Het debat is nog niet voorbij....quote:Op woensdag 17 december 2025 22:09 schreef DrMarten het volgende:
Het circus was compleet geweest als Schoof ook nog even was komen hakkelen
Goede samenvatting.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:10 schreef miss_sly het volgende:
Maar als ik het goed begrijp valt er te debatteren over iets behalve als het kabinet over iets beraadslaagt? En als het kabinet beraadslaagt hoeft de kamer niet meer geïnformeerd worden?
Zoiets jaquote:Op woensdag 17 december 2025 22:10 schreef miss_sly het volgende:
Maar als ik het goed begrijp valt er te debatteren over iets behalve als het kabinet over iets beraadslaagt? En als het kabinet beraadslaagt hoeft de kamer niet meer geïnformeerd worden?
Ik snap dat ook niet helemaal. Wiersma sprak ook over internetconsultatie, dat er op dat moment op gereageerd kon worden. ik ga er toch vanuit dat de Tweede Kamer wel meer krijgt dan meedoen met de internetconsultatie?quote:Op woensdag 17 december 2025 22:10 schreef miss_sly het volgende:
Ja, en dat was ooit reden om weggestuurd te worden als je structureel de kamer na een verzoek om informatie niet terwille bent.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:10 schreef miss_sly het volgende:
Zoiets ja. En dan nemen ze een besluit en dan mag je over dat besluit debatteren want democratie yadayadayada. Alleen is het besluit er dan al. Ja oke, dan kan er een addendum komen, maar dat gaat dan pas een jaar later in.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:10 schreef miss_sly het volgende:
Niet te vergeten dat de regels dan al over 2 weken ingaan voordat er over het besluit kan worden gedebatteerd omdat de kamer met reces is.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:13 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Zoiets ja. En dan nemen ze een besluit en dan mag je over dat besluit debatteren want democratie yadayadayada. Alleen is het besluit er dan al. Ja oke, dan kan er een addendum komen, maar dat gaat dan pas een jaar later in.
Tot zover de betrouwbare overheid.
Dat dus.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:15 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Niet te vergeten dat de regels dan al over 2 weken ingaan voordat er over het besluit kan worden gedebatteerd omdat de kamer met reces is.
Dat is dan weer hun eigen schuld. Dan hadden ze met terugwerkende kracht maar 10 december moeten debatteren over stukken die ze niet hebben.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:15 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Niet te vergeten dat de regels dan al over 2 weken ingaan voordat er over het besluit kan worden gedebatteerd omdat de kamer met reces is.
Als de kamer wil, kunnen ze dit natuurlijk wel gewoon tegenhouden.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:13 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Zoiets ja. En dan nemen ze een besluit en dan mag je over dat besluit debatteren want democratie yadayadayada. Alleen is het besluit er dan al. Ja oke, dan kan er een addendum komen, maar dat gaat dan pas een jaar later in.
Tot zover de betrouwbare overheid.
quote:Op woensdag 17 december 2025 22:16 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dat is dan weer hun eigen schuld. Dan hadden ze met terugwerkende kracht maar 10 december moeten debatteren over stukken die ze niet hebben.
Het zou toch een gotspe zijn als de D66 en CDA nu niet ingrijpen?quote:Op woensdag 17 december 2025 22:13 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ja, en dat was ooit reden om weggestuurd te worden als je structureel de kamer na een verzoek om informatie niet terwille bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |