abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 december 2025 @ 21:02:58 #1
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219529840
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-bij-keel-supermarkt

quote:
Een ernstig incident in de Jumbo in het Gelderse Putten. Een vrouw was dinsdagmiddag zo geïrriteerd door een huilend meisje van 2 jaar dat zij haar bij de keel greep. De ouders van het meisje doen aangifte tegen de onbekende vrouw, die er na het incident vandoor ging.

Het gezin deed dinsdagmiddag boodschappen in de Jumbo in Putten, zoals ze zo vaak doen, zegt de vader van het meisje tegen RTL Nieuws. Hij wil anoniem zijn verhaal doen. Zijn dochtertje had een zakje geraspte kaas in haar handen en wilde het openmaken. "Maar dat mocht natuurlijk niet van mij, dus ik pakte het af. Toen begon ze te huilen."

De ouders probeerden het meisje stil te krijgen en wilden haar met een filmpje op de telefoon kalmeren. "Toen kwam die vrouw uit het niets." Ze greep het kind bij de keel, zegt de vader die nog altijd in shock is. "Ze schreeuwde dat m'n dochter stil moest zijn." Hij duwde haar gelijk weg en ging ertussen staan zodat ze niet opnieuw de aanval kon inzetten.

Helemaal rood in nek
Een vrouw die ook boodschappen deed, was getuige van het voorval. Ze had het kindje ook horen huilen en zei nog tegen haar zoon dat ze blij was dat ze geen kinderen meer heeft van die leeftijd. "Maar ja, kinderen huilen nou eenmaal om zulke dingen", zegt de vrouw.

Opeens werd het gekrijs van het kind oorverdovend. Ze zag dat de vrouw het meisje aanviel. "De vader was zo boos." Zijn eerste zorg was zijn kindje, geeft hij zelf aan. "Ons dochtertje had allemaal rode vlekken in haar nek", zegt hij.

De dader is 'm direct na het voorval gesmeerd. "We zijn naar huis gegaan, waar we moesten bijkomen", zegt de vader. "We dachten: dit kan echt niet en besloten de politie te bellen." Die gaf aan pas in actie te kunnen komen, als er een aangifte binnen is. "Maar dat duurt minstens een week."

Getuigen
Daarom zijn de ouders zelf maar vast op zoek gegaan naar getuigen. Die hebben ze gevonden, onder wie vakkenvullers. En ze hebben de supermarkt gevraagd de bewakingsbeelden veilig te stellen. Ze hopen dat de vrouw wordt gevonden, zodat ze dit niet nog een keer kan doen. "Ik begrijp de ergernis als er een kind huilt, en we krijgen wel eens een opmerking. Maar wat deze vrouw heeft gedaan, kan ik niet over mijn kant laten gaan."

Met het meisje gaat het inmiddels redelijk. "Ze is iets angstiger en kruipt sneller achter ons. Maar ik denk dat wij er nog meer last van hebben. We zijn vreselijk geschrokken."

De politie Oost-Nederland zegt met het incident bekend te zijn, maar is niet ter plaatse geweest. De Jumbo in Putten wil zelf niets kwijt.

Dan ben je wel echt een mongooltje eerste klas. Waarom lijken dit soort mensen nooit de verkeerde te treffen? Denk dat je in 90% van de gevallen gewoon een stomp in je muil had gekregen (en terecht).
  donderdag 18 december 2025 @ 21:12:01 #2
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219529990
In Nederland boomerland heb je nauwelijks nog last van kleine kinderen, eerder een rariteit dat je er nog eentje tegenkomt buiten de opvang en basisschool.

Ik ondervind dagelijks overlast van bejaarden die standaard 20 km/u onder de aangegeven snelheid rijden en voor iedere scheet volop de rem trappen. Om maar niet te beginnen over het optrekken voor een groen stoplicht.
pi_219530079
Ik had deze vrouw meteen neergehoekt.
  roze donderdag 18 december 2025 @ 21:18:56 #4
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219530089
Kinderen kunnen bloedirritant zijn maar dit gaat wel erg ver.
Your beauty never ever scared me.
  roze donderdag 18 december 2025 @ 21:19:02 #5
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219530091
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 21:18 schreef Cockwhale het volgende:
En dit ja.
pi_219530155
In belgie lossen ze dit beter op @Mani89
  donderdag 18 december 2025 @ 21:27:59 #7
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219530214
quote:
Een ernstig incident
:') :')
pi_219530253
Wie heeft er nog kinderen met die feministen tegenwoordig. Dan ben je wel vastberaden als man.
pi_219530404
'Het gezin deed dinsdagmiddag boodschappen in de Jumbo in Putten, zoals ze zo vaak doen'

en

"Ik begrijp de ergernis als er een kind huilt, en we krijgen wel eens een opmerking.

Kijk ik praat het echt niet goed, maar als je kind vaker in de supermarkt aan het dreinen is, waarom blijft één van de ouders gewoon niet met kind thuis? Voor iedereen beter.
pi_219530415
Vader klinkt niet als een bekwame opvoeder.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_219530460
quote:
En ik erbij.
Ik weet dat iedereen zich wel eens ergert aan kinderen in openbare ruimtes maar je blijft er met je poten vanaf.
  donderdag 18 december 2025 @ 21:47:01 #12
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219530478
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 21:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
'Het gezin deed dinsdagmiddag boodschappen in de Jumbo in Putten, zoals ze zo vaak doen'

en

"Ik begrijp de ergernis als er een kind huilt, en we krijgen wel eens een opmerking.

Kijk ik praat het echt niet goed, maar als je kind vaker in de supermarkt aan het dreinen is, waarom blijft één van de ouders gewoon niet met kind thuis? Voor iedereen beter.
Dan was er wel weer een ander kind aan het gillen of huilen in de supermarkt.
Die vrouw had vooral haar poten thuis moeten houden, en is niet goed snik natuurlijk.
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 18 december 2025 @ 21:48:29 #13
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_219530508
Maar gedraagt dat kind zich nu beter in de supermarkt?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_219530543
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 21:47 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dan was er wel weer een ander kind aan het gillen of huilen in de supermarkt.
Die vrouw had vooral haar poten thuis moeten houden, en is niet goed snik natuurlijk.
Tuurlijk, dat staat voorop. Maar als je weet dat je kind het niet zo op winkelen heeft, dan trek je je plan en blijf je thuis.
pi_219530591
Overigens wel typisch dat ze hun kind proberen te kalmeren met een filmpje op hun telefoon. Wat een faalouder ben je dan al, maar dat terzijde.
pi_219530665
Putten, @Strani
pi_219530667
Zeker niet om goed te praten, wat die vrouw deed is walgelijk..
Maar als je al verschillende keren opmerkingen hebt gekregen (hoe luid is dat kind dan in godsnaam) en je alleen maar afleidingsmanoeuvres gebruikt bij verwend krijsend peutergedrag.. dan is er toch eerder iets mis gegaan en is er eerder toegegeven aan dat gebrul. En dat weet dat kind en ze blijft dat dus doen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_219530839
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 21:18 schreef Ama het volgende:
Kinderen kunnen bloedirritant zijn maar dit gaat wel erg ver.
Dan pak je de ouders idd.

'Kan je je koter ff stil houden? Ja? Lukt je dat denk je met je opvoedkundige vaardigheden?'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219531074
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:02 schreef Lenny77 het volgende:
Zeker niet om goed te praten, wat die vrouw deed is walgelijk..
Maar als je al verschillende keren opmerkingen hebt gekregen (hoe luid is dat kind dan in godsnaam) en je alleen maar afleidingsmanoeuvres gebruikt bij verwend krijsend peutergedrag.. dan is er toch eerder iets mis gegaan en is er eerder toegegeven aan dat gebrul. En dat weet dat kind en ze blijft dat dus doen.
Kinderen zijn geen robots. Soms huilen ze nou eenmaal, dat is een manier om teleurstelling te verwerken. Dat wij geen enkel gehuil of gekrijs tolereren, is niet het probleem van een 2-jarig kind. Daarom ook bijzonder zwak om direct een filmpje (of andere afleiding) in te zetten om het kind maar stil te krijgen. Je kunt met je kind in gesprek gaan of ze erop aanspreken, troosten indien nodig, maar soms is het beter om ze gewoon hun emoties te laten uiten en er verder niet teveel aandacht aan te besteden. Teleurstelling hoort bij het leven en dat mogen ze best even ervaren.

En de vrouw die mijn kind bij de keel zou grijpen, zou ik helemaal de tyfes in trappen.
pi_219531085
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:34 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Kinderen zijn geen robots. Soms huilen ze nou eenmaal, dat is een manier om teleurstelling te verwerken. Dat wij geen enkel gehuil of gekrijs tolereren, is niet het probleem van een 2-jarig kind. Daarom ook bijzonder zwak om direct een filmpje (of andere afleiding) in te zetten om het kind maar stil te krijgen. Je kunt met je kind in gesprek gaan of ze erop aanspreken, troosten indien nodig, maar soms is het beter om ze gewoon hun emoties te laten uiten en er verder niet teveel aandacht aan te besteden. Teleurstelling hoort bij het leven en dat mogen ze best even ervaren.

En de vrouw die mijn kind bij de keel zou grijpen, zou ik helemaal de tyfes in trappen.
Klopt.
En dat laatste al helemaal
pi_219531087
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dan pak je de ouders idd.

'Kan je je koter ff stil houden? Ja? Lukt je dat denk je met je opvoedkundige vaardigheden?'
Degene die mij zo aanspreekt omdat een kind huilt kan ook een hoek verwachten. Uitbundig huilen is onderdeel van het leven van een 2-jarig kind. Dan ga je maar op je zolderkamer vertoeven.
  donderdag 18 december 2025 @ 22:42:50 #22
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219531181
Die ouders zullen nu wel drie keer nadenken voordat ze hun jengelende mormel meenemen naar de supermarkt.

Ik ben ook een voorstander van het opsporen van deze vrouw, zodat de burgemeester haar namens de Nederlandse samenleving een bloemetje kan aanbieden voor haar inzet.
Huilen dan.
  donderdag 18 december 2025 @ 22:43:59 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219531196
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:35 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Degene die mij zo aanspreekt omdat een kind huilt kan ook een hoek verwachten.
:') grote jongen gespot. Echt een goed voorbeeld voor je (hopelijk hypothetische) kinderen ook.
Huilen dan.
pi_219531262
quote:
De ouders probeerden het meisje stil te krijgen en wilden haar met een filmpje op de telefoon kalmeren. "
Zo'n enorm brevet van onvermogen. Voed je kind fatsoenlijk op in plaats van te pamperen.

En die vrouw.. kansloos. Blijf met je fikken van kinderen af.

Overigens hoort huilen erbij op die leeftijd. Als je daar niet tegen kunt, pech. Al vind ik wel dat als je er al vaker klachten over hebt gehoord, je daar best wat mee mag doen.

Die van mij deed dat een half jaar terug ook nog wel eens een keer, nu eigenlijk niet meer. Het ligt er maar net aan hoe je ermee omgaat. Meeste ouders gaan stressen als het kind gaat huilen. Ik ging altijd midden in de supermarkt op de grond naast hem zitten, was ie zo weer rustig. Het gaat om de energie die je naar een kind uitstraalt.
pi_219531269
quote:
7s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
:') grote jongen gespot. Echt een goed voorbeeld voor je (hopelijk hypothetische) kinderen ook.
Kerel, ik laat mij gewoon niet zo aanspreken. Ga lekker bij je familieleden een grote, onbeschofte muil opzetten vol met opgekropte frustaties en denken dat je daar je doelen mee bereikt, maar kom daar als vreemde niet bij mij mee aanzetten. Ik ben niet je hondje. Als je niet beleefd en respectvol kunt zijn, hoef je het van mijn kant ook niet te verwachten.
pi_219531298
quote:
7s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nee man, jouw intolerantie voor alles wat jou even niet goed uitkomt, dat is prijzenswaardig :')
pi_219531348
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:48 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Kerel, ik laat mij gewoon niet zo aanspreken. Ga lekker bij je familieleden een grote, onbeschofte muil opzetten vol met opgekropte frustaties en denken dat je daar je doelen mee bereikt, maar kom daar als vreemde niet bij mij mee aanzetten. Ik ben niet je hondje. Als je niet beleefd en respectvol kunt zijn, hoef je het van mijn kant ook niet te verwachten.
De enige met opgekropte frustraties lijk jij wel met deze schrijfstijl. Je denkt stoer over te komen door iemand te willen 'hoeken' als die je alleen maar aanspreekt over je huilende kind, waarmee je een strafblad, werk en je gezin op t spel zet, maar het komt vooral sneu over.
  donderdag 18 december 2025 @ 22:54:58 #28
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219531353
Dus als dat kind de hele Jumbo bij elkaar schreeuwt om een zakje kaas wat ze moet terugleggen, trekt pappa direct de smartphone om het kind stil te krijgen; en dat zijn dan blijkbaar de beste opvoedkundige skills die hij beschikbaar heeft.

Maar hij trekt ineens alles uit de kast, zoals op zoek gaan naar getuigen, al het personeel van de Jumbo mobiliseren, camera's die uitgekeken moeten worden, politie informeren en dergelijke om een vrouw te kunnen aangeven die uiteindelijk wel het goeie voorbeeld gaf hoe je zo'n kind stil kunt krijgen :?

8)7

[ Bericht 7% gewijzigd door Tengano op 19-12-2025 01:20:33 ]
pi_219531364
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:54 schreef Tengano het volgende:
Dus als dat kind de hele Jumbo bij elkaar schreeuwt om een zakje kaas wat ze moet terugleggen, trekt pappa direct de smartphone om het kind stil te krijgen; en dat zijn dan de beste opvoedkundige skills die hij beschikbaar heeft blijkbaar.

Maar hij trekt ineens alles uit de kast, zoals op zoek gaan naar getuigen, al het personeel van de Jumbo mobiliseren, camera's die uitgekeken moeten worden, politie informeren en dergelijke om een vrouw te kunnen aangeven die uiteindelijk het goede voorbeeld gaf hoe je wel zo'n kind stil kunt krijgen.
:')

Beter ben jij ook maar gewoon stil.
pi_219531379
Deze had van mij rake klappen (vuisten) gekregen, of het nou mijn kind was of van een ander.
  donderdag 18 december 2025 @ 22:57:52 #31
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219531405
quote:
7s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:42 schreef Isdatzo het volgende:
Die ouders zullen nu wel drie keer nadenken voordat ze hun jengelende mormel meenemen naar de supermarkt.

Ik ben ook een voorstander van het opsporen van deze vrouw, zodat de burgemeester haar namens de Nederlandse samenleving een bloemetje kan aanbieden voor haar inzet.
Prima, maar dan ook geen viesdikke efteling adults in pretparken.
  donderdag 18 december 2025 @ 22:58:18 #32
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219531414
quote:
4s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:57 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Prima, maar dan ook geen viesdikke efteling adults in pretparken.
Deal!
Huilen dan.
pi_219531428
Hahaha lol
graag op anoniem
pi_219531431
quote:
Dat kun je wel stoer zeggen maar waarschijnlijk was dit iemand met downsyndroom of andere zware psychische stoornissen.

Precies hetzelfde als een paar jaar geleden bij een TDF etappe. Iemand drukte een ander zo in het peleton waarna grote namen vielen en botbreuken hadden.
Heel België en Frankrijk in rep en roer met doodsbedreigingen en alles.
Bleek die jongen met zijn vader mee en die had dus downsyndroom en was in paniek door de toercaravaan.
Hele publieke opinie weer omgedraaid.

Mensen zijn dumb as fuck.
Vakman pur sang
pi_219531432
Alle ‘ja maar’ reacties kinnen achterwege blijven. Je kan de winkel uitlopen en sowieso ben je er maar max 10 minuten. Als ik door een winkelstraat loop en er staat een straatartiest te kakelen kan ik die ook niet zomaar naar de keel vliegen. Deze vrouw moet gewoon eerst harde klappen krijgen en daarna in therapie.
pi_219531437
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat kun je wel stoer zeggen maar waarschijnlijk was dit iemand met downsyndroom of andere zware psychische stoornissen.

Precies hetzelfde als een paar jaar geleden bij een TDF etappe. Iemand drukte een ander zo in het peleton waarna grote namen vielen en botbreuken hadden.
Heel België en Frankrijk in rep en roer met doodsbedreigingen en alles.
Bleek die jongen met zijn vader mee en die had dus downsyndroom en was in paniek door de toercaravaan.
Hele publieke opinie weer omgedraaid.

Mensen zijn dumb as fuck.
Als diegene dusdanig ontoerekeningsvatbaar is moet die gewoon in de instelling blijven. Dit is gokken met mensenlevens.
pi_219531457
Sowieso je ergeren aan kinderen heeft iets paradoxaals. Je was zelf vroeger ook zo. Als je zelf ooit besluit kinderen te nemen kunnen die ook gewoon dit gedrag vertonen. Anti-kinderen zijn is ook gewoon anti-mens zijn. Dan zit er gewoon een draadje in je hoofd niet goed als je dit niet kan verkroppen.

En ja, ik heb ook een hekel aan gejank en poepluiers en alles wat kinderen vervelend maakt, maar het is wel noodzakelijk voor ons voortbestaan.
pi_219531468
Als ik een kind hoor janken heb ik vooral medelijden met de ouders :P
pi_219531495
Intrusive thoughts die werkelijk werden als impuls? Ik kan het me voorstellen want huilende baby's zijn echt vreselijke wezens.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219531527
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:09 schreef Discombobulate het volgende:
Intrusive thoughts die werkelijk werden als impuls? Ik kan het me voorstellen want huilende baby's zijn echt vreselijke wezens.
Ik kan me de gedachte wel voorstellen maar niet dat je het daadwerkelijk doet.
pi_219531529
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
Als ik een kind hoor janken heb ik vooral medelijden met de ouders :P
Das lief!
pi_219531541
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:01 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Als diegene dusdanig ontoerekeningsvatbaar is moet die gewoon in de instelling blijven. Dit is gokken met mensenlevens.
Hier het filmpje:
https://nos.nl/artikel/21(...)van-weg-af-in-vuelta

Dat is ook ommenselijk, hier hebben we respect voor iedereen.
Vakman pur sang
pi_219531581
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hier het filmpje:
https://nos.nl/artikel/21(...)van-weg-af-in-vuelta

Dat is ook ommenselijk, hier hebben we respect voor iedereen.
Pff wat een mongool.
  donderdag 18 december 2025 @ 23:18:30 #44
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219531594
Gewoon weer een psychotisch ggz gevalletje dat los rondloopt. Die zie je tegenwoordig dagelijks in de bewoonde wereld. Niks aan de hand verder.
pi_219531706
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:18 schreef Twiitch het volgende:
Gewoon weer een psychotisch ggz gevalletje dat los rondloopt. Die zie je tegenwoordig dagelijks in de bewoonde wereld. Niks aan de hand verder.
2 lijkt me wat jong voor die diagnose
pi_219531724
It takes a village
anonieme razernist
pi_219531735
quote:
3s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:33 schreef NoCigar het volgende:
It takes a village
Om ze als vreemde bij de keel te grijpen?
pi_219531763
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:34 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Om ze als vreemde bij de keel te grijpen?
Het dorp is de samenleving die het kind opvoed en de methodiek is even divers als het aantal inwoners.
anonieme razernist
  donderdag 18 december 2025 @ 23:41:27 #49
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
  donderdag 18 december 2025 @ 23:44:06 #50
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219531802
quote:
3s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:33 schreef NoCigar het volgende:
It takes a village
To kill a pig
pi_219531804
quote:
2s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:37 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Het dorp is de samenleving die het kind opvoed en de methodiek is even divers als het aantal inwoners.
Ik snap hem. De diversiteit is zowel de gek die een kind pijn doet als degene die die persoon corrigeerd door een paar klappen uit te delen.
pi_219531844
Hoax. Je komt helemaal geen kinderen tegen buiten basisscholen en kinderopvang.
pi_219531868
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:44 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Ik snap hem. De diversiteit is zowel de gek die een kind pijn doet als degene die die persoon corrigeerd door een paar klappen uit te delen.
Het is een uitdrukking, was een beetje een ironische referentie die daar een ander licht op werpt. Wat jij daaraan toevoegt is pure eigenrichting en daar distantieer ik me nadrukkelijk van.

"It takes a village to raise a child" is a proverb that means that an entire community of people must provide for and interact positively with children for those children to experience and grow in a safe and healthy environment.
Attributions

The proverb is of unknown origin.

[ Bericht 2% gewijzigd door NoCigar op 19-12-2025 00:56:53 ]
anonieme razernist
pi_219531889
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:54 schreef Justinn het volgende:

[..]
De enige met opgekropte frustraties lijk jij wel met deze schrijfstijl. Je denkt stoer over te komen door iemand te willen 'hoeken' als die je alleen maar aanspreekt over je huilende kind, waarmee je een strafblad, werk en je gezin op t spel zet, maar het komt vooral sneu over.
Dit is niet aanspreken, dit is verbaal aanvallen. Het mag dan niet fysiek zijn, maar het is wel aggressie en het is beledigend. Wat je geeft, krijg je terug, een principe dat mensen nog steeds niet snappen blijkbaar. Je kunt niet verwachten dat mensen ook maar enig respect hebben voor denigrerende, commanderende opmerkingen. De zelfreflectie is weer ver te zoeken. Denken dat je alles maar kunt roepen zonder enige consequentie. Beleefdheid en nederigheid verwacht te ontvangen, waar je botheid en aggressie geeft...
pi_219531903
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
To kill a pig
A long pig.
anonieme razernist
  donderdag 18 december 2025 @ 23:59:28 #56
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_219531909
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:56 schreef GerryDV het volgende:
Deze had van mij rake klappen (vuisten) gekregen, of het nou mijn kind was of van een ander.
Inderdaad, gruwelijk irritant zo'n jankerd.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_219531912
quote:

[..]
Degene die mij zo aanspreekt omdat een kind huilt kan ook een hoek verwachten. Uitbundig huilen is onderdeel van het leven van een 2-jarig kind. Dan ga je maar op je zolderkamer vertoeven.
Je hoeft als ouder niet iedereen continu te confronteren met je koter. Dat 'HeT hOorT ErBIj' argument is ook een dooddoener van dat je je eigen koter niet onder controle hebt.

Je kan die jengelende jankkoter ook corrigeren, opvoeden of thuislaten bij mams als je de boodschappen aan het halen bent. Ben je er ff vanaf en ben je ook sneller weer thuis.
1947-2016
pi_219531927
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 00:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Je hoeft als ouder niet iedereen continu te confronteren met je koter. Dat 'HeT hOorT ErBIj' argument is ook een dooddoener van dat je je eigen koter niet onder controle hebt.

Je kan die jengelende jankkoter ook corrigeren, opvoeden of thuislaten bij mams als je de boodschappen aan het halen bent. Ben je er ff vanaf en ben je ook sneller weer thuis.
Het hoort er ook bij, welcome to the real world. Maar blijf gerust vanuit je zolderkamer je egocentrische waanbeelden op de wereld projecteren.
pi_219531930
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:56 schreef GerryDV het volgende:
Dat geloof ik niet. Maar ik snap dat je je hoog oplopende emoties een plekje moet geven en dan kan zo'n fantasie louterend werken.
pi_219531937
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:48 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Hou je schreeuwende jankkoter onder controle of bestel lekker je kutgroenten.
De hele wereld confronteren met je eigen opvoedonkunde hoeft niet he.
1947-2016
pi_219531941
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 00:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hou je schreeuwende jankkoter onder controle of bestel lekker je kutgroenten.
De hele wereld confronteren met je eigen opvoedonkunde hoeft niet he.
Ik zie hier maar één jankkoter. Maar blijf gerust brullen... op het internet.
  vrijdag 19 december 2025 @ 00:11:43 #62
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219531967
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 00:04 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Het hoort er ook bij, welcome to the real world. Maar blijf gerust vanuit je zolderkamer je egocentrische waanbeelden op de wereld projecteren.
Ik weet niet of jij nou de aangewezen user bent om iemand 'egocentrische waanbeelden' toe te dichten nadat je stelt anderen een hoek te verkopen wanneer je aangesproken wordt op de gebrekkige opvoeding van je kind.
Huilen dan.
pi_219531980
quote:

[..]
Stoere boy.

Jouw koters zijn vast voorbeelden voor de rest.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1947-2016
pi_219531982
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 00:06 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Ik zie hier maar één jankkoter. Maar blijf gerust brullen... op het internet.
Oef, was ie raak? :D
1947-2016
  vrijdag 19 december 2025 @ 00:15:40 #65
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219531983
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 00:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Stoere boy.

Jouw koters zijn vast voorbeelden voor de rest.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pas nou op straks krijg je klappen van deze grote jongen :'(
Huilen dan.
pi_219531987
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 december 2025 00:15 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Pas nou op straks krijg je klappen van deze grote jongen :'(
Kom brengen dan :D
Kommmaaaarkommaarkommaar.
Komkom.
1947-2016
pi_219532016
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 december 2025 00:11 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik weet niet of jij nou de aangewezen user bent om iemand 'egocentrische waanbeelden' toe te dichten nadat je stelt anderen een hoek te verkopen wanneer je aangesproken wordt op de gebrekkige opvoeding van je kind.
:')

Aanspreken noem je dat? Doe het maar eens in het echt dan, met die toon, mafklapper. Ga je nu met je kloon accountjes stoer lopen doen? :D
  vrijdag 19 december 2025 @ 00:29:43 #68
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219532036
@Red_85 en ik kloontjes?

Maat doe jezelf een plezier en laat je alsjeblieft nakijken. Dat is echt het domste dat ik hier in tijden voorbij heb zien komen :') . En de lat ligt hoog.
Huilen dan.
  vrijdag 19 december 2025 @ 00:53:02 #69
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219532121
Maar was het kind toen stil?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_219532131
Sommige users zijn overduidelijk niet door het dorp in de supermarkt gecorrigeerd. Dan krijg je dat dus.
anonieme razernist
  Moderator vrijdag 19 december 2025 @ 01:08:34 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219532152
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:54 schreef Justinn het volgende:

[..]
Ik had die vrouw doodgetrapt man wtf :?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_219532214
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 01:08 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik had die vrouw doodgetrapt man wtf :?
Eerder wtf gebeurt hier nu?
Maar ze waren met zijn tweeën, ik denk dat er hier ook eentje achteraan gevlogen was.

De maatschappij staat in de fik, ja kinderen kunnen zwaar irritant zijn. Zeker als ze eigelijk te moe zijn om mee boodschappen te gaan doen.
Ouders zitten ook constant op hun tel en daar zie ik ook problemen bij, kind huilt, maar mama moet nog ff appen tijdens het boodschappen doen of kan/durft niet te corrigeren, geen idee waarom dat niet gebeurde.

Maar dat er ineens een idioot je kind aanvalt is echt bizar.
pi_219532233
quote:
"We dachten: dit kan echt niet en besloten de politie te bellen." Die gaf aan pas in actie te kunnen komen, als er een aangifte binnen is. "Maar dat duurt minstens een week."
De politie kan na melding van mishandeling of zelfs poging tot doodslag niet in actie komen om de dader op te sporen?

Dit is toch te absurd voor woorden.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_219532247
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 02:46 schreef TAmaru het volgende:

[..]
De politie kan na melding van mishandeling of zelfs poging tot doodslag niet in actie komen om de dader op te sporen?

Dit is toch te absurd voor woorden.
Jij en ik weten toch niet hoe dat gesprek was gegaan of wat er in de aangifte staat?

Wij oordelen nu na aanleiding van een interview met de krant.
Feiten zijn ook volgens getuigen:
Kind blijkt enorm te krijsen in supermarkt
Ouders grijpen niet in
Vrouw vliegt dat kind aan
Iedereen schrikt en vrouw rent winkel uit

Pa doet aangifte en politie verzaakt volgens pa
Pa belt krant en de winkel voor de beelden (welke de winkel niet mag geven, maar a la)

En de rest is onbekend.
pi_219532258
quote:
7s.gif Op donderdag 18 december 2025 21:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Maar gedraagt dat kind zich nu beter in de supermarkt?
Vanaf nu wel :')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219532262
quote:
Degene die mij zo aanspreekt omdat een kind huilt kan ook een hoek verwachten.
Soo hee, jij hoekt wat af zeg :')

Als je 2-jarige bij de brandweer kan solliciteren als Martinshorn of dat het onophoudelijk klinkt als op de eerste maandag van de maand om 12:00, hoeft daar niet de hele Jumbo van mee te genieten van jouw onopgevoede kutkind.

2 opties:
óf een van de ouders neemt madammeke van 2 even mee naar buiten voor een pedagogisch onderonsje,
óf als het een recidiviste is, ga je er voortaan mee naar de Aldi of de Lidl (of laat het, met 1 ouder, THUIS!)

Maar niet "hier lieverd, filmpje, ach toe nou schattepetat" ** BWEEEEEEEEEEEEHH *** en weer stoïcijns verder op zoek gaan naar de gevulde koeken, roomboter (protip ligt vaak in de buurt van de zakjes kaas, kan je peuter zich mooi over ontfermen :P ) en appelsap en het kind maar gewoon laten blèren.
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 21:02 schreef Cruzinats het volgende:
De Jumbo in Putten wil zelf niets kwijt.

JUMMMBOOO ....... en dat voor die prijs :s)

(misschien heette de vader wel Roderick :') )

[ Bericht 5% gewijzigd door r_one op 19-12-2025 05:10:24 ]
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219532263
quote:
4s.gif Op donderdag 18 december 2025 21:12 schreef Cruzinats het volgende:
Ik ondervind dagelijks overlast van bejaarden die standaard 20 km/u onder de aangegeven snelheid rijden en voor iedere scheet volop de rem trappen. Om maar niet te beginnen over het optrekken voor een groen stoplicht.
Gewoon bij de keel grijpen die graftakken :s)
Dat zal ze leren ~O>

Hoeken mag ook :P :Y
.
pi_219532265
was het beemster kaas?
pi_219532270
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 05:03 schreef CruzerXtreme het volgende:
was het beemster kaas?
Ik denk kutkaas :')

(madammeke over een jaar of 40/50 :') )

[ Bericht 4% gewijzigd door r_one op 19-12-2025 05:21:25 ]
.
pi_219532275
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 04:48 schreef r_one het volgende:

[..]

Als je 2-jarige bij de brandweer kan solliciteren als Martinshorn of dat het onophoudelijk klinkt als op de eerste maandag van de maand om 12:00, hoeft daar niet de hele Jumbo van mee te genieten van jouw onopgevoede kutkind.

2 opties:
óf een van de ouders neemt madammeke van 2 even mee naar buiten voor een pedagogisch onderonsje,
óf als het een recidiviste is, ga je er voortaan mee naar de Aldi of de Lidl (of laat het, met 1 ouder, THUIS!)

Ja doeiiii! Oók wegblijven bij de Aldi of Lidl. :{w
Wat is daar mis mee btw?
pi_219532280
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:50 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Nee man, jouw intolerantie voor alles wat jou even niet goed uitkomt, dat is prijzenswaardig :')
Extreem links..
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator vrijdag 19 december 2025 @ 06:14:17 #82
441859 crew  Lenny77
pi_219532312
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:54 schreef Tengano het volgende:
Dus als dat kind de hele Jumbo bij elkaar schreeuwt om een zakje kaas wat ze moet terugleggen, trekt pappa direct de smartphone om het kind stil te krijgen; en dat zijn dan blijkbaar de beste opvoedkundige skills die hij beschikbaar heeft.

Maar hij trekt ineens alles uit de kast, zoals op zoek gaan naar getuigen, al het personeel van de Jumbo mobiliseren, camera's die uitgekeken moeten worden, politie informeren en dergelijke om een vrouw te kunnen aangeven die uiteindelijk wel het goeie voorbeeld gaf hoe je zo'n kind stil kunt krijgen :?

8)7
Nee die vrouw gaf zeker niet het goede voorbeeld.
Zelfs als ouder mag je je kind niet naar de keel te grijpen!

Om nou gewoon filmpjes te laten zien, dat lijkt mij ook niet erg opvoedkundig. Maar fysiek geweld hoort er niet bij.
Nooit
pi_219532436
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 06:14 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nee die vrouw gaf zeker niet het goede voorbeeld.
Zelfs als ouder mag je je kind niet naar de keel te grijpen!

Om nou gewoon filmpjes te laten zien, dat lijkt mij ook niet erg opvoedkundig. Maar fysiek geweld hoort er niet bij.
Nooit
Gewoon je kind laten blerren in kindzitje van de winkelkar. Ze leren dat iets gewoon niet mag.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_219532437
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 00:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ok, dus als je aan kinderen gaat beginnen moet je er rekening mee houden dat je de eerste pakweg 8 jaar als een soort halve kluizenaar moet gaan leven (want het duurt nou eenmaal even voordat kinderen hun emoties een beetje onder controle hebben)?
pi_219532462
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 04:48 schreef r_one het volgende:

[..]
Soo hee, jij hoekt wat af zeg :')

2 opties:

Maar niet "hier lieverd, filmpje, ach toe nou schattepetat" ** BWEEEEEEEEEEEEHH *** en weer stoïcijns verder op zoek gaan naar de gevulde koeken, roomboter (protip ligt vaak in de buurt van de zakjes kaas, kan je peuter zich mooi over ontfermen :P ) en appelsap en het kind maar gewoon laten blèren.
[..]
JUMMMBOOO ....... en dat voor die prijs :s)

(misschien heette de vader wel Roderick :') )
Wel erg kort door de bocht. Er zijn ook kinderen die neurodivergent zijn (ADHD en/of autisme) die moeilijk met prikkels kunnen om gaan en daarom snel van de leg zijn. Maargoed, als dat zo is, ook dan speel je daar op in en blijf je thuis. Misschien elke week de ouder afwisselen, aangezien ik best snap dat ouders met jonge kinderen dit ook als een soort van uitje zien.
pi_219532484
Ik had d'r een vuist in haar keel gegeven.
pi_219532519
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 06:14 schreef Lenny77 het volgende:

Maar fysiek geweld hoort er niet bij.
Nooit
Ach, ik heb ooit eens het kindje van mijn buren een flinke draai om zijn oren gegeven toen ik op hem pastte.

En voordat mensen helemaal in een kramp schieten; dat was volkomen terecht en hij kreeg daarna van z'n ouders ook nog een pak op de broek.

Zou het zo weer doen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_219532526
Daarmee keur ik dit voorval overigens niet goed.

Als je weet dat dat kind van je zich niet kan gedragen dan laat je hem thuis.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  roze vrijdag 19 december 2025 @ 08:01:16 #89
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219532553
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:54 schreef Tengano het volgende:

8)7
Wtf zeg jij.
pi_219532664
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 december 2025 07:51 schreef vosss het volgende:

Maar dat weet je nou net niet, dat is het hele dingetje met kinderen van die leeftijd. Ze kunnen 3 weken lang perfect naar je luisteren en dan ineens om iets totaal onbenulligs helemaal over de rooie raken.
pi_219532750
Ik heb ook wel eens gewinkeld in de ah met een dreinende dreumes, want ja er moest natuurlijk ook gegeten worden.
De blikken en opmerkingen die naar je toe geslingerd kunnen worden moet je ook maar tegen kunnen.
Gelukkig kreeg ik meestal milde opmerkingen (goh wat ben ik blij dat ik die periode voorbij ben!) of een blik vol medelijden naar mij toe.
Maar tegenwoordig zie ik steeds vaker mensen echt compleet uit hun naad gaan tegen een ouder met zo’n krijsend kind. Het lijkt ook wel alsof ‘iedereen’ (flink) wat minder tolerant is geworden de laatste jaren.

Alsof die ouders het leuk vinden om op die manier in de spotlight te staan.
Als een baby of peuter zo hard begint te krijsen dan gebeurd er ook van alles bij de ouder. Hogere hartslag, adrenaline etc. Alles wordt razendsnel nagegaan hoe je zo snel mogelijk je kind weer stil krijgt.
Heel slim van de natuur want vroeger was het niet handig om zo’n mega verklikker in je buurt te hebben.
Dat zo’n ouder dan alles uit de kast trekt om kind stil te krijgen en uiteindelijk z’n telefoon dan maar geeft snap ik wel.
Want wat een gezeik hier over dat schermpje zeg.. alsof dat kind ook 24/7 zo’n schermpje op schoot geworpen krijgt.
Wat hadden ze dan moeten doen? Draai om de oren? Corrigerende tik?
Of maar thuis blijven voor een jaar of 4? want tot die leeftijd hebben ze sowieso zo nu en dan een plotseling opzettende huilbui of woede aanval.
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
  vrijdag 19 december 2025 @ 09:12:58 #92
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_219532793
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:56 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Dit is niet aanspreken, dit is verbaal aanvallen. Het mag dan niet fysiek zijn, maar het is wel aggressie en het is beledigend. Wat je geeft, krijg je terug, een principe dat mensen nog steeds niet snappen blijkbaar. Je kunt niet verwachten dat mensen ook maar enig respect hebben voor denigrerende, commanderende opmerkingen. De zelfreflectie is weer ver te zoeken. Denken dat je alles maar kunt roepen zonder enige consequentie. Beleefdheid en nederigheid verwacht te ontvangen, waar je botheid en aggressie geeft...
Wat botheid en agressie betreft: lees je eigen posts hier nog eens na, mafklapper....
  vrijdag 19 december 2025 @ 09:15:07 #93
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_219532802
quote:

[..]
Net zoals je kind opvoeden er ook bij hoort. Kind dat voor overlast zorgt gewoon oppakken en mee naar buiten nemen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_219532814
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 09:12 schreef kibo het volgende:

[..]
Wat botheid en agressie betreft: lees je eigen posts hier nog eens na, mafklapper....
Dat noemen we karma. Ik ben niet meer dan een spiegel die de idioterie van anderen weerspiegelt en het dubbel en dwars teruggeeft. Wat je geeft, krijg je terug.
pi_219532836
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 09:15 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Net zoals je kind opvoeden er ook bij hoort. Kind dat voor overlast zorgt gewoon oppakken en mee naar buiten nemen.
Een kind dat huilt of niet stopt met huilen op commando heeft niet per definitie iets met opvoeding te maken. De emotieregulatie van een TWEE-JARIG kind is nog lang niet op orde. Een twee-jarig kind leert nota bene pas net deze emoties kennen. Als je dat niet snapt en geen enkel begrip hebt voor biologische en cognitieve processen, dan is het tijd om permanent te verhuizen naar fantasy island op je zolderkamer. Natuurlijke processen zijn wat ze zijn, en als jij als VOLWASSENE niet op een normale wijze iemand kan aanspreken en geen enkele emotionele tolerantie hebt jegens een twee-jarig kind, dan mag je wel eens goed naar jezelf kijken. Beter nog, laat jezelf nakijken. En voordat ook jij zegt, kijk naar je eigen botheid... ik ben echt zelden de aggressor, maar iemand die mij als het ware bedreigt of aanvalt zal inderdaad een flinke tegenaanval kunnen verwachten. Maar ook dat snapt men hier niet. Causaliteit ontgaat de mensen hier nogal, net als verbanden leggen en zelfreflectie.

Dat die ouders met een filmpje hun kind proberen te sussen is een teken van onmacht en geen idee hebben van wat het kind wel nodig heeft. Maar zelfs bij de "beste opvoeders" zullen dit soort momenten voorkomen wanneer een TWEE-JARIG kind niet te kalmeren of corrigeren is. Dan is het puur laten ervaren en uitrazen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Cockwhale op 19-12-2025 09:31:05 ]
  vrijdag 19 december 2025 @ 09:24:35 #96
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219532842
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 december 2025 07:51 schreef vosss het volgende:

Als een kind krijst krijgt hij of zij de zin niet. Dat heeft niks met gedragen te maken dat is gewoon onderdeel van de opvoeding. Wat denk je dat een tweejarige doet? Beginnen met "Beste vader, heden ten dage is mij tot mij gekomen de opmerking over het niet verkrijgen van chocolade."
  vrijdag 19 december 2025 @ 09:25:33 #97
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219532849
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 09:15 schreef deedeetee het volgende:

[..]
En dan? Is het opeens voorbij? :') Alsof dat kind denkt. Ahh neee nu zijn we uit de winkel ik stop met huilen.
  vrijdag 19 december 2025 @ 09:26:03 #98
3542 Gia
User under construction
pi_219532853
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 21:42 schreef Sunshine1982 het volgende:

en

Je kunt ook gewoon accepteren dat er kinderen zijn op de wereld! Ook altijd dat gezeur van kinderen in een restaurant. Ja, ga niet met je kind dat niet wil luisteren naar een chic restaurant, als kindlief geen zitvlees heeft. Kies dan voor een McDonald. Iedereen blij. En bij de supermarkt moet je dreinende kinderen gewoon negeren. Als het niet mijn kind is, is het ook niet mijn probleem.
pi_219532873
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 december 2025 07:12 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ok, dus als je aan kinderen gaat beginnen moet je er rekening mee houden dat je de eerste pakweg 8 jaar als een soort halve kluizenaar moet gaan leven (want het duurt nou eenmaal even voordat kinderen hun emoties een beetje onder controle hebben)?
Na, ik begin ook steeds meer het idee te krijgen dat het ligt aan onze manier van opvoeden. Als ik een beetje rondkijk in andere landen, Zweden, Denemarken, Belgie, Duitsland, Zwitserland, Italie en Frankrijk, merk ik dat kinderen echt wel een stuk rustiger zijn. Wij hebben misschien iets van 'KinDEren MOeteN KiND KunNEN ZiJN!!' , maar in het buitenland zitten ze gewoon rustig aan tafel in een restaurant met de ouders. Tantrums zie je wel, maar de reacties zijn daar ook anders.

Wij doen echt iets verkeerd.
1947-2016
  vrijdag 19 december 2025 @ 09:29:23 #100
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_219532875
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 09:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Na, ik begin ook steeds meer het idee te krijgen dat het ligt aan onze manier van opvoeden. Als ik een beetje rondkijk in andere landen, Zweden, Denemarken, Belgie, Duitsland, Zwitserland, Italie en Frankrijk, merk ik dat kinderen echt wel een stuk rustiger zijn. Wij hebben misschien iets van 'KinDEren MOeteN KiND KunNEN ZiJN!!' , maar in het buitenland zitten ze gewoon rustig aan tafel in een restaurant met de ouders. Tantrums zie je wel, maar de reacties zijn daar ook anders.

Wij doen echt iets verkeerd.
Hoe heb je dat bij je eigen kinderen gedaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')