quote:Op vrijdag 19 december 2025 14:35 schreef r_one het volgende:
[..]
Sarcasmeradar kapoet?
Nee. Misschien dat je het nu zelf iets te serieus neemt allemaal? iets dat ik zéker niet doe op Fok! Zouden meer mensen moeten doen..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mijn post was juist schertsender dan dat ik normaal ben op Fok!quote:Op vrijdag 19 december 2025 14:58 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Nee. Misschien dat je het nu zelf iets te serieus neemt allemaal? iets dat ik zéker niet doe op Fok! Zouden meer mensen moeten doen..
quote:Op vrijdag 19 december 2025 15:17 schreef r_one het volgende:
[..]
Mijn post was juist schertsender dan dat ik normaal ben op Fok!
Toch 'happen' mensen en dan moet ik het niet zo serieus nemen?![]()
Welja zeg
Ik kan me vergissen, maar volgens mij is die regel letterlijk geschrevenquote:Op vrijdag 19 december 2025 11:55 schreef Hathor het volgende:
Het is gewoon een ongeschreven regel, je blijft met je poten van andermans kind af.
Alsof een katoenen broeklusje van een cm zo'n kind tegenhoudtquote:Op vrijdag 19 december 2025 14:50 schreef raptorix het volgende:
https://www.facebook.com/watch/?v=582515614936104
Niet erg, 't is maar Fok!quote:Op vrijdag 19 december 2025 15:18 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]![]()
Soms weet ik het ook niet meer hier.
Ik kreeg te horen dat ik dan "voor straf vanavond met blote voeten naar bed moet"quote:Op vrijdag 19 december 2025 14:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Je kind krijst ? Mijn moeder had daar een oplossing voor als ik dat deed. Je houd op te huilen of ik geef je een reden om te huilen.
Het is niet "maar een fase".quote:Op vrijdag 19 december 2025 11:35 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Je hebt best wel gelijk dat het idd niet alleen of altijd een kwestie van opvoeden is en dat is dan heel naar voor die ouders want ze worden er wel op aangekeken. Maar er zijn legio ouders die vinden dat het maar een fase is en dat mensen niet zo onverdraagzaam moeten zijn als hun kind alles bij elkaar krijst. En de laatste soort duikt hier in dit topic ook op.
Verklaart een hoop.quote:Op vrijdag 19 december 2025 14:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Je kind krijst ? Mijn moeder had daar een oplossing voor als ik dat deed. Je houd op te huilen of ik geef je een reden om te huilen.
Nog een eeuwige incel maagd gespot.quote:Op vrijdag 19 december 2025 15:10 schreef raptorix het volgende:
Ouders denken dat een supermarkt een soort van kinderspeelplaats is, flikker op, hou je kind onder controle.
Oké, mafkees.quote:Op donderdag 18 december 2025 22:42 schreef Isdatzo het volgende:
Die ouders zullen nu wel drie keer nadenken voordat ze hun jengelende mormel meenemen naar de supermarkt.
Ik ben ook een voorstander van het opsporen van deze vrouw, zodat de burgemeester haar namens de Nederlandse samenleving een bloemetje kan aanbieden voor haar inzet.
Hele technische onderbouwing en dan niet even de "nee-fase" benoemenquote:Op vrijdag 19 december 2025 16:19 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het is niet "maar een fase".
Het is "een fase" wanneer het kind niet instaat is goed te communiceren en heel veel dingen nog niet kan begrijpen. Dat is hoe wij mensen biologisch in elkaar zitten in de eerste paar jaren van ons leven. Dat heeft niks te maken met verwend zijn of slechte opvoeding. Zelfde als mbt een huilende baby. En ja, de een krijst harder en meer dan de ander vanwege het karakter, maar de oorzaak is vooral biologisch en nog nauwelijks een gevolg van goede/slechte opvoeding.
Enige verschil met een huilende baby is dat 2 jaar wel de leeftijd is waarop de aanpak van ouders deels gaat beginnen te bepalen hoe het kind op latere leeftijd is.
M.a.w. een kind van 2 dat begint te krijsen, daar kun je op die leeftijd als ouder nog weinig aan doen, behalve wellicht altijd maar meteen ja en amen zeggen .Sterker nog, in dit geval lijkt het gekrijs juist eerder gevolg van de juiste aanpak: je kind geen dingen in de winkel laten openen. Oftewel, niet zomaar alles toelaten wat een 2-jarige wil doen
Ze hadden het ook kunnen toelaten, maar DAARMEE krijg je dus juist een verwend rotkind op den duur.
Owja, naam vergetenquote:Op vrijdag 19 december 2025 16:25 schreef r_one het volgende:
[..]
Hele technische onderbouwing en dan niet even de "nee-fase" benoemen
Het zij je vergeven. Goede post verder welquote:
Kinderen krijsen op de leeftijd ook als ze moe zijn, pijn hebben, ziek zijn, en zo zijn er nog wel wat redenen.quote:Op vrijdag 19 december 2025 09:24 schreef xzaz het volgende:
[..]
Als een kind krijst krijgt hij of zij de zin niet. Dat heeft niks met gedragen te maken dat is gewoon onderdeel van de opvoeding. Wat denk je dat een tweejarige doet? Beginnen met "Beste vader, heden ten dage is mij tot mij gekomen de opmerking over het niet verkrijgen van chocolade."
Ik moet zeggen, ik ga ook veel liever naar de supermarkt zonder kind. Maar alleen thuis laten is ook niet echt een optie.quote:
Ook dat valt lang niet altijd bij iedereen in goede aarde anno 2025quote:Op vrijdag 19 december 2025 16:34 schreef MissButterflyy het volgende:
heb je er zo’n last van kun je er ook op een normale manier wat van zeggen
Je hebt tegenwoordig ook heel mooie kunstgebitten, die techniek is zó knap gewordenquote:Op vrijdag 19 december 2025 16:38 schreef xminator het volgende:
Kind moet uit huis geplaatst worden…
Als ze dat bij mijn kinderen had gedaan, dan had ze geen tanden meer in haar mond die vieze boomert.
Dat houdt de muil niet dicht hè.quote:Op vrijdag 19 december 2025 16:50 schreef the-eye het volgende:
Misschien moeten we een aanlijnplicht in winkels afdwingen voor kinderen tot een nader te bepalen leeftijd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Want dan huilen ze minder en minder hard?quote:Op vrijdag 19 december 2025 16:50 schreef the-eye het volgende:
Misschien moeten we een aanlijnplicht in winkels afdwingen voor kinderen tot een nader te bepalen leeftijd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beter is het om niet op dat punt te geraken en dus eerder in te grijpen en de lijn kan daar een doeltreffend hulpmiddel bij zijn. In het specifieke geval uit de OP maakt de polslijn (plaatje A) dat zelfs technisch onmogelijk aangezien je twee handjes nodig hebt om een zakje kaas open te maken.quote:Op vrijdag 19 december 2025 16:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Want dan huilen ze minder en minder hard?
quote:Zijn dochtertje had een zakje geraspte kaas in haar handen en wilde het openmaken. "Maar dat mocht natuurlijk niet van mij, dus ik pakte het af. Toen begon ze te huilen."
Ik heb mijn oudste alleen opgevoed, bij wie had ik die thuis moeten laten?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |