Dan ben je wel echt een mongooltje eerste klas. Waarom lijken dit soort mensen nooit de verkeerde te treffen? Denk dat je in 90% van de gevallen gewoon een stomp in je muil had gekregen (en terecht).quote:Een ernstig incident in de Jumbo in het Gelderse Putten. Een vrouw was dinsdagmiddag zo geïrriteerd door een huilend meisje van 2 jaar dat zij haar bij de keel greep. De ouders van het meisje doen aangifte tegen de onbekende vrouw, die er na het incident vandoor ging.
Het gezin deed dinsdagmiddag boodschappen in de Jumbo in Putten, zoals ze zo vaak doen, zegt de vader van het meisje tegen RTL Nieuws. Hij wil anoniem zijn verhaal doen. Zijn dochtertje had een zakje geraspte kaas in haar handen en wilde het openmaken. "Maar dat mocht natuurlijk niet van mij, dus ik pakte het af. Toen begon ze te huilen."
De ouders probeerden het meisje stil te krijgen en wilden haar met een filmpje op de telefoon kalmeren. "Toen kwam die vrouw uit het niets." Ze greep het kind bij de keel, zegt de vader die nog altijd in shock is. "Ze schreeuwde dat m'n dochter stil moest zijn." Hij duwde haar gelijk weg en ging ertussen staan zodat ze niet opnieuw de aanval kon inzetten.
Helemaal rood in nek
Een vrouw die ook boodschappen deed, was getuige van het voorval. Ze had het kindje ook horen huilen en zei nog tegen haar zoon dat ze blij was dat ze geen kinderen meer heeft van die leeftijd. "Maar ja, kinderen huilen nou eenmaal om zulke dingen", zegt de vrouw.
Opeens werd het gekrijs van het kind oorverdovend. Ze zag dat de vrouw het meisje aanviel. "De vader was zo boos." Zijn eerste zorg was zijn kindje, geeft hij zelf aan. "Ons dochtertje had allemaal rode vlekken in haar nek", zegt hij.
De dader is 'm direct na het voorval gesmeerd. "We zijn naar huis gegaan, waar we moesten bijkomen", zegt de vader. "We dachten: dit kan echt niet en besloten de politie te bellen." Die gaf aan pas in actie te kunnen komen, als er een aangifte binnen is. "Maar dat duurt minstens een week."
Getuigen
Daarom zijn de ouders zelf maar vast op zoek gegaan naar getuigen. Die hebben ze gevonden, onder wie vakkenvullers. En ze hebben de supermarkt gevraagd de bewakingsbeelden veilig te stellen. Ze hopen dat de vrouw wordt gevonden, zodat ze dit niet nog een keer kan doen. "Ik begrijp de ergernis als er een kind huilt, en we krijgen wel eens een opmerking. Maar wat deze vrouw heeft gedaan, kan ik niet over mijn kant laten gaan."
Met het meisje gaat het inmiddels redelijk. "Ze is iets angstiger en kruipt sneller achter ons. Maar ik denk dat wij er nog meer last van hebben. We zijn vreselijk geschrokken."
De politie Oost-Nederland zegt met het incident bekend te zijn, maar is niet ter plaatse geweest. De Jumbo in Putten wil zelf niets kwijt.
En dit ja.quote:Op donderdag 18 december 2025 21:18 schreef Cockwhale het volgende:
Ik had deze vrouw meteen neergehoekt.
En ik erbij.quote:Op donderdag 18 december 2025 21:18 schreef Cockwhale het volgende:
Ik had deze vrouw meteen neergehoekt.
Dan was er wel weer een ander kind aan het gillen of huilen in de supermarkt.quote:Op donderdag 18 december 2025 21:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
'Het gezin deed dinsdagmiddag boodschappen in de Jumbo in Putten, zoals ze zo vaak doen'
en
"Ik begrijp de ergernis als er een kind huilt, en we krijgen wel eens een opmerking.
Kijk ik praat het echt niet goed, maar als je kind vaker in de supermarkt aan het dreinen is, waarom blijft één van de ouders gewoon niet met kind thuis? Voor iedereen beter.
Tuurlijk, dat staat voorop. Maar als je weet dat je kind het niet zo op winkelen heeft, dan trek je je plan en blijf je thuis.quote:Op donderdag 18 december 2025 21:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan was er wel weer een ander kind aan het gillen of huilen in de supermarkt.
Die vrouw had vooral haar poten thuis moeten houden, en is niet goed snik natuurlijk.
Dan pak je de ouders idd.quote:Op donderdag 18 december 2025 21:18 schreef Ama het volgende:
Kinderen kunnen bloedirritant zijn maar dit gaat wel erg ver.
Kinderen zijn geen robots. Soms huilen ze nou eenmaal, dat is een manier om teleurstelling te verwerken. Dat wij geen enkel gehuil of gekrijs tolereren, is niet het probleem van een 2-jarig kind. Daarom ook bijzonder zwak om direct een filmpje (of andere afleiding) in te zetten om het kind maar stil te krijgen. Je kunt met je kind in gesprek gaan of ze erop aanspreken, troosten indien nodig, maar soms is het beter om ze gewoon hun emoties te laten uiten en er verder niet teveel aandacht aan te besteden. Teleurstelling hoort bij het leven en dat mogen ze best even ervaren.quote:Op donderdag 18 december 2025 22:02 schreef Lenny77 het volgende:
Zeker niet om goed te praten, wat die vrouw deed is walgelijk..
Maar als je al verschillende keren opmerkingen hebt gekregen (hoe luid is dat kind dan in godsnaam) en je alleen maar afleidingsmanoeuvres gebruikt bij verwend krijsend peutergedrag.. dan is er toch eerder iets mis gegaan en is er eerder toegegeven aan dat gebrul. En dat weet dat kind en ze blijft dat dus doen.
Klopt.quote:Op donderdag 18 december 2025 22:34 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Kinderen zijn geen robots. Soms huilen ze nou eenmaal, dat is een manier om teleurstelling te verwerken. Dat wij geen enkel gehuil of gekrijs tolereren, is niet het probleem van een 2-jarig kind. Daarom ook bijzonder zwak om direct een filmpje (of andere afleiding) in te zetten om het kind maar stil te krijgen. Je kunt met je kind in gesprek gaan of ze erop aanspreken, troosten indien nodig, maar soms is het beter om ze gewoon hun emoties te laten uiten en er verder niet teveel aandacht aan te besteden. Teleurstelling hoort bij het leven en dat mogen ze best even ervaren.
En de vrouw die mijn kind bij de keel zou grijpen, zou ik helemaal de tyfes in trappen.
Degene die mij zo aanspreekt omdat een kind huilt kan ook een hoek verwachten. Uitbundig huilen is onderdeel van het leven van een 2-jarig kind. Dan ga je maar op je zolderkamer vertoeven.quote:Op donderdag 18 december 2025 22:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan pak je de ouders idd.
'Kan je je koter ff stil houden? Ja? Lukt je dat denk je met je opvoedkundige vaardigheden?'
quote:Op donderdag 18 december 2025 22:35 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Degene die mij zo aanspreekt omdat een kind huilt kan ook een hoek verwachten.
Zo'n enorm brevet van onvermogen. Voed je kind fatsoenlijk op in plaats van te pamperen.quote:De ouders probeerden het meisje stil te krijgen en wilden haar met een filmpje op de telefoon kalmeren. "
Kerel, ik laat mij gewoon niet zo aanspreken. Ga lekker bij je familieleden een grote, onbeschofte muil opzetten vol met opgekropte frustaties en denken dat je daar je doelen mee bereikt, maar kom daar als vreemde niet bij mij mee aanzetten. Ik ben niet je hondje. Als je niet beleefd en respectvol kunt zijn, hoef je het van mijn kant ook niet te verwachten.quote:Op donderdag 18 december 2025 22:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]grote jongen gespot. Echt een goed voorbeeld voor je (hopelijk hypothetische) kinderen ook.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |