In Groningen is gister een auto door de sneeuw (!) die daar bleef liggen (!) van de weg gegleden.quote:Op zaterdag 22 november 2025 07:07 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Vandaag terug naar NL. Is het een beetje lekker weer daar?
quote:Op zaterdag 22 november 2025 11:59 schreef Tele6 het volgende:
Nou gaat lekker hier. Broertje heeft de kleinst mogelijke bus gehuurd dus we gaan waarschijnlijk minstens 4x heen en weer moetenen alle meubels moeten de hele ikeahandleiding achterstevoren door, want anders past het niet
En er ligt nog zoveel losse meuk die hij niet ingepakt heeft
Sowieso zit de helft van de spullen niet in normale verhuisdozen maar in kleine doosjes, schoenendozen, tasjes
En alles is smerig
Hij is weken geleden gestopt z'n kamer schoon te maken want hij zou toch verhuizen
Jeetjequote:Op zaterdag 22 november 2025 11:59 schreef Tele6 het volgende:
Nou gaat lekker hier. Broertje heeft de kleinst mogelijke bus gehuurd dus we gaan waarschijnlijk minstens 4x heen en weer moetenen alle meubels moeten de hele ikeahandleiding achterstevoren door, want anders past het niet
En er ligt nog zoveel losse meuk die hij niet ingepakt heeft
Sowieso zit de helft van de spullen niet in normale verhuisdozen maar in kleine doosjes, schoenendozen, tasjes
En alles is smerig
Hij is weken geleden gestopt z'n kamer schoon te maken want hij zou toch verhuizen
Ik heb ooit met mezelf afgesproken dat ik alleen nog help verhuizen bij mensen die hebben ingepakt. Niet ingepakt is geen hulp en dat geef ik van te voren aan. Niet dat jij daar nu iets aan hebt maar ik heb zoooo’n hekel aan precies dat wat jij beschrijft.quote:Op zaterdag 22 november 2025 11:59 schreef Tele6 het volgende:
Nou gaat lekker hier. Broertje heeft de kleinst mogelijke bus gehuurd dus we gaan waarschijnlijk minstens 4x heen en weer moetenen alle meubels moeten de hele ikeahandleiding achterstevoren door, want anders past het niet
En er ligt nog zoveel losse meuk die hij niet ingepakt heeft
Sowieso zit de helft van de spullen niet in normale verhuisdozen maar in kleine doosjes, schoenendozen, tasjes
En alles is smerig
Hij is weken geleden gestopt z'n kamer schoon te maken want hij zou toch verhuizen
Ik zag dat de vaatwasser en koelkast die ik zocht bij de Euronics (vergelijkbaar met Expert) in Ulm goed geprijsd waren, toen de vestiging in Meppen gemaild - of ze voor dezelfde prijs konden leveren. Was een scherpe prijs, moest even overlegd worden maar kon uiteindelijk wel. Overigens nieuwe apparatuur dus uiteindelijk nog wel duurder als Winkelknecht natuurlijk.quote:Op zaterdag 22 november 2025 12:24 schreef fietsie het volgende:
Vaatewasser is overleden.
En na 3x een nieuwe pomp en 1x een nieuwe verwarming heb ik niet zo'n zin er weer onderdelen in te gooien.
Maar door mn knie (verdraaid) ben ik nog niet mobiel genoeg om te gaan shoppen / onderhandelen met de leverancier van de oude voor een winkeldochter, laatste van de voorraad of andere manier om minder te betalen
Man man manquote:Op zaterdag 22 november 2025 11:59 schreef Tele6 het volgende:
Nou gaat lekker hier. Broertje heeft de kleinst mogelijke bus gehuurd dus we gaan waarschijnlijk minstens 4x heen en weer moetenen alle meubels moeten de hele ikeahandleiding achterstevoren door, want anders past het niet
En er ligt nog zoveel losse meuk die hij niet ingepakt heeft
Sowieso zit de helft van de spullen niet in normale verhuisdozen maar in kleine doosjes, schoenendozen, tasjes
En alles is smerig
Hij is weken geleden gestopt z'n kamer schoon te maken want hij zou toch verhuizen
Wat is kleinst mogelijk? VW Transporter/Renault Traffic of nog kleiner?quote:Op zaterdag 22 november 2025 11:59 schreef Tele6 het volgende:
Nou gaat lekker hier. Broertje heeft de kleinst mogelijke bus gehuurd dus we gaan waarschijnlijk minstens 4x heen en weer moetenen alle meubels moeten de hele ikeahandleiding achterstevoren door, want anders past het niet
Wel jammer dat er niets over chiropractie wordt gezegd, ben daar best benieuwd naar.quote:Op zaterdag 22 november 2025 11:18 schreef Blues het volgende:
Koekoek voor mensen met rugklachten *wijst op zichzelf
https://www.medischcontac(...)ogleraar-chiropraxiequote:Op zaterdag 22 november 2025 13:28 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wel jammer dat er niets over chiropractie wordt gezegd, ben daar best benieuwd naar.
quote:Op zaterdag 22 november 2025 13:31 schreef Blues het volgende:
[..]
https://www.medischcontac(...)ogleraar-chiropraxie![]()
Ja daar kun je om jubelen, maar daar staat tegenover dat echt wel meer behandelingen die weinig geld opleveren voor grote bedrijven niet bewezen effectief zijn omdat er gewoon geen geld beschikbaar is om alle mogelijke opties mooi dubbelblind gerandomiseerd te onderzoeken.quote:Op zaterdag 22 november 2025 13:31 schreef Blues het volgende:
[..]
https://www.medischcontac(...)ogleraar-chiropraxie![]()
Casus Belli …heerlijk om te lezen.quote:Op zaterdag 22 november 2025 13:31 schreef Blues het volgende:
[..]
https://www.medischcontac(...)ogleraar-chiropraxie![]()
Ik vind dit dus best wel bizar.quote:Andere genomineerde dit jaar was het Amsterdam UMC, omdat het een studie naar accupunctuur bij kinderen met obstipatie goedkeurde.
Met de chiropractie ging het overigens over hetzelfde. Beschuldiging van kwakzalverij aan het adres van iemand die wetenschappelijk onderzoekt of iets kosteneffectief is. Of het werkt en minder kost. Wederom het tegengestelde van een kwakzalver.quote:Met de leerstoel wil hij de kosteneffectiviteit van niet-farmacologische interventies, zoals chiropraxie, manuele therapie en massages, onderzoeken. In 2008 promoveerde hij op de bijwerkingen na chiropraxie.
Met naaldjes in een accu prikken! Logisch toch!quote:Op zaterdag 22 november 2025 14:07 schreef Vanyel het volgende:
Sorry, bijna dan.
Accupunctuur?
Wtf is aCCupunctuur?
Onwerkzame psychische interventies kunnen potentieel net zo schadelijk zijn als onwerkzame lichamelijk-medische interventies. Dus ook daarvoor geldt wat mij betreft wat Vanyel zegt.quote:Op zaterdag 22 november 2025 14:22 schreef Blues het volgende:
Mijn MoetIkDitNuDoen komt niet aan lijven
Mja, daarom heb ik besloten om niet terug te gaan naar de chiro bij wie ik de laatste keer was. Dat echt snoeiharde duw, trek en "krak"werk vind ik niet prettig en maakt me alleen maar meer gespannen. Maar de chiro bij wie ik in Mar del Plata liep deed het juist heel relaxed en prettig, met zo´n tafel die in delen een stukje verhoogd wordt en dan, met een béétje druk, naar beneden geduwd. Dat is niet zo intensief en vond ik dikke prima. En had ik ook baat bij.quote:Op zaterdag 22 november 2025 14:22 schreef Blues het volgende:
Ik ken verhalen vanuit de poli's orthopedie en neuro over chiropraxie, echt ik zou er gewoon nooit aan beginnen.
Ohhhhh 10-15 jaar geleden zou ik dat meteen doenquote:Op zaterdag 22 november 2025 15:32 schreef flipsen het volgende:
And now for something completely different...
Wie maakt me los? (Nee, nu even niet over chiropraxie)
Ik zoek iemand die graag met 20% korting naar Antarctica wil in eind maart. Lijkt me echt iets voor @:Dr_FlashDan kost het maar US$9560 ipv US$11.950. In Euro´s is dat nog veel minder
![]()
Enige nadeel: je moet dan wel de hut met mij delen...![]()
Ik mag dan namelijk graties ende voor nietsch
Met mij de hut induiken bedoel je?quote:Op zaterdag 22 november 2025 15:36 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ohhhhh 10-15 jaar geleden zou ik dat meteen doen
Voor de keizerpinguins op Antarctica had ik veel overquote:Op zaterdag 22 november 2025 15:39 schreef flipsen het volgende:
[..]
Met mij de hut induiken bedoel je?
Ja leuk, in 2033 heb ik geldquote:Op zaterdag 22 november 2025 15:32 schreef flipsen het volgende:
And now for something completely different...
Wie maakt me los? (Nee, nu even niet over chiropraxie)
Ik zoek iemand die graag met 20% korting naar Antarctica wil in eind maart. Lijkt me echt iets voor @:Dr_FlashDan kost het maar US$9560 ipv US$11.950. In Euro´s is dat nog veel minder
![]()
Enige nadeel: je moet dan wel de hut met mij delen...![]()
Ik mag dan namelijk graties ende voor nietsch
Dan hoop ik met pensioen te zijnquote:
Dit leest alsof jij voor 9560 met 2 mag en een hutgenoot zoekt om de kosten op zich te nemenquote:Op zaterdag 22 november 2025 15:32 schreef flipsen het volgende:
And now for something completely different...
Wie maakt me los? (Nee, nu even niet over chiropraxie)
Ik zoek iemand die graag met 20% korting naar Antarctica wil in eind maart. Lijkt me echt iets voor @:Dr_FlashDan kost het maar US$9560 ipv US$11.950. In Euro´s is dat nog veel minder
![]()
Enige nadeel: je moet dan wel de hut met mij delen...![]()
Ik mag dan namelijk graties ende voor nietsch
Ja ik ook. Daaromquote:Op zaterdag 22 november 2025 16:04 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dan hoop ik met pensioen te zijnOf toch in ieder geval minder te werken en meer te delegeren
quote:Op zaterdag 22 november 2025 16:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dit leest alsof jij voor 9560 met 2 mag en een hutgenoot zoekt om de kosten op zich te nemen
quote:if traveling with a personal guest, you'll travel for free while your guest can enjoy a healthy 20% discount
We hebben gezegd dat we tot 21:00 helpen. En dat wij avondeten fixen.quote:Op zaterdag 22 november 2025 12:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
Heb je een eindtijd? Anders zou ik die nu plannen en je eraan houden. Broertje mag ervaren dat slechte planning consequenties heeft.
Ja onze eis is eigenlijkquote:Op zaterdag 22 november 2025 12:26 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ik heb ooit met mezelf afgesproken dat ik alleen nog help verhuizen bij mensen die hebben ingepakt. Niet ingepakt is geen hulp en dat geef ik van te voren aan. Niet dat jij daar nu iets aan hebt maar ik heb zoooo’n hekel aan precies dat wat jij beschrijft.
Hoewel mijn vrienden bij de recentste verhuizingen gewoon professionals hebben ingehuurd. Nog veel beter.
Opel Vivaro. De laadruimte was 2,6 meter, broertjes boekenplanken waren 3 meter. Kast had wel in de bus gepast maar dan in z'n nieuwe huis de draai van de trap niet kunnen maken.quote:Op zaterdag 22 november 2025 13:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat is kleinst mogelijk? VW Transporter/Renault Traffic of nog kleiner?![]()
Ik liet ChatGPT een vergelijking doen aan de hand van onderstaande firma, uitgegaan van 25km enkele reis en vijf ritjes. Met zo'n bakwagen efficiënt ingepakt is dat slechts ¤25 duurder (rekening houdend met hoger verbruik en zo). Scheelt wel twee ritten
https://www.vdweerdautove(...)men/bestelauto-huren
Dat is als je op de verkeerde plek een spijker in je auto slaat.quote:Op zaterdag 22 november 2025 14:07 schreef Vanyel het volgende:
Sorry, bijna dan.
Accupunctuur?
Wtf is aCCupunctuur?
Gaan jullie eten regelen omdat je anders niet op vertrouwt dat er eetbaar eten komt? Want anders vind ik eten regelen nou bij uitstek iets voor degene die geholpen wordtquote:Op zaterdag 22 november 2025 18:34 schreef Tele6 het volgende:
[..]
We hebben gezegd dat we tot 21:00 helpen. En dat wij avondeten fixen.
Maar het is tegen al mijn verwachtingen in goed gekomen
Alles is over, bus is heelhuids ingeleverd, B heeft de elektra klaar (alle nieuwe stopcontacten en lichtschakelaars), we hebben zelfs de meubels al gemonteerd (bed en kast).
Een van de twee vrienden van broertje viel bij het sjouwen voor de eerste rit van de trapdus die is met een zere enkel naar huis. Natuurlijk viel hij met de veel te zware doos KEUKEN BREEKBAAR, broertje natuurlijk kwaad. Bekommer je om je vriend niet om je servies mafkees. Had je maar beter in moeten pakken.
Laatste deel van de dag was eigenlijk best relaxt -- broertje en overgebleven vriend zijn naar de stort geweest, en B en ik hebben meubels gebouwd en gordijn opgehangen. Best trots op de kledingkast, want dat was géén Ikea dus ik had geen gevoel hoe die in elkaar zou moeten, we hadden 'm niet gedemonteerd zien worden, en we hebben 'm alsnog super vlot in elkaar gekregen. Zelfs de deuren netjes kunnen stellen -- die hingen eerder altijd scheef(want niet Ikea)
Nu zitten we te wachten op onze pizza
gewoon compleet wereldvreemdquote:Op zaterdag 22 november 2025 19:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
Impulsief en onnadenkend zou ik eerder zeggen
Klinkt steeds alsof Telebroer iets te goed het voorbeeld van Telemama volgt en nog te weinig gewonegrotemensengedrag heeft geïnternaliseerd.quote:Op zaterdag 22 november 2025 18:36 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja onze eis is eigenlijk
1. Ingepakt
2. In gangbare verhuisdozen ingepakt
Want B heeft ook weleens een vriendin helpen verhuizen die haar hele hebben en houden in vuilniszakken gepropt had
Maar broertje belooft A en doet B. Hij had 25 verhuisdozen, maar 15 ervan lagen nog leeg in de woonkamer en in plaats daarvan dus alles in losse tasjes en schoenendozen enz enz![]()
Ik vind dat niet zo gek, gezien het ouderlijk huis waar hij uit komt. Het is daarom ook tof en dapper hoe wereldwijs @Tele6 isquote:
Ja ik weet niet veel van de achtergrond verder maar zo gestructureerd en planmatig als Tele zelf is, zo NIET is hijquote:Op zaterdag 22 november 2025 19:20 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vind dat niet zo gek, gezien het ouderlijk huis waar hij uit komt. Het is daarom ook tof en dapper hoe wereldwijs @:Tele6 ismet kudo's voor B, wat een geduld!
Zo’n zus heb ik ook. Al zou ik niet weten hoe ik nu, ook met maanden te tijd, het voor elkaar zou moeten krijgen om alles in te pakken.quote:Op zaterdag 22 november 2025 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Mijn zus is ook zo'n warhoofd idd. Ik weet nog dat ze moest verhuizen van haar studentenkamer in Maastricht naar ergens anders.
Honderd keer gevraagd "Heb je alles ingepakt??" Jahaaa![]()
![]()
![]()
Komen we daar. NIKS ingepakt.
Echt stop er mee.HOEDAN
Hoe is het met het onderstel?quote:Op zaterdag 22 november 2025 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Tevens veel stapjes gestapt vandaag (16.130 nu) en druk met kerstmarktfilmpjes terugkijken
Min of meer goed. Moet in beweging blijven he. Maar knie zo ver buigen als nodig is om een sok aan te trekken dat is nog wel even lastig.quote:Op zaterdag 22 november 2025 19:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hoe is het met het onderstel?
Mak an dusquote:Op zaterdag 22 november 2025 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Min of meer goed. Moet in beweging blijven he. Maar knie zo ver buigen als nodig is om een sok aan te trekken dat is nog wel even lastig.
Dat was vast een wilde huwelijksnacht:quote:Op zaterdag 22 november 2025 19:18 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben eens verhuisd vier dagen nadat we terugkwamen van huwelijksreis en 8 weken nadat ik aan een hernia geopereerd was. Om die laatste reden hadden we het inpakken uitgesteld tot ná de vakantie. Het was best een ingewikkelde verhuizing want we gingen tijdelijk maar de helft van het aantal vierkante meters dus een deel moest in de opslag.
Vier dagen voor de verhuisdatum haalden we dus de dozen op bij het verhuisbedrijf. Die hem, bleek achteraf, nogal knepen want die voorzagen een broertje-van-Tele-sceneriowat zij niet wisten is dat ik dol ben op planpuzzels en ik de weken ervoor, tussen het plannen van de bruiloft en het revalideren door alles al uitgedacht had en allerlei spullen had gecategoriseerd en gestickerd
alles ging vlekkeloos twee verhuiswagens in en het paste ool nog in ons poppenhuis.
Dan ga je naar schaatsen kijken.quote:
Schakel over naar 'O wat een jaar'. Hoef je helemaal niet meer na te denkenquote:Op zaterdag 22 november 2025 21:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kijk La La Land omdat ik mijn aandacht niet bij Star Trek kon houden. Maar dit is weinig beter, het gaat helemaal nergens over
Ik ben alleen thuis, schaatsen is morgen voor samen. En ik heb wel graag wat substantie in mijn tv, in elk geval een pakkend verhaal.quote:Op zaterdag 22 november 2025 21:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan ga je naar schaatsen kijken.
Tv hoeft ook nergens over gaan toch - mag ook wel ontspannend zijn
Dit klinkt alsof Jeroen van Koningsbrugge en Dennis van der Geest lollig doen met Linda de Mol.quote:Op zaterdag 22 november 2025 21:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Schakel over naar 'O wat een jaar'. Hoef je helemaal niet meer na te denken
Die heb ik een paar jaar geleden ook afgezet, die had heel veel oscar nominaties, snapte er niets van.quote:Op zaterdag 22 november 2025 21:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kijk La La Land omdat ik mijn aandacht niet bij Star Trek kon houden. Maar dit is weinig beter, het gaat helemaal nergens over
Broertje zou lunch regelen, dus was er niet genoeg brood. Idd.quote:Op zaterdag 22 november 2025 19:02 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Gaan jullie eten regelen omdat je anders niet op vertrouwt dat er eetbaar eten komt? Want anders vind ik eten regelen nou bij uitstek iets voor degene die geholpen wordt![]()
Fijn dat het een soort van goed kwam, maar je broertje klinkt wel ehh.. hoe zeg ik dit aardigextreem naïef en nonchalant?
Het is nu Chantal J die in en uit haar ABN en Limburgs accent glipt. Ruben N die als Chriet Titulaer in en uit een Limburgs accent glipt. En over Gerard J zullen we het maar niet hebbenquote:Op zaterdag 22 november 2025 21:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben alleen thuis, schaatsen is morgen voor samen. En ik heb wel graag wat substantie in mijn tv, in elk geval een pakkend verhaal.
[..]
Dit klinkt alsof Jeroen van Koningsbrugge en Dennis van der Geest lollig doen met Linda de Mol.
Hoe verbaasd gaat hij tzt zijn van zijn stroomrekening denk je?quote:Op zaterdag 22 november 2025 22:00 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Broertje zou lunch regelen, dus was er niet genoeg brood. Idd.
Nonchalant en naïef is wel een omschrijving ja.
We realiseerden ons ook net dat hij niks had bedacht voor het feit dat z'n CV het nog niet doet -- B heeft een ¤15 elektrisch kacheltje gekocht van de week en dat staat nou in de ene kamer waar we broertjes studentenmeubilair in geparkeerd hebben. Daar is het nu 16° en in de rest van het huis 4° of zo
Ik zie nu pas dat ik weer eens sloom was met typen en daadwerkelijk versturen, en dat het antwoord op mijn vraag er inmiddels al stondquote:Op zaterdag 22 november 2025 21:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben alleen thuis, schaatsen is morgen voor samen. En ik heb wel graag wat substantie in mijn tv, in elk geval een pakkend verhaal.
[..]
Dit klinkt alsof Jeroen van Koningsbrugge en Dennis van der Geest lollig doen met Linda de Mol.
Ik heb 13570 stappen en 54 trappen gelopenquote:Op zaterdag 22 november 2025 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Tevens veel stapjes gestapt vandaag (16.130 nu) en druk met kerstmarktfilmpjes terugkijken
Ach, momenteel betaalt hij iig 0 gasrekening.quote:Op zaterdag 22 november 2025 22:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hoe verbaasd gaat hij tzt zijn van zijn stroomrekening denk je?
quote:Op zaterdag 22 november 2025 21:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kijk La La Land omdat ik mijn aandacht niet bij Star Trek kon houden. Maar dit is weinig beter, het gaat helemaal nergens over
Maar dit wordt toch 1 groot vochtprobleem zo?quote:Op zaterdag 22 november 2025 22:08 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ach, momenteel betaalt hij iig 0 gasrekening.
Ik verwacht dat het wel meevalt, want het elektrische kacheltje maakt vrij veel geluid dus hij zal het niet de hele nacht aan laten.
De horrorquote:Op zaterdag 22 november 2025 22:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het is nu Chantal J die in en uit haar ABN en Limburgs accent glipt. Ruben N die als Chriet Titulaer in en uit een Limburgs accent glipt. En over Gerard J zullen we het maar niet hebben
quote:Op zaterdag 22 november 2025 22:06 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik zie nu pas dat ik weer eens sloom was met typen en daadwerkelijk versturen, en dat het antwoord op mijn vraag er inmiddels al stond
Ze bestaan er ook van 9kW, dan gaat het wat snellerquote:Op zaterdag 22 november 2025 22:00 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Broertje zou lunch regelen, dus was er niet genoeg brood. Idd.
Nonchalant en naïef is wel een omschrijving ja.
We realiseerden ons ook net dat hij niks had bedacht voor het feit dat z'n CV het nog niet doet -- B heeft een ¤15 elektrisch kacheltje gekocht van de week en dat staat nou in de ene kamer waar we broertjes studentenmeubilair in geparkeerd hebben. Daar is het nu 16° en in de rest van het huis 4° of zo
Het is al 1 groot vochtprobleem. De kamer waar de wanden vol met schimmel zitten, hebben we nog niet aangepakt. Broertje heeft al wel een pot "schimmelwerende verf voor de badkamer" klaarstaan. Ik heb meningen.quote:Op zaterdag 22 november 2025 22:09 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar dit wordt toch 1 groot vochtprobleem zo?
Ieder zijn afwijkingquote:Op zaterdag 22 november 2025 22:09 schreef flipsen het volgende:
[..]ik ga hem zo weer eens kijken. My guilty pleasure ofzo
Mocht ie (zoals ik vermoed) niet gevoelig zijn voor menigen, hierbij wat feitenquote:
https://www.verf.nl/categorie/schimmelwerende-verfquote:Het is belangrijk om de schimmel op het plafond of op de muur eerst helemaal te verwijderen. Maak gebruik van een schimmelvreter of een algendoder. Zodra de muur of het plafond weer 100% schimmelvrij is kun je aan de slag met de schimmelwerende verf.
Is het een grondgebonden woning wat broertje gekocht heeft of een appartement? Bij het laatste kan de vve ook nog een mening over een nieuwe cv hebbenquote:Op zaterdag 22 november 2025 22:17 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het is al 1 groot vochtprobleem. De kamer waar de wanden vol met schimmel zitten, hebben we nog niet aangepakt. Broertje heeft al wel een pot "schimmelwerende verf voor de badkamer" klaarstaan. Ik heb meningen.
Hopelijk komt er gauw een nieuwe CV. Broertje kan het zwart en snel regelen via collega's. Dus misschien komende week al als eentje even tijd over heeft 's avonds of zo.
Starten bij het beginquote:Op zaterdag 22 november 2025 22:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Iemand had trouwens laatst gevraagd naar welke Star Trek ik kijk. Ik ben nog Star Trekmaagd dus ik ben bij de originele serie begonnen.
Ik vind het fascinerend om de ontwikkeling binnen de serie te zien. In het eerste seizoen hebben ze maar 2 kamers aan boord van de Enterprise. In seizoen 2 is er ook een gang en een personeelsruimte![]()
Live long and prosper met de groet, maakt past zijn intrede in het tweede seizoen, net als Beam me up Scotty. Die hele Scotty heet in het eerste seizoen gewoon Mister Scott.
Ik ben bijna aan seizoen 3 toe, ben benieuwd naar meer evolutie in de serie.
Maar toen kwam er een nieuwe serie met picard en daar was niets aan, maar Voyager en Deep space 9 weer welquote:Op zaterdag 22 november 2025 22:37 schreef gcjoel het volgende:
Ik keek vroeger altijd de serie met captain Picard![]()
Vanavond lekker kerstfilm kijken. Dat is altijd goed.
De serie Picard was decennia later. Wel oké maar zijn origineel Next Generation (waar LS als volgende aan gaat beginnen) is stukken beter. Wel het tijdsbeeld in gedachten houden (net als in het origineel, hallo Uhura) en even door seizoen 1 worstelen want dat deden de schrijvers ook.quote:Op zaterdag 22 november 2025 22:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar toen kwam er een nieuwe serie met picard en daar was niets aan, maar Voyager en Deep space 9 weer wel
Ik ben inderdaad zeker 3x verslaafd geraakt aan neusspray. Kies nu vaak voor een paar, min of meer, slapeloze nachten door verstopte neus dan neusspray gebruiken. Het is niet zo dat ik het nooit meer gebruik maar die verslaving, die paniek wanneer ik het niet in de buurt heb wil ik echt niet meerquote:Op zaterdag 22 november 2025 22:48 schreef Candaasje het volgende:
Beam me up Scotty is inderdaad nooit zo gezegd![]()
@:vlindertje89 ; ik heb natuurlijk geen idee welke neusspray jij gebruikt, maar heeft dat spul niet vaak een wat verslavende werking? Het leest vrij obsessief hoe je van dosis naar dosis toeleeft en daardoor ook echt korter lijkt te kunnen slapen. (Wellicht ervaar je dat zelf niet zo, op papier kan het ook wat anders overkomen, maar het viel me wel op. )
Ik ben heel benieuwd naar alles. Dit is nu ook wel doorbijten hoor. Sommige afleveringen zijn echt enorm slecht. En mysogenie spat regelmatig van het scherm.quote:Op zaterdag 22 november 2025 22:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Starten bij het beginHaast jaloers hoeveel moois je nog gaat zien
Ik heb ooit gehoord dat Beam me up Scotty nooit letterlijk in de serie is gezegd. Klopt dus niet?
Ik doe hierna de originele films en dan The Animated Series, dat moet van de viewing order website.quote:Op zaterdag 22 november 2025 23:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
De serie Picard was decennia later. Wel oké maar zijn origineel Next Generation (waar LS als volgende aan gaat beginnen) is stukken beter. Wel het tijdsbeeld in gedachten houden (net als in het origineel, hallo Uhura) en even door seizoen 1 worstelen want dat deden de schrijvers ook.
DS9 is geweldig, maar je moet er even in komen omdat er meer doorlopende verhaallijnen zijn dan losse afleveringen.
Voyager vond ik ook top.
Enterprise... meh. Onlogisch en opeens werd de vrouw weer een lustobject. En nu heb ik de begintune weer in mijn hoofd![]()
Daarna Discovery: enige die ik niet heb afgekeken. Ik houd niet van tv die teveel op 'holotechniek' vertrouwt en de verhaallijnen en plottwists waren vaak ronduit stom.
Strange New Worlds en Below Deck nog niet gezien omdat ik geen Netflix oid heb. Ik wacht wel tot ze op de armelui tv komen.
Dan moet je nog een poos geduld oefenenquote:Op zaterdag 22 november 2025 23:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik doe hierna de originele films en dan The Animated Series, dat moet van de viewing order website.
Ik hoop zo snel mogelijk iets met een doorlopend verhaal te zien want die losse flodders vind ik juist lastig kijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook een muzikaal optreden van Tokio Myers. Misschien dat @Blues dat geweldig had gevonden. Of andere muzikale pianisten?
https://en.wikipedia.org/wiki/Tokio_Myers
Buitentemp nu rond het vriespunt. Vanmiddag op balkon 1-hoog wat geruimd en ook ijs gezien in de waterbakjes.
Maar die komt na DS9quote:Op zaterdag 22 november 2025 23:12 schreef Candaasje het volgende:
Voyager heeft ook nog wel wat doorlopende thema’s (de reis zelf, maar ook the doctor en Seven of Nine)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |