Ik erger me kapot aan hem , ik vind het een beroerde voorzitter.quote:Op donderdag 18 december 2025 21:04 schreef -XOR- het volgende:
Hoe is de communis opinio over het voorzitterschap van Van Campen trouwens? Tot nu toe vind ik dat hij het prima doet, zit goed in het reglement van orde, irriteert niet, houdt het goed strak, sympathiek voorkomen.
Echt? wat staat je aan hem tegen?quote:Op donderdag 18 december 2025 21:07 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik erger me kapot aan hem , ik vind het een beroerde voorzitter.
Ik heb het vorige week al een paar keer gezegdquote:Op donderdag 18 december 2025 21:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Echt? wat staat je aan hem tegen?
Oh ik vind hem wel soepel. Wat kan ie beter doen?quote:Op donderdag 18 december 2025 21:07 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik erger me kapot aan hem , ik vind het een beroerde voorzitter.
Verder als persoon vast okay maar als voorzitter zie ik ook in de kamer soms wel ergernissen en erger ik mezelf ook aan dat te snel alles afkappen , weinig ruimte geven .quote:Op donderdag 18 december 2025 21:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Oh ik vind hem wel soepel. Wat kan ie beter doen?
Edit: ahja. Wel herkenbaar, misschien wat te gehaast.
En nu wordt het spannend.quote:
Ik hou er wel van als het redelijk strak gehouden wordt, maar het valt wel op dat ie vaak even 3 seconden had moeten wachten. Te vaak dat ie een interruptie niet ziet en dat soort dingen.quote:Op donderdag 18 december 2025 21:10 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik heb het vorige week al een paar keer gezegd![]()
Maar hij laat mensen niet echt uitpraten , kapt teveel en te snel af
Dat blijft nu nog de vraagquote:Op donderdag 18 december 2025 21:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En nu wordt het spannend.
Hoe gaat dit in het kabinet?
Gaat Wiersma de motie uitvoeren?
Femke blijft zo lang mogelijk zitten. Die komt nergens meer aan de bak, dus heeft ze zo lang mogelijk het salaris en daarna wachtgeld nodigquote:Op donderdag 18 december 2025 21:30 schreef Faraday01 het volgende:
Vvd steunt motie Grinwis
Doei Femke. Zouden ze nu morgen uit het kabinet stappen?
Wiersma heeft een kabinetsbesluit nodig voor haar poepbeleid en dat gaat dus morgen niet gebeuren.quote:Op donderdag 18 december 2025 21:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En nu wordt het spannend.
Hoe gaat dit in het kabinet?
Gaat Wiersma de motie uitvoeren?
Ze zit nu gewoon in de kamer dus salaris heeft ze komende periode toch wel.quote:Op donderdag 18 december 2025 21:32 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Femke blijft zo lang mogelijk zitten. Die komt nergens meer aan de bak, dus heeft ze zo lang mogelijk het salaris en daarna wachtgeld nodig
Ow fuck is waar ook. Zijn we nog niet van d'r afquote:Op donderdag 18 december 2025 21:35 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ze zit nu gewoon in de kamer dus salaris heeft ze komende periode toch wel.
Het is een grof schandaal dat Wiersma nog niet weggestuurd is. En dan in Den Haag maar een beetje glazig kijken wanneer blijkt dat het vertrouwen in de politiek het nulpunt nog dichter is genaderd... ja heel gek allemaal.quote:Op donderdag 18 december 2025 21:55 schreef -XOR- het volgende:
FemkeGodin overleeft wederom een MvW.
Edit: oh, ik liep achter.
Kan lokaal wel. En nog een voordeel: dan is elke stemming hoofdelijk. Iedere zetel een bedraad stemkastje waar je een persoonlijk pasje in moet doen en je bent er al, zo doen ze het bij ons. En ja, dan zie je soms partijen gemengd stemmen.quote:Op donderdag 18 december 2025 21:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
Dat ze in deze tijd voor zo'n hoofdelijke stemming niet even op een knopje kunnen drukken en klaar.
Die gaat na haar politieke carrière gewoon de tv wereld in oid, of ze wordt het boegbeeld van iets met boeren of iets conservatiefs. Met haar uiterlijk is aan de bak komen meestal geen probleem.quote:Op donderdag 18 december 2025 21:32 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Femke blijft zo lang mogelijk zitten. Die komt nergens meer aan de bak, dus heeft ze zo lang mogelijk het salaris en daarna wachtgeld nodig
Nu je dit zo zegt, dat elke stemming dan in feite hoofdelijk wordt kan wel gedoe geven als iemand om wat voor reden dan ook er niet bij kan zijn. Die waren anders veelal gewoon onder de partij geteld.quote:Op donderdag 18 december 2025 23:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kan lokaal wel. En nog een voordeel: dan is elke stemming hoofdelijk. Iedereen een stemkastje waar je een persoonlijk pasje in moet doen en je bent er al, zo doen ze het bij ons. En ja, dan zie je soms partijen gemengd stemmen.
Ik weet dat het in de gemeenteverordening in elk geval kan, anoniem stemmen. Maar dan wordt politici afrekenen op beleid wel erg lastig: 'wie zegt dat ik daar voor was?'quote:Op donderdag 18 december 2025 23:20 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nu je dit zo zegt, dat elke stemming dan in feite hoofdelijk wordt kan wel gedoe geven als iemand om wat voor reden dan ook er niet bij kan zijn. Die waren anders veelal gewoon onder de partij geteld.
Dan moet je dus ook echt elke keer als het een beetje spannend wordt een andere collega vragen die andersom wil stemmen om zich te onthouden van stemming.
Wat anders, als je het "echt" zonder ruggespraak wilt hebben en gesplitst, dan zou je blind stemmen moeten toestaan, al lijkt me dat wel de dood voor de fractiediscipline ... zijn er eigenlijk voorbeelden waarbij er blind gestemd wordt, afgezien van voor de voorzitter?
Afrekenen wordt lastig inderdaad, maar als het doel is om echt vrij te mogen stemmen, dan zou geheim stemmen wel zuiverder zijn. Een veelgehoord argument voor hoofdelijk stemmen is dat het dan over iets gaat waar men gewetensbezwaard over kan zijn. Valide argument, maar als je echt vrij wil kunnen stemmen zonder druk van wie dan ook zou het eigenlijk geheim moeten zijn.quote:Op donderdag 18 december 2025 23:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik weet dat het in de gemeenteverordening in elk geval kan, anoniem stemmen. Maar dan wordt politici afrekenen op beleid wel erg lastig: 'wie zegt dat ik daar voor was?'
Het klopt wel dat aanwezigheid veel belangrijker is als je altijd hoofdelijk stemt. Al kun je ook pairen, natuurlijk.
Ik beoordeel politici (en partijen) graag op hoe ze de afgelopen periode hebben gestemd, niet op welke fata morgana ze me deze campagne weer voorschotelen. Dan lijkt het me niet handig dat dit in het geheim gebeurt. Ook kun je zo moeilijker afspraken maken.quote:Op donderdag 18 december 2025 23:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Afrekenen wordt lastig inderdaad, maar als het doel is om echt vrij te mogen stemmen, dan zou geheim stemmen wel zuiverder zijn. Een veelgehoord argument voor hoofdelijk stemmen is dat het dan over iets gaat waar men gewetensbezwaard over kan zijn. Valide argument, maar als je echt vrij wil kunnen stemmen zonder druk van wie dan ook zou het eigenlijk geheim moeten zijn.
Snap ik. Ik ben ook niet per se voor, maar vind het een interessante gedachte. Het zou omkopen of lobbyen bv. ook een heel stuk moeilijker maken en druk vanuit de fractie ook verminderen.quote:Op vrijdag 19 december 2025 00:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik beoordeel politici (en partijen) graag op hoe ze de afgelopen periode hebben gestemd, niet op welke fata morgana ze me deze campagne weer voorschotelen. Dan lijkt het me niet handig dat dit in het geheim gebeurt. Ook kun je zo moeilijker afspraken maken.
Het zou 'corrupt of omgekocht zijn' juist een héél stuk makkelijker maken. Lekker voor de belangen van de lobby's stemmen zonder dat iemand er achter komt dat jij het was.quote:Op vrijdag 19 december 2025 00:50 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Snap ik. Ik ben ook niet per se voor, maar vind het een interessante gedachte. Het zou omkopen of lobbyen bv. ook een heel stuk moeilijker maken en druk vanuit de fractie ook verminderen.
De omkoper heeft natuurlijk ook geen garantie dat je stemt waar hij voor betaalt.quote:Op vrijdag 19 december 2025 01:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Het zou 'corrupt of omgekocht zijn' juist een héél stuk makkelijker maken. Lekker voor de belangen van de lobby's stemmen zonder dat iemand er achter komt dat jij het was.
Je kunt natuurlijk best bepalen welke stemmingen gewoon per fractie gaan. Dan wijs je voor die stemmingen een persoon aan die dan 'spreekt ' voor hele fractie.quote:Op donderdag 18 december 2025 23:20 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nu je dit zo zegt, dat elke stemming dan in feite hoofdelijk wordt kan wel gedoe geven als iemand om wat voor reden dan ook er niet bij kan zijn. Die waren anders veelal gewoon onder de partij geteld.
Dan moet je dus ook echt elke keer als het een beetje spannend wordt een andere collega vragen die andersom wil stemmen om zich te onthouden van stemming.
Wat anders, als je het "echt" zonder ruggespraak wilt hebben en gesplitst, dan zou je blind stemmen moeten toestaan, al lijkt me dat wel de dood voor de fractiediscipline ... zijn er eigenlijk voorbeelden waarbij er blind gestemd wordt, afgezien van voor de voorzitter?
Alleen de omkopende weet niet of jij je wel aan je afspraak gehouden hebt.quote:Op vrijdag 19 december 2025 01:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Het zou 'corrupt of omgekocht zijn' juist een héél stuk makkelijker maken. Lekker voor de belangen van de lobby's stemmen zonder dat iemand er achter komt dat jij het was.
Ik had het gemist, maar dat doen ze dus blijkbaar ook: https://www.security.nl/p(...)igitaal+gaan+stemmenquote:Op vrijdag 19 december 2025 08:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk best bepalen welke stemmingen gewoon per fractie gaan. Dan wijs je voor die stemmingen een persoon aan die dan 'spreekt ' voor hele fractie.
Nu ze binnenhof aan het verbouwen zijn zou het me logisch zijn als ze dat meenemen.
Eens. Juist dat stemmingen openbaar zijn maakt dat je echt kunt controleren of een partij het niet bij mooie woorden houdt.quote:Op vrijdag 19 december 2025 09:32 schreef Hexagon het volgende:
Anoniem stemmen maakt nou juist de controleerbaarheid van volksvertegenwoordigers voor het volk een stuk slechter. Hoe kun je dan nog mensen afrekenen op wat ze doen? En ook voor de politiek niks. Hoe kun je dan nog afspraken maken met anderen?
Alleen in geval van uiterste noodzaak dus.
https://www.ad.nl/gouda/p(...)et-doodeng~ac82edda/quote:Opiniemaker Wierd Duk sprak er over zijn plan om een nieuwe conservatieve christelijke beweging op te zetten.
Hij sprak zich fel uit tegen moslims, de islam en de woke-ideologie en stelde dat ‘we bereid moeten zijn om te vechten’. „Anders verliezen we ons land.”
Over hoe dat zou moeten, zei hij: „Misschien kom je op een gegeven moment wel daadwerkelijk te staan voor de verdediging van je land, omdat van alle kanten onze beschaving, cultuur en identiteit onder vuur liggen.”
Wierd is een creep die ik niet serieus neem, walgelijk figuurquote:Op vrijdag 19 december 2025 12:24 schreef Bluesdude het volgende:
Wierd Duk wil zo nodig daadwerkelijk vechten tegen zijn vijanden : Moslims, mensen die de rechten bevorderen van vrouwen, niet-blanken, homo's, trangenders..
Klinkt nogal burgeroorlogachtig
[..]
https://www.ad.nl/gouda/p(...)et-doodeng~ac82edda/
De Driestar en Weird Duk.quote:Op vrijdag 19 december 2025 12:24 schreef Bluesdude het volgende:
Wierd Duk wil zo nodig daadwerkelijk vechten tegen zijn vijanden : Moslims, mensen die de rechten bevorderen van vrouwen, niet-blanken, homo's, trangenders..
Klinkt nogal burgeroorlogachtig
[..]
https://www.ad.nl/gouda/p(...)et-doodeng~ac82edda/
Dit keer alweer dankzij de VVD, Bontebal, en nu ook nog eens de formerende Jetten.quote:Op vrijdag 19 december 2025 12:32 schreef Cyan9 het volgende:
Je gaat je langzamerhand toch wel behoorlijk afvragen wat Femke moet flikken voordat een MvW het wel haalt. Echt een kwaadaardig bewindspersoon.
Tja ligt nu ook aan de situatie natuurlijk. Plan is kaltgesteld nu en in 1 maand kan er niks meer.quote:Op vrijdag 19 december 2025 12:32 schreef Cyan9 het volgende:
Je gaat je langzamerhand toch wel behoorlijk afvragen wat Femke moet flikken voordat een MvW het wel haalt. Echt een kwaadaardig bewindspersoon.
Eén maand? Wat een optimisme.quote:Op vrijdag 19 december 2025 14:10 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Tja ligt nu ook aan de situatie natuurlijk. Plan is kaltgesteld nu en in 1 maand kan er niks meer.
Dan moet men iemand gaan zoeken voor 1 maand bij een partij die toch uittreedt, heeft niemand zin in en niemand gunt de BBB die publiciteit.
Want dit was natuurlijk niet Wiersma alleen, maar ook de top die de eigen minister onder druk ging zetten etc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik voorzie dat in de tussentijd de andere rechtse populisten samen met FDF nog wel vol op het orgel gaan tegen Wiersema en BBB zolang Schoof-1 er nog zit. En dat Van der Plas niks anders rest dan lekker opportunistisch eruit te stappen met de hele ploeg.
[ Bericht 4% gewijzigd door De_Verschoppeling op 19-12-2025 14:26:03 ]
Laat er maar heel snel een nieuw kabinet komen.quote:
Van de schaduwcoalitie GLPvdA-VVD, volgens de SGP.quote:Op vrijdag 19 december 2025 15:30 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het is de schuld van anderen heb ik vernomen.
Beterquote:Op vrijdag 19 december 2025 14:41 schreef Bluesdude het volgende:
Wiersma staakt verzet, boeren krijgen geen versoepeling voor uitrijden mest
Landbouwminister Femke Wiersma (BBB) geeft gehoor aan een motie van de Tweede Kamer, die haar oproept voorlopig geen regels te versoepelen voor het uitrijden van mest. Wiersma zei vrijdag na afloop van de ministerraad dat ze de Kamer volgt.
---------------
https://www.bnr.nl/nieuws(...)-voor-uitrijden-mest
Ja het is de schuld van linksquote:Op vrijdag 19 december 2025 15:30 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Vast van links, de EU en de rechtsstaat.quote:Op vrijdag 19 december 2025 15:30 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
En de RvS en activistische rechters.quote:Op vrijdag 19 december 2025 17:00 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Vast van links, de EU en de rechtsstaat.
Uit de moederschoot van de VVD is Wilders ontsproten. Om vervolgens onder Dilan zelf te ontpoppen tot een anti-rechtsstatelijk en -democratisch gedrocht.quote:
De mensen die het met hem eens zijn neem ik helaas wel serieus.quote:Op vrijdag 19 december 2025 13:11 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Wierd is een creep die ik niet serieus neem, walgelijk figuur
Amen!!quote:Op vrijdag 19 december 2025 18:57 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Uit de moederschoot van de VVD is Wilders ontsproten. Om vervolgens onder Dilan zelf te ontpoppen tot een anti-rechtsstatelijk en -democratisch gedrocht.
Uit de boerenonderbuik van het CDA (lees Bleker en zijn geniale PAS) ontsproot het fantastische BBB, en mochten de labielen zich verzamelen onder NSC.
Maar nee, PvdA en GL hebben het allemaal gedaan. Toegegeven, uit de moederschoot van PvdA kwam wat Turkse propaganda uitgescheten. Maar laten wij even heel eerlijk zijn, de schade die DENK heeft aangericht is miniem ten opzichte van wat de PVV, NSC, BBB, CDA en de VVD ons land hebben aangedaan.
Hoewel Bleker zeker niet mijn favoriete minister is om het heel zacht uit te drukken is de pas wel naar aanleiding van een amendement van Samsom en ingevoerd onder Sharon Dijksma. Daar heeft de PvdA dus ook aan bijgedragen.quote:Op vrijdag 19 december 2025 18:57 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
(lees Bleker en zijn geniale PAS)
Dilan komt dan weer uit de moederschoot van de SP, heeft nog stage gelopen bij GroenLinks en geschreven voor het blad van de PvdA-jongeren. Typisch.quote:Op vrijdag 19 december 2025 18:57 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Uit de moederschoot van de VVD is Wilders ontsproten. Om vervolgens onder Dilan zelf te ontpoppen tot een anti-rechtsstatelijk en -democratisch gedrocht.
Uit de boerenonderbuik van het CDA (lees Bleker en zijn geniale PAS) ontsproot het fantastische BBB, en mochten de labielen zich verzamelen onder NSC.
Maar nee, PvdA en GL hebben het allemaal gedaan. Toegegeven, uit de moederschoot van PvdA kwam wat Turkse propaganda uitgescheten. Maar laten wij even heel eerlijk zijn, de schade die DENK heeft aangericht is miniem ten opzichte van wat de PVV, NSC, BBB, CDA en de VVD ons land hebben aangedaan.
En uit welke 'moederschoot' kwam Dilan eigenlijk?quote:Op vrijdag 19 december 2025 18:57 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Enige gemeenschappelijke van de SP met de VVD indertijd dat de SP het ook niet zo op het asielbeleid had/heeft.quote:Op vrijdag 19 december 2025 21:20 schreef capricia het volgende:
[..]
En uit welke 'moederschoot' kwam Dilan eigenlijk?
Allemaal de schuld van de SP.![]()
![]()
Dat lijkt nog wel het enige onderwerp wat telt. Asiel.quote:Op vrijdag 19 december 2025 21:25 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Enige gemeenschappelijke van de SP met de VVD indertijd dat de SP het ook niet zo op het asielbeleid had/heeft.
Er is vrij recent nog een kabinet over gevallenquote:Op vrijdag 19 december 2025 21:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat lijkt nog wel het enige onderwerp wat telt. Asiel.
Tja, dat is een keuze. Mij boeit het niet zo heel veel maar onze politici kunnen er niet genoeg van krijgen…quote:Op vrijdag 19 december 2025 21:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat lijkt nog wel het enige onderwerp wat telt. Asiel.
Eigenlijk tweequote:Op vrijdag 19 december 2025 21:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er is vrij recent nog een kabinet over gevallen
Het zou wel ontzettend fijn zijn als er eens realistisch met het onderwerp omgesprongen zou worden, in plaats van een soort speerpunt zonder onderbouwing.quote:Op vrijdag 19 december 2025 21:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, dat is een keuze. Mij boeit het niet zo heel veel maar onze politici kunnen er niet genoeg van krijgen…
Benoem het maar gewoon; xenofobie.quote:Op vrijdag 19 december 2025 21:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het zou wel ontzettend fijn zijn als er eens realistisch met het onderwerp omgesprongen zou worden, in plaats van een soort speerpunt zonder onderbouwing.
Het lijkt (en is imo) een onderwerp dat heel erg speelt in de samenleving, maar elke nuance en realiteitszin ontbreekt.
Daarnaast denk ik, maar dat js psychologie van de koude grond, dat het niet eens om migratie an sich gaat maar de integratie van die mensen.
quote:Op vrijdag 19 december 2025 22:05 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Benoem het maar gewoon; xenofobie.
Ik denk zelfs dat het niet eens over de integratie van de huidige groepen immigranten gaat maar om wat er pakweg 40-50 jaar terug gebeurde qua immigratie en integratie.quote:Op vrijdag 19 december 2025 21:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het zou wel ontzettend fijn zijn als er eens realistisch met het onderwerp omgesprongen zou worden, in plaats van een soort speerpunt zonder onderbouwing.
Het lijkt (en is imo) een onderwerp dat heel erg speelt in de samenleving, maar elke nuance en realiteitszin ontbreekt.
Daarnaast denk ik, maar dat js psychologie van de koude grond, dat het niet eens om migratie an sich gaat maar de integratie van die mensen.
De PvdA hoeft zijn handen ook echt niet in onschuld te wassen. Samsom en Asscher die heel erg graag met de VVD het bed in doken zonder ook maar even rustig om zich heen te kijken, was natuurlijk een flater van jewelste. Dezelfde fout gemaakt, als die een Kaag gemaakt heeft en een Jetten nu maakt. Voor het 'landsbelang' de kastanjes uit het vuur gehaald door de VVD en hun afbraakbeleid te steunen.quote:Op vrijdag 19 december 2025 21:10 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Hoewel Bleker zeker niet mijn favoriete minister is om het heel zacht uit te drukken is de pas wel naar aanleiding van een amendement van Samsom en ingevoerd onder Sharon Dijksma. Daar heeft de PvdA dus ook aan bijgedragen.
Net als dat Asscher ook de nodige misperen maakte bij de toeslagenaffaire.
Wijzen naar anderen is immer eenvoudig. Waar gewerkt wordt komen fouten voor en de PvdA maakt die ook gewoon. De VVD toont daarin, anders dan CDA en PvdA wel.erg weinig reflectie, dat wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je hebt echt een Hubble-telescoop nodig met extreem hoge resolutie om waar te nemen dat Dilan toch een satellietje blijkt te zijn die om dwergplaneet Wilders heen dwarrelt. Dat alles op zo'n 1000 lichtjaar afstand van het midden van ons Zonnestelsel..quote:Op vrijdag 19 december 2025 21:18 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dilan komt dan weer uit de moederschoot van de SP, heeft nog stage gelopen bij GroenLinks en geschreven voor het blad van de PvdA-jongeren. Typisch.
Daarnaast kan iedereen met gezond verstand al vanaf de Vaalserberg zien dat Dijk en Yesilgoz/Wilders lichtjaren van elkaar verwijdert zijn in een uitdijend heelal.
Derhalve gaat jouw vergelijking totaal niet op.
quote:Op vrijdag 19 december 2025 22:19 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
De PvdA hoeft zijn handen ook echt niet in onschuld te wassen. Samsom en Asscher die heel erg graag met de VVD het bed in doken zonder ook maar even rustig om zich heen te kijken, was natuurlijk een flater van jewelste. Dezelfde fout gemaakt, als die een Kaag gemaakt heeft en een Jetten nu maakt. Voor het 'landsbelang' de kastanjes uit het vuur gehaald door de VVD en hun afbraakbeleid te steunen.
Het grote verschil tussen de VVD en de PvdA is dat een Asscher na zo'n schandaal geofferd wordt, terwijl Rutte lachend doorgaat naar een kabinet numero 3 en 4 om nog veel meer kapot te maken voor de hardwerkende Nederlander.
Het grote verschil tussen een Samsom en Bleker is dat een Bleker nog regelmatig met wat laarzen aan in Stroe 'onder de hardwerkende boeren' zijn lobby-praat staat uit te kotsen als er ergens een cameraatje draait. Samsom, ja niet. Zijn prioriteiten liggen elders. Bleker kan rustig in het rijtje Eurlings & Verhagen (zij zullen ons NOOIT verloochenen), Omtzigt, Keijzer.
Laten we zeggen dat dit voor mij alles een klein teken aan de wand is...Goede analyse. In een paar woorden: we staan erbij en kijken ernaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Je hebt echt een Hubble-telescoop nodig met extreem hoge resolutie om waar te nemen dat Dilan toch een satellietje blijkt te zijn die om dwergplaneet Wilders heen dwarrelt. Dat alles op zo'n 1000 lichtjaar afstand van het midden van ons Zonnestelsel..
Daarnaast kan iedereen met gezond verstand al vanaf de Vaalserberg dat Dijk en Yesilgoz/Wilders lichtjaren van elkaar verwijdert zijn in een uitdijend heelal.
Derhalve gaat jouw vergelijking totaal niet op.
[ Bericht 0% gewijzigd door Firuze60 op 19-12-2025 22:29:59 ]
We moeten daar ook eerlijk over zijn, dat was een flopshow waar we nu nog de zure vruchten van plukken. Ik kan me wel voorstellen dat mensen geen zin hebben in een herhaling van zetten.quote:Op vrijdag 19 december 2025 22:19 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat het niet eens over de integratie van de huidige groepen immigranten gaat maar om wat er pakweg 40-50 jaar terug gebeurde qua immigratie en integratie.
Men maakt zich druk om die kutmarokkaantjes in de wijk, dus is iedere vorm van migratie verschrikkelijk.
Je kunt nog verder terug, op het moment dat de kolonie Indonesie onafhankelijk verklaard werd kwamen er Molukkers terecht hier, knarsetandend opgevangen in oude (Duitse) kampen waar eerst Joodse mensen zaten. Even later werd Suriname onafhankelijk verklaard, ook daar kwamen inwoners (Nederlanders) hier heen die dat daar niet zagen zitten. Marokkanen pas veel en veel later door geronsel ivm arbeidstekorten hier. Vreemdelingenhaat, antisemitisme en racisme is van alle tijden en is heel lang onderdrukt na de tweede wereldoorlog, zo van, dat nooit meer. En hoppa, het steekt de kop weer op. En altijd NIMBY.quote:Op vrijdag 19 december 2025 22:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
We moeten daar ook eerlijk over zijn, dat was een flopshow waar we nu nog de zure vruchten van plukken. Ik kan me wel voorstellen dat mensen geen zin hebben in een herhaling van zetten.
Dat zie ik op dit moment ook niet gebeuren trouwens, maar we hebben dan wel weer overlast van uitgeprocedeerden en veiligelanders, of om uit een ander vaatje te tappen, werk/dakloze arbeidsmigranten. Ga er maar eens aan staan om iemand te overtuigen dat het dit keer wel goed gaat als je zelf heb meegemaakt hoe het dus niet moet.
Als je bang bent dat het mis gaat, moet je dus kiezen voor partijen die willen investeren in de integratie van mensen. Ipv er op bezuinigen. Dat lijkt mij dan weer niet meer dan logisch. Als mensen bang waren voor mislukte integratie, dan stemden ze wel links.quote:Op vrijdag 19 december 2025 22:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
We moeten daar ook eerlijk over zijn, dat was een flopshow waar we nu nog de zure vruchten van plukken. Ik kan me wel voorstellen dat mensen geen zin hebben in een herhaling van zetten.
Dat zie ik op dit moment ook niet gebeuren trouwens, maar we hebben dan wel weer overlast van uitgeprocedeerden en veiligelanders, of om uit een ander vaatje te tappen, werk/dakloze arbeidsmigranten. Ga er maar eens aan staan om iemand te overtuigen dat het dit keer wel goed gaat als je zelf heb meegemaakt hoe het dus niet moet.
Dat overtuigen lukt niet zolang de uiterst rechtse populistische roeptoeters harder schreeuwen en van ‘centrumrechts’ keer op keer gefaciliteerd worden, in plaats van dat er een fatsoenlijke brandmuur opgeworpen wordt.quote:Op vrijdag 19 december 2025 22:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het verbaast me wel dat PvdA/GL maar één zetel stijgt na het vertrek van Timmermans. Er zijn veel mensen die niet op die partij hebben gestemd vanwege hem.quote:Op zaterdag 20 december 2025 16:19 schreef michaelmoore het volgende:
BBB is (bijna) niet meer
[ afbeelding ]
Ik verwacht dat 50 plus in de toekomst groter gaat worden en zelfs in de regering gaat komen als middenpartijtjequote:Op zaterdag 20 december 2025 16:38 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het verbaast me wel dat PvdA/GL maar één zetel stijgt na het vertrek van Timmermans. Er zijn veel mensen die niet op die partij hebben gestemd vanwege hem.
Misschien zijn de ideeën van de partij helemaal niet zo aansprekend.quote:Op zaterdag 20 december 2025 16:38 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het verbaast me wel dat PvdA/GL maar één zetel stijgt na het vertrek van Timmermans. Er zijn veel mensen die niet op die partij hebben gestemd vanwege hem.
Blijkbaar valt dat dus wel mee.quote:Op zaterdag 20 december 2025 16:38 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Er zijn veel mensen die niet op die partij hebben gestemd vanwege hem.
Veel mensen die nooit PvdA zouden stemmen hebben geen PvdA gestemd vanwege hem.quote:Op zaterdag 20 december 2025 16:38 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat potentieel is er zeker als ze geen ruzie krijgen.quote:Op zaterdag 20 december 2025 16:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik verwacht dat 50 plus in de toekomst groter gaat worden en zelfs in de regering gaat komen als middenpartijtje
Ze moeten nog weer wat meer zichtbaar en weer herkenbaar worden , niet zo vaag blijvenquote:Op zaterdag 20 december 2025 19:49 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Dat potentieel is er zeker als ze geen ruzie krijgen.
Daar lag in het verleden steeds het manco.
Wat zal in het in de Tweede Kamer stinken naar advokaat.quote:Op zaterdag 20 december 2025 16:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik verwacht dat 50 plus in de toekomst groter gaat worden en zelfs in de regering gaat komen als middenpartijtje
nee hij is bij de politie geweestquote:Op zaterdag 20 december 2025 21:39 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wat zal in het in de Tweede Kamer stinken naar advokaat.
Het duurt even voordat de 'GL/PvdA naar D66'-ers zich bedrogen gaan voelen door toekomstig centrumrechts beleid.quote:Op zaterdag 20 december 2025 16:38 schreef Shreyas het volgende:
[..]
jij denkt dat ze graag meer voedselbossen en asielzoekers willen hebbenquote:Op zaterdag 20 december 2025 21:48 schreef probeer het volgende:
[..]
Het duurt even voordat de 'GL/PvdA naar D66'-ers zich bedrogen gaan voelen door toekomstig centrumrechts beleid.
Tis niewaar..quote:Op zaterdag 20 december 2025 21:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij denkt dat ze graag meer voedselbossen en asielzoekers willen hebben
ja straks halen ze in heel nederland de troitoirrtegels eruitquote:
Wat heb jij toch met die voedselbossen manquote:Op zaterdag 20 december 2025 21:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij denkt dat ze graag meer voedselbossen en asielzoekers willen hebben
Blijft bijzonder dat ze ook blijven hangen in Gaza, Oekraine, vergroening, vrouwenhaat, etc. Allemaal belangrijk om een mening over te hebben.quote:Op zaterdag 20 december 2025 17:28 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien zijn de ideeën van de partij helemaal niet zo aansprekend.
Daarnaast hoort Klaver ook bij het versleten meubilair van den haag.
Lekker toch, rechts beleid. Who cares waar sociaaldemocraten zich druk om maken.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Blijft bijzonder dat ze ook blijven hangen in Gaza, Oekraine, vergroening, vrouwenhaat, etc. Allemaal belangrijk om een mening over te hebben.
Maar rapport wennink (ontslagrecht verder beperken, socicale voorzieningen verder versoberen, etc etc) hoor je niks over. Dat zijn nu dingen waar sociaaldemocraten (van oudsher) zich boos over zouden moeten maken. De arbeider die straks gemakkelijker ontslagen kan worden!
?quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lekker toch, rechts beleid. Who cares waar sociaaldemocraten zich druk om maken.
of het basisloon een beetje gelijk trekken, dan komen er minder EU genoten hierheenquote:Op zaterdag 20 december 2025 23:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Blijft bijzonder dat ze ook blijven hangen in Gaza, Oekraine, vergroening, vrouwenhaat, etc. Allemaal belangrijk om een mening over te hebben.
Maar rapport wennink (ontslagrecht verder beperken, socicale voorzieningen verder versoberen, etc etc) hoor je niks over. Dat zijn nu dingen waar sociaaldemocraten (van oudsher) zich boos over zouden moeten maken. De arbeider die straks gemakkelijker ontslagen kan worden!
Alsof jij ooit links stemt, waarom zou je je druk maken om wat die lui waar dan ook van vinden.quote:
Omdat ik wel de politiek volg, en het bevreemdt mij dat de sociaaldemocraten op dit thema niet reageren. Zou hetzelfde zijn wanneer Emile Roemer met een rapport komt die pleit voor een vpb van 38%, minder fiscale vrijstellingen, gedwongen verkoop aandelen aan personeel, en meer rechten voor de OR. En dat de VVD er onverschillig naar kijkt en het wel best vindt.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alsof jij ooit links stemt, waarom zou je je druk maken om wat die lui waar dan ook van vinden.
Er zijn in Nederland ook genoeg mensen met weinig talent en opleiding, die moeten ook aan het werk gehouden worden.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
of het basisloon een beetje gelijk trekken, dan komen er minder EU genoten hierheen
dan kan het laagbetaald werk verplaatst worden naar andere landen zoals Wennink voortstelt
Al die oud USSR landen hebben nog steeds een zeer laag minimumloon, daar moet het laagbetaald werk naar toegebracht worden zoals slachterijen en land- en tuinbouw
[ afbeelding ]
voor idioten hebben we de sociale werkplaatsquote:Op zaterdag 20 december 2025 23:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er zijn in Nederland ook genoeg mensen met weinig talent en opleiding, die moeten ook aan het werk gehouden worden.
Overigens lijkt mij jouw voorstel ook onwenselijk voor de ontwikkeling van voormalig oostblok landen. Dan blijven die op een bepaald sociaal en economisch niveau hangen.
Op linkedin zijn er wel een heel aantal op Wennink aan het schelden.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat heeft mij nog het meest verbaasd. Het blind nalopen van knetter rechtse populisten die geen zak geven om de portemonnee van arme sloebers. Rust in de portemonnee, ja, haha, in die van grootverdieners.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:31 schreef Momo het volgende:
Wel ironisch dat veel mensen afhankelijk van sociale zekerheid juist rechts hebben gestemd, terwijl voor hun een PvdA/GL of SP veel beter hadden gepast bij hun eigen portemonnee.
al het werkvolk uit heel europa naar nederland halen omdat het minmumloon hier zo hoog is dat is niet goedquote:Op zaterdag 20 december 2025 23:38 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat heeft mij nog het meest verbaasd. Het blind nalopen van knetter rechtse populisten die geen zak geven om de portemonnee van arme sloebers. Rust in de portemonnee, ja, haha, in die van grootverdieners.
Oeh, gemist dan. Maar ik zag ook dat een Stefan de Vries het ook niet eens was.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Op linkedin zijn er wel een heel aantal op Wennink aan het schelden.
Het is ook een waardeloos rapport.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Op linkedin zijn er wel een heel aantal op Wennink aan het schelden.
Niet iedereen heeft de brains om lythografie machine ontwerper te worden, of consultant, of phd employee in een of ander medisch onderzoek.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
voor idioten hebben we de sociale werkplaats
Als er werk naar die landen gebracht wordt wat we hier teveel hebben dan kan men daar blijven
Eens en ik snap de sociaaldemocraten ook niet om daar eens een goed weerwoord op te geven.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:46 schreef phpmystyle het volgende:
Ja los of dat onderzoek wel of niet deugdelijk is. Het gaat in tegen de principes van de sociaaldemocratie, of tenminste het gaat in tegen de belangen die zij placht te verdedigen.
wat er in het rapport wennink staat is , dat er laag geschoold werk naar die landen kan,quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft de brains om lythografie machine ontwerper te worden, of consultant, of phd employee in een of ander medisch onderzoek.
Er is niks mis dat je ook bakkers hebt, loonwerkers, medewerker slachterij, tegelzetter. Hebben we ook gewoon nodig.
Liever een paar stoeptegels omdraaien en wat meer groen in de steden dan die bio-industrie handhaven, maar zeg dat eens tegen de BBB.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wat er in het rapport wennink stat dat er laag geschoold werk naar die landen kan niet alles hoeft hier te gebeuren , zoals varkensfokbedrijven, varkensslachterijen , varkensvlees inpakbedrijven
Dat gebeurt gewoon en doen ze in talloze moties.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:48 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Eens en ik snap de sociaaldemocraten ook niet om daar eens een goed weerwoord op te geven.
Die dus voortdurend worden weggestemd.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat gebeurt gewoon en doen ze in talloze moties.
Ik ken ook niemand die heel Nederland in een varkensstal wil veranderen.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wat er in het rapport wennink staat is , dat er laag geschoold werk naar die landen kan niet alles hoeft hier te gebeuren , zoals varkensfokbedrijven, varkensslachterijen , varkensvlees inpakbedrijven
niets mis meequote:Op zaterdag 20 december 2025 23:51 schreef phpmystyle het volgende:
Maar de hoofdgedachte is dat heel Nederland enorm hoogopgeleid moet zijn en moeten werken in hoogproductieve sector.
Dat kan, misschien debatteren ze er ook wel over met elkaar achter de schermen, of in de commissie debatten. Maar ik zie geen Klaver of andere figuren gehakt maken van dat rapport. Of bij de talkshows.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat gebeurt gewoon en doen ze in talloze moties.
Ook nietquote:Op zaterdag 20 december 2025 23:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oeh, gemist dan. Maar ik zag ook dat een Stefan de Vries het ook niet eens was.
Maar toch. In Den Haag wordt het als zoete koek alcohol geslikt.
Die redenatie is nog krommer dan krom.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
niets mis mee
momenteel wordt in nederland het varkensvees van heel Europa geproduceert en verpakt en geslacht en geexporteerd
en de stront blijft hier,
omdat het minimumloon zo hoog is hier
Klopt, Klaver heeft zich wel grofmazig uitgelaten dat het D66/CDA-stuk socialer zou mogen maar het zou inderdaad nu goed zijn om met een tegenverhaal tegen het rapport Bennink te komen, ook om jezelf te positioneren en te tonen als belangrijkste oppositiepartij.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kan, misschien debatteren ze er ook wel over met elkaar achter de schermen, of in de commissie debatten. Maar ik zie geen Klaver of andere figuren gehakt maken van dat rapport. Of bij de talkshows.
Nou dat dus! In plaats van een beetje zitten simpen dat ie uitgesloten wordt door Dilan. DOE EENS WAT! Ik vind notabene de CU zich nog beter profileert als sociaaldemocratische partij dan GLPvdA.quote:Op zondag 21 december 2025 00:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, Klaver heeft zich wel grofmazig uitgelaten dat het D66/CDA-stuk socialer zou mogen maar het zou inderdaad nu goed zijn om met een tegenverhaal tegen het rapport Bennink te komen, ook om jezelf te positioneren en te tonen als belangrijkste oppositiepartij.
Sociaaldemocraten kunnen zich juist hierop profileren. Geeft wel aan hoezeer zij verdwaald zijn.quote:Op zondag 21 december 2025 00:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, Klaver heeft zich wel grofmazig uitgelaten dat het D66/CDA-stuk socialer zou mogen maar het zou inderdaad nu goed zijn om met een tegenverhaal tegen het rapport Bennink te komen, ook om jezelf te positioneren en te tonen als belangrijkste oppositiepartij.
De inkt van dat rapport is amper droog, er is nog geen kamerdebat over geweest.quote:Op zondag 21 december 2025 00:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sociaaldemocraten kunnen zich juist hierop profileren. Geeft wel aan hoezeer zij verdwaald zijn.
wenninkquote:Op zondag 21 december 2025 00:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
quote:inefficiënte fiscale maatregelen moeten afgeschaft of verbeterd worden, en niet-strategische staatsdeelnemingen moeten worden verkocht.
Uit jouw onderschrift lijk je een trol van Putin of die engerds van FvD, het communisme onder Putin is een farce geworden en al helemaal geen democratie.quote:Op zondag 21 december 2025 00:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sociaaldemocraten kunnen zich juist hierop profileren. Geeft wel aan hoezeer zij verdwaald zijn.
Waarom? De oorlog in Oekraine gaan de Russen niet meer verliezen, maar het idee dat Rusland europa zou kunnen aanvallen (conventioneel) is absoluut lachwekkend. Zie je al voor je: t-72 tanks in dd Pyreneeën?quote:Op zondag 21 december 2025 00:21 schreef Hexagon het volgende:
Maar we moeten gewoon veel in wapens en defensie investeren gezien we de VS voorlopig even niet kunnen vertrouwen. En investeringen in defensie zorgen vaak ook voor technologische vooruitgang bij bedrijven.
Jouw afbeelding suggereert ook Russische sympathiequote:Op zondag 21 december 2025 00:23 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Uit jouw onderschrift lijk je een trol van Putin of die engerds van FvD, het communisme onder Putin is een farce geworden en al helemaal geen democratie.
Mijn nickname Turksquote:Op zondag 21 december 2025 00:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jouw afbeelding suggereert ook Russische sympathie
We moeten juist zorgen dat ze Oekraine niet innemen. Door veel in wapens en defensie te investeren.quote:Op zondag 21 december 2025 00:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom? De oorlog in Oekraine gaan de Russen niet meer verliezen, maar het idee dat Rusland europa zou kunnen aanvallen (conventioneel) is absoluut lachwekkend. Zie je al voor je: t-72 tanks in dd Pyreneeën?
Sowieso die expansiedrift van Putin afstraffen. Eigenlijk best dom ook, hij kan beter naar Xi kijken, die neemt ongemerkt gewoon belangrijke havens over.quote:Op zondag 21 december 2025 00:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
We moeten juist zorgen dat ze Oekraine niet innemen. Door veel in wapens en defensie te investeren.
Inzetten op een guldenmiddenweg.quote:Op zondag 21 december 2025 00:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
We moeten juist zorgen dat ze Oekraine niet innemen. Door veel in wapens en defensie te investeren.
Werkt niet bij Putin, dat is toch allang bewezen? Ik zou er nog een schepje bovenop doen, ook de Krim weer terug naar Oekraine.quote:Op zondag 21 december 2025 00:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Inzetten op een guldenmiddenweg.
De investeringen die we nu doen hebben pas over 3 jaar effect.
Wel ben ik voor de 2 procent.
E
wenninkquote:Op zondag 21 december 2025 00:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
quote:inefficiënte fiscale maatregelen moeten afgeschaft of verbeterd worden, en niet-strategische staatsdeelnemingen moeten worden verkocht.
quote:Nederland is een prachtig land.
Er is brede welvaart, toegankelijke zorg, sterke sociale zekerheid, en mooie natuur.
Daar mogen we trots op zijn, want voor die welvaart is decennialang hard gewerkt.
Ons kleine koninkrijk is de achttiende economie van de wereld en de vijfde van Europa.
Met een bruto binnenlands product (bbp) van zo’n ¤ 63.000 per persoon behoren we tot de rijkste landen ter wereld en, belangrijker, 87,5% van onze bevolking omschrijft zichzelf als gelukkig.
Ja? Lees je het nu pas ofso? Wat wil je zeggen hiermee?quote:Op zondag 21 december 2025 00:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wennink
https://www.rapportwennin(...)k_12december2025.pdf
[..]
[..]
Volstrekt utopische gedachten. Lachwekkend zelfs. En immoreel tov de Oekraïneners die in grote aantallen sterven.quote:Op zondag 21 december 2025 00:49 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Werkt niet bij Putin, dat is toch allang bewezen? Ik zou er nog een schepje bovenop doen, ook de Krim weer terug naar Oekraine.
Ja, dat is het dilemma van Zelensky. Bevriezen dan van de huidige oorlogsgrenzen. En hopen dat Putin dan zijn gezicht redt en niet verder blijft aanklooien.quote:Op zondag 21 december 2025 01:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volstrekt utopische gedachten. Lachwekkend zelfs. En immoreel tov de Oekraïneners die in grote aantallen sterven.
russen ook het is straks knap leeg daarquote:Op zondag 21 december 2025 01:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volstrekt utopische gedachten. Lachwekkend zelfs. En immoreel tov de Oekraïneners die in grote aantallen sterven.
valt niet zo veel kritiek op te hebben, het zijn vooral consteringen en logische gevolgenquote:Op zondag 21 december 2025 00:55 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja? Lees je het nu pas ofso? Wat wil je zeggen hiermee?
Ja, wie had dat ook weer ooit? Het is bij Putin een orthodox geloof in het oude rijk, een heilige opdracht, ga dat maar eens uit de gedachtes krijgen van iemand die zichzelf als een door God gestuurde sterveling ziet.quote:Op zondag 21 december 2025 01:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
russen ook het is straks knap leeg daar
maar putin heeft lebensraum nodig
Constateringen prima, gevolgen komen uit het brein van de schrijver.quote:Op zondag 21 december 2025 01:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
valt niet zo veel kritiek op te hebben, het zijn vooral consteringen en logische gevolgen
Het verplicht in dienst houden en eindeloos doorbetalen van nutteloos en ziek personeel dat is wel een communistisch en links stokpaardje, bedoel je dat?quote:Op zondag 21 december 2025 01:13 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Constateringen prima, gevolgen komen uit het brein van de schrijver.
quote:Zieke, Poolse werknemer mag in thuisland worden beoordeeld
Vorig jaar oordeelde de kantonrechter dat een loonstop is toegestaan als een Poolse werknemer tijdens zijn ziekte in Polen verblijft en weigert naar Nederland te komen om gezien te worden door een bedrijfsarts.
Maar in hoger beroep wordt toch anders geoordeeld.
Terwijl hier de regels strenger worden en in andere landen worden regels losserquote:Daarnaast verhinderen we een gezonde arbeidsdynamiek
door vast te houden aan onzekere tijdelijke contracten en rigide vaste contracten
quote:Voor Poolse boeren is het sinds 22 april makkelijker een klein agrarisch slachthuis te starten.
Dat is een slachterij met een lage productiecapaciteit.
Hier kunnen dieren van het eigen bedrijf en slachtdieren van boerderijen in dezelfde en aangrenzende provincies worden geslacht.
In zulke kleinschalige slachterijen mogen dagelijks maximaal zes varkens van meer dan 15 kilo worden geslacht of maximaal tien biggen tot 15 kilo.
Boeren kunnen op die manier beter voorzien in de eigen vleesbehoefte en ze kunnen extra inkomsten genereren met vleesverkoop rechtstreeks van de boerderij.
Ook draagt het bij aan het leefbaar houden van het Poolse platteland.
Praktijkopleiding geschrapt
Het Poolse ministerie van Landbouw ondersteunde de wens van met name de kleinere zeugenboeren om makkelijker te kunnen starten met het kleinschalig slachten van varkens.
Zo is de verplichting geschrapt om drie maanden in slachthuizen een praktijkopleiding te volgen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |