Wat zeggen de kaarten over dit manipulatieve gedrag?quote:Op zaterdag 27 december 2025 23:24 schreef Cupfighter het volgende:
K stond vanavond in de galerij aan de deur, ik heb niet open gedaan ondanks de duivel op mijn schouder die zei laat haar binnen, ze heeft waarschijnlijk wel gehoord dat ik er was want ze belde een paar keer aan en klopt ook even, ik hoorde stemmen op de gang, ik vermoed dat de buurvrouw dat was ze is daarna ook vlot vertrokken
Ik ben blij dat ik mijn rug recht heb gehouden en niet heb open gedaan
Ik heb mijn eigen kaarten hier nog niet op los gelaten , maar ik weet ook zelf wat ik hier aan doen moet en dat is er niet op in gaan, ik kan haar niet veranderen daar heb ik geen invloed op, op mijn eigen gedrag wel en dat is dus in alle gevallen negerenquote:Op zondag 28 december 2025 00:53 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wat zeggen de kaarten over dit manipulatieve gedrag?
Kaarten zijn niets meer en niets minder om iets te bekijken vanuit een andere angel. Als je moeite hebt met uit een situatie stappen om hem van een andere kant te bekijken, kunnen kaarten helpen. Je draait drie (of meer/minder) willekeurige kaarten ziet er iets in en het geeft ruimte om te denken.quote:Op zaterdag 27 december 2025 10:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Glaasje draaien, tarotkaarten leggen, in een glazen bol turen... Tijdverdrijf voor mensen die eruit kunnen halen wat ze maar willen. Als je hoopt dat je oma contact opneemt tijdens het geesten oproepen zul je vast ook wel ergens een vergezocht teken in kunnen zien dat ze dat doet.
Ik zou er allemaal geen enkele waarde aan hechten.
Hahah ja iddquote:
Die laatste zin ben ik niet met je eens. Ik heb mensen zichzelf de vernieling in zien helpen omdat ze meenden "er iets in te zien" (dat wat ze graag -zonder ratio- wílden zienquote:Op zondag 28 december 2025 10:08 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Kaarten zijn niets meer en niets minder om iets te bekijken vanuit een andere angel. Als je moeite hebt met uit een situatie stappen om hem van een andere kant te bekijken, kunnen kaarten helpen. Je draait drie (of meer/minder) willekeurige kaarten ziet er iets in en het geeft ruimte om te denken.
In dit geval gebaseerd op wat hij zei, hebben de kaarten gevoelens van hem gespiegeld die op de ondervlakte borrelde. An sich niks mis mee.
Dat is helaas wel mogelijk jaquote:Op zondag 28 december 2025 13:28 schreef r_one het volgende:
[..]
Die laatste zin ben ik niet met je eens. Ik heb mensen zichzelf de vernieling in zien helpen omdat ze meenden "er iets in te zien" (dat wat ze graag -zonder ratio- wílden zien)
Juist... toen ik een cursus erover deed waren er ook zulke lui. Dat is jammer. Al heb je met alle zweverige toestanden mensen die zo ermee omgaan. Van kaarten tot astrologie tot religie tot alles.quote:Op zondag 28 december 2025 13:28 schreef r_one het volgende:
[..]
Die laatste zin ben ik niet met je eens. Ik heb mensen zichzelf de vernieling in zien helpen omdat ze meenden "er iets in te zien" (dat wat ze graag -zonder ratio- wílden zien)
Dat is met heel veel dingen.quote:Op zondag 28 december 2025 13:28 schreef r_one het volgende:
[..]
In labiele toestand of desperaat kunnen ook doorgaans nuchtere mensen op rare gedachten gebracht worden.quote:Op zondag 28 december 2025 13:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Juist... toen ik een cursus erover deed waren er ook zulke lui. Dat is jammer. Al heb je met alle zweverige toestanden mensen die zo ermee omgaan. Van kaarten tot astrologie tot religie tot alles.
Je moet zelf blijven nadenken, nuchter blijven. Soms kan een kaartje je even laten bezinnen
Van oh interessant. Zodra het meer wordt, is het in mijn bescheiden mening niet gezond meer
Het moet zo zijn als je sterrenbeeld opzoeken in de krant. Gewoon nuchter mee omgaan en er niet te zwaar aan tillen
Met dit antwoord kan ik niet zoveel.quote:
Je hebt gelijk jaquote:Op zondag 28 december 2025 13:59 schreef r_one het volgende:
[..]
In labiele toestand of desperaat kunnen ook doorgaans nuchtere mensen op rare gedachten gebracht worden.
Ik moet altijd denken aan Silvia Millecam (was altijd een struise vrouw, totdat ze kanker kreeg) bij dit soort kwakzalverij. Die hoef ik denk ik niet verder uit te leggen.
Ga een winkel in, koop een kratje bier. Zijn er ook zat aan ten onder gegaan.quote:Op zondag 28 december 2025 14:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Met dit antwoord kan ik niet zoveel.
Jij vindt dat serieus vergelijkbaar?quote:Op zondag 28 december 2025 14:05 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ga een winkel in, koop een kratje bier. Zijn er ook zat aan ten onder gegaan.
Fastfood, ook mensen die zich de vernieling in eten. Toch allemaal algemeen geaccepteerd.
Als jij normaal eens een kaartje legt, naar kerk gaat of wat dan ook. Dan is echt niks aan de hand, net zoals wanneer je eens een biertje drinkt. Dat het misbruikt kan worden of dat iemand er niet mee om kan gaan, ja.quote:Op zondag 28 december 2025 14:08 schreef r_one het volgende:
[..]
Jij vindt dat serieus vergelijkbaar?
Ja en met een schroevendraaier kun je ook iemand doodsteken. Zo kun je alles wel erbij slepen. Tarot is toch wat ander dan een potje klaverjassen voor (te) veel mensen.quote:Op zondag 28 december 2025 14:22 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Als jij normaal eens een kaartje legt, naar kerk gaat of wat dan ook. Dan is echt niks aan de hand, net zoals wanneer je eens een biertje drinkt. Dat het misbruikt kan worden of dat iemand er niet mee om kan gaan, ja.
Maar goed ik ga er verder geen discussie over aan, dit is het topic van bekervechter. Dit is hoe ik het zie, jammer dat iemand die je kende eraan onder door ging, maar als het niet kaartjes waren, was het wel wat anders.
En alcohol niet wil je zeggen? Maar goed laatste wat ik er over zeg.quote:Op zondag 28 december 2025 14:27 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja en met een schroevendraaier kun je ook iemand doodsteken. Zo kun je alles wel erbij slepen. Tarot is toch wat ander dan een potje klaverjassen voor (te) veel mensen.
Een krat bier verandert niet de mindset van een alcoholist.quote:Op zondag 28 december 2025 14:31 schreef Hetekip het volgende:
[..]
En alcohol niet wil je zeggen? Maar goed laatste wat ik er over zeg.
Mee eens, stel dat ik te lang was blijven hangen in wat ik las bij de kaart uitleg dan had ik nu met K op de bank gezetenquote:Op zondag 28 december 2025 14:34 schreef r_one het volgende:
[..]
Een krat bier verandert niet de mindset van een alcoholist.
Een schroevendraaier verandert ook niet de mindset van een seriemoordenaar.
Tarotkaarten kunnen wel de mindset van een (chronich) labiel persoon veranderen.
Dat is het verschil.
Maar is dat echt een gedachte waar je alleen mee speelde vanwege die kaart? Je zei eerder dat het al wat op de achtergrond borrelde, gaf de kaart je niet alleen de optie om dat wat borrelde in acht te nemen?quote:Op zondag 28 december 2025 15:02 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Mee eens, stel dat ik te lang was blijven hangen in wat ik las bij de kaart uitleg dan had ik nu met K op de bank gezeten
De kaarten brachten me wel even op die gedachten om uit te voeren van wat er op de achtergrond borrelde en dus even naar de voorgrond schoof, zonder de kaarten was het waarschijnlijk op de achtergrond geblevenquote:Op zondag 28 december 2025 15:03 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Maar is dat echt een gedachte waar je alleen mee speelde vanwege die kaart? Je zei eerder dat het al wat op de achtergrond borrelde, gaf de kaart je niet alleen de optie om dat wat borrelde in acht te nemen?
Heeft het gevolg wel geholpen, dat wil zeggen borrelt het nu nog op de achtergrond of is het nu ook weg?quote:Op zondag 28 december 2025 15:07 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
De kaarten brachten me wel even op die gedachten om uit te voeren van wat er op de achtergrond borrelde en dus even naar de voorgrond schoof, zonder de kaarten was het waarschijnlijk op de achtergrond gebleven
Het is weer terug naar de achtergrondquote:Op zondag 28 december 2025 15:20 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Heeft het gevolg wel geholpen, dat wil zeggen borrelt het nu nog op de achtergrond of is het nu ook weg?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |