SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:
Goed gevondenquote:De afbeelding toont Geb, de oude Egyptische god van de aarde. Hij wordt vaak afgebeeld met een gans op zijn hoofd, wat het hiëroglief voor zijn naam is.
Geb was de zoon van de luchtgod Sjoe en de watergodin Tefnoet, en de broer en echtgenoot van Noet, de godin van de hemel.
Hij werd beschouwd als de bron van al het water en alles wat de aarde voortbracht, en was direct geassocieerd met vruchtbaarheid en overvloed.
De oude Egyptenaren geloofden dat aardbevingen werden veroorzaakt door Geb's gelach.
Farao's claimden afstammelingen van Geb te zijn, en de koninklijke troon werd vaak aangeduid als "de troon van Geb".
Oh ja, ik heb nog een staartstuk gevonden van die Jamaicaanse uitgestorven gams. Ik probeer er morgen aan te denken om er een foto van te maken!quote:
Hey die ansichtkaart kreeg ik van Neil Armstrong ook ooitquote:
Het hele dierenrijk is een checklistquote:Op woensdag 19 november 2025 19:09 schreef sigme het volgende:
Ik heb ook een Egyptische god in de aanbieding: een emoe met een vissekop:
[ afbeelding ]
Nouwwww liebchen. Wel bijltjesdag zegquote:Op woensdag 19 november 2025 19:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ennnn… binnenkort weer een uitvaart. (Als ik het qua werk etc. geregeld krijg, mijn aanwezigheid wordt vast niet verwacht).
Moeder (90+) van een hele goede kennis is dit weekend gevallen, heeft eea gebroken en dat gaat niet meer goed komen. Zaterdag zat ze nog te swingen op haar stoel tijdens ons concert. En nu zijn de behandelingen stop gezet.
Buh.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op woensdag 19 november 2025 19:09 schreef sigme het volgende:
Ik heb ook een Egyptische god in de aanbieding: een emoe met een vissekop:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 19 november 2025 20:55 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Cat-astrophe![]()
En ook voor @:Blues en @:Queller
Hier, zojuist.quote:
PAS OP ACHTER JEquote:Op woensdag 19 november 2025 21:21 schreef flipsen het volgende:
[..]
Hier, zojuist.
[ afbeelding ]
Mja, met pet, want rosacea enzo
En dan nu maar weer naar Buenos Aires voor een etentje met klanten. De 8e keer in 6 weken ofzo, zwaar leven zou Brigitte Kaandorp zeggen
En stertke Cat, wat een aaneenschakeling zeg
quote:Op woensdag 19 november 2025 20:54 schreef Queller het volgende:
Hier iemand zin om volgende week dinsdag in Delft naar Naakt voor de rechter te gaan? Ik trek ook een beetje een Catje en heb het er nogal druk mee.
Wat een tof iets.quote:Wie graag wil: 2 kaarten voor graties
Ik hķķr gewoon het Jaws muziekjequote:
Dat vonden wij nou ook. Maar ķf Cat heeft mij aangestoken, of omgekeerd, maar hier vallen ze ook ineens in bosjes en mijn volgende week is te kort om alles erin te krijgen. Dus doen wij onszelf een plezier en gaan we niet.quote:
Ik hoef de trein nooit te krabbenquote:Op donderdag 20 november 2025 07:54 schreef Vanyel het volgende:
Holy shit, nog nooit zulke prachtige bloemen gezien op de auto maar het krabben was wel hel zeg.
En dan moet ik zo mijn eigen auto nog
Auto aanzetten, ontbijten, instappen in warme autoquote:Op donderdag 20 november 2025 07:54 schreef Vanyel het volgende:
Holy shit, nog nooit zulke prachtige bloemen gezien op de auto maar het krabben was wel hel zeg.
En dan moet ik zo mijn eigen auto nog
Bovenleiding moet je krabben nu er tegenwoordig niets meer rijdt met weerstandschakelingenquote:Op donderdag 20 november 2025 08:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik hoef de trein nooit te krabben
Ja een beetje rijp op de bovenleiding was nooit zo'n probleem toch. Maar nee nu is alles elektronisch en hip en nieuw en niks werkt meer. Fraai.quote:Op donderdag 20 november 2025 08:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Bovenleiding moet je krabben nu er tegenwoordig niets meer rijdt met weerstandschakelingen![]()
Vroeger Plan V, eerste trein 's ochtends. Verwarming had hele nacht op standje snijbrander staan loeien en dan de hele rit een grote vuurwerkshow
quote:Op donderdag 20 november 2025 08:38 schreef vlindertje89 het volgende:
Succes ook aan de andere al dan niet vroeg op moetende werkers! En ik wil eigenlijk wel een foto @:Vanyel, of heb je die dan weer net niet gemaakt voordat je ging krabben?
Hier heeft AI zelfs moeite met een sinterklaasgedicht dus ik ben niet verbaasd.quote:Op donderdag 20 november 2025 11:22 schreef fietsie het volgende:
Stomme AI.
Stelt vraag aan AI over 2 producten (A, B) die relatie hebben met mijn werk: Advies: Kies A
Stelt dezelfde vraag, maar voegt er een 3e product aan toe (letters blijven (A, B en C komt er bij): Kies B
Stelt vraag waarom wanneer je C toevoegt de keuze verandert: Heeeel verhaal over waarom B zo geweldig is.
Las net stukje in het AD over een schermutseling op de boot in Rotterdam met Mona Keizerquote:Op donderdag 20 november 2025 11:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Wij weten nu wie de nieuwe teamleiders gaan worden, ken ze beiden niet dus benieuwd
Ja gelezen. Zou fijn zijn wanneer ze snel ophoepeltquote:Op donderdag 20 november 2025 11:40 schreef Blues het volgende:
[..]
Las net stukje in het AD over een schermutseling op de boot in Rotterdam met Mona Keizer![]()
Gelezen?
https://archive.ph/5GOGD
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Na telefoontje waar we 2 weken op moesten wachten is er weer wat kilootjes ballast van ons afgevallen. Alsof je weer beter diep kan ademhalen.
Ik had afgelopen maand daar een pittige e-learning over.quote:Op donderdag 20 november 2025 09:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zo. Vandaag maar eens horen wat we allemaal doen tegen kindermishandeling
Symposium. Schurkt tegen mijn werk aan dus andere crowd dan normaal aanwezig. Ik ken niemand /remi
Moet ik ook nog gaan netwerken
quote:Op donderdag 20 november 2025 12:05 schreef Blues het volgende:
g heeft net deze medische update naar fam/belangstellenden gestuurd.Jeetje wat een update weer. Echt heel fijn nieuwsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Na telefoontje waar we 2 weken op moesten wachten is er weer wat kilootjes ballast van ons afgevallen. Alsof je weer beter diep kan ademhalen.
Spoilers!
Ik ben maandag geweest en het probleem is toen opgelost. Maar ik heb daarna nog behoorlijke napijn gehad. Uiteindelijk heb ik van vrijdag- tot en met dinsdagnacht veel wakkergelegen maar afgelopen nacht heb ik gewoon doorgeslapenquote:Op donderdag 20 november 2025 11:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Ai kiespijn @Lucky_Strike Kan je wel snel naar de tandarts?
Of de AI vindt de Principle of Restricted Choice hier van toepassingquote:Op donderdag 20 november 2025 11:22 schreef fietsie het volgende:
Stomme AI.
Stelt vraag aan AI over 2 producten (A, B) die relatie hebben met mijn werk: Advies: Kies A
Stelt dezelfde vraag, maar voegt er een 3e product aan toe (letters blijven (A, B en C komt er bij): Kies B
Stelt vraag waarom wanneer je C toevoegt de keuze verandert: Heeeel verhaal over waarom B zo geweldig is.
quote:Op donderdag 20 november 2025 12:12 schreef Vanyel het volgende:
Ik las er gister dit over.
Ergens anders, maar dit was het eerste Google resultaat.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)g-artikel-12-bezwaar
Het ergste is dat ik niet eens verbaasd ben.
Wat een klotezooi is het ook he. En voor ons op maatschappelijk is er straks dus gewoon een lege VVS als mensen op onze radar komen. Ook lekker praktisch. Dit gaat op alle mogelijke manieren zo veel meer geld kosten en ellende opleveren. Het is echt pure kwaadaardigheid waaruit dit voorkomtquote:Op donderdag 20 november 2025 12:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Wij gaan door met asiel maar vanaf 1 december mogen wij van het ministerie geen nieuwe gezinshereniging meer doen, gelukkig (is net besloten) mogen we wel de lopende nog begeleiden. Voor de nieuwe is een helpdesk met 10 medewerkers die engels en Nederlands spreken![]()
Maar onze locatie blijft, wij hebben ruim 850 bewoners, maar daar zullen ook mensen van een aantal locaties in de omgeving naar toe moeten. We gaan terug van aanwezigheid op 350 naar 70 locaties.
Vandaar ook de digitale spreekuren, voor mensen die digitaal iets vaardiger zijn
Wij zijn nu bang dat er een soort cowboys komen die voor veel geld de gezinsherenigingsaanvraag gaan aanbieden zodat de mensen nog meer in de problemen komen, dat was ook met taallessen/inburgeringscursussen
Voor asielzoekers én statushouders kunnen we ook wel wat betekenen, wij zijn een noodopvang dus woont er van alles.
Ja, helemaal leeg. Daarom wilde ik van de week eigenlijk het liefst alle documenten van een knul scannen en opslaan. Maar hem mochten we eerder al niet helpen (toch gedaan). En zelf kunnen ze VVS ook niet vullen en IND ook niet, dan kom je uit bij het zeer onduidelijke MijnIndquote:Op donderdag 20 november 2025 13:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat een klotezooi is het ook he. En voor ons op maatschappelijk is er straks dus gewoon een lege VVS als mensen op onze radar komen. Ook lekker praktisch. Dit gaat op alle mogelijke manieren zo veel meer geld kosten en ellende opleveren. Het is echt pure kwaadaardigheid waaruit dit voorkomt
Dit wordt een grote puinhoop. En dan hebben de asielzoekers het weer gedaan natuurlijk. Want dat leidt zo lekker af van de echte veroorzakers.quote:Op donderdag 20 november 2025 12:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Wij gaan door met asiel maar vanaf 1 december mogen wij van het ministerie geen nieuwe gezinshereniging meer doen, gelukkig (is net besloten) mogen we wel de lopende nog begeleiden. Voor de nieuwe is een helpdesk met 10 medewerkers die engels en Nederlands spreken![]()
Maar onze locatie blijft, wij hebben ruim 850 bewoners, maar daar zullen ook mensen van een aantal locaties in de omgeving naar toe moeten. We gaan terug van aanwezigheid op 350 naar 70 locaties.
Vandaar ook de digitale spreekuren, voor mensen die digitaal iets vaardiger zijn
Wij zijn nu bang dat er een soort cowboys komen die voor veel geld de gezinsherenigingsaanvraag gaan aanbieden zodat de mensen nog meer in de problemen komen, dat was ook met taallessen/inburgeringscursussen
Voor asielzoekers én statushouders kunnen we ook wel wat betekenen, wij zijn een noodopvang dus woont er van alles.
Nou, ik ben inmiddels wel op het punt aangekomen dat ik een dozijn mensen hier wel een paar vervelende jaren toewens.quote:Op donderdag 20 november 2025 13:31 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dit wordt een grote puinhoop. En dan hebben de asielzoekers het weer gedaan natuurlijk. Want dat leidt zo lekker af van de echte veroorzakers.
Je zou soms mensen toewensen dat ze zelf in een oorlog terechtkomen en alles verliezen. Dat doe je niet, want dat is onmenselijk. Maar al die egocentrische lui vol haat en zelfmedelijden maken we wel wat bitter en droef.
Ik ook nietquote:Op donderdag 20 november 2025 12:12 schreef Vanyel het volgende:
Heb ik ook alleen klootzakkige ervaringen mee.quote:Op donderdag 20 november 2025 16:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ook Veilig Thuis staat er niet bij iedereen goed op.
Eigenlijk fijn dat er niets te zien is, want dan denk aan iets echt niet fijn, maar duidelijk was wel zo prettig geweestquote:Op donderdag 20 november 2025 17:21 schreef Blues het volgende:
Echo rib liet ook niks geks/engste zien.
Overbelasting? Het is een raadsel.
Ik wacht t nu maar af, het is 'vanzelf' gekomen, ga dan ook maar vanzelf weg
Overbelasting mss van NiBquote:Op donderdag 20 november 2025 17:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Eigenlijk fijn dat er niets te zien is, want dan denk aan iets echt niet fijn, maar duidelijk was wel zo prettig geweest
quote:Op donderdag 20 november 2025 16:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Heb ik ook alleen klootzakkige ervaringen mee.
En hier is niet eens sprake van huiselijk geweld.
quote:Op donderdag 20 november 2025 17:21 schreef Blues het volgende:
Emoe kan nu ook een gans/loopeend zijn in je ooghoekquote:Op donderdag 20 november 2025 18:27 schreef sigme het volgende:
voor iedereen met migraine, kiespijn, opgezette klieren, snotneuzen, buikpijn van de politiek en een aai voor gewoon iedereen.
Ik ben vanochtend op emoe-jacht geweest. Ik zie wel vaak een emoe in een ooghoek, maar er eentje schieten valt niet mee.
[ afbeelding ]
Ik zou je oprecht een keer naar de mijne willen sleuren. De minkukels die jou er zo negatief over hebben gemaakt verdienen een beroepsverbod.quote:
Of een (zilver)reiger…quote:Op donderdag 20 november 2025 18:52 schreef Blues het volgende:
[..]
Emoe kan nu ook een gans/loopeend zijn in je ooghoek
Das lief en met mn mensendieck heb ik het getroffen hoorquote:Op donderdag 20 november 2025 19:10 schreef Vanyel het volgende:
Ik zou je oprecht een keer naar de mijne willen sleuren. De minkukels die jou er zo negatief over hebben gemaakt verdienen een beroepsverbod.
Ja, dit!quote:Op donderdag 20 november 2025 19:10 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zou je oprecht een keer naar de mijne willen sleuren. De minkukels die jou er zo negatief over hebben gemaakt verdienen een beroepsverbod.
Ja, dit!quote:Op donderdag 20 november 2025 20:24 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, dit!
Ik ga voor een diagnose aan iets wat wss met spieren te maken heeft juist naar een fysio, die weet daar veel meer van dan huisarts. Maar ik snap dat in geval van slechte ervaringen je dat niet wil.
Gaat prima, de eerste volle dag en nacht zonder pijn en pijnbestrijdingquote:Op donderdag 20 november 2025 22:32 schreef AnneX het volgende:
Fijn dat de eetclub geslaagd was!
En Lucky hoe ging het de rest van de dag met de kroon?
En ook Candaasje: goed gedaan! Zelfzorg!
Beter!quote:Op donderdag 20 november 2025 22:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Gaat prima, de eerste volle dag en nacht zonder pijn en pijnbestrijding
Fijn nieuws van je rib en van G. Dat je beter kan ademen, snap ik heel goed!quote:Op donderdag 20 november 2025 17:21 schreef Blues het volgende:
Wij hebben het binnen de familie aan de hand. Ik ben voor mijn gevoel tot het gaatje gegaan om politie en andere instanties in beweging te krijgen, maar het lukte gewoon niet. Onderduiken resteerde en dat is ook gebeurd. Ik was er goed ziek van.quote:Op donderdag 20 november 2025 12:12 schreef Vanyel het volgende:
quote:Op donderdag 20 november 2025 23:11 schreef Queller het volgende:
[..]
Wij hebben het binnen de familie aan de hand. Ik ben voor mijn gevoel tot het gaatje gegaan om politie en andere instanties in beweging te krijgen, maar het lukte gewoon niet. Onderduiken resteerde en dat is ook gebeurd. Ik was er goed ziek van.
[..]
Wij hebben het binnen de familie aan de hand. Ik ben voor mijn gevoel tot het gaatje gegaan om politie en andere instanties in beweging te krijgen, maar het lukte gewoon niet. Onderduiken resteerde en dat is ook gebeurd. Ik was er goed ziek van.
[..]
Het leest echt als een hele slechte horrorfilm/nachtmerrie. En echt, die instanties, por Dios... Je mag het niet hardop zeggen, maar ergens hoop je toch dat hij eens de verkeerde tegenkomt.quote:Op vrijdag 21 november 2025 00:08 schreef Queller het volgende:
Ja, dat. Veilig Thuis, politie, gemeente, Raad voor de Hoe heet het tegenwoordig, wijkagent, Centrum voor Jeugd & gezin, Meld misdaad anoniem, huisarts. Ik heb ze allemaal gehad. Hoe vaak ik niet gehoord heb: "Wat een akelige situatie. Helaas kunnen we niets doen. Probeer het eens bij XXX." AVG, privacy, te weinig bewijs, sowieso niets kunnen. Paniekknop die niet werkte, OM dat het onderduikadres in het dossier zette, geheime nummer deelde. Er is in maanden werkelijk niets goed gegaan. De mate waarin alle betrokkenen langs elkaar heen werken is tenenkrommend. Ik ben niet vaker zo'n totaal disfunctionerend conglomeraat van instanties tegengekomen.
Ik lig zelden ergens wakker van (afgezien van door mijn bekende kwaal), maar hier heb ik wakker van gelegen. Nu is zijn aandacht wat meer op een ander gericht. Er zijn inmiddels 8 vrouwen (exen) die voor hun welzijn en dat van hun kinderen moeten vrezen, en één man die geen strobreed in de weg wordt gelegd en vrolijk door gaat naar de volgende.
Om te kotsen. Ik begrijp heel goed dat mensen soms zich niet kunnen bedwingen en het recht in eigen hand nemen.
Wij hebben het met iets anders gehad, dat ze gewoon besloten dat het de moeite niet was om onderzoek te doen, waarna er dus uiteraard ook geen zaak was.quote:Op donderdag 20 november 2025 23:11 schreef Queller het volgende:
[..]
Heftigquote:Op vrijdag 21 november 2025 00:08 schreef Queller het volgende:
Ja, dat. Veilig Thuis, politie, gemeente, Raad voor de Hoe heet het tegenwoordig, wijkagent, Centrum voor Jeugd & gezin, Meld misdaad anoniem, huisarts. Ik heb ze allemaal gehad. Hoe vaak ik niet gehoord heb: "Wat een akelige situatie. Helaas kunnen we niets doen. Probeer het eens bij XXX."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anyway. Ik ga vandaag met mijn schoonmoeder naar de kerstshow van de Intratuin. Het weinig zin maar ze vindt het leuk dus ik probeer niet te klagen. Ik ga ook even langs de Turkse winkel voor kruiden en langs de Makro, ook voor kruiden en hun opheffingsverkoop.
Verkoudheidsstatistieken:
3 dagen keelpijn, 1 nacht oorpijn. Het komt er aan
Spoilers!
Ik moet bekennen dat het nog erger is dan dat; die 'verkeerde' heeft zichzelf aangeboden. Of eigenlijk: twee verkeerden, los van elkaar. Ik heb een middag serieus overwogen om tegen de verkeerde te zeggen dat hij zijn gang maar moest gaan. Dat was het moment dat ik de huisarts heb gebeld. Opgebiecht in welke staat ik inmiddels was en beloofd dat ik het niet zou doen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 01:44 schreef flipsen het volgende:
[..]
Het leest echt als een hele slechte horrorfilm/nachtmerrie. En echt, die instanties, por Dios... Je mag het niet hardop zeggen, maar ergens hoop je toch dat hij eens de verkeerde tegenkomt.
Nee, alleen vestiging Dordrecht.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:45 schreef AnneX het volgende:
Tussendoor @:Lucky_Strike Huh de Makro gaat dicht!?!?!?
Alle vestigingen?
Het moet echt duidelijk zichtbaar en goed mis gaan, liefst met volle media verslaglegging wil er ingegrepen worden. Als je geluk hebt.quote:Op vrijdag 21 november 2025 09:34 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat het nog erger is dan dat; die 'verkeerde' heeft zichzelf aangeboden. Of eigenlijk: twee verkeerden, los van elkaar. Ik heb een middag serieus overwogen om tegen de verkeerde te zeggen dat hij zijn gang maar moest gaan. Dat was het moment dat ik de huisarts heb gebeld. Opgebiecht in welke staat ik inmiddels was en beloofd dat ik het niet zou doen.
Dat iedereen het weet, alle instanties betrokken zijn en er he-le-maal niets gebeurt. Het leed, de terreur en het gevaar dag in dag uit doorgaan. Ze hadden heel prima als 'familiedrama' in de krant kunnen komen. Als je het hoort of lees in het nieuws, dan denk je makkelijk 'nou, dat zal toch wel meevallen'. Maar het is écht zo. Je bent aan de goden overgeleverd en de instanties houden alleen elkaar bezig.
Ik geloof overigens best dat elk individu met de beste bedoelingen zijn / haar stinkende best doet. Maar het systeem zo we dat in elkaar hebben gezet, werkt gewoon niet. Totaal niet.
Welkom in NL. Een van de weinige landen (zo niet de enige) waar hulpverlening in deze situaties zo versnipperd is. En dan krijg je dit.quote:Op vrijdag 21 november 2025 00:08 schreef Queller het volgende:
Ja, dat. Veilig Thuis, politie, gemeente, Raad voor de Hoe heet het tegenwoordig, wijkagent, Centrum voor Jeugd & gezin, Meld misdaad anoniem, huisarts. Ik heb ze allemaal gehad. Hoe vaak ik niet gehoord heb: "Wat een akelige situatie. Helaas kunnen we niets doen. Probeer het eens bij XXX." AVG, privacy, te weinig bewijs, sowieso niets kunnen. Paniekknop die niet werkte, OM dat het onderduikadres in het dossier zette, geheime nummer deelde. Er is in maanden werkelijk niets goed gegaan. De mate waarin alle betrokkenen langs elkaar heen werken is tenenkrommend. Ik ben niet vaker zo'n totaal disfunctionerend conglomeraat van instanties tegengekomen.
Ik lig zelden ergens wakker van (afgezien van door mijn bekende kwaal), maar hier heb ik wakker van gelegen. Nu is zijn aandacht wat meer op een ander gericht. Er zijn inmiddels 8 vrouwen (exen) die voor hun welzijn en dat van hun kinderen moeten vrezen, en één man die geen strobreed in de weg wordt gelegd en vrolijk door gaat naar de volgende.
Om te kotsen. Ik begrijp heel goed dat mensen soms zich niet kunnen bedwingen en het recht in eigen hand nemen.
Als de overheid twee schilderijen kan kopen zodat ze niet los van elkaar komen te hangen kunnen ze die serverboer ook wel kopen.quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:04 schreef Blues het volgende:
Wat een nare, kwalijke verhalen
Beterschap ziekerts 🤧😷
Boor![]()
Wij zitten intussen met een grote Ziggostoring.
Alles dus via 4G van mobieltje.
Afkicken van gewoontes.
En ik las dat de overname door een Amerikaans bedrijf van Digid niet is tegen te houden, dat is echt serieus ook kwalijk😡
Verder, blijf vooral binnen vandaag mensen!!! Ik ga koken🤪🤪🤪
DigiD is geen eigendom van dat bedrijf. DigiD draait op de servers van dat bedrijf.quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:04 schreef Blues het volgende:
Wat een nare, kwalijke verhalen
Beterschap ziekerts 🤧😷
Boor![]()
Wij zitten intussen met een grote Ziggostoring.
Alles dus via 4G van mobieltje.
Afkicken van gewoontes.
En ik las dat de overname door een Amerikaans bedrijf van Digid niet is tegen te houden, dat is echt serieus ook kwalijk😡
Verder, blijf vooral binnen vandaag mensen!!! Ik ga koken🤪🤪🤪
Komkommers smashen, zaadlijstenquote:Op vrijdag 21 november 2025 11:18 schreef Vanyel het volgende:
Bedankje voor @:Lucky_strike![]()
Normaal smash ik mijn komkommers heel. Dan ligt het vruchtvlees door heel de keuken en als ik pech heb tegen het raam.
Door jou (w jubel laatst) vandaag eens gehalveerd en ontzaadlijst.
Heel andere ervaring
Dank voor verduidelijking.quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:23 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
DigiD is geen eigendom van dat bedrijf. DigiD draait op de servers van dat bedrijf.
Eigendom is Logius, dat valt onder Binnenlandse zaken. Andere klanten van datzelfde bedrijf zijn ministerie van Justitie, maar gek genoeg hoor je daar minder mensen over.
Mooi dat er nu wat kenbaarheid aan gegeven wordt, maar er zitten meer Amerikaanse bedrijven die erg groot zijn, maar minder bekend, op elke denkbare plek binnen IT-infrastructuur.
Geen idee wat ze gaan doen. Misschien bij ons naar binnen fietsen, we hebben nog een behoorlijk datacentrum in eigen beheer. Maar voordat je over bent ben je jaren verder.
Ananas fijnsnijden en er door.quote:Op vrijdag 21 november 2025 11:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Komkommers smashen, zaadlijsten
@:fietsie wat zeg jij
En dan meebakken op pizzaquote:
quote:Op vrijdag 21 november 2025 12:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Of ananas geconsumeerd is maakt voor vanyel niet uit toch
Drommelsquote:Op vrijdag 21 november 2025 12:24 schreef fietsie het volgende:
'Liever te dik in de kist' is dus gelukt. Of komt dat wat ongevoelig over?
Je meent toch niet dat ze dit echt zo gezegd hebben? Daar zakt toch je broek van afquote:Op vrijdag 21 november 2025 07:03 schreef Vanyel het volgende:
Arts van Veilig Thuis zei hier als de politie geen reden ziet om in te grijpen en xx ook niet, dan lijkt mij dat die reden er ook niet zal zijn. Vindt u het niet opmerkelijk dat alleen u denkt dat....
Na de vervelende berichten en ziekmeldingen hier, schoot ik gelukkig weer even in de lachquote:
quote:Op vrijdag 21 november 2025 14:32 schreef flipsen het volgende:
[..]
Je meent toch niet dat ze dit echt zo gezegd hebben? Daar zakt toch je broek van af
Het is ook onpasselijk makendquote:Op vrijdag 21 november 2025 15:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Was een nogal wanhopig telefoontje van mij uit.
Ik ben normaal niet zo makkelijk stil te krijgen, maar hiervan was ik echt met stomheid geslagen. Zo stil dat ze vroeg of ik er nog was.
Ik word gewoon weer een beetje onpasselijk van de herinnering.
Bah, ik kan het me helemaal voorstellenquote:Op vrijdag 21 november 2025 15:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Was een nogal wanhopig telefoontje van mij uit.
Ik ben normaal niet zo makkelijk stil te krijgen, maar hiervan was ik echt met stomheid geslagen. Zo stil dat ze vroeg of ik er nog was.
Ik word gewoon weer een beetje onpasselijk van de herinnering.
Told yaquote:Op vrijdag 21 november 2025 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Voorverwarmd laarsje, 200 ml, 500 watt, 1 minuut. Smullen maar
Je hebt je momentenquote:
Paar keer de politie gebeld.quote:Op vrijdag 21 november 2025 17:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ooit een buurvrouw die haar kinderen om de meest onzinnige reden straften, en dan dingen deed als zelf de lift pakken maar zoon de trap, of kinderen buiten op de gallerij in de kou laten staan.
Gemeld bij veilig thuis. 'heeft u zelf al met mevrouw gesproken?'.
Die organisatie zou echt niet moeten bestaan.
#nietallemannenquote:Op vrijdag 21 november 2025 19:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Las net een stuk in de krant waar een vrouw een gesprek met veilig thuis, de politie en haar partner had (na veel moeilijkheden) ze verbrak de relatie en hij heeft haar 3 dagen later om het leven gebracht
Blijkbaar kan je woensdag afscheid van hem nemen in De Tamboer, bij de eh Afterparty. Hij was super blij met de theatertour, maar helaas. Goede vriend van een vriendin van me. Je zag hem overal bij evenementen in Hoogeveen. Heeft blijkbaar afgelopen week nog het Pietenhuis geopend (en speelde jarenlang de Sinterklaas van Hoogeveen!)quote:Op vrijdag 21 november 2025 13:40 schreef derLudolf het volgende:
Z'n theatershow die binnenkort zou beginnen het de De Afterparty - beetje crue nu![]()
[ afbeelding ]
Geen grote artiest, maar deed wel nuttige dingen met z'n bekendheid - oa veel voor taal- en leesvaardigheid dacht ik. Misschien weet @:Isabeau dat
wowquote:Op vrijdag 21 november 2025 17:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ooit een buurvrouw die haar kinderen om de meest onzinnige reden straften, en dan dingen deed als zelf de lift pakken maar zoon de trap, of kinderen buiten op de gallerij in de kou laten staan.
Gemeld bij veilig thuis. 'heeft u zelf al met mevrouw gesproken?'.
Die organisatie zou echt niet moeten bestaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ik heb een nieuwe, kleinere Multicooker erbij gekocht. Zat er al naar te kijken toen die uitkwam een paar maanden geleden en toen begreep ik dat tijdens black Friday mogelijk een korting zou komen en dat klopte. Deze is qua inhoud wat kleiner, da’s prima maar vooral lager dus voor mij als kleintje makkelijker roerenquote:Op vrijdag 21 november 2025 22:02 schreef vlindertje89 het volgende:
Zijn er nog Black Friday (month) shoppers hier? Zo ja, welke aankopen heb je gedaan?
Ik heb - net zoals vorig jaar - een matras besteld om uit te proberen. Vorig jaar probeerde ik er twee en waren ze het allemaal echt niet voor me. De één kon ik niet wennen aan schuim, de andere was wel pocketveren maar keihard. Drie keer is scheepsrecht gelukkig, want deze ligt wél lekker. En ik heb wat foto spullen gekocht. Ik heb op mn lijstje nog een broodrooster en een ovenrooster staan. Ik heb getwijfeld over een nieuwe telefoon, in maart heb ik mn huidige 4 jaar en hij krijgt nog maar tm juli security patches, en een opvolger van zelfde merk is behoorlijk in de aanbieding. Maar ik gok het erop dat er tegen die tijd een nieuwe versie uit is, en dat ik dan in okt/nov volgend jaar met black friday een goede deal kan regelen. Degene die ik nu op het oog had heeft nl tot maart 2029 security patches, dus dan zou ik daar ook niet langer dan 3.5 jaar mee kunnen doen. En hij werkt nu nog prima, dus nog een jaar mee lukt denk ik nog wel.
quote:Op vrijdag 21 november 2025 21:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
wowWat triest ook weer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
De coöperatie hier had vorig weekend 10% korting op alles. Grote zak aanmaakblokjes en kan Aspen gekochtquote:Op vrijdag 21 november 2025 22:02 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik word en beetje verdrietig van al deze verhalenwat een puinhoop..
Op een luchtigere noot..
Zijn er nog Black Friday (month) shoppers hier? Zo ja, welke aankopen heb je gedaan?
Ik heb - net zoals vorig jaar - een matras besteld om uit te proberen. Vorig jaar probeerde ik er twee en waren ze het allebei echt niet voor me. De één kon ik niet wennen aan schuim, de andere was wel pocketveren maar keihard. Drie keer is scheepsrecht gelukkig, want deze ligt wél lekker. En ik heb wat foto spullen gekocht. Ik heb op mn lijstje nog een broodrooster en een ovenrooster staan. Ik heb getwijfeld over een nieuwe telefoon, in maart heb ik mn huidige 4 jaar en hij krijgt nog maar tm juli security patches, en een opvolger van zelfde merk is behoorlijk in de aanbieding. Maar ik gok het erop dat er tegen die tijd een nieuwe versie uit is, en dat ik dan in okt/nov volgend jaar met black friday een goede deal kan regelen. Degene die ik nu op het oog had heeft nl tot maart 2029 security patches, dus dan zou ik daar ook niet langer dan 3.5 jaar mee kunnen doen. En hij werkt nu nog prima, dus nog een jaar mee lukt denk ik nog wel.
256gb sd kaartje (ik had tot nu toe alleen 16gb en die zitten vol maar ik ben nog niet zover dat ik ze leeg wil halen haha), sd kaartlezer met usb en usb-c aansluiting, zonnekap voor mn 80-200 f2.8 en 18-300 f3.5-6.3 lenzen, een grote siliconen zonnekap om beter door glas heen te kunnen fotograferen zonder weerspiegeling, een blaasbalg met borstel opzetstuk en een tripod statief met geīntegreerde monopod.quote:Op zaterdag 22 november 2025 00:06 schreef derLudolf het volgende:
Wat voor fotospullen heb je gekocht?
Vandaag gaat hij overquote:Op woensdag 19 november 2025 23:06 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh ja. De voorstelling klinkt echt fantastisch Queller, maar ook voor mij is Delft, zeker tot zo laat, dinsdag helaas niet haalbaar. Wat balen dat het er voor jou ook even niet in ziten super lief dat je ze hier aanbiedt!
@:Tele6 hoe is het met jouw verhuizing en met al dan niet helpen bij broertje etc?
Ik heb idd wel vergeleken, de spullen zaten al een tijd in mn mandje. Het matras was ¤112 goedkoper dan de maanden ervoor, het statief ¤6 goedkoper, geheugenkaartje ¤5 goedkoper, siliconen zonnekap ¤2 goedkoper, blaasbalg ¤1.5 goedkoper. En ik kreeg een extra ¤10 korting er bovenop met een code. Dus dat is toch mooi ¤24.50 bespaard op de foto bestelling en ¤136.5 in totaal tot nu toequote:Op zaterdag 22 november 2025 08:11 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen. Ik probeer de black friday deals een beetje te negeren. Tweakers had een Leukč prijsvergelijking van enkele weken na vķķr en tijdens BFD en daar leek wel uit te komen dat het echt niet perse de beste deals zijn.
Wat ik wel altijd doe is me uitschrijven voor alle mails die ik krijg. Elk bedrijf dat ook maar mijn mail adres heeft stuurt nu spam dus dat is perfect om weer eens op te ruimen.
quote:Op vrijdag 21 november 2025 10:29 schreef borisz het volgende:
Mogge. Inmiddels wat lekkers gehaald op de biomarkt
Zo ma en anderen helpen met kleding oom uitruimen en wegbrengen. Oom is inmiddels op Westerveld.
Nooit meer uit mn balkonraam turen en zien of hij thuis is. Of vanaf 8 hoog naar mn eigen balkon kijken.
Ik wilde iets kopen en zag in de winkel alhier dat alles 20% korting is vanwege Black Fridayquote:Op zaterdag 22 november 2025 08:11 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen. Ik probeer de black friday deals een beetje te negeren. Tweakers had een Leukč prijsvergelijking van enkele weken na vķķr en tijdens BFD en daar leek wel uit te komen dat het echt niet perse de beste deals zijn.
Wat ik wel altijd doe is me uitschrijven voor alle mails die ik krijg. Elk bedrijf dat ook maar mijn mail adres heeft stuurt nu spam dus dat is perfect om weer eens op te ruimen.
Zo pak ik het ook aan.quote:Op zaterdag 22 november 2025 09:20 schreef gcjoel het volgende:
Ik noteer altijd wel bewust de grotere dingen die ik in de weken voor black friday misschien wil kopen om te kijken of er korting komt.
Zondag slecht ( regen 4o) en maandag (idem 7o) Woensdag Zonnig.quote:Op zaterdag 22 november 2025 07:07 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Vandaag terug naar NL. Is het een beetje lekker weer daar?
Ja, voel me goedquote:Op zaterdag 22 november 2025 10:54 schreef AnneX het volgende:
@:Blues Je klinkt vrolijk en opgeruimd. 😘
Ook gelezen vanochtend. Strompelt verder door het huis nuquote:Op zaterdag 22 november 2025 11:18 schreef Blues het volgende:
Koekoek voor mensen met rugklachten *wijst op zichzelf
quote:Op zaterdag 22 november 2025 11:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ook gelezen vanochtend. Strompelt verder door het huis nu
Mijn rugpijn heeft wel een aanwijsbare oorzaak gelukkigquote:Op zaterdag 22 november 2025 11:18 schreef Blues het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoewel ik er op het moment geen pijn aan heb hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
In Groningen is gister een auto door de sneeuw (!) die daar bleef liggen (!) van de weg gegleden.quote:Op zaterdag 22 november 2025 07:07 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Vandaag terug naar NL. Is het een beetje lekker weer daar?
quote:Op zaterdag 22 november 2025 11:59 schreef Tele6 het volgende:
Nou gaat lekker hier. Broertje heeft de kleinst mogelijke bus gehuurd dus we gaan waarschijnlijk minstens 4x heen en weer moetenen alle meubels moeten de hele ikeahandleiding achterstevoren door, want anders past het niet
En er ligt nog zoveel losse meuk die hij niet ingepakt heeft
Sowieso zit de helft van de spullen niet in normale verhuisdozen maar in kleine doosjes, schoenendozen, tasjes
En alles is smerig
Hij is weken geleden gestopt z'n kamer schoon te maken want hij zou toch verhuizen
Jeetjequote:Op zaterdag 22 november 2025 11:59 schreef Tele6 het volgende:
Nou gaat lekker hier. Broertje heeft de kleinst mogelijke bus gehuurd dus we gaan waarschijnlijk minstens 4x heen en weer moetenen alle meubels moeten de hele ikeahandleiding achterstevoren door, want anders past het niet
Sowieso zit de helft van de spullen niet in normale verhuisdozen maar in kleine doosjes, schoenendozen, tasjes
En alles is smerig
Hij is weken geleden gestopt z'n kamer schoon te maken want hij zou toch verhuizen
Ik heb ooit met mezelf afgesproken dat ik alleen nog help verhuizen bij mensen die hebben ingepakt. Niet ingepakt is geen hulp en dat geef ik van te voren aan. Niet dat jij daar nu iets aan hebt maar ik heb zoooo’n hekel aan precies dat wat jij beschrijft.quote:Op zaterdag 22 november 2025 11:59 schreef Tele6 het volgende:
En alles is smerig
Ik zag dat de vaatwasser en koelkast die ik zocht bij de Euronics (vergelijkbaar met Expert) in Ulm goed geprijsd waren, toen de vestiging in Meppen gemaild - of ze voor dezelfde prijs konden leveren. Was een scherpe prijs, moest even overlegd worden maar kon uiteindelijk wel. Overigens nieuwe apparatuur dus uiteindelijk nog wel duurder als Winkelknecht natuurlijk.quote:Op zaterdag 22 november 2025 12:24 schreef fietsie het volgende:
Vaatewasser is overleden.
En na 3x een nieuwe pomp en 1x een nieuwe verwarming heb ik niet zo'n zin er weer onderdelen in te gooien.
Maar door mn knie (verdraaid) ben ik nog niet mobiel genoeg om te gaan shoppen / onderhandelen met de leverancier van de oude voor een winkeldochter, laatste van de voorraad of andere manier om minder te betalen
Man man manquote:Op zaterdag 22 november 2025 11:59 schreef Tele6 het volgende:
En alles is smerig
Wat is kleinst mogelijk? VW Transporter/Renault Traffic of nog kleiner?quote:Op zaterdag 22 november 2025 11:59 schreef Tele6 het volgende:
Wel jammer dat er niets over chiropractie wordt gezegd, ben daar best benieuwd naar.quote:Op zaterdag 22 november 2025 11:18 schreef Blues het volgende:
https://www.medischcontac(...)ogleraar-chiropraxiequote:Op zaterdag 22 november 2025 13:28 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wel jammer dat er niets over chiropractie wordt gezegd, ben daar best benieuwd naar.
quote:Op zaterdag 22 november 2025 13:31 schreef Blues het volgende:
[..]
https://www.medischcontac(...)ogleraar-chiropraxie![]()
Ja daar kun je om jubelen, maar daar staat tegenover dat echt wel meer behandelingen die weinig geld opleveren voor grote bedrijven niet bewezen effectief zijn omdat er gewoon geen geld beschikbaar is om alle mogelijke opties mooi dubbelblind gerandomiseerd te onderzoeken.quote:Op zaterdag 22 november 2025 13:31 schreef Blues het volgende:
[..]
Casus Belli …heerlijk om te lezen.quote:Op zaterdag 22 november 2025 13:31 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik vind dit dus best wel bizar.quote:Andere genomineerde dit jaar was het Amsterdam UMC, omdat het een studie naar accupunctuur bij kinderen met obstipatie goedkeurde.
Met de chiropractie ging het overigens over hetzelfde. Beschuldiging van kwakzalverij aan het adres van iemand die wetenschappelijk onderzoekt of iets kosteneffectief is. Of het werkt en minder kost. Wederom het tegengestelde van een kwakzalver.quote:Met de leerstoel wil hij de kosteneffectiviteit van niet-farmacologische interventies, zoals chiropraxie, manuele therapie en massages, onderzoeken. In 2008 promoveerde hij op de bijwerkingen na chiropraxie.
Met naaldjes in een accu prikken! Logisch toch!quote:Op zaterdag 22 november 2025 14:07 schreef Vanyel het volgende:
Sorry, bijna dan.
Accupunctuur?
Wtf is aCCupunctuur?
Onwerkzame psychische interventies kunnen potentieel net zo schadelijk zijn als onwerkzame lichamelijk-medische interventies. Dus ook daarvoor geldt wat mij betreft wat Vanyel zegt.quote:Op zaterdag 22 november 2025 14:22 schreef Blues het volgende:
Mijn MoetIkDitNuDoen komt niet aan lijven
Mja, daarom heb ik besloten om niet terug te gaan naar de chiro bij wie ik de laatste keer was. Dat echt snoeiharde duw, trek en "krak"werk vind ik niet prettig en maakt me alleen maar meer gespannen. Maar de chiro bij wie ik in Mar del Plata liep deed het juist heel relaxed en prettig, met zo´n tafel die in delen een stukje verhoogd wordt en dan, met een béétje druk, naar beneden geduwd. Dat is niet zo intensief en vond ik dikke prima. En had ik ook baat bij.quote:Op zaterdag 22 november 2025 14:22 schreef Blues het volgende:
Ik ken verhalen vanuit de poli's orthopedie en neuro over chiropraxie, echt ik zou er gewoon nooit aan beginnen.
Ohhhhh 10-15 jaar geleden zou ik dat meteen doenquote:Op zaterdag 22 november 2025 15:32 schreef flipsen het volgende:
And now for something completely different...
Wie maakt me los? (Nee, nu even niet over chiropraxie)
Ik zoek iemand die graag met 20% korting naar Antarctica wil in eind maart. Lijkt me echt iets voor @:Dr_FlashDan kost het maar US$9560 ipv US$11.950. In Euro´s is dat nog veel minder
![]()
Enige nadeel: je moet dan wel de hut met mij delen...![]()
Ik mag dan namelijk graties ende voor nietsch
Met mij de hut induiken bedoel je?quote:Op zaterdag 22 november 2025 15:36 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ohhhhh 10-15 jaar geleden zou ik dat meteen doen
Voor de keizerpinguins op Antarctica had ik veel overquote:Op zaterdag 22 november 2025 15:39 schreef flipsen het volgende:
[..]
Met mij de hut induiken bedoel je?
Ja leuk, in 2033 heb ik geldquote:Op zaterdag 22 november 2025 15:32 schreef flipsen het volgende:
Ik zoek iemand die graag met 20% korting naar Antarctica wil in eind maart. Lijkt me echt iets voor @:Dr_FlashDan kost het maar US$9560 ipv US$11.950. In Euro´s is dat nog veel minder
![]()
Dan hoop ik met pensioen te zijnquote:
Dit leest alsof jij voor 9560 met 2 mag en een hutgenoot zoekt om de kosten op zich te nemenquote:Op zaterdag 22 november 2025 15:32 schreef flipsen het volgende:
![]()
Ja ik ook. Daaromquote:Op zaterdag 22 november 2025 16:04 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dan hoop ik met pensioen te zijnOf toch in ieder geval minder te werken en meer te delegeren
quote:Op zaterdag 22 november 2025 16:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dit leest alsof jij voor 9560 met 2 mag en een hutgenoot zoekt om de kosten op zich te nemen
quote:if traveling with a personal guest, you'll travel for free while your guest can enjoy a healthy 20% discount
We hebben gezegd dat we tot 21:00 helpen. En dat wij avondeten fixen.quote:Op zaterdag 22 november 2025 12:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
Heb je een eindtijd? Anders zou ik die nu plannen en je eraan houden. Broertje mag ervaren dat slechte planning consequenties heeft.
Ja onze eis is eigenlijkquote:Op zaterdag 22 november 2025 12:26 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ik heb ooit met mezelf afgesproken dat ik alleen nog help verhuizen bij mensen die hebben ingepakt. Niet ingepakt is geen hulp en dat geef ik van te voren aan. Niet dat jij daar nu iets aan hebt maar ik heb zoooo’n hekel aan precies dat wat jij beschrijft.
Hoewel mijn vrienden bij de recentste verhuizingen gewoon professionals hebben ingehuurd. Nog veel beter.
Opel Vivaro. De laadruimte was 2,6 meter, broertjes boekenplanken waren 3 meter. Kast had wel in de bus gepast maar dan in z'n nieuwe huis de draai van de trap niet kunnen maken.quote:Op zaterdag 22 november 2025 13:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat is kleinst mogelijk? VW Transporter/Renault Traffic of nog kleiner?![]()
Ik liet ChatGPT een vergelijking doen aan de hand van onderstaande firma, uitgegaan van 25km enkele reis en vijf ritjes. Met zo'n bakwagen efficiënt ingepakt is dat slechts ¤25 duurder (rekening houdend met hoger verbruik en zo). Scheelt wel twee ritten
https://www.vdweerdautove(...)men/bestelauto-huren
Dat is als je op de verkeerde plek een spijker in je auto slaat.quote:Op zaterdag 22 november 2025 14:07 schreef Vanyel het volgende:
Sorry, bijna dan.
Accupunctuur?
Wtf is aCCupunctuur?
Gaan jullie eten regelen omdat je anders niet op vertrouwt dat er eetbaar eten komt? Want anders vind ik eten regelen nou bij uitstek iets voor degene die geholpen wordtquote:Op zaterdag 22 november 2025 18:34 schreef Tele6 het volgende:
[..]
We hebben gezegd dat we tot 21:00 helpen. En dat wij avondeten fixen.
Maar het is tegen al mijn verwachtingen in goed gekomen
Alles is over, bus is heelhuids ingeleverd, B heeft de elektra klaar (alle nieuwe stopcontacten en lichtschakelaars), we hebben zelfs de meubels al gemonteerd (bed en kast).
Een van de twee vrienden van broertje viel bij het sjouwen voor de eerste rit van de trapdus die is met een zere enkel naar huis. Natuurlijk viel hij met de veel te zware doos KEUKEN BREEKBAAR, broertje natuurlijk kwaad. Bekommer je om je vriend niet om je servies mafkees. Had je maar beter in moeten pakken.
Laatste deel van de dag was eigenlijk best relaxt -- broertje en overgebleven vriend zijn naar de stort geweest, en B en ik hebben meubels gebouwd en gordijn opgehangen. Best trots op de kledingkast, want dat was géén Ikea dus ik had geen gevoel hoe die in elkaar zou moeten, we hadden 'm niet gedemonteerd zien worden, en we hebben 'm alsnog super vlot in elkaar gekregen. Zelfs de deuren netjes kunnen stellen -- die hingen eerder altijd scheef(want niet Ikea)
Nu zitten we te wachten op onze pizza
gewoon compleet wereldvreemdquote:Op zaterdag 22 november 2025 19:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
Impulsief en onnadenkend zou ik eerder zeggen
Klinkt steeds alsof Telebroer iets te goed het voorbeeld van Telemama volgt en nog te weinig gewonegrotemensengedrag heeft geīnternaliseerd.quote:Op zaterdag 22 november 2025 18:36 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja onze eis is eigenlijk
1. Ingepakt
2. In gangbare verhuisdozen ingepakt
Want B heeft ook weleens een vriendin helpen verhuizen die haar hele hebben en houden in vuilniszakken gepropt had
Maar broertje belooft A en doet B. Hij had 25 verhuisdozen, maar 15 ervan lagen nog leeg in de woonkamer en in plaats daarvan dus alles in losse tasjes en schoenendozen enz enz![]()
Ik vind dat niet zo gek, gezien het ouderlijk huis waar hij uit komt. Het is daarom ook tof en dapper hoe wereldwijs @Tele6 isquote:
Ja ik weet niet veel van de achtergrond verder maar zo gestructureerd en planmatig als Tele zelf is, zo NIET is hijquote:Op zaterdag 22 november 2025 19:20 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vind dat niet zo gek, gezien het ouderlijk huis waar hij uit komt. Het is daarom ook tof en dapper hoe wereldwijs @:Tele6 ismet kudo's voor B, wat een geduld!
Zo’n zus heb ik ook. Al zou ik niet weten hoe ik nu, ook met maanden te tijd, het voor elkaar zou moeten krijgen om alles in te pakken.quote:Op zaterdag 22 november 2025 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Mijn zus is ook zo'n warhoofd idd. Ik weet nog dat ze moest verhuizen van haar studentenkamer in Maastricht naar ergens anders.
Honderd keer gevraagd "Heb je alles ingepakt??" Jahaaa![]()
![]()
![]()
Komen we daar. NIKS ingepakt.
Echt stop er mee.HOEDAN
Hoe is het met het onderstel?quote:Op zaterdag 22 november 2025 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Tevens veel stapjes gestapt vandaag (16.130 nu) en druk met kerstmarktfilmpjes terugkijken
Min of meer goed. Moet in beweging blijven he. Maar knie zo ver buigen als nodig is om een sok aan te trekken dat is nog wel even lastig.quote:Op zaterdag 22 november 2025 19:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hoe is het met het onderstel?
Mak an dusquote:Op zaterdag 22 november 2025 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Min of meer goed. Moet in beweging blijven he. Maar knie zo ver buigen als nodig is om een sok aan te trekken dat is nog wel even lastig.
Dat was vast een wilde huwelijksnacht:quote:Op zaterdag 22 november 2025 19:18 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben eens verhuisd vier dagen nadat we terugkwamen van huwelijksreis en 8 weken nadat ik aan een hernia geopereerd was. Om die laatste reden hadden we het inpakken uitgesteld tot ná de vakantie. Het was best een ingewikkelde verhuizing want we gingen tijdelijk maar de helft van het aantal vierkante meters dus een deel moest in de opslag.
Vier dagen voor de verhuisdatum haalden we dus de dozen op bij het verhuisbedrijf. Die hem, bleek achteraf, nogal knepen want die voorzagen een broertje-van-Tele-sceneriowat zij niet wisten is dat ik dol ben op planpuzzels en ik de weken ervoor, tussen het plannen van de bruiloft en het revalideren door alles al uitgedacht had en allerlei spullen had gecategoriseerd en gestickerd
alles ging vlekkeloos twee verhuiswagens in en het paste ool nog in ons poppenhuis.
Dan ga je naar schaatsen kijken.quote:
Schakel over naar 'O wat een jaar'. Hoef je helemaal niet meer na te denkenquote:Op zaterdag 22 november 2025 21:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kijk La La Land omdat ik mijn aandacht niet bij Star Trek kon houden. Maar dit is weinig beter, het gaat helemaal nergens over
Ik ben alleen thuis, schaatsen is morgen voor samen. En ik heb wel graag wat substantie in mijn tv, in elk geval een pakkend verhaal.quote:Op zaterdag 22 november 2025 21:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan ga je naar schaatsen kijken.
Tv hoeft ook nergens over gaan toch - mag ook wel ontspannend zijn
Dit klinkt alsof Jeroen van Koningsbrugge en Dennis van der Geest lollig doen met Linda de Mol.quote:Op zaterdag 22 november 2025 21:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Schakel over naar 'O wat een jaar'. Hoef je helemaal niet meer na te denken
Die heb ik een paar jaar geleden ook afgezet, die had heel veel oscar nominaties, snapte er niets van.quote:Op zaterdag 22 november 2025 21:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kijk La La Land omdat ik mijn aandacht niet bij Star Trek kon houden. Maar dit is weinig beter, het gaat helemaal nergens over
Broertje zou lunch regelen, dus was er niet genoeg brood. Idd.quote:Op zaterdag 22 november 2025 19:02 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Gaan jullie eten regelen omdat je anders niet op vertrouwt dat er eetbaar eten komt? Want anders vind ik eten regelen nou bij uitstek iets voor degene die geholpen wordt![]()
Fijn dat het een soort van goed kwam, maar je broertje klinkt wel ehh.. hoe zeg ik dit aardigextreem naīef en nonchalant?
Het is nu Chantal J die in en uit haar ABN en Limburgs accent glipt. Ruben N die als Chriet Titulaer in en uit een Limburgs accent glipt. En over Gerard J zullen we het maar niet hebbenquote:Op zaterdag 22 november 2025 21:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben alleen thuis, schaatsen is morgen voor samen. En ik heb wel graag wat substantie in mijn tv, in elk geval een pakkend verhaal.
[..]
Dit klinkt alsof Jeroen van Koningsbrugge en Dennis van der Geest lollig doen met Linda de Mol.
Hoe verbaasd gaat hij tzt zijn van zijn stroomrekening denk je?quote:Op zaterdag 22 november 2025 22:00 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Broertje zou lunch regelen, dus was er niet genoeg brood. Idd.
Nonchalant en naīef is wel een omschrijving ja.
We realiseerden ons ook net dat hij niks had bedacht voor het feit dat z'n CV het nog niet doet -- B heeft een ¤15 elektrisch kacheltje gekocht van de week en dat staat nou in de ene kamer waar we broertjes studentenmeubilair in geparkeerd hebben. Daar is het nu 16° en in de rest van het huis 4° of zo
Ik zie nu pas dat ik weer eens sloom was met typen en daadwerkelijk versturen, en dat het antwoord op mijn vraag er inmiddels al stondquote:Op zaterdag 22 november 2025 21:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben alleen thuis, schaatsen is morgen voor samen. En ik heb wel graag wat substantie in mijn tv, in elk geval een pakkend verhaal.
[..]
Dit klinkt alsof Jeroen van Koningsbrugge en Dennis van der Geest lollig doen met Linda de Mol.
Ik heb 13570 stappen en 54 trappen gelopenquote:Op zaterdag 22 november 2025 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Tevens veel stapjes gestapt vandaag (16.130 nu) en druk met kerstmarktfilmpjes terugkijken
Ach, momenteel betaalt hij iig 0 gasrekening.quote:Op zaterdag 22 november 2025 22:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hoe verbaasd gaat hij tzt zijn van zijn stroomrekening denk je?
quote:Op zaterdag 22 november 2025 21:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Maar dit wordt toch 1 groot vochtprobleem zo?quote:Op zaterdag 22 november 2025 22:08 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ach, momenteel betaalt hij iig 0 gasrekening.
Ik verwacht dat het wel meevalt, want het elektrische kacheltje maakt vrij veel geluid dus hij zal het niet de hele nacht aan laten.
De horrorquote:Op zaterdag 22 november 2025 22:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het is nu Chantal J die in en uit haar ABN en Limburgs accent glipt. Ruben N die als Chriet Titulaer in en uit een Limburgs accent glipt. En over Gerard J zullen we het maar niet hebben
quote:Op zaterdag 22 november 2025 22:06 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik zie nu pas dat ik weer eens sloom was met typen en daadwerkelijk versturen, en dat het antwoord op mijn vraag er inmiddels al stond
Ze bestaan er ook van 9kW, dan gaat het wat snellerquote:Op zaterdag 22 november 2025 22:00 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Broertje zou lunch regelen, dus was er niet genoeg brood. Idd.
Nonchalant en naīef is wel een omschrijving ja.
We realiseerden ons ook net dat hij niks had bedacht voor het feit dat z'n CV het nog niet doet -- B heeft een ¤15 elektrisch kacheltje gekocht van de week en dat staat nou in de ene kamer waar we broertjes studentenmeubilair in geparkeerd hebben. Daar is het nu 16° en in de rest van het huis 4° of zo
Het is al 1 groot vochtprobleem. De kamer waar de wanden vol met schimmel zitten, hebben we nog niet aangepakt. Broertje heeft al wel een pot "schimmelwerende verf voor de badkamer" klaarstaan. Ik heb meningen.quote:Op zaterdag 22 november 2025 22:09 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar dit wordt toch 1 groot vochtprobleem zo?
Ieder zijn afwijkingquote:Op zaterdag 22 november 2025 22:09 schreef flipsen het volgende:
[..]ik ga hem zo weer eens kijken. My guilty pleasure ofzo
Mocht ie (zoals ik vermoed) niet gevoelig zijn voor menigen, hierbij wat feitenquote:
https://www.verf.nl/categorie/schimmelwerende-verfquote:Het is belangrijk om de schimmel op het plafond of op de muur eerst helemaal te verwijderen. Maak gebruik van een schimmelvreter of een algendoder. Zodra de muur of het plafond weer 100% schimmelvrij is kun je aan de slag met de schimmelwerende verf.
Is het een grondgebonden woning wat broertje gekocht heeft of een appartement? Bij het laatste kan de vve ook nog een mening over een nieuwe cv hebbenquote:Op zaterdag 22 november 2025 22:17 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het is al 1 groot vochtprobleem. De kamer waar de wanden vol met schimmel zitten, hebben we nog niet aangepakt. Broertje heeft al wel een pot "schimmelwerende verf voor de badkamer" klaarstaan. Ik heb meningen.
Hopelijk komt er gauw een nieuwe CV. Broertje kan het zwart en snel regelen via collega's. Dus misschien komende week al als eentje even tijd over heeft 's avonds of zo.
Starten bij het beginquote:Op zaterdag 22 november 2025 22:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Iemand had trouwens laatst gevraagd naar welke Star Trek ik kijk. Ik ben nog Star Trekmaagd dus ik ben bij de originele serie begonnen.
Ik vind het fascinerend om de ontwikkeling binnen de serie te zien. In het eerste seizoen hebben ze maar 2 kamers aan boord van de Enterprise. In seizoen 2 is er ook een gang en een personeelsruimte![]()
Live long and prosper met de groet, maakt past zijn intrede in het tweede seizoen, net als Beam me up Scotty. Die hele Scotty heet in het eerste seizoen gewoon Mister Scott.
Ik ben bijna aan seizoen 3 toe, ben benieuwd naar meer evolutie in de serie.
Maar toen kwam er een nieuwe serie met picard en daar was niets aan, maar Voyager en Deep space 9 weer welquote:Op zaterdag 22 november 2025 22:37 schreef gcjoel het volgende:
Ik keek vroeger altijd de serie met captain Picard![]()
Vanavond lekker kerstfilm kijken. Dat is altijd goed.
De serie Picard was decennia later. Wel oké maar zijn origineel Next Generation (waar LS als volgende aan gaat beginnen) is stukken beter. Wel het tijdsbeeld in gedachten houden (net als in het origineel, hallo Uhura) en even door seizoen 1 worstelen want dat deden de schrijvers ook.quote:Op zaterdag 22 november 2025 22:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar toen kwam er een nieuwe serie met picard en daar was niets aan, maar Voyager en Deep space 9 weer wel
Ik ben inderdaad zeker 3x verslaafd geraakt aan neusspray. Kies nu vaak voor een paar, min of meer, slapeloze nachten door verstopte neus dan neusspray gebruiken. Het is niet zo dat ik het nooit meer gebruik maar die verslaving, die paniek wanneer ik het niet in de buurt heb wil ik echt niet meerquote:Op zaterdag 22 november 2025 22:48 schreef Candaasje het volgende:
Beam me up Scotty is inderdaad nooit zo gezegd![]()
@:vlindertje89 ; ik heb natuurlijk geen idee welke neusspray jij gebruikt, maar heeft dat spul niet vaak een wat verslavende werking? Het leest vrij obsessief hoe je van dosis naar dosis toeleeft en daardoor ook echt korter lijkt te kunnen slapen. (Wellicht ervaar je dat zelf niet zo, op papier kan het ook wat anders overkomen, maar het viel me wel op. )
Ik ben heel benieuwd naar alles. Dit is nu ook wel doorbijten hoor. Sommige afleveringen zijn echt enorm slecht. En mysogenie spat regelmatig van het scherm.quote:Op zaterdag 22 november 2025 22:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Starten bij het beginHaast jaloers hoeveel moois je nog gaat zien
Ik heb ooit gehoord dat Beam me up Scotty nooit letterlijk in de serie is gezegd. Klopt dus niet?
Ik doe hierna de originele films en dan The Animated Series, dat moet van de viewing order website.quote:Op zaterdag 22 november 2025 23:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
De serie Picard was decennia later. Wel oké maar zijn origineel Next Generation (waar LS als volgende aan gaat beginnen) is stukken beter. Wel het tijdsbeeld in gedachten houden (net als in het origineel, hallo Uhura) en even door seizoen 1 worstelen want dat deden de schrijvers ook.
DS9 is geweldig, maar je moet er even in komen omdat er meer doorlopende verhaallijnen zijn dan losse afleveringen.
Voyager vond ik ook top.
Enterprise... meh. Onlogisch en opeens werd de vrouw weer een lustobject. En nu heb ik de begintune weer in mijn hoofd![]()
Daarna Discovery: enige die ik niet heb afgekeken. Ik houd niet van tv die teveel op 'holotechniek' vertrouwt en de verhaallijnen en plottwists waren vaak ronduit stom.
Strange New Worlds en Below Deck nog niet gezien omdat ik geen Netflix oid heb. Ik wacht wel tot ze op de armelui tv komen.
Dan moet je nog een poos geduld oefenenquote:Op zaterdag 22 november 2025 23:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik doe hierna de originele films en dan The Animated Series, dat moet van de viewing order website.
Ik hoop zo snel mogelijk iets met een doorlopend verhaal te zien want die losse flodders vind ik juist lastig kijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook een muzikaal optreden van Tokio Myers. Misschien dat @Blues dat geweldig had gevonden. Of andere muzikale pianisten?
https://en.wikipedia.org/wiki/Tokio_Myers
Buitentemp nu rond het vriespunt. Vanmiddag op balkon 1-hoog wat geruimd en ook ijs gezien in de waterbakjes.
Maar die komt na DS9quote:Op zaterdag 22 november 2025 23:12 schreef Candaasje het volgende:
Voyager heeft ook nog wel wat doorlopende thema’s (de reis zelf, maar ook the doctor en Seven of Nine)
Vandaag was de vierde dag dat ik hem gebruik, en pas de derde dag de maximale dosis, dus nog ruim binnen de zeven dagen dat je 'm mag gebruikenquote:Op zaterdag 22 november 2025 22:48 schreef Candaasje het volgende:
Beam me up Scotty is inderdaad nooit zo gezegd![]()
@:vlindertje89 ; ik heb natuurlijk geen idee welke neusspray jij gebruikt, maar heeft dat spul niet vaak een wat verslavende werking? Het leest vrij obsessief hoe je van dosis naar dosis toeleeft en daardoor ook echt korter lijkt te kunnen slapen. (Wellicht ervaar je dat zelf niet zo, op papier kan het ook wat anders overkomen, maar het viel me wel op. )
Niet stoppen als S1 je niet bevalt!quote:Op zaterdag 22 november 2025 23:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb geduld![]()
Zodra dit is afgelopen moet ik wel eerst nog even Wheel of Time afkijken. Ik heb de boeken over 5 uur afgeluisterd dus dan kan ik met de serie beginnen.
Nou, ik heb dit op doorzettingsvermogen en uit principe gehaald. Niet omdat ik het allemaal nou zo verschrikkelijk goed vind. Sorryquote:Op zaterdag 22 november 2025 23:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Niet stoppen als S1 je niet bevalt!
Hier vertellen hoe je het vindt![]()
En goed om te horen dat je toch aan de stemmen hebt kunnen wennen
quote:Op zaterdag 22 november 2025 23:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nou, ik heb dit op doorzettingsvermogen en uit principe gehaald. Niet omdat ik het allemaal nou zo verschrikkelijk goed vind. Sorry
Gelukkigquote:Op zaterdag 22 november 2025 23:55 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik lig er niet wakker van hoor.
Wel van dat Rosamund (nog) niet verder is gegaan, dat is wel een nachtje huilen waard.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |