Dat houdt de muil niet dicht hè.quote:Op vrijdag 19 december 2025 16:50 schreef the-eye het volgende:
Misschien moeten we een aanlijnplicht in winkels afdwingen voor kinderen tot een nader te bepalen leeftijd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Want dan huilen ze minder en minder hard?quote:Op vrijdag 19 december 2025 16:50 schreef the-eye het volgende:
Misschien moeten we een aanlijnplicht in winkels afdwingen voor kinderen tot een nader te bepalen leeftijd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beter is het om niet op dat punt te geraken en dus eerder in te grijpen en de lijn kan daar een doeltreffend hulpmiddel bij zijn. In het specifieke geval uit de OP maakt de polslijn (plaatje A) dat zelfs technisch onmogelijk aangezien je twee handjes nodig hebt om een zakje kaas open te maken.quote:Op vrijdag 19 december 2025 16:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Want dan huilen ze minder en minder hard?
quote:Zijn dochtertje had een zakje geraspte kaas in haar handen en wilde het openmaken. "Maar dat mocht natuurlijk niet van mij, dus ik pakte het af. Toen begon ze te huilen."
Ik heb mijn oudste alleen opgevoed, bij wie had ik die thuis moeten laten?quote:
Inderdaad, hier waren twee ouders he.quote:Op vrijdag 19 december 2025 18:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb mijn oudste alleen opgevoed, bij wie had ik die thuis moeten laten?
En ja, op basis van het verhaal lijken beide ouders hier in beeld te zijn maar als je na een middagje winkelen al niet eens meer met je kind de supermarkt in mag stappen omdat sommige mensen vinden dat het kind maar met een ouder thuis moet blijven wordt het wel heel overdreven.
Ho ho, we weten niet waarom dat kind vaker huilt in de winkel. De ouders zijn er vaker op aan gesproken, dus gebeurd het vaker. En dan kan het zijn dat het bij de leeftijd hoort, of dat een kind niet tegen de prikkels kan. Want een supermarkt kan veel prikkels geven. En in dat geval zeg ik, laat het kind thuis (als dat kan) want je doet er niemand een plezier mee om het kind mee te nemen en overprikkeld weer mee naar huis te nemen.quote:Op vrijdag 19 december 2025 18:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb mijn oudste alleen opgevoed, bij wie had ik die thuis moeten laten?
En ja, op basis van het verhaal lijken beide ouders hier in beeld te zijn maar als je na een middagje winkelen al niet eens meer met je kind de supermarkt in mag stappen omdat sommige mensen vinden dat het kind maar met een ouder thuis moet blijven wordt het wel heel overdreven.
Dat er nu iemand van geflipt is betekent niet dat dat kind al een hele tijd tekeer ging of altijd loopt te krijsen als het iets niet mag.quote:Op vrijdag 19 december 2025 18:22 schreef r_one het volgende:
[..]
Inderdaad, hier waren twee ouders he.
En als jouw kind als een brandweersirene tekeer gaat, is het misschien een idee om het anders aan te pakken of het shoppen af te breken. Gewoon dreinen zeuren en even janken neemt niemand aanstoot aan hoor.
Haal je dit hele verhaal nou uit die ene "we krijgen wel eens een opmerking" zin?quote:Op vrijdag 19 december 2025 18:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ho ho, we weten niet waarom dat kind vaker huilt in de winkel. De ouders zijn er vaker op aan gesproken, dus gebeurd het vaker. En dan kan het zijn dat het bij de leeftijd hoort, of dat een kind niet tegen de prikkels kan. Want een supermarkt kan veel prikkels geven. En in dat geval zeg ik, laat het kind thuis (als dat kan) want je doet er niemand een plezier mee om het kind mee te nemen en overprikkeld weer mee naar huis te nemen.
Nee, dat begint nu te krijsen als een vreemde er zelfs maar naar kijktquote:Op donderdag 18 december 2025 21:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Maar gedraagt dat kind zich nu beter in de supermarkt?
Nou ja, een even goed voorbeeld als geweld gebruiken om een klein ongemakquote:Op donderdag 18 december 2025 22:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]grote jongen gespot. Echt een goed voorbeeld voor je (hopelijk hypothetische) kinderen ook.
Natuurlijk. Knettergek om een kind bij de keel te grijpen.quote:Op vrijdag 19 december 2025 18:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, een even goed voorbeeld als geweld gebruiken om een klein ongemak
Alle toetsenbordridders ten spijt is de correcte reactie inderdaad niet die vrouw in elkaar trappen. Een stevige duw van je kind af, ervoor staan en de politie bellen lijkt mij persoonlijk logischer.quote:Op vrijdag 19 december 2025 19:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Natuurlijk. Knettergek om een kind bij de keel te grijpen.
Ook dat is behoorlijk ongebruikelijk bij andermans kind hoor.quote:
Wie denk je dat ik ben, Spock?quote:Op vrijdag 19 december 2025 19:02 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Alle toetsenbordridders ten spijt is de correcte reactie inderdaad niet die vrouw in elkaar trappen. Een stevige duw van je kind af, ervoor staan en de politie bellen lijkt mij persoonlijk logischer.
Ik weet niet wie je bent, maar ik zou ook niet weten waarom ik daar ook maar een moment aan zou moeten denken.quote:
"Als"quote:Op vrijdag 19 december 2025 18:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat er nu iemand van geflipt is betekent niet dat dat kind al een hele tijd tekeer ging of altijd loopt te krijsen als het iets niet mag.
We kunnen wel doen alsof dit kind zich altijd cq meestal zo gedraagt en de ouders het kind "daarom" maar niet mee hadden moeten nemen, maar het probleem is een vrouw die, van een kind dat ze niet kent en net begint te huilen, zo flipt dat ze het kind naar de keel vliegt.
Dat staat buiten kijf.quote:Als er iemand thuis had moeten blijven dan is het die vrouw die uit haar plaat ging om een huilend kind.
Of bij de kladden.quote:
Dat vond ik ook opmerkelijk.quote:Op donderdag 18 december 2025 21:55 schreef Cockwhale het volgende:
Overigens wel typisch dat ze hun kind proberen te kalmeren met een filmpje op hun telefoon. Wat een faalouder ben je dan al, maar dat terzijde.
Is het werkelijk zo vreemd, als je met je samen en met je kind van 2 onderweg bent, en nog wat boodschappen nodig hebt je met z'n 3en de supermarkt binnenstapt?quote:Op vrijdag 19 december 2025 19:43 schreef r_one het volgende:
[..]
"Als"![]()
En nogmaals: binnen redelijke proporties neemt een normaal iemand daar geen aanstoot aan.
Als ik 2 ouders bij een kind zie, denk ik: dit kun je ook anders oplossen. Maar dat vindt jij dus nogal vreemd gedacht?
[..]
Dat staat buiten kijf.
Maar dat doet niks af aan (te) irritant huilende kinderen. En ook niet aan (te) softe ouders.
kom vechte dan kkboefquote:Op vrijdag 19 december 2025 20:01 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Veel geoliede vechtmachines in dit topic. Ik ben er behoorlijk van geschrokken en ik kijk wel uit om met jullie in een handgemeen terecht te komen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |