Oh maar dat stuk blijft gewoon en is sowieso de basis voor het motorblok van het volgende kabinet.quote:Op zaterdag 6 december 2025 12:35 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Het proces seelf wel ja
Maar niet die op de inhoud die Buma initieerde
Die is gefaald
Next dus
Dat is geen wet van meden en perzenquote:Op zaterdag 6 december 2025 12:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Oh maar dat stuk blijft gewoon en is sowieso de basis voor het motorblok van het volgende kabinet.
Met een formatie van nog zeker een jaar pleit ik voor een algehele motie van wantrouwen tegen Schoof 1. Te beginnen met Schoof, Keijzer, Wiersema (laten we eigenlijk maar de hele BBB doen), Karremans en van Weel. Mijn zegen hebben ze.quote:"Er zal vast wel iemand ergens een procedure beginnen, of dit legitiem is", zei Schoof over de aanvallen op de bootjes. "Het is altijd ingewikkeld om dat heel precies te bekijken. We hebben daar als kabinet op dit moment nog geen standpunt over ingenomen."
In welk opzicht heeft Buma gefaald? Omdat partijen niet binnen één week al hun troeven uit handen hebben geven?quote:Op zaterdag 6 december 2025 12:37 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Wie gaat Buma vervangen nu die gefaald heeft?
Ik zou Plasterk wel zien zitten of anders een vvder?
Ik zie CDA en D66 daarin elkaar niet loslaten. Anderen mogen er op reageren en allicht wat aanpassen maar dat zal vanuit dit stuk gebeuren.quote:Op zaterdag 6 december 2025 12:38 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dat is geen wet van meden en perzen
Lol
Een corrupte oplichter, ja lijkt me een heel goed plan!quote:Op zaterdag 6 december 2025 12:37 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Eens en in tussentijd maar gewoon een kabinet van nationale eenheid oid.quote:Op zaterdag 6 december 2025 12:43 schreef De_Verschoppeling het volgende:
Fantastisch doordacht beleid van MAGA. Hoezo inlichtingen, gewoon schieten op alles wat vaart in de Caraïbische regio.
Natuurlijk gaat Schoof rustig afwachten tot er een stel Arubaanse vissers worden afgeschoten. En dan repeteren we gewoon rustig verder:
[..]
Met een formatie van nog zeker een jaar pleit ik voor een algehele motie van wantrouwen tegen Schoof 1. Te beginnen met Schoof, Keijzer, Wiersema (laten we eigenlijk maar de hele BBB doen), Karremans en van Weel. Mijn zegen hebben ze.
Moet je voorstellen, nog een heel jaar:
- geen geopolitiek beleid terwijl de wereld in de fik staat,
- structureel de telefoonnummers van EU-diplomaten en politici niet in de telefoon willen zetten,
- een blijvend stikstofslot handhaven,
- geen oplossing voor de woningschaarste,
- dwarsbomen van de spreidingswet.
En hierna een minderheidskabinet die ook niets voor elkaar gaat krijgenquote:Op zaterdag 6 december 2025 12:43 schreef De_Verschoppeling het volgende:
Fantastisch doordacht beleid van MAGA. Hoezo inlichtingen, gewoon schieten op alles wat vaart in de Caraïbische regio.
Natuurlijk gaat Schoof gaat rustig afwachten tot er een stel Arubaanse vissers worden afgeschoten. En dan repeteren we gewoon rustig verder:
[..]
Met een formatie van nog zeker een jaar pleit ik voor een algehele motie van wantrouwen tegen Schoof 1. Te beginnen met Schoof, Keijzer, Wiersema (laten we eigenlijk maar de hele BBB doen), Karremans en van Weel. Mijn zegen hebben ze.
Moet je voorstellen, nog een heel jaar:
- geen geopolitiek beleid terwijl de wereld in de fik staat,
- structureel de telefoonnummers van EU-diplomaten en politici niet in de telefoon willen zetten,
- een blijvend stikstofslot handhaven,
- geen oplossing voor de woningschaarste,
- dwarsbomen van de spreidingswet.
De vorige ronde ook al een doorslaand succes.quote:Op zaterdag 6 december 2025 12:46 schreef Szura het volgende:
[..]
Een corrupte oplichter, ja lijkt me een heel goed plan!
Plasterk, die D66 de grootste bedreiging voor vrijheid van meningsuiting en vrijheid van denken noemde in het grootste roddelblad van Nederland? Die Plasterk?quote:Op zaterdag 6 december 2025 12:37 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Omdat ie dat zelf zegtquote:Op zaterdag 6 december 2025 12:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In welk opzicht heeft Buma gefaald? Omdat partijen niet binnen één week al hun troeven uit handen hebben geven?
Alsjeblieft zeg.
Denk dat ze best wat voor elkaar kunnen krijgen. Na jaren wanbeleid is er allerlei laaghangend fruit waar prima meerderheden voor te vinden zijn.quote:Op zaterdag 6 december 2025 12:46 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
En hierna een minderheidskabinet die ook niets voor elkaar gaat krijgen
Wie zou jij dan zien zitten als opvolger van de gefaalde Buma?quote:Op zaterdag 6 december 2025 12:47 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Plasterk, die D66 de grootste bedreiging voor vrijheid van meningsuiting en vrijheid van denken noemde in het grootste roddelblad van Nederland? Die Plasterk?
En dan moest Wijers weg vanwege een privé appje met een veel minder erg stukje tekst. Jaja.
Dat heb ik hierboven al geopperd. Een type als Frank de Grave of de man zelf.quote:Op zaterdag 6 december 2025 12:50 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Wie zou jij dan zien zitten als opvolger van de gefaalde Buma?
Denk je dat er in dit stadium van het formatieproces een andere uitkomst mogelijk was geweest?quote:Op zaterdag 6 december 2025 12:49 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Omdat ie dat zelf zegt
Hij ziet geen mogelijkheid een meerderheids- of minderheidskabinet te vormen
Dan is ie gefaald in zijn opdracht
Of vind jij dat ie zijn opdracht tot een daverend succes volbracht heeft?
Gewoon een demissionair zakenkabinet totdat men eindelijk klaar is met soebatten, de continue sabotage van de VVD en het 'formeren'. Precies wat KarelDeStoute voorstelt.quote:Op zaterdag 6 december 2025 12:46 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
En hierna een minderheidskabinet die ook niets voor elkaar gaat krijgen
Misschien toch maar eens een kiesdrempel invoeren terwijl ik dat niet perse voor ben, maar om de totale versnippering en onbestuurbaarheid tegen te gaan
We moeten nog maar zien of d66 de formatietot een succesvol einde kan breienquote:Op zaterdag 6 december 2025 12:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat heb ik hierboven al geopperd. Een type als Frank de Grave of de man zelf.
Maar hoezo zou je een persoon die zich zo onbehoorlijk uitspreekt over D66 tot informateur willen benoemen na het Wijers precedent?
Een zakenkabinet zonder enige invloed?quote:Op zaterdag 6 december 2025 12:56 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Gewoon een demissionair zakenkabinet totdat men eindelijk klaar is met soebatten, de continue sabotage van de VVD en het 'formeren'. Precies wat KarelDeStoute voorstelt.
Een type Putters in de rol van een Draghi, en los van partijkleur met een paar capabele mensen (dus niet de rariteiten waar NSC en FvD mee hebben gekoketteerd) een jaar laten zien hoe het ook kan. Ik wil best mijn pessimisme tijdelijk even opzij zetten, met nog een sprankje hoop dat dit wellicht ontnuchterend werkt.
Als het Nederlandse Volk dan nog steeds ridicuul blijft stemmen, kunnen we de hele inboedel wel in de uitverkoop doen bij Putin of MAGA. Dan is er geen redden meer aan.
Jij denkt dat de VVD zo ver heen is, dat ze uit pure rancune ook alle voorstellen van een zakenkabinet maar gaan blokkeren?quote:Op zaterdag 6 december 2025 13:08 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Een zakenkabinet zonder enige invloed?
Partijen komen op dit moment al niet tot een kabinet, ik denk niet dat ze vervolgens een tijdelijk kabinet ineens zullen we gaan steunen.
Verder moeten we gewoon stoppen met dat moeilijk doen met drugs, laat mensen lekker zelf beslissen waarmee ze zich volspuiten. Kunnen we dat geld wat we besparen in iets nuttigs steken.
Het grootste deel van de wetgeving wordt breed gesteund. En ook voor een aantal belangrijke onderwerpen is wel degelijk brede steun. Ze zullen zich niet gaan bemoeien met artikel 23 oid.quote:Op zaterdag 6 december 2025 13:08 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Een zakenkabinet zonder enige invloed?
Partijen komen op dit moment al niet tot een kabinet, ik denk niet dat ze vervolgens een tijdelijk kabinet ineens zullen we gaan steunen.
Verder moeten we gewoon stoppen met dat moeilijk doen met drugs, laat mensen lekker zelf beslissen waarmee ze zich volspuiten. Kunnen we dat geld wat we besparen in iets nuttigs steken.
Zelfs steun aan Oekraïne vinden ze nu al moeilijk als GL/PvdA het voorstelt :’). Maar dan maar gewoon om de VVD heen als het moet…quote:Op zaterdag 6 december 2025 13:11 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Jij denkt dat de VVD zo ver heen is, dat ze uit pure rancune ook alle voorstellen van een zakenkabinet maar gaan blokkeren?
Klinkt helaas aardig plausibel.
Doen wel meer partijen.quote:Op zaterdag 6 december 2025 13:11 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Jij denkt dat de VVD zo ver heen is, dat ze uit pure rancune ook alle voorstellen van een zakenkabinet maar gaan blokkeren?
Klinkt helaas aardig plausibel.
Welke partijen gaan er volgens jou dwarsliggen op alle voorstellen die er zouden komen vanuit een Draghi-constructie, waardoor er nooit een meerderheid voor ook maar één voorstel zou kunnen ontstaan? Gewoon pertinent niet aan tafel willen komen.quote:Op zaterdag 6 december 2025 13:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Doen wel meer partijen.
De zogenaamde neutrale eerste Kamer stemt ook alleen voor als het een voorstel is van hun partij.
Wat heeft dat te maken met Plasterk? Gezien zijn uitlatingen lijkt me een excuus van hem richting D66 eerst op zijn plaats.quote:Op zaterdag 6 december 2025 13:04 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
We moeten nog maar zien of d66 de formatietot een succesvol einde kan breien
Alle opties open houden lijkt mij het beste dus praten met alle partijen
Dan kies je een ander.quote:Op zaterdag 6 december 2025 13:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met Plasterk? Gezien zijn uitlatingen lijkt me een excuus van hem richting D66 eerst op zijn plaats.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |