Dan ben je wel echt een mongooltje eerste klas. Waarom lijken dit soort mensen nooit de verkeerde te treffen? Denk dat je in 90% van de gevallen gewoon een stomp in je muil had gekregen (en terecht).quote:Een ernstig incident in de Jumbo in het Gelderse Putten. Een vrouw was dinsdagmiddag zo geïrriteerd door een huilend meisje van 2 jaar dat zij haar bij de keel greep. De ouders van het meisje doen aangifte tegen de onbekende vrouw, die er na het incident vandoor ging.
Het gezin deed dinsdagmiddag boodschappen in de Jumbo in Putten, zoals ze zo vaak doen, zegt de vader van het meisje tegen RTL Nieuws. Hij wil anoniem zijn verhaal doen. Zijn dochtertje had een zakje geraspte kaas in haar handen en wilde het openmaken. "Maar dat mocht natuurlijk niet van mij, dus ik pakte het af. Toen begon ze te huilen."
De ouders probeerden het meisje stil te krijgen en wilden haar met een filmpje op de telefoon kalmeren. "Toen kwam die vrouw uit het niets." Ze greep het kind bij de keel, zegt de vader die nog altijd in shock is. "Ze schreeuwde dat m'n dochter stil moest zijn." Hij duwde haar gelijk weg en ging ertussen staan zodat ze niet opnieuw de aanval kon inzetten.
Helemaal rood in nek
Een vrouw die ook boodschappen deed, was getuige van het voorval. Ze had het kindje ook horen huilen en zei nog tegen haar zoon dat ze blij was dat ze geen kinderen meer heeft van die leeftijd. "Maar ja, kinderen huilen nou eenmaal om zulke dingen", zegt de vrouw.
Opeens werd het gekrijs van het kind oorverdovend. Ze zag dat de vrouw het meisje aanviel. "De vader was zo boos." Zijn eerste zorg was zijn kindje, geeft hij zelf aan. "Ons dochtertje had allemaal rode vlekken in haar nek", zegt hij.
De dader is 'm direct na het voorval gesmeerd. "We zijn naar huis gegaan, waar we moesten bijkomen", zegt de vader. "We dachten: dit kan echt niet en besloten de politie te bellen." Die gaf aan pas in actie te kunnen komen, als er een aangifte binnen is. "Maar dat duurt minstens een week."
Getuigen
Daarom zijn de ouders zelf maar vast op zoek gegaan naar getuigen. Die hebben ze gevonden, onder wie vakkenvullers. En ze hebben de supermarkt gevraagd de bewakingsbeelden veilig te stellen. Ze hopen dat de vrouw wordt gevonden, zodat ze dit niet nog een keer kan doen. "Ik begrijp de ergernis als er een kind huilt, en we krijgen wel eens een opmerking. Maar wat deze vrouw heeft gedaan, kan ik niet over mijn kant laten gaan."
Met het meisje gaat het inmiddels redelijk. "Ze is iets angstiger en kruipt sneller achter ons. Maar ik denk dat wij er nog meer last van hebben. We zijn vreselijk geschrokken."
De politie Oost-Nederland zegt met het incident bekend te zijn, maar is niet ter plaatse geweest. De Jumbo in Putten wil zelf niets kwijt.
En dit ja.quote:Op donderdag 18 december 2025 21:18 schreef Cockwhale het volgende:
Ik had deze vrouw meteen neergehoekt.
En ik erbij.quote:Op donderdag 18 december 2025 21:18 schreef Cockwhale het volgende:
Dan was er wel weer een ander kind aan het gillen of huilen in de supermarkt.quote:Op donderdag 18 december 2025 21:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
'Het gezin deed dinsdagmiddag boodschappen in de Jumbo in Putten, zoals ze zo vaak doen'
en
"Ik begrijp de ergernis als er een kind huilt, en we krijgen wel eens een opmerking.
Kijk ik praat het echt niet goed, maar als je kind vaker in de supermarkt aan het dreinen is, waarom blijft één van de ouders gewoon niet met kind thuis? Voor iedereen beter.
Tuurlijk, dat staat voorop. Maar als je weet dat je kind het niet zo op winkelen heeft, dan trek je je plan en blijf je thuis.quote:Op donderdag 18 december 2025 21:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan was er wel weer een ander kind aan het gillen of huilen in de supermarkt.
Die vrouw had vooral haar poten thuis moeten houden, en is niet goed snik natuurlijk.
Dan pak je de ouders idd.quote:Op donderdag 18 december 2025 21:18 schreef Ama het volgende:
Kinderen kunnen bloedirritant zijn maar dit gaat wel erg ver.
Kinderen zijn geen robots. Soms huilen ze nou eenmaal, dat is een manier om teleurstelling te verwerken. Dat wij geen enkel gehuil of gekrijs tolereren, is niet het probleem van een 2-jarig kind. Daarom ook bijzonder zwak om direct een filmpje (of andere afleiding) in te zetten om het kind maar stil te krijgen. Je kunt met je kind in gesprek gaan of ze erop aanspreken, troosten indien nodig, maar soms is het beter om ze gewoon hun emoties te laten uiten en er verder niet teveel aandacht aan te besteden. Teleurstelling hoort bij het leven en dat mogen ze best even ervaren.quote:Op donderdag 18 december 2025 22:02 schreef Lenny77 het volgende:
Zeker niet om goed te praten, wat die vrouw deed is walgelijk..
Maar als je al verschillende keren opmerkingen hebt gekregen (hoe luid is dat kind dan in godsnaam) en je alleen maar afleidingsmanoeuvres gebruikt bij verwend krijsend peutergedrag.. dan is er toch eerder iets mis gegaan en is er eerder toegegeven aan dat gebrul. En dat weet dat kind en ze blijft dat dus doen.
Klopt.quote:Op donderdag 18 december 2025 22:34 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Kinderen zijn geen robots. Soms huilen ze nou eenmaal, dat is een manier om teleurstelling te verwerken. Dat wij geen enkel gehuil of gekrijs tolereren, is niet het probleem van een 2-jarig kind. Daarom ook bijzonder zwak om direct een filmpje (of andere afleiding) in te zetten om het kind maar stil te krijgen. Je kunt met je kind in gesprek gaan of ze erop aanspreken, troosten indien nodig, maar soms is het beter om ze gewoon hun emoties te laten uiten en er verder niet teveel aandacht aan te besteden. Teleurstelling hoort bij het leven en dat mogen ze best even ervaren.
En de vrouw die mijn kind bij de keel zou grijpen, zou ik helemaal de tyfes in trappen.
Degene die mij zo aanspreekt omdat een kind huilt kan ook een hoek verwachten. Uitbundig huilen is onderdeel van het leven van een 2-jarig kind. Dan ga je maar op je zolderkamer vertoeven.quote:Op donderdag 18 december 2025 22:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan pak je de ouders idd.
'Kan je je koter ff stil houden? Ja? Lukt je dat denk je met je opvoedkundige vaardigheden?'
quote:Op donderdag 18 december 2025 22:35 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Degene die mij zo aanspreekt omdat een kind huilt kan ook een hoek verwachten.
Zo'n enorm brevet van onvermogen. Voed je kind fatsoenlijk op in plaats van te pamperen.quote:De ouders probeerden het meisje stil te krijgen en wilden haar met een filmpje op de telefoon kalmeren. "
Kerel, ik laat mij gewoon niet zo aanspreken. Ga lekker bij je familieleden een grote, onbeschofte muil opzetten vol met opgekropte frustaties en denken dat je daar je doelen mee bereikt, maar kom daar als vreemde niet bij mij mee aanzetten. Ik ben niet je hondje. Als je niet beleefd en respectvol kunt zijn, hoef je het van mijn kant ook niet te verwachten.quote:Op donderdag 18 december 2025 22:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]grote jongen gespot. Echt een goed voorbeeld voor je (hopelijk hypothetische) kinderen ook.
Nee man, jouw intolerantie voor alles wat jou even niet goed uitkomt, dat is prijzenswaardigquote:Op donderdag 18 december 2025 22:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]grote jongen gespot. Echt een goed voorbeeld voor je (hopelijk hypothetische) kinderen ook.
De enige met opgekropte frustraties lijk jij wel met deze schrijfstijl. Je denkt stoer over te komen door iemand te willen 'hoeken' als die je alleen maar aanspreekt over je huilende kind, waarmee je een strafblad, werk en je gezin op t spel zet, maar het komt vooral sneu over.quote:Op donderdag 18 december 2025 22:48 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Kerel, ik laat mij gewoon niet zo aanspreken. Ga lekker bij je familieleden een grote, onbeschofte muil opzetten vol met opgekropte frustaties en denken dat je daar je doelen mee bereikt, maar kom daar als vreemde niet bij mij mee aanzetten. Ik ben niet je hondje. Als je niet beleefd en respectvol kunt zijn, hoef je het van mijn kant ook niet te verwachten.
quote:Op donderdag 18 december 2025 22:54 schreef Tengano het volgende:
Dus als dat kind de hele Jumbo bij elkaar schreeuwt om een zakje kaas wat ze moet terugleggen, trekt pappa direct de smartphone om het kind stil te krijgen; en dat zijn dan de beste opvoedkundige skills die hij beschikbaar heeft blijkbaar.
Maar hij trekt ineens alles uit de kast, zoals op zoek gaan naar getuigen, al het personeel van de Jumbo mobiliseren, camera's die uitgekeken moeten worden, politie informeren en dergelijke om een vrouw te kunnen aangeven die uiteindelijk het goede voorbeeld gaf hoe je wel zo'n kind stil kunt krijgen.
Prima, maar dan ook geen viesdikke efteling adults in pretparken.quote:Op donderdag 18 december 2025 22:42 schreef Isdatzo het volgende:
Die ouders zullen nu wel drie keer nadenken voordat ze hun jengelende mormel meenemen naar de supermarkt.
Ik ben ook een voorstander van het opsporen van deze vrouw, zodat de burgemeester haar namens de Nederlandse samenleving een bloemetje kan aanbieden voor haar inzet.
Deal!quote:Op donderdag 18 december 2025 22:57 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Prima, maar dan ook geen viesdikke efteling adults in pretparken.
Dat kun je wel stoer zeggen maar waarschijnlijk was dit iemand met downsyndroom of andere zware psychische stoornissen.quote:Op donderdag 18 december 2025 21:18 schreef Cockwhale het volgende:
Als diegene dusdanig ontoerekeningsvatbaar is moet die gewoon in de instelling blijven. Dit is gokken met mensenlevens.quote:Op donderdag 18 december 2025 23:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat kun je wel stoer zeggen maar waarschijnlijk was dit iemand met downsyndroom of andere zware psychische stoornissen.
Precies hetzelfde als een paar jaar geleden bij een TDF etappe. Iemand drukte een ander zo in het peleton waarna grote namen vielen en botbreuken hadden.
Heel België en Frankrijk in rep en roer met doodsbedreigingen en alles.
Bleek die jongen met zijn vader mee en die had dus downsyndroom en was in paniek door de toercaravaan.
Hele publieke opinie weer omgedraaid.
Mensen zijn dumb as fuck.
Ik kan me de gedachte wel voorstellen maar niet dat je het daadwerkelijk doet.quote:Op donderdag 18 december 2025 23:09 schreef Discombobulate het volgende:
Intrusive thoughts die werkelijk werden als impuls? Ik kan het me voorstellen want huilende baby's zijn echt vreselijke wezens.
Das lief!quote:Op donderdag 18 december 2025 23:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
Als ik een kind hoor janken heb ik vooral medelijden met de ouders
Hier het filmpje:quote:Op donderdag 18 december 2025 23:01 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Als diegene dusdanig ontoerekeningsvatbaar is moet die gewoon in de instelling blijven. Dit is gokken met mensenlevens.
Pff wat een mongool.quote:Op donderdag 18 december 2025 23:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hier het filmpje:
https://nos.nl/artikel/21(...)van-weg-af-in-vuelta
Dat is ook ommenselijk, hier hebben we respect voor iedereen.
2 lijkt me wat jong voor die diagnosequote:Op donderdag 18 december 2025 23:18 schreef Twiitch het volgende:
Gewoon weer een psychotisch ggz gevalletje dat los rondloopt. Die zie je tegenwoordig dagelijks in de bewoonde wereld. Niks aan de hand verder.
Het dorp is de samenleving die het kind opvoed en de methodiek is even divers als het aantal inwoners.quote:Op donderdag 18 december 2025 23:34 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Om ze als vreemde bij de keel te grijpen?
Ik snap hem. De diversiteit is zowel de gek die een kind pijn doet als degene die die persoon corrigeerd door een paar klappen uit te delen.quote:Op donderdag 18 december 2025 23:37 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Het dorp is de samenleving die het kind opvoed en de methodiek is even divers als het aantal inwoners.
Het is een uitdrukking, was een beetje een ironische referentie die daar een ander licht op werpt. Wat jij daaraan toevoegt is pure eigenrichting en daar distantieer ik me nadrukkelijk van.quote:Op donderdag 18 december 2025 23:44 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Ik snap hem. De diversiteit is zowel de gek die een kind pijn doet als degene die die persoon corrigeerd door een paar klappen uit te delen.
Dit is niet aanspreken, dit is verbaal aanvallen. Het mag dan niet fysiek zijn, maar het is wel aggressie en het is beledigend. Wat je geeft, krijg je terug, een principe dat mensen nog steeds niet snappen blijkbaar. Je kunt niet verwachten dat mensen ook maar enig respect hebben voor denigrerende, commanderende opmerkingen. De zelfreflectie is weer ver te zoeken. Denken dat je alles maar kunt roepen zonder enige consequentie. Beleefdheid en nederigheid verwacht te ontvangen, waar je botheid en aggressie geeft...quote:Op donderdag 18 december 2025 22:54 schreef Justinn het volgende:
[..]
De enige met opgekropte frustraties lijk jij wel met deze schrijfstijl. Je denkt stoer over te komen door iemand te willen 'hoeken' als die je alleen maar aanspreekt over je huilende kind, waarmee je een strafblad, werk en je gezin op t spel zet, maar het komt vooral sneu over.
Inderdaad, gruwelijk irritant zo'n jankerd.quote:Op donderdag 18 december 2025 22:56 schreef GerryDV het volgende:
Deze had van mij rake klappen (vuisten) gekregen, of het nou mijn kind was of van een ander.
Je hoeft als ouder niet iedereen continu te confronteren met je koter. Dat 'HeT hOorT ErBIj' argument is ook een dooddoener van dat je je eigen koter niet onder controle hebt.quote:Op donderdag 18 december 2025 22:35 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Degene die mij zo aanspreekt omdat een kind huilt kan ook een hoek verwachten. Uitbundig huilen is onderdeel van het leven van een 2-jarig kind. Dan ga je maar op je zolderkamer vertoeven.
Het hoort er ook bij, welcome to the real world. Maar blijf gerust vanuit je zolderkamer je egocentrische waanbeelden op de wereld projecteren.quote:Op vrijdag 19 december 2025 00:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je hoeft als ouder niet iedereen continu te confronteren met je koter. Dat 'HeT hOorT ErBIj' argument is ook een dooddoener van dat je je eigen koter niet onder controle hebt.
Je kan die jengelende jankkoter ook corrigeren, opvoeden of thuislaten bij mams als je de boodschappen aan het halen bent. Ben je er ff vanaf en ben je ook sneller weer thuis.
Dat geloof ik niet. Maar ik snap dat je je hoog oplopende emoties een plekje moet geven en dan kan zo'n fantasie louterend werken.quote:Op donderdag 18 december 2025 22:56 schreef GerryDV het volgende:
Deze had van mij rake klappen (vuisten) gekregen, of het nou mijn kind was of van een ander.
Hou je schreeuwende jankkoter onder controle of bestel lekker je kutgroenten.quote:Op donderdag 18 december 2025 22:48 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Kerel, ik laat mij gewoon niet zo aanspreken. Ga lekker bij je familieleden een grote, onbeschofte muil opzetten vol met opgekropte frustaties en denken dat je daar je doelen mee bereikt, maar kom daar als vreemde niet bij mij mee aanzetten. Ik ben niet je hondje. Als je niet beleefd en respectvol kunt zijn, hoef je het van mijn kant ook niet te verwachten.
Ik zie hier maar één jankkoter. Maar blijf gerust brullen... op het internet.quote:Op vrijdag 19 december 2025 00:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hou je schreeuwende jankkoter onder controle of bestel lekker je kutgroenten.
De hele wereld confronteren met je eigen opvoedonkunde hoeft niet he.
Ik weet niet of jij nou de aangewezen user bent om iemand 'egocentrische waanbeelden' toe te dichten nadat je stelt anderen een hoek te verkopen wanneer je aangesproken wordt op de gebrekkige opvoeding van je kind.quote:Op vrijdag 19 december 2025 00:04 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Het hoort er ook bij, welcome to the real world. Maar blijf gerust vanuit je zolderkamer je egocentrische waanbeelden op de wereld projecteren.
Stoere boy.quote:Op vrijdag 19 december 2025 00:04 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Het hoort er ook bij, welcome to the real world. Maar blijf gerust vanuit je zolderkamer je egocentrische waanbeelden op de wereld projecteren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Oef, was ie raak?quote:Op vrijdag 19 december 2025 00:06 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ik zie hier maar één jankkoter. Maar blijf gerust brullen... op het internet.
quote:Op vrijdag 19 december 2025 00:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Stoere boy.
Jouw koters zijn vast voorbeelden voor de rest.Pas nou op straks krijg je klappen van deze grote jongenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huilen dan.
Kom brengen danquote:Op vrijdag 19 december 2025 00:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Pas nou op straks krijg je klappen van deze grote jongen
quote:Op vrijdag 19 december 2025 00:11 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij nou de aangewezen user bent om iemand 'egocentrische waanbeelden' toe te dichten nadat je stelt anderen een hoek te verkopen wanneer je aangesproken wordt op de gebrekkige opvoeding van je kind.
Ik had die vrouw doodgetrapt man wtfquote:Op donderdag 18 december 2025 22:54 schreef Justinn het volgende:
[..]
De enige met opgekropte frustraties lijk jij wel met deze schrijfstijl. Je denkt stoer over te komen door iemand te willen 'hoeken' als die je alleen maar aanspreekt over je huilende kind, waarmee je een strafblad, werk en je gezin op t spel zet, maar het komt vooral sneu over.
Eerder wtf gebeurt hier nu?quote:Op vrijdag 19 december 2025 01:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik had die vrouw doodgetrapt man wtf
De politie kan na melding van mishandeling of zelfs poging tot doodslag niet in actie komen om de dader op te sporen?quote:"We dachten: dit kan echt niet en besloten de politie te bellen." Die gaf aan pas in actie te kunnen komen, als er een aangifte binnen is. "Maar dat duurt minstens een week."
Jij en ik weten toch niet hoe dat gesprek was gegaan of wat er in de aangifte staat?quote:Op vrijdag 19 december 2025 02:46 schreef TAmaru het volgende:
[..]
De politie kan na melding van mishandeling of zelfs poging tot doodslag niet in actie komen om de dader op te sporen?
Dit is toch te absurd voor woorden.
Vanaf nu welquote:Op donderdag 18 december 2025 21:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Maar gedraagt dat kind zich nu beter in de supermarkt?
Soo hee, jij hoekt wat af zegquote:Op donderdag 18 december 2025 22:35 schreef Cockwhale het volgende:
Degene die mij zo aanspreekt omdat een kind huilt kan ook een hoek verwachten.
JUMMMBOOO ....... en dat voor die prijsquote:Op donderdag 18 december 2025 21:02 schreef Cruzinats het volgende:
De Jumbo in Putten wil zelf niets kwijt.
Gewoon bij de keel grijpen die graftakkenquote:Op donderdag 18 december 2025 21:12 schreef Cruzinats het volgende:
Ik ondervind dagelijks overlast van bejaarden die standaard 20 km/u onder de aangegeven snelheid rijden en voor iedere scheet volop de rem trappen. Om maar niet te beginnen over het optrekken voor een groen stoplicht.
Ik denk kutkaasquote:
Ja doeiiii! Oók wegblijven bij de Aldi of Lidl.quote:Op vrijdag 19 december 2025 04:48 schreef r_one het volgende:
[..]
Als je 2-jarige bij de brandweer kan solliciteren als Martinshorn of dat het onophoudelijk klinkt als op de eerste maandag van de maand om 12:00, hoeft daar niet de hele Jumbo van mee te genieten van jouw onopgevoede kutkind.
2 opties:
óf een van de ouders neemt madammeke van 2 even mee naar buiten voor een pedagogisch onderonsje,
óf als het een recidiviste is, ga je er voortaan mee naar de Aldi of de Lidl (of laat het, met 1 ouder, THUIS!)
Extreem links..quote:Op donderdag 18 december 2025 22:50 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Nee man, jouw intolerantie voor alles wat jou even niet goed uitkomt, dat is prijzenswaardig
Nee die vrouw gaf zeker niet het goede voorbeeld.quote:Op donderdag 18 december 2025 22:54 schreef Tengano het volgende:
Dus als dat kind de hele Jumbo bij elkaar schreeuwt om een zakje kaas wat ze moet terugleggen, trekt pappa direct de smartphone om het kind stil te krijgen; en dat zijn dan blijkbaar de beste opvoedkundige skills die hij beschikbaar heeft.
Maar hij trekt ineens alles uit de kast, zoals op zoek gaan naar getuigen, al het personeel van de Jumbo mobiliseren, camera's die uitgekeken moeten worden, politie informeren en dergelijke om een vrouw te kunnen aangeven die uiteindelijk wel het goeie voorbeeld gaf hoe je zo'n kind stil kunt krijgen![]()
![]()
Gewoon je kind laten blerren in kindzitje van de winkelkar. Ze leren dat iets gewoon niet mag.quote:Op vrijdag 19 december 2025 06:14 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee die vrouw gaf zeker niet het goede voorbeeld.
Zelfs als ouder mag je je kind niet naar de keel te grijpen!
Om nou gewoon filmpjes te laten zien, dat lijkt mij ook niet erg opvoedkundig. Maar fysiek geweld hoort er niet bij.
Nooit
Ok, dus als je aan kinderen gaat beginnen moet je er rekening mee houden dat je de eerste pakweg 8 jaar als een soort halve kluizenaar moet gaan leven (want het duurt nou eenmaal even voordat kinderen hun emoties een beetje onder controle hebben)?quote:Op vrijdag 19 december 2025 00:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je hoeft als ouder niet iedereen continu te confronteren met je koter. Dat 'HeT hOorT ErBIj' argument is ook een dooddoener van dat je je eigen koter niet onder controle hebt.
Je kan die jengelende jankkoter ook corrigeren, opvoeden of thuislaten bij mams als je de boodschappen aan het halen bent. Ben je er ff vanaf en ben je ook sneller weer thuis.
Wel erg kort door de bocht. Er zijn ook kinderen die neurodivergent zijn (ADHD en/of autisme) die moeilijk met prikkels kunnen om gaan en daarom snel van de leg zijn. Maargoed, als dat zo is, ook dan speel je daar op in en blijf je thuis. Misschien elke week de ouder afwisselen, aangezien ik best snap dat ouders met jonge kinderen dit ook als een soort van uitje zien.quote:Op vrijdag 19 december 2025 04:48 schreef r_one het volgende:
[..]
Soo hee, jij hoekt wat af zeg![]()
Als je 2-jarige bij de brandweer kan solliciteren als Martinshorn of dat het onophoudelijk klinkt als op de eerste maandag van de maand om 12:00, hoeft daar niet de hele Jumbo van mee te genieten van jouw onopgevoede kutkind.
2 opties:
óf een van de ouders neemt madammeke van 2 even mee naar buiten voor een pedagogisch onderonsje,
óf als het een recidiviste is, ga je er voortaan mee naar de Aldi of de Lidl (of laat het, met 1 ouder, THUIS!)
Maar niet "hier lieverd, filmpje, ach toe nou schattepetat" ** BWEEEEEEEEEEEEHH *** en weer stoïcijns verder op zoek gaan naar de gevulde koeken, roomboter (protip ligt vaak in de buurt van de zakjes kaas, kan je peuter zich mooi over ontfermen) en appelsap en het kind maar gewoon laten blèren.
[..]
JUMMMBOOO ....... en dat voor die prijs![]()
(misschien heette de vader wel Roderick)
Ach, ik heb ooit eens het kindje van mijn buren een flinke draai om zijn oren gegeven toen ik op hem pastte.quote:Op vrijdag 19 december 2025 06:14 schreef Lenny77 het volgende:
Maar fysiek geweld hoort er niet bij.
Nooit
Wtf zeg jij.quote:Op donderdag 18 december 2025 22:54 schreef Tengano het volgende:
Dus als dat kind de hele Jumbo bij elkaar schreeuwt om een zakje kaas wat ze moet terugleggen, trekt pappa direct de smartphone om het kind stil te krijgen; en dat zijn dan blijkbaar de beste opvoedkundige skills die hij beschikbaar heeft.
Maar hij trekt ineens alles uit de kast, zoals op zoek gaan naar getuigen, al het personeel van de Jumbo mobiliseren, camera's die uitgekeken moeten worden, politie informeren en dergelijke om een vrouw te kunnen aangeven die uiteindelijk wel het goeie voorbeeld gaf hoe je zo'n kind stil kunt krijgen![]()
![]()
Maar dat weet je nou net niet, dat is het hele dingetje met kinderen van die leeftijd. Ze kunnen 3 weken lang perfect naar je luisteren en dan ineens om iets totaal onbenulligs helemaal over de rooie raken.quote:Op vrijdag 19 december 2025 07:51 schreef vosss het volgende:
Daarmee keur ik dit voorval overigens niet goed.
Als je weet dat dat kind van je zich niet kan gedragen dan laat je hem thuis.
Wat botheid en agressie betreft: lees je eigen posts hier nog eens na, mafklapper....quote:Op donderdag 18 december 2025 23:56 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dit is niet aanspreken, dit is verbaal aanvallen. Het mag dan niet fysiek zijn, maar het is wel aggressie en het is beledigend. Wat je geeft, krijg je terug, een principe dat mensen nog steeds niet snappen blijkbaar. Je kunt niet verwachten dat mensen ook maar enig respect hebben voor denigrerende, commanderende opmerkingen. De zelfreflectie is weer ver te zoeken. Denken dat je alles maar kunt roepen zonder enige consequentie. Beleefdheid en nederigheid verwacht te ontvangen, waar je botheid en aggressie geeft...
Net zoals je kind opvoeden er ook bij hoort. Kind dat voor overlast zorgt gewoon oppakken en mee naar buiten nemen.quote:Op vrijdag 19 december 2025 00:04 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dat noemen we karma. Ik ben niet meer dan een spiegel die de idioterie van anderen weerspiegelt en het dubbel en dwars teruggeeft. Wat je geeft, krijg je terug.quote:Op vrijdag 19 december 2025 09:12 schreef kibo het volgende:
[..]
Wat botheid en agressie betreft: lees je eigen posts hier nog eens na, mafklapper....
Een kind dat huilt of niet stopt met huilen op commando heeft niet per definitie iets met opvoeding te maken. De emotieregulatie van een TWEE-JARIG kind is nog lang niet op orde. Een twee-jarig kind leert nota bene pas net deze emoties kennen. Als je dat niet snapt en geen enkel begrip hebt voor biologische en cognitieve processen, dan is het tijd om permanent te verhuizen naar fantasy island op je zolderkamer. Natuurlijke processen zijn wat ze zijn, en als jij als VOLWASSENE niet op een normale wijze iemand kan aanspreken en geen enkele emotionele tolerantie hebt jegens een twee-jarig kind, dan mag je wel eens goed naar jezelf kijken. Beter nog, laat jezelf nakijken. En voordat ook jij zegt, kijk naar je eigen botheid... ik ben echt zelden de aggressor, maar iemand die mij als het ware bedreigt of aanvalt zal inderdaad een flinke tegenaanval kunnen verwachten. Maar ook dat snapt men hier niet. Causaliteit ontgaat de mensen hier nogal, net als verbanden leggen en zelfreflectie.quote:Op vrijdag 19 december 2025 09:15 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Net zoals je kind opvoeden er ook bij hoort. Kind dat voor overlast zorgt gewoon oppakken en mee naar buiten nemen.
Als een kind krijst krijgt hij of zij de zin niet. Dat heeft niks met gedragen te maken dat is gewoon onderdeel van de opvoeding. Wat denk je dat een tweejarige doet? Beginnen met "Beste vader, heden ten dage is mij tot mij gekomen de opmerking over het niet verkrijgen van chocolade."quote:Op vrijdag 19 december 2025 07:51 schreef vosss het volgende:
Daarmee keur ik dit voorval overigens niet goed.
Als je weet dat dat kind van je zich niet kan gedragen dan laat je hem thuis.
En dan? Is het opeens voorbij?quote:Op vrijdag 19 december 2025 09:15 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Net zoals je kind opvoeden er ook bij hoort. Kind dat voor overlast zorgt gewoon oppakken en mee naar buiten nemen.
Je kunt ook gewoon accepteren dat er kinderen zijn op de wereld! Ook altijd dat gezeur van kinderen in een restaurant. Ja, ga niet met je kind dat niet wil luisteren naar een chic restaurant, als kindlief geen zitvlees heeft. Kies dan voor een McDonald. Iedereen blij. En bij de supermarkt moet je dreinende kinderen gewoon negeren. Als het niet mijn kind is, is het ook niet mijn probleem.quote:Op donderdag 18 december 2025 21:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
'Het gezin deed dinsdagmiddag boodschappen in de Jumbo in Putten, zoals ze zo vaak doen'
en
"Ik begrijp de ergernis als er een kind huilt, en we krijgen wel eens een opmerking.
Kijk ik praat het echt niet goed, maar als je kind vaker in de supermarkt aan het dreinen is, waarom blijft één van de ouders gewoon niet met kind thuis? Voor iedereen beter.
Na, ik begin ook steeds meer het idee te krijgen dat het ligt aan onze manier van opvoeden. Als ik een beetje rondkijk in andere landen, Zweden, Denemarken, Belgie, Duitsland, Zwitserland, Italie en Frankrijk, merk ik dat kinderen echt wel een stuk rustiger zijn. Wij hebben misschien iets van 'KinDEren MOeteN KiND KunNEN ZiJN!!' , maar in het buitenland zitten ze gewoon rustig aan tafel in een restaurant met de ouders. Tantrums zie je wel, maar de reacties zijn daar ook anders.quote:Op vrijdag 19 december 2025 07:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ok, dus als je aan kinderen gaat beginnen moet je er rekening mee houden dat je de eerste pakweg 8 jaar als een soort halve kluizenaar moet gaan leven (want het duurt nou eenmaal even voordat kinderen hun emoties een beetje onder controle hebben)?
Hoe heb je dat bij je eigen kinderen gedaan?quote:Op vrijdag 19 december 2025 09:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Na, ik begin ook steeds meer het idee te krijgen dat het ligt aan onze manier van opvoeden. Als ik een beetje rondkijk in andere landen, Zweden, Denemarken, Belgie, Duitsland, Zwitserland, Italie en Frankrijk, merk ik dat kinderen echt wel een stuk rustiger zijn. Wij hebben misschien iets van 'KinDEren MOeteN KiND KunNEN ZiJN!!' , maar in het buitenland zitten ze gewoon rustig aan tafel in een restaurant met de ouders. Tantrums zie je wel, maar de reacties zijn daar ook anders.
Wij doen echt iets verkeerd.
Je denkt dat hij kinderen heeft? Lol.quote:Op vrijdag 19 december 2025 09:29 schreef xzaz het volgende:
[..]
Hoe heb je dat bij je eigen kinderen gedaan?
ItsATrap.gifquote:Op vrijdag 19 december 2025 09:34 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Je denkt dat hij kinderen heeft?
Als ik ze tegen kom zijn ze altijd twee jaar:quote:Op vrijdag 19 december 2025 09:34 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
De keren dat ik in mijn leven een langdurig jankend kind in de supermarkt ben tegengekomen zijn ook op één hand te tellen. Maar dit specifieke geval bewijst echt dat er iets mis is in Nederland
Dan leert het kind dat krijsen om je zin te krijgen geen zin heeft. Er aan toegeven door het een filmpje te laten kijken is in feite het belonen van slecht gedrag.quote:Op vrijdag 19 december 2025 09:25 schreef xzaz het volgende:
[..]
En dan? Is het opeens voorbij?Alsof dat kind denkt. Ahh neee nu zijn we uit de winkel ik stop met huilen.
Nee, het leert dan er negatieve aandacht wordt gegeven en dat papa en of mama niet meer gaan winkelen als het krijst. Wat denk je dat het kind de volgende keer gaat doen als het zijn zin niet krijgt?quote:Op vrijdag 19 december 2025 09:43 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dan leert het kind dat krijsen om je zin te krijgen geen zin heeft.
Eens.quote:Er aan toegeven door het een filmpje te laten kijken is in feite het belonen van slecht gedrag.
Het is geen verkeerd gedrag; het is gewoon gedrag dat hoort bij een kind van 2.quote:Op zich is het heel normaal dat een jong kind zo zijn zin hoopt te krijgen. Wat tegenwoordig ook normaal lijkt te zijn bij veel ouders is dat verkeerde gedrag doodleuk als normaal accepteren en goedpraten. Waarom zouden de mensen maar moeten accepteren dat jouw kind zich misdraagt ?
Ik heb blijkbaar andere kinderen dan jij. Die van mij snapten de boodschap namelijk vrij snel en probeerden het meestal geen 2 e of 3e keer. Het hoort idd bij de leeftijd ( het is wél verkeerd gedrag) maar zelfs als ze 2 jaar oud zijn kunnen kinderen echt wel wat leren over wat wel en niet kan. En als ze hardleers zijn laat je ze thuis tot ze zich wel kunnen gedragen.quote:Op vrijdag 19 december 2025 09:54 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nee, het leert dan er negatieve aandacht wordt gegeven en dat papa en of mama niet meer gaan winkelen als het krijst. Wat denk je dat het kind de volgende keer gaat doen als het zijn zin niet krijgt?
[..]
Eens.
[..]
Het is geen verkeerd gedrag; het is gewoon gedrag dat hoort bij een kind van 2.
Maar natuurlijk heb jij andere kinderen dan mij; tenminste ik denk niet dat je mijn vrouw bent. Misschien ben je wel een hele goede moeder en doe je het beter dan de rest van Nederland. Zou je misschien een boek kunnen schrijven over je aanpak? Als ze hardleers zijn stop je ze dan ook onder de trap totdat ze weer rustig zijn?quote:Op vrijdag 19 december 2025 10:04 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik heb blijkbaar andere kinderen dan jij. Die van mij snapten de boodschap namelijk vrij snel en probeerden het meestal geen 2 e of 3e keer. Het hoort idd bij de leeftijd ( het is wél verkeerd gedrag) maar zelfs als ze 2 jaar oud zijn kunnen kinderen echt wel wat leren over wat wel en niet kan. En als ze hardleers zijn laat je ze thuis tot ze zich wel kunnen gedragen.
Het helpt natuurlijk wel als je dan al bent begonnen met opvoeden en daar ontbreekt het bij de tegenwoordige ouders aan.
Omdat mensen daardoor nog wereldvreemder worden.quote:Op donderdag 18 december 2025 21:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
en
M.a.w. de vader heeft niet de juiste woorden gebruikt t.o.v. de politiequote:Op vrijdag 19 december 2025 03:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Jij en ik weten toch niet hoe dat gesprek was gegaan of wat er in de aangifte staat?
Wij oordelen nu na aanleiding van een interview met de krant.
Feiten zijn ook volgens getuigen:
Kind blijkt enorm te krijsen in supermarkt
Ouders grijpen niet in
Vrouw vliegt dat kind aan
Iedereen schrikt en vrouw rent winkel uit
Pa doet aangifte en politie verzaakt volgens pa
Pa belt krant en de winkel voor de beelden (welke de winkel niet mag geven, maar a la)
En de rest is onbekend.
Heb je ook gelijk in. Mijn jongste is zeer waarschijnlijk neurodivergent en kan buitenshuis moeilijke buien hebben. Wij hebben ver voor gekozen om hem zo min mogelijk mee te nemen met winkelen (al gaat het steeds beter), maar dat is meer omdat ik me vooral ongemakkelijk voel wanneer hij aan het huilen was/is. Zoals iemand eerder hier zei, mensen zijn minder tolerant en zien veel dingen als een last. Ik voelde me bekeken en beoordeeld want je doet het nooit goed (en ik weet daar moet je schijt aan hebben, maar dat vind ik gewoon moeilijk).quote:Op vrijdag 19 december 2025 09:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon accepteren dat er kinderen zijn op de wereld! Ook altijd dat gezeur van kinderen in een restaurant. Ja, ga niet met je kind dat niet wil luisteren naar een chic restaurant, als kindlief geen zitvlees heeft. Kies dan voor een McDonald. Iedereen blij. En bij de supermarkt moet je dreinende kinderen gewoon negeren. Als het niet mijn kind is, is het ook niet mijn probleem.
Een maatschappij kan prima zonder krijsende kinderen hoor. Gekrijs en onaangepast gedrag heeft geen enkele meerwaardequote:Op vrijdag 19 december 2025 10:21 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Omdat mensen daardoor nog wereldvreemder worden.
Krijsende kleine kinderen zijn super irritant maar horen nu eenmaal bij het leven, OOK wanneer je zelf geen kinderen hebt of wil. Zonder kinderen geen maatschappelij.
Hoe minder vaak mensen met "ongemakken" in aanraking komen hoe verwender en wereldvreemder ze worden.
Er is een verschil tussen opvoeden en mishandelen. Blijkbaar ben jij daar niet van op de hoogte.quote:Op vrijdag 19 december 2025 10:10 schreef xzaz het volgende:
[..]
Maar natuurlijk heb jij andere kinderen dan mij; tenminste ik denk niet dat je mijn vrouw bent. Misschien ben je wel een hele goede moeder en doe je het beter dan de rest van Nederland. Zou je misschien een boek kunnen schrijven over je aanpak? Als ze hardleers zijn stop je ze dan ook onder de trap totdat ze weer rustig zijn?
Voor mij ligt die grens al bij thuislaten omdat ze hardleers zijn. Dat is gewoon straffen. Maar goed, jij bent blijkbaar de alwetende en jouw kinderen zijn perfect.quote:Op vrijdag 19 december 2025 10:29 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen opvoeden en mishandelen. Blijkbaar ben jij daar niet van op de hoogte.
quote:Op vrijdag 19 december 2025 09:29 schreef xzaz het volgende:
[..]
Hoe heb je dat bij je eigen kinderen gedaan?
Ik proef wat cynisme bij je.quote:Op vrijdag 19 december 2025 10:33 schreef xzaz het volgende:
[..]
Voor mij ligt die grens al bij thuislaten omdat ze hardleers zijn. Dat is gewoon straffen. Maar goed, jij bent blijkbaar de alwetende en jouw kinderen zijn perfect.
Nee ik mijn kinderen zijn niet perfect.quote:Op vrijdag 19 december 2025 10:33 schreef xzaz het volgende:
[..]
Voor mij ligt die grens al bij thuislaten omdat ze hardleers zijn. Dat is gewoon straffen. Maar goed, jij bent blijkbaar de alwetende en jouw kinderen zijn perfect.
Ik neem aan dat je bedoelt op die Amsterdamse zangeres waar ik me de naam even niet van herinner.quote:Op vrijdag 19 december 2025 10:29 schreef the-eye het volgende:
[..]
Een maatschappij kan prima zonder krijsende kinderen hoor. Gekrijs en onaangepast gedrag heeft geen enkele meerwaarde
Dat soort kinderen groeien uit tot monstertjes die denken dat ze Whitney Houston zijn en supermarktpersoneel in elkaar mogen meppen
Hear hear. Ja, het is schijtirritant en ja mensen kunnen de schijn flink tegen hebben met "filmpjes laten zien om het rustig te krijgen" maar je weet niet wat er thuis speelt. Misschien gaat ze altijd mee naar de winkel omdat moeder in puin ligt thuis van het gedrag van het kind. Misschien speelt er iets waarbij het even praktischer is om het met die filmpjes te proberen zodat je in elk geval je broodnodige boodschappen af kunt maken omdat dit het enige is wat werkt ondanks alle pogingen. Misschien zijn de ouders er ook gillend gek en moedeloos van, maar je moet toch te vreten hebben en je kind acclimatiseren met normale dingen in het leven. Misschien heeft het kind terugkerende oorontstekingen, daar kunnen ze ook snerpend van gaan krijsen dat je breinaalden in je oren wilt steken en dat kan best snel opkomen met dit snotweer.quote:Op vrijdag 19 december 2025 10:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Heb je ook gelijk in. Mijn jongste is zeer waarschijnlijk neurodivergent en kan buitenshuis moeilijke buien hebben. Wij hebben ver voor gekozen om hem zo min mogelijk mee te nemen met winkelen (al gaat het steeds beter), maar dat is meer omdat ik me vooral ongemakkelijk voel wanneer hij aan het huilen was/is. Zoals iemand eerder hier zei, mensen zijn minder tolerant en zien veel dingen als een last. Ik voelde me bekeken en beoordeeld want je doet het nooit goed (en ik weet daar moet je schijt aan hebben, maar dat vind ik gewoon moeilijk).
Ik wil mensen echt op het hart drukken dat kinderen die huilen, dreinen, buien hebben etc geen 'onopgevoede kutkinderen' hoeven te zijn. Soms spelen er ook andere dingen mee waar ouders moeilijk invloed op hebben.
Ik heb last van jouw dom gezwam. Toch heb jij alsnog het recht hiermee door te gaan.quote:Op vrijdag 19 december 2025 10:45 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee ik mijn kinderen zijn niet perfect.
Ze niet in een winkel meenemen als ze zich niet kunnen gedragen is geen straf. Ze oppakken en mee naar buiten nemen zou je zo hooguit kunnen zien. Het uitleggen dat dergelijk gedrag niet kan en dat bij herhaling het kind ( voorlopig ) niet meer mee mag boodschappen doen is ook geen straf. En als een kind echt te jong is om t te snappen dan zorg je ervoor het zo min mogelijk mee te nemen.
Waarom denk jij dat je het recht hebt om mensen last te laten hebben van jouw krijsende kind ? Ik begin te denken dat jij zelf ook een gemis aan opvoeding hebt gehad.
Sowquote:Op vrijdag 19 december 2025 10:45 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat je het recht hebt om mensen last te laten hebben van jouw krijsende kind ? Ik begin te denken dat jij zelf ook een gemis aan opvoeding hebt gehad.
Er kan zoveel aan de hand zijn en toch denken we allemaal maar aan het makkelijkste, namelijk kutkind die zijn/haar mond moet houden en ouders die niet kunnen opvoeden. Een kind rustig krijgen met een beeldschermlijkt misschien niet echt opvoedkundig verantwoord, maar niet alle kinderen zijn hetzelfde en niet alle kinderen hebben baat bij dezelfde (opvoedkundige) benadering. Beter helpen we elkaar gewoon in plaats van het vingertje te wijzen.quote:Op vrijdag 19 december 2025 10:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hear hear. Ja, het is schijtirritant en ja mensen kunnen de schijn flink tegen hebben met "filmpjes laten zien om het rustig te krijgen" maar je weet niet wat er thuis speelt. Misschien gaat ze altijd mee naar de winkel omdat moeder in puin ligt thuis van het gedrag van het kind. Misschien speelt er iets waarbij het even praktischer is om het met die filmpjes te proberen zodat je in elk geval je broodnodige boodschappen af kunt maken omdat dit het enige is wat werkt ondanks alle pogingen. Misschien zijn de ouders er ook gillend gek en moedeloos van, maar je moet toch te vreten hebben en je kind acclimatiseren met normale dingen in het leven. Misschien heeft het kind terugkerende oorontstekingen, daar kunnen ze ook snerpend van gaan krijsen dat je breinaalden in je oren wilt steken en dat kan best snel opkomen met dit snotweer.
En misschien is het inderdaad een onopgevoed tokkiekutkind maar dat gaat echt niet beter lopen qua opvoeding na een wurgpoging in de supermarkt.
Yup.quote:Op donderdag 18 december 2025 21:18 schreef Cockwhale het volgende:
Je hebt best wel gelijk dat het idd niet alleen of altijd een kwestie van opvoeden is en dat is dan heel naar voor die ouders want ze worden er wel op aangekeken. Maar er zijn legio ouders die vinden dat het maar een fase is en dat mensen niet zo onverdraagzaam moeten zijn als hun kind alles bij elkaar krijst. En de laatste soort duikt hier in dit topic ook op.quote:Op vrijdag 19 december 2025 11:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Er kan zoveel aan de hand zijn en toch denken we allemaal maar aan het makkelijkste, namelijk kutkind die zijn/haar mond moet houden en ouders die niet kunnen opvoeden. Een kind rustig krijgen met een beeldschermlijkt misschien niet echt opvoedkundig verantwoord, maar niet alle kinderen zijn hetzelfde en niet alle kinderen hebben baat bij dezelfde (opvoedkundige) benadering. Beter helpen we elkaar gewoon in plaats van het vingertje te wijzen.
Nouja, het is niet dat een kind een robot is met een aan en uit knop (was het soms maar waarquote:Op vrijdag 19 december 2025 11:35 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Je hebt best wel gelijk dat het idd niet alleen of altijd een kwestie van opvoeden is en dat is dan heel naar voor die ouders want ze worden er wel op aangekeken. Maar er zijn legio ouders die vinden dat het maar een fase is en dat mensen niet zo onverdraagzaam moeten zijn als hun kind alles bij elkaar krijst. En de laatste soort duikt hier in dit topic ook op.
De pedagogische vaardigheden van ouders ter discussie stellen op basis van één nieuwsbericht vind ik ook wat overtrokken. Sterker nog: in vervelende situaties in het openbaar kan ik me goed voorstellen dat je een huilend of lastig kind op de meest pragmatische manier probeert te kalmeren. Vroeger met een lollie, nu met een telefoon, ach ja.quote:Op vrijdag 19 december 2025 11:38 schreef Mommychilgrad het volgende:
Een aantal users hier hebben overduidelijk geen kinderenDe pedagogische skills van de vader mogen dan weliswaar te kort schieten, van een kind blijf je af. Gestoord wijf. Van mij had ze een wijnfles mogen terugkoppen.
Ik denk dat je je daar aardig in vergist hoor. Vooropgesteld: ik denk dat veel mensen die al snel dingen zeggen als 'neerhoeken' inderdaad keyboard warriors zijn, maar ik denk dat als jij 100 kinderen bij de nek grijpt je op zijn minst 80 á 90 keer een slag op je kaak kunt verwachten.quote:Op vrijdag 19 december 2025 11:47 schreef Justinn het volgende:
[..]
De pedagogische vaardigheden van ouders ter discussie stellen op basis van één nieuwsbericht vind ik ook wat overtrokken. Sterker nog: in vervelende situaties in het openbaar kan ik me goed voorstellen dat je een huilend of lastig kind op de meest pragmatische manier probeert te kalmeren. Vroeger met een lollie, nu met een telefoon, ach ja.
Wat ik wél vind, is dat het nieuwsbericht duidelijk op sensatie aanstuurt en dat veel reacties hier buitenproportioneel zijn. Uitspraken als “even die vrouw neerhoeken” slaan nergens op. Dat soort stoere praat levert potentieel een strafblad op en helpt niemand, je eigen gezin al helemaal niet. Allemaal stoere bois. In de praktijk zullen de meeste ouders niet zo snel geweld gebruiken, zeker niet in het bijzijn van je kind(eren).
De meeste mensen zullen uiteindelijk hun kind willen beschermen, desnoods met geweld (en terecht!), maar een groot deel zal te laat reageren. Daarom ben ik het niet eens met die "80 à 90 keer van de 100".quote:Op vrijdag 19 december 2025 11:52 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik denk dat je je daar aardig in vergist hoor. Vooropgesteld: ik denk dat veel mensen die al snel dingen zeggen als 'neerhoeken' inderdaad keyboard warriors zijn, maar ik denk dat als jij 100 kinderen bij de nek grijpt je op zijn minst 80 á 90 keer een slag op je kaak kunt verwachten.
En terecht toch? Dat heeft niks met 'stoere bois' te maken, maar gewoon met het beschermen van je kind.
De maatschappij kan ook best zonder jouquote:Op vrijdag 19 december 2025 10:29 schreef the-eye het volgende:
[..]
Een maatschappij kan prima zonder krijsende kinderen hoor. Gekrijs en onaangepast gedrag heeft geen enkele meerwaarde
Dat soort kinderen groeien uit tot monstertjes die denken dat ze Whitney Houston zijn en supermarktpersoneel in elkaar mogen meppen
Die van mij heeft dit helemaal nooit gedaan, krijsen en onbedaarlijk huilen, op geen enkele leeftijd. Er zijn dus wel kinderen die dit gedrag niet vertonen. En ik denk niet dat het met mijn 'opvoedkundige skills' te maken had want die waren niet zo geweldig.quote:Op vrijdag 19 december 2025 10:04 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik heb blijkbaar andere kinderen dan jij. Die van mij snapten de boodschap namelijk vrij snel en probeerden het meestal geen 2 e of 3e keer. Het hoort idd bij de leeftijd ( het is wél verkeerd gedrag) maar zelfs als ze 2 jaar oud zijn kunnen kinderen echt wel wat leren over wat wel en niet kan. En als ze hardleers zijn laat je ze thuis tot ze zich wel kunnen gedragen.
Het helpt natuurlijk wel als je dan al bent begonnen met opvoeden en daar ontbreekt het bij de tegenwoordige ouders aan.
Hahaha mooi om dat zo toe te gevenquote:Op vrijdag 19 december 2025 12:43 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Die van mij heeft dit helemaal nooit gedaan, krijsen en onbedaarlijk huilen, op geen enkele leeftijd. Er zijn dus wel kinderen die dit gedrag niet vertonen. En ik denk niet dat het met mijn 'opvoedkundige skills' te maken had want die waren niet zo geweldig.
Dit waren volgens mij de mannetjes.quote:Op vrijdag 19 december 2025 12:56 schreef Horzula het volgende:
Twee is nog te jong om te verwachten dat ze zich enigszins gedragen.
Het valt mij op dat het vooral vrouwen zijn die zich blauw ergeren aan baby's van andere vrouwen.
Is dat niet iets evolutionairs waarbij mensapinnen de baby's van andere spinnen doorbijten zodat hún genen voortgeplant worden met het mannetje in plaats van die van die andere apin?
Dat waren geen mensapen, maar apen op Sri Lanka, dacht ik, die die baby apen vermoordden.quote:Op vrijdag 19 december 2025 13:26 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dit waren volgens mij de mannetjes.
Veel mannetjes in de natuur. En heel soms mensenmannetjes ookquote:Op vrijdag 19 december 2025 13:39 schreef Horzula het volgende:
[..]
Dat waren geen mensapen, maar apen op Sri Lanka, dacht ik, die die baby apen vermoordden.
Gedrag verschilt natuurlijk wel per apensoort.
Deden leeuwen mannetjes het niet ook?
Heb je gasovens in de natuur waar vrouwetjesdieren hun hoofd in steken na hun kinderen vermoord te hebben?quote:Op vrijdag 19 december 2025 13:48 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Veel mannetjes in de natuur. En heel soms mensenmannetjes ook
Die is dat zo weer vergeten.quote:Op vrijdag 19 december 2025 14:16 schreef Since2003 het volgende:
De schok voor dat kind wanneer ze uiteindelijk realiseert dat volwassenen uiteindelijk ook gewoon kut blagen blijken.
Sarcasmeradar kapoet?quote:Op vrijdag 19 december 2025 05:24 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Ja doeiiii! Oók wegblijven bij de Aldi of Lidl.![]()
Wat is daar mis mee btw?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alle begrip en een zeurderig kind in de supermarkt word ik eerder lacherig (zo van 'je wou toch kinderen, leuk he'quote:Op vrijdag 19 december 2025 07:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wel erg kort door de bocht. Er zijn ook kinderen die neurodivergent zijn (ADHD en/of autisme) die moeilijk met prikkels kunnen om gaan en daarom snel van de leg zijn. Maargoed, als dat zo is, ook dan speel je daar op in en blijf je thuis. Misschien elke week de ouder afwisselen, aangezien ik best snap dat ouders met jonge kinderen dit ook als een soort van uitje zien.
quote:Op vrijdag 19 december 2025 14:35 schreef r_one het volgende:
[..]
Sarcasmeradar kapoet?
Nee. Misschien dat je het nu zelf iets te serieus neemt allemaal? iets dat ik zéker niet doe op Fok! Zouden meer mensen moeten doen..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mijn post was juist schertsender dan dat ik normaal ben op Fok!quote:Op vrijdag 19 december 2025 14:58 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Nee. Misschien dat je het nu zelf iets te serieus neemt allemaal? iets dat ik zéker niet doe op Fok! Zouden meer mensen moeten doen..
quote:Op vrijdag 19 december 2025 15:17 schreef r_one het volgende:
[..]
Mijn post was juist schertsender dan dat ik normaal ben op Fok!
Toch 'happen' mensen en dan moet ik het niet zo serieus nemen?![]()
Welja zeg
Ik kan me vergissen, maar volgens mij is die regel letterlijk geschrevenquote:Op vrijdag 19 december 2025 11:55 schreef Hathor het volgende:
Het is gewoon een ongeschreven regel, je blijft met je poten van andermans kind af.
Alsof een katoenen broeklusje van een cm zo'n kind tegenhoudtquote:Op vrijdag 19 december 2025 14:50 schreef raptorix het volgende:
https://www.facebook.com/watch/?v=582515614936104
Niet erg, 't is maar Fok!quote:Op vrijdag 19 december 2025 15:18 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]![]()
Soms weet ik het ook niet meer hier.
Ik kreeg te horen dat ik dan "voor straf vanavond met blote voeten naar bed moet"quote:Op vrijdag 19 december 2025 14:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Je kind krijst ? Mijn moeder had daar een oplossing voor als ik dat deed. Je houd op te huilen of ik geef je een reden om te huilen.
Het is niet "maar een fase".quote:Op vrijdag 19 december 2025 11:35 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Je hebt best wel gelijk dat het idd niet alleen of altijd een kwestie van opvoeden is en dat is dan heel naar voor die ouders want ze worden er wel op aangekeken. Maar er zijn legio ouders die vinden dat het maar een fase is en dat mensen niet zo onverdraagzaam moeten zijn als hun kind alles bij elkaar krijst. En de laatste soort duikt hier in dit topic ook op.
Verklaart een hoop.quote:Op vrijdag 19 december 2025 14:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Je kind krijst ? Mijn moeder had daar een oplossing voor als ik dat deed. Je houd op te huilen of ik geef je een reden om te huilen.
Nog een eeuwige incel maagd gespot.quote:Op vrijdag 19 december 2025 15:10 schreef raptorix het volgende:
Ouders denken dat een supermarkt een soort van kinderspeelplaats is, flikker op, hou je kind onder controle.
Oké, mafkees.quote:Op donderdag 18 december 2025 22:42 schreef Isdatzo het volgende:
Die ouders zullen nu wel drie keer nadenken voordat ze hun jengelende mormel meenemen naar de supermarkt.
Ik ben ook een voorstander van het opsporen van deze vrouw, zodat de burgemeester haar namens de Nederlandse samenleving een bloemetje kan aanbieden voor haar inzet.
Hele technische onderbouwing en dan niet even de "nee-fase" benoemenquote:Op vrijdag 19 december 2025 16:19 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het is niet "maar een fase".
Het is "een fase" wanneer het kind niet instaat is goed te communiceren en heel veel dingen nog niet kan begrijpen. Dat is hoe wij mensen biologisch in elkaar zitten in de eerste paar jaren van ons leven. Dat heeft niks te maken met verwend zijn of slechte opvoeding. Zelfde als mbt een huilende baby. En ja, de een krijst harder en meer dan de ander vanwege het karakter, maar de oorzaak is vooral biologisch en nog nauwelijks een gevolg van goede/slechte opvoeding.
Enige verschil met een huilende baby is dat 2 jaar wel de leeftijd is waarop de aanpak van ouders deels gaat beginnen te bepalen hoe het kind op latere leeftijd is.
M.a.w. een kind van 2 dat begint te krijsen, daar kun je op die leeftijd als ouder nog weinig aan doen, behalve wellicht altijd maar meteen ja en amen zeggen .Sterker nog, in dit geval lijkt het gekrijs juist eerder gevolg van de juiste aanpak: je kind geen dingen in de winkel laten openen. Oftewel, niet zomaar alles toelaten wat een 2-jarige wil doen
Ze hadden het ook kunnen toelaten, maar DAARMEE krijg je dus juist een verwend rotkind op den duur.
Owja, naam vergetenquote:Op vrijdag 19 december 2025 16:25 schreef r_one het volgende:
[..]
Hele technische onderbouwing en dan niet even de "nee-fase" benoemen
Het zij je vergeven. Goede post verder welquote:
Kinderen krijsen op de leeftijd ook als ze moe zijn, pijn hebben, ziek zijn, en zo zijn er nog wel wat redenen.quote:Op vrijdag 19 december 2025 09:24 schreef xzaz het volgende:
[..]
Als een kind krijst krijgt hij of zij de zin niet. Dat heeft niks met gedragen te maken dat is gewoon onderdeel van de opvoeding. Wat denk je dat een tweejarige doet? Beginnen met "Beste vader, heden ten dage is mij tot mij gekomen de opmerking over het niet verkrijgen van chocolade."
Ik moet zeggen, ik ga ook veel liever naar de supermarkt zonder kind. Maar alleen thuis laten is ook niet echt een optie.quote:
Ook dat valt lang niet altijd bij iedereen in goede aarde anno 2025quote:Op vrijdag 19 december 2025 16:34 schreef MissButterflyy het volgende:
heb je er zo’n last van kun je er ook op een normale manier wat van zeggen
Je hebt tegenwoordig ook heel mooie kunstgebitten, die techniek is zó knap gewordenquote:Op vrijdag 19 december 2025 16:38 schreef xminator het volgende:
Kind moet uit huis geplaatst worden…
Als ze dat bij mijn kinderen had gedaan, dan had ze geen tanden meer in haar mond die vieze boomert.
Dat houdt de muil niet dicht hè.quote:Op vrijdag 19 december 2025 16:50 schreef the-eye het volgende:
Misschien moeten we een aanlijnplicht in winkels afdwingen voor kinderen tot een nader te bepalen leeftijd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Want dan huilen ze minder en minder hard?quote:Op vrijdag 19 december 2025 16:50 schreef the-eye het volgende:
Misschien moeten we een aanlijnplicht in winkels afdwingen voor kinderen tot een nader te bepalen leeftijd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beter is het om niet op dat punt te geraken en dus eerder in te grijpen en de lijn kan daar een doeltreffend hulpmiddel bij zijn. In het specifieke geval uit de OP maakt de polslijn (plaatje A) dat zelfs technisch onmogelijk aangezien je twee handjes nodig hebt om een zakje kaas open te maken.quote:Op vrijdag 19 december 2025 16:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Want dan huilen ze minder en minder hard?
quote:Zijn dochtertje had een zakje geraspte kaas in haar handen en wilde het openmaken. "Maar dat mocht natuurlijk niet van mij, dus ik pakte het af. Toen begon ze te huilen."
Ik heb mijn oudste alleen opgevoed, bij wie had ik die thuis moeten laten?quote:
Inderdaad, hier waren twee ouders he.quote:Op vrijdag 19 december 2025 18:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb mijn oudste alleen opgevoed, bij wie had ik die thuis moeten laten?
En ja, op basis van het verhaal lijken beide ouders hier in beeld te zijn maar als je na een middagje winkelen al niet eens meer met je kind de supermarkt in mag stappen omdat sommige mensen vinden dat het kind maar met een ouder thuis moet blijven wordt het wel heel overdreven.
Ho ho, we weten niet waarom dat kind vaker huilt in de winkel. De ouders zijn er vaker op aan gesproken, dus gebeurd het vaker. En dan kan het zijn dat het bij de leeftijd hoort, of dat een kind niet tegen de prikkels kan. Want een supermarkt kan veel prikkels geven. En in dat geval zeg ik, laat het kind thuis (als dat kan) want je doet er niemand een plezier mee om het kind mee te nemen en overprikkeld weer mee naar huis te nemen.quote:Op vrijdag 19 december 2025 18:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb mijn oudste alleen opgevoed, bij wie had ik die thuis moeten laten?
En ja, op basis van het verhaal lijken beide ouders hier in beeld te zijn maar als je na een middagje winkelen al niet eens meer met je kind de supermarkt in mag stappen omdat sommige mensen vinden dat het kind maar met een ouder thuis moet blijven wordt het wel heel overdreven.
Dat er nu iemand van geflipt is betekent niet dat dat kind al een hele tijd tekeer ging of altijd loopt te krijsen als het iets niet mag.quote:Op vrijdag 19 december 2025 18:22 schreef r_one het volgende:
[..]
Inderdaad, hier waren twee ouders he.
En als jouw kind als een brandweersirene tekeer gaat, is het misschien een idee om het anders aan te pakken of het shoppen af te breken. Gewoon dreinen zeuren en even janken neemt niemand aanstoot aan hoor.
Haal je dit hele verhaal nou uit die ene "we krijgen wel eens een opmerking" zin?quote:Op vrijdag 19 december 2025 18:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ho ho, we weten niet waarom dat kind vaker huilt in de winkel. De ouders zijn er vaker op aan gesproken, dus gebeurd het vaker. En dan kan het zijn dat het bij de leeftijd hoort, of dat een kind niet tegen de prikkels kan. Want een supermarkt kan veel prikkels geven. En in dat geval zeg ik, laat het kind thuis (als dat kan) want je doet er niemand een plezier mee om het kind mee te nemen en overprikkeld weer mee naar huis te nemen.
Nee, dat begint nu te krijsen als een vreemde er zelfs maar naar kijktquote:Op donderdag 18 december 2025 21:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Maar gedraagt dat kind zich nu beter in de supermarkt?
Nou ja, een even goed voorbeeld als geweld gebruiken om een klein ongemakquote:Op donderdag 18 december 2025 22:43 schreef Isdatzo het volgende:
Natuurlijk. Knettergek om een kind bij de keel te grijpen.quote:Op vrijdag 19 december 2025 18:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, een even goed voorbeeld als geweld gebruiken om een klein ongemak
Alle toetsenbordridders ten spijt is de correcte reactie inderdaad niet die vrouw in elkaar trappen. Een stevige duw van je kind af, ervoor staan en de politie bellen lijkt mij persoonlijk logischer.quote:Op vrijdag 19 december 2025 19:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Natuurlijk. Knettergek om een kind bij de keel te grijpen.
Ook dat is behoorlijk ongebruikelijk bij andermans kind hoor.quote:
Wie denk je dat ik ben, Spock?quote:Op vrijdag 19 december 2025 19:02 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Alle toetsenbordridders ten spijt is de correcte reactie inderdaad niet die vrouw in elkaar trappen. Een stevige duw van je kind af, ervoor staan en de politie bellen lijkt mij persoonlijk logischer.
Ik weet niet wie je bent, maar ik zou ook niet weten waarom ik daar ook maar een moment aan zou moeten denken.quote:
"Als"quote:Op vrijdag 19 december 2025 18:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat er nu iemand van geflipt is betekent niet dat dat kind al een hele tijd tekeer ging of altijd loopt te krijsen als het iets niet mag.
We kunnen wel doen alsof dit kind zich altijd cq meestal zo gedraagt en de ouders het kind "daarom" maar niet mee hadden moeten nemen, maar het probleem is een vrouw die, van een kind dat ze niet kent en net begint te huilen, zo flipt dat ze het kind naar de keel vliegt.
Dat staat buiten kijf.quote:Als er iemand thuis had moeten blijven dan is het die vrouw die uit haar plaat ging om een huilend kind.
Of bij de kladden.quote:
Dat vond ik ook opmerkelijk.quote:Op donderdag 18 december 2025 21:55 schreef Cockwhale het volgende:
Overigens wel typisch dat ze hun kind proberen te kalmeren met een filmpje op hun telefoon. Wat een faalouder ben je dan al, maar dat terzijde.
Is het werkelijk zo vreemd, als je met je samen en met je kind van 2 onderweg bent, en nog wat boodschappen nodig hebt je met z'n 3en de supermarkt binnenstapt?quote:Op vrijdag 19 december 2025 19:43 schreef r_one het volgende:
[..]
"Als"![]()
En nogmaals: binnen redelijke proporties neemt een normaal iemand daar geen aanstoot aan.
Als ik 2 ouders bij een kind zie, denk ik: dit kun je ook anders oplossen. Maar dat vindt jij dus nogal vreemd gedacht?
[..]
Dat staat buiten kijf.
Maar dat doet niks af aan (te) irritant huilende kinderen. En ook niet aan (te) softe ouders.
kom vechte dan kkboefquote:Op vrijdag 19 december 2025 20:01 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Veel geoliede vechtmachines in dit topic. Ik ben er behoorlijk van geschrokken en ik kijk wel uit om met jullie in een handgemeen terecht te komen.
Nee hoor, gewoon al 25 jaar relatie.quote:Op vrijdag 19 december 2025 16:20 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Nog een eeuwige incel maagd gespot.
Meestal niet nee.quote:Op vrijdag 19 december 2025 20:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is het werkelijk zo vreemd, als je met je samen en met je kind van 2 onderweg bent, en nog wat boodschappen nodig hebt je met z'n 3en de supermarkt binnenstapt?
Je snapt best wat ik bedoel.quote:Moet de ander maar met het kind in de auto of bij de fiets blijven omdat andere mensen een kind in de supermarkt misschien te moeilijk vinden?
quote:Het "redelijke proporties" en "normaal iemand" gaat sowieso al niet samen als iemand het kind naar de keel is gevlogen, dat is geen normaal iemand, dus haar reactie is geen teken dat het niet binnen redelijke proporties was.
Welke van deze 4 woorden heb je niet helemaal begrepen?quote:
quote:Op vrijdag 19 december 2025 20:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon al 25 jaar relatie.
En jij? Jij hebt zeker zo een zuur wijf, waarschijnlijk scrummaster en altijd "druk", en dan schaaaaaaaaat ik moet overwerken, haal jij de kinderen even op van de opvang, en als je dan toch van huis gaat haal dan gelijk even boodschappen bij de Albert Heijn, want ik ben echt uitgeput na vandaag.
Waar een normaal persoon wel of niet mee kan omgaan doet er in deze situatie helemaal niet toe, dus ik snap niet waarom dat "binnen de proporties" iets zou zijn waarmee "een normaal persoon" wel mee kan omgaan terwijl het gaat over het gehuil van het kind en min of meer wordt gesuggereerd dat dat niet binnen proporties zou zijn.quote:Op vrijdag 19 december 2025 21:05 schreef r_one het volgende:
[..]
Welke van deze 4 woorden heb je niet helemaal begrepen?
En....dus geen kind.quote:Op vrijdag 19 december 2025 20:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja tis goed met je hoor :quote:Op vrijdag 19 december 2025 22:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waar een normaal persoon wel of niet mee kan omgaan doet er in deze situatie helemaal niet toe, dus ik snap niet waarom dat "binnen de proporties" iets zou zijn waarmee "een normaal persoon" wel mee kan omgaan terwijl het gaat over het gehuil van het kind en min of meer wordt gesuggereerd dat dat niet binnen proporties zou zijn.
Het enige wat in deze situatie buitenproportioneel was, was de reactie van de vrouw die het kind aanviel, maar toch staat het halve topic vol met gejank over huilende peuters.
Het huilende kind, en wat die ouders daar wel of niet aan probeerden te doen doet er totaal niet toe.
Onze dochter gilde altijd als ze moest huilen tot pak m beet 2,5 jaar. Heb regelmatig boven de commode gestaan dat het serieus pijn aan mijn oren deed en bij de opvang zeiden ze letterlijk tegen ons dat ze haar een keer mee naar binnen hadden genomen, omdat ze bang waren dat omwonenden zich zorgen zouden maken. In dat kader ben ik wel wat gewend.quote:Op donderdag 18 december 2025 22:02 schreef Lenny77 het volgende:
(hoe luid is dat kind dan in godsnaam)
Onvruchtbaar dus, laag testosterongehalte.quote:Op vrijdag 19 december 2025 20:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zo werkt het niet, peuters kunnen in 10 seconden van de liefste kinderen veranderen in totaal over de rooie ontoerekeningsvatbare monsters om de meest onbenullige redenen.quote:Op vrijdag 19 december 2025 00:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hou je schreeuwende jankkoter onder controle
Stoere praatjes.quote:Op vrijdag 19 december 2025 22:37 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
En....dus geen kind.
Duidelijk.
Maar goed.
Was dit bij mij voorgekomen -iemand grijpt mijn kind om zn nek- dan had ik het licht uit z'n/haar ogen geslagen.
En dan had dat klaarblijkelijk uiteindelijk geresulteerd in een BREAKING topic op Fok.
Nou nee, op zich volkomen normaal, biologisch gezien. Iedere (gezonde) ouder heeft een ingebouwde drive om zijn / haar kinderen te verdedigen en zeker als die nog zo klein en weerloos zijn. Je had het ook niet bij mij moeten flikken toen ik zo oud was want zeker weten hadden mijn ouders dan vastgezeten.quote:
Dikke eens, iedereen ergert zich wel eens aan krijsende kinderen en/of passieve ouders. Van peuters blijf je gewoon met je poten af. Loop desnoods gewoon weg. Niemand die daar wat van zegt.quote:Op vrijdag 19 december 2025 22:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waar een normaal persoon wel of niet mee kan omgaan doet er in deze situatie helemaal niet toe, dus ik snap niet waarom dat "binnen de proporties" iets zou zijn waarmee "een normaal persoon" wel mee kan omgaan terwijl het gaat over het gehuil van het kind en min of meer wordt gesuggereerd dat dat niet binnen proporties zou zijn.
Het enige wat in deze situatie buitenproportioneel was, was de reactie van de vrouw die het kind aanviel, maar toch staat het halve topic vol met gejank over huilende peuters.
Het huilende kind, en wat die ouders daar wel of niet aan probeerden te doen doet er totaal niet toe.
Ja, dat schrijven mensen ja, maar in de praktijk gaan maar weinig mensen over op geweld, zelfde: Als iemand iets me kinderen aandoet dan maak ik hem dood. Hoeveel kindermisbruikers zijn er exact vermoord in Nederland? Ik ken misschien 1/2 gevallen.quote:Op zaterdag 20 december 2025 07:51 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Nou nee, op zich volkomen normaal, biologisch gezien. Iedere (gezonde) ouder heeft een ingebouwde drive om zijn / haar kinderen te verdedigen en zeker als die nog zo klein en weerloos zijn. Je had het ook niet bij mij moeten flikken toen ik zo oud was want zeker weten hadden mijn ouders dan vastgezeten.
Maar welk triest geval grijpt er dan ook een kind van twee bij de strot? Dat is echt een rode lijn waarbij het ingrijpen van ouders of omstanders ook begrijpelijk is.
quote:Op vrijdag 19 december 2025 00:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hahaquote:Op zaterdag 20 december 2025 08:10 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Volwassenen onder elkaar kan ik dan wel weer begrijpen.
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op zaterdag 20 december 2025 10:53 schreef Kim-Holland het volgende:
Voorop gesteld dat je van kinderen afblijft begrijp ik wel waarom mensen opgefokt kunnen raken van krijsende peuters.
Het is een vreselijk geluid dat door merg en been gaat en je zal als volwassene zelf een trauma hebben, getriggerd zijn en/of worden door plotseling gegil, psychisch niet okay zijn, vol op de medicijnen zitten, gevoelig zijn voor geluid, net je kind verloren hebben of een andere geliefde, en zo kan je vele redenen bedenken om uit je slof te schieten op zo' n moment.
Je bent nu van alles aan het verzinnen om goed te praten dat een kind van twee bij de keel wordt gegrepen.quote:Op zaterdag 20 december 2025 10:53 schreef Kim-Holland het volgende:
Voorop gesteld dat je van kinderen afblijft begrijp ik wel waarom mensen opgefokt kunnen raken van krijsende peuters.
Het is een vreselijk geluid dat door merg en been gaat en je zal als volwassene zelf een trauma hebben, getriggerd zijn en/of worden door plotseling gegil, psychisch niet okay zijn, vol op de medicijnen zitten, gevoelig zijn voor geluid, net je kind verloren hebben of een andere geliefde, en zo kan je vele redenen bedenken om uit je slof te schieten op zo' n moment.
Nee, het is niet goed te praten maarrrrrrrrr Ik kan mij wel voorstellen dat er bij mensen een kortsluiting kan ontstaan bij zoveel plotseling gekrijs en het stopt maar niet. Kun je wel heel volwassen weggaan van de situatie maar ook zij hebben gewoon hun boodschappen nodig. Wie weet heeft het ontzettend veel energie gekost om uberhaupt in de winkel te komen.
Begrijpend lezen is niet je sterkste kant. En ik ga me niet eens meer verdedigen.quote:Op zaterdag 20 december 2025 12:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je bent nu van alles aan het verzinnen om goed te praten dat een kind van twee bij de keel wordt gegrepen.
Heeft niks met begrijpend lezen te maken beste Kim.quote:Op zaterdag 20 december 2025 12:08 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is niet je sterkste kant. En ik ga me niet eens meer verdedigen.
Ik kon me in je verhaal vinden tot "maar, zij hebben ook gewoon hun boodschappen nodig".quote:Op zaterdag 20 december 2025 10:53 schreef Kim-Holland het volgende:
Nee, het is niet goed te praten maarrrrrrrrr Ik kan mij wel voorstellen dat er bij mensen een kortsluiting kan ontstaan bij zoveel plotseling gekrijs en het stopt maar niet. Kun je wel heel volwassen weggaan van de situatie maar ook zij hebben gewoon hun boodschappen nodig. Wie weet heeft het ontzettend veel energie gekost om uberhaupt in de winkel te komen.
Of bij die volwassen vrouw die zo agressief is en zo'n slechte impulsbeheersing heeft.quote:Op zaterdag 20 december 2025 11:56 schreef Discombobulate het volgende:
Misschien helpt een shock collar bij kinderen van die leeftijd.
Nee, dat doet (vrijwel) niemand, zeker niet 'allemaal'quote:Op zaterdag 20 december 2025 12:56 schreef Leandra het volgende:
We zitten wel allemaal leuk het probleem van die vrouw te bagatelliseren
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |