quote:-Fatsoenlijke OP maken
-Liefst met NL-bron.. zo niet, vertel dan ff uitgebreid waar het over gaat en waar je over wil discussiëren
en niet gewoon 2 regels kopiëren en dan ff "lullig" typen ofzo.
Beknopte samenvatting van de NWS-FAQ; Sinterklaas-versie
Generalisaties, discriminatie, stokpaardjes en platitudes hebben we hier allemaal al (nooit genoeg) een keer of tweehonderdduizend gelezen.
Daarvoor moet je hier dus niet wezen.
'Moslims-christenen- autochtonen-allochtonen zijn kut', islam is geen europa en ' Trump moet dood' hebben in een discussie totaal geen toegevoegde waarde.
Zulke opmerkingen vallen hier niet in goede aarde.
Posts waar je wat meer je best op doet, zijn leuker om te maken en ook om te lezen.
Voor enge dingen als onderbouwingen hoef je echt niet te vrezen.
Kankerturken-Marokkanen-Joden-Amerikanen etc, etc kunnen je een ban opleveren.
Net als volken/groepen mensen als apen betitelen en daarover blijven doorzeveren.
Open je een topic en c/p je tekst van een andere site?
Dan ook een link naar de site waar je het vandaan hebt; dus bronvermelding, right?
En omdat we voor druk van de hoofdredactie zijn gezwicht:
GELIEVE 'TROUW' EN 'VOLKSKRANT' NIET TE QUOTEN IN JE BERICHT!
Users kunnen zo een artikel op waarde schatten en dat is belangrijk.
Ook krijgen we anders veel sneller klachten over plagiaat en gaan mensen over de zeik.
Ook GEEN PREMIUM ARTIKELEN kopiëren en plakken aangezien dat niet is toegestaan en niet iedereen tot die bronnen toegang heeft om te zien of de berichten accuraat zijn. Zoek een bron via een alternatieve route aub!
Premium artikelen uploaden naar alternatieve websites is niet toegestaan en kan je een ban opleveren.
Met alleen een dump van een nieuwsbericht komen topics veel trager en moeilijker op gang.
Dat is voor heel wat NWS-usertjes en modjes nogal zuur en wrang.
Waar wil je naartoe met het topic? Dat kun je best makkelijk sturen.
Het maakt het ook leuker, zodat jouw verblijf in NWS ook langer zal duren.
Zie je een spannende tweet?
Aarzel dan niet
En zoek er een nieuwsberichtje bij
Dan zijn de modjes ook weer blij.
Want op Twitter wordt veel beweerd
Maar wie de waarheid niet eert
Kan beter gaan posten in ONZ
Daar krijgt men van paddy geen frons.
En zoals de FAQ zegt; schelden en bashen naar je medeuser vinden we niet tof.
Ook niet als je dat denkt te moeten doen in NWS-feedback, subtiel of grof.
De kans dat Yvonnegod je dan bant, neemt zienderogen toe(al is yvonne verder wel gewoon aardig en werkt deze tekst stigmatiserend).
Ook krijg je van ons een pak slaag met de roe.
De Modblackpetes
Verder geldt voor alle topics onder andere:quote:Let wel: Aan topicstarters
Als je zo nodig in NWS (op een Nederlands Forum) een topic in het Engels wilt openen met een onderwerp uit het buitenland, dan kun/moet je wel even wat meer je best doen.
-Zorg dat de titel van je topic de lading dekt, zo niet, dan heb je kans dat het topic al op slot gaat
-Vertaal even wat er in het artikel staat - niet iedereen kan Engels - dus leg uit wat er staat, doe dit op waarheid - dat hoeft geen A4'tje maar ook niet in één zin. Leg gewoon uit wat er aan de hand is.
-Kom met een stuk eigen inbreng - waar wil je over discussiëren, wat is er zo belangrijk waarom we hier over kunnen praten? Doe dat niet met racistische opmerkingen, onderbuik of sneren richting anders denkenden of gelovigen.
-Indien je als TS constant topics opent met een bepaalde gedachte, strekking of onderwerp zal dat gevolgen hebben voor hoe andere users jouw inbreng zien. Dat is logisch. Accepteer dat. Wie kaatst, kan de bal verwachten. Pittige discussies mogen, accepteer als TS dat je lastige vragen kunt krijgen en zorg ervoor dat je in je eigen topic ook antwoorden geeft.
-Last but not least: Blijf netjes, behandel de users in jouw topic met respect en wordt niet persoonlijk.
Verder
-Sneren richting de TS kunnen achterwege blijven, iedereen op Fok heeft het recht topics te openen, ook als het 'weer' een topic is over bijvoorbeeld Antifa, immigranten of de PVV. Zolang het topic maar voldoet aan de voorwaarden van Fok.
-Ook andere persoonlijke reacties richting andere users of het onderwerp als "gaan we weer, heb je hem weer, daar komt ALT right, ALT Left, weer, kunnen achterwege blijven. Blijf dan lekker weg.
-Andere offtopic zooi hoeft ook niet. Grapje is leuk, maar maak er geen sport van.
-Nutteloze mentions kun je ook weglaten.
-Last but not least: Behandel andere users en de TS met respect, wordt niet persoonlijk.
Ja daar heb ik geen trek in hoor. Als je op die toer gaat dan is wetenschap "ook maar een mening".quote:Op maandag 15 december 2025 19:52 schreef Jippie het volgende:
[..]
Users kunnen totaal verschillende wereldbeelden hebben en dat als de ultieme waarheid beschouwen. Ik hoef als mod niet aan waarheidsvinding te doen, daarom spreek ik over beiden.
Suggestieve titels, pas ik regelmatig aan om duidelijkheid voor de lezers te creëren.
Ik blijf het niet uitleggen Recursief, voor mij is de policy leidend ook al zie ik users de grootste onzin verkondigen.quote:Op maandag 15 december 2025 20:06 schreef recursief het volgende:
[..]
Ja daar heb ik geen trek in hoor. Als je op die toer gaat dan is wetenschap "ook maar een mening".
Je wereldbeeld kan best zijn dat je elke moslim een extremist vindt omdat je de islam extremistisch vindt. Dat is een wereldbeeld. Dat wereldbeeld deel ik niet, maar als iemand dat wereldbeeld wel heeft dan zal dat zo zijn.
Maar dat niet elke moslim een jihadist is, is geen wereldbeeld, maar per definitie zo. Dat is geen mening of wereldbeeld. Dat me dat een standje van de moderator oplevert dan breekt wel echt mijn klomp. Als ik dat niet kan zeggen zonder dat dat door jou wordt opgevat als dat ik geen andere meningen respecteer, dan zou ik niet weten wat ik hier nog wel mag zeggen. Dan is het wel klaar met NWS. Dan kan alles wel naar VER of BNW (als dat nog bestaat).
Maar stop dan met te doen alsof beide kanten even erg zijn. Want dat is niet zoquote:Op maandag 15 december 2025 20:09 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik blijf het niet uitleggen Recursief, voor mij is de policy leidend ook al zie ik users de grootste onzin verkondigen.
Wanneer het allebei onderbuik is, is het allebei even ergquote:Op maandag 15 december 2025 20:10 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Maar stop dan met te doen alsof beide kanten even erg zijn. Want dat is niet zo
Ik heb het niet nodig om te liegen of te confabuleren zoals jij net deed om een punt te maken. Van mij mag je mij een vervelende kut-mod vinden, boeienquote:Op maandag 15 december 2025 20:03 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik zie heel duidelijk waar jij wel modereert. Niet liegen
Je kan recursief een vervelende zeikerd vinden en dat snap ik best maar hij is niet even erg als figuren die hier willens en wetens kak blijven plaatsen. Hou toch op manquote:
Ik spreek niet van erg, ik zeg dat ieder zijn eigen visie op de wereld heeft en dat dat niet in strijd is met de policy.quote:Op maandag 15 december 2025 20:10 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Maar stop dan met te doen alsof beide kanten even erg zijn. Want dat is niet zo
Ik vind je niet vervelend. Je hebt echt de beste intenties, dat geloof ik.quote:Op maandag 15 december 2025 20:12 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik heb het niet nodig om te liegen of te confabuleren zoals jij net deed om een punt te maken. Van mij mag je mij een vervelende kut-mod vinden, boeien
Dit heeft met de policy niets te maken. Ik begrijp er niets van dat ik vermanend wordt toegesproken omdat ik het lef heb een feit, een definitie neer te pennen. Dat is echt van de ratten besnuffeld. Dat je dat alleen al weet op te vatten als een persoonlijke aanval (op wie eigenlijk?) daar kan ik met mijn pet niet bij. Wat kan je dan nog wel zeggen? Morgen komt er iemand die zegt dat de aarde plat is, dan mag je dus ook niet zeggen dat ie daar niets van begrepen heeft omdat ie "recht heeft op zijn mening" ?quote:Op maandag 15 december 2025 20:09 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik blijf het niet uitleggen Recursief, voor mij is de policy leidend ook al zie ik users de grootste onzin verkondigen.
Behalve in sommige transgender-topics. Dan weet je ineens wél een (imo soms terechte) lijn te trekken.quote:Op maandag 15 december 2025 20:14 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik spreek niet van erg, ik zeg dat ieder zijn eigen visie op de wereld heeft en dat dat niet in strijd is met de policy.
Ik persoonlijk vind Recursief helemaal geen vervelende zeikerd en ik waardeer zijn inbreng. Voor mij zijn users gelijk, zelf als die onzin uitkramen zoals jij net deed.quote:Op maandag 15 december 2025 20:12 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Je kan recursief een vervelende zeikerd vinden en dat snap ik best maar hij is niet even erg als figuren die hier willens en wetens kak blijven plaatsen. Hou toch op man
Mogen we wel als feit blijven brengen dat alles ter rechterzijde van D66 buitenlanderhatende racisten zijn?quote:Op maandag 15 december 2025 20:14 schreef recursief het volgende:
[..]
Dit heeft met de policy niets te maken. Ik begrijp er niets van dat ik vermanend wordt toegesproken omdat ik het lef heb een feit, een definitie neer te pennen. Dat is echt van de ratten besnuffeld. Dat je dat alleen al weet op te vatten als een persoonlijke aanval (op wie eigenlijk?) daar kan ik met mijn pet niet bij. Wat kan je dan nog wel zeggen? Morgen komt er iemand die zegt dat de aarde plat is, dan mag je dus ook niet zeggen dat ie daar niets van begrepen heeft omdat ie "recht heeft op zijn mening" ?
Werkelijk waar he, als dit de policy is (en is dat wel zo?), wat zoek ik hier dan nog ? De ene keer moet ik een "dikkere huid kweken", en de andere keer moet ik mijn woorden op een goudschaaltje wegen omdat het anders weleens opgevat kan worden als "een andere mening niet respecteren". Waar slaat dat op? Of heb je gewoon helemaal niet goed gelezen wat er eigenlijk geschreven is?
Definieer kak.quote:Op maandag 15 december 2025 20:12 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Je kan recursief een vervelende zeikerd vinden en dat snap ik best maar hij is niet even erg als figuren die hier willens en wetens kak blijven plaatsen. Hou toch op man
Door je manier van moderen ga meer en meer users over houden die onzin uitkramen. Wees er blij mee. En nee ik ga geen mail sturen naar FOK!quote:Op maandag 15 december 2025 20:17 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik persoonlijk vind Recursief helemaal geen vervelende zeikerd en ik waardeer zijn inbreng. Voor mij zijn users gelijk, zelf als die onzin uitkramen zoals jij net deed.
Dat zegt volgens mij niemand. En doe er anders even een quote bij van iemand die dat zegt.quote:Op maandag 15 december 2025 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mogen we wel als feit blijven brengen dat alles ter rechterzijde van D66 buitenlanderhatende racisten zijn?
Mijn hemel... werkelijk?quote:Op maandag 15 december 2025 20:21 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat zegt volgens mij niemand. En doe er anders even een quote bij van iemand die dat zegt.
Als je dit zo stellig beweert kun je mij vast een aantal voorbeelden geven?quote:Op maandag 15 december 2025 20:16 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Behalve in sommige transgender-topics. Dan weet je ineens wél een (imo soms terechte) lijn te trekken.
De policy is leidend voor moderatie, als je wil dat er anders gemodereerd wordt kun je dat aankaarten bij het hoger management. Zelf kan ik niets met deze kritiek, want ik heb geen zeggenschap over de policy.quote:Op maandag 15 december 2025 20:20 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Door je manier van moderen ga meer en meer users over houden die onzin uitkramen. Wees er blij mee. En nee ik ga geen mail sturen naar FOK!
Ik blijf erbij: Die inhoudelijke opmerkingen over wat iemand de waarheid vindt, kunnen prima in dat topic. Daar is het toch voor? Dat je daarover meningen uitwisselt.quote:Op maandag 15 december 2025 20:31 schreef Jippie het volgende:
[..]
De policy is leidend voor moderatie, als je wil dat er anders gemodereerd wordt kun je dat aankaarten bij het hoger management. Zelf kan ik niets met deze kritiek, want ik heb geen zeggenschap over de policy.
Haar manier van modereren is een rechtstreeks gevolg van de policy en het gedrag van users nav die policy. Doe me een plezier en mail wel.quote:Op maandag 15 december 2025 20:20 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Door je manier van moderen ga meer en meer users over houden die onzin uitkramen. Wees er blij mee. En nee ik ga geen mail sturen naar FOK!
niemand doet ditquote:Op maandag 15 december 2025 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mogen we wel als feit blijven brengen dat alles ter rechterzijde van D66 buitenlanderhatende racisten zijn?
Oprecht. Waarover moet dan gemaild worden?quote:Op maandag 15 december 2025 21:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Haar manier van modereren is een rechtstreeks gevolg van de policy en het gedrag van users nav die policy. Doe me een plezier en mail wel.
In dit geval onvrede over de policy. Ik weet het fijne niet van deze zaak, maar de A's maken policy. Niet de mods en fa's al hebben fa's er wel zeggenschap in.quote:Op dinsdag 16 december 2025 17:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oprecht. Waarover moet dan gemaild worden?
Ongetwijfeld. Hoewel er ook niet op elke mail wordt gereageerd..quote:Op dinsdag 16 december 2025 17:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
In dit geval onvrede over de policy. Ik weet het fijne niet van deze zaak, maar de A's maken policy. Niet de mods en fa's al hebben fa's er wel zeggenschap in.
Als je daar verandering in wil zien kan je dat dus het beste via de mail aankaarten, want dan lezen ze het.
Okequote:Op dinsdag 16 december 2025 17:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Hoewel er ook niet op elke mail wordt gereageerd..
Maar ik was even bang dat jij met die opmerking voor sorteert op een inperking van de vhvm uiting omdat jij al eens had aangezien bepaalde zaken graag anders te willen.
Dat maakt mij argwanend.
Je zou die angst ook kunnen wegnemen..quote:
Heb je Danny er al over gemaild?quote:Op dinsdag 16 december 2025 17:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Hoewel er ook niet op elke mail wordt gereageerd..
Maar ik was even bang dat jij met die opmerking voor sorteert op een inperking van de vhvm uiting omdat jij al eens had aangezien bepaalde zaken graag anders te willen.
Dat maakt mij argwanend.
Ben je zo'n angstig persoon? Of heb je zo'n kwaad geweten dat je denkt dat alles met betrekking tot policy over jou gaat.quote:Op dinsdag 16 december 2025 17:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je zou die angst ook kunnen wegnemen..
Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 16 december 2025 19:20 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ben je zo'n angstig persoon? Of heb je zo'n kwaad geweten dat je denkt dat alles met betrekking tot policy over jou gaat.
Doe niet zo idioot, we leven hier niet in Rusland.quote:Op dinsdag 16 december 2025 19:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
Ik ben alleen bang bezorgd dat sommigen er op uit zijn dat je alleen nog maar mag posten binnen de (maatschappelijke) kaders die op dat moment dominant zijn. En dat er geen ruimte meer is voor andere inzichten.
Werkverschaffingquote:Op donderdag 18 december 2025 19:31 schreef Starhopper het volgende:
Gevonden dus mag dicht
NWS / Politie vraagt aandacht voor vermiste Amy (12)
Ja. Het is zo'n saaie donderdagavond. Ik wil niet dat je je verveeldquote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 18 december 2025 20:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Het is zo'n saaie donderdagavond. Ik wil niet dat je je verveeld
quote:
Neutraal, houd toch op.quote:Op donderdag 18 december 2025 23:29 schreef recursief het volgende:
Het gezeik begint weer ... een copy paste van een neutraal nieuwsbericht plaatsen is weer genoeg om door Etto van van alles en nog wat beschuldigd te worden.
[..]
Truequote:Op donderdag 18 december 2025 23:47 schreef Watmoetjenou het volgende:
Stop eens met dat gezeik op elkaar joh
KERST
Wat is er niet neutraal aan?quote:
Ja godver sp3c, dit speelt al minstens twee jaar en er zit gewoon geen enkele verbetering in. Het is iedere fucking keer hetzelfde liedje. En nee ik ga niet mailen.quote:
De wereld is erg opgefokt, dat zien we terug bij een aantal users. Trek het je niet persoonlijk aan.quote:Op vrijdag 19 december 2025 11:43 schreef recursief het volgende:
[..]
Ja godver sp3c, dit speelt al minstens twee jaar en er zit gewoon geen enkele verbetering in. Het is iedere fucking keer hetzelfde liedje.
prima, als je die discussie per se aan wilt gaan dan laat ik de onvermijdelijke kutreacties van de brigade die erop volgen ook gewoon staanquote:Op vrijdag 19 december 2025 11:43 schreef recursief het volgende:
[..]
Ja godver sp3c, dit speelt al minstens twee jaar en er zit gewoon geen enkele verbetering in. Het is iedere fucking keer hetzelfde liedje. En nee ik ga niet mailen.
Uitspraken 'rond de islam' zonder discriminerende ondertoon blijven gewoon staan. Leg bovenstaande opmerking eens uit?quote:Op vrijdag 19 december 2025 11:38 schreef FlippingCoin het volgende:
jullie zijn er wel goed in om alles rond de islam dicht te ...
Dus ik moet me dit al twee jaar laten welgevallen. @Straatcommando. mag me dan wel op #ANONIEM zetten. Wegpesten loont.quote:Op vrijdag 19 december 2025 11:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
prima, als je die discussie per se aan wilt gaan dan laat ik de onvermijdelijke kutreacties van de brigade die erop volgen ook gewoon staan
have fun
nee we zijn er al 2 jaar mee bezig, ik ben er nu ook al de hele ochtend mee bezig en als jij dan terwijl de storm net is gaan liggen denkt ... ik ga gewoon nog een keer! dan wordt ik wel pissig jaquote:Op vrijdag 19 december 2025 11:56 schreef recursief het volgende:
[..]
Dus ik moet me dit al twee jaar laten welgevallen. @:Straatcommando. mag me dan wel op #ANONIEM zetten. Wegpesten loont.
Tabee
luckyquote:Op vrijdag 19 december 2025 11:57 schreef Jippie het volgende:
Oh sp3c, ik heb net het oeverloze gekibbel en beledigingen hier geveegd
had je de bron erbij gezet had ik misschien langer gekeken dan mijn neus lang isquote:Op vrijdag 19 december 2025 11:58 schreef FlippingCoin het volgende:
ik vond het geen dubbeltopic eigenlijk, nu.nl ook niet
ja die kan ik na een slotje toch niet erin editenquote:Op vrijdag 19 december 2025 11:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
had je de bron erbij gezet had ik misschien langer gekeken dan mijn neus lang is
maar het onderwerp kan gewoon in dat andere topic worden besproken
Niet doen. Tegengas geven en ontvangen hoort bij een discussie, maar persoonlijk worden niet. Daar kun je dan ook gewoon een TR voor zetten. En het gebemoei in Feedback - NWS is al van voor mijn tijd, maar ook hier gaan persoonlijke aanvallen en gescheld weg.quote:Op vrijdag 19 december 2025 11:56 schreef recursief het volgende:
[..]
Dus ik moet me dit al twee jaar laten welgevallen. @:Straatcommando. mag me dan wel op #ANONIEM zetten. Wegpesten loont.
Tabee
Ik meen het serieus. Het patroon kan ik uittekenen. Ergens in een topic komt Etto met een enorme rant vol met onware persoonlijk zaken. Dat stel ik aan de kaak in FB. Vervolgens komt Red_85 als adjudant van Etto nog even roepen dat ik een jankerd ben en "naar FB ren" (zijn woorden) en krijg ik een hoop stront over me heen. Daarbij wordt er ook nog een leugenachtig frame over me opgezet. Dat gaat echt al jaren zo. Ik kan de keren dat dit zo gegaan is niet meer tellen. En ze komen er mee weg. Post wordt ge-edit, soms een vakantie van een dag of drie en daarna gaat het weer op de oude leest verder. Ik heb hier geen trek meer in. Zet me asjeblieft op #ANONIEM, want ik wil ook niet dat deze figuren er na mijn vertrek met mijn PoHi vandoor gaan.quote:Op vrijdag 19 december 2025 12:01 schreef Jippie het volgende:
[..]
Niet doen. Tegengas geven en ontvangen hoort bij een discussie, maar persoonlijk worden niet. Daar kun je dan ook gewoon een TR voor zetten. En het gebemoei in Feedback - NWS is al van voor mijn tijd, maar ook hier gaan persoonlijke aanvallen en gescheld weg.
Nieuwe poging dan, rekening houdend met de opmerkingen van sp3c?quote:Op vrijdag 19 december 2025 12:00 schreef FlippingCoin het volgende:
was gewoon frontpage nu.nl nota bene
Jammer man. Je bijdragen worden wel degelijk gewaardeerd.quote:Op vrijdag 19 december 2025 12:08 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik meen het serieus. Het patroon kan ik uittekenen. Ergens in een topic komt Etto met een enorme rant vol met onware persoonlijk zaken. Dat stel ik aan de kaak in FB. Vervolgens komt Red_85 als adjudant van Etto nog even roepen dat ik een jankerd ben en "naar FB ren" (zijn woorden) en krijg ik een hoop stront over me heen. Daarbij wordt er ook nog een leugenachtig frame over me opgezet. Dat gaat echt al jaren zo. Ik kan de keren dat dit zo gegaan is niet meer tellen. En ze komen er mee weg. Post wordt ge-edit, soms een vakantie van een dag of drie en daarna gaat het weer op de oude leest verder. Ik heb hier geen trek meer in. Zet me asjeblieft op #ANONIEM, want ik wil ook niet dat deze figuren er na mijn vertrek met mijn PoHi vandoor gaan.
Heb ik nog lol in Fok!? Nee op deze manier niet. Al langer niet meer. Ik heb het geprobeerd, zelfs een pauze van een paar maanden genomen, maar mijn conclusie is dat het niet meer gaat veranderen. Ik zie het alleen maar erger worden.
Persoonlijke aanvallen worden aangepakt en zonodig onder de aandacht gebracht bij FA / A , meer kunnen wij als mod niet doen.quote:Op vrijdag 19 december 2025 12:08 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik meen het serieus. Het patroon kan ik uittekenen. Ergens in een topic komt Etto met een enorme rant vol met onware persoonlijk zaken. Dat stel ik aan de kaak in FB. Vervolgens komt Red_85 als adjudant van Etto nog even roepen dat ik een jankerd ben en "naar FB ren" (zijn woorden) en krijg ik een hoop stront over me heen. Daarbij wordt er ook nog een leugenachtig frame over me opgezet. Dat gaat echt al jaren zo. En ze komen er mee weg. Post wordt ge-edit, soms een vakantie van een dag of drie en daarna gaat het weer op de oude leest verder. Ik heb hier geen trek meer in. Zet me asjeblieft op #ANONIEM, want ik wil ook niet dat deze figuren er na mijn vertrek met mijn PoHi vandoor gaan.
Heb ik nog lol in Fok!? Nee op deze manier niet. Al langer niet meer. Ik heb het geprobeerd, zelfs een pauze van een paar maanden genomen, maar mijn conclusie is dat het niet meer gaat veranderen. Ik zie het alleen maar erger worden.
@Red_85 en @EttovanBelgie is het jullie bedoeling om @recursief weg te treiteren?quote:Op vrijdag 19 december 2025 12:08 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik meen het serieus. Het patroon kan ik uittekenen. Ergens in een topic komt Etto met een enorme rant vol met onware persoonlijk zaken. Dat stel ik aan de kaak in FB. Vervolgens komt Red_85 als adjudant van Etto nog even roepen dat ik een jankerd ben en "naar FB ren" (zijn woorden) en krijg ik een hoop stront over me heen. Daarbij wordt er ook nog een leugenachtig frame over me opgezet. Dat gaat echt al jaren zo. Ik kan de keren dat dit zo gegaan is niet meer tellen. En ze komen er mee weg. Post wordt ge-edit, soms een vakantie van een dag of drie en daarna gaat het weer op de oude leest verder. Ik heb hier geen trek meer in. Zet me asjeblieft op #ANONIEM, want ik wil ook niet dat deze figuren er na mijn vertrek met mijn PoHi vandoor gaan.
Ik slaap er geen minuut minder om, maar het maakt wel dat ik geen plezier meer beleef aan Fok! Ik heb het heel lang aangekeken, en ik zie dit gedrag niet minder worden, eerder erger. Ik heb hele leuke mensen leren kennen via Fok!, ook in real life. Maar als ik ergens geen lol meer aan beleef dan is het tijd om op te stappen. Mijn conclusie is helaas dat het gedrag van sommigen hier ondanks de policy niet verandert, eerder erger wordt. De keren dat Red_85 heeft gemeend te moeten roepen dat ik "naar FB ren om te janken bij de crew", als ik mot met Etto had zijn echt niet meer te tellen. En het verbetert niet. Dan trek ik mijn conclusies en wens ik se rest veel sterkte met deze onvolwassen treiteraars. De maat is aan mijn kant vol.quote:Op vrijdag 19 december 2025 12:20 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik vind het rot dat je het je zo persoonlijk aantrekt.
Geef het nog even de tijd.quote:Op vrijdag 19 december 2025 12:33 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik slaap er geen minuut minder om, maar het maakt wel dat ik geen plezier meer beleef aan Fok! Ik heb het heel lang aangekeken, en ik zie dit gedrag niet minder worden, eerder erger. Ik heb hele leuke mensen leren kennen via Fok!, ook in real life. Maar als ik ergens geen lol meer aan beleef dan is het tijd om op te stappen. Mijn conclusie is helaas dat het gedrag van sommigen hier ondanks de policy niet verandert, eerder erger wordt. De keren dat Red_85 heeft gemeend te moeten roepen dat ik "naar FB ren om te janken bij de crew", als ik mot met Etto had zijn echt niet meer te tellen. En het verbetert niet. Dan trek ik mijn conclusies en wens ik se rest veel sterkte met deze onvolwassen treiteraars. De maat is aan mijn kant vol.
Van mij hoeft hij niet weg hoor. Waar ik me wel aan kan irriteren is zijn gedrag. En daar heb ik menig opmerking over geplaatst, via directe feedback aan hem maar ook via TR's aan jullie.quote:Op vrijdag 19 december 2025 12:26 schreef Jippie het volgende:
[..]
@:Red_85 en @:EttovanBelgie is het jullie bedoeling om @:Recursief weg te treiteren?
Kunnen jullie je als volwassenen gedragen en niet als een stel geiten op de haverkist springen zodra recursief zich in een discussie mengt?
Andersom had ik deze opmerking ook gemaakt.
Iedereen moet hier gewoon op een fatsoenlijke manier mee kunnen doen aan de discussies in NWS.
Ja voor nu misschien maar het is de rode draad van het gehele gezeikquote:Op vrijdag 19 december 2025 14:22 schreef sp3c het volgende:
dat is de boel omdraaien
dit was gewoon een normale post, daar krijgt hij dan hele rare boze reacties op
daarmee gaat hij op een normale manier mee naar feedback waar dan vervolgens de hel uitbreekt zonder reden
Nieder-Ramstädter Straße 170, 64285 Darmstadt, Germanyquote:Op vrijdag 19 december 2025 14:23 schreef sp3c het volgende:
adres van FC Hosenscheisser?
ik plan een tripje naar Duitsland en het klinkt als goede cultuur
Ik krijg een mention van een mod en het lijkt mij wel fatsoenlijk daar op te antwoorden.quote:Op vrijdag 19 december 2025 14:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Feitelijk zeg je namelijk dat je bang bent dat de moderatie de oren laat hangen naar wat jij "gejank" noemt.
Laten we ajb niet doen alsof je niet weet waar ik het over heb.quote:Op vrijdag 19 december 2025 14:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik krijg een mention van een mod en het lijkt mij wel fatsoenlijk daar op te antwoorden.
Kan het ook niet doen he.
misschien, geen idee waar dit verhaal begint maar in deze zie ik recursief niet zo heel veel fout doen en toch duiken er 3/4 man bovenop ... why?quote:Op vrijdag 19 december 2025 14:24 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja voor nu misschien maar het is de rode draad van het gehele gezeik
Laten we ajb niet doen alsof je niet weet waar ik het over heb.quote:Op vrijdag 19 december 2025 14:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik krijg een mention van een mod en het lijkt mij wel fatsoenlijk daar op te antwoorden.
Kan het ook niet doen he.
Ik zit hier al wat al langer tussen en heb ook contact met beide heren via dm gehad. Het is een wisselwerking en nee @recursief gaat niet altijd vrijuit maar ik vind mensen te kakken zetten omdat ze naar fb gaan niet fairquote:Op vrijdag 19 december 2025 14:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
misschien, geen idee waar dit verhaal begint maar in deze zie ik recursief niet zo heel veel fout doen en toch duiken er 3/4 man bovenop ... why?
reageren we puur op de usesrnaam nu?
dan gaat het toch om wegpesten?
SV Darmstadtquote:
Maar dit klopt verder hoorquote:Op vrijdag 19 december 2025 14:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
misschien, geen idee waar dit verhaal begint maar in deze zie ik recursief niet zo heel veel fout doen en toch duiken er 3/4 man bovenop ... why?
reageren we puur op de usesrnaam nu?
dan gaat het toch om wegpesten?
ik heb het puur over deze situatie vandaagquote:Op vrijdag 19 december 2025 14:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Laten we ajb niet doen alsof je niet weet waar ik het over heb.
[..]
Ik zit hier al wat al langer tussen en heb ook contact met beide heren via dm gehad. Het is een wisselwerking en nee @:recursief gaat niet altijd vrijuit maar ik vind mensen te kakken zetten omdat ze naar fb gaan niet fair
Ja eensquote:Op vrijdag 19 december 2025 14:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik heb het puur over deze situatie vandaag
als hij gister een keer iets lulligs gezegd heeft dan had je daar gister over aan de bel moeten trekken, niet in een ander topic nog weer verder gaan bekvechten
Wat bedoel je hier mee?quote:Op vrijdag 19 december 2025 14:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Laten we ajb niet doen alsof je niet weet waar ik het over heb.
Ja dat is nu en vandaag maar dit is de zoveelste keer dat dit probleem naar boven komt.quote:Op vrijdag 19 december 2025 14:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier mee?
Ik kom hier inderdaad posten in FB omdat recursief er zelf ook debet aan is met zijn gedrag dat de sfeer verneukt raakt en dan krijgen etto en ik een directe mention van een mod.
Hoezo mag ik daar niet op reageren dan?
Moet je nagaan hoe ver het al is. Dat zelfs als hij de sfeer niet zou creëren, er toch escalaties komen.quote:Op vrijdag 19 december 2025 14:37 schreef sp3c het volgende:
vandaag was hij juist niet debet aan de sfeer met zijn gedrag
dan is het een beetje raar dat je zelf de sfeer juist gaat zitten verneuken met je gedrag
deze manquote:Op vrijdag 19 december 2025 14:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Moet je nagaan hoe ver het al is. Dat zelfs als hij de sfeer niet zou creëren, er toch escalaties komen.
Dat heet imago probleem sp3cquote:
Dat vind ik ook.quote:Op vrijdag 19 december 2025 14:43 schreef Red_85 het volgende:
Ben er wel klaar mee met deze discussie overigens.
Lijkt me duidelijk dat er wel wat mag veranderen aan de policy. Genoeg wisselwerkingen die de sfeer hier compleet verneuken
Strak vind ik helemaal prima, als het maar fair is naar iedereen. Level playing field enzo.
Het zit niet in het kweken van een dikkere huid, maar gewoon ieder in zijn waarde laten.quote:Op vrijdag 19 december 2025 14:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Van mij hoeft hij niet weg hoor. Waar ik me wel aan kan irriteren is zijn gedrag. En daar heb ik menig opmerking over geplaatst, via directe feedback aan hem maar ook via TR's aan jullie.
Recursief is zelf ook niet wars van uitdelen. Vaak genoeg indirect en direct gezuig en hij houdt ook van uitdelen. Zo ook bijvoorbeeld hier door mij weg te zetten als 'adjudant van Etto' in z'n post van 12:08. Maar daar tegenover staat dat hij incasseren erg moeilijk vindt. Van wie dan ook. Genoeg in zijn pohi te vinden hierover. Dan weet hij opeens niet hoe snel hij hier naar FB moet rennen om te zeggen dat de sfeer weer verpest wordt en dat ze hem pesten enzo. Echt super volwassen inderaad.
Dat is niet 1x gebeurd, Jippie, dat gebeurd continu. Dat is de MO van Recursief. Uitdagen, uitdagen, en zodra hij moet incasseren, is het gedaan. Vandaag ook voorbeelden met Mutsaers__78 en HowardRoark en in de afgelopen weken met een handvol andere users. Altijd hetzelfde liedje. Op een gegeven moment krijg je daar de opmerkingen wel over ja.
Nogmaals: hij hoeft van mij totaal niet weg. Zoals IsdatZo vermeld, heeft hij ook best goede posts die ik ook waardeer. Voor de rest vraag ik me wel af of hij niet een dikkere huid kan kweken of een paar kan laten groeien. Want deze mensen waren op het schoolplein al niet geliefd en ook in het latere leven niet.
Hopelijk doe je een live-verslagquote:Op vrijdag 19 december 2025 14:43 schreef Red_85 het volgende:
Goeie middag verder, ga zo de hel in van de kerstinkopen.
Gezellig druk.quote:
Komt door zn MO en historie. Dan krijg je dat. Ook eventuele goede bedoelingen ga je niet meer zien dan.quote:Op vrijdag 19 december 2025 15:36 schreef sp3c het volgende:
het heeft niet eens met een dikkere huid te maken
gewoon stoppen met letterlijk alles te zien als gesneer en gezuig en getroll omdat er een bepaalde usernaam voor staat, lees het gewoon eerst voor dat je weer dezelfde ellenlange riedel afsteekt
dit is een schoolvoorbeeld van waar het misgaat, we zien iemand die we door de jaren heen niet leuk zijn gaan vinden om de een of andere reden, etto gaat helemaal los omdat hij er vanuit gaat dat het gezuig is, red gaat daar overheen omdat etto toch wel gelijk heeft en het hele topic sneeuwbalt de laan uit
waarom?
een compleet ontopic relevant nieuwsbericht gepost door den vijand
maar op de een of andere manier nog steeds zijn eigen schuld
In rode wijn gestoofde Shortribs, met roomboterpuree en oven gegrillde seizoens groentenquote:
Be careful what you wish. Er zijn lieden die er op uit zijn om sommige users met een policy die minder concreet is juist de mond te snoeren. Probleem is vaak niet dat er regels worden overtreden (kun je tegen optreden) maar dat het de ongeschreven regels zijn.quote:Op vrijdag 19 december 2025 14:43 schreef Red_85 het volgende:
Ben er wel klaar mee met deze discussie overigens.
Lijkt me duidelijk dat er wel wat mag veranderen aan de policy. Genoeg wisselwerkingen die de sfeer hier compleet verneuken
Strak vind ik helemaal prima, als het maar fair is naar iedereen. Level playing field enzo.
Goeie middag verder, ga zo de hel in van de kerstinkopen.
Lees eens wat er staat in die post.quote:Op vrijdag 19 december 2025 18:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Be careful what you wish. Er zijn lieden die er op uit zijn om sommige users met een policy die minder concreet is juist de mond te snoeren. Probleem is vaak niet dat er regels worden overtreden (kun je tegen optreden) maar dat het de ongeschreven regels.
Vaag gedoe. Jij en ook Etto beweren dit wel vaker. Dan vraag ik om concreet te worden en dan blijft het stil. Als je vindt dat ik over de schreef ga dan is kun je een TR zetten of in FB terecht. Ik zal heus wel een keer uit mijn slof geschoten zijn maar dit soort verdachtmakingen zonder concreet te worden hou je maar lekker voor je. Dat frame dat keer op keer wordt opgetuigd is een van de dingen waar ik ontzettend veel last van heb.quote:
Even teruggelezen. Ik ben het wel met je eens, want ik ervaar ook getrol hiero. Alleen wordt het verrekte lastig cq. subjectief om trollen aan te wijzen.quote:Op vrijdag 19 december 2025 18:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lees eens wat er staat in die post.
Hoe verderfelijk je mening ook kan zijn (over rusland vind ik), je hebt er recht op. Vvmu is een groot goed in een discussie en ook jij moet je mening kunnen uitten.
Het gezuig, de bekende maniertjes en het getrol echter, daar mag wel 'strak' op opgetreden gaan worden. Dat staat letterlijk in mn post. Dus snap niet helemaal hoe je die reactie spint.
8quote:
Ik ben jaloers op jullie beiden, maar gun jullie een heerlijk kerstdiner!quote:Op vrijdag 19 december 2025 18:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In rode wijn gestoofde Shortribs, met roomboterpuree en oven gegrillde seizoens groenten
Als hoofd, met nog vanalles voor en na.
Zie @:Jippie, kerstsfeer.
Niet blijven terugblikken naar eerdere posts. Zet gewoon wat vaker je roze bril op.quote:Op vrijdag 19 december 2025 18:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Komt door zn MO en historie. Dan krijg je dat. Ook eventuele goede bedoelingen ga je niet meer zien dan.
Is dat raar? Nee. Ezels stoten zich doorgaans niet 2x aan dezelfde steen en ervaring enzo.
Maar de discussie is inmiddels wel klaar. Straat heeft het vanmiddag al opgevangen.
Volgens mij post je in het verkeerde forumdeel?quote:Op vrijdag 19 december 2025 18:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Be careful what you wish. Er zijn lieden die er op uit zijn om sommige users met een policy die minder concreet is juist de mond te snoeren. Probleem is vaak niet dat er regels worden overtreden (kun je tegen optreden) maar dat het de ongeschreven regels zijn.
Kerstkindje!quote:Op vrijdag 19 december 2025 18:53 schreef sp3c het volgende:
het is nog geen kerst he, mijn verjaardag is nog niet eens geweest
het is gewoon eten voor vandaag
Serieus?quote:
Punt is dat users met een tegenovergestelde mening elkaar snel als trol wegzetten. Vaak om de ander in diskrediet te brengen.quote:Wat betreft vvmu en trollen, ja die twee kunnen soms best botsen. Je mag best geinen als je in de echte discussies maar serieus bent. Je hebt hier ook users die bewust een standpunt innemen (starhopper) om daarmee rage baits uit te lokken.
Wanneer is jouw verjaardag Sp3c…?quote:Op vrijdag 19 december 2025 18:53 schreef sp3c het volgende:
het is nog geen kerst he, mijn verjaardag is nog niet eens geweest
het is gewoon eten voor vandaag
Christus mag blij zijn op dezelfde dag geboren te zijn als sp3c, niet andersomquote:
Dat is wel dubbelop, met een kater aan het kerstontbijtquote:Op vrijdag 19 december 2025 19:13 schreef sp3c het volgende:
woensdag ... laat wat weinig tijd over voor kerstinkopen maar toch
Ah mèèèn...quote:Op vrijdag 19 december 2025 18:49 schreef Jippie het volgende:
[..]
8
[..]
Ik ben jaloers op jullie beiden, maar gun jullie een heerlijk kerstdiner!
Ik mag blij zijn met wat bouillon, hopelijk gepureerde soep (heb woensdag een medische ingreep). Heb voor mijn gezin alvast het een en ander besteld bij de slager, en met oud en nieuw hoop ik weer zelf te kokkerellen.
Nu moet je niet doorgaan als alles al gezegd en klaar is he?!quote:Op vrijdag 19 december 2025 18:37 schreef recursief het volgende:
[..]
Vaag gedoe. Jij en ook Etto beweren dit wel vaker. Dan vraag ik om concreet te worden en dan blijft het stil. Als je vindt dat ik over de schreef ga dan is kun je een TR zetten of in FB terecht. Ik zal heus wel een keer uit mijn slof geschoten zijn maar dit soort verdachtmakingen zonder concreet te worden hou je maar lekker voor je. Dat frame dat keer op keer wordt opgetuigd is een van de dingen waar ik ontzettend veel last van heb.
Je kan niet wel over mij willen praten en tegelijkertijd vinden dat ik zelf mijn mond moet houden.quote:Op vrijdag 19 december 2025 19:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nu moet je niet doorgaan als alles al gezegd en klaar is he?!
Je moet ook weten wanneer je moet stoppen. Spelregel 3 van holland casino.
Goed idee.quote:Dus ik ga er verder ook niet inhoudelijk op in.
quote:Op vrijdag 19 december 2025 19:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nu moet je niet doorgaan als alles al gezegd en klaar is he?!
Je moet ook weten wanneer je moet stoppen. Spelregel 3 van holland casino. Dus ik ga er verder ook niet inhoudelijk op in.
Ik zou graag zien dat het venijn tussen jullie twee verandert in een soort van gedoog constructie. Neem het in overweging.quote:Op vrijdag 19 december 2025 19:32 schreef recursief het volgende:
[..]
Je kan niet wel over mij willen praten en tegelijkertijd vinden dat ik zelf mijn mond moet houden.
[..]
Goed idee.
Zoals gezegd, ik was er al klaar mee met de discussie.quote:Op vrijdag 19 december 2025 19:53 schreef Jippie het volgende:
[..]
[..]
Ik zou graag zien dat het venijn tussen jullie twee verandert in een soort van gedoog constructie. Neem het in overweging.
Maar ik nietquote:Op vrijdag 19 december 2025 20:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoals gezegd, ik was er al klaar mee met de discussie.
Ik ben er ook wel een beetje klaar mee dat het "van twee kanten moet komen". Zoals sp3c ook al zegt: ik post iets doodnormaals en krijg me toch een bak stront over me heen. Ik gebruik FB waar het voor bedoeld is en nog meer stront is mijn deel. Ik doe hier niks verkeerd.quote:Op vrijdag 19 december 2025 19:53 schreef Jippie het volgende:
[..]
[..]
Ik zou graag zien dat het venijn tussen jullie twee verandert in een soort van gedoog constructie. Neem het in overweging.
Alsin 'prima', wat jullie willen.quote:
quote:Op vrijdag 19 december 2025 20:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoals gezegd, ik was er al klaar mee met de discussie.
Jullie zijn allebei geen verkeerde gast, ik vind het dan ook jammer dat er geen consensus is te bereiken om elkaar wat lucht te gunnen.quote:Op vrijdag 19 december 2025 20:24 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik ben er ook wel een beetje klaar mee dat het "van twee kanten moet komen". Zoals sp3c ook al zegt: ik post iets doodnormaals en krijg me toch een bak stront over me heen. Ik gebruik FB waar het voor bedoeld is en nog meer stront is mijn deel. Ik doe hier niks verkeerd.
Ik probeer me aan de policy te houden. Zolang de ander dat ook doet is er niks aan de hand. Als ik me een keer niet kan beheersen dan is daar TR of FB voor en dan accepteer ik dat. Maar het constante gezeik dat al minstens twee jaar bezig is zit me hoog. Daar ga ik geen gedoogconstructie voor optuigen. De policy is mijn kader. En fatsoenlijke omgangsvormen. Wat een ander voor overtuigingen of politieke voorkeuren heeft maakt me niet uit, maar maak elkaar niet het leven zuur.
Beoordeel me op mijn (post)gedrag en niet op vage nooit hard gemaakte beschuldigingen over mijn posthistorie of mijn vermeende MO.
Ik ben er echt helemaal klaar mee.
Jippie, zie post 155 wat mijn standpunt is.quote:Op vrijdag 19 december 2025 20:30 schreef Jippie het volgende:
[..]
[..]
Jullie zijn allebei geen verkeerde gast, ik vind het dan ook jammer dat er geen consensus is te bereiken om elkaar wat lucht te gunnen.
• Ik maak een normale post --> Ik krijg een bak stront over me heenquote:Op vrijdag 19 december 2025 20:30 schreef Jippie het volgende:
[..]
[..]
Jullie zijn allebei geen verkeerde gast, ik vind het dan ook jammer dat er geen consensus is te bereiken om elkaar wat lucht te gunnen.
quote:Op vrijdag 19 december 2025 20:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jippie, zie post 155 wat mijn standpunt is.
Blijkbaar komt die consensus idd niet van beide kanten. Zie ook de eerste zin van zijn post dat hij 'een beetje klaar mee dat het "van twee kanten moet komen" '.
Dan kan ik er weinig meer aan doen.
Ik heb het niet over iets verkeerds doen of hebben gedaan, maar geef elkaar wat lucht en laat eerdere ergernis voor wat het is.quote:Op vrijdag 19 december 2025 21:21 schreef recursief het volgende:
[..]
• Ik maak een normale post --> Ik krijg een bak stront over me heen
• Ik gebruik FB waar het voor is --> Ik krijg weer een paar bakken stront over me heen
• Ik krijg vage frames aangemeten over mijn vermeende postgedrag uit het verleden, zonder dat het ooit concreet wordt
Eerlijk Jippie, ik doe helemaal niks verkeerd. Ik zou niet weten waarom je een beroep op me doet.
Nogmaals, als een ander zich aan de policy en normale omgangsvormen houdt dan is het wat mij betreft prima. Geldt ook voor Red_85 en Etto. En het maakt me dan niet uit hoe ze denken over politieke of maatschappelijke onderwerpen. Dat is het punt niet. Ze mogen het op elk punt met me oneens zijn, zolang ze fatsoenlijk met me omgaan. Doen ze dat dan zul je van mij geen last hebben.
Je moet het even teruglezen en de foto bekijken binnen de context en het onderwerp.quote:Op zaterdag 20 december 2025 13:32 schreef sp3c het volgende:
je stelling is dat de lgbt gemeenschap niet of minder sneuvelbereid is?
Homogeniteit en uniformiteit is de basis van een solide en vitaal lager. Hoe diverser je de groep maakt, hoe minder de prestaties. Je bouwt een leger op met zoveel mogelijk mensen die op elkaar lijken.quote:Op zaterdag 20 december 2025 14:03 schreef sp3c het volgende:
dus een transvlag en een paar blondjes staat gelijk aan minder sneuvelbereid?
Dus een leger van FOK!-users zou falen op het slagveld?quote:Op zaterdag 20 december 2025 14:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Homogeniteit en uniformiteit is de basis van een solide en vitaal lager. Hoe diverser je de groep maakt, hoe minder de prestaties. Je bouwt een leger op met zoveel mogelijk mensen die op elkaar lijken.
Vroeger droegen alle soldaten (tegenwoordig niet meer) kort of gemillimeterd haar.
Absoluut. De basis van een leger gaat over eenheid en LGBT gaat over diversiteit , dat zijn zaken die haaks staan op elkaar. Ik had - maar dat spreekt minder tot de verbeelding - een foto kunnen plaatsen van soldaten met metal/gothic kleding. Een FOK! leger plaats ik ook onder de categorie bont gezelschap maar geen eenheidquote:Op zaterdag 20 december 2025 14:15 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dus een leger van FOK!-users zou falen op het slagveld?
Tegenwoordig? In de jaren 70 was daar al flinke commotie over toen een soldaat met lang haar veroordeeld werd toen hij weigerde het te knippen. Die regel toen ook meteen afgeschaftquote:Op zaterdag 20 december 2025 14:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Homogeniteit en uniformiteit is de basis van een solide en vitaal lager. Hoe diverser je de groep maakt, hoe minder de prestaties. Je bouwt een leger op met zoveel mogelijk mensen die op elkaar lijken.
Vroeger droegen alle soldaten (tegenwoordig niet meer) kort of gemillimeterd haar.
Nogmaals. Lees eens terug wat ik schrijf, spreek het hardop uit. En herhaal het eventueel.quote:Op zaterdag 20 december 2025 14:32 schreef sp3c het volgende:
nee hoor je zag wat soldaten en wat pridevlaggen en verbond er je conclusie aan
geen misverstand, maakt niet uit waar je doelpalen uiteindelijk terecht komen
Goed.quote:Op zaterdag 20 december 2025 16:03 schreef Straatcommando. het volgende:
Hoe vind je het zelf gaan @:phpmystyle?
Jij verdedigt mijn actie met je pennenvruchtenquote:Op zaterdag 20 december 2025 17:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Goed.
Ik heb mijn punt gemaakt. Voor eenieder die meeleest is het duidelijk. Ik ga hier ook niet over lopen mailen of wat. FOK! draait op vrijwilligers - die over het algemeen eerlijk zijn - en die heb je niet alrijd voor het uitkiezen.
De nogal summiere pennenvruchten van sp3c waarmee hij zijn actie verdedigt spreekt boekdelen.
Waarom zou ik er verder energie in stoppen?quote:Op zaterdag 20 december 2025 21:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
Jij verdedigt mijn actie met je pennenvruchten
Ga alstjeblieft verder
Wat een schrikbarend slecht begrip van hoe dit soort dingen in de praktijk werken.quote:Op zaterdag 20 december 2025 14:23 schreef phpmystyle het volgende:
Absoluut. De basis van een leger gaat over eenheid en LGBT gaat over diversiteit , dat zijn zaken die haaks staan op elkaar. Ik had - maar dat spreekt minder tot de verbeelding - een foto kunnen plaatsen van soldaten met metal/gothic kleding. Een FOK! leger plaats ik ook onder de categorie bont gezelschap maar geen eenheid
Die foto in combinatie met de tekst en je uitleg hierquote:Op zaterdag 20 december 2025 21:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom zou ik er verder energie in stoppen?
Jij praat er maar om heen. Je kan toch gewoon dat deel van mijn post citeren waaruit homohaat/homofobie blijkt. Gewoon citeren.
https://en.wikipedia.org/wiki/32_Battalion_(South_Africa)quote:Op zaterdag 20 december 2025 21:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat een schrikbarend slecht begrip van hoe dit soort dingen in de praktijk werken.
Legers zijn bij uitstek, zeker ten tijde van mobilisatie de meest diverse plekken die bestaan.
Mensen van alle rangen en standen in de maatschappij, mensen met alle denkbare achtergronden. Ik zat met TU Delft afgestudeerde rocket-scientists, letterlijk, tuinmannen, electro monteurs, barmannen. Als 010 tussen limburgers, brabanders, groningers.
Je hebt echt geen notie.
Citeer gewoon dat deel dat ik mijn afschuw uitspreek over die mensen.quote:Op zaterdag 20 december 2025 21:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
Die foto in combinatie met de tekst en je uitleg hier
Ik heb niet gezegd dat je je afschuw uitsprakquote:Op zaterdag 20 december 2025 21:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Citeer gewoon dat deel dat ik mijn afschuw uitspreek over die mensen.
Maar die vind je niet omdat ik ook vanzelfsprekend geen homo's haat. Sterker nog. Ik haat niemand.
Get over it sp3c en fijne avond verder
Zal er zo naar kijken, nu een veegslotje.quote:Op zondag 21 december 2025 12:03 schreef Isdatzo het volgende:
Kan iemand misschien eens naar deze vuilnisbak in de vorm van een topic kijken: NWS / Duitse kerstmarktseizoen begonnen met meer betonblokken
Het begint al bij de fipo maar wordt daarna niet veel beter.
Is het echt nodig om overal over te gaan klikken?quote:Op zondag 21 december 2025 12:03 schreef Isdatzo het volgende:
Kan iemand misschien eens naar deze vuilnisbak in de vorm van een topic kijken: NWS / Duitse kerstmarktseizoen begonnen met meer betonblokken
Het begint al bij de fipo maar wordt daarna niet veel beter.
Ik heb'm in de blokkeerlijst gezet. Zou iedereen moeten doen.quote:Op zondag 21 december 2025 14:02 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Is het echt nodig om overal over te gaan klikken?
Jouw wegkijk-kliekje heeft POL al stevig in handen, moet NWS ook kapot?
Gun andersdenkenden ook eens wat.
Iets met de Kerstgedachte ofzo.
Oh wacht, jullie noemen dat 'winterfeest'
quote:Op zondag 21 december 2025 14:02 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Hou jullie gekibbel ajb buiten Feedbackquote:Op zondag 21 december 2025 14:02 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Maar in de reguliere topics mag het toch ook niet?quote:Op zondag 21 december 2025 14:25 schreef Jippie het volgende:
Hou jullie gekibbel ajb buiten Feedback
Het is hier geen cirklejerk, iedereen mag hier zijn eigen mening ventileren (mits binnen policy).quote:Op zondag 21 december 2025 14:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb'm in de blokkeerlijst gezet. Zou iedereen moeten doen.
Onbegrijpelijk dat dit wordt toegelaten. En we hebben daar nog 5 van.
Geen persoonlijke aanvallen, dat klopt. Tussen gekibbel en persoonlijke aanvallen zit wel wat verschil.quote:Op zondag 21 december 2025 14:27 schreef Tengano het volgende:
[..]
Maar in de reguliere topics mag het toch ook niet?
Wat zou ik 'andersdenkenden' moeten gunnen dat ik ze nu niet gun?quote:Op zondag 21 december 2025 14:02 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Dat is een onjuiste aanname, de link naar Twitter zit er al jarenlang en ver voordat Musk Twitter heeft hervormd naar een rathole.quote:Op zondag 21 december 2025 16:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als je het topic leest is de reden waarom het niet gebeurt, niet technisch.
100% ideologisch. Want op X wordt anti-woke, anti-migratie, anti-eu sentiment immers by design gepushed.
Overigens interesseert mij persoonlijk dat 0,0. Maar media waarvan we gewoon kunnen lezen dat desinformatie gedoogd wordt, als het in het straatje van de grootheidswaanzinnige eigenaar past, waar zijn brainfarts met prio in iedereen z'n tijdlijn verschijnt, zijn wanstaltig. Ik zou ook geen krant lezen waar de ideeen van de eigenaar constant voorpagina nieuws zijn.
Discussie is wmb gevoerd hoor, ik heb er vrede mee. 1 klein punt:quote:
Jouw waardeoordeel om anti-woke, anti-migratie, anti-eu als negatief weg te zetten, niet het mijne.quote:En het is niet zo netjes om de forumeigenaar zo negatief weg te zetten.
Leg mij geen woorden in de mond, ik doelde op deze opmerking:quote:Op zondag 21 december 2025 20:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Discussie is wmb gevoerd hoor, ik heb er vrede mee. 1 klein punt:
[..]
Jouw waardeoordeel om anti-woke, anti-migratie, anti-eu als negatief weg te zetten, niet het mijne.
Misschien is dit door jou als compliment bedoeld, ik zie het als iemand negatief wegzetten.quote:als het in het straatje van de grootheidswaanzinnige eigenaar past, waar zijn brainfarts met prio in iedereen z'n tijdlijn verschijnt, zijn wanstaltig
Dat ging over musk.quote:Op zondag 21 december 2025 20:59 schreef Jippie het volgende:
[..]
Leg mij geen woorden in de mond, ik doelde op deze opmerking:
[..]
Misschien is dit door jou als compliment bedoeld, ik zie het als iemand negatief wegzetten.
Reactie op denk ikquote:Op maandag 22 december 2025 20:56 schreef FlippingCoin het volgende:
@:Straatcommando. mijn reactie was weggehaald, maar was gewoon een serieuze vraag?
oh oke, logisch dan.quote:
Nee, die reactie kreeg ik om een of andere reden niet verwijderd. Ook hier, jouw reactie was dus een reactie op een verwijderde post.quote:Op maandag 22 december 2025 22:25 schreef Isdatzo het volgende:
Wat was er mis met mijn reactie in NWS / Auto ingereden op menigte Nunspeet. De reactie die ik citeerde staat er nog, en ik zei toch niks geks?
Ait.quote:Op maandag 22 december 2025 22:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee, die reactie kreeg ik om een of andere reden niet verwijderd. Ook hier, jouw reactie was dus een reactie op een verwijderde post.
Ik zie dat het in orde is gemaakt.quote:Op dinsdag 23 december 2025 23:16 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Kunnen jullie de titel van dit topic even corrigeren?
NWS / Vrouwen willen geen man meer: Mannen zijn kamerplant met rijbewijs #3
Er staat 2 maar het is inmiddels 3 in de reeks.
Kan een van de mods iets doen aan het ruzie zoeken van sommige users zoals red 85. Want die zitten niet op dit forum om het nieuws te bespreken.quote:Op vrijdag 26 december 2025 10:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik maak ruzie met jou omdat je een gekkie bent die hulp nodig heeft.
Ah, je kunt de waarheid niet aan. Lastig he?quote:Op vrijdag 26 december 2025 10:43 schreef torentje het volgende:
[..]
Kan een van de mods iets doen aan het ruzie zoeken van sommige users zoals red 85. Want die zitten niet op dit forum om het nieuws te bespreken.
Gebeurd ook andersom, gisteren ook pro Israel trol, dom vervalser en zo.quote:Op vrijdag 26 december 2025 12:08 schreef torentje het volgende:
[..]
Weet ik dat dit FB is, maar ik wil de mods attent maken op de users die niet op dit forum komen om het nieuws te bespreken, maar stemming lopen te maken tegen linkse users.
Dat kan niet eensquote:Op vrijdag 26 december 2025 14:12 schreef viagraap het volgende:
Ik ben eerder deze week 24 uur geband door een anonieme mod
Ik kon niet meer posten in NWS en ik had een DM die dat verklaarde. Iets anders kan ik er ook niet van maken.quote:
Er is maar een handjevol mensen die bans uit kunnen delen en daar zit geen enkele mod tussen.quote:Op vrijdag 26 december 2025 14:14 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ik kon niet meer posten in NWS en ik had een DM die dat verklaarde. Iets anders kan ik er ook niet van maken.
quote:Op vrijdag 26 december 2025 14:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er is maar een handjevol mensen die bans uit kunnen delen en daar zit geen enkele mod tussen.
Admins en FA's inderdaad.quote:Op vrijdag 26 december 2025 14:16 schreef viagraap het volgende:
[..]Een admin dan? Weet ik veel hoe dat heet, ik ben in heel mijn tijd hier maar een aantal keer geband.
actually ... straatcommando. is ook NWS modquote:Op vrijdag 26 december 2025 14:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er is maar een handjevol mensen die bans uit kunnen delen en daar zit geen enkele mod tussen.
die dm wordt uitomatisch verstuurd volgens mijquote:Op vrijdag 26 december 2025 14:14 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ik kon niet meer posten in NWS en ik had een DM die dat verklaarde. Iets anders kan ik er ook niet van maken.
Ah, I stand correctedquote:Op vrijdag 26 december 2025 14:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
actually ... straatcommando. is ook NWS mod
Nee, we zitten niet in een opvoedkundig gesticht.quote:Op vrijdag 26 december 2025 10:43 schreef torentje het volgende:
[..]
Kan een van de mods iets doen aan het ruzie zoeken van sommige users zoals red 85. Want die zitten niet op dit forum om het nieuws te bespreken.
Met Kerst hebben we het alleen over liflafjes..quote:Op vrijdag 26 december 2025 11:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, je kunt de waarheid niet aan. Lastig he?
Kom wel om te discussieren. Alleen niet met jou omdat het daar gewoon niet mee gaat vanwege de hoeveelheid dwaze wartaal.
En wat je ook mag doen is even een mention uitvoeren als je iemand wil aanspreken.
Laf op zoveel niveaus. Laf om jezelf in de spiegel te bekijken. Laf om de wereld in te stappen. Laf om voor jezelf een beter leven bij elkaar te werken. Laf om hulp te zoeken voor je brein. Laf om een mention uit te voeren.
En dan ben ik diegene die geen blad voor de mond neemt nee.
Toch maar weer tijd voor een kerstliedjequote:Op vrijdag 26 december 2025 14:26 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nee, we zitten niet in een opvoedkundig gesticht.
Ieder draagt zijn eigen verantwoordelijkheid.
[..]
Met Kerst hebben we het alleen over liflafjes..
quote:Op vrijdag 26 december 2025 14:27 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Toch maar weer tijd voor een kerstliedje
Ah vandaar. Ik wil best toegeven dat ik niet meer constructief bezig was nee, maarja als je niet meer weet of <Knip-kijk eens naar je eigen postgedrag> (dat allitereert fijn ik bedoel het niet letterlijkquote:Op vrijdag 26 december 2025 14:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
die dm wordt uitomatisch verstuurd volgens mij
Vast de Geest van het huidige kerstmis!quote:Op vrijdag 26 december 2025 14:12 schreef viagraap het volgende:
Ik ben eerder deze week 24 uur geband door een anonieme mod omdat ik ontregelend bezig zou zijn. Wat houdt dat precies in? Want ik het vrij ontregelend als een user wekelijks dezelfde argumenten recyclet en doet alsof die niet al eerder ontkracht zijn. Volgens mij ben je dan aan het trollen. Moet ik zelf een archief bijhouden of leven mods bij de waan van de dag hier omdat het NWS is?
Idd, na op kerstavond een groot diner met vrienden met shortribs gehad te hebben, vanavond gourmetten met de familie.quote:Op vrijdag 26 december 2025 14:26 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nee, we zitten niet in een opvoedkundig gesticht.
Ieder draagt zijn eigen verantwoordelijkheid.
[..]
Met Kerst hebben we het alleen over liflafjes..
Die houdt volgens jou in dat doen alsof je dingen niet weet of te lui bent om het even op te zoeken geen trollgedrag is? Je maakt zelf ook nieuws op de FP, je gaat mij niet wijsmaken dat je even weinig weet van dingen als sommige users proberen te doen voorkomen.quote:Op vrijdag 26 december 2025 14:31 schreef Jippie het volgende:
[..]
Vast de Geest van het huidige kerstmis!
Wij hadden krabbetjesquote:Op vrijdag 26 december 2025 14:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Idd, na op kerstavond een groot diner met vrienden met shortribs gehad te hebben, vanavond gourmetten met de familie.
Hoe gaat het met jou?
Dat kan idd niet.quote:Op vrijdag 26 december 2025 15:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
Wij hadden krabbetjes![]()
[ afbeelding ]
beetje teveel kaas I know maar je kunt nooit teveel kaas
Mwah, wil je het echt weten?quote:Op vrijdag 26 december 2025 14:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Idd, na op kerstavond een groot diner met vrienden met shortribs gehad te hebben, vanavond gourmetten met de familie.
Hoe gaat het met jou?
Hoezo niet weten of te lui? Steek je handen zelf eens uit de mouwen hier, en daarna mag je pas commentaar leveren op wat wij doen.quote:Op vrijdag 26 december 2025 15:03 schreef viagraap het volgende:
[..]
Die houdt volgens jou in dat doen alsof je dingen niet weet of te lui bent om het even op te zoeken geen trollgedrag is? Je maakt zelf ook nieuws op de FP, je gaat mij niet wijsmaken dat je even weinig weet van dingen als sommige users proberen te doen voorkomen.
Jij hebt in ieder geval veel lekkerder gegeten dan ik sp3c.quote:
Ik kan je op de FP met vakantie sturen, maar je zult zelf naar Genève moeten reizenquote:Op vrijdag 26 december 2025 16:20 schreef sp3c het volgende:
reisburo?
ik wil naar geneve medio februari
wat is mijn voordeel?quote:Op vrijdag 26 december 2025 16:22 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik kan je op de FP met vakantie sturen, maar je zult zelf naar Genève moeten reizen
Er is niets mis met een goed Chinees restaurantquote:Op vrijdag 26 december 2025 16:23 schreef sp3c het volgende:
had gewisseld naar de 24ste door tijdgebrek
kerstavond was 'gewoon' chinees maar dat doe ik traditioneel op mijn verjaardag ... was wel een prima chinees met old school babi pangang enzo
Ik stuur je wel een DMquote:Op vrijdag 26 december 2025 16:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat is mijn voordeel?
linkje of iets?
Chinees Indischquote:Op vrijdag 26 december 2025 16:27 schreef Jippie het volgende:
[..]
Er is niets mis met een goed Chinees restaurant
Okquote:
Oom Tengano.quote:Op vrijdag 26 december 2025 18:49 schreef Tengano het volgende:
Ah, de mods zijn er weerWelkom terug
![]()
Er lopen inmiddels twee topics van een neefje van mij. Zouden jullie die van @:Kim-Holland willen behouden en die andere svp willen sluiten?
NWS / Kerstkind in Artis: olifantje geboren in de kerstnacht
Hartelijk dank!
🐘
quote:Op vrijdag 26 december 2025 16:17 schreef Jippie het volgende:
[..]
Hoezo niet weten of te lui? Steek je handen zelf eens uit de mouwen hier, en daarna mag je pas commentaar leveren op wat wij doen.
Overigens 'maak' ik geen nieuws op de FP, dat zou pas echt nieuws zijn.
Vertalen en/of herschrijven van nieuwsberichten is mijn hoofdtaak daar, en er eventuele bijpassende tweets of beelden bij zoeken. Daarnaast moderatie en soms een reisburo.
Ok!quote:Op vrijdag 26 december 2025 18:49 schreef Tengano het volgende:
Ah, de mods zijn er weerWelkom terug
![]()
Er lopen inmiddels twee topics van een neefje van mij. Zouden jullie die van @:Kim-Holland willen behouden en die andere svp willen sluiten?
Hartelijk dank!
🐘
quote:Op zaterdag 27 december 2025 13:17 schreef torentje het volgende:
[..]
En die langspeelplaat van jou kennen we inmiddels ook.
Ik ga er vanuit dat iedereen die hier post de Nederlandse taal beheerst. Als dat niet het geval is, geef het dan aan zodat ik er rekening mee kan houden.quote:Op zaterdag 27 december 2025 11:53 schreef viagraap het volgende:
[..]![]()
Ik snap ook wel dat je geen nieuws maakt. Moet ik alles letterlijk zeggen wat ik bedoel? Want als ik dat doe krijgen de meeste users in NWS het nog steeds voor elkaar iets anders ervan te maken. Zoals ik hier eerder letterlijk een disclaimer zette bij het gebruik van het woord 'mongool'. Ik heb gezien dat je de wereld een stuk beter begrijpt dat Danny dus volgens mij weet je prima wat ironie is.
Zelf kom je vaak al met een gestrekt been (aanvallend) de discussie in, loopt vaak met beledigingen te strooien dus dan reageren users ook zo naar jou.quote:Wat niet weten of luiheid bij users betreft: ik ga me niet laten welgevallen dat ik vrijwel niets kan zeggen zonder voor antisemiet uitgemaakt te worden in een topic over Palestina. Dat ze die kaart steevast uit de kast trekken kan ik niet anders verklaren dan door een totaal gebrek aan kennis, of opzettelijk doen alsof die ontbreekt.
Ja, dat heet modereren.quote:Moet ik bij iedere ongefundeerde beschuldiging een TR zetten? Weet je wat je dan op de hals haalt als je daar daadwerkelijk iets mee wilt doen?
Zei jij dat ook niet tegen hem?quote:Op zaterdag 27 december 2025 16:15 schreef Red_85 het volgende:
Gewoon Eleven ter info, lering en vermaek. Ventje is nu zelf ook aan het zoeken met persoonlijk uitdagen.
[..]
Was een discussie tussen een ander (michaelmoore) en mij waar hij tussen kwam met zn neus.quote:
Zo gaat dat op een forum.quote:Op zaterdag 27 december 2025 17:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Was een discussie tussen een ander (michaelmoore) en mij waar hij tussen kwam met zn neus.
Prima.quote:
Teveel om te tikken.quote:Op zaterdag 27 december 2025 17:19 schreef Jippie het volgende:
Iemand nog een complimentje over andere users?
Dat doet mij goedquote:Op zaterdag 27 december 2025 18:18 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Teveel om te tikken. [ afbeelding ]
Waarom ga je ervanuit dat ik mensen die die ik dom noem als minderwaardig beschouw? Hele vreemde conclusie die meer over jezelf zegt.quote:Op zaterdag 27 december 2025 17:15 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat iedereen die hier post de Nederlandse taal beheerst. Als dat niet het geval is, geef het dan aan zodat ik er rekening mee kan houden.
En wat Danny hiermee te maken heeft, snap ik niet.
[..]
Zelf kom je vaak al met een gestrekt been (aanvallend) de discussie in, loopt vaak met beledigingen te strooien dus dan reageren users ook zo naar jou.
Users die elkaar als minderwaardig beschouwen zijn bij mij af.
[..]
Ja, dat heet modereren.
Als jij de mensen die jij dom vindt gelijkwaardig aan je zelf vindt noem je jezelf ook dom.quote:Op zondag 28 december 2025 12:52 schreef viagraap het volgende:
[..]
Waarom ga je ervanuit dat ik mensen die die ik dom noem als minderwaardig beschouw? Hele vreemde conclusie die meer over jezelf zegt.
Ik snap niet wat je bedoelt, klopt het dat Nederlands niet je moedertaal is?quote:Danny heeft hiermee te maken omdat hij er persoonlijk voor zorgt dat mensen die tot behoorlijk domme conclusies komen het zelfvertrouwen hebben anderen verdacht te maken om het minste of geringste. Of wilde je beweren dat je geen verschil in toon ziet tussen jouw berichten op de FP en die van Danny?
Iemands gelijkwaardigheid wordt wat mij betreft niet aan zijn of haar intelligentie afgemeten, ik word een beetje bang van je hier. Ik noem vrijwel nooit iemand zomaar dom, ik stel meestal dat als je conclusie X of Y trekt op basis van wat blijkt vrijwel geen informatie, iemand zich dom gedraagt. Moet ik dat ook letterlijker maken voortaan?quote:Op zondag 28 december 2025 13:13 schreef Jippie het volgende:
[..]
Als jij de mensen die jij dom vindt gelijkwaardig aan je zelf vindt noem je jezelf ook dom.
Kan zijn dat je jezelf dom vind, maar eerlijk gezegd hoor ik dat niet vaak.
Laat ook maar, ik ga niet doen alsof je niet hebt meegedaan aan de discussie over het beleid op bepaalde woorden die verboden zijn op dit forum.quote:[..]
Ik snap niet wat je bedoelt, klopt het dat Nederlands niet je moedertaal is?
Gewoon niemand als dom omschrijven. Vind ik niet zo aardig.quote:Op zondag 28 december 2025 13:17 schreef viagraap het volgende:
[..]
Iemands gelijkwaardigheid wordt wat mij betreft niet aan zijn of haar intelligentie afgemeten, ik word een beetje bang van je hier. Ik noem vrijwel nooit iemand zomaar dom, ik stel meestal dat als je conclusie X of Y trekt op basis van wat blijkt vrijwel geen informatie, iemand zich dom gedraagt. Moet ik dat ook letterlijker maken voortaan?
Mijn waarde medemod heeft gelijk, laten we zaken over de FP in het Feedback voor Frontpage topic bespreken. Nederland kent veel dialecten, maar de jouwe ben ik nog niet tegengekomen.quote:[..]
Laat ook maar, ik ga niet doen alsof je niet hebt meegedaan aan de discussie over het beleid op bepaalde woorden die verboden zijn op dit forum.
Wat taal betreft: ja Nederlands is mijn moedertaal, maar blijkbaar mij moet ik die nog letterlijker inzetten om mijn boodschap duidelijk te maken.
Ik omschrijf het gedrag wat ik waarneem als dom, wat snap je daar niet aan?quote:Op zondag 28 december 2025 13:27 schreef Jippie het volgende:
[..]
Gewoon niemand als dom omschrijven. Vind ik niet zo aardig.
De FP? Dus als ik op het forum een fascist een fascist noem mag dat weer? Nogmaals: waarom doe je alsof je niet deelgenomen hebt aan de discussie over Danny's beleid?quote:[..]
Mijn waarde medemod heeft gelijk, laten we zaken over de FP in het Feedback voor Frontpage topic bespreken. Nederland kent veel dialecten, maar de jouwe ben ik nog niet tegengekomen.
Dat jij het verschil niet kunt maken. Hoe vind je het als ik je gedrag hier dom noem?quote:Op zondag 28 december 2025 13:30 schreef viagraap het volgende:
[..]
Ik omschrijf het gedrag wat ik waarneem als dom, wat snap je daar niet aan?
Nee, huidige politici of andere mensen als fascist wegzetten is niet gewenst. Net als mensen genocide-lover of pallie-pijper noemen niet gewenst is.quote:[..]
De FP? Dus als ik op het forum een fascist een fascist noem mag dat weer? Nogmaals: waarom doe je alsof je niet deelgenomen hebt aan de discussie over Danny's beleid?
Ik vond de gespreksonderwerpen richting 'tijd voor een burgeroorlog' gaan. Dat hoort niet in NWS thuis.quote:Op zondag 28 december 2025 12:17 schreef Lyrebird het volgende:
Wat is het probleem met het UK topic? Er staat een cryptische omschrijving over taalgebruik en een slotje. Kunnen man en paard worden genoemd, of moeten we raden naar wat het probleem is?
Want dat is geen nieuws?quote:Op zondag 28 december 20https://www.youtube.com/watch?v=3NjdaL_iDG025 14:56 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik vond de gespreksonderwerpen richting 'tijd voor een burgeroorlog' gaan. Dat hoort niet in NWS thuis.
Nee, dat zijn fantasieën van 'doneer mij' bronnen.quote:Op zondag 28 december 2025 17:24 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Want dat is geen nieuws?
Bekijk deze YouTube-video
Nee, dat is niet het laten gelden van mijn persoonlijke voorkeur. Jammer dat jij het persoonlijk maakt.quote:Op zondag 28 december 2025 18:18 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat laat je jouw persoonlijke voorkeur weer doorschijnen jippie, bijzonder jammer.
Verdraagzaamheid is het sleutelwoord. Zodra je een andere mening dan die van jezelf leert verdragen zul je een stuk minder trollen zienquote:Op zondag 28 december 2025 18:56 schreef bianconeri het volgende:
In pro-Palestina topic zal het wel weer hetzelfde riddeltje zijn als in het Oek-Rusland topic?
De irritante trollen die betaald krijgen om die onzin rond te spuwen dat mag allemaal gewoon.
Terwijl daar zelfs persoonlijke aanvallen door die trollen gedaan worden.
De pro-Russische trollen houden zich ten minste nog een beetje beschaafd. De pro-Israël trollen alles behalve.
Verdraagzaamheid tegenover allerlei idiote extremistische haat lijkt me niet echt een briljant idee…quote:Op zondag 28 december 2025 19:00 schreef Jippie het volgende:
[..]
Verdraagzaamheid is het sleutelwoord. Zodra je een andere mening dan die van jezelf leert verdragen zul je een stuk minder trollen zien
Zeg dat. Israël op een lijn zetten met Hamas is voorbij krankzinnig.quote:Op zondag 28 december 2025 19:07 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Verdraagzaamheid tegenover allerlei idiote extremistische haat lijkt me niet echt een briljant idee…
Degene die een heel land, Israël, op een lijn zet met Hamas, zelfs nog 100 keer erger noemt, feitevrij loopt te spreken over 'Joods terrorisme', spreekt over beschaafdheid?quote:Op zondag 28 december 2025 18:56 schreef bianconeri het volgende:
In pro-Palestina topic zal het wel weer hetzelfde riddeltje zijn als in het Oek-Rusland topic?
De irritante trollen die betaald krijgen om die onzin rond te spuwen dat mag allemaal gewoon.
Terwijl daar zelfs persoonlijke aanvallen door die trollen gedaan worden.
De pro-Russische trollen houden zich ten minste nog een beetje beschaafd. De pro-Israël trollen alles behalve.
Dat lijkt me ook. Maar het valt ook op dat jij snel radicaliseert. Zou dat plots verdwijnen als men wat verdraagzamer wordt?quote:Op zondag 28 december 2025 19:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zeg dat. Israël op een lijn zetten met Hamas is voorbij krankzinnig.
Als je Joop.nl niet serieus neemt ben je in bepaalde hoek inderdaad aan het radicaliseren.quote:Op zondag 28 december 2025 19:11 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook. Maar het valt ook op dat jij snel radicaliseert. Zou dat plots verdwijnen als men wat verdraagzamer wordt?
Bestond dat maar.quote:Op zondag 28 december 2025 19:00 schreef Jippie het volgende:
[..]
Verdraagzaamheid is het sleutelwoord. Zodra je een andere mening dan die van jezelf leert verdragen zul je een stuk minder trollen zien
Waarom sleep je er steeds religie bij?quote:Op zondag 28 december 2025 19:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Bestond dat maar.
En sorry hoor, maar mensen die geweld tegen moslims en alle misdaden in een doofpot gooien?
Dat soort mensen mogen lekker naar Rusland of Noord-Korea of soortgelijke onzin gebieden.
In het Westen hoor dit soort geneuzel niet.
Als je het over Israël hebt, of over Rusland en hoe slecht die zijn...quote:Op zondag 28 december 2025 19:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Degene die een heel land, Israël, op een lijn zet met Hamas, zelfs nog 100 keer erger noemt, feitevrij loopt te spreken over 'Joods terrorisme', spreekt over beschaafdheid?
Negeren kun je leren? Of je gaat een fatsoenlijke discussie aan zonder persoonlijke sneren of je gaat wat anders doen. Van klagen over wat een vreselijke trollen er in een topic zitten wordt niemand beter van.quote:Op zondag 28 december 2025 19:07 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Verdraagzaamheid tegenover allerlei idiote extremistische haat lijkt me niet echt een briljant idee…
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |