abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 22 november 2025 @ 22:15:20 #276
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219320452
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 22:00 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Broertje zou lunch regelen, dus was er niet genoeg brood. Idd. :X

Nonchalant en naïef is wel een omschrijving ja.

We realiseerden ons ook net dat hij niks had bedacht voor het feit dat z'n CV het nog niet doet -- B heeft een ¤15 elektrisch kacheltje gekocht van de week en dat staat nou in de ene kamer waar we broertjes studentenmeubilair in geparkeerd hebben. Daar is het nu 16° en in de rest van het huis 4° of zo :')
Ze bestaan er ook van 9kW, dan gaat het wat sneller :+

Zoiets overweeg ik voor in de schuur. Alleen de goedkopere op Marktplaats/Kleinanzeigen zijn allemaal ver weg.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_219320467
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 22:09 schreef fietsie het volgende:

[..]
Maar dit wordt toch 1 groot vochtprobleem zo?
Het is al 1 groot vochtprobleem. De kamer waar de wanden vol met schimmel zitten, hebben we nog niet aangepakt. Broertje heeft al wel een pot "schimmelwerende verf voor de badkamer" klaarstaan. Ik heb meningen.

Hopelijk komt er gauw een nieuwe CV. Broertje kan het zwart en snel regelen via collega's. Dus misschien komende week al als eentje even tijd over heeft 's avonds of zo.
pi_219320489
Brrr het was koud hier inderdaad @Candaasje :Y niet dat ik er heel veel van gemerkt heb. Nadat ik om 9u weer half in slaap gedoezeld was, werd ik om 11u uit bed gebeld om te komen helpen op de hockey bij de beslissing of de wedstrijden na 13u wel of niet afgelast moesten worden. Daarna meteen even wat boodschappen gedaan want vlakbij winkelcentrum. Rest vd dag voornamelijk op bank gelegen met 3 en 5km van gisternacht en shorttrack, tussendoor met broertje gebeld en nichtje en babynichtje gezien en daarna schaatsen van vanavond. Ik zou eigenlijk naar broertje gaan vanmiddag, maar afgezegd omdat ik me niet fit genoeg voelde. Vandaag lijkt wel ietsje beter te gaan dan gister. Wel nog max neusspray maar gister lag ik steeds al 2u voor ik weer neusspray mocht weer met hele hoofd vol snot te wachten en vandaag red ik het steeds wel vrij goed tot de volgende dosis. Nu hopen dat ik vannacht ook weer een keer daadwerkelijk slaap.

Wel druk met de kou, vanavond al de eerste wedstrijd van morgenochtend bij ons afgelast. Morgen om 8.30 moet ik velden keuren voor wedstrijden tussen 10.30-13u en om 11u voor wedstrijden na 13u. En vanaf 8u ook de mail in de gaten houden voor de evt binnenkomende aflastingen voor de teams die uit spelen. En bij aflastingen onze teams, evt tegenstanders, scheidsrechters en bardienstteam informeren. En dan morgenavond kijken naar nieuw schema voor volgende zondag met de wedstrijden die zijn afgelast. Meestal is de eerste aflast-zondag pas in maart, wat een gedoe :+

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 22-11-2025 22:31:03 ]
pi_219320504
Iemand had trouwens laatst gevraagd naar welke Star Trek ik kijk. Ik ben nog Star Trekmaagd dus ik ben bij de originele serie begonnen.

Ik vind het fascinerend om de ontwikkeling binnen de serie te zien. In het eerste seizoen hebben ze maar 2 kamers aan boord van de Enterprise. In seizoen 2 is er ook een gang en een personeelsruimte _O_

Live long and prosper met de groet, maakt past zijn intrede in het tweede seizoen, net als Beam me up Scotty. Die hele Scotty heet in het eerste seizoen gewoon Mister Scott.

Ik ben bijna aan seizoen 3 toe, ben benieuwd naar meer evolutie in de serie.
Spoilers!
pi_219320560
quote:
80s.gif Op zaterdag 22 november 2025 22:09 schreef flipsen het volgende:

[..]
:( ik ga hem zo weer eens kijken. My guilty pleasure ofzo :D
Ieder zijn afwijking :Y
Spoilers!
  Moderator zaterdag 22 november 2025 @ 22:24:42 #281
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219320568
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 22:17 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik heb meningen.
Mocht ie (zoals ik vermoed) niet gevoelig zijn voor menigen, hierbij wat feiten

quote:
Het is belangrijk om de schimmel op het plafond of op de muur eerst helemaal te verwijderen. Maak gebruik van een schimmelvreter of een algendoder. Zodra de muur of het plafond weer 100% schimmelvrij is kun je aan de slag met de schimmelwerende verf.
https://www.verf.nl/categorie/schimmelwerende-verf

Nu gok ik dat ie voor meer geld een slechter product bij de Gamma heeft gehaald en de 17 jarige verkoper gelooft die zegt dat het wel kan :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_219320576
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 22:17 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Het is al 1 groot vochtprobleem. De kamer waar de wanden vol met schimmel zitten, hebben we nog niet aangepakt. Broertje heeft al wel een pot "schimmelwerende verf voor de badkamer" klaarstaan. Ik heb meningen.

Hopelijk komt er gauw een nieuwe CV. Broertje kan het zwart en snel regelen via collega's. Dus misschien komende week al als eentje even tijd over heeft 's avonds of zo.
Is het een grondgebonden woning wat broertje gekocht heeft of een appartement? Bij het laatste kan de vve ook nog een mening over een nieuwe cv hebben
We have far more in common than that which devides us..
pi_219320605
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2025 22:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Iemand had trouwens laatst gevraagd naar welke Star Trek ik kijk. Ik ben nog Star Trekmaagd dus ik ben bij de originele serie begonnen.

Ik vind het fascinerend om de ontwikkeling binnen de serie te zien. In het eerste seizoen hebben ze maar 2 kamers aan boord van de Enterprise. In seizoen 2 is er ook een gang en een personeelsruimte _O_

Live long and prosper met de groet, maakt past zijn intrede in het tweede seizoen, net als Beam me up Scotty. Die hele Scotty heet in het eerste seizoen gewoon Mister Scott.

Ik ben bijna aan seizoen 3 toe, ben benieuwd naar meer evolutie in de serie.
Starten bij het begin O+ Haast jaloers hoeveel moois je nog gaat zien O+

Ik heb ooit gehoord dat Beam me up Scotty nooit letterlijk in de serie is gezegd. Klopt dus niet? :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 22 november 2025 @ 22:37:20 #284
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_219320657
Ik keek vroeger altijd de serie met captain Picard O+

Vanavond lekker kerstfilm kijken. Dat is altijd goed. O+
pi_219320730
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 22:37 schreef gcjoel het volgende:
Ik keek vroeger altijd de serie met captain Picard O+

Vanavond lekker kerstfilm kijken. Dat is altijd goed. O+
Maar toen kwam er een nieuwe serie met picard en daar was niets aan, maar Voyager en Deep space 9 weer wel
pi_219320750
Beam me up Scotty is inderdaad nooit zo gezegd :)

@vlindertje89 ; ik heb natuurlijk geen idee welke neusspray jij gebruikt, maar heeft dat spul niet vaak een wat verslavende werking? Het leest vrij obsessief hoe je van dosis naar dosis toeleeft en daardoor ook echt korter lijkt te kunnen slapen. (Wellicht ervaar je dat zelf niet zo, op papier kan het ook wat anders overkomen, maar het viel me wel op. )
pi_219320914
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 22:46 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Maar toen kwam er een nieuwe serie met picard en daar was niets aan, maar Voyager en Deep space 9 weer wel
De serie Picard was decennia later. Wel oké maar zijn origineel Next Generation (waar LS als volgende aan gaat beginnen) is stukken beter. Wel het tijdsbeeld in gedachten houden (net als in het origineel, hallo Uhura) en even door seizoen 1 worstelen want dat deden de schrijvers ook.

DS9 is geweldig, maar je moet er even in komen omdat er meer doorlopende verhaallijnen zijn dan losse afleveringen.
Voyager vond ik ook top.
Enterprise... meh. Onlogisch en opeens werd de vrouw weer een lustobject. En nu heb ik de begintune weer in mijn hoofd }:|
Daarna Discovery: enige die ik niet heb afgekeken. Ik houd niet van tv die teveel op 'holotechniek' vertrouwt en de verhaallijnen en plottwists waren vaak ronduit stom.
Strange New Worlds en Below Deck nog niet gezien omdat ik geen Netflix oid heb. Ik wacht wel tot ze op de armelui tv komen.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_219320932
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 november 2025 22:48 schreef Candaasje het volgende:

@:vlindertje89 ; ik heb natuurlijk geen idee welke neusspray jij gebruikt, maar heeft dat spul niet vaak een wat verslavende werking? Het leest vrij obsessief hoe je van dosis naar dosis toeleeft en daardoor ook echt korter lijkt te kunnen slapen. (Wellicht ervaar je dat zelf niet zo, op papier kan het ook wat anders overkomen, maar het viel me wel op. )
Ik ben inderdaad zeker 3x verslaafd geraakt aan neusspray. Kies nu vaak voor een paar, min of meer, slapeloze nachten door verstopte neus dan neusspray gebruiken. Het is niet zo dat ik het nooit meer gebruik maar die verslaving, die paniek wanneer ik het niet in de buurt heb wil ik echt niet meer
pi_219320934
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2025 22:29 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Starten bij het begin O+ Haast jaloers hoeveel moois je nog gaat zien O+

Ik heb ooit gehoord dat Beam me up Scotty nooit letterlijk in de serie is gezegd. Klopt dus niet? :D
Ik ben heel benieuwd naar alles. Dit is nu ook wel doorbijten hoor. Sommige afleveringen zijn echt enorm slecht. En mysogenie spat regelmatig van het scherm.

Kirk zei, "Scotty, beam us up". Dat kwam by far het meest in de buurt van de gevleugelde uitspraak die ik dus inderdaad (nog) niet in die woorden heb gehoord.
Spoilers!
pi_219320944
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2025 23:02 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
De serie Picard was decennia later. Wel oké maar zijn origineel Next Generation (waar LS als volgende aan gaat beginnen) is stukken beter. Wel het tijdsbeeld in gedachten houden (net als in het origineel, hallo Uhura) en even door seizoen 1 worstelen want dat deden de schrijvers ook.

DS9 is geweldig, maar je moet er even in komen omdat er meer doorlopende verhaallijnen zijn dan losse afleveringen.
Voyager vond ik ook top.
Enterprise... meh. Onlogisch en opeens werd de vrouw weer een lustobject. En nu heb ik de begintune weer in mijn hoofd }:|
Daarna Discovery: enige die ik niet heb afgekeken. Ik houd niet van tv die teveel op 'holotechniek' vertrouwt en de verhaallijnen en plottwists waren vaak ronduit stom.
Strange New Worlds en Below Deck nog niet gezien omdat ik geen Netflix oid heb. Ik wacht wel tot ze op de armelui tv komen.
Ik doe hierna de originele films en dan The Animated Series, dat moet van de viewing order website.

Ik hoop zo snel mogelijk iets met een doorlopend verhaal te zien want die losse flodders vind ik juist lastig kijken.
Spoilers!
pi_219320953
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2025 23:08 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik doe hierna de originele films en dan The Animated Series, dat moet van de viewing order website.

Ik hoop zo snel mogelijk iets met een doorlopend verhaal te zien want die losse flodders vind ik juist lastig kijken.
Dan moet je nog een poos geduld oefenen :D
Niet dat er geen doorlopende zaken zijn qua karakter ontwikkeling, maar een aantal afleveringen of zelfs een heel seizoen rondom een bepaald groot thema is pas in DS9.

Animate series heb ik niet gezien trouwens.
pi_219320966
Voyager heeft ook nog wel wat doorlopende thema’s (de reis zelf, maar ook the doctor en Seven of Nine) :)
pi_219320973
De verhuis skills van broertje Tele6 zijn bedroevend én vermakelijk.
Kuddo’s voor Grote Zus. _O_

Vanavond een verjaardagsfeest in het theater met 250 gasten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook een muzikaal optreden van Tokio Myers. Misschien dat @Blues dat geweldig had gevonden. Of andere muzikale pianisten?
https://en.wikipedia.org/wiki/Tokio_Myers

Buitentemp nu rond het vriespunt. Vanmiddag op balkon 1-hoog wat geruimd en ook ijs gezien in de waterbakjes.
pi_219320977
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 november 2025 23:12 schreef Candaasje het volgende:
Voyager heeft ook nog wel wat doorlopende thema’s (de reis zelf, maar ook the doctor en Seven of Nine) :)
Maar die komt na DS9 o|O
pi_219320980
Ik heb geduld :)

Zodra dit is afgelopen moet ik wel eerst nog even Wheel of Time afkijken. Ik heb de boeken over 5 uur afgeluisterd dus dan kan ik met de serie beginnen.
Spoilers!
pi_219320994
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 november 2025 22:48 schreef Candaasje het volgende:

@:vlindertje89 ; ik heb natuurlijk geen idee welke neusspray jij gebruikt, maar heeft dat spul niet vaak een wat verslavende werking? Het leest vrij obsessief hoe je van dosis naar dosis toeleeft en daardoor ook echt korter lijkt te kunnen slapen. (Wellicht ervaar je dat zelf niet zo, op papier kan het ook wat anders overkomen, maar het viel me wel op. )
Vandaag was de vierde dag dat ik hem gebruik, en pas de derde dag de maximale dosis, dus nog ruim binnen de zeven dagen dat je 'm mag gebruiken :)

Ik waardeer de zorgen, ben in verleden ook meerdere keren verslaafd geweest, maar daardoor juist ook heel strikt in gebruik en niet vaker per dag of langer dan volgens bijsluiter mag. Sindsdien al jaren niet meer verslaafd gelukkig! Denk dat het ook juist door die striktheid wat obsessiever over komt, maar dat is dus juist omdat ik hem niet te vaak wil gebruiken. Als ik gister gewoon genomen had als het weer volliep, had ik hem zeker wel vaker dan 3x genomen, en dat wil ik niet, dus hou ik bij wanneer er 8u tussen heeft gezeten, en zit ik die tijd uit, ook als dat betekent dat ik nog 2u met snotkop en pijn zit.

En ik ben nu gewoon snotverkouden, ik ben het gaan gebruiken omdat hele dag en nacht alle holtes vol zaten, met pijn in holtes, pijn aan tanden, traanoog, hoofdpijn van druk op holtes, oorpijn en alleen maar door mond kunnen ademen en daardoor ook last van keel. Dan neem ik toch wel echt graag even paar dagen neusspray ;). En aangezien vandaag al wat beter ging, en bij vorige keren dat ik hetzelfde had ik ook altijd genoeg had aan die 7 dagen max, zal dat dit keer ook wel weer lukken. Als ik beetje slaap vannacht dan denk ik dat ik zelfs morgen al wel naar 2x terug kan.

Het slapen is overigens iets wat ik ook met regelmaat heb gewoon als er niks aan de hand is, als ik wakker word tussen 1-3 heb ik heel vaak moeite weer in slaap te vallen. En als er dan nog wat snot in hoofd zit omdat de max neusspray niet alles weghaalt, en ik word daar wakker van, dan nog wat meer :)

[ Bericht 10% gewijzigd door vlindertje89 op 22-11-2025 23:36:12 ]
pi_219321032
Dat doe ik dan ook, even 1 nachtje goed slapen.

Whaha wierd duk is boos uit een uitzending weggelopen want hij kreeg weerwoord _O-
pi_219321055
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2025 23:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb geduld :)

Zodra dit is afgelopen moet ik wel eerst nog even Wheel of Time afkijken. Ik heb de boeken over 5 uur afgeluisterd dus dan kan ik met de serie beginnen.
Niet stoppen als S1 je niet bevalt!
Hier vertellen hoe je het vindt O+

En goed om te horen dat je toch aan de stemmen hebt kunnen wennen ^O^
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219321081
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2025 23:32 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Niet stoppen als S1 je niet bevalt!
Hier vertellen hoe je het vindt O+

En goed om te horen dat je toch aan de stemmen hebt kunnen wennen ^O^
Nou, ik heb dit op doorzettingsvermogen en uit principe gehaald. Niet omdat ik het allemaal nou zo verschrikkelijk goed vind. Sorry ;(
Spoilers!
pi_219321142
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2025 23:43 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Nou, ik heb dit op doorzettingsvermogen en uit principe gehaald. Niet omdat ik het allemaal nou zo verschrikkelijk goed vind. Sorry ;(
:D

Ik lig er niet wakker van hoor.
Wel van dat Rosamund (nog) niet verder is gegaan, dat is wel een nachtje huilen waard.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')