Zal me letterlijk mn reet roesten wat de koning zegt. Vind het wel vermakelijk om te voor tegenstanders alhier te zien. De 1 pro, de ander contra. Hilarisch om te lezen 🤣quote:Op vrijdag 26 december 2025 15:29 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tja, en dan? Jij ergert je er waarschijnlijk aan en vervolgens verandert er niets. Je weet elk jaar dat het een generiek verhaal vol clichés is van een persoon die totaal buiten de samenleving staat. Gewoon niet serieus nemen, scheelt een hoop ergernis.
Dit is nu juist het probleem. We hebben er helemaal nooit voor gekozen dat Nederland een monarchie moet zijn. Koning Willem I heeft in 1813 een staatsgreep gepleegd, en daardoor is Nederland een koningrijk geworden.quote:Op vrijdag 26 december 2025 15:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mensen moeten eens ophouden met dat gezeik. We hebben er nu eenmaal voor gekozen een monarchie te zijn.
Mja, ervoor gekozen. Na de invoering van de monarchie door een klein clubje mensen is er nooit meer echt iets gevraagd.quote:Op vrijdag 26 december 2025 15:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mensen moeten eens ophouden met dat gezeik. We hebben er nu eenmaal voor gekozen een monarchie te zijn. Wat wil je dan? Een president als Adolf Trump, die zijn ambtswoning vernaggelt en zijn eigen pet projectjes doordramt doir alles naar zichzelf te noemen en belastinggeld uitgeeft aan zijn eigen narcisme?
Nee, we werden een koninkrijk. En er was geen sprake van een staatsgreep. Lees eens een boek.quote:Op vrijdag 26 december 2025 15:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dit is nu juist het probleem. We hebben er helemaal nooit voor gekozen dat Nederland een monarchie moet zijn. Koning Willem I heeft in 1813 een staatsgreep gepleegd, en daardoor is Nederland een koningrijk geworden.
Na de val van Napoleon en de terugtrekking van de Franse troepen uit Nederland, nam het Driemanschap van 1813 het bestuur over Nederland over. Daarmee pleegden ze toch een soort staatsgreep, en zo wordt het door de meeste historici ook beschouwd.quote:Op vrijdag 26 december 2025 15:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nee, we werden een koninkrijk. En er was geen sprake van een staatsgreep. Lees eens een boek.
🥱🥱🥱quote:Op vrijdag 26 december 2025 16:22 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Na de val van Napoleon en de terugtrekking van de Franse troepen uit Nederland, nam het Driemanschap van 1813 het bestuur over Nederland over. Daarmee pleegden ze toch een soort staatsgreep, en zo wordt het door de meeste historici ook beschouwd.
Het Driemanschap van 1813 nodigde vervolgens Prins Willem VI, de latere Koning Willem I, die toen in Engeland verbleef, uit om naar Nederland terug te keren en als Soeverein Vorst Nederland te regeren.
Er was dus wel degelijk sprake van een staatsgreep, al pleegde Koning Willem I die niet zelf.
Een staatsgreep is wederrechtelijk. Het driemanschap opereerde volledig binnen de kaders van de toen geldende wetten. Dus niks staatsgreep en ik ken ook geen historicus die het zo kwalificeert. Namen, rugnummers?quote:Op vrijdag 26 december 2025 16:22 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Na de val van Napoleon en de terugtrekking van de Franse troepen uit Nederland, nam het Driemanschap van 1813 het bestuur over Nederland over. Daarmee pleegden ze toch een soort staatsgreep, en zo wordt het door de meeste historici ook beschouwd.
Het Driemanschap van 1813 nodigde vervolgens Prins Willem VI, de latere Koning Willem I, die toen in Engeland verbleef, uit om naar Nederland terug te keren en als Soeverein Vorst Nederland te regeren.
Er was dus wel degelijk sprake van een staatsgreep, al pleegde Koning Willem I die niet zelf.
Ik zou zeggen, citeer eerst maar eens de toen geldende wetten die het driemanschap het recht gaven om het landsbestuur over te nemen.quote:Op vrijdag 26 december 2025 16:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Een staatsgreep is wederrechtelijk. Het driemanschap opereerde volledig binnen de kaders van de toen geldende wetten. Dus niks staatsgreep en ik ken ook geen historicus die het zo kwalificeert. Namen, rugnummers?
Het lijkt een oproep tegen de bezuinigingen in de zorg.quote:Op vrijdag 26 december 2025 17:40 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Wat is dat dan eigenlijk, wat verbindt ons (nog)
Waarom? Hij heeft drie dochters die de verpleging in kunnen.quote:Op vrijdag 26 december 2025 18:09 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Het lijkt een oproep tegen de bezuinigingen in de zorg.
wat een lapzwans, leugenaar 1ste klas, waardeloos individuquote:Op donderdag 25 december 2025 13:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
De oplossing is volgens hem om "zuinig te zijn op wat ons verbindt". Willem-Alexander noemde daarbij de democratie en de rechtsstaat, onze leefomgeving en onze vrijheid.
Don’t shoot the messenger.quote:Op zondag 28 december 2025 08:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hou toch op, Beatrix zat ook niet naast een kerstboom maar had bloemstukken naast zich staan, en ze sloot ook niet af met "Gods zegen".
Misschien wat minder nonsens verzinnen waar je je vervolgens boos over gaat maken.
Het staat in de krant.quote:Op zondag 28 december 2025 08:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, wat je roept is een leugen, dat heeft niets met de messenger te maken.
Kan inmiddels wel door AI vervangen worden; zowel voor het schrijven als voor het opdreunen.quote:Op donderdag 25 december 2025 13:28 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik heb een vermoeden dat hij de kersttoespraak ook niet zelf schrijft, maar dat dat grotendeels het werk is van die speechschrijver.
https://www.telegraaf.nl/(...)hemel/118437331.htmlquote:Op zondag 28 december 2025 09:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat maakt nog niet dat het waar is.
Plus geen linkje.
Geen linkje + nonsens = getroll.
quote:Het viel de royaltydeskundige wel op dat de vorst niet afsloot met ’Gods zegen’. ,,Dat deed hij de afgelopen jaren wel. Ook was er geen kerstboom te zien in de ruimte.
Die "journalist" had z'n huiswerk dan beter moeten doen:quote:Op zondag 28 december 2025 22:33 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)hemel/118437331.html
[..]
En ik hoor graag wanneer er wel een kerstboom stond, en in een reeks jaren, want een keer wel zegt nog niks.quote:Ik wens U allen – waar U zich ook bevindt en hoe Uw persoonlijke omstandigheden ook zijn – een gezegend Kerstfeest.
Nou, het moet niet maar ze maken deel uit van onze maatschappij net als jij en ik. Waarschijnlijk zijn deze mensen ook vertegenwoordigd op FOK!quote:Op maandag 29 december 2025 09:16 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Waarom zou ik mij MOETEN verbinden met deze mensen??
Dat ze deel uitmaken van onze maatschappij betekent natuurlijk niet dat ik me MOET verbinden met deze mensen. Ik blijf er dan ook zo ver mogelijk bij vandaan.quote:Op maandag 29 december 2025 09:21 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, het moet niet maar ze maken deel uit van onze maatschappij net als jij en ik. Waarschijnlijk zijn deze mensen ook vertegenwoordigd op FOK!
Je moet idd niets. Maar het wordt slalommen.quote:Op maandag 29 december 2025 09:26 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Dat ze deel uitmaken van onze maatschappij betekent natuurlijk niet dat ik me MOET verbinden met deze mensen. Ik blijf er dan ook zo ver mogelijk bij vandaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |