https://www.vandaaginside.nl/quote:De nieuwe talkshow van Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp heeft een naam. De dagelijkse uitzending gaat VI Vandaag heten. Zoals bekend wordt het praatprogramma vanaf januari 2022 bij SBS 6 uitgezonden.
Het tijdstip staat ook vast. De aanvang van VI Vandaag dat van maandag tot en met vrijdag is, wordt 21.30 uur en zal een uur duren. Achter de schermen wordt druk gewerkt aan een extra gast dagelijks aan tafel. Het is de bedoeling dat er een poule komt van gasten die rouleren aan tafel. De namen van Merel Westrik, Leonie ter Braak, Henk Westbroek en Özcan Akyol worden genoemd.
De afgelopen zomer was het trio al dagelijks te zien in De Oranjezomer. Dat programma bleek een succes met gemiddeld zo’n 800.000 kijkers. Daarop ontstond het idee van Talpa, waar Veronica en SBS 6 onder vallen, om de heren toch dagelijks aan tafel te krijgen in plaats van, zoals nu, tweemaal per week: maandag- en vrijdagavond.
Johan Derksen wilde na dit seizoen sowieso stoppen met Veronica Inside in de huidige vorm. ‘De Snor’ was het zat om ‘alleen maar over voetbal te praten’. Nu ze alle drie door willen met een dagelijkse show tekenden zij bij voor nog twee jaar.
Van de VVD dus dan blijven alle doofpotten weer dichtquote:Op dinsdag 18 november 2025 20:34 schreef DrDentz het volgende:
Zo'n blaag van 35 moet zich niet beschikbaar stellen als kamervoorzitter
Dat zijn allemaal beroepen waar wat meer opleiding voor nodig is, dus die mensen zijn automatisch vaak linkserquote:Op dinsdag 18 november 2025 11:49 schreef Battlecruiser het volgende:
[..]
De linkervleugel van de VVD wel (Rutte, Hermans, en die gast uit Breda). Die linkervleugel kon sinds Joris Voorhoeve het heel goed vinden met de PVDA.
En verder: al zou NL een echt rechts kabinet krijgen, toch zal het verder geregeerd worden door links, omdat al enkele tientallen jaren bijna alle ambtenaren, rechters, leraren en verdragen links geörienteerd zijn.
Met die neger zonder zwembroek die de zee uitlooptquote:Op woensdag 19 november 2025 14:43 schreef RipCity het volgende:
Wel zin in de zomer WK vandaag inside die ze gaan uitzenden vanaf locatie daar.
Onjuist, maar wel grappig.quote:Op woensdag 19 november 2025 06:42 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal beroepen waar wat meer opleiding voor nodig is, dus die mensen zijn automatisch vaak linkser
Wat is hier precies mis mee?quote:Op woensdag 19 november 2025 18:34 schreef koemleit het volgende:
https://www.gelderlander.(...)ijeenkomst~a8d24b60/
al voorbij gekomen?
Dat Johan zichzelf nog serieus kan nemen joh.
Ook best grappigquote:Op woensdag 19 november 2025 19:07 schreef Battlecruiser het volgende:
[..]
Onjuist, maar wel grappig.
Bij de overheid werken voornamelijk alfa’s en die zijn meestal links (en demonstreren graag), terwijl beta’s meestal bij het bedrijfsleven werken ( en dus het land draaiend houden).
Ik heb nog niemand in die partij gezien die niet volslagen gestoord is.quote:Op woensdag 19 november 2025 21:06 schreef DrDentz het volgende:
Ik denk dat Johan wel kan overstappen naar een stem op Lidewij de Vos, ze delen hun standpunten over asielzoekers, de woke-gemeenschap en wolven, en ze is geen gekkie zoals Baudet.
Hopelijk gewoon in het teken van alleen het WK.quote:
Denk niet dat ome John daarvoor de poeplap gaat trekken.quote:
Vandaag Inside volgend jaar waarschijnlijk drie weken vanuit Curaçao, dat voor het eerst WK speeltquote:
En dan zit die Tina ook nog vrijwel iedere week bij Van Roosmalen en Groenteman. Beetje Tina-overkill.quote:Op donderdag 20 november 2025 20:29 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Vanavond overigens weer Tina. Zoveel heeft ze toch niet te melden in een week tijd? De gasten lijken een beetje op.. het is de laatste tijd wel erg veel Valentijn, Job, Wierd en Tina.
Ik denk oprecht dat hij Humberto met een aapje vergeleek in de zin van dat hij elke keer dezelfde act opvoert.quote:Op donderdag 20 november 2025 23:10 schreef Battlecruiser het volgende:
En dan zegt Johan een minuut verder dat al die racistisch bejegende voetballers meteen aangifte moeten doen. Is hij al dement of zo?
Het is wel erg onhandig.quote:Op donderdag 20 november 2025 23:20 schreef Remco het volgende:
[..]
Ik denk oprecht dat hij Humberto met een aapje vergeleek in de zin van dat hij elke keer dezelfde act opvoert.
Derksen kwam bij de stemwijzer letterlijk uit op Demofoben66 als nummer twee. Zo een vrijgevochten anti-autoritaire jongen uit de sixties heeft geen reet te zoeken bij de conservatieven en reactionairen van FVD.quote:Op woensdag 19 november 2025 21:06 schreef DrDentz het volgende:
Ik denk dat Johan wel kan overstappen naar een stem op Lidewij de Vos, ze delen hun standpunten over asielzoekers, de woke-gemeenschap en wolven, en ze is geen gekkie zoals Baudet.
Je maakt een grapje, neem ik aan?quote:Op woensdag 19 november 2025 21:06 schreef DrDentz het volgende:
Ik denk dat Johan wel kan overstappen naar een stem op Lidewij de Vos, ze delen hun standpunten over de woke-gemeenschap en wolven
Volgens mij zei hij gisteren al iets positiefs over haar, dat ze verstandig is en Baudet een gekkie en dat ze zetels paktquote:Op vrijdag 21 november 2025 04:30 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Je maakt een grapje, neem ik aan?
Derksen waait met alle winden mee. Hij gaat altijd prat op zn eigen mening en dat ie overal schijt aan heeft.quote:Op vrijdag 21 november 2025 02:37 schreef Niels_ het volgende:
[..]
Derksen kwam bij de stemwijzer letterlijk uit op Demofoben66 als nummer twee. Zo een vrijgevochten anti-autoritaire jongen uit de sixties heeft geen reet te zoeken bij de conservatieven en reactionairen van FVD.
Ja, en de roomblanke Arie Boomsma, Louis van Gaal, Tim Hofman, Sander Schimmelpenninck, Gordon, Sylvie Meis, Dirk Kuijt en alle andere ''helden'' van J. Derksen worden ook vaak genoeg afgezeken. Nee, niet om hun huidskleur, maar Simons en Tan ook niet. ''Nagemaakt aapje'' komt zeer waarschijnlijk gewoon van ''na-apen'' en dat heeft niets met huidskleur te maken.quote:Op vrijdag 21 november 2025 08:02 schreef DrDentz het volgende:
Humberto Tan is een namaak-aapje en Sylvana Simons is een hysterisch aapje, zou dat toeval zijn? 🐵🐒🦧
Oranjezomer is er niet dus moet ze geplugd worden anders is deze nitwit zo vergetenquote:Op vrijdag 21 november 2025 20:18 schreef Zipportal het volgende:
Dacht dat Stompje wat minder zou aanschuiven? Zit er nog elke vrijdag. Zo ook vandaag.
Ik zit me af te vragen of het racistisch is. Beau is ook een inhoudsloze pleaser. Is het denkbaar dat Derksen hem een namaak-aapje zou noemen?quote:Op vrijdag 21 november 2025 07:58 schreef koemleit het volgende:
[..]
Derksen waait met alle winden mee. Hij gaat altijd prat op zn eigen mening en dat ie overal schijt aan heeft.
Maar tot nu toe waait ie altijd mee met de op dat moment populaire rechts populistische stroming.
Het noemen van namaak-aapje is overigens 100 procent racistisch. Maar dat is eruit voordat je door hebt dat het op tv is.
Honderd procent.quote:Op zaterdag 22 november 2025 03:03 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Ik zit me af te vragen of het racistisch is. Beau is ook een inhoudsloze pleaser. Is het denkbaar dat Derksen hem een namaak-aapje zou noemen?
Stompje?quote:Op vrijdag 21 november 2025 20:18 schreef Zipportal het volgende:
Dacht dat Stompje wat minder zou aanschuiven? Zit er nog elke vrijdag. Zo ook vandaag.
Jawel.quote:Op zaterdag 22 november 2025 03:03 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Ik zit me af te vragen of het racistisch is. Beau is ook een inhoudsloze pleaser. Is het denkbaar dat Derksen hem een namaak-aapje zou noemen?
Nooit opgevallen. Gelukkig is het een vinger en geen ander stompje.quote:Op zaterdag 22 november 2025 12:42 schreef Zipportal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ongelukje met hockey.
Cesar is gebruikt om de show op te leuken en mocht daarvoor zijn boek promotenquote:Op zaterdag 22 november 2025 18:13 schreef Harvest89 het volgende:
Dan heb je dus de grote Cesar Zuiderwijk te gast en die moet dan aan de bar zitten in plaats van aan tafel. Ze hadden Helene met haar domme kut gewoon thuis kunnen laten, wat heeft zij nu eigenlijk toegevoegd in die aflevering?
Ik weet nooit of ze echt zo lief en aardig is of dat ze stiekem heel leep is en altijd het goeie wiel kiest. Misschien ben ik te achterdochtig.quote:Op zaterdag 22 november 2025 18:31 schreef Adrie072 het volgende:
En ze is een mooie verschijning, ook niet onbelangrijk. Vind haar eigenlijk ook best aardig, lieve tafelgast zeg maar, niets mis mee.
Hij had kunnen blijven en zich kunnen verdedigen, maar die vrouw zat daar niet voor een redelijk gesprek. Die leek al over de rooie doordat Duk daar überhaupt zat.quote:
Omdat hij geconfronteerd wordt met zijn eigen woorden?quote:Op zondag 23 november 2025 06:56 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van Wierd Duk, maar dit was een rare aanval.
Zonder enige context. Het was een volstrekt chaotische opsomming. Iemand wil geen hand geven, apocrief verhaal, verdwijnende dorpen. En dat had ze allemaal uit Duks podcast gevist. Nou, gefeliciteerd. Plus dat gerol met haar ogen terwijl Duk met Seegers praatte. Een aanstellerig, kwaad mens.quote:Op zondag 23 november 2025 08:38 schreef Remco het volgende:
[..]
Omdat hij geconfronteerd wordt met zijn eigen woorden?
Toen zat ik anders ook met mijn ogen te rollen, wat een raar gesprek was dat.quote:Op zondag 23 november 2025 08:52 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Plus dat gerol met haar ogen terwijl Duk met Seegers praatte.
Het duurde vrij lang voordat ik (en Duk geloof ik ook) snapte wat Segers bedoelde: "Als versterkte gebedsoproepen van moslims alleen kunnen worden afgeschaft als luiden van kerkklokken ook wordt afgeschaft, dan moet dat maar." Ik dacht eerst dat hij het tegenovergestelde bedoelde.quote:Op zondag 23 november 2025 17:52 schreef Radegast het volgende:
[..]
Toen zat ik anders ook met mijn ogen te rollen, wat een raar gesprek was dat.
'dat joodse meisje'quote:Op zondag 23 november 2025 17:26 schreef Dutch_view het volgende:
Benieuwd watvan Ronit Palache vindt.
Moet hij weten.quote:Op zondag 23 november 2025 20:21 schreef RipCity het volgende:
Mevrouw Genee is boos https://www.telegraaf.nl/(...)l&utm_campaign=share
Is het niet een groter probleem dat haar man steeds met andere vrouwen ligt te ladyshaven?quote:Op zondag 23 november 2025 20:21 schreef RipCity het volgende:
Mevrouw Genee is boos https://www.telegraaf.nl/(...)l&utm_campaign=share
Hysterisch wijfquote:Op zondag 23 november 2025 17:26 schreef Dutch_view het volgende:
Benieuwd watvan Ronit Palache vindt.
Past goed bij het dalende niveau.quote:Op maandag 24 november 2025 22:09 schreef DrDentz het volgende:
De AI brainrot filmpjes mogen wel wat minder
En toch blijven de kijkcijfers goed en overeind. Ook al voegt het al weken niks meer toe naar mijn idee. Vanavond weer Job. Begint zo onderhand wel heel voorspelbaar te worden. Nog een maandje, dan 3 weken Helène en 19 januari weer VI terug.quote:Op dinsdag 25 november 2025 09:34 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Past goed bij het dalende niveau.
Ja was weer verassend dat Johan het roerend eens was met het weglopen van Wierd. Echt zo voorspelbaar allemaal, Rene pruttelde nog wat maar die geeft ook geen tegengas meer.quote:Op maandag 24 november 2025 17:09 schreef superniger het volgende:
Ach Wierd.
Wel uitdelen m aar niet kunnen incasseren.
Morgen weer Wierd die weer gaat zitten ranten over het feit dat hij wegliep en over Rusland.quote:Op dinsdag 25 november 2025 10:52 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
En toch blijven de kijkcijfers goed en overeind. Ook al voegt het al weken niks meer toe naar mijn idee. Vanavond weer Job. Begint zo onderhand wel heel voorspelbaar te worden. Nog een maandje, dan 3 weken Helène en 19 januari weer VI terug.
Zou ook vreemd zijn als nota bene Derksen een negatieve mening had over weglopen tijdens een uitzendingquote:Op dinsdag 25 november 2025 11:24 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ja was weer verassend dat Johan het roerend eens was met het weglopen van Wierd. Echt zo voorspelbaar allemaal, Rene pruttelde nog wat maar die geeft ook geen tegengas meer.
Het is echt om te huilen, zo sneu. Wierdquote:Op woensdag 26 november 2025 22:23 schreef kalinhos het volgende:
Ik word zo moe van die act van Wierd, eigenlijk luister ik daarom die woensdagaflevering nooit terug. Net zapp ik er in:
Wierd: “Thomas, jij komt wel eens in Den Haag, waarom wordt ons land toch gegijzeld door een heel klein groepje ideologische gekken wat die wolf per se wil behouden?”
Die act irriteert me. Wierd ziet Thomas 83x per week met nieuws vd dag en wat niet al, en Wierd wéét ook dat je niet met een AK47 de Veluwe op zou mogen op wolvenjacht, al zou heel Den Haag het willen. Het is allemaal zo de achterban pleasen
Haar lichaamstaal zegt dat ze zich stierlijk zit te vervelenquote:Op donderdag 27 november 2025 22:17 schreef RipCity het volgende:
Irritant mens achter Johan. Ga lekker thuis lopen te kletsen met je vriendinnen
Zijn er nog mensen die kijken op de woensdag? Yikesquote:Op donderdag 27 november 2025 21:37 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Het is echt om te huilen, zo sneu. Wierd
Dat die man nog niet moe van zichzelf wordt
Lekker wijn drinken. Maar bij alle seksistische opmerkingen kon je haar afkeer duidelijk zien.quote:Op donderdag 27 november 2025 22:36 schreef Battlecruiser het volgende:
[..]
Haar lichaamstaal zegt dat ze zich stierlijk zit te vervelen
Ja, ga ik ook me stoppenquote:Op donderdag 27 november 2025 23:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zijn er nog mensen die kijken op de woensdag? Yikes
Viel mij ook op ja, en heb maar de helft vd aflevering gekeken. Wat doé je daar dan als je dat soort grappen zo walgelijk vindt!? Retorische vraag btw hè, maar ik vond haar irritatie dan weer irritantquote:Op donderdag 27 november 2025 23:01 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Lekker wijn drinken. Maar bij alle seksistische opmerkingen kon je haar afkeer duidelijk zien.
Sommige opmerkingen zijn zwaar onsmakelijk en al helemaal omdat het uit de muil komt van een paar kleuterige bejaardenquote:Op donderdag 27 november 2025 23:01 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Lekker wijn drinken. Maar bij alle seksistische opmerkingen kon je haar afkeer duidelijk zien.
Ik kijk niet meer naar gelul over voetbal, omdat het grotendeels bestaat uit ex-Ajacieden die over Ajax praten. Amsterdamse zelfpijperij doen ze maar op AT5.quote:Op vrijdag 28 november 2025 12:12 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb weer met een half oor zitten luisteren net maar in hun babbeltje over de wedstrijd van Liverpool tegen PSV werd er volgens mij niet één keer benoemd dat PSV daar best een spetterende uitslag neerzette, het ging voornamelijk over hoe matig Liverpool wel lijkt en hoe sneu dat voor arme Arne is. Als Genee nou eens wat minder onderwerpen er doorheen zou drukken kunnen we misschien iets meer aandacht hebben voor een onderwerp.
quote:Op vrijdag 28 november 2025 12:12 schreef Marsenal het volgende:
Goedele Liekens is mijn spirit animal.
Stuk beter dan Helene.quote:Op vrijdag 28 november 2025 11:22 schreef Poefbank het volgende:
Mooie vent die Duk. Kan je er goed bij hebben aan tafel.
Prima dan posten we wel over Ajax na de uitzending waar ze het ongetwijfeld over gaan hebbenquote:Op maandag 1 december 2025 12:30 schreef Nizno het volgende:
[modbreak]Het is hier geen VBL. Random voetbal-nieuwsberichten mogen gewoon op de plek in VBL waar je nieuws kwijt kan.
Hier gaat het over het TV Programma Vandaag Inside.[/modbreak]
Bespreken wat er in de uitzending wordt besproken is toch ook geen probleem? Maar dat is wat anders dan dat eeuwige gedump van random nieuwsberichten.quote:Op maandag 1 december 2025 14:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Prima dan posten we wel over Ajax na de uitzending waar ze het ongetwijfeld over gaan hebben
Jaquote:
Derksen zei hetzelfde als ikquote:Op maandag 1 december 2025 16:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
F-side lekker hele seizoen leeg laten.![]()
En.ze moeten kappen met AI filmpjes.quote:Op woensdag 3 december 2025 10:13 schreef Regilio_ het volgende:
Wat een flutuitzending was dit dan.
Merel die zich overduidelijk geen raad weet met de monologen van het orakel uit Grollo, die voor de verandering verkeerde info had.
De slavernij is niet begin 1600 afgeschaft maar pas officieel in 1863/1873.
Snap wel dat Pieter Cobelens daar geen trek meer in heeft en alleen nog maar bij Hélène op zondag gaat zitten.
Wilfried die er wederom veel te veel onderwerpen doorheen ramt en nauwelijks een vraag aan Raymond stelt. Lijkt erop dat hij daar last minute is neergezet omdat Merel écht niet aan tafel wilde. Had ze imo toch beter wel kunnen doen. Dit leek echt nergens op.
Daar ben ik wel zo zat van inderdaad. Ook bij andere programma's valt het me vaak op, verschrikkelijkquote:Op woensdag 3 december 2025 22:08 schreef superniger het volgende:
[..]
En.ze moeten kappen met AI filmpjes.
A één*quote:Op woensdag 3 december 2025 22:08 schreef superniger het volgende:
[..]
En.ze moeten kappen met AI filmpjes.
Maandag hadden ze imo wél een erg leuke uitzending.quote:Op donderdag 4 december 2025 07:43 schreef mitt het volgende:
Hoe zijn de kijkcijfers tegenwoordig?
Programma gaat echt hard achteruit maar mensen blijven wel kijken dus.
Nog steeds rond de 900.000-1 miljoen per aflevering. Maar gisteren ben ik daadwerkelijk in slaap gevallen tijdens het kijken. Dat zegt genoeg.quote:Op donderdag 4 december 2025 07:50 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Maandag hadden ze imo wél een erg leuke uitzending.
Aangezien kijkcijfers niet meer publiekelijk worden gepubliceerd kun je die misschien vinden bij Tina Nijkamp haar social media ofzo.
Als je telkens dezelfde tafelgasten hebt die telkens dezelfde teksten uitkramen dan krijg je telkens dezelfde strontbaggerquote:Op donderdag 4 december 2025 07:43 schreef mitt het volgende:
Hoe zijn de kijkcijfers tegenwoordig?
Programma gaat echt hard achteruit maar mensen blijven wel kijken dus.
Klopt helemaal.quote:Op donderdag 4 december 2025 12:18 schreef Kakadylo het volgende:
- op de maandag zit daar een enorme zuurpruim die helemaal niks leuk vindt en clickbatewise alles afzeikt
- op de dinsdag zit daar een lulletje lampenkatoen van een advocaat die zo ongeveer iedere rechtszaak verliest
- op de woensdag zit daar iemand die denkt dat de wereld vergaat en het liefst opstapt bij een andere mening
- op de donderdag zit daar een persoon die door de ballotagecommissie is geraakt en daarna weer wordt gecanceld
- op de vrijdag zit daar ter afwisseling eindelijk een vrouw maar die heeft haar hele carrière aan de heren te danken
Uit de losse pols even samengevat
We hebben een kenner! Mocht er iemand leuke feitjes willen weten, kakadylo kijk ELKE dag!quote:Op donderdag 4 december 2025 12:18 schreef Kakadylo het volgende:
- op de maandag zit daar een enorme zuurpruim die helemaal niks leuk vindt en clickbatewise alles afzeikt
- op de dinsdag zit daar een lulletje lampenkatoen van een advocaat die zo ongeveer iedere rechtszaak verliest
- op de woensdag zit daar iemand die denkt dat de wereld vergaat en het liefst opstapt bij een andere mening
- op de donderdag zit daar een persoon die door de ballotagecommissie is geraakt en daarna weer wordt gecanceld
- op de vrijdag zit daar ter afwisseling eindelijk een vrouw maar die heeft haar hele carrière aan de heren te danken
Derksen weer mad, want toneelstukjes.quote:
In ieder geval Chris Woerts actquote:Op vrijdag 5 december 2025 21:20 schreef superniger het volgende:
Krijgen we weer een directeurtje act?
En toch vind ik Valentijn een leuke gast.quote:Op donderdag 4 december 2025 12:18 schreef Kakadylo het volgende:
Stop er dan gewoon meequote:Op vrijdag 5 december 2025 22:26 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ook wel lastig om het elk jaar leuk te houden..
Van mij mag die Chris wel echt opdonderen. Totaaldebiel.quote:Op vrijdag 5 december 2025 22:13 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
En toch vind ik Valentijn een leuke gast.
De rest is wel echt kut. Met Wierd als de allerslechtste ooit
Chris is gewoon geit. Goede commerciële man.quote:Op vrijdag 5 december 2025 22:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Van mij mag die Chris wel echt opdonderen. Totaaldebiel.
quote:Op vrijdag 5 december 2025 23:45 schreef kalinhos het volgende:
Eigenlijk mis ik gewoon de tijden van Hansie, Jan Boskamp, de kantineheld en soms zelfs het Graydon-mannetje.
En ik denk Van der Gijp ook.
Dat was zo goed, Jan met zijn versprekingen. Toen bespraken ze ook wel het dagelijkse nieuws maar was het niet ongezellig rechts gezanik zoals met Wierd Duk.quote:Op vrijdag 5 december 2025 23:45 schreef kalinhos het volgende:
Eigenlijk mis ik gewoon de tijden van Hansie, Jan Boskamp, de kantineheld en soms zelfs het Graydon-mannetje.
Dagelijks is soms gewoon te veel. Op dagen zonder echt groot nieuws is het een herhaling van zetten en ondertussen kan je alle meningen al van te voren uitstippelen. Sint duurde gister ook korter dan afgelopen jaren. Denk dat het na het WK niet meer zo lang duurt.quote:Op vrijdag 5 december 2025 23:45 schreef kalinhos het volgende:
Opvolger van de kantineheldquote:Op vrijdag 5 december 2025 22:45 schreef Vliegbaard het volgende:
Pfff, kan die neplach van hem niet meer horen. Ook wel een beetje pijnlijk dat ie er voornamelijk zit om het voetbal te duiden maar ook dat nog maar amper lijkt te volgenquote:Op zaterdag 6 december 2025 10:04 schreef Paul het volgende:
Vind sinterklaasje ook niet meer zo leuk. Gelukkig gijp wel
Hiiiiiiiiihiiiii Dickie!quote:Op zaterdag 6 december 2025 12:17 schreef ISVV het volgende:
[..]
Pfff, kan die neplach van hem niet meer horen. Ook wel een beetje pijnlijk dat ie er voornamelijk zit om het voetbal te duiden maar ook dat nog maar amper lijkt te volgen.
Ik kijk VI echt nooit -op wat stukjes op Youtube na- maar er is verder toch ook barweinig leuks op televisie om eerlijk te zijn. Kijk echt zelden tv meer, op sport na.quote:Op zaterdag 6 december 2025 15:04 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Ik vraag me af of het overgrote deel van het huidige publiek vooral kijkt 'uit gewoonte' en niet omdat ze het programma echt zo leuk vinden.
Een debiel die er financieel warmpjes bij zit.quote:Op vrijdag 5 december 2025 22:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het is inderdaad nog steeds het best scorende programma op SBS. Zonder VI stort zowat de hele zender in, dus zolang het scoort zal er niks veranderen.quote:Op zaterdag 6 december 2025 17:34 schreef Ronaldussen het volgende:
De sint-act van gister vind ik de slechtste van alle jaren. Ik kijk het programma sowieso echt een heel stuk minder en als ik het kijk, verveel ik me meestal al snel. De uitzendingen met Wierd skip ik sowieso. De tijd dat ik nog uitzendingen terugkeek als ik er een had gemist, ligt al een lange tijd achter me. Wat mij betreft gaan ze weer terug naar twee keer in de week met wat meer voetbal erin en halen ze Hans en Jantje weer terug. Maar goed, zolang er nog gemiddeld 900.000 mensen dagelijks naar dit programma kijken, zal dat wel niet gebeuren.
Kantineheld zou ik nog liever gisteren dan vandaag terugzien. ''Rene, kijk es dom. Ja, ho maar'' en die ouwe kerel die ondertiteld moest wordenquote:Op vrijdag 5 december 2025 23:45 schreef kalinhos het volgende:
Een beetje van beidenquote:Op zaterdag 6 december 2025 15:04 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Ik vraag me af of het overgrote deel van het huidige publiek vooral kijkt 'uit gewoonte' en niet omdat ze het programma echt zo leuk vinden.
Of ze waren allemaal moe of het is nu te veel uitgemolken maar wat kijkt dit tergend weg zeg, hem 'm niet eens afgekekenquote:
Dat laatste zeggen meer mensen hier en ik kan het me voorstellen. Maar weet iemand of de kijkcijfers op woensdag inzakken?quote:Op zaterdag 6 december 2025 17:34 schreef Ronaldussen het volgende:
De sint-act van gister vind ik de slechtste van alle jaren. Ik kijk het programma sowieso echt een heel stuk minder en als ik het kijk, verveel ik me meestal al snel. De uitzendingen met Wierd skip ik sowieso.
Merel mag van mij wel wegblijven.quote:Op maandag 8 december 2025 12:48 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Vanavond Dick Advocaat, Gerard Joling en Merel. Dat kan nog wel eens leuk worden. Leuker dan vrijdag.
Mooie dooddoener. Iedereen mag hier zelf weten of ie wel of niet benoemt naar welke uitzending die wel of niet kijkt. En daar kan dan weer een discussie over gevoerd worden. Daar is een forum voor (om zelf ook maar een dooddoener te gebruiken).quote:Op maandag 8 december 2025 03:49 schreef ikmoetdrieten het volgende:
Ik snap niet dat je hier moet benoemen welke uitzending je niet kijkt of wel, het is niet verplicht he,
Maar dat betekent toch niet dat je voor élk tegengeluid open hoeft te staan? En het is niet alleen zijn mening wat me niet aanstaat, het is ook zijn manier van doen wat me tegenstaat. Met Johan ben ik het ook lang niet altijd eens en zijn onderbouwing is vaak naatje en zit vol met drogredenen, maar hoe hij het brengt, met vaak wat humor erbij en zichzelf niet zo serieusnemend, dan kan ik het wel hebben. Bij Wierd heb ik nog nooit een spoortje humor kunnen ontdekken en als je wegloopt bij de eerste de beste keer dat je tegengas krijgt, ben je voor mij ook af.quote:jan , als je alleen naar mensen moet gaan luisteren die overal de zelfde mening over hebben , dan ga je toch nergens over nadenken?
Precies. Meningen an sich zijn het probleem niet. Maar de manier waarop maakt veel verschil. Arend Jan deelt zijn mening en is dan klaar. Doe ermee wat je wilt, maak hem belachelijk, allemaal prima, als hij maar even zijn zegje heeft kunnen doen. Maar bij Wierd, met zijn overdreven felheid, kan je je niet aan de indruk onttrekken dat er een agenda achter zit.quote:Op maandag 8 december 2025 18:34 schreef Ronaldussen het volgende:
[..]
En het is niet alleen zijn mening wat me niet aanstaat, het is ook zijn manier van doen wat me tegenstaat. Met Johan ben ik het ook lang niet altijd eens en zijn onderbouwing is vaak naatje en zit vol met drogredenen, maar hoe hij het brengt, met vaak wat humor erbij en zichzelf niet zo serieusnemend, dan kan ik het wel hebben. Bij Wierd heb ik nog nooit een spoortje humor kunnen ontdekken en als je wegloopt bij de eerste de beste keer dat je tegengas krijgt, ben je voor mij ook af.
Moskou betaalt de rekening wel.quote:Op dinsdag 9 december 2025 19:22 schreef Abrikozentaart het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-nederland~a7c98862/
Weird Duck gaat er een beetje te veel in geloven
Typisch iemand die niet kan incasseren. Eén kritisch vraagje en hij is voor het leven verbolgen.quote:
Een gast die de afgelopen weken daadwerkelijk wat meegemaakt heeft, dat maakt wel verschil.quote:Op dinsdag 9 december 2025 09:42 schreef LordofLeaves het volgende:
Eindelijk weer eens een leuke uitzending op de maandag.
Wat? Dan kijk ik het terug?quote:Op dinsdag 9 december 2025 22:03 schreef Martinello het volgende:
[..]
Typisch iemand die niet kan incasseren. Eén kritisch vraagje en hij is voor het leven verbolgen.
Ik haalde eigenlijk zijn oude vete met Fidan Ekiz uit de sloot.quote:
Gaat denk ik over Raymond van Barneveld.quote:
Wilfred scheen als manager van Koert bij Talpa vooral bezig te zijn met groter worden dan Humberto.quote:
Eindelijk weer eens ja ipv al die nutteloze monologen over stikstofquote:
Leuke kerel idd.quote:Op woensdag 10 december 2025 00:41 schreef Kakadylo het volgende:
[..]
Eindelijk weer eens ja ipv al die nutteloze monologen over stikstof
Koert is sowieso een absolute eindbaas
Ja, Dickie komt tenminste z'n huis uit.quote:Op dinsdag 9 december 2025 22:28 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Een gast die de afgelopen weken daadwerkelijk wat meegemaakt heeft, dat maakt wel verschil.
10 jaar te laat maar goed.quote:Op woensdag 10 december 2025 21:45 schreef DrDentz het volgende:
Wierd wordt ontmaskerd als radicale engnek
De lijsttrekker van een partij die met de C van christen begint, lijkt mij wel van het stevig christelijke type, hoor. Hij probeerde het alleen, met wisselend succes, een beetje te verbergen om geen potentiële kiezers weg te jagen.quote:Op donderdag 11 december 2025 03:24 schreef Niels_ het volgende:
Derksen vindt iemand al ''zwaar christelijk'' als diegene in 1993 eens een keer een kruisje geslagen heeft. Zei ook dat bij die bijeenkomst in Gouda allemaal heel erg radicale christenen aanwezig waren, waarbij hij ook de ChristenUnie (een ietwat linksige partij met best veel gematigde christenen) noemde. En in het verleden heeft hij ook vaak Bontenbal genoemd als iemand ''bij wie Onze Lieve Heer altijd op de schouder zit'' en ''de Bijbel altijd in de hand'' is. Wat Derksen vergeet (of beter gezegd: waarschijnlijk helemaal niet weet) is dat het CDA gematigd is inzake abortus en vóór de transgenderwet is. Bontenbal heeft ook gezegd dat de Bijbel voor zijn partij geen kompas is en dat ze geen christelijke, maar een christendemocratische partij is. Ook heeft het CDA moslims onder haar leden, was de vorige fractieleider Heerma agnost en deed Bontenbal tijdens de campagne op zondag mee aan televisiedebatten. Nou, dat is allemaal zwááááár christelijk hoor.
Gewoon een keer een paar andere gasten (dick, koert) maakt een enorm verschil.quote:
Nou ja, Johan heeft geen ongelijk gekregen. Het CDA kan dan wel geen partij zijn die de bijbel in de hand heeft (wat ik betwijfel). Maar dat Bontebal Onze Lieve Heer op de schouders heeft zitten klopt vrij aardig hoor. Of heb je de uitspraken van Bontebal tijdens de verkiezingscampagne gemist? Heeft toch een aantal uitspraken over abortus maar met name homos gedaan waaruit toch wel bleek dat geloof een hele grote rol speelt bij Bontebal. En dat is wel de partijleider.quote:Op donderdag 11 december 2025 03:24 schreef Niels_ het volgende:
Derksen vindt iemand al ''zwaar christelijk'' als diegene in 1993 eens een keer een kruisje geslagen heeft. Zei ook dat bij die bijeenkomst in Gouda allemaal heel erg radicale christenen aanwezig waren, waarbij hij ook de ChristenUnie (een ietwat linksige partij met best veel gematigde christenen) noemde. En in het verleden heeft hij ook vaak Bontenbal genoemd als iemand ''bij wie Onze Lieve Heer altijd op de schouder zit'' en ''de Bijbel altijd in de hand'' is. Wat Derksen vergeet (of beter gezegd: waarschijnlijk helemaal niet weet) is dat het CDA gematigd is inzake abortus en vóór de transgenderwet is. Bontenbal heeft ook gezegd dat de Bijbel voor zijn partij geen kompas is en dat ze geen christelijke, maar een christendemocratische partij is. Ook heeft het CDA moslims onder haar leden, was de vorige fractieleider Heerma agnost en deed Bontenbal tijdens de campagne op zondag mee aan televisiedebatten. Nou, dat is allemaal zwááááár christelijk hoor.
Dit kan m.i. nauwelijks anders te verklaren zijn door de jeugd van Derksen, met een zwaar christelijke maar buitengewoon onsympathieke en gewelddadige vader. Hij is daardoor zeer bevooroordeeld en het heeft zijn blik op de werkelijkheid tot op de dag van vandaag ernstig getroebleerd. Ik herken deze houding heel duidelijk van iemand die ik persoonlijk ken en die is opgegroeid in de omgeving van Staphorst een halve eeuw terug.
Ik denk eerlijk gezegd zelf dat hij niet het gewicht van de Heer op zijn schouders voelde, maar vooral het gewicht van een grote groep kiezers die op hun beurt dan dat gewicht willen dragen, maar ja, inderdaad. Daar kwam best wel de aap uit de mouw.quote:Op donderdag 11 december 2025 12:28 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nou ja, Johan heeft geen ongelijk gekregen. Het CDA kan dan wel geen partij zijn die de bijbel in de hand heeft (wat ik betwijfel). Maar dat Bontebal Onze Lieve Heer op de schouders heeft zitten klopt vrij aardig hoor. Of heb je de uitspraken van Bontebal tijdens de verkiezingscampagne gemist? Heeft toch een aantal uitspraken over abortus maar met name homos gedaan waaruit toch wel bleek dat geloof een hele grote rol speelt bij Bontebal. En dat is wel de partijleider.
Nog even los van hoe slecht die in elkaar geknutselde filmpjes zijnquote:
Kroop ook enorm in de reet van Derksen omdat ie onder geen beding gecanceld wil worden (wat ook weer alleszeggend is over hoe de hazen daar lopen). Terwijl zijn grote voorbeeld overduidelijk Charlie Kirk is. Maar zo'n figuur loopt tenminste niet weg en gaat in het hol van de leeuw de discussies openlijk aan met andersdenkenden. En we weten allemaal dat Derksen iedereen belachelijk maakt, totdat ze er daadwerkelijk plaatsnemen, waarna de keutel alweer vrij snel zal worden ingetrokken.quote:Op woensdag 10 december 2025 22:20 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Iedereen die nog niet door Wierd prikt is echt af. Echt te goor voor woorden dit.
Sommigen worden zelfs nooit meer uitgenodigd zoals bijv. Angela/Olcay (en ze hebben al een vrouwentekort). Zo ga je toch ook niet met mensen om. Iemand als Helene staat onder contract en loopt de heren aan alle kanten heel neppig te pleasen. Hooguit voor de vorm en qua imago sputtert ze af en toe wat tegen. Let maar eens op hoe berekend zij altijd te werk gaat.quote:Op donderdag 11 december 2025 11:55 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Gewoon een keer een paar andere gasten (dick, koert) maakt een enorm verschil.
Het structureel belachelijk maken van Caroline van der Plas juich ik daarentegen van harte toe.quote:Op donderdag 11 december 2025 13:32 schreef Kakadylo het volgende:
[..]
Nog even los van hoe slecht die in elkaar geknutselde filmpjes zijn
Een politica op die wijze structureel belachelijk maken is zum kotzen
Andersom bij een klein beetje tegenwind schreeuwen ze al moord en brand namelijk
Was ook wel een sneue vertoning er lag ook een sliertje rode kerstversiering in de vensterbank alsof ze dat er achteloos even neergepleurd haddenquote:Op donderdag 11 december 2025 21:55 schreef Dutch_view het volgende:
Johan veegt de vloer aan met de Talpa CEO
Er zit iets op je lipquote:Op donderdag 11 december 2025 23:06 schreef Soury het volgende:
[..]
Was ook wel een sneue vertoning er lag ook een sliertje rode kerstversiering in de vensterbank alsof ze dat er achteloos even neergepleurd hadden
Alles is de schuld van de woke gemeenschap.quote:Op donderdag 11 december 2025 23:54 schreef Parafernalia het volgende:
Volgens Derksen is de woke-gemeenschap verantwoordelijk voor het terugtrekken van de McDonald's reclame
Je kan natuurlijk onmogelijk ontkennen dat zodra op de socials bepaalde groeperingen losgaan beleidsbepalers al vrij snel helemaal in de paniekmodus schieten. En zodoende een negatief imago voor willen zijn door ook maar meteen in te binden.quote:Op vrijdag 12 december 2025 12:10 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Alles is de schuld van de woke gemeenschap.
Hoe is dat wokequote:Op vrijdag 12 december 2025 15:18 schreef Kakadylo het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk onmogelijk ontkennen dat zodra op de socials bepaalde groeperingen losgaan beleidsbepalers al vrij snel helemaal in de paniekmodus schieten. En zodoende een negatief imago voor willen zijn door ook maar meteen in te binden.
Terwijl 95% er eigenlijk geen enkel probleem mee heeft
Alleen al die definitie kun je op verschillende manieren uitleggenquote:
Begrijp niet waarom mensen zijn mening überhaupt 'interessant' vindenquote:Op vrijdag 12 december 2025 15:32 schreef DrDentz het volgende:
Johan behoort zelf tot de woke gemeenschap met zijn anti-Israel en pro-abortus standpunten
Bezwaar maken tegen het doodbombarderen en uithongeren van meer dan 66 duizend burgers heeft helemaal niets met woke te maken. We kunnen beter naar een passende term zoeken voor mensen die daar geen bezwaar tegen maken.quote:Op vrijdag 12 december 2025 15:32 schreef DrDentz het volgende:
Johan behoort zelf tot de woke gemeenschap met zijn anti-Israel en pro-abortus standpunten
Zeepjes pluggen.quote:Op vrijdag 12 december 2025 21:52 schreef RipCity het volgende:
Snap echt niet wat deze vrouw in deze show doet
Zit die saaie inhoudsloze Helène er eindelijk een keer niet, krijgen we Estelle voor de kiezen.quote:Op vrijdag 12 december 2025 21:52 schreef RipCity het volgende:
Snap echt niet wat deze vrouw in deze show doet
Wát?quote:Op vrijdag 12 december 2025 21:58 schreef Kakadylo het volgende:
'Hoezo zien mensen ons als vrouwonvriendelijk?'
''Dat vrouwtje'' (en dat al meteen terwijl ik inschakelde)
Niemand die er ook maar iets van zegt
Op nationale televisie mag je wel iets netter zijn in je bewoordingenquote:Op vrijdag 12 december 2025 22:02 schreef GGMM het volgende:
[..]
Wát?
Dat zeiden ze toch niet echt hoop ik?
Je bent veel aan het huilen hier.quote:Op vrijdag 12 december 2025 22:09 schreef Kakadylo het volgende:
[..]
Op nationale televisie mag je wel iets netter zijn in je bewoordingen
Dit is gewoon onfatsoenlijk
Fles allesreiniger voor 50 euro, maar wel met een mooi design zodat je kastje onder het aanrecht er ook cool uitzietquote:
Al die dingen die ik ertegenover zette, van debatteren op zondag tot voor de transgenderwet zijn en van een agnost als lijsttrekker tot moslims als leden hebben, dat zou een stevig christelijke partij nooit doen. Die uitspraken waar jij naar verwijst, die trok Bontenbal niet heel veel later ook alweer uitgebreid min of meer terug. Zou een ''stevige christen'' ook nooit doen. Die zou gewoon assertief zeggen dat dit nu eenmaal is waar hij voor staat en dat hij zich op de Bijbel baseert.quote:Op donderdag 11 december 2025 12:28 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nou ja, Johan heeft geen ongelijk gekregen. Het CDA kan dan wel geen partij zijn die de bijbel in de hand heeft (wat ik betwijfel). Maar dat Bontebal Onze Lieve Heer op de schouders heeft zitten klopt vrij aardig hoor. Of heb je de uitspraken van Bontebal tijdens de verkiezingscampagne gemist? Heeft toch een aantal uitspraken over abortus maar met name homos gedaan waaruit toch wel bleek dat geloof een hele grote rol speelt bij Bontebal. En dat is wel de partijleider.
Alsof die mensen een gemeenschap vormen die allemaal dezelfde standpunten delenquote:Op vrijdag 12 december 2025 16:19 schreef Kakadylo het volgende:
[..]
Alleen al die definitie kun je op verschillende manieren uitleggen
In ons landje heeft ''woke'' een hele specifieke betekenis
Maar waarom die nadruk op het CDA? Ok, Derksen zou er nooit op stemmen, maar verder heeft hij er weinig moeite mee. De kritiek op Wierd zijn bewegingquote:Op zaterdag 13 december 2025 02:28 schreef Niels_ het volgende:
[..]
Al die dingen die ik ertegenover zette, van debatteren op zondag tot voor de transgenderwet zijn en van een agnost als lijsttrekker tot moslims als leden hebben, dat zou een stevig christelijke partij nooit doen. Die uitspraken waar jij naar verwijst, die trok Bontenbal niet heel veel later ook alweer uitgebreid min of meer terug. Zou een ''stevige christen'' ook nooit doen. Die zou gewoon assertief zeggen dat dit nu eenmaal is waar hij voor staat en dat hij zich op de Bijbel baseert.
Overigens waren er volgens mij ook nogal wat mensen die bij de verkiezingen twijfelden tussen het CDA en het zeer progressieve en liberale D66. Deze partijen kunnen elkaar in de formatie tot nu toe ook prima vinden. Zou een 'stevig christelijke'' partij dat hebben met een club als D66?
Wat is dit nu allemaal weer voor kletskoek. Een christen is geen protestant hè, het is geen SGP.quote:Op zaterdag 13 december 2025 02:28 schreef Niels_ het volgende:
[..]
Al die dingen die ik ertegenover zette, van debatteren op zondag tot voor de transgenderwet zijn en van een agnost als lijsttrekker tot moslims als leden hebben, dat zou een stevig christelijke partij nooit doen. Die uitspraken waar jij naar verwijst, die trok Bontenbal niet heel veel later ook alweer uitgebreid min of meer terug. Zou een ''stevige christen'' ook nooit doen. Die zou gewoon assertief zeggen dat dit nu eenmaal is waar hij voor staat en dat hij zich op de Bijbel baseert.
Overigens waren er volgens mij ook nogal wat mensen die bij de verkiezingen twijfelden tussen het CDA en het zeer progressieve en liberale D66. Deze partijen kunnen elkaar in de formatie tot nu toe ook prima vinden. Zou een 'stevig christelijke'' partij dat hebben met een club als D66?
Je bent een expert (en dan luister je daarnaar) of je hebt een mening (zoals wij allemaal over van alles). En idealiter stroomt alles door mekaar. Maar voor iedere keer dezelfde opinie/agenda gebruiken ze inderdaad dat andere programma maar.quote:Op maandag 8 december 2025 19:50 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Precies. Meningen an sich zijn het probleem niet. Maar de manier waarop maakt veel verschil. Arend Jan deelt zijn mening en is dan klaar. Doe ermee wat je wilt, maak hem belachelijk, allemaal prima, als hij maar even zijn zegje heeft kunnen doen. Maar bij Wierd, met zijn overdreven felheid, kan je je niet aan de indruk onttrekken dat er een agenda achter zit.
Het is eigenlijk zonde dat het programma zich daarvoor laat gebruiken. Wierd is in alles zo ongeveer het tegenovergestelde van wat 20 jaar VI is. En zat hij er nu een keer per drie of vier weken, dan moet dat gewoon kunnen. Maar als vaste gast op de woensdag, als vervanger van nota bene Gijp/Verlinde, is het wel van een koude kermis thuiskomen.
Ja, vond ik ook wel opvallend, verder een enorm rechtse rakker, behalve op het punt van Israel en de militaire wandaden van het regime.quote:Op vrijdag 12 december 2025 15:32 schreef DrDentz het volgende:
Goed geformuleerd.quote:Op zaterdag 13 december 2025 18:57 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Ja, vond ik ook wel opvallend, verder een enorm rechtse rakker, behalve op het punt van Israel en de militaire wandaden van het regime.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |