abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219879566
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 21:02 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dat begrijp ik als iemand zichzelf van het leven beroofd is dat zijn of haar verantwoordelijkheid daar kan een ander niet verantwoordelijk voor zijn al zullen er misschien hele vage uitzonderingen zijn maar normaal gesproken niet in het geval van Belinda en Melanie zeker niet
Merk je qua opvattingen ook verschil met een paar jaar geleden?
pi_219879603
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 20:43 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Merk je qua opvattingen ook verschil met een paar jaar geleden?
Ja toen vond ik dat ik medeverantwoordelijk was voor de suïcide van Melanie omdat ik het samenwonen blokkeerde
pi_219880244
Mag verwijderd worden

[ Bericht 94% gewijzigd door Cupfighter op 19-01-2026 23:01:22 ]
pi_219881738
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 20:48 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja toen vond ik dat ik medeverantwoordelijk was voor de suïcide van Melanie omdat ik het samenwonen blokkeerde
Op zich vind ik het wel een mooie eigenschap als mensen verantwoordelijkheidsgevoel hebben voor de mensen om wie ze geven. Het gebeurt namelijk ook dat mensen met psychische problemen zich oprecht geholpen voelen en dankbaar dat de mensen om hen heen hun niet hebben laten vallen.

Echter de keerzijde daarvan is dat iemand zich teveel kan opofferen, helemaal als die persoon zelf een jeugd heeft gehad waarbij hij/zij het gevoel minderwaardig te zijn en nog meer zijn/haar best moet doen om door anderen geaccepteerd te worden. Ik weet het allemaal wel en volgens mij is het voor de meeste mensen helemaal niet moeilijk te begrijpen.

Ik trap er ook elke keer weer in. Dan komt er iemand in mijn leven met wie het goed klikt, al helemaal als die persoon zelf ook met emotionele issues worstelt. Vanwege de herkenning voel ik mij dan niet meer zo alleen. Dan gun ik die persoon dat hij/zij zich ook beter voelt en wil ik best veel moeite doen, want ik voel mezelf ook beter als ik een ander kan helpen. Ik heb dan ook niet in de gaten dat altijd ik degene ben die zich voor de ander opoffert, want ik vind het ook niet zo moeilijk om iets voor een ander te doen. Ik vind het wel heel moeilijk om mij daarna weer op mezelf aangewezen en heel eenzaam en leeg te voelen. Alle positive energie die ik had opgedaan, lijkt dan heel snel leeggelopen te zijn en dan zit ik weer in het negatieve patroon waarmee ik mij heel vertrouwd voel, maar ook heel ongelukkig. Zo ongelukkig dat het leven voor mij geen zin heeft als het nooit zal veranderen, dus ik klamp mij vast aan hoop dat het leven veel groter is en meer te bieden heeft dan alleen maar de eenzaamheid die ik ken; ik weet niet goed hoe ik het moet realiseren, ik weet alleen dat het bestaat en ik wil het ervaren. Het makkelijkste om van stilstand weer in beweging te komen, is door te doen wat ik nou eenmaal gewend ben.

Voor mij persoonlijk helpt de gedachte: "Als ik mezelf teveel opoffer voor een ander en er zelf aan kapot ga, kan ik alsnog niets voor een ander betekenen". En ook "Ik help mensen vaak nog beter door het hen zelf te laten ervaren i.p.v. dat ik mij teveel ga bemoeien met het leven van een ander. Dat zou ik bij mezelf ook niet willen." Wat dat laatste betreft, ironisch genoeg is dat hetgeen wat ik bij mezelf teveel toelaat.

Ik heb altijd wel het idee gehad dat ik tegen mijn problemen aanloop, omdat ik in het leven een bepaalde les moet leren. Ik leef niet alleen maar om uiteindelijk weer dood te gaan, ik wil wel zin en betekenis in mijn leven aanbrengen.

~~~~~~

Hoe werkt dat bij jou?
pi_219884067
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 10:11 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Op zich vind ik het wel een mooie eigenschap als mensen verantwoordelijkheidsgevoel hebben voor de mensen om wie ze geven. Het gebeurt namelijk ook dat mensen met psychische problemen zich oprecht geholpen voelen en dankbaar dat de mensen om hen heen hun niet hebben laten vallen.

Echter de keerzijde daarvan is dat iemand zich teveel kan opofferen, helemaal als die persoon zelf een jeugd heeft gehad waarbij hij/zij het gevoel minderwaardig te zijn en nog meer zijn/haar best moet doen om door anderen geaccepteerd te worden. Ik weet het allemaal wel en volgens mij is het voor de meeste mensen helemaal niet moeilijk te begrijpen.

Ik trap er ook elke keer weer in. Dan komt er iemand in mijn leven met wie het goed klikt, al helemaal als die persoon zelf ook met emotionele issues worstelt. Vanwege de herkenning voel ik mij dan niet meer zo alleen. Dan gun ik die persoon dat hij/zij zich ook beter voelt en wil ik best veel moeite doen, want ik voel mezelf ook beter als ik een ander kan helpen. Ik heb dan ook niet in de gaten dat altijd ik degene ben die zich voor de ander opoffert, want ik vind het ook niet zo moeilijk om iets voor een ander te doen. Ik vind het wel heel moeilijk om mij daarna weer op mezelf aangewezen en heel eenzaam en leeg te voelen. Alle positive energie die ik had opgedaan, lijkt dan heel snel leeggelopen te zijn en dan zit ik weer in het negatieve patroon waarmee ik mij heel vertrouwd voel, maar ook heel ongelukkig. Zo ongelukkig dat het leven voor mij geen zin heeft als het nooit zal veranderen, dus ik klamp mij vast aan hoop dat het leven veel groter is en meer te bieden heeft dan alleen maar de eenzaamheid die ik ken; ik weet niet goed hoe ik het moet realiseren, ik weet alleen dat het bestaat en ik wil het ervaren. Het makkelijkste om van stilstand weer in beweging te komen, is door te doen wat ik nou eenmaal gewend ben.

Voor mij persoonlijk helpt de gedachte: "Als ik mezelf teveel opoffer voor een ander en er zelf aan kapot ga, kan ik alsnog niets voor een ander betekenen". En ook "Ik help mensen vaak nog beter door het hen zelf te laten ervaren i.p.v. dat ik mij teveel ga bemoeien met het leven van een ander. Dat zou ik bij mezelf ook niet willen." Wat dat laatste betreft, ironisch genoeg is dat hetgeen wat ik bij mezelf teveel toelaat.

Ik heb altijd wel het idee gehad dat ik tegen mijn problemen aanloop, omdat ik in het leven een bepaalde les moet leren. Ik leef niet alleen maar om uiteindelijk weer dood te gaan, ik wil wel zin en betekenis in mijn leven aanbrengen.

~~~~~~

Hoe werkt dat bij jou?
Ik loop eerlijk gezegd tegen dezelfde problemen aan zeker als ik de persoon heel leuk vind en de grens dus veelste laat trek waardoor die persoon het niet meer snapt als ik ze plots wel ga trekken
Nu bij K doe ik mijn uiterste best om de grens vast te houden wat ik bij Melanie echt veel te laat deed
pi_219893484
K prikkelt me wel maar ik ga er niet aan toegeven
pi_219893699
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 18:31 schreef Cupfighter het volgende:
K prikkelt me wel maar ik ga er niet aan toegeven
op welke wijze?
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_219893713
quote:
99s.gif Op woensdag 21 januari 2026 19:06 schreef greysbones het volgende:

[..]
op welke wijze?
Foto’s in de brievenbus, weliswaar met kleding maar wel met kleding waarvan ze weet dat ik dat prikkelend vind
pi_219893719
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 19:08 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Foto’s in de brievenbus, weliswaar met kleding maar wel met kleding waarvan ze weet dat ik dat prikkelend vind
waarom bekijk je ze?
neem aan dat je al wist dat ze van K kwamen?
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219893727
quote:
99s.gif Op woensdag 21 januari 2026 19:09 schreef greysbones het volgende:

[..]
waarom bekijk je ze?
neem aan dat je al wist dat ze van K kwamen?
Ze gooit ze zonder envelop er in
pi_219893732
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 19:11 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ze gooit ze zonder envelop er in
vermoeiend
erg vermoeiend
maar dat betekend ook dat ze in je gebouw is ....
ongevraagd
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219893744
quote:
99s.gif Op woensdag 21 januari 2026 19:12 schreef greysbones het volgende:

[..]
vermoeiend
erg vermoeiend
maar dat betekend ook dat ze in je gebouw is ....
ongevraagd
Voor iets in de brievenbus te gooien hoef je bij ons niet in het gebouw te komen, dat kan vanaf de buitenkant van het gebouw
Vermoeiend is het inderdaad wel
pi_219893748
maar CF
kun je niet voorbij de buitenkant kijken?
bedoel
ze leuk is ze niet
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219893786
quote:
99s.gif Op woensdag 21 januari 2026 19:15 schreef greysbones het volgende:
maar CF
kun je niet voorbij de buitenkant kijken?
bedoel
ze leuk is ze niet
Ik blijf haar erg mooi vinden en ja dat is zwak van me dat weet ik
Als ik mezelf daarop betrap zoals nu dan doe ik ook mijn best om te kijken hoe haar persoonlijkheid is en die is inderdaad niet leuk
pi_219893791
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 19:24 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik blijf haar erg mooi vinden en ja dat is zwak van me dat weet ik
Als ik mezelf daarop betrap zoals nu dan doe ik ook mijn best om te kijken hoe haar persoonlijkheid is en die is inderdaad niet leuk
hoe knap mensen ook zijn
als ze een verrot innerlijk hebben
kan ik geen knap uiterlijk meer zien
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219893798
quote:
99s.gif Op woensdag 21 januari 2026 19:25 schreef greysbones het volgende:

[..]
hoe knap mensen ook zijn
als ze een verrot innerlijk hebben
kan ik geen knap uiterlijk meer zien
Ik ben daar helaas zwakker in
En ja daar baal ik best van, ik probeer dat om te zetten maar dat kost me best moeite

[ Bericht 7% gewijzigd door Cupfighter op 21-01-2026 20:20:04 ]
pi_219900518
Vandaag lekker gewerkt we waren maar met zijn tweetjes op de afdeling, ik denk dat ik zaterdag ook kan werken in verband met zieken, 2 van de 6 liggen er langdurig uit , dus dan gaat het snel als er dan nog mensen weg vallen.
pi_219907720
Ik hoef morgen niet te werken, er is weer een collega beter.
Dus ik heb weekend
pi_219912775
K stond aan de deur om 3 uur in de nacht, ik heb ze natuurlijk buiten laten staan

Straks lunchen met L in de stad
pi_219915288
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 10:39 schreef Cupfighter het volgende:
K stond aan de deur om 3 uur in de nacht, ik heb ze natuurlijk buiten laten staan
En de politie gebeld want

?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219915844
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 15:49 schreef r_one het volgende:

[..]
En de politie gebeld want
[ afbeelding ]
?
Ze was niet boven in het gebouw maar beneden bij de bel, telt het dan ook?
pi_219915978
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 17:06 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ze was niet boven in het gebouw maar beneden bij de bel, telt het dan ook?
Oh ik las "aan de deur". Jeweetwel, die deur (met spionnetje) waar ze wel vaker zich naar binnen wurmde.

Bellen- en brievenbussentableau zal wel niet onder 461 Sr vallen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219916001
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 17:21 schreef r_one het volgende:

[..]
Oh ik las "aan de deur". Jeweetwel, die deur (met spionnetje) waar ze wel vaker zich naar binnen wurmde.

Bellen- en brievenbussentableau zal wel niet onder 461 Sr vallen.
Ja ik noem aan de deur ook vaak beneden bij de bel en brievenbussen , echt aan de deur staat ze pas als ze boven aan belt of klopt

Ik denk ook dat ik weinig kan beginnen tegen het beneden aanbellen

Overigens wel een leuk lunch met L gehad
pi_219925796
Vanmiddag weer even met L de stad in geweest,, ze verveelde zich, dochter was bij haar ex en ze wou shoppen en vroeg of ik mee wou.
Ze had flink wat in geslapen dus ik kon ook wat tassen dragen, L heeft niet bepaald een goedkope smaak qua kleding en ze is 1.86 dus ze hebben niet altijd haar maat maar ze heeft wel leuke dingen gekocht, daarna natuurlijk nog ergens gaan zitten eten, sinds ik met L om ga heel wat leuk nieuwe horeca gelegenheden leren kennen, en ik weet het is duurder dan thuis eten maar het is zo gezellig
pi_219925845
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 15:58 schreef Cupfighter het volgende:
Vanmiddag weer even met L de stad in geweest,, ze verveelde zich, dochter was bij haar ex en ze wou shoppen en vroeg of ik mee wou.
Ze had flink wat in geslapen dus ik kon ook wat tassen dragen, L heeft niet bepaald een goedkope smaak qua kleding en ze is 1.86 dus ze hebben niet altijd haar maat maar ze heeft wel leuke dingen gekocht, daarna natuurlijk nog ergens gaan zitten eten, sinds ik met L om ga heel wat leuk nieuwe horeca gelegenheden leren kennen, en ik weet het is duurder dan thuis eten maar het is zo gezellig
Klinkt goed
En als je jezelf financieel niet in de problemen werkt (en haar d'r eigen kleding laat betalen en eerlijk delen) is het toch enkel positief?
pi_219925892
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:06 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Klinkt goed
En als je jezelf financieel niet in de problemen werkt (en haar d'r eigen kleding laat betalen en eerlijk delen) is het toch enkel positief?
Klopt, ze betaalt haar eigen kleding, en op een uitzondering na betalen we ook ons eigen eten, ik kan het betalen, als dat niet lukt en ze wil echt graag dat ik mee ga schiet ze het voor en betaal ik later terug of ik trakteer de keer erop
Werkt prima zo
pi_219925927
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:12 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Klopt, ze betaalt haar eigen kleding, en op een uitzondering na betalen we ook ons eigen eten, ik kan het betalen, als dat niet lukt en ze wil echt graag dat ik mee ga schiet ze het voor en betaal ik later terug of ik trakteer de keer erop
Werkt prima zo
Nou! Genieten dan dus toch ^O^
Zolang je maar bedenkt waar je grenzen liggen en dat je die waarborgt. En je hebt plezier dan wens ik je al het gelukt ermee :Y
pi_219926015
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:15 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Nou! Genieten dan dus toch ^O^
Zolang je maar bedenkt waar je grenzen liggen en dat je die waarborgt. En je hebt plezier dan wens ik je al het gelukt ermee :Y
Klopt, L is ook een type vrouw die ook regelmatig vraagt of het oke is voor me, ze weet dat ik vrij vlot mijn grenzen verleg en heeft dat liever niet
pi_219926024
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:24 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Klopt, L is ook een type vrouw die ook regelmatig vraagt of het oke is voor me, ze weet dat ik vrij vlot mijn grenzen verleg en heeft dat liever niet
En jullie hebben ook besproken hoe jullie de vriendschap zien? (sorry ben gewoon even benieuwd) Dat jullie hetzelfde denken over vriendschap/relatie/etc?

Edit: Zeker omdat jullie vaak er samen op uit gaan
pi_219926109
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:25 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
En jullie hebben ook besproken hoe jullie de vriendschap zien? (sorry ben gewoon even benieuwd) Dat jullie hetzelfde denken over vriendschap/relatie/etc?

Edit: Zeker omdat jullie vaak er samen op uit gaan
Hmmm goede vraag, ik zou wel meer willen, maar dat kan ook veel verpesten, ik vind het erg leuk zo samen en dat vind zij ook, ik denk niet dat zij op een relatie met mij zit te wachten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')