Ik wens jou niet minder: ook heel mooie kerstdagen Cupquote:Op donderdag 25 december 2025 11:22 schreef Cupfighter het volgende:
Ik sluit dit deel met iedereen te bedanken met het meedenken en advies geven, ik wens iedereen fijne kerstdagen
Mag niet als een verrassing gekomen zijn hequote:Op donderdag 25 december 2025 20:43 schreef Cupfighter het volgende:
Het was een gezellige dag bij mijn zus maar wat was het koud op de fiets zeg
Waar denk je aan?quote:Een tarot legging hier zet me aan het denken
Nee was geen verrassing maar tochquote:Op donderdag 25 december 2025 22:29 schreef r_one het volgende:
[..]
Mag niet als een verrassing gekomen zijn he
[..]
Waar denk je aan?
Brengen de tarot kaarten je op bepaalde (andere) gedachten over K?quote:
Eerlijk gezegd wel, maar het blijft voorlopig nog even bij denken, ik ga niet over 1 nacht ijsquote:Op donderdag 25 december 2025 22:32 schreef r_one het volgende:
[..]
Brengen de tarot kaarten je op bepaalde (andere) gedachten over K?
Nee dat zou dan morgenvroeg zijn want het vriest behoorlijk vannacht.quote:Op donderdag 25 december 2025 22:35 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd wel, maar het blijft voorlopig nog even bij denken, ik ga niet over 1 nacht ijs
Euh ik mag toch hopen dat je na alle moeite die je erin hebt gestopt niet gaat overwegen toch een gesprek aan te knopenquote:Op donderdag 25 december 2025 22:35 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd wel, maar het blijft voorlopig nog even bij denken, ik ga niet over 1 nacht ijs
Mijn gedachten springen even alle kanten opquote:Op vrijdag 26 december 2025 11:50 schreef greysbones het volgende:
[..]
Euh ik mag toch hopen dat je na alle moeite die je erin hebt gestopt niet gaat overwegen toch een gesprek aan te knopen
Doe eens gek en gooi het in de groep ...quote:Op vrijdag 26 december 2025 11:55 schreef Cupfighter het volgende:
Ik zal maar niet zeggen wat ik gisteren even dacht
Nee dit ga je niet uitvoeren iddquote:Op vrijdag 26 december 2025 16:32 schreef Cupfighter het volgende:
Dit zijn gedachten, geen paniek, ik ga ze niet uitvoeren
K een tweede kans geven met een relatie, ik ben sterker en assertiever geworden en zou de scherpe randjes van haar karakter af kunnen halen waardoor haar lieve kanten meer naar boven komen, met K heb ik een vriendin die echt voor me gaat, K vind ik nog steeds fysiek aantrekkelijk en ze is pittig wat me scherp houdt
Desondanks zal ze onvoorspelbaar blijven maar dat vind ik ook wel weer spannend, ik denk niet dat ik met iemand kan gaan die heel vlak is al zeg ik ook weer eerlijk dat K net zoals Melanie wel erg grillig is
Ik neem het leeftijdsverschil even niet mee in deze gedachten
Maar ik verlies teveel als ik dit ga uitvoeren
Ze borrelde al wel ver op de achtergrond onder het mom van dan ben ik tenminste van dat gestalk af wat best energie kost maar een relatie met haar kost meer energiequote:Op vrijdag 26 december 2025 16:48 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee dit ga je niet uitvoeren idd
En deze gedachten worden opgewekt door Tarotkaarten?
Zonder die kaarten kwam je niet in dubio te staan?
Owkeequote:Op vrijdag 26 december 2025 16:51 schreef Cupfighter het volgende:
Die kaarten hebben deze gedachte wat meer op de voorgrond gezet
Maar nogmaals ik ga ze niet uitvoeren wantquote:
Ik vertrouw jou wel, ik vertrouw die kaarten niet.quote:Op vrijdag 26 december 2025 16:59 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Maar nogmaals ik ga ze niet uitvoeren want
-ze is te jong voor me
-ze is te pittig voor me
-onze eerste relatie ging niet best
-ik verlies al mijn sociale contacten
Ze zijn niet van mij, ze zijn gelegd door iemand hier op het forumquote:Op vrijdag 26 december 2025 17:06 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik vertrouw jou wel, ik vertrouw die kaarten niet.
1 je haalt niks van haar karakter wantquote:Op vrijdag 26 december 2025 16:32 schreef Cupfighter het volgende:
Dit zijn gedachten, geen paniek, ik ga ze niet uitvoeren
K een tweede kans geven met een relatie, ik ben sterker en assertiever geworden en zou de scherpe randjes van haar karakter af kunnen halen waardoor haar lieve kanten meer naar boven komen, met K heb ik een vriendin die echt voor me gaat, K vind ik nog steeds fysiek aantrekkelijk en ze is pittig wat me scherp houdt
Desondanks zal ze onvoorspelbaar blijven maar dat vind ik ook wel weer spannend, ik denk niet dat ik met iemand kan gaan die heel vlak is al zeg ik ook weer eerlijk dat K net zoals Melanie wel erg grillig is
Ik neem het leeftijdsverschil even niet mee in deze gedachten
Maar ik verlies teveel als ik dit ga uitvoeren
Je hebt helemaal gelijk, ik merk dat ik ook best goed kan opschieten met mensen die vlak zijnquote:Op vrijdag 26 december 2025 20:58 schreef greysbones het volgende:
[..]
1 je haalt niks van haar karakter want
Mensen veranderen alleen als ze willen veranderen en niet omdat jij dat wilt
2 je kunt wel met iemand die vlak is .. alleen moet je brein nog steeds wennen aan minder dopamine.. tenzij jij jezelf voor blijft houden dat je het echt nodig hebt ( en op die manier jezelf de vernieling in werkt )
3 het is dat het Fok online is
Anders was ik je persoonlijk een schop onder je kont komen geven
Ik heb mensen in m'n friendzone (gehad) die zwaar beledigd waren als je dat hardop tegen ze zei.quote:Op zaterdag 27 december 2025 10:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Glaasje draaien, tarotkaarten leggen, in een glazen bol turen... Tijdverdrijf voor mensen die eruit kunnen halen wat ze maar willen. Als je hoopt dat je oma contact opneemt tijdens het geesten oproepen zul je vast ook wel ergens een vergezocht teken in kunnen zien dat ze dat doet.
Ik zou er allemaal geen enkele waarde aan hechten.
Ik zie het ook meer als inzicht/ondersteuning dan toekomst voorspellen, mij laat het soms dingen zien die ik liever voor mezelf verstop en dan is het soms wel even een wake up call en verhelderendquote:Op zaterdag 27 december 2025 10:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Glaasje draaien, tarotkaarten leggen, in een glazen bol turen... Tijdverdrijf voor mensen die eruit kunnen halen wat ze maar willen. Als je hoopt dat je oma contact opneemt tijdens het geesten oproepen zul je vast ook wel ergens een vergezocht teken in kunnen zien dat ze dat doet.
Wat zeggen de kaarten over dit manipulatieve gedrag?quote:Op zaterdag 27 december 2025 23:24 schreef Cupfighter het volgende:
K stond vanavond in de galerij aan de deur, ik heb niet open gedaan ondanks de duivel op mijn schouder die zei laat haar binnen, ze heeft waarschijnlijk wel gehoord dat ik er was want ze belde een paar keer aan en klopt ook even, ik hoorde stemmen op de gang, ik vermoed dat de buurvrouw dat was ze is daarna ook vlot vertrokken
Ik ben blij dat ik mijn rug recht heb gehouden en niet heb open gedaan
Ik heb mijn eigen kaarten hier nog niet op los gelaten , maar ik weet ook zelf wat ik hier aan doen moet en dat is er niet op in gaan, ik kan haar niet veranderen daar heb ik geen invloed op, op mijn eigen gedrag wel en dat is dus in alle gevallen negerenquote:Op zondag 28 december 2025 00:53 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wat zeggen de kaarten over dit manipulatieve gedrag?
Kaarten zijn niets meer en niets minder om iets te bekijken vanuit een andere angel. Als je moeite hebt met uit een situatie stappen om hem van een andere kant te bekijken, kunnen kaarten helpen. Je draait drie (of meer/minder) willekeurige kaarten ziet er iets in en het geeft ruimte om te denken.quote:Op zaterdag 27 december 2025 10:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Hahah ja iddquote:
Die laatste zin ben ik niet met je eens. Ik heb mensen zichzelf de vernieling in zien helpen omdat ze meenden "er iets in te zien" (dat wat ze graag -zonder ratio- wílden zienquote:Op zondag 28 december 2025 10:08 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Kaarten zijn niets meer en niets minder om iets te bekijken vanuit een andere angel. Als je moeite hebt met uit een situatie stappen om hem van een andere kant te bekijken, kunnen kaarten helpen. Je draait drie (of meer/minder) willekeurige kaarten ziet er iets in en het geeft ruimte om te denken.
In dit geval gebaseerd op wat hij zei, hebben de kaarten gevoelens van hem gespiegeld die op de ondervlakte borrelde. An sich niks mis mee.
Dat is helaas wel mogelijk jaquote:Op zondag 28 december 2025 13:28 schreef r_one het volgende:
[..]
Die laatste zin ben ik niet met je eens. Ik heb mensen zichzelf de vernieling in zien helpen omdat ze meenden "er iets in te zien" (dat wat ze graag -zonder ratio- wílden zien)
Juist... toen ik een cursus erover deed waren er ook zulke lui. Dat is jammer. Al heb je met alle zweverige toestanden mensen die zo ermee omgaan. Van kaarten tot astrologie tot religie tot alles.quote:Op zondag 28 december 2025 13:28 schreef r_one het volgende:
[..]
Die laatste zin ben ik niet met je eens. Ik heb mensen zichzelf de vernieling in zien helpen omdat ze meenden "er iets in te zien" (dat wat ze graag -zonder ratio- wílden zien)
Dat is met heel veel dingen.quote:Op zondag 28 december 2025 13:28 schreef r_one het volgende:
[..]
In labiele toestand of desperaat kunnen ook doorgaans nuchtere mensen op rare gedachten gebracht worden.quote:Op zondag 28 december 2025 13:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Juist... toen ik een cursus erover deed waren er ook zulke lui. Dat is jammer. Al heb je met alle zweverige toestanden mensen die zo ermee omgaan. Van kaarten tot astrologie tot religie tot alles.
Je moet zelf blijven nadenken, nuchter blijven. Soms kan een kaartje je even laten bezinnen
Van oh interessant. Zodra het meer wordt, is het in mijn bescheiden mening niet gezond meer
Het moet zo zijn als je sterrenbeeld opzoeken in de krant. Gewoon nuchter mee omgaan en er niet te zwaar aan tillen
Met dit antwoord kan ik niet zoveel.quote:
Je hebt gelijk jaquote:Op zondag 28 december 2025 13:59 schreef r_one het volgende:
[..]
In labiele toestand of desperaat kunnen ook doorgaans nuchtere mensen op rare gedachten gebracht worden.
Ik moet altijd denken aan Silvia Millecam (was altijd een struise vrouw, totdat ze kanker kreeg) bij dit soort kwakzalverij. Die hoef ik denk ik niet verder uit te leggen.
Ga een winkel in, koop een kratje bier. Zijn er ook zat aan ten onder gegaan.quote:Op zondag 28 december 2025 14:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Met dit antwoord kan ik niet zoveel.
Jij vindt dat serieus vergelijkbaar?quote:Op zondag 28 december 2025 14:05 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ga een winkel in, koop een kratje bier. Zijn er ook zat aan ten onder gegaan.
Fastfood, ook mensen die zich de vernieling in eten. Toch allemaal algemeen geaccepteerd.
Als jij normaal eens een kaartje legt, naar kerk gaat of wat dan ook. Dan is echt niks aan de hand, net zoals wanneer je eens een biertje drinkt. Dat het misbruikt kan worden of dat iemand er niet mee om kan gaan, ja.quote:Op zondag 28 december 2025 14:08 schreef r_one het volgende:
[..]
Jij vindt dat serieus vergelijkbaar?
Ja en met een schroevendraaier kun je ook iemand doodsteken. Zo kun je alles wel erbij slepen. Tarot is toch wat ander dan een potje klaverjassen voor (te) veel mensen.quote:Op zondag 28 december 2025 14:22 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Als jij normaal eens een kaartje legt, naar kerk gaat of wat dan ook. Dan is echt niks aan de hand, net zoals wanneer je eens een biertje drinkt. Dat het misbruikt kan worden of dat iemand er niet mee om kan gaan, ja.
Maar goed ik ga er verder geen discussie over aan, dit is het topic van bekervechter. Dit is hoe ik het zie, jammer dat iemand die je kende eraan onder door ging, maar als het niet kaartjes waren, was het wel wat anders.
En alcohol niet wil je zeggen? Maar goed laatste wat ik er over zeg.quote:Op zondag 28 december 2025 14:27 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja en met een schroevendraaier kun je ook iemand doodsteken. Zo kun je alles wel erbij slepen. Tarot is toch wat ander dan een potje klaverjassen voor (te) veel mensen.
Een krat bier verandert niet de mindset van een alcoholist.quote:Op zondag 28 december 2025 14:31 schreef Hetekip het volgende:
[..]
En alcohol niet wil je zeggen? Maar goed laatste wat ik er over zeg.
Mee eens, stel dat ik te lang was blijven hangen in wat ik las bij de kaart uitleg dan had ik nu met K op de bank gezetenquote:Op zondag 28 december 2025 14:34 schreef r_one het volgende:
[..]
Een krat bier verandert niet de mindset van een alcoholist.
Een schroevendraaier verandert ook niet de mindset van een seriemoordenaar.
Tarotkaarten kunnen wel de mindset van een (chronich) labiel persoon veranderen.
Dat is het verschil.
Maar is dat echt een gedachte waar je alleen mee speelde vanwege die kaart? Je zei eerder dat het al wat op de achtergrond borrelde, gaf de kaart je niet alleen de optie om dat wat borrelde in acht te nemen?quote:Op zondag 28 december 2025 15:02 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Mee eens, stel dat ik te lang was blijven hangen in wat ik las bij de kaart uitleg dan had ik nu met K op de bank gezeten
De kaarten brachten me wel even op die gedachten om uit te voeren van wat er op de achtergrond borrelde en dus even naar de voorgrond schoof, zonder de kaarten was het waarschijnlijk op de achtergrond geblevenquote:Op zondag 28 december 2025 15:03 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Maar is dat echt een gedachte waar je alleen mee speelde vanwege die kaart? Je zei eerder dat het al wat op de achtergrond borrelde, gaf de kaart je niet alleen de optie om dat wat borrelde in acht te nemen?
Heeft het gevolg wel geholpen, dat wil zeggen borrelt het nu nog op de achtergrond of is het nu ook weg?quote:Op zondag 28 december 2025 15:07 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
De kaarten brachten me wel even op die gedachten om uit te voeren van wat er op de achtergrond borrelde en dus even naar de voorgrond schoof, zonder de kaarten was het waarschijnlijk op de achtergrond gebleven
Het is weer terug naar de achtergrondquote:Op zondag 28 december 2025 15:20 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Heeft het gevolg wel geholpen, dat wil zeggen borrelt het nu nog op de achtergrond of is het nu ook weg?
Ik denk dan wel dat je er sterker uit bent gekomen. De kaarten brachten je even aan het wankelen, maar dat wankelen heeft je achteraf wel sterker gemaakt. Waardoor je de gedachten op de achtergrond volgens mij beter de baas bent.quote:Op zondag 28 december 2025 15:28 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het is weer terug naar de achtergrond
Gisteravond bewees gelukkig ik juist handel als het nodig is door haar niet binnen te laten
Het heeft me in ieder geval even op scherp gezetquote:Op zondag 28 december 2025 15:31 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ik denk dan wel dat je er sterker uit bent gekomen. De kaarten brachten je even aan het wankelen, maar dat wankelen heeft je achteraf wel sterker gemaakt. Waardoor je de gedachten op de achtergrond volgens mij beter de baas bent.
Teveel eer/credits voor de kaarten.quote:Op zondag 28 december 2025 15:31 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ik denk dan wel dat je er sterker uit bent gekomen. De kaarten brachten je even aan het wankelen, maar dat wankelen heeft je achteraf wel sterker gemaakt. Waardoor je de gedachten op de achtergrond volgens mij beter de baas bent.
Heel goed, gewoon volhouden ook. Een toxische relatie maakt meer kapot dan heel.quote:Op zondag 28 december 2025 15:34 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het heeft me in ieder geval even op scherp gezet
Zou het?quote:
Zonder betekenis heeft het leven geen zin, de mens zoekt voortdurend naar betekenis. Een wereld zonder betekenis zou gewoonweg niet werken. De kaarten zijn zeker geen macht, maar neem nu een kaart of een gesprek. Het gaat erom dat je geprikkeld wordt en gaat verkennen.quote:Op zondag 28 december 2025 15:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het zijn maar een papiertjes met een plaatje erop. Niet meer en niet minder. Mensen hebben een associatief brein en kennen er daarom waarde aan. We houden van oorzaak en gevolg en kunnen slecht tegen betekenisloosheid. Het is allemaal je eigen brein en niet een macht. Het is toeval en je probeert er onbewust betekenisloos aan te geven en te passen in je situatie. Dat is menselijk doch onrealistisch
Jij hebt het idee dat die kaarten je gesterkt hebben in je assertiviteit? Zonder die kaarten zou je nu nog steeds eerder toegeven aan je latente verlangen voor K? Die kaarten maken echt een significant verschil tussen vóór het leggen en ná het leggen? Je bent erdoor mentaal gegroeid?quote:Op zondag 28 december 2025 15:42 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Zou het?
Het bracht me inderdaad even op verkeerde gedachten waar naar ik er voor mezelf vrij vlot meer scherpe argumenten tegenover zette die nee zeiden
Soort wake up call?
Ach welnee. Dat is echt geen novum hoorquote:Op zondag 28 december 2025 15:55 schreef Hetekip het volgende:
Door zelf een situatie onder de loep te nemen, weet hij nu beter wat goed voor hem is en wat hij wil.
Nee daar heb ik de kaarten niet voor nodig dat is ook weer waarquote:Op zondag 28 december 2025 16:57 schreef r_one het volgende:
[..]
Jij hebt het idee dat die kaarten je gesterkt hebben in je assertiviteit? Zonder die kaarten zou je nu nog steeds eerder toegeven aan je latente verlangen voor K? Die kaarten maken echt een significant verschil tussen vóór het leggen en ná het leggen? Je bent erdoor mentaal gegroeid?
Kortom, je had echt die kaarten nodig om die 'scherpe argumenten' te bedenken?
[..]
Ach welnee. Dat is echt geen novum hoor
Dat weet-ie al een tijdje, ook zonder die kaarten.
(en als je zijn topics een beetje had gevolgd, had je dat ook kunnen weten)
Niet meer dan een spielerei dus. Je wint er niks mee (maar het kan je wel danig in verwarring brengen ... wat in eerste instantie ook gebeurd isquote:Op zondag 28 december 2025 17:48 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nee daar heb ik de kaarten niet voor nodig dat is ook weer waar
Zul je net zien dat op dát moment ...quote:Op dinsdag 30 december 2025 18:56 schreef Cupfighter het volgende:
Morgen middag ga ik oliebollen eten en een spelletje spelen bij L, dit is de eerste keer dat we bij elkaar thuis komen, we spreken normaal altijd af in het centrum
quote:Op zaterdag 27 december 2025 23:24 schreef Cupfighter het volgende:
K stond vanavond in de galerij aan de deur, ik heb niet open gedaan ondanks de duivel op mijn schouder die zei laat haar binnen, ze heeft waarschijnlijk wel gehoord dat ik er was want ze belde een paar keer aan en klopt ook even, ik hoorde stemmen op de gang, ik vermoed dat de buurvrouw dat was ze is daarna ook vlot vertrokken
Daarom hebben we ook bij haar afgesproken,quote:Op dinsdag 30 december 2025 22:05 schreef r_one het volgende:
[..]
Zul je net zien dat op dát moment ...
[..]![]()
Oh nee wacht, jij gaat naar L, niet andersom
Neem aan het eind een paar oliebollen mee. Na een dag (of 2) zijn ze hard genoeg om K mee te bekogelen als K je thuis 'gelukkig nieuwjaar' wil komen wensenquote:Op dinsdag 30 december 2025 22:15 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Daarom hebben we ook bij haar afgesproken,
quote:Op dinsdag 30 december 2025 22:45 schreef r_one het volgende:
[..]
Neem aan het eind een paar oliebollen mee. Na een dag (of 2) zijn ze hard genoeg om K mee te bekogelen als K je thuis 'gelukkig nieuwjaar' wil komen wensen
Fijne jaarwisseling en hopelijk een rustig Nieuwjaarquote:Op woensdag 31 december 2025 18:24 schreef Cupfighter het volgende:
Het was gezellig bij L, hitster gedaan met haar dochter erbij en oliebollen gegeten
Nu op de naar de laatste avond van het jaar
Dank je wel, jij ook een fijne jaarwisseling en een goed Nieuwjaarquote:Op woensdag 31 december 2025 18:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Fijne jaarwisseling en hopelijk een rustig Nieuwjaar
K?quote:
De deurbel boven ging en ik vergat door het kijkgaatje te kijken wie er stond( Ja niet slim ik weet het) en het was K ze stapt bij het open doen direct naar binnen en duwde mij tegen de muur aan zodat ze verder kon lopen, ze graaide direct mijn telefoon van de salontafel en zei je gaat nu luisteren naar mij, ik ging zitten en keek verder naar de tv zonder haar aan te kijken, toen ging ze natuurlijk voor de tv staan.quote:[b]Op donderdag 1 januari 2026 01:14 schreef r_one het volgende:[/b
Wat heeft de lieverd nu weer uitgevreten?
Laat ze in godsnaam maar de daad bij het woord voegen.quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:28 schreef Cupfighter het volgende:
toen stond ze op, het gaat jou schuld worden zei ze., just like Melanie
Ze weet heel goed wat ze doetquote:Op donderdag 1 januari 2026 01:38 schreef r_one het volgende:
[..]
Laat ze in godsnaam maar de daad bij het woord voegen.
Doet ze toch niet, blaffende honden ....
En opnieuw uitgekookt: op tweede vordering vertrekken.
K zit niet meer in jouw omgeving!quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:43 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ze weet heel goed wat ze doet
Het is manipuleren op een hoog level, jij zegt laat ze het in godsnaam doen maar nee asjeblieft niet ik kan geen derde suïcide aan in mijn omgeving aan, dan breek ik, en ook dat weet ze
Ik ga proberen van mijn nachtrust te genieten
Met welk doel?quote:Op donderdag 1 januari 2026 02:43 schreef greysbones het volgende:
Je hebt alsnog de politie gebeld neem ik aan ..
In ieder geval dossieropbouw.quote:
Dossier is gelsoten.quote:
Dat zit ze nog welquote:Op donderdag 1 januari 2026 01:50 schreef r_one het volgende:
[..]
K zit niet meer in jouw omgeving!
Gewoon belachelijk maken, de varkensstaarttactiek: "Nou, doe dan! Ik zie de rouwkaart wel tegemoet. Kom je die zelf nog bezorgen? Wil je begraven of gecremeerd worden? Witte of rode rozen?"
Welterusten en de beste wensen nog![]()
Ben je nog naar het juridisch loket geweest?quote:Op donderdag 1 januari 2026 09:49 schreef Cupfighter het volgende:
Dossier is inderdaad gesloten
Het is gewoon te mager wat ze doet om iets op te bouwen wat tot een zaak kan leiden
Dat gaat deze maand gebeuren, ambulante begeleiding gaat meequote:Op donderdag 1 januari 2026 10:59 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ben je nog naar het juridisch loket geweest?
En de beste wensen
En zie daar het probleem.quote:
Wat verwacht je eigenlijk van (je bezoek aan) het JL?quote:Op donderdag 1 januari 2026 11:20 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat gaat deze maand gebeuren, ambulante begeleiding gaat mee
Dat ze me handvaten kunnen geven welke stappen ik kan ondernemenquote:Op donderdag 1 januari 2026 12:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Wat verwacht je eigenlijk van (je bezoek aan) het JL?
Bereid je dan voor op een desillusie.quote:Op donderdag 1 januari 2026 12:17 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat ze me handvaten kunnen geven welke stappen ik kan ondernemen
Hoe zou ik het anders kunnen aanpakken?quote:Op donderdag 1 januari 2026 12:20 schreef r_one het volgende:
[..]
Bereid je dan voor op een desillusie.
Juridisch of pragmatisch?quote:Op donderdag 1 januari 2026 12:22 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Hoe zou ik het anders kunnen aanpakken?
Gewoon naar het juridisch loket gaan maat. Dat zijn professionals en op Fok! zullen ze niet compleet onwetend zijn, maar die mensen gaan naar jouw specifieke geval kijken..quote:Op donderdag 1 januari 2026 12:22 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Hoe zou ik het anders kunnen aanpakken?
Juridischquote:Op donderdag 1 januari 2026 12:27 schreef r_one het volgende:
[..]
Juridisch of pragmatisch?
Er zijn eigenlijk geen opties waar jij (nu al) tegen opgewassen bent.
Dat gaat-ie toch ook doenquote:Op donderdag 1 januari 2026 12:28 schreef Droopie het volgende:
[..]
Gewoon naar het juridisch loket gaan maat. Dat zijn professionals en op Fok! zullen ze niet compleet onwetend zijn, maar die mensen gaan naar jouw specifieke geval kijken..
En jij bent er ook gevoelig voor. Want de wens om met K verder te gaan is, volgens mij, nog ongezond aanwezig.
Juridisch loket lijkt mij beter dan
*advies op Fok!
*tarot kaarten
*advies van L.
*advies ambulant GGZ
*Albero Stegeman
Gewoon een keer gaan in plaats van iedere keer uitstellen
Civielrechtelijk aanpakken.quote:
Hij stelt het niet uit, door de feestdagen kon het niet eerder.quote:Op donderdag 1 januari 2026 12:29 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dat zegt ie al tijden, uitstelgedrag.
Praat even voor jezelf, wil jequote:Op donderdag 1 januari 2026 12:28 schreef Droopie het volgende:
Dat zijn professionals en op Fok! zullen ze niet compleet onwetend zijn
[..]
Juridisch loket lijkt mij beter dan
*advies op Fok!
Denk eraan: FOK! is geen alternatief voor een huisarts of psycholoog/psychiater! Wij zijn geen experts en kunnen je geen diagnoses of hulp bij medicatie aanbieden, hiervoor zal je naar een gespecialiseerde arts moeten. Wel kan je praten over je ervaringen.quote:
Ow ja, het speelt natuurlijk pas na sinterklaas.quote:Op donderdag 1 januari 2026 12:32 schreef r_one het volgende:
[..]
Hij stelt het niet uit, door de feestdagen kon het niet eerder.
Nee.quote:Op donderdag 1 januari 2026 12:36 schreef Droopie het volgende:
Denk eraan: FOK! is geen alternatief voor een huisarts of psycholoog/psychiater! Wij zijn geen experts en kunnen je geen diagnoses of hulp bij medicatie aanbieden, hiervoor zal je naar een gespecialiseerde arts moeten. Wel kan je praten over je ervaringen.
Zelfde voor rechtshulp lijkt mij.
Het advies kwam van jou. Zoek zelf even terug wanneer je dat postte.quote:Op donderdag 1 januari 2026 12:37 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ow ja, het speelt natuurlijk pas na sinterklaas.
Ik denk dat je dat beter aan @Droopie kan vragenquote:Op donderdag 1 januari 2026 12:46 schreef Cupfighter het volgende:
@:r_one wat zou jou het beste lijken om aan het JL te vragen,ik ben echt een leek
Je ambulante hulp komt op mij over als een stel softies die het ook niet weten.quote:en mijn ambulante hulp zegt gewoon het probleem voorleggen maar hoe bereik ik het beste iets om er een rem op te zetten
Ik moet hier erover even goed nadenkenquote:Op donderdag 1 januari 2026 13:01 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat beter aan @:Droopie kan vragen
[..]
Je ambulante hulp komt op mij over als een stel softies die het ook niet weten.
Ik denk dat de GGZ rap moet inzetten op een vervolgbehandeling om jou nóg weerbaarder en assertiever te maken, doorgaan met traumabehandeling (suìcide van M - en jouw schuldgevoelens daarover- is nog lang niet uit je hoofd, hoewel amper echte aanvallen meer). En je compassie voor K moet verdwijnen.
(maar ja, GGZ is dan weer níet mijn vakgebied dus dit is slechts een lekenidee)
Ik zou dus inzetten op een intensief GZ-traject, vóórdat je juridisch weerbaar genoeg bent.
Het blokkeert je, je projecteert het op vergelijkbare situaties.quote:Op donderdag 1 januari 2026 13:20 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik moet hier erover even goed nadenken
Melanie heeft een rustig plekje nu, maar haar suicide blijft een gevoelig punt dat geef ik toe
Maar ondertussen:quote:Compassie voor K is er niet zoveel meer, ja op de achtergrond spelen er nog gevoelens maar dat laat ik niet zien als ik haar tref
Ik zet hier soms mijn opspelende gedachte neer, , er zit nog iets in me wat haar leuk vind maar dat zeg ik niet tegen K natuurlijk
Zolang ze nog "in je omgeving" zit, kun je 1000x iets niet laten blijken maar wie hou je dan voor de gek: K of jezelf?quote:
Ze zit in mijn omgeving dat is het probleem inderdaad, ik krijg haar er niet uitquote:Op donderdag 1 januari 2026 13:26 schreef r_one het volgende:
[..]
Het blokkeert je, je projecteert het op vergelijkbare situaties
Klopt maar is dat zo vreemd omdat voor Melanie Belinda hetzelfde deed.
[..]
Maar ondertussen:
[..]
Zolang ze nog "in je omgeving" zit, kun je 1000x iets niet laten blijken maar wie hou je dan voor de gek: K of jezelf?
(ik denk de laatste)
Niet alleen fysiek, ook psychisch.quote:Op donderdag 1 januari 2026 13:52 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ze zit in mijn omgeving dat is het probleem inderdaad, ik krijg haar er niet uit
Dat snap ik. Des te belangrijker dat jij niet te snel als 'genezen' moet worden beschouwd. Je bent al een stuk uit de spreekwoordelijke put geklommen maar je bent er nog (lang) niet.quote:Op donderdag 1 januari 2026 13:52 schreef Cupfighter het volgende:
Sorry quote ging niet zoals ik wou maar Belinda is Melanie voorgegaan dus het was al een gevoelig punt toen Melanie het deed
Dat is het laatste wat ik doen moet , praten met Kquote:Op donderdag 1 januari 2026 14:03 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat snap ik. Des te belangrijker dat jij niet te snel als 'genezen' moet worden beschouwd. Je bent al een stuk uit de spreekwoordelijke put geklommen maar je bent er nog (lang) niet.
En nee, het "praten met K" gaat je daar echt niet bij helpen
(die praat je zo weer verder de put in)
En dat is nog maar één referentie aan Melanie, gisteren bij jou thuis nog. Ze probeert welbewust je trauma te triggeren, keer op keer op keer (weet je ambulante begeleiding dat ook?).quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:05 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat is het laatste wat ik doen moet , praten met K
Schatje je mag me wel Melanie noemen is echt helpend
Werp haar toe: "Nee Kim, ik hoor niet meer van je, hoe hard je ook roept, je chantage komt niet meer binnen, ik laat het niet meer toe" (+deur in d'r smoel)quote:Op donderdag 1 januari 2026 01:28 schreef Cupfighter het volgende:
het gaat jou schuld worden zei ze., just like Melanie.
je hoort nog van me zei ze
Het topje omhoog werkt niet meer dus dan gebruikt ze Melanie, ze ziet aan mij dat gewoon dat ik getriggert word, ambulante begeleiding weet ditquote:Op donderdag 1 januari 2026 14:10 schreef r_one het volgende:
[..]
En dat is nog maar één referentie aan Melanie, gisteren bij jou thuis nog. Ze probeert welbewust je trauma te triggeren, keer op keer op keer (weet je ambulante begeleiding dat ook?).
Vandaar dat ik Kim ook beslist niet in het rijtje Belinda en Melanie zou willen scharen. Dit is anders, echt anders. Haar voorgewende suicide (ik geloof er geen ene klap van Cup) is dan ook anders. Alleen zie jij dat niet. Nog niet.
Zie edit.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:17 schreef Cupfighter het volgende:
Ik ben gewoon bang dat ze het wel meent, de manier waarop ze just like Melanie zei was creepy
Ik denk ook zo onderhand dat de oplossing voor probleem-K niet ligt in een gesprek, of de politie, maar in de (psychische) weerbaarheid van TS. Nee zeggen tegen de verschijning van K, zoals hij ook geleerd heeft om beter om te gaan met zijn op dissociatie lijkende episodes.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:10 schreef r_one het volgende:
[..]
En dat is nog maar één referentie aan Melanie, gisteren bij jou thuis nog. Ze probeert welbewust je trauma te triggeren, keer op keer op keer (weet je ambulante begeleiding dat ook?).
Vandaar dat ik Kim ook beslist niet in het rijtje Belinda en Melanie zou willen scharen. Dit is anders, echt anders. Haar voorgewende suicide (ik geloof er geen ene klap van Cup) is dan ook anders. Alleen zie jij dat niet. Nog niet.
De GZ moet er met jou aan werken om K los te weken van jou. En je te laten beseffen dat jouw angst en schuldgevoelens voor haar suicide irreëel zijn. Het is fake! Het is een boobytrap.
[..]
Werp haar toe: "Nee Kim, ik hoor niet meer van je, hoe hard je ook roept, je chantage komt niet meer binnen, ik laat het niet meer toe" (+deur in d'r smoel)
het klinkt lulligquote:Op donderdag 1 januari 2026 17:37 schreef Cupfighter het volgende:
Lastig
Ik vind persoonlijk dat ik dit jaar flinke sprongen heb gemaakt ook richting K, de oude ik had gezegd oh nee K doe niet het is denk ik beter dat je hier blijft ik wil niet dat je wat overkomt,
Ook het televisie blijven kijken gisteren terwijl ze wat wil gaan zeggen is een signaal van, ga weg K ik heb geen zin in je gelul e ook het impulsieve idee om naar de buren te gaan om te bellen vond ik best goed bedacht
Het is ook wat tegenstrijdig in mijn hoofd niet ik maar K moet in therapie gaan, ik moet hier echt even over nadenken
Ja heb je gelijk inquote:Op donderdag 1 januari 2026 18:23 schreef greysbones het volgende:
[..]
het klinkt lullig
maar op het moment dat zij zich langs je heen wurmde had je direct moeten gaan schreeuwen en gillen
eruit eruit eruit
en direct naar de buren gaan om de politie te bellen
het is ten slotte huisvrede breuk
jaquote:Op donderdag 1 januari 2026 18:33 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja heb je gelijk in
Ik ben dus nog te lief geweest?
Nee dan zou ik direct om hulp roepenquote:Op donderdag 1 januari 2026 18:36 schreef greysbones het volgende:
[..]
ja
ze dringt zich binnen in jouw huis
een vreemde die dit zou doen ga je toch ook niet negeren door tv te kijken?
misschien kan het voor jezelf helpend zijn om haar meer als vreemde te gaan zien
sorry maar ik vind wat K doet bedreigender dan iemand die je huis leeg wil halenquote:Op donderdag 1 januari 2026 18:40 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nee dan zou ik direct om hulp roepen
Bij een vreemde weet ik niet wat ze willen en is het bedreigender, K komt me niet beroven en kent me
Maar ik zal mijn best doen
Daar heb je wederom gelijk inquote:Op donderdag 1 januari 2026 18:49 schreef greysbones het volgende:
[..]
sorry maar ik vind wat K doet bedreigender dan iemand die je huis leeg wil halen![]()
ze komt om jouw persoonlijk te kwellen
Dat is geen enkel probleemquote:Op donderdag 1 januari 2026 17:37 schreef Cupfighter het volgende:
Lastig
Ik vind persoonlijk dat ik dit jaar flinke sprongen heb gemaakt ook richting K, de oude ik had gezegd oh nee K doe niet het is denk ik beter dat je hier blijft ik wil niet dat je wat overkomt,
Ook het televisie blijven kijken gisteren terwijl ze wat wil gaan zeggen is een signaal van, ga weg K ik heb geen zin in je gelul e ook het impulsieve idee om naar de buren te gaan om te bellen vond ik best goed bedacht
Het is ook wat tegenstrijdig in mijn hoofd niet ik maar K moet in therapie gaan, ik moet hier echt even over nadenken
Het einddoel was om de Melanie aanvallen te verminderen, ze zijn zo goed als weg dat is meer dan ik had durven denken voordat ik er aan begon want ik had er gemiddeld 5 per dagquote:Op vrijdag 2 januari 2026 00:44 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat is geen enkel probleem![]()
En zoals al gezegd: je bent absoluut op de goede weg en hebt vorderingen gemaakt. Maar de eindstreep heb je nog niet gehaald. Je bent er niet met het uitblijven van Melanie aanvallen (ik kreeg de indruk dat dat het einddoel is wat GZ en jij wilden behalen).
Stel jezelf dan nu een nieuw einddoel. Bouw het uit.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:07 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het einddoel was om de Melanie aanvallen te verminderen, ze zijn zo goed als weg dat is meer dan ik had durven denken voordat ik er aan begon want ik had er gemiddeld 5 per dag
Dan stel ik nu misschien een domme vraag maar ik stel hem toch, wat is er zo zwaar aan een juridische strijd met K dat ik assertiever en weerbaarder moet worden?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:12 schreef r_one het volgende:
[..]
Stel jezelf dan nu een nieuw einddoel. Bouw het uit.
Omdat je als eiser in een geding je vordering stevig moet onderbouwen, dat is bijna onmogelijk zonder K daarbij te ontzien.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:28 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dan stel ik nu misschien een domme vraag maar ik stel hem toch, wat is er zo zwaar aan een juridische strijd met K dat ik assertiever en weerbaarder moet worden?
Hmm ja dat begrijp ik maar een K kan toch niet in een rechtbank de suïcide kaart gaan spelen, daar trapt toch geen rechter in(denk ik)quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:44 schreef r_one het volgende:
[..]
Omdat je als eiser in een geding je vordering stevig moet onderbouwen, dat is bijna onmogelijk zonder K daarbij te ontzien.
Als ik nu al zie hoe jij van slag raakt uit angst hoe K zou kúnnen gaan reageren op bepaalde situaties, zie ik jou dat niet volhouden.
Daarnaast zal K helemaal alles uit de kast trekken om jou onderuit te halen. Ze kent jouw Achilleshiel.
Bij een strafzaak kon jij nog achteroverleunen, het OM confronteert en vangt de ergste klappen wel op. Maar bij een civielrechtelijke zaak ben JIJ de procespartij. En daarmee ook schietschijf.
Procederen vereist een bepaalde mate van olifantenhuid.
Moet jij eens opletten ....quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:04 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Hmm ja dat begrijp ik maar een K kan toch niet in een rechtbank de suïcide kaart gaan spelen, daar trapt toch geen rechter in(denk ik)
Dat is exact wat ik ook al probeerde bij jij in te masseren. Maar dan gaat al snel jouw angst voor een derde suicide opspelen en haak je af.quote:En ja @:greysbones geeft ook duidelijk aan dat ik K nog teveel met fluwelen handschoenen aan pak en dat terwijl ik voor mijn doen best lomp reageerde, daar valt nog winst op te boeken
quote:Op donderdag 1 januari 2026 09:44 schreef Cupfighter het volgende:
Dat zit ze nog wel
Ik kan die tactiek niet toepassen , als ze het doet kan ik weer opnieuw beginnen bij de GGZ, ik heb eindelijk Melanie verwerkt, dit is een gevoelige snaar bij mij en dat weet ze goed
Ik heb geen idee hoe het er in de rechtbank er aan toe gaat bij dit soort zakenquote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:09 schreef r_one het volgende:
[..]
Moet jij eens opletten ....
(niet dat een rechter daar intrapt, het is om jou te beïnvloeden, niet om de rechter te beïnvloeden)
En anders komt ze je wel buiten de rechtbank opzoeken om het je in te peperen.
[..]
Dat is exact wat ik ook al probeerde bij jij in te masseren. Maar dan gaat al snel jouw angst voor een derde suicide opspelen en haak je af.
überhaupt wel eens in een rechtbank of bij een rechtszaak geweest?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:13 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe het er in de rechtbank er aan toe gaat bij dit soort zaken
Tja, ik kan mezelf wel weer blijven herhalen maar je zegt het nu zelf ook al met je laatste zin.quote:Ja die angst voor een suïcide is er zeker en K pepert me het er nu al dat dat mijn schuld gaat zijn al weet ik natuurlijk wel dat ik daar nooit schuldig aan kan zijn
30 jaar geleden of zo daar weet ik niks meer vanquote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:38 schreef r_one het volgende:
[..]
überhaupt wel eens in een rechtbank of bij een rechtszaak geweest?
[..]
Tja, ik kan mezelf wel weer blijven herhalen maar je zegt het nu zelf ook al met je laatste zin.
Nu nog beklijven en daarnaar handelen ....
Anders ga je gezellig eens een keertje mee johquote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:48 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
30 jaar geleden of zo daar weet ik niks meer van
Ik wil wel meequote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:56 schreef r_one het volgende:
[..]
Anders ga je gezellig eens een keertje mee joh
Fok-meet in de rechtbankquote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:56 schreef r_one het volgende:
[..]
Anders ga je gezellig eens een keertje mee joh
quote:
Iedereen is welkomquote:
Helemaal niet nodig.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 19:38 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb een lichtelijk vrees voor rechtzaken
Maar dat is niet voor dit topic
Ik til mijn antwoord even naar mijn topicquote:Op vrijdag 2 januari 2026 19:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Helemaal niet nodig.
Toegegeven: de eerste keer is spannend, indrukwekkend, statig. Maar dat is met alle 'eerste keren' vaak zo.
En het helpt vaak ook als jij je zaakjes goed op orde hebt en je huiswerk hebt gedaan (en de wederpartij niet)
Niet te zwaar tillen hequote:Op vrijdag 2 januari 2026 19:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik til mijn antwoord even naar mijn topic
En niet over het paardquote:
Die grap hebben we serieus vroegah eens uitgehaald bij een 06 sekslijnquote:Op zondag 4 januari 2026 18:19 schreef Cupfighter het volgende:
Even wat sarcasme
Wie heeft er suggesties ?
Ik doe alles voor je
Just like Melanie
Je liefje K
Misschien kan ik haar mijn bergkast laten uitruimen
Vanwaar de twijfel?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:00 schreef Cupfighter het volgende:
Ik wil jullie om advies vragen
Het gaat om de inloop waar ik nu ongeveer een half jaar kom
Ik kom er graag en kan met de meeste mensen goed opschieten
Nu zit er aan te denken om misschien er vrijwilligerswerk te gaan doen
Hoe denken jullie daarover ?
Ik denk dat bv aan gastheer op een ochtend, koffie halen en een praatje maken, het moet fysiek niet te zwaar zijn natuurlijk, ik zit dan aan 1 ochtend in de week te denken
Gewoon beetje onzeker nog ook omdat ik dat op de vorige inloop ook wou en daar hielden ze me volgens mij aan het lijntje door steeds te zeggen misschien over een tijdje je bent nog te onzekerquote:
Je kunt het daar toch allicht voorstellen?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:21 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Gewoon beetje onzeker nog ook omdat ik dat op de vorige inloop ook wou en daar hielden ze me volgens mij aan het lijntje door steeds te zeggen misschien over een tijdje je bent nog te onzeker
Ja dat ga ik zeker doen, ik heb een mail gestuurdquote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:46 schreef r_one het volgende:
[..]
Je kunt het daar toch allicht voorstellen?
En als het voor jou niet goed voelt, gewoon meteen afkappen dan. Dat je niet met valse hoop blijft rondlopen.
Ik gun het jequote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:47 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja dat ga ik zeker doen, ik heb een mail gestuurd
Met haar opleiding social work kan dat zomaar , maar dat zou wel bizar want er zijn zoveel hulporganisaties in Nijmegenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:17 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik gun het je![]()
Nou maar hopen dat daar niet een zekere jongedame opduikt.
ik vind het waanzinnig dat zo iemand een dergelijk beroep heeft en uitoefentquote:Op dinsdag 6 januari 2026 16:31 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Met haar opleiding social work kan dat zomaar , maar dat zou wel bizar want er zijn zoveel hulporganisaties in Nijmegen
Ze heeft de papieren , ik weet niet of ze ergens werkt nuquote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:59 schreef greysbones het volgende:
[..]
ik vind het waanzinnig dat zo iemand een dergelijk beroep heeft en uitoefent
ben het eens dat zo iemand niet in de zorg zou moeten mogen werkenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:52 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Je kan zeker niet met terugwerkende kracht nog iets doen met de stagiaire-cliënt verhouding die ze destijds geschonden heeft?
Denk niet dat dat kan en ik ben er zelf ook volledig in mee gegaanquote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:52 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Je kan zeker niet met terugwerkende kracht nog iets doen met de stagiaire-cliënt verhouding die ze destijds geschonden heeft?
Ja eens hoor. Maar dacht; wie weet is het een optie.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:59 schreef greysbones het volgende:
[..]
ben het eens dat zo iemand niet in de zorg zou moeten mogen werken
maar voor CF is het verstandiger om K volledig uit zijn leven te bannen(mijn mening)
Ja nouja, dat je erin mee bent gegaan is minder belangrijk in deze. Net als docent-leerling, ookal gaat leerling er helemaal in mee, het blijft een feit waarvoor mensen dat werk niet meer mogen doen.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 19:59 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Denk niet dat dat kan en ik ben er zelf ook volledig in mee gegaan
Ik ben een volwassen vent en heb geen verstandelijk beperking, misschien soms onstabiel maar ik had nee kunnen zeggen tegen K maar ik ging er volledig mee in omdat ik haar maar al te graag wouquote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:44 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ja eens hoor. Maar dacht; wie weet is het een optie.
[..]
Ja nouja, dat je erin mee bent gegaan is minder belangrijk in deze. Net als docent-leerling, ookal gaat leerling er helemaal in mee, het blijft een feit waarvoor mensen dat werk niet meer mogen doen.
Ja oke, maar er was/is een scheve verhouding. Waarin de ander de grens zou behoren te trekken.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 20:47 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik ben een volwassen vent en heb geen verstandelijk beperking, misschien soms onstabiel maar ik had nee kunnen zeggen tegen K maar ik ging er volledig mee in omdat ik haar maar al te graag wou
Ja ze heeft duidelijk moeite met grenzenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 21:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja oke, maar er was/is een scheve verhouding. Waarin de ander de grens zou behoren te trekken.
Natuurlijk ben je verantwoordelijk voor jezelf, je bent een slimme vent, maar toch
Daarnaast is het nooit te laat om nee te zeggen en je hebt een heel duidelijke grens getrokken. Zij stapt daar telkens overheen en dat is haar fout
En ergens ben ik wel zo cynisch geweest dat als het andersom was geweest de meldingen veel serieuzer genomen zouden worden. In deze heb je echt de pech een man te zijn
MBO of HBO?quote:
Specialisatie jeugd- en gezinszorg?quote:
Check voor de gein eens het Beroepsregister Stichting Kwaliteitsregister Jeugdquote:
Staat ze niet bijquote:Op dinsdag 6 januari 2026 21:52 schreef r_one het volgende:
[..]
Check voor de gein eens het Beroepsregister Stichting Kwaliteitsregister Jeugd![]()
https://register.skjeugd.nl/
Dan kan het zomaar zijn dat ze nu niet in die branche werkt. Of niet meer.quote:
Ja dus ik denk dat ze nog werkzoekende isquote:Op dinsdag 6 januari 2026 22:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan kan het zomaar zijn dat ze nu niet in die branche werkt. Of niet meer.
(ook vinkje bij 'uitgeschreven' gezet?)
En hoe voorziet ze nu in haar kosten van levensonderhoud?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 22:01 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja dus ik denk dat ze nog werkzoekende is
Ze woont nog bij oudersquote:Op dinsdag 6 januari 2026 22:03 schreef r_one het volgende:
[..]
En hoe voorziet ze nu in haar kosten van levensonderhoud?
Of woont ze nog thuis, onder moeders vleugels?
(die 'gratis' lingeriesetjes zullen toch ook wel een duit kosten ... of heeft ze die van de Wibra?)
Wibra is wel veel comfortabelerquote:Op dinsdag 6 januari 2026 22:10 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ze woont nog bij ouders
Nee niet van de Wibra best dure setjes kocht ze destijds
Ah, ervaringsdeskundigequote:Op dinsdag 6 januari 2026 22:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wibra is wel veel comfortabeler
Dan moet ik een Wibra setje kopen dan kan ik erover meepratenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 22:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wibra is wel veel comfortabeler
Ik zag even een belangrijk educatief moment die ik moest aangrijpenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 22:19 schreef Cupfighter het volgende:
![]()
![]()
[..]
Dan moet ik een Wibra setje kopen dan kan ik erover meepraten![]()
Ik hou van grapjes, dus je hoeft je excuus niet aan te biedenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 22:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik zag even een belangrijk educatief moment die ik moest aangrijpen
Sorry even een grapje tussendoor
Wat zijn nou eigenlijk jouw bedoelingen met L?quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:47 schreef Cupfighter het volgende:
K was dominant in onze relatie en ik vond het wel oké, omdat ik de dopamine die de relatie gaf wel prettig vond en ze knap en jonger was , ik verwijt mezelf dat wel omdat ik haar een verkeerde indruk heb gegeven waardoor ze nu zo vast blijft houden aan me
Die dopamine is hier met name door @:greysbones wel eens vaker aangehaald, ik kan best zonder dat, ik heb het ook gezellig als ik met L een spel doe, bij L ben ik diegene die meestal het voortouw neemt, dat is wennen voor me maar ik doe het wel en eerlijk gezegd vind ik ook dat best leuk, ik ben wel voorzichtig omdat ik angstig ben over een grens van iemand te gaan
Een goede vriendschap zoals het nu is eigenlijk, samen ergens een hapje eten, spelletje doen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wat zijn nou eigenlijk jouw bedoelingen met L?
Oke! Dat klinkt goedquote:Op woensdag 7 januari 2026 11:01 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Een goede vriendschap zoals het nu is eigenlijk, samen ergens een hapje eten, spelletje doen.
Ja we hebben het gezellig samen, over een relatie hebben we het nooit gehad, ik vind het wel prima zo en ik heb de indruk dat zij er ook zo in staatquote:
Huh?quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:44 schreef greysbones het volgende:
sorry
maar waarom gaan we ons zo druk maken
om waar K werkt
Het ging erom dat CF heel graag als vrijwilliger aan de slag wil bij de inloop, dat is de mainstream.quote:en hoe of wat
K zou verleden tijd moeten zijn
dat ze zelf haar uiterste best doet dit niet te zijn
wil niet zeggen dat CF er dan ook maar mee bezig moet blijven
just my 2 cents
Niet meer, niet minder. Het is niet dat ik CF een heksenjacht wil laten ontketenen hoorquote:Op dinsdag 6 januari 2026 18:59 schreef greysbones het volgende:
[..]
ik vind het waanzinnig dat zo iemand een dergelijk beroep heeft en uitoefent
Samen een keertje gezellig met mij mee naar de rechtbankquote:Op woensdag 7 januari 2026 11:01 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Een goede vriendschap zoals het nu is eigenlijk, samen ergens een hapje eten, spelletje doen.
Ik snap jullie allebei, het was een beetje dollen, het is niet zo dat je me aanzet met K bezig te zijn(daar zorgt ze zelf wel voor vaak)quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:08 schreef r_one het volgende:
[..]
Huh?![]()
Dat boeit niemand.
[..]
Het ging erom dat CF heel graag als vrijwilliger aan de slag wil bij de inloop, dat is de mainstream.![]()
Wat is er mis met een béétje zwarte humor daarbij? Serieus? Alsof ik CF daarmee aanzet om zich weer vol met K bezig te houden![]()
![]()
Toen CF daarop zei dat K wel de papieren heeft (om eventueel bij de inloop op te kúnnen duiken) was ik even benieuwd wat die papieren nu nog waard zijn, of ze überhaupt nog wel geaccrediteerd is. Of CF zich daar eventueel "zorgen" over moet maken (want die meid duikt overal en op de gekste momenten op).
Mede met jouw eigen post in het achterhoofd:
[..]
Niet meer, niet minder. Het is niet dat ik CF een heksenjacht wil laten ontketenen hoor
Of zijn focus om wil buigen van L/zijn werk/de inloop/whatever_wat_leuk_is naar K![]()
Of ben jij er voorstander van om "K" hier tot totaal verboden onderwerp te maken? In welke zin dan ook? Geldt dat dan ook voor CF zelf (lees even de laatste posts ervoor terug)?
Dusssss ..... relax. Je tilt er nu wel erg zwaar aan.
K moet bijzaak zijn, geen hoofdzaak (voorheen was het andersom).quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:38 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik snap jullie allebei, het was een beetje dollen, het is niet zo dat je me aanzet met K bezig te zijn(daar zorgt ze zelf wel voor vaak)
K is nu eenmaal een issue in mijn leven , wel eentje die ik kwijt wil
K moet wat mij betreft bespreekbaar blijven maar ik moet er zelf waakzaam voor zijn niet in alle berichten het over haar te hebben en daar begrijp ik @:greysbones weer in
I
Zeker en ik heb ook veel aan jullie meningen vooral als ik er naar toe neig K weer aardig te vindenquote:Op woensdag 7 januari 2026 13:18 schreef r_one het volgende:
[..]
K moet bijzaak zijn, geen hoofdzaak (voorheen was het andersom).
Helemáál uitbannen kun je niet.
Dan zou je ook het JL moeten annuleren want dat gaat alléén maar over K![]()
Ze dringt zich nou eenmaal op en dan is het ook wel fijn hier even een uitlaatklep te hebben, even te sparren of je het goed doet.
Jij bent jij CFquote:Op woensdag 7 januari 2026 21:33 schreef Cupfighter het volgende:
Melanie spookt even in mijn hoofd, niet veranderen in haar, mezelf blijven nu, gaat even niet goed, moet mezelf afleiden
Ik weet hetquote:Op woensdag 7 januari 2026 22:27 schreef greysbones het volgende:
[..]
Jij bent jij CF
Niemand kan dat veranderen of van je afpakken
Zelfs al zou ze je tijdelijk overnemen, blijf jij nog steeds jij
En word je nooit haar
Wat werkt qua afleiding ?
Leuke serie
Bellen met een goede vriend ?
En wees tussendoor een beetje trots op jezelfquote:Op woensdag 7 januari 2026 22:34 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik weet het
Voorlopig nog geen aanval gehad
Ik kijk tv nu en internet er tussen door dat werkt tot nu toe prima
Over een half uurtje proberen te slapen en morgen werken
Dat is soms wat lastig voor mequote:Op woensdag 7 januari 2026 22:41 schreef greysbones het volgende:
[..]
En wees tussendoor een beetje trots op jezelf
Dat je het gewoon heel goed doet
in huis wat dingen zoeken die je leuk vindt?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:47 schreef Cupfighter het volgende:
Laatste dagen wat down wat waarschijnlijk komt door het weer wat mijn mobiliteit beperkt en er dingen gesloten of afgelast zijn door de weersomstandigheden
Dat probeer ik ook zoveel mogelijk te doen om niet in een depressie te raken, ik weet ook dat het tijdelijk isquote:Op zaterdag 10 januari 2026 19:06 schreef greysbones het volgende:
[..]
in huis wat dingen zoeken die je leuk vindt?
Dat is vervelend. Zijn er misschien andere leuke dingen te bedenken waar jij energie uit haalt? Zelf ben ik vanmiddag naar de binnenstad (en terug) gelopen. Het was koud en guur, dus eenmaal aangekomen heb ik mezelf getrakteerd op een beker warme chocolademelk met slagroom.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:47 schreef Cupfighter het volgende:
Laatste dagen wat down wat waarschijnlijk komt door het weer wat mijn mobiliteit beperkt en er dingen gesloten of afgelast zijn door de weersomstandigheden
Het is even lastig, heb donderdag stom genoeg ook 3 keer verkeerd mijn pincode ingetoetst waardoor ik ook geen geld heb en even het moet doen met mijn voorraad eten tot ik een nieuwe pincode heb.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:39 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Dat is vervelend. Zijn er misschien andere leuke dingen te bedenken waar jij energie uit haalt? Zelf ben ik vanmiddag naar de binnenstad (en terug) gelopen. Het was koud en guur, dus eenmaal aangekomen heb ik mezelf getrakteerd op een beker warme chocolademelk met slagroom.Eigenlijk had ik vandaag ook Spätzle willen koken, maar daarvoor ontbrak de tijd. Ingewikkeld is het niet. En je kunt ze goed invriezen.
Fixedquote:Op zondag 11 januari 2026 16:33 schreef Cupfighter het volgende:
Mijn dochter en jij vullen elkaar prima aan, jullie begrijpen elkaars problematiek en K heeft aan jou een persoon die goed weet hoe je met haar kan om gaan, jij hebt met mijn dochter de lieve knappe jongedame waar naar je zo verlangt.
Toch blijf je haar blokkeren waarmee je ook gelijk je eigen geluk in de weg staat want mijn dochter is perfect voor jou.
Ik wil graag met je in gesprek om hierover van gedachte te wisselen
Op deze manier zijn 2 mensen onnodig ongelukkig
Aldus de moeder van K
Hmm dan heeft ze goed het handschrift van mammie nagedaan maar het is mogelijkquote:
Ze heeft haar gesouffleerd of gedicteerd.quote:Op zondag 11 januari 2026 16:59 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Hmm dan heeft ze goed het handschrift van mammie nagedaan maar het is mogelijk
Natuurlijk ga ik niet in op deze uitnodiging
Oh dit is heel goed mogelijk jaquote:Op zondag 11 januari 2026 17:25 schreef r_one het volgende:
[..]
Ze heeft haar gesouffleerd of gedicteerd.
.... en op naar de volgendequote:Op zondag 11 januari 2026 18:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dit mag ik niet zeggen, maar met zo'n moeder begrijp ik het gedrag van K wel
Een volwassen dochter en zich zo bemoeien en proberen de zin van haar dochter door te drukken
Volgens mij is ze deels gestoord, maar ook deels door en door een verwende meid
Prullenbak open, briefje erin, prullenbak dicht
Ik krijg nooit fanmailquote:Op zondag 11 januari 2026 18:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Zo'n dekseltje blijkt vaker dan eens te werken
Één conclusie durf ik zo wel te trekken; die moeder (en vader?) is net zo mal als de dochterquote:Op zondag 11 januari 2026 20:19 schreef Cupfighter het volgende:
Het werkt averechts op mij dit soort fanmail, mijn dochter is perfect voor jou, hoe fout klinkt dat zeg
Moeder.denk ik , vader is te passiefquote:Op zondag 11 januari 2026 20:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Één conclusie durf ik zo wel te trekken; die moeder (en vader?) is net zo mal als de dochter
Ah, ik zit vol vooroordelen nuquote:Op zondag 11 januari 2026 20:48 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Moeder.denk ik , vader is te passief
Zeker bijzonderquote:Op zondag 11 januari 2026 20:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ah, ik zit vol vooroordelen nu
Die ik netjes voor mezelf houd
bijzondere vrouwen, zullen we het daarop houden
Lulletje rozenwater.quote:Op zondag 11 januari 2026 20:48 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Moeder.denk ik , vader is te passief
Nou nou nou nou nou .... ik zie nog wel verschil hoorquote:
quote:Op zondag 11 januari 2026 21:45 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou nou nou nou nou .... ik zie nog wel verschil hoor
(of zou het daardoor komen dat Ma K zo gecharmeerd is van jou?)
Misschien een mail naar MaK en zeggen dat je haar wel wil ipv de dochter...quote:Op zondag 11 januari 2026 22:03 schreef Cupfighter het volgende:
[..]![]()
Qua leeftijd past Ma K beter bij me dan K![]()
Maar ik ben ook te passief soms, blijkbaar vallen beide dames daar op zodat ze ze kunnen vormen naar hun wil
quote:Op zondag 11 januari 2026 22:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Misschien een mail naar MaK en zeggen dat je haar wel wil ipv de dochter...
De ramptoerist in mij is wakker ineensquote:Op zondag 11 januari 2026 22:19 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dan wordt mijn ex vriendin plots mijn stiefdochter
Tuurlijk nietquote:Op zondag 11 januari 2026 22:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
De ramptoerist in mij is wakker ineens
Niet doen hoor
Niks mis meequote:Op zondag 11 januari 2026 22:19 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dan wordt mijn ex vriendin plots mijn stiefdochter
Misschien zit er wel een triootje inquote:Op zondag 11 januari 2026 23:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wordt het dan niet ineens super incestueus?
Ik nietquote:Oké, ik houd nu op met flauw zijn hoor
quote:Op zondag 11 januari 2026 23:20 schreef r_one het volgende:
[..]
Misschien zit er wel een triootje in
[..]
Ik niet
Via de app van de bank kun je hem deblokkerenquote:Op maandag 12 januari 2026 14:03 schreef ESF1Gamer het volgende:
Het is mij overekomen dat ik mijn pinpas heb laten blokkeren doordat ik mijn pincode was vergeten
Daar ben ik ook achtergekomen.quote:Op maandag 12 januari 2026 14:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Via de app van de bank kun je hem deblokkeren
Dat kan ik dus niet, heb geen app, dat gaat bij mij via de bewindvoering dus ik zal even moeten wachtenquote:
De eerste keer na de Covid lockdowns in de supermarkt wist ik mijn pincode echt niet meer. Moest echt een paar minuten in mijn telefoon zoeken waar ik dat nu ook alweer opgeslagen had (ergens onder een naam en dan is het een deel van een telefoonnr).quote:Op maandag 12 januari 2026 14:03 schreef ESF1Gamer het volgende:
Het is mij overekomen dat ik mijn pinpas heb laten blokkeren doordat ik mijn pincode was vergeten
Welke brief?quote:Op maandag 12 januari 2026 16:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
De eerste keer na de Covid lockdowns in de supermarkt wist ik mijn pincode echt niet meer. Moest echt een paar minuten in mijn telefoon zoeken waar ik dat nu ook alweer opgeslagen had (ergens onder een naam en dan is het een deel van een telefoonnr).
@:TS Lekker negeren die brief, daar heb je niks aan.
De brief van Ma van K (denk ik)quote:Op maandag 12 januari 2026 17:21 schreef r_one het volgende:
[..]
Welke brief?
Zijn pas ie geblokkeerd he (en daarmee zijn oude pincode ook).
Is niet logisch gezien de context en gezien de quote.quote:Op maandag 12 januari 2026 17:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
De brief van Ma van K (denk ik)
Kan het fout hebben!quote:Op maandag 12 januari 2026 17:25 schreef r_one het volgende:
[..]
Is niet logisch gezien de context en gezien de quote.
Zou hij niet de brief van de bank bedoelen met de nieuwe pincode?
Wat slecht!quote:
Lingeriesetjes kun je ook mooi inlijsten hè (doen ze b.v. ook met voetbalshirtjes)quote:Op maandag 12 januari 2026 17:28 schreef Cupfighter het volgende:
De brief van de Ma van K heb ik ingelijst en boven mijn bed gehangen
Nope, de brief van MaK, waar het verder vooral over ging in dit topic op dat moment.quote:Op maandag 12 januari 2026 17:25 schreef r_one het volgende:
[..]
HA! Ik had gelijk! Lekker puhuhuhhuh! Zei het toch zei het toch zei het tochquote:Op maandag 12 januari 2026 17:25 schreef r_one het volgende:
[..]
quote:Op maandag 12 januari 2026 22:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
HA! Ik had gelijk! Lekker puhuhuhhuh! Zei het toch zei het toch zei het toch![]()
![]()
Nouwwww .....quote:Op maandag 12 januari 2026 22:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
HA! Ik had gelijk! Lekker puhuhuhhuh! Zei het toch zei het toch zei het toch![]()
![]()
Ja maar jij bent SLECHT!quote:Op maandag 12 januari 2026 22:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
ja maar ja maar ja maar... ikke gelijk hebben
Gaat HAKEN!quote:Op maandag 12 januari 2026 22:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja maar hier was ik GOED in
Zit je nu niet in exact hetzelfde schuitje?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 15:21 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Gewoon beetje onzeker nog ook omdat ik dat op de vorige inloop ook wou en daar hielden ze me volgens mij aan het lijntje door steeds te zeggen misschien over een tijdje je bent nog te onzeker
Nee het woord onzeker is niet eens gevallen plus dat ik wel de kans krijg er gewoon langzaam in te rollen op deze manierquote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:25 schreef r_one het volgende:
[..]
Zit je nu niet in exact hetzelfde schuitje?
Oke.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 15:28 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nee het woord onzeker is niet eens gevallen plus dat ik wel de kans krijg er gewoon langzaam in te rollen op deze manier
Ik ben er wel tevreden over
Wat vervelend. Heb je de politie gebeld? Melden melden melden..quote:Op zaterdag 17 januari 2026 10:05 schreef Cupfighter het volgende:
Gisteravond een aanval gehad, de trigger was waarschijnlijk dat K aan de deur stond boven en wat dingen over Melanie riep aan de deur, ik heb niet open gedaan maar ik kon haar wel horen.
Ze blijft zeggen dat ze hetzelfde gaat doen als Melanie, gezien ik in de ochtend op het werk ook iemand wat uitspraken had horen doen over zelfmoord was dit denk ik even teveel
Nee dat heeft geen nut, die hebben duidelijk aangegeven dat dit te licht is voor een zaak allemaal, ik noteer zelf wel allesquote:Op zaterdag 17 januari 2026 10:19 schreef Irri-tante het volgende:
[..]
Wat vervelend. Heb je de politie gebeld? Melden melden melden..
Volgens mij wel, ik zal er eens op letten of hij er hangtquote:Op zaterdag 17 januari 2026 12:44 schreef r_one het volgende:
Hangt er toevallig niet ergens dit bord bij de ingang naar jullie flat?
[ afbeelding ]
Als dat zo is, biedt dat kansen!quote:Op zaterdag 17 januari 2026 15:04 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Volgens mij wel, ik zal er eens op letten of hij er hangt
Jij kunt erop staan dat je wel degelijk er een melding van maakt en zij dit noteren. Geen aangifte maar gewoon een melding. Dan wordt er een dossier opgebouwd wat van pas kan komen als het ooit uit de hand gaat lopen.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 10:28 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nee dat heeft geen nut, die hebben duidelijk aangegeven dat dit te licht is voor een zaak allemaal, ik noteer zelf wel alles
Net gekeken na boodschappen gedaan hebben en dat bordje staat voor de flatquote:Op zaterdag 17 januari 2026 15:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Als dat zo is, biedt dat kansen!
Heb je wel weer de medewerking van de politie nodig
Mooi. 2 dingen:quote:Op zondag 18 januari 2026 12:36 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Net gekeken na boodschappen gedaan hebben en dat bordje staat voor de flat
Dit biedt dus mogelijkheden en dat is mooiquote:Op zondag 18 januari 2026 15:30 schreef r_one het volgende:
[..]
Mooi. 2 dingen:
• Je hoeft nu nog maar 1x te vorderen als ze bij jou weer naar binnen stapt. Zegt ze dan weer "zie me maar weg te krijgen" (dus weigert), pleegt ze een misdrijf (huisvredebreuk). Daarvan kun je aangifte doen. Een paar van die aangiftes kan dan wél leiden tot vervolging.
• Staat ze weer op de galerij te blèren, bel de politie. Laat de politie dan maar vorderen, ze heeft immers in het hele gebouw niks te zoeken (erfvredebreuk).
Overleg dit even met het JL binnenkort.
Volgens mij wel jaquote:Op zondag 18 januari 2026 15:32 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dit biedt dus mogelijkheden en dat is mooi
Het klinkt op zich wel logisch wat je zegt en is anders dan lingerie en briefjes in de bus te mikkenquote:Op zondag 18 januari 2026 15:34 schreef r_one het volgende:
[..]
Volgens mij wel ja
Maar (disclaimer) met strafrecht heb ik slechts zijdelings te maken dus pin me er niet op vast
Tja, dat is niet strafbaar (tenzij die briefjes b.v. dreigementen zou bevatten maar "wij horen bij elkaar schatje" is dat niet).quote:Op zondag 18 januari 2026 15:35 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het klinkt op zich wel logisch wat je zegt en is anders dan lingerie en briefjes in de bus te mikken
Zij weet immers dat jij daar heel bang voor bent en gebruikt dat welbewust met maar 1 doel: vrees aanjagen.quote:Indien hij bedreigingen uit of zich bedient van middelen geschikt om vrees aan te jagen, wordt hij gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.
Mooi om te weten en ik ga dit ook aankaarten bij het JLquote:Op zondag 18 januari 2026 15:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Tja, dat is niet strafbaar (tenzij die briefjes b.v. dreigementen zou bevatten maar "wij horen bij elkaar schatje" is dat niet).
Nog een dingetje: haar dreigementen om hetzelfde te gaan doen als Melanie kan misschien (straf)verzwarend werken, art. 138 lid 3 Sr:
[..]
Zij weet immers dat jij daar heel bang voor bent en gebruikt dat welbewust met maar 1 doel: vrees aanjagen.
quote:Op zondag 18 januari 2026 15:43 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Mooi om te weten en ik ga dit ook aankaarten bij het JL
Volgende week woensdagquote:
Begrijp je ook waarom je niet verantwoordelijk bent? En kan je dan uitleggen waarom je niet verantwoordelijk bent?quote:Op zondag 18 januari 2026 20:49 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Volgende week woensdag
En ik moet onthouden
Ik was niet verantwoordelijk voor de suïcide van Belinda
Ik was niet verantwoordelijk voor de suïcide van Melanie
En ik ben niet verantwoordelijk als K suïcide pleegt
Dat begrijp ik als iemand zichzelf van het leven beroofd is dat zijn of haar verantwoordelijkheid daar kan een ander niet verantwoordelijk voor zijn al zullen er misschien hele vage uitzonderingen zijn maar normaal gesproken niet in het geval van Belinda en Melanie zeker nietquote:Op zondag 18 januari 2026 20:59 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Begrijp je ook waarom je niet verantwoordelijk bent? En kan je dan uitleggen waarom je niet verantwoordelijk bent?
(Helpt om jezelf niet te verliezen als iemand op jouw emoties probeert in te praten.)
Merk je qua opvattingen ook verschil met een paar jaar geleden?quote:Op zondag 18 januari 2026 21:02 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat begrijp ik als iemand zichzelf van het leven beroofd is dat zijn of haar verantwoordelijkheid daar kan een ander niet verantwoordelijk voor zijn al zullen er misschien hele vage uitzonderingen zijn maar normaal gesproken niet in het geval van Belinda en Melanie zeker niet
Ja toen vond ik dat ik medeverantwoordelijk was voor de suïcide van Melanie omdat ik het samenwonen blokkeerdequote:Op maandag 19 januari 2026 20:43 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Merk je qua opvattingen ook verschil met een paar jaar geleden?
Op zich vind ik het wel een mooie eigenschap als mensen verantwoordelijkheidsgevoel hebben voor de mensen om wie ze geven. Het gebeurt namelijk ook dat mensen met psychische problemen zich oprecht geholpen voelen en dankbaar dat de mensen om hen heen hun niet hebben laten vallen.quote:Op maandag 19 januari 2026 20:48 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja toen vond ik dat ik medeverantwoordelijk was voor de suïcide van Melanie omdat ik het samenwonen blokkeerde
Ik loop eerlijk gezegd tegen dezelfde problemen aan zeker als ik de persoon heel leuk vind en de grens dus veelste laat trek waardoor die persoon het niet meer snapt als ik ze plots wel ga trekkenquote:Op dinsdag 20 januari 2026 10:11 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Op zich vind ik het wel een mooie eigenschap als mensen verantwoordelijkheidsgevoel hebben voor de mensen om wie ze geven. Het gebeurt namelijk ook dat mensen met psychische problemen zich oprecht geholpen voelen en dankbaar dat de mensen om hen heen hun niet hebben laten vallen.
Echter de keerzijde daarvan is dat iemand zich teveel kan opofferen, helemaal als die persoon zelf een jeugd heeft gehad waarbij hij/zij het gevoel minderwaardig te zijn en nog meer zijn/haar best moet doen om door anderen geaccepteerd te worden. Ik weet het allemaal wel en volgens mij is het voor de meeste mensen helemaal niet moeilijk te begrijpen.
Ik trap er ook elke keer weer in. Dan komt er iemand in mijn leven met wie het goed klikt, al helemaal als die persoon zelf ook met emotionele issues worstelt. Vanwege de herkenning voel ik mij dan niet meer zo alleen. Dan gun ik die persoon dat hij/zij zich ook beter voelt en wil ik best veel moeite doen, want ik voel mezelf ook beter als ik een ander kan helpen. Ik heb dan ook niet in de gaten dat altijd ik degene ben die zich voor de ander opoffert, want ik vind het ook niet zo moeilijk om iets voor een ander te doen. Ik vind het wel heel moeilijk om mij daarna weer op mezelf aangewezen en heel eenzaam en leeg te voelen. Alle positive energie die ik had opgedaan, lijkt dan heel snel leeggelopen te zijn en dan zit ik weer in het negatieve patroon waarmee ik mij heel vertrouwd voel, maar ook heel ongelukkig. Zo ongelukkig dat het leven voor mij geen zin heeft als het nooit zal veranderen, dus ik klamp mij vast aan hoop dat het leven veel groter is en meer te bieden heeft dan alleen maar de eenzaamheid die ik ken; ik weet niet goed hoe ik het moet realiseren, ik weet alleen dat het bestaat en ik wil het ervaren. Het makkelijkste om van stilstand weer in beweging te komen, is door te doen wat ik nou eenmaal gewend ben.
Voor mij persoonlijk helpt de gedachte: "Als ik mezelf teveel opoffer voor een ander en er zelf aan kapot ga, kan ik alsnog niets voor een ander betekenen". En ook "Ik help mensen vaak nog beter door het hen zelf te laten ervaren i.p.v. dat ik mij teveel ga bemoeien met het leven van een ander. Dat zou ik bij mezelf ook niet willen." Wat dat laatste betreft, ironisch genoeg is dat hetgeen wat ik bij mezelf teveel toelaat.
Ik heb altijd wel het idee gehad dat ik tegen mijn problemen aanloop, omdat ik in het leven een bepaalde les moet leren. Ik leef niet alleen maar om uiteindelijk weer dood te gaan, ik wil wel zin en betekenis in mijn leven aanbrengen.
~~~~~~
Hoe werkt dat bij jou?
op welke wijze?quote:Op woensdag 21 januari 2026 18:31 schreef Cupfighter het volgende:
K prikkelt me wel maar ik ga er niet aan toegeven
Foto’s in de brievenbus, weliswaar met kleding maar wel met kleding waarvan ze weet dat ik dat prikkelend vindquote:
waarom bekijk je ze?quote:Op woensdag 21 januari 2026 19:08 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Foto’s in de brievenbus, weliswaar met kleding maar wel met kleding waarvan ze weet dat ik dat prikkelend vind
Ze gooit ze zonder envelop er inquote:Op woensdag 21 januari 2026 19:09 schreef greysbones het volgende:
[..]
waarom bekijk je ze?
neem aan dat je al wist dat ze van K kwamen?
vermoeiendquote:Op woensdag 21 januari 2026 19:11 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ze gooit ze zonder envelop er in
Voor iets in de brievenbus te gooien hoef je bij ons niet in het gebouw te komen, dat kan vanaf de buitenkant van het gebouwquote:Op woensdag 21 januari 2026 19:12 schreef greysbones het volgende:
[..]
vermoeiend
erg vermoeiend
maar dat betekend ook dat ze in je gebouw is ....
ongevraagd
Ik blijf haar erg mooi vinden en ja dat is zwak van me dat weet ikquote:Op woensdag 21 januari 2026 19:15 schreef greysbones het volgende:
maar CF
kun je niet voorbij de buitenkant kijken?
bedoel
ze leuk is ze niet
hoe knap mensen ook zijnquote:Op woensdag 21 januari 2026 19:24 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik blijf haar erg mooi vinden en ja dat is zwak van me dat weet ik
Als ik mezelf daarop betrap zoals nu dan doe ik ook mijn best om te kijken hoe haar persoonlijkheid is en die is inderdaad niet leuk
Ik ben daar helaas zwakker inquote:Op woensdag 21 januari 2026 19:25 schreef greysbones het volgende:
[..]
hoe knap mensen ook zijn
als ze een verrot innerlijk hebben
kan ik geen knap uiterlijk meer zien
En de politie gebeld wantquote:Op zaterdag 24 januari 2026 10:39 schreef Cupfighter het volgende:
K stond aan de deur om 3 uur in de nacht, ik heb ze natuurlijk buiten laten staan
Ze was niet boven in het gebouw maar beneden bij de bel, telt het dan ook?quote:Op zaterdag 24 januari 2026 15:49 schreef r_one het volgende:
[..]
En de politie gebeld want
[ afbeelding ]
?
Oh ik las "aan de deur". Jeweetwel, die deur (met spionnetje) waar ze wel vaker zich naar binnen wurmde.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 17:06 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ze was niet boven in het gebouw maar beneden bij de bel, telt het dan ook?
Ja ik noem aan de deur ook vaak beneden bij de bel en brievenbussen , echt aan de deur staat ze pas als ze boven aan belt of kloptquote:Op zaterdag 24 januari 2026 17:21 schreef r_one het volgende:
[..]
Oh ik las "aan de deur". Jeweetwel, die deur (met spionnetje) waar ze wel vaker zich naar binnen wurmde.
Bellen- en brievenbussentableau zal wel niet onder 461 Sr vallen.
Klinkt goedquote:Op zondag 25 januari 2026 15:58 schreef Cupfighter het volgende:
Vanmiddag weer even met L de stad in geweest,, ze verveelde zich, dochter was bij haar ex en ze wou shoppen en vroeg of ik mee wou.
Ze had flink wat in geslapen dus ik kon ook wat tassen dragen, L heeft niet bepaald een goedkope smaak qua kleding en ze is 1.86 dus ze hebben niet altijd haar maat maar ze heeft wel leuke dingen gekocht, daarna natuurlijk nog ergens gaan zitten eten, sinds ik met L om ga heel wat leuk nieuwe horeca gelegenheden leren kennen, en ik weet het is duurder dan thuis eten maar het is zo gezellig
Klopt, ze betaalt haar eigen kleding, en op een uitzondering na betalen we ook ons eigen eten, ik kan het betalen, als dat niet lukt en ze wil echt graag dat ik mee ga schiet ze het voor en betaal ik later terug of ik trakteer de keer eropquote:Op zondag 25 januari 2026 16:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Klinkt goed
En als je jezelf financieel niet in de problemen werkt (en haar d'r eigen kleding laat betalen en eerlijk delen) is het toch enkel positief?
Nou! Genieten dan dus tochquote:Op zondag 25 januari 2026 16:12 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Klopt, ze betaalt haar eigen kleding, en op een uitzondering na betalen we ook ons eigen eten, ik kan het betalen, als dat niet lukt en ze wil echt graag dat ik mee ga schiet ze het voor en betaal ik later terug of ik trakteer de keer erop
Werkt prima zo
Klopt, L is ook een type vrouw die ook regelmatig vraagt of het oke is voor me, ze weet dat ik vrij vlot mijn grenzen verleg en heeft dat liever nietquote:Op zondag 25 januari 2026 16:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nou! Genieten dan dus toch
Zolang je maar bedenkt waar je grenzen liggen en dat je die waarborgt. En je hebt plezier dan wens ik je al het gelukt ermee
En jullie hebben ook besproken hoe jullie de vriendschap zien? (sorry ben gewoon even benieuwd) Dat jullie hetzelfde denken over vriendschap/relatie/etc?quote:Op zondag 25 januari 2026 16:24 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Klopt, L is ook een type vrouw die ook regelmatig vraagt of het oke is voor me, ze weet dat ik vrij vlot mijn grenzen verleg en heeft dat liever niet
Hmmm goede vraag, ik zou wel meer willen, maar dat kan ook veel verpesten, ik vind het erg leuk zo samen en dat vind zij ook, ik denk niet dat zij op een relatie met mij zit te wachtenquote:Op zondag 25 januari 2026 16:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
En jullie hebben ook besproken hoe jullie de vriendschap zien? (sorry ben gewoon even benieuwd) Dat jullie hetzelfde denken over vriendschap/relatie/etc?
Edit: Zeker omdat jullie vaak er samen op uit gaan
Voor een buitenstaander klinkt het eigenlijk als daten wat jullie doen, daarom vraag ik er naar... Pas op je hartquote:Op zondag 25 januari 2026 16:35 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Hmmm goede vraag, ik zou wel meer willen, maar dat kan ook veel verpesten, ik vind het erg leuk zo samen en dat vind zij ook, ik denk niet dat zij op een relatie met mij zit te wachten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |