abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219423294
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 11:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Wat zien jullie nubals toekomst als het maar over blokkades en zulks blijft gaan?

Minderheidskabinet waarbij GroenLinks PvdA moet gedogen gaan ze echt niet doen Terecht als die partij daarvoor past

De formatie lijkt volledig weg van de inhoud te zijn geraakt
Ik denk dat de volgende poging wordt een VVDer met een andere lijn dan Yesilgöz als informateur.

Een andere mogelijke opties is denk ik nog een minderheidskabinet met CDA en D66 en zowel PvdA en VVD in een gedoogrol op grote thema's.

Dan hoeft de VVD niet in een kabinet met PvdA/GL en hoef PvdA/GL zich niet afgewezen te voelen.
  zaterdag 6 december 2025 @ 11:39:05 #202
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219423302
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 08:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
En dat is? Is dat niet gewoon vooral om koste wat het kost de relatie met de VS overeind te houden.

Die hele Oekraine interesseert ze gewoon geen flikker. Het is een ver-van-hun-bedshow en alles waar ze niet direct baat bij hebben mag kapotvallen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 6 december 2025 @ 11:39:38 #203
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_219423305
In maart 2027 (over iets meer dan een jaar) zijn alweer verkiezingen voor de provinciale staten, en in mei zit er dan waarschijnlijk al een nieuwe Eerste Kamer. Voor nieuwe wetgevingstrajecten is de huidige samenstelling dus niet zo heel relevant meer. Ik denk dat ze dat in de TK ook wel beseffen.

En het probleem van GL-PvdA is niet zozeer dat het een antisemitische partij zou zijn (zolang Asscher nog lid is gaat dat wat ver), maar dat de partij wel degelijk openlijk antisemitische elementen bevat op de linkerflank die ze niet onder controle hebben. De strijd tussen activisme en pragmatisme, tussen marxisme en sociaaldemocratie, tussen waanzin en gezond verstand is nog lang niet gestreden. En dat maakt de partij op dit moment ongeschikt voor regeringsdeelname. En wie kan zich de rel rond de genocideposters van The Rights Forum nog herinneren? GL-PvdA vond het allemaal prima. Ik begrijp de rode lijn van Yesilgöz dan ook volkomen.
Never explain, never apologize.
pi_219423331
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 11:39 schreef Lurf het volgende:
In maart 2027 (over iets meer dan een jaar) zijn alweer verkiezingen voor de provinciale staten, en in mei zit er dan waarschijnlijk al een nieuwe Eerste Kamer. Voor nieuwe wetgevingstrajecten is de huidige samenstelling dus niet zo heel relevant meer. Ik denk dat ze dat in de TK ook wel beseffen.

En het probleem van GL-PvdA is niet zozeer dat het een antisemitische partij zou zijn (zolang Asscher nog lid is gaat dat wat ver), maar dat de partij wel degelijk openlijk antisemitische elementen bevat op de linkerflank die ze niet onder controle hebben. De strijd tussen activisme en pragmatisme, tussen marxisme en sociaaldemocratie, tussen waanzin en gezond verstand is nog lang niet gestreden. En dat maakt de partij op dit moment ongeschikt voor regeringsdeelname. En wie kan zich de rel rond de genocideposters van The Rights Forum nog herinneren? GL-PvdA vond het allemaal prima. Ik begrijp de rode lijn van Yesilgöz dan ook volkomen.
Dat soort elementen zitten ook bij Forum voor Democratie, maar dan op de andere flank en daar geldt geen blokkade voor vanuit de VVD.
pi_219423433
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 11:39 schreef Lurf het volgende:

Men spreekt over "GroenLinks PvdA"

Ondertussen is Bas Eickhout fractievoorzitter in het Europees Parlement.
Paul Rossenmoller fractievoorzitter in de Eerste Kamer.
Jesse Klaver fractievoorzitter in de Tweede Kamer.

Allemaal van GroenLinks,niks van de PvdA.

Ik snap de VVD wel.
pi_219423439
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 11:43 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Dat soort elementen zitten ook bij Forum voor Democratie, maar dan op de andere flank en daar geldt geen blokkade voor vanuit de VVD.
Sterker, de oprichters van JA21 vonden het antisemitisme bij FVD wel prima voor een jaar totdat het uitlekte. En dat heeft dan zelfs de voorkeur van de VVD.

Dus nee, de lijn heeft inderdaad niks te maken daarmee.
pi_219423450
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 11:50 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Men spreekt over "GroenLinks PvdA"

Ondertussen is Bas Eickhout fractievoorzitter in het Europees Parlement.
Paul Rossenmoller fractievoorzitter in de Eerste Kamer.
Jesse Klaver fractievoorzitter in de Tweede Kamer.

Allemaal van GroenLinks,niks van de PvdA.

Ik snap de VVD wel.
Misschien hadden ze als lijsttrekker een door de wol geverfde PvdA politicus moeten kiezen...
pi_219423477
Ben ook benieuwd hoever de neergaande lijn de komende provinciale staten verkiezingen GroenLinks PvdA verder decimeert.
pi_219423522
quote:
83s.gif Op zaterdag 6 december 2025 11:51 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Misschien hadden ze als lijsttrekker een door de wol geverfde PvdA politicus moeten kiezen...
Die zijn beloften niet nakwam dat ie in de kamer zou gaan zitten als het resultaat hem tegenviel? :D

Man man man.
Klap na klap krijgt die partij. Om treurig van te worden.
pi_219423531
Het zit wel behoorlijk vast.
Ben wel benieuwd wat het gaat worden, het kan alle kanten nog op.
pi_219423545
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 11:55 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Die zijn beloften niet nakwam dat ie in de kamer zou gaan zitten als het resultaat hem tegenviel? :D

Man man man.
Belangrijker in deze discussie lijkt me dat jouw hele argument dus kant noch wal raakt. Het maakte helemaal niet uit dat ze met een PvdA'er aan tafel moesten zitten of een GL'er.
  zaterdag 6 december 2025 @ 11:57:38 #212
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219423549
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 11:55 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Man man man.
Terecht ook. De oude PvdA kliek eruit gewerkt om met het activistische GL deel over te blijven.
pi_219423553
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 11:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Wat zien jullie nubals toekomst als het maar over blokkades en zulks blijft gaan?

Minderheidskabinet waarbij GroenLinks PvdA moet gedogen gaan ze echt niet doen Terecht als die partij daarvoor past

De formatie lijkt volledig weg van de inhoud te zijn geraakt
Ik gok een obligaat rondje babbelen met de VVD. Met als ze slim zijn een twitterverbod :+.
  zaterdag 6 december 2025 @ 12:01:10 #214
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219423586
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 11:09 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Ja ik vind het een fout van Buma dat ie niet door is gegaan op de inhoud puur, ongeacht wat anderen roepen

Hij had de wie met wie en wie niet volledig links moeten laten liggen en is er toch in mee gegaan
Ik snap eerlijk gezegd niet hoe je dat voor je ziet?

Als je aan hand van een tussenakkoord verder wil praten over inhoud dan ga je vragen bij de partijen; "Hallo, wil je mee praten over inhoud aan de hand van dit stuk?" En dan komt VVD met nee want ik wil niet met GL/PvdA en ik zeg niet waarom.

Dan heb je het wel geprobeerd maar maakt VVD er een wie met wie spelletje van. Hoe had je dat willen voorkomen dan?
pi_219423588
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 11:43 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Vergeet die elementen bij JA21 ook niet, de favoriete partij van de huidige VVD…
pi_219423591
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 11:37 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Ik denk dat de volgende poging wordt een VVDer met een andere lijn dan Yesilgöz als informateur.

Een andere mogelijke opties is denk ik nog een minderheidskabinet met CDA en D66 en zowel PvdA en VVD in een gedoogrol op grote thema's.

Dan hoeft de VVD niet in een kabinet met PvdA/GL en hoef PvdA/GL zich niet afgewezen te voelen.
Een type Frank de Grave ofzo, misschien ja.

Minderheid van 2 met 2 keer gedogen lijkt me moeilijk te verdragen voor met name de VVD, aangezien Yesilgoz zichzelf een hele grote broek wil aanmeten, maar zou misschien een uitweg zijn.

Andere alternatieven een coalitie zonder VVD, maar met JA21 + CU, een minderheidscoalitie met VVD en zonder GL/PvdA of met GL/PvdA zonder VVD, 5 partijen dus inclusief GL-PvdA en VVD en JA21, waarmee dus VVD wel wat afgedekt heeft op de uiterst rechtse flank.
pi_219423621
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 11:57 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Terecht ook. De oude PvdA kliek eruit gewerkt om met het activistische GL deel over te blijven.
Aha ze hebben Timmermans expres laten falen?
pi_219423647
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 10:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat is geen fout van hem, dat was in opdracht van de TK.
En misschien had men wel meer "meedoeners" verwacht. CU,SGP,Sp,pvdD hebben naar mijn weten allemaal aangegeven niet mee te willen doen/gedogen
pi_219423666
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 12:03 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
En misschien had men wel meer "meedoeners" verwacht. CU,SGP,Sp,pvdD hebben naar mijn weten allemaal aangegeven niet mee te willen doen/gedogen
Een rol voor hen is nu ook gewoon nog niet aan de orde.
  zaterdag 6 december 2025 @ 12:14:23 #220
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219423777
Mensen die kritiek op genocideplegers gelijkstellen aan antisemitisme :')
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219423958
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 12:01 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik snap eerlijk gezegd niet hoe je dat voor je ziet?

Als je aan hand van een tussenakkoord verder wil praten over inhoud dan ga je vragen bij de partijen; "Hallo, wil je mee praten over inhoud aan de hand van dit stuk?" En dan komt VVD met nee want ik wil niet met GL/PvdA en ik zeg niet waarom.

Dan heb je het wel geprobeerd maar maakt VVD er een wie met wie spelletje van. Hoe had je dat willen voorkomen dan?
Dan heeft die hele exercitie met dat tussenstuk 0 waarde gehad
Als je het proces daarna niet voort zet
pi_219423993
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 12:30 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Dan heeft die hele exercitie met dat tussenstuk 0 waarde gehad
Als je het proces daarna niet voort zet
Het proces gaat toch ook gewoon door? Dit was vooral een tussenstap.
pi_219424007
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 december 2025 12:32 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De gedachte dat je wellicht zelf vooral radicaler bent geworden kom niet in je op?
Nee, omdat ik weet dat het niet zo is.
pi_219424009
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 december 2025 12:33 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het proces gaat toch ook gewoon door? Dit was vooral een tussenstap.
Het proces seelf wel ja
Maar niet die op de inhoud die Buma initieerde
Die is gefaald

Next dus
pi_219424017
Wie gaat Buma vervangen nu die gefaald heeft?

Ik zou Plasterk wel zien zitten of anders een vvder?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')