Dat doen vrijwel alle partijen.quote:Op zaterdag 6 december 2025 13:11 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Jij denkt dat de VVD zo ver heen is, dat ze uit pure rancune ook alle voorstellen van een zakenkabinet maar gaan blokkeren?
Buma heeft niet gefaald, maar precies gedaan wat de TK hem als opdracht meegegeven heeft.quote:Op zaterdag 6 december 2025 12:50 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Wie zou jij dan zien zitten als opvolger van de gefaalde Buma?
Jij denkt, als ik er constant 'faal' bij zet neemt de rest mijn narratief wel over?quote:Op zaterdag 6 december 2025 13:23 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dan kies je een ander.
Faal Buma en faal Wijers waren duidelijk geen succes.
"Begeleid het proces zo dat iedereen elkaar en zijn moeder uitsluit en er geen meerderheids- of minderheidskabinet mogelijk is"quote:Op zaterdag 6 december 2025 13:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Buma heeft niet gefaald, maar precies gedaan wat de TK hem als opdracht meegegeven heeft.
En waarom niet?quote:Op zaterdag 6 december 2025 13:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jij denkt, als ik er constant 'faal' bij zet neemt de rest mijn narratief wel over?
er komt wel een D66, CDA , VVD en JA21 kabinet, met moet elkaar nog weten te vinden op de inhoud met akkoorden als HRA afbouw en dergquote:Op zaterdag 6 december 2025 13:23 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dan kies je een ander.
Faal Buma en faal Wijers waren duidelijk geen succes.
anders dan mag Wilders het gaan proberen een minderheidskabinet te formerenquote:Op zaterdag 6 december 2025 13:04 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
We moeten nog maar zien of d66 de formatietot een succesvol einde kan breien
Alle opties open houden lijkt mij het beste dus praten met alle partijen
Groen Links is ook geen verstandige keuze in zo een zaken kabinetquote:Op zaterdag 6 december 2025 12:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik snap eerlijk gezegd niet hoe je dat voor je ziet?
Als je aan hand van een tussenakkoord verder wil praten over inhoud dan ga je vragen bij de partijen; "Hallo, wil je mee praten over inhoud aan de hand van dit stuk?" En dan komt VVD met nee want ik wil niet met GL/PvdA en ik zeg niet waarom.
Dan heb je het wel geprobeerd maar maakt VVD er een wie met wie spelletje van. Hoe had je dat willen voorkomen dan?
Jij met je voedselbossenquote:Op zaterdag 6 december 2025 13:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Groen Links is ook geen verstandige keuze in zo een zaken kabinet
dan komt er niets terecht van woningbouw, defensie en pensioenen
die blijven bezig over voedselbossen , fossiel en Schiphol krimp
VVD,FvD,BBB, SP, PVV, PvdDquote:Op zaterdag 6 december 2025 13:19 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Welke partijen gaan er volgens jou dwarsliggen op alle voorstellen die er zouden komen vanuit een Draghi-constructie, waardoor er nooit een meerderheid voor ook maar één voorstel zou kunnen ontstaan? Gewoon pertinent niet aan tafel willen komen.
Ben wel benieuwd.
Ook de Eerste Kamer is gewoon een politiek orgaan. Al vanuit het ontwerp overigens.quote:Op zaterdag 6 december 2025 13:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Doen wel meer partijen.
De zogenaamde neutrale eerste Kamer stemt ook alleen voor als het een voorstel is van hun partij.
Gevoelig snaartje, niet?quote:Op zaterdag 6 december 2025 13:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Jij met je voedselbossenNul inhoud, nul keer partijprogramma gelezen
Fijne kerst weer.
Nee hoor, valt gewoon niet te discussieren met Michaelmoore. Dat weten wel meer users hier. Heb je hem een keer overtuigd dat het niet zo in programma staat komt ie volgende dag weer met zelfde domme take.quote:
Tsja, je kan de schooljuf ontslaan. Of gewoon onder ogen zien dat de kinderen het product zijn van totaal debiele kutouders die hun kind niet kunnen opvoeden.quote:Op zaterdag 6 december 2025 13:28 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
"Begeleid het proces zo dat iedereen elkaar en zijn moeder uitsluit en er geen meerderheids- of minderheidskabinet mogelijk is"
Geslaagd.
De VVD geeft volmondig toe dat ze de PvdA/GL uitsluiten. Dat is hun goed recht, net zoals de PvdA/GL het recht heeft om PVV en FvD uit te sluiten.quote:Op zaterdag 6 december 2025 00:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Partijen uitsluiten doe je niet voor de lol hè?
Als de VVD zo graag met FvD zaken wil doen: ga je gang.
De VVD kent zelf een lange historie van partijen uitsluiten. Zij zijn daar zelf ooit mee begonnen. Namelijk in 1959 al legden ze een blokkade op met PvdA regeren. Andersom was deze harde blokkade er niet. Deze blokkade bleef tot 1994 in stand.
Het komt ergens vandaan, zeg maar.
Niemand sluit de VVD uit (helaas). Dus daar gaat je vergelijking al mank.quote:Op zaterdag 6 december 2025 14:03 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De VVD geeft volmondig toe dat ze de PvdA/GL uitsluiten. Dat is hun goed recht, net zoals de PvdA/GL het recht heeft om PVV en FvD uit te sluiten.
Het grote verschil is dat VVD niet loopt te janken als andere partijen ze uitsluiten, maar Klaver doet dat wel. Die pure hypocrisie toont de misplaatste arrogantie van die partij: Wij mogen andere partijen (die zelfs meer zetels hebben dan wij) uitsluiten, maar wij zijn te goed om zelf uitgesloten te worden.
Het argument om partijen die de democratische rechtstaat niet omarmen uit te sluiten is omdat men van mening is dat zo een partij niet goed is voor ons land.quote:Op zaterdag 6 december 2025 02:38 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Er zit een groot verschil tussen partijen uitsluiten die niet de democratische rechtstaat omarmen en partijen die dat wel doen. Je vergelijking gaat derhalve compleet mank.
Misschien omdat de VVD toch niet slecht is voor Nederland als jij denkt. Maar goed, de keiharde feiten en statistieken die aangeven hoe ongelofelijk goed Nederland er eigenlijk voorstaat wordt door jouw weggezet als zinloze lijstjes, maar gelukkig beslist niet iedereen op basis van onderbuik.quote:Op zaterdag 6 december 2025 14:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Niemand sluit de VVD uit (helaas). Dus daar gaat je vergelijking al mank.
Ik vond het niet verkeerd dat een partij die maar liefst 37 zetels had (bijna het dubbele van PvdA/GL nu) een keer een kans kreeg ja.quote:Terwijl de VVD zelf een lange historie heeft van democratische partijen categorisch uitsluiten.
We hebben 20 jaar achter de rug van "als je PVV of AfD uit sluit dan sluit je miljoenen kiezers uit".
Jij was daar ook van. Dus moest de deur naar de PVV open van jou.
Daar weigert VVD naar te kijken. men weigert gesprekken met de vier klassieke bestuurspartijen (zelfs de VVD is dat ondanks dat ze er een complete chaos van hebben gemaakt en er in die partij te weinig niveau zit om hoofdverantwoordelijkheid te dragen) met als basis het stuk van Jetten/Bontenbal.quote:Op zaterdag 6 december 2025 14:10 schreef Shreyas het volgende:
Gezien de inhoudelijk verschillen tussen VVD en PvdA/GL vind ik het niet meer dan normaal dat de VVD totaal geen basis zien voor een eventuele samenwerking.
Nee, daar weigert de VVD niet naar te kijken. Yesilgöz wijst juiste iedere keer op de grote inhoudelijke verschillen tussen beide partijen. Ze wilt graag een centrum-rechts kabinet omdat dat inhoudelijk beter aansluit bij de idealen van de VVD. En ik denk dat je geen politicoloog hoeft te zijn om die conclusie ook te trekken.quote:
Eh, jawel. Er ligt gewoon een formatiedocument dat als basis kan dienen om te kijken welke partijen er op inhoud uit kunnen komen. VVD weigert gewoon met PvdAGL aan tafel te komen, omdat negers.quote:Op zaterdag 6 december 2025 14:22 schreef Shreyas het volgende:
Nee, daar weigert de VVD niet naar de kijken.
quote:
Het formatiedocument dient als basis en er zijn nog genoeg knopen die doorgehakt moeten worden. De grote vraag is of je vindt dat het document naar links of naar rechts getrokken moet worden. Het mag duidelijk zijn dat het document breekt (letter en figuurlijk) als aan beide kanten even hard getrokken gaat worden.quote:Op zaterdag 6 december 2025 14:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Eh, jawel. Er ligt gewoon een formatiedocument dat als basis kan dienen om te kijken welke partijen er op inhoud uit kunnen komen. VVD weigert gewoon met PvdAGL aan tafel te komen, omdat negers.
Jetten wil niet naar rechts kijken wat Jetten wil de klimaat paus zijnquote:Op zaterdag 6 december 2025 14:30 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Jette wil dat heel graag
En die zijn tenslotte met klinkende overwinning veruit de grootste in de kamer gewordenDus die mogen dat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |