Is geen bla bla. Hij heeft zinnige teksten.quote:Op donderdag 25 december 2025 13:11 schreef Haags het volgende:
Zijn er echt mensen die naar dit hele bla bla bla verhaal gaan zitten luisteren?
Dit dus.quote:Op donderdag 25 december 2025 13:15 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Is geen bla bla. Hij heeft zinnige teksten.
Ik heb een vermoeden dat hij de kersttoespraak ook niet zelf schrijft, maar dat dat grotendeels het werk is van die speechschrijver.quote:De speech wordt, in tegenstelling tot veel andere officiële toespraken van de koning, niet door het kabinet geleverd. Hij schrijft de tekst zelf, met hulp van een speechschrijver.
De cijfers van studenten in Leiden waren altijd openbaar, tot Willy er ging studeren.quote:Op donderdag 25 december 2025 13:28 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik heb een vermoeden dat hij de kersttoespraak ook niet zelf schrijft, maar dat dat grotendeels het werk is van die speechschrijver.
Misschien zie ik het verkeerd, maar de wereld is verwoest zodat de rijken en de hogere inkomens spieren konden krijgen en hun hobby's konden uitoefenen en de jongere generaties dus eerst eens de wereld repareren moeten.quote:Op donderdag 25 december 2025 13:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
Door naar zijn dochters te verwijzen en te hameren op wat we aan onze kinderen willen meegeven, brengt hij de zorgen die bij veel mensen leven heel dicht bij huis.
Hier ben ik het mee eensquote:Op donderdag 25 december 2025 13:15 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Is geen bla bla. Hij heeft zinnige teksten.
Denk het niet. De man is over de vijftig en heeft levenservaring. Hij zal het thema verzinnen en uitwerken denk ik en de speechschrijver zal het in mooie taal verpakken. Zoiets zal het zijn.quote:Op donderdag 25 december 2025 13:28 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik heb een vermoeden dat hij de kersttoespraak ook niet zelf schrijft, maar dat dat grotendeels het werk is van die speechschrijver.
We moeten zuinig zijn op onze telepathische gave en mogelijkheid om connected te zijn tijdens een potje Buried. Niet met de knikkers.quote:Op donderdag 25 december 2025 13:56 schreef Kottnauer het volgende:
Zuinig zijn, zegt de koning, in het jaar dat hij een tweede landhuis in Griekenland kocht.
Het gedeelte over de zorgen over zijn dochters wijst er juist op dat de toespraak niet door hemzelf is geschreven. De zorgen die gewone mensen over hun dochters hebben, bijvoorbeeld of ze wel veilig thuis komen als ze na een avondje uit weer met de fiets naar huis gaan, dat zijn zorgen die Willem-Alexander niet heeft, want zijn dochters hebben continu beveiliging om zich heen. Nee, dit is heel duidelijk geschreven door een ambtenaar die dat soort zorgen om zijn dochters wel heeft.quote:Op donderdag 25 december 2025 14:09 schreef Boca_Raton het volgende:
Denk het niet. De man is over de vijftig en heeft levenservaring. Hij zal het thema verzinnen en uitwerken denk ik en de speechschrijver zal het in mooie taal verpakken. Zoiets zal het zijn.
Die hebben aan witte en bruine bolletjes genoeg.quote:Op donderdag 25 december 2025 13:15 schreef TweedeKlum het volgende:
Willy heeft poen zat om alle armen van een geweldig kerstdiner te voorzien maar doen ho maar.
een poëet in ons midden, dààr moeten we zuinig op zijnquote:Op donderdag 25 december 2025 13:39 schreef torentje het volgende:
[..]
Misschien zie ik het verkeerd, maar de wereld is verwoest zodat de rijken en de hogere inkomens spieren konden krijgen en hun hobby's konden uitoefenen en de jongere generaties dus eerst eens de wereld repareren moeten.
Wat een onzin. Zijn dochter moest nota bene weer thuis komen wonen en heeft een jaar in het buitenland gewoond vanwege bedreigen vanuit criminele milieu, natuurlijk heeft WA zorgen om de veiligheid van zijn dochters.quote:Op donderdag 25 december 2025 14:32 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het gedeelte over de zorgen over zijn dochters wijst er juist op dat de toespraak niet door hemzelf is geschreven. De zorgen die gewone mensen over hun dochters hebben, bijvoorbeeld of ze wel veilig thuis komen als ze na een avondje uit weer met de fiets naar huis gaan, dat zijn zorgen die Willem-Alexander niet heeft, want zijn dochters hebben continu beveiliging om zich heen. Nee, dit is heel duidelijk geschreven door een ambtenaar die dat soort zorgen om zijn dochters wel heeft.
Niet mee eens.quote:Op donderdag 25 december 2025 14:32 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het gedeelte over de zorgen over zijn dochters wijst er juist op dat de toespraak niet door hemzelf is geschreven. De zorgen die gewone mensen over hun dochters hebben, bijvoorbeeld of ze wel veilig thuis komen als ze na een avondje uit weer met de fiets naar huis gaan, dat zijn zorgen die Willem-Alexander niet heeft, want zijn dochters hebben continu beveiliging om zich heen. Nee, dit is heel duidelijk geschreven door een ambtenaar die dat soort zorgen om zijn dochters wel heeft.
WA zal ongetwijfeld zorgen hebben gehad om de veilig van Amalia toen zij bedreigd werd. Maar hij hoefde zich er geen moment zorgen over te maken of er wel genoeg geld en mankracht zouden worden ingezet om de veiligheid van Amalia te waarborgen.quote:Op donderdag 25 december 2025 14:50 schreef Timwonnacott het volgende:
Wat een onzin. Zijn dochter moest nota bene weer thuis komen wonen en heeft een jaar in het buitenland gewoond vanwege bedreigen vanuit criminele milieu, natuurlijk heeft WA zorgen om de veiligheid van zijn dochters.
Niet mee eens. Zorgen om is een universeel gevoel.quote:Op donderdag 25 december 2025 15:03 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
WA zal ongetwijfeld zorgen hebben gehad om de veilig van Amalia toen zij bedreigd werd. Maar hij hoefde zich er geen moment zorgen over te maken of er wel genoeg geld en mankracht zouden worden ingezet om de veiligheid van Amalia te waarborgen.
Er worden in deze maatschappij duizenden mensen bedreigd die niet op de steun van de overheid kunnen rekenen.
Anderzijds kan je natuurlijk ook beargumenteren dat wij hier een samenleving en cultuur gebaseerd op christelijke waardes gemeen hebben en dat die gedeelde waardes nogal onder druk staan door een steeds grotere influx van mensen die die waardes niet delen.quote:Op donderdag 25 december 2025 15:15 schreef Boca_Raton het volgende:
Hij heeft het over zuinig zijn op wat ons verbindt. Wat hebben wij gemeen met de buitenlanders bijvoorbeeld? Dromen, lijden, liefhebben, luisteren, bang zijn etc etc etc. Dit is wel een feit. Het zijn geen aliens. Het zijn mensen met brillen, met schoenen, met een wens voor een fijn leven etc etc etc. Dit hebben we gemeen.
Op FOK! trekken we de boel vaak uit elkaar. Wij tegen hullie en ik doe het ook. Omdat we die eigenschappen van die mensen niet meemaken. Ze zitten ergens in Nederland. Maar die eigenschappen verbinden ons wel. In dat licht zijn we hetzelfde. Zo zie ik dat.
Hoeveel tijd van je leven heb je in het buitenland gewoond?quote:Op donderdag 25 december 2025 15:39 schreef gwn_een_user het volgende:
wat dan? het enige wat nederlanders verbindt is een gemeenschappelijke taal, lijkt mij. en dat gaat ook al in rap tempo het raam uit
verder weinig.
Anders ga jij je eigen geschiedenis is leren. Nederland heeft zich in 1581 al onafhankelijk verklaard als land. Sterker nog, er zijn slechts 2 landen ter wereld die nog bestaan in hun huidige vorm die ouder zijn dan Nederland en dat zijn Zweden en Portugal.quote:Op donderdag 25 december 2025 15:39 schreef gwn_een_user het volgende:
wat dan? het enige wat nederlanders verbindt is een gemeenschappelijke taal, lijkt mij. en dat gaat ook al in rap tempo het raam uit
verder weinig. nederland is amper twee eeuwen een land. en moet je de versplintering eens zien tegenwoordig, jemig zeg.
vertrouwen in de politiek op een dieptepunt
record aantal partijen in de Kamer
sociale media bubbels
etc
De cultuur loslaten is van de gekke maar het is iets wat een deel van de autochtonen heeft laten gebeuren. Aan de andere kant: de mix van culturen is misschien het enige wat blijvend zal werken.quote:Op donderdag 25 december 2025 15:42 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Anderzijds kan je natuurlijk ook beargumenteren dat wij hier een samenleving en cultuur gebaseerd op christelijke waardes gemeen hebben en dat die gedeelde waardes nogal onder druk staan door een steeds grotere influx van mensen die die waardes niet delen.
Ik vind het vrij bizar dat we hier eeuwenlange tradities loslaten ten behoeve van mensen wiens wieg niet in Nederland of de Nederlandse cultuur staat. Scholen die Sinterklaas afschaffen, Pasen en kerst in de ban doen. Juist die cultuur is wat ons verbind en er voor zorgt dat we hier in een relatief stabiel land wonen.
Het is maar wat men in zijn boodschap wil lezen.
Fluitsma & Van Tijnquote:Op donderdag 25 december 2025 13:28 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 25 december 2025 16:03 schreef Boca_Raton het volgende:
Aan de andere kant: de mix van culturen is misschien het enige wat blijvend zal werken.
Nou, bijvoorbeeld niet Kerstmis óf Suikerfeest, maar beide feestdagen. Je kunt niet zomaar een belangrijke feestdag het raam uitgooien.quote:
Waarom denk jij eigenlijk dat er rond kerstmis 'auto's' op menigtes inrijden en kerstmarkten daarom met betonblokken en beveiliging moeten worden afgeschermd.quote:Op donderdag 25 december 2025 16:13 schreef Boca_Raton het volgende:
Nou, bijvoorbeeld niet Kerstmis óf Suikerfeest, maar beide feestdagen. Je kunt niet zomaar een belangrijke feestdag het raam uitgooien.
Buiten het feit dat het afvegen van je reet extreem plebberig betreft zie ik ook niet in wat dat afdoet aan zijn toespraakquote:Op donderdag 25 december 2025 16:08 schreef TweedeKlum het volgende:
Ach Willy, het enige wat 'ie zelf doet is zijn reet afvegen, alhoewel....
Dat is uit het raam gooien ja. En tóch zijn het niet allemaal gekken. Er zijn zovele goede mensen die hier komen, wiens kinderen hier naar school gaan, die hier oud worden etc. Het zijn niet allemaal gekken.quote:Op donderdag 25 december 2025 16:15 schreef Tengano het volgende:
[..]
Waarom denk jij eigenlijk dat er rond kerstmis 'auto's' op menigtes inrijden en kerstmarkten daarom met betonblokken en beveiliging moeten worden afgeschermd.
Is zo'n actie van inrijden op een menigte een actie van verbinding en acceptiatie en het omarmen van elkaars cultuur en waarden, of een actie om iets uit het raam te gooien denk je.
Wel aanhangers van mo's deathcult die niet te vertrouwen zijn.quote:Op donderdag 25 december 2025 16:26 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat is uit het raam gooien ja. En tóch zijn het niet allemaal gekken. Er zijn zovele goede mensen die hier komen, wiens kinderen hier naar school gaan, die hier oud worden etc. Het zijn niet allemaal gekken.
Net als hoofdletters, interpunctie en grammatica. Alles gaat het raam uit.quote:Op donderdag 25 december 2025 15:39 schreef gwn_een_user het volgende:
verder weinig. nederland is amper twee eeuwen een land. en moet je de versplintering eens zien tegenwoordig, jemig zeg.
vertrouwen in de politiek op een dieptepunt
record aantal partijen in de Kamer
sociale media bubbels
etc
Stop maar.quote:Op donderdag 25 december 2025 13:39 schreef torentje het volgende:
[..]
Misschien zie ik het verkeerd,.
Staten veranderen in de loop van de geschiedenis, en je kan je na iedere verandering afvragen of de betreffende staat nog wel in dezelfde vorm blijft voortbestaan. Het huidige Nederland, als koningrijk en als eenheidsstaat, bestaat inderdaad pas sinds 1813.quote:Op donderdag 25 december 2025 15:51 schreef Timwonnacott het volgende:
Anders ga jij je eigen geschiedenis is leren. Nederland heeft zich in 1581 al onafhankelijk verklaard als land. Sterker nog, er zijn slechts 2 landen ter wereld die nog bestaan in hun huidige vorm die ouder zijn dan Nederland en dat zijn Zweden en Portugal.
Amper twee eeuwen![]()
doe niet zo hoogstaand sulletjequote:Op donderdag 25 december 2025 16:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Buiten het feit dat het afvegen van je reet extreem plebberig betreft zie ik ook niet in wat dat afdoet aan zijn toespraak
En lieve pluizige diertjes afschieten.quote:Op donderdag 25 december 2025 16:08 schreef TweedeKlum het volgende:
Ach Willy, het enige wat 'ie zelf doet is zijn reet afvegen, alhoewel....
Jou kan men wel nooit betrappen op een inhoudelijke reactie, als men het lef heeft om kritiek te uiten op de hobby's en handelen van de rijken en de hogere inkomens.quote:
Dat gaat niet. En het is niet reëel. Dat ze weggaan. Die gaan niet weg.quote:Op donderdag 25 december 2025 16:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wel aanhangers van mo's deathcult die niet te vertrouwen zijn.
Weg er mee.
Eerst verlichting en dat 'kuffar' principe het raam uit.
Kiezen of delen. Aanpassen of opboeren. Je hent hier niets te zoeken namelijk als intolerante dwaas in het tolerante en andere accepterend westen.quote:Op donderdag 25 december 2025 16:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat gaat niet. En het is niet reëel. Dat ze weggaan. Die gaan niet weg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |