Jetten had daar een oplossing voor, daar had de VVD gewoon in mee kunnen gaan: https://www.bnr.nl/nieuws(...)akt-naar-stabiliteitquote:Op donderdag 18 december 2025 09:59 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Je had liever gezien dat alleen de BBB er nog zat?
Laat ze naar haast maken met de formatie.
Ik heb niet op 'm gestemd, maar ik ben er van overtuigd dat het NSC het prima gedaan had in een kabinet met alles behalve PVV en BBB erbij. Het enige risico wat ze dan hadden gehad is dat ze een beetje een kleurloze vulpartij zouden zijn gebleven. Maar dan waren ze zeer waarschijnlijk niet naar de 0 gegaan.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:03 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ik weet nog dat ook hier de halve kliek met hem wegliep. Pieter en NSC waren zo geweldig.
Dat die man met zijn mond vol over goed bestuur en de rechtstaat gewoon aanschoof bij de PVV moet als een dolkstoot gevoeld hebben.
Maar het is allemaal de schuld van de VVD.
En toch uiteindelijk getekend bij het kruisje. Nul ruggegraat dus. Een kabinet met de PVV mogelijk gemaakt. En daarna snel ziek worden en niets meer van je laten horen.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
NSC had graag een coalitie met VVD, GLPvdA en een derde (D66?) gedaan, hoor. Het was wel de VVD die graag met PVV wilde. Omtzigt stond nog een aantal debatten te smeken of Timmermans niet aan wilde sluiten.
Ik vind het altijd wel bijzonder dat er aan rechtse zijde de complottheorie heerst waarbij men echt zeker denkt te weten dat "de linksen" eigenlijk overal, in alle instanties, de baas zijn en dat 'rechts' daardoor niks voor elkaar krijgt vanwege "de linksen" die vanuit hun machtspositie, waar niemand voor gestemd heeft, alles tegen kunnen houden en saboteren. Zelfs in de 2e kamer lijkt men dit soms te denken (of ze proberen het vuurtje expres wat op te stoken).quote:Op donderdag 18 december 2025 10:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Gelukkig zijn ze bij de VVD tot de slotconclusie gekomen dat het feit dat het zo'n kutkabinet was de schuld was van GLPvdA.
Natuurlijk is NSC beroerd, maar de persoon die ze dat kabinet in heeft gerommeld is dan ook weg. Bij VVD zit Yeşilgöz er schandalig genoeg nog, die had natuurlijk er allang uitgetrapt moeten zijn.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:11 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
En toch uiteindelijk getekend bij het kruisje. Nul ruggegraat dus. Een kabinet met de PVV mogelijk gemaakt. En daarna snel ziek worden en niets meer van je laten horen.
Alle stemmers op die partij verraden.
Zeldzaam slecht dit.
hij was wel goed geweest om het staatsbestel opnieuw in te richtenquote:Op donderdag 18 december 2025 10:10 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik heb niet op 'm gestemd, maar ik ben er van overtuigd dat het NSC het prima gedaan had in een kabinet met alles behalve PVV en BBB erbij. Het enige risico wat ze dan hadden gehad is dat ze een beetje een kleurloze vulpartij zouden zijn gebleven. Maar dan waren ze zeer waarschijnlijk niet naar de 0 gegaan.
BBB die er nu zou uitstappen op stront, en de PVV op die er uit klapte op de asiel-onderbuik. En toch krijgt de NSC de hoofdprijs van mij:quote:Op donderdag 18 december 2025 09:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
We vergeten voor het gemak ook even dat door de bewieroking van Pieter als de beoogde spin in het web tussen links en rechts, dat hij zich óók zo opstelde. Ik kan me die vragenrondes vlak na de formatie nog herinneren waarin Omtzigt als een soort 'voice of reason' stond en aangaf dat hij de "persoonlijke verantwoordelijkheid" (letterlijk zo gezegd) zou nemen dat er geen onredelijke uitschieters qua beleid zouden komen.
Kortom.. Omtzigt als een soort verbinder dacht werkelijk dat het kabinet zou gaan slagen omdat hij wel voor de PVV zou kunnen gaan staan en met de rest de redelijke middenweg in zou kunnen lopen.
Het is jammer dat Omtzigt zo bejubeld werd met stemmen en niet behouden is gebleven voor de oppositie, want in de rol van controleur zat hij imho wel gewoon op zijn plaats.
Voel ik hier een persoonlijke weerstand?quote:Op donderdag 18 december 2025 10:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Natuurlijk is NSC beroerd, maar de persoon die ze dat kabinet in heeft gerommeld is dan ook weg. Bij VVD zit Yeşilgöz er schandalig genoeg nog, die had natuurlijk er allang uitgetrapt moeten zijn.
Dit is niet waarquote:Op donderdag 18 december 2025 09:07 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
De eerste die wegliep was Pieter weet ik nog.![]()
Eerst huilend en toen definitief.
De PvdA heeft opzich erg positief bijgedragen aan duurzamer beleid in het verleden en PvdAGL zou een prima motor kunnen zijn ook voor een stabielere koers waar ook gewoon de bedrijven wat aan hebben. Maar die waanzinnige marketingsparadox van de vrijheidspartijen en alles wat eraan wordt opgehangen doet het enorm goed.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Gelukkig zijn ze bij de VVD tot de slotconclusie gekomen dat het feit dat het zo'n kutkabinet was de schuld was van GLPvdA.
Is links in die gevallen niet vooral vervangbaar met hoogopgeleid gekoppeld aan vervreemding? Men leest dat de Raad van State ergens tegen is, maar weet denk ik vaak niet wat de Raad van State is of doet, dus is verdachtmaking makkelijk.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel bijzonder dat er aan rechtse zijde de complottheorie heerst waarbij men echt zeker denkt te weten dat "de linksen" eigenlijk overal, in alle instanties, de baas zijn en dat 'rechts' daardoor niks voor elkaar krijgt vanwege "de linksen" die vanuit hun machtspositie, waar niemand voor gestemd heeft, alles tegen kunnen houden en saboteren. Zelfs in de 2e kamer lijkt men dit soms te denken (of ze proberen het vuurtje expres wat op te stoken).
Als een oppositiepartij niet heeft kunnen profiteren van het slechtste kabinet ooit, en zelfs nog stemmen inlevert, dan mag je je toch echt wat af gaan vragen.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De PvdA heeft opzich erg positief bijgedragen aan duurzamer beleid in het verleden en PvdAGL zou een prima motor kunnen zijn ook voor een stabielere koers waar ook gewoon de bedrijven wat aan hebben. Maar die waanzinnige marketingsparadox van de vrijheidspartijen en alles wat eraan wordt opgehangen doet het enorm goed.
Het besef dat dit verhaal van PVV en VVD over dat PvdAGL het werkelijke gevaar is pas echt vleugellam is, wanneer de bubbel in de VS gebarsten is en Trump, Putin en Netanyahu hun grip kwijt zijn, vertelt misschien wat meer over PVV en VVD dan over PvdAGL
12 zetels in 2 jaar onder haar leiding. Die 10 zetels verlies bij de vorige verkiezingen vergeten mensen gemakshalve vaak.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:14 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Voel ik hier een persoonlijke weerstand?![]()
Ze heeft 2 zetels verloren ten opzichte van dat kabinet. Dus echt afgerekend met haar hebben de kiezers niet. Nog altijd groter dan GL-PVDA.
Als je meer van de populariteitsprijzen bent en niet zozeer van de competentie, dan is alles mbt de poppetjes inderdaad een heel sterk verhaal.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:30 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Als een oppositiepartij niet heeft kunnen profiteren van het slechtste kabinet ooit, en zelfs nog stemmen inlevert, dan mag je je toch echt wat af gaan vragen.
Slechte campagne, slecht verhaal, oude man op plek 1, onzichtbare vrouw op plek 2.
Lijkt me terecht dat die gewoon nu niet meedoen.
Je kunt nog zo competent zijn, als geen hond op je stemt, bereik je niets.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:32 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als je meer van de populariteitsprijzen bent en niet zozeer van de competentie, dan is alles mbt de poppetjes inderdaad een heel sterk verhaal.
Liever competent dan leugenachtig en opportunistischquote:Op donderdag 18 december 2025 10:33 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Je kunt nog zo competent zijn, als geen hond op je stemt, bereik je niets.
Dan zou je (wat er nog over is van) het huidige kabinet de hemel in moeten prijzen.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:33 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
klopt, het fuseren met partijen die in het verleden wel groot waren maakt jezelf niets groterquote:Op donderdag 18 december 2025 10:33 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
klopt.. wat?quote:Op donderdag 18 december 2025 10:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt, het fuseren met partijen die in het verleden wel groot waren maakt jezelf niets groter
Bekijk deze YouTube-video
Yesilgoz en de VVD:quote:Op donderdag 18 december 2025 10:14 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Voel ik hier een persoonlijke weerstand?![]()
Ze heeft 2 zetels verloren ten opzichte van dat kabinet. Dus echt afgerekend met haar hebben de kiezers niet.
Bij de SGP hadden ze het gister over een schaduwcoalitie GLPvdA-VVD tijdens de huidige kabinetsperiode.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel bijzonder dat er aan rechtse zijde de complottheorie heerst waarbij men echt zeker denkt te weten dat "de linksen" eigenlijk overal, in alle instanties, de baas zijn en dat 'rechts' daardoor niks voor elkaar krijgt vanwege "de linksen" die vanuit hun machtspositie, waar niemand voor gestemd heeft, alles tegen kunnen houden en saboteren. Zelfs in de 2e kamer lijkt men dit soms te denken (of ze proberen het vuurtje expres wat op te stoken).
Dit zie je overigens neit alleen in Nederland, maar ook in de rest van het "westen"' en bij ander autoritair volk dat zich voordoet als "conservatief".
SGP is onder Stoffer met Flach echt een bedenkelijke kant op gegaan. Ze waren al aartsconversatief uiteraard maar nu hebben ze helemaal niks op met staatsrecht of behoorlijk bestuur.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bij de SGP hadden ze het gister over een schaduwcoalitie GLPvdA-VVD tijdens de huidige kabinetsperiode.
Oeh, een debat over vogelgriep. Tune in en meteen gaat het al richting wetenschapsontkenning door de BBB.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:56 schreef Puzzie het volgende:
Femke ziet er behoorlijk verfomfaaid uit
Ze lijken te willen concurreren met BBB en FvD.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
SGP is onder Stoffer met Flach echt een bedenkelijke kant op gegaan. Ze waren al aartsconversatief uiteraard maar nu hebben ze helemaal niks op met staatsrecht of behoorlijk bestuur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |