Waarom? De oorlog in Oekraine gaan de Russen niet meer verliezen, maar het idee dat Rusland europa zou kunnen aanvallen (conventioneel) is absoluut lachwekkend. Zie je al voor je: t-72 tanks in dd Pyreneeën?quote:Op zondag 21 december 2025 00:21 schreef Hexagon het volgende:
Maar we moeten gewoon veel in wapens en defensie investeren gezien we de VS voorlopig even niet kunnen vertrouwen. En investeringen in defensie zorgen vaak ook voor technologische vooruitgang bij bedrijven.
Jouw afbeelding suggereert ook Russische sympathiequote:Op zondag 21 december 2025 00:23 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Uit jouw onderschrift lijk je een trol van Putin of die engerds van FvD, het communisme onder Putin is een farce geworden en al helemaal geen democratie.
Mijn nickname Turksquote:Op zondag 21 december 2025 00:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jouw afbeelding suggereert ook Russische sympathie
We moeten juist zorgen dat ze Oekraine niet innemen. Door veel in wapens en defensie te investeren.quote:Op zondag 21 december 2025 00:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom? De oorlog in Oekraine gaan de Russen niet meer verliezen, maar het idee dat Rusland europa zou kunnen aanvallen (conventioneel) is absoluut lachwekkend. Zie je al voor je: t-72 tanks in dd Pyreneeën?
Sowieso die expansiedrift van Putin afstraffen. Eigenlijk best dom ook, hij kan beter naar Xi kijken, die neemt ongemerkt gewoon belangrijke havens over.quote:Op zondag 21 december 2025 00:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
We moeten juist zorgen dat ze Oekraine niet innemen. Door veel in wapens en defensie te investeren.
Inzetten op een guldenmiddenweg.quote:Op zondag 21 december 2025 00:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
We moeten juist zorgen dat ze Oekraine niet innemen. Door veel in wapens en defensie te investeren.
Werkt niet bij Putin, dat is toch allang bewezen? Ik zou er nog een schepje bovenop doen, ook de Krim weer terug naar Oekraine.quote:Op zondag 21 december 2025 00:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Inzetten op een guldenmiddenweg.
De investeringen die we nu doen hebben pas over 3 jaar effect.
Wel ben ik voor de 2 procent.
E
wenninkquote:Op zondag 21 december 2025 00:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, Klaver heeft zich wel grofmazig uitgelaten dat het D66/CDA-stuk socialer zou mogen maar het zou inderdaad nu goed zijn om met een tegenverhaal tegen het rapport Bennink te komen, ook om jezelf te positioneren en te tonen als belangrijkste oppositiepartij.
quote:inefficiënte fiscale maatregelen moeten afgeschaft of verbeterd worden, en niet-strategische staatsdeelnemingen moeten worden verkocht.
quote:Nederland is een prachtig land.
Er is brede welvaart, toegankelijke zorg, sterke sociale zekerheid, en mooie natuur.
Daar mogen we trots op zijn, want voor die welvaart is decennialang hard gewerkt.
Ons kleine koninkrijk is de achttiende economie van de wereld en de vijfde van Europa.
Met een bruto binnenlands product (bbp) van zo’n ¤ 63.000 per persoon behoren we tot de rijkste landen ter wereld en, belangrijker, 87,5% van onze bevolking omschrijft zichzelf als gelukkig.
Ja? Lees je het nu pas ofso? Wat wil je zeggen hiermee?quote:Op zondag 21 december 2025 00:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wennink
https://www.rapportwennin(...)k_12december2025.pdf
[..]
[..]
Volstrekt utopische gedachten. Lachwekkend zelfs. En immoreel tov de Oekraïneners die in grote aantallen sterven.quote:Op zondag 21 december 2025 00:49 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Werkt niet bij Putin, dat is toch allang bewezen? Ik zou er nog een schepje bovenop doen, ook de Krim weer terug naar Oekraine.
Ja, dat is het dilemma van Zelensky. Bevriezen dan van de huidige oorlogsgrenzen. En hopen dat Putin dan zijn gezicht redt en niet verder blijft aanklooien.quote:Op zondag 21 december 2025 01:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volstrekt utopische gedachten. Lachwekkend zelfs. En immoreel tov de Oekraïneners die in grote aantallen sterven.
russen ook het is straks knap leeg daarquote:Op zondag 21 december 2025 01:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volstrekt utopische gedachten. Lachwekkend zelfs. En immoreel tov de Oekraïneners die in grote aantallen sterven.
valt niet zo veel kritiek op te hebben, het zijn vooral consteringen en logische gevolgenquote:Op zondag 21 december 2025 00:55 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja? Lees je het nu pas ofso? Wat wil je zeggen hiermee?
Ja, wie had dat ook weer ooit? Het is bij Putin een orthodox geloof in het oude rijk, een heilige opdracht, ga dat maar eens uit de gedachtes krijgen van iemand die zichzelf als een door God gestuurde sterveling ziet.quote:Op zondag 21 december 2025 01:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
russen ook het is straks knap leeg daar
maar putin heeft lebensraum nodig
Constateringen prima, gevolgen komen uit het brein van de schrijver.quote:Op zondag 21 december 2025 01:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
valt niet zo veel kritiek op te hebben, het zijn vooral consteringen en logische gevolgen
Het verplicht in dienst houden en eindeloos doorbetalen van nutteloos en ziek personeel dat is wel een communistisch en links stokpaardje, bedoel je dat?quote:Op zondag 21 december 2025 01:13 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Constateringen prima, gevolgen komen uit het brein van de schrijver.
Volgens mij is de hoofdgedachte dat:quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ken ook niemand die heel Nederland in een varkensstal wil veranderen.
Maar de hoofdgedachte is dat heel Nederland enorm hoogopgeleid moet zijn en meoten werken in hoogproductieve sector. Het liefst zoveel mogelijk uren en met een contract dat snel kan ontbonden worden. Goede bijscholing en educatie maakt dat de werknemer van baan naar baan gaat. Oja, graag wel wat extra subsidies naar die hoogproductieve sectoren. Want ja, zelf je broek ophouden?
Import gas LNG is nu goedkoper dan pijpgas uit Goningen of Noorwegenquote:Op zondag 21 december 2025 06:52 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Volgens mij is de hoofdgedachte dat:
Het huidige verdienmodel van Nederland is voor een belangrijk gedeelte gebouwd op twee sterktes, namelijk goedkoop gas uit Groningen en de transit functie van de haven van Rotterdam en Schiphol.
Goedkoop gas uit Groningen gaan we niet meer oppompen, maar de hele basisindustrie van Nederland is daarop gebouwd en zit in Nedeland om deze reden.
https://finance.yahoo.com/quote/NG%3DF/quote:De winst van groningen ging deels naar de NAM , Joint venture van Shell en Exxon moibile
De staat draait op voor de kosten van herbouw , reparatie en opruimwerkzaamheden
Rijksschatkist: Het grootste deel van de opbrengsten van het Groningenveld kwam terecht bij de Nederlandse staat, zoals bepaald in de concessieovereenkomst met de NAM.
Daar ben ik het vanzelfsprekend niet mee eens. Dat het een grote flopshow was. Sterker nog, door dat zo te benoemen zeg je eigenlijk tussen neus en lippen door dat het je niet gaat om de integratie van deze personen, maar het feit dat ze hier uberhaupt aanwezig zijn.quote:Op vrijdag 19 december 2025 22:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
We moeten daar ook eerlijk over zijn, dat was een flopshow waar we nu nog de zure vruchten van plukken. Ik kan me wel voorstellen dat mensen geen zin hebben in een herhaling van zetten.
Dat zie ik op dit moment ook niet gebeuren trouwens, maar we hebben dan wel weer overlast van uitgeprocedeerden en veiligelanders, of om uit een ander vaatje te tappen, werk/dakloze arbeidsmigranten. Ga er maar eens aan staan om iemand te overtuigen dat het dit keer wel goed gaat als je zelf heb meegemaakt hoe het dus niet moet.
Ik gok op kerstperiode+ interne besprekingen hoe verder te gaan met de huidige formatie (al dan niet op de achtergrond in overleg met Jetten)?quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Blijft bijzonder dat ze ook blijven hangen in Gaza, Oekraine, vergroening, vrouwenhaat, etc. Allemaal belangrijk om een mening over te hebben.
Maar rapport wennink (ontslagrecht verder beperken, socicale voorzieningen verder versoberen, etc etc) hoor je niks over. Dat zijn nu dingen waar sociaaldemocraten (van oudsher) zich boos over zouden moeten maken. De arbeider die straks gemakkelijker ontslagen kan worden!
Daar ben jij gezien je onderschriften toch voorstander van? Je aanbidt Putin zo te zien, dus het opofferen van Oekrainers voor de goede zaak moet jou enorm aanspreken.quote:Op zondag 21 december 2025 01:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar wat reisvlogs gevolgd en er zijn halve spooksteden ver ten oosten van Moskou met lege straten waar er alleen sporadisch wat 'te jong en te grijs om te vechten' te zien is.quote:Op zondag 21 december 2025 01:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
russen ook het is straks knap leeg daar
maar putin heeft lebensraum nodig
Gezien de strijd die nu wordt geleverd heeft het misschien wel meer zin om te investeren in productie faciliteiten van super goedkope drones ipv in dure tanks/onderzeeboten.quote:Op zondag 21 december 2025 00:21 schreef Hexagon het volgende:
Maar we moeten gewoon veel in wapens en defensie investeren gezien we de VS voorlopig even niet kunnen vertrouwen. En investeringen in defensie zorgen vaak ook voor technologische vooruitgang bij bedrijven.
Hier ben ik het wel mee eens.quote:Op zondag 21 december 2025 12:29 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Gezien de strijd die nu wordt geleverd heeft het misschien wel meer zin om te investeren in productie faciliteiten van super goedkope drones ipv in dure tanks/onderzeeboten.
Waarschijnlijk effectiever en/of nuttiger tegen een fractie van de kosten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |