Lekker toch, rechts beleid. Who cares waar sociaaldemocraten zich druk om maken.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Blijft bijzonder dat ze ook blijven hangen in Gaza, Oekraine, vergroening, vrouwenhaat, etc. Allemaal belangrijk om een mening over te hebben.
Maar rapport wennink (ontslagrecht verder beperken, socicale voorzieningen verder versoberen, etc etc) hoor je niks over. Dat zijn nu dingen waar sociaaldemocraten (van oudsher) zich boos over zouden moeten maken. De arbeider die straks gemakkelijker ontslagen kan worden!
?quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lekker toch, rechts beleid. Who cares waar sociaaldemocraten zich druk om maken.
of het basisloon een beetje gelijk trekken, dan komen er minder EU genoten hierheenquote:Op zaterdag 20 december 2025 23:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Blijft bijzonder dat ze ook blijven hangen in Gaza, Oekraine, vergroening, vrouwenhaat, etc. Allemaal belangrijk om een mening over te hebben.
Maar rapport wennink (ontslagrecht verder beperken, socicale voorzieningen verder versoberen, etc etc) hoor je niks over. Dat zijn nu dingen waar sociaaldemocraten (van oudsher) zich boos over zouden moeten maken. De arbeider die straks gemakkelijker ontslagen kan worden!
Alsof jij ooit links stemt, waarom zou je je druk maken om wat die lui waar dan ook van vinden.quote:
Omdat ik wel de politiek volg, en het bevreemdt mij dat de sociaaldemocraten op dit thema niet reageren. Zou hetzelfde zijn wanneer Emile Roemer met een rapport komt die pleit voor een vpb van 38%, minder fiscale vrijstellingen, gedwongen verkoop aandelen aan personeel, en meer rechten voor de OR. En dat de VVD er onverschillig naar kijkt en het wel best vindt.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alsof jij ooit links stemt, waarom zou je je druk maken om wat die lui waar dan ook van vinden.
Er zijn in Nederland ook genoeg mensen met weinig talent en opleiding, die moeten ook aan het werk gehouden worden.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
of het basisloon een beetje gelijk trekken, dan komen er minder EU genoten hierheen
dan kan het laagbetaald werk verplaatst worden naar andere landen zoals Wennink voortstelt
Al die oud USSR landen hebben nog steeds een zeer laag minimumloon, daar moet het laagbetaald werk naar toegebracht worden zoals slachterijen en land- en tuinbouw
[ afbeelding ]
Op linkedin zijn er wel een heel aantal op Wennink aan het schelden.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat heeft mij nog het meest verbaasd. Het blind nalopen van knetter rechtse populisten die geen zak geven om de portemonnee van arme sloebers. Rust in de portemonnee, ja, haha, in die van grootverdieners.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:31 schreef Momo het volgende:
Wel ironisch dat veel mensen afhankelijk van sociale zekerheid juist rechts hebben gestemd, terwijl voor hun een PvdA/GL of SP veel beter hadden gepast bij hun eigen portemonnee.
al het werkvolk uit heel europa naar nederland halen omdat het minmumloon hier zo hoog is dat is niet goedquote:Op zaterdag 20 december 2025 23:38 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat heeft mij nog het meest verbaasd. Het blind nalopen van knetter rechtse populisten die geen zak geven om de portemonnee van arme sloebers. Rust in de portemonnee, ja, haha, in die van grootverdieners.
Oeh, gemist dan. Maar ik zag ook dat een Stefan de Vries het ook niet eens was.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Op linkedin zijn er wel een heel aantal op Wennink aan het schelden.
Het is ook een waardeloos rapport.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Op linkedin zijn er wel een heel aantal op Wennink aan het schelden.
Eens en ik snap de sociaaldemocraten ook niet om daar eens een goed weerwoord op te geven.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:46 schreef phpmystyle het volgende:
Ja los of dat onderzoek wel of niet deugdelijk is. Het gaat in tegen de principes van de sociaaldemocratie, of tenminste het gaat in tegen de belangen die zij placht te verdedigen.
Dat gebeurt gewoon en doen ze in talloze moties.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:48 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Eens en ik snap de sociaaldemocraten ook niet om daar eens een goed weerwoord op te geven.
Die dus voortdurend worden weggestemd.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat gebeurt gewoon en doen ze in talloze moties.
Dat kan, misschien debatteren ze er ook wel over met elkaar achter de schermen, of in de commissie debatten. Maar ik zie geen Klaver of andere figuren gehakt maken van dat rapport. Of bij de talkshows.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat gebeurt gewoon en doen ze in talloze moties.
Ook nietquote:Op zaterdag 20 december 2025 23:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oeh, gemist dan. Maar ik zag ook dat een Stefan de Vries het ook niet eens was.
Maar toch. In Den Haag wordt het als zoete koek alcohol geslikt.
Klopt, Klaver heeft zich wel grofmazig uitgelaten dat het D66/CDA-stuk socialer zou mogen maar het zou inderdaad nu goed zijn om met een tegenverhaal tegen het rapport Bennink te komen, ook om jezelf te positioneren en te tonen als belangrijkste oppositiepartij.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kan, misschien debatteren ze er ook wel over met elkaar achter de schermen, of in de commissie debatten. Maar ik zie geen Klaver of andere figuren gehakt maken van dat rapport. Of bij de talkshows.
Nou dat dus! In plaats van een beetje zitten simpen dat ie uitgesloten wordt door Dilan. DOE EENS WAT! Ik vind notabene de CU zich nog beter profileert als sociaaldemocratische partij dan GLPvdA.quote:Op zondag 21 december 2025 00:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, Klaver heeft zich wel grofmazig uitgelaten dat het D66/CDA-stuk socialer zou mogen maar het zou inderdaad nu goed zijn om met een tegenverhaal tegen het rapport Bennink te komen, ook om jezelf te positioneren en te tonen als belangrijkste oppositiepartij.
Sociaaldemocraten kunnen zich juist hierop profileren. Geeft wel aan hoezeer zij verdwaald zijn.quote:Op zondag 21 december 2025 00:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, Klaver heeft zich wel grofmazig uitgelaten dat het D66/CDA-stuk socialer zou mogen maar het zou inderdaad nu goed zijn om met een tegenverhaal tegen het rapport Bennink te komen, ook om jezelf te positioneren en te tonen als belangrijkste oppositiepartij.
De inkt van dat rapport is amper droog, er is nog geen kamerdebat over geweest.quote:Op zondag 21 december 2025 00:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sociaaldemocraten kunnen zich juist hierop profileren. Geeft wel aan hoezeer zij verdwaald zijn.
wenninkquote:Op zondag 21 december 2025 00:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
quote:inefficiënte fiscale maatregelen moeten afgeschaft of verbeterd worden, en niet-strategische staatsdeelnemingen moeten worden verkocht.
Uit jouw onderschrift lijk je een trol van Putin of die engerds van FvD, het communisme onder Putin is een farce geworden en al helemaal geen democratie.quote:Op zondag 21 december 2025 00:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sociaaldemocraten kunnen zich juist hierop profileren. Geeft wel aan hoezeer zij verdwaald zijn.
Waarom? De oorlog in Oekraine gaan de Russen niet meer verliezen, maar het idee dat Rusland europa zou kunnen aanvallen (conventioneel) is absoluut lachwekkend. Zie je al voor je: t-72 tanks in dd Pyreneeën?quote:Op zondag 21 december 2025 00:21 schreef Hexagon het volgende:
Maar we moeten gewoon veel in wapens en defensie investeren gezien we de VS voorlopig even niet kunnen vertrouwen. En investeringen in defensie zorgen vaak ook voor technologische vooruitgang bij bedrijven.
Jouw afbeelding suggereert ook Russische sympathiequote:Op zondag 21 december 2025 00:23 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Uit jouw onderschrift lijk je een trol van Putin of die engerds van FvD, het communisme onder Putin is een farce geworden en al helemaal geen democratie.
Mijn nickname Turksquote:Op zondag 21 december 2025 00:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jouw afbeelding suggereert ook Russische sympathie
We moeten juist zorgen dat ze Oekraine niet innemen. Door veel in wapens en defensie te investeren.quote:Op zondag 21 december 2025 00:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom? De oorlog in Oekraine gaan de Russen niet meer verliezen, maar het idee dat Rusland europa zou kunnen aanvallen (conventioneel) is absoluut lachwekkend. Zie je al voor je: t-72 tanks in dd Pyreneeën?
Sowieso die expansiedrift van Putin afstraffen. Eigenlijk best dom ook, hij kan beter naar Xi kijken, die neemt ongemerkt gewoon belangrijke havens over.quote:Op zondag 21 december 2025 00:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
We moeten juist zorgen dat ze Oekraine niet innemen. Door veel in wapens en defensie te investeren.
Inzetten op een guldenmiddenweg.quote:Op zondag 21 december 2025 00:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
We moeten juist zorgen dat ze Oekraine niet innemen. Door veel in wapens en defensie te investeren.
Werkt niet bij Putin, dat is toch allang bewezen? Ik zou er nog een schepje bovenop doen, ook de Krim weer terug naar Oekraine.quote:Op zondag 21 december 2025 00:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Inzetten op een guldenmiddenweg.
De investeringen die we nu doen hebben pas over 3 jaar effect.
Wel ben ik voor de 2 procent.
E
wenninkquote:Op zondag 21 december 2025 00:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
quote:inefficiënte fiscale maatregelen moeten afgeschaft of verbeterd worden, en niet-strategische staatsdeelnemingen moeten worden verkocht.
quote:Nederland is een prachtig land.
Er is brede welvaart, toegankelijke zorg, sterke sociale zekerheid, en mooie natuur.
Daar mogen we trots op zijn, want voor die welvaart is decennialang hard gewerkt.
Ons kleine koninkrijk is de achttiende economie van de wereld en de vijfde van Europa.
Met een bruto binnenlands product (bbp) van zo’n ¤ 63.000 per persoon behoren we tot de rijkste landen ter wereld en, belangrijker, 87,5% van onze bevolking omschrijft zichzelf als gelukkig.
Ja? Lees je het nu pas ofso? Wat wil je zeggen hiermee?quote:Op zondag 21 december 2025 00:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wennink
https://www.rapportwennin(...)k_12december2025.pdf
[..]
[..]
Volstrekt utopische gedachten. Lachwekkend zelfs. En immoreel tov de Oekraïneners die in grote aantallen sterven.quote:Op zondag 21 december 2025 00:49 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Werkt niet bij Putin, dat is toch allang bewezen? Ik zou er nog een schepje bovenop doen, ook de Krim weer terug naar Oekraine.
Ja, dat is het dilemma van Zelensky. Bevriezen dan van de huidige oorlogsgrenzen. En hopen dat Putin dan zijn gezicht redt en niet verder blijft aanklooien.quote:Op zondag 21 december 2025 01:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volstrekt utopische gedachten. Lachwekkend zelfs. En immoreel tov de Oekraïneners die in grote aantallen sterven.
russen ook het is straks knap leeg daarquote:Op zondag 21 december 2025 01:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volstrekt utopische gedachten. Lachwekkend zelfs. En immoreel tov de Oekraïneners die in grote aantallen sterven.
valt niet zo veel kritiek op te hebben, het zijn vooral consteringen en logische gevolgenquote:Op zondag 21 december 2025 00:55 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja? Lees je het nu pas ofso? Wat wil je zeggen hiermee?
Ja, wie had dat ook weer ooit? Het is bij Putin een orthodox geloof in het oude rijk, een heilige opdracht, ga dat maar eens uit de gedachtes krijgen van iemand die zichzelf als een door God gestuurde sterveling ziet.quote:Op zondag 21 december 2025 01:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
russen ook het is straks knap leeg daar
maar putin heeft lebensraum nodig
Constateringen prima, gevolgen komen uit het brein van de schrijver.quote:Op zondag 21 december 2025 01:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
valt niet zo veel kritiek op te hebben, het zijn vooral consteringen en logische gevolgen
Het verplicht in dienst houden en eindeloos doorbetalen van nutteloos en ziek personeel dat is wel een communistisch en links stokpaardje, bedoel je dat?quote:Op zondag 21 december 2025 01:13 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Constateringen prima, gevolgen komen uit het brein van de schrijver.
Volgens mij is de hoofdgedachte dat:quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ken ook niemand die heel Nederland in een varkensstal wil veranderen.
Maar de hoofdgedachte is dat heel Nederland enorm hoogopgeleid moet zijn en meoten werken in hoogproductieve sector. Het liefst zoveel mogelijk uren en met een contract dat snel kan ontbonden worden. Goede bijscholing en educatie maakt dat de werknemer van baan naar baan gaat. Oja, graag wel wat extra subsidies naar die hoogproductieve sectoren. Want ja, zelf je broek ophouden?
Import gas LNG is nu goedkoper dan pijpgas uit Goningen of Noorwegenquote:Op zondag 21 december 2025 06:52 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Volgens mij is de hoofdgedachte dat:
Het huidige verdienmodel van Nederland is voor een belangrijk gedeelte gebouwd op twee sterktes, namelijk goedkoop gas uit Groningen en de transit functie van de haven van Rotterdam en Schiphol.
Goedkoop gas uit Groningen gaan we niet meer oppompen, maar de hele basisindustrie van Nederland is daarop gebouwd en zit in Nedeland om deze reden.
Daar ben ik het vanzelfsprekend niet mee eens. Dat het een grote flopshow was. Sterker nog, door dat zo te benoemen zeg je eigenlijk tussen neus en lippen door dat het je niet gaat om de integratie van deze personen, maar het feit dat ze hier uberhaupt aanwezig zijn.quote:Op vrijdag 19 december 2025 22:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
We moeten daar ook eerlijk over zijn, dat was een flopshow waar we nu nog de zure vruchten van plukken. Ik kan me wel voorstellen dat mensen geen zin hebben in een herhaling van zetten.
Dat zie ik op dit moment ook niet gebeuren trouwens, maar we hebben dan wel weer overlast van uitgeprocedeerden en veiligelanders, of om uit een ander vaatje te tappen, werk/dakloze arbeidsmigranten. Ga er maar eens aan staan om iemand te overtuigen dat het dit keer wel goed gaat als je zelf heb meegemaakt hoe het dus niet moet.
Ik gok op kerstperiode+ interne besprekingen hoe verder te gaan met de huidige formatie (al dan niet op de achtergrond in overleg met Jetten)?quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |