abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219533560
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 21:18 schreef Cockwhale het volgende:
Ik had deze vrouw meteen neergehoekt.
Yup.
-nee-
  vrijdag 19 december 2025 @ 11:35:27 #127
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_219533593
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 11:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Er kan zoveel aan de hand zijn en toch denken we allemaal maar aan het makkelijkste, namelijk kutkind die zijn/haar mond moet houden en ouders die niet kunnen opvoeden. Een kind rustig krijgen met een beeldschermlijkt misschien niet echt opvoedkundig verantwoord, maar niet alle kinderen zijn hetzelfde en niet alle kinderen hebben baat bij dezelfde (opvoedkundige) benadering. Beter helpen we elkaar gewoon in plaats van het vingertje te wijzen.
Je hebt best wel gelijk dat het idd niet alleen of altijd een kwestie van opvoeden is en dat is dan heel naar voor die ouders want ze worden er wel op aangekeken. Maar er zijn legio ouders die vinden dat het maar een fase is en dat mensen niet zo onverdraagzaam moeten zijn als hun kind alles bij elkaar krijst. En de laatste soort duikt hier in dit topic ook op.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 19 december 2025 @ 11:37:58 #128
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_219533626
Ik heb wel een paar keer bij een krijsend kind de ouders verwezen naar de brede pleisters die ze in de supermarkt verkochten.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  vrijdag 19 december 2025 @ 11:38:53 #129
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_219533644
Een aantal users hier hebben overduidelijk geen kinderen :') De pedagogische skills van de ouders mogen dan weliswaar (op dat moment?) te kort schieten, van een kind blijf je af. Gestoord wijf. Van mij had ze een wijnfles mogen terugkoppen.
pi_219533755
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 11:35 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Je hebt best wel gelijk dat het idd niet alleen of altijd een kwestie van opvoeden is en dat is dan heel naar voor die ouders want ze worden er wel op aangekeken. Maar er zijn legio ouders die vinden dat het maar een fase is en dat mensen niet zo onverdraagzaam moeten zijn als hun kind alles bij elkaar krijst. En de laatste soort duikt hier in dit topic ook op.
Nouja, het is niet dat een kind een robot is met een aan en uit knop (was het soms maar waar :')). Als een kind huilt dan is het soms moeilijk om het kind eruit te krijgen. En dan kun je wel gaan zuchten en steunen, maar dat werkt echt niet. Ik denk dat heel veel ouders zich opgelaten voelen als hun kind in het openbaar flink los gaat en starende veroordelende blikken is gewoon echt niet leuk op dat moment.
pi_219533784
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 11:38 schreef Mommychilgrad het volgende:
Een aantal users hier hebben overduidelijk geen kinderen :') De pedagogische skills van de vader mogen dan weliswaar te kort schieten, van een kind blijf je af. Gestoord wijf. Van mij had ze een wijnfles mogen terugkoppen.
De pedagogische vaardigheden van ouders ter discussie stellen op basis van één nieuwsbericht vind ik ook wat overtrokken. Sterker nog: in vervelende situaties in het openbaar kan ik me goed voorstellen dat je een huilend of lastig kind op de meest pragmatische manier probeert te kalmeren. Vroeger met een lollie, nu met een telefoon, ach ja.

Wat ik wél vind, is dat het nieuwsbericht duidelijk op sensatie aanstuurt en dat veel reacties hier buitenproportioneel zijn. Uitspraken als “even die vrouw neerhoeken” slaan nergens op. Dat soort stoere praat levert potentieel een strafblad op en helpt niemand, je eigen gezin al helemaal niet. Allemaal stoere bois. In de praktijk zullen de meeste ouders niet zo snel geweld gebruiken, zeker niet in het bijzijn van je kind(eren). De-escaleren win je bijna altijd veel meer mee, maar dat bekt niet zo stoer.
pi_219533799
Van kinderen mensen blijf je gewoon af. Irriteer je je? Loop lekker de andere kant op.

Ik ben een pacifist, maar deze dame zou bij mij haar kerstmaal door een rietje moeten nuttigen na dit voorval.
pi_219533821
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 11:47 schreef Justinn het volgende:

[..]
De pedagogische vaardigheden van ouders ter discussie stellen op basis van één nieuwsbericht vind ik ook wat overtrokken. Sterker nog: in vervelende situaties in het openbaar kan ik me goed voorstellen dat je een huilend of lastig kind op de meest pragmatische manier probeert te kalmeren. Vroeger met een lollie, nu met een telefoon, ach ja.

Wat ik wél vind, is dat het nieuwsbericht duidelijk op sensatie aanstuurt en dat veel reacties hier buitenproportioneel zijn. Uitspraken als “even die vrouw neerhoeken” slaan nergens op. Dat soort stoere praat levert potentieel een strafblad op en helpt niemand, je eigen gezin al helemaal niet. Allemaal stoere bois. In de praktijk zullen de meeste ouders niet zo snel geweld gebruiken, zeker niet in het bijzijn van je kind(eren).
Ik denk dat je je daar aardig in vergist hoor. Vooropgesteld: ik denk dat veel mensen die al snel dingen zeggen als 'neerhoeken' inderdaad keyboard warriors zijn, maar ik denk dat als jij 100 kinderen bij de nek grijpt je op zijn minst 80 á 90 keer een slag op je kaak kunt verwachten.

En terecht toch? Dat heeft niks met 'stoere bois' te maken, maar gewoon met het beschermen van je kind.
pi_219533833
Het is gewoon een ongeschreven regel, je blijft met je poten van andermans kind af.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219533908
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 11:52 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Ik denk dat je je daar aardig in vergist hoor. Vooropgesteld: ik denk dat veel mensen die al snel dingen zeggen als 'neerhoeken' inderdaad keyboard warriors zijn, maar ik denk dat als jij 100 kinderen bij de nek grijpt je op zijn minst 80 á 90 keer een slag op je kaak kunt verwachten.

En terecht toch? Dat heeft niks met 'stoere bois' te maken, maar gewoon met het beschermen van je kind.
De meeste mensen zullen uiteindelijk hun kind willen beschermen, desnoods met geweld (en terecht!), maar een groot deel zal te laat reageren. Daarom ben ik het niet eens met die "80 à 90 keer van de 100".

In een dergelijke situatie zal de initiële aandacht óf naar de dader óf naar het welzijn van het gezin gaan. Mede gezien de natuurlijke respons op gevaar (freeze-flight-fright) geloof ik er niets van dat grote aantallen direct de dader aanvliegen. Sterker nog: uit schrik zul je eerst je kind willen controleren op letsel. Tegen die tijd is de dader mogelijk al lang gevlogen.

Wat hier wordt gesuggereerd: eerst die vrouw neermeppen, al dan niet inclusief 'burgerarrest', en pas daarna aandacht voor een gewond of overstuur gezin. Ja, ja. Stoere bois dus.

Veel ouders (lees: vaders) die online stoer doen over grof geweld ter bescherming van hun kind en een strafblad zeggen voor lief te nemen, zullen dat in de praktijk zelden waarmaken. Het is voornamelijk retoriek achteraf.

[ Bericht 4% gewijzigd door Justinn op 19-12-2025 12:18:54 ]
  vrijdag 19 december 2025 @ 12:08:40 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219533935
Okay, vader probeert krijsend kind af te leiden met filmpje op telefoon?
En dat is ook weer niet goed? Het zou mijn keuze niet zijn mijn ¤¤¤ telefoon in de handen van een emotionele peuter te duwen, maar dat is wat anders.

Kinderen huilen, kinderen van 2 huilen om van alles, als je daar met (fysiek) geweld op reageert zit je gewoon aan alle kanten fout.
Zonder excuses, ook als het je eigen kind is, dus helemaal als het je kind niet is.

Overigens snap ik de veroordelingen van de ouders hier ook niet, ja soms is er een situatie dat je je kind meeneemt naar de supermarkt, of dat op dat moment nou noodzakelijk is of beter uitkomt maakt niet uit.
Daarbij: als je wilt dat kinderen zich overal gedragen, maar ze nergens mogen komen terwijl ze zich moeten leren gedragen werkt dat ook niet.

De vrouw die het kind heeft aangevallen moet haar emoties leren reguleren, en ja, ook zij kan in het leven dingen hebben meegemaakt die dit getriggered hebben, maar dat maakt haar reactie not niet acceptabel, ze had haar kar of mandje gewoon moeten laten staan en vertrekken, als ze dit niet kon handelen, ongeacht de onderliggende oorzaak van haar reactie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_219534010
Sowieso geen enkel begrip voor die vrouw in kwestie.

Als je in die supermarkt loopt en je kunt gekrijs niet handelen, dan ga je toch weg? Niets verplicht je daar te zijn. Ik vind krijsende kinderen in het winkelcentrum soms ook irritant, afhankelijk van mijn gemoedstoestand. Dus ik zorg dat ik niet tijdens spitsuur mijn boodschappen doe. En als ik toevallig wel een situatie tref die ik onprettig vind, dan doe ik zo snel mogelijk mijn ding en ben weg. Heb meestal vooral te doen met de ouders die met zo'n kind moeten dealen. Ik zou het niet kunnen.
pi_219534048
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 10:29 schreef the-eye het volgende:

[..]
Een maatschappij kan prima zonder krijsende kinderen hoor. Gekrijs en onaangepast gedrag heeft geen enkele meerwaarde
Dat soort kinderen groeien uit tot monstertjes die denken dat ze Whitney Houston zijn en supermarktpersoneel in elkaar mogen meppen
De maatschappij kan ook best zonder jou :W
  vrijdag 19 december 2025 @ 12:43:32 #139
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_219534170
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 10:04 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Ik heb blijkbaar andere kinderen dan jij. Die van mij snapten de boodschap namelijk vrij snel en probeerden het meestal geen 2 e of 3e keer. Het hoort idd bij de leeftijd ( het is wél verkeerd gedrag) maar zelfs als ze 2 jaar oud zijn kunnen kinderen echt wel wat leren over wat wel en niet kan. En als ze hardleers zijn laat je ze thuis tot ze zich wel kunnen gedragen.
Het helpt natuurlijk wel als je dan al bent begonnen met opvoeden en daar ontbreekt het bij de tegenwoordige ouders aan.
Die van mij heeft dit helemaal nooit gedaan, krijsen en onbedaarlijk huilen, op geen enkele leeftijd. Er zijn dus wel kinderen die dit gedrag niet vertonen. En ik denk niet dat het met mijn 'opvoedkundige skills' te maken had want die waren niet zo geweldig.
To BG or not to BG!
  vrijdag 19 december 2025 @ 12:56:39 #140
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219534236
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 12:43 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Die van mij heeft dit helemaal nooit gedaan, krijsen en onbedaarlijk huilen, op geen enkele leeftijd. Er zijn dus wel kinderen die dit gedrag niet vertonen. En ik denk niet dat het met mijn 'opvoedkundige skills' te maken had want die waren niet zo geweldig.
Hahaha mooi om dat zo toe te geven :P

Ik had hier een ONTZETTEND neurodivergente draak op die leeftijd die ik heel soms zich beter kon laten gedragen dan kinderen zonder rugzak maar net zo vaak ook niet. Daar vermeed ik de supermarkt ook mee, maar soms kan dat gewoon niet omdat je te vreten moet hebben. Daarbij zou ik ook met filmpjes hebben geprobeerd het in toom te houden uit wanhoop waarschijnlijk.

Na hem had ik alles wel gezien maar komen er twee (mild neurodivergente) ontzettend makkelijke exemplaren waarvan ik letterlijk weleens gezegd heb tegen mijn zusje dat die van mij wel iets van die van haar mochten hebben. Zij heeft namelijk twee kinderen van het soort dat niemand leuk vindt, echt blaartrekkend irritant en vervelend, van kleins af aan al maar die doen in elk geval soms eens iets sociaals en komen buiten de deur buiten een routine. Zij en haar man voeden echt op en hebben allemaal hulp erbij, trouwens. Ik denk dat zij een betere opvoeder is dan ik maar gewoon ontzettende pech heeft wat betreft gedragsproblemen.
pi_219534237
Twee is nog te jong om te verwachten dat ze zich enigszins gedragen.

Het valt mij op dat het vooral vrouwen zijn die zich blauw ergeren aan baby's van andere vrouwen.

Is dat niet iets evolutionairs waarbij mensapinnen de baby's van andere spinnen doorbijten zodat hún genen voortgeplant worden met het mannetje in plaats van die van die andere apin?
  Moderator vrijdag 19 december 2025 @ 13:26:48 #142
441859 crew  Lenny77
pi_219534423
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 12:56 schreef Horzula het volgende:
Twee is nog te jong om te verwachten dat ze zich enigszins gedragen.

Het valt mij op dat het vooral vrouwen zijn die zich blauw ergeren aan baby's van andere vrouwen.

Is dat niet iets evolutionairs waarbij mensapinnen de baby's van andere spinnen doorbijten zodat hún genen voortgeplant worden met het mannetje in plaats van die van die andere apin?
Dit waren volgens mij de mannetjes.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_219534509
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 13:26 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dit waren volgens mij de mannetjes.
Dat waren geen mensapen, maar apen op Sri Lanka, dacht ik, die die baby apen vermoordden.

Gedrag verschilt natuurlijk wel per apensoort.

Deden leeuwen mannetjes het niet ook?
  Moderator vrijdag 19 december 2025 @ 13:48:57 #144
441859 crew  Lenny77
pi_219534583
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 13:39 schreef Horzula het volgende:

[..]
Dat waren geen mensapen, maar apen op Sri Lanka, dacht ik, die die baby apen vermoordden.

Gedrag verschilt natuurlijk wel per apensoort.

Deden leeuwen mannetjes het niet ook?
Veel mannetjes in de natuur. En heel soms mensenmannetjes ook :X
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_219534779
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 13:48 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Veel mannetjes in de natuur. En heel soms mensenmannetjes ook :X
Heb je gasovens in de natuur waar vrouwetjesdieren hun hoofd in steken na hun kinderen vermoord te hebben?
pi_219534807
De schok voor dat kind wanneer ze uiteindelijk realiseert dat volwassenen uiteindelijk ook gewoon kut blagen blijken. :P
pi_219534837
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 14:16 schreef Since2003 het volgende:
De schok voor dat kind wanneer ze uiteindelijk realiseert dat volwassenen uiteindelijk ook gewoon kut blagen blijken. :P
Die is dat zo weer vergeten.
pi_219535050
quote:
6s.gif Op vrijdag 19 december 2025 05:24 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]
Ja doeiiii! Oók wegblijven bij de Aldi of Lidl. :{w
Wat is daar mis mee btw?
Sarcasmeradar kapoet? :{w
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 19 december 2025 @ 14:44:50 #149
62881 r_one
R1
pi_219535129
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 07:26 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Wel erg kort door de bocht. Er zijn ook kinderen die neurodivergent zijn (ADHD en/of autisme) die moeilijk met prikkels kunnen om gaan en daarom snel van de leg zijn. Maargoed, als dat zo is, ook dan speel je daar op in en blijf je thuis. Misschien elke week de ouder afwisselen, aangezien ik best snap dat ouders met jonge kinderen dit ook als een soort van uitje zien.
Alle begrip en een zeurderig kind in de supermarkt word ik eerder lacherig (zo van 'je wou toch kinderen, leuk he' :') ) dan gefrustreerd van. Maar er zijn grenzen. Als het werkelijk de spuigaten uitloopt, zul je als ouder iets moeten. En dan niet het kind alleen maar je mobieltje in de knuistjes douwen en van jouw probleem iemand anders' probleem maken.

Bouw het op en (zoals je zelf ook al zegt) blijf desnoods thuis. Een 'uitje' doe je dan maar naar de speeltuin.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 19 december 2025 @ 14:46:42 #150
137596 TLC
pi_219535143
Je mag ook niks meer tegenwoordig :( :r
"You can call me Susan if it makes you happy"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')