abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 december 2025 @ 21:02:58 #1
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219529840
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-bij-keel-supermarkt

quote:
Een ernstig incident in de Jumbo in het Gelderse Putten. Een vrouw was dinsdagmiddag zo geïrriteerd door een huilend meisje van 2 jaar dat zij haar bij de keel greep. De ouders van het meisje doen aangifte tegen de onbekende vrouw, die er na het incident vandoor ging.

Het gezin deed dinsdagmiddag boodschappen in de Jumbo in Putten, zoals ze zo vaak doen, zegt de vader van het meisje tegen RTL Nieuws. Hij wil anoniem zijn verhaal doen. Zijn dochtertje had een zakje geraspte kaas in haar handen en wilde het openmaken. "Maar dat mocht natuurlijk niet van mij, dus ik pakte het af. Toen begon ze te huilen."

De ouders probeerden het meisje stil te krijgen en wilden haar met een filmpje op de telefoon kalmeren. "Toen kwam die vrouw uit het niets." Ze greep het kind bij de keel, zegt de vader die nog altijd in shock is. "Ze schreeuwde dat m'n dochter stil moest zijn." Hij duwde haar gelijk weg en ging ertussen staan zodat ze niet opnieuw de aanval kon inzetten.

Helemaal rood in nek
Een vrouw die ook boodschappen deed, was getuige van het voorval. Ze had het kindje ook horen huilen en zei nog tegen haar zoon dat ze blij was dat ze geen kinderen meer heeft van die leeftijd. "Maar ja, kinderen huilen nou eenmaal om zulke dingen", zegt de vrouw.

Opeens werd het gekrijs van het kind oorverdovend. Ze zag dat de vrouw het meisje aanviel. "De vader was zo boos." Zijn eerste zorg was zijn kindje, geeft hij zelf aan. "Ons dochtertje had allemaal rode vlekken in haar nek", zegt hij.

De dader is 'm direct na het voorval gesmeerd. "We zijn naar huis gegaan, waar we moesten bijkomen", zegt de vader. "We dachten: dit kan echt niet en besloten de politie te bellen." Die gaf aan pas in actie te kunnen komen, als er een aangifte binnen is. "Maar dat duurt minstens een week."

Getuigen
Daarom zijn de ouders zelf maar vast op zoek gegaan naar getuigen. Die hebben ze gevonden, onder wie vakkenvullers. En ze hebben de supermarkt gevraagd de bewakingsbeelden veilig te stellen. Ze hopen dat de vrouw wordt gevonden, zodat ze dit niet nog een keer kan doen. "Ik begrijp de ergernis als er een kind huilt, en we krijgen wel eens een opmerking. Maar wat deze vrouw heeft gedaan, kan ik niet over mijn kant laten gaan."

Met het meisje gaat het inmiddels redelijk. "Ze is iets angstiger en kruipt sneller achter ons. Maar ik denk dat wij er nog meer last van hebben. We zijn vreselijk geschrokken."

De politie Oost-Nederland zegt met het incident bekend te zijn, maar is niet ter plaatse geweest. De Jumbo in Putten wil zelf niets kwijt.

Dan ben je wel echt een mongooltje eerste klas. Waarom lijken dit soort mensen nooit de verkeerde te treffen? Denk dat je in 90% van de gevallen gewoon een stomp in je muil had gekregen (en terecht).
  donderdag 18 december 2025 @ 21:12:01 #2
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219529990
In Nederland boomerland heb je nauwelijks nog last van kleine kinderen, eerder een rariteit dat je er nog eentje tegenkomt buiten de opvang en basisschool.

Ik ondervind dagelijks overlast van bejaarden die standaard 20 km/u onder de aangegeven snelheid rijden en voor iedere scheet volop de rem trappen. Om maar niet te beginnen over het optrekken voor een groen stoplicht.
pi_219530079
Ik had deze vrouw meteen neergehoekt.
  roze donderdag 18 december 2025 @ 21:18:56 #4
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219530089
Kinderen kunnen bloedirritant zijn maar dit gaat wel erg ver.
Your beauty never ever scared me.
  roze donderdag 18 december 2025 @ 21:19:02 #5
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219530091
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 21:18 schreef Cockwhale het volgende:
En dit ja.
pi_219530155
In belgie lossen ze dit beter op @Mani89
  donderdag 18 december 2025 @ 21:27:59 #7
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219530214
quote:
Een ernstig incident
:') :')
pi_219530253
Wie heeft er nog kinderen met die feministen tegenwoordig. Dan ben je wel vastberaden als man.
pi_219530404
'Het gezin deed dinsdagmiddag boodschappen in de Jumbo in Putten, zoals ze zo vaak doen'

en

"Ik begrijp de ergernis als er een kind huilt, en we krijgen wel eens een opmerking.

Kijk ik praat het echt niet goed, maar als je kind vaker in de supermarkt aan het dreinen is, waarom blijft één van de ouders gewoon niet met kind thuis? Voor iedereen beter.
pi_219530415
Vader klinkt niet als een bekwame opvoeder.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_219530460
quote:
En ik erbij.
Ik weet dat iedereen zich wel eens ergert aan kinderen in openbare ruimtes maar je blijft er met je poten vanaf.
  donderdag 18 december 2025 @ 21:47:01 #12
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219530478
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 21:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
'Het gezin deed dinsdagmiddag boodschappen in de Jumbo in Putten, zoals ze zo vaak doen'

en

"Ik begrijp de ergernis als er een kind huilt, en we krijgen wel eens een opmerking.

Kijk ik praat het echt niet goed, maar als je kind vaker in de supermarkt aan het dreinen is, waarom blijft één van de ouders gewoon niet met kind thuis? Voor iedereen beter.
Dan was er wel weer een ander kind aan het gillen of huilen in de supermarkt.
Die vrouw had vooral haar poten thuis moeten houden, en is niet goed snik natuurlijk.
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 18 december 2025 @ 21:48:29 #13
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_219530508
Maar gedraagt dat kind zich nu beter in de supermarkt?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_219530543
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 21:47 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dan was er wel weer een ander kind aan het gillen of huilen in de supermarkt.
Die vrouw had vooral haar poten thuis moeten houden, en is niet goed snik natuurlijk.
Tuurlijk, dat staat voorop. Maar als je weet dat je kind het niet zo op winkelen heeft, dan trek je je plan en blijf je thuis.
pi_219530591
Overigens wel typisch dat ze hun kind proberen te kalmeren met een filmpje op hun telefoon. Wat een faalouder ben je dan al, maar dat terzijde.
pi_219530665
Putten, @Strani
pi_219530667
Zeker niet om goed te praten, wat die vrouw deed is walgelijk..
Maar als je al verschillende keren opmerkingen hebt gekregen (hoe luid is dat kind dan in godsnaam) en je alleen maar afleidingsmanoeuvres gebruikt bij verwend krijsend peutergedrag.. dan is er toch eerder iets mis gegaan en is er eerder toegegeven aan dat gebrul. En dat weet dat kind en ze blijft dat dus doen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_219530839
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 21:18 schreef Ama het volgende:
Kinderen kunnen bloedirritant zijn maar dit gaat wel erg ver.
Dan pak je de ouders idd.

'Kan je je koter ff stil houden? Ja? Lukt je dat denk je met je opvoedkundige vaardigheden?'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219531074
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:02 schreef Lenny77 het volgende:
Zeker niet om goed te praten, wat die vrouw deed is walgelijk..
Maar als je al verschillende keren opmerkingen hebt gekregen (hoe luid is dat kind dan in godsnaam) en je alleen maar afleidingsmanoeuvres gebruikt bij verwend krijsend peutergedrag.. dan is er toch eerder iets mis gegaan en is er eerder toegegeven aan dat gebrul. En dat weet dat kind en ze blijft dat dus doen.
Kinderen zijn geen robots. Soms huilen ze nou eenmaal, dat is een manier om teleurstelling te verwerken. Dat wij geen enkel gehuil of gekrijs tolereren, is niet het probleem van een 2-jarig kind. Daarom ook bijzonder zwak om direct een filmpje (of andere afleiding) in te zetten om het kind maar stil te krijgen. Je kunt met je kind in gesprek gaan of ze erop aanspreken, troosten indien nodig, maar soms is het beter om ze gewoon hun emoties te laten uiten en er verder niet teveel aandacht aan te besteden. Teleurstelling hoort bij het leven en dat mogen ze best even ervaren.

En de vrouw die mijn kind bij de keel zou grijpen, zou ik helemaal de tyfes in trappen.
pi_219531085
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:34 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Kinderen zijn geen robots. Soms huilen ze nou eenmaal, dat is een manier om teleurstelling te verwerken. Dat wij geen enkel gehuil of gekrijs tolereren, is niet het probleem van een 2-jarig kind. Daarom ook bijzonder zwak om direct een filmpje (of andere afleiding) in te zetten om het kind maar stil te krijgen. Je kunt met je kind in gesprek gaan of ze erop aanspreken, troosten indien nodig, maar soms is het beter om ze gewoon hun emoties te laten uiten en er verder niet teveel aandacht aan te besteden. Teleurstelling hoort bij het leven en dat mogen ze best even ervaren.

En de vrouw die mijn kind bij de keel zou grijpen, zou ik helemaal de tyfes in trappen.
Klopt.
En dat laatste al helemaal
pi_219531087
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dan pak je de ouders idd.

'Kan je je koter ff stil houden? Ja? Lukt je dat denk je met je opvoedkundige vaardigheden?'
Degene die mij zo aanspreekt omdat een kind huilt kan ook een hoek verwachten. Uitbundig huilen is onderdeel van het leven van een 2-jarig kind. Dan ga je maar op je zolderkamer vertoeven.
  donderdag 18 december 2025 @ 22:42:50 #22
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219531181
Die ouders zullen nu wel drie keer nadenken voordat ze hun jengelende mormel meenemen naar de supermarkt.

Ik ben ook een voorstander van het opsporen van deze vrouw, zodat de burgemeester haar namens de Nederlandse samenleving een bloemetje kan aanbieden voor haar inzet.
Huilen dan.
  donderdag 18 december 2025 @ 22:43:59 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219531196
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:35 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Degene die mij zo aanspreekt omdat een kind huilt kan ook een hoek verwachten.
:') grote jongen gespot. Echt een goed voorbeeld voor je (hopelijk hypothetische) kinderen ook.
Huilen dan.
pi_219531262
quote:
De ouders probeerden het meisje stil te krijgen en wilden haar met een filmpje op de telefoon kalmeren. "
Zo'n enorm brevet van onvermogen. Voed je kind fatsoenlijk op in plaats van te pamperen.

En die vrouw.. kansloos. Blijf met je fikken van kinderen af.

Overigens hoort huilen erbij op die leeftijd. Als je daar niet tegen kunt, pech. Al vind ik wel dat als je er al vaker klachten over hebt gehoord, je daar best wat mee mag doen.

Die van mij deed dat een half jaar terug ook nog wel eens een keer, nu eigenlijk niet meer. Het ligt er maar net aan hoe je ermee omgaat. Meeste ouders gaan stressen als het kind gaat huilen. Ik ging altijd midden in de supermarkt op de grond naast hem zitten, was ie zo weer rustig. Het gaat om de energie die je naar een kind uitstraalt.
pi_219531269
quote:
7s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
:') grote jongen gespot. Echt een goed voorbeeld voor je (hopelijk hypothetische) kinderen ook.
Kerel, ik laat mij gewoon niet zo aanspreken. Ga lekker bij je familieleden een grote, onbeschofte muil opzetten vol met opgekropte frustaties en denken dat je daar je doelen mee bereikt, maar kom daar als vreemde niet bij mij mee aanzetten. Ik ben niet je hondje. Als je niet beleefd en respectvol kunt zijn, hoef je het van mijn kant ook niet te verwachten.
pi_219531298
quote:

[..]
Nee man, jouw intolerantie voor alles wat jou even niet goed uitkomt, dat is prijzenswaardig :')
pi_219531348
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:48 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Kerel, ik laat mij gewoon niet zo aanspreken. Ga lekker bij je familieleden een grote, onbeschofte muil opzetten vol met opgekropte frustaties en denken dat je daar je doelen mee bereikt, maar kom daar als vreemde niet bij mij mee aanzetten. Ik ben niet je hondje. Als je niet beleefd en respectvol kunt zijn, hoef je het van mijn kant ook niet te verwachten.
De enige met opgekropte frustraties lijk jij wel met deze schrijfstijl. Je denkt stoer over te komen door iemand te willen 'hoeken' als die je alleen maar aanspreekt over je huilende kind, waarmee je een strafblad, werk en je gezin op t spel zet, maar het komt vooral sneu over.
  donderdag 18 december 2025 @ 22:54:58 #28
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219531353
Dus als dat kind de hele Jumbo bij elkaar schreeuwt om een zakje kaas wat ze moet terugleggen, trekt pappa direct de smartphone om het kind stil te krijgen; en dat zijn dan blijkbaar de beste opvoedkundige skills die hij beschikbaar heeft.

Maar hij trekt ineens alles uit de kast, zoals op zoek gaan naar getuigen, al het personeel van de Jumbo mobiliseren, camera's die uitgekeken moeten worden, politie informeren en dergelijke om een vrouw te kunnen aangeven die uiteindelijk wel het goeie voorbeeld gaf hoe je zo'n kind stil kunt krijgen :?

8)7

[ Bericht 7% gewijzigd door Tengano op 19-12-2025 01:20:33 ]
pi_219531364
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:54 schreef Tengano het volgende:
Dus als dat kind de hele Jumbo bij elkaar schreeuwt om een zakje kaas wat ze moet terugleggen, trekt pappa direct de smartphone om het kind stil te krijgen; en dat zijn dan de beste opvoedkundige skills die hij beschikbaar heeft blijkbaar.

Maar hij trekt ineens alles uit de kast, zoals op zoek gaan naar getuigen, al het personeel van de Jumbo mobiliseren, camera's die uitgekeken moeten worden, politie informeren en dergelijke om een vrouw te kunnen aangeven die uiteindelijk het goede voorbeeld gaf hoe je wel zo'n kind stil kunt krijgen.
:')

Beter ben jij ook maar gewoon stil.
pi_219531379
Deze had van mij rake klappen (vuisten) gekregen, of het nou mijn kind was of van een ander.
  donderdag 18 december 2025 @ 22:57:52 #31
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219531405
quote:
7s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:42 schreef Isdatzo het volgende:
Die ouders zullen nu wel drie keer nadenken voordat ze hun jengelende mormel meenemen naar de supermarkt.

Ik ben ook een voorstander van het opsporen van deze vrouw, zodat de burgemeester haar namens de Nederlandse samenleving een bloemetje kan aanbieden voor haar inzet.
Prima, maar dan ook geen viesdikke efteling adults in pretparken.
  donderdag 18 december 2025 @ 22:58:18 #32
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219531414
quote:
4s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:57 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Prima, maar dan ook geen viesdikke efteling adults in pretparken.
Deal!
Huilen dan.
pi_219531428
Hahaha lol
graag op anoniem
pi_219531431
quote:
Dat kun je wel stoer zeggen maar waarschijnlijk was dit iemand met downsyndroom of andere zware psychische stoornissen.

Precies hetzelfde als een paar jaar geleden bij een TDF etappe. Iemand drukte een ander zo in het peleton waarna grote namen vielen en botbreuken hadden.
Heel België en Frankrijk in rep en roer met doodsbedreigingen en alles.
Bleek die jongen met zijn vader mee en die had dus downsyndroom en was in paniek door de toercaravaan.
Hele publieke opinie weer omgedraaid.

Mensen zijn dumb as fuck.
Vakman pur sang
pi_219531432
Alle ‘ja maar’ reacties kinnen achterwege blijven. Je kan de winkel uitlopen en sowieso ben je er maar max 10 minuten. Als ik door een winkelstraat loop en er staat een straatartiest te kakelen kan ik die ook niet zomaar naar de keel vliegen. Deze vrouw moet gewoon eerst harde klappen krijgen en daarna in therapie.
pi_219531437
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat kun je wel stoer zeggen maar waarschijnlijk was dit iemand met downsyndroom of andere zware psychische stoornissen.

Precies hetzelfde als een paar jaar geleden bij een TDF etappe. Iemand drukte een ander zo in het peleton waarna grote namen vielen en botbreuken hadden.
Heel België en Frankrijk in rep en roer met doodsbedreigingen en alles.
Bleek die jongen met zijn vader mee en die had dus downsyndroom en was in paniek door de toercaravaan.
Hele publieke opinie weer omgedraaid.

Mensen zijn dumb as fuck.
Als diegene dusdanig ontoerekeningsvatbaar is moet die gewoon in de instelling blijven. Dit is gokken met mensenlevens.
pi_219531457
Sowieso je ergeren aan kinderen heeft iets paradoxaals. Je was zelf vroeger ook zo. Als je zelf ooit besluit kinderen te nemen kunnen die ook gewoon dit gedrag vertonen. Anti-kinderen zijn is ook gewoon anti-mens zijn. Dan zit er gewoon een draadje in je hoofd niet goed als je dit niet kan verkroppen.

En ja, ik heb ook een hekel aan gejank en poepluiers en alles wat kinderen vervelend maakt, maar het is wel noodzakelijk voor ons voortbestaan.
pi_219531468
Als ik een kind hoor janken heb ik vooral medelijden met de ouders :P
pi_219531495
Intrusive thoughts die werkelijk werden als impuls? Ik kan het me voorstellen want huilende baby's zijn echt vreselijke wezens.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219531527
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:09 schreef Discombobulate het volgende:
Intrusive thoughts die werkelijk werden als impuls? Ik kan het me voorstellen want huilende baby's zijn echt vreselijke wezens.
Ik kan me de gedachte wel voorstellen maar niet dat je het daadwerkelijk doet.
pi_219531529
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
Als ik een kind hoor janken heb ik vooral medelijden met de ouders :P
Das lief!
pi_219531541
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:01 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Als diegene dusdanig ontoerekeningsvatbaar is moet die gewoon in de instelling blijven. Dit is gokken met mensenlevens.
Hier het filmpje:
https://nos.nl/artikel/21(...)van-weg-af-in-vuelta

Dat is ook ommenselijk, hier hebben we respect voor iedereen.
Vakman pur sang
pi_219531581
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hier het filmpje:
https://nos.nl/artikel/21(...)van-weg-af-in-vuelta

Dat is ook ommenselijk, hier hebben we respect voor iedereen.
Pff wat een mongool.
  donderdag 18 december 2025 @ 23:18:30 #44
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219531594
Gewoon weer een psychotisch ggz gevalletje dat los rondloopt. Die zie je tegenwoordig dagelijks in de bewoonde wereld. Niks aan de hand verder.
pi_219531706
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:18 schreef Twiitch het volgende:
Gewoon weer een psychotisch ggz gevalletje dat los rondloopt. Die zie je tegenwoordig dagelijks in de bewoonde wereld. Niks aan de hand verder.
2 lijkt me wat jong voor die diagnose
pi_219531724
It takes a village
anonieme razernist
pi_219531735
quote:
3s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:33 schreef NoCigar het volgende:
It takes a village
Om ze als vreemde bij de keel te grijpen?
pi_219531763
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:34 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Om ze als vreemde bij de keel te grijpen?
Het dorp is de samenleving die het kind opvoed en de methodiek is even divers als het aantal inwoners.
anonieme razernist
  donderdag 18 december 2025 @ 23:41:27 #49
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
  donderdag 18 december 2025 @ 23:44:06 #50
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219531802
quote:
3s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:33 schreef NoCigar het volgende:
It takes a village
To kill a pig
pi_219531804
quote:
2s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:37 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Het dorp is de samenleving die het kind opvoed en de methodiek is even divers als het aantal inwoners.
Ik snap hem. De diversiteit is zowel de gek die een kind pijn doet als degene die die persoon corrigeerd door een paar klappen uit te delen.
pi_219531844
Hoax. Je komt helemaal geen kinderen tegen buiten basisscholen en kinderopvang.
pi_219531868
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:44 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Ik snap hem. De diversiteit is zowel de gek die een kind pijn doet als degene die die persoon corrigeerd door een paar klappen uit te delen.
Het is een uitdrukking, was een beetje een ironische referentie die daar een ander licht op werpt. Wat jij daaraan toevoegt is pure eigenrichting en daar distantieer ik me nadrukkelijk van.

"It takes a village to raise a child" is a proverb that means that an entire community of people must provide for and interact positively with children for those children to experience and grow in a safe and healthy environment.
Attributions

The proverb is of unknown origin.

[ Bericht 2% gewijzigd door NoCigar op 19-12-2025 00:56:53 ]
anonieme razernist
pi_219531889
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:54 schreef Justinn het volgende:

[..]
De enige met opgekropte frustraties lijk jij wel met deze schrijfstijl. Je denkt stoer over te komen door iemand te willen 'hoeken' als die je alleen maar aanspreekt over je huilende kind, waarmee je een strafblad, werk en je gezin op t spel zet, maar het komt vooral sneu over.
Dit is niet aanspreken, dit is verbaal aanvallen. Het mag dan niet fysiek zijn, maar het is wel aggressie en het is beledigend. Wat je geeft, krijg je terug, een principe dat mensen nog steeds niet snappen blijkbaar. Je kunt niet verwachten dat mensen ook maar enig respect hebben voor denigrerende, commanderende opmerkingen. De zelfreflectie is weer ver te zoeken. Denken dat je alles maar kunt roepen zonder enige consequentie. Beleefdheid en nederigheid verwacht te ontvangen, waar je botheid en aggressie geeft...
pi_219531903
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
To kill a pig
A long pig.
anonieme razernist
  donderdag 18 december 2025 @ 23:59:28 #56
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_219531909
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:56 schreef GerryDV het volgende:
Deze had van mij rake klappen (vuisten) gekregen, of het nou mijn kind was of van een ander.
Inderdaad, gruwelijk irritant zo'n jankerd.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_219531912
quote:

[..]
Degene die mij zo aanspreekt omdat een kind huilt kan ook een hoek verwachten. Uitbundig huilen is onderdeel van het leven van een 2-jarig kind. Dan ga je maar op je zolderkamer vertoeven.
Je hoeft als ouder niet iedereen continu te confronteren met je koter. Dat 'HeT hOorT ErBIj' argument is ook een dooddoener van dat je je eigen koter niet onder controle hebt.

Je kan die jengelende jankkoter ook corrigeren, opvoeden of thuislaten bij mams als je de boodschappen aan het halen bent. Ben je er ff vanaf en ben je ook sneller weer thuis.
1947-2016
pi_219531927
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 00:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je hoeft als ouder niet iedereen continu te confronteren met je koter. Dat 'HeT hOorT ErBIj' argument is ook een dooddoener van dat je je eigen koter niet onder controle hebt.

Je kan die jengelende jankkoter ook corrigeren, opvoeden of thuislaten bij mams als je de boodschappen aan het halen bent. Ben je er ff vanaf en ben je ook sneller weer thuis.
Het hoort er ook bij, welcome to the real world. Maar blijf gerust vanuit je zolderkamer je egocentrische waanbeelden op de wereld projecteren.
pi_219531930
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:56 schreef GerryDV het volgende:
Dat geloof ik niet. Maar ik snap dat je je hoog oplopende emoties een plekje moet geven en dan kan zo'n fantasie louterend werken.
pi_219531937
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:48 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Hou je schreeuwende jankkoter onder controle of bestel lekker je kutgroenten.
De hele wereld confronteren met je eigen opvoedonkunde hoeft niet he.
1947-2016
pi_219531941
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 00:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hou je schreeuwende jankkoter onder controle of bestel lekker je kutgroenten.
De hele wereld confronteren met je eigen opvoedonkunde hoeft niet he.
Ik zie hier maar één jankkoter. Maar blijf gerust brullen... op het internet.
  vrijdag 19 december 2025 @ 00:11:43 #62
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219531967
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 00:04 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Het hoort er ook bij, welcome to the real world. Maar blijf gerust vanuit je zolderkamer je egocentrische waanbeelden op de wereld projecteren.
Ik weet niet of jij nou de aangewezen user bent om iemand 'egocentrische waanbeelden' toe te dichten nadat je stelt anderen een hoek te verkopen wanneer je aangesproken wordt op de gebrekkige opvoeding van je kind.
Huilen dan.
pi_219531980
quote:

[..]
Stoere boy.

Jouw koters zijn vast voorbeelden voor de rest.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1947-2016
pi_219531982
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 00:06 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Ik zie hier maar één jankkoter. Maar blijf gerust brullen... op het internet.
Oef, was ie raak? :D
1947-2016
  vrijdag 19 december 2025 @ 00:15:40 #65
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219531983
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 00:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Stoere boy.

Jouw koters zijn vast voorbeelden voor de rest.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pas nou op straks krijg je klappen van deze grote jongen :'(
Huilen dan.
pi_219531987
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 december 2025 00:15 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Pas nou op straks krijg je klappen van deze grote jongen :'(
Kom brengen dan :D
Kommmaaaarkommaarkommaar.
Komkom.
1947-2016
pi_219532016
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 december 2025 00:11 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik weet niet of jij nou de aangewezen user bent om iemand 'egocentrische waanbeelden' toe te dichten nadat je stelt anderen een hoek te verkopen wanneer je aangesproken wordt op de gebrekkige opvoeding van je kind.

Aanspreken noem je dat? Doe het maar eens in het echt dan, met die toon, mafklapper. Ga je nu met je kloon accountjes stoer lopen doen? :D
  vrijdag 19 december 2025 @ 00:29:43 #68
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219532036
@Red_85 en ik kloontjes?

Maat doe jezelf een plezier en laat je alsjeblieft nakijken. Dat is echt het domste dat ik hier in tijden voorbij heb zien komen :') . En de lat ligt hoog.
Huilen dan.
  vrijdag 19 december 2025 @ 00:53:02 #69
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219532121
Maar was het kind toen stil?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_219532131
Sommige users zijn overduidelijk niet door het dorp in de supermarkt gecorrigeerd. Dan krijg je dat dus.
anonieme razernist
  Moderator vrijdag 19 december 2025 @ 01:08:34 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219532152
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:54 schreef Justinn het volgende:

[..]
Ik had die vrouw doodgetrapt man wtf :?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219532214
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 01:08 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik had die vrouw doodgetrapt man wtf :?
Eerder wtf gebeurt hier nu?
Maar ze waren met zijn tweeën, ik denk dat er hier ook eentje achteraan gevlogen was.

De maatschappij staat in de fik, ja kinderen kunnen zwaar irritant zijn. Zeker als ze eigelijk te moe zijn om mee boodschappen te gaan doen.
Ouders zitten ook constant op hun tel en daar zie ik ook problemen bij, kind huilt, maar mama moet nog ff appen tijdens het boodschappen doen of kan/durft niet te corrigeren, geen idee waarom dat niet gebeurde.

Maar dat er ineens een idioot je kind aanvalt is echt bizar.
pi_219532233
quote:
"We dachten: dit kan echt niet en besloten de politie te bellen." Die gaf aan pas in actie te kunnen komen, als er een aangifte binnen is. "Maar dat duurt minstens een week."
De politie kan na melding van mishandeling of zelfs poging tot doodslag niet in actie komen om de dader op te sporen?

Dit is toch te absurd voor woorden.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_219532247
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 02:46 schreef TAmaru het volgende:

[..]
De politie kan na melding van mishandeling of zelfs poging tot doodslag niet in actie komen om de dader op te sporen?

Dit is toch te absurd voor woorden.
Jij en ik weten toch niet hoe dat gesprek was gegaan of wat er in de aangifte staat?

Wij oordelen nu na aanleiding van een interview met de krant.
Feiten zijn ook volgens getuigen:
Kind blijkt enorm te krijsen in supermarkt
Ouders grijpen niet in
Vrouw vliegt dat kind aan
Iedereen schrikt en vrouw rent winkel uit

Pa doet aangifte en politie verzaakt volgens pa
Pa belt krant en de winkel voor de beelden (welke de winkel niet mag geven, maar a la)

En de rest is onbekend.
pi_219532258
quote:
7s.gif Op donderdag 18 december 2025 21:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Vanaf nu wel :')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219532262
quote:
Degene die mij zo aanspreekt omdat een kind huilt kan ook een hoek verwachten.
Soo hee, jij hoekt wat af zeg :')

Als je 2-jarige bij de brandweer kan solliciteren als Martinshorn of dat het onophoudelijk klinkt als op de eerste maandag van de maand om 12:00, hoeft daar niet de hele Jumbo van mee te genieten van jouw onopgevoede kutkind.

2 opties:
óf een van de ouders neemt madammeke van 2 even mee naar buiten voor een pedagogisch onderonsje,
óf als het een recidiviste is, ga je er voortaan mee naar de Aldi of de Lidl (of laat het, met 1 ouder, THUIS!)

Maar niet "hier lieverd, filmpje, ach toe nou schattepetat" ** BWEEEEEEEEEEEEHH *** en weer stoïcijns verder op zoek gaan naar de gevulde koeken, roomboter (protip ligt vaak in de buurt van de zakjes kaas, kan je peuter zich mooi over ontfermen :P ) en appelsap en het kind maar gewoon laten blèren.
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 21:02 schreef Cruzinats het volgende:
De Jumbo in Putten wil zelf niets kwijt.

JUMMMBOOO ....... en dat voor die prijs :s)

(misschien heette de vader wel Roderick :') )

[ Bericht 5% gewijzigd door r_one op 19-12-2025 05:10:24 ]
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219532263
quote:
4s.gif Op donderdag 18 december 2025 21:12 schreef Cruzinats het volgende:
Ik ondervind dagelijks overlast van bejaarden die standaard 20 km/u onder de aangegeven snelheid rijden en voor iedere scheet volop de rem trappen. Om maar niet te beginnen over het optrekken voor een groen stoplicht.
Gewoon bij de keel grijpen die graftakken :s)
Dat zal ze leren ~O>

Hoeken mag ook :P :Y
.
pi_219532265
was het beemster kaas?
pi_219532270
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 05:03 schreef CruzerXtreme het volgende:
was het beemster kaas?
Ik denk kutkaas :')

(madammeke over een jaar of 40/50 :') )

[ Bericht 4% gewijzigd door r_one op 19-12-2025 05:21:25 ]
.
pi_219532275
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 04:48 schreef r_one het volgende:

[..]

Als je 2-jarige bij de brandweer kan solliciteren als Martinshorn of dat het onophoudelijk klinkt als op de eerste maandag van de maand om 12:00, hoeft daar niet de hele Jumbo van mee te genieten van jouw onopgevoede kutkind.

2 opties:
óf een van de ouders neemt madammeke van 2 even mee naar buiten voor een pedagogisch onderonsje,
óf als het een recidiviste is, ga je er voortaan mee naar de Aldi of de Lidl (of laat het, met 1 ouder, THUIS!)

Ja doeiiii! Oók wegblijven bij de Aldi of Lidl. :{w
Wat is daar mis mee btw?
pi_219532280
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:50 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Nee man, jouw intolerantie voor alles wat jou even niet goed uitkomt, dat is prijzenswaardig :')
Extreem links..
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator vrijdag 19 december 2025 @ 06:14:17 #82
441859 crew  Lenny77
pi_219532312
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:54 schreef Tengano het volgende:
Dus als dat kind de hele Jumbo bij elkaar schreeuwt om een zakje kaas wat ze moet terugleggen, trekt pappa direct de smartphone om het kind stil te krijgen; en dat zijn dan blijkbaar de beste opvoedkundige skills die hij beschikbaar heeft.

Maar hij trekt ineens alles uit de kast, zoals op zoek gaan naar getuigen, al het personeel van de Jumbo mobiliseren, camera's die uitgekeken moeten worden, politie informeren en dergelijke om een vrouw te kunnen aangeven die uiteindelijk wel het goeie voorbeeld gaf hoe je zo'n kind stil kunt krijgen :?

8)7
Nee die vrouw gaf zeker niet het goede voorbeeld.
Zelfs als ouder mag je je kind niet naar de keel te grijpen!

Om nou gewoon filmpjes te laten zien, dat lijkt mij ook niet erg opvoedkundig. Maar fysiek geweld hoort er niet bij.
Nooit
pi_219532436
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 06:14 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nee die vrouw gaf zeker niet het goede voorbeeld.
Zelfs als ouder mag je je kind niet naar de keel te grijpen!

Om nou gewoon filmpjes te laten zien, dat lijkt mij ook niet erg opvoedkundig. Maar fysiek geweld hoort er niet bij.
Nooit
Gewoon je kind laten blerren in kindzitje van de winkelkar. Ze leren dat iets gewoon niet mag.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_219532437
quote:

[..]

Ok, dus als je aan kinderen gaat beginnen moet je er rekening mee houden dat je de eerste pakweg 8 jaar als een soort halve kluizenaar moet gaan leven (want het duurt nou eenmaal even voordat kinderen hun emoties een beetje onder controle hebben)?
pi_219532462
quote:

[..]
Soo hee, jij hoekt wat af zeg :')

2 opties:

Maar niet "hier lieverd, filmpje, ach toe nou schattepetat" ** BWEEEEEEEEEEEEHH *** en weer stoïcijns verder op zoek gaan naar de gevulde koeken, roomboter (protip ligt vaak in de buurt van de zakjes kaas, kan je peuter zich mooi over ontfermen :P ) en appelsap en het kind maar gewoon laten blèren.
[..]
JUMMMBOOO ....... en dat voor die prijs :s)

(misschien heette de vader wel Roderick :') )
Wel erg kort door de bocht. Er zijn ook kinderen die neurodivergent zijn (ADHD en/of autisme) die moeilijk met prikkels kunnen om gaan en daarom snel van de leg zijn. Maargoed, als dat zo is, ook dan speel je daar op in en blijf je thuis. Misschien elke week de ouder afwisselen, aangezien ik best snap dat ouders met jonge kinderen dit ook als een soort van uitje zien.
pi_219532484
Ik had d'r een vuist in haar keel gegeven.
pi_219532519
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 06:14 schreef Lenny77 het volgende:

Maar fysiek geweld hoort er niet bij.
Nooit
Ach, ik heb ooit eens het kindje van mijn buren een flinke draai om zijn oren gegeven toen ik op hem pastte.

En voordat mensen helemaal in een kramp schieten; dat was volkomen terecht en hij kreeg daarna van z'n ouders ook nog een pak op de broek.

Zou het zo weer doen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_219532526
Daarmee keur ik dit voorval overigens niet goed.

Als je weet dat dat kind van je zich niet kan gedragen dan laat je hem thuis.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  roze vrijdag 19 december 2025 @ 08:01:16 #89
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219532553
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:54 schreef Tengano het volgende:

8)7
Wtf zeg jij.
pi_219532664
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 december 2025 07:51 schreef vosss het volgende:

Maar dat weet je nou net niet, dat is het hele dingetje met kinderen van die leeftijd. Ze kunnen 3 weken lang perfect naar je luisteren en dan ineens om iets totaal onbenulligs helemaal over de rooie raken.
pi_219532750
Ik heb ook wel eens gewinkeld in de ah met een dreinende dreumes, want ja er moest natuurlijk ook gegeten worden.
De blikken en opmerkingen die naar je toe geslingerd kunnen worden moet je ook maar tegen kunnen.
Gelukkig kreeg ik meestal milde opmerkingen (goh wat ben ik blij dat ik die periode voorbij ben!) of een blik vol medelijden naar mij toe.
Maar tegenwoordig zie ik steeds vaker mensen echt compleet uit hun naad gaan tegen een ouder met zo’n krijsend kind. Het lijkt ook wel alsof ‘iedereen’ (flink) wat minder tolerant is geworden de laatste jaren.

Alsof die ouders het leuk vinden om op die manier in de spotlight te staan.
Als een baby of peuter zo hard begint te krijsen dan gebeurd er ook van alles bij de ouder. Hogere hartslag, adrenaline etc. Alles wordt razendsnel nagegaan hoe je zo snel mogelijk je kind weer stil krijgt.
Heel slim van de natuur want vroeger was het niet handig om zo’n mega verklikker in je buurt te hebben.
Dat zo’n ouder dan alles uit de kast trekt om kind stil te krijgen en uiteindelijk z’n telefoon dan maar geeft snap ik wel.
Want wat een gezeik hier over dat schermpje zeg.. alsof dat kind ook 24/7 zo’n schermpje op schoot geworpen krijgt.
Wat hadden ze dan moeten doen? Draai om de oren? Corrigerende tik?
Of maar thuis blijven voor een jaar of 4? want tot die leeftijd hebben ze sowieso zo nu en dan een plotseling opzettende huilbui of woede aanval.
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
  vrijdag 19 december 2025 @ 09:12:58 #92
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_219532793
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:56 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Dit is niet aanspreken, dit is verbaal aanvallen. Het mag dan niet fysiek zijn, maar het is wel aggressie en het is beledigend. Wat je geeft, krijg je terug, een principe dat mensen nog steeds niet snappen blijkbaar. Je kunt niet verwachten dat mensen ook maar enig respect hebben voor denigrerende, commanderende opmerkingen. De zelfreflectie is weer ver te zoeken. Denken dat je alles maar kunt roepen zonder enige consequentie. Beleefdheid en nederigheid verwacht te ontvangen, waar je botheid en aggressie geeft...
Wat botheid en agressie betreft: lees je eigen posts hier nog eens na, mafklapper....
  vrijdag 19 december 2025 @ 09:15:07 #93
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_219532802
quote:

[..]
Net zoals je kind opvoeden er ook bij hoort. Kind dat voor overlast zorgt gewoon oppakken en mee naar buiten nemen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_219532814
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 09:12 schreef kibo het volgende:

[..]
Wat botheid en agressie betreft: lees je eigen posts hier nog eens na, mafklapper....
Dat noemen we karma. Ik ben niet meer dan een spiegel die de idioterie van anderen weerspiegelt en het dubbel en dwars teruggeeft. Wat je geeft, krijg je terug.
pi_219532836
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 09:15 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Net zoals je kind opvoeden er ook bij hoort. Kind dat voor overlast zorgt gewoon oppakken en mee naar buiten nemen.
Een kind dat huilt of niet stopt met huilen op commando heeft niet per definitie iets met opvoeding te maken. De emotieregulatie van een TWEE-JARIG kind is nog lang niet op orde. Een twee-jarig kind leert nota bene pas net deze emoties kennen. Als je dat niet snapt en geen enkel begrip hebt voor biologische en cognitieve processen, dan is het tijd om permanent te verhuizen naar fantasy island op je zolderkamer. Natuurlijke processen zijn wat ze zijn, en als jij als VOLWASSENE niet op een normale wijze iemand kan aanspreken en geen enkele emotionele tolerantie hebt jegens een twee-jarig kind, dan mag je wel eens goed naar jezelf kijken. Beter nog, laat jezelf nakijken. En voordat ook jij zegt, kijk naar je eigen botheid... ik ben echt zelden de aggressor, maar iemand die mij als het ware bedreigt of aanvalt zal inderdaad een flinke tegenaanval kunnen verwachten. Maar ook dat snapt men hier niet. Causaliteit ontgaat de mensen hier nogal, net als verbanden leggen en zelfreflectie.

Dat die ouders met een filmpje hun kind proberen te sussen is een teken van onmacht en geen idee hebben van wat het kind wel nodig heeft. Maar zelfs bij de "beste opvoeders" zullen dit soort momenten voorkomen wanneer een TWEE-JARIG kind niet te kalmeren of corrigeren is. Dan is het puur laten ervaren en uitrazen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Cockwhale op 19-12-2025 09:31:05 ]
  vrijdag 19 december 2025 @ 09:24:35 #96
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219532842
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 december 2025 07:51 schreef vosss het volgende:

Als een kind krijst krijgt hij of zij de zin niet. Dat heeft niks met gedragen te maken dat is gewoon onderdeel van de opvoeding. Wat denk je dat een tweejarige doet? Beginnen met "Beste vader, heden ten dage is mij tot mij gekomen de opmerking over het niet verkrijgen van chocolade."
  vrijdag 19 december 2025 @ 09:25:33 #97
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219532849
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 09:15 schreef deedeetee het volgende:

[..]
En dan? Is het opeens voorbij? :') Alsof dat kind denkt. Ahh neee nu zijn we uit de winkel ik stop met huilen.
  vrijdag 19 december 2025 @ 09:26:03 #98
3542 Gia
User under construction
pi_219532853
quote:

en

Je kunt ook gewoon accepteren dat er kinderen zijn op de wereld! Ook altijd dat gezeur van kinderen in een restaurant. Ja, ga niet met je kind dat niet wil luisteren naar een chic restaurant, als kindlief geen zitvlees heeft. Kies dan voor een McDonald. Iedereen blij. En bij de supermarkt moet je dreinende kinderen gewoon negeren. Als het niet mijn kind is, is het ook niet mijn probleem.
pi_219532873
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 december 2025 07:12 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ok, dus als je aan kinderen gaat beginnen moet je er rekening mee houden dat je de eerste pakweg 8 jaar als een soort halve kluizenaar moet gaan leven (want het duurt nou eenmaal even voordat kinderen hun emoties een beetje onder controle hebben)?
Na, ik begin ook steeds meer het idee te krijgen dat het ligt aan onze manier van opvoeden. Als ik een beetje rondkijk in andere landen, Zweden, Denemarken, Belgie, Duitsland, Zwitserland, Italie en Frankrijk, merk ik dat kinderen echt wel een stuk rustiger zijn. Wij hebben misschien iets van 'KinDEren MOeteN KiND KunNEN ZiJN!!' , maar in het buitenland zitten ze gewoon rustig aan tafel in een restaurant met de ouders. Tantrums zie je wel, maar de reacties zijn daar ook anders.

Wij doen echt iets verkeerd.
1947-2016
  vrijdag 19 december 2025 @ 09:29:23 #100
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219532875
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 09:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Na, ik begin ook steeds meer het idee te krijgen dat het ligt aan onze manier van opvoeden. Als ik een beetje rondkijk in andere landen, Zweden, Denemarken, Belgie, Duitsland, Zwitserland, Italie en Frankrijk, merk ik dat kinderen echt wel een stuk rustiger zijn. Wij hebben misschien iets van 'KinDEren MOeteN KiND KunNEN ZiJN!!' , maar in het buitenland zitten ze gewoon rustig aan tafel in een restaurant met de ouders. Tantrums zie je wel, maar de reacties zijn daar ook anders.

Wij doen echt iets verkeerd.
Hoe heb je dat bij je eigen kinderen gedaan?
  FOK!Fotograaf vrijdag 19 december 2025 @ 09:30:04 #101
842 Zorro
Z
pi_219532880
Ik zeg dan altijd tegen zo'n kind: "Dat kan veel harder"

Dan zijn ze of verbouwereerd en stil of ze gaan nog harder. Wel leuk experiment altijd _O-
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_219532913
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 09:29 schreef xzaz het volgende:

[..]
Je denkt dat hij kinderen heeft? Lol.

Daarnaast wat anecdotisch bewijs van die enkele keer dat ie in het buitenland was waar het zogenaamd altijd goed gaat. _O-

De keren dat ik in mijn leven een langdurig jankend kind in de supermarkt ben tegengekomen zijn ook op één hand te tellen. Maar dit specifieke geval bewijst echt dat er iets mis is in Nederland _O-
  vrijdag 19 december 2025 @ 09:34:56 #103
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219532917
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 09:34 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Je denkt dat hij kinderen heeft?
ItsATrap.gif
  vrijdag 19 december 2025 @ 09:39:24 #104
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219532938
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 09:34 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

De keren dat ik in mijn leven een langdurig jankend kind in de supermarkt ben tegengekomen zijn ook op één hand te tellen. Maar dit specifieke geval bewijst echt dat er iets mis is in Nederland _O-
Als ik ze tegen kom zijn ze altijd twee jaar:
https://www.oudersvannu.n(...)n-nee-zeggen~91f7645

Hoort gewoon bij die leeftijd.

En de vrouw van de OP moet blij zijn dat papa er bij was en niet mama; als mama er bij was had die vrouw de onderkant van de vriezer gezien.
  vrijdag 19 december 2025 @ 09:43:50 #105
78780 deedeetee
pi_219532958
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 09:25 schreef xzaz het volgende:

[..]
En dan? Is het opeens voorbij? :') Alsof dat kind denkt. Ahh neee nu zijn we uit de winkel ik stop met huilen.
Dan leert het kind dat krijsen om je zin te krijgen geen zin heeft. Er aan toegeven door het een filmpje te laten kijken is in feite het belonen van slecht gedrag.
Op zich is het heel normaal dat een jong kind zo zijn zin hoopt te krijgen. Wat tegenwoordig ook normaal lijkt te zijn bij veel ouders is dat verkeerde gedrag doodleuk als normaal accepteren en goedpraten. Waarom zouden de mensen maar moeten accepteren dat jouw kind zich misdraagt ?
  vrijdag 19 december 2025 @ 09:54:15 #106
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219533018
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 09:43 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Dan leert het kind dat krijsen om je zin te krijgen geen zin heeft.
Nee, het leert dan er negatieve aandacht wordt gegeven en dat papa en of mama niet meer gaan winkelen als het krijst. Wat denk je dat het kind de volgende keer gaat doen als het zijn zin niet krijgt?
quote:
Er aan toegeven door het een filmpje te laten kijken is in feite het belonen van slecht gedrag.
Eens.
quote:
Op zich is het heel normaal dat een jong kind zo zijn zin hoopt te krijgen. Wat tegenwoordig ook normaal lijkt te zijn bij veel ouders is dat verkeerde gedrag doodleuk als normaal accepteren en goedpraten. Waarom zouden de mensen maar moeten accepteren dat jouw kind zich misdraagt ?
Het is geen verkeerd gedrag; het is gewoon gedrag dat hoort bij een kind van 2.
  vrijdag 19 december 2025 @ 10:00:05 #107
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219533039
Jezus, al zat dat kind met een blikje Red Bull in de knuistjes zoals elke week de boel op stelten te zetten, een tweejarige bij de keel grijpen is geschift en ontzettend zorgwekkend gedrag. Spreek de ouders aan, kaffer ze desnoods uit dat een Tokkie ervan bloost, maar als je het menselijk instinct ontbeert om voorzichtig te zijn met zulke kleines, dan hoor je niet los rond te lopen in het openbaar.
  vrijdag 19 december 2025 @ 10:04:56 #108
78780 deedeetee
pi_219533058
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 09:54 schreef xzaz het volgende:

[..]
Nee, het leert dan er negatieve aandacht wordt gegeven en dat papa en of mama niet meer gaan winkelen als het krijst. Wat denk je dat het kind de volgende keer gaat doen als het zijn zin niet krijgt?
[..]
Eens.
[..]
Het is geen verkeerd gedrag; het is gewoon gedrag dat hoort bij een kind van 2.
Ik heb blijkbaar andere kinderen dan jij. Die van mij snapten de boodschap namelijk vrij snel en probeerden het meestal geen 2 e of 3e keer. Het hoort idd bij de leeftijd ( het is wél verkeerd gedrag) maar zelfs als ze 2 jaar oud zijn kunnen kinderen echt wel wat leren over wat wel en niet kan. En als ze hardleers zijn laat je ze thuis tot ze zich wel kunnen gedragen.
Het helpt natuurlijk wel als je dan al bent begonnen met opvoeden en daar ontbreekt het bij de tegenwoordige ouders aan.
  vrijdag 19 december 2025 @ 10:10:16 #109
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219533082
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 10:04 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Ik heb blijkbaar andere kinderen dan jij. Die van mij snapten de boodschap namelijk vrij snel en probeerden het meestal geen 2 e of 3e keer. Het hoort idd bij de leeftijd ( het is wél verkeerd gedrag) maar zelfs als ze 2 jaar oud zijn kunnen kinderen echt wel wat leren over wat wel en niet kan. En als ze hardleers zijn laat je ze thuis tot ze zich wel kunnen gedragen.
Het helpt natuurlijk wel als je dan al bent begonnen met opvoeden en daar ontbreekt het bij de tegenwoordige ouders aan.
Maar natuurlijk heb jij andere kinderen dan mij; tenminste ik denk niet dat je mijn vrouw bent. Misschien ben je wel een hele goede moeder en doe je het beter dan de rest van Nederland. Zou je misschien een boek kunnen schrijven over je aanpak? Als ze hardleers zijn stop je ze dan ook onder de trap totdat ze weer rustig zijn?
  vrijdag 19 december 2025 @ 10:21:33 #110
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_219533129
quote:

en

Omdat mensen daardoor nog wereldvreemder worden.

Krijsende kleine kinderen zijn super irritant maar horen nu eenmaal bij het leven, OOK wanneer je zelf geen kinderen hebt of wil. Zonder kinderen geen maatschappelij.

Hoe minder vaak mensen met "ongemakken" in aanraking komen hoe verwender en wereldvreemder ze worden.
Krekker is de bom!
  vrijdag 19 december 2025 @ 10:23:03 #111
307622 Perox
(niet de echte)
pi_219533134
Dit is me met mijn 3 kinderen slechts 1x overkomen, in de IKEA of all places. Dan duurt het wel even voordat je de winkel uit bent. :@

Achteraf was het kind ziek aan het worden, tja soms weet je ook niet alles vooraf.

Iedereen die ook los gaat op de manier van sussen van die ouders, alsof dat wat uitmaakt voor deze zaak.

Gewoon met je poten van andermans kind afblijven.
En wie mijn kind bij de keel zou grijpen had wel een probleem.

Helemaal eens met @Cockwhale
pi_219533139
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 03:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Jij en ik weten toch niet hoe dat gesprek was gegaan of wat er in de aangifte staat?

Wij oordelen nu na aanleiding van een interview met de krant.
Feiten zijn ook volgens getuigen:
Kind blijkt enorm te krijsen in supermarkt
Ouders grijpen niet in
Vrouw vliegt dat kind aan
Iedereen schrikt en vrouw rent winkel uit

Pa doet aangifte en politie verzaakt volgens pa
Pa belt krant en de winkel voor de beelden (welke de winkel niet mag geven, maar a la)

En de rest is onbekend.
M.a.w. de vader heeft niet de juiste woorden gebruikt t.o.v. de politie
Als hij het iets dikker had aangezet "gestoorde vrouw probeerde mijn kind te wurgen", was de politie wel gekomen
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_219533166
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 09:26 schreef Gia het volgende:

[..]
Je kunt ook gewoon accepteren dat er kinderen zijn op de wereld! Ook altijd dat gezeur van kinderen in een restaurant. Ja, ga niet met je kind dat niet wil luisteren naar een chic restaurant, als kindlief geen zitvlees heeft. Kies dan voor een McDonald. Iedereen blij. En bij de supermarkt moet je dreinende kinderen gewoon negeren. Als het niet mijn kind is, is het ook niet mijn probleem.
Heb je ook gelijk in. Mijn jongste is zeer waarschijnlijk neurodivergent en kan buitenshuis moeilijke buien hebben. Wij hebben ver voor gekozen om hem zo min mogelijk mee te nemen met winkelen (al gaat het steeds beter), maar dat is meer omdat ik me vooral ongemakkelijk voel wanneer hij aan het huilen was/is. Zoals iemand eerder hier zei, mensen zijn minder tolerant en zien veel dingen als een last. Ik voelde me bekeken en beoordeeld want je doet het nooit goed (en ik weet daar moet je schijt aan hebben, maar dat vind ik gewoon moeilijk).

Ik wil mensen echt op het hart drukken dat kinderen die huilen, dreinen, buien hebben etc geen 'onopgevoede kutkinderen' hoeven te zijn. Soms spelen er ook andere dingen mee waar ouders moeilijk invloed op hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sunshine1982 op 19-12-2025 10:36:11 ]
  vrijdag 19 december 2025 @ 10:29:49 #114
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219533178
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 10:21 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Omdat mensen daardoor nog wereldvreemder worden.

Krijsende kleine kinderen zijn super irritant maar horen nu eenmaal bij het leven, OOK wanneer je zelf geen kinderen hebt of wil. Zonder kinderen geen maatschappelij.

Hoe minder vaak mensen met "ongemakken" in aanraking komen hoe verwender en wereldvreemder ze worden.
Een maatschappij kan prima zonder krijsende kinderen hoor. Gekrijs en onaangepast gedrag heeft geen enkele meerwaarde
Dat soort kinderen groeien uit tot monstertjes die denken dat ze Whitney Houston zijn en supermarktpersoneel in elkaar mogen meppen
  vrijdag 19 december 2025 @ 10:29:54 #115
78780 deedeetee
pi_219533179
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 10:10 schreef xzaz het volgende:

[..]
Maar natuurlijk heb jij andere kinderen dan mij; tenminste ik denk niet dat je mijn vrouw bent. Misschien ben je wel een hele goede moeder en doe je het beter dan de rest van Nederland. Zou je misschien een boek kunnen schrijven over je aanpak? Als ze hardleers zijn stop je ze dan ook onder de trap totdat ze weer rustig zijn?
Er is een verschil tussen opvoeden en mishandelen. Blijkbaar ben jij daar niet van op de hoogte.
  vrijdag 19 december 2025 @ 10:33:16 #116
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219533201
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 10:29 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Er is een verschil tussen opvoeden en mishandelen. Blijkbaar ben jij daar niet van op de hoogte.
Voor mij ligt die grens al bij thuislaten omdat ze hardleers zijn. Dat is gewoon straffen. Maar goed, jij bent blijkbaar de alwetende en jouw kinderen zijn perfect.
pi_219533226
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 09:29 schreef xzaz het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 10:33 schreef xzaz het volgende:

[..]
Voor mij ligt die grens al bij thuislaten omdat ze hardleers zijn. Dat is gewoon straffen. Maar goed, jij bent blijkbaar de alwetende en jouw kinderen zijn perfect.
Ik proef wat cynisme bij je.
1947-2016
pi_219533268
Ik zou haar geen hoek hebben gegeven, dat zou ik niet durven.
Maar ik had me er zeker wel mee bemoeid als ik het gezien had!
Aanspreken, wegtrekken, praten whatever, van kleine kinderen blijf je af.

Heb het zelf nooit meegemaakt met mijn zoons, de ene was kennelijk altijd heel braaf en de ander gaf ik altijd een prei in zijn handen in het karretje. Vond ie leuk :D
  vrijdag 19 december 2025 @ 10:42:54 #119
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219533269
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 10:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]
[..]
Ik proef wat cynisme bij je.
  vrijdag 19 december 2025 @ 10:45:22 #120
78780 deedeetee
pi_219533287
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 10:33 schreef xzaz het volgende:

[..]
Nee ik mijn kinderen zijn niet perfect.
Ze niet in een winkel meenemen als ze zich niet kunnen gedragen is geen straf. Ze oppakken en mee naar buiten nemen zou je zo hooguit kunnen zien. Het uitleggen dat dergelijk gedrag niet kan en dat bij herhaling het kind ( voorlopig ) niet meer mee mag boodschappen doen is ook geen straf. En als een kind echt te jong is om t te snappen dan zorg je ervoor het zo min mogelijk mee te nemen.
Waarom denk jij dat je het recht hebt om mensen last te laten hebben van jouw krijsende kind ? Ik begin te denken dat jij zelf ook een gemis aan opvoeding hebt gehad.
  vrijdag 19 december 2025 @ 10:47:10 #121
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_219533305
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 10:29 schreef the-eye het volgende:

[..]
Een maatschappij kan prima zonder krijsende kinderen hoor. Gekrijs en onaangepast gedrag heeft geen enkele meerwaarde
Dat soort kinderen groeien uit tot monstertjes die denken dat ze Whitney Houston zijn en supermarktpersoneel in elkaar mogen meppen
Ik neem aan dat je bedoelt op die Amsterdamse zangeres waar ik me de naam even niet van herinner.

Maar goed, feit is gewoon dat krijsen op 2-jarige leeftijd weinig zegt over hoe het kind later zal zijn. Ook zegt het weinig over de ouders. Of ga je nu ook beweren dat veel huilen van babies ook betekent dat ze later zullen uitgroeien tot verwende kinderen?
Krekker is de bom!
  vrijdag 19 december 2025 @ 10:47:26 #122
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219533308
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 10:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Heb je ook gelijk in. Mijn jongste is zeer waarschijnlijk neurodivergent en kan buitenshuis moeilijke buien hebben. Wij hebben ver voor gekozen om hem zo min mogelijk mee te nemen met winkelen (al gaat het steeds beter), maar dat is meer omdat ik me vooral ongemakkelijk voel wanneer hij aan het huilen was/is. Zoals iemand eerder hier zei, mensen zijn minder tolerant en zien veel dingen als een last. Ik voelde me bekeken en beoordeeld want je doet het nooit goed (en ik weet daar moet je schijt aan hebben, maar dat vind ik gewoon moeilijk).

Ik wil mensen echt op het hart drukken dat kinderen die huilen, dreinen, buien hebben etc geen 'onopgevoede kutkinderen' hoeven te zijn. Soms spelen er ook andere dingen mee waar ouders moeilijk invloed op hebben.
Hear hear. Ja, het is schijtirritant en ja mensen kunnen de schijn flink tegen hebben met "filmpjes laten zien om het rustig te krijgen" maar je weet niet wat er thuis speelt. Misschien gaat ze altijd mee naar de winkel omdat moeder in puin ligt thuis van het gedrag van het kind. Misschien speelt er iets waarbij het even praktischer is om het met die filmpjes te proberen zodat je in elk geval je broodnodige boodschappen af kunt maken omdat dit het enige is wat werkt ondanks alle pogingen. Misschien zijn de ouders er ook gillend gek en moedeloos van, maar je moet toch te vreten hebben en je kind acclimatiseren met normale dingen in het leven. Misschien heeft het kind terugkerende oorontstekingen, daar kunnen ze ook snerpend van gaan krijsen dat je breinaalden in je oren wilt steken en dat kan best snel opkomen met dit snotweer.

En misschien is het inderdaad een onopgevoed tokkiekutkind maar dat gaat echt niet beter lopen qua opvoeding na een wurgpoging in de supermarkt.
  vrijdag 19 december 2025 @ 10:49:21 #123
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_219533326
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 10:45 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Nee ik mijn kinderen zijn niet perfect.
Ze niet in een winkel meenemen als ze zich niet kunnen gedragen is geen straf. Ze oppakken en mee naar buiten nemen zou je zo hooguit kunnen zien. Het uitleggen dat dergelijk gedrag niet kan en dat bij herhaling het kind ( voorlopig ) niet meer mee mag boodschappen doen is ook geen straf. En als een kind echt te jong is om t te snappen dan zorg je ervoor het zo min mogelijk mee te nemen.
Waarom denk jij dat je het recht hebt om mensen last te laten hebben van jouw krijsende kind ? Ik begin te denken dat jij zelf ook een gemis aan opvoeding hebt gehad.
Ik heb last van jouw dom gezwam. Toch heb jij alsnog het recht hiermee door te gaan.
Krekker is de bom!
  vrijdag 19 december 2025 @ 10:49:25 #124
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219533328
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 10:45 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Sow
pi_219533430
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 10:47 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Hear hear. Ja, het is schijtirritant en ja mensen kunnen de schijn flink tegen hebben met "filmpjes laten zien om het rustig te krijgen" maar je weet niet wat er thuis speelt. Misschien gaat ze altijd mee naar de winkel omdat moeder in puin ligt thuis van het gedrag van het kind. Misschien speelt er iets waarbij het even praktischer is om het met die filmpjes te proberen zodat je in elk geval je broodnodige boodschappen af kunt maken omdat dit het enige is wat werkt ondanks alle pogingen. Misschien zijn de ouders er ook gillend gek en moedeloos van, maar je moet toch te vreten hebben en je kind acclimatiseren met normale dingen in het leven. Misschien heeft het kind terugkerende oorontstekingen, daar kunnen ze ook snerpend van gaan krijsen dat je breinaalden in je oren wilt steken en dat kan best snel opkomen met dit snotweer.

En misschien is het inderdaad een onopgevoed tokkiekutkind maar dat gaat echt niet beter lopen qua opvoeding na een wurgpoging in de supermarkt.
Er kan zoveel aan de hand zijn en toch denken we allemaal maar aan het makkelijkste, namelijk kutkind die zijn/haar mond moet houden en ouders die niet kunnen opvoeden. Een kind rustig krijgen met een beeldschermlijkt misschien niet echt opvoedkundig verantwoord, maar niet alle kinderen zijn hetzelfde en niet alle kinderen hebben baat bij dezelfde (opvoedkundige) benadering. Beter helpen we elkaar gewoon in plaats van het vingertje te wijzen.
pi_219533560
quote:
Yup.
-nee-
  vrijdag 19 december 2025 @ 11:35:27 #127
78780 deedeetee
pi_219533593
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 11:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Er kan zoveel aan de hand zijn en toch denken we allemaal maar aan het makkelijkste, namelijk kutkind die zijn/haar mond moet houden en ouders die niet kunnen opvoeden. Een kind rustig krijgen met een beeldschermlijkt misschien niet echt opvoedkundig verantwoord, maar niet alle kinderen zijn hetzelfde en niet alle kinderen hebben baat bij dezelfde (opvoedkundige) benadering. Beter helpen we elkaar gewoon in plaats van het vingertje te wijzen.
Je hebt best wel gelijk dat het idd niet alleen of altijd een kwestie van opvoeden is en dat is dan heel naar voor die ouders want ze worden er wel op aangekeken. Maar er zijn legio ouders die vinden dat het maar een fase is en dat mensen niet zo onverdraagzaam moeten zijn als hun kind alles bij elkaar krijst. En de laatste soort duikt hier in dit topic ook op.
  vrijdag 19 december 2025 @ 11:37:58 #128
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_219533626
Ik heb wel een paar keer bij een krijsend kind de ouders verwezen naar de brede pleisters die ze in de supermarkt verkochten.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  vrijdag 19 december 2025 @ 11:38:53 #129
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_219533644
Een aantal users hier hebben overduidelijk geen kinderen :') De pedagogische skills van de ouders mogen dan weliswaar (op dat moment?) te kort schieten, van een kind blijf je af. Gestoord wijf. Van mij had ze een wijnfles mogen terugkoppen.
pi_219533755
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 11:35 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Je hebt best wel gelijk dat het idd niet alleen of altijd een kwestie van opvoeden is en dat is dan heel naar voor die ouders want ze worden er wel op aangekeken. Maar er zijn legio ouders die vinden dat het maar een fase is en dat mensen niet zo onverdraagzaam moeten zijn als hun kind alles bij elkaar krijst. En de laatste soort duikt hier in dit topic ook op.
Nouja, het is niet dat een kind een robot is met een aan en uit knop (was het soms maar waar :')). Als een kind huilt dan is het soms moeilijk om het kind eruit te krijgen. En dan kun je wel gaan zuchten en steunen, maar dat werkt echt niet. Ik denk dat heel veel ouders zich opgelaten voelen als hun kind in het openbaar flink los gaat en starende veroordelende blikken is gewoon echt niet leuk op dat moment.
pi_219533784
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 11:38 schreef Mommychilgrad het volgende:
Een aantal users hier hebben overduidelijk geen kinderen :') De pedagogische skills van de vader mogen dan weliswaar te kort schieten, van een kind blijf je af. Gestoord wijf. Van mij had ze een wijnfles mogen terugkoppen.
De pedagogische vaardigheden van ouders ter discussie stellen op basis van één nieuwsbericht vind ik ook wat overtrokken. Sterker nog: in vervelende situaties in het openbaar kan ik me goed voorstellen dat je een huilend of lastig kind op de meest pragmatische manier probeert te kalmeren. Vroeger met een lollie, nu met een telefoon, ach ja.

Wat ik wél vind, is dat het nieuwsbericht duidelijk op sensatie aanstuurt en dat veel reacties hier buitenproportioneel zijn. Uitspraken als “even die vrouw neerhoeken” slaan nergens op. Dat soort stoere praat levert potentieel een strafblad op en helpt niemand, je eigen gezin al helemaal niet. Allemaal stoere bois. In de praktijk zullen de meeste ouders niet zo snel geweld gebruiken, zeker niet in het bijzijn van je kind(eren). De-escaleren win je bijna altijd veel meer mee, maar dat bekt niet zo stoer.
pi_219533799
Van kinderen mensen blijf je gewoon af. Irriteer je je? Loop lekker de andere kant op.

Ik ben een pacifist, maar deze dame zou bij mij haar kerstmaal door een rietje moeten nuttigen na dit voorval.
pi_219533821
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 11:47 schreef Justinn het volgende:

[..]
De pedagogische vaardigheden van ouders ter discussie stellen op basis van één nieuwsbericht vind ik ook wat overtrokken. Sterker nog: in vervelende situaties in het openbaar kan ik me goed voorstellen dat je een huilend of lastig kind op de meest pragmatische manier probeert te kalmeren. Vroeger met een lollie, nu met een telefoon, ach ja.

Wat ik wél vind, is dat het nieuwsbericht duidelijk op sensatie aanstuurt en dat veel reacties hier buitenproportioneel zijn. Uitspraken als “even die vrouw neerhoeken” slaan nergens op. Dat soort stoere praat levert potentieel een strafblad op en helpt niemand, je eigen gezin al helemaal niet. Allemaal stoere bois. In de praktijk zullen de meeste ouders niet zo snel geweld gebruiken, zeker niet in het bijzijn van je kind(eren).
Ik denk dat je je daar aardig in vergist hoor. Vooropgesteld: ik denk dat veel mensen die al snel dingen zeggen als 'neerhoeken' inderdaad keyboard warriors zijn, maar ik denk dat als jij 100 kinderen bij de nek grijpt je op zijn minst 80 á 90 keer een slag op je kaak kunt verwachten.

En terecht toch? Dat heeft niks met 'stoere bois' te maken, maar gewoon met het beschermen van je kind.
pi_219533833
Het is gewoon een ongeschreven regel, je blijft met je poten van andermans kind af.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219533908
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 11:52 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Ik denk dat je je daar aardig in vergist hoor. Vooropgesteld: ik denk dat veel mensen die al snel dingen zeggen als 'neerhoeken' inderdaad keyboard warriors zijn, maar ik denk dat als jij 100 kinderen bij de nek grijpt je op zijn minst 80 á 90 keer een slag op je kaak kunt verwachten.

En terecht toch? Dat heeft niks met 'stoere bois' te maken, maar gewoon met het beschermen van je kind.
De meeste mensen zullen uiteindelijk hun kind willen beschermen, desnoods met geweld (en terecht!), maar een groot deel zal te laat reageren. Daarom ben ik het niet eens met die "80 à 90 keer van de 100".

In een dergelijke situatie zal de initiële aandacht óf naar de dader óf naar het welzijn van het gezin gaan. Mede gezien de natuurlijke respons op gevaar (freeze-flight-fright) geloof ik er niets van dat grote aantallen direct de dader aanvliegen. Sterker nog: uit schrik zul je eerst je kind willen controleren op letsel. Tegen die tijd is de dader mogelijk al lang gevlogen.

Wat hier wordt gesuggereerd: eerst die vrouw neermeppen, al dan niet inclusief 'burgerarrest', en pas daarna aandacht voor een gewond of overstuur gezin. Ja, ja. Stoere bois dus.

Veel ouders (lees: vaders) die online stoer doen over grof geweld ter bescherming van hun kind en een strafblad zeggen voor lief te nemen, zullen dat in de praktijk zelden waarmaken. Het is voornamelijk retoriek achteraf.

[ Bericht 4% gewijzigd door Justinn op 19-12-2025 12:18:54 ]
  vrijdag 19 december 2025 @ 12:08:40 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219533935
Okay, vader probeert krijsend kind af te leiden met filmpje op telefoon?
En dat is ook weer niet goed? Het zou mijn keuze niet zijn mijn ¤¤¤ telefoon in de handen van een emotionele peuter te duwen, maar dat is wat anders.

Kinderen huilen, kinderen van 2 huilen om van alles, als je daar met (fysiek) geweld op reageert zit je gewoon aan alle kanten fout.
Zonder excuses, ook als het je eigen kind is, dus helemaal als het je kind niet is.

Overigens snap ik de veroordelingen van de ouders hier ook niet, ja soms is er een situatie dat je je kind meeneemt naar de supermarkt, of dat op dat moment nou noodzakelijk is of beter uitkomt maakt niet uit.
Daarbij: als je wilt dat kinderen zich overal gedragen, maar ze nergens mogen komen terwijl ze zich moeten leren gedragen werkt dat ook niet.

De vrouw die het kind heeft aangevallen moet haar emoties leren reguleren, en ja, ook zij kan in het leven dingen hebben meegemaakt die dit getriggered hebben, maar dat maakt haar reactie not niet acceptabel, ze had haar kar of mandje gewoon moeten laten staan en vertrekken, als ze dit niet kon handelen, ongeacht de onderliggende oorzaak van haar reactie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_219534010
Sowieso geen enkel begrip voor die vrouw in kwestie.

Als je in die supermarkt loopt en je kunt gekrijs niet handelen, dan ga je toch weg? Niets verplicht je daar te zijn. Ik vind krijsende kinderen in het winkelcentrum soms ook irritant, afhankelijk van mijn gemoedstoestand. Dus ik zorg dat ik niet tijdens spitsuur mijn boodschappen doe. En als ik toevallig wel een situatie tref die ik onprettig vind, dan doe ik zo snel mogelijk mijn ding en ben weg. Heb meestal vooral te doen met de ouders die met zo'n kind moeten dealen. Ik zou het niet kunnen.
pi_219534048
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 10:29 schreef the-eye het volgende:

[..]
De maatschappij kan ook best zonder jou :W
  vrijdag 19 december 2025 @ 12:43:32 #139
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_219534170
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 10:04 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Die van mij heeft dit helemaal nooit gedaan, krijsen en onbedaarlijk huilen, op geen enkele leeftijd. Er zijn dus wel kinderen die dit gedrag niet vertonen. En ik denk niet dat het met mijn 'opvoedkundige skills' te maken had want die waren niet zo geweldig.
To BG or not to BG!
  vrijdag 19 december 2025 @ 12:56:39 #140
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219534236
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 12:43 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Die van mij heeft dit helemaal nooit gedaan, krijsen en onbedaarlijk huilen, op geen enkele leeftijd. Er zijn dus wel kinderen die dit gedrag niet vertonen. En ik denk niet dat het met mijn 'opvoedkundige skills' te maken had want die waren niet zo geweldig.
Hahaha mooi om dat zo toe te geven :P

Ik had hier een ONTZETTEND neurodivergente draak op die leeftijd die ik heel soms zich beter kon laten gedragen dan kinderen zonder rugzak maar net zo vaak ook niet. Daar vermeed ik de supermarkt ook mee, maar soms kan dat gewoon niet omdat je te vreten moet hebben. Daarbij zou ik ook met filmpjes hebben geprobeerd het in toom te houden uit wanhoop waarschijnlijk.

Na hem had ik alles wel gezien maar komen er twee (mild neurodivergente) ontzettend makkelijke exemplaren waarvan ik letterlijk weleens gezegd heb tegen mijn zusje dat die van mij wel iets van die van haar mochten hebben. Zij heeft namelijk twee kinderen van het soort dat niemand leuk vindt, echt blaartrekkend irritant en vervelend, van kleins af aan al maar die doen in elk geval soms eens iets sociaals en komen buiten de deur buiten een routine. Zij en haar man voeden echt op en hebben allemaal hulp erbij, trouwens. Ik denk dat zij een betere opvoeder is dan ik maar gewoon ontzettende pech heeft wat betreft gedragsproblemen.
pi_219534237
Twee is nog te jong om te verwachten dat ze zich enigszins gedragen.

Het valt mij op dat het vooral vrouwen zijn die zich blauw ergeren aan baby's van andere vrouwen.

Is dat niet iets evolutionairs waarbij mensapinnen de baby's van andere spinnen doorbijten zodat hún genen voortgeplant worden met het mannetje in plaats van die van die andere apin?
  Moderator vrijdag 19 december 2025 @ 13:26:48 #142
441859 crew  Lenny77
pi_219534423
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 12:56 schreef Horzula het volgende:
Twee is nog te jong om te verwachten dat ze zich enigszins gedragen.

Het valt mij op dat het vooral vrouwen zijn die zich blauw ergeren aan baby's van andere vrouwen.

Is dat niet iets evolutionairs waarbij mensapinnen de baby's van andere spinnen doorbijten zodat hún genen voortgeplant worden met het mannetje in plaats van die van die andere apin?
Dit waren volgens mij de mannetjes.
pi_219534509
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 13:26 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dit waren volgens mij de mannetjes.
Dat waren geen mensapen, maar apen op Sri Lanka, dacht ik, die die baby apen vermoordden.

Gedrag verschilt natuurlijk wel per apensoort.

Deden leeuwen mannetjes het niet ook?
  Moderator vrijdag 19 december 2025 @ 13:48:57 #144
441859 crew  Lenny77
pi_219534583
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 13:39 schreef Horzula het volgende:

[..]
Dat waren geen mensapen, maar apen op Sri Lanka, dacht ik, die die baby apen vermoordden.

Gedrag verschilt natuurlijk wel per apensoort.

Deden leeuwen mannetjes het niet ook?
Veel mannetjes in de natuur. En heel soms mensenmannetjes ook :X
pi_219534779
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 13:48 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Veel mannetjes in de natuur. En heel soms mensenmannetjes ook :X
Heb je gasovens in de natuur waar vrouwetjesdieren hun hoofd in steken na hun kinderen vermoord te hebben?
pi_219534807
De schok voor dat kind wanneer ze uiteindelijk realiseert dat volwassenen uiteindelijk ook gewoon kut blagen blijken. :P
pi_219534837
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 14:16 schreef Since2003 het volgende:
De schok voor dat kind wanneer ze uiteindelijk realiseert dat volwassenen uiteindelijk ook gewoon kut blagen blijken. :P
Die is dat zo weer vergeten.
pi_219535050
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 december 2025 05:24 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Ja doeiiii! Oók wegblijven bij de Aldi of Lidl. :{w
Wat is daar mis mee btw?
Sarcasmeradar kapoet? :{w
SPOILER
.
  vrijdag 19 december 2025 @ 14:44:50 #149
62881 r_one
R1
pi_219535129
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 07:26 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Wel erg kort door de bocht. Er zijn ook kinderen die neurodivergent zijn (ADHD en/of autisme) die moeilijk met prikkels kunnen om gaan en daarom snel van de leg zijn. Maargoed, als dat zo is, ook dan speel je daar op in en blijf je thuis. Misschien elke week de ouder afwisselen, aangezien ik best snap dat ouders met jonge kinderen dit ook als een soort van uitje zien.
Alle begrip en een zeurderig kind in de supermarkt word ik eerder lacherig (zo van 'je wou toch kinderen, leuk he' :') ) dan gefrustreerd van. Maar er zijn grenzen. Als het werkelijk de spuigaten uitloopt, zul je als ouder iets moeten. En dan niet het kind alleen maar je mobieltje in de knuistjes douwen en van jouw probleem iemand anders' probleem maken.

Bouw het op en (zoals je zelf ook al zegt) blijf desnoods thuis. Een 'uitje' doe je dan maar naar de speeltuin.
.
  vrijdag 19 december 2025 @ 14:46:42 #150
137596 TLC
pi_219535143
Je mag ook niks meer tegenwoordig :( :r
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 19 december 2025 @ 14:50:24 #151
8130 raptorix
pi_219535173
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 19 december 2025 @ 14:53:13 #152
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219535192
Je kind krijst ? Mijn moeder had daar een oplossing voor als ik dat deed. Je houd op te huilen of ik geef je een reden om te huilen.
  vrijdag 19 december 2025 @ 14:58:05 #153
-1 #ANONIEM
pi_219535217
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 14:35 schreef r_one het volgende:

[..]
Sarcasmeradar kapoet? :{w
SPOILER
Nee. Misschien dat je het nu zelf iets te serieus neemt allemaal? iets dat ik zéker niet doe op Fok! Zouden meer mensen moeten doen.. ;)
  vrijdag 19 december 2025 @ 15:10:11 #154
8130 raptorix
pi_219535297
Ouders denken dat een supermarkt een soort van kinderspeelplaats is, flikker op, hou je kind onder controle.
  vrijdag 19 december 2025 @ 15:17:01 #155
62881 r_one
R1
pi_219535334
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 december 2025 14:58 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Nee. Misschien dat je het nu zelf iets te serieus neemt allemaal? iets dat ik zéker niet doe op Fok! Zouden meer mensen moeten doen.. ;)
Mijn post was juist schertsender dan dat ik normaal ben op Fok!
Toch 'happen' mensen en dan moet ik het niet zo serieus nemen? :D
Welja zeg :')
.
  vrijdag 19 december 2025 @ 15:18:54 #156
-1 #ANONIEM
pi_219535349
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 15:17 schreef r_one het volgende:

[..]
Mijn post was juist schertsender dan dat ik normaal ben op Fok!
Toch 'happen' mensen en dan moet ik het niet zo serieus nemen? :D
Welja zeg :')

Soms weet ik het ook niet meer hier. :D
  vrijdag 19 december 2025 @ 15:19:14 #157
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_219535356
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 11:55 schreef Hathor het volgende:
Het is gewoon een ongeschreven regel, je blijft met je poten van andermans kind af.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij is die regel letterlijk geschreven :lijstje:

Als ze dat bij mij had geflikt hadden ze ook even kunnen dweilen in betreffende gangpad
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 19 december 2025 @ 15:20:44 #158
62881 r_one
R1
pi_219535367
quote:
Alsof een katoenen broeklusje van een cm zo'n kind tegenhoudt :')

En ze maakt sowieso geeneens kabaal. Anders gewoon een rol Ductape meenemen (en wat tiewraps tegen grijpgrage handjes). 8-)
.
  vrijdag 19 december 2025 @ 15:22:12 #159
62881 r_one
R1
pi_219535384
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 december 2025 15:18 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Soms weet ik het ook niet meer hier. :D
Niet erg, 't is maar Fok! B:)B
.
  vrijdag 19 december 2025 @ 15:24:45 #160
-1 #ANONIEM
pi_219535405
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 15:22 schreef r_one het volgende:

[..]
Niet erg, 't is maar Fok! B:)B
Cheers!
  vrijdag 19 december 2025 @ 15:35:35 #161
62881 r_one
R1
pi_219535501
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 14:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Je kind krijst ? Mijn moeder had daar een oplossing voor als ik dat deed. Je houd op te huilen of ik geef je een reden om te huilen.
Ik kreeg te horen dat ik dan "voor straf vanavond met blote voeten naar bed moet" :{
.
  vrijdag 19 december 2025 @ 16:19:13 #162
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_219535820
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 11:35 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Het is niet "maar een fase".

Het is "een fase" wanneer het kind niet instaat is goed te communiceren en heel veel dingen nog niet kan begrijpen. Dat is hoe wij mensen biologisch in elkaar zitten in de eerste paar jaren van ons leven. Dat heeft niks te maken met verwend zijn of slechte opvoeding. Zelfde als mbt een huilende baby. En ja, de een krijst harder en meer dan de ander vanwege het karakter, maar de oorzaak is vooral biologisch en nog nauwelijks een gevolg van goede/slechte opvoeding.

Enige verschil met een huilende baby is dat 2 jaar wel de leeftijd is waarop de aanpak van ouders deels gaat beginnen te bepalen hoe het kind op latere leeftijd is.

M.a.w. een kind van 2 dat begint te krijsen, daar kun je op die leeftijd als ouder nog weinig aan doen, behalve wellicht altijd maar meteen ja en amen zeggen .Sterker nog, in dit geval lijkt het gekrijs juist eerder gevolg van de juiste aanpak: je kind geen dingen in de winkel laten openen. Oftewel, niet zomaar alles toelaten wat een 2-jarige wil doen

Ze hadden het ook kunnen toelaten, maar DAARMEE krijg je dus juist een verwend rotkind op den duur.
Krekker is de bom!
  vrijdag 19 december 2025 @ 16:19:51 #163
375783 Cockwhale
Ik bijt.
pi_219535830
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 14:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Verklaart een hoop.
  vrijdag 19 december 2025 @ 16:20:39 #164
375783 Cockwhale
Ik bijt.
pi_219535837
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 15:10 schreef raptorix het volgende:
Ouders denken dat een supermarkt een soort van kinderspeelplaats is, flikker op, hou je kind onder controle.
Nog een eeuwige incel maagd gespot.
  vrijdag 19 december 2025 @ 16:24:45 #165
438527 MissButterflyy
pi_219535882
quote:
7s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:42 schreef Isdatzo het volgende:

Oké, mafkees.
  vrijdag 19 december 2025 @ 16:25:09 #166
62881 r_one
R1
pi_219535887
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 16:19 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Het is niet "maar een fase".

Het is "een fase" wanneer het kind niet instaat is goed te communiceren en heel veel dingen nog niet kan begrijpen. Dat is hoe wij mensen biologisch in elkaar zitten in de eerste paar jaren van ons leven. Dat heeft niks te maken met verwend zijn of slechte opvoeding. Zelfde als mbt een huilende baby. En ja, de een krijst harder en meer dan de ander vanwege het karakter, maar de oorzaak is vooral biologisch en nog nauwelijks een gevolg van goede/slechte opvoeding.

Enige verschil met een huilende baby is dat 2 jaar wel de leeftijd is waarop de aanpak van ouders deels gaat beginnen te bepalen hoe het kind op latere leeftijd is.

M.a.w. een kind van 2 dat begint te krijsen, daar kun je op die leeftijd als ouder nog weinig aan doen, behalve wellicht altijd maar meteen ja en amen zeggen .Sterker nog, in dit geval lijkt het gekrijs juist eerder gevolg van de juiste aanpak: je kind geen dingen in de winkel laten openen. Oftewel, niet zomaar alles toelaten wat een 2-jarige wil doen

Ze hadden het ook kunnen toelaten, maar DAARMEE krijg je dus juist een verwend rotkind op den duur.
Hele technische onderbouwing en dan niet even de "nee-fase" benoemen :{
.
  vrijdag 19 december 2025 @ 16:25:32 #167
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_219535889
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 16:25 schreef r_one het volgende:

[..]
Hele technische onderbouwing en dan niet even de "nee-fase" benoemen :{
Owja, naam vergeten :P
Krekker is de bom!
  vrijdag 19 december 2025 @ 16:26:29 #168
62881 r_one
R1
pi_219535894
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 16:25 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Owja, naam vergeten :P
Het zij je vergeven. Goede post verder wel ^O^
.
  vrijdag 19 december 2025 @ 16:33:40 #169
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219535944
Japanese people sure know how to raise their kids.
Bekijk deze YouTube-video
  vrijdag 19 december 2025 @ 16:34:49 #170
438527 MissButterflyy
pi_219535954
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 09:24 schreef xzaz het volgende:

[..]
Als een kind krijst krijgt hij of zij de zin niet. Dat heeft niks met gedragen te maken dat is gewoon onderdeel van de opvoeding. Wat denk je dat een tweejarige doet? Beginnen met "Beste vader, heden ten dage is mij tot mij gekomen de opmerking over het niet verkrijgen van chocolade."
Kinderen krijsen op de leeftijd ook als ze moe zijn, pijn hebben, ziek zijn, en zo zijn er nog wel wat redenen.
Het is op die leeftijd Jantje lacht, Jantje huilt. De stemming kan zo omslaan.
Flauwekul natuurlijk om daarom maar thuis te blijven. Kinderen moeten ook leren mee te gaan als er boodschappen moeten worden gedaan of als je om andere redenen onder de mensen moet.
Mensen kunnen gewoon steeds minder hebben, heb je er zo’n last van kun je er ook op een normale manier wat van zeggen ipv een 2 jarige bij de keel te grijpen.

Is inmiddels bekend wie die vrouw is?
  vrijdag 19 december 2025 @ 16:36:22 #171
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219535965
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 16:24 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Oké, mafkees.
Ja echt een idioot is dat.
Huilen dan.
  vrijdag 19 december 2025 @ 16:37:13 #172
358773 Lokasenna
pi_219535971
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 16:24 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Oké, mafkees.
Ik moet zeggen, ik ga ook veel liever naar de supermarkt zonder kind. Maar alleen thuis laten is ook niet echt een optie.
  vrijdag 19 december 2025 @ 16:38:56 #173
144984 xminator
pi_219535987
Kind moet uit huis geplaatst worden…

Als ze dat bij mijn kinderen had gedaan, dan had ze geen tanden meer in haar mond die vieze boomert.
  vrijdag 19 december 2025 @ 16:44:19 #174
62881 r_one
R1
pi_219536037
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 16:34 schreef MissButterflyy het volgende:
heb je er zo’n last van kun je er ook op een normale manier wat van zeggen
Ook dat valt lang niet altijd bij iedereen in goede aarde anno 2025 :{w
.
  vrijdag 19 december 2025 @ 16:46:19 #175
62881 r_one
R1
pi_219536057
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 16:38 schreef xminator het volgende:
Kind moet uit huis geplaatst worden…

Als ze dat bij mijn kinderen had gedaan, dan had ze geen tanden meer in haar mond die vieze boomert.
Je hebt tegenwoordig ook heel mooie kunstgebitten, die techniek is zó knap geworden ^O^
.
  vrijdag 19 december 2025 @ 16:50:44 #176
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219536097
Misschien moeten we een aanlijnplicht in winkels afdwingen voor kinderen tot een nader te bepalen leeftijd.

vrijdag 19 december 2025 @ 16:55:44 #177
62881 r_one
R1
pi_219536149
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 16:50 schreef the-eye het volgende:
Misschien moeten we een aanlijnplicht in winkels afdwingen voor kinderen tot een nader te bepalen leeftijd.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat houdt de muil niet dicht hè.

Gewoon fatsoenlijk opvoeden, niks mis mee.
.
  vrijdag 19 december 2025 @ 16:55:51 #178
438527 MissButterflyy
pi_219536150
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 16:50 schreef the-eye het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Want dan huilen ze minder en minder hard?
  vrijdag 19 december 2025 @ 17:06:07 #179
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_219536252
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 16:55 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Want dan huilen ze minder en minder hard?
Beter is het om niet op dat punt te geraken en dus eerder in te grijpen en de lijn kan daar een doeltreffend hulpmiddel bij zijn. In het specifieke geval uit de OP maakt de polslijn (plaatje A) dat zelfs technisch onmogelijk aangezien je twee handjes nodig hebt om een zakje kaas open te maken.
quote:
Zijn dochtertje had een zakje geraspte kaas in haar handen en wilde het openmaken. "Maar dat mocht natuurlijk niet van mij, dus ik pakte het af. Toen begon ze te huilen."
  vrijdag 19 december 2025 @ 18:15:38 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219536895
quote:
(of laat het, met 1 ouder, THUIS!)
Ik heb mijn oudste alleen opgevoed, bij wie had ik die thuis moeten laten?

En ja, op basis van het verhaal lijken beide ouders hier in beeld te zijn maar als je na een middagje winkelen al niet eens meer met je kind de supermarkt in mag stappen omdat sommige mensen vinden dat het kind maar met een ouder thuis moet blijven wordt het wel heel overdreven.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 19 december 2025 @ 18:19:13 #181
377253 Sunshine1982
pi_219536919
Wel kudoos voor de vader zat hij het zakje dicht liet. Ik heb ondertussen van alles open gezien om het kroost maar rustig te houden in de super, ik kijk nergens meer gek van op.
  vrijdag 19 december 2025 @ 18:22:38 #182
62881 r_one
R1
pi_219536947
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 18:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

En ja, op basis van het verhaal lijken beide ouders hier in beeld te zijn maar als je na een middagje winkelen al niet eens meer met je kind de supermarkt in mag stappen omdat sommige mensen vinden dat het kind maar met een ouder thuis moet blijven wordt het wel heel overdreven.
Inderdaad, hier waren twee ouders he.

En als jouw kind als een brandweersirene tekeer gaat, is het misschien een idee om het anders aan te pakken of het shoppen af te breken. Gewoon dreinen zeuren en even janken neemt niemand aanstoot aan hoor.
.
  vrijdag 19 december 2025 @ 18:26:39 #183
377253 Sunshine1982
pi_219536972
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 18:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ho ho, we weten niet waarom dat kind vaker huilt in de winkel. De ouders zijn er vaker op aan gesproken, dus gebeurd het vaker. En dan kan het zijn dat het bij de leeftijd hoort, of dat een kind niet tegen de prikkels kan. Want een supermarkt kan veel prikkels geven. En in dat geval zeg ik, laat het kind thuis (als dat kan) want je doet er niemand een plezier mee om het kind mee te nemen en overprikkeld weer mee naar huis te nemen.
  vrijdag 19 december 2025 @ 18:27:05 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219536978
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 18:22 schreef r_one het volgende:

[..]
Inderdaad, hier waren twee ouders he.

En als jouw kind als een brandweersirene tekeer gaat, is het misschien een idee om het anders aan te pakken of het shoppen af te breken. Gewoon dreinen zeuren en even janken neemt niemand aanstoot aan hoor.
Dat er nu iemand van geflipt is betekent niet dat dat kind al een hele tijd tekeer ging of altijd loopt te krijsen als het iets niet mag.

We kunnen wel doen alsof dit kind zich altijd cq meestal zo gedraagt en de ouders het kind "daarom" maar niet mee hadden moeten nemen, maar het probleem is een vrouw die, van een kind dat ze niet kent en net begint te huilen, zo flipt dat ze het kind naar de keel vliegt.

Als er iemand thuis had moeten blijven dan is het die vrouw die uit haar plaat ging om een huilend kind.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 19-12-2025 18:57:16 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 19 december 2025 @ 18:30:15 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219537006
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 18:26 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ho ho, we weten niet waarom dat kind vaker huilt in de winkel. De ouders zijn er vaker op aan gesproken, dus gebeurd het vaker. En dan kan het zijn dat het bij de leeftijd hoort, of dat een kind niet tegen de prikkels kan. Want een supermarkt kan veel prikkels geven. En in dat geval zeg ik, laat het kind thuis (als dat kan) want je doet er niemand een plezier mee om het kind mee te nemen en overprikkeld weer mee naar huis te nemen.
Haal je dit hele verhaal nou uit die ene "we krijgen wel eens een opmerking" zin?

Iedere ouder met een tweejarige krijgt wel eens een opmerking, en meestal is dat in de categorie "blij dat ik ze niet meer zo klein heb" of "gaat vanzelf over".
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 19 december 2025 @ 18:45:22 #186
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219537118
quote:
7s.gif Op donderdag 18 december 2025 21:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Nee, dat begint nu te krijsen als een vreemde er zelfs maar naar kijkt
Laffe huichelaar
  vrijdag 19 december 2025 @ 18:56:37 #187
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219537229
quote:

[..]
Nou ja, een even goed voorbeeld als geweld gebruiken om een klein ongemak
Laffe huichelaar
  vrijdag 19 december 2025 @ 19:00:53 #188
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219537267
quote:
9s.gif Op vrijdag 19 december 2025 18:56 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Nou ja, een even goed voorbeeld als geweld gebruiken om een klein ongemak
Natuurlijk. Knettergek om een kind bij de keel te grijpen.
Huilen dan.
  vrijdag 19 december 2025 @ 19:01:20 #189
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219537272
Kan je beter bij de lurven doen.
Huilen dan.
  vrijdag 19 december 2025 @ 19:02:16 #190
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219537279
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 december 2025 19:00 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Natuurlijk. Knettergek om een kind bij de keel te grijpen.
Alle toetsenbordridders ten spijt is de correcte reactie inderdaad niet die vrouw in elkaar trappen. Een stevige duw van je kind af, ervoor staan en de politie bellen lijkt mij persoonlijk logischer.
Laffe huichelaar
  vrijdag 19 december 2025 @ 19:04:51 #191
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219537303
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 december 2025 19:01 schreef Isdatzo het volgende:
Ook dat is behoorlijk ongebruikelijk bij andermans kind hoor.

Ik zou beginnen met de ouders aanspreken, mits als het werkelijk zo erg is dat je niet gewoon even naar de andere kant van de supermarkt kan en je andere boodschappen eerst doen
Laffe huichelaar
  vrijdag 19 december 2025 @ 19:05:45 #192
375783 Cockwhale
Ik bijt.
pi_219537310
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 19:02 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Alle toetsenbordridders ten spijt is de correcte reactie inderdaad niet die vrouw in elkaar trappen. Een stevige duw van je kind af, ervoor staan en de politie bellen lijkt mij persoonlijk logischer.
Wie denk je dat ik ben, Spock?
  vrijdag 19 december 2025 @ 19:08:10 #193
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219537327
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 19:05 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Wie denk je dat ik ben, Spock?
Ik weet niet wie je bent, maar ik zou ook niet weten waarom ik daar ook maar een moment aan zou moeten denken.
Laffe huichelaar
  vrijdag 19 december 2025 @ 19:43:25 #194
62881 r_one
R1
pi_219537635
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 18:27 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat er nu iemand van geflipt is betekent niet dat dat kind al een hele tijd tekeer ging of altijd loopt te krijsen als het iets niet mag.

We kunnen wel doen alsof dit kind zich altijd cq meestal zo gedraagt en de ouders het kind "daarom" maar niet mee hadden moeten nemen, maar het probleem is een vrouw die, van een kind dat ze niet kent en net begint te huilen, zo flipt dat ze het kind naar de keel vliegt.
"Als" :{w
En nogmaals: binnen redelijke proporties neemt een normaal iemand daar geen aanstoot aan.

Als ik 2 ouders bij een kind zie, denk ik: dit kun je ook anders oplossen. Maar dat vindt jij dus nogal vreemd gedacht?
quote:
Als er iemand thuis had moeten blijven dan is het die vrouw die uit haar plaat ging om een huilend kind.
Dat staat buiten kijf.

Maar dat doet niks af aan (te) irritant huilende kinderen. En ook niet aan (te) softe ouders.
.
  vrijdag 19 december 2025 @ 19:44:38 #195
62881 r_one
R1
pi_219537642
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 december 2025 19:01 schreef Isdatzo het volgende:
Of bij de kladden.
.
  vrijdag 19 december 2025 @ 19:52:10 #196
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_219537699
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 21:55 schreef Cockwhale het volgende:
Overigens wel typisch dat ze hun kind proberen te kalmeren met een filmpje op hun telefoon. Wat een faalouder ben je dan al, maar dat terzijde.
Dat vond ik ook opmerkelijk.
Kind krijg ze zin niet hier snel filmpje kijken.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  vrijdag 19 december 2025 @ 19:55:27 #197
464844 torentje
pi_219537736
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 19:44 schreef r_one het volgende:

[..]
Of bij de kladden.
Bij hun(spier) ballen.
  vrijdag 19 december 2025 @ 20:01:10 #198
458940 vainsteinsvainsteins
pi_219537785
Veel geoliede vechtmachines in dit topic. Ik ben er behoorlijk van geschrokken en ik kijk wel uit om met jullie in een handgemeen terecht te komen.
  vrijdag 19 december 2025 @ 20:30:45 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219538130
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 19:43 schreef r_one het volgende:

[..]
"Als" :{w
En nogmaals: binnen redelijke proporties neemt een normaal iemand daar geen aanstoot aan.

Als ik 2 ouders bij een kind zie, denk ik: dit kun je ook anders oplossen. Maar dat vindt jij dus nogal vreemd gedacht?
[..]
Dat staat buiten kijf.

Maar dat doet niks af aan (te) irritant huilende kinderen. En ook niet aan (te) softe ouders.
Is het werkelijk zo vreemd, als je met je samen en met je kind van 2 onderweg bent, en nog wat boodschappen nodig hebt je met z'n 3en de supermarkt binnenstapt?
Moet de ander maar met het kind in de auto of bij de fiets blijven omdat andere mensen een kind in de supermarkt misschien te moeilijk vinden?

Het "redelijke proporties" en "normaal iemand" gaat sowieso al niet samen als iemand het kind naar de keel is gevlogen, dat is geen normaal iemand, dus haar reactie is geen teken dat het niet binnen redelijke proporties was.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 19 december 2025 @ 20:33:52 #200
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219538164
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 20:01 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Veel geoliede vechtmachines in dit topic. Ik ben er behoorlijk van geschrokken en ik kijk wel uit om met jullie in een handgemeen terecht te komen.
kom vechte dan kkboef
Laffe huichelaar
  vrijdag 19 december 2025 @ 20:57:26 #201
298794 VictoriaIntegrity7
..with a ninja mind
pi_219538374
Er wordt door sommigen hier er ook vanuit gegaan dat het kind al jengelend en krijsend de supermarkt binnenkwam.
Bij een kindje van die leeftijd kan het ineens en “vanuit het niets” ( meestal overprikkeld) helemaal omslaan. Dus ook pas wanneer je je mandje al half vol hebt.

Omdat het godzijdank niet vaak voorkomt en zo’n huilbui plotseling opkomt , sta je meestal als ouder op dat moment net zo versteld van je kind als de rest van de klanten in de supermarkt.

Ik voelde me meestal flink voor paal staan. Je kunt amper helder nadenken vanwege het gebrul van 100 decibel op je arm. Her en der gezucht om je heen, blikken die moeilijk te interpreteren vallen.

En dan?
Kar met boodschappen dan maar asociaal halfvol in de winkel laten staan? Of een goed gesprek met een kindje van 2(!!), die al over de toeren is, voeren? :')

Dit soort situaties gebeuren af en toe met kleine kindjes. En ook meestal te weinig om precies voor dat soort momenten middenin de winkel ouderlijke superskills te ontwikkelen.

Enige wat je kan doen als ouder is bij minimale seintjes van mogelijke overprikkeling/ vermoeidheid of ziek zijn van kind, de andere ouder naar winkel sturen. Maar dan moeten die signalen dus wel altijd even duidelijk zijn, maar dat is het dus niet altijd.

Dat is eigenlijk ook het enige wat ik op kan merken aan de ouders van het artikel. Als je met z’n tweeën en een brullend kind in de winkel staat dan was ik of partner voor kind en voor iedereen in de winkel naar buiten gegaan met kind.

Maar dan nog, je blijft met je tengels af van kinderen!
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
  vrijdag 19 december 2025 @ 20:57:43 #202
8130 raptorix
pi_219538376
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 16:20 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Nog een eeuwige incel maagd gespot.
Nee hoor, gewoon al 25 jaar relatie.
En jij? Jij hebt zeker zo een zuur wijf, waarschijnlijk scrummaster en altijd "druk", en dan schaaaaaaaaat ik moet overwerken, haal jij de kinderen even op van de opvang, en als je dan toch van huis gaat haal dan gelijk even boodschappen bij de Albert Heijn, want ik ben echt uitgeput na vandaag.
  vrijdag 19 december 2025 @ 21:05:09 #203
62881 r_one
R1
pi_219538437
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 20:30 schreef Leandra het volgende:

[..]
Is het werkelijk zo vreemd, als je met je samen en met je kind van 2 onderweg bent, en nog wat boodschappen nodig hebt je met z'n 3en de supermarkt binnenstapt?
Meestal niet nee.
quote:
Moet de ander maar met het kind in de auto of bij de fiets blijven omdat andere mensen een kind in de supermarkt misschien te moeilijk vinden?
Je snapt best wat ik bedoel.
quote:
Het "redelijke proporties" en "normaal iemand" gaat sowieso al niet samen als iemand het kind naar de keel is gevlogen, dat is geen normaal iemand, dus haar reactie is geen teken dat het niet binnen redelijke proporties was.
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 19:43 schreef r_one het volgende:
Dat staat buiten kijf.
Welke van deze 4 woorden heb je niet helemaal begrepen?
.
  vrijdag 19 december 2025 @ 21:56:10 #204
375783 Cockwhale
Ik bijt.
pi_219538994
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 20:57 schreef raptorix het volgende:

[..]
En jij? Jij hebt zeker zo een zuur wijf, waarschijnlijk scrummaster en altijd "druk", en dan schaaaaaaaaat ik moet overwerken, haal jij de kinderen even op van de opvang, en als je dan toch van huis gaat haal dan gelijk even boodschappen bij de Albert Heijn, want ik ben echt uitgeput na vandaag.
_O-
  vrijdag 19 december 2025 @ 22:17:12 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219539269
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 21:05 schreef r_one het volgende:
[..]
Welke van deze 4 woorden heb je niet helemaal begrepen?
Waar een normaal persoon wel of niet mee kan omgaan doet er in deze situatie helemaal niet toe, dus ik snap niet waarom dat "binnen de proporties" iets zou zijn waarmee "een normaal persoon" wel mee kan omgaan terwijl het gaat over het gehuil van het kind en min of meer wordt gesuggereerd dat dat niet binnen proporties zou zijn.

Het enige wat in deze situatie buitenproportioneel was, was de reactie van de vrouw die het kind aanviel, maar toch staat het halve topic vol met gejank over huilende peuters.

Het huilende kind, en wat die ouders daar wel of niet aan probeerden te doen doet er totaal niet toe.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 19 december 2025 @ 22:37:40 #206
251549 SpaceOddity
pi_219539511
quote:

[..]
En....dus geen kind.
Duidelijk.

Maar goed.

Was dit bij mij voorgekomen -iemand grijpt mijn kind om zn nek- dan had ik het licht uit z'n/haar ogen geslagen.
En dan had dat klaarblijkelijk uiteindelijk geresulteerd in een BREAKING topic op Fok. _O-
  vrijdag 19 december 2025 @ 23:33:39 #207
62881 r_one
R1
pi_219540067
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 22:17 schreef Leandra het volgende:

[..]
Waar een normaal persoon wel of niet mee kan omgaan doet er in deze situatie helemaal niet toe, dus ik snap niet waarom dat "binnen de proporties" iets zou zijn waarmee "een normaal persoon" wel mee kan omgaan terwijl het gaat over het gehuil van het kind en min of meer wordt gesuggereerd dat dat niet binnen proporties zou zijn.

Het enige wat in deze situatie buitenproportioneel was, was de reactie van de vrouw die het kind aanviel, maar toch staat het halve topic vol met gejank over huilende peuters.

Het huilende kind, en wat die ouders daar wel of niet aan probeerden te doen doet er totaal niet toe.
Ja tis goed met je hoor : :O
.
  vrijdag 19 december 2025 @ 23:55:09 #208
504261 JopieKlaassen
pi_219540214
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:02 schreef Lenny77 het volgende:
(hoe luid is dat kind dan in godsnaam)
Onze dochter gilde altijd als ze moest huilen tot pak m beet 2,5 jaar. Heb regelmatig boven de commode gestaan dat het serieus pijn aan mijn oren deed en bij de opvang zeiden ze letterlijk tegen ons dat ze haar een keer mee naar binnen hadden genomen, omdat ze bang waren dat omwonenden zich zorgen zouden maken. In dat kader ben ik wel wat gewend.

Dan nog zou een ieder die destijds een vinger naar haar uitgestoken zou hebben tanden hebben geraapt.
  zaterdag 20 december 2025 @ 00:00:12 #209
375783 Cockwhale
Ik bijt.
pi_219540246
quote:

[..]
Onvruchtbaar dus, laag testosterongehalte.
  zaterdag 20 december 2025 @ 00:00:18 #210
504261 JopieKlaassen
pi_219540247
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 00:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hou je schreeuwende jankkoter onder controle
Zo werkt het niet, peuters kunnen in 10 seconden van de liefste kinderen veranderen in totaal over de rooie ontoerekeningsvatbare monsters om de meest onbenullige redenen.
Ja, jij ook vroeger.
  zaterdag 20 december 2025 @ 04:59:19 #211
8130 raptorix
pi_219540611
quote:
4s.gif Op vrijdag 19 december 2025 22:37 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
En....dus geen kind.
Duidelijk.

Maar goed.

Was dit bij mij voorgekomen -iemand grijpt mijn kind om zn nek- dan had ik het licht uit z'n/haar ogen geslagen.
En dan had dat klaarblijkelijk uiteindelijk geresulteerd in een BREAKING topic op Fok. _O-
Stoere praatjes.
  zaterdag 20 december 2025 @ 07:51:51 #212
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219540741
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 04:59 schreef raptorix het volgende:

[..]
Stoere praatjes.
Nou nee, op zich volkomen normaal, biologisch gezien. Iedere (gezonde) ouder heeft een ingebouwde drive om zijn / haar kinderen te verdedigen en zeker als die nog zo klein en weerloos zijn. Je had het ook niet bij mij moeten flikken toen ik zo oud was want zeker weten hadden mijn ouders dan vastgezeten.

Maar welk triest geval grijpt er dan ook een kind van twee bij de strot? Dat is echt een rode lijn waarbij het ingrijpen van ouders of omstanders ook begrijpelijk is.
  zaterdag 20 december 2025 @ 07:55:49 #213
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219540748
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 22:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dikke eens, iedereen ergert zich wel eens aan krijsende kinderen en/of passieve ouders. Van peuters blijf je gewoon met je poten af. Loop desnoods gewoon weg. Niemand die daar wat van zegt.
  zaterdag 20 december 2025 @ 08:10:43 #214
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219540773
Volwassenen onder elkaar kan ik dan wel weer begrijpen.

zaterdag 20 december 2025 @ 08:29:15 #215
8130 raptorix
pi_219540808
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2025 07:51 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Nou nee, op zich volkomen normaal, biologisch gezien. Iedere (gezonde) ouder heeft een ingebouwde drive om zijn / haar kinderen te verdedigen en zeker als die nog zo klein en weerloos zijn. Je had het ook niet bij mij moeten flikken toen ik zo oud was want zeker weten hadden mijn ouders dan vastgezeten.

Maar welk triest geval grijpt er dan ook een kind van twee bij de strot? Dat is echt een rode lijn waarbij het ingrijpen van ouders of omstanders ook begrijpelijk is.
Ja, dat schrijven mensen ja, maar in de praktijk gaan maar weinig mensen over op geweld, zelfde: Als iemand iets me kinderen aandoet dan maak ik hem dood. Hoeveel kindermisbruikers zijn er exact vermoord in Nederland? Ik ken misschien 1/2 gevallen.
  zaterdag 20 december 2025 @ 08:45:21 #216
359444 Ludachrist
pi_219540841
quote:

[..]

:') . Het is een kind van twee. Die huilen soms. Dat heeft weinig met 'onder controle hebben' te maken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 20 december 2025 @ 09:07:12 #217
485843 crew  Jippie
pi_219540929
Snap niet waarom mensen zo opgefokt raken van een huilende 2-jarige in de supermarkt. Voel mij eerder bezorgd.
Als we het gedrag van een peuter niet meer kunnen verdragen zijn we diep gezonken als maatschappij.

Ik erger mij wel aan ouders die schreeuwen tegen hun peuter of er hardhandig mee om gaan. Handen thuis van andermans, maar ook je eigen kind.

Mijn oudste zoon is een turbo-adhd'er en rende als peuter altijd de winkel door, kletste tegen iedereen en wat zijn ogen zagen hadden zijn handen. Dat laatste viel gelukkig wel te corrigeren. Boodschappen doen met hem was altijd een uitdaging.
  zaterdag 20 december 2025 @ 10:32:22 #218
401987 ludovico
pi_219541281
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2025 08:10 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Volwassenen onder elkaar kan ik dan wel weer begrijpen.

Haha
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 20 december 2025 @ 10:53:28 #219
-1 #ANONIEM
pi_219541376
Voorop gesteld dat je van kinderen afblijft begrijp ik wel waarom mensen opgefokt kunnen raken van krijsende peuters.

Het is een vreselijk geluid dat door merg en been gaat en je zal als volwassene zelf een trauma hebben, getriggerd zijn en/of worden door plotseling gegil, psychisch niet okay zijn, vol op de medicijnen zitten, gevoelig zijn voor geluid, net je kind verloren hebben of een andere geliefde, en zo kan je vele redenen bedenken om uit je slof te schieten op zo' n moment.

Nee, het is niet goed te praten maarrrrrrrrr Ik kan mij wel voorstellen dat er bij mensen een kortsluiting kan ontstaan bij zoveel plotseling gekrijs en het stopt maar niet. Kun je wel heel volwassen weggaan van de situatie maar ook zij hebben gewoon hun boodschappen nodig. Wie weet heeft het ontzettend veel energie gekost om uberhaupt in de winkel te komen.
  zaterdag 20 december 2025 @ 11:14:19 #220
62419 CherryLips
chocoholic
pi_219541489
Als het nou in het vliegtuig was tijdens een vlucht van 15 uur kon ik me er nog iets bij voorstellen, maar die paar minuten in de supermarkt :{
Nee grapje, gewoon geen kinderen bij de strot grijpen.
Tap tap tap
  zaterdag 20 december 2025 @ 11:28:27 #221
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_219541556
Ik las leuter. :@
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zaterdag 20 december 2025 @ 11:53:22 #222
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219541644
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 december 2025 10:53 schreef Kim-Holland het volgende:
Voorop gesteld dat je van kinderen afblijft begrijp ik wel waarom mensen opgefokt kunnen raken van krijsende peuters.

Het is een vreselijk geluid dat door merg en been gaat en je zal als volwassene zelf een trauma hebben, getriggerd zijn en/of worden door plotseling gegil, psychisch niet okay zijn, vol op de medicijnen zitten, gevoelig zijn voor geluid, net je kind verloren hebben of een andere geliefde, en zo kan je vele redenen bedenken om uit je slof te schieten op zo' n moment.
:') ja. Dat zal het zijn.
Dit, dus.
  zaterdag 20 december 2025 @ 11:56:04 #223
359329 Discombobulate
pi_219541654
Misschien helpt een shock collar bij kinderen van die leeftijd.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 20 december 2025 @ 11:56:50 #224
-1 #ANONIEM
pi_219541659
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 11:53 schreef Buitendam het volgende:

[..]
:') ja. Dat zal het zijn.
Ja of je bent gewoon een moordlustig wijf. Kan ook natuurlijk.
  zaterdag 20 december 2025 @ 12:03:21 #225
438527 MissButterflyy
pi_219541681
quote:

Nee, het is niet goed te praten maarrrrrrrrr Ik kan mij wel voorstellen dat er bij mensen een kortsluiting kan ontstaan bij zoveel plotseling gekrijs en het stopt maar niet. Kun je wel heel volwassen weggaan van de situatie maar ook zij hebben gewoon hun boodschappen nodig. Wie weet heeft het ontzettend veel energie gekost om uberhaupt in de winkel te komen.
Je bent nu van alles aan het verzinnen om goed te praten dat een kind van twee bij de keel wordt gegrepen.
  zaterdag 20 december 2025 @ 12:08:17 #226
-1 #ANONIEM
pi_219541704
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2025 12:03 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Je bent nu van alles aan het verzinnen om goed te praten dat een kind van twee bij de keel wordt gegrepen.
Begrijpend lezen is niet je sterkste kant. En ik ga me niet eens meer verdedigen. :W
  zaterdag 20 december 2025 @ 12:15:02 #227
438527 MissButterflyy
pi_219541730
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 december 2025 12:08 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Begrijpend lezen is niet je sterkste kant. En ik ga me niet eens meer verdedigen. :W
Heeft niks met begrijpend lezen te maken beste Kim. :O
  zaterdag 20 december 2025 @ 12:17:51 #228
-1 #ANONIEM
pi_219541744
  zaterdag 20 december 2025 @ 12:56:12 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219541900
quote:

Ik kon me in je verhaal vinden tot "maar, zij hebben ook gewoon hun boodschappen nodig".

Ja, mensen hebben ook hun boodschappen nodig, maar als je door een trauma zo getriggered raakt dat je een kind aanvliegt dan laat je je kar of mandje maar even staan en loop je naar buiten.
Dan kom je een kwartier later maar terug om je boodschappen af te maken.

En ja, ik weet heel goed wat een trauma of PTSS met je kan doen, maar als je zo gaat flippen heb je afstand van de situatie en hulp nodig, een EMDR traject bijvoorbeeld.

We zitten wel allemaal leuk het probleem van die vrouw te bagatelliseren, maar wat als dat nou een vrouw is die in de bak heeft gezeten omdat ze haar kind(eren) vermoord heeft, zijn we dan nog zo begripvol voor haar trauma dat wellicht getriggered wordt door een huilend kind?
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 20 december 2025 @ 13:00:03 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219541912
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 11:56 schreef Discombobulate het volgende:
Misschien helpt een shock collar bij kinderen van die leeftijd.
Of bij die volwassen vrouw die zo agressief is en zo'n slechte impulsbeheersing heeft.

Want het gedrag van het kind is niet abnormaal, dat van die vrouw wel, dus waarom normaal gedrag instant willen stoppen ten faveure van iemand die wel abnormaal gedrag vertoont?
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 20 december 2025 @ 13:02:36 #231
78780 deedeetee
pi_219541932
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat je echt geen kind aan mag vallen ook niet als je gek wordt van gekrijs.
Dat deze vrouw het wel deed geeft al aan dat er iets heel erg mis met haar is. Dat concluderen is geen goed praten maar gewoon je gezonde verstand gebruiken. Daar mankeerde het die vrouw duidelijk nogal aan.
Hopelijk hebben ze haar inmiddels gevonden want ik moet er niet aan denken dat ze onbehandeld nog eens zo door t lint gaat.
En ja ik verdraag kindergehuil in de super ook heel slecht. Maar ik heb dan helemaal niet de neiging om t kind aan te vallen. Aanvallen is niet zo mijn ding, ik ben veel beter in vluchten.
  zaterdag 20 december 2025 @ 16:59:12 #232
62881 r_one
R1
pi_219544042
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2025 12:56 schreef Leandra het volgende:
We zitten wel allemaal leuk het probleem van die vrouw te bagatelliseren
Nee, dat doet (vrijwel) niemand, zeker niet 'allemaal' :N

Iedereen is het er wel over eens dat die vrouw ver over een grens ging dus ik weet niet waar je dat in leest.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')