Heb je het hele debat gezien?quote:Op woensdag 17 december 2025 22:48 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]Daar staat dus zijn reactie bij en mijn reactie waar hij op reageerde.
Nee, wel een groot stuk. Heb je gezien wat ik schreef?quote:
Waarop hij al-dan-niet sarcastisch schreef dat het aan de pers zou liggen. Waarom op ik schreef:quote:Op woensdag 17 december 2025 22:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het klinkt ongetwijfeld elitair of uit de hoogte, maar er gaat imho toch wel echt iets heel grondig fout bij de informatievoorziening van het electoraat en/of hoe dat verwerkt wordt tot samenhangende gedachten.
Jazekerquote:Op woensdag 17 december 2025 22:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nee, wel een groot stuk. Heb je gezien wat ik schreef?
Eerder de rest die haar niet kan terug fluiten.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:48 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dit is ook wel hilarisch ja. Die vrouw is echt te dom om te poepen
Wat heeft de hoeveelheid van dit debat kijken met wat ik schreef? Ik snap even niet waar deze communicatie verkeerd loopt.quote:
Welnee, joh, geen enkel kamerlid zegt zijn vakantie op voor een debat over poep.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:52 schreef Hanca het volgende:
Debat gemist, hele avond bestuursvergadering over de komende campagne (bedankt Bontenbal, je hebt de afgelopen dagen diverse stemmers weer terug naar ons gestuurd met de strafbaarheid illegaliteit en de embryowet). Maar wat ik lees is er een motie Grinwis die een meerderheid gaat krijgen, maar die Wiersma dan wil negeren?
Dan zou ik maar geen vakantie boeken als kamerleden, want 100% dat er dan een debat komt in het reces met een MvW.
Je hebt niets gemist, ze hebben de hele avond niets gezegd.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:52 schreef Hanca het volgende:
Debat gemist, hele avond bestuursvergadering over de komende campagne (bedankt Bontenbal, je hebt de afgelopen dagen diverse stemmers weer terug naar ons gestuurd met de strafbaarheid illegaliteit en de embryowet). Maar wat ik lees is er een motie Grinwis die een meerderheid gaat krijgen, maar die Wiersma dan wil negeren?
Dan zou ik maar geen vakantie boeken als kamerleden, want 100% dat er dan een debat komt in het reces met een MvW.
Wel voor een stemming en zeker voor een MvW, want daar is pairen al een stuk minder gebruikelijk.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:55 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Welnee, joh, geen enkel kamerlid zegt zijn vakantie op voor een debat over poep.
Dan heeft het ook weinig zin nog.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat heeft de hoeveelheid van dit debat kijken met wat ik schreef? Ik snap even niet waar deze communicatie verkeerd loopt.
Ze hebben er gewoon schijt aanquote:Op woensdag 17 december 2025 22:55 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Welnee, joh, geen enkel kamerlid zegt zijn vakantie op voor een debat over poep.
De andere BBB minister zei zelfs al dat ook voorlopig door gaan met het oude mestbeleid in het kabinet op tafel ligt. Dus Wiersma gaat dit nooit redden in het kabinet.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wel voor een stemming en zeker voor een MvW, want daar is pairen al een stuk minder gebruikelijk.
Lijkt me dat als de CDA/D66/VVD meedoen er een ruime meerderheid voor is? Tenzij toevallig alle PVV/BBB'ers thuis blijven en de rest op skivakantie gaat zou dat wel los moeten lopen?quote:Op woensdag 17 december 2025 22:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wel voor een stemming en zeker voor een MvW, want daar is pairen al een stuk minder gebruikelijk.
De VVD zit dan wel lastig want exit Wiersma is waarschijnlijk ook exit BBB.quote:Op woensdag 17 december 2025 22:58 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Lijkt me dat als de CDA/D66/VVD meedoen er een ruime meerderheid voor is?
Mja, aan de andere kant betekent dat meer macht voor hen.quote:Op woensdag 17 december 2025 23:01 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De VVD zit dan wel lastig want exit Wiersma is waarschijnlijk ook exit BBB.
Als Schoof met lede ogen aan moet zien dat de VVD een stel randdebielen uit wat gemeentes plukt om de rest van het pluche te vullen, is de poppenkast echt helemaal volmaakt. Daar zal de Kamer dan wel een stokje voor steken, mag ik hopen.quote:Op woensdag 17 december 2025 23:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Mja, aan de andere kant betekent dat meer macht voor hen.
Daarom gaan ze het daar ook niet op laten aankomen.quote:Op woensdag 17 december 2025 23:01 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De VVD zit dan wel lastig want exit Wiersma is waarschijnlijk ook exit BBB.
Behalve dat BBB dan ook op kan stappen.quote:Op woensdag 17 december 2025 23:21 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Daarom gaan ze het daar ook niet op laten aankomen.
Die gaan er in het kabinet voor liggen. Hebben ze dat probleem niet.
Dan blijft dat vieze linkse VVD over, schande!quote:Op woensdag 17 december 2025 23:49 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Behalve dat BBB dan ook op kan stappen.
Wat lees ik hier nu?quote:Op woensdag 17 december 2025 23:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
Hoe werkt dat procedureel eigenlijk op dit punt in het kabinet? Er is klaarblijkelijk onenigheid tussen wat verschillende ministers over een stuk beleid, en dan?
Dus dan blijven we met een kabinet zitten met enkel VVD bewindslieden met een partijleider die niet kan stoppen met schreeuwen dat het echt allemaal aan links ligt. Als VVD kamerlid schaam je je toch dood?quote:Op woensdag 17 december 2025 23:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
Hoe werkt dat procedureel eigenlijk op dit punt in het kabinet? Er is klaarblijkelijk onenigheid tussen wat verschillende ministers over een stuk beleid, en dan?
Officieel: stemming in de ministerraad, met alleen de ministers, en dan is het gewoon wat de meeste stemmen haalt.quote:Op woensdag 17 december 2025 23:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wordt vandaag over die motie Grinwis gestemd?quote:Op woensdag 17 december 2025 22:55 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Je hebt niets gemist, ze hebben de hele avond niets gezegd.
Die motie Grinwis haalt het en de VVD gaat in het kabinet dan echt niet Wiersma haar zin geven. Als ze de motie morgen al niet steunen.
Ja. Ze beginnen de middag al met stemmingen (oa strafbaarstelling illegaliteit) en eind van de dag zijn er stemmingen over alles wat er dan nog ligt.quote:Op donderdag 18 december 2025 07:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wordt vandaag over die motie Grinwis gestemd?
Na vandaag is het kabinetberaadquote:Op donderdag 18 december 2025 07:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wordt vandaag over die motie Grinwis gestemd?
Aangezien Tieman door BBB werd bedreigd persona non grata te worden als hij zijn verzet tegen Wiersma's plannetjes niet zou staken neem ik aan dat BBB dreigt uit het kabinet te stappen wanneer het VVD-smaldeel wenst dat de motie Grinwis bij aanname wordt uitgevoerd.quote:Op donderdag 18 december 2025 07:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Officieel: stemming in de ministerraad, met alleen de ministers, en dan is het gewoon wat de meeste stemmen haalt.
In werkelijkheid werkt het zelden zo, aangezien als het zo hoog op loopt het vaak een zeer belangrijk punt is voor minstens 1 partij en dan valt dus gewoon het kabinet.
Ik vind het fijn dat BBB zo veel belang hecht aan goed bestuurquote:Op donderdag 18 december 2025 08:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Aangezien Tieman door BBB werd bedreigd persona non grata te worden als hij zijn verzet tegen Wiersma's plannetjes niet zou staken neem ik aan dat BBB dreigt uit het kabinet te stappen wanneer het VVD-smaldeel wenst dat de motie Grinwis bij aanname wordt uitgevoerd.
Klopt. Maar de VVD weet dat ze over een maand of 2 met andere partijen in het kabinet zitten en willen dan niet vast zitten aan wetgeving die de boel slechter maakt. Ik denk dat voor hen 'BBB er uit, we doen het wel even met de paar man die over zijn' aantrekkelijker is dan nu het komende kabinet enorm in de wielen rijden. Ik vraag me af wat de BBB dan doet, weg lopen is niet alleen de invloed nu kwijt, maar ook minder aantrekkelijk worden voor het volgende kabinet om mee te praten.quote:Op donderdag 18 december 2025 08:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Aangezien Tieman door BBB werd bedreigd persona non grata te worden als hij zijn verzet tegen Wiersma's plannetjes niet zou staken neem ik aan dat BBB dreigt uit het kabinet te stappen wanneer het VVD-smaldeel wenst dat de motie Grinwis bij aanname wordt uitgevoerd.
De eerste die wegliep was Pieter weet ik nog.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt. Maar de VVD weet dat ze over een maand of 2 met andere partijen in het kabinet zitten en willen dan niet vast zitten aan wetgeving die de boel slechter maakt. Ik denk dat voor hen 'BBB er uit, we doen het wel even met de paar man die over zijn' aantrekkelijker is dan nu het komende kabinet enorm in de wielen rijden. Ik vraag me af wat de BBB dan doet, weg lopen is niet alleen de invloed nu kwijt, maar ook minder aantrekkelijk worden voor het volgende kabinet om mee te praten.
Het zou wel een ongekend zootje zijn, een éénpartij-kabinet als restant van wat ooit een vierpartijen kabinet was. En dan te bedenken dat ze ooit begonnen na de slogan 'goed bestuur'.
Drie wielen eraf en het laatste gebroken wiel aan de wagen van CDA en D66 hangen, en door.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt. Maar de VVD weet dat ze over een maand of 2 met andere partijen in het kabinet zitten en willen dan niet vast zitten aan wetgeving die de boel slechter maakt. Ik denk dat voor hen 'BBB er uit, we doen het wel even met de paar man die over zijn' aantrekkelijker is dan nu het komende kabinet enorm in de wielen rijden. Ik vraag me af wat de BBB dan doet, weg lopen is niet alleen de invloed nu kwijt, maar ook minder aantrekkelijk worden voor het volgende kabinet om mee te praten.
Het zou wel een ongekend zootje zijn, een éénpartij-kabinet als restant van wat ooit een vierpartijen kabinet was. En dan te bedenken dat ze ooit begonnen na de slogan 'goed bestuur'.
Eigenlijk zou iedereen die te maken heeft gehad met de oprichting van dit kabinet gewoon een verbod op het uitoefenen van een politieke functie moeten krijgen. De boel zo saboteren en de politiek zo te kijk zetten is schadelijker dan een gemiddeld landverraad.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:07 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
De eerste die wegliep was Pieter weet ik nog.![]()
Eerst huilend en toen definitief.
Wat hebben die er een zooitje van gemaakt. Goed dat ze 0 zetels gekregen hebben. Saviour Pieter.
Die zitten er tenminste nog.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eigenlijk zou iedereen die te maken heeft gehad met de oprichting van dit kabinet gewoon een verbod op het uitoefenen van een politieke functie moeten krijgen. De boel zo saboteren en de politiek zo te kijk zetten is schadelijker dan een gemiddeld landverraad.
En zeker de VVD zou zich dat aan moeten trekken...
Meh, hoeveel verantwoordelijkheid heb je genomen door met PVV in kabinet te stappen.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:25 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Die zitten er tenminste nog.
Die nemen wel die verantwoording.
De kiezer was vrij duidelijk over Pieter en zijn NSC.
Je zou er maar op gestemd hebben. Dan ben je toch zo in de aap gelogeerd. Ik snap dat lage vertrouwen in de politiek wel.
Dat ze er nog zitten spreekt juist niet echt voor ze, die vonden dus de puinhoop van het huidige kabinet nooit genoeg aanleiding om er uit te stappen. Dan heb je wel een hele hoge grens van wat je toelaatbaar vindt in het landsbestuur.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:25 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Je zou er maar op gestemd hebben. Dan ben je toch zo in de aap gelogeerd. Ik snap dat lage vertrouwen in de politiek wel.
NSC sleepte ook gewoon best wel de flanken van rechts en links binnen he. Omtzigt als verbinder van polariserend Nederland. En uiteindelijk kon hij het bij beide niet goed doen. Eigenlijk gewoon de klassieke CDA-spagaat. Het NSC als concept was misschien best ok, maar het had beter een partij kunnen zijn voor een nieuwe periode dan een oude in verval.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:25 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Niet mee eens.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Meh, hoeveel verantwoordelijkheid heb je genomen door met PVV in kabinet te stappen.
Niet zo heel veel hoor
We vergeten voor het gemak ook even dat door de bewieroking van Pieter als de beoogde spin in het web tussen links en rechts, dat hij zich óók zo opstelde. Ik kan me die vragenrondes vlak na de formatie nog herinneren waarin Omtzigt als een soort 'voice of reason' stond en aangaf dat hij de "persoonlijke verantwoordelijkheid" (letterlijk zo gezegd) zou nemen dat er geen onredelijke uitschieters qua beleid zouden komen.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:07 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Wat hebben die er een zooitje van gemaakt. Goed dat ze 0 zetels gekregen hebben. Saviour Pieter.
Je had liever gezien dat alleen de BBB er nog zat?quote:Op donderdag 18 december 2025 09:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat ze er nog zitten spreekt juist niet echt voor ze, die vonden dus de puinhoop van het huidige kabinet nooit genoeg aanleiding om er uit te stappen. Dan heb je wel een hele hoge grens van wat je toelaatbaar vindt in het landsbestuur.
Als ze echt verantwoordelijkheidsgevoel hadden, waren ze allereerst hier nooit aan begonnen, maar anders waren ze al opgestapt:
- toen Wiersema in de eerste weken alle plannen overboord gooide
- toen Faber steeds beweerde dat ze een motivatie voor een crisiswet had
- toen Achahbar uit het kabinet werd gepest
- enz. enz. Talloze momenten hadden reden geweest moeten zijn om er uit te stappen voor iedereen met verantwoordelijkheidsgevoel.
De grootste partij heeft geen automatisch recht op regeringsdeelname. Je dient als politieke partij gewoon te kijken wat het beste is voor het land. Je wist toen al dat er niet met PVV te regeren valt. Dus het is prima gerechtvaardigd om dan met andere partijen in zee te gaan.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:51 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Niet mee eens.
Nederland heeft de PVV toen veruit de grootste partij gemaakt.
Het is wel zo democratisch om die dan ook regeringsverantwoordelijk te geven.
Dat ze er maar driekwart jaar gezeten hebben, de PVV, dat is aan de kiezer om daarmee af te rekenen.
Beetje vaag om daar dan alleen de VVD de schuld van te geven. Terwijl we allemaal weten wat de verkiezingsuitslag was.
Ik weet nog dat ook hier de halve kliek met hem wegliep. Pieter en NSC waren zo geweldig.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
We vergeten voor het gemak ook even dat door de bewieroking van Pieter als de beoogde spin in het web tussen links en rechts, dat hij zich óók zo opstelde. Ik kan me die vragenrondes vlak na de formatie nog herinneren waarin Omtzigt als een soort 'voice of reason' stond en aangaf dat hij de "persoonlijke verantwoordelijkheid" (letterlijk zo gezegd) zou nemen dat er geen onredelijke uitschieters qua beleid zouden komen.
Kortom.. Omtzigt als een soort verbinder dacht werkelijk dat het kabinet zou gaan slagen omdat hij wel voor de PVV zou kunnen gaan staan en met de rest de redelijke middenweg in zou kunnen lopen.
Het is jammer dat Omtzigt zo bejubeld werd met stemmen en niet behouden is gebleven voor de oppositie, want in de rol van controleur zat hij imho wel gewoon op zijn plaats.
Gelukkig zijn ze bij de VVD tot de slotconclusie gekomen dat het feit dat het zo'n kutkabinet was de schuld was van GLPvdA.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
De grootste partij heeft geen automatisch recht op regeringsdeelname. Je dient als politieke partij gewoon te kijken wat het beste is voor het land. Je wist toen al dat er niet met PVV te regeren valt. Dus het is prima gerechtvaardigd om dan met andere partijen in zee te gaan.
Daarom is het maar goed dat huichelaars zoals Pieter weg zijn.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
De grootste partij heeft geen automatisch recht op regeringsdeelname. Je dient als politieke partij gewoon te kijken wat het beste is voor het land. Je wist toen al dat er niet met PVV te regeren valt. Dus het is prima gerechtvaardigd om dan met andere partijen in zee te gaan.
NSC had graag een coalitie met VVD, GLPvdA en een derde (D66?) gedaan, hoor. Het was wel de VVD die graag met PVV wilde. Omtzigt stond nog een aantal debatten te smeken of Timmermans niet aan wilde sluiten.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:51 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Niet mee eens.
Nederland heeft de PVV toen veruit de grootste partij gemaakt.
Het is wel zo democratisch om die dan ook regeringsverantwoordelijk te geven.
Dat ze er maar driekwart jaar gezeten hebben, de PVV, dat is aan de kiezer om daarmee af te rekenen.
Beetje vaag om daar dan alleen de VVD de schuld van te geven. Terwijl we allemaal weten wat de verkiezingsuitslag was.
extreem links en extreem rechts past niet in een modaal kabinet dat de stem van nederland moet vertegenwoordigenquote:Op donderdag 18 december 2025 10:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Gelukkig zijn ze bij de VVD tot de slotconclusie gekomen dat het feit dat het zo'n kutkabinet was de schuld was van GLPvdA.
Jetten had daar een oplossing voor, daar had de VVD gewoon in mee kunnen gaan: https://www.bnr.nl/nieuws(...)akt-naar-stabiliteitquote:Op donderdag 18 december 2025 09:59 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Je had liever gezien dat alleen de BBB er nog zat?
Laat ze naar haast maken met de formatie.
Ik heb niet op 'm gestemd, maar ik ben er van overtuigd dat het NSC het prima gedaan had in een kabinet met alles behalve PVV en BBB erbij. Het enige risico wat ze dan hadden gehad is dat ze een beetje een kleurloze vulpartij zouden zijn gebleven. Maar dan waren ze zeer waarschijnlijk niet naar de 0 gegaan.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:03 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ik weet nog dat ook hier de halve kliek met hem wegliep. Pieter en NSC waren zo geweldig.
Dat die man met zijn mond vol over goed bestuur en de rechtstaat gewoon aanschoof bij de PVV moet als een dolkstoot gevoeld hebben.
Maar het is allemaal de schuld van de VVD.
En toch uiteindelijk getekend bij het kruisje. Nul ruggegraat dus. Een kabinet met de PVV mogelijk gemaakt. En daarna snel ziek worden en niets meer van je laten horen.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
NSC had graag een coalitie met VVD, GLPvdA en een derde (D66?) gedaan, hoor. Het was wel de VVD die graag met PVV wilde. Omtzigt stond nog een aantal debatten te smeken of Timmermans niet aan wilde sluiten.
Ik vind het altijd wel bijzonder dat er aan rechtse zijde de complottheorie heerst waarbij men echt zeker denkt te weten dat "de linksen" eigenlijk overal, in alle instanties, de baas zijn en dat 'rechts' daardoor niks voor elkaar krijgt vanwege "de linksen" die vanuit hun machtspositie, waar niemand voor gestemd heeft, alles tegen kunnen houden en saboteren. Zelfs in de 2e kamer lijkt men dit soms te denken (of ze proberen het vuurtje expres wat op te stoken).quote:Op donderdag 18 december 2025 10:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Gelukkig zijn ze bij de VVD tot de slotconclusie gekomen dat het feit dat het zo'n kutkabinet was de schuld was van GLPvdA.
Natuurlijk is NSC beroerd, maar de persoon die ze dat kabinet in heeft gerommeld is dan ook weg. Bij VVD zit Yeşilgöz er schandalig genoeg nog, die had natuurlijk er allang uitgetrapt moeten zijn.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:11 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
En toch uiteindelijk getekend bij het kruisje. Nul ruggegraat dus. Een kabinet met de PVV mogelijk gemaakt. En daarna snel ziek worden en niets meer van je laten horen.
Alle stemmers op die partij verraden.
Zeldzaam slecht dit.
hij was wel goed geweest om het staatsbestel opnieuw in te richtenquote:Op donderdag 18 december 2025 10:10 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik heb niet op 'm gestemd, maar ik ben er van overtuigd dat het NSC het prima gedaan had in een kabinet met alles behalve PVV en BBB erbij. Het enige risico wat ze dan hadden gehad is dat ze een beetje een kleurloze vulpartij zouden zijn gebleven. Maar dan waren ze zeer waarschijnlijk niet naar de 0 gegaan.
BBB die er nu zou uitstappen op stront, en de PVV op die er uit klapte op de asiel-onderbuik. En toch krijgt de NSC de hoofdprijs van mij:quote:Op donderdag 18 december 2025 09:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
We vergeten voor het gemak ook even dat door de bewieroking van Pieter als de beoogde spin in het web tussen links en rechts, dat hij zich óók zo opstelde. Ik kan me die vragenrondes vlak na de formatie nog herinneren waarin Omtzigt als een soort 'voice of reason' stond en aangaf dat hij de "persoonlijke verantwoordelijkheid" (letterlijk zo gezegd) zou nemen dat er geen onredelijke uitschieters qua beleid zouden komen.
Kortom.. Omtzigt als een soort verbinder dacht werkelijk dat het kabinet zou gaan slagen omdat hij wel voor de PVV zou kunnen gaan staan en met de rest de redelijke middenweg in zou kunnen lopen.
Het is jammer dat Omtzigt zo bejubeld werd met stemmen en niet behouden is gebleven voor de oppositie, want in de rol van controleur zat hij imho wel gewoon op zijn plaats.
Voel ik hier een persoonlijke weerstand?quote:Op donderdag 18 december 2025 10:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Natuurlijk is NSC beroerd, maar de persoon die ze dat kabinet in heeft gerommeld is dan ook weg. Bij VVD zit Yeşilgöz er schandalig genoeg nog, die had natuurlijk er allang uitgetrapt moeten zijn.
Dit is niet waarquote:Op donderdag 18 december 2025 09:07 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
De PvdA heeft opzich erg positief bijgedragen aan duurzamer beleid in het verleden en PvdAGL zou een prima motor kunnen zijn ook voor een stabielere koers waar ook gewoon de bedrijven wat aan hebben. Maar die waanzinnige marketingsparadox van de vrijheidspartijen en alles wat eraan wordt opgehangen doet het enorm goed.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Is links in die gevallen niet vooral vervangbaar met hoogopgeleid gekoppeld aan vervreemding? Men leest dat de Raad van State ergens tegen is, maar weet denk ik vaak niet wat de Raad van State is of doet, dus is verdachtmaking makkelijk.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel bijzonder dat er aan rechtse zijde de complottheorie heerst waarbij men echt zeker denkt te weten dat "de linksen" eigenlijk overal, in alle instanties, de baas zijn en dat 'rechts' daardoor niks voor elkaar krijgt vanwege "de linksen" die vanuit hun machtspositie, waar niemand voor gestemd heeft, alles tegen kunnen houden en saboteren. Zelfs in de 2e kamer lijkt men dit soms te denken (of ze proberen het vuurtje expres wat op te stoken).
Als een oppositiepartij niet heeft kunnen profiteren van het slechtste kabinet ooit, en zelfs nog stemmen inlevert, dan mag je je toch echt wat af gaan vragen.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De PvdA heeft opzich erg positief bijgedragen aan duurzamer beleid in het verleden en PvdAGL zou een prima motor kunnen zijn ook voor een stabielere koers waar ook gewoon de bedrijven wat aan hebben. Maar die waanzinnige marketingsparadox van de vrijheidspartijen en alles wat eraan wordt opgehangen doet het enorm goed.
Het besef dat dit verhaal van PVV en VVD over dat PvdAGL het werkelijke gevaar is pas echt vleugellam is, wanneer de bubbel in de VS gebarsten is en Trump, Putin en Netanyahu hun grip kwijt zijn, vertelt misschien wat meer over PVV en VVD dan over PvdAGL
12 zetels in 2 jaar onder haar leiding. Die 10 zetels verlies bij de vorige verkiezingen vergeten mensen gemakshalve vaak.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:14 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Voel ik hier een persoonlijke weerstand?![]()
Ze heeft 2 zetels verloren ten opzichte van dat kabinet. Dus echt afgerekend met haar hebben de kiezers niet. Nog altijd groter dan GL-PVDA.
Als je meer van de populariteitsprijzen bent en niet zozeer van de competentie, dan is alles mbt de poppetjes inderdaad een heel sterk verhaal.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:30 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Als een oppositiepartij niet heeft kunnen profiteren van het slechtste kabinet ooit, en zelfs nog stemmen inlevert, dan mag je je toch echt wat af gaan vragen.
Slechte campagne, slecht verhaal, oude man op plek 1, onzichtbare vrouw op plek 2.
Lijkt me terecht dat die gewoon nu niet meedoen.
Je kunt nog zo competent zijn, als geen hond op je stemt, bereik je niets.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:32 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als je meer van de populariteitsprijzen bent en niet zozeer van de competentie, dan is alles mbt de poppetjes inderdaad een heel sterk verhaal.
Liever competent dan leugenachtig en opportunistischquote:Op donderdag 18 december 2025 10:33 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Je kunt nog zo competent zijn, als geen hond op je stemt, bereik je niets.
Dan zou je (wat er nog over is van) het huidige kabinet de hemel in moeten prijzen.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:33 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
klopt, het fuseren met partijen die in het verleden wel groot waren maakt jezelf niets groterquote:Op donderdag 18 december 2025 10:33 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
klopt.. wat?quote:Op donderdag 18 december 2025 10:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt, het fuseren met partijen die in het verleden wel groot waren maakt jezelf niets groter
Bekijk deze YouTube-video
Yesilgoz en de VVD:quote:Op donderdag 18 december 2025 10:14 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ze heeft 2 zetels verloren ten opzichte van dat kabinet. Dus echt afgerekend met haar hebben de kiezers niet.
Bij de SGP hadden ze het gister over een schaduwcoalitie GLPvdA-VVD tijdens de huidige kabinetsperiode.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel bijzonder dat er aan rechtse zijde de complottheorie heerst waarbij men echt zeker denkt te weten dat "de linksen" eigenlijk overal, in alle instanties, de baas zijn en dat 'rechts' daardoor niks voor elkaar krijgt vanwege "de linksen" die vanuit hun machtspositie, waar niemand voor gestemd heeft, alles tegen kunnen houden en saboteren. Zelfs in de 2e kamer lijkt men dit soms te denken (of ze proberen het vuurtje expres wat op te stoken).
Dit zie je overigens neit alleen in Nederland, maar ook in de rest van het "westen"' en bij ander autoritair volk dat zich voordoet als "conservatief".
SGP is onder Stoffer met Flach echt een bedenkelijke kant op gegaan. Ze waren al aartsconversatief uiteraard maar nu hebben ze helemaal niks op met staatsrecht of behoorlijk bestuur.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bij de SGP hadden ze het gister over een schaduwcoalitie GLPvdA-VVD tijdens de huidige kabinetsperiode.
Oeh, een debat over vogelgriep. Tune in en meteen gaat het al richting wetenschapsontkenning door de BBB.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:56 schreef Puzzie het volgende:
Femke ziet er behoorlijk verfomfaaid uit
Ze lijken te willen concurreren met BBB en FvD.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
SGP is onder Stoffer met Flach echt een bedenkelijke kant op gegaan. Ze waren al aartsconversatief uiteraard maar nu hebben ze helemaal niks op met staatsrecht of behoorlijk bestuur.
Yep, Carolaain is weer lekker bezigquote:Op donderdag 18 december 2025 10:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Oeh, een debat over vogelgriep. Tune in en meteen gaat het al richting wetenschapsontkenning door de BBB.
Kerel,quote:Op donderdag 18 december 2025 10:48 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Yesilgoz en de VVD:
1) Die samen met het 'nieuwe leiderschap' voortvarend aan de slag ging met Rutte 4 na het toeslagenschandaal.
2) Het 'nieuwe leiderschap' een schop in de schaamstreek gaf om het asiel-onderbuik deurtje maar even op een kier te kunnen zetten.
3) Het deurtje van de asiel-onderbuik maar wagenwijd opengooit in campagnetijd.
4) Er NSC met de nekharen bij slepen voor een kabinet met de boeren-populisten en de ware patriotten van het Vaderland. Alles beter dan LINKSE gevaar!
5) De ware patriotten van het Vaderland laten aan kloten op asiel, en de boeren-populisten de stront tegen de plinten op laten klotsen. En dan zelf ook maar besluiten wat te gaat rotzooien in de marge met hun eigen ministertjes.
6) Verbaasd waren dat de ware patriotten van het Vaderland na al dat gekloot op asiel voor het eerst iets gaat doen: een tienpuntenplan uitkotsen over de NSC.
7) Samen met de BBB zo erg in de zak zaten bij Netanyahu, dat NSC-er Veldkamp het ook even niet meer wist waar hij het moest zoeken. Uiteraard moesten er ook nog wat burgers als 'Jodenhater' worden weggezet als voorschot op een gedegen, goed doordachte campagne.
8) De campagne in: 'Wij hebben alles goed gedaan en onze verantwoordelijkheid genomen. en uiteraard; 'Pas op voor extreemlinks!
9) Na de verkiezingen nog steeds niet kunnen praten met extreemlinks. En Jetten en Bontebal; waarom nodigen jullie de VVD niet meteen uit, er is een centrumrechtse meerderheid van 120 zetels!?!
10) Samen met het CDA besluiten JA21 er met de nekharen bij slepen. Alles voor een stabiel kabinet en goed bestuur. Uiteraard met de capabele VVD-lieden die uit het huidige rompkabinet komen rollen.
Ik zie hierin een patroon van kwaadaardigheid bij de VVD.
En van ongebreidelde naïviteit bij zowel NSC, als D66.
Gewoon niet willen weten dat de huidige vormen van vogelgriep zijn ontstaan bij pluimveeboeren.quote:Op donderdag 18 december 2025 11:00 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Yep, Carolaain is weer lekker bezig
Waarom zou de VVD niet met gewoon links een middenkabinet kunnen vormen? Omdat ze te extreem of radicaal zijn in hun ogen? Of is het gewoon copy-paste holle onderbuik-retoriek van radicaal rechts?quote:Op donderdag 18 december 2025 11:01 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Kerel,
Er zitten gewoon te weinig zetels op wat jij extreemlinks noemt (rare benaming, maar goed). Kun je van alles bij gaan verzinnen. Maar uiteindelijk bepaalt de kiezer dat daar geen meerderheid gevonden gaat worden.
Overigens denk ik niet dat de koers erg gaat veranderen als Yesligus ingewisseld wordt door een Karremans.
ne de volgelgriep komt van wilde vogels , die maar raak poepenquote:Op donderdag 18 december 2025 11:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gewoon niet willen weten dat de huidige vormen van vogelgriep zijn ontstaan bij pluimveeboeren.
quote:AI-overzicht
Vogelgriep (aviaire influenza) komt oorspronkelijk van wilde vogels, vooral watervogels, die het virus dragen zonder er zelf ziek van te worden en het verspreiden via mest.
Het virus is erg besmettelijk en kan via besmette mest, stof in de lucht, of direct contact tussen vogels overspringen op pluimvee, met name in de buurt van waar trekvogels stoppen en hun uitwerpselen achterlaten, waardoor uitbraken ontstaan.
Sinds 1996 (mutatie in China) bestaat er een zeer ziekmakende variant die via trekvogels wereldwijd verspreidt.
Hoe het virus zich verspreidt:
Wilde vogels als bron: Het virus circuleert in natuurlijke populaties van wilde watervogels zoals eenden en ganzen.
Trekvogels brengen het mee: Trekvogels brengen het virus naar nieuwe gebieden, zoals Nederland, waar ze overwinteren.
Als jij nou eens zou stoppen met het onderpoepen van dit forum.quote:Op donderdag 18 december 2025 11:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ne de volgelgriep komt van wilde vogels , die maar raak poepen
Stoffer met zijn opgeheven vinger en geflyer bij abortusklinieken is weleens de Religieuze Wilders genoemd.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
SGP is onder Stoffer met Flach echt een bedenkelijke kant op gegaan. Ze waren al aartsconversatief uiteraard maar nu hebben ze helemaal niks op met staatsrecht of behoorlijk bestuur.
De stront klots overal tegen de plinten op.quote:Op donderdag 18 december 2025 11:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als jij nou eens zou stoppen met het onderpoepen van dit forum.
zowel extreen links als extreem rechts hebben bestaansrecht, maar het is beter voor Nederland als ze niet meer mee regerenquote:Op donderdag 18 december 2025 11:11 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Stoffer met zijn opgeheven vinger en geflyer bij abortusklinieken is weleens de Religieuze Wilders genoemd.
lolquote:Op donderdag 18 december 2025 11:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als ik een euro kreeg voor elke keer dat michaelmoore 'voedselbossen' post dan was ik nu miljonair
Concurreren niet zozeer.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ze lijken te willen concurreren met BBB en FvD.
Hegseth-Christianity.quote:Op donderdag 18 december 2025 11:27 schreef Beathoven het volgende:
Stoffer wil meer in de rechts-radicale alliantie passen als vertegenwoordiging van religieuze stromingen, dan ermee concurreren. Ik vraag me alleen af hoe "Christelijk" een partij is die vindt dat het fascisme het beste vaarwater is voor een "partij met de messias" die o.a. model stond voor het humanisme, socialisme en mensenrechten in het algemeen.
Die moeten eerst nog wat rouwfases door voor ze weer openbaar op enige wijze constructief durven samen te werken…quote:Op donderdag 18 december 2025 10:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jetten had daar een oplossing voor, daar had de VVD gewoon in mee kunnen gaan: https://www.bnr.nl/nieuws(...)akt-naar-stabiliteit
amsterdamse GL vrouwen dansen in het voedselbos met afrikaanse illiegalen en dromen van een groene stad zonder plastic condoomsquote:Op donderdag 18 december 2025 11:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als ik een euro kreeg voor elke keer dat michaelmoore 'voedselbossen' post dan was ik nu miljonair
Dat speelt echt al veel langer hoor. Het beeld van een partij die staatsrechtelijk een geweten vormt is al minstens een jaar of tien volstrekt achterhaald.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is mooi, maar waar zijn de bejaardentehuizen?quote:Op donderdag 18 december 2025 11:38 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
amsterdamse GL vrouwen dansen in het voedselbos met afrikaanse illiegalen en dromen van een groene stad zonder plastic condooms
En de konikpaardenquote:Op donderdag 18 december 2025 11:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is mooi, maar waar zijn de bejaardentehuizen?
De meeste VVD stemmers stemden VVD bij gebrek aan een alternatief, JA21 stortte in toen bleek dat ze er een financiële puinhoop van maakten. Niet uit enthousiasme voor de VVD of Yeşilgöz.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:14 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ze heeft 2 zetels verloren ten opzichte van dat kabinet. Dus echt afgerekend met haar hebben de kiezers niet. Nog altijd groter dan GL-PVDA.
Wat je weer meer krijgt wanneer men roept dat God (de vader) ook destructief was en de mens naar zijn evenbeeld schiep en dus destructiviteit ook wel past in het karakter van de mens. Maar goed, als we het 'Hegseth-Christianity' mogen noemen, dan wordt Christus alleen als mascotte gebruikt.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |