abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219422765
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 00:49 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Geweldige foto.
Precies, GL-PvdA die de pers netjes tewoord staat en de VVD die geen reet doet en wat zwaait.
pi_219422780
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 10:10 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Precies, GL-PvdA die de pers netjes tewoord staat en de VVD die geen reet doet en wat zwaait.
Ze hebben geleerd van BBB en PVV de vorige ronde.
quote:
Ieder voor zich
Al in de formatie is het ieder voor zich. De verkiezingsuitslag van november 2023 drijft vier partijen bijeen die elkaar niets gunnen. VVD en NSC hebben geen zin in de samenwerking met BBB en PVV. Die laatste twee zetten zich af tegen het politieke establishment. Ook achter gesloten deuren blijven partijen hun eigen standpunten herhalen, alsof het nog verkiezingstijd is.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-tegenhield-a4914144
pi_219422876
Gaat het nog over Nederlandse politiek?

De reden waarom ik gisteren schreef dat Buma vervangen moet worden is omdat ik vind dat ie een fout gemaakt heeft

Hij weet alle weken al welke blokkades er zijn en heeft weken lang geprobeerd weg te blijven van 'wie met wie'
Dat is de hele reden dat ie die bontenbal en jettenndat stuk- die positieve agenda- liet schrijven

En nu is dat stuk af, en zou bekeken moeten worden wienzich er in kan vinden en wienzich erbij wil aansluiten
Maar het eerste wat ie deed is weer 'wie wil met wie ' en niet op de inhoud van dat stuk
En daarom zit het nu weer vast

Dat is een fout van hem geweest
Hij had weg moeten blijven van wie met wie en welke blokkades en puur op de inhoud van dat stuk moeten praten

Nu is dat stuk gewoon voor niets heweest
  zaterdag 6 december 2025 @ 10:27:58 #179
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219422892
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 10:25 schreef PieterDeRijcke het volgende:

De reden waarom ik gisteren schreef dat Buma vervangen moet worden is omdat ik vind dat ie een fout gemaakt heeft

Hij weet alle weken al welke blokkades er zijn en heeft weken lang geprobeerd weg te blijven van 'wie met wie'
Dat is de hele reden dat ie die bontenbal en jettenndat stuk- die positieve agenda- liet schrijven

En nu is dat stuk af, en zou bekeken moeten worden wienzich er in kan vinden en wienzich erbij wil aansluiten
Maar het eerste wat ie deed is weer 'wie wil met wie ' en niet op de inhoud van dat stuk

Hij had weg moeten blijven van wie met wie en welke blokkades en puur op de inhoud van dat stuk moeten praten

Dat is geen fout van hem, dat was in opdracht van de TK.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219422911
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2025 10:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat is geen fout van hem, dat was in opdracht van de TK.
Een opdracht puur wie met wie en de nadruk op blokkades is dom , dan krijg je de patstelling die je nu ook ziet
Beter vliegen ze het op de inhoud aan en komt de rest daarna. Zoals ie ook begonnen is
Maar in plaats van die inhoud te bespreken en wie kan er aanhaken, gaat het direct over blokkades
Daar had ie van weg moeten blijven
pi_219422916
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 10:25 schreef PieterDeRijcke het volgende:

Probleem is dat 1 van de hoofdpersonen, Yeşilgöz, niets kan bespreken op inhoud en het alleen over beeldvorming en "wie met wie" kan hebben.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219422927
Ook heb ik de indruk dat die positieve agenda zo geschreven is dat jaWq zich er niet bij thuis zou voelen
Waardoor ze zelf af zouden haken en minder enthousiast zouden worden

Maar nu ook eeeramns aanknopingspunten ziet, is het lastig om die buiten de deur te houden en niet ook met hun te gaan praten
  zaterdag 6 december 2025 @ 10:38:39 #183
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219422949
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 10:35 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ook heb ik de indruk dat die positieve agenda zo geschreven is dat jaWq zich er niet bij thuis zou voelen
Waardoor ze zelf af zouden haken en minder enthousiast zouden worden

Maar nu ook eeeramns aanknopingspunten ziet, is het lastig om die buiten de deur te houden en niet ook met hun te gaan praten
JA21 heeft dan ook behoorlijk afwijkende standpunten waarvan je je dus al moet afvragen of dat een goede combinatie is met D66. Zeker op gebied van klimaat is het bijna water en vuur.
pi_219422983
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 10:38 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
JA21 heeft dan ook behoorlijk afwijkende standpunten waarvan je je dus al moet afvragen of dat een goede combinatie is met D66. Zeker op gebied van klimaat is het bijna water en vuur.
Toch zien ze aanknopingspunten en dat was de hele insteek van dat stuk met de uitgestoken hand

Dus praten op basis van die oositive agenda en dan zie je wel met wie je dat stuk kunt verwezelijken
  zaterdag 6 december 2025 @ 10:46:15 #185
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219422991
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 10:44 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Toch zien ze aanknopingspunten en dat was de hele insteek van dat stuk met de uitgestoken hand

Dus praten op basis van die oositive agenda en dan zie je wel met wie je dat stuk kunt verwezelijken
Dat klopt. Dat valt te waarderen en zal Eerdmans ook kansen in zien als VVD blijft tegenstribbelen.

Voorlopig is het alleen Yesilgoz die weigert te praten over inhoud. Die zit nog vol in campagnemodus.
pi_219422998
quote:

[..]

Je hebt met VVD/JA21 bij lange na geen meerderheid in de Eerste Kamer. De andere optie een ruime meerderheid in beide Kamers. Het is gewoon echt volstrekt een onredelijke houding van de VVD.

Als JA21 bereid zou zijn om mee te praten met bv D66/CDA/GL-PvdA/JA21/CU dan zou je wel een redelijk startpunt kunnen hebben. Geen idee wat JA21 en GL-PvdA elkaar zouden gunnen echter... die liggen (financieel) nog verder uit elkaar dan JA21 en D66.
pi_219423035
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 10:46 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dat klopt. Dat valt te waarderen en zal Eerdmans ook kansen in zien als VVD blijft tegenstribbelen.

Voorlopig is het alleen Yesilgoz die weigert te praten over inhoud. Die zit nog vol in campagnemodus.
Nou ja de deadlock die er gisteren kwam bij die bespreking en de opdracht die Buma alle mensen daar meegaf was niet puur aan Yesilgoz gericht

Buma had gewoon veel verder met de partijen over dat stuk moet praten en er desnoods ook andere partijen bij uit moeten nodigen om een brede coalitie te vormen
En gewoon niet ingaan op blokkades en wie met wie
En dat dat wel gebeurd is en het hele proces nu daarop vast zit, is een fout van hem

Beter hadden de welwillenden verder kunnen werken aan dat stuk en ook andere partijen erbij en wie over blokkades begint gewoon negeren
Dan waren we nu in een veel positievere flow geweest
pi_219423042
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 10:47 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Je hebt met VVD/JA21 bij lange na geen meerderheid in de Eerste Kamer. De andere optie een ruime meerderheid in beide Kamers. Het is gewoon echt volstrekt een onredelijke houding van de VVD.

Als JA21 bereid zou zijn om mee te praten met bv D66/CDA/GL-PvdA/JA21/CU dan zou je wel een redelijk startpunt kunnen hebben. Geen idee wat JA21 en GL-PvdA elkaar zouden gunnen echter... die liggen (financieel) nog verder uit elkaar dan JA21 en D66.
Her vertrekpunt was dat stuk
En daar moeten ze op verder gaan
Er kunnen ook andere partijen zich er in herkennen en positief een bijdrage willen leveren

En se eerste kamer gaat al weldra opnieuw samengesteld worden
  zaterdag 6 december 2025 @ 10:53:50 #189
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219423044
quote:

[..]

Zoals SnertmetChoco al zegt; het probleem van de volgende combinatie die VVD heel graag wil is dat het geen meerderheid heeft in Eerste Kamer. Sterker nog die komen nogal veel tekort.

Dan moet je perse GL/PvdA erbij hebben en die sluit VVD dan weer uit. Om onduidelijke redenen voorlopig.

Anderzijds, een coalitie zonder JA21 die D66 liever ziet heeft wel bijna een meerderheid in Eerste Kamer. Daar moet je dus wat steun voor zoeken bij kleine constructieve partijen.

Dus ja we zitten beetje in cirkeltjes te gaan terwijl de meesten wel beetje zien wat de enige optie is.

Zelfs als je geheel over guurrechts gaat dan kom je tekort in Tweede Kamer en nipt in EK.

pi_219423084
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 10:53 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Zoals SnertmetChoco al zegt; het probleem van de volgende combinatie die VVD heel graag wil is dat het geen meerderheid heeft in Eerste Kamer. Sterker nog die komen nogal veel tekort.
[ afbeelding ]

Dan moet je perse GL/PvdA erbij hebben en die sluit VVD dan weer uit. Om onduidelijke redenen voorlopig.

[ afbeelding ]

Anderzijds, een coalitie zonder JA21 die D66 liever ziet heeft wel bijna een meerderheid in Eerste Kamer. Daar moet je dus wat steun voor zoeken bij kleine constructieve partijen.

[ afbeelding ]

Dus ja we zitten beetje in cirkeltjes te gaan terwijl de meesten wel beetje zien wat de enige optie is.

Zelfs als je geheel over guurrechts gaat dan kom je tekort in Tweede Kamer en nipt in EK.

[ afbeelding ]
Buma is begonnen met dat stuk
En daarop had die verder moeten gaan
Dat was de juiste procesweg geweest met cda en d66
En iedereen die er bij wil aanhaken

Dom dat ie dat zich heeft laten afpakken
En daarom vind ik dat ie een fout gemaakt heeft en vervangen moet worden
Die heeft nu geen zin meer
Het sruk dient nu geen doel meer
  zaterdag 6 december 2025 @ 11:03:17 #191
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219423095
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 11:01 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Buma is begonnen met dat stuk
En daarop had die verder moeten gaan
Dat was de juiste procesweg geweest met cda en d66
En iedereen die er bij wil aanhaken

Dom dat ie dat zich heeft laten afpakken
En daarom vind ik dat ie een fout gemaakt heeft en vervangen moet worden
Die heeft nu geen zin meer
Het sruk dient nu geen doel meer
Nogmaals. De Tweede Kamer heeft daar om gevraagd. Er moest een stuk komen en vanuit daar gekeken worden wie wil zich daarbij aansluiten.

Dat heeft hij gedaan door te praten met alle partijen afzonderlijk. Alleen GL/PvdA en JA21 zeiden wel te willen praten en VVD komt opeens met idee om helemaal opnieuw te beginnen. Precies wat niet in de opdracht staat.

Ik vind het beetje apart dat je nu de schuld bij Buma neerlegt. Die kan helemaal niets aan doen dat partijen blokkades blijven opwerpen.
pi_219423105
Overigens vind ik het niet zo interessant of jaWq of GroenLinks PvdA wel of niet mee doet
Het gaat over de uitgezette koers en het akkoord wat ze maken, de inhoud

En welke partijen dat zijn zien we later wel in het proces
pi_219423128
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 11:03 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Nogmaals. De Tweede Kamer heeft daar om gevraagd. Er moest een stuk komen en vanuit daar gekeken worden wie wil zich daarbij aansluiten.

Dat heeft hij gedaan door te praten met alle partijen afzonderlijk. Alleen GL/PvdA en JA21 zeiden wel te willen praten en VVD komt opeens met idee om helemaal opnieuw te beginnen. Precies wat niet in de opdracht staat.

Ik vind het beetje apart dat je nu de schuld bij Buma neerlegt. Die kan helemaal niets aan doen dat partijen blokkades blijven opwerpen.
Ja ik vind het een fout van Buma dat ie niet door is gegaan op de inhoud puur, ongeacht wat anderen roepen

Hij had de wie met wie en wie niet volledig links moeten laten liggen en is er toch in mee gegaan
pi_219423168
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 10:53 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
D66 heeft een zeteltje meer tegenwoordig in de Eerste Kamer dankzij een BBB'er die zich aansloot (waarmee nu de BBB vanuit hun gekoesterde plekje in de regering de EK wil ontbinden... wat een verschrikkelijke kutpartij, had ik dat al gezegd vandaag?)

Ik heb de indruk dat die nog niet is meegenomen in deze overzichtjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door SnertMetChoco op 06-12-2025 11:24:03 ]
  zaterdag 6 december 2025 @ 11:24:41 #195
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219423206
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 11:18 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
D66 heeft een zeteltje meer tegenwoordig in de Eerste Kamer dankzij een BBB'er die zich aansloot (waarmee nu de BBB vanwege hun gekoesterde plekje in de regering de EK wil ontbinden... wat een verschrikkelijke kutpartij, had ik dat al gezegd vandaag?)

Ik heb de indruk dat die nog niet is meegenomen in deze overzichtjes.
De BBB-wens over dat ontbinden van de EK hoorde ik gisteren over. Wordt steeds gekker, maar ook dat gefaal van Wiersma geeft me de indruk dat het wel klaar is met die partij.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_219423214
Wat zien jullie nubals toekomst als het maar over blokkades en zulks blijft gaan?

Minderheidskabinet waarbij GroenLinks PvdA moet gedogen gaan ze echt niet doen Terecht als die partij daarvoor past

De formatie lijkt volledig weg van de inhoud te zijn geraakt
pi_219423217
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 11:24 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
De BBB-wens over dat ontbinden van de EK hoorde ik gisteren over. Wordt steeds gekker, maar ook dat gefaal van Wiersma geeft me de indruk dat het wel klaar is met die partij.
Het is echt met deze gekkigheid zaak geworden om deze mensen zo snel mogelijk uit de regering te krijgen. Zou er geen meerderheid voor een motie van wantrouwen tegen Wiersma te vinden zijn bv?
pi_219423232
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 11:24 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ondertussen zijn ze voorlopig wel de regering met de vvd
En hoe langer dit allemaal duurt hoe langer ze blijven blunderen
Al zal de agenda wel steeds leger worden want steeds minder mandaat vanuit de j
Kamer
pi_219423249
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 11:26 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Het is echt met deze gekkigheid zaak geworden om deze mensen zo snel mogelijk uit de regering te krijgen. Zou er geen meerderheid voor een motie van wantrouwen tegen Wiersma te vinden zijn bv?
En dan? Een soort zaakwaarnemer hoogste ambtenaar die op het ministerie past? Soort schoofKloon.
pi_219423279
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2025 11:31 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
En dan? Een soort zaakwaarnemer hoogste ambtenaar die op het ministerie past? Soort schoofKloon.
Hoe denk je dat het gelopen is met de stoet aan ministers die vertrokken zijn met het vertrekken van PVV en NSC? Dat wordt tijdelijk waargenomen door een ander. We hebben nou een demissionair kabinet, dus de boel ligt toch aardig op zijn gat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')