Ik erger me kapot aan hem , ik vind het een beroerde voorzitter.quote:Op donderdag 18 december 2025 21:04 schreef -XOR- het volgende:
Hoe is de communis opinio over het voorzitterschap van Van Campen trouwens? Tot nu toe vind ik dat hij het prima doet, zit goed in het reglement van orde, irriteert niet, houdt het goed strak, sympathiek voorkomen.
Echt? wat staat je aan hem tegen?quote:Op donderdag 18 december 2025 21:07 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik erger me kapot aan hem , ik vind het een beroerde voorzitter.
Ik heb het vorige week al een paar keer gezegdquote:Op donderdag 18 december 2025 21:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Echt? wat staat je aan hem tegen?
Oh ik vind hem wel soepel. Wat kan ie beter doen?quote:Op donderdag 18 december 2025 21:07 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik erger me kapot aan hem , ik vind het een beroerde voorzitter.
Verder als persoon vast okay maar als voorzitter zie ik ook in de kamer soms wel ergernissen en erger ik mezelf ook aan dat te snel alles afkappen , weinig ruimte geven .quote:Op donderdag 18 december 2025 21:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Oh ik vind hem wel soepel. Wat kan ie beter doen?
Edit: ahja. Wel herkenbaar, misschien wat te gehaast.
En nu wordt het spannend.quote:
Ik hou er wel van als het redelijk strak gehouden wordt, maar het valt wel op dat ie vaak even 3 seconden had moeten wachten. Te vaak dat ie een interruptie niet ziet en dat soort dingen.quote:Op donderdag 18 december 2025 21:10 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik heb het vorige week al een paar keer gezegd![]()
Maar hij laat mensen niet echt uitpraten , kapt teveel en te snel af
Dat blijft nu nog de vraagquote:Op donderdag 18 december 2025 21:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En nu wordt het spannend.
Hoe gaat dit in het kabinet?
Gaat Wiersma de motie uitvoeren?
Femke blijft zo lang mogelijk zitten. Die komt nergens meer aan de bak, dus heeft ze zo lang mogelijk het salaris en daarna wachtgeld nodigquote:Op donderdag 18 december 2025 21:30 schreef Faraday01 het volgende:
Vvd steunt motie Grinwis
Doei Femke. Zouden ze nu morgen uit het kabinet stappen?
Wiersma heeft een kabinetsbesluit nodig voor haar poepbeleid en dat gaat dus morgen niet gebeuren.quote:Op donderdag 18 december 2025 21:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En nu wordt het spannend.
Hoe gaat dit in het kabinet?
Gaat Wiersma de motie uitvoeren?
Ze zit nu gewoon in de kamer dus salaris heeft ze komende periode toch wel.quote:Op donderdag 18 december 2025 21:32 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Femke blijft zo lang mogelijk zitten. Die komt nergens meer aan de bak, dus heeft ze zo lang mogelijk het salaris en daarna wachtgeld nodig
Ow fuck is waar ook. Zijn we nog niet van d'r afquote:Op donderdag 18 december 2025 21:35 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ze zit nu gewoon in de kamer dus salaris heeft ze komende periode toch wel.
Het is een grof schandaal dat Wiersma nog niet weggestuurd is. En dan in Den Haag maar een beetje glazig kijken wanneer blijkt dat het vertrouwen in de politiek het nulpunt nog dichter is genaderd... ja heel gek allemaal.quote:Op donderdag 18 december 2025 21:55 schreef -XOR- het volgende:
FemkeGodin overleeft wederom een MvW.
Edit: oh, ik liep achter.
Kan lokaal wel. En nog een voordeel: dan is elke stemming hoofdelijk. Iedere zetel een bedraad stemkastje waar je een persoonlijk pasje in moet doen en je bent er al, zo doen ze het bij ons. En ja, dan zie je soms partijen gemengd stemmen.quote:Op donderdag 18 december 2025 21:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
Dat ze in deze tijd voor zo'n hoofdelijke stemming niet even op een knopje kunnen drukken en klaar.
Die gaat na haar politieke carrière gewoon de tv wereld in oid, of ze wordt het boegbeeld van iets met boeren of iets conservatiefs. Met haar uiterlijk is aan de bak komen meestal geen probleem.quote:Op donderdag 18 december 2025 21:32 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Femke blijft zo lang mogelijk zitten. Die komt nergens meer aan de bak, dus heeft ze zo lang mogelijk het salaris en daarna wachtgeld nodig
Nu je dit zo zegt, dat elke stemming dan in feite hoofdelijk wordt kan wel gedoe geven als iemand om wat voor reden dan ook er niet bij kan zijn. Die waren anders veelal gewoon onder de partij geteld.quote:Op donderdag 18 december 2025 23:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kan lokaal wel. En nog een voordeel: dan is elke stemming hoofdelijk. Iedereen een stemkastje waar je een persoonlijk pasje in moet doen en je bent er al, zo doen ze het bij ons. En ja, dan zie je soms partijen gemengd stemmen.
Ik weet dat het in de gemeenteverordening in elk geval kan, anoniem stemmen. Maar dan wordt politici afrekenen op beleid wel erg lastig: 'wie zegt dat ik daar voor was?'quote:Op donderdag 18 december 2025 23:20 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nu je dit zo zegt, dat elke stemming dan in feite hoofdelijk wordt kan wel gedoe geven als iemand om wat voor reden dan ook er niet bij kan zijn. Die waren anders veelal gewoon onder de partij geteld.
Dan moet je dus ook echt elke keer als het een beetje spannend wordt een andere collega vragen die andersom wil stemmen om zich te onthouden van stemming.
Wat anders, als je het "echt" zonder ruggespraak wilt hebben en gesplitst, dan zou je blind stemmen moeten toestaan, al lijkt me dat wel de dood voor de fractiediscipline ... zijn er eigenlijk voorbeelden waarbij er blind gestemd wordt, afgezien van voor de voorzitter?
Afrekenen wordt lastig inderdaad, maar als het doel is om echt vrij te mogen stemmen, dan zou geheim stemmen wel zuiverder zijn. Een veelgehoord argument voor hoofdelijk stemmen is dat het dan over iets gaat waar men gewetensbezwaard over kan zijn. Valide argument, maar als je echt vrij wil kunnen stemmen zonder druk van wie dan ook zou het eigenlijk geheim moeten zijn.quote:Op donderdag 18 december 2025 23:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik weet dat het in de gemeenteverordening in elk geval kan, anoniem stemmen. Maar dan wordt politici afrekenen op beleid wel erg lastig: 'wie zegt dat ik daar voor was?'
Het klopt wel dat aanwezigheid veel belangrijker is als je altijd hoofdelijk stemt. Al kun je ook pairen, natuurlijk.
Ik beoordeel politici (en partijen) graag op hoe ze de afgelopen periode hebben gestemd, niet op welke fata morgana ze me deze campagne weer voorschotelen. Dan lijkt het me niet handig dat dit in het geheim gebeurt. Ook kun je zo moeilijker afspraken maken.quote:Op donderdag 18 december 2025 23:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Afrekenen wordt lastig inderdaad, maar als het doel is om echt vrij te mogen stemmen, dan zou geheim stemmen wel zuiverder zijn. Een veelgehoord argument voor hoofdelijk stemmen is dat het dan over iets gaat waar men gewetensbezwaard over kan zijn. Valide argument, maar als je echt vrij wil kunnen stemmen zonder druk van wie dan ook zou het eigenlijk geheim moeten zijn.
Snap ik. Ik ben ook niet per se voor, maar vind het een interessante gedachte. Het zou omkopen of lobbyen bv. ook een heel stuk moeilijker maken en druk vanuit de fractie ook verminderen.quote:Op vrijdag 19 december 2025 00:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik beoordeel politici (en partijen) graag op hoe ze de afgelopen periode hebben gestemd, niet op welke fata morgana ze me deze campagne weer voorschotelen. Dan lijkt het me niet handig dat dit in het geheim gebeurt. Ook kun je zo moeilijker afspraken maken.
Het zou 'corrupt of omgekocht zijn' juist een héél stuk makkelijker maken. Lekker voor de belangen van de lobby's stemmen zonder dat iemand er achter komt dat jij het was.quote:Op vrijdag 19 december 2025 00:50 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Snap ik. Ik ben ook niet per se voor, maar vind het een interessante gedachte. Het zou omkopen of lobbyen bv. ook een heel stuk moeilijker maken en druk vanuit de fractie ook verminderen.
De omkoper heeft natuurlijk ook geen garantie dat je stemt waar hij voor betaalt.quote:Op vrijdag 19 december 2025 01:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Het zou 'corrupt of omgekocht zijn' juist een héél stuk makkelijker maken. Lekker voor de belangen van de lobby's stemmen zonder dat iemand er achter komt dat jij het was.
Je kunt natuurlijk best bepalen welke stemmingen gewoon per fractie gaan. Dan wijs je voor die stemmingen een persoon aan die dan 'spreekt ' voor hele fractie.quote:Op donderdag 18 december 2025 23:20 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nu je dit zo zegt, dat elke stemming dan in feite hoofdelijk wordt kan wel gedoe geven als iemand om wat voor reden dan ook er niet bij kan zijn. Die waren anders veelal gewoon onder de partij geteld.
Dan moet je dus ook echt elke keer als het een beetje spannend wordt een andere collega vragen die andersom wil stemmen om zich te onthouden van stemming.
Wat anders, als je het "echt" zonder ruggespraak wilt hebben en gesplitst, dan zou je blind stemmen moeten toestaan, al lijkt me dat wel de dood voor de fractiediscipline ... zijn er eigenlijk voorbeelden waarbij er blind gestemd wordt, afgezien van voor de voorzitter?
Alleen de omkopende weet niet of jij je wel aan je afspraak gehouden hebt.quote:Op vrijdag 19 december 2025 01:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Het zou 'corrupt of omgekocht zijn' juist een héél stuk makkelijker maken. Lekker voor de belangen van de lobby's stemmen zonder dat iemand er achter komt dat jij het was.
Ik had het gemist, maar dat doen ze dus blijkbaar ook: https://www.security.nl/p(...)igitaal+gaan+stemmenquote:Op vrijdag 19 december 2025 08:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk best bepalen welke stemmingen gewoon per fractie gaan. Dan wijs je voor die stemmingen een persoon aan die dan 'spreekt ' voor hele fractie.
Nu ze binnenhof aan het verbouwen zijn zou het me logisch zijn als ze dat meenemen.
Eens. Juist dat stemmingen openbaar zijn maakt dat je echt kunt controleren of een partij het niet bij mooie woorden houdt.quote:Op vrijdag 19 december 2025 09:32 schreef Hexagon het volgende:
Anoniem stemmen maakt nou juist de controleerbaarheid van volksvertegenwoordigers voor het volk een stuk slechter. Hoe kun je dan nog mensen afrekenen op wat ze doen? En ook voor de politiek niks. Hoe kun je dan nog afspraken maken met anderen?
Alleen in geval van uiterste noodzaak dus.
https://www.ad.nl/gouda/p(...)et-doodeng~ac82edda/quote:Opiniemaker Wierd Duk sprak er over zijn plan om een nieuwe conservatieve christelijke beweging op te zetten.
Hij sprak zich fel uit tegen moslims, de islam en de woke-ideologie en stelde dat ‘we bereid moeten zijn om te vechten’. „Anders verliezen we ons land.”
Over hoe dat zou moeten, zei hij: „Misschien kom je op een gegeven moment wel daadwerkelijk te staan voor de verdediging van je land, omdat van alle kanten onze beschaving, cultuur en identiteit onder vuur liggen.”
Wierd is een creep die ik niet serieus neem, walgelijk figuurquote:Op vrijdag 19 december 2025 12:24 schreef Bluesdude het volgende:
Wierd Duk wil zo nodig daadwerkelijk vechten tegen zijn vijanden : Moslims, mensen die de rechten bevorderen van vrouwen, niet-blanken, homo's, trangenders..
Klinkt nogal burgeroorlogachtig
[..]
https://www.ad.nl/gouda/p(...)et-doodeng~ac82edda/
De Driestar en Weird Duk.quote:Op vrijdag 19 december 2025 12:24 schreef Bluesdude het volgende:
Wierd Duk wil zo nodig daadwerkelijk vechten tegen zijn vijanden : Moslims, mensen die de rechten bevorderen van vrouwen, niet-blanken, homo's, trangenders..
Klinkt nogal burgeroorlogachtig
[..]
https://www.ad.nl/gouda/p(...)et-doodeng~ac82edda/
Dit keer alweer dankzij de VVD, Bontebal, en nu ook nog eens de formerende Jetten.quote:Op vrijdag 19 december 2025 12:32 schreef Cyan9 het volgende:
Je gaat je langzamerhand toch wel behoorlijk afvragen wat Femke moet flikken voordat een MvW het wel haalt. Echt een kwaadaardig bewindspersoon.
Tja ligt nu ook aan de situatie natuurlijk. Plan is kaltgesteld nu en in 1 maand kan er niks meer.quote:Op vrijdag 19 december 2025 12:32 schreef Cyan9 het volgende:
Je gaat je langzamerhand toch wel behoorlijk afvragen wat Femke moet flikken voordat een MvW het wel haalt. Echt een kwaadaardig bewindspersoon.
Eén maand? Wat een optimisme.quote:Op vrijdag 19 december 2025 14:10 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Tja ligt nu ook aan de situatie natuurlijk. Plan is kaltgesteld nu en in 1 maand kan er niks meer.
Dan moet men iemand gaan zoeken voor 1 maand bij een partij die toch uittreedt, heeft niemand zin in en niemand gunt de BBB die publiciteit.
Want dit was natuurlijk niet Wiersma alleen, maar ook de top die de eigen minister onder druk ging zetten etc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik voorzie dat in de tussentijd de andere rechtse populisten samen met FDF nog wel vol op het orgel gaan tegen Wiersema en BBB zolang Schoof-1 er nog zit. En dat Van der Plas niks anders rest dan lekker opportunistisch eruit te stappen met de hele ploeg.
[ Bericht 4% gewijzigd door De_Verschoppeling op 19-12-2025 14:26:03 ]
Laat er maar heel snel een nieuw kabinet komen.quote:
Van de schaduwcoalitie GLPvdA-VVD, volgens de SGP.quote:Op vrijdag 19 december 2025 15:30 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het is de schuld van anderen heb ik vernomen.
Beterquote:Op vrijdag 19 december 2025 14:41 schreef Bluesdude het volgende:
Wiersma staakt verzet, boeren krijgen geen versoepeling voor uitrijden mest
Landbouwminister Femke Wiersma (BBB) geeft gehoor aan een motie van de Tweede Kamer, die haar oproept voorlopig geen regels te versoepelen voor het uitrijden van mest. Wiersma zei vrijdag na afloop van de ministerraad dat ze de Kamer volgt.
---------------
https://www.bnr.nl/nieuws(...)-voor-uitrijden-mest
Ja het is de schuld van linksquote:Op vrijdag 19 december 2025 15:30 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Vast van links, de EU en de rechtsstaat.quote:Op vrijdag 19 december 2025 15:30 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
En de RvS en activistische rechters.quote:Op vrijdag 19 december 2025 17:00 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Vast van links, de EU en de rechtsstaat.
Uit de moederschoot van de VVD is Wilders ontsproten. Om vervolgens onder Dilan zelf te ontpoppen tot een anti-rechtsstatelijk en -democratisch gedrocht.quote:
De mensen die het met hem eens zijn neem ik helaas wel serieus.quote:Op vrijdag 19 december 2025 13:11 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Wierd is een creep die ik niet serieus neem, walgelijk figuur
Amen!!quote:Op vrijdag 19 december 2025 18:57 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Uit de moederschoot van de VVD is Wilders ontsproten. Om vervolgens onder Dilan zelf te ontpoppen tot een anti-rechtsstatelijk en -democratisch gedrocht.
Uit de boerenonderbuik van het CDA (lees Bleker en zijn geniale PAS) ontsproot het fantastische BBB, en mochten de labielen zich verzamelen onder NSC.
Maar nee, PvdA en GL hebben het allemaal gedaan. Toegegeven, uit de moederschoot van PvdA kwam wat Turkse propaganda uitgescheten. Maar laten wij even heel eerlijk zijn, de schade die DENK heeft aangericht is miniem ten opzichte van wat de PVV, NSC, BBB, CDA en de VVD ons land hebben aangedaan.
Hoewel Bleker zeker niet mijn favoriete minister is om het heel zacht uit te drukken is de pas wel naar aanleiding van een amendement van Samsom en ingevoerd onder Sharon Dijksma. Daar heeft de PvdA dus ook aan bijgedragen.quote:Op vrijdag 19 december 2025 18:57 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
(lees Bleker en zijn geniale PAS)
Dilan komt dan weer uit de moederschoot van de SP, heeft nog stage gelopen bij GroenLinks en geschreven voor het blad van de PvdA-jongeren. Typisch.quote:Op vrijdag 19 december 2025 18:57 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Uit de moederschoot van de VVD is Wilders ontsproten. Om vervolgens onder Dilan zelf te ontpoppen tot een anti-rechtsstatelijk en -democratisch gedrocht.
Uit de boerenonderbuik van het CDA (lees Bleker en zijn geniale PAS) ontsproot het fantastische BBB, en mochten de labielen zich verzamelen onder NSC.
Maar nee, PvdA en GL hebben het allemaal gedaan. Toegegeven, uit de moederschoot van PvdA kwam wat Turkse propaganda uitgescheten. Maar laten wij even heel eerlijk zijn, de schade die DENK heeft aangericht is miniem ten opzichte van wat de PVV, NSC, BBB, CDA en de VVD ons land hebben aangedaan.
En uit welke 'moederschoot' kwam Dilan eigenlijk?quote:Op vrijdag 19 december 2025 18:57 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Enige gemeenschappelijke van de SP met de VVD indertijd dat de SP het ook niet zo op het asielbeleid had/heeft.quote:Op vrijdag 19 december 2025 21:20 schreef capricia het volgende:
[..]
En uit welke 'moederschoot' kwam Dilan eigenlijk?
Allemaal de schuld van de SP.![]()
![]()
Dat lijkt nog wel het enige onderwerp wat telt. Asiel.quote:Op vrijdag 19 december 2025 21:25 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Enige gemeenschappelijke van de SP met de VVD indertijd dat de SP het ook niet zo op het asielbeleid had/heeft.
Er is vrij recent nog een kabinet over gevallenquote:Op vrijdag 19 december 2025 21:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat lijkt nog wel het enige onderwerp wat telt. Asiel.
Tja, dat is een keuze. Mij boeit het niet zo heel veel maar onze politici kunnen er niet genoeg van krijgen…quote:Op vrijdag 19 december 2025 21:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat lijkt nog wel het enige onderwerp wat telt. Asiel.
Eigenlijk tweequote:Op vrijdag 19 december 2025 21:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er is vrij recent nog een kabinet over gevallen
Het zou wel ontzettend fijn zijn als er eens realistisch met het onderwerp omgesprongen zou worden, in plaats van een soort speerpunt zonder onderbouwing.quote:Op vrijdag 19 december 2025 21:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, dat is een keuze. Mij boeit het niet zo heel veel maar onze politici kunnen er niet genoeg van krijgen…
Benoem het maar gewoon; xenofobie.quote:Op vrijdag 19 december 2025 21:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het zou wel ontzettend fijn zijn als er eens realistisch met het onderwerp omgesprongen zou worden, in plaats van een soort speerpunt zonder onderbouwing.
Het lijkt (en is imo) een onderwerp dat heel erg speelt in de samenleving, maar elke nuance en realiteitszin ontbreekt.
Daarnaast denk ik, maar dat js psychologie van de koude grond, dat het niet eens om migratie an sich gaat maar de integratie van die mensen.
quote:Op vrijdag 19 december 2025 22:05 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Benoem het maar gewoon; xenofobie.
Ik denk zelfs dat het niet eens over de integratie van de huidige groepen immigranten gaat maar om wat er pakweg 40-50 jaar terug gebeurde qua immigratie en integratie.quote:Op vrijdag 19 december 2025 21:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het zou wel ontzettend fijn zijn als er eens realistisch met het onderwerp omgesprongen zou worden, in plaats van een soort speerpunt zonder onderbouwing.
Het lijkt (en is imo) een onderwerp dat heel erg speelt in de samenleving, maar elke nuance en realiteitszin ontbreekt.
Daarnaast denk ik, maar dat js psychologie van de koude grond, dat het niet eens om migratie an sich gaat maar de integratie van die mensen.
De PvdA hoeft zijn handen ook echt niet in onschuld te wassen. Samsom en Asscher die heel erg graag met de VVD het bed in doken zonder ook maar even rustig om zich heen te kijken, was natuurlijk een flater van jewelste. Dezelfde fout gemaakt, als die een Kaag gemaakt heeft en een Jetten nu maakt. Voor het 'landsbelang' de kastanjes uit het vuur gehaald door de VVD en hun afbraakbeleid te steunen.quote:Op vrijdag 19 december 2025 21:10 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Hoewel Bleker zeker niet mijn favoriete minister is om het heel zacht uit te drukken is de pas wel naar aanleiding van een amendement van Samsom en ingevoerd onder Sharon Dijksma. Daar heeft de PvdA dus ook aan bijgedragen.
Net als dat Asscher ook de nodige misperen maakte bij de toeslagenaffaire.
Wijzen naar anderen is immer eenvoudig. Waar gewerkt wordt komen fouten voor en de PvdA maakt die ook gewoon. De VVD toont daarin, anders dan CDA en PvdA wel.erg weinig reflectie, dat wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je hebt echt een Hubble-telescoop nodig met extreem hoge resolutie om waar te nemen dat Dilan toch een satellietje blijkt te zijn die om dwergplaneet Wilders heen dwarrelt. Dat alles op zo'n 1000 lichtjaar afstand van het midden van ons Zonnestelsel..quote:Op vrijdag 19 december 2025 21:18 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dilan komt dan weer uit de moederschoot van de SP, heeft nog stage gelopen bij GroenLinks en geschreven voor het blad van de PvdA-jongeren. Typisch.
Daarnaast kan iedereen met gezond verstand al vanaf de Vaalserberg zien dat Dijk en Yesilgoz/Wilders lichtjaren van elkaar verwijdert zijn in een uitdijend heelal.
Derhalve gaat jouw vergelijking totaal niet op.
quote:Op vrijdag 19 december 2025 22:19 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
De PvdA hoeft zijn handen ook echt niet in onschuld te wassen. Samsom en Asscher die heel erg graag met de VVD het bed in doken zonder ook maar even rustig om zich heen te kijken, was natuurlijk een flater van jewelste. Dezelfde fout gemaakt, als die een Kaag gemaakt heeft en een Jetten nu maakt. Voor het 'landsbelang' de kastanjes uit het vuur gehaald door de VVD en hun afbraakbeleid te steunen.
Het grote verschil tussen de VVD en de PvdA is dat een Asscher na zo'n schandaal geofferd wordt, terwijl Rutte lachend doorgaat naar een kabinet numero 3 en 4 om nog veel meer kapot te maken voor de hardwerkende Nederlander.
Het grote verschil tussen een Samsom en Bleker is dat een Bleker nog regelmatig met wat laarzen aan in Stroe 'onder de hardwerkende boeren' zijn lobby-praat staat uit te kotsen als er ergens een cameraatje draait. Samsom, ja niet. Zijn prioriteiten liggen elders. Bleker kan rustig in het rijtje Eurlings & Verhagen (zij zullen ons NOOIT verloochenen), Omtzigt, Keijzer.
Laten we zeggen dat dit voor mij alles een klein teken aan de wand is...Goede analyse. In een paar woorden: we staan erbij en kijken ernaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Je hebt echt een Hubble-telescoop nodig met extreem hoge resolutie om waar te nemen dat Dilan toch een satellietje blijkt te zijn die om dwergplaneet Wilders heen dwarrelt. Dat alles op zo'n 1000 lichtjaar afstand van het midden van ons Zonnestelsel..
Daarnaast kan iedereen met gezond verstand al vanaf de Vaalserberg dat Dijk en Yesilgoz/Wilders lichtjaren van elkaar verwijdert zijn in een uitdijend heelal.
Derhalve gaat jouw vergelijking totaal niet op.
[ Bericht 0% gewijzigd door Firuze60 op 19-12-2025 22:29:59 ]
We moeten daar ook eerlijk over zijn, dat was een flopshow waar we nu nog de zure vruchten van plukken. Ik kan me wel voorstellen dat mensen geen zin hebben in een herhaling van zetten.quote:Op vrijdag 19 december 2025 22:19 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat het niet eens over de integratie van de huidige groepen immigranten gaat maar om wat er pakweg 40-50 jaar terug gebeurde qua immigratie en integratie.
Men maakt zich druk om die kutmarokkaantjes in de wijk, dus is iedere vorm van migratie verschrikkelijk.
Je kunt nog verder terug, op het moment dat de kolonie Indonesie onafhankelijk verklaard werd kwamen er Molukkers terecht hier, knarsetandend opgevangen in oude (Duitse) kampen waar eerst Joodse mensen zaten. Even later werd Suriname onafhankelijk verklaard, ook daar kwamen inwoners (Nederlanders) hier heen die dat daar niet zagen zitten. Marokkanen pas veel en veel later door geronsel ivm arbeidstekorten hier. Vreemdelingenhaat, antisemitisme en racisme is van alle tijden en is heel lang onderdrukt na de tweede wereldoorlog, zo van, dat nooit meer. En hoppa, het steekt de kop weer op. En altijd NIMBY.quote:Op vrijdag 19 december 2025 22:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
We moeten daar ook eerlijk over zijn, dat was een flopshow waar we nu nog de zure vruchten van plukken. Ik kan me wel voorstellen dat mensen geen zin hebben in een herhaling van zetten.
Dat zie ik op dit moment ook niet gebeuren trouwens, maar we hebben dan wel weer overlast van uitgeprocedeerden en veiligelanders, of om uit een ander vaatje te tappen, werk/dakloze arbeidsmigranten. Ga er maar eens aan staan om iemand te overtuigen dat het dit keer wel goed gaat als je zelf heb meegemaakt hoe het dus niet moet.
Als je bang bent dat het mis gaat, moet je dus kiezen voor partijen die willen investeren in de integratie van mensen. Ipv er op bezuinigen. Dat lijkt mij dan weer niet meer dan logisch. Als mensen bang waren voor mislukte integratie, dan stemden ze wel links.quote:Op vrijdag 19 december 2025 22:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
We moeten daar ook eerlijk over zijn, dat was een flopshow waar we nu nog de zure vruchten van plukken. Ik kan me wel voorstellen dat mensen geen zin hebben in een herhaling van zetten.
Dat zie ik op dit moment ook niet gebeuren trouwens, maar we hebben dan wel weer overlast van uitgeprocedeerden en veiligelanders, of om uit een ander vaatje te tappen, werk/dakloze arbeidsmigranten. Ga er maar eens aan staan om iemand te overtuigen dat het dit keer wel goed gaat als je zelf heb meegemaakt hoe het dus niet moet.
Dat overtuigen lukt niet zolang de uiterst rechtse populistische roeptoeters harder schreeuwen en van ‘centrumrechts’ keer op keer gefaciliteerd worden, in plaats van dat er een fatsoenlijke brandmuur opgeworpen wordt.quote:Op vrijdag 19 december 2025 22:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het verbaast me wel dat PvdA/GL maar één zetel stijgt na het vertrek van Timmermans. Er zijn veel mensen die niet op die partij hebben gestemd vanwege hem.quote:Op zaterdag 20 december 2025 16:19 schreef michaelmoore het volgende:
BBB is (bijna) niet meer
[ afbeelding ]
Ik verwacht dat 50 plus in de toekomst groter gaat worden en zelfs in de regering gaat komen als middenpartijtjequote:Op zaterdag 20 december 2025 16:38 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het verbaast me wel dat PvdA/GL maar één zetel stijgt na het vertrek van Timmermans. Er zijn veel mensen die niet op die partij hebben gestemd vanwege hem.
Misschien zijn de ideeën van de partij helemaal niet zo aansprekend.quote:Op zaterdag 20 december 2025 16:38 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het verbaast me wel dat PvdA/GL maar één zetel stijgt na het vertrek van Timmermans. Er zijn veel mensen die niet op die partij hebben gestemd vanwege hem.
Blijkbaar valt dat dus wel mee.quote:Op zaterdag 20 december 2025 16:38 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Er zijn veel mensen die niet op die partij hebben gestemd vanwege hem.
Veel mensen die nooit PvdA zouden stemmen hebben geen PvdA gestemd vanwege hem.quote:Op zaterdag 20 december 2025 16:38 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat potentieel is er zeker als ze geen ruzie krijgen.quote:Op zaterdag 20 december 2025 16:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik verwacht dat 50 plus in de toekomst groter gaat worden en zelfs in de regering gaat komen als middenpartijtje
Ze moeten nog weer wat meer zichtbaar en weer herkenbaar worden , niet zo vaag blijvenquote:Op zaterdag 20 december 2025 19:49 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Dat potentieel is er zeker als ze geen ruzie krijgen.
Daar lag in het verleden steeds het manco.
Wat zal in het in de Tweede Kamer stinken naar advokaat.quote:Op zaterdag 20 december 2025 16:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik verwacht dat 50 plus in de toekomst groter gaat worden en zelfs in de regering gaat komen als middenpartijtje
nee hij is bij de politie geweestquote:Op zaterdag 20 december 2025 21:39 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wat zal in het in de Tweede Kamer stinken naar advokaat.
Het duurt even voordat de 'GL/PvdA naar D66'-ers zich bedrogen gaan voelen door toekomstig centrumrechts beleid.quote:Op zaterdag 20 december 2025 16:38 schreef Shreyas het volgende:
[..]
jij denkt dat ze graag meer voedselbossen en asielzoekers willen hebbenquote:Op zaterdag 20 december 2025 21:48 schreef probeer het volgende:
[..]
Het duurt even voordat de 'GL/PvdA naar D66'-ers zich bedrogen gaan voelen door toekomstig centrumrechts beleid.
Tis niewaar..quote:Op zaterdag 20 december 2025 21:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij denkt dat ze graag meer voedselbossen en asielzoekers willen hebben
ja straks halen ze in heel nederland de troitoirrtegels eruitquote:
Wat heb jij toch met die voedselbossen manquote:Op zaterdag 20 december 2025 21:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij denkt dat ze graag meer voedselbossen en asielzoekers willen hebben
Blijft bijzonder dat ze ook blijven hangen in Gaza, Oekraine, vergroening, vrouwenhaat, etc. Allemaal belangrijk om een mening over te hebben.quote:Op zaterdag 20 december 2025 17:28 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien zijn de ideeën van de partij helemaal niet zo aansprekend.
Daarnaast hoort Klaver ook bij het versleten meubilair van den haag.
Lekker toch, rechts beleid. Who cares waar sociaaldemocraten zich druk om maken.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Blijft bijzonder dat ze ook blijven hangen in Gaza, Oekraine, vergroening, vrouwenhaat, etc. Allemaal belangrijk om een mening over te hebben.
Maar rapport wennink (ontslagrecht verder beperken, socicale voorzieningen verder versoberen, etc etc) hoor je niks over. Dat zijn nu dingen waar sociaaldemocraten (van oudsher) zich boos over zouden moeten maken. De arbeider die straks gemakkelijker ontslagen kan worden!
?quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lekker toch, rechts beleid. Who cares waar sociaaldemocraten zich druk om maken.
of het basisloon een beetje gelijk trekken, dan komen er minder EU genoten hierheenquote:Op zaterdag 20 december 2025 23:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Blijft bijzonder dat ze ook blijven hangen in Gaza, Oekraine, vergroening, vrouwenhaat, etc. Allemaal belangrijk om een mening over te hebben.
Maar rapport wennink (ontslagrecht verder beperken, socicale voorzieningen verder versoberen, etc etc) hoor je niks over. Dat zijn nu dingen waar sociaaldemocraten (van oudsher) zich boos over zouden moeten maken. De arbeider die straks gemakkelijker ontslagen kan worden!
Alsof jij ooit links stemt, waarom zou je je druk maken om wat die lui waar dan ook van vinden.quote:
Omdat ik wel de politiek volg, en het bevreemdt mij dat de sociaaldemocraten op dit thema niet reageren. Zou hetzelfde zijn wanneer Emile Roemer met een rapport komt die pleit voor een vpb van 38%, minder fiscale vrijstellingen, gedwongen verkoop aandelen aan personeel, en meer rechten voor de OR. En dat de VVD er onverschillig naar kijkt en het wel best vindt.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alsof jij ooit links stemt, waarom zou je je druk maken om wat die lui waar dan ook van vinden.
Er zijn in Nederland ook genoeg mensen met weinig talent en opleiding, die moeten ook aan het werk gehouden worden.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
of het basisloon een beetje gelijk trekken, dan komen er minder EU genoten hierheen
dan kan het laagbetaald werk verplaatst worden naar andere landen zoals Wennink voortstelt
Al die oud USSR landen hebben nog steeds een zeer laag minimumloon, daar moet het laagbetaald werk naar toegebracht worden zoals slachterijen en land- en tuinbouw
[ afbeelding ]
Op linkedin zijn er wel een heel aantal op Wennink aan het schelden.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat heeft mij nog het meest verbaasd. Het blind nalopen van knetter rechtse populisten die geen zak geven om de portemonnee van arme sloebers. Rust in de portemonnee, ja, haha, in die van grootverdieners.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:31 schreef Momo het volgende:
Wel ironisch dat veel mensen afhankelijk van sociale zekerheid juist rechts hebben gestemd, terwijl voor hun een PvdA/GL of SP veel beter hadden gepast bij hun eigen portemonnee.
al het werkvolk uit heel europa naar nederland halen omdat het minmumloon hier zo hoog is dat is niet goedquote:Op zaterdag 20 december 2025 23:38 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat heeft mij nog het meest verbaasd. Het blind nalopen van knetter rechtse populisten die geen zak geven om de portemonnee van arme sloebers. Rust in de portemonnee, ja, haha, in die van grootverdieners.
Oeh, gemist dan. Maar ik zag ook dat een Stefan de Vries het ook niet eens was.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Op linkedin zijn er wel een heel aantal op Wennink aan het schelden.
Het is ook een waardeloos rapport.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Op linkedin zijn er wel een heel aantal op Wennink aan het schelden.
Eens en ik snap de sociaaldemocraten ook niet om daar eens een goed weerwoord op te geven.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:46 schreef phpmystyle het volgende:
Ja los of dat onderzoek wel of niet deugdelijk is. Het gaat in tegen de principes van de sociaaldemocratie, of tenminste het gaat in tegen de belangen die zij placht te verdedigen.
Dat gebeurt gewoon en doen ze in talloze moties.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:48 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Eens en ik snap de sociaaldemocraten ook niet om daar eens een goed weerwoord op te geven.
Die dus voortdurend worden weggestemd.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat gebeurt gewoon en doen ze in talloze moties.
Dat kan, misschien debatteren ze er ook wel over met elkaar achter de schermen, of in de commissie debatten. Maar ik zie geen Klaver of andere figuren gehakt maken van dat rapport. Of bij de talkshows.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat gebeurt gewoon en doen ze in talloze moties.
Ook nietquote:Op zaterdag 20 december 2025 23:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oeh, gemist dan. Maar ik zag ook dat een Stefan de Vries het ook niet eens was.
Maar toch. In Den Haag wordt het als zoete koek alcohol geslikt.
Klopt, Klaver heeft zich wel grofmazig uitgelaten dat het D66/CDA-stuk socialer zou mogen maar het zou inderdaad nu goed zijn om met een tegenverhaal tegen het rapport Bennink te komen, ook om jezelf te positioneren en te tonen als belangrijkste oppositiepartij.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kan, misschien debatteren ze er ook wel over met elkaar achter de schermen, of in de commissie debatten. Maar ik zie geen Klaver of andere figuren gehakt maken van dat rapport. Of bij de talkshows.
Nou dat dus! In plaats van een beetje zitten simpen dat ie uitgesloten wordt door Dilan. DOE EENS WAT! Ik vind notabene de CU zich nog beter profileert als sociaaldemocratische partij dan GLPvdA.quote:Op zondag 21 december 2025 00:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, Klaver heeft zich wel grofmazig uitgelaten dat het D66/CDA-stuk socialer zou mogen maar het zou inderdaad nu goed zijn om met een tegenverhaal tegen het rapport Bennink te komen, ook om jezelf te positioneren en te tonen als belangrijkste oppositiepartij.
Sociaaldemocraten kunnen zich juist hierop profileren. Geeft wel aan hoezeer zij verdwaald zijn.quote:Op zondag 21 december 2025 00:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, Klaver heeft zich wel grofmazig uitgelaten dat het D66/CDA-stuk socialer zou mogen maar het zou inderdaad nu goed zijn om met een tegenverhaal tegen het rapport Bennink te komen, ook om jezelf te positioneren en te tonen als belangrijkste oppositiepartij.
De inkt van dat rapport is amper droog, er is nog geen kamerdebat over geweest.quote:Op zondag 21 december 2025 00:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sociaaldemocraten kunnen zich juist hierop profileren. Geeft wel aan hoezeer zij verdwaald zijn.
wenninkquote:Op zondag 21 december 2025 00:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
quote:inefficiënte fiscale maatregelen moeten afgeschaft of verbeterd worden, en niet-strategische staatsdeelnemingen moeten worden verkocht.
Uit jouw onderschrift lijk je een trol van Putin of die engerds van FvD, het communisme onder Putin is een farce geworden en al helemaal geen democratie.quote:Op zondag 21 december 2025 00:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sociaaldemocraten kunnen zich juist hierop profileren. Geeft wel aan hoezeer zij verdwaald zijn.
Waarom? De oorlog in Oekraine gaan de Russen niet meer verliezen, maar het idee dat Rusland europa zou kunnen aanvallen (conventioneel) is absoluut lachwekkend. Zie je al voor je: t-72 tanks in dd Pyreneeën?quote:Op zondag 21 december 2025 00:21 schreef Hexagon het volgende:
Maar we moeten gewoon veel in wapens en defensie investeren gezien we de VS voorlopig even niet kunnen vertrouwen. En investeringen in defensie zorgen vaak ook voor technologische vooruitgang bij bedrijven.
Jouw afbeelding suggereert ook Russische sympathiequote:Op zondag 21 december 2025 00:23 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Uit jouw onderschrift lijk je een trol van Putin of die engerds van FvD, het communisme onder Putin is een farce geworden en al helemaal geen democratie.
Mijn nickname Turksquote:Op zondag 21 december 2025 00:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jouw afbeelding suggereert ook Russische sympathie
We moeten juist zorgen dat ze Oekraine niet innemen. Door veel in wapens en defensie te investeren.quote:Op zondag 21 december 2025 00:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom? De oorlog in Oekraine gaan de Russen niet meer verliezen, maar het idee dat Rusland europa zou kunnen aanvallen (conventioneel) is absoluut lachwekkend. Zie je al voor je: t-72 tanks in dd Pyreneeën?
Sowieso die expansiedrift van Putin afstraffen. Eigenlijk best dom ook, hij kan beter naar Xi kijken, die neemt ongemerkt gewoon belangrijke havens over.quote:Op zondag 21 december 2025 00:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
We moeten juist zorgen dat ze Oekraine niet innemen. Door veel in wapens en defensie te investeren.
Inzetten op een guldenmiddenweg.quote:Op zondag 21 december 2025 00:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
We moeten juist zorgen dat ze Oekraine niet innemen. Door veel in wapens en defensie te investeren.
Werkt niet bij Putin, dat is toch allang bewezen? Ik zou er nog een schepje bovenop doen, ook de Krim weer terug naar Oekraine.quote:Op zondag 21 december 2025 00:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Inzetten op een guldenmiddenweg.
De investeringen die we nu doen hebben pas over 3 jaar effect.
Wel ben ik voor de 2 procent.
E
wenninkquote:Op zondag 21 december 2025 00:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
quote:inefficiënte fiscale maatregelen moeten afgeschaft of verbeterd worden, en niet-strategische staatsdeelnemingen moeten worden verkocht.
quote:Nederland is een prachtig land.
Er is brede welvaart, toegankelijke zorg, sterke sociale zekerheid, en mooie natuur.
Daar mogen we trots op zijn, want voor die welvaart is decennialang hard gewerkt.
Ons kleine koninkrijk is de achttiende economie van de wereld en de vijfde van Europa.
Met een bruto binnenlands product (bbp) van zo’n ¤ 63.000 per persoon behoren we tot de rijkste landen ter wereld en, belangrijker, 87,5% van onze bevolking omschrijft zichzelf als gelukkig.
Ja? Lees je het nu pas ofso? Wat wil je zeggen hiermee?quote:Op zondag 21 december 2025 00:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wennink
https://www.rapportwennin(...)k_12december2025.pdf
[..]
[..]
Volstrekt utopische gedachten. Lachwekkend zelfs. En immoreel tov de Oekraïneners die in grote aantallen sterven.quote:Op zondag 21 december 2025 00:49 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Werkt niet bij Putin, dat is toch allang bewezen? Ik zou er nog een schepje bovenop doen, ook de Krim weer terug naar Oekraine.
Ja, dat is het dilemma van Zelensky. Bevriezen dan van de huidige oorlogsgrenzen. En hopen dat Putin dan zijn gezicht redt en niet verder blijft aanklooien.quote:Op zondag 21 december 2025 01:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volstrekt utopische gedachten. Lachwekkend zelfs. En immoreel tov de Oekraïneners die in grote aantallen sterven.
russen ook het is straks knap leeg daarquote:Op zondag 21 december 2025 01:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volstrekt utopische gedachten. Lachwekkend zelfs. En immoreel tov de Oekraïneners die in grote aantallen sterven.
valt niet zo veel kritiek op te hebben, het zijn vooral consteringen en logische gevolgenquote:Op zondag 21 december 2025 00:55 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja? Lees je het nu pas ofso? Wat wil je zeggen hiermee?
Ja, wie had dat ook weer ooit? Het is bij Putin een orthodox geloof in het oude rijk, een heilige opdracht, ga dat maar eens uit de gedachtes krijgen van iemand die zichzelf als een door God gestuurde sterveling ziet.quote:Op zondag 21 december 2025 01:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
russen ook het is straks knap leeg daar
maar putin heeft lebensraum nodig
Constateringen prima, gevolgen komen uit het brein van de schrijver.quote:Op zondag 21 december 2025 01:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
valt niet zo veel kritiek op te hebben, het zijn vooral consteringen en logische gevolgen
Het verplicht in dienst houden en eindeloos doorbetalen van nutteloos en ziek personeel dat is wel een communistisch en links stokpaardje, bedoel je dat?quote:Op zondag 21 december 2025 01:13 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Constateringen prima, gevolgen komen uit het brein van de schrijver.
Volgens mij is de hoofdgedachte dat:quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ken ook niemand die heel Nederland in een varkensstal wil veranderen.
Maar de hoofdgedachte is dat heel Nederland enorm hoogopgeleid moet zijn en meoten werken in hoogproductieve sector. Het liefst zoveel mogelijk uren en met een contract dat snel kan ontbonden worden. Goede bijscholing en educatie maakt dat de werknemer van baan naar baan gaat. Oja, graag wel wat extra subsidies naar die hoogproductieve sectoren. Want ja, zelf je broek ophouden?
Import gas LNG is nu goedkoper dan pijpgas uit Goningen of Noorwegenquote:Op zondag 21 december 2025 06:52 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Volgens mij is de hoofdgedachte dat:
Het huidige verdienmodel van Nederland is voor een belangrijk gedeelte gebouwd op twee sterktes, namelijk goedkoop gas uit Groningen en de transit functie van de haven van Rotterdam en Schiphol.
Goedkoop gas uit Groningen gaan we niet meer oppompen, maar de hele basisindustrie van Nederland is daarop gebouwd en zit in Nedeland om deze reden.
https://finance.yahoo.com/quote/NG%3DF/quote:De winst van groningen ging deels naar de NAM , Joint venture van Shell en Exxon moibile
De staat draait op voor de kosten van herbouw , reparatie en opruimwerkzaamheden
Rijksschatkist: Het grootste deel van de opbrengsten van het Groningenveld kwam terecht bij de Nederlandse staat, zoals bepaald in de concessieovereenkomst met de NAM.
Daar ben ik het vanzelfsprekend niet mee eens. Dat het een grote flopshow was. Sterker nog, door dat zo te benoemen zeg je eigenlijk tussen neus en lippen door dat het je niet gaat om de integratie van deze personen, maar het feit dat ze hier uberhaupt aanwezig zijn.quote:Op vrijdag 19 december 2025 22:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik gok op kerstperiode+ interne besprekingen hoe verder te gaan met de huidige formatie (al dan niet op de achtergrond in overleg met Jetten)?quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daar ben jij gezien je onderschriften toch voorstander van? Je aanbidt Putin zo te zien, dus het opofferen van Oekrainers voor de goede zaak moet jou enorm aanspreken.quote:Op zondag 21 december 2025 01:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar wat reisvlogs gevolgd en er zijn halve spooksteden ver ten oosten van Moskou met lege straten waar er alleen sporadisch wat 'te jong en te grijs om te vechten' te zien is.quote:Op zondag 21 december 2025 01:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
russen ook het is straks knap leeg daar
maar putin heeft lebensraum nodig
Gezien de strijd die nu wordt geleverd heeft het misschien wel meer zin om te investeren in productie faciliteiten van super goedkope drones ipv in dure tanks/onderzeeboten.quote:Op zondag 21 december 2025 00:21 schreef Hexagon het volgende:
Maar we moeten gewoon veel in wapens en defensie investeren gezien we de VS voorlopig even niet kunnen vertrouwen. En investeringen in defensie zorgen vaak ook voor technologische vooruitgang bij bedrijven.
Hier ben ik het wel mee eens.quote:Op zondag 21 december 2025 12:29 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Gezien de strijd die nu wordt geleverd heeft het misschien wel meer zin om te investeren in productie faciliteiten van super goedkope drones ipv in dure tanks/onderzeeboten.
Waarschijnlijk effectiever en/of nuttiger tegen een fractie van de kosten.
Maar dat zijn ook wapens.quote:Op zondag 21 december 2025 12:29 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Gezien de strijd die nu wordt geleverd heeft het misschien wel meer zin om te investeren in productie faciliteiten van super goedkope drones ipv in dure tanks/onderzeeboten.
Waarschijnlijk effectiever en/of nuttiger tegen een fractie van de kosten.
quote:Op zondag 21 december 2025 13:53 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ze staan wel flink op winst:
FvD op 12 zetels
[ x ]
FVD is PVV aan het slopen blijkbaar.quote:Op zondag 21 december 2025 13:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
D66, CDA, VVD, JA21 nu op 77
Qua tanks ben ik het met je eens, dat wordt gewoon een te groot en makkelijk zichtbaar doelwit met hangende munitie.quote:Op zondag 21 december 2025 14:00 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja maar nu investeren we in onderzeeboten en tanks, weggegooid geld.
het oorlog topic is een deur verderquote:
Het is wat gechargeerd en ik had ook specifieker moeten zijn, met name de golf arbeidsmigranten uit oa Turkije en Marokko zijn niet allemaal even goed behandeld en of begeleid. Dat heb ik uit hun eigen mond horen komen. Ik ben opgegroeid in een "vogelaarwijk" waarbij hun kinderen tegen dezelfde problemen als hun ouders aanliepen ondanks dat ze hier geboren waren.quote:Op zondag 21 december 2025 08:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar ben ik het vanzelfsprekend niet mee eens. Dat het een grote flopshow was. Sterker nog, door dat zo te benoemen zeg je eigenlijk tussen neus en lippen door dat het je niet gaat om de integratie van deze personen, maar het feit dat ze hier uberhaupt aanwezig zijn.
Nu weet ij niet of je dat ook bedoelde, maar het is wel de oorzaak waarom er niet normaal gesproken kan worden over immigratie. Een paar posts terug spreek je over dat de nuance teruggebracht moet worden, of woorden van gelijke strekking, om vervolgens met dit soort termen te smijten.
Nou ja straks hebben we een vrijwillige dienstplicht als het aan Henri ligt.quote:Op zondag 21 december 2025 15:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het oorlog topic is een deur verder
Nee, dus. Het heet dan ook vrijwillige maatschappelijke diensttijd en is op zich een prima plan.quote:Op zondag 21 december 2025 18:05 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Nou ja straks hebben we een vrijwillige dienstplicht als het aan Henri ligt.
Hoe zou dat werken, je bent verplicht om in dienst te treden anders krijg je een gevangenis straf, maar aangezien het vrijwillig is krijg je geen salaris?
Dit is niet serieus toch hoop ik?quote:Op zondag 21 december 2025 18:05 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hoe zou dat werken, je bent verplicht om in dienst te treden anders krijg je een gevangenis straf, maar aangezien het vrijwillig is krijg je geen salaris?
Nee natuurlijk niet.quote:Op zondag 21 december 2025 18:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit is niet serieus toch hoop ik?
Ik vind het idee op zich niet slecht maar krijg je dan een uitkering omdat je in die periode niet kan werken?quote:Op zondag 21 december 2025 18:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dus. Het heet dan ook vrijwillige maatschappelijke diensttijd en is op zich een prima plan.
Nee, maar er zijn wel proeven dat je zo je schuld kunt aflossen: https://www.binnenlandsbe(...)appelijke-diensttijdquote:Op zondag 21 december 2025 18:23 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik vind het idee op zich niet slecht maar krijg je dan een uitkering omdat je in die periode niet kan werken?
De één gaat een jaar lang feesten in Indonesië, Thailand en Vietnam, de ander mag een jaar lang trainen op de Marnewaard.quote:Op zondag 21 december 2025 18:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, maar er zijn wel proeven dat je zo je schuld kunt aflossen: https://www.binnenlandsbe(...)appelijke-diensttijd
Het hoeft ook niet altijd fulltime en is vaak ook in plaats van een tussenjaar oid.
Dat was vroeger ook zoquote:Op zondag 21 december 2025 18:05 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De MDT levert gewoon ervaringen en competenties op waar je daarna wat aan hebt. En het is vrijwillig, maar er blijkt gewoon behoefte aan dus helemaal goed.quote:Op zondag 21 december 2025 18:35 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
De één gaat een jaar lang feesten in Indonesië, Thailand en Vietnam, de ander mag een jaar lang trainen op de Marnewaard.
De soep wordt niet zo heet gegeten..quote:Op zondag 21 december 2025 18:35 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
De één gaat een jaar lang feesten in Indonesië, Thailand en Vietnam, de ander mag een jaar lang trainen op de Marnewaard.
Welke vaardigheden precies in een moderne kenniseconomie?quote:Op zondag 21 december 2025 18:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
De MDT levert gewoon ervaringen en competenties op waar je daarna wat aan hebt. En het is vrijwillig, maar er blijkt gewoon behoefte aan dus helemaal goed.
Sociaal, onder andere. Jongeren die van school/universiteit komen, kunnen nauwelijks een gesprek voeren. Het kunnen ook zorgcompententies zijn. Je leven bestaat ook na de MDT niet uit werken, werken is maar een klein en niet het belangrijkste deel van je leven, dus competenties hoeven niet per sé op die 'moderne kenniseconomie' (wat een onzinterm trouwens, dat hoor je alleen in de randstad) gericht te zijn.quote:Op zondag 21 december 2025 18:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Welke vaardigheden precies in een moderne kenniseconomie?
Ah zo. Ja daar ben ik het wel mee eens hoor.quote:Op zondag 21 december 2025 18:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Sociaal, onder andere. Jongeren die van school/universiteit komen, kunnen nauwelijks een gesprek voeren. Het kunnen ook zorgcompententies zijn. Je leven bestaat ook na de MDT niet uit werken, werken is maar een klein en niet het belangrijkste deel van je leven, dus competenties hoeven niet per sé op die 'moderne kenniseconomie' (wat een onzinterm trouwens, dat hoor je alleen in de randstad) gericht te zijn.
Ik sprak laatst een meisje dat oa met een AED had leren omgaan tijdens de MDT.
Ik vind het wel een goed planquote:Op zondag 21 december 2025 18:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, maar er zijn wel proeven dat je zo je schuld kunt aflossen: https://www.binnenlandsbe(...)appelijke-diensttijd
Het hoeft ook niet altijd fulltime en is vaak ook in plaats van een tussenjaar oid.
Werkcompetenties (die uiteindelijk ook wel belangrijk zijn), leer je nou eenmaal pas echt door er regelmatig mee te werken. Iedereen die rechtstreeks van school/universiteit komt kan nauwelijks iets en daar zal de MDT niet veel aan veranderen. Lijkt me ook niet het doel, het is geen gratis opleidingsplek voor bedrijven.quote:Op zondag 21 december 2025 18:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ah zo. Ja daar ben ik het wel mee eens hoor.
Nouja. Ik ben het volledig eens dat militaire dienst(plicht) - had mij ook nog wel leuk geleken - best goed is voor je sociale vaardigheden, lichamelijke en mentale training en de weerbaarheid, het kameraadschap. Allemaal belangrijke zaken.quote:Op zondag 21 december 2025 18:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Werkcompetenties (die uiteindelijk ook wel belangrijk zijn), leer je nou eenmaal pas echt door er regelmatig mee te werken. Iedereen die rechtstreeks van school/universiteit komt kan nauwelijks iets en daar zal de MDT niet veel aan veranderen. Lijkt me ook niet het doel, het is geen gratis opleidingsplek voor bedrijven.
Vele jongeren vinden die militaire plicht niet zo leuk. Ze wilen uiteraard de vrijheid van zelf kiezen waar en hoe ze werken en wonen. Daarom is die overheidsdwang omstreden.quote:Op zondag 21 december 2025 19:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nouja. Ik ben het volledig eens dat militaire dienst(plicht) - had mij ook nog wel leuk geleken - best goed is voor je sociale vaardigheden, lichamelijke en mentale training en de weerbaarheid, het kameraadschap. Allemaal belangrijke zaken.
Echter mis je ook een jaar van je werkende of studerende leven. Is dat een ramp? Nee hoor. Maar het kost wel wat.
Dit is onzin.quote:Op zondag 21 december 2025 18:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Sociaal, onder andere. Jongeren die van school/universiteit komen, kunnen nauwelijks een gesprek voeren.
Dat was het ook al in de jaren'70. Veel jongeren waren er juist trots op dat ze met veel nepgedoe S5 kregen. Af en toe sloegen ze een jaargang over, mijn broer (geboren 1959) had die mazzel. Met verplichte dienst krijg je echt niet beter opgevoede burgers.quote:Op zondag 21 december 2025 20:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Vele jongeren vinden die militaire plicht niet zo leuk. Ze wilen uiteraard de vrijheid van zelf kiezen waar en hoe ze werken en wonen. Daarom is die overheidsdwang omstreden.
Je moet me homie niet zo dissen, jongenquote:Op zondag 21 december 2025 20:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dit is onzin.
Jongeren van 17-24 hebben praten geleerd, toch ? Sinds de peuterjaren.
Een periode verplicht in het leger is echt niet meer degelijke scholing Nederlands en conversatiekunde
Jij hebt weinig contact met jongeren in die leeftijdscategorie, dat is duidelijk. Ze kunnen praten, maar geen gesprek voeren.quote:Op zondag 21 december 2025 20:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dit is onzin.
Jongeren van 17-24 hebben praten geleerd, toch ? Sinds de peuterjaren.
Een periode verplicht in het leger is echt niet meer degelijke scholing Nederlands en conversatiekunde
Idd weinig contact.... maar als die groep van 16-26 niet kan praten dan was dat allang dagelijkse alarm in de media.quote:Op zondag 21 december 2025 20:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij hebt weinig contact met jongeren in die leeftijdscategorie, dat is duidelijk. Ze kunnen praten, maar geen gesprek voeren.
Verder is de MDT vaker niet dan wel in het leger.
Wat een rare foto. Die tekst lijkt me gewoon geplakt door WNL?quote:Op zondag 21 december 2025 21:11 schreef Bluesdude het volgende:
https://wnl.tv/2025/12/21(...)ts-protest-apeldoorn
[ afbeelding ]
Intrigerend.. welk systeem bedoelen die nationalisten?
Het systeem van democratische verkiezingen ? Gezien de toevoeging 'gooi de volksverraders uit den haag'
Lijkt op fascisme deze kreten
Ah, het Gelders Volksleger.quote:Op zondag 21 december 2025 21:11 schreef Bluesdude het volgende:
https://wnl.tv/2025/12/21(...)ts-protest-apeldoorn
[ afbeelding ]
Intrigerend.. welk systeem bedoelen die nationalisten?
Het systeem van democratische verkiezingen ? Gezien de toevoeging 'gooi de volksverraders uit den haag'
Lijkt op fascisme deze kreten
Jemig, wat een ouwelullenpraat, je zou ook kunnen zeggen dat jij hun taal niet meer verstaat.quote:Op zondag 21 december 2025 20:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij hebt weinig contact met jongeren in die leeftijdscategorie, dat is duidelijk. Ze kunnen praten, maar geen gesprek voeren.
Verder is de MDT vaker niet dan wel in het leger.
Hmm ze communiceren meer met hun mobiel dan dat ze een gesprek voeren dus ik snap zijn opmerking welquote:Op zondag 21 december 2025 21:16 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Jemig, wat een ouwelullenpraat, je zou ook kunnen zeggen dat jij hun taal niet meer verstaat.
Op hun mobiel voeren ze misschien wel veel meer intensieve gesprekken.quote:Op zondag 21 december 2025 21:18 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Hmm ze communiceren meer met hun mobiel dan dat ze een gesprek voeren dus ik snap zijn opmerking wel
Kan maar het gaat om echte gesprekken zonder mobielquote:Op zondag 21 december 2025 21:19 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Op hun mobiel voeren ze misschien wel veel meer intensieve gesprekken.
Oh, je bedoelt met geluid erbij, ok..quote:Op zondag 21 december 2025 21:20 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Kan maar het gaat om echte gesprekken zonder mobiel
Ik heb het helemaal niet over hun taal. Daar kom ik wel doorheen. Ik heb het over de vaardigheid een gesprek te voeren. Ze kunnen echt alleen nog maar met korte appjes communiceren. Sociaal onhandiger dan welke generatie ook voor hen. En daar lopen ze tegen aan bij bijvoorbeeld hun eerste werkgever.quote:Op zondag 21 december 2025 21:16 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Jemig, wat een ouwelullenpraat, je zou ook kunnen zeggen dat jij hun taal niet meer verstaat.
Vanuit jouw ervaring. Niet de mijne.quote:Op zondag 21 december 2025 21:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb het helemaal niet over hun taal. Daar kom ik wel doorheen. Ik heb het over de vaardigheid een gesprek te voeren. Ze kunnen echt alleen nog maar met korte appjes communiceren. Sociaal onhandiger dan welke generatie ook voor hen.
Dat is wat ik veel tegen kom in die leeftijdscategorie. En dat is maar een voorbeeld.
https://www.ad.nl/politie(...)-uit-beeld~a5e53eba/quote:Formatie gaat maandag verder: meerderheidskabinet verdwijnt steeds verder uit beeld
Na een weekend van veel ‘gebuffel’ vanuit huis, praten de leiders van D66, VVD en CDA maandag weer officieel verder over een mogelijk akkoord. De kans dat er nog een vierde partij als volwaardig lid van de coalitie zal aanschuiven, wordt steeds kleiner. Een traditioneel meerderheidskabinet raakt verder uit zicht.
Ervaring van mij en mensen om me heen, maar ook online is het te vinden:quote:Op zondag 21 december 2025 21:25 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Vanuit jouw ervaring. Niet de mijne.
Dat is te hopen. Eerder opnieuw verkiezingen brengt alleen maar nog meer chaos.quote:Op zondag 21 december 2025 21:26 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)-uit-beeld~a5e53eba/
Ook met de financiën zijn ze al bezig. Dan komt er geen extra partij meer erbij , dus ga maar er vanuit dat het een minderheidskabinet wordt.
Wat vinden jullie daarvan. Kan zoiets vier jaar uitdienen?
4 jaar uitdienen wel, maar dan niet met verantwoord financieel beleid of ze krijgen niks gedaan.quote:Op zondag 21 december 2025 21:26 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)-uit-beeld~a5e53eba/
Ook met de financiën zijn ze al bezig. Dan komt er geen extra partij meer erbij , dus ga maar er vanuit dat het een minderheidskabinet wordt.
Wat vinden jullie daarvan. Kan zoiets vier jaar uitdienen?
Ik vind het wel interessant een minderheidskabinet .quote:Op zondag 21 december 2025 21:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat is te hopen. Eerder opnieuw verkiezingen brengt alleen maar nog meer chaos.
Ik denk dat je beste kunt beginnen met een financieel raamwerk.quote:Op zondag 21 december 2025 21:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
4 jaar uitdienen wel, maar dan niet met verantwoord financieel beleid of ze krijgen niks gedaan.
Dat is bijna in tegenspraak tot de vele tijdens school (zelfs de basisschool al) therapie achtige sessies en de tig reflectieverslagen die studenten moeten schrijven.quote:Op zondag 21 december 2025 21:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ervaring van mij en mensen om me heen, maar ook online is het te vinden:
https://hr-communicatie.nl/blog/de-ontwijkgeneratie/
Ook telefoonangst komt veel voor: https://www.jongassertief.nl/telefoonangst/
Jongeren communiceren het liefst zonder te praten: https://www.rtl.nl/editie(...)ver-zonder-te-praten
En nogmaals, het is maar een voorbeeld van een vaardigheid die kan verbeteren tijdens een MDT. En nee, MDT is niet marcheren in het leger, het komt zelfs uit het ministerie van VWS en niet van Defensie. Het kan wel in het leger, maar dat is maar een optie en niet de meest gebruikte.
Maar voor elke keer dat je een partij wil overhalen voor één van je punten te stemmen moet je weer iets beloven en vaak is dat een bezuiniging terugdraaien of ergens meer aan uitgeven. Als je dat heel vaak moet doen omdat je niet met grote akkoorden werkt, dan wordt dat een dure grap.quote:Op zondag 21 december 2025 21:34 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ik denk dat je beste kunt beginnen met een financieel raamwerk.
Het zijn wel de echte ervaringen in de wereld, verder is mijn ervaring met de huidige basis- en middelbare scholen niet dat ze zoveel 'therapieachtige sessies' houden.quote:Op zondag 21 december 2025 21:34 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat is bijna in tegenspraak tot de vele tijdens school (zelfs de basisschool al) therapie achtige sessies en de tig reflectieverslagen die studenten moeten schrijven.
Zonder ook. Je zag wel hoe snel er tijdens een crisis (corona) even iets financieel kan worden aangepast.quote:Op zondag 21 december 2025 21:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar voor elke keer dat je een partij wil overhalen voor één van je punten te stemmen moet je weer iets beloven en vaak is dat een bezuiniging terugdraaien of ergens meer aan uitgeven. Als je dat heel vaak moet doen omdat je niet met grote akkoorden werkt, dan wordt dat een dure grap.
Ik blijf dat onzin vinden, sorry. Kringgesprekken had ik zelf niet op de basisschool. Spreekbeurten houden, hooguit een keer in groep 8. De communicatie ging zo, docent vertelt, leerling luistert. Alsof het toen zoveel beter ging.quote:Op zondag 21 december 2025 21:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het zijn wel de echte ervaringen in de wereld, verder is mijn ervaring met de huidige basis- en middelbare scholen niet dat ze zoveel 'therapieachtige sessies' houden.
Maar dat was een op zich goede financiële periode. Nederland staat er nu slechter voor met een veel groter begrotingstekort, een enorme financiële belofte op defensie en ook een stijgende staatschuld die met het huidige beleid voor 2050 over de 100% heen gaat. Het kabinet voor corona had de zaakjes op orde, ze komen nu uit een puinhoop.quote:Op zondag 21 december 2025 21:38 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Zonder ook. Je zag wel hoe snel er tijdens een crisis (corona) even iets financieel kan worden aangepast.
Ik heb veel meer kringgesprekken op school gehad dan mijn kinderen ooit hebben gehad. Maar vooral: ik geef je linkjes met onderzoeken en experts. En merk het ook echt in mijn omgeving.quote:Op zondag 21 december 2025 21:42 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik blijf dat onzin vinden, sorry. Kringgesprekken had ik zelf niet op de basisschool. Spreekbeurten houden, hooguit een keer in groep 8. De communicatie ging zo, docent vertelt, leerling luistert. Alsof het toen zoveel beter ging.
Angsthazeritus en in dat doemdenken wil ik niet mee gaan. Er kan ineens makkelijk tig miljarden worden uitgegeven aan oorlogstuig. Dat kan ook net zo makkelijk worden terug gedraaid. Ben geen struisvogel, maar krijg wel jeuk van hitserij.quote:Op zondag 21 december 2025 21:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar dat was een op zich goede financiële periode. Nederland staat er nu slechter voor met een veel groter begrotingstekort, een enorme financiële belofte op defensie en ook een stijgende staatschuld die met het huidige beleid voor 2050 over de 100% heen gaat. Het kabinet voor corona had de zaakjes op orde, ze komen nu uit een puinhoop.
Ja en dan doe ik even een Wiersma'tje, dat soort onderzoeken kunnen mijn **** op.quote:Op zondag 21 december 2025 21:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb veel meer kringgesprekken op school gehad dan mijn kinderen ooit hebben gehad. Maar vooral: ik geef je linkjes met onderzoeken en experts. En merk het ook echt in mijn omgeving.
Voor eenmalige uitgaves (zoals bij corona) is er inderdaad ruimte. Nog steeds. Desnoods vele miljarden. Maar voor jaarlijks terugkerende uitgaven, die op de lange termijn door blijven werken, niet. Je kunt niet een structurele en een eenmalige uitgave met elkaar vergelijken.quote:Op zondag 21 december 2025 21:48 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Angsthazeritus en in dat doemdenken wil ik niet mee gaan. Er kan ineens makkelijk tig miljarden worden uitgegeven aan oorlogstuig. Dat kan ook net zo makkelijk worden terug gedraaid. Ben geen struisvogel, maar krijg wel jeuk van hitserij.
Daar ben ik het mee eens. Wat dat betreft ben ik ook vrij somber.quote:Op zondag 21 december 2025 21:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Voor eenmalige uitgaves (zoals bij corona) is er inderdaad ruimte. Nog steeds. Desnoods vele miljarden. Maar voor jaarlijks terugkerende uitgaven, die op de lange termijn door blijven werken, niet. Je kunt niet een structurele en een eenmalige uitgave met elkaar vergelijken.
als we stoppen met het sparen van uitgesteld loon , dan scheeld dat 50 miljard per jaar aan euro 's met de waarde van vandaagquote:Op zondag 21 december 2025 21:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Voor eenmalige uitgaves (zoals bij corona) is er inderdaad ruimte. Nog steeds. Desnoods vele miljarden. Maar voor jaarlijks terugkerende uitgaven, die op de lange termijn door blijven werken, niet. Je kunt niet een structurele en een eenmalige uitgave met elkaar vergelijken.
Gotsammekrakepittuh.quote:Op zondag 21 december 2025 21:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als we stoppen met het sparen van uitgesteld loon , dan scheeld dat 50 miljard per jaar aan euro 's met de waarde van vandaag
wie voor pensioen wil sparen die kan dat net zo goed netto doen
...aldus de man die zelf eerst wel bruto heeft kunnen sparen en nu zelfs de belasting voor goed verdienende ouderen omlaag wil doen.quote:Op zondag 21 december 2025 21:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als we stoppen met het sparen van uitgesteld loon , dan scheeld dat 50 miljard per jaar aan euro 's met de waarde van vandaag
wie voor pensioen wil sparen die kan dat net zo goed netto doen, al zal de VVD het daar niet mee eens zijn
Christen Unie is in ieder geval erg voor om het maximum belastbaar bedrag voor pensioensparen te verlagen, naar onder de 105.000 euroquote:Op zondag 21 december 2025 22:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
...aldus de man die zelf eerst wel bruto heeft kunnen sparen en nu zelfs de belasting voor goed verdienende ouderen omlaag wil doen.
Ik zou dan eerst kijken naar de AOW inkomensafhankelijk maken, geen uitkering voor mensen met een goed inkomen, doen we onder de 67 ook niet.
quote:Beperking pensioenopbouw
Zeven van de tien partijen die hun programma hebben laten doorrekenen willen het maximale inkomen voor belastingvrije pensioenopbouw verlagen.
Alleen VVD, CDA en BBB willen vasthouden aan de huidige aftoppingsgrens van ¤137.800.
Bij partijen die wél willen verlagen, varieert de grens behoorlijk: ¤72.000 (JA21), ¤80.000 (Volt), ¤90.000 (GroenLinks-PvdA en ChristenUnie), ¤96.000 (SGP) en ¤105.000 (NSC en D66).
Politieke partijen levert het beperken van de pensioenopbouw op korte termijn meer inkomstenbelasting op, maar het gaat ten koste van toekomstige generaties.
Geen van deze partijen heeft een lagere aftoppingsgrens in haar verkiezingsprogramma staan, terwijl de inperking grote gevolgen heeft voor de mogelijkheid om pensioen op te bouwen.
In het pensioenakkoord van 2019 tussen overheid en sociale partners is afgesproken dat iedereen in de loop van 42 jaar 80% van het middelloon aan pensioen moet kunnen opbouwen.
Door de beperking is een goed pensioen voor een steeds grotere groep mensen niet meer haalbaar.
Gemorrel aan premies en opbouw
Sommige partijen willen dat de verplichte opbouw omlaag gaat zodat per cao een lagere grondslag kan worden afgesproken.
De VVD en JA21 stellen de grens voor de verplichting op ¤60.000, D66 stelt deze grens op ¤75.000.
Deze voorstellen zijn ook niet terug te vinden in de verkiezingsprogramma’s, maar hebben effect op de pensioenopbouw en -premie.
Andere plannen rond de AOW zullen effect hebben op de pensioenpremies.
Zo stellen GroenLinks-PvdA, NSC en D66 voor de AOW-franchise te verhogen.
Als gevolg hiervan krimpt de pensioengrondslag en kunnen werkenden minder belastingvrij sparen voor hun pensioen.
De ChristenUnie wil de AOW-uitkering juist verlagen, wat naar verwachting tot hogere pensioenpremies leidt.
Nee, ze hebben het niet in hun verkiezingsprogramma, dus 'heel erg voor' is het niet. Soms is het in de doorrekening zelfs maar kiezen voor een optie, omdat de optie die je wil er niet tussen staat.quote:Op zondag 21 december 2025 22:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Christen Unie is in ieder geval erg voor om het maximum belastbaar bedrag voor pensioensparen te verlagen, naar onder de 105.000 euro
Al zijn de pensioenfondsen het er niet mee eens
https://www.vcp.nl/voorst(...)lijk-en-ondoordacht/
[..]
Ja, gaat niet goed met de pensioenen en de AOW. De tijden van Drees en het sociale omslagstelsel zijn eindig.quote:Op zondag 21 december 2025 22:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Christen Unie is in ieder geval erg voor om het maximum belastbaar bedrag voor pensioensparen te verlagen, naar onder de 105.000 euro
Al zijn de pensioenfondsen het er niet mee eens
En met dit kabinet zal het niet gaan gebeuren
Boven de 100.000 per jaar kan je altijd nog vrijwillig netto pensioensparen of extra aflossen
https://www.vcp.nl/voorst(...)lijk-en-ondoordacht/
[..]
Dat gebeurt nu al. Alleen dat gaat pas in na twee jaar. Mijn moeder leefde van de AOW en een heel klein weduwenpensioentje, maar ze had wel een eigen huis zonder hypotheek. Na een val raakte ze in een verzorgingstehuis en heeft daar nog twee jaar geleefd. Ze heeft daarvoor niets hoeven inleveren.quote:Op zondag 21 december 2025 22:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, ze hebben het niet in hun verkiezingsprogramma, dus 'heel erg voor' is het niet. Soms is het in de doorrekening zelfs maar kiezen voor een optie, omdat de optie die je wil er niet tussen staat.
Het zou wmb ook een domme actie zijn, ga als je die kant op wil en wat aan te hoge pensioenen wil doen, eerst eens achter de relatief veel rijke ouderen van nu aan. Verhoog de schenk- en erfbelasting, verhoog de belastingen voor rijke gepensioneerden. Maak desnoods bij bepaalde zorg (verpleeghuizen e.d.) de eigen bijdrage afhankelijk van de spaarrekening. Al die mensen hebben vooral geprofiteerd van de stijgende waarde van bakstenen die ze toevallig hadden gekocht. Lijkt me verstandiger dan nu kijken naar het geld van generaties die het minder goed gaan hebben dan de huidige ouderen.
En over zorg gesproken: stop eens met het feit dat een werknemer met een inkomen van 500.000 euro hetzelfde (in euro's, niet in percentage van het inkomen) aan zorg betaalt als een werknemer met een inkomen van 80.000 euro, dat is echt absurd.
voor de prive thuiszorg van de (WMO en ook via de zorgverzekering ) hoef je ook niet in te leverenquote:Op zondag 21 december 2025 22:34 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat gebeurt nu al. Alleen dat gaat pas in na twee jaar. Mijn moeder leefde van de AOW en een heel klein weduwenpensioentje, maar ze had wel een eigen huis zonder hypotheek. Na een val raakte ze in een verzorgingstehuis en heeft daar nog twee jaar geleefd. Ze heeft daarvoor niets hoeven inleveren.
er worden veel minder indicaties afgeven voor verpleeghuizen die gaan ook sluitenquote:Op zondag 21 december 2025 22:27 schreef Hanca het volgende:
Maak desnoods bij bepaalde zorg (verpleeghuizen e.d.) de eigen bijdrage afhankelijk van de spaarrekening.
Beginjaren nog wel, hoor, ze was eerder al een keer gevallen en toen was de thuiszorg nog per inkomen.quote:Op zondag 21 december 2025 22:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
voor de prive thuiszorg van de (WMO en ook via de zorgverzekering ) hoef je ook niet in te leveren
Nee, voor een indicatie moet je inmiddels al halfdood zijn.quote:Op zondag 21 december 2025 22:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er worden veel minder indicaties afgeven voor verpleeghuizen die gaan ook sluiten
verpleeghuizen wil men ook sluiten of nog slechts minimaalquote:Op zondag 21 december 2025 22:42 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nee, voor een indicatie moet je inmiddels al halfdood zijn.
nog een paa jaar en we krijgen ons eigen ROB thuisquote:AI-overzicht
Ja, er worden minder indicaties afgegeven voor verpleeghuizen, wat leidt tot leegstand en wachtlijsten, omdat het CIZ (Centrum Indicatiestelling Zorg) strenger lijkt te indiceren, zorg thuis wordt gestimuleerd, en zorgprofielen voor lichte zorg (zoals ZZP1-3) niet meer worden geïndiceerd, waardoor ouderen langer thuis blijven wonen en de toegang tot een verpleeghuis moeilijker wordt, ondanks de toenemende behoefte.
Redenen voor minder indicaties:
Verhoogde drempel: Wijkverpleegkundigen en huisartsen merken dat het CIZ terughoudender is met het afgeven van indicaties, waardoor de drempel voor verpleeghuisopname hoger is geworden.
Focus op thuis wonen: Er is een beleidsmatige voorkeur om mensen zo lang mogelijk thuis te laten wonen, met ondersteuning thuis (zoals VPT en MPT) in plaats van intramurale zorg (ZZP).
Beperking van zorgprofielen: Vanaf 2013 zijn indicaties voor verpleeghuiszorg voor lichte zorgzwaarte (ZZP1-2) niet meer mogelijk, en vanaf 2014 ook voor ZZP3 en een deel van ZZP4, wat de toegang beperkt.
Bureaucratie CIZ: Professionals vinden dat het CIZ te afstandelijk en bureaucratisch indiceert, waardoor het oordeel soms niet overeenkomt met de werkelijke zorgbehoefte ter plaatse.
Gevolgen:
Leegstand én wachtlijsten: Verpleeghuizen staan deels leeg, terwijl er tegelijkertijd wachtlijsten zijn voor mensen die wel dringend zorg nodig hebben, wat een bizar beeld schetst.
Knelpunt voor kwetsbaren: De meest kwetsbare ouderen lopen vast omdat de juiste zorg thuis (nog) niet voldoende beschikbaar is, en de toegang tot het verpleeghuis beperkt is.
Wat is nodig?
Een herbezinning op het ouderenbeleid om te bepalen of thuis wonen altijd de beste oplossing is, en om de toegang tot verpleeghuizen te herzien.
Tja, wie wil er nou niet liever thuis dood gaan?quote:Op zondag 21 december 2025 22:44 schreef michaelmoore het volgende:
half ?
[..]
verpleeghuizen wil men ook sluiten of nog slechts minimaal
je moet thuis dood gaan
[..]
voor de familie is het zwaar , om een jaar voor een stervende te zorgenquote:Op zondag 21 december 2025 22:48 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Tja, wie wil er nou niet liever thuis dood gaan?
Zorg particulier inkopen. Kun jij vast wel regelen met jouw zwarte bijbaantjes.quote:Op zondag 21 december 2025 22:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
voor de familie is het zwaar , om een jaar voor een stervende te zorgen
een poolse , dat zou moeten kunnen jaquote:Op zondag 21 december 2025 22:51 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Zorg particulier inkopen. Kun jij vast wel regelen met jouw zwarte bijbaantjes.
Voor je nabestaanden is het financieel beter dat je er gelijk een drionpil bij pakt.quote:Op zondag 21 december 2025 22:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een poolse , dat zou moeten kunnen ja
arbeidspool van maken,
web page maken met poolse zorg delen per uur
nee ik ben heel liefquote:Op zondag 21 december 2025 22:54 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Voor je nabestaanden is het financieel beter dat je er gelijk een drionpil bij pakt.
ach zo een Poolse die kan daar wel meer overwegquote:Op zondag 21 december 2025 22:55 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Niet als je rochelend en hulpbehoevend je bed onder poept.
Ja en dan staat de IND om de hoek, want geen verblijfsvergunning of iets dergelijks. Illegaal gedoe en dan ben jij de pineut ivm witwassen..quote:Op zondag 21 december 2025 22:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ach zo een Poolse die kan daar wel meer overweg
Wat @Hanca schetst kan ook als symptoom worden gezien van verval in een niet-sociaal-liberaal ambitieloos land in een westerse wereld die leidt onder hyperkapitalistische obesitas in een wereld van een kleine machtige bedorven groep individuen.quote:Op zondag 21 december 2025 21:48 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Angsthazeritus en in dat doemdenken wil ik niet mee gaan. Er kan ineens makkelijk tig miljarden worden uitgegeven aan oorlogstuig. Dat kan ook net zo makkelijk worden terug gedraaid. Ben geen struisvogel, maar krijg wel jeuk van hitserij.
Geld?quote:Op zondag 21 december 2025 23:03 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wat @:Hanca schetst kan ook als symptoom worden gezien van verval in een niet-sociaal-liberaal ambitieloos land in een westerse wereld die leidt onder hyperkapitalistische obesitas in een wereld van een kleine machtige bedorven groep individuen.
En om het verval over generaties te kunnen duiden zal ik de bal tocb eens neer willen leggen bij het gegeven in waarom de bewondering van intellect zoals bij Einstein, Feynman, Bohr, Curie, Hawkins etc. is verschoven naar een bewondering voor weinig intellectuele kwakzalvers als Elon Musk en andere miljardairs.
In de fundamentele fysica is al decennialang niets wezenlijks nieuws ontdekt. De grote geesten van weleer hebben de grenzen verlegd en sindsdien is er vooral stagnatie.quote:Op zondag 21 december 2025 23:03 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wat @:Hanca schetst kan ook als symptoom worden gezien van verval in een niet-sociaal-liberaal ambitieloos land in een westerse wereld die leidt onder hyperkapitalistische obesitas van een kleine groep.
En om het verval over generaties te kunnen duiden zal ik de bal tocb eens neer willen leggen bij het gegeven in waarom de bewondering van intellect zoals bij Einstein, Feynman, Bohr, Curie, Hawkins etc. is verschoven naar een bewondering voor weinig intellectuele kwakzalvers als Elon Musk en andere miljardairs.
Ja en nu?quote:Op zondag 21 december 2025 23:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
In de fundamentele fysica is al decennialang niets wezenlijks nieuws ontdekt. De grote geesten van weleer hebben de grenzen verlegd en sindsdien is er vooral stagnatie.
De huidige bewondering voor Musk en consorten illustreert dit perfect.. we hebben echte intellectuele prestaties en diepgaande ideeën ingeruild voor spektakel en status.
Nee, dat niet zozeer.quote:
Heb je daar ook voorbeelden van uit het verleden? Ik bedoel Edison ofso?quote:Op zondag 21 december 2025 23:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nee, dat niet zozeer.
Musk heeft of had echt fans in het futurisme. En Steve Jobs is degene geweest die postuum z'n status in de schoot heeft geworpen.
Specifieke media hebben Musk destijds als 'de nieuwe Jobs' bewierookt, waarna zn mediabekendheid en marktwaarde verder omhoogschoot.
Waarmee je bijna al had gewenst dat Apple beter gewoon bankroet had gegaan mid jaren '90. Dat had ons een heleboel gezweef in Silicon Valley gescheeld.
Een Musk had de wereld hyperloop beloofd. Dat zou in de wereld van nu zoiets zijn als de eerste trein die ooit op de rails stond. Zoveel werd er van verwacht en zoveel werd er ingepompt als een soort Wereld 2.0. Dan zou hij nog mensen op Mars zetren en Mars gaan herscheppen.
Die man is neergezet als een halve god en zoveel geld is er op hem geparkeerd. Uiteindelijk allemaal gebakken lucht en gewicht op zn schouders en totaal geimplodeerd. Brengt ons eerder terug in de tijd dan mijlen in de toekomst.
Goede vraag. Vermoedelijk meer van hetzelfde.quote:
Stagnatie zou ik het niet noemen, vroeger lag de nadruk vooral op theoretisch omdat de techniek er simpelweg niet was om het ook daadwerkelijk te bewijzen. Nu is die techniek er wel, voor het grootste deel, en is men vooral bezig om eindelijk de theorieën van vroeger ook te bewijzen. Tegelijk is er nog zat theorie zat maar dat krijgt veel minder aandacht dan vroeger, althans onder het grotere publiek.quote:Op zondag 21 december 2025 23:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
In de fundamentele fysica is al decennialang niets wezenlijks nieuws ontdekt. De grote geesten van weleer hebben de grenzen verlegd en sindsdien is er vooral stagnatie.
De huidige bewondering voor Musk en consorten illustreert dit perfect.. we hebben echte intellectuele prestaties en diepgaande ideeën ingeruild voor spektakel en status.
Best zwart gedacht, ik geloof nog steeds dat er genoeg mensen over zijn die wel diepgaande reflectie hebben en oplossingen aandragen hoe het verder moet met dit inmiddels lijkend hoop zooitje mensheid.quote:Op zondag 21 december 2025 23:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Goede vraag. Vermoedelijk meer van hetzelfde.
De moderne, hijgerige internetcultuur stimuleert diepgaande reflectie niet bepaald.. Onze aandachtsspanne krimpt verder en we hebben steeds meer dopamine nodig om onze aandacht vast te houden.
Ze kletsen al 40 jaar over stringtheorie maar er is nog niet 1 natuurkundig verschijnsel mee verklaard. Cosmologie hikt nog steeds tegen donkere materie en donkere energie aan. Het standaardmodel van de deeltjesfysica is al zo'n 50 jaar zo goed als onveranderd.quote:Op zondag 21 december 2025 23:26 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Stagnatie zou ik het niet noemen, vroeger lag de nadruk vooral op theoretisch omdat de techniek er simpelweg niet was om het ook daadwerkelijk te bewijzen. Nu is die techniek er wel, voor het grootste deel, en is men vooral bezig om eindelijk de theorieën van vroeger ook te bewijzen. Tegelijk is er nog zat theorie zat maar dat krijgt veel minder aandacht dan vroeger, althans onder het grotere publiek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Perrin op 21-12-2025 23:41:08 ]And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Ik haalde Steve "Making a dent in the universe" Jobs aan die als een soort halve messias van Silicon Valley bekend werd. Maar ook werkelijk wat gepresteerd heeft als CEO met de eindregie. Hij trok Apple uit het moeras en schoot het grote Microsoft voorbij. Niet de leukste man om mee te werken, maar hij leverde wel.quote:Op zondag 21 december 2025 23:26 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Heb je daar ook voorbeelden van uit het verleden? Ik bedoel Edison ofso?
Nah, best wel veel, hoor. Op het hedonisme vlak dan, even wat bij plamuren met botox en fillers en je kunt jong blijven lijken. Onderzoeken met DNA etc.quote:Op zondag 21 december 2025 23:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze kletsen al 40 jaar over stringtheorie maar er is nog niet 1 natuurkundig verschijnsel mee verklaard. Cosmologie hikt nog steeds tegen donkere materie en donkere energie aan. Het standaardmodel van de deeltjesfysica is al zo'n 50 jaar zo goed als onveranderd.
Gebeurt niet zo erg veel?
Ja, maar die is dan ook nog niet af.quote:Op zondag 21 december 2025 23:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze kletsen al 40 jaar over stringtheorie maar er is nog niet 1 natuurkundig verschijnsel mee verklaard.
Nah, puur mazzel en manipulatie, zowel Jobs als Musk gebruikten sukkels die veel slimmer dan hen zelf waren, alleen die twee konden het verkopen.quote:Op zondag 21 december 2025 23:40 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik haalde Steve "Making a dent in the universe" Jobs aan die als een soort halve messias van Silicon Valley bekend werd. Maar ook werkelijk wat gepresteerd heeft als CEO met de eindregie. Hij trok Apple uit het moeras en schoot het grote Microsoft voorbij. Niet de leukste man om mee te werken, maar hij leverde wel.
Toen die overleed is de media opzoek gegaan naar een andere CEO die men een soort heilig kon verklaren, want er ontstond een gat in het kunnen bejubelen van een ziener. Helaas bleek Musk bij verre niet de schoenen van Jobs te passen en is zijn vermeende godscomplex vooral veel te veel bluf geweest.
Welke docu?quote:Op zondag 21 december 2025 23:43 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ja, maar die is dan ook nog niet af.
Probleem met de theory of everything is dat we nog niet alles hebben. Toen 10 jaar terug de higgs boson werd bewezen stonden beide theorieën met een stijfje in hun broek te wachten want dat werd gezien als het laatste deeltje. Als die X massa had dan was het de ene theorie, had het Y massa dan was het de ander, gegarandeerd Nobelprijs etc etc. Was dat ff balen dat hij Z massa bleek te hebben wat betekent dat beide wiskundig niet kloppen tenzij er nog onontdekte deeltjes zijn.
Was destijds een mooie docu over die de mensen er achter volgde in aankondiging naar de ontdekking.
Wat we missen is het 'in het diepste geheim' ergens aan werken en dan als verassing vrijgeven of compleet afblazen zonder dat de media er veel van meekrijgt. Zo had hyperloop vorm moeten krijgen. Had men er vroeg achtergekomen dat buizenpost met passagiers over lange afstanden enorme risico's meebracht, stekker eruit. Misschien was het met veel betere R&D met minder tijdsdruk nog wat geworden ook. Boston Dynamics bracht ook geen moderne robots in 2 jaar. Dat is een heel evolutieproces geweest.quote:Op zondag 21 december 2025 23:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat Musk doet is vooral oude ideeën opgraven met wat marketing subsidies en investeringen opstrijken en geld tegen die ideeën aansmijten. Het idee van de Hyperloop (vactrain) is al eeuwen oud en is de laatste eeuw al veelvuldig onderzocht en deels getest in verschillende landen en iedereen loopt tegen hetzelfde probleem aan.quote:Op maandag 22 december 2025 00:03 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wat we missen is het 'in het diepste geheim' ergens aan werken en dan als verassing vrijgeven of compleet afblazen zonder dat de media er veel van meekrijgt. Zo had hyperloop vorm moeten krijgen. Had men er vroeg achtergekomen dat buizenpost met passagiers over lange afstanden enorme risico's meebracht, stekker eruit. Misschien was het met veel betere R&D met minder tijdsdruk nog wat geworden ook.
Omdat er miljarden op geparkeerd zijn met niet-realistische deadlines moest het allemaal warm worden gehouden en is vuurtje uiteindelijk gedoofd na hij een tesla door een tunnel liet rijden als demonstratie. Sindsdien is het stil. Terwijl Japan de leiding nam met supersonische treinen.
Het gaat daar niet zozeer om.quote:Op zondag 21 december 2025 23:45 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nah, puur mazzel en manipulatie, zowel Jobs als Musk gebruikten sukkels die veel slimmer dan hen zelf waren, alleen die twee konden het verkopen.
De waslijst met hindernissen is inderdaad wel erg lang.quote:Op maandag 22 december 2025 00:12 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Wat Musk doet is vooral oude ideeën opgraven met wat marketing subsidies en investeringen opstrijken en geld tegen die ideeën aansmijten. Het idee van de Hyperloop (vactrain) is al eeuwen oud en is de laatste eeuw al veelvuldig onderzocht en deels getest in verschillende landen en iedereen loopt tegen hetzelfde probleem aan.
Iedereen die er verstand van had die Musk's hyperloop plan las kon al precies aanwijzen waar de problemen zaten en waarom het niet zou werken, er viel niets in het geheim aan uit te zoeken.
'Sjiesus' (opmerking van een van de onderzoekers), haha, mooie documentaire. Niet alles is te verklaren, ook al willen we dat graag. Net zoals dat mensen plotseling kippenvel krijgen bij het naar bepaalde muziek luisteren ( is ook onderzoek naar gedaan). Wat wel bewezen is dat onderzoek naar rekenkundig evenwicht universeel is.quote:Op zondag 21 december 2025 23:52 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Deze
Bekijk deze YouTube-video
Particle Fever uit 2013.
quote:Tijdens een bijeenkomst op het Defensieministerie, afgelopen woensdag, noemde hij Europese leiders „jonge varkens” en dreigde dat Rusland „met geweld” meer Oekraïens grondgebied zal innemen als zij het gesprek over vrede blijven traineren.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)de-toekomst-a4915633quote:Toch is de situatie nergens zo erg als in Europa, vertelde de Russische buitenlandwoordvoerder Maria Zacharova afgelopen week. „Europa heeft zelfs geen middelen om feestelijke verlichting op te hangen. Dit toont de Europese duisternis in alle betekenissen van het woord”, verzuchtte ze. Een reactie uit Europese steden liet niet lang op zich wachten: de afgelopen dagen liepen sociale media vol met foto’s van vrolijk verlichte straten.
verblijfsvergunning voor een Poolse ??/quote:Op zondag 21 december 2025 23:01 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja en dan staat de IND om de hoek, want geen verblijfsvergunning of iets dergelijks. Illegaal gedoe en dan ben jij de pineut ivm witwassen..![]()
Musk is een Triljonairquote:Op zondag 21 december 2025 23:03 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wat @:Hanca schetst kan ook als symptoom worden gezien van verval in een niet-sociaal-liberaal ambitieloos land in een westerse wereld die leidt onder hyperkapitalistische obesitas in een wereld van een kleine machtige bedorven groep individuen.
Ik zou me wel naar Schiphol laten rijden dan snachtsquote:Elon Musk's 'driverless' taxis hit the road
hyperloop is net als de connector een onderdeel van de boring companyquote:Op maandag 22 december 2025 00:12 schreef Timwonnacott het volgende:
Iedereen die er verstand van had die Musk's hyperloop plan las kon al precies aanwijzen waar de problemen zaten en waarom het niet zou werken, er viel niets in het geheim aan uit te zoeken.
De Chinezen doen dit beter qua detectietechnieken.quote:Op maandag 22 december 2025 01:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Musk is een Triljonair
Als je Starlink , SpaceX , Optimus , X-AI , Neuralink als IPO bij Tesla rekent
[..]
Ik zou me wel naar Schiphol laten rijden dan snachts
[..]
hyperloop is net als de connector een onderdeel van de boring company
https://www.boringcompany.com/projects#dubai
BBB wordt gewoon tegengewerkt!quote:Op maandag 22 december 2025 11:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nieuwe Raad van State is uit voor wetsvoorstel van Wiersma.
Kortom: prut.
https://www.raadvanstate.nl/adviezen/@:154334/w11-25-00316-iv/
Dat verbaast echt niemand. Wat een gedrocht ...quote:Op maandag 22 december 2025 11:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik snap nooit zo goed waarom iemand zo graag wilt snijden in het inkomen van een ander zonder dat die ander er iets aan kan veranderen. Het is niet alsof iemand van 67 nog kan sleutelen aan zijn inkomen.quote:Op zondag 21 december 2025 22:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
...aldus de man die zelf eerst wel bruto heeft kunnen sparen en nu zelfs de belasting voor goed verdienende ouderen omlaag wil doen.
Ik zou dan eerst kijken naar de AOW inkomensafhankelijk maken, geen uitkering voor mensen met een goed inkomen, doen we onder de 67 ook niet.
Maar ja, kunnen andere mensen dan wel zo veel aan hun inkomen doen? De mogelijkheden om extra uren te maken/een hoger salaris uit te onderhandelen/promotie te maken zijn voor de meeste werkenden ook maar beperkt.quote:Op maandag 22 december 2025 12:44 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik snap nooit zo goed waarom iemand zo graag wilt snijden in het inkomen van een ander zonder dat die ander er iets aan kan veranderen. Het is niet alsof iemand van 67 nog kan sleutelen aan zijn inkomen.
Ja ik weet dat het onderdeel is van de Boring Company, wat voornamelijk bestaat omdat hij daar uiteindelijk mee tunnels wilt graven op Mars waar men in kan leven. Dat vind ik er ook zo kwalijk aan, Hyperloop is een kansloos idee want het is praktisch niet uit te voeren, wat bij voorbaat al bekend was uit onderzoek.Daarboven op ook niet het hoofddoel van het bedrijf maar eerder bezigheidstherapie op kosten van subsidies en investeerders.quote:Op maandag 22 december 2025 01:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Musk is een Triljonair
Als je Starlink , SpaceX , Optimus , X-AI , Neuralink als IPO bij Tesla rekent
[..]
Ik zou me wel naar Schiphol laten rijden dan snachts
[..]
hyperloop is net als de connector een onderdeel van de boring company
https://www.boringcompany.com/projects#dubai
In bepaalde kringen gaat men janken over een linkse RvS.quote:Op maandag 22 december 2025 11:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
Deze logica volgende zou er nooit enige pensioen of fiscale hervorming kunnen komen die ouderen raakt. En la een zorghervorming dan wel? Hebben ze ineens kosten die men niet kan voorzien.quote:Op maandag 22 december 2025 12:44 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik snap nooit zo goed waarom iemand zo graag wilt snijden in het inkomen van een ander zonder dat die ander er iets aan kan veranderen. Het is niet alsof iemand van 67 nog kan sleutelen aan zijn inkomen.
Leveren alleen gebakken strontluchtquote:Op maandag 22 december 2025 12:01 schreef KareldeStoute het volgende:
BBB levert weer de ellende die je verwacht…
Grotendeels eens hoor, maar deze mensen kunnen helemaal geen kant op. Lijkt me vooral een goede reden om mensen niet te raken in hun bestaanszekerheid.quote:Op maandag 22 december 2025 13:03 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar ja, kunnen andere mensen dan wel zo veel aan hun inkomen doen? De mogelijkheden om extra uren te maken/een hoger salaris uit te onderhandelen/promotie te maken zijn voor de meeste werkenden ook maar beperkt.
Je kunt natuurlijk prima een regel instellen dat iedereen die nu jonger dan 57 is een fiscale aow krijgt, dan heb je 10 jaar de tijd om je pensioen daarop af te stellen.quote:Op maandag 22 december 2025 14:01 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Deze logica volgende zou er nooit enige pensioen of fiscale hervorming kunnen komen die ouderen raakt. En la een zorghervorming dan wel? Hebben ze ineens kosten die men niet kan voorzien.
Dat lijkt me allemaal bepaald ook niet wenselijk en in het geval van een land als Frankrijk diep problematisch met het oog op de toekomst.
Er moet oog zijn voor redelijkheid, maar verder mogen ingrepen prima.
bruto sparen of netto sparen maakt niet veel uit , behalve dat je veel meer keus hebt om eerder met pensioen te gaan omdat de overheid niet meer meekijktquote:Op maandag 22 december 2025 12:44 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Kan, maar dan is het echte effect er pas over 20 jaar.quote:Op maandag 22 december 2025 15:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk prima een regel instellen dat iedereen die nu jonger dan 57 is een fiscale aow krijgt, dan heb je 10 jaar de tijd om je pensioen daarop af te stellen.
dan draait men een toeslagen knop iets verder open en dan is dat ook weer opgelostquote:Op maandag 22 december 2025 17:39 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Kan, maar dan is het echte effect er pas over 20 jaar.
Overheden voeren inkomensbeleid en dan kan er soms eens iemand op achteruit gaan.
Maar dan moet je weer ergens anders meer belastingen gaan heffen of bezuinigen.quote:Op maandag 22 december 2025 17:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan draait men een toeslagen knop iets verder open en dan is dat ook weer opgelost
Ja dat is inherent aan het verschijnsel inkomens toeslagenquote:Op maandag 22 december 2025 18:23 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar dan moet je weer ergens anders meer belastingen gaan heffen of bezuinigen.
Een aftrek die een toeslag is.quote:Op maandag 22 december 2025 21:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dat is inherent aan het verschijnsel inkomens toeslagen
als je de HRA toeslag afschaft dan moet er ook compensatie komen ergens vandaan
Maar datzelfde geldt dus ook voor de AOW, als je dat als onaantastbaar verklaard zul je ergens anders meer belasting moeten gaan heffen/bezuinigen.quote:Op maandag 22 december 2025 21:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dat is inherent aan het verschijnsel inkomens toeslagen
als je de HRA toeslag afschaft dan moet er ook compensatie komen ergens vandaan
Wat ze voor ogen hadden: alles traineren en vertragen.quote:Op dinsdag 23 december 2025 16:27 schreef Netsplitter het volgende:
Wat heeft de BBB op landelijk niveau bereikt?
Idd. Mission accomplished.quote:Op dinsdag 23 december 2025 16:32 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Wat ze voor ogen hadden: alles traineren en vertragen.
Niks dus. Geen enkele verkiezingsbelofte. Niet dat dat zo'n verrassing is.quote:Op dinsdag 23 december 2025 16:32 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Net zoals de PVV dusquote:Op dinsdag 23 december 2025 16:34 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Niks dus. Geen enkele verkiezingsbelofte. Niet dat dat zo'n verrassing is.
Dit is voor de BBB een uiterst succesvolle regeerperiode geweest. Zo'n beetje al hun beoogde beleid is gebaseerd op het verkrijgen van uitzonderingen vanuit Brussel (VUIST OP TAFEL!), waarvan ze natuurlijk wist dat deze nooit verkregen zou worden. Al het benodigde mest- en natuurbeleid om aan de Europese afspraken te voldoen is door Wiersma vakkundig doelbewust vertraagd en zodoende op de lange baan gegooid. Daarmee heeft ze de boerenbranche alles gegeven wat ze kon. Zodra ze aftreedt zal ze vanuit de lobby een standbeeld krijgen.quote:Op dinsdag 23 december 2025 16:34 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Niks dus. Geen enkele verkiezingsbelofte. Niet dat dat zo'n verrassing is.
Derogatie verliezen doet wel echt pijn anders, dat zal niet de bedoeling zijn geweest. Betekent meer mest afvoeren tegen betaling en bij grondgebonden landbouw nog minder vee.quote:Op dinsdag 23 december 2025 16:32 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
De wet twee statussenstelsel en de asielnoodmaatregelenwet (incl. amandement strafbaar stelling illegaliteit) zijn wel degelijk door de tweede kamer gekomen.quote:
Ik heb altijd volgehouden dat Wiersma en Faber even slecht waren als minister. Maar begin nu toch te denken dat Wiersma echt de allerslechtste minister ooit is geweest.quote:Op dinsdag 23 december 2025 16:27 schreef Netsplitter het volgende:
Nieuwe tegenvaller Wiersma: Brussel wijst uitzondering op mestregels af
Nederlandse boeren krijgen niet opnieuw een uitzonderingpositie om meer mest te mogen uitrijden op hun land. Een verzoek daartoe van demissionair minister Wiersma van Landbouw is afgewezen door de Europese Commissie.
Wiersma heeft de afwijzigingsbrief van verantwoordelijk Eurocommissaris Roswall naar de Tweede Kamer gestuurd. Ze noemt het besluit uit Brussel "zeer teleurstellend".
"We hebben grondig naar de technische gegevens gekeken", schrijft Roswall. "En dat leidt tot de conclusie dat de voorwaarden voor een nieuwe uitzonderingspositie niet gehaald zijn."
Waterkwaliteit
Volgens de Eurocommissaris staat Nederland voor serieuze uitdagingen op het gebied van stikstof en mest. "Een verdere uitzonderingspositie zou de druk alleen maar vergroten, terwijl de waterkwaliteit en stikstofvervuiling grote problemen blijven."
Nederlandse boeren hebben tot nu toe het recht om meer mest uit te rijden dan de regels voorschrijven. Die uitzonderingspositie was gebaseerd op ons gematigde klimaat met relatief veel regen en een natte bodem. Daardoor zou het uitrijden van mest minder nadelige effecten hebben.
Maar sommige boeren sjoemelden met die extra ruimte waardoor de uitzonderingspositie, ook wel derogatie genoemd, onder druk kwam te staan. Bovendien beschermt Nederland de natuur niet voldoende tegen het schadelijke ammoniak dat vrijkomt bij het uitrijden van mest.
Speerpunt BBB
De derogatie is de afgelopen jaren afgebouwd en zou volgend jaar helemaal verdwijnen. Het was juist een van de speerpunten van Wiersma en haar partij BBB om opnieuw een uitzonderingspositie te krijgen, maar dat is dus niet gelukt.
De minister haalt de laatste tijd op veel van haar plannen bakzeil. Zo ging de door haar gewenste versoepeling van de mestregels, zodat er ook dichter bij sloten mest uitgereden mag worden, niet door.
Gisteren gaf de Raad van State nog een negatief advies over het wetsvoorstel van Wiersma om op een andere manier te gaan bepalen aan welke stikstofdoelen boeren moeten voldoen.
https://nos.nl/artikel/25(...)ing-op-mestregels-af
Wil jij korten op de aanspraak AOW op basis van een zeer goed pensioen ??quote:Op dinsdag 23 december 2025 15:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar datzelfde geldt dus ook voor de AOW, als je dat als onaantastbaar verklaard zul je ergens anders meer belasting moeten gaan heffen/bezuinigen.
quote:AI-overzicht
De verhoging van 13,3% naar 30% is een belangrijke wijziging in de Wet toekomst pensioenen (WTP), ingegaan per 1 juli 2023, waardoor je meer fiscaal aftrekbaar kunt sparen voor je pensioen (lijfrente).
Het percentage geldt voor de jaarruimte op basis van je pensioengrondslag, waardoor de maximale jaarruimte flink omhoog is gegaan, samen met de verruiming van de reserveringsruimte en de mogelijkheid om tot 5 jaar na AOW-leeftijd in te leggen.
Wat is er veranderd (sinds 2023)?
Hogere jaarruimte: Het percentage waarmee je mag inleggen is verhoogd van 13,3% naar 30% van je premiegrondslag.
Hogere maximale bedragen: Door de verhoging van het percentage en het meetellende inkomen (tot ¤ 128.810 in 2023) is de maximale jaarruimte gestegen (bv. van ¤ 15.317 naar ¤ 34.550 in 2023).
Reinure acceptatie als kunstmest ?quote:Op dinsdag 23 december 2025 16:27 schreef Netsplitter het volgende:
quote:AI-overzicht
De acceptatie van Renure (bewerkte mest als kunstmestvervanger) in de EU is in een vergevorderd stadium, met een recente goedkeuring in een EU-comité in september 2025, en wordt gezien als een belangrijke stap voor de Nederlandse landbouw om mestproblemen aan te pakken, afhankelijkheid van kunstmest te verminderen en de kringloop te sluiten, hoewel het nog door het Europees Parlement en de Raad moet, en er specifieke EU-regels gelden voor productie en gebruik (zoals kwaliteitsnormen en beperkingen op de veestapel). Nederlandse overheden en boeren bereiden de snelle implementatie voor, waarbij Renure een aanvulling is op de huidige mestregels.
Wiersma is langer minister dan Faber, dus die titel is makkelijk te behalen.quote:Op dinsdag 23 december 2025 17:19 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik heb altijd volgehouden dat Wiersma en Faber even slecht waren als minister. Maar begin nu toch te denken dat Wiersma echt de allerslechtste minister ooit is geweest.
Daar ben ik inmiddels lang en breed van overtuigd.quote:Op dinsdag 23 december 2025 17:19 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik heb altijd volgehouden dat Wiersma en Faber even slecht waren als minister. Maar begin nu toch te denken dat Wiersma echt de allerslechtste minister ooit is geweest.
De Kamer in neem ik aan?quote:Op woensdag 24 december 2025 09:48 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat Wiersma hierna gaat doen.
PR voor iets boersquote:Op woensdag 24 december 2025 09:48 schreef Hexagon het volgende:
quote:Op woensdag 24 december 2025 09:15 schreef KareldeStoute het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)dig-hebben~b4c2043c/
Best een aardig interview.
Deze passage moet iedereen maar eens goed in zn hoofd stampen.quote:‘Wat ik veel te vaak hoor, en waar ik mij enigszins aan erger, is dat een partij de verkiezingen heeft gewonnen. U bedoelt dat niet zo, maar met 26 zetels kun je niet zeggen dat nu de wil van D66 moet worden uitgevoerd.
Burgemeester van Moerdijk?quote:Op woensdag 24 december 2025 09:48 schreef Hexagon het volgende:
wiersma kan goed pratenquote:Op woensdag 24 december 2025 09:48 schreef Hexagon het volgende:
Goed praten kunnen al die rechtse populisten, het uitvoeren gaat alleen veel minderquote:Op woensdag 24 december 2025 21:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wiersma kan goed praten
ze zal wel bij een multinational ingeschakeld worden in de communicatie met partners
Bayer nederland of zo , of Campina
Ik zie haar geen ambtenaar worden als burgemeester of zo , tenzij men haar inschakeld om boerderijen op te kopen
BBB en PVV en FVD hoeft van mij ook niet, maar Nederland wil meer naar Rechtsquote:Op woensdag 24 december 2025 21:17 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Goed praten kunnen al die rechtse populisten, het uitvoeren gaat alleen veel minder
Nooit meer BBB en PVV
En laat Ja21 buiten het kabinet
Met die laatste opmerking heb ik eigenlijk geen zin in om met jou in discussie te gaan ook gezien je pohi hierquote:Op woensdag 24 december 2025 21:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
BBB en PVV en FVD hoeft van mij ook niet, maar Nederland wil meer naar Rechts
JA 21 mag van mij best meedoen met die 9 zetels , deze coalitie staat nu in de peilingen op 77 zetels al
Nederland wil naar realistische politiek , geen voedsel bossen , milieu zones , stikstof gedoe en schiphol krimp , maar woningbouw in weilanden, kernenergie, werken moet lonen en Lelystad airport open
hoe en waarom wil je dat tegengaan??
zal groen links de grote problemen gaan oplossen ??/ hoe/? Met meer wolven en troitoir tegels tillen? ??
JA21 is inderdaad geen klap beter dan al die andere uiterst rechtse droeftoeters. Bizar ook dat al die mafklappers dat niet in willen zien, blijkbaar weet Eerdmans met zijn nette pak het racisme e.d. in zijn club goed te verbloemen.quote:Op woensdag 24 december 2025 21:49 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Met die laatste opmerking heb ik eigenlijk geen zin in om met jou in discussie te gaan ook gezien je pohi hier
Het enige wat ik wil zeggen is dat ik geen ja21 wil omdat dit wederom een rechtse ongeorganiseerde puinhoop
welke partijen zijn uiterst linkse droeftoeters ?quote:Op woensdag 24 december 2025 22:01 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
JA21 is inderdaad geen klap beter dan al die andere uiterst rechtse droeftoeters. Bizar ook dat al die mafklappers dat niet in willen zien, blijkbaar weet Eerdmans met zijn nette pak het racisme e.d. in zijn club goed te verbloemen.
BIJ1 is kansloos voor een zetel en uiterst rechts floreert, met dank aan partijen als de VVD, dat zegt wel voldoende lijkt me.quote:Op woensdag 24 december 2025 22:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
welke partijen zijn uiterst linkse droeftoeters ?
wie zijn rechtse mafklappers en wie zijn linkse mafklappers ??
Beter dan een linkse fusie partij welke elkaar uitjoelen tijdens hun eigen bijeenkomst, waar er een interne discussie over de koers bezig is, de nummer 1 op de avond van de verkiezingsuitslag zijn vertrek aankondigt, de nummer twee in het geheim tijdens de campagne ergens anders solliciteert, de huidige leider een overjarige interim is en niemand daar enige bestuurlijke ervaring heeft in de landelijke politiek :p.quote:Op woensdag 24 december 2025 21:49 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Met die laatste opmerking heb ik eigenlijk geen zin in om met jou in discussie te gaan ook gezien je pohi hier
Het enige wat ik wil zeggen is dat ik geen ja21 wil omdat dit wederom een rechtse ongeorganiseerde puinhoop
Interessant, vind je een club als JA21, zonder enige serieuze bestuurservaring echt beter / geschikter dan GL/PvdA?quote:Op woensdag 24 december 2025 23:27 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Beter dan een linkse fusie partij welke elkaar uitjoelen tijdens hun eigen bijeenkomst, waar er een interne discussie over de koers bezig is, de nummer 1 op de avond van de verkiezingsuitslag zijn vertrek aankondigt, de nummer twee in het geheim tijdens de campagne ergens anders solliciteert, de huidige leider een overjarige interim is en niemand daar enige bestuurlijke ervaring heeft in de landelijke politiek :p.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |