abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 25 december 2025 @ 13:11:09 #1
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_219588463
Koning Willem-Alexander heeft in zijn jaarlijkse kerstrede opgeroepen om zuinig te zijn op wat ons verbindt. In de persoonlijk getinte toespraak verwees hij daarbij ook naar zijn eigen dochters, die sinds dit jaar alle drie volwassen zijn.

"De vraag is: wat voor wereld willen we voor onze kinderen?", stelde hij. De koning waarschuwde voor een samenleving "waarin we slaafse volgers zijn geworden van almachtige algoritmes zonder ziel" en waarin "dictators victorie kraaien ten koste van democratie en recht". Ook wil hij geen maatschappij "waarin onze gezonde leefomgeving is aangetast door vervuiling en klimaatverandering".

De oplossing is volgens hem om "zuinig te zijn op wat ons verbindt". Willem-Alexander noemde daarbij de democratie en de rechtsstaat, onze leefomgeving en onze vrijheid.

De koning benadrukte het belang van zelfredzaamheid en weerbaarheid, waarbij we elkaar volgens hem niet uit het oog moeten verliezen. "Zonder gemeenschap waarin mensen naar elkaar omkijken, naar elkaar luisteren en elkaar steunen, gaat het niet."

Verslaggever Koninklijk Huis Simone Tukker:

"De boodschap die de koning de afgelopen jaren ook al uitdroeg maakte hij dit jaar zeer persoonlijk. Hij sprak als een vader die zich zorgen maakt over de toekomst van zijn kinderen, en die van alle kinderen in Nederland.

Door naar zijn dochters te verwijzen en te hameren op wat we aan onze kinderen willen meegeven, brengt hij de zorgen die bij veel mensen leven heel dicht bij huis.

Naast de zorgen wijst hij ook naar een oplossing. Als staatshoofd wil hij uitdragen dat die oplossing wel degelijk ook in onszelf zit. Door zuinig te zijn op de dingen die ons verbinden en door verantwoordelijkheid te tonen voor elkaar."
In de kerstboodschap bleef de koning dicht bij zichzelf. Hij sprak over zijn vaderschap en het opvoeden van zijn kinderen. "Ook al zijn onze dochters inmiddels volwassen, ik herinner me nog goed hoe het was", sprak hij. "Alles wordt relatief, behalve dat kleine wezen in je armen. Je wilt het beschermen tegen alle kwaad, het gelukkig maken. Dat oergevoel is heel sterk, zelfs tijdens de vele gebroken nachten."

Maar opvoeden is ook loslaten, betoogde hij. Willem-Alexander benadrukte dat kinderen fouten mogen maken. "Die ruimte vinden ze niet in een wereld waarin vergissingen keihard worden afgestraft."

Hij riep op om ervoor te zorgen dat de wereld een leefbare plek blijft waarin niemand alleen staat. Daarbij verwees hij ook naar het kerstverhaal. "Een nieuwe start voor ons allemaal. De toekomst ligt open."

Woonpaleis
De koning hield de toespraak in de vestibule van Paleis Huis ten Bosch, zijn woonpaleis in Den Haag.

De kersttoespraak wordt al sinds 1931 door een Nederlandse vorst uitgesproken. De speech wordt, in tegenstelling tot veel andere officiële toespraken van de koning, niet door het kabinet geleverd. Hij schrijft de tekst zelf, met hulp van een speechschrijver

https://nos.nl/artikel/25(...)-op-wat-ons-verbindt

De FRONTALE AANVAL op de opkomende autocratische leiders in andere landen. Stop dictaturen vandaag nog!
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_219588479
Zijn er echt mensen die naar dit hele bla bla bla verhaal gaan zitten luisteren?
Zonder wrijving geen glans
pi_219588553
origineel weer
  Moderator donderdag 25 december 2025 @ 13:15:26 #4
pi_219588559
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 13:11 schreef Haags het volgende:
Zijn er echt mensen die naar dit hele bla bla bla verhaal gaan zitten luisteren?
Is geen bla bla. Hij heeft zinnige teksten.
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_219588568
Willy heeft poen zat om alle armen van een geweldig kerstdiner te voorzien maar doen ho maar. :W
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_219588576
ik geef het 6-7
pi_219588577
Kan hij makkelijk zeggen
U MAD?
pi_219588643
Zorgen om zijn dochters? Die kunnen alles kopen wat ze willen. Veiligheid, huizen, eten en evt een mannelijke paaldanser.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  donderdag 25 december 2025 @ 13:27:24 #9
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_219588722
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2025 13:15 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Dit dus.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_219588734
quote:
De speech wordt, in tegenstelling tot veel andere officiële toespraken van de koning, niet door het kabinet geleverd. Hij schrijft de tekst zelf, met hulp van een speechschrijver.
Ik heb een vermoeden dat hij de kersttoespraak ook niet zelf schrijft, maar dat dat grotendeels het werk is van die speechschrijver.
  donderdag 25 december 2025 @ 13:33:50 #11
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219588804
Ik ben het helemaal eens met onze vorst.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219588850
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 13:28 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik heb een vermoeden dat hij de kersttoespraak ook niet zelf schrijft, maar dat dat grotendeels het werk is van die speechschrijver.
De cijfers van studenten in Leiden waren altijd openbaar, tot Willy er ging studeren. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_219588870
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2025 13:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
Door naar zijn dochters te verwijzen en te hameren op wat we aan onze kinderen willen meegeven, brengt hij de zorgen die bij veel mensen leven heel dicht bij huis.
Misschien zie ik het verkeerd, maar de wereld is verwoest zodat de rijken en de hogere inkomens spieren konden krijgen en hun hobby's konden uitoefenen en de jongere generaties dus eerst eens de wereld repareren moeten.
pi_219589048
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2025 13:15 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Hier ben ik het mee eens :Y
Ook in moeilijke tijden.
pi_219589087
Zuinig zijn, zegt de koning, in het jaar dat hij een tweede landhuis in Griekenland kocht.
  donderdag 25 december 2025 @ 14:09:04 #16
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219589193
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 13:28 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Denk het niet. De man is over de vijftig en heeft levenservaring. Hij zal het thema verzinnen en uitwerken denk ik en de speechschrijver zal het in mooie taal verpakken. Zoiets zal het zijn.
  donderdag 25 december 2025 @ 14:19:21 #17
503714 SebbeSwensje
pi_219589277
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 13:56 schreef Kottnauer het volgende:
Zuinig zijn, zegt de koning, in het jaar dat hij een tweede landhuis in Griekenland kocht.
We moeten zuinig zijn op onze telepathische gave en mogelijkheid om connected te zijn tijdens een potje Buried. Niet met de knikkers.
Appears.
pi_219589379
Zolang ie van mening is dat ie geen belasting hoeft te betalen, en terwijl ie in zijn priveleven miljoenen verdient, toch meent recht te hebben op een vergoeding, kan ie gaan wieberen. Zo on-koninklijk...
pi_219589380
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2025 14:09 schreef Boca_Raton het volgende:
Denk het niet. De man is over de vijftig en heeft levenservaring. Hij zal het thema verzinnen en uitwerken denk ik en de speechschrijver zal het in mooie taal verpakken. Zoiets zal het zijn.
Het gedeelte over de zorgen over zijn dochters wijst er juist op dat de toespraak niet door hemzelf is geschreven. De zorgen die gewone mensen over hun dochters hebben, bijvoorbeeld of ze wel veilig thuis komen als ze na een avondje uit weer met de fiets naar huis gaan, dat zijn zorgen die Willem-Alexander niet heeft, want zijn dochters hebben continu beveiliging om zich heen. Nee, dit is heel duidelijk geschreven door een ambtenaar die dat soort zorgen om zijn dochters wel heeft.
  Admin donderdag 25 december 2025 @ 14:32:31 #20
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_219589386
411d79a375d2b7a56c8d71df061549e621201d9a.jpg?1766669552
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 25 december 2025 @ 14:37:13 #21
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_219589460
kunnen we het napoleonse nageboorte wat het koningshuis is, niet gewoon is een keertje in de prullenbank van de geschiedenis doen.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_219589505
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 13:15 schreef TweedeKlum het volgende:
Willy heeft poen zat om alle armen van een geweldig kerstdiner te voorzien maar doen ho maar. :W
Die hebben aan witte en bruine bolletjes genoeg.
pi_219589570
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 13:39 schreef torentje het volgende:

[..]
Misschien zie ik het verkeerd, maar de wereld is verwoest zodat de rijken en de hogere inkomens spieren konden krijgen en hun hobby's konden uitoefenen en de jongere generaties dus eerst eens de wereld repareren moeten.
een poëet in ons midden, dààr moeten we zuinig op zijn
pi_219589709
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 14:32 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Het gedeelte over de zorgen over zijn dochters wijst er juist op dat de toespraak niet door hemzelf is geschreven. De zorgen die gewone mensen over hun dochters hebben, bijvoorbeeld of ze wel veilig thuis komen als ze na een avondje uit weer met de fiets naar huis gaan, dat zijn zorgen die Willem-Alexander niet heeft, want zijn dochters hebben continu beveiliging om zich heen. Nee, dit is heel duidelijk geschreven door een ambtenaar die dat soort zorgen om zijn dochters wel heeft.
Wat een onzin. Zijn dochter moest nota bene weer thuis komen wonen en heeft een jaar in het buitenland gewoond vanwege bedreigen vanuit criminele milieu, natuurlijk heeft WA zorgen om de veiligheid van zijn dochters.
  donderdag 25 december 2025 @ 14:59:53 #25
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219589828
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 14:32 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Niet mee eens.
pi_219589853
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 14:50 schreef Timwonnacott het volgende:
Wat een onzin. Zijn dochter moest nota bene weer thuis komen wonen en heeft een jaar in het buitenland gewoond vanwege bedreigen vanuit criminele milieu, natuurlijk heeft WA zorgen om de veiligheid van zijn dochters.
WA zal ongetwijfeld zorgen hebben gehad om de veilig van Amalia toen zij bedreigd werd. Maar hij hoefde zich er geen moment zorgen over te maken of er wel genoeg geld en mankracht zouden worden ingezet om de veiligheid van Amalia te waarborgen.

Er worden in deze maatschappij duizenden mensen bedreigd die niet op de steun van de overheid kunnen rekenen.
  donderdag 25 december 2025 @ 15:05:22 #27
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219589863
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 15:03 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
WA zal ongetwijfeld zorgen hebben gehad om de veilig van Amalia toen zij bedreigd werd. Maar hij hoefde zich er geen moment zorgen over te maken of er wel genoeg geld en mankracht zouden worden ingezet om de veiligheid van Amalia te waarborgen.

Er worden in deze maatschappij duizenden mensen bedreigd die niet op de steun van de overheid kunnen rekenen.
Niet mee eens. Zorgen om is een universeel gevoel.
  donderdag 25 december 2025 @ 15:15:38 #28
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219589962
Hij heeft het over zuinig zijn op wat ons verbindt. Wat hebben wij gemeen met de buitenlanders bijvoorbeeld? Dromen, lijden, liefhebben, luisteren, bang zijn etc etc etc. Dit is wel een feit. Het zijn geen aliens. Het zijn mensen met brillen, met schoenen, met een wens voor een fijn leven etc etc etc. Dit hebben we gemeen.

Op FOK! trekken we de boel vaak uit elkaar. Wij tegen hullie en ik doe het ook. Omdat we die eigenschappen van die mensen niet meemaken. Ze zitten ergens in Nederland. Maar die eigenschappen verbinden ons wel. In dat licht zijn we hetzelfde. Zo zie ik dat.
pi_219590201
wat dan? het enige wat nederlanders verbindt is een gemeenschappelijke taal, lijkt mij. en dat gaat ook al in rap tempo het raam uit
verder weinig. nederland is amper twee eeuwen een land. en moet je de versplintering eens zien tegenwoordig, jemig zeg.
vertrouwen in de politiek op een dieptepunt
record aantal partijen in de Kamer
sociale media bubbels
etc
pi_219590225
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2025 15:15 schreef Boca_Raton het volgende:
Hij heeft het over zuinig zijn op wat ons verbindt. Wat hebben wij gemeen met de buitenlanders bijvoorbeeld? Dromen, lijden, liefhebben, luisteren, bang zijn etc etc etc. Dit is wel een feit. Het zijn geen aliens. Het zijn mensen met brillen, met schoenen, met een wens voor een fijn leven etc etc etc. Dit hebben we gemeen.

Op FOK! trekken we de boel vaak uit elkaar. Wij tegen hullie en ik doe het ook. Omdat we die eigenschappen van die mensen niet meemaken. Ze zitten ergens in Nederland. Maar die eigenschappen verbinden ons wel. In dat licht zijn we hetzelfde. Zo zie ik dat.
Anderzijds kan je natuurlijk ook beargumenteren dat wij hier een samenleving en cultuur gebaseerd op christelijke waardes gemeen hebben en dat die gedeelde waardes nogal onder druk staan door een steeds grotere influx van mensen die die waardes niet delen.

Ik vind het vrij bizar dat we hier eeuwenlange tradities loslaten ten behoeve van mensen wiens wieg niet in Nederland of de Nederlandse cultuur staat. Scholen die Sinterklaas afschaffen, Pasen en kerst in de ban doen. Juist die cultuur is wat ons verbind en er voor zorgt dat we hier in een relatief stabiel land wonen.

Het is maar wat men in zijn boodschap wil lezen.
pi_219590280
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 15:39 schreef gwn_een_user het volgende:
wat dan? het enige wat nederlanders verbindt is een gemeenschappelijke taal, lijkt mij. en dat gaat ook al in rap tempo het raam uit
verder weinig.
Hoeveel tijd van je leven heb je in het buitenland gewoond?

Hier klopt geen bal van, maar dat zie je pas als je vergelijkingsmateriaal hebt.
pi_219590318
quote:
verder weinig. nederland is amper twee eeuwen een land. en moet je de versplintering eens zien tegenwoordig, jemig zeg.
sociale media bubbels
etc
Anders ga jij je eigen geschiedenis is leren. Nederland heeft zich in 1581 al onafhankelijk verklaard als land. Sterker nog, er zijn slechts 2 landen ter wereld die nog bestaan in hun huidige vorm die ouder zijn dan Nederland en dat zijn Zweden en Portugal.

Amper twee eeuwen :') :')
  donderdag 25 december 2025 @ 16:03:00 #33
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219590397
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 15:42 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Anderzijds kan je natuurlijk ook beargumenteren dat wij hier een samenleving en cultuur gebaseerd op christelijke waardes gemeen hebben en dat die gedeelde waardes nogal onder druk staan door een steeds grotere influx van mensen die die waardes niet delen.

Ik vind het vrij bizar dat we hier eeuwenlange tradities loslaten ten behoeve van mensen wiens wieg niet in Nederland of de Nederlandse cultuur staat. Scholen die Sinterklaas afschaffen, Pasen en kerst in de ban doen. Juist die cultuur is wat ons verbind en er voor zorgt dat we hier in een relatief stabiel land wonen.

Het is maar wat men in zijn boodschap wil lezen.
De cultuur loslaten is van de gekke maar het is iets wat een deel van de autochtonen heeft laten gebeuren. Aan de andere kant: de mix van culturen is misschien het enige wat blijvend zal werken.
pi_219590406
quote:

[..]
Fluitsma & Van Tijn
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_219590419
Ach Willy, het enige wat 'ie zelf doet is zijn reet afvegen, alhoewel....
  donderdag 25 december 2025 @ 16:10:06 #36
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219590428
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2025 16:03 schreef Boca_Raton het volgende:
Aan de andere kant: de mix van culturen is misschien het enige wat blijvend zal werken.
  donderdag 25 december 2025 @ 16:13:31 #37
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219590449
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 16:10 schreef Tengano het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Nou, bijvoorbeeld niet Kerstmis óf Suikerfeest, maar beide feestdagen. Je kunt niet zomaar een belangrijke feestdag het raam uitgooien.
  donderdag 25 december 2025 @ 16:15:04 #38
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219590456
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2025 16:13 schreef Boca_Raton het volgende:
Nou, bijvoorbeeld niet Kerstmis óf Suikerfeest, maar beide feestdagen. Je kunt niet zomaar een belangrijke feestdag het raam uitgooien.
Waarom denk jij eigenlijk dat er rond kerstmis 'auto's' op menigtes inrijden en kerstmarkten daarom met betonblokken en beveiliging moeten worden afgeschermd.

Is zo'n actie van inrijden op een menigte een actie van verbinding en acceptiatie en het omarmen van elkaars cultuur en waarden, of een actie om iets uit het raam te gooien denk je.
  Moderator donderdag 25 december 2025 @ 16:18:09 #39
pi_219590477
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 16:08 schreef TweedeKlum het volgende:
Buiten het feit dat het afvegen van je reet extreem plebberig betreft zie ik ook niet in wat dat afdoet aan zijn toespraak
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  donderdag 25 december 2025 @ 16:26:02 #40
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219590525
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 16:15 schreef Tengano het volgende:

[..]
Waarom denk jij eigenlijk dat er rond kerstmis 'auto's' op menigtes inrijden en kerstmarkten daarom met betonblokken en beveiliging moeten worden afgeschermd.

Is zo'n actie van inrijden op een menigte een actie van verbinding en acceptiatie en het omarmen van elkaars cultuur en waarden, of een actie om iets uit het raam te gooien denk je.
Dat is uit het raam gooien ja. En tóch zijn het niet allemaal gekken. Er zijn zovele goede mensen die hier komen, wiens kinderen hier naar school gaan, die hier oud worden etc. Het zijn niet allemaal gekken.
pi_219590604
Jammer dat de koning het echte gevaar niet benoemd heeft. De zorgwekkende demografische ontwikkelingen zullen de jongere generaties erg veel last van krijgen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_219590606
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2025 16:26 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Dat is uit het raam gooien ja. En tóch zijn het niet allemaal gekken. Er zijn zovele goede mensen die hier komen, wiens kinderen hier naar school gaan, die hier oud worden etc. Het zijn niet allemaal gekken.
Wel aanhangers van mo's deathcult die niet te vertrouwen zijn.
Weg er mee.

Eerst verlichting en dat 'kuffar' principe het raam uit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219590622
quote:
sociale media bubbels
etc
Net als hoofdletters, interpunctie en grammatica. Alles gaat het raam uit.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_219590623
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 13:39 schreef torentje het volgende:

[..]
Misschien zie ik het verkeerd,.
Stop maar.
1947-2016
pi_219590629
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 15:51 schreef Timwonnacott het volgende:
Anders ga jij je eigen geschiedenis is leren. Nederland heeft zich in 1581 al onafhankelijk verklaard als land. Sterker nog, er zijn slechts 2 landen ter wereld die nog bestaan in hun huidige vorm die ouder zijn dan Nederland en dat zijn Zweden en Portugal.

Amper twee eeuwen :') :')
Staten veranderen in de loop van de geschiedenis, en je kan je na iedere verandering afvragen of de betreffende staat nog wel in dezelfde vorm blijft voortbestaan. Het huidige Nederland, als koningrijk en als eenheidsstaat, bestaat inderdaad pas sinds 1813.

Om op een van de andere voorbeelden in te gaan, Portugal bestaat in zijn huidige vorm ook pas sinds 1974 met de val van de Estado Novo en de onafhankelijkheid van de meeste Portugese overzeese gebiedsdelen.
pi_219590652
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2025 16:18 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Buiten het feit dat het afvegen van je reet extreem plebberig betreft zie ik ook niet in wat dat afdoet aan zijn toespraak
doe niet zo hoogstaand sulletje
  donderdag 25 december 2025 @ 16:50:15 #47
503714 SebbeSwensje
pi_219590669
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 16:08 schreef TweedeKlum het volgende:
En lieve pluizige diertjes afschieten.
Appears.
pi_219590672
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 16:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Stop maar.
Jou kan men wel nooit betrappen op een inhoudelijke reactie, als men het lef heeft om kritiek te uiten op de hobby's en handelen van de rijken en de hogere inkomens.
  donderdag 25 december 2025 @ 16:57:21 #49
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219590715
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 16:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wel aanhangers van mo's deathcult die niet te vertrouwen zijn.
Weg er mee.

Eerst verlichting en dat 'kuffar' principe het raam uit.
Dat gaat niet. En het is niet reëel. Dat ze weggaan. Die gaan niet weg.
pi_219590787
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2025 16:57 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Dat gaat niet. En het is niet reëel. Dat ze weggaan. Die gaan niet weg.
Kiezen of delen. Aanpassen of opboeren. Je hent hier niets te zoeken namelijk als intolerante dwaas in het tolerante en andere accepterend westen.
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')