abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219830283
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 09:08 schreef Ansa het volgende:
Ze spelen ook allemaal dezelfde spelletjes op de apps, in hun tekst en in de chat:

Pineapple fruit test: een voorstel expres afwijzen om hiërarchie te zetten
One-up alternative: jouw plan afkeuren en met “beter” komen
Vage planning: “we zien wel” om jou in wachtstand te zetten
Datum geven maar tijd vaag houden om controle te houden
Last minute shift: op de dag zelf verplaatsen om jouw flexibiliteit te testen
Late reply test: tempo plots omlaag om jou te laten jagen
Burst and vanish: eerst intens, daarna verdwijnen
Staggered replies: bewust druppelen voor onrust
Windowing: alleen reageren in zijn eigen tijdvenster
Weekend blackout: in het weekend stil om te testen of jij blijft
Aftercare drought: na een intiem moment kil worden
Hot day cold day: wisselen om jou aan het gokken te zetten
“Busy” shield: drukte gebruiken als permanente immuniteit
“I’m not on my phone” terwijl hij wel actief is
Availability test: eisen dat jij ineens nu kunt
Calendar squeeze: jou laten schuiven, zelf niet schuiven
“Just one hour” om jouw standaard te verlagen
“Only spontaneous” als dekmantel voor geen effort
“I don’t plan” als macht, jij moet plannen
“Let’s play it by ear” om jou te laten investeren
“Maybe” als structurele statuspositie
Slow fade: geleidelijk minder geven zonder afscheid
Silent reset: terugkomen alsof niets gebeurde
Micro ghost: 48 uur stil na emotioneel bericht
“I forgot” als test of jij het slikt
“I fell asleep” als standaard excuus na spanning
Double booking hint: laten doorschemeren dat hij opties heeft
“I’ll let you know” zonder follow-up
“Soon” als tijdloze belofte
“Later” zonder datum
Selectie en beoordeling
Scorecard talk: praten alsof jij een lijstje bent
“Good on paper” frame
“I need to see if it’s real” zonder concreet gedrag
“I’m picky” als deugd
“I’m hard to impress” als macht
“I’m difficult” om jouw moeite te normaliseren
“I have high standards” zonder zelf standaarden te halen
“I don’t settle” met minimale inzet
“I want the best” als dreiging
“Convince me” spel
“Sell me on it” spel
“Why should I choose you” spel
“What do you bring” spel
“I’m the prize” impliciet
“I’m evaluating” taal
“I’m checking compatibility” als excuus voor kilte
“We’ll see” na jouw grens
“Prove consistency” terwijl hij inconsistent is
“Show me you’re different” terwijl hij hetzelfde doet
“I test people” openlijk of verhuld
Boundary pushes en onderhandelen
Boundary negotiation: jouw grens behandelen als startbod
“Compromise” eisen op jouw kernwaarde
“You’re too strict” als druk
“Why so serious” als druk
“Just relax” als druk
“It’s not that deep” als druk
“You’re making it heavy” als druk
“Don’t label it” als druk
“Don’t rush me” als standaard stopwoord
“Let it flow” terwijl hij wel stuurt
Sex for commitment swap: commitment uitstellen tot jij seks geeft
Commitment for sex swap: seks uitstellen tot jij je schikt
Travel push: jou laten reizen als loyaliteitstest
Effort inversion: jij moet moeite doen om moeite waard te zijn
“Meet me halfway” maar het is niet halfway
“I hate obligation” om jouw behoefte te diskwalificeren
“Don’t control me” als jij grenzen stelt
“I’m allergic to demands” als jij duidelijk bent
“I don’t do rules” als jij veiligheid wil
“No expectations” terwijl hij wel voordeel neemt
Devalue en taste shaming
Taste shaming: jouw smaak cliché noemen
Culture shaming: jouw cultuur “mainstream” noemen
Humor shaming: jouw humor “basic” noemen
Music shaming: jouw muziek “simpel” noemen
Food shaming: jouw voorkeur “saai” noemen
Lifestyle shaming: jouw ritme “burgerlijk” noemen
Education shaming: jouw studie “theoretisch” noemen
Job shaming: jouw werk “niet echt” noemen
Class shaming: jouw achtergrond “typisch” noemen
City shaming: jouw woonplek “meh” noemen
Friend shaming: jouw vrienden “saai” noemen
Hobby shaming: jouw hobby “kinderachtig” noemen
Taste gatekeeping: doen alsof jij het niet begrijpt
“You wouldn’t get it” zinnetje
Pedantic correction: jou corrigeren om dominantie
Unasked critique: kritiek geven zonder dat jij vroeg
Backhand compliment: “je bent best slim voor”
Tease with contempt: plagen met minachting
“You’re cute when you try”
“That’s adorable” in neerbuigende toon
Emotionele strategieën
Emotional withholding: warmte intrekken als jij een grens zet
Affection rationing: doseren van aandacht
Validation drip: mini bevestiging, daarna stilte
Confession bait: jou laten delen, zelf gesloten blijven
Trauma bait: vragen naar pijn om leverage
Vulnerability dodge: jouw kwetsbaarheid ontwijken
“I’m not ready” maar wel voordelen nemen
“I’m overwhelmed” na jouw behoefte
“I can’t give you reassurance” als standaard
“I don’t do reassurance” als identiteit
Punish honesty: jou straffen als je direct bent
Reward compliance: warm worden als jij inschikt
Jealousy ping: subtiel andere vrouwen noemen
Ex mention ping: ex terloops droppen
Social proof flex: “veel reacties” laten vallen
Uncertainty seeding: net genoeg twijfel zaaien
Mixed message: compliment en afwijzing in één zin
Future fog: toekomst vaag houden maar wel hint geven
Future faking: grote plannen zonder gedrag
Relationship mirage: “misschien later” als haakje
Morele façade en ideologie
Moral high ground: zichzelf ethisch neerzetten
“I’m honest” als rookgordijn
“I value authenticity” als rookgordijn
“I’m a good guy” impliciet
“I respect women” maar gedrag zegt anders
“I hate games” terwijl hij games speelt
“I don’t want to hurt you” als controlezin
“I want to avoid disappointment” als beoordelaarsframe
“I’m protecting us” terwijl hij stuurt
“I’m just being rational” om jou emotioneel te maken
“You’re emotional” label
“You’re insecure” label
“You’re intense” label
“You’re demanding” label
“You’re rushing” label
“You’re projecting” label
“You need to heal” label
“You should work on yourself” label
“This is why you’re single” impliciet of expliciet
“I’m teaching you” houding.
Jezus fucking Christ!

En je maar afvragen waarom geen enkele leuke man, laat staan een leuke man die aan al jouw normen voldoet, overweegt om een relatie met jou aan te gaan.

Zoek betere hulp dan je nu hebt. Asjeblieft.
  woensdag 14 januari 2026 @ 09:15:03 #152
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219830295
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 09:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jezus fucking Christ!

En je maar afvragen waarom geen enkele leuke man, laat staan een leuke man die aan al jouw normen voldoet, overweegt om een relatie met jou aan te gaan.

Reageer er gewoon niet op. Dit is 100% een ragebait troll. En iedereen hapt de hele tijd.
Graag op anoniem
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 09:17:33 #153
5428 crew  miss_sly
pi_219830311
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 00:38 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Grensverkennend gedrag lijkt me onmogelijk zonder af en toe over de grens heen te gaan.
Uiteraard. En dat is toch ook niet erg? Het is zaak aan de ontvanger om de grens aan te geven en aan de ander om de signalen dat het niet oke is op te pikken.
En precies dat moeten onze jongeren weer leren om op een normale manier met elkaar om te gaan.

Hoe denk je dat er ooit gezoend werd als er nooit grenzen worden verkend? Hoe kom je uiteindelijk met elkaar in bed als je niet expliciet een seksdate hebt, als je niet een beetje onderzoekt wat je beide wil?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 09:19:45 #154
5428 crew  miss_sly
pi_219830322
quote:

[..]
Jezus fucking Christ!

Negeren is echt de beste optie. Als je een abo hebt/neemt kun je zelfs users op ignore zetten, hoef je er niets meer van te lezen.
pi_219830334
quote:
7s.gif Op woensdag 14 januari 2026 09:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Uiteraard. En dat is toch ook niet erg? Het is zaak aan de ontvanger om de grens aan te geven en aan de ander om de signalen dat het niet oke is op te pikken.
En precies dat moeten onze jongeren weer leren om op een normale manier met elkaar om te gaan.

Hoe denk je dat er ooit gezoend werd als er nooit grenzen worden verkend? Hoe kom je uiteindelijk met elkaar in bed als je niet expliciet een seksdate hebt, als je niet een beetje onderzoekt wat je beide wil?
Ergens toch vreemd dat dit uitgelegd moet worden. En ook weer niet. Als contact vooral digitaal gaat, hoe kun je dan normaal menselijk contact leren ontwikkelen.

Ik ben zo blij dat ik opgegroeid ben in een tijd waarin je gewoon op een meisje/vrouw moest afstappen.
pi_219830363
quote:
7s.gif Op woensdag 14 januari 2026 09:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben blij dat ik in dit tijdperk niet hoef te daten. Het is onder ander ook door druk van allerlei gebeurtenissen de afgelopen jaren, de social media, de meninkjes van alles en iedereen onderhand praktisch onmogelijk geworden om een beetje de grenzen op te zoeken zonder gelijk als creep (of erger) bestempeld te worden.
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 09:25:10 #157
5428 crew  miss_sly
pi_219830366
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 09:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ergens toch vreemd dat dit uitgelegd moet worden. En ook weer niet. Als contact vooral digitaal gaat, hoe kun je dan normaal menselijk contact leren ontwikkelen.

Ik ben zo blij dat ik opgegroeid ben in een tijd waarin je gewoon op een meisje/vrouw moest afstappen.
Het is denk ik een probleem dat twee oorzaken heeft.
Het ene is het doorgeschoten metoo denken. Begrijp me niet verkeerd: ik vind het heel goed dat metoo is ontstaan en dat het veel normaler is geworden om (seksueel) grensoverschrijdend gedrag te melden en niet te laten doorgaan. Maar ik denk ook dat we zijn doorgeslagen. En dat daardoor mensen niet meer zelf een grens aangeven als ze vinden dat die wordt overschreden, maar naar een vertrouwenspersoon lopen of iemand zwart maken als ze vinden dat bepaald gedrag of een aanraking niet correct was.
En het andere is inderdaad die stomme telefoon en social media. Ze leren niet meer gewoon met elkaar om te gaan en ze moeten constant bang zijn dat er foto's of filmpjes worden gemaakt die rond kunnen gaan. Beide niet goed om te leren normaal met elkaar om te gaan.
pi_219830381
quote:
7s.gif Op woensdag 14 januari 2026 09:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Negeren is echt de beste optie. Als je een abo hebt/neemt kun je zelfs users op ignore zetten, hoef je er niets meer van te lezen.
Als jij en anderen van de crew denken dat ze gewoon een troll is, is er dan geen strafbankje?

Ik sluit namelijk niet uit dat ze daadwerkelijk een vrouwelijke incel (of volcel, same difference) is. En dan lijkt mij mijn advies gewenst.
pi_219830401
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 09:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als jij en anderen van de crew denken dat ze gewoon een troll is, is er dan geen strafbankje?

Ik sluit namelijk niet uit dat ze daadwerkelijk een vrouwelijke incel (of volcel, same difference) is. En dan lijkt mij mijn advies gewenst.
Ik ben teleurgesteld in je.
pi_219830427
quote:

[..]
Jezus fucking Christ!

Jij denkt dat een man die machtsspelletjes speelt leuk is?
pi_219830432
quote:
7s.gif Op woensdag 14 januari 2026 09:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het ene is het doorgeschoten metoo denken. Begrijp me niet verkeerd: ik vind het heel goed dat metoo is ontstaan en dat het veel normaler is geworden om (seksueel) grensoverschrijdend gedrag te melden en niet te laten doorgaan. Maar ik denk ook dat we zijn doorgeslagen. En dat daardoor mensen niet meer zelf een grens aangeven als ze vinden dat die wordt overschreden, maar naar een vertrouwenspersoon lopen of iemand zwart maken als ze vinden dat bepaald gedrag of een aanraking niet correct was.
En het andere is inderdaad die stomme telefoon en social media. Ze leren niet meer gewoon met elkaar om te gaan en ze moeten constant bang zijn dat er foto's of filmpjes worden gemaakt die rond kunnen gaan. Beide niet goed om te leren normaal met elkaar om te gaan.
Maar dat verklaart dit gedrag bij Gen A, niet bij Gen Z sn millennials.
pi_219830439
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 09:24 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik ben blij dat ik in dit tijdperk niet hoef te daten. Het is onder ander ook door druk van allerlei gebeurtenissen de afgelopen jaren, de social media, de meninkjes van alles en iedereen onderhand praktisch onmogelijk geworden om een beetje de grenzen op te zoeken zonder gelijk als creep (of erger) bestempeld te worden.
Het feit dat mannen zich drukker maken of ze als creep gezien worden ipv of ze moreel, respectvol en volwassen gedrag vertonen zegt me alles.
pi_219830521
quote:
Ik denk dat het doorgeslagen #metoo denken inderdaad een belangrijke oorzaak is dat mannen tegenwoordig niets meer durven en niet meer op een natuurlijke manier grenzen verkennen. Tegenwoordig schijnt de norm te zijn dat je voor iedere handeling expliciet toestemming moet vragen zoals je iemand vraagt of die zin heeft in een kopje thee.

Bekijk deze YouTube-video
pi_219830539
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 09:31 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik ben teleurgesteld in je.
Hoe moet ik daar nu overheen komen? Therapie?
pi_219830548
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 09:35 schreef Ansa het volgende:

[..]
Jij denkt dat een man die machtsspelletjes speelt leuk is?
Ik denk vooral dat niet iedere man dit doet.
pi_219830577
quote:

[..]
Ik denk dat ook daar het niet leren hoe normaal sociaal contact verloopt een rol speelt.

Zelf probeer ik ook mijn dochters te leren hoe normaal sociaal gedrag is, zodat ze weet hoe gezonde relaties ontstaan, herkennen wie echt het beste met haar voor heeft en wie op iets anders uit is, hoe te reageren, enz. enz.

Hopelijk helpt het.
pi_219830647
Ik denk dat dit stuk is geschreven omdat vrouwen ook wel zien dat eigenlijk mannen degenen zijn die vandaag de dag lijden. Maar vrouwen willen graag de spotlight en aandacht graag op hun eigen slachtoffergedrag richten . Want deze geeft ze macht en veel aandacht. Dus verzinnen ze allerlei onzin en draaien ze de werkelijkheid om.

En nogmaals de schrijfster praat over emotioneel onvolwassen mannen als partners. Maar ze kiest deze types toch steeds weer zelf uit. Wie heeft er dan schuld?

@Ansa is een mooi voorbeeld hiervoor. Ze schrijft zelf over meerdere mannen met een slechte persoonlijkheid waarmee ze in een relatie heeft gezeten. Meervoud dus. Maar vrouwen waren toch zo goed in het herkennen van slechte mannen. Of lullen vrouwen op fora tegen incels maar wat in de ruimte om maar een discussiepuntje te winnen. Maar in hun eigen leven zijn ze hypocriet tot en met?
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 10:16:15 #168
5428 crew  miss_sly
pi_219830664
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 10:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik denk dat ook daar het niet leren hoe normaal sociaal contact verloopt een rol speelt.

Zelf probeer ik ook mijn dochters te leren hoe normaal sociaal gedrag is, zodat ze weet hoe gezonde relaties ontstaan, herkennen wie echt het beste met haar voor heeft en wie op iets anders uit is, hoe te reageren, enz. enz.

Hopelijk helpt het.
Mijn dochter is 16 en heeft haar eerste vriendje. Voor vriendje is het ook de eerste keer dat hij een vriendinnetje heeft. Samen zijn ze hartstikke groen en voorzichtig aan het ontdekken wat wel of niet kan en wat de ander wel of niet oké vindt. Ik geloof als ik de verhalen van mijn dochter hoor dat ze dit samen heel goed en respectvol doen. Ze leven wel op een heel andere manier dan op een gewone middelbare school omdat ze op een campus wonen en dus eigenlijk ook echt samen leven. Social media en telefoons zijn daar natuurlijk ook, maar wel op een heel andere manier. Evenals hoe men met elkaar omgaat, in vergelijking met de oude middelbare school bij ons 'in het durp'.

Ik denk dat vooral blijven praten met je kind, zaken relativeren en ook de andere kant eens uitlichten in plaats van je kind met alles gelijk te geven wel een goede basis kunnen leggen.
pi_219830670
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 09:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hoe moet ik daar nu overheen komen? Therapie?
Een paar zware sessies, EMDR zou ik aanraden.
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 10:18:35 #170
5428 crew  miss_sly
pi_219830686
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 09:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik ga daar niet over. Maar sowieso is het belangrijkste dat iemand binnen de policy post.

Ik wil zelf ook nog wel eens proberen een in/volcel een andere kant te laten zien, maar als ik na een aantal posts zie dat het nergens heengaat, hou ik ermee op. Zie ook de incel die momenteel hier meepost. Ga ik ook niet op in, is zinloos en alleen al van het lezen van de posts voel ik frustratie. Daar heb ik geen zin in of tijd voor.
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 10:19:45 #171
5428 crew  miss_sly
pi_219830693
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 09:53 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik denk dat het doorgeslagen #metoo denken inderdaad een belangrijke oorzaak is dat mannen tegenwoordig niets meer durven en niet meer op een natuurlijke manier grenzen verkennen. Tegenwoordig schijnt de norm te zijn dat je voor iedere handeling expliciet toestemming moet vragen zoals je iemand vraagt of die zin heeft in een kopje thee.

Bekijk deze YouTube-video
Grappig dat je dit filmpje plaatst, want dit filmpje gaat precies over het lezen van de reacties van de ander en helemaal niet over expliciet toestemming geven voor handelingen.

Dus je hebt het filmpje niet helemaal begrepen, denk ik.
pi_219830713
quote:
Ze spelen ook allemaal dezelfde spelletjes op de apps, in hun tekst en in de chat:

“Busy” shield: drukte gebruiken als permanente immuniteit
“I’m not on my phone” terwijl hij wel actief is
Availability test: eisen dat jij ineens nu kunt
Calendar squeeze: jou laten schuiven, zelf niet schuiven
“Just one hour” om jouw standaard te verlagen
“Only spontaneous” als dekmantel voor geen effort
“I don’t plan” als macht, jij moet plannen
“Let’s play it by ear” om jou te laten investeren
“Maybe” als structurele statuspositie
Slow fade: geleidelijk minder geven zonder afscheid
Silent reset: terugkomen alsof niets gebeurde
Micro ghost: 48 uur stil na emotioneel bericht
“I forgot” als test of jij het slikt
“I fell asleep” als standaard excuus na spanning
Double booking hint: laten doorschemeren dat hij opties heeft
“I’ll let you know” zonder follow-up
“Soon” als tijdloze belofte
“Later” zonder datum
Selectie en beoordeling
Scorecard talk: praten alsof jij een lijstje bent
“Good on paper” frame
“I need to see if it’s real” zonder concreet gedrag
“I’m picky” als deugd
“I’m hard to impress” als macht
“I’m difficult” om jouw moeite te normaliseren
“I have high standards” zonder zelf standaarden te halen
“I don’t settle” met minimale inzet
“I want the best” als dreiging
“Convince me” spel
“Sell me on it” spel
“Why should I choose you” spel
“What do you bring” spel
“I’m the prize” impliciet
“I’m evaluating” taal
“I’m checking compatibility” als excuus voor kilte
“We’ll see” na jouw grens
“Prove consistency” terwijl hij inconsistent is
“Show me you’re different” terwijl hij hetzelfde doet
“I test people” openlijk of verhuld
Boundary pushes en onderhandelen
Boundary negotiation: jouw grens behandelen als startbod
“Compromise” eisen op jouw kernwaarde
“You’re too strict” als druk
“Why so serious” als druk
“Just relax” als druk
“It’s not that deep” als druk
“You’re making it heavy” als druk
“Don’t label it” als druk
“Don’t rush me” als standaard stopwoord
“Let it flow” terwijl hij wel stuurt
Sex for commitment swap: commitment uitstellen tot jij seks geeft
Commitment for sex swap: seks uitstellen tot jij je schikt
Travel push: jou laten reizen als loyaliteitstest
Effort inversion: jij moet moeite doen om moeite waard te zijn
“Meet me halfway” maar het is niet halfway
“I hate obligation” om jouw behoefte te diskwalificeren
“Don’t control me” als jij grenzen stelt
“I’m allergic to demands” als jij duidelijk bent
“I don’t do rules” als jij veiligheid wil
“No expectations” terwijl hij wel voordeel neemt
Devalue en taste shaming
Taste shaming: jouw smaak cliché noemen
Culture shaming: jouw cultuur “mainstream” noemen
Humor shaming: jouw humor “basic” noemen
Music shaming: jouw muziek “simpel” noemen
Food shaming: jouw voorkeur “saai” noemen
Lifestyle shaming: jouw ritme “burgerlijk” noemen
Education shaming: jouw studie “theoretisch” noemen
Job shaming: jouw werk “niet echt” noemen
Class shaming: jouw achtergrond “typisch” noemen
City shaming: jouw woonplek “meh” noemen
Friend shaming: jouw vrienden “saai” noemen
Hobby shaming: jouw hobby “kinderachtig” noemen
Taste gatekeeping: doen alsof jij het niet begrijpt
“You wouldn’t get it” zinnetje
Pedantic correction: jou corrigeren om dominantie
Unasked critique: kritiek geven zonder dat jij vroeg
Backhand compliment: “je bent best slim voor”
Tease with contempt: plagen met minachting
“You’re cute when you try”
“That’s adorable” in neerbuigende toon
Emotionele strategieën
Emotional withholding: warmte intrekken als jij een grens zet
Affection rationing: doseren van aandacht
Validation drip: mini bevestiging, daarna stilte
Confession bait: jou laten delen, zelf gesloten blijven
Trauma bait: vragen naar pijn om leverage
Vulnerability dodge: jouw kwetsbaarheid ontwijken
“I’m not ready” maar wel voordelen nemen
“I’m overwhelmed” na jouw behoefte
“I can’t give you reassurance” als standaard
“I don’t do reassurance” als identiteit
Punish honesty: jou straffen als je direct bent
Reward compliance: warm worden als jij inschikt
Jealousy ping: subtiel andere vrouwen noemen
Ex mention ping: ex terloops droppen
Social proof flex: “veel reacties” laten vallen
Uncertainty seeding: net genoeg twijfel zaaien
Mixed message: compliment en afwijzing in één zin
Future fog: toekomst vaag houden maar wel hint geven
Future faking: grote plannen zonder gedrag
Relationship mirage: “misschien later” als haakje
Morele façade en ideologie
Moral high ground: zichzelf ethisch neerzetten
“I’m honest” als rookgordijn
“I value authenticity” als rookgordijn
“I’m a good guy” impliciet
“I respect women” maar gedrag zegt anders
“I hate games” terwijl hij games speelt
“I don’t want to hurt you” als controlezin
“I want to avoid disappointment” als beoordelaarsframe
“I’m protecting us” terwijl hij stuurt
“I’m just being rational” om jou emotioneel te maken
“You’re emotional” label
“You’re insecure” label
“You’re intense” label
“You’re demanding” label
“You’re rushing” label
“You’re projecting” label
“You need to heal” label
“You should work on yourself” label
“This is why you’re single” impliciet of expliciet
“I’m teaching you” houding.
Dat is een behoorlijke lijst zeg!

Nou meid, ik zou het als ik jou was gewoon maar bij een paar katten en EasyToys houden, want dit wordt niets meer ik dit zo lees. Immers, geen enkele man voldoet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219830721
quote:
7s.gif Op woensdag 14 januari 2026 10:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mijn dochter is 16 en heeft haar eerste vriendje. Voor vriendje is het ook de eerste keer dat hij een vriendinnetje heeft. Samen zijn ze hartstikke groen en voorzichtig aan het ontdekken wat wel of niet kan en wat de ander wel of niet oké vindt. Ik geloof als ik de verhalen van mijn dochter hoor dat ze dit samen heel goed en respectvol doen. Ze leven wel op een heel andere manier dan op een gewone middelbare school omdat ze op een campus wonen en dus eigenlijk ook echt samen leven. Social media en telefoons zijn daar natuurlijk ook, maar wel op een heel andere manier. Evenals hoe men met elkaar omgaat, in vergelijking met de oude middelbare school bij ons 'in het durp'.

Ik denk dat vooral blijven praten met je kind, zaken relativeren en ook de andere kant eens uitlichten in plaats van je kind met alles gelijk te geven wel een goede basis kunnen leggen.
Absoluut.

In gesprek blijven is denk ik heel belangrijk. Mijn dochters weten dat ze met alles bij mij terecht kunnen en dat als ze zelf iets fout hebben gedaan (of denken gedaan te hebben) dat ik niet meteen ga veroordelen.

In de hoop dat als ze 16 zijn ze ook nog zich veilig voelen om alles te kunnen bespreken en dat ook doen.
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 10:32:23 #174
5428 crew  miss_sly
pi_219830771
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 10:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Absoluut.

In gesprek blijven is denk ik heel belangrijk. Mijn dochters weten dat ze met alles bij mij terecht kunnen en dat als ze zelf iets fout hebben gedaan (of denken gedaan te hebben) dat ik niet meteen ga veroordelen.

In de hoop dat als ze 16 zijn ze ook nog zich veilig voelen om alles te kunnen bespreken en dat ook doen.
Bij ons heeft het gewerkt. Ze belt ons zelfs nog op om dingen te vertellen en bespreken, gelukkig O+
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 14 januari 2026 @ 10:32:53 #175
485843 crew  Jippie
pi_219830775
quote: