abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219569357
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 16:34 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Niks dus. Geen enkele verkiezingsbelofte. Niet dat dat zo'n verrassing is.
Net zoals de PVV dus
  dinsdag 23 december 2025 @ 16:39:47 #277
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_219569383
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 16:34 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Niks dus. Geen enkele verkiezingsbelofte. Niet dat dat zo'n verrassing is.
Dit is voor de BBB een uiterst succesvolle regeerperiode geweest. Zo'n beetje al hun beoogde beleid is gebaseerd op het verkrijgen van uitzonderingen vanuit Brussel (VUIST OP TAFEL!), waarvan ze natuurlijk wist dat deze nooit verkregen zou worden. Al het benodigde mest- en natuurbeleid om aan de Europese afspraken te voldoen is door Wiersma vakkundig doelbewust vertraagd en zodoende op de lange baan gegooid. Daarmee heeft ze de boerenbranche alles gegeven wat ze kon. Zodra ze aftreedt zal ze vanuit de lobby een standbeeld krijgen.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_219569588
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 16:32 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Wat ze voor ogen hadden: alles traineren en vertragen.
Derogatie verliezen doet wel echt pijn anders, dat zal niet de bedoeling zijn geweest. Betekent meer mest afvoeren tegen betaling en bij grondgebonden landbouw nog minder vee.

Maarja zoals de eurocommisaris terecht aangaf moeten er eerst resultaten zijn voordat er verlengt kan worden. Maar daar ligt bij Wiersma net het probleem want die maatregelen wil ze niet.
pi_219569590
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 16:35 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Net zoals de PVV dus
De wet twee statussenstelsel en de asielnoodmaatregelenwet (incl. amandement strafbaar stelling illegaliteit) zijn wel degelijk door de tweede kamer gekomen.
pi_219569743
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 16:27 schreef Netsplitter het volgende:
Nieuwe tegenvaller Wiersma: Brussel wijst uitzondering op mestregels af

Nederlandse boeren krijgen niet opnieuw een uitzonderingpositie om meer mest te mogen uitrijden op hun land. Een verzoek daartoe van demissionair minister Wiersma van Landbouw is afgewezen door de Europese Commissie.

Wiersma heeft de afwijzigingsbrief van verantwoordelijk Eurocommissaris Roswall naar de Tweede Kamer gestuurd. Ze noemt het besluit uit Brussel "zeer teleurstellend".

"We hebben grondig naar de technische gegevens gekeken", schrijft Roswall. "En dat leidt tot de conclusie dat de voorwaarden voor een nieuwe uitzonderingspositie niet gehaald zijn."
Waterkwaliteit

Volgens de Eurocommissaris staat Nederland voor serieuze uitdagingen op het gebied van stikstof en mest. "Een verdere uitzonderingspositie zou de druk alleen maar vergroten, terwijl de waterkwaliteit en stikstofvervuiling grote problemen blijven."

Nederlandse boeren hebben tot nu toe het recht om meer mest uit te rijden dan de regels voorschrijven. Die uitzonderingspositie was gebaseerd op ons gematigde klimaat met relatief veel regen en een natte bodem. Daardoor zou het uitrijden van mest minder nadelige effecten hebben.

Maar sommige boeren sjoemelden met die extra ruimte waardoor de uitzonderingspositie, ook wel derogatie genoemd, onder druk kwam te staan. Bovendien beschermt Nederland de natuur niet voldoende tegen het schadelijke ammoniak dat vrijkomt bij het uitrijden van mest.
Speerpunt BBB

De derogatie is de afgelopen jaren afgebouwd en zou volgend jaar helemaal verdwijnen. Het was juist een van de speerpunten van Wiersma en haar partij BBB om opnieuw een uitzonderingspositie te krijgen, maar dat is dus niet gelukt.

De minister haalt de laatste tijd op veel van haar plannen bakzeil. Zo ging de door haar gewenste versoepeling van de mestregels, zodat er ook dichter bij sloten mest uitgereden mag worden, niet door.

Gisteren gaf de Raad van State nog een negatief advies over het wetsvoorstel van Wiersma om op een andere manier te gaan bepalen aan welke stikstofdoelen boeren moeten voldoen.

https://nos.nl/artikel/25(...)ing-op-mestregels-af

Wat heeft de BBB op landelijk niveau bereikt?
Ik heb altijd volgehouden dat Wiersma en Faber even slecht waren als minister. Maar begin nu toch te denken dat Wiersma echt de allerslechtste minister ooit is geweest.
A mind with a heart of it's own
  dinsdag 23 december 2025 @ 17:32:15 #281
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219569861
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 15:43 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar datzelfde geldt dus ook voor de AOW, als je dat als onaantastbaar verklaard zul je ergens anders meer belasting moeten gaan heffen/bezuinigen.
Wil jij korten op de aanspraak AOW op basis van een zeer goed pensioen ??
of op basis van een vrij eigen huis?
of op basis van een status als grootaandeelhouder van iets ergens in de wereld ??
Of een partner met een zeer goed inkomen ?/
Of een crypto portefeuile ergens
of rijke familie/
op basis van inkomen uit onbekend vastgoed in Turkije of Spanje /
een groot inkomen uit buitenlandse dividenden?
Wie zal zoiets moeten gaan uitvoeren
De Dienst Toeslagen ?/
weet jij van de problemen die de dienst SVB nu al heeft , met de uitvoering ?

wat wel kan is het percentage pensioen dat door de VVD op 30 % van 137.800,- euro is gezet in 2023, terug zetten op 15 % en de AOW premie op 20%

Of helemaal stoppen met het uitgesteld loon sparen of op modaal zetten
quote:
AI-overzicht
De verhoging van 13,3% naar 30% is een belangrijke wijziging in de Wet toekomst pensioenen (WTP), ingegaan per 1 juli 2023, waardoor je meer fiscaal aftrekbaar kunt sparen voor je pensioen (lijfrente).
Het percentage geldt voor de jaarruimte op basis van je pensioengrondslag, waardoor de maximale jaarruimte flink omhoog is gegaan, samen met de verruiming van de reserveringsruimte en de mogelijkheid om tot 5 jaar na AOW-leeftijd in te leggen.

Wat is er veranderd (sinds 2023)?
Hogere jaarruimte: Het percentage waarmee je mag inleggen is verhoogd van 13,3% naar 30% van je premiegrondslag.
Hogere maximale bedragen: Door de verhoging van het percentage en het meetellende inkomen (tot ¤ 128.810 in 2023) is de maximale jaarruimte gestegen (bv. van ¤ 15.317 naar ¤ 34.550 in 2023).

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 23-12-2025 19:11:28 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 23 december 2025 @ 17:34:28 #282
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219569873
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 16:27 schreef Netsplitter het volgende:
Wat heeft de BBB op landelijk niveau bereikt?
Reinure acceptatie als kunstmest ?
https://www.rtl.nl/nieuws(...)d-gewenste-vervanger
quote:
AI-overzicht
De acceptatie van Renure (bewerkte mest als kunstmestvervanger) in de EU is in een vergevorderd stadium, met een recente goedkeuring in een EU-comité in september 2025, en wordt gezien als een belangrijke stap voor de Nederlandse landbouw om mestproblemen aan te pakken, afhankelijkheid van kunstmest te verminderen en de kringloop te sluiten, hoewel het nog door het Europees Parlement en de Raad moet, en er specifieke EU-regels gelden voor productie en gebruik (zoals kwaliteitsnormen en beperkingen op de veestapel). Nederlandse overheden en boeren bereiden de snelle implementatie voor, waarbij Renure een aanvulling is op de huidige mestregels.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219571390
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 17:19 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Ik heb altijd volgehouden dat Wiersma en Faber even slecht waren als minister. Maar begin nu toch te denken dat Wiersma echt de allerslechtste minister ooit is geweest.
Wiersma is langer minister dan Faber, dus die titel is makkelijk te behalen.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator dinsdag 23 december 2025 @ 22:22:17 #284
375570 crew  Cyan9
pi_219573288
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 17:19 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Daar ben ik inmiddels lang en breed van overtuigd.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  woensdag 24 december 2025 @ 09:48:30 #286
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219575473
Ik ben wel benieuwd wat Wiersma hierna gaat doen.
  woensdag 24 december 2025 @ 09:49:09 #287
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219575479
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 09:48 schreef Hexagon het volgende:
De Kamer in neem ik aan?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 24 december 2025 @ 09:53:39 #288
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219575516
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 09:49 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De Kamer in neem ik aan?
Ah had even niet door dat ze ook gekozen was.
pi_219575544
quote:
PR voor iets boers
  woensdag 24 december 2025 @ 11:39:54 #290
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219576274
quote:
quote:
‘Wat ik veel te vaak hoor, en waar ik mij enigszins aan erger, is dat een partij de verkiezingen heeft gewonnen. U bedoelt dat niet zo, maar met 26 zetels kun je niet zeggen dat nu de wil van D66 moet worden uitgevoerd.
Deze passage moet iedereen maar eens goed in zn hoofd stampen.
pi_219577137
quote:
Burgemeester van Moerdijk?
  woensdag 24 december 2025 @ 21:11:04 #292
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219580880
quote:
wiersma kan goed praten

ze zal wel bij een multinational ingeschakeld worden in de communicatie met partners
Bayer nederland of zo , of Campina

Ik zie haar geen ambtenaar worden als burgemeester of zo , tenzij men haar inschakeld om boerderijen op te kopen
pi_219580928
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 21:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
wiersma kan goed praten

ze zal wel bij een multinational ingeschakeld worden in de communicatie met partners
Bayer nederland of zo , of Campina

Ik zie haar geen ambtenaar worden als burgemeester of zo , tenzij men haar inschakeld om boerderijen op te kopen
Goed praten kunnen al die rechtse populisten, het uitvoeren gaat alleen veel minder

Nooit meer BBB en PVV
En laat Ja21 buiten het kabinet
  woensdag 24 december 2025 @ 21:26:35 #294
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219580983
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 21:17 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Goed praten kunnen al die rechtse populisten, het uitvoeren gaat alleen veel minder

Nooit meer BBB en PVV
En laat Ja21 buiten het kabinet
BBB en PVV en FVD hoeft van mij ook niet, maar Nederland wil meer naar Rechts

JA 21 mag van mij best meedoen met die 9 zetels , deze coalitie staat nu in de peilingen op 77 zetels al

Nederland wil naar realistische politiek , geen voedsel bossen , milieu zones , stikstof gedoe en schiphol krimp , maar woningbouw in weilanden, kernenergie, werken moet lonen en Lelystad airport open

hoe en waarom wil je dat tegengaan??

zal groen links de grote problemen gaan oplossen ??/ hoe/? Met meer wolven en troitoir tegels tillen? ??

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 24-12-2025 21:39:21 ]
pi_219581095
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 21:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
BBB en PVV en FVD hoeft van mij ook niet, maar Nederland wil meer naar Rechts

JA 21 mag van mij best meedoen met die 9 zetels , deze coalitie staat nu in de peilingen op 77 zetels al

Nederland wil naar realistische politiek , geen voedsel bossen , milieu zones , stikstof gedoe en schiphol krimp , maar woningbouw in weilanden, kernenergie, werken moet lonen en Lelystad airport open

hoe en waarom wil je dat tegengaan??

zal groen links de grote problemen gaan oplossen ??/ hoe/? Met meer wolven en troitoir tegels tillen? ??
Met die laatste opmerking heb ik eigenlijk geen zin in om met jou in discussie te gaan ook gezien je pohi hier

Het enige wat ik wil zeggen is dat ik geen ja21 wil omdat dit wederom een rechtse ongeorganiseerde puinhoop
pi_219581155
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 21:49 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Met die laatste opmerking heb ik eigenlijk geen zin in om met jou in discussie te gaan ook gezien je pohi hier

Het enige wat ik wil zeggen is dat ik geen ja21 wil omdat dit wederom een rechtse ongeorganiseerde puinhoop
JA21 is inderdaad geen klap beter dan al die andere uiterst rechtse droeftoeters. Bizar ook dat al die mafklappers dat niet in willen zien, blijkbaar weet Eerdmans met zijn nette pak het racisme e.d. in zijn club goed te verbloemen.
  woensdag 24 december 2025 @ 22:13:33 #297
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219581214
quote:
10s.gif Op woensdag 24 december 2025 22:01 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
JA21 is inderdaad geen klap beter dan al die andere uiterst rechtse droeftoeters. Bizar ook dat al die mafklappers dat niet in willen zien, blijkbaar weet Eerdmans met zijn nette pak het racisme e.d. in zijn club goed te verbloemen.
welke partijen zijn uiterst linkse droeftoeters ?

wie zijn rechtse mafklappers en wie zijn linkse mafklappers ??

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 24-12-2025 22:23:43 ]
pi_219581283
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 22:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
welke partijen zijn uiterst linkse droeftoeters ?

wie zijn rechtse mafklappers en wie zijn linkse mafklappers ??

BIJ1 is kansloos voor een zetel en uiterst rechts floreert, met dank aan partijen als de VVD, dat zegt wel voldoende lijkt me.
pi_219581286
Ik gun Nederland een BBB-vrij 2026
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_219581787
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 21:49 schreef Cupfighter het volgende:

[..]

Beter dan een linkse fusie partij welke elkaar uitjoelen tijdens hun eigen bijeenkomst, waar er een interne discussie over de koers bezig is, de nummer 1 op de avond van de verkiezingsuitslag zijn vertrek aankondigt, de nummer twee in het geheim tijdens de campagne ergens anders solliciteert, de huidige leider een overjarige interim is en niemand daar enige bestuurlijke ervaring heeft in de landelijke politiek :p.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kickinalfa op 24-12-2025 23:34:59 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')