abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219424019
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 12:35 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Het proces seelf wel ja
Maar niet die op de inhoud die Buma initieerde
Die is gefaald

Next dus
Oh maar dat stuk blijft gewoon en is sowieso de basis voor het motorblok van het volgende kabinet.
pi_219424022
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 december 2025 12:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Oh maar dat stuk blijft gewoon en is sowieso de basis voor het motorblok van het volgende kabinet.
Dat is geen wet van meden en perzen
Lol
pi_219424121
Fantastisch doordacht beleid van MAGA. Hoezo inlichtingen, gewoon schieten op alles wat vaart in de Caraïbische regio.

Natuurlijk gaat Schoof rustig afwachten tot er een stel Arubaanse vissers worden afgeschoten. En dan repeteren we gewoon rustig verder:

quote:
"Er zal vast wel iemand ergens een procedure beginnen, of dit legitiem is", zei Schoof over de aanvallen op de bootjes. "Het is altijd ingewikkeld om dat heel precies te bekijken. We hebben daar als kabinet op dit moment nog geen standpunt over ingenomen."
Met een formatie van nog zeker een jaar pleit ik voor een algehele motie van wantrouwen tegen Schoof 1. Te beginnen met Schoof, Keijzer, Wiersema (laten we eigenlijk maar de hele BBB doen), Karremans en van Weel. Mijn zegen hebben ze.

Moet je voorstellen, nog een heel jaar:
- geen geopolitiek beleid terwijl de wereld in de fik staat,
- structureel de telefoonnummers van EU-diplomaten en politici niet in de telefoon willen zetten,
- een blijvend stikstofslot handhaven,
- geen oplossing voor de woningschaarste,
- dwarsbomen van de spreidingswet.
  zaterdag 6 december 2025 @ 12:44:45 #229
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219424156
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 12:37 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Wie gaat Buma vervangen nu die gefaald heeft?

Ik zou Plasterk wel zien zitten of anders een vvder?
In welk opzicht heeft Buma gefaald? Omdat partijen niet binnen één week al hun troeven uit handen hebben geven?

Alsjeblieft zeg. En waarom Plasterk? Het is niet alsof die nou zo geweldig ligt bij de relevante lijsttrekkers :')
Huilen dan.
pi_219424178
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 12:38 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Dat is geen wet van meden en perzen
Lol
Ik zie CDA en D66 daarin elkaar niet loslaten. Anderen mogen er op reageren en allicht wat aanpassen maar dat zal vanuit dit stuk gebeuren.
  zaterdag 6 december 2025 @ 12:46:21 #231
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_219424181
quote:

Een corrupte oplichter, ja lijkt me een heel goed plan!
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_219424184
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 12:43 schreef De_Verschoppeling het volgende:
Fantastisch doordacht beleid van MAGA. Hoezo inlichtingen, gewoon schieten op alles wat vaart in de Caraïbische regio.

Natuurlijk gaat Schoof rustig afwachten tot er een stel Arubaanse vissers worden afgeschoten. En dan repeteren we gewoon rustig verder:
[..]
Met een formatie van nog zeker een jaar pleit ik voor een algehele motie van wantrouwen tegen Schoof 1. Te beginnen met Schoof, Keijzer, Wiersema (laten we eigenlijk maar de hele BBB doen), Karremans en van Weel. Mijn zegen hebben ze.

- structureel de telefoonnummers van EU-diplomaten en politici niet in de telefoon willen zetten,
Eens en in tussentijd maar gewoon een kabinet van nationale eenheid oid.
pi_219424186
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 12:43 schreef De_Verschoppeling het volgende:

Natuurlijk gaat Schoof gaat rustig afwachten tot er een stel Arubaanse vissers worden afgeschoten. En dan repeteren we gewoon rustig verder:
[..]

En hierna een minderheidskabinet die ook niets voor elkaar gaat krijgen

Misschien toch maar eens een kiesdrempel invoeren terwijl ik dat niet perse voor ben, maar om de totale versnippering en onbestuurbaarheid tegen te gaan
pi_219424191
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 12:46 schreef Szura het volgende:

[..]
Een corrupte oplichter, ja lijkt me een heel goed plan!
De vorige ronde ook al een doorslaand succes.
pi_219424200
quote:

Plasterk, die D66 de grootste bedreiging voor vrijheid van meningsuiting en vrijheid van denken noemde in het grootste roddelblad van Nederland? Die Plasterk?

En dan moest Wijers weg vanwege een privé appje met een veel minder erg stukje tekst. Jaja.
pi_219424212
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 december 2025 12:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
In welk opzicht heeft Buma gefaald? Omdat partijen niet binnen één week al hun troeven uit handen hebben geven?

Alsjeblieft zeg.
Omdat ie dat zelf zegt
Hij ziet geen mogelijkheid een meerderheids- of minderheidskabinet te vormen

Dan is ie gefaald in zijn opdracht

Of vind jij dat ie zijn opdracht tot een daverend succes volbracht heeft? :D
pi_219424215
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 12:46 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]

Denk dat ze best wat voor elkaar kunnen krijgen. Na jaren wanbeleid is er allerlei laaghangend fruit waar prima meerderheden voor te vinden zijn.
pi_219424219
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 december 2025 12:47 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Plasterk, die D66 de grootste bedreiging voor vrijheid van meningsuiting en vrijheid van denken noemde in het grootste roddelblad van Nederland? Die Plasterk?

En dan moest Wijers weg vanwege een privé appje met een veel minder erg stukje tekst. Jaja.
Wie zou jij dan zien zitten als opvolger van de gefaalde Buma?
pi_219424231
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 12:50 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Wie zou jij dan zien zitten als opvolger van de gefaalde Buma?
Dat heb ik hierboven al geopperd. Een type als Frank de Grave of de man zelf.

Maar hoezo zou je een persoon die zich zo onbehoorlijk uitspreekt over D66 tot informateur willen benoemen na het Wijers precedent?
  zaterdag 6 december 2025 @ 12:54:42 #240
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219424280
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 12:49 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Omdat ie dat zelf zegt
Hij ziet geen mogelijkheid een meerderheids- of minderheidskabinet te vormen

Dan is ie gefaald in zijn opdracht

Of vind jij dat ie zijn opdracht tot een daverend succes volbracht heeft? :D
Denk je dat er in dit stadium van het formatieproces een andere uitkomst mogelijk was geweest?
Huilen dan.
pi_219424328
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 12:46 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]

Misschien toch maar eens een kiesdrempel invoeren terwijl ik dat niet perse voor ben, maar om de totale versnippering en onbestuurbaarheid tegen te gaan
Gewoon een demissionair zakenkabinet totdat men eindelijk klaar is met soebatten, de continue sabotage van de VVD en het 'formeren'. Precies wat KarelDeStoute voorstelt.

Een type Putters in de rol van een Draghi, en los van partijkleur met een paar capabele mensen (dus niet de rariteiten waar NSC en FvD mee hebben gekoketteerd) een jaar laten zien hoe het ook kan. Ik wil best mijn pessimisme tijdelijk even opzij zetten, met nog een sprankje hoop dat dit wellicht ontnuchterend werkt.

Als het Nederlandse Volk dan nog steeds ridicuul blijft stemmen, kunnen we de hele inboedel wel in de uitverkoop doen bij Putin of MAGA. Dan is er geen redden meer aan.
pi_219424365
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 12:52 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat heb ik hierboven al geopperd. Een type als Frank de Grave of de man zelf.

Maar hoezo zou je een persoon die zich zo onbehoorlijk uitspreekt over D66 tot informateur willen benoemen na het Wijers precedent?
We moeten nog maar zien of d66 de formatietot een succesvol einde kan breien
Alle opties open houden lijkt mij het beste dus praten met alle partijen
pi_219424394
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 12:56 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Gewoon een demissionair zakenkabinet totdat men eindelijk klaar is met soebatten, de continue sabotage van de VVD en het 'formeren'. Precies wat KarelDeStoute voorstelt.

Een type Putters in de rol van een Draghi, en los van partijkleur met een paar capabele mensen (dus niet de rariteiten waar NSC en FvD mee hebben gekoketteerd) een jaar laten zien hoe het ook kan. Ik wil best mijn pessimisme tijdelijk even opzij zetten, met nog een sprankje hoop dat dit wellicht ontnuchterend werkt.

Als het Nederlandse Volk dan nog steeds ridicuul blijft stemmen, kunnen we de hele inboedel wel in de uitverkoop doen bij Putin of MAGA. Dan is er geen redden meer aan.
Een zakenkabinet zonder enige invloed?
Partijen komen op dit moment al niet tot een kabinet, ik denk niet dat ze vervolgens een tijdelijk kabinet ineens zullen we gaan steunen.

Verder moeten we gewoon stoppen met dat moeilijk doen met drugs, laat mensen lekker zelf beslissen waarmee ze zich volspuiten. Kunnen we dat geld wat we besparen in iets nuttigs steken.
pi_219424407
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 13:08 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Partijen komen op dit moment al niet tot een kabinet, ik denk niet dat ze vervolgens een tijdelijk kabinet ineens zullen we gaan steunen.

Verder moeten we gewoon stoppen met dat moeilijk doen met drugs, laat mensen lekker zelf beslissen waarmee ze zich volspuiten. Kunnen we dat geld wat we besparen in iets nuttigs steken.
Jij denkt dat de VVD zo ver heen is, dat ze uit pure rancune ook alle voorstellen van een zakenkabinet maar gaan blokkeren?

Klinkt helaas aardig plausibel.

Nog steeds heb ik liever een type-Putters aan de telefoon dat koorknaap Schoof, als het Witte Huis of Putin gebeld wordt. Idem dito als er zaken moeten geregeld worden met Nexperia, of EU-normen. Gewoon mensen die even bellen met collega's in de EU, i.p.v. onzin spuien op X. Iets is beter dan niets.
pi_219424412
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 13:08 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Het grootste deel van de wetgeving wordt breed gesteund. En ook voor een aantal belangrijke onderwerpen is wel degelijk brede steun. Ze zullen zich niet gaan bemoeien met artikel 23 oid.
Dan kan zoiets wel. Je merkt dat het resterende stukje kabinet nu heel erg worstelt…
pi_219424420
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 december 2025 13:11 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Jij denkt dat de VVD zo ver heen is, dat ze uit pure rancune ook alle voorstellen van een zakenkabinet maar gaan blokkeren?

Zelfs steun aan Oekraïne vinden ze nu al moeilijk als GL/PvdA het voorstelt :’). Maar dan maar gewoon om de VVD heen als het moet…
pi_219424422
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 december 2025 13:11 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]

Doen wel meer partijen.
De zogenaamde neutrale eerste Kamer stemt ook alleen voor als het een voorstel is van hun partij.
pi_219424448
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 13:13 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Doen wel meer partijen.
De zogenaamde neutrale eerste Kamer stemt ook alleen voor als het een voorstel is van hun partij.
Welke partijen gaan er volgens jou dwarsliggen op alle voorstellen die er zouden komen vanuit een Draghi-constructie, waardoor er nooit een meerderheid voor ook maar één voorstel zou kunnen ontstaan? Gewoon pertinent niet aan tafel willen komen.

Ben wel benieuwd.
pi_219424450
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 13:04 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
We moeten nog maar zien of d66 de formatietot een succesvol einde kan breien
Alle opties open houden lijkt mij het beste dus praten met alle partijen
Wat heeft dat te maken met Plasterk? Gezien zijn uitlatingen lijkt me een excuus van hem richting D66 eerst op zijn plaats.
pi_219424470
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 13:19 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wat heeft dat te maken met Plasterk? Gezien zijn uitlatingen lijkt me een excuus van hem richting D66 eerst op zijn plaats.
Dan kies je een ander.
Faal Buma en faal Wijers waren duidelijk geen succes. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')