abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219834340
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 19:18 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat er geen maatschappijen bestaan waar prostitutie niet bestaat.
Seks is kennelijk toch een hele sterke oerdrift waar zeker mannen niet buiten kunnen en voor willen betalen. Iedere maatschappij heeft wel een systeem waarin het gereguleerd wordt, binnen hun cultuur. Er zijn godsdiensten en landen waarin je een meisje voor een korte tijd kunt trouwen, zodat je toch seks kunt hebben, daar waar seks alleen binnen het huwelijk mag.

Het is dus onzin om het weg te denken. Want het gaat nooit weg.
Dan maar het Nederlandse systeem waarin het op onze manier gereguleerd wordt.
En aan misstanden moet je natuurlijk altijd wat doen.
Je kan ook gewoon 5 seconden rukken met je oerdrift, of ben je een hond?
  woensdag 14 januari 2026 @ 19:23:33 #202
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219834358
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 19:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat hoeft elkaar niet uit te sluiten.
Wat mij betreft sluit het een het ander wel uit. Ze kan best van mening zijn dat het vrouwonvriendelijk is. En daar zijn best argumenten voor te verzinnen.

Maar in de basis is seks aanbieden voor geld helemaal niet vrouwonvriendelijk. Laat staan 'geweld tegen vrouwen'. Dat is gewoon een zakelijke transactie zonder waardeoordeel.

Ook genoeg mannen die seks aanbieden tegen betaling.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 19:26:54 #203
5428 crew  miss_sly
pi_219834400
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 19:08 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik vind het ook een hele rare en gekke zienswijze. Dat het uit een feministische kant komt doet wat mij betreft niet eens ter zake. Er is behoefte aan betaalde sex, er is een markt voor en het spreekwoord dat prostitutie het oudste beroep is, is er niet voor niets.
Waarschijnlijk zit er een nuance in het verhaal maar de titel van het filmpje voelt daarmee als clickbait en ik haak in dit geval gelijk af.

En ergens vind ik het nog hypocriet ook zelfs. Het internet staat echt vol van de vrouwen die zichzelf verkopen. Ik hoef Instagram maar te openen en met een beetje pech staat heel de zoekpagina vol met vrouwen die zichzelf verkopen. Dat hoeft nog niet eens naakt te zijn. Het is gewoon een feit dat het vrouw zijn alleen al kan zorgen voor bepaalde voordelen die mannen niet hebben en daar werken vrouwen zelf keihard aan mee. Ik hoor daar die zogenaamde feministische beweging echt nooit over.
Nou ja, er is dus kennelijk een markt voor: mannen zijn bereid (grof) te betalen voor schaars geklede of naakte vrouwen, seks om te kijken en seks om te doen.

Het is juist heel feministisch dat er vrouwen gebruik van maken. Als mannen nu per direct stoppen met daar geld aan uit te geven, houden die vrouwen ermee op.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 19:27:37 #204
5428 crew  miss_sly
pi_219834407
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 19:11 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat het weinig zin heeft om iets te demoniseren als daar voldoende vraag naar is.

Nu is het niet 1 op 1 vergelijkbaar maar de strekking wel.
Op welke manier demoniseert ze het dan?
  woensdag 14 januari 2026 @ 19:29:43 #205
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219834430
quote:
7s.gif Op woensdag 14 januari 2026 19:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Op welke manier demoniseert ze het dan?
Door te stellen dat het kopen van de 'vrouwelijke seksualiteit' (wat is dat dan?) Tegen een "zeer laag bedrag" geweld tegen vrouwen is.

Laat dat iedere individuele prostituee maar even uitmaken, lijkt mij.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 19:33:45 #206
5428 crew  miss_sly
pi_219834472
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 19:29 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Door te stellen dat het kopen van de 'vrouwelijke seksualiteit' (wat is dat dan?) Tegen een "zeer laag bedrag" geweld tegen vrouwen is.

Laat dat iedere individuele prostituee maar even uitmaken, lijkt mij.
Zeker, maar zij mag toch ook haar mening hebben en ventileren? Dat is toch niet demoniseren?
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 19:39:00 #207
236264 crew  capricia
pi_219834548
quote:
7s.gif Op woensdag 14 januari 2026 18:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind het een beetje een kromme take.
Het feit op zichzelf dat iets met geld te koop is, betekent niet dat een potentiele koper er recht op heeft. Er is van alles te koop: dagelijkse voeding, kleding, juwelen, dure auto's, goedkope appartementen en superdure villa's, maar ook een massage, pedicure, het knippen van je haren, een taxiritje, een treinreis. Het feit dat die zaken allemaal te koop zijn, betekent niet dat een potentiele koper er recht op heeft. Hij heeft er recht op ervoor te betalen en dan de goederen of diensten te mogen afnemen.

Datzelfde gaat m.i. op voor prostitutie.

Er is een argument voor om te zeggen dat we het als maatschappij kennelijk normaal vinden dat seks voor (veel) mannen dusdanig belangrijk is dat het ook te koop kan zijn. Maar dat betekent dan alleen dat er dus een markt voor is.

Wat prostitutie natuurlijk een lastig fenomeen maakt, is dat er veel sprake is van geweld en uitbuiting en er inderdaad veel vrouwen in belanden die geld nodig hebben en dit als laatste redmiddel zien om geld te verkrijgen. Er zullen best vrouwen zijn die het vrijwillig doen omdat ze het een leuk beroep vinden en ervan genieten, maar ik denk een grote groep het zo niet ervaart.
Eens.

Ik heb een beste vriendin die Humanistiek studeerde. Wij hebben toen samen op het Zandpad in Utrecht (je weet wel, vroeger, bij die bootjes, het bestaat nu niet meer met een reden) interviews gehouden met een aantal dames, over een langere periode, want ze vertrouwen je niet zomaar. De onderzoeksvraag was platgeslagen 'waarom koos u voor dit beroep'.
Maar eigenlijk waren we er gewoon super geïnteresseerd in als eind twintigers, hoe die wereld in elkaar zit.

En hoewel het daar redelijk goed georganiseerd was, en veel toezicht en handhaving en veiligheid (alles relatief), was er geen enkel vrouw die dit als toekomstige carrière zag in haar jeugd. En er zat eigenlijk altijd sociale en psychische problematiek achter. En vaak een ellendige jeugd met veel kwetsbaarheden.

Toen er sprake was van dat de gemeente het zandpad ging sluiten, werd er heel cynisch verteld dat dit (het zandpad dus) een veel beter systeem was dan zonder enig toezicht in een flatje in Kanaleneiland. Want in een flatje had je eigenlijk altijd wel perse een pooier nodig om je te beschermen. En hier niet altijd want je huurde gewoon zelf een raam en ruimte.

Want de behoefte van mannen aan betaalde seks is er gewoon altijd wel.
Er zitten zoveel kanten aan, hoe je hier naar kunt kijken. Toen spraken we nog gewoon Nederlands met die dames en soms half Engels. Ik denk dat de meeste dames nu geen Nederlands meer spreken in dat beroep.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 14 januari 2026 @ 19:39:11 #208
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219834552
quote:
7s.gif Op woensdag 14 januari 2026 19:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zeker, maar zij mag toch ook haar mening hebben en ventileren? Dat is toch niet demoniseren?
Demoniseren betekent iemand of iets doelbewust en extreem negatief afschilderen.

Als je prostitutie "geweld tegen vrouwen" vindt dan valt dat wat mij betreft prima onder die definitie.

Ik zou daarom ook graag zo'n oudje van de wallen achter die andere plofkap zien voor een tegenreactie.
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 19:42:33 #209
5428 crew  miss_sly
pi_219834582
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 19:39 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Demoniseren betekent iemand of iets doelbewust en extreem negatief afschilderen.

Als je prostitutie "geweld tegen vrouwen" vindt dan valt dat wat mij betreft prima onder die definitie.

Ik zou daarom ook graag zo'n oudje van de wallen achter die andere plofkap zien voor een tegenreactie.
Ze geeft haar mening, en die is niet positief. Dat is niet demoniseren. Dat jij dat wel vindt, is een mening.
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 19:44:07 #210
236264 crew  capricia
pi_219834590
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 19:39 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Ik denk dat de hoeveelheid 'Happy Hookers' op een hand te tellen is en in het niets valt in vergelijk met uitbuiting, geweld en handel in die wereld van/tegen vrouwen.

Dus ik begrijp de stelling dat prostitutie geweld tegen vrouwen is wel. Denk alleen niet dat je er zo makkelijk vanaf komt.
- Goethe, “Faust”
pi_219834734
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 19:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat de hoeveelheid 'Happy Hookers' op een hand te tellen is en in het niets valt in vergelijk met uitbuiting, geweld en handel in die wereld van/tegen vrouwen.

Dus ik begrijp de stelling dat prostitutie geweld tegen vrouwen is wel. Denk alleen niet dat je er zo makkelijk vanaf komt.
Ik denk dat je wel een fase mist en dat er ook zat vrouwen zijn die het als hun broodwinning zien.
Dus niet direct happy maar ook niet direct slachtoffer.
pi_219834830
quote:

[..]

Dat komt omdat dit een muntje met twee kanten is. In je eentje werken is gauw onveilig. Het wordt echt een hardnekkig probleem omdat je in de schaduw van de 'normaal' modellenwerk de georganiseerde prostitutie op je wacht. En dat is een hele wereld van narigheid.
  woensdag 14 januari 2026 @ 20:06:40 #213
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219834845
quote:

[..]

Ik zou niet weten hoeveel happy hookers er zijn. Wel dat er veel (OnlyFans) hookers zijn.

Dat geeft toch te denken in zo'n geweldadig beroep.
pi_219834860
quote:
7s.gif Op woensdag 14 januari 2026 19:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nou ja, er is dus kennelijk een markt voor: mannen zijn bereid (grof) te betalen voor schaars geklede of naakte vrouwen, seks om te kijken en seks om te doen.

Het is juist heel feministisch dat er vrouwen gebruik van maken. Als mannen nu per direct stoppen met daar geld aan uit te geven, houden die vrouwen ermee op.
Wellicht wat offtopic en een persoonlijke rant.
Ik zit nogal in de muziek, specifiek metal. De laatste jaren zie ik op amateur maar zeker ook professioneel niveau een trend ontstaan dat het eigenlijk niet meer uitmaakt hoe of wat je doet; als je maar een vrouw bent.
Ik kan mijn rant samenvatten met een daadwerkelijke casus; de band Dogma.
Bestaat uit 5 geschminkte nonnen, zitten 2 producers achter. De muziek is slim knip en plakwerk maar verre van goed of origineel. De teksten zijn seksistisch en tenenkrommend slecht (bv. een non die zingt over haar eerste dmv zelfbevrediging met een maïskolf).
In 3 jaar tijd 15 leden gehad maar toch een dankbaar op kunnen bouwen dat ze op podia spelen waar normale bands 10 jaar over moeten doen om die te bereiken.
Bottom line: sex sells en er zijn meer dan genoeg vrouwen die daar over de rug van (sneue?) mannen aan mee willen werken louter voor eigen gewin.

En wat mij betreft is prostitutie onderdeel van het grotere “probleem”. Zolang vrouwen het normaal vinden om geld te verdienen aan mannen die er bereid zijn voor te betalen zal er prostitutie bestaan en zal er ook gedwongen prostitutie plaats vinden.

Is prostitutie geweld tegen vrouwen? Het klinkt misschien raar maar ik zou de stelling logischer vinden als deze feministische dame ervan had gemaakt dat prostitutie geweld tegen mannen is.
pi_219835186
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 19:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Eens.

Ik heb een beste vriendin die Humanistiek studeerde. Wij hebben toen samen op het Zandpad in Utrecht (je weet wel, vroeger, bij die bootjes, het bestaat nu niet meer met een reden) interviews gehouden met een aantal dames, over een langere periode, want ze vertrouwen je niet zomaar. De onderzoeksvraag was platgeslagen 'waarom koos u voor dit beroep'.
Maar eigenlijk waren we er gewoon super geïnteresseerd in als eind twintigers, hoe die wereld in elkaar zit.

En hoewel het daar redelijk goed georganiseerd was, en veel toezicht en handhaving en veiligheid (alles relatief), was er geen enkel vrouw die dit als toekomstige carrière zag in haar jeugd. En er zat eigenlijk altijd sociale en psychische problematiek achter. En vaak een ellendige jeugd met veel kwetsbaarheden.

Toen er sprake was van dat de gemeente het zandpad ging sluiten, werd er heel cynisch verteld dat dit (het zandpad dus) een veel beter systeem was dan zonder enig toezicht in een flatje in Kanaleneiland. Want in een flatje had je eigenlijk altijd wel perse een pooier nodig om je te beschermen. En hier niet altijd want je huurde gewoon zelf een raam en ruimte.

Want de behoefte van mannen aan betaalde seks is er gewoon altijd wel.
Er zitten zoveel kanten aan, hoe je hier naar kunt kijken. Toen spraken we nog gewoon Nederlands met die dames en soms half Engels. Ik denk dat de meeste dames nu geen Nederlands meer spreken in dat beroep.
Dit. Vraag eens een brugklasleerling wat zij wil worden. Influencer, arts, chefkok, maar nooit prostituee.
pi_219835203
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 20:07 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik zit nogal in de muziek, specifiek metal. De laatste jaren zie ik op amateur maar zeker ook professioneel niveau een trend ontstaan dat het eigenlijk niet meer uitmaakt hoe of wat je doet; als je maar een vrouw bent.
Bestaat uit 5 geschminkte nonnen, zitten 2 producers achter. De muziek is slim knip en plakwerk maar verre van goed of origineel. De teksten zijn seksistisch en tenenkrommend slecht (bv. een non die zingt over haar eerste dmv zelfbevrediging met een maïskolf).
In 3 jaar tijd 15 leden gehad maar toch een dankbaar op kunnen bouwen dat ze op podia spelen waar normale bands 10 jaar over moeten doen om die te bereiken.
Bottom line: sex sells en er zijn meer dan genoeg vrouwen die daar over de rug van (sneue?) mannen aan mee willen werken louter voor eigen gewin.

En wat mij betreft is prostitutie onderdeel van het grotere “probleem”. Zolang vrouwen het normaal vinden om geld te verdienen aan mannen die er bereid zijn voor te betalen zal er prostitutie bestaan en zal er ook gedwongen prostitutie plaats vinden.

Is prostitutie geweld tegen vrouwen? Het klinkt misschien raar maar ik zou de stelling logischer vinden als deze feministische dame ervan had gemaakt dat prostitutie geweld tegen mannen is.
Boehoe, de man is een slachtoffer omdat hij vrijwillig zo dom is om honderden uit te geven aan een OF-model.

Nee, de minderjarige sekswerker, vaak met psychische problemen, verslavingen en armoede, dié is het criminele brein. Niet haar mannelijle pooier.

Zijn redpillers echt zo dom of zeggen jullie dit alleen om uit te lokken?
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 20:46:36 #217
236264 crew  capricia
pi_219835243
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 20:39 schreef Ansa het volgende:

[..]
Dit. Vraag eens een brugklasleerling wat zij wil worden. Influencer, arts, chefkok, maar nooit prostituee.
Ik zou, gezien de kwetsbaarheid, de minimumleeftijd voor een prostituee naar 21 willen hebben.
En liefst dat je ergens geregistreerd of zo moet zijn.

Hoe dat met OnlyFans en online media moet, weet ik niet direct. Want daar is ook veel uitbuiting.
- Goethe, “Faust”
pi_219835329
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 20:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik zou, gezien de kwetsbaarheid, de minimumleeftijd voor een prostituee naar 21 willen hebben.

Hoe dat met OnlyFans en online media moet, weet ik niet direct. Want daar is ook veel uitbuiting.
Ik zou de drempel nog meer verhogen. Een achtergrondcheck bijvoorbeeld. Only Fans etc verbieden
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 21:01:49 #219
236264 crew  capricia
pi_219835386
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 20:57 schreef Ansa het volgende:

[..]
Ik zou de drempel nog meer verhogen. Een achtergrondcheck bijvoorbeeld. Only Fans etc verbieden
Ik denk dat verbieden geen zin heeft.
De vraag is er. Mannen willen er grof geld voor betalen.
Je moet zorgen dat de ellende en de uitbuiting en het geweld en handel in vrouwen geminimaliseerd wordt.
Dus reguleren.

En ieder excuus 'ik kon niet zien dan ze minderjarig was' sterkt mij meer in het idee dat de minimumleeftijd verhoogd moet worden. Juist ook als bescherming voor mannen en vrouwen.
Misschien kun je zoiets ook bij OnlyFans afdwingen?
- Goethe, “Faust”
  woensdag 14 januari 2026 @ 21:09:06 #220
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219835504
quote:

[..]

Ik zit ook nogal in de muziek, van lichte jazz tot zware metal en wat mij betreft is de situatie flink verbeterd. Waar ik vroeger niet eens tot een auditie kwam omdat ik niet het "juiste soort" vrouw was in de metalscene of men liever een ontzettend kutte basman nam in plaats van een vrouw in een hoop genres en ze dat ook gewoon tegen je zeiden, is het nu stukken normaler om een vrouwelijke bassist te hebben.

Ik heb een nogal ongewone naam die vaak voor mannennaam aan werd/wordt gezien hoe vaak ik dan op kwam dagen en dan die gezichten zag vertrekken als ze me per ongeluk op auditie lieten komen na wat mailcontact of een opgestuurde tape _O-

Soms zeiden ze het ook direct dat ik weer kon gaan dan. Dat was beter en eerlijker dan de leugen "Eh we bellen nog wel" nadat ik voor had gespeeld. Zag ik ze later met een prutser. Of dan kwam ik iemand later weer tegen in een andere band en dan zei hij dat de auditie prima was maar dat ik langer was dan de zanger en dat trok hij niet (echt gebeurd) of dat ze gewoon hun mannenvibe niet wilden verstoren destijds, dat soort dingen. De keren dat ik niet aangenomen werd omdat ik niet goed genoeg was zijn op 1 hand te tellen, de keren omdat ik geen piemel had op ik denk wel 4.

Edit: en dan vergeet ik nog de smaak "Ja kom maar schatje, tuuuurlijk mag jij met ons spelen. Privé-auditie whehehe ;) "

Vroegâh verkocht seks en shockeren trouwens net zo hard. Weleens naar Rockbitch geweest? Die zouden ook nooit op de betere podia hebben gestaan als ze niet van allerlei schmutzigkeit op de bühne uitvoerden.

Een goede, simpele manier om meer live optredens te krijgen als band is nog altijd om een leuk jong dingetje achter de microfoon te zetten. Leuk als ze echt kan zingen, maar het hoeft niet :P

Dat Dogma lomp en kut is staat daar verder los van.

[ Bericht 1% gewijzigd door Qarrad op 14-01-2026 21:39:32 ]
pi_219835516
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 20:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Dit is als het goed is al 21 jaar

Maar een probleem met OnlyFans vergeleken met traditionele prostitutie is dat de drempel veel lager ligt. Het is kinderlijk eenvoudig voor een meisje wat net 18 is on 'content' te maken zonder haar slaapkamer te verlaten. Dit ligt vaak bij traditionele prostitutie wel anders.
  Moderator woensdag 14 januari 2026 @ 21:14:42 #222
236264 crew  capricia
pi_219835568
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 21:10 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Dit is als het goed is al 21 jaar

Maar een probleem met OnlyFans vergeleken met traditionele prostitutie is dat de drempel veel lager ligt. Het is kinderlijk eenvoudig voor een meisje wat net 18 is on 'content' te maken zonder haar slaapkamer te verlaten. Dit ligt vaak bij traditionele prostitutie wel anders.
Ik dacht dat het nog een wetsvoorstel is, de verhoging naar 21 jaar.

Maar OnlyFans zou daar ook prima op kunnen screenen. Afhankelijk van de content die iemand maakt. De wetgever loopt vaak wel achter als het om nieuwe media gaat, ja.
- Goethe, “Faust”
pi_219836423
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 21:09 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik zit ook nogal in de muziek, van lichte jazz tot zware metal en wat mij betreft is de situatie flink verbeterd. Waar ik vroeger niet eens tot een auditie kwam omdat ik niet het "juiste soort" vrouw was in de metalscene of men liever een ontzettend kutte basman nam in plaats van een vrouw in een hoop genres en ze dat ook gewoon tegen je zeiden, is het nu stukken normaler om een vrouwelijke bassist te hebben.

Ik heb een nogal ongewone naam die vaak voor mannennaam aan werd/wordt gezien hoe vaak ik dan op kwam dagen en dan die gezichten zag vertrekken als ze me per ongeluk op auditie lieten komen na wat mailcontact of een opgestuurde tape _O-

Soms zeiden ze het ook direct dat ik weer kon gaan dan. Dat was beter en eerlijker dan de leugen "Eh we bellen nog wel" nadat ik voor had gespeeld. Zag ik ze later met een prutser. Of dan kwam ik iemand later weer tegen in een andere band en dan zei hij dat de auditie prima was maar dat ik langer was dan de zanger en dat trok hij niet (echt gebeurd) of dat ze gewoon hun mannenvibe niet wilden verstoren destijds, dat soort dingen. De keren dat ik niet aangenomen werd omdat ik niet goed genoeg was zijn op 1 hand te tellen, de keren omdat ik geen piemel had op ik denk wel 4.

Edit: en dan vergeet ik nog de smaak "Ja kom maar schatje, tuuuurlijk mag jij met ons spelen. Privé-auditie whehehe ;) "

Vroegâh verkocht seks en shockeren trouwens net zo hard. Weleens naar Rockbitch geweest? Die zouden ook nooit op de betere podia hebben gestaan als ze niet van allerlei schmutzigkeit op de bühne uitvoerden.

Een goede, simpele manier om meer live optredens te krijgen als band is nog altijd om een leuk jong dingetje achter de microfoon te zetten. Leuk als ze echt kan zingen, maar het hoeft niet :P

Dat Dogma lomp en kut is staat daar verder los van.
Dogma was maar een voorbeeld.

Maar zo heb ik een paar jaar terug een leuke avond gehad met de gitarist van Dragonforce. Die vertelde dat de enige reden dat ze een bassiste hadden aangenomen was omdat het een vrouw was en vrouwen verkopen. Ze is helemaal niet goed maar ze zag er wel goed uit dus ze dachten zo nog wat extra publiciteit te genereren.
pi_219836699
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 21:01 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat verbieden geen zin heeft.
De vraag is er. Mannen willen er grof geld voor betalen.
Je moet zorgen dat de ellende en de uitbuiting en het geweld en handel in vrouwen geminimaliseerd wordt.
Dus reguleren.

En ieder excuus 'ik kon niet zien dan ze minderjarig was' sterkt mij meer in het idee dat de minimumleeftijd verhoogd moet worden. Juist ook als bescherming voor mannen en vrouwen.
Misschien kun je zoiets ook bij OnlyFans afdwingen?
Dus omdat mannen het willen moeten we vrouwen laten uitbuiten? Dit is dus precies het patriarchaat.
pi_219836948
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 19:18 schreef capricia het volgende:
Er zijn godsdiensten en landen waarin je een meisje voor een korte tijd kunt trouwen, zodat je toch seks kunt hebben, daar waar seks alleen binnen het huwelijk mag.
Waarom niet gewoon expliciet erbij vermelden dat dit in Iran zo geregeld is? Voor zover ik weet, is Iran ook het enige land ter wereld dat het zo regelt.

In Iran is, zoals in de meeste islamitische landen, sex alleen toegestaan in het huwelijk. Nu bestaat in Iran behalve het gewone huwelijk, dat voor onbepaalde tijd duurt, ook een tijdelijk huwelijk voor een vooraf afgesproken tijd die kan variëren van een uur tot 99 jaar. Na het verlopen van de afgesproken tijdsduur wordt het tijdelijke huwelijk automatisch ontbonden. In zo'n tijdelijk huwelijk mag je dus ook sex hebben.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nikahu_al-mut%27ah

De Jafari rechtsschool in de twaalver shia islam is de enige stroming in de islam die dit tijdelijk huwelijk erkent. Daarom is Iran ook het enige land waar dat bestaat.

In Iran is het tijdelijke huwelijk niet populair en wordt er door veel mensen op neergekeken omdat ze het zien als een vorm van prostitutie. Nu is het tijdelijke huwelijk in principe ongeschikt voor prostitutie. In de islam geldt voor een vrouw na beëindiging van een huwelijk, hetzij door echtscheiding hetzij door overlijden van haar echtgenoot, een verplichte wachttijd van drie maanden waarbinnen ze niet opnieuw mag trouwen. Die verplichte wachttijd geldt niet alleen voor gewone huwelijken, maar ook voor het tijdelijk huwelijk. Een prostituée zou door middel van dit tijdelijke huwelijk in theorie dus maximaal vier klanten per jaar kunnen hebben.

Dat het wel voor prostitutie gebruikt wordt, is mogelijk doordat die tijdelijke huwelijken niet centraal door de overheid geregistreerd worden. De Iraanse justitie kan dus niet controleren of vrouwen die die tijdelijke huwelijken sluiten, zich wel aan de verplichte wachtperiode houden. Dus als een prostituée vandaag met de ene man naar een mullah gaat om een tijdelijk huwelijk van een uur te sluiten, dan kan ze doodleuk morgen met een andere man naar een andere mullah gaan, die dus van niets weet, om weer een tijdelijk huwelijk van een uur te sluiten.

Er is in de Majils, het Iraanse nationale parlement, ooit een wetsvoorstel ingediend om ook die tijdelijke huwelijken te registreren, maar daar was in de Majils geen meerderheid voor. Een meerderheid van de leden van de Majils vond dat de overheid daarmee te diep in de privacy van de mensen zou ingrijpen.
pi_219837003
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 21:14 schreef capricia het volgende:
Ik dacht dat het nog een wetsvoorstel is, de verhoging naar 21 jaar.
Wettelijk is de minimum leeftijd voor sexwerk nog steeds 18 jaar. Verhoging naar 21 jaar is nog steeds slechts een voorstel, maar in de praktijk is die verhoging tot 21 jaar al een feit. Een gemeente mag door middel van een bepaling in de APV de minimum leeftijd voor sexwerk verhogen tot 21 jaar. Verreweg de meeste gemeenten waar prostitutie bedreven wordt, doen dat ook.
  donderdag 15 januari 2026 @ 08:42:54 #227
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219837720
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 22:26 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dogma was maar een voorbeeld.

Maar zo heb ik een paar jaar terug een leuke avond gehad met de gitarist van Dragonforce. Die vertelde dat de enige reden dat ze een bassiste hadden aangenomen was omdat het een vrouw was en vrouwen verkopen. Ze is helemaal niet goed maar ze zag er wel goed uit dus ze dachten zo nog wat extra publiciteit te genereren.
Ja, dat is dan in lijn met mijn voorbeeld van het zangeresje. Ik ben ook weleens aangetrokken voor die factor bij een meer commerciële act. Met de kanttekening dat ik wel goed genoeg was.

Er zijn ook genoeg mooiboys die als frontman of als lid van een boyband aangenomen zijn.

Maar dat je recht in je gezicht te horen krijgt inclusief lullige opmerkingen dat je geen auditie hoeft te komen doen omdat je vrouw bent, dat is een fenomeen dat helemaal de andere kant op sloeg, dat geen man in de muziek is overkomen en is gelukkig ook een uitstervend verschijnsel in mijn beleving.
pi_219837794
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 19:08 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik vind het ook een hele rare en gekke zienswijze. Dat het uit een feministische kant komt doet wat mij betreft niet eens ter zake. Er is behoefte aan betaalde sex, er is een markt voor en het spreekwoord dat prostitutie het oudste beroep is, is er niet voor niets.
Waarschijnlijk zit er een nuance in het verhaal maar de titel van het filmpje voelt daarmee als clickbait en ik haak in dit geval gelijk af.

En ergens vind ik het nog hypocriet ook zelfs. Het internet staat echt vol van de vrouwen die zichzelf verkopen. Ik hoef Instagram maar te openen en met een beetje pech staat heel de zoekpagina vol met vrouwen die zichzelf verkopen. Dat hoeft nog niet eens naakt te zijn. Het is gewoon een feit dat het vrouw zijn alleen al kan zorgen voor bepaalde voordelen die mannen niet hebben en daar werken vrouwen zelf keihard aan mee. Ik hoor daar die zogenaamde feministische beweging echt nooit over.
Vrouwen zijn gwn hoeren

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 8% gewijzigd door alternatif op 15-01-2026 09:10:47 ]
pi_219837812
quote:

[..]

Er is niemand die mannen dwingt om gebruik te maken van een prostituee. Dat doen ze toch echt zelf en vrijwillig.
pi_219837859
quote:
7s.gif Op donderdag 15 januari 2026 09:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er is niemand die mannen dwingt om gebruik te maken van een prostituee. Dat doen ze toch echt zelf en vrijwillig.
Prostitutie speelt in op de kwetsbaarheden van een man. Ik heb het dan niet perse over de prostituee in persoon maar de hele prostitutie in het algemeen. En in de eerlijkheid betrek ik daar sites als OF ook maar even bij maar zelfs de meer reguliere social media speelt in op de zwaktes van een man.
pi_219837871
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2026 09:14 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Prostitutie speelt in op de kwetsbaarheden van een man. Ik heb het dan niet perse over de prostituee in persoon maar de hele prostitutie in het algemeen. En in de eerlijkheid betrek ik daar sites als OF ook maar even bij maar zelfs de meer reguliere social media speelt in op de zwaktes van een man.
Dat is toch geen geweld tegen mannen? Dat is toch een kwestie van als man geen slaaf van je geilheid zijn?
Dit schuurt wel aan tegen 'ze had een kort rokje aan dus ze vroeg erom'.
Dit rechtvaardigt bijna de hijab als bescherming van de man tegen zijn vleselijke lusten die vrouwen opwekken.
pi_219837898
Oh god wat lees ik allemaal
pi_219837907
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 08:42 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja, dat is dan in lijn met mijn voorbeeld van het zangeresje. Ik ben ook weleens aangetrokken voor die factor bij een meer commerciële act. Met de kanttekening dat ik wel goed genoeg was.

Er zijn ook genoeg mooiboys die als frontman of als lid van een boyband aangenomen zijn.

Maar dat je recht in je gezicht te horen krijgt inclusief lullige opmerkingen dat je geen auditie hoeft te komen doen omdat je vrouw bent, dat is een fenomeen dat helemaal de andere kant op sloeg, dat geen man in de muziek is overkomen en is gelukkig ook een uitstervend verschijnsel in mijn beleving.
Ik heb juist het idee dat het alleen maar erger wordt. Een aantal grote acts (King Diamond, Smashing Pumpkins) hebben vrij recent nog een vrouwelijk bandlid aangenomen en ik kan me daarbij niet aan de indruk onttrekken dat het louter gebaseerd is op de social media volgers van die dames. Vrij recent nog speelde ik met mijn band waar we een coverband met vrouwelijke leden in het voorprogramma hadden staan. Dat bandje was vrij aardig maar echt niks bijzonders. Toch spelen die nu letterlijk overal. Het verkoopt gewoon en daar zijn die dames zich heel goed van bewust. Dat heeft verder ook niet en ik ben er niet jaloers op (een klein beetje dan) maar het zet wel een beeld weg dat de vrouw voornamelijk als wegwerpartikel wordt gebruikt. En daar werkt een deel van de vrouwen zelf actief aan mee.
pi_219838034
quote:
7s.gif Op donderdag 15 januari 2026 09:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is toch geen geweld tegen mannen? Dat is toch een kwestie van als man geen slaaf van je geilheid zijn?
Dit schuurt wel aan tegen 'ze had een kort rokje aan dus ze vroeg erom'.
Dit rechtvaardigt bijna de hijab als bescherming van de man tegen zijn vleselijke lusten die vrouwen opwekken.
Prostitutie reduceert sex tot een soort van consumptie en speelt in op de kwetsbaarheden van een man. En ja het klopt dat ze daar zelf een aandeel in hebben maar het is niet alleen geilheid, eenzaamheid speelt een veel grotere rol. Maar prostitutie exploiteert dat gevoel, blijf maar lekker eenzaam, als je sex wil kun je er gewoon voor betalen en dan lossen we het wel even tijdelijk op.

Met geweld in relatie tot prostitutie heb ik het niet over fysiek geweld maar uitsluitend mentaal geweld. En wat mij betreft mag prostitutie ook verder getrokken worden dan enkel de dames die achter het raam staan. Op Insta en OF zien we een vergelijkbare variant van prostitutie terug maar dan op afstand en met een fysieke barrière. Maar het draagt wel bij aan het beeld dat vrouwen een soort wegwerpartikelen zijn.
pi_219838044
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 19:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Eens.

En hoewel het daar redelijk goed georganiseerd was, en veel toezicht en handhaving en veiligheid (alles relatief), was er geen enkel vrouw die dit als toekomstige carrière zag in haar jeugd.
Dit zal voor de gemiddelde secretaresse of vuilnisman niet heel anders zijn, lijkt me
pi_219838073
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 09:42 schreef VanKuikeren het volgende:

[..]
Dit zal voor de gemiddelde secretaresse of vuilnisman niet heel anders zijn, lijkt me
"En er zat eigenlijk altijd sociale en psychische problematiek achter. En vaak een ellendige jeugd met veel kwetsbaarheden."
- Goethe, “Faust”
pi_219838087
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2026 09:41 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Prostitutie reduceert sex tot een soort van consumptie en speelt in op de kwetsbaarheden van een man. En ja het klopt dat ze daar zelf een aandeel in hebben maar het is niet alleen geilheid, eenzaamheid speelt een veel grotere rol. Maar prostitutie exploiteert dat gevoel, blijf maar lekker eenzaam, als je sex wil kun je er gewoon voor betalen en dan lossen we het wel even tijdelijk op.

Met geweld in relatie tot prostitutie heb ik het niet over fysiek geweld maar uitsluitend mentaal geweld. En wat mij betreft mag prostitutie ook verder getrokken worden dan enkel de dames die achter het raam staan. Op Insta en OF zien we een vergelijkbare variant van prostitutie terug maar dan op afstand en met een fysieke barrière. Maar het draagt wel bij aan het beeld dat vrouwen een soort wegwerpartikelen zijn.
Prostitutie is ook een vorm van consumptie. Je neemt een dienst af. Net zoals bij een kapper, een masseur, een schoonheidsspecialiste, een taxichauffeur.
Eenzaamheid los je niet op met (betaalde) seks.

Handige marketingmensen spelen altijd in op de kwetsbaarheden van mensen om hun diensten of producten verkocht te krijgen. Dat is niet anders met mode, auto's huizen, meubels, eten, reizen.

Vrouwen zijn alleen wegwerpartikelen in de ogen van bepaalde mensen. Dat prostitutie bestaat zou daar onderdeel van kunnen zijn, maar zegt alsnog meer over de mensen die zo over vrouwen denken dan over prostitutie op zichzelf.
Een vrouw die vrijwillig ervoor kiest om prostituee te zijn of op OF haar seksualiteit te verkopen speelt inderdaad in op mannen die daar gevoelig voor zijn. Het is toch niet aan die vrouwen om daarmee te stoppen omdat er mannen zijn die daar gevoelig voor zijn?

Ik krijg echt een beetje kortsluiting van hoe je hier vrouwen, prostitutie en mannen neerzet. Mannen zijn geen arme slachtoffers van hun kwetsbaarheden en die slechte vrouwen die hun seksualiteit niet verbloemen.
pi_219838106
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2026 09:47 schreef capricia het volgende:

[..]
"En er zat eigenlijk altijd sociale en psychische problematiek achter. En vaak een ellendige jeugd met veel kwetsbaarheden."
Meer dan een kwart van de volwassen Nederlanders heeft de afgelopen 12 maanden een psychische aandoening gehad. Kijkend naar de gehele levensloop zit je op ongeveer de helft van alle volwassenen.
pi_219838193
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2026 09:52 schreef VanKuikeren het volgende:

[..]
Meer dan een kwart van de volwassen Nederlanders heeft de afgelopen 12 maanden een psychische aandoening gehad. Kijkend naar de gehele levensloop zit je op ongeveer de helft van alle volwassenen.
Psychische aandoeningen is zo'n idioot woord. Sommige mensen hebben moeite met dit, anderen weer met dat, etc. De één kan alcohol moeilijk laten staan, de ander voelt zich depressief, de één is een workaholic om iets weg te stoppen, de ander hoort soms stemmen, etc. Dat is gewoon menselijke variatie en niet een aandoening. Ja, je kan het zo noemen, maar daar zit geen meerwaarde in.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219838826
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2026 09:14 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dan ga je in therapie. Jankerd.
pi_219838834
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 10:03 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Psychische aandoeningen is zo'n idioot woord. Sommige mensen hebben moeite met dit, anderen weer met dat, etc. De één kan alcohol moeilijk laten staan, de ander voelt zich depressief, de één is een workaholic om iets weg te stoppen, de ander hoort soms stemmen, etc. Dat is gewoon menselijke variatie en niet een aandoening. Ja, je kan het zo noemen, maar daar zit geen meerwaarde in.
Mijn CPTSS was een aandoening. Veroorzaakt door mannen ook.
pi_219838952
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2026 09:41 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Male loneliness vind ik altijd zo'n rare term.

Als ik erover lees, wordt mij vrij snel duidelijk waarom deze specifieke mannen eenzaam zijn. Daarmee bedoel ik nadrukkelijk niet alle mannen, maar wel veel.

Een kennis van mij heeft bijvoorbeeld een spoor van destructie achtergelaten in zijn carrière. Hij is zzp’er en heeft meerdere samenwerkingen gehad, maar ook meerdere vriendschappen kapotgemaakt. Dat kwam simpelweg doordat hij afspraken verbrak en totaal geen rekening hield met de wensen en de veiligheid van de ander.

Zo heeft hij eens een project gedraaid waarbij de persoon met wie hij normaal samenwerkte expliciet aangaf daar niets mee te maken te willen hebben, omdat het project controversieel was. Vervolgens zette hij alsnog de naam van die persoon op het project. De vriendschap implodeerde. Hij begreep nooit waarom die persoon boos werd,claimde jaloezie, terwijl het overduidelijk is dat hij simpelweg een nee negeerde ten gunste van zijn eigen ego. Die naam op het project zetten gaf hen immers meer zichtbaarheid.

Een andere reden dat mannen vaak eenzaam zijn, is dat ze weigeren in therapie te gaan. Mijn ex claimde dat er niets mis was met hem. Het lag altijd aan een ander. Het was zijn ex-vrouw, zijn werkgever, jeugdzorg, dit, dat. Iedereen moest hem altijd hebben. Zelf deed hij niets verkeerd, anderen lieten hem gewoon niet met rust. Ondertussen heeft hij meerdere exen mishandeld. Zijn kind zal waarschijnlijk binnen een paar jaar no contact met hem hebben. De vrienden die hij had, hebben hem verstoten.

Bij daten en eenzaamheid is het eigenlijk net zo simpel. De meeste mannen doen geen enkele moeite op datingapps. Als ik gesprekken zie op Tinder, krijg ik in 99 procent van de gevallen alleen maar “hey”. Geen vraag, geen inhoud. En twee dagen later weer “hey”. Ik ga niet reageren op “hey”. Je stelt geen vraag. Je verwacht dat ik het gesprek draag. Daar heb ik geen zin in. Ik reageer alleen op wederkerigheid en respect.

Deze mensen vinden niet alleen dat ze geen enkele moeite hoeven te doen richting hun omgeving, ze vinden ook dat seks, vriendschap en aandacht hen vanzelf toekomen. Zonder dat ze daar werk in steken. En op het moment dat ze worden afgewezen, worden ze onredelijk kwaad en haatdragend. Natuurlijk blijven ze dan eenzaam.
Ik had een keer een match op Bumble. Het was geen onaantrekkelijke man, integendeel, hij was best knap. Maar hij stuurde mij letterlijk vijf keer alleen maar “hey”. Toen ik zei: ga je me nog iets vragen of is dit het, werd hij woedend. Ik werd uitgescholden voor dikke hoer. Ik moest dankbaar zijn dat hij überhaupt met me sprak. Ik had de wall geraakt. Ik leek op Snooki van die tv-show. Dat kwam allemaal uit zijn mond. Terwijl ik alleen maar vroeg: wat wil je nou van me.

Mannen die klagen over hun eenzaamheid zien vaak een complete omslag in hun relaties met vrienden, familie en partners zodra ze in therapie gaan en nadenken over hoe hun communicatie en gedrag anderen beïnvloeden. Op het moment dat ze inzien dat ze verwachten dat hun partner, vrienden en familie de hele relatie dragen, wordt duidelijk waarom mensen afhaken. Niemand heeft zin om 95 procent van een vriendschap of relatie te moeten dragen. Pas dan kan die eenzaamheidscrisis daadwerkelijk minder worden. Want niemand wil een vriend of partner die geen enkele moeite doet voor de relatie.
pi_219839149
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 11:15 schreef Ansa het volgende:

[..]
Dan ga je in therapie. Jankerd.
Want dat werkt bij jou zo goed :')
  donderdag 15 januari 2026 @ 11:46:07 #244
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219839312
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2026 09:22 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik heb juist het idee dat het alleen maar erger wordt. Een aantal grote acts (King Diamond, Smashing Pumpkins) hebben vrij recent nog een vrouwelijk bandlid aangenomen en ik kan me daarbij niet aan de indruk onttrekken dat het louter gebaseerd is op de social media volgers van die dames. Vrij recent nog speelde ik met mijn band waar we een coverband met vrouwelijke leden in het voorprogramma hadden staan. Dat bandje was vrij aardig maar echt niks bijzonders. Toch spelen die nu letterlijk overal. Het verkoopt gewoon en daar zijn die dames zich heel goed van bewust. Dat heeft verder ook niet en ik ben er niet jaloers op (een klein beetje dan) maar het zet wel een beeld weg dat de vrouw voornamelijk als wegwerpartikel wordt gebruikt. En daar werkt een deel van de vrouwen zelf actief aan mee.
Dus het verkoopt, heeft altijd heeft verkocht en dit krijgt nu knoppen in een nieuwe dimensie (aantal volgers). Niet heel verbazend en een teken van de tijd. Ik bedoel, Jerney Kaagman was ook al niet aangenomen om haar talent en Luv stond ook niet op de grote podia omdat het autoriteiten waren op muzikaal gebied. Ook bij mannelijke muzikanten is die clout echt een ding. Een aantal jaar geleden was er een mooi leeghoofd met een piemel met één briljant idee, namelijk het kopen van volgers, het in elkaar zetten van een promo-video zodat leek alsof hij ee topact uit de VS was en BAM toer in Europa _O- Viel hopeloos door de mand, was niks bijzonders, maar hij stond er wel, net als dat bandje waar jij het over had.

Dat is een ander spoor dan hoe het vroeger was, waarbij je als vrouw vaak geen kans kreeg als muzikant. Dat dat is verbeterd is een goede zaak. Het is niet dat vrouwen minder getalenteerd zijn gemiddeld en het is ook geen toeval dat Sister Rosetta Tharpe een fenomeen was destijds en we nu niet meer opkijken van een vrouwelijke singer-songwriter. Dat is niet omdat er destijds geen andere vrouwen gitaar konden spelen of zo.

Het enige raakvlak tussen deze twee trends is wellicht dat doordat er leuke popjes werden/worden aangenomen, het minder opzienbarend is geworden als er een vrouw op een instrument tussen staat. Maar goed, er zijn ook absolute kanonnen die op inhoudelijk vlak de kar een stuk vooruit hebben getrokken. Denk aan Meshell Ndegeocello of Sheila E.
pi_219839752
quote:

[..]
Sure. Aan het uiteinde van het spectrum kun je het een 'aandoening' noemen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219840109
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 12:31 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Sure. Aan het uiteinde van het spectrum kun je het een 'aandoening' noemen.
Heb je enkig idee wat het is😂
pi_219840110
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2026 11:36 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Want dat werkt bij jou zo goed :')
EMDR werkte perfect
pi_219841044
quote:
7s.gif Op donderdag 15 januari 2026 09:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Prostitutie is ook een vorm van consumptie. Je neemt een dienst af. Net zoals bij een kapper, een masseur, een schoonheidsspecialiste, een taxichauffeur.
Eenzaamheid los je niet op met (betaalde) seks.

Handige marketingmensen spelen altijd in op de kwetsbaarheden van mensen om hun diensten of producten verkocht te krijgen. Dat is niet anders met mode, auto's huizen, meubels, eten, reizen.

Vrouwen zijn alleen wegwerpartikelen in de ogen van bepaalde mensen. Dat prostitutie bestaat zou daar onderdeel van kunnen zijn, maar zegt alsnog meer over de mensen die zo over vrouwen denken dan over prostitutie op zichzelf.
Een vrouw die vrijwillig ervoor kiest om prostituee te zijn of op OF haar seksualiteit te verkopen speelt inderdaad in op mannen die daar gevoelig voor zijn. Het is toch niet aan die vrouwen om daarmee te stoppen omdat er mannen zijn die daar gevoelig voor zijn?

Ik krijg echt een beetje kortsluiting van hoe je hier vrouwen, prostitutie en mannen neerzet. Mannen zijn geen arme slachtoffers van hun kwetsbaarheden en die slechte vrouwen die hun seksualiteit niet verbloemen.
Het is ook de bedoeling dat je er kortsluiting van krijgt; stof tot nadenken. Ik geef ook toe dat het wat controversieel is.

Ik wil het fysieke en mentale geweld tegen of binnen de prostitutie ook niet bagatelliseren. Dat vindt net zo goed plaats en ook daar zijn slachtoffers en daders.

Maar als je prostitutie seq ziet als een dienst dan ga je voorbij aan het hele bestaansrecht van de beroepsgroep en waar die op in speelt. Een kapper speelt niet in op de zwakheden van een persoon en evenmin een schoonheidsspecialiste of een makelaar. Het zijn ook beroepen die niet onder bepaald toezicht staan.
  donderdag 15 januari 2026 @ 14:54:13 #249
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_219841071
quote:

[..]
:D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_219841343
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2026 14:51 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Het is ook de bedoeling dat je er kortsluiting van krijgt; stof tot nadenken. Ik geef ook toe dat het wat controversieel is.

Ik wil het fysieke en mentale geweld tegen of binnen de prostitutie ook niet bagatelliseren. Dat vindt net zo goed plaats en ook daar zijn slachtoffers en daders.

Maar als je prostitutie seq ziet als een dienst dan ga je voorbij aan het hele bestaansrecht van de beroepsgroep en waar die op in speelt. Een kapper speelt niet in op de zwakheden van een persoon en evenmin een schoonheidsspecialiste of een makelaar. Het zijn ook beroepen die niet onder bepaald toezicht staan.
Het beroep prostitutie op zichzelf staat niet onder bepaald toezicht. Het is juist het feit dat er vaak sprake is van uitbuiting van en geweld tegen vrouwen dat maakt dat er toezicht nodig is. Niet het beroep op zichzelf. Het is verder vooral een ethische en morele grens voor velen om je lichaam te verkopen.

Het kan zijn dat het bedoeld is om kortsluiting te veroorzaken, maar ik vind je mening echt heel erg veel te ver gaan. Niemand dwingt die mannen. Zoals jij het brengt, is het dus inderdaad zo dat vouwen vooral bescheiden, goed bedekt en niet opvallend moeten zijn, want het kan zomaar zijn dat er een man rondloopt die zijn zwakheden niet voldoende kan controleren.

Lang leve de hijab.
pi_219841355
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 20:39 schreef Ansa het volgende:

[..]
Ook nooit schoonmaker,glazenwasser, straatveger of verkeersregelaar.

Zijn dat ook foute beroepen en geweld tegen vrouwen?

Feit is dat heel weinig mensen hun beroep uitvoeren omdat ze het leuk vinden, ze doen het omdat het betaalt en er brood op de plank moet komen.

En er zijn nou eenmaal legio vrouwen die liever 2 uur per dag seks hebben tegen betaling dan in een gebroken dienst 8 uur per dag scholen en kantoren schoonmaken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_219841565
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 15:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Feit is dat heel weinig mensen hun beroep uitvoeren omdat ze het leuk vinden, ze doen het omdat het betaalt en er brood op de plank moet komen.

En er zijn nou eenmaal legio vrouwen die liever 2 uur per dag seks hebben tegen betaling dan in een gebroken dienst 8 uur per dag scholen en kantoren schoonmaken.
Het punt is dat een schoonmaakster zichzelf niet blootstelt aan ziektes, geweld, reputatieschade en meer.
pi_219842093
Maker van het filmpje duikt in de groeiende kloof in dating tussen jonge vrouwen en jonge mannen

Niet alleen bekritiseerd die de huidige datingmarkt, ook de zogenaamde tradwifes, feministische 'christenen', de red pil en looksmaxing komen ook aan bod.( en waarom dit niet de oplossing is)

Bekijk deze YouTube-video

Een vrij gebalanceerde video

Zeker het bekijken waard
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  donderdag 15 januari 2026 @ 16:50:13 #254
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219842129
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 15:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

in een uurtje 600 euro in de tas doen en dan ff de stad in om de mond te spoelen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 15 januari 2026 @ 16:53:39 #255
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219842156
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 11:26 schreef Ansa het volgende:

[..]
Male loneliness vind ik altijd zo'n rare term.

Als ik erover lees, wordt mij vrij snel duidelijk waarom deze specifieke mannen eenzaam zijn. Daarmee bedoel ik nadrukkelijk niet alle mannen, maar wel veel.

Een kennis van mij heeft bijvoorbeeld een spoor van destructie achtergelaten in zijn carrière. Hij is zzp’er en heeft meerdere samenwerkingen gehad, maar ook meerdere vriendschappen kapotgemaakt. Dat kwam simpelweg doordat hij afspraken verbrak en totaal geen rekening hield met de wensen en de veiligheid van de ander.

Zo heeft hij eens een project gedraaid waarbij de persoon met wie hij normaal samenwerkte expliciet aangaf daar niets mee te maken te willen hebben, omdat het project controversieel was. Vervolgens zette hij alsnog de naam van die persoon op het project. De vriendschap implodeerde. Hij begreep nooit waarom die persoon boos werd,claimde jaloezie, terwijl het overduidelijk is dat hij simpelweg een nee negeerde ten gunste van zijn eigen ego. Die naam op het project zetten gaf hen immers meer zichtbaarheid.

Een andere reden dat mannen vaak eenzaam zijn, is dat ze weigeren in therapie te gaan. Mijn ex claimde dat er niets mis was met hem. Het lag altijd aan een ander. Het was zijn ex-vrouw, zijn werkgever, jeugdzorg, dit, dat. Iedereen moest hem altijd hebben. Zelf deed hij niets verkeerd, anderen lieten hem gewoon niet met rust. Ondertussen heeft hij meerdere exen mishandeld. Zijn kind zal waarschijnlijk binnen een paar jaar no contact met hem hebben. De vrienden die hij had, hebben hem verstoten.

Bij daten en eenzaamheid is het eigenlijk net zo simpel. De meeste mannen doen geen enkele moeite op datingapps. Als ik gesprekken zie op Tinder, krijg ik in 99 procent van de gevallen alleen maar “hey”. Geen vraag, geen inhoud. En twee dagen later weer “hey”. Ik ga niet reageren op “hey”. Je stelt geen vraag. Je verwacht dat ik het gesprek draag. Daar heb ik geen zin in. Ik reageer alleen op wederkerigheid en respect.

Deze mensen vinden niet alleen dat ze geen enkele moeite hoeven te doen richting hun omgeving, ze vinden ook dat seks, vriendschap en aandacht hen vanzelf toekomen. Zonder dat ze daar werk in steken. En op het moment dat ze worden afgewezen, worden ze onredelijk kwaad en haatdragend. Natuurlijk blijven ze dan eenzaam.
Ik had een keer een match op Bumble. Het was geen onaantrekkelijke man, integendeel, hij was best knap. Maar hij stuurde mij letterlijk vijf keer alleen maar “hey”. Toen ik zei: ga je me nog iets vragen of is dit het, werd hij woedend. Ik werd uitgescholden voor dikke hoer. Ik moest dankbaar zijn dat hij überhaupt met me sprak. Ik had de wall geraakt. Ik leek op Snooki van die tv-show. Dat kwam allemaal uit zijn mond. Terwijl ik alleen maar vroeg: wat wil je nou van me.

Mannen die klagen over hun eenzaamheid zien vaak een complete omslag in hun relaties met vrienden, familie en partners zodra ze in therapie gaan en nadenken over hoe hun communicatie en gedrag anderen beïnvloeden. Op het moment dat ze inzien dat ze verwachten dat hun partner, vrienden en familie de hele relatie dragen, wordt duidelijk waarom mensen afhaken. Niemand heeft zin om 95 procent van een vriendschap of relatie te moeten dragen. Pas dan kan die eenzaamheidscrisis daadwerkelijk minder worden. Want niemand wil een vriend of partner die geen enkele moeite doet voor de relatie.
raar volk op tinder
ik ben dat geswipe heel snel zat

veel vrouwen zijn inderdaad op zoek naar een bijverdienste
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219842178
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2026 09:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Nou is die locatie ook weer niet een goede afspiegeling. Op zich doen de meesten het gedwongen (al dan niet vanuit financiële omstandigheden), maar er zijn vrouwen die er bewust voor kiezen, maar die zie je eerder als escort werken.
pi_219842268
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 16:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
raar volk op tinder

Ik geloof ook niet dat jouw voorkeur over het algemeen overeenkomt met de voorkeur van de vrouwen. Welke vrouw van rond de 45 zonder kinderen swipet er naar rechts bij een man van 70+ die vooral op zoek is naar een goedkope privéverpleegster.

Maar goed: N=1
  donderdag 15 januari 2026 @ 17:15:41 #258
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219842295
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2026 17:12 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik geloof ook niet dat jouw voorkeur over het algemeen overeenkomt met de voorkeur van de vrouwen. Welke vrouw van rond de 45 zonder kinderen swipet er naar rechts bij een man van 70+ die vooral op zoek is naar een goedkope privéverpleegster.

Maar goed: N=1
er zijn ook vrouwen van 60 + op tinder , meer dan jij denkt

ook reisgenoten gezocht

niet alles draait om sex of samenwonen
aan samenwonen geen behoefte, veels te link tegenwoordig
pi_219842391
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 16:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou is die locatie ook weer niet een goede afspiegeling. Op zich doen de meesten het gedwongen (al dan niet vanuit financiële omstandigheden), maar er zijn vrouwen die er bewust voor kiezen, maar die zie je eerder als escort werken.
Ze kiezen vanuit een ongezond zelfbeeld.
pi_219842399
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 17:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er zijn ook vrouwen van 60 + op tinder , meer dan jij denkt

ook reisgenoten gezocht

niet alles draait om sex of samenwonen
aan samenwonen geen behoefte, veels te link tegenwoordig

Eens. De man krijgt het huis zelfsals hij geweldadig is.
  donderdag 15 januari 2026 @ 17:34:01 #261
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219842426
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 17:31 schreef Ansa het volgende:

[..]
we moeten weer bejaardenhuizen gaan bouwen met iedere oudere een kamertje , gezelligheid voor ouderen, veel leegkomende grote huizen en veel goedkopere zorg , want men kan elkaar ondersteunen

grote kantoren en distributiecentra bouwen kan heel goed, maar als het om een ouderenhuisvesting gaat,
op dezelfde locatie, dan is er opeens het stikstof probleem :D :D O-) :r

Er is geen tekort aan huizen maar een tekort aan voordeuren

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 15-01-2026 18:46:07 ]
pi_219842534
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 15:42 schreef Ansa het volgende:

[..]
Het punt is dat een schoonmaakster zichzelf niet blootstelt aan ziektes, geweld, reputatieschade en meer.
Verpleegster stelt zich ook bloot aan ziektes.

Een agent of soldaat stelt zich bloot aan geweld.

Zo heeft ieder beroep wel iets. Prostitutie is daar niet uniek in. Daarbij kiezen die vrouwen daar zelf voor.

Het is gewoon een beroep met risico's zoals vrijwel elk beroep. Toegegeven, ik zou ook liever zien dat mijn dochter een ander beroep koos, maar dat zou ik ook hebben als ze beroepsmilitair zou worden.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_219842544
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 17:31 schreef Ansa het volgende:

[..]
Dat komt omdat je met een baan van 16 tot 24 uur vermoedelijk de woonlasten niet kan dragen
pi_219842621
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 16:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
raar volk op tinder

Ik heb in mijn leven meerdere vrouwen gekend die in of rond sekswerk terechtkwamen of hun eigenwaarde sterk koppelden aan seksuele aandacht. Wat mij daarin steeds opviel, is dat dit nooit voortkwam uit stabiliteit of echte keuzevrijheid.
A zat bij mij op school en viel sterk op door haar cybergoth uiterlijk. In een periode waarin het slecht met haar ging, werd ze door haar omgeving vooral gezien en gebruikt als lichaam. Een oudere partner moedigde haar aan om webcamseks te doen, niet voor haarzelf maar zodat hij met haar kon pronken. Die man bleek later gewelddadig en crimineel. Pas toen A loskwam van die omgeving, kon ze haar intellect benutten. Uiteindelijk promoveerde ze en werkt ze nu als onderzoeker en psycholoog.
B had zware psychische problemen en kwam al jong terecht bij veel oudere mannen. Ze werd structureel misbruikt, ook door partners, en gebruikte haar lichaam als enige manier om nog enige controle te ervaren. Ze had geen seks nodig, maar hulp. Ik weet niet hoe het nu met haar gaat, maar wel dat haar gedrag voortkwam uit trauma en instabiliteit.
C zit niet in de prostitutie, maar haar patroon is vergelijkbaar. Haar eigenwaarde hangt volledig af van gekozen worden door mannen. Ze onderhoudt een veel jongere partner, laat hem bij haar wonen en past zich volledig aan hem aan, terwijl ze anderen verwijt te hoge eisen te stellen. Ook hier zie ik geen autonomie, maar afhankelijkheid.
Kortom, elke vrouw die ik persoonlijk ken die zogenaamd vrijwillig de porno- of seksindustrie in ging, had zulke ernstige problemen dat ik mij afvraag hoe vrijwillig die keuze werkelijk was. Vrijheid veronderstelt een alternatief, en dat alternatief ontbrak.
pi_219842986
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 17:34 schreef michaelmoore het volgende:
gezelligheid voor ouderen,
De ouderen die gebouwd hebben zijn toch onnadenkend geweest? Want die hebben gebouwd zonder na te denken over hoe het leven op oudere leeftijd zal worden.
Voor die onnadenkendheid hoeft men toch geen beloning te geven?
pi_219843093
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 17:30 schreef Ansa het volgende:

[..]
Ze kiezen vanuit een ongezond zelfbeeld.
Niet per sé.
pi_219843108
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 18:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niet per sé.
Oh? Jij denkt dat iemand die zichzelf in gevaar brengt gezond is?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 15 januari 2026 @ 22:11:16 #268
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_219845347
Even wat offtopic verwijderd.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 15 januari 2026 @ 23:41:16 #269
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219845949
Het gaat over Nederlandse dames

ik zelf denk dat men tegenwoordig te druk is en de dames denken, ja ik doe alleen serieus met een vent die een woning heeft

Dus heb je geen woning als man zijnde, dan gaan ze niets beginnen , anders is er het risico dat het wel serieus gaat worden en er geen woning komt

Ik heb een paar keer om me heen gezien bij kennissen dat daardoor de relatie erg snel stopte , erg verdrietig
pi_219864976
Door genderdiversiteits quotas krijgen vrouwen nu makkelijker een baan ook als zij niet gewalificeerd genoeg zijn voor een functie. Met ls gevolg dat ze vaker niet meer financieel afhankelijk zijn van een man. En dus willen vrouwen nu alleen nog een man voor dat pleziertje één keer in de maand. Maar dus verder geen relatie meer. Tenzij de man een top 5% man is die niet alleen heel knap is maar ook heel erg rijk. En in ieder geval meer verdient dan haar. Want vrouwen willen diep van binnen toxh eigenlijk verzorgd worden.

Vrouwen krijgen nu onzin functies toegeschoven zoals HR-management. De reden is als de diversiteitsquota niet gehaald wordt bij een groot bedrijf dan kan het worden aangeklaagd wegens discriminatie. Maar je wilt vrouwen ook niet in de top echelon van het bedrijf want dan ga je failliet.

Waar vroeger een vrouw nog afhankelijk was en wel warm kon lopen voor zelfs een loodgieter, halen vrouwen nu hun neus nu op voor een man die een gangbare 70.000 verdient per jaar.

[ Bericht 6% gewijzigd door InzolVC op 18-01-2026 11:57:09 ]
pi_219865565
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2026 11:12 schreef InzolVC het volgende:
Door genderdiversiteits quotas krijgen vrouwen nu makkelijker een baan ook als zij niet gewalificeerd genoeg zijn voor een functie. Met ls gevolg dat ze vaker niet meer financieel afhankelijk zijn van een man. En dus willen vrouwen nu alleen nog een man voor dat pleziertje één keer in de maand. Maar dus verder geen relatie meer. Tenzij de man een top 5% man is die niet alleen heel knap is maar ook heel erg rijk. En in ieder geval meer verdient dan haar. Want vrouwen willen diep van binnen toxh eigenlijk verzorgd worden.

Vrouwen krijgen nu onzin functies toegeschoven zoals HR-management. De reden is als de diversiteitsquota niet gehaald wordt bij een groot bedrijf dan kan het worden aangeklaagd wegens discriminatie. Maar je wilt vrouwen ook niet in de top echelon van het bedrijf want dan ga je failliet.

Waar vroeger een vrouw nog afhankelijk was en wel warm kon lopen voor zelfs een loodgieter, halen vrouwen nu hun neus nu op voor een man die een gangbare 70.000 verdient per jaar.
Is dit iets wat in jouw leven speelt? Dat vrouwen niet warm voor je lopen.
Want ik herken dit totaal niet. :D

Maar ik kan het me goed voorstellen met zo'n zure instelling. Vrouwen doen er wijs aan jou over te slaan. Waardoor je je eigen gelijk bewerkstelt. _O-
pi_219865633
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2026 12:35 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Is dit iets wat in jouw leven speelt? Dat vrouwen niet warm voor je lopen.
Want ik herken dit totaal niet. :D

Maar ik kan het me goed voorstellen met zo'n zure instelling. Vrouwen doen er wijs aan jou over te slaan. Waardoor je je eigen gelijk bewerkstelt. _O-
Schenkstroop heeft nooit een studie gedaan en is jaloers dat vrouwen mannen daten die dat wel deden.

Overigens heb ik mijn 2 masters niet door een quotum en raad ik je aan binnen je eigen klasse te daten.
pi_219865642
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 23:41 schreef michaelmoore het volgende:
Het gaat over Nederlandse dames

ik zelf denk dat men tegenwoordig te druk is en de dames denken, ja ik doe alleen serieus met een vent die een woning heeft

Dus heb je geen woning als man zijnde, dan gaan ze niets beginnen , anders is er het risico dat het wel serieus gaat worden en er geen woning komt

Ik heb een paar keer om me heen gezien bij kennissen dat daardoor de relatie erg snel stopte , erg verdrietig
Ik wil dat een man zelfstandig woont. Mag een studio of huurwoning zijn. Ik kan in deze markt ook niet kopen.
  zondag 18 januari 2026 @ 12:53:33 #274
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219865660
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 12:47 schreef Ansa het volgende:

[..]
Ik wil dat een man zelfstandig woont. Mag een studio of huurwoning zijn. Ik kan in deze markt ook niet kopen.
Ja sommigen willen samen een toekomst opbouwen en daar hoort dan een kindje bij, een relatie met jou is gevestigd op los zand dus , niet op beton

mijn kinderen blijven bij elkaar die wonen samen die gaan samen door het leven
Ik heb nu 7 kleinkinderen en die gaan alle 7 een mooie toekomst tegemoet

een vriendschap kun jij snel beeindigen ,dat wel
pi_219865667
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2026 11:12 schreef InzolVC het volgende:

Ohhh zal even mn neus ophalen naar mn vriend, die verdiend een stuk minder. Jammer, vond hem wel leuk maar je hebt gelijk. Die 70.000 is wel nodig eigenlik.
pi_219865856
Oh, hij zei dat ik me niet zo aan moest stellen. En daarna kreeg ik lunch en is hij de deur uit gegaan voor boodschappen. Oh well.
  zondag 18 januari 2026 @ 13:26:38 #277
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219865872
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:56 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik zal jullie even het verschil uitleggen tussen westerse vrouwen en islamitische vrouwen.

Islamitische vrouwen hebben geen sex voor het huwelijk, maar als ze eenmaal getrouwd zijn, dan hebben ze er wel zin in.
Westerse vrouwen hebben wel sex voor het huwelijk, en als ze eenmaal getrouwd zijn, hebben ze geen zin meer.
Op welke planeet leef jij eigenlijk?
"Hoka Hey!"
pi_219865901
Toch altijd leuk leesvoer dit soort topiques op de zondag. Sluit zowel qua niveau als vermaak perfect aan op Business Class.
pi_219865933
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:56 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik zal jullie even het verschil uitleggen tussen westerse vrouwen en islamitische vrouwen.

Islamitische vrouwen hebben geen sex voor het huwelijk, maar als ze eenmaal getrouwd zijn, dan hebben ze er wel zin in.
Westerse vrouwen hebben wel sex voor het huwelijk, en als ze eenmaal getrouwd zijn, hebben ze geen zin meer.
Lol.
Islamitische vrouwen hebben gewoon ook seks voor/buiten het huwelijk om.
Breek me de bek niet open. _O-

Het zijn gewoon net mensen. ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door Black_Baron op 18-01-2026 13:43:28 ]
  zondag 18 januari 2026 @ 13:54:52 #280
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219866037
quote:
10s.gif Op zondag 18 januari 2026 13:31 schreef nostra het volgende:
Toch altijd leuk leesvoer dit soort topiques op de zondag. Sluit zowel qua niveau als vermaak perfect aan op Business Class.
Inderdaad, je ziet hier het niveau van de samenleving zeker in terug 🙃
"Hoka Hey!"
  zondag 18 januari 2026 @ 14:02:34 #281
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219866089
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2026 13:36 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Lol.

nee echt niet ,

dat vind Allah heel erg Haram
gaan ze scheiden , ja dan mag daarna alles
pi_219866692
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2026 13:36 schreef Black_Baron het volgende:
Lol.
De 18 jarige Ryan uit Syrië had misschien wel sex voor het huwelijk. En we weten hoe het met haar afgelopen is.
  zondag 18 januari 2026 @ 14:55:46 #283
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219866709
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 14:53 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
De 18 jarige Ryan uit Syrië had misschien wel sex voor het huwelijk. En we weten hoe het met haar afgelopen is.
dat zal de vader nooit geweten hebben
de lippenstift deed hem de das om
pi_219867920
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 12:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja sommigen willen samen een toekomst opbouwen en daar hoort dan een kindje bij, een relatie met jou is gevestigd op los zand dus , niet op beton

Wel leuk dat jij 7 succesvolle kleinkinderen hebt.
En ik hoop dat je een leuke reisgenote vindt :)
pi_219867931
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 12:55 schreef Koettie het volgende:

[..]
Ohhh zal even mn neus ophalen naar mn vriend, die verdiend een stuk minder. Jammer, vond hem wel leuk maar je hebt gelijk. Die 70.000 is wel nodig eigenlik.
Gelijk de deur uit trappen.
Kom maar terug als je meer verdiend.
pi_219867947
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 12:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik wil geen kinderen of samenwonen.
  zondag 18 januari 2026 @ 17:03:55 #287
511649 poolmetuitkering
Aleksandra / Ola
pi_219867962
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 14:53 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Heel lullig maar Ryan is een uitzondering.

Menig 'islamitsche' vrouw heeft gewoon, al dan niet stiekem, een vriendje. Alleen is het vaak wel een islamitisch vriendje, omdat er vaak taboe is op een Nederlands of Pools vriendje.
pi_219868007
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 17:02 schreef Ansa het volgende:
Wil je sowieso niet samenwonen, of wil je niet het risico lopen dat de relatie eindigt en je het huis uit gegooid wordt? Ik heb wel eens de indruk uit je reacties dat dat eigenlijk de belangrijkste reden is dat je niet wil samenwonen.
  zondag 18 januari 2026 @ 17:11:45 #289
511649 poolmetuitkering
Aleksandra / Ola
pi_219868019
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 17:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Wil je sowieso niet samenwonen, of wil je niet het risico lopen dat de relatie eindigt en je het huis uit gegooid wordt? Ik heb wel eens de indruk uit je reacties dat dat eigenlijk de belangrijkste reden is dat je niet wil samenwonen.
Al is dat zo,

Dan is dat haar keuze. En geen onverstandige gelet op deze huizenmarkt + dat instanties je in de steek laten als je een huis zoekt
  zondag 18 januari 2026 @ 17:13:52 #290
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219868042
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 17:02 schreef Ansa het volgende:

[..]
Dat verandert ook regelmatig.

Oh shit, nou post ik in dit kuttopic.
The love you take is equal to the love you make.
pi_219868088
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 17:11 schreef poolmetuitkering het volgende:
Al is dat zo,

Dan is dat haar keuze. En geen onverstandige gelet op deze huizenmarkt + dat instanties je in de steek laten als je een huis zoekt
Klopt. Dat is helemaal haar eigen keuze, en met de huidige huizenmarkt inderdaad een verstandige keuze. Het was ook absoluut geen kritiek op haar keuze. Ik zie dat @Ansa ook af en toe schrijft dat ze eventueel wel een LAT-relatie zou willen.
pi_219868167
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 17:03 schreef poolmetuitkering het volgende:
Menig 'islamitsche' vrouw heeft gewoon, al dan niet stiekem, een vriendje. Alleen is het vaak wel een islamitisch vriendje, omdat er vaak taboe is op een Nederlands of Pools vriendje.
Ik begrijp ook wel waar dat taboe vandaan komt. Europese mannen hebben een intacte, en als islamitische vrouwen het met een Europese man gedaan hebben en dat lekkerder vinden, dan willen ze geen moslimmannen meer.
  zondag 18 januari 2026 @ 17:25:03 #293
511649 poolmetuitkering
Aleksandra / Ola
pi_219868180
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 17:24 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik begrijp ook wel waar dat taboe vandaan komt. Europese mannen hebben een intacte, en als islamitische vrouwen het met een Europese man gedaan hebben en dat lekkerder vinden, dan willen ze geen moslimmannen meer.
Je weet dat als de penis in erectie is de voorhuid teruggetrokken is en daardoor geen enkele invleod heeft op de beleving van de seks?
pi_219868214
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 17:25 schreef poolmetuitkering het volgende:
Je weet dat als de penis in erectie is de voorhuid teruggetrokken is en daardoor geen enkele invleod heeft op de beleving van de seks?
De voorhuid is niet helemaal teruggetrokken en beweegt tijdens het stoten wel heen en weer.
  zondag 18 januari 2026 @ 17:27:27 #295
511649 poolmetuitkering
Aleksandra / Ola
pi_219868221
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 17:26 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
De penis is niet helemaal teruggetrokken en de voorhuid beweegt tijdens het stoten wel heen en weer.
oke, dan moet je even @mocrobioloog op insta bewijzen sturen dat ze onzin loopt te verkondigen.
pi_219868336
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 17:03 schreef poolmetuitkering het volgende:

[..]
Heel lullig maar Ryan is een uitzondering.

Lijkt me ook logisch als ze wilt trouwen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219868389
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 17:44 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Lijkt me ook logisch als ze wilt trouwen.
Dat hangt een beetje van de levensfase af en of ze het vriendje als het ware voor tijdelijk heeft of om uiteindelijk mee te trouwen. Als een moslimdame een vriendje heeft om uiteindelijk mee te trouwen, dan kan ze dat eigenlijk al direct doen. En als ze niet direct alle verplichtingen van een burgerlijk huwelijk wil, dan kan ze islamitisch trouwen zonder voorafgaand burgerlijk huwelijk. Het mag in Nederland wel niet, maar het gebeurt en imams hebben daar een beetje maling aan.
pi_219868420
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 17:51 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Dat hangt een beetje van de levensfase af en of ze het vriendje als het ware voor tijdelijk heeft of om uiteindelijk mee te trouwen. Als een moslimdame een vriendje heeft om uiteindelijk mee te trouwen, dan kan ze dat eigenlijk al direct doen. En als ze niet direct alle verplichtingen van een burgerlijk huwelijk wil, dan kan ze islamitisch trouwen zonder voorafgaand burgerlijk huwelijk. Het mag in Nederland wel niet, maar het gebeurt en imams hebben daar een beetje maling aan.
Who cares.
Het zijn gewoon meiden net als alle meiden. Die zich ook wel eens wat vrijheden permitteren. Uit ervaring. :P
pi_219868694
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 17:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Dit. Maar ik wil ook liever niet 24/7 schikken aan een ander
pi_219868710
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 17:24 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik heb liever besneden, zo'n vieze lubberende voorhuid vind ik niks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')