Gezeik over poep.quote:Op woensdag 17 december 2025 21:56 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Tjonge loopt wel storm hiero.
Kan iemand kort weergeven wat er gebeurd? heb het niet gevolgd.
Ahquote:Op woensdag 17 december 2025 21:53 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Het waterschap van Friesland heeft dit mens gewaarschuwd over teveel stront in de sloten.
Incompetente flapdrol.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:00 schreef DrMarten het volgende:
Deze minister kun je toch ook helemaal niets mee? Heb je eerst dat trainwreck van Wiersma, krijg je vervolgens deze kwiebus die nergens antwoord op geeft
Net alsof een minister in staat is zo iets complex als de KRW en de nitraatrichtlijn zelf te analyseren. Dit is niets meer dan een politieke ruzie in het kabinet.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:03 schreef DrMarten het volgende:
Hij is nu een analyse aan het maken over een besluit wat over 2 dagen genomen moet worden en wat over 2 weken in moet gaan. Gaat echt top daar
Wiersma is al geweest. Dat was nog erger dan deze dwaas.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ik heb het even niet gevolgd. Wie is deze minster en waarom staat Wiersma er niet?
Zo te horen gaat er nog wel een termijn volgen.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:06 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Wiersma is al geweest. Dat was nog erger dan deze dwaas.
Nee nee, zoals Wiersma zelf zei, er was geen ruzie in het kabinetquote:Op woensdag 17 december 2025 22:06 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Net alsof een minister in staat is zo iets complex als de KRW en de nitraatrichtlijn zelf te analyseren. Dit is niets meer dan een politieke ruzie in het kabinet.
Er moeten sowieso moties worden ingediend.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:07 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zo te horen gaat er nog wel een termijn volgen.
Het debat is nog niet voorbij....quote:Op woensdag 17 december 2025 22:09 schreef DrMarten het volgende:
Het circus was compleet geweest als Schoof ook nog even was komen hakkelen
Goede samenvatting.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:10 schreef miss_sly het volgende:
Maar als ik het goed begrijp valt er te debatteren over iets behalve als het kabinet over iets beraadslaagt? En als het kabinet beraadslaagt hoeft de kamer niet meer geïnformeerd worden?
Zoiets jaquote:Op woensdag 17 december 2025 22:10 schreef miss_sly het volgende:
Maar als ik het goed begrijp valt er te debatteren over iets behalve als het kabinet over iets beraadslaagt? En als het kabinet beraadslaagt hoeft de kamer niet meer geïnformeerd worden?
Ik snap dat ook niet helemaal. Wiersma sprak ook over internetconsultatie, dat er op dat moment op gereageerd kon worden. ik ga er toch vanuit dat de Tweede Kamer wel meer krijgt dan meedoen met de internetconsultatie?quote:Op woensdag 17 december 2025 22:10 schreef miss_sly het volgende:
Ja, en dat was ooit reden om weggestuurd te worden als je structureel de kamer na een verzoek om informatie niet terwille bent.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:10 schreef miss_sly het volgende:
Zoiets ja. En dan nemen ze een besluit en dan mag je over dat besluit debatteren want democratie yadayadayada. Alleen is het besluit er dan al. Ja oke, dan kan er een addendum komen, maar dat gaat dan pas een jaar later in.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:10 schreef miss_sly het volgende:
Niet te vergeten dat de regels dan al over 2 weken ingaan voordat er over het besluit kan worden gedebatteerd omdat de kamer met reces is.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:13 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Zoiets ja. En dan nemen ze een besluit en dan mag je over dat besluit debatteren want democratie yadayadayada. Alleen is het besluit er dan al. Ja oke, dan kan er een addendum komen, maar dat gaat dan pas een jaar later in.
Tot zover de betrouwbare overheid.
Dat dus.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:15 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Niet te vergeten dat de regels dan al over 2 weken ingaan voordat er over het besluit kan worden gedebatteerd omdat de kamer met reces is.
Dat is dan weer hun eigen schuld. Dan hadden ze met terugwerkende kracht maar 10 december moeten debatteren over stukken die ze niet hebben.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:15 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Niet te vergeten dat de regels dan al over 2 weken ingaan voordat er over het besluit kan worden gedebatteerd omdat de kamer met reces is.
Als de kamer wil, kunnen ze dit natuurlijk wel gewoon tegenhouden.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:13 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Zoiets ja. En dan nemen ze een besluit en dan mag je over dat besluit debatteren want democratie yadayadayada. Alleen is het besluit er dan al. Ja oke, dan kan er een addendum komen, maar dat gaat dan pas een jaar later in.
Tot zover de betrouwbare overheid.
quote:Op woensdag 17 december 2025 22:16 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dat is dan weer hun eigen schuld. Dan hadden ze met terugwerkende kracht maar 10 december moeten debatteren over stukken die ze niet hebben.
Het zou toch een gotspe zijn als de D66 en CDA nu niet ingrijpen?quote:Op woensdag 17 december 2025 22:13 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ja, en dat was ooit reden om weggestuurd te worden als je structureel de kamer na een verzoek om informatie niet terwille bent.
Nou, ik zag wel een traantjequote:Op woensdag 17 december 2025 22:19 schreef Firuze60 het volgende:
Ja, en? Dat
[..]
Ja en? Boeit Wiersma niks.
Zou me hogelijk verbazen als motie Grinwis het niet haalt, toch?quote:Op woensdag 17 december 2025 22:21 schreef DrMarten het volgende:
Motie van wantrouwen gaat het niet halen. Ik gok dat die van Grinwis wel goede kans van slagen heeft.
Helpt dat tegen hakkelen en stotteren?quote:Op woensdag 17 december 2025 22:17 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Je kunt ook je gehoorapparaat harder zetten..
Daar heeft de kamer sowieso toch zeggenschap in, aangezien het kabinet demissionair is? Lijkt me niet dat ze beslissingen kunnen nemen die de kamer controversieel verklaart?quote:Op woensdag 17 december 2025 22:21 schreef DrMarten het volgende:
Motie van wantrouwen gaat het niet halen. Ik gok dat die van Grinwis wel goede kans van slagen heeft.
lolquote:Op woensdag 17 december 2025 22:21 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dat was de druppel botox die naar buiten liep
Cda,d66 en CU dienen in en links steunt die ongetwijfeld dus dat moet lukken.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:21 schreef DrMarten het volgende:
Je weet het nooit met VVD, PVV, FvD, JA21, BBB, SGP....quote:Op woensdag 17 december 2025 22:21 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zou me hogelijk verbazen als motie Grinwis het niet haalt, toch?
Het is niet controversieel verklaard. Dat is het hele probleemquote:Op woensdag 17 december 2025 22:22 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Daar heeft de kamer sowieso toch zeggenschap in, aangezien het kabinet demissionair is? Lijkt me niet dat ze beslissingen kunnen nemen die de kamer controversieel verklaart?
Juist ja, gaat em niet worden.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:23 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Je weet het nooit met VVD, PVV, FvD, JA21, BBB, SGP....
Dat is geen meerderheid echter.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:23 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Je weet het nooit met VVD, PVV, FvD, JA21, BBB, SGP....
Ah duidelijk, dank je wel. Ja, dat maakt het wel lastig.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:24 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Het is niet controversieel verklaard. Dat is het hele probleem
Nee, dit is echt te gênant voor woordenquote:Op woensdag 17 december 2025 22:25 schreef Perrin het volgende:
Heeft he-le-maal niks meer met behoorlijk bestuur te maken.
Bijna een metafoor voor heel Europa.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:25 schreef Perrin het volgende:
Heeft he-le-maal niks meer met behoorlijk bestuur te maken.
Blijkbaar wat het electoraat wil.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:27 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Bijna een metafoor voor heel Europa.
Ik durf er niet op te gokken, maar ik hooo het wel heel erg.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:21 schreef DrMarten het volgende:
Ja, kennelijk en daar wordt een mens somber van.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Blijkbaar wat het electoraat wil.
Ik doelde op de pauze knop die net werd besproken maar bedankt voor de tip.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:28 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dan ga je zelf toch wat anders doen?
Dan is de BBB in zijn geheel weg.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik durf er niet op te gokken, maar ik hooo het wel heel erg.
D66 26, CDA 18, CU 3, GLPVDA 20, SP 3, PvdD 3, Volt 1, Denk 3 gaan de motie Grinwis zeker steunenquote:Op woensdag 17 december 2025 22:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik durf er niet op te gokken, maar ik hooo het wel heel erg.
Het klinkt ongetwijfeld elitair of uit de hoogte, maar er gaat imho toch wel echt iets heel grondig fout bij de informatievoorziening van het electoraat en/of hoe dat verwerkt wordt tot samenhangende gedachten.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Blijkbaar wat het electoraat wil.
Das de schuld van de pers, joh.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het klinkt ongetwijfeld elitair of uit de hoogte, maar er gaat imho toch wel echt iets heel grondig fout bij de informatievoorziening van het electoraat en/of hoe dat verwerkt wordt tot samenhangende gedachten.
Je met een stel ongeinformeerde dombo's wordt democratie natuurlijk nooit wat.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het klinkt ongetwijfeld elitair of uit de hoogte, maar er gaat imho toch wel echt iets heel grondig fout bij de informatievoorziening van het electoraat en/of hoe dat verwerkt wordt tot samenhangende gedachten.
quote:Op woensdag 17 december 2025 22:34 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Das de schuld van de pers, joh.
Zo niet dan heeft Yesilgöz ongeveer 5 minuten later de heren Bontebal en Jetten aan de lijn dat dit in het kabinet toch echt niet gaat gebeuren.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:23 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Cda,d66 en CU dienen in en links steunt die ongetwijfeld dus dat moet lukken.
Wat bedoelde je dan want ik zag alleenquote:Op woensdag 17 december 2025 22:43 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nou, dat is niet wat ik bedoelde. Het lijkt me een probleem met veel facetten.
quote:Op woensdag 17 december 2025 22:45 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Wat bedoelde je dan want ik zag alleen
ongelofelijk ditquote:Op woensdag 17 december 2025 22:46 schreef -XOR- het volgende:
![]()
Wiersma die zelfs als 'ie aangenomen wordt de motie Grinwis niet wil uitvoeren.
slimquote:Op woensdag 17 december 2025 22:47 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Ik had het al wat minder stellig geformuleerd
Dit is ook wel hilarisch ja. Die vrouw is echt te dom om te poepenquote:Op woensdag 17 december 2025 22:47 schreef Faraday01 het volgende:
Juridische verplichtingen zijn maar een van de vele afwegingen volgens Wiersma. Vreemd dat de rechter haar regelmatig terug fluit
quote:Op woensdag 17 december 2025 22:47 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ja en daar reageerde ik dan ook op.
Dit gaat haar wel haar kop kosten.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:46 schreef -XOR- het volgende:
![]()
Wiersma die zelfs als 'ie aangenomen wordt de motie Grinwis niet wil uitvoeren.
Heb je het hele debat gezien?quote:Op woensdag 17 december 2025 22:48 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]Daar staat dus zijn reactie bij en mijn reactie waar hij op reageerde.
Nee, wel een groot stuk. Heb je gezien wat ik schreef?quote:
Waarop hij al-dan-niet sarcastisch schreef dat het aan de pers zou liggen. Waarom op ik schreef:quote:Op woensdag 17 december 2025 22:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Jazekerquote:Op woensdag 17 december 2025 22:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nee, wel een groot stuk. Heb je gezien wat ik schreef?
Eerder de rest die haar niet kan terug fluiten.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:48 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dit is ook wel hilarisch ja. Die vrouw is echt te dom om te poepen
Wat heeft de hoeveelheid van dit debat kijken met wat ik schreef? Ik snap even niet waar deze communicatie verkeerd loopt.quote:
Welnee, joh, geen enkel kamerlid zegt zijn vakantie op voor een debat over poep.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:52 schreef Hanca het volgende:
Debat gemist, hele avond bestuursvergadering over de komende campagne (bedankt Bontenbal, je hebt de afgelopen dagen diverse stemmers weer terug naar ons gestuurd met de strafbaarheid illegaliteit en de embryowet). Maar wat ik lees is er een motie Grinwis die een meerderheid gaat krijgen, maar die Wiersma dan wil negeren?
Dan zou ik maar geen vakantie boeken als kamerleden, want 100% dat er dan een debat komt in het reces met een MvW.
Je hebt niets gemist, ze hebben de hele avond niets gezegd.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:52 schreef Hanca het volgende:
Debat gemist, hele avond bestuursvergadering over de komende campagne (bedankt Bontenbal, je hebt de afgelopen dagen diverse stemmers weer terug naar ons gestuurd met de strafbaarheid illegaliteit en de embryowet). Maar wat ik lees is er een motie Grinwis die een meerderheid gaat krijgen, maar die Wiersma dan wil negeren?
Dan zou ik maar geen vakantie boeken als kamerleden, want 100% dat er dan een debat komt in het reces met een MvW.
Wel voor een stemming en zeker voor een MvW, want daar is pairen al een stuk minder gebruikelijk.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:55 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Welnee, joh, geen enkel kamerlid zegt zijn vakantie op voor een debat over poep.
Dan heeft het ook weinig zin nog.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat heeft de hoeveelheid van dit debat kijken met wat ik schreef? Ik snap even niet waar deze communicatie verkeerd loopt.
Ze hebben er gewoon schijt aanquote:Op woensdag 17 december 2025 22:55 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Welnee, joh, geen enkel kamerlid zegt zijn vakantie op voor een debat over poep.
De andere BBB minister zei zelfs al dat ook voorlopig door gaan met het oude mestbeleid in het kabinet op tafel ligt. Dus Wiersma gaat dit nooit redden in het kabinet.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wel voor een stemming en zeker voor een MvW, want daar is pairen al een stuk minder gebruikelijk.
Lijkt me dat als de CDA/D66/VVD meedoen er een ruime meerderheid voor is? Tenzij toevallig alle PVV/BBB'ers thuis blijven en de rest op skivakantie gaat zou dat wel los moeten lopen?quote:Op woensdag 17 december 2025 22:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wel voor een stemming en zeker voor een MvW, want daar is pairen al een stuk minder gebruikelijk.
De VVD zit dan wel lastig want exit Wiersma is waarschijnlijk ook exit BBB.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:58 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Lijkt me dat als de CDA/D66/VVD meedoen er een ruime meerderheid voor is?
Mja, aan de andere kant betekent dat meer macht voor hen.quote:Op woensdag 17 december 2025 23:01 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De VVD zit dan wel lastig want exit Wiersma is waarschijnlijk ook exit BBB.
Als Schoof met lede ogen aan moet zien dat de VVD een stel randdebielen uit wat gemeentes plukt om de rest van het pluche te vullen, is de poppenkast echt helemaal volmaakt. Daar zal de Kamer dan wel een stokje voor steken, mag ik hopen.quote:Op woensdag 17 december 2025 23:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Mja, aan de andere kant betekent dat meer macht voor hen.
Daarom gaan ze het daar ook niet op laten aankomen.quote:Op woensdag 17 december 2025 23:01 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De VVD zit dan wel lastig want exit Wiersma is waarschijnlijk ook exit BBB.
Behalve dat BBB dan ook op kan stappen.quote:Op woensdag 17 december 2025 23:21 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Daarom gaan ze het daar ook niet op laten aankomen.
Die gaan er in het kabinet voor liggen. Hebben ze dat probleem niet.
Dan blijft dat vieze linkse VVD over, schande!quote:Op woensdag 17 december 2025 23:49 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Behalve dat BBB dan ook op kan stappen.
Wat lees ik hier nu?quote:Op woensdag 17 december 2025 23:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
Hoe werkt dat procedureel eigenlijk op dit punt in het kabinet? Er is klaarblijkelijk onenigheid tussen wat verschillende ministers over een stuk beleid, en dan?
Dus dan blijven we met een kabinet zitten met enkel VVD bewindslieden met een partijleider die niet kan stoppen met schreeuwen dat het echt allemaal aan links ligt. Als VVD kamerlid schaam je je toch dood?quote:Op woensdag 17 december 2025 23:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
Hoe werkt dat procedureel eigenlijk op dit punt in het kabinet? Er is klaarblijkelijk onenigheid tussen wat verschillende ministers over een stuk beleid, en dan?
Officieel: stemming in de ministerraad, met alleen de ministers, en dan is het gewoon wat de meeste stemmen haalt.quote:Op woensdag 17 december 2025 23:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wordt vandaag over die motie Grinwis gestemd?quote:Op woensdag 17 december 2025 22:55 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Je hebt niets gemist, ze hebben de hele avond niets gezegd.
Die motie Grinwis haalt het en de VVD gaat in het kabinet dan echt niet Wiersma haar zin geven. Als ze de motie morgen al niet steunen.
Ja. Ze beginnen de middag al met stemmingen (oa strafbaarstelling illegaliteit) en eind van de dag zijn er stemmingen over alles wat er dan nog ligt.quote:Op donderdag 18 december 2025 07:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wordt vandaag over die motie Grinwis gestemd?
Na vandaag is het kabinetberaadquote:Op donderdag 18 december 2025 07:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wordt vandaag over die motie Grinwis gestemd?
Aangezien Tieman door BBB werd bedreigd persona non grata te worden als hij zijn verzet tegen Wiersma's plannetjes niet zou staken neem ik aan dat BBB dreigt uit het kabinet te stappen wanneer het VVD-smaldeel wenst dat de motie Grinwis bij aanname wordt uitgevoerd.quote:Op donderdag 18 december 2025 07:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Officieel: stemming in de ministerraad, met alleen de ministers, en dan is het gewoon wat de meeste stemmen haalt.
In werkelijkheid werkt het zelden zo, aangezien als het zo hoog op loopt het vaak een zeer belangrijk punt is voor minstens 1 partij en dan valt dus gewoon het kabinet.
Ik vind het fijn dat BBB zo veel belang hecht aan goed bestuurquote:Op donderdag 18 december 2025 08:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Aangezien Tieman door BBB werd bedreigd persona non grata te worden als hij zijn verzet tegen Wiersma's plannetjes niet zou staken neem ik aan dat BBB dreigt uit het kabinet te stappen wanneer het VVD-smaldeel wenst dat de motie Grinwis bij aanname wordt uitgevoerd.
Klopt. Maar de VVD weet dat ze over een maand of 2 met andere partijen in het kabinet zitten en willen dan niet vast zitten aan wetgeving die de boel slechter maakt. Ik denk dat voor hen 'BBB er uit, we doen het wel even met de paar man die over zijn' aantrekkelijker is dan nu het komende kabinet enorm in de wielen rijden. Ik vraag me af wat de BBB dan doet, weg lopen is niet alleen de invloed nu kwijt, maar ook minder aantrekkelijk worden voor het volgende kabinet om mee te praten.quote:Op donderdag 18 december 2025 08:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Aangezien Tieman door BBB werd bedreigd persona non grata te worden als hij zijn verzet tegen Wiersma's plannetjes niet zou staken neem ik aan dat BBB dreigt uit het kabinet te stappen wanneer het VVD-smaldeel wenst dat de motie Grinwis bij aanname wordt uitgevoerd.
De eerste die wegliep was Pieter weet ik nog.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt. Maar de VVD weet dat ze over een maand of 2 met andere partijen in het kabinet zitten en willen dan niet vast zitten aan wetgeving die de boel slechter maakt. Ik denk dat voor hen 'BBB er uit, we doen het wel even met de paar man die over zijn' aantrekkelijker is dan nu het komende kabinet enorm in de wielen rijden. Ik vraag me af wat de BBB dan doet, weg lopen is niet alleen de invloed nu kwijt, maar ook minder aantrekkelijk worden voor het volgende kabinet om mee te praten.
Het zou wel een ongekend zootje zijn, een éénpartij-kabinet als restant van wat ooit een vierpartijen kabinet was. En dan te bedenken dat ze ooit begonnen na de slogan 'goed bestuur'.
Drie wielen eraf en het laatste gebroken wiel aan de wagen van CDA en D66 hangen, en door.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt. Maar de VVD weet dat ze over een maand of 2 met andere partijen in het kabinet zitten en willen dan niet vast zitten aan wetgeving die de boel slechter maakt. Ik denk dat voor hen 'BBB er uit, we doen het wel even met de paar man die over zijn' aantrekkelijker is dan nu het komende kabinet enorm in de wielen rijden. Ik vraag me af wat de BBB dan doet, weg lopen is niet alleen de invloed nu kwijt, maar ook minder aantrekkelijk worden voor het volgende kabinet om mee te praten.
Het zou wel een ongekend zootje zijn, een éénpartij-kabinet als restant van wat ooit een vierpartijen kabinet was. En dan te bedenken dat ze ooit begonnen na de slogan 'goed bestuur'.
Eigenlijk zou iedereen die te maken heeft gehad met de oprichting van dit kabinet gewoon een verbod op het uitoefenen van een politieke functie moeten krijgen. De boel zo saboteren en de politiek zo te kijk zetten is schadelijker dan een gemiddeld landverraad.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:07 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
De eerste die wegliep was Pieter weet ik nog.![]()
Eerst huilend en toen definitief.
Wat hebben die er een zooitje van gemaakt. Goed dat ze 0 zetels gekregen hebben. Saviour Pieter.
Die zitten er tenminste nog.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eigenlijk zou iedereen die te maken heeft gehad met de oprichting van dit kabinet gewoon een verbod op het uitoefenen van een politieke functie moeten krijgen. De boel zo saboteren en de politiek zo te kijk zetten is schadelijker dan een gemiddeld landverraad.
En zeker de VVD zou zich dat aan moeten trekken...
Meh, hoeveel verantwoordelijkheid heb je genomen door met PVV in kabinet te stappen.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:25 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Die zitten er tenminste nog.
Die nemen wel die verantwoording.
De kiezer was vrij duidelijk over Pieter en zijn NSC.
Je zou er maar op gestemd hebben. Dan ben je toch zo in de aap gelogeerd. Ik snap dat lage vertrouwen in de politiek wel.
Dat ze er nog zitten spreekt juist niet echt voor ze, die vonden dus de puinhoop van het huidige kabinet nooit genoeg aanleiding om er uit te stappen. Dan heb je wel een hele hoge grens van wat je toelaatbaar vindt in het landsbestuur.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:25 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Je zou er maar op gestemd hebben. Dan ben je toch zo in de aap gelogeerd. Ik snap dat lage vertrouwen in de politiek wel.
NSC sleepte ook gewoon best wel de flanken van rechts en links binnen he. Omtzigt als verbinder van polariserend Nederland. En uiteindelijk kon hij het bij beide niet goed doen. Eigenlijk gewoon de klassieke CDA-spagaat. Het NSC als concept was misschien best ok, maar het had beter een partij kunnen zijn voor een nieuwe periode dan een oude in verval.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:25 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Niet mee eens.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Meh, hoeveel verantwoordelijkheid heb je genomen door met PVV in kabinet te stappen.
Niet zo heel veel hoor
We vergeten voor het gemak ook even dat door de bewieroking van Pieter als de beoogde spin in het web tussen links en rechts, dat hij zich óók zo opstelde. Ik kan me die vragenrondes vlak na de formatie nog herinneren waarin Omtzigt als een soort 'voice of reason' stond en aangaf dat hij de "persoonlijke verantwoordelijkheid" (letterlijk zo gezegd) zou nemen dat er geen onredelijke uitschieters qua beleid zouden komen.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:07 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Wat hebben die er een zooitje van gemaakt. Goed dat ze 0 zetels gekregen hebben. Saviour Pieter.
Je had liever gezien dat alleen de BBB er nog zat?quote:Op donderdag 18 december 2025 09:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat ze er nog zitten spreekt juist niet echt voor ze, die vonden dus de puinhoop van het huidige kabinet nooit genoeg aanleiding om er uit te stappen. Dan heb je wel een hele hoge grens van wat je toelaatbaar vindt in het landsbestuur.
Als ze echt verantwoordelijkheidsgevoel hadden, waren ze allereerst hier nooit aan begonnen, maar anders waren ze al opgestapt:
- toen Wiersema in de eerste weken alle plannen overboord gooide
- toen Faber steeds beweerde dat ze een motivatie voor een crisiswet had
- toen Achahbar uit het kabinet werd gepest
- enz. enz. Talloze momenten hadden reden geweest moeten zijn om er uit te stappen voor iedereen met verantwoordelijkheidsgevoel.
De grootste partij heeft geen automatisch recht op regeringsdeelname. Je dient als politieke partij gewoon te kijken wat het beste is voor het land. Je wist toen al dat er niet met PVV te regeren valt. Dus het is prima gerechtvaardigd om dan met andere partijen in zee te gaan.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:51 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Niet mee eens.
Nederland heeft de PVV toen veruit de grootste partij gemaakt.
Het is wel zo democratisch om die dan ook regeringsverantwoordelijk te geven.
Dat ze er maar driekwart jaar gezeten hebben, de PVV, dat is aan de kiezer om daarmee af te rekenen.
Beetje vaag om daar dan alleen de VVD de schuld van te geven. Terwijl we allemaal weten wat de verkiezingsuitslag was.
Ik weet nog dat ook hier de halve kliek met hem wegliep. Pieter en NSC waren zo geweldig.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
We vergeten voor het gemak ook even dat door de bewieroking van Pieter als de beoogde spin in het web tussen links en rechts, dat hij zich óók zo opstelde. Ik kan me die vragenrondes vlak na de formatie nog herinneren waarin Omtzigt als een soort 'voice of reason' stond en aangaf dat hij de "persoonlijke verantwoordelijkheid" (letterlijk zo gezegd) zou nemen dat er geen onredelijke uitschieters qua beleid zouden komen.
Kortom.. Omtzigt als een soort verbinder dacht werkelijk dat het kabinet zou gaan slagen omdat hij wel voor de PVV zou kunnen gaan staan en met de rest de redelijke middenweg in zou kunnen lopen.
Het is jammer dat Omtzigt zo bejubeld werd met stemmen en niet behouden is gebleven voor de oppositie, want in de rol van controleur zat hij imho wel gewoon op zijn plaats.
Gelukkig zijn ze bij de VVD tot de slotconclusie gekomen dat het feit dat het zo'n kutkabinet was de schuld was van GLPvdA.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
De grootste partij heeft geen automatisch recht op regeringsdeelname. Je dient als politieke partij gewoon te kijken wat het beste is voor het land. Je wist toen al dat er niet met PVV te regeren valt. Dus het is prima gerechtvaardigd om dan met andere partijen in zee te gaan.
Daarom is het maar goed dat huichelaars zoals Pieter weg zijn.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
De grootste partij heeft geen automatisch recht op regeringsdeelname. Je dient als politieke partij gewoon te kijken wat het beste is voor het land. Je wist toen al dat er niet met PVV te regeren valt. Dus het is prima gerechtvaardigd om dan met andere partijen in zee te gaan.
NSC had graag een coalitie met VVD, GLPvdA en een derde (D66?) gedaan, hoor. Het was wel de VVD die graag met PVV wilde. Omtzigt stond nog een aantal debatten te smeken of Timmermans niet aan wilde sluiten.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:51 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Niet mee eens.
Nederland heeft de PVV toen veruit de grootste partij gemaakt.
Het is wel zo democratisch om die dan ook regeringsverantwoordelijk te geven.
Dat ze er maar driekwart jaar gezeten hebben, de PVV, dat is aan de kiezer om daarmee af te rekenen.
Beetje vaag om daar dan alleen de VVD de schuld van te geven. Terwijl we allemaal weten wat de verkiezingsuitslag was.
extreem links en extreem rechts past niet in een modaal kabinet dat de stem van nederland moet vertegenwoordigenquote:Op donderdag 18 december 2025 10:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Gelukkig zijn ze bij de VVD tot de slotconclusie gekomen dat het feit dat het zo'n kutkabinet was de schuld was van GLPvdA.
Jetten had daar een oplossing voor, daar had de VVD gewoon in mee kunnen gaan: https://www.bnr.nl/nieuws(...)akt-naar-stabiliteitquote:Op donderdag 18 december 2025 09:59 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Je had liever gezien dat alleen de BBB er nog zat?
Laat ze naar haast maken met de formatie.
Ik heb niet op 'm gestemd, maar ik ben er van overtuigd dat het NSC het prima gedaan had in een kabinet met alles behalve PVV en BBB erbij. Het enige risico wat ze dan hadden gehad is dat ze een beetje een kleurloze vulpartij zouden zijn gebleven. Maar dan waren ze zeer waarschijnlijk niet naar de 0 gegaan.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:03 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ik weet nog dat ook hier de halve kliek met hem wegliep. Pieter en NSC waren zo geweldig.
Dat die man met zijn mond vol over goed bestuur en de rechtstaat gewoon aanschoof bij de PVV moet als een dolkstoot gevoeld hebben.
Maar het is allemaal de schuld van de VVD.
En toch uiteindelijk getekend bij het kruisje. Nul ruggegraat dus. Een kabinet met de PVV mogelijk gemaakt. En daarna snel ziek worden en niets meer van je laten horen.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
NSC had graag een coalitie met VVD, GLPvdA en een derde (D66?) gedaan, hoor. Het was wel de VVD die graag met PVV wilde. Omtzigt stond nog een aantal debatten te smeken of Timmermans niet aan wilde sluiten.
Ik vind het altijd wel bijzonder dat er aan rechtse zijde de complottheorie heerst waarbij men echt zeker denkt te weten dat "de linksen" eigenlijk overal, in alle instanties, de baas zijn en dat 'rechts' daardoor niks voor elkaar krijgt vanwege "de linksen" die vanuit hun machtspositie, waar niemand voor gestemd heeft, alles tegen kunnen houden en saboteren. Zelfs in de 2e kamer lijkt men dit soms te denken (of ze proberen het vuurtje expres wat op te stoken).quote:Op donderdag 18 december 2025 10:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Gelukkig zijn ze bij de VVD tot de slotconclusie gekomen dat het feit dat het zo'n kutkabinet was de schuld was van GLPvdA.
Natuurlijk is NSC beroerd, maar de persoon die ze dat kabinet in heeft gerommeld is dan ook weg. Bij VVD zit Yeşilgöz er schandalig genoeg nog, die had natuurlijk er allang uitgetrapt moeten zijn.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:11 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
En toch uiteindelijk getekend bij het kruisje. Nul ruggegraat dus. Een kabinet met de PVV mogelijk gemaakt. En daarna snel ziek worden en niets meer van je laten horen.
Alle stemmers op die partij verraden.
Zeldzaam slecht dit.
hij was wel goed geweest om het staatsbestel opnieuw in te richtenquote:Op donderdag 18 december 2025 10:10 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik heb niet op 'm gestemd, maar ik ben er van overtuigd dat het NSC het prima gedaan had in een kabinet met alles behalve PVV en BBB erbij. Het enige risico wat ze dan hadden gehad is dat ze een beetje een kleurloze vulpartij zouden zijn gebleven. Maar dan waren ze zeer waarschijnlijk niet naar de 0 gegaan.
BBB die er nu zou uitstappen op stront, en de PVV op die er uit klapte op de asiel-onderbuik. En toch krijgt de NSC de hoofdprijs van mij:quote:Op donderdag 18 december 2025 09:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
We vergeten voor het gemak ook even dat door de bewieroking van Pieter als de beoogde spin in het web tussen links en rechts, dat hij zich óók zo opstelde. Ik kan me die vragenrondes vlak na de formatie nog herinneren waarin Omtzigt als een soort 'voice of reason' stond en aangaf dat hij de "persoonlijke verantwoordelijkheid" (letterlijk zo gezegd) zou nemen dat er geen onredelijke uitschieters qua beleid zouden komen.
Kortom.. Omtzigt als een soort verbinder dacht werkelijk dat het kabinet zou gaan slagen omdat hij wel voor de PVV zou kunnen gaan staan en met de rest de redelijke middenweg in zou kunnen lopen.
Het is jammer dat Omtzigt zo bejubeld werd met stemmen en niet behouden is gebleven voor de oppositie, want in de rol van controleur zat hij imho wel gewoon op zijn plaats.
Voel ik hier een persoonlijke weerstand?quote:Op donderdag 18 december 2025 10:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Natuurlijk is NSC beroerd, maar de persoon die ze dat kabinet in heeft gerommeld is dan ook weg. Bij VVD zit Yeşilgöz er schandalig genoeg nog, die had natuurlijk er allang uitgetrapt moeten zijn.
Dit is niet waarquote:Op donderdag 18 december 2025 09:07 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
De PvdA heeft opzich erg positief bijgedragen aan duurzamer beleid in het verleden en PvdAGL zou een prima motor kunnen zijn ook voor een stabielere koers waar ook gewoon de bedrijven wat aan hebben. Maar die waanzinnige marketingsparadox van de vrijheidspartijen en alles wat eraan wordt opgehangen doet het enorm goed.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Is links in die gevallen niet vooral vervangbaar met hoogopgeleid gekoppeld aan vervreemding? Men leest dat de Raad van State ergens tegen is, maar weet denk ik vaak niet wat de Raad van State is of doet, dus is verdachtmaking makkelijk.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel bijzonder dat er aan rechtse zijde de complottheorie heerst waarbij men echt zeker denkt te weten dat "de linksen" eigenlijk overal, in alle instanties, de baas zijn en dat 'rechts' daardoor niks voor elkaar krijgt vanwege "de linksen" die vanuit hun machtspositie, waar niemand voor gestemd heeft, alles tegen kunnen houden en saboteren. Zelfs in de 2e kamer lijkt men dit soms te denken (of ze proberen het vuurtje expres wat op te stoken).
Als een oppositiepartij niet heeft kunnen profiteren van het slechtste kabinet ooit, en zelfs nog stemmen inlevert, dan mag je je toch echt wat af gaan vragen.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De PvdA heeft opzich erg positief bijgedragen aan duurzamer beleid in het verleden en PvdAGL zou een prima motor kunnen zijn ook voor een stabielere koers waar ook gewoon de bedrijven wat aan hebben. Maar die waanzinnige marketingsparadox van de vrijheidspartijen en alles wat eraan wordt opgehangen doet het enorm goed.
Het besef dat dit verhaal van PVV en VVD over dat PvdAGL het werkelijke gevaar is pas echt vleugellam is, wanneer de bubbel in de VS gebarsten is en Trump, Putin en Netanyahu hun grip kwijt zijn, vertelt misschien wat meer over PVV en VVD dan over PvdAGL
12 zetels in 2 jaar onder haar leiding. Die 10 zetels verlies bij de vorige verkiezingen vergeten mensen gemakshalve vaak.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:14 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Voel ik hier een persoonlijke weerstand?![]()
Ze heeft 2 zetels verloren ten opzichte van dat kabinet. Dus echt afgerekend met haar hebben de kiezers niet. Nog altijd groter dan GL-PVDA.
Als je meer van de populariteitsprijzen bent en niet zozeer van de competentie, dan is alles mbt de poppetjes inderdaad een heel sterk verhaal.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:30 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Als een oppositiepartij niet heeft kunnen profiteren van het slechtste kabinet ooit, en zelfs nog stemmen inlevert, dan mag je je toch echt wat af gaan vragen.
Slechte campagne, slecht verhaal, oude man op plek 1, onzichtbare vrouw op plek 2.
Lijkt me terecht dat die gewoon nu niet meedoen.
Je kunt nog zo competent zijn, als geen hond op je stemt, bereik je niets.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:32 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als je meer van de populariteitsprijzen bent en niet zozeer van de competentie, dan is alles mbt de poppetjes inderdaad een heel sterk verhaal.
Liever competent dan leugenachtig en opportunistischquote:Op donderdag 18 december 2025 10:33 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Je kunt nog zo competent zijn, als geen hond op je stemt, bereik je niets.
Dan zou je (wat er nog over is van) het huidige kabinet de hemel in moeten prijzen.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:33 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
klopt, het fuseren met partijen die in het verleden wel groot waren maakt jezelf niets groterquote:Op donderdag 18 december 2025 10:33 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
klopt.. wat?quote:Op donderdag 18 december 2025 10:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt, het fuseren met partijen die in het verleden wel groot waren maakt jezelf niets groter
Bekijk deze YouTube-video
Yesilgoz en de VVD:quote:Op donderdag 18 december 2025 10:14 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ze heeft 2 zetels verloren ten opzichte van dat kabinet. Dus echt afgerekend met haar hebben de kiezers niet.
Bij de SGP hadden ze het gister over een schaduwcoalitie GLPvdA-VVD tijdens de huidige kabinetsperiode.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel bijzonder dat er aan rechtse zijde de complottheorie heerst waarbij men echt zeker denkt te weten dat "de linksen" eigenlijk overal, in alle instanties, de baas zijn en dat 'rechts' daardoor niks voor elkaar krijgt vanwege "de linksen" die vanuit hun machtspositie, waar niemand voor gestemd heeft, alles tegen kunnen houden en saboteren. Zelfs in de 2e kamer lijkt men dit soms te denken (of ze proberen het vuurtje expres wat op te stoken).
Dit zie je overigens neit alleen in Nederland, maar ook in de rest van het "westen"' en bij ander autoritair volk dat zich voordoet als "conservatief".
SGP is onder Stoffer met Flach echt een bedenkelijke kant op gegaan. Ze waren al aartsconversatief uiteraard maar nu hebben ze helemaal niks op met staatsrecht of behoorlijk bestuur.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bij de SGP hadden ze het gister over een schaduwcoalitie GLPvdA-VVD tijdens de huidige kabinetsperiode.
Oeh, een debat over vogelgriep. Tune in en meteen gaat het al richting wetenschapsontkenning door de BBB.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:56 schreef Puzzie het volgende:
Femke ziet er behoorlijk verfomfaaid uit
Ze lijken te willen concurreren met BBB en FvD.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
SGP is onder Stoffer met Flach echt een bedenkelijke kant op gegaan. Ze waren al aartsconversatief uiteraard maar nu hebben ze helemaal niks op met staatsrecht of behoorlijk bestuur.
Yep, Carolaain is weer lekker bezigquote:Op donderdag 18 december 2025 10:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Oeh, een debat over vogelgriep. Tune in en meteen gaat het al richting wetenschapsontkenning door de BBB.
Kerel,quote:Op donderdag 18 december 2025 10:48 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Yesilgoz en de VVD:
1) Die samen met het 'nieuwe leiderschap' voortvarend aan de slag ging met Rutte 4 na het toeslagenschandaal.
2) Het 'nieuwe leiderschap' een schop in de schaamstreek gaf om het asiel-onderbuik deurtje maar even op een kier te kunnen zetten.
3) Het deurtje van de asiel-onderbuik maar wagenwijd opengooit in campagnetijd.
4) Er NSC met de nekharen bij slepen voor een kabinet met de boeren-populisten en de ware patriotten van het Vaderland. Alles beter dan LINKSE gevaar!
5) De ware patriotten van het Vaderland laten aan kloten op asiel, en de boeren-populisten de stront tegen de plinten op laten klotsen. En dan zelf ook maar besluiten wat te gaat rotzooien in de marge met hun eigen ministertjes.
6) Verbaasd waren dat de ware patriotten van het Vaderland na al dat gekloot op asiel voor het eerst iets gaat doen: een tienpuntenplan uitkotsen over de NSC.
7) Samen met de BBB zo erg in de zak zaten bij Netanyahu, dat NSC-er Veldkamp het ook even niet meer wist waar hij het moest zoeken. Uiteraard moesten er ook nog wat burgers als 'Jodenhater' worden weggezet als voorschot op een gedegen, goed doordachte campagne.
8) De campagne in: 'Wij hebben alles goed gedaan en onze verantwoordelijkheid genomen. en uiteraard; 'Pas op voor extreemlinks!
9) Na de verkiezingen nog steeds niet kunnen praten met extreemlinks. En Jetten en Bontebal; waarom nodigen jullie de VVD niet meteen uit, er is een centrumrechtse meerderheid van 120 zetels!?!
10) Samen met het CDA besluiten JA21 er met de nekharen bij slepen. Alles voor een stabiel kabinet en goed bestuur. Uiteraard met de capabele VVD-lieden die uit het huidige rompkabinet komen rollen.
Ik zie hierin een patroon van kwaadaardigheid bij de VVD.
En van ongebreidelde naïviteit bij zowel NSC, als D66.
Gewoon niet willen weten dat de huidige vormen van vogelgriep zijn ontstaan bij pluimveeboeren.quote:Op donderdag 18 december 2025 11:00 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Yep, Carolaain is weer lekker bezig
Waarom zou de VVD niet met gewoon links een middenkabinet kunnen vormen? Omdat ze te extreem of radicaal zijn in hun ogen? Of is het gewoon copy-paste holle onderbuik-retoriek van radicaal rechts?quote:Op donderdag 18 december 2025 11:01 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Kerel,
Er zitten gewoon te weinig zetels op wat jij extreemlinks noemt (rare benaming, maar goed). Kun je van alles bij gaan verzinnen. Maar uiteindelijk bepaalt de kiezer dat daar geen meerderheid gevonden gaat worden.
Overigens denk ik niet dat de koers erg gaat veranderen als Yesligus ingewisseld wordt door een Karremans.
ne de volgelgriep komt van wilde vogels , die maar raak poepenquote:Op donderdag 18 december 2025 11:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gewoon niet willen weten dat de huidige vormen van vogelgriep zijn ontstaan bij pluimveeboeren.
quote:AI-overzicht
Vogelgriep (aviaire influenza) komt oorspronkelijk van wilde vogels, vooral watervogels, die het virus dragen zonder er zelf ziek van te worden en het verspreiden via mest.
Het virus is erg besmettelijk en kan via besmette mest, stof in de lucht, of direct contact tussen vogels overspringen op pluimvee, met name in de buurt van waar trekvogels stoppen en hun uitwerpselen achterlaten, waardoor uitbraken ontstaan.
Sinds 1996 (mutatie in China) bestaat er een zeer ziekmakende variant die via trekvogels wereldwijd verspreidt.
Hoe het virus zich verspreidt:
Wilde vogels als bron: Het virus circuleert in natuurlijke populaties van wilde watervogels zoals eenden en ganzen.
Trekvogels brengen het mee: Trekvogels brengen het virus naar nieuwe gebieden, zoals Nederland, waar ze overwinteren.
Als jij nou eens zou stoppen met het onderpoepen van dit forum.quote:Op donderdag 18 december 2025 11:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ne de volgelgriep komt van wilde vogels , die maar raak poepen
Stoffer met zijn opgeheven vinger en geflyer bij abortusklinieken is weleens de Religieuze Wilders genoemd.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
SGP is onder Stoffer met Flach echt een bedenkelijke kant op gegaan. Ze waren al aartsconversatief uiteraard maar nu hebben ze helemaal niks op met staatsrecht of behoorlijk bestuur.
De stront klots overal tegen de plinten op.quote:Op donderdag 18 december 2025 11:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als jij nou eens zou stoppen met het onderpoepen van dit forum.
zowel extreen links als extreem rechts hebben bestaansrecht, maar het is beter voor Nederland als ze niet meer mee regerenquote:Op donderdag 18 december 2025 11:11 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Stoffer met zijn opgeheven vinger en geflyer bij abortusklinieken is weleens de Religieuze Wilders genoemd.
lolquote:Op donderdag 18 december 2025 11:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als ik een euro kreeg voor elke keer dat michaelmoore 'voedselbossen' post dan was ik nu miljonair
Concurreren niet zozeer.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ze lijken te willen concurreren met BBB en FvD.
Hegseth-Christianity.quote:Op donderdag 18 december 2025 11:27 schreef Beathoven het volgende:
Stoffer wil meer in de rechts-radicale alliantie passen als vertegenwoordiging van religieuze stromingen, dan ermee concurreren. Ik vraag me alleen af hoe "Christelijk" een partij is die vindt dat het fascisme het beste vaarwater is voor een "partij met de messias" die o.a. model stond voor het humanisme, socialisme en mensenrechten in het algemeen.
Die moeten eerst nog wat rouwfases door voor ze weer openbaar op enige wijze constructief durven samen te werken…quote:Op donderdag 18 december 2025 10:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jetten had daar een oplossing voor, daar had de VVD gewoon in mee kunnen gaan: https://www.bnr.nl/nieuws(...)akt-naar-stabiliteit
amsterdamse GL vrouwen dansen in het voedselbos met afrikaanse illiegalen en dromen van een groene stad zonder plastic condoomsquote:Op donderdag 18 december 2025 11:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als ik een euro kreeg voor elke keer dat michaelmoore 'voedselbossen' post dan was ik nu miljonair
Dat speelt echt al veel langer hoor. Het beeld van een partij die staatsrechtelijk een geweten vormt is al minstens een jaar of tien volstrekt achterhaald.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is mooi, maar waar zijn de bejaardentehuizen?quote:Op donderdag 18 december 2025 11:38 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
amsterdamse GL vrouwen dansen in het voedselbos met afrikaanse illiegalen en dromen van een groene stad zonder plastic condooms
En de konikpaardenquote:Op donderdag 18 december 2025 11:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is mooi, maar waar zijn de bejaardentehuizen?
De meeste VVD stemmers stemden VVD bij gebrek aan een alternatief, JA21 stortte in toen bleek dat ze er een financiële puinhoop van maakten. Niet uit enthousiasme voor de VVD of Yeşilgöz.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:14 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ze heeft 2 zetels verloren ten opzichte van dat kabinet. Dus echt afgerekend met haar hebben de kiezers niet. Nog altijd groter dan GL-PVDA.
Wat je weer meer krijgt wanneer men roept dat God (de vader) ook destructief was en de mens naar zijn evenbeeld schiep en dus destructiviteit ook wel past in het karakter van de mens. Maar goed, als we het 'Hegseth-Christianity' mogen noemen, dan wordt Christus alleen als mascotte gebruikt.quote:
quote:
quote:NIMMER NOOIT ZAL IK MIJN DIEREN VACCINEREN.
LEVE DE PROBIOTICA!
EN MIJN DIEREN WORDEN TERING OUD!!!!!!
Mooi, dit soort excessen/crimineel gedrag hoort aangepakt te worden ipv onder het demonstratierecht te vallen.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:58 schreef KaheemSaid het volgende:
Dit kabinet wil strenger optreden tegen snelwegblokkeerders, waren ze maar net zo streng op beleidsblokkeerders.
quote:Het wordt heel spannend nu er een ervaren partij bij komt, die al twee keer op rij verkiezingen heeft verloren. Die partij heeft het nodig dat er de volgende keer wél winst komt. Twee keer is de VVD in een kabinet gestapt met het idee dat het niet lang gaat duren.
Beide keren is dat uitgekomen. Als de VVD nu opnieuw in een kabinet stapt met als doel de volgende verkiezingen te winnen, dan komt er nooit vertrouwen. Wat je dan ook met elkaar afspreekt, het wordt toch geschonden.’
Politiek bedrijven met als doel meer zetels te halen bij de volgende verkiezingen, om die zetels vervolgens te gebruiken om de boel weer te frustreren. Ik snap niet dat je je dan nog nuttig kunt voelen.quote:Op donderdag 18 december 2025 12:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je begint je af te vragen waar de VVD nou eigenlijk mee bezig denkt te zijn. Wie heeft deze manier van opereren bedacht? Wat is het doel ervan?
Het is een hele cynische machtspartij geworden die weigert ooit nog uit de campagnemodus te komen.quote:Op donderdag 18 december 2025 12:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je begint je af te vragen waar de VVD nou eigenlijk mee bezig denkt te zijn. Wie heeft deze manier van opereren bedacht? Wat is het doel ervan?
Ik ben dan ook helemaal voor het idee van de CU om gewoon door te gaan met de bestaande tweede kamer tot de vier jaar erop zitten.quote:Op donderdag 18 december 2025 12:34 schreef Hanca het volgende:
Interview met Eppo Bruins in het ND:
https://www.nd.nl/nieuws/(...)ins-die-voor-nsc-min
Zijn belangrijkste conclusies:
- het ging nooit over de inhoud in de ministerraad, alles was vechten en elk succes werd uitgelegd als een nederlaag voor een ander. Ambtenaren hadden dit nog nooit zo meegemaakt.
- de geoliede machine van de VVD blokkeerde eigenlijk alles en frustreerde de andere onervaren ministers en partijen. VVD speelde vooral een spel, met als doel anderen (PVV/NSC) de schuld te geven.
- Schoof was een machteloze ambtenaar.
- ministers riepen steeds 'ik accepteer dit niet', waardoor er geen unanimiteit was en dan ging het niet door.
Maar het interessantst is het stuk over de huidige formatie:
[..]
In plaats van vaccineren...quote:Op donderdag 18 december 2025 14:27 schreef Firuze60 het volgende:
" De kippen kurkuma geven." @:Graus
Ik laat mijn katten ook niet elk jaar vaccineren (alleen als kitten) en ze zijn inmiddels ook tering oud, maar goed, dat moet iedereen zelf weten..quote:Op donderdag 18 december 2025 14:28 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
In plaats van vaccineren...
Elke kippenboer met oranje klauwen
Same , die van mij zijn ook mega oud geworden , nu ben ik katloosquote:Op donderdag 18 december 2025 14:34 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik laat mijn katten ook niet elk jaar vaccineren (alleen als kitten) en ze zijn inmiddels ook tering oud, maar goed, dat moet iedereen zelf weten..
quote:Keihard aanpakken,
in het gevang op water en brood zetten.
Van mijn eenden blijf je af! Daar voetbal je niet mee!
Gezegend kerstfeest allemaal,
Hoooi!
dat is wel het grote probleem ja, alleen maar benadrukken hoe kut en slecht de andere partijen zijn. Ik noem dat vingerwijzen politiek. Je ziet het ook in de VS met Trump, hier met Wilders en in Engeland met Farrage. De VVD is erin getrapt om hierin mee te gaan. Wat nou beleid voeren, nee vooral alles kut vinden en de ander dwarszitten, zelfs als zit je met diegene in een coalitie.quote:Op donderdag 18 december 2025 13:07 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het is een hele cynische machtspartij geworden die weigert ooit nog uit de campagnemodus te komen.
Ik denk dat de conclusie moet zijn dat de VVD en haar leden de status quo eigenlijk wel prima vinden. Na 15 jaar van kabinetten met een duidelijke VVD-signatuur is dat natuurlijk ook niet zo gek.quote:Op donderdag 18 december 2025 12:57 schreef Hanca het volgende:
Politiek bedrijven met als doel meer zetels te halen bij de volgende verkiezingen, om die zetels vervolgens te gebruiken om de boel weer te frustreren. Ik snap niet dat je je dan nog nuttig kunt voelen.
Als dat bewondering en ontzag bij je oproept is er naar mijn idee iets grondig mis met je politieke prioriteiten.quote:Op donderdag 18 december 2025 15:47 schreef capricia het volgende:
Ik vind het vooral knap hoe ze met 22 zetels van de 150 nog altijd een partij zijn waar kennelijk niet omheen te gaan is.
En dat lijkt heel veel frustraties op te roepen.
Ja, zeker voor D66 zou dat een enorme rode vlag moeten zijn. Rob Jetten is naar mijn idee dan ook tamelijk suïcidaal bezig op de Zwaluwenberg.quote:Op donderdag 18 december 2025 15:05 schreef alopio het volgende:
Altijd in de campagne modus. Altijd bezig zijn met of zetels winnen, of ze niet verliezen. Ik snap al helemaal niet dat andere partijen weer in de VVD retoriek trappen en weer met deze onbetrouwbare partij samen willen werken die als enige doel hebben de VVD, niet het land besturen.
Niet zo heel gek . Ik vind het schandalig.quote:Op donderdag 18 december 2025 15:47 schreef capricia het volgende:
Ik vind het vooral knap hoe ze met 22 zetels van de 150 nog altijd een partij zijn waar kennelijk niet omheen te gaan is.
Omdat je een partij ter linker of ter rechter zijde van het politieke spectrum makkelijker links kunt laten liggen dan een middenpartij als D66, CDA of VVDquote:Op donderdag 18 december 2025 15:47 schreef capricia het volgende:
Er zijn m.i. een paar dingen aan de hand:quote:Op donderdag 18 december 2025 16:13 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Niet zo heel gek . Ik vind het schandalig.
Wat heb jij toch tegen voedselbossen en meer groen? Begin eens te zeuren over die kale industriele raaigras weilanden om maar poep uit te smeren.quote:Op donderdag 18 december 2025 16:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Omdat je een partij ter linker of ter rechter zijde van het politieke spectrum makkelijker links kunt laten liggen dan een middenpartij als D66, CDA of VVD
In iedere constructie moet er een middenpartij mee doen, een aanvulling is een optie maar hoeft niet
En met Groen Links is niet realistisch te regeren dan schiphol krimp , CO2 tax en nog meer voedselbossen
quote:Op donderdag 18 december 2025 16:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Omdat je een partij ter linker of ter rechter zijde van het politieke spectrum makkelijker links kunt laten liggen dan een middenpartij als D66, CDA of VVD
In iedere constructie moet er een middenpartij mee doen, een aanvulling is een optie maar hoeft niet
En met Groen Links is niet realistisch te regeren dan schiphol krimp , CO2 tax en nog meer voedselbossen
Beter onderwijs.quote:Op donderdag 18 december 2025 16:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn m.i. een paar dingen aan de hand:
-De grote versnippering aan zetels over veel kleine partijen. En ook de winnende partij, is nog nooit zo klein geweest.
-Het uitsluiten van heel veel zetels op de rechterflank.
Dan blijft over dat ze niet om de VVD heen kunnen. Ook al vind je het schandalig.
Ik zie dit probleem eerlijk gezegd niet zo 1-2-3 opgelost worden. En bij eventueel nieuwe verkiezingen heb je zelfs de kans dat een partij als FvD nog groter wordt. Wat me ook niet echt wenselijk lijkt.
Kiesdrempel invoeren?
Geen tussentijdse verkiezingen meer?
Wat zie jij als oplossing?
Groen Links zegt atlijd dat weilanden groen zijnquote:Op donderdag 18 december 2025 16:26 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wat heb jij toch tegen voedselbossen en meer groen?
Begin eens te zeuren over die kale industriele raaigras weilanden
Ja en de lucht is blauw.quote:Op donderdag 18 december 2025 16:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Groen Links zegt atlijd dat weilanden groen zijn
quote:Op donderdag 18 december 2025 16:26 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wat heb jij toch tegen voedselbossen en meer groen?
zulk geklets is toch geen oplossing voor de grote problemen die er nu liggenquote:Op donderdag 18 december 2025 16:41 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dan krijg je weer gezeur over wat beter onderwijs is.
Ik heb NPO-politiek op de achtergrond aanstaan. Nu gaat het over Bonaire, Saba en st Eustacius.quote:Op donderdag 18 december 2025 16:55 schreef miss_sly het volgende:
Is er al gestemd over de motie Grinwis?
Helemaal mee eens, joh!quote:Op donderdag 18 december 2025 16:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
zulk geklets is toch geen oplossing voor de grote problemen die er nu liggen
woningbouw , vergrijzing , migratie, spreidingswet, electra congestie, ouderenzorg, infrastructuur , airports
Er is vanmiddag wel gestemd , maar ik heb niet alles gezien en weet niet zeker of ik specifiek die motie voorbij heb zien komen. Hopelijk weet iemand wat daar de uitkomst van is , al heb ik daar nog weinig vertrouwen inquote:Op donderdag 18 december 2025 16:55 schreef miss_sly het volgende:
Vanavond.quote:Op donderdag 18 december 2025 16:55 schreef miss_sly het volgende:
ahquote:Op donderdag 18 december 2025 17:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Vanavond.
"Een Kamermeerderheid is van plan vanavond een motie daarover van ChristenUnie-Kamerlid Grinwis te steunen, blijkt uit een rondgang van de politieke redactie van RTL Nieuws."
https://www.rtl.nl/nieuws(...)t-motie-voor-uitstel
mooiquote:
Lekker in je bubbel blijven.quote:Op donderdag 18 december 2025 17:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mooi
Groen Links maakt zich compleet belachelijk met die voedselbossen en stoeptegels retoriek, terwijl er zulke problemen liggen
En dan nog vragen waarom ze niet mee mogen doen
ia, ik zie in die gaten waar de stoeptegels uitgehaald zijn allemaal restjes patat en shoarma liggen , en dat er onkrijd groeit,,das ook groen, maar toch het staat viesquote:
Die voedselbossen zijn jouw fantasie. Er staan geen plannen daarover in het verkiezingsprogramma van GL\PvdA, Wat jammer is .... bomen met eetbare vruchten in een bos planten kan best leuk zijn voor wandelaars over een paar jaarquote:Op donderdag 18 december 2025 17:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mooi
Groen Links maakt zich compleet belachelijk met die voedselbossen en stoeptegels retoriek, terwijl er zulke problemen liggen
Heb jij dan nooit dat je opeens een verdwenen stoeptegel ziet en daar patat en shoarma ziet liggen?quote:Op donderdag 18 december 2025 17:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
Alsof je tegen een stoeptegel praat... Kunnen we niet een bot inzetten die dhr moore even beantwoordt? Scheelt weer.
De vraag is: wat stemt de VVD?quote:Op donderdag 18 december 2025 17:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Vanavond.
"Een Kamermeerderheid is van plan vanavond een motie daarover van ChristenUnie-Kamerlid Grinwis te steunen, blijkt uit een rondgang van de politieke redactie van RTL Nieuws."
Ook zonder de VVD lijkt er een meerderheid te zijn.quote:
Dank! Ik hoop dat dit gebeurt.quote:Op donderdag 18 december 2025 17:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Vanavond.
En gaat Wiersma de motie uitvoeren.quote:Op donderdag 18 december 2025 18:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ook zonder de VVD lijkt er een meerderheid te zijn.
Ze zijn dus niet echt nodig. En kunnen de 'easy way' out kiezen.
En dan wordt de vraag: wat doet de ministerraad.
Dat hoop ik ook.quote:Op donderdag 18 december 2025 18:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dank! Ik hoop dat dit gebeurt.
Gister zei ze dacht ik van niet of vergis ik me nu?quote:Op donderdag 18 december 2025 18:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En gaat Wiersma de motie uitvoeren.
De kans is groter dat BBB eruit stapt. PVV en FvD hebben de messen geslepen, dus de boeren-populisten weten wat ze te doen staat.quote:Op donderdag 18 december 2025 18:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En gaat Wiersma de motie uitvoeren.
Ier letterlijk, maar ze impliceerde dat het niet vanzelfsprekend was dat ze het ging uitvoeren.quote:Op donderdag 18 december 2025 18:16 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Gister zei ze dacht ik van niet of vergis ik me nu?
Morgen gaan de boeren 'demonstreren in Utrecht , ben benieuwdquote:Op donderdag 18 december 2025 18:16 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
De kans is groter dat BBB eruit stapt. PVV en FvD hebben de messen geslepen, dus de boeren-populisten weten wat ze te doen staat.
Oef, komt wel dichtbij zo.quote:Op donderdag 18 december 2025 18:27 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Morgen gaan de boeren 'demonstreren in Utrecht , ben benieuwd
Snap ik.quote:Op donderdag 18 december 2025 18:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Oef, komt wel dichtbij zo.
Bah.quote:Op donderdag 18 december 2025 18:27 schreef Puzzie het volgende:
[..]
misschien kan de groenlinks vrouwen tijdens dansen met Afrikaans illegalen de stoeptegels wehalen voor grotere voedselbos. wel motten ze dan genoegen nemen met de plastik condooms wat ze normaal niet willen voor de eigen veiligheid. dan kan de boeren strond over de patat en shoarmaresten uitrijdenquote:Op donderdag 18 december 2025 18:27 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dansen met Farmers Defence Force , dat wordt een feestquote:Op donderdag 18 december 2025 18:38 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
misschien kan de groenlinks vrouwen tijdens dansen met Afrikaans illegalen de stoeptegels wehalen voor grotere voedselbos. wel motten ze dan genoegen nemen met de plastik condooms wat ze normaal niet willen voor de eigen veiligheid. dan kan de boeren strond over de patat en shoarmaresten uitrijden
maar je krijgt dan wel de groenste steden van Europa, Utrecht en Amsterdamquote:Op donderdag 18 december 2025 18:38 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
misschien kan de groenlinks vrouwen tijdens dansen met Afrikaans illegalen de stoeptegels wehalen voor grotere voedselbos. wel motten ze dan genoegen nemen met de plastik condooms wat ze normaal niet willen voor de eigen veiligheid. dan kan de boeren strond over de patat en shoarmaresten uitrijden
Er zijn geen berichten in de media over vrouwen van GroenLinks die met leden van Farmers Defence Force (FDF) dansen; de twee groeperingen hebben momenteel juist een zeer gespannen en conflictueuze relatie.quote:Op donderdag 18 december 2025 18:40 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dansen met Farmers Defence Force , dat wordt een feest
Diepe shit ditquote:Op donderdag 18 december 2025 18:44 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Er zijn geen berichten in de media over vrouwen van GroenLinks die met leden van Farmers Defence Force (FDF) dansen; de twee groeperingen hebben momenteel juist een zeer gespannen en conflictueuze relatie.
De suggestie dat zij zouden moeten dansen is onrealistisch gezien de huidige politieke en ideologische tegenstellingen. Recente gebeurtenissen schetsen een beeld van diepe onenigheid:
• FDF-woordvoerder Mark van den Oever heeft in recente uitingen de partij GroenLinks (soms aangeduid als "Groen Slinks") "de oorlog verklaard" vanwege hun stikstof- en stallenbeleid, dat volgens FDF de boerensector de nekslag toebrengt.
• Statenleden van GroenLinks (samen met PvdA, D66, SP, Volt en Partij voor de Dieren) verlieten demonstratief de zaal tijdens een vergadering in december 2025 in Den Bosch toen de FDF-voorman mocht inspreken.
• FDF heeft onlangs Statenleden geïntimideerd door deurwaarders naar hun privéadressen te sturen om te protesteren tegen de stikstofplannen, iets wat breed is veroordeeld.
Gezien deze context van conflict en intimidatie, is het onwaarschijnlijk dat er een basis is voor een gezamenlijke, vriendschappelijke activiteit zoals dansen.
ze zijn allebei knettergekquote:Op donderdag 18 december 2025 18:44 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Er zijn geen berichten in de media over vrouwen van GroenLinks die met leden van Farmers Defence Force (FDF) dansen; de twee groeperingen hebben momenteel juist een zeer gespannen en conflictueuze relatie.
De suggestie dat zij zouden moeten dansen is onrealistisch gezien de huidige politieke en ideologische tegenstellingen. Recente gebeurtenissen schetsen een beeld van diepe onenigheid:
Gezien deze context van conflict en intimidatie, is het onwaarschijnlijk dat er een basis is voor een gezamenlijke, vriendschappelijke activiteit zoals dansen.
Ja, maar leg dat maar eens uit aan je achterban. Dat is alleen maar lastig gedoe.quote:Op donderdag 18 december 2025 18:47 schreef xpompompomx het volgende:
Misschien hadden ze beter de fdf kunnen verbieden dan het mytische Antifa.
Dat is veel beter te beargumenteren dus logisch dat dat niet gebeurd is.quote:Op donderdag 18 december 2025 18:47 schreef xpompompomx het volgende:
Misschien hadden ze beter de fdf kunnen verbieden dan het mytische Antifa.
een proloog hiervan speelde zich vandaag af in Brusselquote:Op donderdag 18 december 2025 18:40 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dansen met Farmers Defence Force , dat wordt een feest
Ik heb het gezien jaquote:Op donderdag 18 december 2025 19:05 schreef Sabata het volgende:
[..]
een proloog hiervan speelde zich vandaag af in Brussel
Ah thnx!quote:Op donderdag 18 december 2025 19:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Staat nu op programma van 20.40 tm 21.30
quote:Op donderdag 18 december 2025 12:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Alles waar de VVD in het verleden mee worstelde en alle antwoorden op vragen zijn te vinden in onderstaand fragment.quote:Op donderdag 18 december 2025 12:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Politiek bedrijven met als doel meer zetels te halen bij de volgende verkiezingen, om die zetels vervolgens te gebruiken om de boel weer te frustreren. Ik snap niet dat je je dan nog nuttig kunt voelen.
De PVV begon als 'libertarische' partij.quote:Op donderdag 18 december 2025 19:45 schreef Beathoven het volgende:
Wilders in bovenstaand fragment, toen nog nét voor het laatst VVD'er met zijn "maatje" Rutte.
"Vragen als welke kant moet je op met de VVD, moet je naar links? Moet je naar rechts?..."
Simpel
De VVD vrijheidspartij ging naar rechts, zijn nieuwe PVV vrijheidspartij ging op (schijn)links zitten. De PvdA en andere linkse partijen leegroven en met zijn piratenpartij mooi meestemmen met de VVD. Altijd een sterke VVD.
Sociaal-conservatiefquote:Op donderdag 18 december 2025 19:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De PVV begon als 'libertarische' partij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar uit de praktijk hebben we geleerd dat het "sociale" deel een clownsneus is.
Nog steeds een hekel aan voedselbossen ?quote:Op donderdag 18 december 2025 18:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze zijn allebei knettergek
zowel de defence force als de voedselbos idioten
GL leeft in een vreemd roze / groene bublequote:Op donderdag 18 december 2025 20:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nog steeds een hekel aan voedselbossen ?
GL/PvdA tweedekamerfractie heeft daar geen plannen over .
Waarom denk je dat het wel zo is. ? En wat dan nog... wat is er zo erg aan ?
quote:Op donderdag 18 december 2025 20:02 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Sociaal-conservatief
De partijpunten uit 2006.Dat was zijn eerste verkiezingsprogramma, daarvoor was de PVV korte tijd een libertarische partij en de darling van meervrijheid en Pamela Geller. Waarschijnlijk is hij geswitched omdat dat niet aansloeg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
https://www.volkskrant.nl(...)n-het-goed~b0708fe1/quote:Nicolien van Vroonhoven over het eerste kabinet met de PVV: ‘We bedoelden het goed’
Ze was drie jaar lang de rechterhand van Pieter Omtzigt: samen maakten ze het eerste kabinet met de radicaal-rechtse PVV mogelijk. Afgelopen jaar ging het mis. NSC haalde nul zetels, mede door haar bijna naïeve geloof dat ze Wilders kon intomen en Omtzigt kon redden van zijn emotionele uitbarstingen.
quote:Waarom vond jij dat NSC met de PVV in een kabinet moest?
‘Feit is dat ze de grootste waren geworden. Dat ze een kans moesten krijgen in het landsbestuur stond voor mij buiten kijf, want zo was de uitslag. Er waren drie anti-establishmentpartijen – PVV, NSC en BBB – die hadden gewonnen. Met Rutte was echt afgerekend. Wij moesten nu verantwoordelijkheid tonen. Pieter heeft op het podium op de verkiezingsavond ook gezegd: ‘Misschien moeten we over onze schaduw heen springen.’
‘Los hiervan vonden wij de PVV een partij waarmee we het goed konden vinden. Als je kijkt naar de sociaaleconomische plannen, zoals de verhoging van het minimumloon, hadden we veel raakvlakken. Ook op migratie hoopten we samen wat te bereiken.’
Zelfs Stevie Wonder zag al van mijlenver aankomen wat voor shitshow 'samen''werken' met de PVV Wilders ging wordenquote:Op donderdag 18 december 2025 20:38 schreef Black_Baron het volgende:
Wat een naief en ontluisterend interview.
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)n-het-goed~b0708fe1/
Ze is met de PVV gaan regeren omdat NSC ook veel raakvlakken met de PVV zag.
[..]
Verzopen in hun eigen wishful thinking.quote:Op donderdag 18 december 2025 20:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zelfs Stevie Wonder zag al van mijlenver aankomen wat voor shitshow 'samen''werken' met de PVV Wilders ging worden
Voor Nicolien was het een uit de hand gelopen hobby.quote:Op donderdag 18 december 2025 20:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zelfs Stevie Wonder zag al van mijlenver aankomen wat voor shitshow 'samen''werken' met de PVV Wilders ging worden
En Pieter is weer eens compleet labiel maar tekende gewoon bij het kruisje.quote:Thuis zeggen ze: dit is een heel erg uit de hand gelopen hobby geworden.’
Bizar gewoon. En dat wilde wel ons land regeren.quote:..een maand later, op 7 februari 2024, hing Omtzigt huilend aan de lijn met een paar journalisten, onder wie ikzelf, om zijn hart uit te storten dat hij niet met Wilders in zee wilde vanwege grote rechtsstatelijke zorgen.
Ontluisterend.quote:Op donderdag 18 december 2025 20:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Verzopen in hun eigen wishful thinking.
Maar ja, wel lekker "over de schaduw heengestapt"...quote:Op donderdag 18 december 2025 20:48 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Voor Nicolien was het een uit de hand gelopen hobby.
[..]
En Pieter is weer eens compleet labiel maar tekende gewoon bij het kruisje.
[..]
Bizar gewoon. En dat wilde wel ons land regeren.
Wereldvreemd inderdaad. Sta met mijn ogen te knipperen dat die partij zo erg was.quote:Op donderdag 18 december 2025 20:51 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar ja, wel lekker "over de schaduw heengestapt"...
... om vol in het moeras te plonzen.
Ik geloof dat ik er wel aan moet wennen.quote:Op donderdag 18 december 2025 21:04 schreef -XOR- het volgende:
Hoe is de communis opinio over het voorzitterschap van Van Campen trouwens? Tot nu toe vind ik dat hij het prima doet, irriteert niet, houdt het goed strak, sympathiek voorkomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |