abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219595622
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 00:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wie zijn de criminelen dan?
Dat vraag jij nog? Nadat je eerst linkse medemensen hebt weggezet als jaloers en gek?
pi_219595665
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 00:37 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Lees uw kritiek over twee m.i. vrij betrouwbare users :{w, nu net na een immens feestelijke kerstavond met rijke familie te Aerdenhout samen met dito betere Haerlemse familie. :Y) :9 Was heerlijk eten en zeer relaxed!

Maar het is telkens weer hetzelfde verhaal met u, dus laat u a.u.b. eens 'n keer behandelen!

Ik kan u verwijzen.

Integendeel, ze zijn radicaal rechts en dus niet te vertrouwen bij de zwakkeren van de samenleving. Zwakkeren van de samenleving die zij slechts problemen gunnen.
pi_219596119
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 december 2025 00:46 schreef Scjvb het volgende:
Ene zure mijnheer als medelid van FOK!, ofwel @:torentje, heeft kennelijk een mislukte Kerst ervaren. :{ Sneu!

En sérieux heel sneu voor hem. :|W

Willem-Alexander is een baas! :7
er is maar 1 baas, hoor
al betwijfel ik of Hij je kent
pi_219596361
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2025 20:43 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd in welke situaties je het merkt. (Ikzelf heb het niet.) :)
Ik merk het vooral in de winkel, er is zeker wat veranderd bij het Nederlandse volk na corona (of misschien was het al aan de gang voor corona en heeft het de situatie versneld ofzo). Misschien ook wereldwijd?

Communicatie is bij veel mensen zeker wel een ding tegenwoordig. Vroeger kon je met klanten nog wel een gezellig praatje aan knopen (en zij met jou), vandaag de dag kun je dat eigenlijk alleen nog maar met ouderen. Tegenwoordig hoef je ook niet echt meer te communiceren. Veel gaat via apps en texten. Wil je wat weten, dan Google je in plaats van het iemand te vragen.

Ik denk dat het ook te maken heeft met de tijd waarin we leven. Mensen zijn gestresst en hebben genoeg aan hun eigen leven. De maatschappij vraagt veel van mensen vandaag de dag.
pi_219596469
Mister cliche mag ook weer wat zeggen hoor. Heeft ie inmiddels al een goede tekstschrijver of zit ie nog steeds met chatgpt te klooien?
  vrijdag 26 december 2025 @ 09:13:50 #106
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219596681
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 08:23 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik merk het vooral in de winkel, er is zeker wat veranderd bij het Nederlandse volk na corona (of misschien was het al aan de gang voor corona en heeft het de situatie versneld ofzo). Misschien ook wereldwijd?

Communicatie is bij veel mensen zeker wel een ding tegenwoordig. Vroeger kon je met klanten nog wel een gezellig praatje aan knopen (en zij met jou), vandaag de dag kun je dat eigenlijk alleen nog maar met ouderen. Tegenwoordig hoef je ook niet echt meer te communiceren. Veel gaat via apps en texten. Wil je wat weten, dan Google je in plaats van het iemand te vragen.

Ik denk dat het ook te maken heeft met de tijd waarin we leven. Mensen zijn gestresst en hebben genoeg aan hun eigen leven. De maatschappij vraagt veel van mensen vandaag de dag.
Ja, dat gestresst dat is zeker zo. Maar ja, we hebben er een alternatieve online wereld bijgekregen die heel wat biedt en die uren vreet. Ik denk zo: was het internet niet geweest dan was er meer tijd geweest voor elkaar.
pi_219597308
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 01:48 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat vraag jij nog? Nadat je eerst linkse medemensen hebt weggezet als jaloers en gek?
Ben je ook meerdere personen dan?

Goed lezen, dwaas, ik zet jou weg. Niet dingen zien die er niet zijn.
Naja, past ook wel in het beeld hoor.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219597447
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 09:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ben je ook meerdere personen dan?

Goed lezen, dwaas, ik zet jou weg. Niet dingen zien die er niet zijn.
Naja, past ook wel in het beeld hoor.
Jij maakt ruzie met iedereen die een links beleid wil, zodat de zwakkeren van de samenleving menswaardig zouden kunnen leven. Dus niet liegen en nogmaals gek ben jijzelf.
pi_219597640
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 10:10 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij maakt ruzie met iedereen die .
Ik maak ruzie met jou omdat je een gekkie bent die hulp nodig heeft.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219598187
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 08:23 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik zie toch al decennia dat er niet gesproken wordt en dat komt doordat er nog steeds een rechts beleid gevoerd wordt, waardoor de zwakkeren van de samenlevingen nog steeds geen menswaardig bestaan hebben. Voor een gezellig praatje moet men dus al meer dan 100 jaar terug in de tijd.
De maatschappij is dus duidelijk-nog steeds-rechts.
pi_219598516
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 13:11 schreef Haags het volgende:
Zijn er echt mensen die naar dit hele bla bla bla verhaal gaan zitten luisteren?
Van anderen zou ik het niet weten. Ik persoonlijk kijk liever voor de zes miljoenste keer de beroerdste kerstfilm die je maar kan bedenken.
pi_219598597
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 08:41 schreef Jahr00n het volgende:
Mister cliche mag ook weer wat zeggen hoor. Heeft ie inmiddels al een goede tekstschrijver of zit ie nog steeds met chatgpt te klooien?
Volgens de overlevering schrijft de ministerpresident altijd de speech voor de koning. Dat is nu dus schoof. Als we daarvan uit moeten gaan vul de rest zelf maar in.
pi_219598905
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 11:32 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Volgens de overlevering schrijft de ministerpresident altijd de speech voor de koning. Dat is nu dus schoof. Als we daarvan uit moeten gaan vul de rest zelf maar in.
De troonrede wordt inderdaad door de premier geschreven in tegenstelling tot de kersttoespraak.
pi_219599035
quote:
Die ruimte vinden ze niet in een wereld waarin vergissingen keihard worden afgestraft. En waarin jonge mensen bang zijn om te worden beoordeeld en afgerekend op hun uiterlijk, hun achtergrond, hun seksuele gerichtheid of hun prestaties.
Dus jonge mensen mogen niet worden afgerekend op hun prestaties? In één adem door van uiterlijk, achtergrond, geaardheid naar prestaties? Het onderwijsniveau is blijkbaar al opgegeven.

Hij schakelt ook meteen door van het gezin naar de wereld, en dan weer naar onze samenleving en onze democratie. Het woord land hoort er niet bij, Nederlanders worden niet genoemd, weet hij nog wel waar hij koning van is nu Shell naar Engeland is verkast?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_219599141
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 12:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Dus jonge mensen mogen niet worden afgerekend op hun prestaties?
Ieder mens moet dus aan de verwachtingen van de rijken en hogere inkomens voldoen? Het lijkt er in ieder geval op dat maatschappelijke normen steeds vaker worden bepaald door degenen met de grootste economische invloed, waardoor de ruimte voor eigen keuzes en afwijkende levenspaden onder druk komt te staan.
Die dynamiek roept de vraag op hoe vrij een samenleving werkelijk kan zijn wanneer de maatstaven vooral worden vastgesteld door een kleine, welvarende groep.
pi_219599226
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 13:56 schreef Kottnauer het volgende:
Zuinig zijn, zegt de koning, in het jaar dat hij een tweede landhuis in Griekenland kocht.
Do as I say, don’t do as I do…
pi_219599706
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 11:06 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik zie toch al decennia dat er niet gesproken wordt en dat komt doordat er nog steeds een rechts beleid gevoerd wordt, waardoor de zwakkeren van de samenlevingen nog steeds geen menswaardig bestaan hebben. Voor een gezellig praatje moet men dus al meer dan 100 jaar terug in de tijd.
De maatschappij is dus duidelijk-nog steeds-rechts.
Ik heb het niet alleen over gezellige gesprekjes, maar gewoon communiceren over het algemeen. Nederlanders zijn van nature al vrij gesloten en het gebruik van smartphones maakt de situatie niet beter.
pi_219599784
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 12:58 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik heb het niet alleen over gezellige gesprekjes, maar gewoon communiceren over het algemeen. Nederlanders zijn van nature al vrij gesloten en het gebruik van smartphones maakt de situatie niet beter.
Klopt, de techniek is niet bevorderlijk voor de communicatie, omdat er of ruis of gekraak de communicatie stoort.
pi_219599915
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 11:52 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]
De troonrede wordt inderdaad door de premier geschreven in tegenstelling tot de kersttoespraak.
Wie dan?
pi_219600721
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 13:16 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Wie dan?
quote:
De kersttoespraak van de Nederlandse Koning, Willem-Alexander, is uniek omdat het
de enige toespraak is die hij traditioneel zelf schrijft, hoewel hij daarbij wel wordt ondersteund door zijn vaste tekstschrijver en persoonlijk adviseur, Jan Snoek, die input en structuur aanreikt, maar de uiteindelijke tekst is van de Koning zelf
pi_219600928
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 11:52 schreef WethouderHekking het volgende:
Het schijnt wel gebruikelijk te zijn dat de minister-president de kersttoespraak van de Koning vooraf te lezen krijgt en er zijn goedkeuring aan moet geven voordat de Koning hem uitspreekt. De minister-president is immers verantwoordelijk.
  vrijdag 26 december 2025 @ 15:20:38 #122
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_219601615
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 13:11 schreef Haags het volgende:
Zijn er echt mensen die naar dit hele bla bla bla verhaal gaan zitten luisteren?
Ja die zijn er. Net als ik.
Waarom kijk ik? Om de hypocrisie te meten waarmee de koning denkt alle wijsheid in pacht te hebben met hun royale toelages en privileges
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 26 december 2025 @ 15:21:53 #123
110987 ErwinRommel
pi_219601663
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2025 13:15 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Is geen bla bla. Hij heeft zinnige teksten.
Vertel eens wat voor zinnig woord koning pils gezegd heeft?
  vrijdag 26 december 2025 @ 15:24:54 #124
110987 ErwinRommel
pi_219601715
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 13:56 schreef Kottnauer het volgende:
Zuinig zijn, zegt de koning, in het jaar dat hij een tweede landhuis in Griekenland kocht.
En een speedboat van ¤6.900.000 daar geeft om gedurende 2 uur per jaar dat ding te gebruiken. Kosten? Zero. Dat betalen u en ik.
  vrijdag 26 december 2025 @ 15:29:31 #125
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_219601795
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 15:20 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]
Ja die zijn er. Net als ik.
Waarom kijk ik? Om de hypocrisie te meten waarmee de koning denkt alle wijsheid in pacht te hebben met hun royale toelages en privileges
Tja, en dan? Jij ergert je er waarschijnlijk aan en vervolgens verandert er niets. Je weet elk jaar dat het een generiek verhaal vol clichés is van een persoon die totaal buiten de samenleving staat. Gewoon niet serieus nemen, scheelt een hoop ergernis. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')