselwerking.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 18:40 schreef Ansa het volgende:
[..]
Op mijn 16e? Ew.
Nee, het was toen gangbaarder om iemand in het openbaar aan te spreken.
Niveautje weer!quote:Op dinsdag 13 januari 2026 18:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je had het wel over jezelf.
En vrouwen worden na hun 27e ook elk jaar dikker dus met je 36 ben je ook al aardig op weg om een uitgezakte troll te worden.
Het is wel een wisselwerking. Mensen zijn over het algemeen al minder sociaal. Heel de dag op hun telefoon bezig. Vaak is het nog een bepaald type man dat een vrouw aan spreekt vanuit het niets.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 18:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Maar dat is deels dat mannen dat niet meer durven, maar ook deels omdat er nogal wat vrouwen zijn die duidelijk maken dat ze het ongewenst vinden. Wat overigens in de praktijk heel erg afhangt van de man die hen aanspreekt, maar goed, er is daar wel een wisselwerking.
Ik heb al je posts tot hun essentie teruggebracht. Bespaart je een hoop typewerk.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:36 schreef InzolVC het volgende:
Dit is allemaal de schuld van vrouwen.
<knip>
Maar in jouw hoofd wel alle (linkse) vrouwen en buitenlandse mannen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 18:02 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Je zegt de dader. Dat zjn niet alle mannen.
Als ik een vrouw zie waar ik interesse voor heb, dan zorg ik er wel voor dat ik haar even van die telefoon los krijg. Dus nee, daar zou ik mij niet door tegen laten houden.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 18:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het is wel een wisselwerking. Mensen zijn over het algemeen al minder sociaal. Heel de dag op hun telefoon bezig. Vaak is het nog een bepaald type man dat een vrouw aan spreekt vanuit het niets.
Maar daarbij, zou jij een vrouw aanspreken die meer oog heeft voor haar telefoon dan alles wat er om haar heen gebeurd?
Ik was vorige week naar een voorstelling van Dominee Gremdaat en hij wenste voor 2026 meer grensverkennend gedrag: dat we weer leren dat aanrakingen kunnen. Niet meteen op de bek, lont, borst pakken, maar ook niet meteen beginnen te gillen als iemand een hand op je arm of een arm om je schouders legt. Ik vind het wel een hele mooi: grensverkennend gedrag. Moeten onze jongeren, zonder hun telefoons, ook weer leren.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 18:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Maar dat is deels dat mannen dat niet meer durven, maar ook deels omdat er nogal wat vrouwen zijn die duidelijk maken dat ze het ongewenst vinden. Wat overigens in de praktijk heel erg afhangt van de man die hen aanspreekt, maar goed, er is daar wel een wisselwerking.
Dat is inderdaad een mooie.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 20:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik was vorige week naar een voorstelling van Dominee Gremdaat en hij wenste voor 2026 meer grensverkennend gedrag: dat we weer leren dat aanrakingen kunnen. Niet meteen op de bek, lont, borst pakken, maar ook niet meteen beginnen te gillen als iemand een hand op je arm of een arm om je schouders legt. Ik vind het wel een hele mooi: grensverkennend gedrag. Moeten onze jongeren, zonder hun telefoons, ook weer leren.
Als je glimlacht en ze glimlacht terug mag je spreken. Simpel tich?quote:Op dinsdag 13 januari 2026 18:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb een prima track record.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 23:22 schreef Ansa het volgende:
[..]
Als je glimlacht en ze glimlacht terug mag je spreken. Simpel tich?
Grensverkennend gedrag lijkt me onmogelijk zonder af en toe over de grens heen te gaan.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 20:44 schreef miss_sly het volgende:
Ik was vorige week naar een voorstelling van Dominee Gremdaat en hij wenste voor 2026 meer grensverkennend gedrag: dat we weer leren dat aanrakingen kunnen. Niet meteen op de bek, lont, borst pakken, maar ook niet meteen beginnen te gillen als iemand een hand op je arm of een arm om je schouders legt. Ik vind het wel een hele mooi: grensverkennend gedrag. Moeten onze jongeren, zonder hun telefoons, ook weer leren.
En hoe zit het met de single vrouwen van 35+ op apps? Is het merendeel daarvan ook trash? Die zijn ook om wat voor reden dan ook overgebleven. En als een vrouw van 35 single raakt, dan hoeft dat ook niet altijd per se de schuld van de man te zijn, dat kan net zo goed haar schuld zijn.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:00 schreef Ansa het volgende:
Tegenwoordig durven mannen dat niet meer, want dat wordt vandaag de dag al gauw als grensoverschrijdend gedrag beschouwd.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 16:00 schreef Ansa het volgende:
Er wonen in Nederland inderdaad meer vrouwen dan mannen, dus dan zou er een vrouwenoverschot zijn, maar dat vrouwenoverschot zit wel in het bejaardenhuis.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 12:21 schreef miss_sly het volgende:
Er is geen mannenoverschot:
https://www.populationpyramid.net/nl/nederland/2025/
voor een echt zichtbaar vrouwen overschiot moet je naar de Filipijnen of Thailand , dat komt omdat de helft van die mannen ervoor kiest om ladyboy te wordenquote:Op woensdag 14 januari 2026 01:00 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Er wonen in Nederland inderdaad meer vrouwen dan mannen, dus dan zou er een vrouwenoverschot zijn, maar dat vrouwenoverschot zit wel in het bejaardenhuis.
De meeste mensen zijn m.i. trash zodra ze multidatenquote:Op woensdag 14 januari 2026 00:54 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
En hoe zit het met de single vrouwen van 35+ op apps? Is het merendeel daarvan ook trash? Die zijn ook om wat voor reden dan ook overgebleven. En als een vrouw van 35 single raakt, dan hoeft dat ook niet altijd per se de schuld van de man te zijn, dat kan net zo goed haar schuld zijn.
[..]
Tegenwoordig durven mannen dat niet meer, want dat wordt vandaag de dag al gauw als grensoverschrijdend gedrag beschouwd.
Marilena is het niet met jou eens. Luister maar.quote:Op woensdag 14 januari 2026 01:49 schreef Ansa het volgende:
[..]
De meeste mensen zijn m.i. trash zodra ze multidaten
Nou ja, je kunt het proberen natuurlijk. Maar daarna moet je niet gek opkijken als je haar 14 broers en neven tot de tanden gewapend achter je aan krijgt.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Wat geen probleem is, mits je respecteert wanneer de ander duidelijk maakt dat je over haar grens bent gegaan. En je natuurlijk het grensverkennende zodanig doet dat de ander dat signaal kan geven voordat je zwaar de grens over gaat.quote:Op woensdag 14 januari 2026 00:38 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Grensverkennend gedrag lijkt me onmogelijk zonder af en toe over de grens heen te gaan.
Dat is geen Hochdeutsch…quote:Op woensdag 14 januari 2026 02:10 schreef torentje het volgende:
[..]
Marilena is het niet met jou eens. Luister maar.
Bekijk deze YouTube-video
Dat valt gelukkig heel erg mee.quote:Op woensdag 14 januari 2026 02:30 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Nou ja, je kunt het proberen natuurlijk. Maar daarna moet je niet gek opkijken als je haar 14 broers en neven tot de tanden gewapend achter je aan krijgt.
Nou, ik heb toch meerdere testritjes op verschillende moslima's gemaakt en nooit broers oid achter mij aangekregen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 02:30 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Nou ja, je kunt het proberen natuurlijk. Maar daarna moet je niet gek opkijken als je haar 14 broers en neven tot de tanden gewapend achter je aan krijgt.
Jezus fucking Christ!quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:08 schreef Ansa het volgende:
Ze spelen ook allemaal dezelfde spelletjes op de apps, in hun tekst en in de chat:
Pineapple fruit test: een voorstel expres afwijzen om hiërarchie te zetten
One-up alternative: jouw plan afkeuren en met “beter” komen
Vage planning: “we zien wel” om jou in wachtstand te zetten
Datum geven maar tijd vaag houden om controle te houden
Last minute shift: op de dag zelf verplaatsen om jouw flexibiliteit te testen
Late reply test: tempo plots omlaag om jou te laten jagen
Burst and vanish: eerst intens, daarna verdwijnen
Staggered replies: bewust druppelen voor onrust
Windowing: alleen reageren in zijn eigen tijdvenster
Weekend blackout: in het weekend stil om te testen of jij blijft
Aftercare drought: na een intiem moment kil worden
Hot day cold day: wisselen om jou aan het gokken te zetten
“Busy” shield: drukte gebruiken als permanente immuniteit
“I’m not on my phone” terwijl hij wel actief is
Availability test: eisen dat jij ineens nu kunt
Calendar squeeze: jou laten schuiven, zelf niet schuiven
“Just one hour” om jouw standaard te verlagen
“Only spontaneous” als dekmantel voor geen effort
“I don’t plan” als macht, jij moet plannen
“Let’s play it by ear” om jou te laten investeren
“Maybe” als structurele statuspositie
Slow fade: geleidelijk minder geven zonder afscheid
Silent reset: terugkomen alsof niets gebeurde
Micro ghost: 48 uur stil na emotioneel bericht
“I forgot” als test of jij het slikt
“I fell asleep” als standaard excuus na spanning
Double booking hint: laten doorschemeren dat hij opties heeft
“I’ll let you know” zonder follow-up
“Soon” als tijdloze belofte
“Later” zonder datum
Selectie en beoordeling
Scorecard talk: praten alsof jij een lijstje bent
“Good on paper” frame
“I need to see if it’s real” zonder concreet gedrag
“I’m picky” als deugd
“I’m hard to impress” als macht
“I’m difficult” om jouw moeite te normaliseren
“I have high standards” zonder zelf standaarden te halen
“I don’t settle” met minimale inzet
“I want the best” als dreiging
“Convince me” spel
“Sell me on it” spel
“Why should I choose you” spel
“What do you bring” spel
“I’m the prize” impliciet
“I’m evaluating” taal
“I’m checking compatibility” als excuus voor kilte
“We’ll see” na jouw grens
“Prove consistency” terwijl hij inconsistent is
“Show me you’re different” terwijl hij hetzelfde doet
“I test people” openlijk of verhuld
Boundary pushes en onderhandelen
Boundary negotiation: jouw grens behandelen als startbod
“Compromise” eisen op jouw kernwaarde
“You’re too strict” als druk
“Why so serious” als druk
“Just relax” als druk
“It’s not that deep” als druk
“You’re making it heavy” als druk
“Don’t label it” als druk
“Don’t rush me” als standaard stopwoord
“Let it flow” terwijl hij wel stuurt
Sex for commitment swap: commitment uitstellen tot jij seks geeft
Commitment for sex swap: seks uitstellen tot jij je schikt
Travel push: jou laten reizen als loyaliteitstest
Effort inversion: jij moet moeite doen om moeite waard te zijn
“Meet me halfway” maar het is niet halfway
“I hate obligation” om jouw behoefte te diskwalificeren
“Don’t control me” als jij grenzen stelt
“I’m allergic to demands” als jij duidelijk bent
“I don’t do rules” als jij veiligheid wil
“No expectations” terwijl hij wel voordeel neemt
Devalue en taste shaming
Taste shaming: jouw smaak cliché noemen
Culture shaming: jouw cultuur “mainstream” noemen
Humor shaming: jouw humor “basic” noemen
Music shaming: jouw muziek “simpel” noemen
Food shaming: jouw voorkeur “saai” noemen
Lifestyle shaming: jouw ritme “burgerlijk” noemen
Education shaming: jouw studie “theoretisch” noemen
Job shaming: jouw werk “niet echt” noemen
Class shaming: jouw achtergrond “typisch” noemen
City shaming: jouw woonplek “meh” noemen
Friend shaming: jouw vrienden “saai” noemen
Hobby shaming: jouw hobby “kinderachtig” noemen
Taste gatekeeping: doen alsof jij het niet begrijpt
“You wouldn’t get it” zinnetje
Pedantic correction: jou corrigeren om dominantie
Unasked critique: kritiek geven zonder dat jij vroeg
Backhand compliment: “je bent best slim voor”
Tease with contempt: plagen met minachting
“You’re cute when you try”
“That’s adorable” in neerbuigende toon
Emotionele strategieën
Emotional withholding: warmte intrekken als jij een grens zet
Affection rationing: doseren van aandacht
Validation drip: mini bevestiging, daarna stilte
Confession bait: jou laten delen, zelf gesloten blijven
Trauma bait: vragen naar pijn om leverage
Vulnerability dodge: jouw kwetsbaarheid ontwijken
“I’m not ready” maar wel voordelen nemen
“I’m overwhelmed” na jouw behoefte
“I can’t give you reassurance” als standaard
“I don’t do reassurance” als identiteit
Punish honesty: jou straffen als je direct bent
Reward compliance: warm worden als jij inschikt
Jealousy ping: subtiel andere vrouwen noemen
Ex mention ping: ex terloops droppen
Social proof flex: “veel reacties” laten vallen
Uncertainty seeding: net genoeg twijfel zaaien
Mixed message: compliment en afwijzing in één zin
Future fog: toekomst vaag houden maar wel hint geven
Future faking: grote plannen zonder gedrag
Relationship mirage: “misschien later” als haakje
Morele façade en ideologie
Moral high ground: zichzelf ethisch neerzetten
“I’m honest” als rookgordijn
“I value authenticity” als rookgordijn
“I’m a good guy” impliciet
“I respect women” maar gedrag zegt anders
“I hate games” terwijl hij games speelt
“I don’t want to hurt you” als controlezin
“I want to avoid disappointment” als beoordelaarsframe
“I’m protecting us” terwijl hij stuurt
“I’m just being rational” om jou emotioneel te maken
“You’re emotional” label
“You’re insecure” label
“You’re intense” label
“You’re demanding” label
“You’re rushing” label
“You’re projecting” label
“You need to heal” label
“You should work on yourself” label
“This is why you’re single” impliciet of expliciet
“I’m teaching you” houding.
Reageer er gewoon niet op. Dit is 100% een ragebait troll. En iedereen hapt de hele tijd.quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jezus fucking Christ!
En je maar afvragen waarom geen enkele leuke man, laat staan een leuke man die aan al jouw normen voldoet, overweegt om een relatie met jou aan te gaan.
Zoek betere hulp dan je nu hebt. Asjeblieft.
Uiteraard. En dat is toch ook niet erg? Het is zaak aan de ontvanger om de grens aan te geven en aan de ander om de signalen dat het niet oke is op te pikken.quote:Op woensdag 14 januari 2026 00:38 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Grensverkennend gedrag lijkt me onmogelijk zonder af en toe over de grens heen te gaan.
Negeren is echt de beste optie. Als je een abo hebt/neemt kun je zelfs users op ignore zetten, hoef je er niets meer van te lezen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jezus fucking Christ!
En je maar afvragen waarom geen enkele leuke man, laat staan een leuke man die aan al jouw normen voldoet, overweegt om een relatie met jou aan te gaan.
Ergens toch vreemd dat dit uitgelegd moet worden. En ook weer niet. Als contact vooral digitaal gaat, hoe kun je dan normaal menselijk contact leren ontwikkelen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Uiteraard. En dat is toch ook niet erg? Het is zaak aan de ontvanger om de grens aan te geven en aan de ander om de signalen dat het niet oke is op te pikken.
En precies dat moeten onze jongeren weer leren om op een normale manier met elkaar om te gaan.
Hoe denk je dat er ooit gezoend werd als er nooit grenzen worden verkend? Hoe kom je uiteindelijk met elkaar in bed als je niet expliciet een seksdate hebt, als je niet een beetje onderzoekt wat je beide wil?
Ik ben blij dat ik in dit tijdperk niet hoef te daten. Het is onder ander ook door druk van allerlei gebeurtenissen de afgelopen jaren, de social media, de meninkjes van alles en iedereen onderhand praktisch onmogelijk geworden om een beetje de grenzen op te zoeken zonder gelijk als creep (of erger) bestempeld te worden.quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Uiteraard. En dat is toch ook niet erg? Het is zaak aan de ontvanger om de grens aan te geven en aan de ander om de signalen dat het niet oke is op te pikken.
En precies dat moeten onze jongeren weer leren om op een normale manier met elkaar om te gaan.
Hoe denk je dat er ooit gezoend werd als er nooit grenzen worden verkend? Hoe kom je uiteindelijk met elkaar in bed als je niet expliciet een seksdate hebt, als je niet een beetje onderzoekt wat je beide wil?
Het is denk ik een probleem dat twee oorzaken heeft.quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ergens toch vreemd dat dit uitgelegd moet worden. En ook weer niet. Als contact vooral digitaal gaat, hoe kun je dan normaal menselijk contact leren ontwikkelen.
Ik ben zo blij dat ik opgegroeid ben in een tijd waarin je gewoon op een meisje/vrouw moest afstappen.
Als jij en anderen van de crew denken dat ze gewoon een troll is, is er dan geen strafbankje?quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Negeren is echt de beste optie. Als je een abo hebt/neemt kun je zelfs users op ignore zetten, hoef je er niets meer van te lezen.
Ik ben teleurgesteld in je.quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als jij en anderen van de crew denken dat ze gewoon een troll is, is er dan geen strafbankje?
Ik sluit namelijk niet uit dat ze daadwerkelijk een vrouwelijke incel (of volcel, same difference) is. En dan lijkt mij mijn advies gewenst.
Jij denkt dat een man die machtsspelletjes speelt leuk is?quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jezus fucking Christ!
Maar dat verklaart dit gedrag bij Gen A, niet bij Gen Z sn millennials.quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is denk ik een probleem dat twee oorzaken heeft.
Het ene is het doorgeschoten metoo denken. Begrijp me niet verkeerd: ik vind het heel goed dat metoo is ontstaan en dat het veel normaler is geworden om (seksueel) grensoverschrijdend gedrag te melden en niet te laten doorgaan. Maar ik denk ook dat we zijn doorgeslagen. En dat daardoor mensen niet meer zelf een grens aangeven als ze vinden dat die wordt overschreden, maar naar een vertrouwenspersoon lopen of iemand zwart maken als ze vinden dat bepaald gedrag of een aanraking niet correct was.
En het andere is inderdaad die stomme telefoon en social media. Ze leren niet meer gewoon met elkaar om te gaan en ze moeten constant bang zijn dat er foto's of filmpjes worden gemaakt die rond kunnen gaan. Beide niet goed om te leren normaal met elkaar om te gaan.
Het feit dat mannen zich drukker maken of ze als creep gezien worden ipv of ze moreel, respectvol en volwassen gedrag vertonen zegt me alles.quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:24 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik in dit tijdperk niet hoef te daten. Het is onder ander ook door druk van allerlei gebeurtenissen de afgelopen jaren, de social media, de meninkjes van alles en iedereen onderhand praktisch onmogelijk geworden om een beetje de grenzen op te zoeken zonder gelijk als creep (of erger) bestempeld te worden.
Ik denk dat het doorgeslagen #metoo denken inderdaad een belangrijke oorzaak is dat mannen tegenwoordig niets meer durven en niet meer op een natuurlijke manier grenzen verkennen. Tegenwoordig schijnt de norm te zijn dat je voor iedere handeling expliciet toestemming moet vragen zoals je iemand vraagt of die zin heeft in een kopje thee.quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:25 schreef miss_sly het volgende:
Het ene is het doorgeschoten metoo denken. Begrijp me niet verkeerd: ik vind het heel goed dat metoo is ontstaan en dat het veel normaler is geworden om (seksueel) grensoverschrijdend gedrag te melden en niet te laten doorgaan. Maar ik denk ook dat we zijn doorgeslagen. En dat daardoor mensen niet meer zelf een grens aangeven als ze vinden dat die wordt overschreden, maar naar een vertrouwenspersoon lopen of iemand zwart maken als ze vinden dat bepaald gedrag of een aanraking niet correct was.
Ik denk vooral dat niet iedere man dit doet.quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:35 schreef Ansa het volgende:
[..]
Jij denkt dat een man die machtsspelletjes speelt leuk is?
Ik denk dat ook daar het niet leren hoe normaal sociaal contact verloopt een rol speelt.quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is denk ik een probleem dat twee oorzaken heeft.
En het andere is inderdaad die stomme telefoon en social media. Ze leren niet meer gewoon met elkaar om te gaan en ze moeten constant bang zijn dat er foto's of filmpjes worden gemaakt die rond kunnen gaan. Beide niet goed om te leren normaal met elkaar om te gaan.
Mijn dochter is 16 en heeft haar eerste vriendje. Voor vriendje is het ook de eerste keer dat hij een vriendinnetje heeft. Samen zijn ze hartstikke groen en voorzichtig aan het ontdekken wat wel of niet kan en wat de ander wel of niet oké vindt. Ik geloof als ik de verhalen van mijn dochter hoor dat ze dit samen heel goed en respectvol doen. Ze leven wel op een heel andere manier dan op een gewone middelbare school omdat ze op een campus wonen en dus eigenlijk ook echt samen leven. Social media en telefoons zijn daar natuurlijk ook, maar wel op een heel andere manier. Evenals hoe men met elkaar omgaat, in vergelijking met de oude middelbare school bij ons 'in het durp'.quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk dat ook daar het niet leren hoe normaal sociaal contact verloopt een rol speelt.
Zelf probeer ik ook mijn dochters te leren hoe normaal sociaal gedrag is, zodat ze weet hoe gezonde relaties ontstaan, herkennen wie echt het beste met haar voor heeft en wie op iets anders uit is, hoe te reageren, enz. enz.
Hopelijk helpt het.
Een paar zware sessies, EMDR zou ik aanraden.quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoe moet ik daar nu overheen komen? Therapie?
Ik ga daar niet over. Maar sowieso is het belangrijkste dat iemand binnen de policy post.quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als jij en anderen van de crew denken dat ze gewoon een troll is, is er dan geen strafbankje?
Ik sluit namelijk niet uit dat ze daadwerkelijk een vrouwelijke incel (of volcel, same difference) is. En dan lijkt mij mijn advies gewenst.
Grappig dat je dit filmpje plaatst, want dit filmpje gaat precies over het lezen van de reacties van de ander en helemaal niet over expliciet toestemming geven voor handelingen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:53 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik denk dat het doorgeslagen #metoo denken inderdaad een belangrijke oorzaak is dat mannen tegenwoordig niets meer durven en niet meer op een natuurlijke manier grenzen verkennen. Tegenwoordig schijnt de norm te zijn dat je voor iedere handeling expliciet toestemming moet vragen zoals je iemand vraagt of die zin heeft in een kopje thee.
Bekijk deze YouTube-video
Dat is een behoorlijke lijst zeg!quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:08 schreef Ansa het volgende:
Ze spelen ook allemaal dezelfde spelletjes op de apps, in hun tekst en in de chat:
“Later” zonder datum
Selectie en beoordeling
“Good on paper” frame
“I’m picky” als deugd
“Convince me” spel
“Sell me on it” spel
“What do you bring” spel
“I’m evaluating” taal
“Just relax” als druk
Devalue en taste shaming
Emotionele strategieën
“You’re emotional” label
“You’re insecure” label
“You’re intense” label
“You’re demanding” label
“You’re rushing” label
“You need to heal” label
Absoluut.quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn dochter is 16 en heeft haar eerste vriendje. Voor vriendje is het ook de eerste keer dat hij een vriendinnetje heeft. Samen zijn ze hartstikke groen en voorzichtig aan het ontdekken wat wel of niet kan en wat de ander wel of niet oké vindt. Ik geloof als ik de verhalen van mijn dochter hoor dat ze dit samen heel goed en respectvol doen. Ze leven wel op een heel andere manier dan op een gewone middelbare school omdat ze op een campus wonen en dus eigenlijk ook echt samen leven. Social media en telefoons zijn daar natuurlijk ook, maar wel op een heel andere manier. Evenals hoe men met elkaar omgaat, in vergelijking met de oude middelbare school bij ons 'in het durp'.
Ik denk dat vooral blijven praten met je kind, zaken relativeren en ook de andere kant eens uitlichten in plaats van je kind met alles gelijk te geven wel een goede basis kunnen leggen.
Bij ons heeft het gewerkt. Ze belt ons zelfs nog op om dingen te vertellen en bespreken, gelukkigquote:Op woensdag 14 januari 2026 10:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Absoluut.
In gesprek blijven is denk ik heel belangrijk. Mijn dochters weten dat ze met alles bij mij terecht kunnen en dat als ze zelf iets fout hebben gedaan (of denken gedaan te hebben) dat ik niet meteen ga veroordelen.
In de hoop dat als ze 16 zijn ze ook nog zich veilig voelen om alles te kunnen bespreken en dat ook doen.
Zo'n lange post achter een spoiler kan handig zijn, scheelt RSI-klachtenquote:Op woensdag 14 januari 2026 09:08 schreef Ansa het volgende:
Etc, etc, etc..
Ik lees enkel die laatste 15 punten. En het lijkt alsof die mannen daar alles wat vrouwen altijd tegen mannen zeggen, hebben omgedraaid. En dan vind je het als vrouw ineens niet meer leuk.quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:08 schreef Ansa het volgende:
“Later” zonder datum
Selectie en beoordeling
“Good on paper” frame
“I’m picky” als deugd
“Convince me” spel
“Sell me on it” spel
“What do you bring” spel
“I’m evaluating” taal
“Just relax” als druk
Devalue en taste shaming
Emotionele strategieën
“You’re emotional” label
“You’re insecure” label
“You’re intense” label
“You’re demanding” label
“You’re rushing” label
“You need to heal” label
Top gedaan!quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij ons heeft het gewerkt. Ze belt ons zelfs nog op om dingen te vertellen en bespreken, gelukkig
Thx! Meteen geboekt!quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:17 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Een paar zware sessies, EMDR zou ik aanraden.
Een man met zelfrespect en zelfvertrouwen zegt al heel snel "doei".quote:Op woensdag 14 januari 2026 09:35 schreef Ansa het volgende:
[..]
Jij denkt dat een man die machtsspelletjes speelt leuk is?
Dan heb ik het kennelijk verkeerd begrepen. Het zij zo.quote:Op woensdag 14 januari 2026 10:19 schreef miss_sly het volgende:
Grappig dat je dit filmpje plaatst, want dit filmpje gaat precies over het lezen van de reacties van de ander en helemaal niet over expliciet toestemming geven voor handelingen.
Dus je hebt het filmpje niet helemaal begrepen, denk ik.
Aldus een huiligere man wiens hele leven door social media wordt beïnvloed.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:12 schreef InzolVC het volgende:
Vrouwen genieten al geruime tijd meer vrijheid en rechten dan ooit te voren. Maar een groot deel hiervan verzaken alles om zich heen inclusief zichzelf. Getuige de stijging van single huilerige vrouwen van 35 jaar en ouder in topics en in artikelen op de sociale media.
Dit zijn toch feiten over vrouwen die ik aanhaal. Waarom noem je mij daarvoor een huilerige man. Ben je niet lekker in je hoofd ofzo?quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:14 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Aldus een huiligere man wiens hele leven door social media wordt beïnvloed.
Nee dat is een mening, geen feitquote:Op woensdag 14 januari 2026 11:20 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Dit zijn toch feiten over vrouwen die ik aanhaal. Waarom noem je mij daarvoor een huilerige man. Ben je niet lekker in je hoofd ofzo?
Wel erg jammer, het is namelijk heel erg duidelijk. Misschien is het verwarrend voor je dat de Nederlandse versie het over 'toestemming' heeft terwijl 'consent' meer bedoeld is als 'instemming'. En instemming kun je prima impliciet overbrengen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 11:04 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dan heb ik het kennelijk verkeerd begrepen. Het zij zo.
Nee hoor, dat is het risico helemaal niet.quote:Het risico van dit filmpje is overigens wel dat thee drinken hierdoor mogelijk een bijbetekenis krijgt van sex hebben.
De volgende uitspraak uit het interview viel me op:quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:28 schreef capricia het volgende:
Zeer interessante take.
Ik zet hem hier ook even neer.
[ x ]
Wat is jouw zienswijze hieromtrent dan?quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:28 schreef capricia het volgende:
Zeer interessante take.
[ x ]
quote:Op woensdag 14 januari 2026 18:08 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
De volgende uitspraak uit het interview viel me op:
"Ik vind het idee dat een man de seksualiteit van aan vrouw mag kopen voor een zeer laag bedrag dat vind ik een vorm van geweld tegen vrouwen."
Ze is dus niet tegen prostitutie in het algemeen, maar vooral tegen goedkope prostitutie. Ze zou er geen problemen mee hebben als mannen er veel meer geld voor zouden moeten betalen.
nee hoor,quote:Op woensdag 14 januari 2026 02:30 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje een kromme take.quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:28 schreef capricia het volgende:
Zeer interessante take.
[ x ]
Oudste beroep ter wereld maar mevrouw ijskonijn doet het even af als vrouwonvriendelijk.quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:28 schreef capricia het volgende:
Zeer interessante take.
[ x ]
Hier maak je een punt. Maar onder de cokehandel zit ook een duistere wereld en dat is niet legaal.quote:Op woensdag 14 januari 2026 18:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje een kromme take.
Het feit op zichzelf dat iets met geld te koop is, betekent niet dat een potentiele koper er recht op heeft. Er is van alles te koop: dagelijkse voeding, kleding, juwelen, dure auto's, goedkope appartementen en superdure villa's, maar ook een massage, pedicure, het knippen van je haren, een taxiritje, een treinreis. Het feit dat die zaken allemaal te koop zijn, betekent niet dat een potentiele koper er recht op heeft. Hij heeft er recht op ervoor te betalen en dan de goederen of diensten te mogen afnemen.
Datzelfde gaat m.i. op voor prostitutie.
Er is een argument voor om te zeggen dat we het als maatschappij kennelijk normaal vinden dat seks voor (veel) mannen dusdanig belangrijk is dat het ook te koop kan zijn. Maar dat betekent dan alleen dat er dus een markt voor is.
Wat prostitutie natuurlijk een lastig fenomeen maakt, is dat er veel sprake is van geweld en uitbuiting en er inderdaad veel vrouwen in belanden die geld nodig hebben en dit als laatste redmiddel zien om geld te verkrijgen. Er zullen best vrouwen zijn die het vrijwillig doen omdat ze het een leuk beroep vinden en ervan genieten, maar ik denk een grote groep het zo niet ervaart.
Ze pleitte volgens mij nergens voor, maar gaf haar mening over prostitutie.quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hier maak je een punt. Maar onder de cokehandel zit ook een duistere wereld en dat is niet legaal.
Ik weet niet of ze pleit voor een verbod ofzo. Maar dat zou niet werken.
Goeie vraag.quote:Op woensdag 14 januari 2026 18:18 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat is jouw zienswijze hieromtrent dan?
Dat het weinig zin heeft om iets te demoniseren als daar voldoende vraag naar is.quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze pleitte volgens mij nergens voor, maar gaf haar mening over prostitutie.
Wat wil je ermee zeggen dat onder de cokehandel ook een duistere wereld zit en dat dat niet legaal is? Ik snap niet helemaal waar je heen wil daarmee.
Dat hoeft elkaar niet uit te sluiten.quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oudste beroep ter wereld maar mevrouw ijskonijn doet het even af als vrouwonvriendelijk.
Je kan ook gewoon 5 seconden rukken met je oerdrift, of ben je een hond?quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:18 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat er geen maatschappijen bestaan waar prostitutie niet bestaat.
Seks is kennelijk toch een hele sterke oerdrift waar zeker mannen niet buiten kunnen en voor willen betalen. Iedere maatschappij heeft wel een systeem waarin het gereguleerd wordt, binnen hun cultuur. Er zijn godsdiensten en landen waarin je een meisje voor een korte tijd kunt trouwen, zodat je toch seks kunt hebben, daar waar seks alleen binnen het huwelijk mag.
Het is dus onzin om het weg te denken. Want het gaat nooit weg.
Dan maar het Nederlandse systeem waarin het op onze manier gereguleerd wordt.
En aan misstanden moet je natuurlijk altijd wat doen.
Wat mij betreft sluit het een het ander wel uit. Ze kan best van mening zijn dat het vrouwonvriendelijk is. En daar zijn best argumenten voor te verzinnen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat hoeft elkaar niet uit te sluiten.
Nou ja, er is dus kennelijk een markt voor: mannen zijn bereid (grof) te betalen voor schaars geklede of naakte vrouwen, seks om te kijken en seks om te doen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:08 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik vind het ook een hele rare en gekke zienswijze. Dat het uit een feministische kant komt doet wat mij betreft niet eens ter zake. Er is behoefte aan betaalde sex, er is een markt voor en het spreekwoord dat prostitutie het oudste beroep is, is er niet voor niets.
Waarschijnlijk zit er een nuance in het verhaal maar de titel van het filmpje voelt daarmee als clickbait en ik haak in dit geval gelijk af.
En ergens vind ik het nog hypocriet ook zelfs. Het internet staat echt vol van de vrouwen die zichzelf verkopen. Ik hoef Instagram maar te openen en met een beetje pech staat heel de zoekpagina vol met vrouwen die zichzelf verkopen. Dat hoeft nog niet eens naakt te zijn. Het is gewoon een feit dat het vrouw zijn alleen al kan zorgen voor bepaalde voordelen die mannen niet hebben en daar werken vrouwen zelf keihard aan mee. Ik hoor daar die zogenaamde feministische beweging echt nooit over.
Op welke manier demoniseert ze het dan?quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:11 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat het weinig zin heeft om iets te demoniseren als daar voldoende vraag naar is.
Nu is het niet 1 op 1 vergelijkbaar maar de strekking wel.
Door te stellen dat het kopen van de 'vrouwelijke seksualiteit' (wat is dat dan?) Tegen een "zeer laag bedrag" geweld tegen vrouwen is.quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op welke manier demoniseert ze het dan?
Zeker, maar zij mag toch ook haar mening hebben en ventileren? Dat is toch niet demoniseren?quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:29 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Door te stellen dat het kopen van de 'vrouwelijke seksualiteit' (wat is dat dan?) Tegen een "zeer laag bedrag" geweld tegen vrouwen is.
Laat dat iedere individuele prostituee maar even uitmaken, lijkt mij.
Eens.quote:Op woensdag 14 januari 2026 18:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje een kromme take.
Het feit op zichzelf dat iets met geld te koop is, betekent niet dat een potentiele koper er recht op heeft. Er is van alles te koop: dagelijkse voeding, kleding, juwelen, dure auto's, goedkope appartementen en superdure villa's, maar ook een massage, pedicure, het knippen van je haren, een taxiritje, een treinreis. Het feit dat die zaken allemaal te koop zijn, betekent niet dat een potentiele koper er recht op heeft. Hij heeft er recht op ervoor te betalen en dan de goederen of diensten te mogen afnemen.
Datzelfde gaat m.i. op voor prostitutie.
Er is een argument voor om te zeggen dat we het als maatschappij kennelijk normaal vinden dat seks voor (veel) mannen dusdanig belangrijk is dat het ook te koop kan zijn. Maar dat betekent dan alleen dat er dus een markt voor is.
Wat prostitutie natuurlijk een lastig fenomeen maakt, is dat er veel sprake is van geweld en uitbuiting en er inderdaad veel vrouwen in belanden die geld nodig hebben en dit als laatste redmiddel zien om geld te verkrijgen. Er zullen best vrouwen zijn die het vrijwillig doen omdat ze het een leuk beroep vinden en ervan genieten, maar ik denk een grote groep het zo niet ervaart.
Demoniseren betekent iemand of iets doelbewust en extreem negatief afschilderen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zeker, maar zij mag toch ook haar mening hebben en ventileren? Dat is toch niet demoniseren?
Ze geeft haar mening, en die is niet positief. Dat is niet demoniseren. Dat jij dat wel vindt, is een mening.quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Demoniseren betekent iemand of iets doelbewust en extreem negatief afschilderen.
Als je prostitutie "geweld tegen vrouwen" vindt dan valt dat wat mij betreft prima onder die definitie.
Ik zou daarom ook graag zo'n oudje van de wallen achter die andere plofkap zien voor een tegenreactie.
Ik denk dat de hoeveelheid 'Happy Hookers' op een hand te tellen is en in het niets valt in vergelijk met uitbuiting, geweld en handel in die wereld van/tegen vrouwen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Demoniseren betekent iemand of iets doelbewust en extreem negatief afschilderen.
Als je prostitutie "geweld tegen vrouwen" vindt dan valt dat wat mij betreft prima onder die definitie.
Ik zou daarom ook graag zo'n oudje van de wallen achter die andere plofkap zien voor een tegenreactie.
Ik denk dat je wel een fase mist en dat er ook zat vrouwen zijn die het als hun broodwinning zien.quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat de hoeveelheid 'Happy Hookers' op een hand te tellen is en in het niets valt in vergelijk met uitbuiting, geweld en handel in die wereld van/tegen vrouwen.
Dus ik begrijp de stelling dat prostitutie geweld tegen vrouwen is wel. Denk alleen niet dat je er zo makkelijk vanaf komt.
Dat komt omdat dit een muntje met twee kanten is. In je eentje werken is gauw onveilig. Het wordt echt een hardnekkig probleem omdat je in de schaduw van de 'normaal' modellenwerk de georganiseerde prostitutie op je wacht. En dat is een hele wereld van narigheid.quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat de hoeveelheid 'Happy Hookers' op een hand te tellen is en in het niets valt in vergelijk met uitbuiting, geweld en handel in die wereld van/tegen vrouwen.
Dus ik begrijp de stelling dat prostitutie geweld tegen vrouwen is wel. Denk alleen niet dat je er zo makkelijk vanaf komt.
Ik zou niet weten hoeveel happy hookers er zijn. Wel dat er veel (OnlyFans) hookers zijn.quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Wellicht wat offtopic en een persoonlijke rant.quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, er is dus kennelijk een markt voor: mannen zijn bereid (grof) te betalen voor schaars geklede of naakte vrouwen, seks om te kijken en seks om te doen.
Het is juist heel feministisch dat er vrouwen gebruik van maken. Als mannen nu per direct stoppen met daar geld aan uit te geven, houden die vrouwen ermee op.
Dit. Vraag eens een brugklasleerling wat zij wil worden. Influencer, arts, chefkok, maar nooit prostituee.quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Ik heb een beste vriendin die Humanistiek studeerde. Wij hebben toen samen op het Zandpad in Utrecht (je weet wel, vroeger, bij die bootjes, het bestaat nu niet meer met een reden) interviews gehouden met een aantal dames, over een langere periode, want ze vertrouwen je niet zomaar. De onderzoeksvraag was platgeslagen 'waarom koos u voor dit beroep'.
Maar eigenlijk waren we er gewoon super geïnteresseerd in als eind twintigers, hoe die wereld in elkaar zit.
En hoewel het daar redelijk goed georganiseerd was, en veel toezicht en handhaving en veiligheid (alles relatief), was er geen enkel vrouw die dit als toekomstige carrière zag in haar jeugd. En er zat eigenlijk altijd sociale en psychische problematiek achter. En vaak een ellendige jeugd met veel kwetsbaarheden.
Toen er sprake was van dat de gemeente het zandpad ging sluiten, werd er heel cynisch verteld dat dit (het zandpad dus) een veel beter systeem was dan zonder enig toezicht in een flatje in Kanaleneiland. Want in een flatje had je eigenlijk altijd wel perse een pooier nodig om je te beschermen. En hier niet altijd want je huurde gewoon zelf een raam en ruimte.
Want de behoefte van mannen aan betaalde seks is er gewoon altijd wel.
Er zitten zoveel kanten aan, hoe je hier naar kunt kijken. Toen spraken we nog gewoon Nederlands met die dames en soms half Engels. Ik denk dat de meeste dames nu geen Nederlands meer spreken in dat beroep.
Boehoe, de man is een slachtoffer omdat hij vrijwillig zo dom is om honderden uit te geven aan een OF-model.quote:Op woensdag 14 januari 2026 20:07 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wellicht wat offtopic en een persoonlijke rant.
Ik zit nogal in de muziek, specifiek metal. De laatste jaren zie ik op amateur maar zeker ook professioneel niveau een trend ontstaan dat het eigenlijk niet meer uitmaakt hoe of wat je doet; als je maar een vrouw bent.
Ik kan mijn rant samenvatten met een daadwerkelijke casus; de band Dogma.
Bestaat uit 5 geschminkte nonnen, zitten 2 producers achter. De muziek is slim knip en plakwerk maar verre van goed of origineel. De teksten zijn seksistisch en tenenkrommend slecht (bv. een non die zingt over haar eerste dmv zelfbevrediging met een maïskolf).
In 3 jaar tijd 15 leden gehad maar toch een dankbaar op kunnen bouwen dat ze op podia spelen waar normale bands 10 jaar over moeten doen om die te bereiken.
Bottom line: sex sells en er zijn meer dan genoeg vrouwen die daar over de rug van (sneue?) mannen aan mee willen werken louter voor eigen gewin.
En wat mij betreft is prostitutie onderdeel van het grotere “probleem”. Zolang vrouwen het normaal vinden om geld te verdienen aan mannen die er bereid zijn voor te betalen zal er prostitutie bestaan en zal er ook gedwongen prostitutie plaats vinden.
Is prostitutie geweld tegen vrouwen? Het klinkt misschien raar maar ik zou de stelling logischer vinden als deze feministische dame ervan had gemaakt dat prostitutie geweld tegen mannen is.
Ik zou, gezien de kwetsbaarheid, de minimumleeftijd voor een prostituee naar 21 willen hebben.quote:Op woensdag 14 januari 2026 20:39 schreef Ansa het volgende:
[..]
Dit. Vraag eens een brugklasleerling wat zij wil worden. Influencer, arts, chefkok, maar nooit prostituee.
Ik zou de drempel nog meer verhogen. Een achtergrondcheck bijvoorbeeld. Only Fans etc verbiedenquote:Op woensdag 14 januari 2026 20:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou, gezien de kwetsbaarheid, de minimumleeftijd voor een prostituee naar 21 willen hebben.
En liefst dat je ergens geregistreerd of zo moet zijn.
Hoe dat met OnlyFans en online media moet, weet ik niet direct. Want daar is ook veel uitbuiting.
Ik denk dat verbieden geen zin heeft.quote:Op woensdag 14 januari 2026 20:57 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ik zou de drempel nog meer verhogen. Een achtergrondcheck bijvoorbeeld. Only Fans etc verbieden
Ik zit ook nogal in de muziek, van lichte jazz tot zware metal en wat mij betreft is de situatie flink verbeterd. Waar ik vroeger niet eens tot een auditie kwam omdat ik niet het "juiste soort" vrouw was in de metalscene of men liever een ontzettend kutte basman nam in plaats van een vrouw in een hoop genres en ze dat ook gewoon tegen je zeiden, is het nu stukken normaler om een vrouwelijke bassist te hebben.quote:Op woensdag 14 januari 2026 20:07 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wellicht wat offtopic en een persoonlijke rant.
Ik zit nogal in de muziek, specifiek metal. De laatste jaren zie ik op amateur maar zeker ook professioneel niveau een trend ontstaan dat het eigenlijk niet meer uitmaakt hoe of wat je doet; als je maar een vrouw bent.
Ik kan mijn rant samenvatten met een daadwerkelijke casus; de band Dogma.
Bestaat uit 5 geschminkte nonnen, zitten 2 producers achter. De muziek is slim knip en plakwerk maar verre van goed of origineel. De teksten zijn seksistisch en tenenkrommend slecht (bv. een non die zingt over haar eerste dmv zelfbevrediging met een maïskolf).
In 3 jaar tijd 15 leden gehad maar toch een dankbaar op kunnen bouwen dat ze op podia spelen waar normale bands 10 jaar over moeten doen om die te bereiken.
Bottom line: sex sells en er zijn meer dan genoeg vrouwen die daar over de rug van (sneue?) mannen aan mee willen werken louter voor eigen gewin.
En wat mij betreft is prostitutie onderdeel van het grotere “probleem”. Zolang vrouwen het normaal vinden om geld te verdienen aan mannen die er bereid zijn voor te betalen zal er prostitutie bestaan en zal er ook gedwongen prostitutie plaats vinden.
Is prostitutie geweld tegen vrouwen? Het klinkt misschien raar maar ik zou de stelling logischer vinden als deze feministische dame ervan had gemaakt dat prostitutie geweld tegen mannen is.
Dit is als het goed is al 21 jaarquote:Op woensdag 14 januari 2026 20:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou, gezien de kwetsbaarheid, de minimumleeftijd voor een prostituee naar 21 willen hebben.
En liefst dat je ergens geregistreerd of zo moet zijn.
Hoe dat met OnlyFans en online media moet, weet ik niet direct. Want daar is ook veel uitbuiting.
Ik dacht dat het nog een wetsvoorstel is, de verhoging naar 21 jaar.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:10 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Dit is als het goed is al 21 jaar
Maar een probleem met OnlyFans vergeleken met traditionele prostitutie is dat de drempel veel lager ligt. Het is kinderlijk eenvoudig voor een meisje wat net 18 is on 'content' te maken zonder haar slaapkamer te verlaten. Dit ligt vaak bij traditionele prostitutie wel anders.
Dogma was maar een voorbeeld.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zit ook nogal in de muziek, van lichte jazz tot zware metal en wat mij betreft is de situatie flink verbeterd. Waar ik vroeger niet eens tot een auditie kwam omdat ik niet het "juiste soort" vrouw was in de metalscene of men liever een ontzettend kutte basman nam in plaats van een vrouw in een hoop genres en ze dat ook gewoon tegen je zeiden, is het nu stukken normaler om een vrouwelijke bassist te hebben.
Ik heb een nogal ongewone naam die vaak voor mannennaam aan werd/wordt gezien hoe vaak ik dan op kwam dagen en dan die gezichten zag vertrekken als ze me per ongeluk op auditie lieten komen na wat mailcontact of een opgestuurde tape
Soms zeiden ze het ook direct dat ik weer kon gaan dan. Dat was beter en eerlijker dan de leugen "Eh we bellen nog wel" nadat ik voor had gespeeld. Zag ik ze later met een prutser. Of dan kwam ik iemand later weer tegen in een andere band en dan zei hij dat de auditie prima was maar dat ik langer was dan de zanger en dat trok hij niet (echt gebeurd) of dat ze gewoon hun mannenvibe niet wilden verstoren destijds, dat soort dingen. De keren dat ik niet aangenomen werd omdat ik niet goed genoeg was zijn op 1 hand te tellen, de keren omdat ik geen piemel had op ik denk wel 4.
Edit: en dan vergeet ik nog de smaak "Ja kom maar schatje, tuuuurlijk mag jij met ons spelen. Privé-auditie whehehe"
Vroegâh verkocht seks en shockeren trouwens net zo hard. Weleens naar Rockbitch geweest? Die zouden ook nooit op de betere podia hebben gestaan als ze niet van allerlei schmutzigkeit op de bühne uitvoerden.
Een goede, simpele manier om meer live optredens te krijgen als band is nog altijd om een leuk jong dingetje achter de microfoon te zetten. Leuk als ze echt kan zingen, maar het hoeft niet
Dat Dogma lomp en kut is staat daar verder los van.
Dus omdat mannen het willen moeten we vrouwen laten uitbuiten? Dit is dus precies het patriarchaat.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat verbieden geen zin heeft.
De vraag is er. Mannen willen er grof geld voor betalen.
Je moet zorgen dat de ellende en de uitbuiting en het geweld en handel in vrouwen geminimaliseerd wordt.
Dus reguleren.
En ieder excuus 'ik kon niet zien dan ze minderjarig was' sterkt mij meer in het idee dat de minimumleeftijd verhoogd moet worden. Juist ook als bescherming voor mannen en vrouwen.
Misschien kun je zoiets ook bij OnlyFans afdwingen?
Waarom niet gewoon expliciet erbij vermelden dat dit in Iran zo geregeld is? Voor zover ik weet, is Iran ook het enige land ter wereld dat het zo regelt.quote:Op woensdag 14 januari 2026 19:18 schreef capricia het volgende:
Er zijn godsdiensten en landen waarin je een meisje voor een korte tijd kunt trouwen, zodat je toch seks kunt hebben, daar waar seks alleen binnen het huwelijk mag.
Wettelijk is de minimum leeftijd voor sexwerk nog steeds 18 jaar. Verhoging naar 21 jaar is nog steeds slechts een voorstel, maar in de praktijk is die verhoging tot 21 jaar al een feit. Een gemeente mag door middel van een bepaling in de APV de minimum leeftijd voor sexwerk verhogen tot 21 jaar. Verreweg de meeste gemeenten waar prostitutie bedreven wordt, doen dat ook.quote:Op woensdag 14 januari 2026 21:14 schreef capricia het volgende:
Ik dacht dat het nog een wetsvoorstel is, de verhoging naar 21 jaar.
Ja, dat is dan in lijn met mijn voorbeeld van het zangeresje. Ik ben ook weleens aangetrokken voor die factor bij een meer commerciële act. Met de kanttekening dat ik wel goed genoeg was.quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dogma was maar een voorbeeld.
Maar zo heb ik een paar jaar terug een leuke avond gehad met de gitarist van Dragonforce. Die vertelde dat de enige reden dat ze een bassiste hadden aangenomen was omdat het een vrouw was en vrouwen verkopen. Ze is helemaal niet goed maar ze zag er wel goed uit dus ze dachten zo nog wat extra publiciteit te genereren.
Vrouwen zijn gwn hoerenquote:Op woensdag 14 januari 2026 19:08 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik vind het ook een hele rare en gekke zienswijze. Dat het uit een feministische kant komt doet wat mij betreft niet eens ter zake. Er is behoefte aan betaalde sex, er is een markt voor en het spreekwoord dat prostitutie het oudste beroep is, is er niet voor niets.
Waarschijnlijk zit er een nuance in het verhaal maar de titel van het filmpje voelt daarmee als clickbait en ik haak in dit geval gelijk af.
En ergens vind ik het nog hypocriet ook zelfs. Het internet staat echt vol van de vrouwen die zichzelf verkopen. Ik hoef Instagram maar te openen en met een beetje pech staat heel de zoekpagina vol met vrouwen die zichzelf verkopen. Dat hoeft nog niet eens naakt te zijn. Het is gewoon een feit dat het vrouw zijn alleen al kan zorgen voor bepaalde voordelen die mannen niet hebben en daar werken vrouwen zelf keihard aan mee. Ik hoor daar die zogenaamde feministische beweging echt nooit over.
Er is niemand die mannen dwingt om gebruik te maken van een prostituee. Dat doen ze toch echt zelf en vrijwillig.quote:Op woensdag 14 januari 2026 20:07 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Prostitutie speelt in op de kwetsbaarheden van een man. Ik heb het dan niet perse over de prostituee in persoon maar de hele prostitutie in het algemeen. En in de eerlijkheid betrek ik daar sites als OF ook maar even bij maar zelfs de meer reguliere social media speelt in op de zwaktes van een man.quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is niemand die mannen dwingt om gebruik te maken van een prostituee. Dat doen ze toch echt zelf en vrijwillig.
Dat is toch geen geweld tegen mannen? Dat is toch een kwestie van als man geen slaaf van je geilheid zijn?quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Prostitutie speelt in op de kwetsbaarheden van een man. Ik heb het dan niet perse over de prostituee in persoon maar de hele prostitutie in het algemeen. En in de eerlijkheid betrek ik daar sites als OF ook maar even bij maar zelfs de meer reguliere social media speelt in op de zwaktes van een man.
Ik heb juist het idee dat het alleen maar erger wordt. Een aantal grote acts (King Diamond, Smashing Pumpkins) hebben vrij recent nog een vrouwelijk bandlid aangenomen en ik kan me daarbij niet aan de indruk onttrekken dat het louter gebaseerd is op de social media volgers van die dames. Vrij recent nog speelde ik met mijn band waar we een coverband met vrouwelijke leden in het voorprogramma hadden staan. Dat bandje was vrij aardig maar echt niks bijzonders. Toch spelen die nu letterlijk overal. Het verkoopt gewoon en daar zijn die dames zich heel goed van bewust. Dat heeft verder ook niet en ik ben er niet jaloers op (een klein beetje dan) maar het zet wel een beeld weg dat de vrouw voornamelijk als wegwerpartikel wordt gebruikt. En daar werkt een deel van de vrouwen zelf actief aan mee.quote:Op donderdag 15 januari 2026 08:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, dat is dan in lijn met mijn voorbeeld van het zangeresje. Ik ben ook weleens aangetrokken voor die factor bij een meer commerciële act. Met de kanttekening dat ik wel goed genoeg was.
Er zijn ook genoeg mooiboys die als frontman of als lid van een boyband aangenomen zijn.
Maar dat je recht in je gezicht te horen krijgt inclusief lullige opmerkingen dat je geen auditie hoeft te komen doen omdat je vrouw bent, dat is een fenomeen dat helemaal de andere kant op sloeg, dat geen man in de muziek is overkomen en is gelukkig ook een uitstervend verschijnsel in mijn beleving.
Prostitutie reduceert sex tot een soort van consumptie en speelt in op de kwetsbaarheden van een man. En ja het klopt dat ze daar zelf een aandeel in hebben maar het is niet alleen geilheid, eenzaamheid speelt een veel grotere rol. Maar prostitutie exploiteert dat gevoel, blijf maar lekker eenzaam, als je sex wil kun je er gewoon voor betalen en dan lossen we het wel even tijdelijk op.quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is toch geen geweld tegen mannen? Dat is toch een kwestie van als man geen slaaf van je geilheid zijn?
Dit schuurt wel aan tegen 'ze had een kort rokje aan dus ze vroeg erom'.
Dit rechtvaardigt bijna de hijab als bescherming van de man tegen zijn vleselijke lusten die vrouwen opwekken.
Dit zal voor de gemiddelde secretaresse of vuilnisman niet heel anders zijn, lijkt mequote:Op woensdag 14 januari 2026 19:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Ik heb een beste vriendin die Humanistiek studeerde. Wij hebben toen samen op het Zandpad in Utrecht (je weet wel, vroeger, bij die bootjes, het bestaat nu niet meer met een reden) interviews gehouden met een aantal dames, over een langere periode, want ze vertrouwen je niet zomaar. De onderzoeksvraag was platgeslagen 'waarom koos u voor dit beroep'.
Maar eigenlijk waren we er gewoon super geïnteresseerd in als eind twintigers, hoe die wereld in elkaar zit.
En hoewel het daar redelijk goed georganiseerd was, en veel toezicht en handhaving en veiligheid (alles relatief), was er geen enkel vrouw die dit als toekomstige carrière zag in haar jeugd.
"En er zat eigenlijk altijd sociale en psychische problematiek achter. En vaak een ellendige jeugd met veel kwetsbaarheden."quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:42 schreef VanKuikeren het volgende:
[..]
Dit zal voor de gemiddelde secretaresse of vuilnisman niet heel anders zijn, lijkt me
Prostitutie is ook een vorm van consumptie. Je neemt een dienst af. Net zoals bij een kapper, een masseur, een schoonheidsspecialiste, een taxichauffeur.quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Prostitutie reduceert sex tot een soort van consumptie en speelt in op de kwetsbaarheden van een man. En ja het klopt dat ze daar zelf een aandeel in hebben maar het is niet alleen geilheid, eenzaamheid speelt een veel grotere rol. Maar prostitutie exploiteert dat gevoel, blijf maar lekker eenzaam, als je sex wil kun je er gewoon voor betalen en dan lossen we het wel even tijdelijk op.
Met geweld in relatie tot prostitutie heb ik het niet over fysiek geweld maar uitsluitend mentaal geweld. En wat mij betreft mag prostitutie ook verder getrokken worden dan enkel de dames die achter het raam staan. Op Insta en OF zien we een vergelijkbare variant van prostitutie terug maar dan op afstand en met een fysieke barrière. Maar het draagt wel bij aan het beeld dat vrouwen een soort wegwerpartikelen zijn.
Meer dan een kwart van de volwassen Nederlanders heeft de afgelopen 12 maanden een psychische aandoening gehad. Kijkend naar de gehele levensloop zit je op ongeveer de helft van alle volwassenen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:47 schreef capricia het volgende:
[..]
"En er zat eigenlijk altijd sociale en psychische problematiek achter. En vaak een ellendige jeugd met veel kwetsbaarheden."
Psychische aandoeningen is zo'n idioot woord. Sommige mensen hebben moeite met dit, anderen weer met dat, etc. De één kan alcohol moeilijk laten staan, de ander voelt zich depressief, de één is een workaholic om iets weg te stoppen, de ander hoort soms stemmen, etc. Dat is gewoon menselijke variatie en niet een aandoening. Ja, je kan het zo noemen, maar daar zit geen meerwaarde in.quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:52 schreef VanKuikeren het volgende:
[..]
Meer dan een kwart van de volwassen Nederlanders heeft de afgelopen 12 maanden een psychische aandoening gehad. Kijkend naar de gehele levensloop zit je op ongeveer de helft van alle volwassenen.
Dan ga je in therapie. Jankerd.quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Prostitutie speelt in op de kwetsbaarheden van een man. Ik heb het dan niet perse over de prostituee in persoon maar de hele prostitutie in het algemeen. En in de eerlijkheid betrek ik daar sites als OF ook maar even bij maar zelfs de meer reguliere social media speelt in op de zwaktes van een man.
Mijn CPTSS was een aandoening. Veroorzaakt door mannen ook.quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Psychische aandoeningen is zo'n idioot woord. Sommige mensen hebben moeite met dit, anderen weer met dat, etc. De één kan alcohol moeilijk laten staan, de ander voelt zich depressief, de één is een workaholic om iets weg te stoppen, de ander hoort soms stemmen, etc. Dat is gewoon menselijke variatie en niet een aandoening. Ja, je kan het zo noemen, maar daar zit geen meerwaarde in.
Male loneliness vind ik altijd zo'n rare term.quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Prostitutie reduceert sex tot een soort van consumptie en speelt in op de kwetsbaarheden van een man. En ja het klopt dat ze daar zelf een aandeel in hebben maar het is niet alleen geilheid, eenzaamheid speelt een veel grotere rol. Maar prostitutie exploiteert dat gevoel, blijf maar lekker eenzaam, als je sex wil kun je er gewoon voor betalen en dan lossen we het wel even tijdelijk op.
Met geweld in relatie tot prostitutie heb ik het niet over fysiek geweld maar uitsluitend mentaal geweld. En wat mij betreft mag prostitutie ook verder getrokken worden dan enkel de dames die achter het raam staan. Op Insta en OF zien we een vergelijkbare variant van prostitutie terug maar dan op afstand en met een fysieke barrière. Maar het draagt wel bij aan het beeld dat vrouwen een soort wegwerpartikelen zijn.
Dus het verkoopt, heeft altijd heeft verkocht en dit krijgt nu knoppen in een nieuwe dimensie (aantal volgers). Niet heel verbazend en een teken van de tijd. Ik bedoel, Jerney Kaagman was ook al niet aangenomen om haar talent en Luv stond ook niet op de grote podia omdat het autoriteiten waren op muzikaal gebied. Ook bij mannelijke muzikanten is die clout echt een ding. Een aantal jaar geleden was er een mooi leeghoofd met een piemel met één briljant idee, namelijk het kopen van volgers, het in elkaar zetten van een promo-video zodat leek alsof hij ee topact uit de VS was en BAM toer in Europaquote:Op donderdag 15 januari 2026 09:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat het alleen maar erger wordt. Een aantal grote acts (King Diamond, Smashing Pumpkins) hebben vrij recent nog een vrouwelijk bandlid aangenomen en ik kan me daarbij niet aan de indruk onttrekken dat het louter gebaseerd is op de social media volgers van die dames. Vrij recent nog speelde ik met mijn band waar we een coverband met vrouwelijke leden in het voorprogramma hadden staan. Dat bandje was vrij aardig maar echt niks bijzonders. Toch spelen die nu letterlijk overal. Het verkoopt gewoon en daar zijn die dames zich heel goed van bewust. Dat heeft verder ook niet en ik ben er niet jaloers op (een klein beetje dan) maar het zet wel een beeld weg dat de vrouw voornamelijk als wegwerpartikel wordt gebruikt. En daar werkt een deel van de vrouwen zelf actief aan mee.
Sure. Aan het uiteinde van het spectrum kun je het een 'aandoening' noemen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 11:15 schreef Ansa het volgende:
[..]
Mijn CPTSS was een aandoening. Veroorzaakt door mannen ook.
Heb je enkig idee wat het is😂quote:Op donderdag 15 januari 2026 12:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Sure. Aan het uiteinde van het spectrum kun je het een 'aandoening' noemen.
EMDR werkte perfectquote:Op donderdag 15 januari 2026 11:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Want dat werkt bij jou zo goed
Het is ook de bedoeling dat je er kortsluiting van krijgt; stof tot nadenken. Ik geef ook toe dat het wat controversieel is.quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Prostitutie is ook een vorm van consumptie. Je neemt een dienst af. Net zoals bij een kapper, een masseur, een schoonheidsspecialiste, een taxichauffeur.
Eenzaamheid los je niet op met (betaalde) seks.
Handige marketingmensen spelen altijd in op de kwetsbaarheden van mensen om hun diensten of producten verkocht te krijgen. Dat is niet anders met mode, auto's huizen, meubels, eten, reizen.
Vrouwen zijn alleen wegwerpartikelen in de ogen van bepaalde mensen. Dat prostitutie bestaat zou daar onderdeel van kunnen zijn, maar zegt alsnog meer over de mensen die zo over vrouwen denken dan over prostitutie op zichzelf.
Een vrouw die vrijwillig ervoor kiest om prostituee te zijn of op OF haar seksualiteit te verkopen speelt inderdaad in op mannen die daar gevoelig voor zijn. Het is toch niet aan die vrouwen om daarmee te stoppen omdat er mannen zijn die daar gevoelig voor zijn?
Ik krijg echt een beetje kortsluiting van hoe je hier vrouwen, prostitutie en mannen neerzet. Mannen zijn geen arme slachtoffers van hun kwetsbaarheden en die slechte vrouwen die hun seksualiteit niet verbloemen.
quote:Op donderdag 15 januari 2026 11:15 schreef Ansa het volgende:
[..]
Mijn CPTSS was een aandoening. Veroorzaakt door mannen ook.
Het beroep prostitutie op zichzelf staat niet onder bepaald toezicht. Het is juist het feit dat er vaak sprake is van uitbuiting van en geweld tegen vrouwen dat maakt dat er toezicht nodig is. Niet het beroep op zichzelf. Het is verder vooral een ethische en morele grens voor velen om je lichaam te verkopen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 14:51 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het is ook de bedoeling dat je er kortsluiting van krijgt; stof tot nadenken. Ik geef ook toe dat het wat controversieel is.
Ik wil het fysieke en mentale geweld tegen of binnen de prostitutie ook niet bagatelliseren. Dat vindt net zo goed plaats en ook daar zijn slachtoffers en daders.
Maar als je prostitutie seq ziet als een dienst dan ga je voorbij aan het hele bestaansrecht van de beroepsgroep en waar die op in speelt. Een kapper speelt niet in op de zwakheden van een persoon en evenmin een schoonheidsspecialiste of een makelaar. Het zijn ook beroepen die niet onder bepaald toezicht staan.
Ook nooit schoonmaker,glazenwasser, straatveger of verkeersregelaar.quote:Op woensdag 14 januari 2026 20:39 schreef Ansa het volgende:
[..]
Dit. Vraag eens een brugklasleerling wat zij wil worden. Influencer, arts, chefkok, maar nooit prostituee.
Het punt is dat een schoonmaakster zichzelf niet blootstelt aan ziektes, geweld, reputatieschade en meer.quote:Op donderdag 15 januari 2026 15:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ook nooit schoonmaker,glazenwasser, straatveger of verkeersregelaar.
Zijn dat ook foute beroepen en geweld tegen vrouwen?
Feit is dat heel weinig mensen hun beroep uitvoeren omdat ze het leuk vinden, ze doen het omdat het betaalt en er brood op de plank moet komen.
En er zijn nou eenmaal legio vrouwen die liever 2 uur per dag seks hebben tegen betaling dan in een gebroken dienst 8 uur per dag scholen en kantoren schoonmaken.
in een uurtje 600 euro in de tas doen en dan ff de stad in om de mond te spoelenquote:Op donderdag 15 januari 2026 15:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ook nooit schoonmaker,glazenwasser, straatveger of verkeersregelaar.
Zijn dat ook foute beroepen en geweld tegen vrouwen?
Feit is dat heel weinig mensen hun beroep uitvoeren omdat ze het leuk vinden, ze doen het omdat het betaalt en er brood op de plank moet komen.
En er zijn nou eenmaal legio vrouwen die liever 2 uur per dag seks hebben tegen betaling dan in een gebroken dienst 8 uur per dag scholen en kantoren schoonmaken.
raar volk op tinderquote:Op donderdag 15 januari 2026 11:26 schreef Ansa het volgende:
[..]
Male loneliness vind ik altijd zo'n rare term.
Als ik erover lees, wordt mij vrij snel duidelijk waarom deze specifieke mannen eenzaam zijn. Daarmee bedoel ik nadrukkelijk niet alle mannen, maar wel veel.
Een kennis van mij heeft bijvoorbeeld een spoor van destructie achtergelaten in zijn carrière. Hij is zzp’er en heeft meerdere samenwerkingen gehad, maar ook meerdere vriendschappen kapotgemaakt. Dat kwam simpelweg doordat hij afspraken verbrak en totaal geen rekening hield met de wensen en de veiligheid van de ander.
Zo heeft hij eens een project gedraaid waarbij de persoon met wie hij normaal samenwerkte expliciet aangaf daar niets mee te maken te willen hebben, omdat het project controversieel was. Vervolgens zette hij alsnog de naam van die persoon op het project. De vriendschap implodeerde. Hij begreep nooit waarom die persoon boos werd,claimde jaloezie, terwijl het overduidelijk is dat hij simpelweg een nee negeerde ten gunste van zijn eigen ego. Die naam op het project zetten gaf hen immers meer zichtbaarheid.
Een andere reden dat mannen vaak eenzaam zijn, is dat ze weigeren in therapie te gaan. Mijn ex claimde dat er niets mis was met hem. Het lag altijd aan een ander. Het was zijn ex-vrouw, zijn werkgever, jeugdzorg, dit, dat. Iedereen moest hem altijd hebben. Zelf deed hij niets verkeerd, anderen lieten hem gewoon niet met rust. Ondertussen heeft hij meerdere exen mishandeld. Zijn kind zal waarschijnlijk binnen een paar jaar no contact met hem hebben. De vrienden die hij had, hebben hem verstoten.
Bij daten en eenzaamheid is het eigenlijk net zo simpel. De meeste mannen doen geen enkele moeite op datingapps. Als ik gesprekken zie op Tinder, krijg ik in 99 procent van de gevallen alleen maar “hey”. Geen vraag, geen inhoud. En twee dagen later weer “hey”. Ik ga niet reageren op “hey”. Je stelt geen vraag. Je verwacht dat ik het gesprek draag. Daar heb ik geen zin in. Ik reageer alleen op wederkerigheid en respect.
Deze mensen vinden niet alleen dat ze geen enkele moeite hoeven te doen richting hun omgeving, ze vinden ook dat seks, vriendschap en aandacht hen vanzelf toekomen. Zonder dat ze daar werk in steken. En op het moment dat ze worden afgewezen, worden ze onredelijk kwaad en haatdragend. Natuurlijk blijven ze dan eenzaam.
Ik had een keer een match op Bumble. Het was geen onaantrekkelijke man, integendeel, hij was best knap. Maar hij stuurde mij letterlijk vijf keer alleen maar “hey”. Toen ik zei: ga je me nog iets vragen of is dit het, werd hij woedend. Ik werd uitgescholden voor dikke hoer. Ik moest dankbaar zijn dat hij überhaupt met me sprak. Ik had de wall geraakt. Ik leek op Snooki van die tv-show. Dat kwam allemaal uit zijn mond. Terwijl ik alleen maar vroeg: wat wil je nou van me.
Mannen die klagen over hun eenzaamheid zien vaak een complete omslag in hun relaties met vrienden, familie en partners zodra ze in therapie gaan en nadenken over hoe hun communicatie en gedrag anderen beïnvloeden. Op het moment dat ze inzien dat ze verwachten dat hun partner, vrienden en familie de hele relatie dragen, wordt duidelijk waarom mensen afhaken. Niemand heeft zin om 95 procent van een vriendschap of relatie te moeten dragen. Pas dan kan die eenzaamheidscrisis daadwerkelijk minder worden. Want niemand wil een vriend of partner die geen enkele moeite doet voor de relatie.
Nou is die locatie ook weer niet een goede afspiegeling. Op zich doen de meesten het gedwongen (al dan niet vanuit financiële omstandigheden), maar er zijn vrouwen die er bewust voor kiezen, maar die zie je eerder als escort werken.quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:47 schreef capricia het volgende:
[..]
"En er zat eigenlijk altijd sociale en psychische problematiek achter. En vaak een ellendige jeugd met veel kwetsbaarheden."
Ik geloof ook niet dat jouw voorkeur over het algemeen overeenkomt met de voorkeur van de vrouwen. Welke vrouw van rond de 45 zonder kinderen swipet er naar rechts bij een man van 70+ die vooral op zoek is naar een goedkope privéverpleegster.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
raar volk op tinder
ik ben dat geswipe heel snel zat
veel vrouwen zijn inderdaad op zoek naar een bijverdienste
er zijn ook vrouwen van 60 + op tinder , meer dan jij denktquote:Op donderdag 15 januari 2026 17:12 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat jouw voorkeur over het algemeen overeenkomt met de voorkeur van de vrouwen. Welke vrouw van rond de 45 zonder kinderen swipet er naar rechts bij een man van 70+ die vooral op zoek is naar een goedkope privéverpleegster.
Maar goed: N=1
Ze kiezen vanuit een ongezond zelfbeeld.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou is die locatie ook weer niet een goede afspiegeling. Op zich doen de meesten het gedwongen (al dan niet vanuit financiële omstandigheden), maar er zijn vrouwen die er bewust voor kiezen, maar die zie je eerder als escort werken.
Eens. De man krijgt het huis zelfsals hij geweldadig is.quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er zijn ook vrouwen van 60 + op tinder , meer dan jij denkt
ook reisgenoten gezocht
niet alles draait om sex of samenwonen
aan samenwonen geen behoefte, veels te link tegenwoordig
we moeten weer bejaardenhuizen gaan bouwen met iedere oudere een kamertje , gezelligheid voor ouderen, veel leegkomende grote huizen en veel goedkopere zorg , want men kan elkaar ondersteunenquote:Op donderdag 15 januari 2026 17:31 schreef Ansa het volgende:
[..]
Eens. De man krijgt het huis zelfsals hij geweldadig is.
Verpleegster stelt zich ook bloot aan ziektes.quote:Op donderdag 15 januari 2026 15:42 schreef Ansa het volgende:
[..]
Het punt is dat een schoonmaakster zichzelf niet blootstelt aan ziektes, geweld, reputatieschade en meer.
Dat komt omdat je met een baan van 16 tot 24 uur vermoedelijk de woonlasten niet kan dragenquote:Op donderdag 15 januari 2026 17:31 schreef Ansa het volgende:
[..]
Eens. De man krijgt het huis zelfsals hij geweldadig is.
Ik heb in mijn leven meerdere vrouwen gekend die in of rond sekswerk terechtkwamen of hun eigenwaarde sterk koppelden aan seksuele aandacht. Wat mij daarin steeds opviel, is dat dit nooit voortkwam uit stabiliteit of echte keuzevrijheid.quote:Op donderdag 15 januari 2026 16:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
raar volk op tinder
ik ben dat geswipe heel snel zat
veel vrouwen zijn inderdaad op zoek naar een bijverdienste
De ouderen die gebouwd hebben zijn toch onnadenkend geweest? Want die hebben gebouwd zonder na te denken over hoe het leven op oudere leeftijd zal worden.quote:
Niet per sé.quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:30 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ze kiezen vanuit een ongezond zelfbeeld.
Is dit iets wat in jouw leven speelt? Dat vrouwen niet warm voor je lopen.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:12 schreef InzolVC het volgende:
Door genderdiversiteits quotas krijgen vrouwen nu makkelijker een baan ook als zij niet gewalificeerd genoeg zijn voor een functie. Met ls gevolg dat ze vaker niet meer financieel afhankelijk zijn van een man. En dus willen vrouwen nu alleen nog een man voor dat pleziertje één keer in de maand. Maar dus verder geen relatie meer. Tenzij de man een top 5% man is die niet alleen heel knap is maar ook heel erg rijk. En in ieder geval meer verdient dan haar. Want vrouwen willen diep van binnen toxh eigenlijk verzorgd worden.
Vrouwen krijgen nu onzin functies toegeschoven zoals HR-management. De reden is als de diversiteitsquota niet gehaald wordt bij een groot bedrijf dan kan het worden aangeklaagd wegens discriminatie. Maar je wilt vrouwen ook niet in de top echelon van het bedrijf want dan ga je failliet.
Waar vroeger een vrouw nog afhankelijk was en wel warm kon lopen voor zelfs een loodgieter, halen vrouwen nu hun neus nu op voor een man die een gangbare 70.000 verdient per jaar.
Schenkstroop heeft nooit een studie gedaan en is jaloers dat vrouwen mannen daten die dat wel deden.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:35 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Is dit iets wat in jouw leven speelt? Dat vrouwen niet warm voor je lopen.
Want ik herken dit totaal niet.
Maar ik kan het me goed voorstellen met zo'n zure instelling. Vrouwen doen er wijs aan jou over te slaan. Waardoor je je eigen gelijk bewerkstelt.![]()
Ik wil dat een man zelfstandig woont. Mag een studio of huurwoning zijn. Ik kan in deze markt ook niet kopen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 23:41 schreef michaelmoore het volgende:
Het gaat over Nederlandse dames
ik zelf denk dat men tegenwoordig te druk is en de dames denken, ja ik doe alleen serieus met een vent die een woning heeft
Dus heb je geen woning als man zijnde, dan gaan ze niets beginnen , anders is er het risico dat het wel serieus gaat worden en er geen woning komt
Ik heb een paar keer om me heen gezien bij kennissen dat daardoor de relatie erg snel stopte , erg verdrietig
Ja sommigen willen samen een toekomst opbouwen en daar hoort dan een kindje bij, een relatie met jou is gevestigd op los zand dus , niet op betonquote:Op zondag 18 januari 2026 12:47 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ik wil dat een man zelfstandig woont. Mag een studio of huurwoning zijn. Ik kan in deze markt ook niet kopen.
Ohhh zal even mn neus ophalen naar mn vriend, die verdiend een stuk minder. Jammer, vond hem wel leuk maar je hebt gelijk. Die 70.000 is wel nodig eigenlik.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:12 schreef InzolVC het volgende:
Door genderdiversiteits quotas krijgen vrouwen nu makkelijker een baan ook als zij niet gewalificeerd genoeg zijn voor een functie. Met ls gevolg dat ze vaker niet meer financieel afhankelijk zijn van een man. En dus willen vrouwen nu alleen nog een man voor dat pleziertje één keer in de maand. Maar dus verder geen relatie meer. Tenzij de man een top 5% man is die niet alleen heel knap is maar ook heel erg rijk. En in ieder geval meer verdient dan haar. Want vrouwen willen diep van binnen toxh eigenlijk verzorgd worden.
Vrouwen krijgen nu onzin functies toegeschoven zoals HR-management. De reden is als de diversiteitsquota niet gehaald wordt bij een groot bedrijf dan kan het worden aangeklaagd wegens discriminatie. Maar je wilt vrouwen ook niet in de top echelon van het bedrijf want dan ga je failliet.
Waar vroeger een vrouw nog afhankelijk was en wel warm kon lopen voor zelfs een loodgieter, halen vrouwen nu hun neus nu op voor een man die een gangbare 70.000 verdient per jaar.
Op welke planeet leef jij eigenlijk?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:56 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik zal jullie even het verschil uitleggen tussen westerse vrouwen en islamitische vrouwen.
Islamitische vrouwen hebben geen sex voor het huwelijk, maar als ze eenmaal getrouwd zijn, dan hebben ze er wel zin in.
Westerse vrouwen hebben wel sex voor het huwelijk, en als ze eenmaal getrouwd zijn, hebben ze geen zin meer.
Lol.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:56 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Inderdaad, je ziet hier het niveau van de samenleving zeker in terug 🙃quote:Op zondag 18 januari 2026 13:31 schreef nostra het volgende:
Toch altijd leuk leesvoer dit soort topiques op de zondag. Sluit zowel qua niveau als vermaak perfect aan op Business Class.
nee echt niet ,quote:Op zondag 18 januari 2026 13:36 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Lol.
Islamitische vrouwen hebben gewoon ook seks voor/buiten het huwelijk om.
De 18 jarige Ryan uit Syrië had misschien wel sex voor het huwelijk. En we weten hoe het met haar afgelopen is.quote:Op zondag 18 januari 2026 13:36 schreef Black_Baron het volgende:
Lol.
Islamitische vrouwen hebben gewoon ook seks voor/buiten het huwelijk om.
dat zal de vader nooit geweten hebbenquote:Op zondag 18 januari 2026 14:53 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
De 18 jarige Ryan uit Syrië had misschien wel sex voor het huwelijk. En we weten hoe het met haar afgelopen is.
Wel leuk dat jij 7 succesvolle kleinkinderen hebt.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja sommigen willen samen een toekomst opbouwen en daar hoort dan een kindje bij, een relatie met jou is gevestigd op los zand dus , niet op beton
mijn kinderen blijven bij elkaar die wonen samen die gaan samen door het leven
Ik heb nu 7 kleinkinderen en die gaan alle 7 een mooie toekomst tegemoet
een vriendschap kun jij snel beeindigen ,dat wel
Gelijk de deur uit trappen.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:55 schreef Koettie het volgende:
[..]
Ohhh zal even mn neus ophalen naar mn vriend, die verdiend een stuk minder. Jammer, vond hem wel leuk maar je hebt gelijk. Die 70.000 is wel nodig eigenlik.
Ik wil geen kinderen of samenwonen.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja sommigen willen samen een toekomst opbouwen en daar hoort dan een kindje bij, een relatie met jou is gevestigd op los zand dus , niet op beton
mijn kinderen blijven bij elkaar die wonen samen die gaan samen door het leven
Ik heb nu 7 kleinkinderen en die gaan alle 7 een mooie toekomst tegemoet
een vriendschap kun jij snel beeindigen ,dat wel
Heel lullig maar Ryan is een uitzondering.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:53 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
De 18 jarige Ryan uit Syrië had misschien wel sex voor het huwelijk. En we weten hoe het met haar afgelopen is.
Wil je sowieso niet samenwonen, of wil je niet het risico lopen dat de relatie eindigt en je het huis uit gegooid wordt? Ik heb wel eens de indruk uit je reacties dat dat eigenlijk de belangrijkste reden is dat je niet wil samenwonen.quote:
Al is dat zo,quote:Op zondag 18 januari 2026 17:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Wil je sowieso niet samenwonen, of wil je niet het risico lopen dat de relatie eindigt en je het huis uit gegooid wordt? Ik heb wel eens de indruk uit je reacties dat dat eigenlijk de belangrijkste reden is dat je niet wil samenwonen.
Dat verandert ook regelmatig.quote:
Klopt. Dat is helemaal haar eigen keuze, en met de huidige huizenmarkt inderdaad een verstandige keuze. Het was ook absoluut geen kritiek op haar keuze. Ik zie dat @Ansa ook af en toe schrijft dat ze eventueel wel een LAT-relatie zou willen.quote:Op zondag 18 januari 2026 17:11 schreef poolmetuitkering het volgende:
Al is dat zo,
Dan is dat haar keuze. En geen onverstandige gelet op deze huizenmarkt + dat instanties je in de steek laten als je een huis zoekt
Ik begrijp ook wel waar dat taboe vandaan komt. Europese mannen hebben een intacte, en als islamitische vrouwen het met een Europese man gedaan hebben en dat lekkerder vinden, dan willen ze geen moslimmannen meer.quote:Op zondag 18 januari 2026 17:03 schreef poolmetuitkering het volgende:
Menig 'islamitsche' vrouw heeft gewoon, al dan niet stiekem, een vriendje. Alleen is het vaak wel een islamitisch vriendje, omdat er vaak taboe is op een Nederlands of Pools vriendje.
Je weet dat als de penis in erectie is de voorhuid teruggetrokken is en daardoor geen enkele invleod heeft op de beleving van de seks?quote:Op zondag 18 januari 2026 17:24 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik begrijp ook wel waar dat taboe vandaan komt. Europese mannen hebben een intacte, en als islamitische vrouwen het met een Europese man gedaan hebben en dat lekkerder vinden, dan willen ze geen moslimmannen meer.
De voorhuid is niet helemaal teruggetrokken en beweegt tijdens het stoten wel heen en weer.quote:Op zondag 18 januari 2026 17:25 schreef poolmetuitkering het volgende:
Je weet dat als de penis in erectie is de voorhuid teruggetrokken is en daardoor geen enkele invleod heeft op de beleving van de seks?
oke, dan moet je even @mocrobioloog op insta bewijzen sturen dat ze onzin loopt te verkondigen.quote:Op zondag 18 januari 2026 17:26 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
De penis is niet helemaal teruggetrokken en de voorhuid beweegt tijdens het stoten wel heen en weer.
Lijkt me ook logisch als ze wilt trouwen.quote:Op zondag 18 januari 2026 17:03 schreef poolmetuitkering het volgende:
[..]
Heel lullig maar Ryan is een uitzondering.
Menig 'islamitsche' vrouw heeft gewoon, al dan niet stiekem, een vriendje. Alleen is het vaak wel een islamitisch vriendje, omdat er vaak taboe is op een Nederlands of Pools vriendje.
Dat hangt een beetje van de levensfase af en of ze het vriendje als het ware voor tijdelijk heeft of om uiteindelijk mee te trouwen. Als een moslimdame een vriendje heeft om uiteindelijk mee te trouwen, dan kan ze dat eigenlijk al direct doen. En als ze niet direct alle verplichtingen van een burgerlijk huwelijk wil, dan kan ze islamitisch trouwen zonder voorafgaand burgerlijk huwelijk. Het mag in Nederland wel niet, maar het gebeurt en imams hebben daar een beetje maling aan.quote:Op zondag 18 januari 2026 17:44 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Lijkt me ook logisch als ze wilt trouwen.
Who cares.quote:Op zondag 18 januari 2026 17:51 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dat hangt een beetje van de levensfase af en of ze het vriendje als het ware voor tijdelijk heeft of om uiteindelijk mee te trouwen. Als een moslimdame een vriendje heeft om uiteindelijk mee te trouwen, dan kan ze dat eigenlijk al direct doen. En als ze niet direct alle verplichtingen van een burgerlijk huwelijk wil, dan kan ze islamitisch trouwen zonder voorafgaand burgerlijk huwelijk. Het mag in Nederland wel niet, maar het gebeurt en imams hebben daar een beetje maling aan.
Dit. Maar ik wil ook liever niet 24/7 schikken aan een anderquote:Op zondag 18 januari 2026 17:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Wil je sowieso niet samenwonen, of wil je niet het risico lopen dat de relatie eindigt en je het huis uit gegooid wordt? Ik heb wel eens de indruk uit je reacties dat dat eigenlijk de belangrijkste reden is dat je niet wil samenwonen.
Ik heb liever besneden, zo'n vieze lubberende voorhuid vind ik niks.quote:Op zondag 18 januari 2026 17:24 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik begrijp ook wel waar dat taboe vandaan komt. Europese mannen hebben een intacte, en als islamitische vrouwen het met een Europese man gedaan hebben en dat lekkerder vinden, dan willen ze geen moslimmannen meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |