abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219628216
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 10:30 schreef CruzerXtreme het volgende:
zit hier vol kaartleggers ofzo :')
Hahah ja idd
Daarom zitten ze in het psychologie subforum

Deugt niks aan die lui :+

(Grapje)

Edit: als ik drie keer per jaar leg is het veel. Ben vooral blijven met het regenboog thema van de nieuwe kaarten. Hecht er verder geen waarde eraan
  zondag 28 december 2025 @ 12:50:43 #32
511221 Hetekip
#1 MIKEYTT FAN
pi_219630302
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 10:30 schreef CruzerXtreme het volgende:
zit hier vol kaartleggers ofzo :')
Ik leg runes.
Anton-Gaaei-supporter (LET'S GO Anton!)
pi_219631000
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2025 10:08 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Kaarten zijn niets meer en niets minder om iets te bekijken vanuit een andere angel. Als je moeite hebt met uit een situatie stappen om hem van een andere kant te bekijken, kunnen kaarten helpen. Je draait drie (of meer/minder) willekeurige kaarten ziet er iets in en het geeft ruimte om te denken.

In dit geval gebaseerd op wat hij zei, hebben de kaarten gevoelens van hem gespiegeld die op de ondervlakte borrelde. An sich niks mis mee.
Die laatste zin ben ik niet met je eens. Ik heb mensen zichzelf de vernieling in zien helpen omdat ze meenden "er iets in te zien" (dat wat ze graag -zonder ratio- wílden zien :{w )
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219631093
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 13:28 schreef r_one het volgende:

[..]
Die laatste zin ben ik niet met je eens. Ik heb mensen zichzelf de vernieling in zien helpen omdat ze meenden "er iets in te zien" (dat wat ze graag -zonder ratio- wílden zien :{w )
Dat is helaas wel mogelijk ja
pi_219631559
quote:

[..]
Juist... toen ik een cursus erover deed waren er ook zulke lui. Dat is jammer. Al heb je met alle zweverige toestanden mensen die zo ermee omgaan. Van kaarten tot astrologie tot religie tot alles.
Je moet zelf blijven nadenken, nuchter blijven. Soms kan een kaartje je even laten bezinnen
Van oh interessant. Zodra het meer wordt, is het in mijn bescheiden mening niet gezond meer

Het moet zo zijn als je sterrenbeeld opzoeken in de krant. Gewoon nuchter mee omgaan en er niet te zwaar aan tillen
  zondag 28 december 2025 @ 13:58:05 #36
511221 Hetekip
#1 MIKEYTT FAN
pi_219631675
quote:

[..]
Dat is met heel veel dingen.
pi_219631700
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 13:53 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Juist... toen ik een cursus erover deed waren er ook zulke lui. Dat is jammer. Al heb je met alle zweverige toestanden mensen die zo ermee omgaan. Van kaarten tot astrologie tot religie tot alles.
Je moet zelf blijven nadenken, nuchter blijven. Soms kan een kaartje je even laten bezinnen
Van oh interessant. Zodra het meer wordt, is het in mijn bescheiden mening niet gezond meer

Het moet zo zijn als je sterrenbeeld opzoeken in de krant. Gewoon nuchter mee omgaan en er niet te zwaar aan tillen
In labiele toestand of desperaat kunnen ook doorgaans nuchtere mensen op rare gedachten gebracht worden.

Ik moet altijd denken aan Silvia Millecam (was altijd een struise vrouw, totdat ze kanker kreeg) bij dit soort kwakzalverij. Die hoef ik denk ik niet verder uit te leggen.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219631722
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 13:58 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Dat is met heel veel dingen.
Met dit antwoord kan ik niet zoveel.
.
pi_219631749
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 13:59 schreef r_one het volgende:

[..]
In labiele toestand of desperaat kunnen ook doorgaans nuchtere mensen op rare gedachten gebracht worden.

Ik moet altijd denken aan Silvia Millecam (was altijd een struise vrouw, totdat ze kanker kreeg) bij dit soort kwakzalverij. Die hoef ik denk ik niet verder uit te leggen.
Je hebt gelijk ja :Y
  zondag 28 december 2025 @ 14:05:32 #40
511221 Hetekip
#1 MIKEYTT FAN
pi_219631798
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 14:00 schreef r_one het volgende:

[..]
Met dit antwoord kan ik niet zoveel.
Ga een winkel in, koop een kratje bier. Zijn er ook zat aan ten onder gegaan.
Fastfood, ook mensen die zich de vernieling in eten. Toch allemaal algemeen geaccepteerd.
pi_219631877
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 14:05 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ga een winkel in, koop een kratje bier. Zijn er ook zat aan ten onder gegaan.
Fastfood, ook mensen die zich de vernieling in eten. Toch allemaal algemeen geaccepteerd.
Jij vindt dat serieus vergelijkbaar? :')
.
  zondag 28 december 2025 @ 14:22:58 #42
511221 Hetekip
#1 MIKEYTT FAN
pi_219632255
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 14:08 schreef r_one het volgende:

[..]
Jij vindt dat serieus vergelijkbaar? :')
Als jij normaal eens een kaartje legt, naar kerk gaat of wat dan ook. Dan is echt niks aan de hand, net zoals wanneer je eens een biertje drinkt. Dat het misbruikt kan worden of dat iemand er niet mee om kan gaan, ja.

Maar goed ik ga er verder geen discussie over aan, dit is het topic van bekervechter. Dit is hoe ik het zie, jammer dat iemand die je kende eraan onder door ging, maar als het niet kaartjes waren, was het wel wat anders.
pi_219632397
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 14:22 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Als jij normaal eens een kaartje legt, naar kerk gaat of wat dan ook. Dan is echt niks aan de hand, net zoals wanneer je eens een biertje drinkt. Dat het misbruikt kan worden of dat iemand er niet mee om kan gaan, ja.

Maar goed ik ga er verder geen discussie over aan, dit is het topic van bekervechter. Dit is hoe ik het zie, jammer dat iemand die je kende eraan onder door ging, maar als het niet kaartjes waren, was het wel wat anders.
Ja en met een schroevendraaier kun je ook iemand doodsteken. Zo kun je alles wel erbij slepen. Tarot is toch wat ander dan een potje klaverjassen voor (te) veel mensen.
.
  zondag 28 december 2025 @ 14:31:14 #44
511221 Hetekip
#1 MIKEYTT FAN
pi_219632501
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 14:27 schreef r_one het volgende:

[..]
Ja en met een schroevendraaier kun je ook iemand doodsteken. Zo kun je alles wel erbij slepen. Tarot is toch wat ander dan een potje klaverjassen voor (te) veel mensen.
En alcohol niet wil je zeggen? Maar goed laatste wat ik er over zeg.
pi_219632545
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 14:31 schreef Hetekip het volgende:

[..]
En alcohol niet wil je zeggen? Maar goed laatste wat ik er over zeg.
Een krat bier verandert niet de mindset van een alcoholist.
Een schroevendraaier verandert ook niet de mindset van een seriemoordenaar.

Tarotkaarten kunnen wel de mindset van een (chronich) labiel persoon veranderen.
Dat is het verschil.
.
pi_219632959
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 14:34 schreef r_one het volgende:

[..]
Een krat bier verandert niet de mindset van een alcoholist.
Een schroevendraaier verandert ook niet de mindset van een seriemoordenaar.

Tarotkaarten kunnen wel de mindset van een (chronich) labiel persoon veranderen.
Dat is het verschil.
Mee eens, stel dat ik te lang was blijven hangen in wat ik las bij de kaart uitleg dan had ik nu met K op de bank gezeten
  zondag 28 december 2025 @ 15:03:59 #47
511221 Hetekip
#1 MIKEYTT FAN
pi_219632979
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 15:02 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Mee eens, stel dat ik te lang was blijven hangen in wat ik las bij de kaart uitleg dan had ik nu met K op de bank gezeten
Maar is dat echt een gedachte waar je alleen mee speelde vanwege die kaart? Je zei eerder dat het al wat op de achtergrond borrelde, gaf de kaart je niet alleen de optie om dat wat borrelde in acht te nemen?
pi_219633033
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 15:03 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Maar is dat echt een gedachte waar je alleen mee speelde vanwege die kaart? Je zei eerder dat het al wat op de achtergrond borrelde, gaf de kaart je niet alleen de optie om dat wat borrelde in acht te nemen?
De kaarten brachten me wel even op die gedachten om uit te voeren van wat er op de achtergrond borrelde en dus even naar de voorgrond schoof, zonder de kaarten was het waarschijnlijk op de achtergrond gebleven
  zondag 28 december 2025 @ 15:20:16 #49
511221 Hetekip
#1 MIKEYTT FAN
pi_219633279
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 15:07 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
De kaarten brachten me wel even op die gedachten om uit te voeren van wat er op de achtergrond borrelde en dus even naar de voorgrond schoof, zonder de kaarten was het waarschijnlijk op de achtergrond gebleven
Heeft het gevolg wel geholpen, dat wil zeggen borrelt het nu nog op de achtergrond of is het nu ook weg?
pi_219633498
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 15:20 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Heeft het gevolg wel geholpen, dat wil zeggen borrelt het nu nog op de achtergrond of is het nu ook weg?
Het is weer terug naar de achtergrond
Gisteravond bewees gelukkig ik juist handel als het nodig is door haar niet binnen te laten
  zondag 28 december 2025 @ 15:31:47 #51
511221 Hetekip
#1 MIKEYTT FAN
pi_219633580
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 15:28 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Het is weer terug naar de achtergrond
Gisteravond bewees gelukkig ik juist handel als het nodig is door haar niet binnen te laten
Ik denk dan wel dat je er sterker uit bent gekomen. De kaarten brachten je even aan het wankelen, maar dat wankelen heeft je achteraf wel sterker gemaakt. Waardoor je de gedachten op de achtergrond volgens mij beter de baas bent.
pi_219633653
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 15:31 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ik denk dan wel dat je er sterker uit bent gekomen. De kaarten brachten je even aan het wankelen, maar dat wankelen heeft je achteraf wel sterker gemaakt. Waardoor je de gedachten op de achtergrond volgens mij beter de baas bent.
Het heeft me in ieder geval even op scherp gezet
pi_219633698
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 15:31 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Teveel eer/credits voor de kaarten.
.
  zondag 28 december 2025 @ 15:39:02 #54
511221 Hetekip
#1 MIKEYTT FAN
pi_219633803
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 15:34 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Het heeft me in ieder geval even op scherp gezet
Heel goed, gewoon volhouden ook. Een toxische relatie maakt meer kapot dan heel.
pi_219633892
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2025 15:35 schreef r_one het volgende:

[..]
Teveel eer/credits voor de kaarten.
Zou het?
Het bracht me inderdaad even op verkeerde gedachten waar naar ik er voor mezelf vrij vlot meer scherpe argumenten tegenover zette die nee zeiden
Soort wake up call?
pi_219633980
Het zijn maar een papiertjes met een plaatje erop. Niet meer en niet minder. Mensen hebben een associatief brein en kennen er daarom waarde aan. We houden van oorzaak en gevolg en kunnen slecht tegen betekenisloosheid. Het is allemaal je eigen brein en niet een macht. Het is toeval en je probeert er onbewust betekenisloos aan te geven en te passen in je situatie. Dat is menselijk doch onrealistisch
  zondag 28 december 2025 @ 15:55:00 #57
511221 Hetekip
#1 MIKEYTT FAN
pi_219634227
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 15:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het zijn maar een papiertjes met een plaatje erop. Niet meer en niet minder. Mensen hebben een associatief brein en kennen er daarom waarde aan. We houden van oorzaak en gevolg en kunnen slecht tegen betekenisloosheid. Het is allemaal je eigen brein en niet een macht. Het is toeval en je probeert er onbewust betekenisloos aan te geven en te passen in je situatie. Dat is menselijk doch onrealistisch
Zonder betekenis heeft het leven geen zin, de mens zoekt voortdurend naar betekenis. Een wereld zonder betekenis zou gewoonweg niet werken. De kaarten zijn zeker geen macht, maar neem nu een kaart of een gesprek. Het gaat erom dat je geprikkeld wordt en gaat verkennen.

Ga maar kijken waar slechte dingen gebeuren, mensen vragen zich af: 'waarom ik?' 'Waarom moet mij dat overkomen?' Dat is een vraag naar betekenis, het significeert de betekenisloosheid van een willekeurige gebeurtenis of actie die jou treft.

Als je dat van de mens afpakt is de mens geen mens meer, ik denk dat het juist realistisch is om naar betekenis te zoeken. Als ik in rouw ben, maar praten met een knuffelbeest mij help, dan zou ik dat niet als slecht betitelen. Als een kaart je prikkelt en je een gedachte najaagt is dat prima, je bent nog altijd zelf in controle. Het is niet zo alsof de kaart opeens je gedachte overneemt en zegt wat je moet doen. Je moet natuurlijk niet teveel toekennen aan zo'n kaart. Maar je zou ook met iemand kunnen praten die zegt: 'Waarom probeer je dit of dat niet.' En daar zou je net zo goed naar luisteren. Ik zie kaarten dan ook niet anders dan met iemand praten.

Uiteindelijk gaat het erop hoe je reageert op iets, en in dit geval heeft cupfighter goed gereageerd en is hij er sterker uitgekomen. Door zelf een situatie onder de loep te nemen, weet hij nu beter wat goed voor hem is en wat hij wil. En juist daarin ligt de betekenis, het heeft hem teruggebracht naar hemzelf.
pi_219635592
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 15:42 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Zou het?
Het bracht me inderdaad even op verkeerde gedachten waar naar ik er voor mezelf vrij vlot meer scherpe argumenten tegenover zette die nee zeiden
Soort wake up call?
Jij hebt het idee dat die kaarten je gesterkt hebben in je assertiviteit? Zonder die kaarten zou je nu nog steeds eerder toegeven aan je latente verlangen voor K? Die kaarten maken echt een significant verschil tussen vóór het leggen en ná het leggen? Je bent erdoor mentaal gegroeid?

Kortom, je had echt die kaarten nodig om die 'scherpe argumenten' te bedenken?
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 15:55 schreef Hetekip het volgende:
Door zelf een situatie onder de loep te nemen, weet hij nu beter wat goed voor hem is en wat hij wil.
Ach welnee. Dat is echt geen novum hoor :N
Dat weet-ie al een tijdje, ook zonder die kaarten.

(en als je zijn topics een beetje had gevolgd, had je dat ook kunnen weten :{w )

[ Bericht 8% gewijzigd door r_one op 28-12-2025 17:13:56 ]
.
pi_219636457
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 16:57 schreef r_one het volgende:

[..]
Jij hebt het idee dat die kaarten je gesterkt hebben in je assertiviteit? Zonder die kaarten zou je nu nog steeds eerder toegeven aan je latente verlangen voor K? Die kaarten maken echt een significant verschil tussen vóór het leggen en ná het leggen? Je bent erdoor mentaal gegroeid?

Kortom, je had echt die kaarten nodig om die 'scherpe argumenten' te bedenken?
[..]
Ach welnee. Dat is echt geen novum hoor :N
Dat weet-ie al een tijdje, ook zonder die kaarten.

(en als je zijn topics een beetje had gevolgd, had je dat ook kunnen weten :{w )
Nee daar heb ik de kaarten niet voor nodig dat is ook weer waar
pi_219636785
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 17:48 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Nee daar heb ik de kaarten niet voor nodig dat is ook weer waar
Niet meer dan een spielerei dus. Je wint er niks mee (maar het kan je wel danig in verwarring brengen ... wat in eerste instantie ook gebeurd is :{ ).
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')