Ze zegt helemaal niks. 6,7.quote:Op vrijdag 5 december 2025 17:38 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wordt tijd en dan hopelijk niet hetzelfde als de BBB levert. (niks dus)
Ik zou niet weten waaromquote:
Als je depressief wil worden kan ik Boekenstijn en De Wijk aanraden.quote:Op vrijdag 5 december 2025 17:40 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Omdat we anders massaal depressief worden..
Dit bericht vat het mooi samen, totaal inhoudsloosquote:
Die oude murmelende mannetjes neem ik niet serieus.quote:Op vrijdag 5 december 2025 17:42 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Als je depressief wil worden kan ik Boekenstijn en De Wijk aanraden.
Het is soms zeker om niet vrolijk van te worden maar het geeft wel een heel ander perspectief op de rol van Nederland in de wereld. Waar wij nog denken dat we het centrum van Europa en de wereld zijn, spelen daar veel grotere lange termijn bewegingen en als je daar je positie in verliest zoals Nederland onder Schoof 1 in een razend tempo gedaan heeft word je op een bepaald moment volledig gepasseerd.quote:Op vrijdag 5 december 2025 17:42 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Als je depressief wil worden kan ik Boekenstijn en De Wijk aanraden.
Elke 'duider' bij VI neem ik sowieso niet serieus. Geblaaskaak van het zuiverste water, ga een boek lezen denk ik dan.quote:Op vrijdag 5 december 2025 17:46 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het is soms zeker om niet vrolijk van te worden maar het geeft wel een heel ander perspectief op de rol van Nederland in de wereld. Waar wij nog denken dat we het centrum van Europa en de wereld zijn, spelen daar veel grotere lange termijn bewegingen en als je daar je positie in verliest zoals Nederland onder Schoof 1 in een razend tempo gedaan heeft wordt op een bepaald moment volledig gepasseerd.
Het is niet nodig om het allemaal letterlijk voor waarheid aan te nemen maar wat meer besef van onze relatieve geopolitieke positie zou geen kwaad kunnen voor de politici in Nederland die alleen maar met een paar stemmen meer of minder bezig zijn.
Dat speekt niet in zijn voordeel nee.quote:Op vrijdag 5 december 2025 17:48 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Elke 'duider' bij VI neem ik sowieso niet serieus. Geblaaskaak van het zuiverste water, ga een boek lezen denk ik dan.
Schuiven ze daar ook aan? Ik kijk nooit VI en sowieso geen tv, maar ze hebben een dagelijkse podcast bij BNR.quote:Op vrijdag 5 december 2025 17:48 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Elke 'duider' bij VI neem ik sowieso niet serieus. Geblaaskaak van het zuiverste water, ga een boek lezen denk ik dan.
Ja, ok, ik vind de podcasts met Maarten van Rossem ook erg vermakelijk, of ik daarbij op de hoogte blijf van de voortgang ergens waar ook is de vraag.quote:Op vrijdag 5 december 2025 17:52 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dat speekt niet in zijn voordeel nee.
Toch vind ik het een onderhoudende podcast waarmee je ook meteen redelijk op de hoogte blijft van de voorgang van de oorlog in Oekraïne .
Beiden zitten regelmatig op de kruk daar. Maar goed, ik kijk zowat alles (verslaafd aan tv talkshows) en heb daarbij dan weer ook een beeld van wat de gemiddelde televisie kijker ziet.quote:Op vrijdag 5 december 2025 17:54 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Schuiven ze daar ook aan? Ik kijk nooit VI en sowieso geen tv, maar ze hebben een dagelijkse podcast bij BNR.
Was wel lachen, ja, de VVD in geldnood, hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen? Misschien failliet laten verklaren en weer opnieuw beginnen..quote:Op vrijdag 5 december 2025 17:50 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Prachtig! Het blijven egoïsten en (wannabe) graaiers natuurlijk.
Integendeel. Staatsrechtelijk zijn onze volksvertegenwoordigers of ze nou 3000 stemmen hebben gekregen (Boomsma 2025) of ongeveer 3 miljoen (Wilders 2023) het verplicht om elke Nederlandse staatsburger te vertegenwoordigen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 17:34 schreef MoreDakka het volgende:
Het heeft weinig zin om boos te worden op een strategie van een partijleider waar je niet op gestemd hebt.
Dat is natuurlijk een volstrekt holle frase. Hoe vertegenwoordig je tegelijkertijd twee mensen of groepen die diametraal tegenover elkaar staan?quote:Op vrijdag 5 december 2025 18:13 schreef Adonis.Nieuwbouw het volgende:
[..]
Integendeel. Staatsrechtelijk zijn onze volksvertegenwoordigers of ze nou 3000 stemmen hebben gekregen (Boomsma 2025) of ongeveer 3 miljoen (Wilders 2023) het verplicht om elke Nederlandse staatsburger te vertegenwoordigen.
Daar is het poldermodel voor. Het idee dat mensen tegenover elkaar staan is uberhaupt een beetje hyperbolisch. De gemiddelde Nederlander wilt een huis, een betrouwbare transparante overheid en een simpel belastingsysteem met normale prijzen op de markt.quote:Op vrijdag 5 december 2025 18:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een volstrekt holle frase. Hoe vertegenwoordig je tegelijkertijd twee mensen of groepen die diametraal tegenover elkaar staan?
Rob Roos, gevalletje van onkruid vergaat niet.quote:Op vrijdag 5 december 2025 18:46 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)de-formatie-a4914565
Leuk onderonsje tussen VVD, JA21, BVNL, FvD, BBB in één kamer. Mona Keijzer was erbij.
Grote afwezige: de PVV.
Is dit een SC?quote:Op vrijdag 5 december 2025 19:25 schreef capricia het volgende:
Iedereen die vanavond pakjesavond heeft, heel veel plezier alvast!
🎁💝
Het zegt iets over de VVD om aan één tafel te zitten met Lidewij de Vos, in een instemmende setting.quote:Op vrijdag 5 december 2025 19:01 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Rob Roos, gevalletje van onkruid vergaat niet.
Vervolgens sta jij straks weer met je armpje omhoog Wilders c.s. toe te juichen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 19:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het zegt iets over de VVD om aan één tafel te zitten met Lidewij de Vos, in een instemmende setting.
Alsof je dat ook met Mili Gorus of het Moslimbroederschap zou doen (nou nee, niet dus).
Klopkoek staat natuurlijk vooraanquote:Op vrijdag 5 december 2025 19:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Vervolgens sta jij straks weer met je armpje omhoog Wilders c.s. toe te juichen.
Kneiterlinks maar vervolgens wel supporter van Trump en Wilders.quote:Op vrijdag 5 december 2025 19:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopkoek staat natuurlijk vooraan
In Kieskompas sta ik de laatste acht jaar steeds rechts van GroenLinks. Maarja, alles is inderdaad zo rechts geworden in Nederland, werkelijk alles, dat het al snel kneiterlinks wordt.quote:Op vrijdag 5 december 2025 19:33 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Kneiterlinks maar vervolgens wel supporter van Trump en Wilders.
Last van vreemdelingenhaat?quote:Op vrijdag 5 december 2025 19:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In Kieskompas sta ik de laatste acht jaar steeds rechts van GroenLinks. Maarja, alles is inderdaad zo rechts geworden in Nederland, werkelijk alles, dat het al snel kneiterlinks wordt.
D66 gaat straks weer zijn ware rechtse aard laten zien. Sinds het vertrek van Van Mierlo gaan ze altijd rechtsaf, leunend op de progressieve stem. Dan heb ik liever Wilders inderdaad. Liever Trump dan Hillary Clinton.
Jaja, je hebt liever iemand die voedselbonnen stopzet om af te dwingen dat de overheid niet bijspringt bij de gezondheidszorgverzekering, het leger afstuurt op zijn burgers en een coup probeerde te plegen, omdat je "rechts van groenlinks uitkomt" en "D66 zijn ware rechtse aard laat zien".quote:Op vrijdag 5 december 2025 19:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In Kieskompas sta ik de laatste acht jaar steeds rechts van GroenLinks. Maarja, alles is inderdaad zo rechts geworden in Nederland, werkelijk alles, dat het al snel kneiterlinks wordt.
D66 gaat straks weer zijn ware rechtse aard laten zien. Sinds het vertrek van Van Mierlo gaan ze altijd rechtsaf, leunend op de progressieve stem. Dan heb ik liever Wilders inderdaad. Liever Trump dan Hillary Clinton.
Laat het maar duidelijk zijn ipv de bekende kikker in een kokende pan met water. Dat is D66 of Hillary Clinton. De afgelopen paar decennia, waar D66 vrolijk mee verder gaat deze eeuw. Langzaamaan alles slopen. Van Publieke Omroep en cultuur tot burgerrechten.quote:Op vrijdag 5 december 2025 19:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Jaja, je hebt liever iemand die voedselbonnen stopzet om af te dwingen dat de overheid niet bijspringt bij de gezondheidszorgverzekering, het leger afstuurt op zijn burgers en een coup probeerde te plegen, omdat je "rechts van groenlinks uitkomt" en "D66 zijn ware rechtse aard laat zien".
Je komt eerlijk gezegd een tikkeltje verward over.
Ik geef Klopkoek gelijk. Zoals ik al schreef: Liever een overheid dat transparant en eerlijk is. Zowel Wilders als Jetten lullen links, maar voeren rechts beleid uit in de Tweede Kamer.quote:Op vrijdag 5 december 2025 19:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Jaja, je hebt liever iemand die voedselbonnen stopzet om af te dwingen dat de overheid niet bijspringt bij de gezondheidszorgverzekering, het leger afstuurt op zijn burgers en een coup probeerde te plegen, omdat je "rechts van groenlinks uitkomt" en "D66 zijn ware rechtse aard laat zien".
Je komt eerlijk gezegd een tikkeltje verward over.
GL-PvdA en Volt wil ik nog wel het voordeel van de twijfel geven. Mede gelet op hun eigen doorrekeningen en/of lokale politiek. Wat Volt doet is gedurfd en past maar net in de CPB modellen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 20:43 schreef Adonis.Nieuwbouw het volgende:
[..]
Ik geef Klopkoek gelijk. Zoals ik al schreef: Liever een overheid dat transparant en eerlijk is. Zowel Wilders als Jetten lullen links, maar voeren rechts beleid uit in de Tweede Kamer.
Waarom denk je dat een groot deel van de Tweede Kamer al tijden af wilt van de toeslagen? Niet vanwege alle excuses die ze gebruiken, maar zodat er op bezuinigd kan worden en er meer (neoliberaal) met subsidies gestrooid kan worden.
GL-PVDA, D66 of Wilders slapen niet minder om een kind dat met honger (in een Vogelaar wijk) naar bed gaat.
Sic idd. De uitzending is nog niet eens geweest joh.quote:Op vrijdag 5 december 2025 20:52 schreef Klopkoek het volgende:
Vanavond bij VVD-tv
[ x ]
Maar Raymond Mens is volgens nostra heus geen Trump fan hoor. Nee, hij is zuiver objectief aan het duiden en "zonder de Nederlandse bril" (sic).
Raymond Mens heeft tot nu toe altijd volgehouden dat Trump geen autocraat is. Een half jaar geleden was hij er zeker van dat de democratie en rechtsstaat (rechters, advocaten) in de VS heus geen gevaar liep. Wanneer is Mens nu echt kritisch geweest op Trump?quote:Op vrijdag 5 december 2025 21:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Sic idd. De uitzending is nog niet eens geweest joh.
Petersen en Mens zijn inderdaad daadwerkelijk Amerika-kenners. Ik ga de 13e naar zijn theatershow, ga je mee?quote:Op vrijdag 5 december 2025 21:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Raymond Mens heeft tot nu toe altijd vol gehouden dat Trump geen autocraat is. Een half jaar geleden was hij er zeker van dat de democratie en rechtsstaat (rechters, advocaten) in de VS heus geen gevaar liep.
Sommigen maken daar dan van "Petersen en Mens bekijken het zonder de Nederlandse bril en duiden zoals het is". Jaja.
Het zijn opiniemakers en wegbereiders voor allianties met de FvD. Dat is hun en jouw duivelse agenda. Autoritaire ballen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 21:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Petersen en Mens zijn inderdaad daadwerkelijk Amerika-kenners.
Raymond Mens zal bij Kockelmann vast niet dit agressieve en xenofobe document benoemen. De nieuwe buitenlandstrategie inclusief omvolkingsgepraat:quote:Op vrijdag 5 december 2025 21:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Petersen en Mens zijn inderdaad daadwerkelijk Amerika-kenners.
Nouja het volgende kabinet wilde voor sinterklaas spelen en de huidige vijf lijken tot grote vreugde van Danny vooralsnog vooral fan van zwartepieten.quote:
En Dick Schoof is een ongelofelijke slappe lul. Had ie een kansje om eindelijk op zn strepen te gaan staan gaat ie er een babbelclubje van maken.quote:Op vrijdag 5 december 2025 21:39 schreef Szura het volgende:
Over NRC gesproken: de sloop van totale prutser Femke Wiersma in een artikel
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-tegenhield-a4914144
Gelezen lol. Bizar.quote:Op vrijdag 5 december 2025 21:39 schreef Szura het volgende:
Ontluisterend gewoon, dit is de incompetentie heel ver voorbijquote:Op vrijdag 5 december 2025 21:39 schreef Szura het volgende:
En er staat nog niet eens alles in aan verhalen die er rondgaanquote:Op vrijdag 5 december 2025 22:30 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ontluisterend gewoon, dit is de incompetentie heel ver voorbij
Het principe is toch ook hetzelfde? Als je zelf (zoals Klaver) twee partijen uitsluit, namelijk PVV en FvD, moet je niet gaan janken als je zelf ook uitgesloten wordt.quote:Op vrijdag 5 december 2025 23:25 schreef Klopkoek het volgende:
[i]Raymond Mens die bij Kockelmann de blokkade van de VVD tegen GL/PvdA gelijkstelt aan het godzijdank herstelde cordon sanitaire rond de PVV. En niemand aan tafel die zegt dat er een verschil is tussen democratische en ondemocratische partijen.
Juist! Eens met dit draadje.
Die hele politieke komedie in dit land is gewoon kut met peren. Een stelletje kleuters die hun zin willen doordrammen en totaal niet naar de bevolking luisteren. In het buitenland liggen ze echt helemaal krom om deze farcequote:Op zaterdag 6 december 2025 00:01 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het principe is toch ook hetzelfde? Als je zelf (zoals Klaver) twee partijen uitsluit, namelijk PVV en FvD, moet je niet gaan janken als je zelf ook uitgesloten wordt.
En democratisch gezien kun je vaststellen dat de PVV meer stemmers heeft dan PvdA/GL.
Europa is dan ook het cuckje van de VS en militair de mindere van Rusland, daar moeten we gewoon eerlijk over zijn.quote:Op zaterdag 6 december 2025 00:04 schreef De_Verschoppeling het volgende:
Europa en Nederland aan het grillspit tussen Putin aan de ene kant, en MAGA aan de andere kant.
Al zullen de MAGA-juichaapjes wel staan te springen om deze 'rake teksten' uit het Witte Huis.
Mogen we dergelijk gejuich al als NSB-praktijken bestempelen?
Een continent vol onderdanige kruipers die graag economisch, militair en psychologisch gedomineerd worden door de Trumps, Poetins en Xi's van deze wereld.quote:Op zaterdag 6 december 2025 00:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Europa is dan ook het cuckje van de VS en militair de mindere van Rusland, daar moeten we gewoon eerlijk over zijn.
Partijen uitsluiten doe je niet voor de lol hè?quote:Op zaterdag 6 december 2025 00:01 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het principe is toch ook hetzelfde? Als je zelf (zoals Klaver) twee partijen uitsluit, namelijk PVV en FvD, moet je niet gaan janken als je zelf ook uitgesloten wordt.
En democratisch gezien kun je vaststellen dat de PVV meer stemmers heeft dan PvdA/GL.
Radicaal rechts staat al gebukt hoor. Die willen gewoon actief meedoen aan de algehele vernedering.quote:Op zaterdag 6 december 2025 00:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Europa is dan ook het cuckje van de VS en militair de mindere van Rusland, daar moeten we gewoon eerlijk over zijn.
Hoezee, Vance, Musk en co! Kom maar lekker preken voor eigen parochie in Polen, Reform UK, en AfD. Nog even afwachten wie hier in Nederland de honneurs waar zal nemen. Wat dat aangaat is ons parlement een snoepwinkel.quote:Voor Europese landen zal dit document opnieuw schrikken zijn: volgens het Witte Huis staat het continent op het punt om zijn "beschaving uitgewist te zien worden", een verwijzing naar migratie en de veranderende bevolkingssamenstelling in veel Europese landen. "Op lange termijn, over enkele decennia, is het meer dan plausibel dat bepaalde NAVO-lidstaten voor de meerderheid uit niet-Europeanen bestaan. Daarmee wordt het de vraag of zij hun plek in de wereld of hun band met de VS nog steeds hetzelfde zien als de landen die zich ooit bij de NAVO aansloten."
Dat is toch ook gewoon vergelijkbaar. GL/PVDA is de grootste partij op links, PVV de grootste op rechts. Je sluit partijen uit als ze te ver af liggen van de standpunten van de eigen partij.quote:Op vrijdag 5 december 2025 23:25 schreef Klopkoek het volgende:
Raymond Mens die bij Kockelmann de blokkade van de VVD tegen GL/PvdA gelijkstelt aan het godzijdank herstelde cordon sanitaire rond de PVV. En niemand aan tafel die zegt dat er een verschil is tussen democratische en ondemocratische partijen. Gewoon op de NPO. Het is gekmakend.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m7bih3b2uc2x
Juist! Eens met dit draadje.
Er zit een groot verschil tussen partijen uitsluiten die niet de democratische rechtstaat omarmen en partijen die dat wel doen. Je vergelijking gaat derhalve compleet mank.quote:Op zaterdag 6 december 2025 00:01 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik heb hier recent al posts aan gewijd. Het rapport aangaande de toekomst van de toeslagen is best duidelijk, de toeslagen zijn best een efficiënte manier van geld krijgen bij degene bij wie je het wil hebben. Alternatieven zijn, wanneer je dezelfde koopkracht voor ogen hebt vaak duurder. Neem de bijna gratis kinderopvang: je bent af van de toeslag maar het kost wel 1,5 keer zoveel (9 miljard per jaar).quote:Op vrijdag 5 december 2025 20:43 schreef Adonis.Nieuwbouw het volgende:
[..]
Ik geef Klopkoek gelijk. Zoals ik al schreef: Liever een overheid dat transparant en eerlijk is. Zowel Wilders als Jetten lullen links, maar voeren rechts beleid uit in de Tweede Kamer.
Waarom denk je dat een groot deel van de Tweede Kamer al tijden af wilt van de toeslagen? Niet vanwege alle excuses die ze gebruiken, maar zodat er op bezuinigd kan worden en er meer (neoliberaal) met subsidies gestrooid kan worden.
GL-PVDA, D66 of Wilders slapen niet minder om een kind dat met honger (in een Vogelaar wijk) naar bed gaat.
quote:Op donderdag 4 december 2025 13:59 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
De kinderopvangtoeslag is wel een mooi voorbeeld. Momenteel is er deze salarisafhankelijk, met directe subsidie wordt deze of bijna gratis of een groep met weinig geld gaat er echt enorm op achteruit. Het voorstel is tot nu toe om de kinderopvang per 2029 (2 jaar later dan gepland, ivm dekking onverwachte kosten), bijna gratis te maken (4% eigen bijdrage). Deze ingreep kost alleen wel 9 miljard per jaar, 1,5 keer zoveel als de huidige kinderopvangtoeslag.
Dit kan prima wanneer het andere doelen dient dan alleen de toeslag weghalen, maar als enkel dat het doel is dan lijkt het mij een vrij kostbare oplossing.
Mag de VVD het dan niet proberen?quote:Op vrijdag 5 december 2025 23:58 schreef Shreyas het volgende:
D66 speelt met vuur. Dé unieke kans dat we ook een premier van D66 huize krijgen ligt voor het oprapen. Maar gek genoeg heeft Jetten dat niet helemaal door. Als deze formatie niet lukt, gaat PVV het proberen. Dat lukt natuurlijk ook niet en krijgen we nieuwe verkiezingen. Omdat Nederland vooral rechts heeft gestemd gaat dit D66 zetels kosten en de PVV waarschijnlijk zetels opleveren.
Nogmaals, het feit dat de VVD PvdAGL wel blokkeert en FvD niet zegt veel over hun daadwerkelijke standpunt wat betreft Rusland-Oekraine.quote:Op zaterdag 6 december 2025 00:20 schreef Klopkoek het volgende:
Als de VVD zo graag met FvD zaken wil doen: ga je gang.
Mensen moeten minder dieren eten en meer eiwitten uit planten halen.quote:Op vrijdag 5 december 2025 22:30 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ontluisterend gewoon, dit is de incompetentie heel ver voorbij
Ze zijn net begonnen. Dat geleuter over nieuwe verkiezingen slaat sowieso al nergens op en is dit moment zelfs vrij zwakzinnig.quote:Op vrijdag 5 december 2025 23:58 schreef Shreyas het volgende:
D66 speelt met vuur. Dé unieke kans dat we ook een premier van D66 huize krijgen ligt voor het oprapen. Maar gek genoeg heeft Jetten dat niet helemaal door. Als deze formatie niet lukt, gaat PVV het proberen. Dat lukt natuurlijk ook niet en krijgen we nieuwe verkiezingen. Omdat Nederland vooral rechts heeft gestemd gaat dit D66 zetels kosten en de PVV waarschijnlijk zetels opleveren.
Welk beleid wordt er gemaakt over wat mensen moeten eten?quote:Op zaterdag 6 december 2025 07:40 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Mensen moeten minder dieren eten en meer eiwitten uit planten halen.
Toch fijn dan ambtenaren maar voorschrijven en beleid maken over iemand moet eten.
Kun je mij dat beleidsartikel even linken?quote:Op zaterdag 6 december 2025 07:40 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Mensen moeten minder dieren eten en meer eiwitten uit planten halen.
Toch fijn dan ambtenaren maar voorschrijven en beleid maken over iemand moet eten.
De VVD sluit PVV uit alleen om praktische redenen, niet principieel. GL-PvdA wordt om principiële redenen uitgesloten.quote:Op zaterdag 6 december 2025 01:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is toch ook gewoon vergelijkbaar. GL/PVDA is de grootste partij op links, PVV de grootste op rechts. Je sluit partijen uit als ze te ver af liggen van de standpunten van de eigen partij.
Dat is een ambtenaar die staand beleid, ingevoerd door een minister met steun van de Kamer, uit legt aan een zeer incompetente minister.quote:Op zaterdag 6 december 2025 08:21 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En dat is? Is dat niet gewoon vooral om koste wat het kost de relatie met de VS overeind te houden.quote:Op zaterdag 6 december 2025 06:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nogmaals, het feit dat de VVD PvdAGL wel blokkeert en FvD niet zegt veel over hun daadwerkelijke standpunt wat betreft Rusland-Oekraine.
Het is geen holle frase, het is iets wat je als het goed is omstandig krijgt uitgelegd als je volksvertegenwoordiger wordt. Elke volksvertegenwoordiger vertegenwoordigt geen partij of een eigen achterban, maar het hele volk.quote:Op vrijdag 5 december 2025 18:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een volstrekt holle frase. Hoe vertegenwoordig je tegelijkertijd twee mensen of groepen die diametraal tegenover elkaar staan?
Ik heb het al eerder benoemd maar ten opzichte van 2023 heeft de VVD verwijzingen naar Paarse Vrijdag in het 2025 programma verwijderd.quote:Op zaterdag 6 december 2025 06:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nogmaals, het feit dat de VVD PvdAGL wel blokkeert en FvD niet zegt veel over hun daadwerkelijke standpunt wat betreft Rusland-Oekraine.
Wat is dit nu weer voor ‘if you’re not part of the solution, you’re part of the problem’ redenering?quote:Op zaterdag 6 december 2025 08:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder benoemd maar ten opzichte van 2023 heeft de VVD verwijzingen naar Paarse Vrijdag in het 2025 programma verwijderd.
Hier gaan we naartoe. Rechts wordt weer homohatend rechts. Gefaciliteerd en in het zadel geholpen door de VVD.
https://www.trouw.nl/tijd(...)a-verdween~bd4f8718/
Als jij je programma op die manier wijzigt en tegelijkertijd graag met erkende anti-lhbti partijen wil regeren (tot FvD aan toe) dan ben je inderdaad deel van het probleem.quote:Op zaterdag 6 december 2025 09:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor ‘if you’re not part of the solution, you’re part of the problem’ redenering?
En:quote:American diplomacy should continue to stand up for genuine democracy, freedom of expression, and unapologetic celebrations of European nations’ individual character and history. America encourages its political allies in Europe to promote this revival of spirit, and the growing influence of patriotic European parties indeed gives cause for great optimism.
Zo openlijk heeft het Kremlin zijn Europese geopolitieke strategie omtrent FvD en co. nog nooit geformuleerd.quote:We want to support our allies in preserving the freedom and security of Europe, while restoring Europe’s civilizational self-confidence and Western identity
Zijn jullie ook zo benieuwd waar we de vertaling van dit stuk over een dag of twee kunnen lezen en horen?quote:Over the long term, it is more than plausible that within a few decades at the latest, certain NATO members will become majority non-European. As such, it is an open question whether they will view their place in the world, or their alliance with the United States, in the same way as those who signed the NATO charter.
Ze hebben geleerd van BBB en PVV de vorige ronde.quote:Op zaterdag 6 december 2025 10:10 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Precies, GL-PvdA die de pers netjes tewoord staat en de VVD die geen reet doet en wat zwaait.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-tegenhield-a4914144quote:Ieder voor zich
Al in de formatie is het ieder voor zich. De verkiezingsuitslag van november 2023 drijft vier partijen bijeen die elkaar niets gunnen. VVD en NSC hebben geen zin in de samenwerking met BBB en PVV. Die laatste twee zetten zich af tegen het politieke establishment. Ook achter gesloten deuren blijven partijen hun eigen standpunten herhalen, alsof het nog verkiezingstijd is.
Dat is geen fout van hem, dat was in opdracht van de TK.quote:Op zaterdag 6 december 2025 10:25 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Gaat het nog over Nederlandse politiek?
De reden waarom ik gisteren schreef dat Buma vervangen moet worden is omdat ik vind dat ie een fout gemaakt heeft
Hij weet alle weken al welke blokkades er zijn en heeft weken lang geprobeerd weg te blijven van 'wie met wie'
Dat is de hele reden dat ie die bontenbal en jettenndat stuk- die positieve agenda- liet schrijven
En nu is dat stuk af, en zou bekeken moeten worden wienzich er in kan vinden en wienzich erbij wil aansluiten
Maar het eerste wat ie deed is weer 'wie wil met wie ' en niet op de inhoud van dat stuk
En daarom zit het nu weer vast
Dat is een fout van hem geweest
Hij had weg moeten blijven van wie met wie en welke blokkades en puur op de inhoud van dat stuk moeten praten
Nu is dat stuk gewoon voor niets heweest
Een opdracht puur wie met wie en de nadruk op blokkades is dom , dan krijg je de patstelling die je nu ook zietquote:Op zaterdag 6 december 2025 10:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is geen fout van hem, dat was in opdracht van de TK.
Probleem is dat 1 van de hoofdpersonen, Yeşilgöz, niets kan bespreken op inhoud en het alleen over beeldvorming en "wie met wie" kan hebben.quote:Op zaterdag 6 december 2025 10:25 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Gaat het nog over Nederlandse politiek?
De reden waarom ik gisteren schreef dat Buma vervangen moet worden is omdat ik vind dat ie een fout gemaakt heeft
Hij weet alle weken al welke blokkades er zijn en heeft weken lang geprobeerd weg te blijven van 'wie met wie'
Dat is de hele reden dat ie die bontenbal en jettenndat stuk- die positieve agenda- liet schrijven
En nu is dat stuk af, en zou bekeken moeten worden wienzich er in kan vinden en wienzich erbij wil aansluiten
Maar het eerste wat ie deed is weer 'wie wil met wie ' en niet op de inhoud van dat stuk
En daarom zit het nu weer vast
Dat is een fout van hem geweest
Hij had weg moeten blijven van wie met wie en welke blokkades en puur op de inhoud van dat stuk moeten praten
Nu is dat stuk gewoon voor niets heweest
JA21 heeft dan ook behoorlijk afwijkende standpunten waarvan je je dus al moet afvragen of dat een goede combinatie is met D66. Zeker op gebied van klimaat is het bijna water en vuur.quote:Op zaterdag 6 december 2025 10:35 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ook heb ik de indruk dat die positieve agenda zo geschreven is dat jaWq zich er niet bij thuis zou voelen
Waardoor ze zelf af zouden haken en minder enthousiast zouden worden
Maar nu ook eeeramns aanknopingspunten ziet, is het lastig om die buiten de deur te houden en niet ook met hun te gaan praten
Toch zien ze aanknopingspunten en dat was de hele insteek van dat stuk met de uitgestoken handquote:Op zaterdag 6 december 2025 10:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
JA21 heeft dan ook behoorlijk afwijkende standpunten waarvan je je dus al moet afvragen of dat een goede combinatie is met D66. Zeker op gebied van klimaat is het bijna water en vuur.
Dat klopt. Dat valt te waarderen en zal Eerdmans ook kansen in zien als VVD blijft tegenstribbelen.quote:Op zaterdag 6 december 2025 10:44 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Toch zien ze aanknopingspunten en dat was de hele insteek van dat stuk met de uitgestoken hand
Dus praten op basis van die oositive agenda en dan zie je wel met wie je dat stuk kunt verwezelijken
Je hebt met VVD/JA21 bij lange na geen meerderheid in de Eerste Kamer. De andere optie een ruime meerderheid in beide Kamers. Het is gewoon echt volstrekt een onredelijke houding van de VVD.quote:Op zaterdag 6 december 2025 10:44 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Toch zien ze aanknopingspunten en dat was de hele insteek van dat stuk met de uitgestoken hand
Dus praten op basis van die oositive agenda en dan zie je wel met wie je dat stuk kunt verwezelijken
Nou ja de deadlock die er gisteren kwam bij die bespreking en de opdracht die Buma alle mensen daar meegaf was niet puur aan Yesilgoz gerichtquote:Op zaterdag 6 december 2025 10:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat klopt. Dat valt te waarderen en zal Eerdmans ook kansen in zien als VVD blijft tegenstribbelen.
Voorlopig is het alleen Yesilgoz die weigert te praten over inhoud. Die zit nog vol in campagnemodus.
Her vertrekpunt was dat stukquote:Op zaterdag 6 december 2025 10:47 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je hebt met VVD/JA21 bij lange na geen meerderheid in de Eerste Kamer. De andere optie een ruime meerderheid in beide Kamers. Het is gewoon echt volstrekt een onredelijke houding van de VVD.
Als JA21 bereid zou zijn om mee te praten met bv D66/CDA/GL-PvdA/JA21/CU dan zou je wel een redelijk startpunt kunnen hebben. Geen idee wat JA21 en GL-PvdA elkaar zouden gunnen echter... die liggen (financieel) nog verder uit elkaar dan JA21 en D66.
Zoals SnertmetChoco al zegt; het probleem van de volgende combinatie die VVD heel graag wil is dat het geen meerderheid heeft in Eerste Kamer. Sterker nog die komen nogal veel tekort.quote:Op zaterdag 6 december 2025 10:44 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Buma is begonnen met dat stukquote:Op zaterdag 6 december 2025 10:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zoals SnertmetChoco al zegt; het probleem van de volgende combinatie die VVD heel graag wil is dat het geen meerderheid heeft in Eerste Kamer. Sterker nog die komen nogal veel tekort.
[ afbeelding ]
Dan moet je perse GL/PvdA erbij hebben en die sluit VVD dan weer uit. Om onduidelijke redenen voorlopig.
[ afbeelding ]
Anderzijds, een coalitie zonder JA21 die D66 liever ziet heeft wel bijna een meerderheid in Eerste Kamer. Daar moet je dus wat steun voor zoeken bij kleine constructieve partijen.
[ afbeelding ]
Dus ja we zitten beetje in cirkeltjes te gaan terwijl de meesten wel beetje zien wat de enige optie is.
Zelfs als je geheel over guurrechts gaat dan kom je tekort in Tweede Kamer en nipt in EK.
[ afbeelding ]
Nogmaals. De Tweede Kamer heeft daar om gevraagd. Er moest een stuk komen en vanuit daar gekeken worden wie wil zich daarbij aansluiten.quote:Op zaterdag 6 december 2025 11:01 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Buma is begonnen met dat stuk
En daarop had die verder moeten gaan
Dat was de juiste procesweg geweest met cda en d66
En iedereen die er bij wil aanhaken
Dom dat ie dat zich heeft laten afpakken
En daarom vind ik dat ie een fout gemaakt heeft en vervangen moet worden
Die heeft nu geen zin meer
Het sruk dient nu geen doel meer
Ja ik vind het een fout van Buma dat ie niet door is gegaan op de inhoud puur, ongeacht wat anderen roepenquote:Op zaterdag 6 december 2025 11:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nogmaals. De Tweede Kamer heeft daar om gevraagd. Er moest een stuk komen en vanuit daar gekeken worden wie wil zich daarbij aansluiten.
Dat heeft hij gedaan door te praten met alle partijen afzonderlijk. Alleen GL/PvdA en JA21 zeiden wel te willen praten en VVD komt opeens met idee om helemaal opnieuw te beginnen. Precies wat niet in de opdracht staat.
Ik vind het beetje apart dat je nu de schuld bij Buma neerlegt. Die kan helemaal niets aan doen dat partijen blokkades blijven opwerpen.
D66 heeft een zeteltje meer tegenwoordig in de Eerste Kamer dankzij een BBB'er die zich aansloot (waarmee nu de BBB vanuit hun gekoesterde plekje in de regering de EK wil ontbinden... wat een verschrikkelijke kutpartij, had ik dat al gezegd vandaag?)quote:Op zaterdag 6 december 2025 10:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zoals SnertmetChoco al zegt; het probleem van de volgende combinatie die VVD heel graag wil is dat het geen meerderheid heeft in Eerste Kamer. Sterker nog die komen nogal veel tekort.
[ afbeelding ]
Dan moet je perse GL/PvdA erbij hebben en die sluit VVD dan weer uit. Om onduidelijke redenen voorlopig.
[ afbeelding ]
Anderzijds, een coalitie zonder JA21 die D66 liever ziet heeft wel bijna een meerderheid in Eerste Kamer. Daar moet je dus wat steun voor zoeken bij kleine constructieve partijen.
[ afbeelding ]
Dus ja we zitten beetje in cirkeltjes te gaan terwijl de meesten wel beetje zien wat de enige optie is.
Zelfs als je geheel over guurrechts gaat dan kom je tekort in Tweede Kamer en nipt in EK.
[ afbeelding ]
De BBB-wens over dat ontbinden van de EK hoorde ik gisteren over. Wordt steeds gekker, maar ook dat gefaal van Wiersma geeft me de indruk dat het wel klaar is met die partij.quote:Op zaterdag 6 december 2025 11:18 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
D66 heeft een zeteltje meer tegenwoordig in de Eerste Kamer dankzij een BBB'er die zich aansloot (waarmee nu de BBB vanwege hun gekoesterde plekje in de regering de EK wil ontbinden... wat een verschrikkelijke kutpartij, had ik dat al gezegd vandaag?)
Ik heb de indruk dat die nog niet is meegenomen in deze overzichtjes.
Het is echt met deze gekkigheid zaak geworden om deze mensen zo snel mogelijk uit de regering te krijgen. Zou er geen meerderheid voor een motie van wantrouwen tegen Wiersma te vinden zijn bv?quote:Op zaterdag 6 december 2025 11:24 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
De BBB-wens over dat ontbinden van de EK hoorde ik gisteren over. Wordt steeds gekker, maar ook dat gefaal van Wiersma geeft me de indruk dat het wel klaar is met die partij.
Ondertussen zijn ze voorlopig wel de regering met de vvdquote:Op zaterdag 6 december 2025 11:24 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
De BBB-wens over dat ontbinden van de EK hoorde ik gisteren over. Wordt steeds gekker, maar ook dat gefaal van Wiersma geeft me de indruk dat het wel klaar is met die partij.
En dan? Een soort zaakwaarnemer hoogste ambtenaar die op het ministerie past? Soort schoofKloon.quote:Op zaterdag 6 december 2025 11:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is echt met deze gekkigheid zaak geworden om deze mensen zo snel mogelijk uit de regering te krijgen. Zou er geen meerderheid voor een motie van wantrouwen tegen Wiersma te vinden zijn bv?
Hoe denk je dat het gelopen is met de stoet aan ministers die vertrokken zijn met het vertrekken van PVV en NSC? Dat wordt tijdelijk waargenomen door een ander. We hebben nou een demissionair kabinet, dus de boel ligt toch aardig op zijn gat.quote:Op zaterdag 6 december 2025 11:31 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
En dan? Een soort zaakwaarnemer hoogste ambtenaar die op het ministerie past? Soort schoofKloon.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |